SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SuperHarregarre voor plaatje
Maanvis Plaatje 2
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=153208quote:
Valt wel mee, Heatwave is niet zo ban aannaaierig. Volgens mij maar 1 gevalletje toen hij een zgn bedreigende post van mij aanstipte als druppel die de emmer van bagger deed overlopenquote:Op maandag 19 december 2011 12:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij voelt zichzelf verheven boven de rest van de user hier. Het heeft geen zin om een andere mening te geven. Voor je het weet heb je een ban te pakken.
Maar pas op met het hebben van een andere mening.quote:Op maandag 19 december 2011 12:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Valt wel mee, Heatwave is niet zo ban aannaaierig. Volgens mij maar 1 gevalletje toen hij een zgn bedreigende post van mij aanstipte als druppel die de emmer van bagger deed overlopen.
persoonlijk denk ik dat hier ook een taak voor de trainer is weggelegd. Kijk dat je geen zak ervan bakt omdat je er niets van kan, tja, een trainer kan je dan alleen maar niet opstellen. Maar stel eens een keer iemand als sulejmani gewoon niet op naar aanleiding van zijn gebrrekkige inzet?quote:Op maandag 19 december 2011 12:10 schreef muzas het volgende:
Tsjah, ik ben ook tégen het uitfluiten van spelers van het team waar je voor bent. Maar aan de andere kant word ik ook gek van de lakse houding op het veld af en toe.
En juist gister bleek weer eens, waar ze (of in dit geval mickey) toe in staat zijn als ze zich een beetje kwaad maken. Waarom doen ze dat niet vanaf minuut 1? Zoals die jongens van Koeman steeds vaker laten zien.
Dat ligt in handen van de Boer. Hij kan ingrijpen door hem te wisselen en de volgende wedstrijd niet op te stellen. Waarom doet hij dat niet?quote:Op maandag 19 december 2011 12:10 schreef muzas het volgende:
Tsjah, ik ben ook tégen het uitfluiten van spelers van het team waar je voor bent. Maar aan de andere kant word ik ook gek van de lakse houding op het veld af en toe.
En juist gister bleek weer eens, waar ze (of in dit geval mickey) toe in staat zijn als ze zich een beetje kwaad maken. Waarom doen ze dat niet vanaf minuut 1? Zoals die jongens van Koeman steeds vaker laten zien.
Ik ben bang voor niemand. En nu ontopique.quote:Op maandag 19 december 2011 12:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar pas op met het hebben van een andere mening.
Nou precies. Maar ik geloof dat Frank gister in het interview ook al aangaf dat ie wel zag dat het niet goed zat met de inzet. Bal ligt nu bij hem. Hij is eindverantwoordelijk, en mag er voor gaan zorgen dat die miljonairs weer gaan ballen.quote:Op maandag 19 december 2011 12:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
persoonlijk denk ik dat hier ook een taak voor de trainer is weggelegd. Kijk dat je geen zak ervan bakt omdat je er niets van kan, tja, een trainer kan je dan alleen maar niet opstellen. Maar stel eens een keer iemand als sulejmani gewoon niet op naar aanleiding van zijn gebrrekkige inzet?
Sodemieter op met je zuiggedrag. Ik heb in al die jaren FOK! nog NOOIT iemand zelfs maar een note gegeven voor iets in VBL oid.quote:Op maandag 19 december 2011 12:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Maar pas op met het hebben van een andere mening.
Het gaat meer om het feit dat volgens jou de mening die jij hebt altijd de waarheid betreft.quote:Op maandag 19 december 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sodemieter op met je zuiggedrag. Ik heb in al die jaren FOK! nog NOOIT iemand zelfs maar een note gegeven voor iets in VBL oid.
Als dat Bosman arrest nooit was gekomen hadden we nu minimaal 9 CL's in de kast staan.quote:Op maandag 19 december 2011 12:17 schreef Document1 het volgende:
Eigenlijk zouden we terug moeten naar hoe het in de jaren 80 was, voor het Bosman arrest. Als ik Bosman was zou ik de ogen uit mn kop schamen voor wat ik het voetbal aangedaan heb.
Dat sowieso, maar een club als Porto laat zien dat je met beperkte middelen toch een eind kan komen. Daarom hoop ik dat Cruijff er doorheen komt en de jeugdopleiding weer naar een goed niveau kan tillen.quote:Op maandag 19 december 2011 12:17 schreef Document1 het volgende:
Eigenlijk zouden we terug moeten naar hoe het in de jaren 80 was, voor het Bosman arrest. Als ik Bosman was zou ik de ogen uit mn kop schamen voor wat ik het voetbal aangedaan heb.
Klopt, maar ik snap niet waarom dat dat niet vanuit de spelers zelf komt. Je hebt zoveel meer spelvreugde als je als team voor 100% inzet geeft.quote:Op maandag 19 december 2011 12:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou precies. Maar ik geloof dat Frank gister in het interview ook al aangaf dat ie wel zag dat het niet goed zat met de inzet. Bal ligt nu bij hem. Hij is eindverantwoordelijk, en mag er voor gaan zorgen dat die miljonairs weer gaan ballen.
Hij had al 3 keer gewisseld dus die mogelijkheid had hij niet meerquote:Op maandag 19 december 2011 12:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat ligt in handen van de Boer. Hij kan ingrijpen door hem te wisselen en de volgende wedstrijd niet op te stellen. Waarom doet hij dat niet?
Ja, dus? Alsof er ander soort soort FOK!kers bestaatquote:Op maandag 19 december 2011 12:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het gaat meer om het feit dat volgens jou de mening die jij hebt altijd de waarheid betreft.
lol wat? De enige reden waarom je hier reageert is om reacties uit te lokken, dat wordt vervelend. Krijg je thuis niet genoeg aandacht?quote:Op maandag 19 december 2011 11:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ohh ik moet op gaan passen. Ik deel weer eens de mening van een mod niet. En dan mag natuurlijk niet.
Vind ik ook, als er 1 speler is die veel krediet heeft gehad is hij het welquote:Op maandag 19 december 2011 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Sulejmani moet niet zo huilen. Hij heeft meer slechte wedstrijden gehad dan goede en werd altijd gesteund. Het houdt een keer op.
quote:Op maandag 19 december 2011 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Sulejmani moet niet zo huilen. Hij heeft meer slechte wedstrijden gehad dan goede en werd altijd gesteund. Het houdt een keer op.
Dat gaat maar een klein deel van de oplossing zijn. Het probleem dat clubs 100den miljoenen schuld mogen hebben is veel groter. Daar kan je als Nederlandse club niet tegenop.quote:Op maandag 19 december 2011 12:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar een club als Porto laat zien dat je met beperkte middelen toch een eind kan komen. Daarom hoop ik dat Cruijff er doorheen komt en de jeugdopleiding weer naar een goed niveau kan tillen.
is ook zo, het zal met deze "structuur" altijd heel lastig blijven. Zelfs al heb je een geweldige jeugdopleiding dan staat City al weer voor de deur.quote:Op maandag 19 december 2011 12:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat gaat maar een klein deel van de oplossing zijn. Het probleem dat clubs 100den miljoenen schuld mogen hebben is veel groter. Daar kan je als Nederlandse club niet tegenop.
Denk het niet hoor, die klap is alleen geweest net na het invoeren ervan, nu houden alle clubs er rekening mee en zorgen dat spelers minimaal een jaar voor afloop contract weggaan (ok met uitzondering van Feijenoord, daar beginnen ze het nu pas te begrijpen). Dat spelers bij Ajax in 96 wegliepen heeft voor een deel met het Bosman arrest te maken maar voornamelijk met mismanagement en het aanbieden van lullige contracten aan CL winnaars, alleen Blind heeft voor hem en zijn klaverjas maatjes F en R de Boer + Jari er een goede verbetering uitgesleept, de andere spelers liet hij barsten.quote:Op maandag 19 december 2011 12:19 schreef J2T het volgende:
[..]
Als dat Bosman arrest nooit was gekomen hadden we nu minimaal 9 CL's in de kast staan.
Ik ga niets inhoudelijks zeggen over de discussie daarnet want die heb ik gemist maar op HeatWeave reageer ik niet eens meer omdat dit bovenstaande argument helemaal klopt.quote:Op maandag 19 december 2011 12:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het gaat meer om het feit dat volgens jou de mening die jij hebt altijd de waarheid betreft.
Je bent nu al de tweede Feyenoorder die hier hypocriet komt doen over het uitfluiten terwijl Feyenoord daat de afgelopen 2 seizoen het meest bedreven in isquote:Op maandag 19 december 2011 12:37 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik ga niets inhoudelijks zeggen over de discussie daarnet want die heb ik gemist maar op HeatWeave reageer ik niet eens meer omdat dit bovenstaande argument helemaal klopt.
Wat HeatWave zegt is waarheid, punt. Al zegt de hele wereld van niet, als HeatWave iets in zijn kop heeft dan is het zo.
Geeft niet hoor, dat mankement heb ik ook.
Overigens snap ik het uitfluiten van eigen spelers niet. In Rotterdam riepen we "WAKKER WORDEN" of verzonnen we ludieke spreekkoren. Maar FLUITEN?
Één keer is er gefloten richting Cabral, het halve stadion begon toen te fluiten RICHTING de fluiters (waardoor het leek alsof het hele stadion Cabral uitfloot). Voor de rest is er niet gefloten. Ik zit elke twee weken in De Kuip dus ik denk dat ik daar beter over kan oordelen dan jij.quote:Op maandag 19 december 2011 12:38 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je bent nu al de tweede Feyenoorder die hier hypocriet komt doen over het uitfluiten terwijl Feyenoord daat de afgelopen 2 seizoen het meest bedreven in is. Zelfs een Van Haaren omdat hij twijfelde over het verlengen van zijn contract omdat hij meer op de tribune dan bank zat.
Ik ben vrij zeker over mijn voorbeeld, maar dan nog. Jij zegt nooit en komt nu zelf met Cabral, en hoe kom je erbij dat heel de Arena Sulejmani uitfloot?quote:Op maandag 19 december 2011 12:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Één keer is er gefloten richting Cabral, het halve stadion begon toen te fluiten RICHTING de fluiters (waardoor het leek alsof het hele stadion Cabral uitfloot). Voor de rest is er niet gefloten. Ik zit elke twee weken in De Kuip dus ik denk dat ik daar beter over kan oordelen dan jij.
Waar zeg ik dat? Lezen boerendebiel, ik zeg dat ik de discussie heb gemist maar wel de mening van Dirk-Kuijt deel.. Verder ging ik niet op jou in, maar op Dirk-Kuijt.quote:
Saywut? Ik zeg alleen dat ik Dirk-Kuijt gelijk geef. ALs jij dat als rant ervaart.quote:Om vervolgens een half boekwerk te ranten.
Oh nee hoor, die instelling waardeer ik.quote:En bite me dat ik niet bij elke post als een onzeker schoolmeisje "maar dat is mijn mening" erbij zet.
Lekker makkelijkquote:Op maandag 19 december 2011 12:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Één keer is er gefloten richting Cabral, het halve stadion begon toen te fluiten RICHTING de fluiters (waardoor het leek alsof het hele stadion Cabral uitfloot). Voor de rest is er niet gefloten. Ik zit elke twee weken in De Kuip dus ik denk dat ik daar beter over kan oordelen dan jij.
Cabral werd door maximaal 20 man uitgefloten, waarop de Kuip reageerde met: "what the fuck is dit, we doen hier METEEN iets aan" en men begon deze 20 idioten uit te fluiten / kafferen. En dat is wel iets heel anders dan "uwuwuw Feyenoord fluit al 2 seizoenen alles en iedereen uit". Ja, Wijnaldem en Fer ja, maar die spelen niet meer voor ons schat.quote:Op maandag 19 december 2011 12:42 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik ben vrij zeker over mijn voorbeeld, maar dan nog. Jij zegt nooit en komt nu zelf met Cabral, en hoe kom je erbij dat heel de Arena Sulejmani uitfloot?
Ik stond naast dit groepje mensen en zag nog net geen stoeltjes door de lucht vliegen. Die gasten zijn serieus lelijk aangepakt, tikkie op het achterhoofd van 'gedraag je of je ligt dalijk naast die pool in de gracht".quote:Op maandag 19 december 2011 12:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lekker makkelijkOveral doen ze het en ook bij feyenoord. Sowieso mag je best duidelijk maken dat een speler beter zijn best moet doen, helemaal als een speler zo met zijn pet er naar gooit
Dat maak jij ervan, in 3 Ajax topics heb ik in totaal 2 mensen begrip zien tonen. Op deze manier heeft het ook weinig zin om te antwoorden.quote:Op maandag 19 december 2011 12:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Cabral werd door maximaal 20 man uitgefloten, waarop de Kuip reageerde met: "what the fuck is dit, we doen hier METEEN iets aan" en men begon deze 20 idioten uit te fluiten / kafferen. En dat is wel iets heel anders dan "uwuwuw Feyenoord fluit al 2 seizoenen alles en iedereen uit". Ja, Wijnaldem en Fer ja, maar die spelen niet meer voor ons schat.
Waar zeg ik trouwens dat heel de ArenA Sulejmani uitfloot?
Het verschil is dat veel mensen hier in het topic het uitfluiten 'begrijpen'. Wij zullen dat NOOIT begrijpen.
Die kuipvrees van veel van jullie eigen (ex) spelers is dus nergens op gebaseerd, hou toch op manquote:Op maandag 19 december 2011 12:45 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik stond naast dit groepje mensen en zag nog net geen stoeltjes door de lucht vliegen. Die gasten zijn serieus lelijk aangepakt, tikkie op het achterhoofd van 'gedraag je of je ligt dalijk naast die pool in de gracht".
Bij ons gebeurt het dus gewoon NIET, dat is larie, onzin, schwetz.
En een speler duidelijk maken dat hij beter zijn best moet doen, doen we wel als ze naar het trainingsveld lopen vanuit de Kuipof met ludieke spreekkoren / :"WAKKER WORDEHHHHH". Maar niet met fluiten.
Die 'kuipvrees' zie ik anders de afgelopen twee jaar bij onze spelers niet terugkomen. Verder, als je beter uitzoekt wat de psycholoog bedoelde die met deze term kwam (hij is namelijk door een psycholoog van het Erasmus MC bedacht), dan kom je erachter dat dit gaat over de 'massale druk van het moeten presteren voor een grote (haatdragende) mensenmassa'. Deze kuipvrees ging dus voornamelijk over spelers van de TEGENPARTIJ die door hun hoeven zakten onder de druk van het legioenquote:Op maandag 19 december 2011 12:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die kuipvrees van veel van jullie eigen (ex) spelers id dus nergens op gebaseerd, hou toch op man
Het was inderdaad niet de hele ArenA, alleen de twee lange zijdes.quote:Op maandag 19 december 2011 12:42 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik ben vrij zeker over mijn voorbeeld, maar dan nog. Jij zegt nooit en komt nu zelf met Cabral, en hoe kom je erbij dat heel de Arena Sulejmani uitfloot?
Mwah, een speler als Lurling had toch echt wel last van kuipvrees, en dat kwam gewoon omdat hij vijandig bejegend werd door z'n thuispubliek.quote:Op maandag 19 december 2011 12:51 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Die 'kuipvrees' zie ik anders de afgelopen twee jaar bij onze spelers niet terugkomen. Verder, als je beter uitzoekt wat de psycholoog bedoelde die met deze term kwam (hij is namelijk door een psycholoog van het Erasmus MC bedacht), dan kom je erachter dat dit gaat over de 'massale druk van het moeten presteren voor een grote (haatdragende) mensenmassa'. Deze kuipvrees ging dus voornamelijk over spelers van de TEGENPARTIJ die door hun hoeven zakten onder de druk van het legioen.
Dat de media dit na een jaar of 2 draaiden om te reflecteren op ónze spelers, tja, daar kan die psycholoog niets aan doen die in 2003 met de term kwam.
En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat die tijdelijke 'kuipvrees' zoals bijvoorbeeld Tiendalli had, niet komt door uitfluiten maar hele andere zaken.
Trouwens, de spelers om wie dat ging hebben na een korte opleving bij andere clubs ook niets meer gepresteerd. Ik noem een Buijs, Tiendalli, Charisteas, god, wat voor mongolen hadden we nog meer.
Kortom: het woordje 'kuipvrees' was gewoon een manier om te verbloemen dat het zooitje mongolen op het veld er niets van kon. Je ziet nu immers ook geen 'kuipvrees' terug bij de jeugd die doorbreekt in het eerste (Clasie, Fer, Wijnaldum, Cabral, Castaignos, De Vrij, need I continue?)
is goed hoor knullie, hier heb je een lolly en nu weer de zandbak inquote:Op maandag 19 december 2011 12:42 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Lezen boerendebiel, ik zeg dat ik de discussie heb gemist maar wel de mening van Dirk-Kuijt deel.. Verder ging ik niet op jou in, maar op Dirk-Kuijt.
En nu ga ik wel tegen je in, dus pas nú heb je een punt.
[..]
Saywut? Ik zeg alleen dat ik Dirk-Kuijt gelijk geef. ALs jij dat als rant ervaart.
[..]
Oh nee hoor, die instelling waardeer ik.
quote:Op maandag 19 december 2011 12:52 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Het was inderdaad niet de hele ArenA, alleen de twee lange zijdes.
En zelfs als Ajacied zijnde, kan ik zeggen dat we aan hun publiek een voorbeeld zouden moeten nemen.
Is in de Kuip helaas jaren ook zo geweest hoor. Pas in de wedstrijd PSV vorig jaar en dit jaar, en in mindere mate Twente, zien we dat andere vakken ook 'meedoen'. Alle input komt echter vanuit X, S, T, Z4, W1. De rest van De Kuip staat altijd maar lafjes te doen tot de sfeer er écht goed inzit. We activeren dat luie zooitje aan de overkant tegenwoordig door de wave nog zo nu en dan in te zettenquote:Vind de ArenA sowieso in deze vorm niet veel. Schuin achter beide doelen wordt er wat sfeer gecreeerd (met name vak410), voor de rest zit iedereen er maar een beetje bij en kijkt al dan niet aandachtig alsof het een theatervoorstelling is.
Ik denk dat het helpt bij jullie als die graflelijke 'tussengangen' nou eens dicht gaan. Daar stoor je je toch kapot aanquote:Ajax moet er gewoon voor gaan zorgen dat bv. de hele eerste/tweede ring sfeer moet creeeren, als in staan gedogen en met zijn allen een liedje in kunt zetten, zonder dat je daarop aangekeken wordt door het theaterpubliek. Of meer sfeervakken, heel Noord en Zuid bv, maken. Er is genoeg animo hiervoor, waarom ze hier niet aan willen (te veel risico zal wel het onterechte credo zijn) weet ik niet.
quote:‘Wie door het matige spel heenkeek, kan - met woensdag alleen de bekerconfrontatie met AZ op de rol - niet anders dan veel respect voor Frank de Boer hebben’, schrijft De Telegraaf ‘De trainer werkt door de waslijst aan afwezigen, de bestuurlijke crisis, de zware belasting van de Champions League en de grote achterstand in de competitie onder de grootst denkbare druk, maar boekte drie competitiezeges op rij. ,,Met nul tegentreffers”, aldus de coach.’
Ik vind van niet, als ajax zou je je geen verliezersmentaliteit aan moeten meten waarbij externe factoren de schuld krijgen van het falen.quote:Op maandag 19 december 2011 12:56 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Er word hier erg negatief over Ajax gepraat na de 4-0 overwinning op Den Haag. Telegraaf verwoord het mooi:
[..]
Uitgeluld?quote:Op maandag 19 december 2011 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
is goed hoor knullie, hier heb je een lolly en nu weer de zandbak in.
JA, GEK HE? Dat had niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken, maar zijn neerbuigende reacties naar jongens als Van Persie / Elmander / Buffel, jongens uit de eigen jeugd die de club grootmaakten.quote:Op maandag 19 december 2011 12:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mwah, een speler als Lurling had toch echt wel last van kuipvrees, en dat kwam gewoon omdat hij vijandig bejegend werd door z'n thuispubliek.
We hebben de laatste matches toch gewoon gewonnen ofniet?quote:Op maandag 19 december 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind van niet, als ajax zou je je geen verliezersmentaliteit aan moeten meten waarbij externe factoren de schuld krijgen van het falen.
Welk falen?, en waarom mag je slechter spel niet wijten aan 7 geblesseerde basiskrachten een maand terug?quote:Op maandag 19 december 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind van niet, als ajax zou je je geen verliezersmentaliteit aan moeten meten waarbij externe factoren de schuld krijgen van het falen.
Kortom, het is gewoon gelul dat het Feyenoord-publiek altijd achter z'n spelers blijft staan. De door jou genoemde Van Persie is trouwens ook meerdere malen uitgefloten in De Kuip.quote:Op maandag 19 december 2011 12:59 schreef Helpmefok het volgende:
JA, GEK HE? Dat had niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken, maar zijn neerbuigende reacties naar jongens als Van Persie / Elmander / Buffel, jongens uit de eigen jeugd die de club grootmaakten.
ALS je jezelf dan ook zo wil gedragen, maak het dan tenminste waar op het veld, maar dat kon die mongool ook al niet. Dan roep je het nogal over jezelf af, HELEMAAL als je je negatief uitspreekt in de pers over de club, het legioen EN je middelvinger opsteekt naar het legioen.
Dat had dus NIETS te maken met hoe de jongen voetbalde, maar zijn mongolengedrag buiten het veld.
Tsja, echt zware wedstrijden waren het niet echt. Ik denk dat elke Ajacied zich voornamelijk druk maakt om het programma na de winterstop. Als het dan even niet loopt verspil je je landskampioenschap op 100% zeker, want die 3 wedstrijden kunnen jullie zomaar ineens 6 punten kosten (AZ zie ik niet winnen want die zijn aardig ingestort, Feyenoord op stoom en het legioen dat bloed ruikt in De Kuip (zie PSV, zie Twente), en Utrecht die nog het bloed ruiken van de wedstrijd thuis).quote:Op maandag 19 december 2011 12:59 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
We hebben de laatste matches toch gewoon gewonnen ofniet?
Maanvis is alleen geen Ajacied. Daarbij is en blijft de achterstand maar 4 punten op PSV (5 op AZ) en kan Ajax alleen maar sterker worden na de winterstop met de terugkerende spelers. Overigens durf ik ook te stellen dat Vertonghen en V/d Wiel nooit in de winterstop zullen vertrekken en deze transfers pas na dit seizoen officieel worden.quote:Op maandag 19 december 2011 13:01 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Tsja, echt zware wedstrijden waren het niet echt. Ik denk dat elke Ajacied zich voornamelijk druk maakt om het programma na de winterstop. Als het dan even niet loopt verspil je je landskampioenschap op 100% zeker, want die 3 wedstrijden kunnen jullie zomaar ineens 6 punten kosten (AZ zie ik niet winnen want die zijn aardig ingestort, Feyenoord op stoom en het legioen dat bloed ruikt in De Kuip (zie PSV, zie Twente), en Utrecht die nog het bloed ruiken van de wedstrijd thuis).
Als Crackwhorey van der Wiel dan weggaat en Verthongen ook, dan gaat het héél lastig worden voor Ajax.
Nogal logisch dat men in deze wedstrijden, ondanks het goede resultaat, sceptisch is.
Oké, buiten het feit dat we het nu hebben over wedstrijden van TIEN JAAR GELEDENquote:Op maandag 19 december 2011 13:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kortom, het is gewoon gelul dat het Feyenoord-publiek altijd achter z'n spelers blijft staan. De door jou genoemde Van Persie is trouwens ook meerdere malen uitgefloten in De Kuip.
Ok leuk en aardig, maar naast Sulejmani kan ik El Hamdaoui als andere uitgefloten speler door het thuispubliek bij Ajax herinneren, en wil jij stellen dat dit niet door zijn gedrag kwam?quote:Op maandag 19 december 2011 13:03 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Oké, buiten het feit dat we het nu hebben over wedstrijden van TIEN JAAR GELEDENen dat dat je beste argument dus blijkbaar is, valt er simpelweg niets te zeggen over de periode 2006 - 2011 bij ons publiek, en al HELEMAAL niet de afgelopen 2,5 jaar waarin we door de hel zijn gegaan.
Van Persie werd trouwens ook uitgefloten OM ZIJN GEDRAG, NIET (!) om zijn voetbalspel op het veld. Snap je het verschil niet?
Jullie fluiten jullie spelers uit omdat ze zich op het veld niet laten zien, wij fluiten ze uit omdat ze zich als teringlijertjes gedragen tegenover de club / andere spelers die we heel erg mogen / het publiek (lulring).
En, zoals ik al zei: De laatste keer dat wij gefloten hebben is dus al 8 jaar geleden ofzo. Again,, wat een argument.
Dat doen ze echter ook doordat ze een goede naam hebben in Zuid-Amerika en het qua taal voor Brazilianen makkelijk is om via Portugal Europa binnen te stromen.quote:Op maandag 19 december 2011 12:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar een club als Porto laat zien dat je met beperkte middelen toch een eind kan komen. Daarom hoop ik dat Cruijff er doorheen komt en de jeugdopleiding weer naar een goed niveau kan tillen.
Verthongen is aardig aan het forceren en V/d Wiel is al rond met Valencia... Hoe bedoel je, zullen niet vertrekken in de winterstop? Het zou zomaar passen bij de bestuurschaos waar jullie nu in zitten in combinatie met spelers die per sé weg lijken te willen.quote:Op maandag 19 december 2011 13:03 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Maanvis is alleen geen Ajacied. Daarbij is en blijft de achterstand maar 4 punten op PSV (5 op AZ) en kan Ajax alleen maar sterker worden na de winterstop met de terugkerende spelers. Overigens durf ik ook te stellen dat Vertonghen en V/d Wiel nooit in de winterstop zullen vertrekken en deze transfers pas na dit seizoen officieel worden.
We spreken elkaar na die 3 wedstrijdenquote:Op maandag 19 december 2011 13:05 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Verthongen is aardig aan het forceren en V/d Wiel is al rond met Valencia... Hoe bedoel je, zullen niet vertrekken in de winterstop? Het zou zomaar passen bij de bestuurschaos waar jullie nu in zitten in combinatie met spelers die per sé weg lijken te willen.
Daarnaast geloof ik inderdaad dat Ajax er sterker op wordt na de winterstop, maar vergis je niet: het 'in leven houden van de kampioensschaal' zal bepaald worden in de eerste drie wedstrijden na de winterstop. Of er moeten weer héle gekke dingen gebeuren in onze competitie
V/d Wiel is zo goed als rond voor na dit seizoen. Ik verwacht niet dat er spelers in de winterstop vertrekken bij Ajax.quote:Op maandag 19 december 2011 13:05 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Verthongen is aardig aan het forceren en V/d Wiel is al rond met Valencia... Hoe bedoel je, zullen niet vertrekken in de winterstop? Het zou zomaar passen bij de bestuurschaos waar jullie nu in zitten in combinatie met spelers die per sé weg lijken te willen.
Daarnaast geloof ik inderdaad dat Ajax er sterker op wordt na de winterstop, maar vergis je niet: het 'in leven houden van de kampioensschaal' zal bepaald worden in de eerste drie wedstrijden na de winterstop. Of er moeten weer héle gekke dingen gebeuren in onze competitie
Wat is er mis met Sulejmani zijn gedrag? EN tevens: oh pleasequote:Op maandag 19 december 2011 13:05 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ok leuk en aardig, maar naast Sulejmani kan ik El Hamdaoui als andere uitgefloten speler door het thuispubliek bij Ajax herinneren, en wil jij stellen dat dit niet door zijn gedrag kwam?
Dat is goed jongenquote:Op maandag 19 december 2011 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
We spreken elkaar na die 3 wedstrijden
Het blijft een merkwaardig fenomeen dat als Ajax een slechte wedstrijd speelt de supporters zich tegen hun gaat keren.quote:Op maandag 19 december 2011 12:52 schreef Boudibou het volgende:
Het was inderdaad niet de hele ArenA, alleen de twee lange zijdes.
En zelfs als Ajacied zijnde, kan ik zeggen dat we aan hun publiek een voorbeeld zouden moeten nemen.
Zijn we het nog een keer eens ookquote:Op maandag 19 december 2011 13:10 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat is goed jongen. Ik hoop serieus dat Ajax en Feyenoord allebei nóg beter presteren na de winterstop en PSV / Twente / AZ / al dat andere gepeupel flink inzakt.
Immers, het zijn toch ONZE clubs waar het om draaitniet dat zooitje buiten Noord- en Zuid-holland (AZ rekenen we even tot Limburg
).
quote:Op maandag 19 december 2011 12:37 schreef Helpmefok het volgende:
Overigens snap ik het uitfluiten van eigen spelers niet. In Rotterdam riepen we "WAKKER WORDEN" of verzonnen we ludieke spreekkoren. Maar FLUITEN?
Kijk terug naar de wedstrijd tegen RKC, ons uitvak ging compleet los na de 1-0 achterstand. Gevolg: rood voor een RKC speler en Guidetti die de 1-1 erinschiet. Daarna nog Cabral met de 1-2. Was echt cómpleet te wijten aan de terinherrie die het uitvak maaktequote:Op maandag 19 december 2011 13:10 schreef eight het volgende:
[..]
Het blijft een merkwaardig fenomeen dat als Ajax een slechte wedstrijd speelt de supporters zich tegen hun gaat keren.
Je helpt zo de tegenstander in het zadel en het kost punten. Het is zo vreemd dat een groot deel vd supporters dit niet inzien en goed spel "eisen" omdat ze veel geld voor hun kaartje hebben betaald.
Zo beschouwd is een groot deel vd seizoenskaarthouders slechts 'bezoekers' ipv 'supporters'.
quote:Op maandag 19 december 2011 13:14 schreef Catch22- het volgende:
Flikker op man, als jullie publiek zoveel zou helpen hadden jullie vorig jaar niet 15e gestaan.
Ga ff lekker naar je eigen topic
Waar hoor jij gefluit tijdens de wedstrijd? Er wordt CONTINUE gezongen, zelfs tot in de 93e minuut met een 0-1 achterstand!!!!!!!!!! DAT IS DUS PRECIES ONS PUNT. Wij supporteren tijdens de wedstrijd, niets anders dan dat.quote:
Nou tegen de slechtste coach in de historie van het betaald voetbal viel zelfs voor het legioen niet op te werkenquote:Op maandag 19 december 2011 13:14 schreef Catch22- het volgende:
Flikker op man, als jullie publiek zoveel zou helpen hadden jullie vorig jaar niet 15e gestaan.
quote:Ga ff lekker naar je eigen topic
Ik geniet dan ook veel respect op Fok.quote:Op maandag 19 december 2011 12:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]. Ik respecteer jou meteen. NIET omdat je dat zegt over mijn club, maar omdat je laat zien waar het om gaat bij échte supporters. Je spelers niet affakkelen, maar juist opbouwen, opzwepen.
[..]
Is in de Kuip helaas jaren ook zo geweest hoor. Pas in de wedstrijd PSV vorig jaar en dit jaar, en in mindere mate Twente, zien we dat andere vakken ook 'meedoen'. Alle input komt echter vanuit X, S, T, Z4, W1. De rest van De Kuip staat altijd maar lafjes te doen tot de sfeer er écht goed inzit. We activeren dat luie zooitje aan de overkant tegenwoordig door de wave nog zo nu en dan in te zetten. Dan worden ze weer even wakker op Y / K / EE / et cetera.
[..]
Ik denk dat het helpt bij jullie als die graflelijke 'tussengangen' nou eens dicht gaan. Daar stoor je je toch kapot aangeeft echt geen geveol van verbondenheid. In De Kuip, als iedereen 'elkaars hand op de schouder van de persoon naast zich zou leggen', maak je zo een kring van mensen. In de ArenA stopt dat in de 4 hoeken
. Echt heel jammer.
Waarom niet? Jij doet lijken alsof feyenoorders nooit fluiten, en dat is onzin. Bij iedere club wordt onvrede geuit. Ook bij feyenoord is er voldoende gefloten vorig jaar. Jullie stonden zelfs met zakdoekjes te zwaaien. Nee dat is echt je spelers een hart onder de riem steken.quote:Op maandag 19 december 2011 13:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar of wel soms?
Nou ben ik het niet vaak met je eens. Maar deze post kon ik zelf niet beter verwoorden.quote:Op maandag 19 december 2011 13:10 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat is goed jongen. Ik hoop serieus dat Ajax en Feyenoord allebei nóg beter presteren na de winterstop en PSV / Twente / AZ / al dat andere gepeupel flink inzakt.
Immers, het zijn toch ONZE clubs waar het om draaitniet dat zooitje buiten Noord- en Zuid-holland (AZ rekenen we even tot Limburg
).
Je mag ook best goed spel en inzet eisen van je spelers, maar help ze daar dan ook bij, in plaats van alleen te foeteren en te fluiten.quote:Op maandag 19 december 2011 13:10 schreef eight het volgende:
[..]
Het blijft een merkwaardig fenomeen dat als Ajax een slechte wedstrijd speelt de supporters zich tegen hun gaat keren.
Je helpt zo de tegenstander in het zadel en het kost punten. Het is zo vreemd dat een groot deel vd supporters dit niet inzien en goed spel "eisen" omdat ze veel geld voor hun kaartje hebben betaald.
Zo beschouwd is een groot deel vd seizoenskaarthouders slechts 'bezoekers' ipv 'supporters'.
Typerende reactie. Vrijwel elke speler en trainer in de eredivisie spreekt vol lof over het legioen en hun belangrijke rol als 12de man maar de 'supporters' van een club waar ze continu aan het fluiten zijn denken er weer anders over.quote:Op maandag 19 december 2011 13:14 schreef Catch22- het volgende:
Ga ff lekker naar je eigen topic
Wij fluiten ook nooit tijdens de wedstrijd, als je goed kijkt is dat al dit hele topic lang de context van mijn verhaal. Tijdens de wedstrijd supporteer je, ga je niet lopen afzeiken. Simpel as that.quote:Op maandag 19 december 2011 13:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Waarom niet? Jij doet lijken alsof feyenoorders nooit fluiten, en dat is onzin.
Oh ja hoor, ik heb Buijs nog wel 'ns bij zijn schouder gepakt en toegebeten 'als je nou godverdomme nog niet begrijpt dat je in de verdediging staat moet je misschien maar naar 't RIAGG ofzo'. Stoer hequote:Bij iedere club wordt onvrede geuit.
Again, niet op de krankjorumse momenten als tijdens een wedstrijd. En al HELEMAAL NIET als je VOOR STAAT met 3-0quote:Ook bij feyenoord is er voldoende gefloten vorig jaar.
Minder pijnlijk dan een striemend fluitconcert, juist een van die ludieke voorbeelden waar ik 't over had.quote:Jullie stonden zelfs met zakdoekjes te zwaaien. Nee dat is echt je spelers een hart onder de riem steken.
Wij zijn heilig.quote:Ik ben met je eens dat je je eigen spelers niet hoort uit te fluiten, maar ga niet doen alsof feyenoord heilig is.
Helemaal juistquote:Op maandag 19 december 2011 13:22 schreef BobW het volgende:
Oke, we fluiten niet meer maar bestormen een gebouw en gaan rellen.
Dat was inderdaad vreselijk. Ik ben er trots op hoe mijn mede supporters zich in het stadion gedragen. Buiten het stadion is helaas een ander verhaal...quote:Op maandag 19 december 2011 13:22 schreef BobW het volgende:
Oke, we fluiten niet meer maar bestormen een gebouw en gaan rellen.
Jongen begrijpt er niets van. Het is dankzij het legioen dat we nog lange tijd in de race waren voor een 8e plek en play-offs voor de EL. Niet aan Beenquote:Op maandag 19 december 2011 13:23 schreef eight het volgende:
[..]
Typerende reactie. Vrijwel elke speler en trainer in de eredivisie spreekt vol lof over het legioen en hun belangrijke rol als 12de man maar de 'supporters' van een club waar ze continu aan het fluiten zijn denken er weer anders over.
quote:Op maandag 19 december 2011 13:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Nou ben ik het niet vaak met je eens. Maar deze post kon ik zelf niet beter verwoorden.
Ik weet niet hoe oud je bent maar "theaterpubliek" hoort een beetje bij Ajax dat was in De Meer al zo, toen kon je gewoon een opmerking naar een speler schreeuwen en lag iedereen in een deuk, Ajax is altijd meer een "glamourclub" geweest dan Feijenoord en heeft niet hetzelfde publiek hoewel het door de polderaanvoer nu wat meer op elkaar lijkt.quote:Op maandag 19 december 2011 13:23 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Je mag ook best goed spel en inzet eisen van je spelers, maar help ze daar dan ook bij, in plaats van alleen te foeteren en te fluiten.
Dat laatste is ook helaas zo, en da's dan ook meteen het probleem. Een keer niet de "petjes en capuchonnetjes" maar dat kut theaterpubliek.
In dat geval voorspel ik goede zaken voor de tattoo-shops in Rotterdamquote:Op maandag 19 december 2011 13:29 schreef Helpmefok het volgende:
Je snapt dat bij een eventuele winst in De Kuip dit jaar, er miljoenen DVD'tjes verkocht gaan worden van het gelijkspel uit en de magere winst thuis.
21, dus heb de Meer niet bewust meegemaakt. Maar beelden hebben me getoond dat dat nog een echte stadion was, waar je dicht op het veld zat en waarbij je de sfeer kon proeven. Daarnaast hoorde ik meer dan eens een nostalgisch "speelde Ajax nog maar in de Meer.." verhaal. Daarentegen heb ik nog niemand "jeej, wat zijn we blij dat we in de ArenA spelen" horen zeggen.quote:Op maandag 19 december 2011 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar "theaterpubliek" hoort een beetje bij Ajax dat was in De Meer al zo, toen kon je gewoon een opmerking naar een speler schreeuwen en lag iedereen in een deuk, Ajax is altijd meer een "glamourclub" geweest dan Feijenoord en heeft niet hetzelfde publiek hoewel het door de polderaanvoer nu wat meer op elkaar lijkt.
Als 't zeikt welquote:Op maandag 19 december 2011 13:35 schreef Boudibou het volgende:
Daarentegen heb ik nog niemand "jeej, wat zijn we blij dat we in de ArenA spelen" horen zeggen.
Vroeger was alles beter is natuurlijk iets wat je altijd blijft houden.quote:Op maandag 19 december 2011 13:35 schreef Boudibou het volgende:
[..]
21, dus heb de Meer niet bewust meegemaakt. Maar beelden hebben me getoond dat dat nog een echte stadion was, waar je dicht op het veld zat en waarbij je de sfeer kon proeven. Daarnaast hoorde ik meer dan eens een nostalgisch "speelde Ajax nog maar in de Meer.." verhaal. Daarentegen heb ik nog niemand "jeej, wat zijn we blij dat we in de ArenA spelen" horen zeggen.
Overal heb je theaterpubliek, maar het ligt eraan hoe groot dit deel is.
De Meer schijnt geweldig te zijn geweest voor wat ik begrijp van mijn vader (Feyenoorder). Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand blij is met de ArenAquote:Op maandag 19 december 2011 13:35 schreef Boudibou het volgende:
[..]
21, dus heb de Meer niet bewust meegemaakt. Maar beelden hebben me getoond dat dat nog een echte stadion was, waar je dicht op het veld zat en waarbij je de sfeer kon proeven. Daarnaast hoorde ik meer dan eens een nostalgisch "speelde Ajax nog maar in de Meer.." verhaal. Daarentegen heb ik nog niemand "jeej, wat zijn we blij dat we in de ArenA spelen" horen zeggen.
Overal heb je theaterpubliek, maar het ligt eraan hoe groot dit deel is.
Daar geef ik je wel gelijk in.quote:Op maandag 19 december 2011 13:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud je bent maar "theaterpubliek" hoort een beetje bij Ajax dat was in De Meer al zo, toen kon je gewoon een opmerking naar een speler schreeuwen en lag iedereen in een deuk, Ajax is altijd meer een "glamourclub" geweest dan Feijenoord en heeft niet hetzelfde publiek hoewel het door de polderaanvoer nu wat meer op elkaar lijkt.
Als t regent doe je een capuchon op, fuck een dakquote:
Wie heeft het over een klein beetje nat veld, daar sproei je maar voor. Als je hoorde wat er allemaal op het dak kletterde waren dit eerder plassen geweest zondag.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Als t regent doe je een capuchon op, fuck een dak.
Is er uberhaupt weleens onderzoek gedaan naar het effect van het dak op Ajax? Bij Feyenoord is namelijk aangetoond dat de regenwedstrijden in toppers het vaakst gewonnen werden door Feyenoord. Reden: de balsnelheid komt met een nat veld VEEL hoger te liggen (tenzij enorme plassen). De bal rolt namelijk honderd keer lekkerder over een klein-beetje nat veld.
Kan me voorstellen dat Ajax juist genaaid is door het altijdmaar droge grasveld.
Onderzoek weet ik niet, maar het is volgens mij wel algemeen bekend dat ajax iets minder presteert op een zeiknat veld. Kurkdroog is de arena natuurlijk ook niet. Er wordt gewoon gesproeid.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Is er uberhaupt weleens onderzoek gedaan naar het effect van het dak op Ajax? Bij Feyenoord is namelijk aangetoond dat de regenwedstrijden in toppers het vaakst gewonnen werden door Feyenoord. Reden: de balsnelheid komt met een nat veld VEEL hoger te liggen (tenzij enorme plassen). De bal rolt namelijk honderd keer lekkerder over een klein-beetje nat veld.
Kan me voorstellen dat Ajax juist genaaid is door het altijdmaar droge grasveld.
De Arena was gewoon noodzakelijk om de begroting op te krikken, dus het is goed dat die gekomen is.quote:Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
De Meer schijnt geweldig te zijn geweest voor wat ik begrijp van mijn vader (Feyenoorder). Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand blij is met de ArenA
Volgens mij is het publiek minder kritisch maar dat komt ook omdat de meesten pas kwamen met de Arena en toen is de aftakeling qua voetbal al begonnen (met een uitzondering tussendoor)quote:Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef eight het volgende:
[..]
Daar geef ik je wel gelijk in.
Maar is het ajax publiek nu nog kritischer geworden dan toen of lijkt dat maar zo vanwege de toegenomen media aandacht?
Dat dan weer wel.quote:
Klopt, maar als het ook daadwerkelijk beter was, tja, dan komt het niet alleen voort uit nostalgie.quote:Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter is natuurlijk iets wat je altijd blijft houden.
Exactly my point!quote:Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
De Meer schijnt geweldig te zijn geweest voor wat ik begrijp van mijn vader (Feyenoorder). Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand blij is met de ArenA
sodemieter alsjeblieft op, je gaat niemand hier feyenoorder maken.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Lekker simpel lange ballen naar voren raggen, leuk. Bij vlot combinatiespel moet je natuurlijk geen gras hebben waarbij je makkelijk kan uitglijden.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Voetbal je? Als het veld nat is, schuift die bal meer... En gaat dan echt een stuk strakker/harder. Aannemen is ook lastiger, omdat die bal nat is. Bal tik je makkelijker iets verder voor je uit, waardoor je moet hollen -> kansen voor verdediging -> sneller spel.quote:Op maandag 19 december 2011 13:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
En een bal die lekker rolt over een nat veld? donder op
Een goede grasmat is ook bij regen gewoon prima bespeelbaar hoor.quote:Op maandag 19 december 2011 13:49 schreef Adames het volgende:
[..]
Lekker simpel lange ballen naar voren raggen, leuk. Bij vlot combinatiespel moet je natuurlijk geen gras hebben waarbij je makkelijk kan uitglijden.
Wtf? Is dit serieus of ben je gewoon een complete n00b?quote:Op maandag 19 december 2011 13:47 schreef Catch22- het volgende:
LOL, heb je nog nooit zelf gevoetbald ofzo? Tenzij er enorme plassen staan is water het beste wat een voebtalwedstrijd kan overkomenquote:Op maandag 19 december 2011 13:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
bij lichte regen moet het op zijn hoogst niks uitmaken. die blije medefeyenoorder beweert dat het allemaal lekkerder gaat als je in de regen voetbalt.quote:Op maandag 19 december 2011 13:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Een goede grasmat is ook bij regen gewoon prima bespeelbaar hoor.
Er heeft hier iemand nooit op voetbal gezetenquote:Op maandag 19 december 2011 13:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is ook zo lummel. Elke voetballer zal dat toegeven.quote:Op maandag 19 december 2011 13:53 schreef Adames het volgende:
[..]
bij lichte regen moet het op zijn hoogst niks uitmaken. die blije medefeyenoorder beweert dat het allemaal lekkerder gaat als je in de regen voetbalt.
nogmaals. regen zou niks moeten uitmaken op een goed veld met een hoogwaardig drainagesysteem. Of je moet met een wolkbreuk te maken hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 13:53 schreef Adames het volgende:
[..]
bij lichte regen moet het op zijn hoogst niks uitmaken. die blije medefeyenoorder beweert dat het allemaal lekkerder gaat als je in de regen voetbalt.
prima. in hoeverre helpt dit nu helpmefok's rare bewering? daar begon het allemaal mee.quote:Op maandag 19 december 2011 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
nogmaals. regen zou niks moeten uitmaken op een goed veld met een hoogwaardig drainagesysteem. Of je moet met een wolkbreuk te maken hebben.
Geen idee wat hij beweerde.quote:Op maandag 19 december 2011 13:57 schreef Adames het volgende:
[..]
prima. in hoeverre helpt dit nu helpmefok's rare bewering? daar begon het allemaal mee.
Dat Feyenoord met een regenachtig veld beter presteert. Is ook onderzocht een aangetoondquote:
Laat ik het nuanceren: het lijkt me onwaarschijnlijkquote:Op maandag 19 december 2011 13:55 schreef Catch22- het volgende:
met een beetje regen wil het wel, maar als het plenst is dat ronduit kak.
Buiten dat het koud en vies is, maar daar moet je als profs niet om zeuren.
Beetje vochtigheid is idd niet verkeerd, maar ik dacht aan een kletsnat veld.
quote:Reden: de balsnelheid komt met een nat veld VEEL hoger te liggen (tenzij enorme plassen). De bal rolt namelijk honderd keer lekkerder over een klein-beetje nat veld.
quote:
vanuit gaande dat een veld sowieso wordt besproeid.quote:Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat je het over heftigere regen had, wanneer je het hebt over regenwedstrijden. Bij 90 minuten lang regen is je veld namelijk niet een klein beetje nat.quote:Op maandag 19 december 2011 13:59 schreef Helpmefok het volgende:
Wat een gore leugenIn mijn éérste post hierover zei ik al:
[..]
Wat denk je dat een half miljoen KWh aan licht doet ten opzichte van een veld dat een uur daarvoor besproeid is en in de rust nog 'even snel'? Dat is echt niet te vergelijken met een beetje regenquote:Op maandag 19 december 2011 14:00 schreef Adames het volgende:
[..]
[..]
vanuit gaande dat een veld sowieso wordt besproeid.
Dat was laatst serieus uit onderzoek naar voren gekomen he? Op zich niet verkeerdquote:Op maandag 19 december 2011 14:01 schreef Littlerabbit het volgende:
Wat een klote discussie dit, zeker omdat iedereen weet dat Ajax toch het beste veld van de eredivisie heeft.
DIt.quote:Op maandag 19 december 2011 14:01 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Als het mogelijk was om elke wedstrijd die ik speel in een (redelijk) windloze regenbui te spelen zou ik direct tekenen. Voetbal + regen =
Ik zie niet echt een verband eerlijk gezegd.quote:Op maandag 19 december 2011 14:00 schreef Adames het volgende:
[..]
[..]
vanuit gaande dat een veld sowieso wordt besproeid.
Veld van Ajax staat de laatste jaren altijd op de derde plaats bij dat klassement, achter Feyenoord en PSV.quote:Op maandag 19 december 2011 14:01 schreef Littlerabbit het volgende:
Wat een klote discussie dit, zeker omdat iedereen weet dat Ajax toch het beste veld van de eredivisie heeft.
ben je serieusquote:Op maandag 19 december 2011 14:01 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Wat denk je dat een half miljoen KWh aan licht doet ten opzichte van een veld dat een uur daarvoor besproeid is en in de rust nog 'even snel'? Dat is echt niet te vergelijken met een beetje regen.
Nee.quote:
Jaja ik zei he ook alleen maar omdat jij none stop toespelingen maakt 'Indien het een goed veld is' etc. maar ik blijf erbij dat ik wel klaar ben om over regen te praten. Ja een beetje natveld is positief voor het combinatiespel, maar dit kan je beter doen met sproeien dan 90 minuten nat geregent te worden.quote:Op maandag 19 december 2011 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een verband eerlijk gezegd.
[..]
Veld van Ajax staat de laatste jaren altijd op de derde plaats bij dat klassement, achter Feyenoord en PSV.
Volgens mij een Nederlandse techniek ontwikkeld door een kas eigenaar die het anders aan wilde pakken en het inmiddels ook aan Real Madrid etc. heeft geleverd.quote:Op maandag 19 december 2011 14:03 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat was laatst serieus uit onderzoek naar voren gekomen he? Op zich niet verkeerddie techniek die ze van ik meen LIverpool hebben overgekocht heeft dus veel goeds gedaan.
[..]
DIt.
Nou kinders, ik verlaat jullie topic weer want mijn aanwezigheid hier is voldoende geweest. Veel sterkte met jullie club en we spreken elkaar weer tegen de tijd dat Duivendrecht-Zuid mag komen spelen in Rotterdam![]()
bron?quote:Op maandag 19 december 2011 14:03 schreef Caland het volgende:
Veld van Ajax staat de laatste jaren altijd op de derde plaats bij dat klassement, achter Feyenoord en PSV.
http://www.goal.com/nl/ne(...)isie-ligt-in-de-kuipquote:
quote:Op maandag 19 december 2011 14:01 schreef Littlerabbit het volgende:
quote:Op maandag 19 december 2011 14:09 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Alle aanvoerder geven na de wedstrijd het veld een cijfer en daar het gemiddelde van.
quote:November 2011 - Feyenoord heeft beste veld van Eredivisie
De Kuip van Feyenoord en Pure
In stadion De Kuip ligt de beste grasmat van de Eredivisie, aldus een artikel in het Algemeen Dagblad van 27 oktober 2011. Dit blijkt uit een enquête van spelersvakbond VVCS onder aanvoerders van alle profclubs.
Na afloop van elke wedstrijden beoordelen de aanvoerders van de diverse clubs het veld waarop zij gespeeld hebben met een cijfer van 1 tot 5. De punten worden bij elkaar opgeteld, zodat er op het einde van het seizoen een goed beeld ontstaat van waar de beste en slechtste velden liggen. In de Eredivsie is het veld van Feyenoord tot dusverre het best beoordeeld, gevolgd door de grasmatten van FC Twente, Ajax, SC Heerenveen en PSV.
De grasmat van Feyenoord heeft zijn goede status mede te danken aan de meststoffen van Pure. De specialisten van Pure adviseren Feyenoord de juiste biologische meststoffen voor een gezond speelveld. En met resultaat! Diverse Nederlandse voetbal- en golfclubs hebben hun stralend groene grasmat aan Pure te danken. Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op.
OK nu weten we het wel, maar ook dat de grasmat in de Arena geen punt van discussie meer is, verder vind ik de Arena geen mooi stadion maar je zit en je ziet het beter dan in de Kuip wat duidelijk outdated is, vind het trouwens ook geen mooi stadion, doet zijn naam eer aan, mooi; San Siro, Bernabeu om er een paar te noemenquote:
Ik had die post al verklaard, helaas hapt Caland minder makkelijkquote:
Mee eens.quote:Op maandag 19 december 2011 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK nu weten we het wel, maar ook dat de grasmat in de Arena geen punt van discussie meer is, verder vind ik de Arena geen mooi stadion maar je zit en je ziet het beter dan in de Kuip wat duidelijk outdated is, vind het trouwens ook geen mooi stadion, doet zijn naam eer aan, mooi; San Siro, Bernabeu om er een paar te noemen
Enoh met zijn baard, slechter dan vorig jaar kon ook niet al is het stiekem toch ook wel erg grappigquote:Op maandag 19 december 2011 14:27 schreef Self-Catering het volgende:
http://www.ajaxkerstkaart(...)rtief-en-gezond-2012
Het is weer een toppertje hoorquote:Op maandag 19 december 2011 14:27 schreef Self-Catering het volgende:
San Siro en mooi? Dacht het niet.quote:Op maandag 19 december 2011 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK nu weten we het wel, maar ook dat de grasmat in de Arena geen punt van discussie meer is, verder vind ik de Arena geen mooi stadion maar je zit en je ziet het beter dan in de Kuip wat duidelijk outdated is, vind het trouwens ook geen mooi stadion, doet zijn naam eer aan, mooi; San Siro, Bernabeu om er een paar te noemen
Kwestie van smaak maar ik vind dat echt een mooi stadionquote:Op maandag 19 december 2011 14:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
San Siro en mooi? Dacht het niet.
Het is arena 1.0 man. Ook van die pauper grachten en veel beton.quote:Op maandag 19 december 2011 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kwestie van smaak maar ik vind dat echt een mooi stadion
Vind ik ook. Wat pauper van binnen, maar echt een sfeervol stadion, met name in derby's/toppers. Zag toevallig net een classic Milan-Inter op Sport1, de supporters hangen gewoon in de hekken daar. Geweldig toch.quote:Op maandag 19 december 2011 14:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
San Siro en mooi? Dacht het niet.
Dan eis ik wel dat Ajax een geschikt shirt voor hem gaat zoeken. Want zijn small shirt ziet er nog steeds als jurk uit.quote:Op maandag 19 december 2011 15:42 schreef j0rdiiii het volgende:
Ligeon zal dit seizoen nog wel vaak gaan invallen lijkt me, de vervanger voor van der Wiel denk ik.
Die kop van Eriksen als Bulykin russisch begint te lullenquote:Op maandag 19 december 2011 14:27 schreef Self-Catering het volgende:
(ANP/Redactie)quote:Siem de Jong heeft maandag de groepstraining bij Ajax hervat. De aanvallende middenvelder is hersteld van een hamstringblessure, die hij op 6 november tijdens de uitwedstrijd tegen FC Utrecht opliep.
Het is onduidelijk of trainer Frank de Boer de herstelde De Jong al opneemt in zijn selectie voor het bekerduel van woensdag met AZ.
Voor de geblesseerde Kolbeinn Sigthorsson, Toby Alderweireld, Nicolai Boilesen en André Ooijer komt de laatste wedstrijd van Ajax in dit kalenderjaar zeker te vroeg.
Nice.quote:Op maandag 19 december 2011 15:52 schreef Tarado het volgende:
De Jong mogelijk surprise bij Ajax voor kraker tegen AZ
19-12-11 15:25 uur
Aanvaller wellicht in bekerkraker weer present
© anp
[..]
(ANP/Redactie)
Mooi kut. Weg stuiterende ballen en shit..quote:Op maandag 19 december 2011 15:52 schreef Tarado het volgende:
De Jong mogelijk surprise bij Ajax voor kraker tegen AZ
19-12-11 15:25 uur
Aanvaller wellicht in bekerkraker weer present
© anp
[..]
(ANP/Redactie)
Prachtig ook als je helemaal bovenin zit dat je zo over deel milaan kijktquote:Op maandag 19 december 2011 14:55 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Vind ik ook. Wat pauper van binnen, maar echt een sfeervol stadion, met name in derby's/toppers. Zag toevallig net een classic Milan-Inter op Sport1, de supporters hangen gewoon in de hekken daar. Geweldig toch.
Benzema omdat hij weer eens niet scoortquote:Op maandag 19 december 2011 19:16 schreef Quisho het volgende:
Heb de wedstrijd tegen Ado niet gezien, wie werdt er nu weer uitgefloten dan?
Ja Benzema vindt ik ook de zwakte schakel van Ajax.quote:Op maandag 19 december 2011 19:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Benzema omdat hij weer eens niet scoort
Je moet wel zorgen dat hij niet gratis boos de deur uitloopt. Weet iemand tot wanneer zijn contract loopt?quote:Op maandag 19 december 2011 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Dat zou wel extreem zuur zijnquote:Op maandag 19 december 2011 19:45 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Je moet wel zorgen dat hij niet gratis boos de deur uitloopt. Weet iemand tot wanneer zijn contract loopt?
Denk niet dat hij bijtekentquote:Op maandag 19 december 2011 20:07 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat zou wel extreem zuur zijn
er is volgens mij ook niet echt interesse voor hemquote:Op maandag 19 december 2011 20:18 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Denk niet dat hij bijtekent
Transfervrij wordt hij wel opgepikt door een cluppie hoorquote:Op maandag 19 december 2011 20:42 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
er is volgens mij ook niet echt interesse voor hem
Hij vond het terecht dat het publiek boos is als je loopt te kuttenquote:Op maandag 19 december 2011 21:17 schreef Jojoortje het volgende:
Ben het trouwens niet eens met wat de Boer zei over Sulejmani. Die vond het eigenlijk wel terecht dat hij uitgefloten werd.
Het leek mij juist wel een logische gebeurtenis:quote:Op maandag 19 december 2011 21:17 schreef Jojoortje het volgende:
Ben het trouwens niet eens met wat de Boer zei over Sulejmani. Die vond het eigenlijk wel terecht dat hij uitgefloten werd.
Ja maar boos zijn mag wel, maar je hoeft niet je eigen speler uit te fluiten.quote:Op maandag 19 december 2011 21:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Hij vond het terecht dat het publiek boos is als je loopt te kutten
Die vierde plek had ik wel geloofd, maar niet dat we nu al een overbrugbare achterstand zouden hebben. AZ is werkelijk geimplodeerd. Woensdag zaken doen!quote:Op maandag 19 december 2011 21:42 schreef Document1 het volgende:
Kunnen we dat fluitgebeuren niet laten voor wat t is? We staan potverdomme 4de met de winterstop, wie had dat een maand geleden gedacht?
Had je dat echt niet verwacht? Ik vind het nogal logisch. Wel mooi inderdaad.quote:Op maandag 19 december 2011 21:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Die vierde plek had ik wel geloofd, maar niet dat we nu al een overbrugbare achterstand zouden hebben. AZ is werkelijk geimplodeerd. Woensdag zaken doen!
Want? Ze moeten gewoon 100% motivatie hebben voor Ajax. Ze moeten bloed ruiken en genadeloos afstraffen tegen clubs als ADO als ze met 10 man spelen.quote:Op maandag 19 december 2011 21:33 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja maar boos zijn mag wel, maar je hoeft niet je eigen speler uit te fluiten.
Daaromquote:Op maandag 19 december 2011 22:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Want? Ze moeten gewoon 100% motivatie hebben voor Ajax. Ze moeten bloed ruiken en genadeloos afstraffen tegen clubs als ADO als ze met 10 man spelen.
Dat is Ajax.
Dat is Amsterdam.
Maarja, twentenaar heh.
Ik heb me nooit zorgen gemaakt om AZ. Belangrijker is de achterstand op twente en vooral psv..quote:Op maandag 19 december 2011 21:53 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Die vierde plek had ik wel geloofd, maar niet dat we nu al een overbrugbare achterstand zouden hebben. AZ is werkelijk geimplodeerd. Woensdag zaken doen!
Dit zat er aan te komen. Cruijff wil dat iedereen zijn toekomst aan hem verbindt en dat gaat schade geven. Ik vond het juist slim van de Boer dat hij zich afzijdig hield. De staf heeft hier sowieso niets bij te winnen.quote:AMSTERDAM - Johan Cruijff vindt dat Ajax-coach Frank de Boer een keuze moet maken tussen de lijn van de voormalige nummer veertien en die van Louis van Gaal.
© ANP
Volgens het lid van de Raad van Commissarissen, die vanwege de aanstelling van Van Gaal als algemeen directeur in conflict is gekomen met zijn collega's in het orgaan, is de situatie nu dusdanig dat de coach zich niet meer afzijdig kan houden.
"De tijd is aangebroken dat ook Frank een keuze zal moeten maken. Want sinds een maand zitten we in een totaal andere situatie", zegt Cruijff tegenover Voetbal International.
Duidelijkheid
"Vóór de technische overval was het simpel: Frank concentreerde zich op het eerste elftal en wij deden de rest. Als onderdeel van het technisch hart beslist hij als hoofdtrainer mee in dingen die de A-selectie raken. Nu is het de vraag in wie Frank zijn vertrouwen wil stellen: Jonk en Bergkamp met hun achterban of Blind en Van Gaal. Het zou goed zijn als daar duidelijkheid over komt."
De Boer liet in een eerder stadium al weten te vinden dat de club de ingeslagen weg moet blijven volgen. Een keuze tussen Cruijff en Van Gaal, met wie hij allebei een goede band heeft, wilde hij toen niet maken. De coach noemde het een keuze tussen een zoon en een dochter.
'Zou raar zijn'
Ook nu laat De Boer weten het technische plan van Cruijff te willen volgen. "Het zou heel raar zijn om met z’n allen achter een bepaald beleid te gaan staan en dan na een paar maanden alweer een andere koers in te slaan."
Over wat dat voor zijn mening over de mogelijke komst van Van Gaal betekent zegt de Noord-Hollander vooralsnog niets.
Lijkt me logisch, Bergkamp is assistent.quote:Op maandag 19 december 2011 23:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit zat er aan te komen. Cruijff wil dat iedereen zijn toekomst aan hem verbindt en dat gaat schade geven. Ik vond het juist slim van de Boer dat hij zich afzijdig hield. De staf heeft hier sowieso niets bij te winnen.
http://www.nusport.nl/dos(...)oet-keuze-maken.html
Zat er aan te komenquote:Op maandag 19 december 2011 23:58 schreef TakAFCA het volgende:
Want zijn dit voor tering hoge prijzen..
Nigga wat denk je, btje faya doen, kom dan nigga. ik djoek je tantoe hard g, je fokin bana doek in je bek bradda, Saja luku btr man ,voordat ik je echt prik.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:09 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
kom vechten dan. Nog 1 keer iets negatiefs over Enoh en ik klap je.
Kijk, je hebt best wel veel gemeen met Enohquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nigga wat denk je, btje faya doen, kom dan nigga. ik djoek je tantoe hard g, je fokin bana doek in je bek bradda, Saja luku btr man ,voordat ik je echt prik.
Ben geen nigga gquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:19 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Kijk, je hebt best wel veel gemeen met Enoh
Ergens heeft Cruijff wel gelijk. Hij is onderdeel van het technisch hart dat Cruijff zo belangrijk vindt. Als De Boer daar onderdeel van is, moet hij ook wel uitspreken dat hij er voor is. Anders zou je met iemand zitten die eigenlijk helemaal niet zit waar hij moet zitten.quote:Op maandag 19 december 2011 23:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dit zat er aan te komen. Cruijff wil dat iedereen zijn toekomst aan hem verbindt en dat gaat schade geven. Ik vond het juist slim van de Boer dat hij zich afzijdig hield. De staf heeft hier sowieso niets bij te winnen.
http://www.nusport.nl/dos(...)oet-keuze-maken.html
Ze leek op een Italiaanse presentator uit Noord-Italie, maar toen zag ik itv staan.quote:
Ah.quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ze leek op een Italiaanse presentator uit Noord-Italie, maar toen zag ik itv staan.
Maar heeft ze een beetje verstand van ballen?quote:
Ze heeft bij Arsenal en Chelsea gespeeld ...quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar heeft ze een beetje verstand van ballen?
quote:Ook Theo van Duivenbode (voormalig speler en ledenraadslid), Maarten Oldenhof (oud-directeur), Ruud Suurendonk (oud-speler) en Jons Hensel (voorzitter Euro Hockey League en voormalig preses hockeyclub Amsterdam) zijn naar voren geschoven als kandidaten voor de nieuw te vormen bestuursraad bij Ajax.
Ruud Suurendonk. © PRO SHOTS
Ruud Suurendonk. © PRO SHOTS
Het initiatief hiertoe komt van Lex Hes (erevoorzitter Ajax Business Associates), zo meldt AD.nl.
Het staat daarmee volgens de site nog niet vast wie er in de bestuursraad van Ajax - binnenkort het machtigste orgaan bij de Amsterdamse club - komen te zitten.
Onlangs liet Rob Been junior, voorzitter van de interim-bestuursraad, weten dat de vereniging Hennie Henrichs, Jan Buskermolen, Hein Blocks, Cees Vervoorn, Tonny Bruins Slot en Dick Schoenaker zal voorstellen als leden van de nieuw te vormen raad.
(Redactie)
quote:"Kans op wegsturen rvc groot"
Hein Blocks ziet geen belemmeringen voor zijn toetreden tot de nieuw te vormen bestuursraad. „Het is zes jaar geleden dat ik – samen met Klaas Nuninga – in de Ajax-directie zat. Ik heb in de ledenraad gezeten en deel uitgemaakt van de financiële commissie. Daar kan niemand moeite mee hebben. Bij Ajax gaat het primair om de sportieve resultaten, maar is het ook van belang om over tien of vijftien jaar te kunnen presteren. Die commissie moest voor randvoorwaarden zorgen, waardoor Ajax in lengte der dagen niet in categorie I bij de KNVB komt.”
De link met de Da Vinci-groep vindt Blocks een ’kulargument’ om zich niet kandidaat te stellen. „De hoofdactiviteit van Da Vinci is de financiële en bancaire wereld. Zoals u weet, ben ik daar mijn hele leven werkzaam in. Ajax was al een klant van de Da Vinci-groep voordat ik commissaris werd. Ik heb me daar nooit mee bemoeid.”
Blocks helder
Over het bewuste mailtje is Blocks helder. „Ik was en ben een voorstander van een soepel, probleemloos vertrek van de commissarissen. Wat ik heb gezegd, is dat indien zij dat niet vrijwillig zouden doen, we de 42 dagen tot de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders moesten gebruiken om te overleggen over een gefaseerde uittreding. Als er een oplossing mogelijk – én het beste voor Ajax – is, waarin de commissarissen blijven, is dat voor mij bespreekbaar. Maar gezien de huidige verhoudingen is de kans groot dat er geen andere mogelijkheid is dan de hele rvc weg te sturen.”
quote:"Cruijff behouden in rvc"
In de algemene ledenvergadering van Ajax komen donderdag twee moties ter stemming waaruit valt op te maken dat diverse leden Johan Cruijff willen laten zitten als commissaris en het kwartet Steven ten Have, Marjan Olfers, Paul Römer en Edgar Davids de wacht wordt aangezegd.
De ledenraad besloot vorige maand dat ze alle vijf moesten vertrekken, maar de drie prominente Ajax-leden Ruud Suurendonk (ex-speler), Maarten Oldenhof (ex-directeur) en Lex Hes (ex-businessclubvoorzitter) denken dat er binnen de vereniging voldoende draagvlak bestaat om Cruijff te laten zitten en de vier naar huis te sturen. Het trio laat dit weten in een uitgebreide brief met vragen en opmerkingen betreffende de bestuursraad aan interim-voorzitter Rob Been van Ajax, die tevens aan alle leden van de Amsterdamse club is gestuurd.
Als de meerderheid van de leden stemt voor het ontslag van het kwartet en het behoud van Cruijff dan moet de nieuwe bestuursraad (normaliter donderdag gekozen en geïnstalleerd) de opdracht van de ledenraad om de vijf commissarissen de wacht aan te zeggen naast zich neerleggen en de lijn van de verenigingsleden volgen.
Hoewel Cruijff eerder aangaf zijn commissariszetel ter beschikking te zullen stellen, doet hij dit niet zolang de overige vier weigeren terug te treden. Het trio Suurendonk, Oldenhof en Hes wil sowieso dat de relatie van Ajax met Cruijff blijft bestaan, ook als hij geen commissaris blijft. In dat geval denken zij aan een technisch adviseurschap.
quote:Henrichs: één club worden
Hennie Henrichs respecteert de mening van Ruud Suurendonk, die bij Ajax schoon schip wil maken.
„Dat is een stelling die je kunt aanhangen, maar de benoemingscommissie heeft voor duurzame vernieuwing gekozen. Het is daarbij belangrijk – niet dat ik in de bestuursraad zit – maar wel dat er mensen worden gekozen die iets hebben meegemaakt. Ik heb de commissieleden twee keer gevraagd waarom ze bij mij terecht kwamen. Het antwoord: om kennis en kunde te hebben bij de transitie van oud naar nieuw. De club staat in de brand. We moeten zorgen dat Ajax weer één club wordt en we uit dat kampengedoe komen.”
quote:"Schoon schip bij Ajax"
Om een einde te maken aan de beschamende bestuurlijke chaos bij Ajax moet de bezem rigoureus door de club. Dat is de stellige overtuiging van Ruud Suurendonk (68). Als voetballer maakte de Amsterdammer vooral furore met zijn hattrick in de Europacupwedstrijd in 1970 tegen Napoli (4-0).
De bestuursraad gaat de huidige ledenraad en het bestuur vervangen en wordt verantwoordelijk voor de benoeming van en het opzeggen van het vertrouwen in de raad van commissarissen. Een orgaan met een belangrijke taak, maar toch heeft Suurendonk besloten er geen zitting in te nemen.
„Ik heb de boot afgehouden vanwege het verleden en de houding van de andere kandidaten. Daar ben ik van geschrokken.” Het advies van de Amsterdammer voor de ledenvergadering van donderdag: maak schoon schip. „Stop bij Ajax met elkaar banen toespelen. Alleen met kandidaten die er blanco instappen, kan het onderlinge wantrouwen worden gestopt. We moeten opnieuw beginnen.”
"Angst vermorzeld te worden"
De jeugdtrainer van Hercules Zaandam, die in zijn werkzame leven onder meer vestigingsmanager was bij Wastora, voor Kwantum Hallen vijftig sportzaken opzette en zelf twee sportwinkels runde, is hard in zijn oordeel. „Ik had de angst om tussen de andere beoogde bestuursraadsleden Hennie Henrichs, Hein Blocks en Cees Vervoorn te worden vermorzeld en als voormalige voetballer de Johan Cruijff van de bestuursraad te worden. Op het moment dat ik bedankte, waren Tonny Bruins Slot en Dick Schoenaker nog niet naar voren geschoven en leek een meerderheid van de te vormen bestuursraad met Steven ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers te sympathiseren."
quote:Van Duivenbode naar voren geschoven voor Ajax-raad
Het staat nog niet vast wie er in de bestuursraad van Ajax - binnenkort het machtigste orgaan bij de Amsterdamse club - komen te zitten. Behalve het door de interim-bestuursraad voorgestelde zestal, draagt ook Lex Hes (erevoorzitter Ajax Business Associates) komende donderdag tijdens de ledenvergadering kandidaten voor.
Het gaat om het viertal Theo van Duivenbode (voormalig speler en ledenraadslid), Maarten Oldenhof (oud-directeur), Ruud Suurendonk (oud-speler) en Jons Hensel (voorzitter Euro Hockey League en voormalig preses hockeyclub Amsterdam).
Onlangs liet Rob Been junior, voorzitter van de interim-bestuursraad, weten dat de vereniging Hennie Henrichs, Jan Buskermolen, Hein Blocks, Cees Vervoorn, Tonny Bruins Slot en Dick Schoenaker zal voorstellen als leden van de nieuw te vormen raad.
Hoewel door de opgeheven ledenraad - de voorganger van de bestuursraad - is besloten dat er vanuit de interim-bestuursraad (Roger van Boxtel, Ernst Ligthart en Been) kandidaten worden voorgedragen voor de nieuwe bestuursraad, stelt Hes donderdag ook namen voor.
De leden zullen tijdens de vergadering individueel stemmen over het zestal Henrichs, Buskermolen, Blocks, Vervoorn, Bruins Slot en Schoenaker. Mocht één van deze zes niet worden goedgekeurd, ontstaat er een opmerkelijke situatie. De opgeheven ledenraad zou dan weer bij elkaar geroepen kunnen worden voor een nieuwe kandidaat, maar ook andere leden kunnen dan personen voordragen.
Overigens is tijdens de verandering van de verenigingsstructuur door de ledenraad besloten dat de bestuursraad gaat bestaan uit zeven leden. Het laatste lid, mogelijk een vertegenwoordiger van de supporters, zou pas na de installatie van zes bestuursraadleden worden aangenomen. Of dat nog altijd het geval is, is nog niet duidelijk.
Zal ik binnenkort ook is ff in dat kakkerlakken topic vervelend gaan doen?quote:
Ik snap je reactie niet helemaal.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Zal ik binnenkort ook is ff in dat kakkerlakken topic vervelend gaan doen?
Ik doel op het feit dat je puur in dit topic komt om irritant te zijn en dwars te liggen. Zoek een hobby man.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal.
Tuurlijk jongen, kom maar klagen over wat voor bestuurlijke teringzooi Feyenoord er op dit moment van maaktquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Zal ik binnenkort ook is ff in dat kakkerlakken topic vervelend gaan doen?
lol wat? Die gozer is fucking hinderlijk met z'n reacties man.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:30 schreef Cara het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, kom maar klagen over wat voor bestuurlijke teringzooi Feyenoord er op dit moment van maakt
Ik hoop dat jouw oom zich kandidaat stelt!quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:35 schreef Smoofie het volgende:
Hoop dat er alleen pro-cruijff mensen komen in de bestuursraad.
Je hoeft niet anti-cruijff te zijn om cruijff's beleid te kunnen controlerenquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:38 schreef Caland het volgende:
Maar als straks alle geledingen binnen de club pro-Cruijff zijn, wie controleert dan het beleid? Lijkt me niet echt een gezonde situatie...
nee, maar iedereen die nu voor bijvoorbeeld Van Gaal is wordt wel weer weggezet als anti Cruijffquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hoeft niet anti-cruijff te zijn om cruijff's beleid te kunnen controleren.
Cruijff gaat helemaal geen fouten meer maken want na de AVA heeft ie geen officiële functie meer bij ajax.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:48 schreef Caland het volgende:
[..]
nee, maar iedereen die nu voor bijvoorbeeld Van Gaal is wordt wel weer weggezet als anti Cruijff
Verder lijkt het me sowieso niet wenselijk om binnen je organisatie teveel mensen te hebben die naar de pijpen van 1 man dansen. Ook Cruijff gaat namelijk fouten maken.
Tot de dood ze scheid denk ik...quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:52 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe lang zal het nog duren denken jullie? Voordat alles is opgelost inclusief directeuren enz
Maanden? 1 a 2 jaar?
Klopt, dan krijg je nog een gevaarlijkere situatie. Iemand die geen functie heeft maar wel achter de schermen het beleid bepaalt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Cruijff gaat helemaal geen fouten meer maken want na de AVA heeft ie geen officiële functie meer bij ajax.
nooit, altijd hetzelfde net als bij Feyenoord. Over 2 jaar is er weer een nieuwe roep dat het bestuur op moet rottenquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:52 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe lang zal het nog duren denken jullie? Voordat alles is opgelost inclusief directeuren enz
Maanden? 1 a 2 jaar?
Nee, maar een kritische opmerking en je pleegt heiligschennisquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hoeft niet anti-cruijff te zijn om cruijff's beleid te kunnen controleren.
Hij speelde slecht tegen Real Madrid, daaromquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:22 schreef Littlerabbit het volgende:
Van Rhijn dus weer in de basis tegen AZ, toch gek hoe De Boer het vertrouwen in Blind van de een op de andere dag in zijn geheel opzegt. Niet dat ik er echt problemen mee heb, maar toch
Niet slechter dan de rest iig, de doelpunten vielen omdat Anita op het middenveld bleef hangen en zijn man tot 2x vrij liet doorlopen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Hij speelde slecht tegen Real Madrid, daarom
Kloptquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Niet slechter dan de rest iig, de doelpunten vielen omdat Anita op het middenveld bleef hangen en zijn man tot 2x vrij liet lopen.
Theo van Duyvenbode is altijd kritischquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:48 schreef Caland het volgende:
[..]
nee, maar iedereen die nu voor bijvoorbeeld Van Gaal is wordt wel weer weggezet als anti Cruijff
Verder lijkt het me sowieso niet wenselijk om binnen je organisatie teveel mensen te hebben die naar de pijpen van 1 man dansen. Ook Cruijff gaat namelijk fouten maken.
Ik weet zeker van niet, over een maand denk ik wel dat Cruijff inmiddels als winnaar uit de bus is gekomen. Maar hoe dat precies in zijn werk zal gaan levert heus genoeg drama op voor minstens nog paar maanden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Theo van Duyvenbode is altijd kritisch. Als hij in de bestuursraad komt heb ik er vertrouwen in.
Ik denk dat de soap over 1 maand is afgelopen.
Cruijff wil alleen het voetbaltechnische beleid bepalen maar door de "politieke"omstandigheden binnen Ajax moet je hiervoor blijkbaar ook op andere strategische posities in de organisatie medestanders hebben, daarom gaat dit zover, ligt naar mijn mening niet aan hem maar meer aan anderen die met machtsspelletjes bezig zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoezo? Over een maand stapt de RvC op, zit er misschien een bestuursraad pro-cruijff...alles komt dan goed. Ook winnen we welke wedstrijd in de 2e seizoenshelft en worden we gewoon kampioen. Volgend jaar EL in eigen huis etc.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:36 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik weet zeker van niet, over een maand denk ik wel dat Cruijff inmiddels als winnaar uit de bus is gekomen. Maar hoe dat precies in zijn werk zal gaan levert heus genoeg drama op voor minstens nog paar maanden.
Hmm ik weet niet op Ajax volgend jaar derde in de CL poule eindigd hoor.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:37 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hoezo? Over een maand stapt de RvC op, zit er misschien een bestuursraad pro-cruijff...alles komt dan goed. Ook winnen we welke wedstrijd in de 2e seizoenshelft en worden we gewoon kampioen. Volgend jaar EL in eigen huis etc.
Wats het probleem?
1e kan ook jaquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:40 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hmm ik weet niet op Ajax volgend jaar derde in de CL poule eindigd hoor.
En dan wordt het CL winst ipv EL in eigen huisquote:
Hij begint net pas een beetje te draaien dus maanden geleden zat je dan echt fout wat hem betreftquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:45 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Oh en ik zeg het al maanden, maar ik blijf vinden dat Ajax Guidetti bij Man City moet wegkapen
Sigthorsson moet eerst maar een jaar fit zien te blijven.quote:
Ook bij Az al jaren geblesseerd geweest. Dan heb je gewoon een goed alternatief nodig. Want hoewel Castallion goed begon bij RKC ben ik er nog niet overuit of hij het nou gaat halen bij Ajax.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij is hij inderdaad niet slechter, alleen we hebben hem nog maar weinig gezien
Loopt eigenlijk vanaf zijn eerste wedstrijd zowat 1 op 1.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij begint net pas een beetje te draaien dus maanden geleden zat je dan echt fout wat hem betreft
4 penalty's?quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Loopt eigenlijk vanaf zijn eerste wedstrijd zowat 1 op 1.
Dit, en als hij niet scoort jaagt hij verdedigers een wedstrijd lang af. Al leek het in zijn begin wedstrijden wel een beetje geforceerd af en toe. Daarbij heeft hij wel echt een persoonlijkheid, iets wat ik bij Ajax de afgelopen jaren eigenlijk een beetje mis. Ja Janssen nu, maar zelf hij is erg ingetogen dit seizoen eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarvan hij er 3 zelf versierde. Tevens is hij ook voetballend gezien enorm belangrijk voor het team.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
4 penalty's?
Toch knap wat hij allemaal laat zien, maar zooo geweldig is hij ook weer niet.
Ik zeg ook niet dat hij slecht is. Maar heb liever Bony / Siggyquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarvan hij er 3 zelf versierde. Tevens is hij ook voetballend gezien enorm belangrijk voor het team.
4 pingels (3 zelf versierd), 7 veldgoals.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:55 schreef ShaoliN het volgende:
De eerste 10 doelpunten waren penalty's.
En toch, al herhaal ik mezelf nu vind ik alles op Sigthorsson gooien een te groot risico. Na jaren van blessureleed speelt hij een half seizoen bij Az wat hem een botbreuk door overbelasting oplevert en dus alweer lang eruit is.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij slecht is. Maar heb liever Bony / Siggy
Ja, want dat is zo ongeveer de beste speler van de afgelopen seizoenshelft. In ieder geval constanter dan de rest.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:01 schreef Smoofie het volgende:
Enoh moeten ze iig wegdoen. Hopelijk gaat hij naar de Neger cup.
Enoh is erg goed ja. Vooral met het versnellen van het spel en het naar voren spelen van de bal. Hij zorgt ook bijna altijd voor balbezit.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:06 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ja, want dat is zo ongeveer de beste speler van de afgelopen seizoenshelft. In ieder geval constanter dan de rest.
Ik had liever je naamgenoot nog bij de selectie gehadquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:06 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ja, want dat is zo ongeveer de beste speler van de afgelopen seizoenshelft. In ieder geval constanter dan de rest.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:06 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Loopt 1 op 1 met een aantal penalties (dat hij ze zelf veroorzaakt is me würst) en uiteindelijk heeft hij in "maar" 7 wedstrijden gescoord.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Daarom is het ook zo belangrijk dat hij constant een beweging is, een bal erg makkelijk kan vasthouden waardoor de rest kan bijsluiten, het gehele aanvalsspel sinds zijn komst zo ongeveer 3 keer beter is geworden en hij zelf ook nog eens vanuit niets een doelpuntje kan scoren. Daar sluit ik mijn ogen ook niet voorquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Loopt 1 op 1 met een aantal penalties (dat hij ze zelf veroorzaakt is me würst) en uiteindelijk heeft hij in "maar" 7 wedstrijden gescoord.
Ik vind 1 op 1 altijd een vrij relatief begrip. Suarez scoorde in 1 seizoen 35 keer in 33 wedstrijden. Ruiz had minder gescoord (een keer of 22) maar was wel beslissender dan Suarez omdat hij altijd vaak winnende goal maakte.
Het is een beetje hetzelfde verhaal met Dost. Hij heeft er 14 in liggen, maar een keer 5 in een wedstrijd en een keer 3 in een wedstrijd. Uiteindelijk scoort hij in 8 wedstrijden en heeft hij er 17 gespeeld. Uiteindelijk is er dus een kans van 50% (ongeveer) dat hij scoort.
Guidetti scoort in 7 van zijn 12 gespeelde wedstrijden. Iets beter, maar verder bijna hetzelfde verhaal.
1 op 1 lopen is iets leuks voor statistieken enzo, maar uiteindelijk is het belangrijker dat je beslissend bent. Natuurlijk is veel goals maken belangrijk en was hij geweldig tegen Twente (eerlijk is eerlijk) maar 1 op 1 lopen zegt verder niet zo veel.
quote:Er is ophef ontstaan over de kaartprijzen voor Ajax - Manchester United. De verkoop is inmiddels gestart, maar de reacties liegen er niet om. Veel Ajacieden vinden de prijs voor een kaartje te hoog en vragen zich af of Ajax is vergeten dat het om Europa League gaat in plaats van Champions League.
Intern overleg
Ajax meldt op zijn website dat de prijzen zijn vastgesteld na overleg met de Supportersvereniging Ajax. Dat is onjuist. Ajax heeft de prijzen vrijdag 16 december per mail aan ons voorgelegd. We hebben onze visie daarover nog niet teruggekoppeld omdat er nog intern overleg gaande was.
Manchester United is een absolute Europese topploeg en deze loting valt daarom in een andere categorie. De prijzen voor wedstrijden tegen andere tegenstanders waren stuk voor stuk redelijk te noemen.
De SVA is het eens met het verkoopschema omdat de ruim 90.000 SVA-leden voorrang krijgen en direct kaarten kunnen kopen, maar de SVA bepaalt de prijs van een kaartje niet. Er kan onmogelijk worden aangevoerd dat de SVA het eens is met de hoge prijsstelling.
De verkoop had wat de SVA betreft ook helemaal niet op stel en sprong hoeven starten omdat de dubbele ontmoeting met Manchester United pas in februari is.
Stond Enoh niet in de belangstelling van Madrid? De beste balafpakker ter wereld moet toch op de plek van Diarra kunnen spelen? Hoeveel? 50 miljoen?quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Enoh is erg goed ja. Vooral met het versnellen van het spel en het naar voren spelen van de bal. Hij zorgt ook bijna altijd voor balbezit.
Full Metal Jacketquote:Op dinsdag 20 december 2011 15:10 schreef Smoofie het volgende:
All fucking nigga's must fucking hang.
Aldus een US vietnam soldaat.
Ik vind hem eigenlijk helemaal niet passen bij Ajax..quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:45 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
En dan wordt het CL winst ipv EL in eigen huislastig, lastig....
Oh en ik zeg het al maanden, maar ik blijf vinden dat Ajax Guidetti bij Man City moet wegkapen
Veel teveel inzet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:37 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind hem eigenlijk helemaal niet passen bij Ajax..
Wordt nu een beetje gehyped, hij is pas een maand echt aan het voetballen en scoren, maar goed zo gaat dat in het voetbal.quote:
(ANP/Redactie)quote:Kolbeinn Sigthórsson gaat in de winterstop niet met Ajax op trainingskamp naar Brazilië. De spits uit IJsland is nog onvoldoende hersteld van een stressfractuur bij zijn rechterenkel.
'Kolbeinn heeft helaas nog wat langer tijd nodig', stelde trainer Frank de Boer. 'Alle overige geblesseerde spelers gaan wel gewoon mee. Zij zijn normaal gesproken op tijd fit voor de tweede helft van de competitie.'
Was al bekend.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:53 schreef Tarado het volgende:
Sigthórsson niet met Ajax op trainingskamp
20-12-11 15:49 uur
[..]
(ANP/Redactie)
twitter:eredivisielive twitterde op dinsdag 20-12-2011 om 19:04:30Evander Sno zit duizelig in de kleedkamer, samen met een arts. Ze willen geen risico nemen. #rkcgae #praatmee reageer retweet
Volgens DAM heeft Ajax hem ook aangetrokken vanwege zijn zwakke hart om het zo ernstig mogelijk te beschadigen. Dus het zou me helaas niet verbazen als het weer fout zitquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:06 schreef Olep het volgende:
[..]
Was al bekend.twitter:eredivisielive twitterde op dinsdag 20-12-2011 om 19:04:30Evander Sno zit duizelig in de kleedkamer, samen met een arts. Ze willen geen risico nemen. #rkcgae #praatmee reageer retweet
De Boer heeft al gemeld dat hij Cruijff steunt. Dit betekent niet dat hij v. Gaal laat vallen. Hij laat Ten Have en co vallen, en terecht.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:21 schreef Pedroso het volgende:
Ik begreep van het sportjournaal dat Cruijff eist dat de Boer partij moet kiezen voor of Cruijff of v. Gaal. ?
Schijnt morgen in de VI te staan (intervieuw Cruijff).
Pff, gaan we weer. De Boer is het toch 100% eens met de plannen van Cruijff, waarom zou ie dan v. Gaal in het openbaar moeten afvallen (terwijl ze altijd een goede band hebben gehad).
Frank de Boer mag zich morgen bij Sturkenboom melden voor een Gele Kaart.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:23 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
De Boer heeft al gemeld dat hij Cruijff steunt. Dit betekent niet dat hij v. Gaal laat vallen. Hij laat Ten Have en co vallen, en terecht.
Het is geen strijd tussen Cruijff en v. Gaal.
Niet eens bij de beste 80 van europaquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:17 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Zijn jullie het eens met deze rooie mooiboy?
Wie gelooft er hier eigenlijk in Johan's "De Europese Top"-sprookje?quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Niet eens bij de beste 80 van europa.
Not sure if serious....
De Boer: 'Het is raar dat je een paar maanden geleden een richting bent opgegaan, en dat je er nu mee wilt stoppen'quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:27 schreef Pedroso het volgende:
Als dat zo is dan is het geen probleem maar bij het Sportjournaal hadden ze het toch echt over een keuze Cruijff / v. Gaal.
Vond het overigens wel een goede verklaring van de Boer.
We zullen het morgen wel lezen in de VI.
Toen nam ik je niet meer serieus.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:35 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Wie gelooft er hier eigenlijk in Johan's "De Europese Top"-sprookje?
"Zij hebben geen geld, wij hebben geen geld, dus we gaan naar de Europese top," is zijn redenering. Wie heeft er geen geld? Man City, Bayern, Real? Zelfs als het financial fairplay gebeuren wordt ingevoerd weten die hun centjes nog prima te vinden.
Ja er komt af en toe wel een partijtje onzin uit z'n mond moet ik zeggen. Maar ben t met een groot deel wel eensquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Niet eens bij de beste 80 van europa.
Not sure if serious....
Ik parafraseer slechts.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Toen nam ik je niet meer serieus.
Johan laat geen kans liggen om de fans deze worst voor de neus te houden. Ik denk niet dat hij het voor elkaar krijgt om Ajax ook maar in de richting de Europese top te krijgen, maar betere spelers opleiden is nooit verkeerd.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:39 schreef Dr.Horrible het volgende:
Als we geen manier vinden om opgeleide toppers langer aan de club te binden (wisten we maar hoe!) worden we nooit meer Europese top. Structureel daartoe behoren is al onmogelijk, maar eens in de zoveel tijd zullen de stukjes op hun plaats vallen en dan hebben we een team waarmee het incidenteel wel mogelijk zal zijn. Zie selectie 2002/2003.
Beter dan portugeze clubs is al goed genoegquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:52 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Johan laat geen kans liggen om de fans deze worst voor de neus te houden. Ik denk niet dat hij het voor elkaar krijgt om Ajax ook maar in de richting de Europese top te krijgen, maar betere spelers opleiden is nooit verkeerd.
Hij vindt Babel wel mogelijk bij de top 100 horen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:17 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Zijn jullie het eens met deze rooie mooiboy?
Hahaha ja....Babel is misschien top 250, zeker niet 100quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hij vindt Babel wel mogelijk bij de top 100 horen.
Toen stond Babel nog op doorbreken bij Liverpool. Ik begon al wat te vermoeden toen hij over Marseille begon.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:59 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Hahaha ja....Babel is misschien top 250, zeker niet 100
Een verademing zou dat zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:56 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Beter dan portugeze clubs is al goed genoeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |