abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105765937

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SuperHarregarre voor plaatje

Maanvis Plaatje 2

johan-cruijff-last-supper.jpg

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=153208

quote:
  maandag 19 december 2011 @ 12:07:38 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105765959
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hij voelt zichzelf verheven boven de rest van de user hier. Het heeft geen zin om een andere mening te geven. Voor je het weet heb je een ban te pakken.
Valt wel mee, Heatwave is niet zo ban aannaaierig. Volgens mij maar 1 gevalletje toen hij een zgn bedreigende post van mij aanstipte als druppel die de emmer van bagger deed overlopen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105766034
Ja hoe durft Sulejmani een assist te geven op Janssen. Zou hem ook uitfluiten.
pi_105766061
Tsjah, ik ben ook tégen het uitfluiten van spelers van het team waar je voor bent. Maar aan de andere kant word ik ook gek van de lakse houding op het veld af en toe.

En juist gister bleek weer eens, waar ze (of in dit geval mickey) toe in staat zijn als ze zich een beetje kwaad maken. Waarom doen ze dat niet vanaf minuut 1? Zoals die jongens van Koeman steeds vaker laten zien.
pi_105766099
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Valt wel mee, Heatwave is niet zo ban aannaaierig. Volgens mij maar 1 gevalletje toen hij een zgn bedreigende post van mij aanstipte als druppel die de emmer van bagger deed overlopen :).
Maar pas op met het hebben van een andere mening.
pi_105766100
ben benieuwd naar woensdag. kan alleen zelf niet kijken ;(
  maandag 19 december 2011 @ 12:13:08 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105766124
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2011 12:10 schreef muzas het volgende:
Tsjah, ik ben ook tégen het uitfluiten van spelers van het team waar je voor bent. Maar aan de andere kant word ik ook gek van de lakse houding op het veld af en toe.

En juist gister bleek weer eens, waar ze (of in dit geval mickey) toe in staat zijn als ze zich een beetje kwaad maken. Waarom doen ze dat niet vanaf minuut 1? Zoals die jongens van Koeman steeds vaker laten zien.
persoonlijk denk ik dat hier ook een taak voor de trainer is weggelegd. Kijk dat je geen zak ervan bakt omdat je er niets van kan, tja, een trainer kan je dan alleen maar niet opstellen. Maar stel eens een keer iemand als sulejmani gewoon niet op naar aanleiding van zijn gebrrekkige inzet?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105766126
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2011 12:10 schreef muzas het volgende:

Dat ligt in handen van de Boer. Hij kan ingrijpen door hem te wisselen en de volgende wedstrijd niet op te stellen. Waarom doet hij dat niet?
  maandag 19 december 2011 @ 12:13:59 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105766148
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik ben bang voor niemand. En nu ontopique.
Een gedicht over Maanvis
pi_105766182
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

persoonlijk denk ik dat hier ook een taak voor de trainer is weggelegd. Kijk dat je geen zak ervan bakt omdat je er niets van kan, tja, een trainer kan je dan alleen maar niet opstellen. Maar stel eens een keer iemand als sulejmani gewoon niet op naar aanleiding van zijn gebrrekkige inzet?
Nou precies. Maar ik geloof dat Frank gister in het interview ook al aangaf dat ie wel zag dat het niet goed zat met de inzet. Bal ligt nu bij hem. Hij is eindverantwoordelijk, en mag er voor gaan zorgen dat die miljonairs weer gaan ballen.
  maandag 19 december 2011 @ 12:16:58 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_105766258
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Sodemieter op met je zuiggedrag. Ik heb in al die jaren FOK! nog NOOIT iemand zelfs maar een note gegeven voor iets in VBL oid.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_105766264
Eigenlijk zouden we terug moeten naar hoe het in de jaren 80 was, voor het Bosman arrest. Als ik Bosman was zou ik de ogen uit mn kop schamen voor wat ik het voetbal aangedaan heb.
pi_105766291
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sodemieter op met je zuiggedrag. Ik heb in al die jaren FOK! nog NOOIT iemand zelfs maar een note gegeven voor iets in VBL oid.
Het gaat meer om het feit dat volgens jou de mening die jij hebt altijd de waarheid betreft.
  maandag 19 december 2011 @ 12:19:02 #14
344378 J2T
Niet kijken is niet voetballen
pi_105766318
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 12:17 schreef Document1 het volgende:
Eigenlijk zouden we terug moeten naar hoe het in de jaren 80 was, voor het Bosman arrest. Als ik Bosman was zou ik de ogen uit mn kop schamen voor wat ik het voetbal aangedaan heb.
Als dat Bosman arrest nooit was gekomen hadden we nu minimaal 9 CL's in de kast staan.
  maandag 19 december 2011 @ 12:19:24 #15
344378 J2T
Niet kijken is niet voetballen
pi_105766329
Tsja Belgen he.
pi_105766337
Sulejmani moet niet zo huilen. Hij heeft meer slechte wedstrijden gehad dan goede en werd altijd gesteund. Het houdt een keer op.
  maandag 19 december 2011 @ 12:20:34 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_105766360
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2011 12:17 schreef Document1 het volgende:
Dat sowieso, maar een club als Porto laat zien dat je met beperkte middelen toch een eind kan komen. Daarom hoop ik dat Cruijff er doorheen komt en de jeugdopleiding weer naar een goed niveau kan tillen.
Get woke, go broke!
pi_105766363
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2011 12:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Nou precies. Maar ik geloof dat Frank gister in het interview ook al aangaf dat ie wel zag dat het niet goed zat met de inzet. Bal ligt nu bij hem. Hij is eindverantwoordelijk, en mag er voor gaan zorgen dat die miljonairs weer gaan ballen.
Klopt, maar ik snap niet waarom dat dat niet vanuit de spelers zelf komt. Je hebt zoveel meer spelvreugde als je als team voor 100% inzet geeft.
  maandag 19 december 2011 @ 12:20:46 #19
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105766365
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat ligt in handen van de Boer. Hij kan ingrijpen door hem te wisselen en de volgende wedstrijd niet op te stellen. Waarom doet hij dat niet?
Hij had al 3 keer gewisseld dus die mogelijkheid had hij niet meer
  maandag 19 december 2011 @ 12:21:04 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_105766380
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het gaat meer om het feit dat volgens jou de mening die jij hebt altijd de waarheid betreft.
Ja, dus? Alsof er ander soort soort FOK!kers bestaat :').
Get woke, go broke!
pi_105766385
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ohh ik moet op gaan passen. Ik deel weer eens de mening van een mod niet. En dan mag natuurlijk niet.
lol wat? De enige reden waarom je hier reageert is om reacties uit te lokken, dat wordt vervelend. Krijg je thuis niet genoeg aandacht?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  maandag 19 december 2011 @ 12:21:54 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105766410
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:19 schreef kurk_droog het volgende:
Sulejmani moet niet zo huilen. Hij heeft meer slechte wedstrijden gehad dan goede en werd altijd gesteund. Het houdt een keer op.
Vind ik ook, als er 1 speler is die veel krediet heeft gehad is hij het wel
pi_105766424
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:19 schreef kurk_droog het volgende:

^O^
pi_105766584
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar een club als Porto laat zien dat je met beperkte middelen toch een eind kan komen. Daarom hoop ik dat Cruijff er doorheen komt en de jeugdopleiding weer naar een goed niveau kan tillen.
Dat gaat maar een klein deel van de oplossing zijn. Het probleem dat clubs 100den miljoenen schuld mogen hebben is veel groter. Daar kan je als Nederlandse club niet tegenop.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 19 december 2011 @ 12:28:41 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_105766624
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat gaat maar een klein deel van de oplossing zijn. Het probleem dat clubs 100den miljoenen schuld mogen hebben is veel groter. Daar kan je als Nederlandse club niet tegenop.
is ook zo, het zal met deze "structuur" altijd heel lastig blijven. Zelfs al heb je een geweldige jeugdopleiding dan staat City al weer voor de deur.
Get woke, go broke!
  maandag 19 december 2011 @ 12:31:30 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105766697
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:19 schreef J2T het volgende:

[..]

Als dat Bosman arrest nooit was gekomen hadden we nu minimaal 9 CL's in de kast staan.
Denk het niet hoor, die klap is alleen geweest net na het invoeren ervan, nu houden alle clubs er rekening mee en zorgen dat spelers minimaal een jaar voor afloop contract weggaan (ok met uitzondering van Feijenoord, daar beginnen ze het nu pas te begrijpen). Dat spelers bij Ajax in 96 wegliepen heeft voor een deel met het Bosman arrest te maken maar voornamelijk met mismanagement en het aanbieden van lullige contracten aan CL winnaars, alleen Blind heeft voor hem en zijn klaverjas maatjes F en R de Boer + Jari er een goede verbetering uitgesleept, de andere spelers liet hij barsten.
pi_105766878
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik ga niets inhoudelijks zeggen over de discussie daarnet want die heb ik gemist maar op HeatWeave reageer ik niet eens meer omdat dit bovenstaande argument helemaal klopt.

Wat HeatWave zegt is waarheid, punt. Al zegt de hele wereld van niet, als HeatWave iets in zijn kop heeft dan is het zo _O-.

Geeft niet hoor, dat mankement heb ik ook ^O^.

Overigens snap ik het uitfluiten van eigen spelers niet. In Rotterdam riepen we "WAKKER WORDEN" of verzonnen we ludieke spreekkoren. Maar FLUITEN? :N
pi_105766927
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:37 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik ga niets inhoudelijks zeggen over de discussie daarnet want die heb ik gemist maar op HeatWeave reageer ik niet eens meer omdat dit bovenstaande argument helemaal klopt.

Wat HeatWave zegt is waarheid, punt. Al zegt de hele wereld van niet, als HeatWave iets in zijn kop heeft dan is het zo _O-.

Geeft niet hoor, dat mankement heb ik ook ^O^.

Overigens snap ik het uitfluiten van eigen spelers niet. In Rotterdam riepen we "WAKKER WORDEN" of verzonnen we ludieke spreekkoren. Maar FLUITEN? :N
Je bent nu al de tweede Feyenoorder die hier hypocriet komt doen over het uitfluiten terwijl Feyenoord daat de afgelopen 2 seizoen het meest bedreven in is :'). Zelfs een Van Haaren omdat hij twijfelde over het verlengen van zijn contract omdat hij meer op de tribune dan bank zat.
pi_105766952
Serieus, jullie zijn TEGEN het Bosman-arrest? :D _O-. Kijk, ik begrijp jullie supportersvisie erop, maar komop: de situatie vóór het Bosman-arrest was pure slavernij in een modern jasje.

Stel nou dat jij ergens werkt, je dient je contract uit, en vervolgens zegt je werkgever als jij bij KPN tekent: "NEE, KPN moet eerst met een ton over de brug komen anders blijf je lekker hier".

_O- Stelletje malloten, dan zou de wereld te klein zijn.
  maandag 19 december 2011 @ 12:40:32 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_105766970
"ik ga er niet meer op in"

Om vervolgens een half boekwerk te ranten :').

En bite me dat ik niet bij elke post als een onzeker schoolmeisje "maar dat is mijn mening" erbij zet :').
Get woke, go broke!
pi_105766981
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:38 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Je bent nu al de tweede Feyenoorder die hier hypocriet komt doen over het uitfluiten terwijl Feyenoord daat de afgelopen 2 seizoen het meest bedreven in is :'). Zelfs een Van Haaren omdat hij twijfelde over het verlengen van zijn contract omdat hij meer op de tribune dan bank zat.
Één keer is er gefloten richting Cabral, het halve stadion begon toen te fluiten RICHTING de fluiters (waardoor het leek alsof het hele stadion Cabral uitfloot). Voor de rest is er niet gefloten. Ik zit elke twee weken in De Kuip dus ik denk dat ik daar beter over kan oordelen dan jij.
pi_105767031
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:40 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Één keer is er gefloten richting Cabral, het halve stadion begon toen te fluiten RICHTING de fluiters (waardoor het leek alsof het hele stadion Cabral uitfloot). Voor de rest is er niet gefloten. Ik zit elke twee weken in De Kuip dus ik denk dat ik daar beter over kan oordelen dan jij.
Ik ben vrij zeker over mijn voorbeeld, maar dan nog. Jij zegt nooit en komt nu zelf met Cabral, en hoe kom je erbij dat heel de Arena Sulejmani uitfloot?
pi_105767034
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:40 schreef HeatWave het volgende:
"ik ga er niet meer op in"
Waar zeg ik dat? Lezen boerendebiel, ik zeg dat ik de discussie heb gemist maar wel de mening van Dirk-Kuijt deel.. Verder ging ik niet op jou in, maar op Dirk-Kuijt.

En nu ga ik wel tegen je in, dus pas nú heb je een punt :').

quote:
Om vervolgens een half boekwerk te ranten :').
Saywut? Ik zeg alleen dat ik Dirk-Kuijt gelijk geef. ALs jij dat als rant ervaart.
quote:
En bite me dat ik niet bij elke post als een onzeker schoolmeisje "maar dat is mijn mening" erbij zet :').
Oh nee hoor, die instelling waardeer ik. ^O^
pi_105767067
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:40 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Lekker makkelijk :') Overal doen ze het en ook bij feyenoord. Sowieso mag je best duidelijk maken dat een speler beter zijn best moet doen, helemaal als een speler zo met zijn pet er naar gooit :r ( uitfluiten keur ik alleen dan goed )
pi_105767081
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:42 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Ik ben vrij zeker over mijn voorbeeld, maar dan nog. Jij zegt nooit en komt nu zelf met Cabral, en hoe kom je erbij dat heel de Arena Sulejmani uitfloot?
Cabral werd door maximaal 20 man uitgefloten, waarop de Kuip reageerde met: "what the fuck is dit, we doen hier METEEN iets aan" en men begon deze 20 idioten uit te fluiten / kafferen. En dat is wel iets heel anders dan "uwuwuw Feyenoord fluit al 2 seizoenen alles en iedereen uit". Ja, Wijnaldem en Fer ja, maar die spelen niet meer voor ons schat.

Waar zeg ik trouwens dat heel de ArenA Sulejmani uitfloot?

Het verschil is dat veel mensen hier in het topic het uitfluiten 'begrijpen'. Wij zullen dat NOOIT begrijpen.
pi_105767120
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:43 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Lekker makkelijk :') Overal doen ze het en ook bij feyenoord. Sowieso mag je best duidelijk maken dat een speler beter zijn best moet doen, helemaal als een speler zo met zijn pet er naar gooit :r
Ik stond naast dit groepje mensen en zag nog net geen stoeltjes door de lucht vliegen. Die gasten zijn serieus lelijk aangepakt, tikkie op het achterhoofd van 'gedraag je of je ligt dalijk naast die pool in de gracht".

Bij ons gebeurt het dus gewoon NIET, dat is larie, onzin, schwetz.

En een speler duidelijk maken dat hij beter zijn best moet doen, doen we wel als ze naar het trainingsveld lopen vanuit de Kuip _O- of met ludieke spreekkoren / :"WAKKER WORDEHHHHH". Maar niet met fluiten.
pi_105767129
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:44 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Cabral werd door maximaal 20 man uitgefloten, waarop de Kuip reageerde met: "what the fuck is dit, we doen hier METEEN iets aan" en men begon deze 20 idioten uit te fluiten / kafferen. En dat is wel iets heel anders dan "uwuwuw Feyenoord fluit al 2 seizoenen alles en iedereen uit". Ja, Wijnaldem en Fer ja, maar die spelen niet meer voor ons schat.

Waar zeg ik trouwens dat heel de ArenA Sulejmani uitfloot?

Het verschil is dat veel mensen hier in het topic het uitfluiten 'begrijpen'. Wij zullen dat NOOIT begrijpen.
Dat maak jij ervan, in 3 Ajax topics heb ik in totaal 2 mensen begrip zien tonen. Op deze manier heeft het ook weinig zin om te antwoorden.
  maandag 19 december 2011 @ 12:47:29 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105767178
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:45 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Ik stond naast dit groepje mensen en zag nog net geen stoeltjes door de lucht vliegen. Die gasten zijn serieus lelijk aangepakt, tikkie op het achterhoofd van 'gedraag je of je ligt dalijk naast die pool in de gracht".

Bij ons gebeurt het dus gewoon NIET, dat is larie, onzin, schwetz.

En een speler duidelijk maken dat hij beter zijn best moet doen, doen we wel als ze naar het trainingsveld lopen vanuit de Kuip _O- of met ludieke spreekkoren / :"WAKKER WORDEHHHHH". Maar niet met fluiten.
Die kuipvrees van veel van jullie eigen (ex) spelers is dus nergens op gebaseerd, hou toch op man
pi_105767268
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die kuipvrees van veel van jullie eigen (ex) spelers id dus nergens op gebaseerd, hou toch op man
Die 'kuipvrees' zie ik anders de afgelopen twee jaar bij onze spelers niet terugkomen. Verder, als je beter uitzoekt wat de psycholoog bedoelde die met deze term kwam (hij is namelijk door een psycholoog van het Erasmus MC bedacht), dan kom je erachter dat dit gaat over de 'massale druk van het moeten presteren voor een grote (haatdragende) mensenmassa'. Deze kuipvrees ging dus voornamelijk over spelers van de TEGENPARTIJ die door hun hoeven zakten onder de druk van het legioen _O_.

Dat de media dit na een jaar of 2 draaiden om te reflecteren op ónze spelers, tja, daar kan die psycholoog niets aan doen die in 2003 met de term kwam.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat die tijdelijke 'kuipvrees' zoals bijvoorbeeld Tiendalli had, niet komt door uitfluiten maar hele andere zaken.

Trouwens, de spelers om wie dat ging hebben na een korte opleving bij andere clubs ook niets meer gepresteerd. Ik noem een Buijs, Tiendalli, Charisteas, god, wat voor mongolen hadden we nog meer :').

Kortom: het woordje 'kuipvrees' was gewoon een manier om te verbloemen dat het zooitje mongolen op het veld er niets van kon. Je ziet nu immers ook geen 'kuipvrees' terug bij de jeugd die doorbreekt in het eerste (Clasie, Fer, Wijnaldum, Cabral, Castaignos, De Vrij, need I continue?)
pi_105767300
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:42 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Het was inderdaad niet de hele ArenA, alleen de twee lange zijdes.
En zelfs als Ajacied zijnde, kan ik zeggen dat we aan hun publiek een voorbeeld zouden moeten nemen.

Vind de ArenA sowieso in deze vorm niet veel. Schuin achter beide doelen wordt er wat sfeer gecreeerd (met name vak410), voor de rest zit iedereen er maar een beetje bij en kijkt al dan niet aandachtig alsof het een theatervoorstelling is. Ajax moet er gewoon voor gaan zorgen dat bv. de hele eerste/tweede ring sfeer moet creeeren, als in staan gedogen en met zijn allen een liedje in kunt zetten, zonder dat je daarop aangekeken wordt door het theaterpubliek. Of meer sfeervakken, heel Noord en Zuid bv, maken. Er is genoeg animo hiervoor, waarom ze hier niet aan willen (te veel risico zal wel het onterechte credo zijn) weet ik niet.
  maandag 19 december 2011 @ 12:53:04 #41
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_105767324
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:51 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Die 'kuipvrees' zie ik anders de afgelopen twee jaar bij onze spelers niet terugkomen. Verder, als je beter uitzoekt wat de psycholoog bedoelde die met deze term kwam (hij is namelijk door een psycholoog van het Erasmus MC bedacht), dan kom je erachter dat dit gaat over de 'massale druk van het moeten presteren voor een grote (haatdragende) mensenmassa'. Deze kuipvrees ging dus voornamelijk over spelers van de TEGENPARTIJ die door hun hoeven zakten onder de druk van het legioen _O_.

Dat de media dit na een jaar of 2 draaiden om te reflecteren op ónze spelers, tja, daar kan die psycholoog niets aan doen die in 2003 met de term kwam.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat die tijdelijke 'kuipvrees' zoals bijvoorbeeld Tiendalli had, niet komt door uitfluiten maar hele andere zaken.

Trouwens, de spelers om wie dat ging hebben na een korte opleving bij andere clubs ook niets meer gepresteerd. Ik noem een Buijs, Tiendalli, Charisteas, god, wat voor mongolen hadden we nog meer :').

Kortom: het woordje 'kuipvrees' was gewoon een manier om te verbloemen dat het zooitje mongolen op het veld er niets van kon. Je ziet nu immers ook geen 'kuipvrees' terug bij de jeugd die doorbreekt in het eerste (Clasie, Fer, Wijnaldum, Cabral, Castaignos, De Vrij, need I continue?)
Mwah, een speler als Lurling had toch echt wel last van kuipvrees, en dat kwam gewoon omdat hij vijandig bejegend werd door z'n thuispubliek.
  maandag 19 december 2011 @ 12:54:44 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_105767374
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:42 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Lezen boerendebiel, ik zeg dat ik de discussie heb gemist maar wel de mening van Dirk-Kuijt deel.. Verder ging ik niet op jou in, maar op Dirk-Kuijt.

En nu ga ik wel tegen je in, dus pas nú heb je een punt :').

[..]

Saywut? Ik zeg alleen dat ik Dirk-Kuijt gelijk geef. ALs jij dat als rant ervaart.

[..]

Oh nee hoor, die instelling waardeer ik. ^O^
is goed hoor knullie, hier heb je een lolly en nu weer de zandbak in :W.
Get woke, go broke!
pi_105767407
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 12:52 schreef Boudibou het volgende:

[..]

En zelfs als Ajacied zijnde, kan ik zeggen dat we aan hun publiek een voorbeeld zouden moeten nemen.
_O_. Ik respecteer jou meteen. NIET omdat je dat zegt over mijn club, maar omdat je laat zien waar het om gaat bij échte supporters. Je spelers niet affakkelen, maar juist opbouwen, opzwepen.

quote:
Vind de ArenA sowieso in deze vorm niet veel. Schuin achter beide doelen wordt er wat sfeer gecreeerd (met name vak410), voor de rest zit iedereen er maar een beetje bij en kijkt al dan niet aandachtig alsof het een theatervoorstelling is.
Is in de Kuip helaas jaren ook zo geweest hoor. Pas in de wedstrijd PSV vorig jaar en dit jaar, en in mindere mate Twente, zien we dat andere vakken ook 'meedoen'. Alle input komt echter vanuit X, S, T, Z4, W1. De rest van De Kuip staat altijd maar lafjes te doen tot de sfeer er écht goed inzit. We activeren dat luie zooitje aan de overkant tegenwoordig door de wave nog zo nu en dan in te zetten _O-. Dan worden ze weer even wakker op Y / K / EE / et cetera.

quote:
Ajax moet er gewoon voor gaan zorgen dat bv. de hele eerste/tweede ring sfeer moet creeeren, als in staan gedogen en met zijn allen een liedje in kunt zetten, zonder dat je daarop aangekeken wordt door het theaterpubliek. Of meer sfeervakken, heel Noord en Zuid bv, maken. Er is genoeg animo hiervoor, waarom ze hier niet aan willen (te veel risico zal wel het onterechte credo zijn) weet ik niet.
Ik denk dat het helpt bij jullie als die graflelijke 'tussengangen' nou eens dicht gaan. Daar stoor je je toch kapot aan :{ geeft echt geen geveol van verbondenheid. In De Kuip, als iedereen 'elkaars hand op de schouder van de persoon naast zich zou leggen', maak je zo een kring van mensen. In de ArenA stopt dat in de 4 hoeken :{. Echt heel jammer.
  maandag 19 december 2011 @ 12:56:15 #44
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_105767417
Er word hier erg negatief over Ajax gepraat na de 4-0 overwinning op Den Haag. Telegraaf verwoord het mooi:

quote:
‘Wie door het matige spel heenkeek, kan - met woensdag alleen de bekerconfrontatie met AZ op de rol - niet anders dan veel respect voor Frank de Boer hebben’, schrijft De Telegraaf ‘De trainer werkt door de waslijst aan afwezigen, de bestuurlijke crisis, de zware belasting van de Champions League en de grote achterstand in de competitie onder de grootst denkbare druk, maar boekte drie competitiezeges op rij. ,,Met nul tegentreffers”, aldus de coach.’
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
  maandag 19 december 2011 @ 12:58:07 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105767463
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:56 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Er word hier erg negatief over Ajax gepraat na de 4-0 overwinning op Den Haag. Telegraaf verwoord het mooi:

[..]

Ik vind van niet, als ajax zou je je geen verliezersmentaliteit aan moeten meten waarbij externe factoren de schuld krijgen van het falen.
Een gedicht over Maanvis
pi_105767496
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

is goed hoor knullie, hier heb je een lolly en nu weer de zandbak in :W.
Uitgeluld? _O-. Dankje voor de lolly O+

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:53 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mwah, een speler als Lurling had toch echt wel last van kuipvrees, en dat kwam gewoon omdat hij vijandig bejegend werd door z'n thuispubliek.
JA, GEK HE? Dat had niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken, maar zijn neerbuigende reacties naar jongens als Van Persie / Elmander / Buffel, jongens uit de eigen jeugd die de club grootmaakten.

ALS je jezelf dan ook zo wil gedragen, maak het dan tenminste waar op het veld, maar dat kon die mongool ook al niet. Dan roep je het nogal over jezelf af, HELEMAAL als je je negatief uitspreekt in de pers over de club, het legioen EN je middelvinger opsteekt naar het legioen.

Dat had dus NIETS te maken met hoe de jongen voetbalde, maar zijn mongolengedrag buiten het veld.
  maandag 19 december 2011 @ 12:59:09 #47
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_105767497
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind van niet, als ajax zou je je geen verliezersmentaliteit aan moeten meten waarbij externe factoren de schuld krijgen van het falen.
We hebben de laatste matches toch gewoon gewonnen ofniet?
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_105767507
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Welk falen?, en waarom mag je slechter spel niet wijten aan 7 geblesseerde basiskrachten een maand terug?
  maandag 19 december 2011 @ 13:01:02 #49
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_105767571
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:59 schreef Helpmefok het volgende:

JA, GEK HE? Dat had niets met zijn voetbalkwaliteiten te maken, maar zijn neerbuigende reacties naar jongens als Van Persie / Elmander / Buffel, jongens uit de eigen jeugd die de club grootmaakten.

ALS je jezelf dan ook zo wil gedragen, maak het dan tenminste waar op het veld, maar dat kon die mongool ook al niet. Dan roep je het nogal over jezelf af, HELEMAAL als je je negatief uitspreekt in de pers over de club, het legioen EN je middelvinger opsteekt naar het legioen.

Dat had dus NIETS te maken met hoe de jongen voetbalde, maar zijn mongolengedrag buiten het veld.
Kortom, het is gewoon gelul dat het Feyenoord-publiek altijd achter z'n spelers blijft staan. De door jou genoemde Van Persie is trouwens ook meerdere malen uitgefloten in De Kuip.
pi_105767586
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:59 schreef Kaasknabbeltje het volgende:

[..]

We hebben de laatste matches toch gewoon gewonnen ofniet?
Tsja, echt zware wedstrijden waren het niet echt. Ik denk dat elke Ajacied zich voornamelijk druk maakt om het programma na de winterstop. Als het dan even niet loopt verspil je je landskampioenschap op 100% zeker, want die 3 wedstrijden kunnen jullie zomaar ineens 6 punten kosten (AZ zie ik niet winnen want die zijn aardig ingestort, Feyenoord op stoom en het legioen dat bloed ruikt in De Kuip (zie PSV, zie Twente), en Utrecht die nog het bloed ruiken van de wedstrijd thuis).

Als Crackwhorey van der Wiel dan weggaat en Verthongen ook, dan gaat het héél lastig worden voor Ajax.

Nogal logisch dat men in deze wedstrijden, ondanks het goede resultaat, sceptisch is.
pi_105767676
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:01 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Tsja, echt zware wedstrijden waren het niet echt. Ik denk dat elke Ajacied zich voornamelijk druk maakt om het programma na de winterstop. Als het dan even niet loopt verspil je je landskampioenschap op 100% zeker, want die 3 wedstrijden kunnen jullie zomaar ineens 6 punten kosten (AZ zie ik niet winnen want die zijn aardig ingestort, Feyenoord op stoom en het legioen dat bloed ruikt in De Kuip (zie PSV, zie Twente), en Utrecht die nog het bloed ruiken van de wedstrijd thuis).

Als Crackwhorey van der Wiel dan weggaat en Verthongen ook, dan gaat het héél lastig worden voor Ajax.

Nogal logisch dat men in deze wedstrijden, ondanks het goede resultaat, sceptisch is.
Maanvis is alleen geen Ajacied. Daarbij is en blijft de achterstand maar 4 punten op PSV (5 op AZ) en kan Ajax alleen maar sterker worden na de winterstop met de terugkerende spelers. Overigens durf ik ook te stellen dat Vertonghen en V/d Wiel nooit in de winterstop zullen vertrekken en deze transfers pas na dit seizoen officieel worden.
pi_105767681
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kortom, het is gewoon gelul dat het Feyenoord-publiek altijd achter z'n spelers blijft staan. De door jou genoemde Van Persie is trouwens ook meerdere malen uitgefloten in De Kuip.
Oké, buiten het feit dat we het nu hebben over wedstrijden van TIEN JAAR GELEDEN _O- en dat dat je beste argument dus blijkbaar is, valt er simpelweg niets te zeggen over de periode 2006 - 2011 bij ons publiek, en al HELEMAAL niet de afgelopen 2,5 jaar waarin we door de hel zijn gegaan.

Van Persie werd trouwens ook uitgefloten OM ZIJN GEDRAG, NIET (!) om zijn voetbalspel op het veld. Snap je het verschil niet?

Jullie fluiten jullie spelers uit omdat ze zich op het veld niet laten zien, wij fluiten ze uit omdat ze zich als teringlijertjes gedragen tegenover de club / andere spelers die we heel erg mogen / het publiek (lulring).

En, zoals ik al zei: De laatste keer dat wij gefloten hebben is dus al 8 jaar geleden ofzo. Again, :'), wat een argument.
pi_105767724
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:03 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Oké, buiten het feit dat we het nu hebben over wedstrijden van TIEN JAAR GELEDEN _O- en dat dat je beste argument dus blijkbaar is, valt er simpelweg niets te zeggen over de periode 2006 - 2011 bij ons publiek, en al HELEMAAL niet de afgelopen 2,5 jaar waarin we door de hel zijn gegaan.

Van Persie werd trouwens ook uitgefloten OM ZIJN GEDRAG, NIET (!) om zijn voetbalspel op het veld. Snap je het verschil niet?

Jullie fluiten jullie spelers uit omdat ze zich op het veld niet laten zien, wij fluiten ze uit omdat ze zich als teringlijertjes gedragen tegenover de club / andere spelers die we heel erg mogen / het publiek (lulring).

En, zoals ik al zei: De laatste keer dat wij gefloten hebben is dus al 8 jaar geleden ofzo. Again, :'), wat een argument.
Ok leuk en aardig, maar naast Sulejmani kan ik El Hamdaoui als andere uitgefloten speler door het thuispubliek bij Ajax herinneren, en wil jij stellen dat dit niet door zijn gedrag kwam?
pi_105767728
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat doen ze echter ook doordat ze een goede naam hebben in Zuid-Amerika en het qua taal voor Brazilianen makkelijk is om via Portugal Europa binnen te stromen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_105767746
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:03 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Maanvis is alleen geen Ajacied. Daarbij is en blijft de achterstand maar 4 punten op PSV (5 op AZ) en kan Ajax alleen maar sterker worden na de winterstop met de terugkerende spelers. Overigens durf ik ook te stellen dat Vertonghen en V/d Wiel nooit in de winterstop zullen vertrekken en deze transfers pas na dit seizoen officieel worden.
Verthongen is aardig aan het forceren en V/d Wiel is al rond met Valencia... Hoe bedoel je, zullen niet vertrekken in de winterstop? Het zou zomaar passen bij de bestuurschaos waar jullie nu in zitten in combinatie met spelers die per sé weg lijken te willen.

Daarnaast geloof ik inderdaad dat Ajax er sterker op wordt na de winterstop, maar vergis je niet: het 'in leven houden van de kampioensschaal' zal bepaald worden in de eerste drie wedstrijden na de winterstop. Of er moeten weer héle gekke dingen gebeuren in onze competitie _O-
  maandag 19 december 2011 @ 13:07:34 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105767816
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:05 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Verthongen is aardig aan het forceren en V/d Wiel is al rond met Valencia... Hoe bedoel je, zullen niet vertrekken in de winterstop? Het zou zomaar passen bij de bestuurschaos waar jullie nu in zitten in combinatie met spelers die per sé weg lijken te willen.

Daarnaast geloof ik inderdaad dat Ajax er sterker op wordt na de winterstop, maar vergis je niet: het 'in leven houden van de kampioensschaal' zal bepaald worden in de eerste drie wedstrijden na de winterstop. Of er moeten weer héle gekke dingen gebeuren in onze competitie _O-
We spreken elkaar na die 3 wedstrijden ;)
pi_105767818
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:05 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

V/d Wiel is zo goed als rond voor na dit seizoen. Ik verwacht niet dat er spelers in de winterstop vertrekken bij Ajax.
pi_105767877
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:05 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

Ok leuk en aardig, maar naast Sulejmani kan ik El Hamdaoui als andere uitgefloten speler door het thuispubliek bij Ajax herinneren, en wil jij stellen dat dit niet door zijn gedrag kwam?
Wat is er mis met Sulejmani zijn gedrag? EN tevens: oh please :') kijk even terug voor de grap naar jullie vorig seizoen rond de toenmalige herfstdip. Over dit seizoen kan ik weinig zeggen omdat ik Ajax compleet negeer sinds de soap met Cruijff en al het bijbehorende geouwehoer waar heel Nederland (inclusief de Amsterdammers :')) doodmoe van wordt.

Maargoed, jij begon te zeggen dat IK hypocriet was hoor. Ik zei alleen dat ik het uitfluiten van spelers niet begrijp, niet specifiek richtend op "dat doen jullie stelletje honden einze!??!?". Vervolgens kom jij met "Feyenoord doet het ook", ben je nu overtuigd dat dat inderdaad niet zo is, en heb ik ineens gezegd dat Ajacieden dat wel doen?

Ik zeg dat wel in deze post ja, maar hiervoor helemaal niet. En zoals ik al zei: van dit seizeon kan ik het neit zeggen, ben niet genoeg met Ajax bezig geweest.
pi_105767908
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

We spreken elkaar na die 3 wedstrijden ;)
Dat is goed jongen :). Ik hoop serieus dat Ajax en Feyenoord allebei nóg beter presteren na de winterstop en PSV / Twente / AZ / al dat andere gepeupel flink inzakt.

Immers, het zijn toch ONZE clubs waar het om draait _O_ niet dat zooitje buiten Noord- en Zuid-holland (AZ rekenen we even tot Limburg :{w).
pi_105767911
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 12:52 schreef Boudibou het volgende:

Het blijft een merkwaardig fenomeen dat als Ajax een slechte wedstrijd speelt de supporters zich tegen hun gaat keren.
Je helpt zo de tegenstander in het zadel en het kost punten. Het is zo vreemd dat een groot deel vd supporters dit niet inzien en goed spel "eisen" omdat ze veel geld voor hun kaartje hebben betaald.
Zo beschouwd is een groot deel vd seizoenskaarthouders slechts 'bezoekers' ipv 'supporters'.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 19 december 2011 @ 13:11:46 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105767952
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:10 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Dat is goed jongen :). Ik hoop serieus dat Ajax en Feyenoord allebei nóg beter presteren na de winterstop en PSV / Twente / AZ / al dat andere gepeupel flink inzakt.

Immers, het zijn toch ONZE clubs waar het om draait _O_ niet dat zooitje buiten Noord- en Zuid-holland (AZ rekenen we even tot Limburg :{w).
Zijn we het nog een keer eens ook :)
pi_105767988
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:37 schreef Helpmefok het volgende:

pi_105768006
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:10 schreef eight het volgende:

[..]

Het blijft een merkwaardig fenomeen dat als Ajax een slechte wedstrijd speelt de supporters zich tegen hun gaat keren.
Je helpt zo de tegenstander in het zadel en het kost punten. Het is zo vreemd dat een groot deel vd supporters dit niet inzien en goed spel "eisen" omdat ze veel geld voor hun kaartje hebben betaald.
Zo beschouwd is een groot deel vd seizoenskaarthouders slechts 'bezoekers' ipv 'supporters'.
Kijk terug naar de wedstrijd tegen RKC, ons uitvak ging compleet los na de 1-0 achterstand. Gevolg: rood voor een RKC speler en Guidetti die de 1-1 erinschiet. Daarna nog Cabral met de 1-2. Was echt cómpleet te wijten aan de terinherrie die het uitvak maakte _O_.

Maar ook in De Kuip, kijk wat wij doen tegen het kwalitatief (buiten sommige spelers op het middenveld en in de verdediging) betere PSV, of hoe we de club blijven aanjuichen na de 3-2 van Twente.

Het is het legioen wat de spelers er dan doorheen trekt, dit zegt onze spits ook letterlijk gisteren in het interview met Eredivisie Live _O_.

Als Ajacieden dit vaker zouden doen zouden ze denk ik een hoop meer landskampioenschappen op hun naam geschreven hebben tussen 2004 / 2011. Ik noem een 2007 bijvoorbeeld :{.
  maandag 19 december 2011 @ 13:14:41 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_105768068
Flikker op man, als jullie publiek zoveel zou helpen hadden jullie vorig jaar niet 15e gestaan.

Ga ff lekker naar je eigen topic
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_105768110
quote:
11s.gif Op maandag 19 december 2011 13:14 schreef Catch22- het volgende:
Flikker op man, als jullie publiek zoveel zou helpen hadden jullie vorig jaar niet 15e gestaan.

:D
pi_105768112
quote:
Waar hoor jij gefluit tijdens de wedstrijd? Er wordt CONTINUE gezongen, zelfs tot in de 93e minuut met een 0-1 achterstand!!!!!!!!!! DAT IS DUS PRECIES ONS PUNT. Wij supporteren tijdens de wedstrijd, niets anders dan dat.

En het fluitconcert ná deze wedstrijd had te maken met het staan op de VIJFTIENDE PLEK. Dán is een fluitconcert ná de wedstrijd áárdig terecht. En zelfs DAN hebben we het fatsoen om het NA de pot te doen, for christ sake!

Jullie staan DERDE, winnen met 4-0 van ADO, en gaan DAN zelfs een speler uitfluiten :D _O-. Niet helemaal vergelijkbaar of wel soms?
pi_105768204
quote:
Nou tegen de slechtste coach in de historie van het betaald voetbal viel zelfs voor het legioen niet op te werken :'). Daarnaast was dat jaar letterlijk ALLES kut.

En ook dát seizoen heeft 'het legioen' punten gepakt. Ik noem een gestolen overwinning tegen Heerenveen, een overwinning tegen een kwalitatief HONDERD keer beter PSV in De Kuip, een overwinning tegen VVV Venlo na de dood van Moulijn.

Wederom weet je dus niet waar je over lult, want JUIST vorig seizoen liet wedstrijden zien waar ons publiek de winst behaalde. PSV-thuis is daar het beste voorbeeld ooit van.

Als jullie dat gedrag tentoon zouden spreiden in plaats van elkaars tepeltjes strelen in vakkie 410 midden in de winter, zouden jullie de gouden revolutie van Cruijff niet eens nodig hebben

quote:
O+
pi_105768229
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:55 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

_O_. Ik respecteer jou meteen. NIET omdat je dat zegt over mijn club, maar omdat je laat zien waar het om gaat bij échte supporters. Je spelers niet affakkelen, maar juist opbouwen, opzwepen.

[..]

Is in de Kuip helaas jaren ook zo geweest hoor. Pas in de wedstrijd PSV vorig jaar en dit jaar, en in mindere mate Twente, zien we dat andere vakken ook 'meedoen'. Alle input komt echter vanuit X, S, T, Z4, W1. De rest van De Kuip staat altijd maar lafjes te doen tot de sfeer er écht goed inzit. We activeren dat luie zooitje aan de overkant tegenwoordig door de wave nog zo nu en dan in te zetten _O-. Dan worden ze weer even wakker op Y / K / EE / et cetera.

[..]

Ik denk dat het helpt bij jullie als die graflelijke 'tussengangen' nou eens dicht gaan. Daar stoor je je toch kapot aan :{ geeft echt geen geveol van verbondenheid. In De Kuip, als iedereen 'elkaars hand op de schouder van de persoon naast zich zou leggen', maak je zo een kring van mensen. In de ArenA stopt dat in de 4 hoeken :{. Echt heel jammer.
Ik geniet dan ook veel respect op Fok. ;) :P

Nee, maar daar heb je gelijk in. Die mogen dan wel goed betaald worden, maar hun prestaties hangt ook af van hoe het thuispubliek reageert op zijn acties op het veld. En dit keer was het to-taal onnodig om iemand uit te fluiten. 0-4 achter staan thuis tegen Feyenoord bv, ja, dan kan ik me misschien daar net wat meer in vinden als hij deed zoals gister.

Ook dan keur ik het niet goed voor de duidelijkheid, blijf je eigen club/speler gewoon aanmoedigen (of roep "kut" o.i.d. in je zelf) maar ga niet ineens en masse zo fluiten, want het leek alsof het halve stadion dat deed. Dat zijn de lijers die voor de rest muisstil zijn. Maarja.

Klopt, de Kuip was ook niet altijd zo sfeervol, maar de laatste jaren zeker wel. Jullie hele eerste ring, ook op de lange zijdes, zie je vaak tekeer gaan. Komt ook doordat de beleving beter is, dicht op het veld, maar ook omdat het daar fanatieker is. En als de wave een wapen is, waarom niet ;)

Klopt, das ook zeker waar. Daar waren ze nog over aan het "praten", om de grachten op Noord, Oost en West te dichten. Nog niet van gekomen, en vanuit de gemeente en KNVB mogen er (nog) geen staanplaatsen komen.

Voel uberhaupt geen verbondenheid, op Noord en Zuid na. De rest zijn dagjesmensen die uberhaupt geen fuck om de club geven, maar gezellig iets willen doen op zondag. En 10 minuten van tevoren vertrekken "om maar niet in de file bij de uitgangen van het stadion te staan". Blijf dan gewoon lekker thuis.
pi_105768267
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:15 schreef Helpmefok het volgende:

[..]
Niet helemaal vergelijkbaar of wel soms?
Waarom niet? Jij doet lijken alsof feyenoorders nooit fluiten, en dat is onzin. Bij iedere club wordt onvrede geuit. Ook bij feyenoord is er voldoende gefloten vorig jaar. Jullie stonden zelfs met zakdoekjes te zwaaien. Nee dat is echt je spelers een hart onder de riem steken.

Ik ben met je eens dat je je eigen spelers niet hoort uit te fluiten, maar ga niet doen alsof feyenoord heilig is.
pi_105768360
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:10 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Nou ben ik het niet vaak met je eens. Maar deze post kon ik zelf niet beter verwoorden. _O_
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_105768367
Oke, we fluiten niet meer maar bestormen een gebouw en gaan rellen.
pi_105768407
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:10 schreef eight het volgende:

[..]

Je mag ook best goed spel en inzet eisen van je spelers, maar help ze daar dan ook bij, in plaats van alleen te foeteren en te fluiten.

Dat laatste is ook helaas zo, en da's dan ook meteen het probleem. Een keer niet de "petjes en capuchonnetjes" maar dat kut theaterpubliek.
pi_105768423
quote:

Typerende reactie. Vrijwel elke speler en trainer in de eredivisie spreekt vol lof over het legioen en hun belangrijke rol als 12de man maar de 'supporters' van een club waar ze continu aan het fluiten zijn denken er weer anders over.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_105768439
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2011 13:19 schreef muzas het volgende:

[..]

Waarom niet? Jij doet lijken alsof feyenoorders nooit fluiten, en dat is onzin.
Wij fluiten ook nooit tijdens de wedstrijd, als je goed kijkt is dat al dit hele topic lang de context van mijn verhaal. Tijdens de wedstrijd supporteer je, ga je niet lopen afzeiken. Simpel as that.

quote:
Bij iedere club wordt onvrede geuit.
Oh ja hoor, ik heb Buijs nog wel 'ns bij zijn schouder gepakt en toegebeten 'als je nou godverdomme nog niet begrijpt dat je in de verdediging staat moet je misschien maar naar 't RIAGG ofzo'. Stoer he :7 _O- :').

Ach, je maakt je druk om dingen als je 18 bent :').

quote:
Ook bij feyenoord is er voldoende gefloten vorig jaar.
Again, niet op de krankjorumse momenten als tijdens een wedstrijd. En al HELEMAAL NIET als je VOOR STAAT met 3-0 :D _O- :').

quote:
Jullie stonden zelfs met zakdoekjes te zwaaien. Nee dat is echt je spelers een hart onder de riem steken.
Minder pijnlijk dan een striemend fluitconcert, juist een van die ludieke voorbeelden waar ik 't over had.

quote:
Ik ben met je eens dat je je eigen spelers niet hoort uit te fluiten, maar ga niet doen alsof feyenoord heilig is.
Wij zijn heilig. _O_.
pi_105768450
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:22 schreef BobW het volgende:
Helemaal juist ^O^en een training bestormen, jeweetzelf.
pi_105768487
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:22 schreef BobW het volgende:
Dat was inderdaad vreselijk. Ik ben er trots op hoe mijn mede supporters zich in het stadion gedragen. Buiten het stadion is helaas een ander verhaal...
pi_105768498
quote:
9s.gif Op maandag 19 december 2011 13:23 schreef eight het volgende:

[..]

Typerende reactie. Vrijwel elke speler en trainer in de eredivisie spreekt vol lof over het legioen en hun belangrijke rol als 12de man maar de 'supporters' van een club waar ze continu aan het fluiten zijn denken er weer anders over.
Jongen begrijpt er niets van. Het is dankzij het legioen dat we nog lange tijd in de race waren voor een 8e plek en play-offs voor de EL. Niet aan Been :') Puur de supporters die 90 minuten lang hun longen tot een longembolie schreeuwden. De blinde haat tegen PSV thuis _O_ Zoiets had ik in HELE lange tijd niet meer meegemaakt, het was echt heerlijk _O_.
pi_105768587
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:22 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Nou ben ik het niet vaak met je eens. Maar deze post kon ik zelf niet beter verwoorden. _O_
O+ Echt hé. Het is lang genoeg leuk geweest, maar er is een reden dat we in het buitenland "Holland" genoemd worden. De rest doet er simpelweg niet toe :7. Nou oppleuren met die boerencluppies, AZ verhuizen we naar Limburg, en het gaat weer over wat écht belangrijk is. Rotterdam vs. Amsterdam, Ajax vs. Feijenoord, Neuzen vs. Kakkerlakken.

Dit dus:

- lol -

_O_ Ik ben serieus blij met Ajax als Feyenoorder. Het geeft de club Feyenoord - dankzij de klassieker - een extra diepgang, een extra stuk spanning. Helaas is dat sinds 2006 helemaal naar de tering geholpen :').

Je snapt dat bij een eventuele winst in De Kuip dit jaar, er miljoenen DVD'tjes verkocht gaan worden van het gelijkspel uit en de magere winst thuis. _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Happel op 19-12-2011 13:50:34 ]
  maandag 19 december 2011 @ 13:29:46 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105768612
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 13:23 schreef Boudibou het volgende:

[..]

Je mag ook best goed spel en inzet eisen van je spelers, maar help ze daar dan ook bij, in plaats van alleen te foeteren en te fluiten.

Dat laatste is ook helaas zo, en da's dan ook meteen het probleem. Een keer niet de "petjes en capuchonnetjes" maar dat kut theaterpubliek.
Ik weet niet hoe oud je bent maar "theaterpubliek" hoort een beetje bij Ajax dat was in De Meer al zo, toen kon je gewoon een opmerking naar een speler schreeuwen en lag iedereen in een deuk, Ajax is altijd meer een "glamourclub" geweest dan Feijenoord en heeft niet hetzelfde publiek hoewel het door de polderaanvoer nu wat meer op elkaar lijkt.
pi_105768630
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:29 schreef Helpmefok het volgende:

Je snapt dat bij een eventuele winst in De Kuip dit jaar, er miljoenen DVD'tjes verkocht gaan worden van het gelijkspel uit en de magere winst thuis. _O-
In dat geval voorspel ik goede zaken voor de tattoo-shops in Rotterdam :P
pi_105768645
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door Happel op 19-12-2011 13:50:49 ]
pi_105768712
- edit -

[ Bericht 96% gewijzigd door Happel op 19-12-2011 13:50:59 ]
pi_105768743
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door Happel op 19-12-2011 13:51:05 ]
pi_105768823
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent maar "theaterpubliek" hoort een beetje bij Ajax dat was in De Meer al zo, toen kon je gewoon een opmerking naar een speler schreeuwen en lag iedereen in een deuk, Ajax is altijd meer een "glamourclub" geweest dan Feijenoord en heeft niet hetzelfde publiek hoewel het door de polderaanvoer nu wat meer op elkaar lijkt.
21, dus heb de Meer niet bewust meegemaakt. Maar beelden hebben me getoond dat dat nog een echte stadion was, waar je dicht op het veld zat en waarbij je de sfeer kon proeven. Daarnaast hoorde ik meer dan eens een nostalgisch "speelde Ajax nog maar in de Meer.." verhaal. Daarentegen heb ik nog niemand "jeej, wat zijn we blij dat we in de ArenA spelen" horen zeggen.

Overal heb je theaterpubliek, maar het ligt eraan hoe groot dit deel is.
pi_105768864
Hij heeft wel gelijk: weg met dat logo, dat gaat te ver! :+
pi_105768875
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 13:35 schreef Boudibou het volgende:
Daarentegen heb ik nog niemand "jeej, wat zijn we blij dat we in de ArenA spelen" horen zeggen.

Als 't zeikt wel :P
pi_105768992
quote:

[..]

21, dus heb de Meer niet bewust meegemaakt. Maar beelden hebben me getoond dat dat nog een echte stadion was, waar je dicht op het veld zat en waarbij je de sfeer kon proeven. Daarnaast hoorde ik meer dan eens een nostalgisch "speelde Ajax nog maar in de Meer.." verhaal. Daarentegen heb ik nog niemand "jeej, wat zijn we blij dat we in de ArenA spelen" horen zeggen.

Vroeger was alles beter is natuurlijk iets wat je altijd blijft houden.
pi_105769005
quote:

[..]

De Meer schijnt geweldig te zijn geweest voor wat ik begrijp van mijn vader (Feyenoorder). Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand blij is met de ArenA :{
pi_105769006
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

Daar geef ik je wel gelijk in.
Maar is het ajax publiek nu nog kritischer geworden dan toen of lijkt dat maar zo vanwege de toegenomen media aandacht?
pi_105769020
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 13:36 schreef muzas het volgende:

[..]

Als t regent doe je een capuchon op, fuck een dak _O_.

Is er uberhaupt weleens onderzoek gedaan naar het effect van het dak op Ajax? Bij Feyenoord is namelijk aangetoond dat de regenwedstrijden in toppers het vaakst gewonnen werden door Feyenoord. Reden: de balsnelheid komt met een nat veld VEEL hoger te liggen (tenzij enorme plassen). De bal rolt namelijk honderd keer lekkerder over een klein-beetje nat veld.

Kan me voorstellen dat Ajax juist genaaid is door het altijdmaar droge grasveld.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2011 13:42:36 ]
pi_105769116
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:41 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Is er uberhaupt weleens onderzoek gedaan naar het effect van het dak op Ajax? Bij Feyenoord is namelijk aangetoond dat de regenwedstrijden in toppers het vaakst gewonnen werden door Feyenoord. Reden: de balsnelheid komt met een nat veld VEEL hoger te liggen (tenzij enorme plassen). De bal rolt namelijk honderd keer lekkerder over een klein-beetje nat veld.

Kan me voorstellen dat Ajax juist genaaid is door het altijdmaar droge grasveld.
Wie heeft het over een klein beetje nat veld, daar sproei je maar voor. Als je hoorde wat er allemaal op het dak kletterde waren dit eerder plassen geweest zondag.
pi_105769125
quote:

[..]

Onderzoek weet ik niet, maar het is volgens mij wel algemeen bekend dat ajax iets minder presteert op een zeiknat veld. Kurkdroog is de arena natuurlijk ook niet. Er wordt gewoon gesproeid.

Ik ben er wel blij mee. Geen regen in m'n koffie :P
  maandag 19 december 2011 @ 13:44:40 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105769133
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

De Meer schijnt geweldig te zijn geweest voor wat ik begrijp van mijn vader (Feyenoorder). Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand blij is met de ArenA :{
De Arena was gewoon noodzakelijk om de begroting op te krikken, dus het is goed dat die gekomen is.
  maandag 19 december 2011 @ 13:47:09 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105769219
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef eight het volgende:

[..]

Daar geef ik je wel gelijk in.
Maar is het ajax publiek nu nog kritischer geworden dan toen of lijkt dat maar zo vanwege de toegenomen media aandacht?
Volgens mij is het publiek minder kritisch maar dat komt ook omdat de meesten pas kwamen met de Arena en toen is de aftakeling qua voetbal al begonnen (met een uitzondering tussendoor)
pi_105769234
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 13:36 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat dan weer wel. :P

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef Adames het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter is natuurlijk iets wat je altijd blijft houden.
Klopt, maar als het ook daadwerkelijk beter was, tja, dan komt het niet alleen voort uit nostalgie.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:40 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Exactly my point!
  maandag 19 december 2011 @ 13:47:58 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_105769256
quote:

[..]

sodemieter alsjeblieft op, je gaat niemand hier feyenoorder maken.

En een bal die lekker rolt over een nat veld? donder op
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_105769313
quote:

[..]

Lekker simpel lange ballen naar voren raggen, leuk. Bij vlot combinatiespel moet je natuurlijk geen gras hebben waarbij je makkelijk kan uitglijden.
pi_105769335
quote:
11s.gif Op maandag 19 december 2011 13:47 schreef Catch22- het volgende:

[..]

En een bal die lekker rolt over een nat veld? donder op
Voetbal je? Als het veld nat is, schuift die bal meer... En gaat dan echt een stuk strakker/harder. Aannemen is ook lastiger, omdat die bal nat is. Bal tik je makkelijker iets verder voor je uit, waardoor je moet hollen -> kansen voor verdediging -> sneller spel.
  maandag 19 december 2011 @ 13:50:11 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_105769336
Iemand van sproeiers gehoord?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')