abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:08:54 #1
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105978564
De dreumesjes:

07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

en een nieuwe :)

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 01-01-2012 09:30:31 ]
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:10:34 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105978660
Ik denk dat ik 's ochtends minder pap geef, dat ga afbouwen naar 90/3, 's middags 100 ml soja, en 's avonds 90/3 maar ook helemaal over ga naar de soja. Het nog anderhalf pak voeding staan en dan is het klaar.
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:13:04 #3
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105978784
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:08 schreef becky27 het volgende:
Thanx Jore, vriendinnetje zei "wat lief, ze slist, net als D (man)". Maar dat dus geen probleem, ze heeft vooral moeite met de v trouwens. Het is "gogel" een "sis"
pi_105979525
Troeta, dat bellenblazen doen we hier ook, leuk he? O+ oudste blaast, Lucas probeert ze te pakken en daarna wil Lucas ook blazen... maar dat is nog meer spetteren en met geluk een klein belletje, wel schattig :Y

Becky, wat knap wat N. allemaal al zegt! O+

[ Bericht 13% gewijzigd door -Caroline- op 23-12-2011 22:38:50 (info over oudste weggehaald) ]
  vrijdag 23 december 2011 @ 21:33:09 #5
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105979884
Noortje wil altijd het stokje van d'r bellenblaas in haar mond stoppen, geen succes hier.

Ze zegt al zoveel, ik vind het echt zo bijzonder. Vaak met liedjes meezingen, hele verhalen vertellen als ze van het kdv komt. En ze wil 'koesjes' geven, 'boom koesje', 'pop koesje' 'auto koesje' 'opa koesje' en 'nee mama niet koesje'.

Vorige week, had Noortje eruit gehaald, ik ging douchen en zij gaat dan was spelen. Zegt ze "okeej mama douchen, papa pelen'. Papa lag alleen nog lekker op bed.

Ook hierin geen ervaring, qua praten, is het veel of weinig? Mijn zusje vond juist dat ze wat laat was met praten.
pi_105979958
Troeta anijsmelk is heerlijk! Kregen wij ook als we niet konden slapen. Is gewoon warme melk en dan een anijsblokje er in. We kwamen op het idee omdat ze de vitamine d zo heerlijk vind :D
pi_105980103
.

[ Bericht 33% gewijzigd door -Caroline- op 23-12-2011 23:20:07 ]
pi_105981694
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 21:34 schreef Rixtje het volgende:
Troeta anijsmelk is heerlijk! Kregen wij ook als we niet konden slapen. Is gewoon warme melk en dan een anijsblokje er in. We kwamen op het idee omdat ze de vitamine d zo heerlijk vind :D
oja, volgens mij dronk ik dat vroeger zelf ook. De verpakking van die blokjes lijkt op het doosje van de gestampte muisjes toch?
Ga ik ook eens halen, kijken of ie dat lust.

Bellenblazen is heel leuk, maar na 3 uur niet meer hoor. Hij ging elke keer hard huilen als ik hem weg wilde leggen.
Het stokje liet ik hem vandaag gewoon in z'n mond doen toen kreeg hij na een tijdje zelf door dat het gewoon erg vies was.

Mex is logeren en hij was tot half 10 wakker,gnagna
pi_105981929
Hannah krijgt 's avonds meestal nog een fles kv aangeboden (200ml). Soms drinkt ze hem leeg, soms bijna niets. Verder geef ik haar geen melk of pap, maar ik ben ook niet zo van de zuivel (op kaas na). Pap moet ze trouwens sowieso niets van hebben, het is een echte broodeter net als ik ben. 's Ochtends roept ze vaak 'broodje ete!' en dan kan ze met gemak 2 boterhammen wegwerken in 10 minuten.
Op het KDV krijgen ze geloof ik wel een beker melk bij de lunch trouwens.

Slissen *check! Maar als ik het zo lees dan is Noortje ook al een beste prater.
Hannah is ook een enorme kletskous en het gaat zo enorm hard met haar taalvaardigheid dat ik iedere dag wel met mijn oren sta te klapperen. Hoe komt het dat mijn koter van nog geen 2 jaar zo slim is :o

Sorry als ik misschien wat opschepperig overkom. Ieder kind ontwikkeld in eigen tempo enzo :@ Die vermeende intelligentie bij mijn kind komt trouwens ook wel met een enorme eigengereidheid en af en toe vreselijk dwars zijn. Ze is enorm driftig als ze haar zin niet krijgt en soms ook wel een beetje manipulatief.
pi_105982435
Octo, Mette was ook speenverslaafd, som nog steeds hoor. Wij hebben haar na de geboorte. Van Wies gewoon even gelaten, maar ook niet meer dan normaal toegelaten. Wij hebben het nu terug gebouwd naar in bed en in de auto. Heel soms 's avonds als ze uit de opvang komt. Ik leer haar dat als ze wil tutten overdag dat ze dan bij mij kan komen zitten met knuffel (heerlijk even knuffeltijd).
Ook moet ze de speen na het slapen in bed lagen.
Ik denk dat jou dreumes meer praat dan onze peuter :D maar we hebben nu met haar afgesproken dat als ze de speen incidenteel in heeft als ze wakker is en ze praat dat wij dan niet er op ingaan, ze moet eerst haar speen uit haar mond doen. Dat werkt heel goed.
We hebben het dus vrij snel overdag uitgebannen.
Ze kan er echt heel veel drama van maken als ze m wil :') ik heb een keer een huil en krijs sessie van anderhalfuur gehad...

Maar wacht tot na de geboorte, tot alles weer wat normaler is.
Wij hebben besloten dat als ze goed praat en we dus echt goed met haar verbaal kunnen communiceren, we de speen ook met het slapen gaan afbouwen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:27:00 #11
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105982569
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 22:13 schreef octopussy het volgende:
Sorry als ik misschien wat opschepperig overkom. Ieder kind ontwikkeld in eigen tempo enzo :@ Die vermeende intelligentie bij mijn kind komt trouwens ook wel met een enorme eigengereidheid en af en toe vreselijk dwars zijn. Ze is enorm driftig als ze haar zin niet krijgt en soms ook wel een beetje manipulatief.
dat dus, ik weet niet of het goed of slecht is hoe Noortje praat, geen idee. ik vind het fantastisch iig. O+
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:28:41 #12
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_105982660
Noortje heeft alleen een speen in bed of in e auto rond slaaptijd. En ook die speen is heilig, ik denk niet dat ze slaapt zonder. Ga het voorlopig nog niet afleren. Komt wel een keer.
  vrijdag 23 december 2011 @ 22:35:09 #13
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_105982979
Oona is sinds een paar dagen aan het zingen :D.... Als we vragen of ze een liedje gaat zingen doet ze een soort van lalalala .... Echt zo cute!
Sowieso is ze echt gek op muziek en zingen...

Speen verslaafd... Check..
'Buu' zoals ie hier gedoopt is door Oona is heilig...
Proberen nu wel te minderen... dus slaapmomenten, moe-momenten, in de auto en voor de tv..
Maar this soms wel lastig.. als ze haar zinnen op dat ding gezet heeft gaan alle registers open om hem te krijgen...
Afleren voorlopig niet iig... Wat meer indammen en straks als we het kunnen uitleggen kijken we wel weer verder...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_105982993
Maak je vooral niet bij voorbaat druk over het afwennen van de speen :) . Onze oudste was een echte spenenjunk... Uiteindelijk afgewend tot ze 'm alleen nog in bed mocht. Bij de bieb een boekje gehaald: anna gooit haar speentjes weg. Een week lang elke avond verhaal van anna voorgelezen (lang leve de indoctrinatie :@ ) en na een week besloot ze ineens uit zichzelf om net zoals Anna haar spenen weg te gooien. Een avond wat geteut om gehad, maar niet eens echt huilen en dat was het. We konden het zelf niet geloven, maar het is dus vrijwel probleemloos gegaan :D

Het hoeft dus helemaal geen drama te zijn ;)
pi_105983225
Ik laat hem eigenlijk zelf bepalen wanneer hij wel of geen speen wil.
Hij wil altijd alles in zijn mond stoppen,kruimels,papiertjes,pennen,speelgoed,afstandsbediening, of hij staat de tafel of de bak af te lebberen, dus ik stop vaak ook zelf zijn speen in zijn mond eigenlijk.
ik zie het wel wanneer we dat af gaan leren. Zonder slapen zou niet lukken iig.

Wat lief dat zingen!
pi_105983552
Speen hebben we hier niet (meer). Toen ie een half jaar was wilde hij m niet meer (had toen een speen vanaf 6maanden gekocht en die wilde hij niet) daarvoor ging zn speen overal mee naartoe :') hij heeft wel een beer, zonder gaat ie echt niet slapen. Als ie s nachts huilt zie je m op de camera echt zoeken naar zn beer. Als ie m weer heeft is ie weer stil.

Praten wordt steeds meer. Grappig om te zien. Ook heeft ie zelf gebaren verzonnen om iets aan te geven (bv hij doet tegenwoordig een vis na. Laatst deed ie dat, ik dacht uit t niks, maar nee hij wilde een boekje lezen met de vis erop die lag waar hij stond).
Hij begrijpt sowieso echt heel veel. Sta er af en toe.echt van te kijken
pi_105983634
Hier ook nog een speen, maar wel alleen voor het slapen. Dat weet hij ook en hij gooit hm zelf ook in zn bedje. Op het kdv is hij er al vanaf.

Maar ik kwam Lijnloos nog even feliciteren met Minke!! *O*
Van harte!!
pi_105985818
Hier alleen een speen in bed maar die horen we regelmatig op de grond vallen en dat maakt haar niks uit maar als ze haar Nijntje niet kan vinden is er hier echt paniek. Ze heeft de knuffel wel alleen op bed ben zo bang dat we hem anders kwijt zijn. Heb wel een reserve en bij mijn moeder ligt ook een zodat als we daar slapen we hem niet kunnen vergeten!
pi_105989047
Dat bellenblaas is leuk! Mini probeert het ook en lukt ook vaak ze blaast best apart en heel zacht!

Wbt melk, mini krijgt 1half bekertje soja bij ontbijt die gaat vaak op
En 1bij lunch daar laat ze vaak wat van staan
als toetje vaak soja yoghurt of soms vla of ander zuivelachtig iets, maar liever niet teveel zuivel ivm slijmvorming versus benauwd

Keshet hoe ging het?

Minke en lijnloos hoe was jullie dag?

Harry wat beter?
pi_105993673
Wat betreft speen hier ook alleen met slapen. Ik vergeet hem ook altijd mee te nemen als we weg gaan. Dat is soms niet zo handig als hij echt moe word, maar is meestal geen ramp.

Veel praten check. Ook ik verbaas me elke dag weer wat hij allemaal begrijp en zegt.

Oh en even een *o*, het was vanmorgen kwart over zeven!
pi_105993986
Dank allemaal voor de felicitaties!!! We hadden een geweldig leuke dag gisteren en vandaag komt het bezoek dus de fotospam komt later nog... Maar het was errug leuk, Minke is helemaal blij en echt jajigggggg!
pi_105994394
Hé, wat goed dat jullie hier melden dat 300ml melkproducten voldoende is. Thomas wil echt bijna geen melk meer drinken (50cc op een dag?) dus geven we hem altijd wat yoghurt. Maar als ik het zo optel, dan komen we bijna dagelijks aan de hoeveelheid die hij nodig heeft *O* (ik dacht dat het nog steeds 500ml was).

En ik dacht dat het Becky was die vroeg hoe de nacht was gegaan. Wel, zoals bijna elke nacht: goed. Het zijn die avonden die een "probleem" vormen. Niet dat we er echt een probleem van maken ofzo, maar waar hij vroeger nooit wakker werd 's avonds, wordt hij nu standaard na een uur/anderhalf uur slapen in paniek wakker. Nu heb ik hem 2 ochtenden bij mij in bed genomen en is hij toen een paar keer al wenend wakker geworden en zei hij telkens dat hij gevallen was. Ik ben het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat hij misschien het "in de put vallen" ervaart tijdens de slaap en misschien wordt hij daarom 's avonds ook in paniek wakker?
pi_105994497
Ivm de calcium zijn er ook heel veel andere dingen die je ipv zuivel kunt geven he ;) broccoli is een calcium bom, net zoals groene groentes...

Hier gelukkig (nog) geen moeite met melk, en sinds een poosje krijgt ze 's avonds voor het slapen gaan weer 150 cc warme melk, dus met haar inname zit het wel goed.

Maarja, we hebben het over spekkont die bij de kerstlunch van de opvang gewoon brood met mierikswortel boter met zalm heeft weg zitten bikken :') die 13,4 kilo komt ergens vandaan hoor! :') :D
pi_105994641
Wow 13,4, ze gaat hard!
Floris redt de 12 nog niet eens denk ik :)

Hier komen we wel aan de zuivel inname. Geen idee hoeveel precies, maar ruim voldoende. Koude melk vind.ie.overigens niet lekker :)

Lijnloos nog.gefeliciteerd met.minke!
pi_105994655
Was wel met kleding aan :P maar ik hoop dat er ergens een beetje een rem op komt binnenkort! En anders dat ze gaat staan cq lopen! Energie verbranden FTW! :P
pi_105994705
:D
Ik heb echt geen idee wat floris weegt. Volgende maand weer cb. Maar hij eet goed, beweegt veel, dus zal wel goed zijn. Denk dat ie wel de 11kilo gepasseerd is.
pi_105994835
Ik wil ook weer naar het CB voor een meet en weegsessie. Volgens mij is mijn madam vooral in de lengte erg hard gegaan de laatste tijd (ze komt bijna haar neefje van een halfjaar ouder voorbij). De weegschaal thuis geeft te veel aan tov de CB weegschaal, dat weet ik wel. Ik schat dat ze nu op zo'n 12-12,5 kilo zit met iets van 86 cm.

Orea, staan en lopen vergt heel veel energie van die kleintjes dus ik verwacht dat L inderdaad wel afzwakt qua gewichtstoename.
pi_105994885
Ik ben ook benieuwd naar floris zn lengte. Hij is kwa shirts door 80 geschoten (op een enkeling.na) en 86 zit gewoon goed.
Broeken maat 80 zitten nu ook gewoon goed, niet te lang ofzo.

K ga m zo s even wegen :') ben nu wel nieuwsgierig :D
pi_105995100
Broeken maat 80 zitten hier 3/4 nu :') ze moet echt 86 hebben... shirts maat 80 zijn ook echt zielig..

Volgens mij is ze ook de 85 cm al door :) zal straks eens kijken of ik haar kan meten!

Reusje O+ en toch, mensen roepen wel eens: jemig!!!! Maar ze ziet er niet moddervet uit ofzo. Ze is gewoon goed in verhouding en gewoon lekker stevig. Ik zei altijd: dan kan ze een keer ziek zijn ook hebben tenminste, maar vervolgens is ze bijna nooit ziek (heel hard afklopt nu)...
  zaterdag 24 december 2011 @ 11:11:45 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105995295
Harry haalt misschien nét de 10kg :D

We hebben een hele korte nacht gehad, maar geen spugerij meer. Hij is nu volgens mij alleen moe (en heel misschien wat verhoging) maar ik ga hem zo in bed stoppen met een pcm en dan het beste ervan hopen ;)

As we speak staat hij op de vensterbank :X
pi_105995399
Asy, zolang t raam dicht zit, is er nog nix aan de hand :P
  zaterdag 24 december 2011 @ 11:19:13 #32
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105995460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:16 schreef Cooki het volgende:
Asy, zolang t raam dicht zit, is er nog nix aan de hand :P
Die raam kan niet open. Het is de raam voor. Ons vensterbankkind O+
Iedereen zwaait naar hem en hij staat er een beetje stoïcijns :D
pi_105995497
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:19 schreef Asyniur het volgende:
Die Dat raam kan niet open. Het is de het raam voor. Ons vensterbankkind O+
Iedereen zwaait naar hem en hij staat er een beetje stoïcijns :D
:D limbo :*

Harry O+

[ Bericht 4% gewijzigd door -Caroline- op 24-12-2011 11:26:35 ]
pi_105996023
Leuk dat Harry zo de aandacht trekt.

Yaro red de 11 kilo denk ik nog niet. We hebben hem van de week thuis gemeten en toen zat hij er (weer) iets onder. Onze babyweegschaal thuis geeft meestal zo'n 200 gram meer aan als op het CB.
Ik vind het wel verklaarbaar dat hij minder weegt dan de laatste weegsessie thuis, hij heeft echt bar slecht gegeten de afgelopen periode.

Wat betreft lengte heb ik het idee dat hij ineens een spurt gemaakt heeft. Ik hoef de maat 86 broeken niet meer om te slaan.
pi_105998696
Tjonge, mevrouwtje had geen zin om naar bed te gaan...

Dan klim je gewoon uit je bed en ga je even tekenen

Hey, er zit een stok tussen de 2 tekenborden! Daar kan je nijntje mee kastijden!

Na interventie van papa ben je BOOS!

Mama komt nog even (poepluier verschonen) en leest een boekje voor ('Ggggggonnie en Ggggggijsje") en dan geef je je eindelijk over.
pi_105999276
Leuke repportage zo octo!
pi_105999317
Geweldig! :D
pi_106004521
Octo, schitterende fotos en commentaar *O*
pi_106006673
Hannah O+
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_106007397
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:27 schreef octopussy het volgende:
Tjonge, mevrouwtje had geen zin om naar bed te gaan...

Dan klim je gewoon uit je bed en ga je even tekenen
[ afbeelding ]

Hey, er zit een stok tussen de 2 tekenborden! Daar kan je nijntje mee kastijden!
[ afbeelding ]

Na interventie van papa ben je BOOS!
[ afbeelding ]

Mama komt nog even (poepluier verschonen) en leest een boekje voor ('Ggggggonnie en Ggggggijsje") en dan geef je je eindelijk over.
[ afbeelding ]
whehe :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_106010313
haha ocropussy, geweldige foto's! En wat leuk om te zien wat ze uitspookt.

Mex is trouwens 11,330 gram en 79,5 cm. Met 10 maanden was hij 10,585 gram en 75,5 cm,het staat dus aardig stil het gewicht door het bewegen.

E hij had afgelopen nacht in zijn slaap overgegeven en hij had wat koorts. Vandaag was hij de hele dag moe en hij lag er om kwart over 6 al in, wilde zijn flesje niet eens.
Kan dat door de BMRprik komen of zak het gewoon een virusje zijn?
pi_106011928
die bmrprik hakte er bij ravi wel zo in hoor. dus het kan. virusje ken ook. er heerst nogal wat (nog altijd een stervende zwaan hier. inmiddels heb ik de neiging om een arts te bellen om hem uit zn lijden te verlossen :X )
pi_106012052
het kindvriendelijke kerstdiner viel in de smaak hier :)

tomatensoep met ballen en lettervermiccelli (moesten ze geen van beiden)
voor ons een beenham met paddestoelensaus (paddestoelen :s) )
lachebekkies uit de oven ( *O* ) met mayo ( *O* *O* )
appelcompote ( *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* )

o|O
pi_106012245
Octopussy, geweldig!

Troeta, hebben wij hetzelfde kind? Ruben was vorige week op het cb 11.400 gram en 79,5 cm. Op een nacht slecht slapen en een dagje hangen na heeft hij geen last van de BMR gehad. Hopelijk gaat het bij jullie ook gauw weer over!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106016897
Octo wat een leuke reportage!

Mijn mini is een heuse mini al haalt ze denk ik de 10kg nu wel en is ze behoorlijk aan het (buik) spekken dus ik verwacht een groei spurtje (mt80 zit ze nu goed in soms shirt 86)

Harry jammer van de korte nacht maar fijn dat je niet meer gespuugd hebt!

Troeta kan beide maar mini had ook flink last van die prik...

Simmu leuk kinder kerst diner!

Over kerst gesproken fijne dagen allemaal!
pi_106017362
Ohhhhhhhh Hannah :D Lekker zitten draken :D

Klinkt goed Simmu!

Troeta... Die prik hakte er hier ook in... Koorts, hangerig...

Zoooo....
'kerst' dag 1 zit erop...
Vandaag naar mijn ouders geweest... gourmetten..
Morgen naar mijn schoonouders... en jaja.. weer gourmetten!
Maandag kunnen we dan mooi ff met z'n 3en pas op de plaats en het ritme weer hervinden ;)

Ze had het goed gedaan... goed geslapen, goed gegeten...
Wel beetje aan t eind van haar latijntje toen we naar huis gingen.. in de auto geslapen (ruim uur rijden) en thuis een flesje en zo in gourmetstinkromper in haar slaapzak gepropt ;) Morgenvroeg wassen we het varkentje wel weer! (Om daarna weer in de gourmetstink te gaan zitten }:| )

En erg leuke score qua cadeautjes :Y)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106018634
Ik moet geloof ik nog wennen dat Dyon in het andere topic hoort :P

Oona dus ook lekker laat naar bed gegaan!
Wij zijn ook pas net thuis. Dagje schoonouders gehad met als verrassing naar het kerstcircus (als ik het had geweten had ik een fototoestel meegenomen) in utrecht. Dyon heeft het echt geweldig gevonden en ook 3 uur lang volgehouden!

Van mij ook allemaal fijne kerstdagen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Meimeltje op 24-12-2011 23:25:55 ]
pi_106019814
Meimeltje, blijf gewoon hier joh, gezellig! ;)

Hier ook ff iedereen fijne kerstdagen toewensen ~:)
morgen spitsdag: sochtends naar mn ouders in almere en smiddags naar schoonmoeder in roermond en savonds thuis gourmetten (en nu twijfel ik over 2 smilies: *O* of -O- , dan maar deze: _O- )
pi_106019975
Jaaaaa meimel :D Nog lekker even negeren en gezellig bij ons blijven!

;) We waren op tijd vertrokken bij mijn ouders... kwart voor 8 sliep ze in de auto... Alleen ff 20 min wakker toen we weer thuis waren... omkleden flesje bed ;) Dus nog vrij acceptabel..
Wel erg fijn dat dit dus goed gaat! Kun je wat makkelijker ergens blijven eten e.d...

Oh dat kerstcircus lijkt me idd volgend jaar erg leuk! Is hier op een steenworp afstand (Kunnen t vanaf ons balkon zien)

Oehhh Cooki das idd spits! Vond ons programma al druk ;) Succes!

Iedereen fijne kerstdagen! ~:)

Ik ga plat... voordat ik morgenvroeg met de lettertjes van t toetsenbord op mijn voorhoofd wakker wordt ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106020096
Reilain, wat fijn als t zo soepel gaat he? :Y

toetsenbord/face:whahaha.. reilain! ik zie t al helemaal voor je me!
de bedoeling is dat we t in 1 dag afhandelen en dan 2e kerstdag thuis kunnen cocooonen *;
pi_106020466
Nou het peutertopic kan ik ook regelmatig niet vinden, het is er volgens mij erg rustig op het momen.

Reilain, dat is zeker handig he...geen gedoe met laat naar huis en niet willen gaan slapen. Dyon heb ik al slapend om kunnen kleden (was handiger geweest om pyjama me te nemen ;)).

Is dat elk jaar het kerstcircus? Ik had er nog nooit van gehoord, maar tot we er naartoe gingen wist ik ook niet waar we naartoe zouden gaan. We hadden dus naar je kunnen zwaaien :P

Cooki: wat een programma :D Kan Lukas dat makkelijk? (die kan natuurlijk wel in de auto slapen ;)).
Hier zijn we morgen met zn viertjes thuis. Vandaag schoonfamilie was ipv 1e kerstdag omdat zwager niet kon. 2e kerstdag gaan we naar mijn broertje en vriendin, richting Nijmegen. Jammer dat ik dinsdag gewoon weer moet werken en de kinderen dus ook vroeg eruit moeten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Meimeltje op 24-12-2011 23:39:45 ]
pi_106020623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 23:31 schreef Meimeltje het volgende:
Hier zijn we morgen met zn viertjes thuis. Vandaag schoonfamilie was ipv 1e kerstdag omdat zwanger niet kon. 2e kerstdag gaan we naar mijn broertje en vriendin, richting Nijmegen. Jammer dat ik dinsdag gewoon weer moet werken en de kinderen dus ook vroeg eruit moeten.
ik dacht eerst dat ik t verkeerd las, ivm mn streepjes-project :P
fijn is dat: met zn viertjes thuis, ik hou er echt van O+ O+

over ons programma: lucas wordt als joker ingezet he... en ik hoop idd dat ie in de auto slaapt, anders hebben we geen feest.. :X
pi_106020793
Whahaa, je las het goed ;) Ik zat net even online mn rooster te kijken en zag bij een collega zwangerschapsverlof staan :D Tegelijk typen gaat blijkbaar niet :P

Zelfs Lucas schreef ik dus verkeerd ;) Toch weer een voordeel dat jullie een stuk moeten rijden, die slaapt dan vast wel! Veel plezier morgen!
pi_106020848
dankje, jullie ook!
echt, met zn viertjes thuis... das toch de top O+ , geniet ervan he? :*
pi_106020933
Ik ga nog wel even kijken of er iets leuks in de buurt is en anders gaan we vast wel even naar het bos ofzo :) Heb nog een paar kleinigheidjes voor onder de boom en 's avonds gaan we fonduen met carpaccio als voorgerecht :D Gourmetten doen we de volgende dag al, scheelt weer stank hier in huis :P).
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:50:05 #56
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_106020994
Fijne feestdagen iedereen!

Jee Cooki, je hebt je dag lekker vol met op en neer sjezen he! Pfffff, succes!!

Wij houden het rustig. Vanavond lekker met z'n 3tjes gegeten en Tirza ligt lekker in bed nu. Morgen gaan we naar mijn ouders. Zus met vriend en zoontje en een tante met vriend en zonen komen ook, lekker eten en kadootjes uitpakken! :P En 2de kerstdag weer lekker met z'n 3tjes thuis en dan zien we wel wat we gaan doen!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_106021109
Lekker Elmo! klinkt tof hoor, zo zou ik t ook wel willen, maar ja... eens per jaar speel ik de ideale dochter voor mn moeder :X

Meimeltje, dat bos klinkt goed, gaan we 2e kerstdag dan maar doen denk ik..

k vindt t zo gezellig dat lucas al wat groter wordt: vanmiddag ging ie knuffelen met thomas, smellllt *;
  zondag 25 december 2011 @ 00:01:14 #58
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_106021303
Kun je daar dan niet beter een andere dag voor uitkiezen? Hoef je niet zo heen en weer te sjezen!
Wij gaan dus niet naar de ouders van Brabo, aangezien we daar met 'kinky klaas' :P zijn geweest. En ik vind het allemaal al druk genoeg voor Tirza en ook voor onszelf, dat we het dus zo geregeld hebben!
En idd, 2de kerstdag lekker naar het bos ofzo, of nog beter, lekker naar de woonboulevard! :X :')

Tirza is trouwens donderdag voor het eerst bij m'n ouders gaan slapen. En we hebben haar vrijdag weer gehaald. Alles was goed gegaan *O* Ze had, toen ze 's middags daar uit bed kwam gevraagd 'waar is mama?' en liep naar de keuken. Toen ze zag dat ik daar niet was, was het goed en ging ze pelen. Ze heeft goed gegeten, lekker geslapen, zowel 's middags als 's nachts en lekker gespeeld. Voor papa was het het moeilijkst, aangezien hij haar sinds woensdagavond niet meer gezien had. Maar ook hij heeft het overleefd!
pi_106021395
ja, als t niet gaat, dan gaan we maandag naar schönmutter in remunj... maar t levert me natuurlijk wel n dag vrij op, als t morgen allemaal lukt :D

wat fijn dat t met Tirza zo goed ging bij je ouders...!
hoezo ging ze in de keuken kijken _O- _O-
ach arme pappa... t is zn lieve prinsesje he, schattig O+
  zondag 25 december 2011 @ 00:08:50 #60
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_106021499
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 00:04 schreef Cooki het volgende:
ja, als t niet gaat, dan gaan we maandag naar schönmutter in remunj... maar t levert me natuurlijk wel n dag vrij op, als t morgen allemaal lukt :D

wat fijn dat t met Tirza zo goed ging bij je ouders...!
hoezo ging ze in de keuken kijken _O- _O-
ach arme pappa... t is zn lieve prinsesje he, schattig O+
Haha, gewoon, heel simpel, omdat we daar zaten voordat ze naar bed ging! Duzzzzz, ze had onthouden dat ik daar zat, dus toen moest ze ff checken of ik daar nog steeds was. :9
pi_106021520
o ok, niet dat jij t keukenprinsesje bent ofzo :P
slim kind, die tizza :Y O+
  zondag 25 december 2011 @ 00:14:16 #62
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_106021649
Weeheheheheh, nee, en zeker niet in m'n moeders keuken!! Ik zou niet durven!
Enne, tegenwoordig heet mevrouw Tirza, dat spraakgebrek heeft ze zichzelf afgeleerd!! O+
Ze kijkt wel naar de Teletuupies! O+ wij noemen haar dus vaak tuupie of tuup :') . tsja, dan krijg je dus ook de teletuupies!
pi_106021758
O+ Ms. Tirza it is! O+
ik zeg t je: hoogbegaafd, als ze nu al de r kan uitspreken! en dat voor n semi-limburgse O+
teletupies... mijnes kijkt nooit tv joh.. :{w
uh.. ik bedoel, soms zet ik m op n andere zender, maar hij kijkt nooit tupies.. das voor maedjes O+
pi_106025878
Mogge. Dames, fijne kerstdagen gewenst ~:) Ik wil later wel foto's van onze kinders in kerstoutfit zien ^O^
pi_106025906
Goeie morgen dames! Fijne feestdagen allemaal!

Heeft iemand nog een trucje voor een dreumes die elke ochtend om 6 uur klaar wakker is? De enige die ik weet is zelf op tijd naar bed gaan en als het nodig is afwisselen met wie er uit gaat. Accepteren en meeveren (lijkt wel op de adviezen uit help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!)

Gister al een aantal uur in de keuken gestaan, stoofpeertjes en creme brulee gemaakt en alvast de aardappels voor de toefjes gekookt. Straks met z'n drieën naar de kerk (hopelijk trekt Ruben dat, het begint om 11 uur, dus dan zijn we om half 1 of zo thuis), dan weer de keuken in en vanavond hopelijk heerlijk eten met de schoonfamilie. Morgen vertrekken we naar mijn ouders om het daar nog eens dunnetjes over te doen.
Ik heb er zin in!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106025987
Fijne feestdagen meelezen zal deze dagen niet echt lukken denk ik zo.
pi_106026033
Geen trucje Piekie, ik dacht laatst dat toch nog een flesje melk voor het slapengaan hielp, aangezien ze toen ineens een paar dagen om half 8 wakker werd.. maar het is weer tussen 5 en 6 momenteel ;) enige wat helpt is maar accepteren en blij zijn dat ze vanaf 19:00 uur 's avonds wel gewoon aan 1 stuk doortukt ;)

Vrolijk kerstfeest allemaal :) wij hebben net een heerlijk ontbijt gehad.. muppet kreeg een bad voor haar pop, nou het kind sprong uit haar vel van blijdschap :D O+ zo tof! En die ligt nu weer te slapen ;) (wil je slapen? Vervolgens heftig ja knikken, dan is het weer bed tijd :P) dus wij worden nog even rustig verder wakker nu ;)
pi_106026052
vrolijke kerst allemaal ~:)

ook kindvriendelijk kerstontbijt: worstcroissantjes :P
vanavond pakken we de grillplaat erbij. ben benieuwd!
pi_106026105
Goedemorgen, geen idee wat Sofie als ontbijt heeft straks, ik ben nu aan het werk. Daarna gelijk door naar mijn ouders, daar slapen we, en dan morgen nog lunchen bij mijn schoonouders. Morgenavond mag ik ook weer werken.

We hebben sinds kort een schilderij in de woonkamer met een vis erop, sinds we dat schilderij hebben zingen we vaak "visje visje in het water". Nu zegt Sofie sind kort visje en begint dan te wijzen naar het schilderij. Ook als we vragen waar het visje is, dan zoekt ze het op, en begint te wijzen O+
Ook krijgt ze wat meer rust in haar. Ze kan nu even op schoot zitten om een boekje te lezen. Zo hing ze van de week lekker tegen de poef aan die mijn moeder gemaakt heeft. het is wel een enorme ondeugd. Haar oogjes beginnen te glinsteren als ze nee hoort. Dan gaat ze het express nog een keer doen.
*poef* nu is het weg
pi_106026171
Orea: dat accepteren het enige was dacht ik al. Maar je hebt helemaal gelijk, het doorslapen (bij ons vanaf een uur of half acht/acht uur) is zo fijn!

Het op vraag dingen aanwijzen/pakken begint hier ook te komen, leuk is dat!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106026275
Fijne kerstdagen allemaal!!

Ik zie dat ze ook maar 3 dagen schelen piekie, wat grappig.

En ik vouw mijn was altijd op om 6 uur s'ochtends en ruim de vaatwasser uit en maak wat schoon, dan heb je de rest van de dag wat meer rust.
pi_106026294
Op mijn vrije dagen heb ik nu de regel :P (klinkt zo lekker streng) dat ik dus niet voor 7 uur uit mijn bed kom! Ze mag als ze wakker is bij ons in bed, maar er gaat geen tv aan, geen lamp en er wordt niet gekletst (wel geknuffeld, ze duikt dan echt bovenop je :')) tot 7 uur :P zo kan ik rustig wakker worden, of nog even doezelen.. en misschien dat ze op een dag denkt: hmmm dit is saai, ik draai me nog wel een keer om!
pi_106027296
Fijne dagen allemaal!

Ik heb net manlief en kind vast richting de opa en oma gebonjourd en mama terug naar bed. Leve het werken in de zorg, ik mag de nachten doen.

Haha KJ die post had ik kunnen typen. Vooral dat ondeugende :D

En dat doorslapen is weer voorbij hier. Feest tussen half 11 en 1 uur en dan maken wij der tussen 8 en half 9 wakker..
29/10/'10 - 25/03/'13
  zondag 25 december 2011 @ 12:19:36 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106028558
haaai, ik heb het druk dus Noortje komt jullie een VROLIJK Kerstfeest wensen:

Wij doen niet aan kaarten en Santa outfits dus gewoon in d'r Kerstpakkie.
  zondag 25 december 2011 @ 20:34:16 #75
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106037238
Zoooooooooo onze kerst is weer voorbij :D
Eten is op, cadeautjes uitgepakt (Nog niet opgeruimt, ze liggen nog met de rest van de tassen en zooi in de gang ;) )

Morgen gaan we een dagje in ons eigen kleine wereldje leven met z'n 3tjes.. de deur niet uit, hooguit een stukje wandelen...

Wel verdiend dacht ik zo na 2 dagen sjeezen!

Oona heeft zich voorbeeldig gedragen... vandaag nog beter dan gister.. Goed geslapen, goed gegeten, genoten van de cadeautjes en schandalig verwend!

Zal zo eens wat foto's opsnorren.. mijn vader heeft gisteren weer flink zijn best gedaan...

Meimel.. Kerstcircus is inderdaad elk jaar!!

Ons kerst(b)engeltje:
(met uitgezakt haarclipje)

Rest heb ik in t fototopic gespamt ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Reilain op 25-12-2011 21:18:45 ]
We'll have love aplenty
You and me
  zondag 25 december 2011 @ 21:19:46 #76
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_106038430
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 09:54 schreef Orea het volgende:
Op mijn vrije dagen heb ik nu de regel :P (klinkt zo lekker streng) dat ik dus niet voor 7 uur uit mijn bed kom! Ze mag als ze wakker is bij ons in bed, maar er gaat geen tv aan, geen lamp en er wordt niet gekletst (wel geknuffeld, ze duikt dan echt bovenop je :')) tot 7 uur :P zo kan ik rustig wakker worden, of nog even doezelen.. en misschien dat ze op een dag denkt: hmmm dit is saai, ik draai me nog wel een keer om!
Deed ik ook met Nathan, die wordt keurig om 6 uur wakker voor een voding en daarna slaapr ie verder tot 8. Werkte hier wel dus.

Wij zouden vandaag naar Winterswijk maar ik ben ziek... Vannacht was manlief ook niet lekker. Gisteren de verjaardag van mn schoonvader gevierd waar ik erg hard bezig ben geweest, de combinatie met al niet zo lekker voelen deed me dat wel de das om. Nou ja, jammer dan. Morgen komt een vriendin en gaan we zelf pizza en tiramisu maken. Ik hoop dat ik dan beter ben!
pi_106041948
Oona en Noortje <3

Zo de eerste kerstdag zit er hier ook weer op. Het was niet Yaro's beste dag. Wat betekende vroeg wakker, er te laat weer in, waardoor niet kunnen slapen en overstuur huilen. Het eten ging oke, maar duurde net iets te lang.
Daarna op bed, maar door het vuurwerk, de harde indrukken en het drukkere programma net weer wakker en niet willen slapen zonder ons. Gelukkig vierde we het vandaag bij mijn ouders, dan vind ik zo'n dagje veel minder erg dan wanneer je ergens netjes zit te zijn.
Omdat we hem niet over wilde leggen slaapt hij bij mijn ouders, dus mijn moeder is net maar naar bed gegaan met hem zodat hij weer kon slapen. Achteraf hadden we hem ook mee terug kunnen nemen, maar dan moest hij weer naar buiten. En nu kunnen we lekker uitslapen, ook al klinkt dat een beetje egoistisch.

Morgen komen mijn schoonouders, hopelijk is hij dan beter in zijn hum. Heb geen zin in negativiteit, ook al bedoelen ze het niet zo.
pi_106054333
Beter laat dan nooit!

Iedereen nog een fijne kerst gewenst! :*

Hier zijn we zaterdag bij Mart's zn ooms geweest.
Heerlijk gegeten en gedronken.

Gisteren opa en oma hier geweest en lekker gegourmet.
Die zijn blijven slapten dus vanochtend ook lekker ontbijt op.

Nu ligt Mart in bed en doen we even rustig aan. Andere oma is in Peru voor 3 weken dus daar hoeven we niet heen dit jaar.
  maandag 26 december 2011 @ 13:43:54 #79
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106055853
beterschap pessie!

hopelijk vandaag een betere dag As!!

Oh Imme Peru O+ Ben ik 2,5 jaar terug geweest... prachtig...

Hier een hangdag.. Oona is moe van de 2 drukke dagen.. Wij suffen lekker mee
We'll have love aplenty
You and me
pi_106057043
Iedereen fijne 2e kerstdag.

Hier hebben we een meisje dat al een paar dagen ziek is. Koortsig, geen eetlust en hangerig en veel tandjespoep. Gelukkig komt het bezoek allemaal hier en kan ze lekker in haar eigen bedje slapen. Iedereen maakt een gerecht en we hebben dus zelf ook niet veel werk er aan.
  maandag 26 december 2011 @ 22:28:20 #81
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106069909
Ohhh wat jammer met Kerst Mereltje! Hoe is het gegaan met het bezoek??

Keshet! :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
You and me
pi_106078486
Nou dames (en heren), nu ga we jullie echt "verlaten"... De beloofde fotospam:

2 jaar geleden begon het zo:

Vorig jaar hadden we dit:

En nu hebben we een heuse peuter :o (Inclusief driftbuien, op de grond in de winkels, en heul veul NEEEEEEE!!!!! hihi)

(Barbie moest ook fietsen...)

De rest van de foto's heeft mijn meneer allemaal gemaakt, dus die komen nog wel een keer in het fototopic voorbij. Voor nu: Zij die peuteren gaan, groeten u! :W
pi_106078544
gefeliciteerd lijnloos en minke en lijnloosmeneer *O* *O*
pi_106078675
Gefeliciteerd! :)
pi_106078753
Gefeliciteerd lijnloos!!!! wat een mooie ogen heeft ze zeg O+

Mex heeft me ondergespuugd, wat is dat vies zeg :r
Hij was 2e kerstdag heel zielig ziek, maar gelukkig kregen we ook thuis visite en gingen ze netjes om 8 uur weg.
pi_106079351
Lijnloos gefeliciteerd met jullie mooie en stoere dochter! :*
pi_106079819
Lijnloos en Minke gefeliciteerd. Wat een mooie dame.

Hier is het voor de derde dag op rij drama. Het vervelende is dat het een combi is van echt niet lekker zijn (tanden, buikpijn) en uitproberen. Hij wil dan alles wat niet kan of mag. Is al heel snel moe en wil niet slapen. Alles is drama. Soms gaan we er in mee, maar meestal niet. Maar als hij het uitproberen gebruikt omdat hij niet lekker is, vind ik het soms wel lastig inschatten. En uiteindelijk komt de grootste strijd met zijn slaapje overdag. En aan de andere kant moet ik niet klagen, want hij slaapt nu wel en de strijd was maar 20 min. Maar omdat de hele ochtend al niets goed was, en ik vannacht beroerd heb geslapen omdat hij al vanaf 23.00 uur tussen ons in lag en onrustig sliep, heb ik ook amper geslapen.

Nou ja, zo visite heb ik afleiding. Ze was zo lief hier heen te komen, zodat Yaro zijn ritme thuis kon volgen vandaag.
pi_106079822
Lijnloos, gefeliciteerd met je mooie en stoere dochter! Tot over 9 maanden in het peutertopic!

Beterschap voor Mex!

Wij hebben leuke en gezellige kerstdagen gehad en Anne heeft zich opperbest vermaakt!
pi_106080008
Wij hebben gisteren gegourmet (goh, wie niet) en beide kinderen hebben meer dan 1,5 uur volmaakt tevreden aan tafel gezeten :o
En vandaag is f-je erg vrolijk :D
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:05:47 #90
259886 pessie
pi_106080514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:40 schreef freecell het volgende:
Wij hebben gisteren gegourmet (goh, wie niet) en beide kinderen hebben meer dan 1,5 uur volmaakt tevreden aan tafel gezeten :o
En vandaag is f-je erg vrolijk :D
Wij niet *O*
Wij hebben anderhalve pizza over en 2/3de tiramisu :') (alles zelf gemaakt).

Lijnloos van harte gefeliciteerd met Minke! *O*

As, wat rot zeg!

Ik ben weer wat opgeknapt gelukkig. Nog wel moe maar dat is vast morgen of overmorgen weer over. Net oppas geregeld voor donderdagmiddag, moet naar een begrafenis van iemand die donderdag zeer plotseling is overleden ( :'( ). Ze wordt vandaag gerepatrieerd, dus ik hoop dat haar laatste reis FR-NL goed gaat.
  dinsdag 27 december 2011 @ 13:42:09 #91
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106084311
Zooo... Hier een moe meisje..
Gisteren sliep ze veel, vandaag weer haar normale ritme, maar tussendoor veel hangen..
Denk ook dat er weer een kies loopt te poeren.. hij doet er erg lang over helaas!

Vanmorgen wel even een mooi momentje! Mevrouw produceerde een 'geurrijke' luier en trok mij daarop meteen mee naar de commode... Ze wilde per direct een schone luier..
Gaan dus maar even kijken voor een potje... Iemand tips voor een goeie??

Mex ohh jekkes! Niet op je moeder mikken!!!

Ai Pessie wat een naar nieuws zeg.. Iemand die je goed kent?
We'll have love aplenty
You and me
pi_106084434
Minke nog gefeliciteerd :)

Femke is weer aan de betere hand gelukkig. Wij hebben een prima kerstdag gehad gisteren. Mijn zus had lekkere kip en garnalen loempiaatjes gemaakt. Verder konijn met pruimen, spruitjes en aardappelkroketjes gegeten. Daarna chocoladefondue. Neefje van 3 maanden was er. Box weer omhoog gezet en draaiknuffels op de box gezet. Femke heeft als klein babietje zo ook nog even in de box gelegen, erg schattig.
pi_106084535
Pessie gecondoleerd.

Beterschap voor alle zieke kindjes.

Reilain mooi dat poepluiers snel worden aangekondigd. Weer een nieuwe fase 'het potje'
pi_106087367
Pessie wat naar en gecondoleerd.

Goed om te lezen dat de kerstdagen goed zijn verlopen.

Goed dat ze het aankondigd reilain, ben benieuwd naar het vervolg.
pi_106093092
Ik blijf versteld staan van Yaro. Zo slecht als hij kan eten, zo dol is hij op alles wat rauw is. Aardappelen, spruiten en nu zit hij weer aan de rauwe broccoli. Misschien toch meer beet gaar voor hem koken.
pi_106093500
Pessie gecondoleerd!

Wat een mooie Minkespam Lijnloos!

Zo de kerst weer achter de rug. Was prima gegaan. Zaterdagavond hadden we een kerstdiner bij vrienden, meneer wilde niet slapen. Om 7 uur ging hij naar bed voor de eerste keer. Uiteindelijk sliep ie om half 9 (in de badkamer :') waren in totaal 5 kinderen in een huis met 3 slaapkamers. Hij zou eigenlijk bij 2 meisjes moeten, maar leek toch niet zo'n goed plan, dus dan maar badkamer. In eerste instantie had ie zn eigen kamer, maar omdat hij niet wilde slapen daar omgewisseld met neef).
Uiteindelijk heeft ie heerlijk geslapen daar :)

De dag erna waren we bij mn ouders. Vanaf half 4. Hij ging om 7 uur zn bed in, lekekr geslapen. Werd ie om kwart voor 10 wakker. Maar even opgehouden tot we naar huis gingen.

En gisteren bij mn schoonouders. Overdag lekker geslapen, maar hij stortte rond 7 uur helemaal in, dus zijn we maar naar huis gegaan. Hij heeft wel lekker mee zitten eten. 3 bakjes stoofperen had ie op :D En heel veel boontjes *lol*

Verder heeft ie t heel goed gedaan, maar vanochtend om 6 uur begon ie met wakker worden :) Denk ook een beetje van de indrukken van de dagen ervoor.Nu maar gauw weer in t gewone ritme komen :)
En ben blij dat de kerst weer voorbij is ;) Merk dat ik nu echt veel meer slaap nodig heb. Dus wat dat betreft was t niet ideaal de afgelopen dagen :)
pi_106096439
Klinkt als drukke, maar geslaagde dagen. Denk inderdaad dat als Floris in zijn gewone ritme zit hij ook wel weer langer zal slapen in de ochtend. Je merkt zelf al dat het er in hakt, dus voor die kleintjes werkt dat waarschijnlijk net zo.
pi_106097969
Lijnloos, leuke foto-spam! Stoere meid, jullie Minke O+ tot over paar maanden bij de peuters!

Pessie, gecondoleerd ;(

Sonnetje, lekker bijslapen deze week?

As, over dat rauw eten: lucas begint al in de supermarkt aan de broccolli te knagen, als ie de kans krijgt :') , paprika is hier ook n hit btw..

Iedereen kerst goed doorgekomen of overleefd zie ik :D
hier niet zoveel bijzonders, alles zn gangetje
1e kerstdag was onze piek-dag: 400 km, 2 familiebezoeken, gourmetten :Y)
2e kerstdag lounge/cocoon/pyjama dag *O* _O_

en vandaag is lucas halve dag naar kdv gegaan.
ik haal m op en er wordt gemeld dat ie erg moe is (half 2).
kom ik thuis, ziet ie grote broer en gaat los met de autoos *;
met moeite in bed te krijgen om 2 uur, maar heeft goed geslapen dus alles top :)
pi_106098268
Poe 400 km op 1 dag en dan ook nog op bezoek. Respect hoor Cooki. Wel lekker dat jullie de dag erna lekker konden bijtanken.
Fijn om te lezen dat jou doerak ook rauw eet, hij doet soms echt dingen waarvan ik denk dat hij ze niet heeft van zijn ouders. Was wel helemaal happy, want ondanks een slechte dag op rij heeft hij juist sinds weken vandaag weer goed gegeten. Misschien het begin van betere tijden.
pi_106098650
ja ik was ook heel blij dat t allemaal goed ging
thomas was helemaal verbaasd: heey.. we zijn overal op tijd :D (ja en op tijd weer weg >:) ik had t strak gepland.. nix uitlopen hahaha, ik gunde ons zo die 2edag als pyjamadag)

mn oudste eet ook t liefst rauw: paprika, bloemkool (met sausje), wortels, komkommer etc...
warm eten vind ie eigk vies.. maja.. t mot he? vaak doe er voor hem dat iets rauws bij..
komkommer is ook wel een aanrader: als je t in een groot stuk geeft, kunnen ze er beetje aan kluiven, of anders in schijfjes, hapklaar :Y)
pi_106098652
Zo cooki, dat zijn een hoop kilometers!
En idd vandaag vroeg erin.

Floris denkt daar.anders over, die ging er om 7 uur in en kwart.over 7 weer uit :')
Nu staat ie elmo te kijken.
Heeft vandaag 3uur geslapen overdag. En is.dus al,vanaf 2uur wakker. Begint nu wel ogen te wrijven, dus zo maar fles en naar bed
pi_106098734
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nu staat ie elmo te kijken.
herkenbaar: dan staat er n stoeltje, maar nee.. op 10 cm van de tv staan is toffer :? :D
pi_106098745
Hopelijk gaat hij er zo in Son. Yaro slaapt gelukkig wel nu, maar ja die had vanmorgen 1,5 uur geslapen en je doet als je 16 maanden bent echt geen twee slaapjes meer. Hoe moe je ook bent.

Komkommer is hier weer uit Cooki, tomaatjes zijn wel de bom.
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:07:31 #104
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106099083
:D Hier ook eentje die van rauw houdt... vooral komkommer en tomaat..
Maar paprika gaat er ook regelmatig goed in rauw... En regelmatig rasp ik wat wortel voor erbij..
Op t kdv doen ze dat ook... rond 4 uur/half 5 hebben ze daar nog een klein snackmomentje met komkommer en tomaat.. Meestal mist ze die omdat ze ligt te slapen of opgehaald wordt

Cooki wat fijn dat jullie alles gered hebben! en heerlijk hè zo'n cocondag :D Hadden wij gisteren na za en zo kerst....

Oona staat ook graag met haar neus op de tv (Zie foto onder spoiler op de vorige pagina ;) )

Hier een meisje dat rond een uur of 2 instorte... gisteren was ze echt heel moe de hele dag...
en vanmorgen ging he t wel, maar sinds 2 uur is het hangen hangen hangen, speentje speentje speentje... ;) naja...
Morgen gaat ze naar t kdv.. en heb ik een rommeldagje... ff een paar kasten uitmesten.. (Zo handig al die deuren waar je alle zooi achter kwijt kan ;) Maar ooit moet je er doorheen)
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:08:38 #105
259886 pessie
pi_106099145
Cooki jij hebt het dus ook overleeft! Doordat ik ziek werd werden die 400 km rijden mij bespaart.

Ik heb besloten dat ik morgen lekker de stad in ga met Nathan. Manlief gaat naar Almere en wil ons niet mee hebben ( }:| Al begrijp ik dat het natuurlijk niet heel leuk is als we ergens zijn waar het absoluut niet kind proof is en we alleen maar achter Nathan aan kunnen rennen en aangezien het een vriend van hem is die jarig is wil ik hem dit wel even gunnen).

Nathan ligt ook lekker in zn bedje. Hij zat bij papa op de arm en ging naar me zwaaien :') Hij vergat even dat ie mij nog nodig had volgens mij :')

Oppas voor donderdag is toch mislukt -O-
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:09:34 #106
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106099190
Pessie, gecondoleerd. Sterkte.

Son, bijgetukt?

Hier hebben we last van een dame met buikgriep. Echt sneu, hoewel ze op het spugen 's ochtends en hele natte luiers na er niet enorm veel last van lijkt te hebben.

Hier trouwens geen rauwe dingen, ze moet het niet, en ik vind dat heel jammer, ik ben echt net een konijn namelijk. Groenten blijven een probleem. Ze eet het niet graag, alleen erwtjes en boontjes, en dat is niet heel veelzijdig.
pi_106099500
Lekker even zo'n dagje rommelen Reilain. Wel herkenbaar, dat achter de deuren.
Slaapt ze nu wel lekker?

Balen dat je ziek werd Pessie, en morgen lekker statten, lijkt me leuker dan naar een verjaardag wat voor Nathan niet haalbaar is.
Balen dat het voor donderdag niet gelukt is. Zijn er helemaal geen andere opties?
Hoe snel kwam hij er achter dat hij je toch nodig had?

Arme Noortje, buikgriep. Jammer dat ze niet zo van de groente is. Misschien komt het nog.
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:22:32 #108
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106099838
As, ik vind dat best jammer, maar het komt wel, ooit. Ze is ook niet van het fruit, alleen banaan en knijpfruitjes

Hier is het kdv trouwens dicht. Ik moet onverwachts werken dus ik nam 'r vanochtend mee, was niet een denderend succes.

Aaah mag ie?
pi_106099949
kijk haar nou O+

Kan dat "zomaar", haar meenemen?
pi_106100215
Floris ligt nu lekker. Hij werd opeens echt moe O+
K ga straks.ook lekker met een boek mn bed in.
Mijn kind kan haas en konijn zeggen trouwens., vind t best knap dar ie geen haas tegen konijn zegt :D hij gaat opeens hard met woorden.
Hier een banaan en mandarijnen freak. Komkommer vindt ie niet lekker, althans de laatste keer dat k t m gaf niet. Rauwe wortel vond ie wel oké, voor eventjes

Noortje.met staartjes O+ ze wordt groot
pi_106100393
Leuk het Son die woorden. Hier niet het verschil tussen haas en konijn. Konijn wordt wel heel de dag geroepen overigens. Naast panda, leeuw, olifant en koala. En sinds gisteren is "nogukeer" in trek. Dat vind ik soms wel eens jammer O+ :P
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:40:28 #112
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106100775
ja ik kan haar meenemen, zeker tussen Kerst en Oud en Nieuw, ik was eigenlijk de hele week vrij, maar ja, coördinator ziek en ik moet de eindbeslissing nemen dus moet ik werken, vandaag geen opvang en vent werken dus moest ze mee. Tis niet anders, maar mocht ze niet mee dan kom ik niet en dat is ook geen oplossing.

Leuk he, dat praten O+
pi_106100892
Wel fijn dat het kan, ook al is het noodgedwongen en niet de meest handige oplossing. En als het kiezen of delen is inderdaad.
pi_106117541
Becky, wat een lieve foto van Noortje, dametje met staartjes O+
pi_106120301
Jelle *O* *O* *O* Gefeliciteerd O+ O+ O+
Enb welkom in het dreumestopic Mrien ^O^
pi_106120305
Qua woorden valt het hier nog erg mee, met gebaren daarentegen! Ze verzint zelf eigen gebaren momenteel :o als wij de vaatwasser uit ruimen, maakt ze het gebaar voor 'kleren uit' en voor 'bad' en wij hadden steeds al zoiets van :? tot Mart vanmorgen zei: kijk eens goed! We halen de vaat 'uit' de vaat'wasser'! :D best knap vond ik zelf!

En het woord ei is hip! Wil je een ei Leia? Dan gaat het tot ze het ei krijgt: ei, ei ei ei :D

En gisteren stond ze even in één keer :? ze zit vaak op haar knieën aan de voetenbank de kat te aaien en ze was gaan staan! Echt heel per ongeluk, en verder niet meer, maar we zaten echt zovan :? :o verder is ze er gewoon écht nog niet aan toe, zelf gaan staan of lopen. Nou ja, komt vanzelf. Ze is gewoon een heel makkelijk en tevreden kind en vind het kruipend (die billen zijn zo schattig O+) of schuivend nog wel best allemaal...
pi_106120359
Oh Pessie, gecondoleerd! :*

Beck kan me voorstellen dat het niet zo'n succes is :D hier is er morgen kinderdag op mijn werk, dan mogen de kinderen een halve dag mee, er wordt een speciale lunch geregeld enzo! Nou ben ik vrij (moet alleen vrijdag werken deze week) maar ik ga wel even kijken! Kind showen :P maar als je echt aan het werk moet lijkt het me geen succes nee ;) lastig...
pi_106120602
hahaha leuk he gebaren.
Vig die maakt dus het gebaar voor melk heel graag alleen heeft die het aangepast.
En is die net een katje dat smeekt om iets lekkers :D

En dan beweegt die zijn handen zo op en neer O+
pi_106120721
ik ga me ns verdiepen in de gebaren :Y ... lucas maakt allerlei bewegingen, ms heeft ie wel "tekst" voor me O+
pi_106120926
Tof, dank je!
leuke ava :Y

disclaimer: onderstaand zijn vast geen officiele gebaren, maar hij bedoelt er wel wat mee O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Caroline- op 28-12-2011 12:29:47 ]
pi_106120934
Leuk die gebaren, zeker als je op die mannier je ook verstaanbaar kan maken.

En idd Orea, zolang ze het allemaal nog prima vind, komt ze vanzelf als ze wilt. Het zou vervelender zijn als ze gefrustreerd zou raken.

Ben benieuwd wat Lucas allemaal te zeggen heeft Cooki.

Pvoesss dat vraagt om een filmpje he.
pi_106121006
Ik zag Orea net in een ander topic zeggen dat februari nog maar 5 weken weg is :o

*vingers in oren stopt* lalallalala

/ontkenningsmodus
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106121085
hahaha ja ik kan dus niet filmen meer met mijn mobiel! En een webcam ofzo heb ik ook niet meer.
Ik zal wel kijken of ik mijn moeder haar telefoon kan lenen voor een filmpje zaterdag :D
  woensdag 28 december 2011 @ 12:43:17 #125
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106121965
Leuk leuk al die gebaren :D Doe het ook veel met Oona...

Vandaag is ze naar t kdv, en ben ik thuis!
Lekker even puinruimen (Bergkast is nu leeg.. ff pauze en zo weer alles netjes terug..)
Maar voel me toch altijd schuldig!!
Morgen weer een dagje met z'n 2 rommelen, en vrijdag gaat ze weer naar t kdv zodat ik flink kan poetsen... Jeujjj 'vakantie'
We'll have love aplenty
You and me
pi_106122048

Eigenlijk doiet vtje dus het gebaar voor hond als die melk wil :D
  woensdag 28 december 2011 @ 13:21:17 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106123161
Lijnloos, wat een mooie Minke-spam O+ en gefeliciteerd :*

Pessie, gecondoleerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 december 2011 @ 13:28:53 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106123404
Jelle welkom *O*
Mrien gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106125818
Tessie, gecondoleerd.
Jelle en Mrien welkom hier! :)

Hoeveel graden is het op jullie dreumes z'n kamer? Bij Mart is het nu 14 graden.
Is dit niet te koud? (hij heeft een pyjama, dunne slaapzak zonder mouwen en een dekbedje over (mits hij deze niet af gooit ofzo).
  woensdag 28 december 2011 @ 14:46:40 #130
259886 pessie
pi_106126175
Toch oppas kunnen regelen voor morgen *O*
  woensdag 28 december 2011 @ 15:18:28 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106127261
Bij ons is het overdag 22/23 graden volgens de babyfoon, maar die staat wel heel beschermd en in een tochtvrij hoekje, dus ik denk dat het er gewoon ongeveer 20 graden is, net als in de rest van het huis.
Ik heb een schurfthekel aan koude slaapkamers, en ik zie anno 2011 waar ieder kind een eigen kamer heeft en we niet meer met 8 man in één kamertje slapen het nut ook niet zo van een koude slaapkamer.

Wat echter voor jouw kind wel of niet goed is hangt niet af van wat ik een normale slaapkamertemperatuur vind ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106127686
Ik denk dat ik de vloerwarming ook iets open ga zetten.
Maar ja, als je altijd verwarming aan hebt weet hij straks niet wat een beetje kou is en heeft hij het altijd koud. Dat denk ik dan weer. Lastig hoor.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:31:31 #133
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106127736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:29 schreef ymme het volgende:
Maar ja, als je altijd verwarming aan hebt weet hij straks niet wat een beetje kou is en heeft hij het altijd koud. Dat denk ik dan weer. Lastig hoor.
Meen je dit nou serieus? :D
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106127928
Onze slaapkamer is 16-17 graden. Maar wij slapen er alledrie.
Lange mouwen romper, pyjama, winterslaapzak met mouwen en deken hier.
The way you rock'n'roll
pi_106127981
De kamer van Sofie is in de nacht een graad of 15 gok ik. Ze ligt in een slaapzak met mouwen en daarin heeft ze een romper lange mouwen aan. Soms een pyjama broek. Ze is altijd lekker warm als ze uit bed komt.
Deken heeft geen enkele zin bij dr. Ze gaat altijd staan als we dr in bed leggen en dan kruipt ze echt niet meer onder de deken.
*poef* nu is het weg
pi_106128212
Ymme, als hij het koud heeft, wordt hij wel wakker of zal hij lastiger in slaap komen vermoed ik. Althans dat heeft Daan. Overigens vind ik 14 graden wel wat koud en het kan echt geen kwaad om te verwarming aan te hebben hoor :D

Bij Daan is het 18/19 graden en hij slaapt in een romper met lange mouwen, soms pyjama of pyjamabroek en winterslaapzak met lange mouwen.
pi_106128386
Mijn ouders (vooral mijn vader die nogal is van de verwarming niet te hoog, niet te lang douche etc) heeft mij dat inderdaad dus wijs gemaakt haha.

Ik draai straks lekker even de verwarming iets open.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:53:03 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106128512
Overigens denk ik dat je in een hoop huizen niet eens heel veel bespaart als je alleen de benedenverdieping warmhoudt; iedere keer dat de deur van de woonkamer opengaat vliegt de warme lucht eruit en slaat de verwarming weer aan, dan moet je al een aparte deur voor de trap hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106128802
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:29 schreef ymme het volgende:
Dat is volgens mij echt niet iets dat je op die manier aanleert, hoor. Ik ben best opgevoed met de verwarming niet meteen opendraaien als je ook nog een warmere trui aan kunt doen, bijvoorbeeld, maar ik ben een koukleum. En wij zijn zelf thuis weer helemaal niet voorzichtig met het hoger zetten van de verwarming, en Senna houdt helemaal niet van warmte. Die slaapt nu in een pyjama met romper en sokken in een kamer die denk ik 12-14 graden is en wil dan niet eens onder de deken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106128822
Mijn man, die bij het energiebedrijf werkt O-), zegt inderdaad altijd dat het goedkoper is om alle ruimtes (licht) te verwarmen itt in sommige ruimtes de kachels dicht te draaien omdat dit er voor zorgt dat de ketel steeds aan slaat om te verwarmen

Jelle, gefeliciteerd! Mrien, welkom hier met je nieuwbakken dreumes! *O*

Morgen nog een dagje werken en dan lekker tot dinsdag vrij *O* *O* Heerlijk! Vandaag thuis gewerkt, morgen is man bij Daan thuis en vrijdag t/m maandag lekker met z'n 3-tjes quality time.
pi_106133720
Happy, heerlijk he, die dagen dat je samen thuis bent *O*
vriend is tussen kerst en O&N thuis (moet soms wel wat werken, maar ach)
vanochtend werden lucas en ik om 8:45 uur wakker :o
maar was vriend er wel al om 5 uur n keer uitgeweest met m... :P
  woensdag 28 december 2011 @ 18:49:28 #142
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106134146
Mrien gefeliciteerd met je dreumes :D Welkom!

Op Oona's kamertje is het 'snachts een graad of 18 gok ik...
Ze ligt in een winterslaapzak met romper lange mouw en pyjamashirtje.... Of romper lange mouw met mouwen aan de slaapzak..
Ook zijn we aan het 'oefenen' met een deken... ze blijft nu redelijk onder een laken liggen.. en trekt hem sporadisch al over zichzelf heen :D Dus als het echt gaat vriezen hoop ik er een deken bij te kunnen leggen.. (wel los, want ze draait alle kanten op)

Ik vind Oona best een kouwkleumpje.. maar dat ben ik dus ook..

Mevrouw is trouwens een lekker hittepetitje aan t worden ;)
Als ze haar zin niet krijgt oid dan kan ze je ineens heel intens aankijken en (proberen te) slaan! :o Om daarna hoog gillend te huilen als we haar boos toespreken O-) (en wij maar ons lach inhouden)
We'll have love aplenty
You and me
  woensdag 28 december 2011 @ 19:09:37 #143
258612 nytar
boys boys boys
pi_106134897
volgens mij is nav ggd regels de ideale temperatuur tussen de 17 en 19 graden. Verwarming iets open doe ik ook en 's nachts gaat ie 'uit'
pi_106134946
gefeliciteerd mrien *O* *O* *O*
pi_106135862
Mrien en dreumes welkom *O*
kom ns vertellen? O+
pi_106135888
Mijn slaapkamer is graad of 18 en hij ligt in romper en shirtje en deken dicht tegen mij aan.. O+
pi_106139248
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:43 schreef Pvoesss het volgende:
Jelle *O* *O* *O* Gefeliciteerd O+ O+ O+
Enb welkom in het dreumestopic Mrien ^O^
O+
Wat lief allemaal, bedankt voor het welkom :D

Jelle ligt helemaal bekaf in bed maar het was een leuke dag!
Vanmorgen kreeg hij het kado van ons (toet toet garage) en van Lotte dat ze zelf uitgekozen had (little poeple vliegtuig).
Verder nog bezoek gehad en verwend met een boel kado's (little poeple wheely garage, doos blokken, knuffelbeestje, soort zaklamp en een houten bakfiets).
De cake viel hem goed in de smaak en de zelfgemaakte taart was heerlijk!
Hij heeft wat afgelopen vandaag en gespeeld met de balonnen en was helemaal onder de indruk van de slingers.
Geslaagde dag dus! Foto's kan ik zo ff niet uploaden maar zal er vanavond/morgen nog ff eentje plaatsen.
pi_106139457
Klinkt zeker als een geslaagde dag Mrien!
Ook hier van mij nog van harte gefeliciteerd!

Wij hebben een erg goed geïsoleerd huis (nieuwbouw), dus verwarming boven staat zelden aan. Bij Dyon op zn kamer is het tot nu toe altijd minimaal een graad of 18 geweest. Als het buiten gaat vriezen zal de verwarming misschien even aan gaan ;)
pi_106139889
De verwarming op Jelle's kamer staat wel altijd open, op advies van de longverpleegkundige, om de overgangen minder heftig te maken. Het ventilatierooster staat wel vaak open. Overigens is het huis zo goed geïsoleerd dat de verwarming amper aan is :)
pi_106139927
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:50 schreef mrien het volgende:
(little poeple vliegtuig).
Verder nog bezoek gehad en verwend met een boel kado's (little poeple wheely garage, doos
Tof Mrien, klinkt als een leuke dag!
:D poep-le, dat zei mn oudste vorig jaar ook tegen t FP spul :Y)
  woensdag 28 december 2011 @ 21:07:39 #151
259886 pessie
pi_106139954
Mrien nog van harte gefeliciteerd!

Op Nathan's kamer is het 16 graden, slaapt met romper, pyjama, slaapzak met mouw en deken. Als hij het koud heeft wordt ie wel wakker.
pi_106140129
ik zou niet weten hoe koud of warm het op de kinderkamer is :P
we doen hier al meer dan een jaar zonder babyfoon, aangezien het hier toch zo gehorig als de pest is
  woensdag 28 december 2011 @ 22:04:37 #153
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106142604
Simmu ik zet af en toe de badthermometer op haar kamer... (dat is ook een gewone tegelijk)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106142753
Geen idee hoe warm.t in Floris zn ksmer is. Vermoed iets van 18 graden. Verwarming staat wel ietsje open. Maar das dis vooral overdag, blijft t lekker in zn kamer.
  woensdag 28 december 2011 @ 22:09:53 #155
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106142810
Mrien, gefeliciteerd nog he!!

Werkelijk waar geen idee hoe warm/koud het is op Noortje haar slaapkamer. Ze slaapt in een romper met lange mouwen, een pyjama, en een slaapzak zonder mouwen. Die bewaar ik tot de hele koude nachten. Ik heb ook nog een dikkere pyjama voor de nog koudere nachten. En geen dekentje als ze er in gaat maar meestal leg ik dat later nog over haar heen.
pi_106155437
Pessie nog gecondoleerd, sterkte vandaag

mrien en jelle, welkom klinkt als een fijne dag gefeliciteerd!

Temp bij mini op dr kamer is meestal zo rond de 18 dacht ik geen idee ik let er meer op hoe zij uit haar bedje komt

gebaren gaan wel redelijk, ik merk dat ik zelf echt meer op de kind gebaren moet letten, maar tut/speen , eten , drinken doet ze als ik vraag of ze het ook met handen kan zeggen, auw gebruikt ze ook als ze het zegt

verder zegt ze sinds deze week haar eigen naam! Ze wijst zichzelf (ook op foto of in de spiegel) aan en zegt dan haar naam, met klemtoon wijst( dat dan weer wel haha)
pi_106155512
En mag ik nog een kleine spam van mini met kerst
De voorkant (helaas wat wazig)

De achterkant

samen nog met ronja
pi_106155880
Wow minidraakje, wat ben je mooi O+

Mrien, gefeliciteerd en welkom met je dreumes *O*

Hannah is aan het logeren bij mijn ouders. Er is deze week geen kinderopvang en ik kan niet zo veel kanten op met haar. Moet dus maar even gaan bevallen ofzo ;)

Haar slaapkamer is trouwens meestal zo rond de 18 graden. Ze slaapt dan in een pyjama (zonder romper) en een slaapzak zonder mouwen en een dekbedje over zich heen. Het is geen koukleum want ze wil 's ochtends beneden vaak niet eens een vestje oid over haar pyjama heen.
pi_106159234
Draakje :D Wauw!

Octo :D ik kom dagelijks even bij Z&G kijken of er al actie is ;) Ik wacht in spanning af haha..

Hier nog steeds een erg moe meisje...
Dacht dat de kerstvermoeidheid toch al wel over zou zijn nu...

Vanmorgen was ze om 6 uur wakker.. maar er was niets mee te beginnen... om kwart voor 8 lag ze er weer in en sliep tot kwart over 9.... en net om 11.15 heb ik haar er alweer in gemikt..

Om kwart over 9 is ze nog even bij mij komen liggen en heeft ze gewoon 3 kwartier liggen teuten met haar knuffels, speentje aan haar knuffels geven.. aan mij geven.. even aaien... Zo lief! Meestal is ze enorm druk in bed.. steeds staan, geiten... Was wel even genieten!!

Meestal is het van wakker tot slapen dit meisje:

Ook heul gezellig ;) Maar ben niet verbaast als ze soms omdonderd van de slaap ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_106160670
Wat een lief filmpje, Relain! E kwam meteen aangecrosst toen ik 'm aanzette. Herkenbaar ook, dat "nepslapen". :D

Draak is echt een deftig dametje, mooi!

We hebben de kerstdagen inclusief familiebezoeken met E goed doorstaan. Ze genoot enorm van het gezelschap. Wel grappig hoe sterk haar voorkeur voor sommige personen (vooral mannen) is. Zo zijn mijn broer en zwager absoluut favoriet, terwijl ze ze helemaal niet zo vaak ziet. Anderen kunnen haar "lokken" wat ze willen, maar blijven toch minder populair. Hebben jullie kinders dat ook?

[ Bericht 13% gewijzigd door Cantare op 29-12-2011 12:23:43 ]
pi_106164423
Ja cantare bij beide kinderen is dat heel duidelijk aanwezig.
Bij de oudste iets te duidelijk want die spreekt het ook gewoon uit :+

Leuk filmpje relain O+
pi_106171133
Hier ook heel duidelijk een liefde voor mannen aanwezig! Vooral mijn broer en zwager zijn zwaar favoriet!

Gaaf filmpje reilain! J. Kwam ook meteen aan gekropen om te kijken.

Wat is draak een mooi meiske O+
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_106171648
;) Hier is het de hele dag papa papa papa! En als ie ook nog eens thuis is dan ziet ze mij al helemaal niet meer staan..
We'll have love aplenty
You and me
pi_106197897
Marit trekt ook heel erg naar papa en als m'n vader in beeld is, dan kan de rest van de wereld het schudden ;) heel erg leuk om te zien! Hij kan zich niet herinneren dat hij zo met mij en m'n broertje heeft gedaan, dus extra mooi dat hij als opa helemaal z'n ei kwijt kan.
pi_106197958
Er is hier een periode geweest dat opa een kusje geven gelijk stond aan effectief opa een kusje geven, maar oma een kusje geven was ook wel opa een kusje geven. Heel herkenbaar dus dat ze met momenten meer naar de ene dan naar de ander trekken :Y (niettemin, soms wel heel vervelend ;) )
pi_106198116
En hier blijven we wat kwakkelen -O- Een kleine twee weken geleden was Thomas nogal ziek (overgeven), maar na één dag was dat over. Afgelopen zondagnacht nog één keer een beetje overgegeven (was echt heel miniem) en sinds dinsdag heeft hij diarree. Maar voor de rest niets: niet meer overgeven, geen koorts, hij eet en drinkt voldoende en speelt voor zot. Geen idee wat er aan de hand is. Nu maar hopen dat het vlug over gaat. Al bij de dokter geweest, maar hij is zeker niet uitgedroogd en zolang hij goed eet en drinkt en actief is, moeten we ons geen zorgen maken. Maar vervelend is het wel.
pi_106202773
Hier is de mamma-fase gelukkig weer aan het voorbij gaan, maar van een pappa-fase is nog echt geen sprake, laatstaan van een andere-mannen-fase. Vanmorgen zelfs weer tranen toen ik even weg liep terwijl pappa naast hem zat. Maar dat zal wel door zijn mega verkoudheid/ziekzijn komen.

Gister trouwens een dagje met z'n tweeën gehad, Ruben was naar het kdv en wij allebei vrij. We zijn op banken jacht gegaan, en zowaar nog iets gevonden ook! En vanmiddag kunnen we de gordijnen halen (zouden pas half/eind januari klaar zijn), er komt eindelijk schot in het stylen van onze woonkamer!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106203388
Echt een heel lief filmpje van Oona!

Hier is het juist meestal 'mama doen'.

Beterschap voor Thomas!
pi_106205178
Thx Meimeltje. Ik denk dat wij er meer 'last' van hebben (als in: zorgen maken) dan Thomas. Hij heeft eigenlijk nergens last van en speelt volop.

De meest gestelde vraag tegenwoordig is: ... aan het doen? en dan kan ... iedereen zijn: mama, papa, poesje (we hebben geen poes ;) ), opa, oma, Rita (onthaalmoeder), de namen van alle kindjes bij de onthaalmoeder, ...

Of dan iets tonen en zeggen: Mooi hè?
pi_106206566
Hier ook weer een ziek mannetje. Sinds gister 40+ koorts. Ha kon niet echt iets vinden al lijkt zijn hoofd wat vol te zitten, dus wat zoutoplossing in de neus om ontsteking te voorkomen en PCM als Daan zich rot voelt. Jammer van de vrije dagen dat we niet echt op pad kunnen maar wel fijn dat we gewoon allebei thuis zijn en hij lekker kan uitzieken.

Leo, ook beterschap voor Thomas!

Hier niet echt een voorkeur trouwens, Daan vindt iedereen lief O+
pi_106207870
Ai, Daan ook al ziek. Beterschap!

Thomas zijn voorkeur is heel erg wisselend tegenwoordig, die gaat nl naar diegene waar hij zijn goesting van krijgt of vooral denkt van te krijgen :D
pi_106213361
Zieke kindjes -O-
Beterschap, Happy en Leonieke voor jullie mannetjes O+
pi_106217825
Zielig al die zieke kindjes.

Wat een mooi meisje heb je draak.

Hier is Yaro gelukkig weer zijn vrolijke ik. Even een filmpje van mijn boeffie.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:43:20 #174
259886 pessie
pi_106218721
Nathan zei vanmiddag "babaa" toen hij zn banaan aan het eten was O+

Wat een lachebekkie heb je daar inderdaad As!

Beterschap voor de zieke kindjes :*
pi_106218847
leuk is dat he, ook al zo'n bananen liefhebber?

Opa heeft Yaro gisteren een zelf verzonnen liedje aangeleerd, welke hij nu steeds afmaakt door dan op het einde "koe" te zeggen O+
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:51:43 #176
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106219069
Ohh wat een leuk filmpje As!!

:* Voor alle zieke kindjes!

Oona zingt ook veel nu ;) gaat dat tongetje heen en weer en klinkt het als een soort lalala... Het liefst begeleid met de sambaballen of een bellenstokje haha
We'll have love aplenty
You and me
pi_106219301
Leuk muziek makende kindjes O+
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:33:48 #178
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106220828
Ja geweldig hè...
This dur trouwens geraden ook ;)
Wij houden allebei enorm van muziek.. concerten... lowlands..
We'll have love aplenty
You and me
pi_106220877
Hier ook muziekliefhebbers, dus dat komt goed uit. Alhoewel we nog niet dezelfde smaak hebben :P
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:42:25 #180
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106221184
Hahhaaha ;) Die van Oona is breed..
Nijntje, dirk scheele en K3 zijn helemaal top...
Maar zetten we iets van onszelf aan dan is het ook feest...
We'll have love aplenty
You and me
pi_106221291
hi hi, Yaro danst ook op alles. Maar Musti, Erst & Bobbie, K3, Nijntje zijn toch echt de grootste hits hier.
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:47:06 #182
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106221420
Toen ze krampjes had heeft Marcek veel met haar rondgelopen op Trentemoller O+
We'll have love aplenty
You and me
pi_106221535
O+
pi_106245779
Lucas heeft hier van de week gedanst op de muziek van de zingende kersthond :')
Ik maak eigk nooit filmpjes, maar deze actie moet ik ms toch maar ns gaan filmen ... mn blije *;
pi_106246951
Cooki, DE kersthond? :P
  zaterdag 31 december 2011 @ 14:40:33 #186
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106247537
:D Jaaa DE Kersthond.. Hier staat hij nu ook bij de kerstboom
We'll have love aplenty
You and me
  zaterdag 31 december 2011 @ 14:42:48 #187
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106247649
sow heej, het is weer gezellig hier... Noortje wil niet slapen, ook door het vuurwerk, en heeft me toch een humeur. Ze is sowieso de laatste dagen al een plakkind. Om gek van te worden.
pi_106247740
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 14:40 schreef Reilain het volgende:
:D Jaaa DE Kersthond.. Hier staat hij nu ook bij de kerstboom
:D Leuk! Hoe reageerde Oona erop?
Ik heb hm gisteren maar weggehaald, nu wel genoeg geweest met die hond haha.
Morgen gaat de kerstboom ook weg! :P
pi_106248013
Becky, vervelend voor Noortje dat ze niet kan slapen. Ook voor jou natuurlijk, maar ook altijd zo sneu om te zien dat ze wel moe zijn en gewoon te hangerig worden.

Dyon slaapt gelukkig prima door het vuurwerk heen, ligt nu ook nog te slapen ondanks geknal buiten. Geen idee hoe dat vannacht zal gaan. Vorig jaar hebben de jongens ook gewoon doorgeslapen aangezien ik zelf te ziek was om mn bed uit te komen hebben we vorig jaar niets van oudjaarsnacht meegekregen.

Maken jullie de kinderen eigenlijk wakker? Ik denk niet dat we Dyon wakker gaan maken. Met Kyllian wel gedaan toen hij 2 was en die maken we dit jaar ook weer wakker. Ik twijfel alleen of het voor Dyon de moeite waard is. Hij vindt het nooit leuk om wakker gemaakt te worden. Vuurwerk zal hij wel even leuk vinden, maar dan zitten we straks met een klaarwakker jongetje die te moe is maar niet kan gaan slapen.
pi_106248065
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 14:29 schreef Meimeltje het volgende:
Cooki, DE kersthond? :P
:Y
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 08:56 schreef Cooki het volgende:
Meimel: dat hondje :D ik laat t hier niet aan oudste zien, dan wil ie m ook! _O-
:P ik zei toch, ik laat m niet aan oudste zien, maja.. rondje action en meneer had m te pakken ofcourse.. :') zo blij allebei (T+L) met onze lawaaihond O+
pi_106248136
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 31 december 2011 14:51
:P ik zei toch, ik laat m niet aan oudste zien, maja.. rondje action en meneer had m te pakken ofcourse.. :') zo blij allebei (T+L) met onze lawaaihond O+
:D Dan heb je wel een ander hondje, wij hebben een Blokker kersthond :P
  zaterdag 31 december 2011 @ 14:59:58 #192
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106248418
Jeps ook hier die van de blokker :D
Oona vond hem doodeng in t begin haha!!! Ze dook meteen bovenop schoot en begon zelfs te huilen (Normaal is ze niet zo bang aangelegd)

Ondertussen tolereert ze hem.. en gisteren 'danste' ze zowaar 2 sec...

Oona laten we in princiepe liggen.. maar ik gok dat ze wakker wordt.... even vuurwerk kijken, beetje drinken en dan weer terug..
We'll have love aplenty
You and me
pi_106248558
Wij maken Leia wel wakker :Y gisterenavond staken wat buren wat vuurwerk af en ze raakte helemaal in paniek... ik wil dus niet dat ze in paniek wakker wordt in haar bedje..

Maar nu is wakker maken en weer gaan slapen ook geen enkel probleem, en ben liever bij haar (er wordt hier ook heel veel, understatement, vuurwerk afgestoken in ons hofje..)

Dus ik bind haar in de doek op mijn buik en ga achter het raam met haar kijken. naar buiten ga ik sowieso niet....
pi_106249927
Wij gaan vanavond oud&nieuw vieren bij vrienden hier in de straat, Lars in een campingbed bij hen. Ik was niet van plan hem wakker te maken, maar als hij wakker wordt van het vuurwerk is het ook geen probleem. Maar het wandelingetje heen en terug (100 meter ofzo) daar zie ik nu al tegenop... ben zelf als de dood voor vuurwerk...

Het is hier de laatste tijd ook erg 'gezellig'... -O- Lars vindt alles maar 2 minuutjes leuk, en zit/ligt vervolgens minstens 10 minuten te bleren/jammeren/krijsen. Dan heb ik hem eindelijk weer even afgeleid, is het 2 minuutjes leuk, en hopla.. drama van voor af aan. Ik word er zó moe van. Heb echt het gevoel dat ik iets fout doe ofzo, plus dat mijn humeur er zelf ook niet beter van wordt. Iemand dé oplossing?
pi_106250409
Orea, dan zou ik haar idd ook wakker maken. Sneu dat ze er zo van schrikt.
Ik denk eigenlijk dat Dyon er wel doorheen slaapt, maar als hij wel wakker wordt komt hij gewoon gezellig even naar beneden om vuurwerk te kijken.

Reilain, ahhh Oona vond hm dus wel eng.... Dyon kreeg een bewegende papagaai (met lichtgevende ogen) voor zn verjaardag en daar moet hij ook nog aan wennen. De kersthond vond hij echter gelijk al geweldig, maar misschien ook doordat we hm in de winkel hebben geprobeerd en hij hm zelf gekocht heeft (mocht zelf betalen).
pi_106250460
We laten Sofie vannacht lekker liggen. Ze ging net wet wat moeite slapen. Er wordt op het veldje voor onze flat carbid geschoten. Ze slaapt er gewoon doorheen. Als ze wakker wordt mag ze er lekker uit en dan later er weer in. We zien wel wat ze doet.

Sofie is de laatste dagen veel onderweg geweest. Veel op de opvang en bij opa en oma geweest. N en in moesten werken en waren druk in huis. Ik merk dat ze vandaag echt even bij moet komen. Ze is wat pieperig, en blijft met spelen bij me in de buurt. Ze is ook weer wat verkouden, vanmorgen had ze de ogen dicht zitten. Schoonmaken is een ramp.
*poef* nu is het weg
pi_106250469
Ik moet zeggen, ze zijn nu achter ook aan het afsteken en ze is nu steeds 'nog meer' aan het gebaren, dus ik heb hoop! Het is ook raar natuurlijk, hele jaar geen vuurwerk en dan ineens heel veel en hard... ;)

Maar, ik trek haar gewoon rond half 12 eruit dan kan ze rond half 1 er weer in... slaapt ze hopelijk morgenochtend ook wat langer ;)
pi_106251052
We hebben net even wat sterretjes en grondbloemen afgestoken. Femke vond het prachtig om te zien. Ze slaapt vanavond bij oma en wij gaan naar een feestje samen, heerlijk.
We hebben tegenwoordig een slaande dreumes. Negeren en hopen dat de fase snel over is...
pi_106258715
Hier halen we Yaro er ook uit. Hij heeft vanmiddag wel geslapen en roept steeda "boem" bij een knal. Maar ik wil ook niet dat hij zou schrikken. Daarnaast denk ik dat hij het wel mooi gaat vinden. En als hij niet meer wil slapen, komt hij tussen ons in. Kan prima, nadat we vandaag een 1,80 m breed bed gekocht hebben :-)
  zaterdag 31 december 2011 @ 19:32:20 #200
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106259975
Lieve meiden en kindjes, fijne jaarwisseling! Een mooi 2012, dat het maar een fantastisch jaar mag worden.
pi_106261518
Wij halen Anne er in principe niet uit, vermoed dat ze er gewoon doorheen slaapt.

Voor iedereen een geweldig 2012 gewenst, waarin onze dreumesjes peuters gaan worden!
  zaterdag 31 december 2011 @ 20:21:57 #202
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106261653

Gelukkig 2012 allemaal!!

Voor Oona net al een hoop sterretjes afgestoken.. Ze vond het prachtig
Op dit moment ligt in bed :D We zien straks om 12 uur wel of ze wakker wordt ja of nee!
We'll have love aplenty
You and me
pi_106261757
Van mij ook allemaal een fijne jaarwisseling en een heel gelukkig en vooral gezond 2012!

Hier hebben we voor het slapen gaan ook alvast vuurwerk gekeken en sterretjes gedaan.

pi_106261970
Van ons ook allemaal de beste wensen voor 2012!! Daan lijkt weer opgeknapt, vandaag bij oma en opa heerlijk gespeeld en weer wat gegeten. Hij ligt ook al weer lekker te slapen en de koorts is sinds vanmorgen ook weg. Hopelijk blijft dat zo en slaapt hij lekker door het vuurwerk heen.

Vanavond werd er al flink afgeschoten :( maar hij vond het wel erg interessant.

Van mij mag het gaan regenen, ik heb er niets mee. :@
  zaterdag 31 december 2011 @ 20:50:27 #205
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_106262422
De beste wensen allen! *O*
Hier ga ik T. om half 12 uit bedje vissen O+
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  zaterdag 31 december 2011 @ 21:05:22 #206
259886 pessie
pi_106262856
We halen Nathan er niet uit, hij breekt zelf zn nachten wel daar gaan we hem niet bij helpen. Mocht hij wel wakker worden halen we hem er misschien wel uit.

Volgens de buren wordt hier veel vuurwerk afgeschoten, wel spannend, eerste keer oud en nieuw in ons eigen huis.

Shandaly, wat denk je van standje negeer? Nathan heeft het ook wel eens en als het echt zo erg is moet hij het maar zelf even uitzoeken, meestal werkt et hier wel.

Mereltje, Nathan heeft ook een sla-fase. Het lijkt niet eens zozeer bewust als wel van enthousiasme. Ik zeg wel dat hij niet mag slaan maar dat hij moet aaien, dat gaat redelijk.

We hebben de babyfoon van de buren staan. Hoe makkelijk! Onze babyfoon kan ook bij hun staan dus dat gaan we ook doen!

In ieder geval iedereen een hele fijne jaarwisseling!
pi_106263377
Wat een lieve leuke vuurwerkfoto's van Oona, Dyon en Kyllian O+
Lucas heeft hier net achter t raam zitten kijken naar grote broer die zn eerste vuurpijlen mocht afsteken :Y) Ik heb er zelf nix mee, maar als ik zie hoe oudste en t volwassen joch er van genieten, dan geniet ik daar wel van mee *;

O en slaan: Lucas doet een high-five en boks :') (don't ask) maar daarnet mepte ie mis: vol in mn gezicht.. maar dat telt niet he? :P
Ik ben absoluut niet goed in negeren (das ook wel persoonlijke fail van mij), dus ik doe dat niet, tenzij als laatste redmiddel :@

Ik wil iedereen hier alvast een gezond en gelukkig 2012 toewensen met heel veel fijne en trotse momenten/dagen met de dreumesjes a.s. peutertjes :o .
pi_106267683
Cooki, ik heb ook niet veel met het vuurwerk. We zijn toch maar even met Kyllian naar buiten gegaan, die vond het geweldig! Dyon heeft er gewoon doorheen geslapen. Ik had de babyfoon bij me (gewoon voor de deur), maar hoorde alleen maar knallen door dat ding heen :P
pi_106267704
We hebben Sofie lekker laten liggen, en ze heeft ook heerlijk doorgeslapen.

Een goed nieuwjaar allemaal!!!!
*poef* nu is het weg
pi_106268493
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Wij hebben oud&nieuw gevierd bij vrienden verderop in de straat, lekker ouderwets Catannen met champagne en appelbeignets. Lars heeft in z'n campingbedje bij hen geslapen, dwars door alle vuurwerk heen. We hebben hem net uit z'n campingbedje gevist, naar huis gelopen en weer in z'n eigen bedje gelegd, en volgens mij heeft hij er amper iets van gemerkt. Hij sliep alweer voordat we beneden waren. Wat moet dat toch lekker zijn, zo kunnen slapen...

Pessie, dat negeren probeer ik wel, maar Lars houdt het stiekum langer vol dan ik :( En ík krijg later te horen van z'n papa "goh, wat huilde hij toch weer veel vanochtend, dat doet hij bij mij nooit zo" :X
pi_106272067
Ha meiden, gelukkig nieuwjaar!

Hier helaas geen doorslaper. Het begon veel belovend, met doorslapen tot een uur of 10 (afgelopen avonden waren een stuk onrustige, hoesten en zo). Uiteindelijk weer tot een uur of elf geslapen, en toen begon de buurman met zijn vuurwerk. Hij had een hele berg, ook met veel knallers. En in een nieuwbouw straat, waar de overkant nog in aanbouw is, weerkaatst dat lekker.
Ook had Ruben weer tegen de 40 graden koorts, dat hielp ook niet echt mee :)
Tegen enen werd het weer rustiger en hebben we, met 1 onderbreking, tot 8 uur kunnen slapen.

Fijne dag!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_106272075
Gelukkig 2012 allemaal!

Thomas heeft er gelukkig (!!) doorgeslapen. Het was al een beetje een drama-avond waardoor hij pas om 23.30u in slaap viel. Ik hield mijn hart dus vast met al het geknal. Maar hij sliep als een roosje O+
En ik ben eigenlijk blij dat het allemaal voorbij is. Ik hou niet van al het geknal, zeker niet in woonwijken. Dus daar zijn we weer lekker een jaartje vanaf ;)
pi_106272129
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Nou wij hebben Yaro uiteindelijk ooj laten liggen. tot 22.45 uur was hij war onrustig, dus zouden we hem er uit halen als hij weer wakker was. Dat werd hij niet, 23.45 uur naar boven gegaan, maar hij sliep zo vast dat ik hem niet wakker kreeg zonder bruut geweld. Dus lekker laten slapen. Alleen jammer dat hij om 05.30 uur wakker was, dat was dan toch wel vroeg.

Misschien duik ik er zo nog in als hij slaapt, moet straks ook weer werken.
  zondag 1 januari 2012 @ 09:53:45 #214
57497 happyme28
I'm so happy
pi_106272132
Goedemorgen allemaal! Hoop dat iedereen een voorspoedige oud en nieuwjaarviering heeft gehad. Daan heeft ook door alles heengeslapen, tot wij wilde gaan slapen om een uur of half 2. Toen werd hij ineens wakker maar gelukkig was een aai over zijn bolletje voldoende en hebben we heerlijk geslapen tot een uur of 8.

Daan is echt weer helemaal de oude dus heeft ook zijn streken weer terug. Hij nu aan het ravotten op de bank en roept steeds ' mama, kom eens' dus dat ga ik maar even doen!

Fijne dag allemaal!
pi_106273609
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Mex vond het allemaal veels te prachtig,dus die is de halve nacht wakker geweest. Hij was wel onwijs moe, dus de hele tijd plakken en huilen.
Was niet echt leuk, maar het uitzicht op het vuurwerk was echt geweldig.
  zondag 1 januari 2012 @ 13:07:32 #216
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_106274350
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

We hadden een beetje vuurwerk en aan het begin van de avond hebben we een paar pijlen afgeschoten voor Tirza. Ze vond het allemaal prattig! En fuuwehk is niet eng, fuuwehk is mooi!! ;)
We waren bij vrienden een paar deuren verderop oud en nieuw gaan vieren, dus Tirza heeft daar in he campingbed geslapen. Ze ging echt zonder enig probleem slapen rond 8 uur! *O* Rond 23 uur werd ze helaas een beetje huilend wakker, door het vuurwerk. -O- (nou ja, vuurwerk, het leek meer op een bom, dus echt gek was het niet dat ze er wakker van werd). Vervolgens wilde ze neit meer gaan slapen, dus ze heeft lekker zitten 'tekeken' op Brabo's telefoon en vuurwerk gekeken. Om 12 uur ook mee naar buiten, ze keek haar ogen uit!! O+ Rond 2 uur waren we thuis, hebben haar in bed gelegd en vanmorgen om iets voor 11 uur werd ze wakker! O+
Al met al een geslaagde oud en nieuw viering!

En :o , over 3 weken heb ik een heuse peuter!! :o :o Nu kan ik niet meer zeggen, dat is volgend jaar pas :') Qua gedrag en alles is ze al lang een peuter, maar over 3 weken 'officieel'!
De kroon is al in de maak, straks eens de uitnodigingen maken! We feesten maar door!
pi_106274616
leuk om alle verhaaltjes te lezen!

Hier was Lucas alweer om 23 uur wakker geworden, heeft lekker buiten meegekeken naar t vuurwerk van oudste en van de kroeg op de hoek O+
hij vond t prachtig :Y
om half 1 weer naar bed en om 7 uur weer wakker, dat was niet de "afspraak" :P
pi_106275016
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Anne heeft door het vuurwerk heen geslapen, zoals ik al verwacht had!
Toen we naar huis gingen werd ze heel vrolijk wakker, eenmaal thuis wat gedronken en daarna weer lekker naar bed, terwijl er hier nog volop geknald werd.
En vanmorgen uitgeslapen tot 8.15 uur, dus ik ben tevreden :D
pi_106275620
Lekker zeg dat al onze kindjes het zo goed gedaan hebben. Alhoewel de een beter in uitslapen is als de ander. Ik ga zo op weg naar mijn eerste dienst van dit jaar.
pi_106276268
Goed om te lezen dat de meesten gewoon heerlijk doorgeslapen hebben!

Dyon is ook helemaal niet wakker geworden. Heeft zelfs uitgeslapen tot 08.30 uur! Tja hij had deze keer geen broer waardoor hij wakker werd, die werd nog later wakker aangezien hij vannacht wel gezellig met ons het nieuwjaar in is gegaan :)

Tirza al een bijna peutertje! Hopelijk volgen er snel nog meer, want ik mis er een aantal bij het peutertopic waardoor ik toch nog hier blijf hangen :P
pi_106276949
Meimeltje, heerlijk dat uitslapen :Y
Over 2 maanden komen wij ook naar t peutertopic :o

oh en check lucas met zn krullen, lapje en 5ehands-kersttrui O+
<toch maar weg>

[ Bericht 21% gewijzigd door -Caroline- op 02-01-2012 14:58:59 ]
pi_106284915
Lucas met je mooie krullen O+ Ik heb kleine hoop dat Anne ook krullen ontwikkelt, ze heeft echt wat slag in haar haar!

Wij hadden een mijlpaal op de eerste dag van dit nieuwe jaar: Anne heeft haar eerste losse stapjes gezet! Wel alleen om van de ene persoon naar de andere te komen, maar het begin is er! *O*
  zondag 1 januari 2012 @ 19:57:20 #223
57497 happyme28
I'm so happy
pi_106285147
Zo begint 't Fannetje! Wacht maar, nu is ze los ;) Mooie mijlpaal!

Prachtige foto Cooki!

Gezellig hoor Meimel, nog effe blijven hangen :D Wij hebben nog een week of 7 (maar) en dan is het ook officieel een peuter.

Daan is net een papegaai, alles wordt nagezegd. Het is echt te schattig voor woorden, maar hij gaat zo hard nu. Maar wat is het een dondersteen. Mijn man en ik hebben echt de hele dag moeten corrigeren. En dan kijkt hij met die ondeugende puppy ogen om vervolgens weer wat anders stout te doen }:| en wij maar moeite doen onze lacht in te houden. :X
  zondag 1 januari 2012 @ 19:59:22 #224
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106285246
:D wat leuk al die oud en nieuw verhalen..

Oona vond de sterretjesshow die de opa's op het balkon voor haar hielden prachtig.. Ze keek haar ogen uit.. Om daarna in een heeeel diepe slaap te vallen ;) Ze was uitgeput van al die aandacht van de opas en omas... Ze sliep om 12 uur dus ook zonder een kik door!
Hier was het vuurwerk echt geweldig mooi geweest... Veeeeeeeeel siervuurwerk! Prachtig!

Oona werd alleen al wakker om 05.20... }:| Gelukkig sliep ze na wat drinken weer verder Teminste... om 06.00 uiteindelijk toch bij ons.. maar wel tot 08.20!! Genieten dus :D

Ze is wel al de hele dag flink moe.. weer ff bijkomen vandaag dus!

Morgen willen we ws even naar ballorig toe! Als het niet met de benen buiten hangt.. (Weet jij dat Meimel?? is het daar een beetje te doen zo in de vakantie?)

Anne!!! Wat een mooie mijlpaal om het jaar mee te beginnen!!

En Lucas O+ Zo mooi die krullen...
We'll have love aplenty
You and me
  zondag 1 januari 2012 @ 20:16:23 #225
259886 pessie
pi_106285944
Nathan werd net na 12 uur wakker van het vuurwerk en heeft heerlijk met papa achter het raam gekeken naar het vuurwerk. Daarna krgen we nog bezoek en we zijn samen om 2 uur naar bed gegeaan.

Gelukkig nieuwjaar!
pi_106286349
Cooki, wat is Lucas ineens anders met z'n mooie krullen :D

Reilain, tijdens vakantieperiode is Ballorig druk (weekend vaak ook). Ik zou dan gewoon vroeg gaan (10 uur open volgens mij), dan is het nog te doen.
pi_106286670
Iedereen een heel fijn, goed, gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst! :*

Mart is om 20u45 naar bed gegaan (we waren met vrienden bij vrienden) en heeft overal door heen geslapen. Om 02u15 naar huis gewandeld weer op bed gelegd en om 09u30 vanochtend werd hij en wij weer wakker. Heerlijk avond gehad!

[ Bericht 29% gewijzigd door ymme op 01-01-2012 21:09:29 ]
  zondag 1 januari 2012 @ 20:31:40 #228
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106286692
Hmmmmmmm 10 uur ligt ze meestal net in bed...
Naja... we zien morgen wel ;) Ws rijden we langs en aan t parkeren kun je wel zien of het te doen is of niet!
We'll have love aplenty
You and me
pi_106290243
Misschien valt het mee, we weet moet iedereen op maandag weer eerst boodschappen doen enzo ;)
  zondag 1 januari 2012 @ 21:51:06 #230
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_106290493
Zo de eerste dag van het jaar zit er weer op, hehe. Weinig gedaan vandaag, schoonpa is nog even langs geweest, die zat een beetje met zichzelf in de put.

Noortje heeft trouwens overal doorheen geslapen, bizar heur.

Zag net dat ik in het begin van dit topic had gevraagd of ze niet te veel melk kreeg. Dat was natuurlijk te veel, en na een buikgriepje na Kerst is ze terug naar de ochtend 80 ml soja met 70 ml thee en een boterham, 's middags 120 ml soja melk, sojatoet en 's avonds ook 80 ml soja met 70 ml thee. En dat gaat heel goed. Ze drinkt daarnaast nog veel vocht, meestal doe ik een heel klein beetje sap, zeg maar 10/20 ml en daarbij 150 ml water. Qua suiker valt dat dan wel mee toch?
  zondag 1 januari 2012 @ 22:05:44 #231
57497 happyme28
I'm so happy
pi_106291072
Klinkt prima Becky! Daan krijgt meestal wel een beker met 200ml roosvisee (wel heel weinig roosvisee en vooral water) of appelsap aangelenkt met water.

Morgen zijn we ook nog vrij en willen wel lekker weg, maar nog geen idee waarheen. Als het een beetje redelijk weer is, wordt het waarschijnlijk het strand ofzo. Lekker uitwaaien.
pi_106302602
Ik heb een uitslaper *O* (helaas is t de 10jarige :P )
Dreumes was vannacht wakker om 1 uur, fles erin,
zet ik pc ff aan en val ik midden in n rel/ontmaskering :o : missjones/dubecky zijn nepperds :(

[ Bericht 0% gewijzigd door -Caroline- op 02-01-2012 09:45:53 ]
  maandag 2 januari 2012 @ 09:48:06 #233
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106302827
Jaaaa erg zeg.. las het gisterenavond nog.. net maar even bij gelezen!!!

Ukkepuk hier sliep netjes tot 06.30... en na wat water drinken heeft ze nog heerlijk tot 08.00 bij ons op bed liggen snoozen, kwartiertje slapen, spelen, kletsen.. Lekker hoor
We'll have love aplenty
You and me
pi_106303068
Lucas wat ben je toch een mooiers, die krullen <3

Heerlijk die uitslapers.

Al enig idee wat jullie gaan Happyme?

Hopelijk is het niet te druk bij ballorig Reilain.

Klinkt prima becky die hoeveelheid melk.

Mijn moeder was begonnen met zingen van "we maken een kringetje" om de salontafel heen. Meneer kon daar natuurlijk geen genoeg van krijgen. Gisteren zei hij "jongen, meisje" en verzamelde ons om het opnieuw te doen. Vandaag stond hij bij de tafel en ging hij een buiging maken (oftewel je hele bovenlichaam op tafel leggen). Hij deed echt de bewegingen in zijn eentje terwijl ik zong. Helaas is het over op het monent van filmen, want toen kwam hij aangerend "zien, zien". Nee schat dat kan niet als ik het nog niet gefilmd heb.
  maandag 2 januari 2012 @ 10:07:49 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106303128
De mijnes doet 'hoofd schouders knie en teen' bij het bijbehorende muziekje van de gitaar. Alleen kan hij dat niet bijhouden dus gaat hij op zijn hurkjes zitten en tikt dan op zijn knietjes en wijst naar zijn tenen. Daarna wijst op zijn oren :D
Echt gewoon reteschattig O+
pi_106303165
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 09:32 schreef Cooki het volgende:
Ik heb een uitslaper *O* (helaas is t de 10jarige :P )
Dreumes was vannacht wakker om 1 uur, fles erin,
zet ik pc ff aan en val ik midden in n rel/ontmaskering :o : missjones/dubecky zijn nepperds :(
Ik weet nog goed dat ik ná het overlijden van haar kindertjes zelf bij het lezen ervan een traantje heb laten vallen. Wat erg... en dan die foto's... :r
pi_106303168
As, wat schattig O+

F-je doet wel ' visje visje' en ' klap eens in je handjes' helemaal ow en 'met de vingertjes' Alleen dan heeft hij moeite met de ellebogen _O-

Gozertje hier was in de nacht van oud en nieuw veel wakker, maar tussen 23:30 en 00:30 sliep hij wel :D En hij heeft alweer een paar dagen diarree en dus rode billen ;( Verder wel heel vrolijk gelukkig :)
pi_106303212
Hier is het liedje en de bewegingen van 'met de vingertjes' ook een grote hit!
Zo leuk. Visje visje gaat ook al erg goed. In de maneschijn is erg moeilijk nog al die bewegingen :)
  maandag 2 januari 2012 @ 10:14:03 #239
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_106303233
Iedereen nog de beste wensen voor 2012! Dat al onze dromen uit mogen komen. :*

Eerst ff bijlezen nu. :+
A grand adventure has begun.
pi_106303274
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 10:12 schreef ymme het volgende:
In de maneschijn is erg moeilijk nog al die bewegingen :)
daar laat dreumes zn grote broer voor optreden, hilarisch *;
pi_106303439
De beste wensen voor 2012 allemaal!

Hier o&n goed doorgekomen. Met 9 vrienden eerst gezellig gegeten. J. lag in het campingbedje. Om iets voor middernacht even gaan kijken, toen zat madam te spelen dus maar even eruit gehaald. Die heeft mooi voor het ruim gezeten en overal naar toe zitten wijzen met oh en ah geroep. Die is helemaal totalloss vandaag dus..

Lucas met z'n mooie krullen!

Anne die haar eerste losse stapjes heeft gezet :o

En nu weer even hard aan de studie!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_106304203
Oona veel plezier in Ballorig!

Anne *O*

En het hele leugengedoe, verschrikkelijk triest!
Cooki, ik was toch echt he? :D
pi_106304208
De beste wensen allemaal!

O&N was hier leuk. Er waren vrienden bij ons thuis, dus gezellig. Liesje is er van ongeveer 23.45 - 0.45 uur uitgeweest. Ik dacht dat ze anders wel wakker zou schrikken van het vuurwerk, er werd hier echt véél afgeschoten! En hard allemaal ook, het verbaast me dat de ramen er nog inzitten. Het begon ver voor 12 uur al, dus ik hield mijn hard vast voor middernacht. En eigenlijk vonden we het zelf ook wel heel gezellig om bij de jaarwisseling ons meisje erbij te hebben. Ik heb Liesje zelfs nog even mee naar buiten genomen, en ze was helemaal _niet_ bang. :o Na een uurtje is ze gewoon weer gaan slapen.

En: ze loopt nu echt! Met kerst heeft ze hard geoefend bij mijn schoonouders (grote woonkamer), en nu loopt ze zo een paar meter achter elkaar. Nog wel een beetje wankel, maar dit vind ik toch wel "echt" lopen. *O*
pi_106304310
O+ Anne en Liesje lopen! *O* mooie start van 2012

Meimeltje, ja was heel echt *;
maar ook dat zegt niet zo veel :{w :* lees deze reactie maar ns als je zin hebt :N
pi_106304880
Cantare, ook voor jouw meissie een *O*

Ja he Cooki, maak het even nog ingewikkelder :D
Reilan laat Oona vast wel even bewijzen dat Dyon echt is :P

Maar snel vergeten deze actie he....

Dyon was vanmorgen een beetje chaggie. Geloof dat we nu dus echt naar het andere topic moeten, want het is hier 'ik ben 2 en ik zeg NEE!!'.
pi_106306445
Wat goed dat Liesje loopt!

Fietje loopt nu in huis ook meer dan ze kruipt. Van de week had ik dr buiten aan de hand lopen, tot ze besloot te willen kruipen. Beetje jammer dat het voor een plas was. Gelukkig waren we bijna thuis. Haar maakte het niks uit.. :D
*poef* nu is het weg
pi_106306767
jeej voor de lopende kindjes *O*

en gelukkig nieuwjaar allemaal :*
hier is op het moment zusjemeppen hip. in reactie is op de gang gezet worden ook hip :P
  maandag 2 januari 2012 @ 13:13:09 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106308177
OMG, ik heb een grappenmaker....

We zitten aan tafel brood te eten en omdat ik nog wat brood wil klaarmaken leg ik een stuk of wat stukjes brood op zijn tafelblad.
Ik loop naar het aanrecht en begin een boterham te smeren, even later draai ik me om en zie ik 3 stukjes brood naast zijn stoel op de grond zitten, en hij kijkt me aan en zit daar met z'n handjes in zo'n vragende positie en een blik van "Hoe kan dat nou, ik snap er niks van?!" :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_106309700
Zo zeg... ben met open mond al die topics aan het doorlezen over MJ en de rest. Wat een werk om zo'n toneelstuk op te voeren zeg, met ook fb en twitter en alles erbij... Het ergste vind ik nog wel dat je onwillekeurig toch ineens wantrouwig wordt naar zo ongeveer iedereen op internet :( Bah!

Haha, leuk filmpje freecell. Ik moet bij Lars ook goed dat potje in de gaten houden. Niet dat hij ermee gaat schilderen, maar volgens mij denkt ie dat het slagroom is ofzo. Nu zal hij er vast snel achterkomen dat het daar niet naar smaakt, maar ik heb geen idee of het kwaad kan, dus ik probeer het toch maar te voorkomen.

Die van mij ligt alweer lekker te slapen. Vanochtend bij het zwembad er pas achter gekomen dat deze week nog vakantierooster heeft, en er dus geen baby/peuterzwemmen les was... oops... gelukkig was het bad wel open dus we hebben zelf maar wat gespetterd. Zelf tientallen keren van de glijbaan af en er zelf weer opklimmen is wel heel vermoeiend...

Ik heb er ontzettend zin in om morgen weer gewoon te gaan werken; gewoon alles weer normaal, geen vakanties, feestdagen, cursussen, ziektes enzo. Waarschijnlijk wel een megaberg werk, met twee weken achterstand, maar zelfs daar heb ik zin in...
  maandag 2 januari 2012 @ 14:13:52 #251
259886 pessie
pi_106310524
2 lopende dames *O*

Een schilder _O-

En een grappenmaker O+ (hier noemde ik dat "zwaartekracht ontdekken :') Nathan ontdekt nog steeds dagelijks :') ).

Wat betreft de soap van MJ: Bizar. En we hebben het FB topic erover volgetypt :')
  maandag 2 januari 2012 @ 14:14:53 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106310566
Ik had op FOK! al eens eerder een aandachtorgel (compleet met zogenaamde ziekenhuisopnames en een infuus enz.) meegemaakt, maar dit is wel zo gruwelijk grof, daar verbleekt vrijwel alles bij.

Ik snap niet wat die mensen bezielt, en dat ze niet snappen dat ze anderen daarmee zoveel leed berokkenen, want mensen die zoiets wel echt hebben meegemaakt voelen zich soms zelfs schuldig dat zij er niet zo mee omgegaan zijn...
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 januari 2012 @ 14:16:07 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106310595
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:13 schreef pessie het volgende:
2 lopende dames *O*

Een schilder _O-

En een grappenmaker O+ (hier noemde ik dat "zwaartekracht ontdekken :') Nathan ontdekt nog steeds dagelijks :') ).

Wat betreft de soap van MJ: Bizar. En we hebben het FB topic erover volgetypt :')
Het testen van de zwaartekracht heeft hij al tijden onder de duim, de blik en de "hoe kan dat nou?" handjes maakten het zo hilarisch ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 januari 2012 @ 14:18:39 #254
259886 pessie
pi_106310675
Ik vind et heel erg voor de zwangere die tegelijkertijd ook 2 kindjes verloor. Dat is niet te filmen, dat je dan zo'n verhaal ophangt. Maar verder leef ik een beetje vanuit een "het is internet"-idee... Iedereen kan ons alles wijsmaken, stom genoeg. En dat de een wel eerlijk en oprecht is hoeft niet te betekenen dat de ander dat ook is.
pi_106310921
Wat een leuk filmpje van Florian.
Die heeft zeker weten geen droge benen vandaag. :)
  maandag 2 januari 2012 @ 15:39:28 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106313577
Oja, ik ben helemaal vergeten te jompelen voor de 2 lopende dames!
Supertof zeg! *O*
Anne en Liesje zijn goed bezig :Y
  maandag 2 januari 2012 @ 16:54:59 #257
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106316456
:D Meimel.... hahahaha dat wil Oona vast wel doen!
Dyon heeft het al bewezen met zijn filmpje met Oona's foto!

:Y) Uiteraard kan ik Oona's foto's misschien nog wel ergens van een site afhalen? en en en.. Uhhh maar hoe weet ik die dingen over de kerstlunch dan haha...
Ow en mijn 30 min meeting willen er ook vast een paar bevestigen w/

(Overigens heb ik gisteren meteen mijn vader een slotje op Oona's fotosite laten zetten... Daar kunnen ze alleen nog op met wachtwoord..)

Ballorig was erg druk maar wel ff gezellig geweest met Oona! Ze genoot!
We'll have love aplenty
You and me
pi_106335205
En bedankt UPC, paar dagen afgesloten geweest van de buitenwereld en moet je zien wat ik allemaal heb gemist. :o Lekkere timing van de adapter om dood te gaan. Ben de hele avond al aan het bijlezen.
Wat een ziek mens zeg. :r Helemaal walgelijk voor Keshet en Klumsy...

Maar goed, iedereen natuurlijk een heel gezond en gelukkig nieuwjaar vol nieuwe mijlpalen!

En even jompelen voor de wandelaars. *O*

Hier gaat alles lekker, alleen erg jammer dat Zoë haar middagslaapje er nu al vanaf aan het werken is,
5de dag op rij dat ze gewoon niet gaat slapen 's middags. -O-
Ik leg haar wel in bed maar ze blijft praten, spelen en na een tijd schreeuwen en krijsen dat ze er uit wil.
Pff net 22 maanden, haar broer bleef tot zeker 30 maanden 's middags slapen en daarna om de dag, beetje een tegenvaller dit. :D

Drukke tijd is afgesloten dus ik kan weer meedoen (als m'n modem niet weer besluit lullig te gaan doen)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:05:46 #259
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106359058
Ohhh Spewey dan voel je je echt onthand ineens als dat allemaal niet meer werkt! Ik hoop dat t modem niet meer lullig doet ;) Veel te gezellig!

Niet meer slapen... Ai... das idd vroeg!
Oona zelfs nog 2x...

Lekker rommeldagje met z'n 2 gehad.. Huis was nog aan kant ;) Dus lekker gespeeld, getekend.. Vanmorgen nog even achter haar aangedoken m'n bed in... O+ vakantie!

Morgen gaat ze wel een dagje naar t kdv... want ik mag fijn naar de mondhygieniste.. Hopelijk is het beter weer dan vandaag... Bleh!
We'll have love aplenty
You and me
pi_106366493
Is het een nieuw ding van 2012 ofzo. Slapen is zó 2011.
Mart heeft al 3 middag op een rij niet geslapen. Je legt hem op en hij gaat vrolijk zingen :D
Of bij opa en oma gister en vandaag: "Oma, oma, oma, oma, OMA OMA OMA'.
Gelukkig is hij verder niet echt dramatisch moe rond de avondklok. Alleen wilt het eten dan echt niet meer. Gelukkig dat opa en oma 's middags warm eten en hij heeft daar zowel gister als vandaag goed gegeten. En thuis is het altijd een kleine drama om er iets van avond eten in te krijgen. Maar goed, nemen we voor lief, hoort erbij :)

Klinkt als een fijne dag Reilan. Lekker genieten van de dagen dat je vrij bent.

Wat goed van de nieuwe lopers. Dat ze maar vele km mogen maken :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:42:59 #261
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106367514
De mijne slaapt juist opeens weer beter! Volgens mij heeft ie wat in te halen ;)

Ow en hij eet sinds een week met bestek! :o
pi_106368193
Fje met de sudo, haha.. dat potje komt hier de commode niet af
vaseline daarentegen geeft ook smeuige effecten.. t is geen gel he...

Shandaly, lekker werken morgen, ik hoop niet dat je spierpijn hebt van je zwembadavontuur :P

Spewey, sterkte&fun met je peuter-in-de-dop O+
ik weet bij Thomas nog wel dat ik m 4x terugstopte in bed op een zekere middag, totdat ik bedacht dat ie ms helemaal geen slaapje meer nodig had (hoe hij uit bed kwam? nou gewoon klimmen en laten vallen ja..)
met 2,5 jaar was t gedaan met mn middag-me-time... }:| en bij lucas reken ik er maar op dat t zeker niet later wordt...

Asy, bestek, Harry toch :D , mijnes kan alleen met lepel, mes of vork eten

[ Bericht 16% gewijzigd door -Caroline- op 04-01-2012 00:05:08 (dialect weggehaald) ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:01:46 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106368324
Cooki, een lepel of vork is ook bestek hoor.
Het is niet dat hij met mes en vork eet :D
pi_106368433
Dyon mag zich aansluiten bij de slaapweigeraars...

Alhoewel het hier kwam doordat hij net daarvoor een kwartiertje in de auto had geslapen. Om 3 uur wilde ik nog even de stad in en heb hm maar meegenomen zodat papa niet met een moe kind hoefde te zitten ;) Dyon viel onderweg natuurlijk gelijk in slaap, dus heeft nog 2 uurtjes tijdens het winkelen geslapen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:08:10 #265
259886 pessie
pi_106368588
Meimel, Als Nathan 10 minuten in de auto heeft geslapen wil hij normaal gesproken ook niet meer hoor.

Pratende over mijn lieftallige zoon, 3 keer raden wie er nu beneden in zn slaapzak bij papa op de bank zit }:| . Hij heeft denk ik geen zin ofzo :N . Hij was heel moe tijdens het eten dus hij is eerder dan normaal naar bed gegaan, denk dat daar ergens het probleem ligt.

Nathan eet al weken met lepel :@
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:08:54 #266
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106368631
Ohhh wat een hoop slaapweigeraars...
Hier nog steeds 2 slaapjes!

Vanmorgen sliep ze uit tot kwart voor 8... maar om 10 uur storte ze gewoon weer in... Even samen nijntje gekeken op de laptop, banaantje erin en toen sliep ze van half 11 tot kwart voor 1!
Vanmiddag om half 4 hetzelfde verhaal... Instortende Oona.. Wat drinken met een soepstengeltje en om 4uur een meisje in diepe slaap tot half 6! (en nu slaapt ze bijna)

Bestek..
Oona eet altijd haar broodje met een vork.. Meestal prikt ze het stukje brood, maar trekt hem daarna van haar vork af om hem in haar mond te stoppen :') Ben aan het oefenen dat hij er direct in gaat... Avondeten een beetje afhankelijk van wat het is... lepel, vork, handjes...
We'll have love aplenty
You and me
pi_106368845
Pessie, Dyon komt ook net de trap af naar beneden :D en zegt er nog even een aantal keer bij "Net wakker". :P Ja daahaag je hebt nog niet eens geslapen ;)
Dat is dan weer het nadeel van het late middagslaapje....
pi_106369183
Lucas eet idd al tijden met lepel of vork ... afhankelijk van wat t is, net als Oona denk ik.
spaghetti met de handen.. en als ie een mes tegenkomt, likt ie er aan :X

Meimeltje, toch klinkt t schattig... "net wakker" O+

Daarnet wilde hij zn jas aan en liep naar zn schoentjes.. wilde ie buiten gaan wandelen :D
toen is vriend met de broertjes gaan wandelen , frisse neus halen voor t slapen gaan oid... _O-
pi_106372917
Aww Lucas, lekker aan de wandel buiten, hoop dat het weer bij jullie niet zoals hier in de polder is, ze zitten nu twee dagen binnen en oh wat is het gezellig. :X :') Kindjes moeten dringend even buiten rausen.
pi_106373718
t was hier vanmiddag vliegerweer jah oO<
daarnet viel t wel mee.. en t was droog ... dus lucas dacht ws O-) goed moment om te gaan wandelen ... *;

gisteren ben ik alleen buiten geweest om de vuilcontainer aan de weg te zetten... blijkt dat de ophaaldienst niet meer op maandag komt, maar op dinsdag.. moest ik er vandaag wéér uit :(

nee hoor, ik heb vandaag in mn witte jas 8-) een pakketje weggebracht, leuk ingepakt in kinderpapier... dat dus mega heeft afgegeven op mn jas, die nu mn regenboogjas heet }:| , maar heey.. ik ben wél buiten geweest
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:56:07 #271
259886 pessie
pi_106373873
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:52 schreef Cooki het volgende:

nee hoor, ik heb vandaag in mn witte jas 8-) een pakketje weggebracht, leuk ingepakt in kinderpapier... dat dus mega heeft afgegeven op mn jas, die nu mn regenboogjas heet }:| , maar heey.. ik ben wél buiten geweest
Hm, de combinatie dreumes-witte jas leek je handig omdat....? ;) Nathan zit altijd met vieze handen aan mij, als ik iets wits aan heb is dat binnen 10 minuten anders-dan-wit :')

Toen we Nathan tegen 9 voor de derde keer naar bed brachten ging hij wel slapen *O*
pi_106374073
:D de dreumes zat keurig in de buggy.. t was t pakketje dat stout was :X

3x is scheepsrecht ja toch.. haha...
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:05:01 #273
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106374332
fotoooo :D Ik ben wel benieuwd naar zo'n regenboogjas haha...

trouwens ff vraaggie..
Hoeveel boterhammen bunkeren jullie dreumessen??
Oona krijgt er nu 1 'smorgens met een stuk fruit. (en 150ml melk)
en 'smiddags 2 (en 100ml melk)...

Ze kijkt me af en toe dan nog aan alsof ze verhongerd.. terwijl alles koek en ei is zogauw ik zeg dat het op is.....
We'll have love aplenty
You and me
pi_106374720
Reilain, lucas eet ook zoiets, maar ik maak sochtends 2 boterhammen klaar... en dan eet ie er van zoveel hij wil, dus meestal 1 a 1,5 ...
wel fijn dat ze zo graag eet, maar verhongeren hoeft dacht ik niet...
je kan er toch iets bij geven? sochtends een extra boterham en smiddags extra fruit?
of ipv de melk: yoghurt of kwark?
ik roep/doe maar wat he... O+
pi_106374732
Mart eet gemiddeld 2-3 boterhammen op een dag.
Heel soms als hij voor zijn doen veel eet zijn het er 4.
Een beetje avondeten (6-7 happen) en tussendoor fruit of gedroogt fruit, soepstengel, rijstenwafel, soms koekje.
pi_106374762
Lars eet 's middags twee boterhammen hier. En pap als ontbijt, dus geen brood 's ochtends.
Ik denk dat hij er ook makkelijk 3 op zou eten als ik er een derde bij zou leggen, maar dat lijkt me zoveel... op het kdv eet hij er wel eens drie geloof ik.
pi_106374794
Als Oona honger heeft kan ze toch best s ochtends 2 boterhammen en s middags weer 2 boterhammen eten? Of 1 boterham en cracker bijvoorbeeld.
pi_106375171
SPOILER: offtopic
zie, daar heb je t al.. .. ik had er over heen gelezen.. omdat ik t probleem probeer te blocken..
morgen ga ik t experiment aan en dan maak ik een voor en na foto
):O

[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 04-01-2012 09:06:43 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:22:03 #279
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_106375196
Witte jas, what were you thinking?! :D

Zoë eet 's ochtends pap en een kwart gejatte boterham van broerlief en bij de lunch meestal 2, inclusief korstjes. 8-)

(grote broer eet nog altijd geen korstjes :') )
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:23:45 #280
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106375295
Das het mooie... Oona kent van zichzelf geen stop als het om eten gaat ;) Bunkert gewoon door terwijl ze geen honger meer heeft.. (Ondertussen aardig af te lezen omdat ze dan wat meer met haar eten gaat spelen, ons wil voeren ect..) Dus zetten wij de rem erop zogauw ze dat gaat doen...
Maar blijft lastig inschatten! Wil ook voorkomen dat ze zichzelf steeds voorbij eet.. maar wil idd ook niet dat ze honger heeft..

Deed ze als baby ook al... Zouden we na een half uur weer een volle fles voorschotelen dan dronk ze die gewoon op (om daarna nog meer te spugen dan ze al deed ghehe - niet getest met een volle fles hoor ;) Maar wel met een grotere..)
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:25:55 #281
263835 -Caroline-
pi_106375392
SPOILER: offtopic
eigk ben ik dokter he.. :7

tis een nepdonsding jah.. ik heb m al 2 jaar en nevernooit vies geworden door pakketjes...
als ie nou groen zou zijn op de schouders, zou ik t snappen, maar dit...
oh well.. ms heb ik gewoon een nieuwe verdiend.. karma anyone? *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:22 schreef Spewey het volgende:
Zoë eet 's ochtends pap en een kwart gejatte boterham van broerlief en bij de lunch meestal 2, inclusief korstjes. 8-)
(grote broer eet nog altijd geen korstjes :') )
eetgewoonte vd 2e is hier ook spectaculair beter dan van oudste... zit in n kind , aan mn opvoeding kán t gewoon niet liggen :Y)

[ Bericht 32% gewijzigd door -Caroline- op 04-01-2012 00:03:43 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:26:28 #282
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106375430
Ja hoor! Helemaal mee eens Cooki!
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:48:19 #283
285017 Cantare
pi_106376620
Liesje kan nog niet met een vork of lepel eten. Ze snapt wel wat ze met een vork moet doen, maar ze prikt niet hard genoeg, waardoor het stukje niet blijft zitten. Een lepel hanteert ze net zoals een vork, en dan heb je er natuurlijk niks aan. :')

Relain, ik herken heel veel dingen die jij over Oona schrijft bij Liesje. Zoals het stukje brood van de vork halen, maar ook het doorbunkeren en het spelen met eten. Ik geef Liesje 's ochtends pap, en 's middags 2 boterhammen. Als ik de indruk heb dat ze echt nog meer wil, geef ik haar bijv. nog een mandarijntje of een halve banaan. Maar momenteel komt dat niet veel voor, ze lijkt juist wat minder te eten dan eerst. Wat trouwens wel heel schattig is, is dat ze zelf haar bordje ophoudt en aan mij geeft als ze meer wil en als ze klaar is (aan mij dus om te interpreteren :+ ).

Liesje wil trouwens ineens geen groente meer, tenminste, geen herkenbare stukken. Groentensoep eet ze bijvoorbeeld wel, en "prutje" met rijst ook. Alleen als ik vlees, aardappel en groenten op haar bordje legt, eet ze alles op behalve de groenten. Ze brengt het wel even naar haar mond, maar zit dan echt te gruwelen en te rillen. :D

En, mogelijke doorbraak: ze zei vandaag een paar keer "kikkeh", bij een boekje met een kikker. Een "paatie", bij een paard. :o Ik wil niet te vroeg juichen, maar dit leek me geen toeval. Ze wilde ook veel boekjes kijken en wees dan de plaatjes meerdere keren aan, waarbij ik het woord moest zeggen. Zou ze het doorkrijgen? Gisteren had ik nog de indruk dat ze totaal geen woordjes-besef had. Ben heel benieuwd of het dan nu toch gaat komen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:54:06 #284
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_106376910
:D Cooki, nu ja, op de eerste oefen je hè ;)

Zoë wil ook geen groente op het moment, soep wel dus daar maar extra groentes in verstoppen.

Praten is helaas zoOoO 2011, zit gewoon geen schot in, dan probeer ik haar weer woordjes te laten herhalen en dan kijkt ze me aan, glimlacht allerliefst en zegt nee. :')
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:00:44 #285
263835 -Caroline-
pi_106377193
ja op de eerste oefen je ja, hoewel die ook best goed gelukt zijn toch? ranja en mn oudste *)

O-) en blieven de dreumes dames heur groentes ms rauw? O+ of is dat voor konijntjes >:)

[ Bericht 18% gewijzigd door -Caroline- op 04-01-2012 00:03:07 ]
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:01:54 #286
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106377242
Groenten gaan hier gelukkig weer goed.. Even een periode minder geweest... welke kleur ze weigerde was elke dag een verrassing dus zorgde ik maar voor meer kleurtjes ;) en wat extra rauw erbij... partjes tomaat en geraspte wortel gaat bijna altijd wel erin..

Die Zoë ;) zie het helemaal voor me die glimlach!

Oona kwam 2 weken geleden met 'appel' op de proppen... Maar alles en iedereen was 'appel'.... gisteren ineens wees ze in de fruitschaal 'appel' en ze wilde dus idd appel eten.. Ineens was het kwartje gevallen hahaha..
En uberschattig: Ze was vanmiddag met haar pop aan het spelen... 'gebaar voor slapen'... pop op een kussentje... pop krijgt een kusje.. en toen maakte ze verschillende gebaren van 'slaap kindje slaap'... keek mij doordringend aan en begon van oor tot oor te glimlachen toen ik dat ging zingen :D

Onderaan deze blz foto's :D
babygebarentopic

[ Bericht 4% gewijzigd door Reilain op 03-01-2012 23:07:23 ]
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:07:38 #287
285017 Cantare
pi_106377516
Zoë, eigenwijze meid! Kan ze al wel woordjes?

Cooki, ik geef groenten bijna nooit rauw, goed idee.

Leuk dat Oona gebaren maakt en je daarmee ook dingen laat doen. Liesje doet nu ook steeds zoiets: ze pakt mijn handen en laat me klappen, en legt daarna mijn handen op haar hoofd. En blij dat ze is als ik dan 'klap eens in je handjes' begin te zingen... :D
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:26:11 #288
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_106378449
Ze zijn zeker goed gelukt, Cooki! Ik wil nog wel een paar Ryans :D

Haar begrip is goed, ze begrijpt alles wat ik zeg maar productie blijft erg achter, net als bij haar broertje van 3 het geval was maar die kletst nu de oren van m'n hoofd, hij praat zelfs in z'n slaap. :D O+

Zo leuk dat gebarentaal, zou willen dat ik daar wat meer energie in gestopt had. :Y
<3 Oona <3
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:27:27 #289
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106378527
O+ ohhhh serieus Spewey? Lijkt me geweldig als ze in hun slaap praten... is het ook te verstaan? :D
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:31:31 #290
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_106378768
Het is juist zo goed verstaanbaar (nog altijd 2 babyfoons op m'n nachtkastje :@ ) dat ik af en toe toch maar naar z'n kamer ga omdat ik denk dat hij wakker is, hele verhalen over de Gruffalo, dinosauriërs en Zoë. :D
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:34:46 #291
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106378963
Ohh wat stoer! Keertje filmen voor later :D
(Way off topic hier bij de dreumessen... maar ach ;)... )
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:48:04 #292
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_106379604
14 maanden geleden was hij nog een dreumes!!! :D
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:00:06 #293
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_106380232
Ohhhh gelijk aan gisteren dus!
We'll have love aplenty
You and me
  woensdag 4 januari 2012 @ 08:50:41 #294
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106386329
Butnacht weer hier. Stomme fokwet!

Ow en over dat eten met vork/lepel. Ik weet dat sommige kinderen dat al heel lang doen, maar de mijne niet. Die smeet tot voor kort nog het gereedschap door de kamer. Maar opeens prikt hij met een vork alsof hij nooit anders gedaan heeft en stopt hij de lepel met kwark in zijn bekkie (ipv op de vloer te gooien). Dus ik is trots! :P
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:03:26 #295
99431 Troeta
pi_106386481
Ik vind het knap hoor Asy, netjes opgevoed B-)

En wat goed van de lopende kindjes!!! Wat worden ze groot he, onze babietjes..
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:05:59 #296
200695 kaatjejannie
.
pi_106386514
Logisch dat je trots bent asy, zou ik ook zijn. Fietje heeft nog geen flauw idee hoe ze met bestek zou moeten eten. Gister maar weer eens geprobeerd, maar de yoghurt zat overal, behalve op de lepel en haar mond.
*poef* nu is het weg
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:16:11 #297
360114 Gerberaatje
pi_106386661
Knap Asy! :Y en ach, alle kindjes gaan het uiteindelijk doen hoor :Y

Muppet is er heel erg in geinteresseerd en die lepelt zo haar danoontje/bakje yoghurt op, al heeft ze soms moeite met de stand van de lepel en in haar mond doen. Meneer wil dan ook zo'n kromme lepel voor haar halen.

Vork gaat op zich ook al erg goed (van die Ikea plastic vorken :D ide-aal!) maar zo'n mes van die lijn smijt ze flink in de rondte...

Meestal als ze een paar happen met een lepel heeft genomen, gaat ze prutsen :+ lekker smeren met de lepel, beetje patsen zodat de yoghurt tot op de keukenkastjes zit :Y) maar ach, lekker laten oefenen...

Maar die van mij staat/loopt dan niet :+ ieder zijn ding :D
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:28:41 #298
351058 Piekie81
pi_106386892
Ruben eet nog niet zelf, we geven hem wel regelmatig zijn lepel/vork, maar dan gaat hij ons voeren :) en met brood is het heel herkenbaar, dat prikken en dan het broodje er af halen en in zijn mond stoppen.

Gisteravond de rel bijgelezen, man, wat een ziek verhaal!

Ruben heeft een tractor met het liedje Old McDonald has a farm er in. Vanmorgen zong manlief de tekst een keer mee, toen zette Ruben elke keer weer het liedje aan en keek vol verwachting of we weer mee zongen, en deed hij zelf ook mee met ie-a-ie-a-ho, zo leuk!
En hij heeft opeens ook zijn stapelpotjes door, weet in welke volgorde ze in elkaar moeten en bouwt ook zelf de toren in de goede volgorde. Trots :)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:51:21 #299
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106387229
Volgens mij hebben wij dreumes streken. Een doosje tampons in het toilet gooien en dan met je arm er in gaan hangen om het er weer uit te vissen? :X }:|
The way you rock'n'roll
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:52:13 #300
99431 Troeta
pi_106387237
lekker dan dizzy,haha, gaat wat worden...
  woensdag 4 januari 2012 @ 11:46:49 #301
116599 ymme
pi_106389901
Pfff, van mij mag het wat beter weer worden.
Ik ben aan het opruimen/poetsen geslagen vandaag, maar dreumes wilt graag naar buiten.
Vanmiddag moeten we toch naar buien, bieb en boodschappen doen, dus hopelijk is het dan wel wat beter weer.

De tv staat hier ook al de hele ochtend aan, hij kijkt er niet constant naar maar toch ben ik vandaag even 'blij' met de tv. Alleen meteen weer dat schuld gevoel over dat teveel tv slecht is voor je kind etc. bleh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')