SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie.
Projecten per 28-11-2011!
Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz
Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX
BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey,
Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Bobr - ALD Prescott Broken Twill
Bokkepoot - Nudie Masa , ALD Prescott Broken Twill, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge.
Bokkepoots Broertje - Nudie Thin finn Dry Black Coated , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage
Bokkepoots Broer - Levi 501 STF Indigo, Artist Denim
Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.
Cpt. - A.P.C. New Standard
DeGrote - Denham Skin VJS
don-diablo - Momotaro 0201, Nudie Average Joe Dry Red Selvage
DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's!
Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.
Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.
M1stral - Momotaro 0201, 0701 en G007, Naked & Famous Japan Heritage.
Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.
Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.
Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated
SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.
Sinji - Samurai 710xx
T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim
ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage
Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.
• Denim archive
• Denim care by indigofan
• Denim terminology by styleforum
• Getting the vintage look
• Superdenim encyclopedia by superfuture
• The denim design lab kit
• What is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?
Jean and Top Designers.
[ Bericht 0% gewijzigd door BigSmurf op 26-12-2011 22:57:55 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Done.quote:Op maandag 26 december 2011 16:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Bij mij mag die Knight weg, ik heb nu gewoon standaard.
Is het nog mogelijk om dit uit je hoofd te praten?quote:Op maandag 26 december 2011 16:53 schreef Adelante het volgende:
Ik wil een PME Provider, leuk model en verkrijgbaar in lengte 38
Fluffy T_Fuff?quote:Op maandag 26 december 2011 16:55 schreef don-diablo het volgende:
Wheheh ik spot de typo in de OP nu pas.
Correct, hij is te leuk om weg te halen.quote:Op maandag 26 december 2011 16:57 schreef don-diablo het volgende:
[..]zie dat de typo er ook vrij lang in staat hahah.
Geef mij een alternatief in L38 en ik sta er voor openquote:Op maandag 26 december 2011 16:54 schreef BigSmurf het volgende:
Is het nog mogelijk om dit uit je hoofd te praten?
Momotaroquote:Op maandag 26 december 2011 17:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
Geef mij een alternatief in L38 en ik sta er voor open
In de stad koop je die niet en online ken ik de merken niet, dus als je linkjes hebtquote:Op maandag 26 december 2011 17:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
MomotaroDat ligt eraan wat je wil ..er zijn zat dry's te vinden met een asociale lengte..
Jeans and top designers in Amerika.quote:Op maandag 26 december 2011 17:33 schreef electrocrash het volgende:
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Waar kan ik zo een grote broek kopen? waarschijnlijk wel handig voorm ij want ik ben niet echt bepaald slank
Bij Triads hebben ze ook nog wat STF's in de sale, ik heb alleen geen flauw idee of dat goedkoper is dan uit de USA halen.quote:Op maandag 26 december 2011 17:33 schreef electrocrash het volgende:
Waar kan ik zo een grote broek kopen? waarschijnlijk wel handig voorm ij want ik ben niet echt bepaald slank
Gewone STF? Voor hoeveel dan?quote:Op maandag 26 december 2011 18:27 schreef Analoog het volgende:
[..]
Bij Triads hebben ze ook nog wat STF's in de sale, ik heb alleen geen flauw idee of dat goedkoper is dan uit de USA halen.
Veel te duur, je kan ze voor 55 euro krijgen als je ze in de VS koopt.quote:Op maandag 26 december 2011 18:34 schreef Analoog het volgende:
Deze:
http://www.triads.co.uk/t(...)t-denim-jeans-p55956
66,50 pond dus
Zal eens wat voor je gaan zoeken, er zijn wel meer merken die L38 verkopen. Hoe lang ben je precies? Ik ben 1,90m en m'n Momotaro moet een dubbele 1" cuff (omslag) hebben wil ik niet op de pijpen lopen, oftewel ik hou twee lengtematen over eigenlijk.quote:Op maandag 26 december 2011 17:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
In de stad koop je die niet en online ken ik de merken niet, dus als je linkjes hebt
* Obvious sarcasm is obvious.quote:Op maandag 26 december 2011 19:59 schreef M1stral het volgende:
Ik zou voor de PME gaan, die is toch zeker een betere prijs-kwaliteit verhouding
Wearin' them all day long, like I should.quote:Op maandag 26 december 2011 20:03 schreef M1stral het volgende:
Haha...
Smurf, hoe is het met je Momo's?
quote:Op maandag 26 december 2011 20:49 schreef Adelante het volgende:
Ik zal eens bij Levi's kijken dan, spreekt me meer aan dan die rare Japanners
Iron heart maakt leuke en Flathead heeft er ook..Ik draag ze zelf nooit omdat ze te licht naar mijn smaak zijn.quote:Op maandag 26 december 2011 20:46 schreef DeGrote het volgende:
Geen ervaring met dry denim shirts hier dus?
Ze mogen dan gek zijn, ze maken wel damn goeie kwaliteit jeans. Niet dat Levi een slechte keus is, DutchErrorist koopt niet anders. Via eBay zijn er genoeg te vinden.quote:Op maandag 26 december 2011 20:49 schreef Adelante het volgende:
Ik zal eens bij Levi's kijken dan, spreekt me meer aan dan die rare Japanners
Zet deze http://stores.ebay.com/Jean-and-Top-Designers?_rdc=1 maar in de OP voor Levi's STFquote:Op maandag 26 december 2011 21:04 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ze mogen dan gek zijn, ze maken wel damn goeie kwaliteit jeans. Niet dat Levi een slechte keus is, DutchErrorist koopt niet anders. Via eBay zijn er genoeg te vinden.
STFs hebben nooit zoveel contrast bij mij, hoeft ook niet, het mag wel subtiel...quote:Op maandag 26 december 2011 19:57 schreef M1stral het volgende:
Die STF van je was nice geworden DE. Zou alleen wel denken dat je meer contrast gehad zou hebben na een jaar iedere dag dragen.
Ik blijf voorlopig mijn Momo's maar trashen. Gisteren nog even Copper Labels aangehad, was gewoon vergeten hoe zacht die dingen zijn. Net een joggingsbroek.
Dan krijg je wel een hele grote op.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:15 schreef DutchErrorist het volgende:
Vind eigenlijk dat er wel foto's in de OP moeten, van de laatst gedragen broeken
Spoilersquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:31 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dan krijg je wel een hele grote op.indien er foto's bij geplaatst worden moet je er ook bijzetten hoe lang de broek is gedragen ten tijde van de foto.
Ik heb alleen nog maar Blue Blood in de verkoop gezien, maar daar wil je niet dood in gevonden worden. Ook niet levend.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:50 schreef Stansfield het volgende:
Bij de meeste sites is de sale weer begonnen. Maar ik ben nog niet echt pareltjes tegen gekomen. Iemand nog tips voor goede jeans in de sale?
Broeken horen hoog te zitten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:06 schreef BigSmurf het volgende:
Geen tips, ik wil ook eigenlijk helemaal geen broekjes erbij. Alleen als ik heel goedkoop een leuk broekje met een Momotaro 0201 fit, maar dan met een lagere rise kan vinden, ga ik erover nadenken. Ging net weer even m'n vroeger favoriete broek aantrekken (J&J), dan merk je dat de rise van de 0201 en ALD Prescott wel erg hoog is.
Ligt eraan, als ik een overhemd draag wil ik die vaak in m'n broek, en dan lijk ik nog langer, omdat ik al lange benen heb, en dan ook nog eens een hoge rise.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Broeken horen hoog te zitten.
Probeer Selected Homme eens, of anders Hollister/Abercrombie. Daarvan is de bovenkleding ook allemaal wat langer en smaller gemaakt. Jeans is gewoon een kwestie van de juiste maat en cut.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:12 schreef electrocrash het volgende:
J&J de enige winkel die wel broeken heeft die mij goed zitten.
*ook C&A maar dat is heel ander soort spul
Dat doe ik sowieso nooit, dan lijk ik net een cowboy.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ligt eraan, als ik een overhemd draag wil ik die vaak in m'n broek, en dan lijk ik nog langer, omdat ik al lange benen heb, en dan ook nog eens een hoge rise.
[..]
Probeer Selected Homme eens, of anders Hollister/Abercrombie. Daarvan is de bovenkleding ook allemaal wat langer en smaller gemaakt. Jeans is gewoon een kwestie van de juiste maat en cut.
Die winkels zijn echt zo verschrikkelijk met al die lelijke zwart wit foto's van half ontblote dames en heren.quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:22 schreef BigSmurf het volgende:
Verschilt helemaal per overhemd, maar ik heb flink wat nette hemden die te lang zijn om uit m'n broek te dragen, dat is dan geen gezicht. Tsja, het is een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik vind A&F altijd wel een relaxed merk, shop regelmatig in de uitverkoop in Amerika, lekker goedkoop.
Net zoals hun websitequote:Op dinsdag 27 december 2011 15:36 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Die winkels zijn echt zo verschrikkelijk met al die lelijke zwart wit foto's van half ontblote dames en heren.
Maar als ik hun kleding draag voel ik me ook stoer en breed en gespierd enzo alles jwz.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oja. AD zitvlak komt aardig door en sleutels komen goed door backpocket heen, die gaat best snel naar mijn gevoel (of die Nashville is gewoon uber stug en moeilijk)dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
Indien met STF:quote:
Een Samurai in je bilspleet.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:54 schreef Atta-boy het volgende:
Heb m'n sams nu 4 dagen aan en hij zit al iets beter.
Eerst zat ie zo strak dat ie boven m'n heupbotten zat en in m'n bilspleet kroop
Gelukkig is ie nu wat uitgerekt en kan ik hem al wat normaler dragen
Met.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Indien met STF:![]()
Indien zonder STF: I don't wanna know.
[..]
Een Samurai in je bilspleet.
Haha ja was niet echt nice.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Indien met STF:![]()
Indien zonder STF: I don't wanna know.
[..]
Een Samurai in je bilspleet.
Fitpics.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb trouwens nu een 32*36 en ik pas hem
Strak, maar precies goed.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:24 schreef T_Fuff het volgende:
En dat is een 36? Ik snap nu heel goed waar jij 38 kunt laten!
Fit is ace trouwens als je het mij vraagt, hoe zit 'ie bij je waist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
quote:Op woensdag 28 december 2011 15:48 schreef T_Fuff het volgende:
Ace dus
Ik heb mezelf ook maar getrakteerd op iets bruuts
[ afbeelding ]TofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zou de Beckman's er evt wel bij willen hebben of een ander 'smart' model. Kan ik ze aan naar werk.
Love will tear us apart (Joy Division)
Haha ja ik moest gewoon, geld is er dus waarom niet hèquote:Op woensdag 28 december 2011 16:00 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Hahah toch gehaaldNice
Ga je ze nog behandelen?
http://www.90thidpg.us/Equipment/Projects/Dubbing/index.html
of met redwing spul sprayen?
Geinig broekje, ben benieuwd.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:58 schreef Cpt. het volgende:
Vandaag deze besteld, ben benieuwd maar voor die 48 euro kan het niet tegenvallen lijkt me zo
Snel project voor ernaast?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Geinig broekje, ben benieuwd.![]()
Wat zijn trouwens naast Samurai en APC de fast-fading brands?
Heb ik m'n momo voor.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:48 schreef BigSmurf het volgende:
Misschien, met een wat lagere rise. Soort trashbroek, voor het stappen, festivals, je kent het wel.
Misschien heb je teveel A&F banners gezien.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef BigSmurf het volgende:
Mja, ik m'n ALD eigenlijk, maar ik vind de rise van beide broeken nogal hoog. Niet dat dat erg is, maar ik wil ook nog wel een broekje met een lagere rise.
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 29 december 2011 15:55 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Misschien heb je teveel A&F banners gezien.
Die mannen dragen hun broek altijd zo verschrikkelijk laag. De momo en ald hebben gewoon een normale rise. Je hebt gewoon broeken gedragen die veel te laag zijn.quote:
Zo lelijk.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef BigSmurf het volgende:
Mja, ik m'n ALD eigenlijk, maar ik vind de rise van beide broeken nogal hoog. Niet dat dat erg is, maar ik wil ook nog wel een broekje met een lagere rise.
Smaken verschillen gelukkig.quote:
Ik heb het puur over de rise, niet over afgezakte bendes. De Edwin ED77 die ik had was ook veel lager dan m'n Momo en ALD, en m'n Even Steven idem dito.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:08 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Die mannen dragen hun broek altijd zo verschrikkelijk laag. De momo en ald hebben gewoon een normale rise. Je hebt gewoon broeken gedragen die veel te laag zijn.
Eensch.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:08 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Die mannen dragen hun broek altijd zo verschrikkelijk laag. De momo en ald hebben gewoon een normale rise. Je hebt gewoon broeken gedragen die veel te laag zijn.
Doe maar 20. 30+ is leuk tijdens vakantie.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:29 schreef BigSmurf het volgende:
Sowieso altijd korte broeken > jeans, alleen al vanwege het feit dat ik veel beter gedij bij 30 graden dan bij 5.
Met 20 graden draag ik vaak ook al een korte broek...quote:Op donderdag 29 december 2011 16:31 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Doe maar 20. 30+ is leuk tijdens vakantie.
Ik niet ivm werk en zo.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met 20 graden draag ik vaak ook al een korte broek...
Kantoorbaan had je toch? Vind ik zo gek, je ziet nooit je onderlichaam want die is onder bureau. Goed argument toch? Voortaan gewoon korte broek.quote:
Yes. Wel lullig want de vrouwen mogen gewoon smart casual maar de mannen moeten in pak.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:37 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Kantoorbaan had je toch? Vind ik zo gek, je ziet nooit je onderlichaam want die is onder bureau. Goed argument toch? Voortaan gewoon korte broek.
Ja, want pak is verplicht bij m'n werkgever. Is niet zo erg, want het hoort er bij. Maar ik draag natuurlijk liever denim.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:39 schreef BigSmurf het volgende:
Effen korte broek zonder veel zakken en touwtjes, overhemd met lange mouwen, prima semi-nette kantoorbaan kledij. Mensen die miepen dat je er niet netjes uit ziet moeten eerst maar eens beginnen met het weggooien van hun stropdassencollectie, ouderwets gezeik.
@Don: Als jij een jeans aantrekt naar je werk, krijg je dan commentaar? Zo ja, gewoon een paar dagen doen. Gaan vanzelf meer mensen die trend volgen en stopt het commentaar vanzelf.
Komt door de branche.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:45 schreef BigSmurf het volgende:
Ik blijf dat onzin vinden, bedrijven met een kledingpolici. Dan neem je jezelf veel te serieus als management.
pics in het nieuwe jaarquote:Op zaterdag 31 december 2011 19:17 schreef bokkepoot het volgende:
Ik doe vanavond mijn N&F maar eens aan. Als hij hetzelfde vuil verzamelt als vorige jaar word het nog wat
Amen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 19:56 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
pics in het nieuwe jaar
Voor mij is het gewoon mijn Oldblue co.![]()
Het is zacht weer dus je kan zelf je 14oz aan als je wilt
Iedereen veel plezier vanaaf/vanacht en moge het een goed fade-jaar worden
quote:Op zondag 1 januari 2012 00:20 schreef M1stral het volgende:
Iedereen een fade-tastisch 2012 toegewenst. Dat er maar veel denim misbruikt mag gaan worden.
Dat is die Sharp Bengt toch? Ben wel benieuwd naar fitpics, kleur is op de foto best apart. En stacks is inderdaad geen probleem bij zo'n wat tapered fit, dat mag best. Ik hoop dat je er plezier van gaat hebben, maar dat moet wel lukken voor 70 euro.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:11 schreef jaaay het volgende:
Okeee voor degenen die me in het vorige deel geholpen hebben, ik heb mijn keuze gemaakt.
Donderdag even langs de men at work geweest en deze broek aangeschaft, gesized zoals aangeraden en zit nu bijna perfect! Wel een lengtemaat 34 ipv de 32 die ik liever had gehad maarja dat is sale, en met een beetje geluk worden het mooie stacks:)
[ afbeelding ]
pics komen wel een keer als de fades een beetje op gang komen!
Nee.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:07 schreef M1stral het volgende:
Zijn dat geen Japan Blue x Momo's? Die flasher komt me namelijk niet bekend voor.
Wel Momotaro's dan? Omdat die backpocket flasher op geen één van de lijnen voorkomt, met zo'n afscheurbaar stripje.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:37 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Nee.Guess again.
Heb nog een Japan blue Momotaro 0700 aangehad en m'n volgende broek wordt iig die fit. Zat erg nice. Gewoon wat slimmer als de 0201 en wat ik zoek voor m'n volgende.
Jaquote:Op zondag 1 januari 2012 19:42 schreef M1stral het volgende:
[..]
Wel Momotaro's dan? Omdat die backpocket flasher op geen één van de lijnen voorkomt, met zo'n afscheurbaar stripje.
Battlestripes kunnen zoveel modellen zijn, maar gezien het slim is... Zal het dan wel een 0705SP zijn, als het een Momo is.
Tering, wat weet jij niet van Momotaro?quote:Op zondag 1 januari 2012 19:51 schreef M1stral het volgende:
Het kunnen nog wel shorts zijn, die hebben ze ook met Battle Stripes gehad.
Zeg het nou gewohohohooooon!quote:Op zondag 1 januari 2012 19:51 schreef don-diablo het volgende:
Ik zei alleen dat ik een Japan Blue x Monotaro 0700 aan heb gehad en dat die fit erg nice is, niet dat het dit is.
Wat de geposte teasers zijn.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Tering, wat weet jij niet van Momotaro?![]()
Haha. Scherp.quote:
Ja, dat verschil is wel aanzienlijk. Want de 0201 heeft een taper vanaf topblock naar knie. De 0701 niet, die is vanaf het topblock al slank gesneden, wat resulteerd in een smaller topblock, smallere thigh area en een ongeveer zelfde leg opening. De waist is ook nog eens lager op de 0701, vergeleken met de 0201. Als een 0201 net aan is voor je, is een 0701 denk ik geen optie.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:30 schreef BigSmurf het volgende:
Zo'n blue warp/blue weft is wel heel nice inderdaad. Hoeveel slimmer is de 0701 eigenlijk ten opzichte van de 0201? Echt een groot verschil?
Dan zou ik het inderdaad niet doen. Wellicht dat ze nog een 0202 uitbrengen ook, in de toekomst.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:52 schreef BigSmurf het volgende:
Dat wordt dan geen 0701/0702 voor mij, bij de 0201 heb ik de thigh al vrij strak zitten. Niet oncomfortabel, maar hij moet niet veel strakker worden.
Het voelt lekker zacht, dus moet wel one wash zijn. Gehaald bij de Vier in Antwerpen. Was de enige die er nog hing. Dus niet bij de avenue attaquote:Op zondag 1 januari 2012 22:05 schreef DeGrote het volgende:
[..]
Dann, Nice! Zo een wil ik ook nog scoren, waar gekocht? Is wel one Wash en geen raw of wel?
Vier bedoelde ik ookquote:Op maandag 2 januari 2012 11:27 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Het voelt lekker zacht, dus moet wel one wash zijn. Gehaald bij de Vier in Antwerpen. Was de enige die er nog hing. Dus niet bij de avenue atta
Zal kijken wanneer ik weer thuis ben in NL of ik een goede fitpic kan maken.
Nee daar ben ik niet heen geweest. Vind het teveel uit de richting van de rest dus niet echt de moeite waard om langs te gaan.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:28 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Vier bedoelde ik ook
Ben je ook nog naar die nieuwe denim winkel geweest in Antwerpen?
Dit kun je ook wel waarderen denk ik:quote:Op maandag 2 januari 2012 20:21 schreef M1stral het volgende:
Dope Don,
Ik zie mezelf ook wel een paar Momo chambrays scoren ooit. Mooi spul.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love will tear us apart (Joy Division)
Heel dope.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:28 schreef don-diablo het volgende:
Lente modus:
[ afbeelding ]
Zomer modus:
[ afbeelding ]
Is idd van selvage denim. Wel tof. Had nog geen jaarkalender dus dat is weer mooi meegenomen.quote:Op maandag 2 januari 2012 20:54 schreef M1stral het volgende:
Die kalender had ik al meerdere malen gezien. Hebben ze ook in diverse kleuren en is gemaakt van selvage denim. Wel leuk, maar naar mijn idee een beetje het zelfde als die canvas tassen die je krijgt als je een Momotaro aanschaft. Heb ik er ook al twee van.
Ik heb zelfs Momotaro stickers, ftw!
Die heb ik vorige week ook gekocht, bevalt tot nu toe goed. Vandaag flink in natgeregend, was even bang smurfenblauw te eindigen maar dat viel gelukkig reuze mee. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er wat fading te zien is.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:11 schreef jaaay het volgende:
Okeee voor degenen die me in het vorige deel geholpen hebben, ik heb mijn keuze gemaakt.
Donderdag even langs de men at work geweest en deze broek aangeschaft, gesized zoals aangeraden en zit nu bijna perfect! Wel een lengtemaat 34 ipv de 32 die ik liever had gehad maarja dat is sale, en met een beetje geluk worden het mooie stacks:)
[ afbeelding ]
pics komen wel een keer als de fades een beetje op gang komen!
Broekje is sanforized, dan valt denimbleed mee. Wees blij dat je geen ongesoakte unsanforized broek droeg, dan was je wel enigszins een smurf geweest.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:10 schreef Horchata het volgende:
[..]
Die heb ik vorige week ook gekocht, bevalt tot nu toe goed. Vandaag flink in natgeregend, was even bang smurfenblauw te eindigen maar dat viel gelukkig reuze mee. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er wat fading te zien is.
Dit is echt kul Smurf, dat heeft niks met sanforized/unsanforzed te maken. Maar met dye methode, repetitions, mogelijke handelingen na het indigo dying proces, de stof die geverfd word.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:36 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Broekje is sanforized, dan valt denimbleed mee. Wees blij dat je geen ongesoakte unsanforized broek droeg, dan was je wel enigszins een smurf geweest.
Er zullen vast wel processen zijn om de dye beter vast te laten houden, naast de gebruikelijke methode van dying. Je kan ook met andere stoffen dyen of een eventuele coating toevoegen, PBJ heeft de NC modellen, gekleurd met een andere synthetische stof dan indigo en die faden helemaal niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:53 schreef BigSmurf het volgende:
Die één na laatste alinea wist ik, dat laatste niet. Verklaart wel een hoop, m'n Nudie, Edwin (beide verpatst wegens sizing inmiddels) en ALD hebben nooit sporen van bleed vertoont, terwijl m'n Momo zelfs met cuff bloedt als een malle (nog steeds). Ik dacht altijd dat dat (mede) te maken had met het sanforize proces.![]()
No prob.quote:
Hahahquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:34 schreef don-diablo het volgende:
Ali is toch de Asia connection hier. Vooral Indonesië.
Zou ik doenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:21 schreef BigSmurf het volgende:
Die werkt nog ja. Wel een interessante deal, van 55 voor 41 dollar.
Meet het als dit:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:28 schreef BigSmurf het volgende:
Als ik een riem heb die vanaf waar het leer aan de buckle begint tot aan het gaatje wat ik gebruik 34" meet, moet ik dan 34" opgeven? Ik denk dat ik voor 41 dollar namelijk wel zo'n riem pak.
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:10 schreef bokkepoot het volgende:
Ik zal even kijken of ik morgen wat foto's van mijn N&F kan fixen.. Ik leef al sind 26 december in die broek en hij gaat prima
Fuck, wat doe jij er allemaal mee dat ie zo snel gaat (of mijn Momo zo traag)? Ik heb amper fading en ik heb evenveel draagtijd als jij (heb hem sinds half oktober en denk ik 70% van de dagen aangehad). Ik wil fades...quote:
Ik denk dat jij een neppert gekocht hebtquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:34 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Fuck, wat doe jij er allemaal mee dat ie zo snel gaat (of mijn Momo zo traag)? Ik heb amper fading en ik heb evenveel draagtijd als jij (heb hem sinds half oktober en denk ik 70% van de dagen aangehad). Ik wil fades...
Gaat idd de goeie kant opquote:Op woensdag 4 januari 2012 14:29 schreef Analoog het volgende:
Omdat ik de afgelopen week eigenlijk alleen maar m'n skibroek heb aangehad, heb ik geen tijd gehad om plaatjes te schieten. Maar om de TT toch maar even te verwezenlijken:
Front:
[ afbeelding ]
Back:
[ afbeelding ]
Whiskers:
[ afbeelding ]
Whiskers close-up:
[ afbeelding ]
Backpocket + Tab
[ afbeelding ]
Kleuren komen niet echt overeen, die van whiskers totaal is het beste om mijn beeldscherm.
Ik denk wel dat het door het fietsen komt..quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:07 schreef BigSmurf het volgende:
Aan de zijkant bedoel je? Denk van het fietsen ofzo?
Ik merkte dat ik in m'n Momo aan één kant op de cuff had gelopen, dus er zit nu aan die kant een streep van 1-2 cm dikke slijtage op die rand...![]()
Tsja het is kiezen waar je de gaten wilt hebben... Als mijn ALD gemaakt is ga ik ook cuffen denk ik..quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:18 schreef don-diablo het volgende:
Neuh helemaal niet nodig. 1x goed zetten en lekker boeiend. Liever slijtplekken als een kapotte broekspijp.
Als je nu doorzet kan het ineens een stuk sneller gaan. Heb ik zelf wel eens meegemaakt.quote:
Gewoon goed cuffen, dan verplaatst ie echt niet meer. Mijn cuffs zijn één keer gezet, zitten nog steeds als toen ie vers uit de verpakking kwam. Geen haar verschoven.quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het door het fietsen komt..
En dat is ook gelijk de reden dat ik niet cuff...
Jopquote:Op donderdag 5 januari 2012 23:08 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Bok werkte je nou met die broek, beetje aarde vlekken op je bovenbenen?
@nezhi blijven dragenkomt vanzelf goed
Die Tote Bag, wat een heldending.quote:
Als ze nu dat debiele inseam probleem hadden aangepakt had ik er allang 1 gehadquote:Op maandag 9 januari 2012 12:19 schreef One_conundrum het volgende:
http://supertalk.superfut(...)2658882#entry2658882
R400 21Oz.
Dat dus.quote:Op maandag 9 januari 2012 12:38 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Als ze nu dat debiele inseam probleem hadden aangepakt had ik er allang 1 gehad
Welke maat hebje gekregen en wat is je eigen maat?quote:Op maandag 9 januari 2012 12:29 schreef infp2009 het volgende:
Ik heb gister de 501 STF die vrienden uit Amerika hebben meegenomen gesoakt in bad (met mij erin) maar de shrinkage viel me toch wat tegen. Krimpt hij nog erg bij het opdrogen, of alleen van de soak zelf? Vrees dat er toch een kleermaker aan te pas zal moeten komen om hem draagbaar te maken, want wijde broeken doe ik niet meer aan (dat was vroegah!).
Gaat echt flexie. Electric blue coming through zoals de OP titel isquote:
Jah gewoon raggen die handel, momo's staan er toch om bekend dat ze slow beginnenquote:Op maandag 9 januari 2012 13:11 schreef BigSmurf het volgende:
Nice. Ik zou willen dat ik progress kon posten van m'n Momo, maar die gaat echt heel traag...
Ik wilde een iets wijder model, voor de afwisseling maar dit is nog wel erg wijdquote:Op maandag 9 januari 2012 12:49 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Welke maat hebje gekregen en wat is je eigen maat?
Beter soak je dan de broek alleen in badKrimpt zolang die vochtig is.
501stf is straight fit dus als je slim veel draagt is dat idd anders
TTS is wel goed, maar het is wennen idd een 501stf. High rise, straight fitquote:Op maandag 9 januari 2012 13:26 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Ik wilde een iets wijder model, voor de afwisseling maar dit is nog wel erg wijdIk draag normaal een 32 en had een 31 gevraagd, maar het is ook een 32 geworden. Nou ja, vanochtend was hij nog best wel nat, dus we zullen zien hoe het opdroogt!
858 Rmb = 106.65 euroquote:Op maandag 9 januari 2012 12:19 schreef One_conundrum het volgende:
http://supertalk.superfut(...)2658882#entry2658882
R400 21Oz.
Hoezo, slechte service?quote:Hello,
Unfortunately our shipping prices are standard and although it would be a small piece, we do not adjust our shipping prices. We appreciate your interest, perhaps it would be worth it if you placed a large order (you could go in on an order with friends or family- which is something I've known international customers to do) or you could ship through a proxy if you have other commodities from the US to be shipped. Thanks for your understanding.
Sarah
Sarah Cunningham
Office Manager
Zodra ze besluiten meer slim guys te gaan maken. Anders mogen ze imo wegblijven.quote:
Fully agree.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:30 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Zodra ze besluiten meer slim guys te gaan maken. Anders mogen ze imo wegblijven.
Die print op de cuff en die selvage pockets.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:13 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Freshcotton heeft nu zo'n collab met Wesc (?) weet niet echt wat ik ervan moet vinden.
http://hypebeast.com/2012(...)ni-kelvin-raw-denim/
Had al moeten zijn gebeurd geloof ik, maar zal vast wel binnenkort zijn. Geloof dat FC zei dat 2012 jaar van nieuwe merken en bijzondere collabs ging worden.quote:
En dit is de winnaar..Dat komt omdat elke broek fade. Ze hebben alleen inderdaad veel minder contrast dan.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:09 schreef BigSmurf het volgende:
Heb even zitten zoeken, de berichten spreken elkaar echt enorm tegen. Sommigen menen dat ze niet faden, anderen weer wel, maar dan met minder contrast door de afwezigheid van veel starch. Kan nergens echt een eenduidige definitie vinden.
Experiment is altijd leukquote:Op woensdag 11 januari 2012 13:08 schreef Ditty het volgende:
Bedankt voor de reacties!
Misschien moet ik het gewoon maar proberen kijken hoe gaat. Vooraf foto's maken en afwachten of er verschil te zien is na een paar maanden, maak ik er een soort experiment van
quote:
Dan staat er flink wat onzin tussen op o.a. StyleForum.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
En dit is de winnaar..Dat komt omdat elke broek fade. Ze hebben alleen inderdaad veel minder contrast dan.
To rinse betekend ook letterlijk spoelen..
De fabrikanten maken het er zelf ook niet duidelijker op..quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Dan staat er flink wat onzin tussen op o.a. StyleForum.
Ziet er goed uit! En toch nog 3 keer gewassen in 9 maanden, dat zou mij ook wel moeten lukkenquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:21 schreef bokkepoot het volgende:
Dit is Rinsed van Nudie
http://mynudies.com/galle(...)ember&imageuser=6244
Het fade dus prima
[ afbeelding ]
Eerst fitpicsquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:46 schreef Ditty het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! En toch nog 3 keer gewassen in 9 maanden, dat zou mij ook wel moeten lukken
Niet waar. Ik zeg, PBJ NCquote:Op woensdag 11 januari 2012 14:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
En dit is de winnaar..Dat komt omdat elke broek fade. Ze hebben alleen inderdaad veel minder contrast dan.
To rinse betekend ook letterlijk spoelen..
Welkom.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:41 schreef xSanjay het volgende:
Hey boys,
Ik ben helemaal nieuw op fok, dus treat me nicely ;D.
Wel loop ik al weken jullie topics te volgen en jullie hebben me helemaal lekker gemaakt met al jullie fancy spijkerbroeken. Nu ben ik dus van plan om er zelf ook een aan te schaffen. En dit is waarbij jullie een dry noob een dienst kunnen bewijzen ;D. Ik ben zelf sowieso al een spijkerbroeken fan, heb verscheidene jeans van nudie, replay etc. Nu wordt het dus tijd voor een dry, maar ik heb echt geen idee welke ik moet nemen. momenteel hou ik het liefst van een beetje skinny (denk aan de nudie thin finn of diesel shioner). en dan kom ik al snel uit op nudie thin finn dry (vond de thin finn ecru embo wel echt nice!).
Weten jullie nog een paar vette merken/modellen? ik wil er maximaal zo'n 100 - 150 euro aan uitgeven. mijn maat is 30/34 (bij de nudies). En dan zitten ze op het begin ook best krap, raden jullie me aan om gewoon bij 30/34 te blijven?
En was is een vett object dat ik dan in de back of my jeans kan stoppen? ik zag al een paar keer een rond voorwerp langskomen?
Alvast bedankt voor de hulp, jullie zijn neat!
Ik zeg, goede zaak.quote:Op donderdag 12 januari 2012 18:41 schreef xSanjay het volgende:
Hey boysdenim connaisseurs,
Ik ben helemaal nieuw op fok, dus treat me nicely ;D.
Wel loop ik al weken jullie topics te volgen en jullie hebben me helemaal lekker gemaakt met al jullie fancy spijkerbroeken Momotaro's. Nu ben ik dus van plan om er zelf ook een aan te schaffen.
Die zijn inderdaad alletwee ontzettend vet, maar zoals een echte denimliefhebber betaamd, raad ik je toch aan voor de Momotaro te gaan.quote:En dit is waarbij jullie een dry noob een dienst kunnen bewijzen ;D. Ik ben zelf sowieso al een spijkerbroeken fan, heb verscheidene jeans van nudie, replay etc. Nu wordt het dus tijd voor een echte dry, maar ik heb echt geen idee welke ik moet nemen. momenteel hou ik het liefst van een beetje skinny (denk aan de nudie thin finn of diesel shioner). en dan kom ik al snel uit op nudie thin finn dryVintage Label 0701 (vond de thin finn ecru embo Japan Blue x Momotaro 0100SP wel echt nice!).
Jazeker, naast Momotaro zijn er een tal van andere merken.quote:Weten jullie nog een paar vette merken/modellen? ik wil er maximaal zo'n 100 - 150 300 euro aan uitgeven. mijn maat is 30/34 (bij de nudies). En dan zitten ze op het begin ook best krap, raden jullie me aan om gewoon bij 30/34 te blijven?
Echte diehards doen een perzik in hun backpocket... Een rijpe.quote:En was is een vett object dat ik dan in de back of my jeans kan stoppen? ik zag al een paar keer een rond voorwerp langskomen?
Graag gedaan!quote:Alvast bedankt voor de hulp, jullie zijn neat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
Voelt als een fan who comes to the dark side of dry denimquote:Op donderdag 12 januari 2012 18:41 schreef xSanjay het volgende:
Alvast bedankt voor de hulp, jullie zijn neat!
quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:50 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik zeg, goede zaak.
[..]
Die zijn inderdaad alletwee ontzettend vet, maar zoals een echte denimliefhebber betaamd, raad ik je toch aan voor de Momotaro te gaan.
[..]
Jazeker, naast Momotaro zijn er een tal van andere merken.
[..]
Echte diehards doen een perzik in hun backpocket... Een rijpe.
[..]
Graag gedaan!Haha goed verhaal, ik begrijp het wel. Die momotaro's zijn ook echt vette dingen. Helaas zit dat voor een student met mijn budget er niet echt inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik moet al aardig diep in de buidel tasten voor eentje van 100 euro
.
Bedankt voor al jullie reacties, net ook ff naar Naked&Famous gekeken en daar zaten ook een paar fancy broeken bij. En het is natuurlijk iets unieker dan een nudie.
Ik denk dat ik er nog ff over na denk, ik wil niet gelijk bij een model of merk sticken;)
Misschien helpt het als jullie een wat meer pics van jullie progress laten zien!
#FREEBAJSKORV
Progress niet. Alleen outfit foto's gezien. Volgens mij gaat die wel goed. M'n sugarcane ligt in goede handen iig. Vriend van me is er erg erg blij mee.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:15 schreef Atta-boy het volgende:
Apc petit standard is ook nice.
Ik ga als ik terug kom van Parijs maar eens wat progress posten want volgens mij heb ik dat nog nooit gedaan met mijn apc ps.
Dan zit je bij mij verkeerd, progress op m'n ALD en Momo zijn nog niet om over naar huis te schrijven. Kom over een half jaar maar eens terug.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 08:38 schreef xSanjay het volgende:
Misschien helpt het als jullie een wat meer pics van jullie progress laten zien!
je nudie ookquote:Op vrijdag 13 januari 2012 10:58 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Progress niet. Alleen outfit foto's gezien. Volgens mij gaat die wel goed. M'n sugarcane ligt in goede handen iig. Vriend van me is er erg erg blij mee.
Ik denk het wel. Als de dye organisch is, komt het van bacteriën/enzymen die op een random plek beginnen te 'eten'.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef don-diablo het volgende:
Wel grappig die begraven broek, maar het ziet er erg inconsistent en random uit. Kan het dan liggen aan de dye van de broek dat er allemaal van die fade kringen zijn?
Dat heeft denk ik meer te maken met dat indigo niet in water oplosbaar is. Door het vocht van de grond krijg je random oxidatie en het uitlopen van de indigo, wat resulteert in kringen op de denim.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef don-diablo het volgende:
Wel grappig die begraven broek, maar het ziet er erg inconsistent en random uit. Kan het dan liggen aan de dye van de broek dat er allemaal van die fade kringen zijn?
quote:Op zondag 15 januari 2012 14:21 schreef don-diablo het volgende:
Even wat pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achterkant staat er een beetje raar op maar gaat om het idee
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit Don!quote:Op zondag 15 januari 2012 14:21 schreef don-diablo het volgende:
Even wat pics:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achterkant staat er een beetje raar op maar gaat om het idee
[ afbeelding ]
Niet zo bestquote:Op zondag 15 januari 2012 15:35 schreef M1stral het volgende:
@ Ali,
Hoe gaat het met je N&F x Momo? Ik heb de Japan Heritage maar weer eens aangetrokken.
Geef toch de voorkeur aan een van mijn andere jeans. Maar die fabric... Jum jum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |