Niet dat ik over elk lijstje wil discussiëren, maar ik ben wel benieuwd waarom D66 op de laatste plaats terechtkomt, terwijl GroenLinks tweede staat. Beide partijen hebben heel wat raakvlakken. Ook noem je ze beide 'te academisch', wat dat ook mag inhouden...quote:Op woensdag 18 januari 2012 03:22 schreef Tup4Ever het volgende:
Nee, sorry, na doorlezen van alle posts zal ik niet reageren op het holle getoeter van VVD populisten.
1. SP. Slim (ong. hoogst opgeleid in TK), rechtlijnig, activistisch. En dat compromissen maken komt wel goed, en is nu nog niet nodig. Voorspelden veel van huidige problemen.
2. Groenlinks. Te academisch. Kunduz is een fout. En dit kabinet gedogen moeten ze niet doen.
3. CU. Integer. Oog voor zwakkeren. Ideologie. Pragmatisch christelijk.
4. PvdA. Bestuurderspartij. Lijkt SP te willen zijn....totdat er bestuurd kan worden, dan net zo erg als CDA, VVD (die drie reken ik de teloorgang het meeste aan want in verschillende samenstellingen in kabinet, andere partijen kruimels toewerpend)
5. PVV. Rechtlijnig. Factfree. Vooral links over 1 kam scheren zeer ergerlijk. Politiek doet hij het slim.
6. CDA. Bestuurderspartij. Zeer loyaal. Hebben ook voor sociaal, maar geven die veel te graag op om te besturen.
7. PvdD. One-issue partij die andere standpunten er met de haren bijsleept (en daarmee overbodig wordt; bleven ze maar one issue)
8. SGP. Te christelijk.
9. VVD. Werkgeverslobby. Macht en geld. Veel fraudeurs (Hooijmaaiers!!). Hebben imago "goed voor het geld" maar dat is BS en window-dressing. Geven net zo veel uit maar aan rechtse hobbies.
10. D66. Te academisch. Te opportunistisch. Idealen zijn er om als plastic kroonjuwelen kwijt te raken. Te rechts. Houden van "verandering" om het veranderen, niet omdat het nodig is.
Ik vind dat ze dedain uitstralen, eigenlijk vanaf van Mierlo (Wolffensperger vond ik ook wel ok). Thom de Graaff had dat. Brinkhorst ook. Pechthold in het kwadraat. Benaderen onderwerpen vaak met een zogenaamd wetenschappelijke houding. Veel name-dropping en onderzoeken noemen. Dat lijkt goed, maar het lijkt vooral in het kader te staan van het uitstralen van superioriteit. Dit tezamen met hun naïeve we moeten veranderen om het veranderen" gedachte maakt dat ik van D66 de meeste jeuk krijgt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:19 schreef Elfletterig het volgende:
Niet dat ik over elk lijstje wil discussiëren, maar ik ben wel benieuwd waarom D66 op de laatste plaats terechtkomt, terwijl GroenLinks tweede staat. Beide partijen hebben heel wat raakvlakken. Ook noem je ze beide 'te academisch', wat dat ook mag inhouden...
Dat klopt, maar VVD straalt minder dedain uit. Ze komen er ronduit voor uit dat ze alleen voor de rijken opkomen. Al zijn de linksere VVD-ers erg gevoelig voor woorden als dat ze "asociaal" zijn. Zijn ze natuurlijk wel. Had wel wat lager gemogen idd.quote:Ik proef een duidelijke weerstand tegen een (te) rechtse koers, maar D66 is toch echt minder rechts dan de VVD. Stel dat de VVD regeert, met welke partijen zouden dat dan moeten doen, vind je? Volgens mij zijn de kroonjuwelen bij D66 allang naar de achtergrond verdwenen. De partij bepleit onder meer ingrepen in de woningmarkt en het (versneld) in stappen verhogen van de AOW-leeftijid. Maar dergelijke veranderingen zijn in jouw optiek niet nodig?
Dat klopt, maar ik vind dat dit geheel wordt verklaard vanuit "2006" toen ze 25 zetels haalden. Ik geloof eigenlijk wel dat het CDA het niet zag zitten om met twee linksere partijen te regeren. Maar SP heeft dat gewoon onhandig gedaan, die zei meteen "als jullie ons niet willen stik er dan maar in" maar men verwacht een heel ritueel rond dergelijke onderhandelingen. Ze hadden pas een maand later nee moeten zeggen. Politieke handigheid die de PvdA en CDA wel hebben....en daarom ook onbetrouwbaarder zijn. Overigens is het bij "meer bereiken" maar net de vraag wat bedoeld wordt. Ironisch is dat "meer bereiken" vaak geïnterpreteerd wordt als "meebesturen". Maar zeg eens, wat heeft D66 in de tijd van hun plastic kroonjuwelen dan bereikt? Misschien het o zo succesvolle privatiseren van de energiebedrijven? ;-)quote:Ik heb trouwens ook wel sympathie voor de SP (zie mijn lijst eerder in het topic), maar je moet toch ook onderkennen dat de partij zijn populariteit nog nooit heeft weten om te zetten in regeringsdeelname. Wat dat betreft is de PvdA iets gematigder, sluiten ze compromissen, maar bereiken ze aan het einde van de dag uiteindelijk meer.
Heeft eerder te maken dat hier mensen zitten die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in de politiek. Niet echt een reële afspiegeling wat zich daadwerkelijk in de maatschappij afspeelt. Het gros van de mensen denkt überhaupt niet over politiek na en stemt puur op andere, vaak oppervlakkige, gronden.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:33 schreef Knipoogje het volgende:
Het trieste van dit topic is dat het maar weer eens bewijst dat D'66 bij 99% van alle Fokkers in de top 3 beste partijen staat, maar toch altijd maar 10 zetels scoort... Lang leve strategisch stemmen of altijd favo partij nummer 2 of 3 zijn
Ik weet ook niet of 148 zetels voor de D66 zo'n zegen voor Nederland zou zijnquote:Op donderdag 19 januari 2012 23:33 schreef Knipoogje het volgende:
Het trieste van dit topic is dat het maar weer eens bewijst dat D'66 bij 99% van alle Fokkers in de top 3 beste partijen staat, maar toch altijd maar 10 zetels scoort... Lang leve strategisch stemmen of altijd favo partij nummer 2 of 3 zijn
Als D66 zichzelf dan opheft wegens incompetentie krijgen de laatste twee kamerleden het aardig druk.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of 148 zetels voor de D66 zo'n zegen voor Nederland zou zijn.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of 148 zetels voor de D66 zo'n zegen voor Nederland zou zijn.
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 00:45 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als D66 zichzelf dan opheft wegens incompetentie krijgen de laatste twee kamerleden het aardig druk.
Schijnbaar wel hè.quote:Op donderdag 2 februari 2012 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
De eurofiele VVD is jouw favoriete partij, VS?
Combineer het economisch liberalisme van de VVD en het persoonlijk liberalisme van D66 en je hebt een partij met 40-45 (no pun intended) virtuele zetels.quote:Op donderdag 19 januari 2012 23:33 schreef Knipoogje het volgende:
Een gemiddeld profiel in de OP zou leuk zijn inderdaad. Genoeg FOK!kers met tijd teveel zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn er misschien nog mensen die hun top 10 willen bijstellen?
Hoop trouwens wel dat dit topic vol komt zodat we een overzicht krijgen van de politieke voorkeur van de gemiddelde Fok! member.
"iedereen telt mee". Behalve "brede volkspartij" de PVV...De stuitende hypocrisie van linkse "sociaal"-"democraten".quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:25 schreef rockstah het volgende:
1. PVDA
Sowieso heb ik een voorliefde....
...
10. PVV
Geen verrassing natuurlijk. Nou is hij misschien niet persoonlijk verantwoordelijk voor het huidige maatschappelijke klimaat jegens allochtonen, daarvoor richt ik mijn pijlen liever op Fortuyn. Toch is en blijft dhr. Wilders een afschuwelijke demagoog met een 'partij' die nog nooit iets positiefs bijgedragen heeft aan de politiek en het land en het vergiftigen van debatten als enige functie lijkt te hebben. Weg ermee svp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |