Je had net makkelijk puntjes kunnen pakken in de AKQ.quote:Op zaterdag 17 december 2011 02:38 schreef tong80 het volgende:
Is goed.
Je mag altijd meedoen en meeposten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To err is human, to forgive bovine.
Ik kijk er af en toe. Er zijn erbij die zitten vrijwel alleen daar. Ben dan ook vaak te laat.quote:Op zaterdag 17 december 2011 02:41 schreef ß het volgende:
[..]
Je had net makkelijk puntjes kunnen pakken in de AKQ.
Wie had er hits met o.a Against the wind, Mainstreet en still the same?
Dankquote:Op zaterdag 17 december 2011 14:33 schreef Karina het volgende:
Volgende keer op nieuw deel drukken, tong
Moge 's Heeren zegen op uw werk rustenquote:Op zondag 25 december 2011 18:30 schreef tong80 het volgende:
Wat zei Mies Bouman altijd voordat de lopende band werd gestart ?
Ik heb een LP van Snip en Snap waar dit op staatquote:Op zondag 25 december 2011 18:58 schreef Gravedigger het volgende:
Ik bouw een schroefje in een moertje van een boutje aan een nippeltje
Zit in de buurt. Die kwam steevast wanneer een van de finalisten had plaatsgenomen op dat spuuglelijke plastic krukje.quote:Op maandag 26 december 2011 12:02 schreef Tarado het volgende:
Ik kan me wel "licht uit spot aan" herinneren maar of dat met die lopende band te maken had geen idee
Helemaal goedquote:Op maandag 26 december 2011 12:02 schreef Tarado het volgende:
Ik kan me wel "licht uit spot aan" herinneren maar of dat met die lopende band te maken had geen idee
Ik meende dat het riedeltje bij die lopende band altijd iets was in de orde van 'muziek klaar ?, band klaar ? , kandidaat klaar ? hele kolerezooi klaar ? ..... starten maar'quote:
Als ik dit zo lees is het misschien niet helemaal goed...quote:
Maar goed ik stel toch een nieuwe vraag;quote:Op maandag 26 december 2011 13:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zit in de buurt. Die kwam steevast wanneer een van de finalisten had plaatsgenomen op dat spuuglelijke plastic krukje.
waarom onthou ik dit allemaal
Bellamyquote:Op maandag 26 december 2011 16:21 schreef Disana het volgende:
Hoe heette de gegoede familie in de jaren-zeventigserie Upstairs Downstairs?
Echt? Vanavond en morgen en overmorgen komen er drie vervolgdelen. Ik ben gek op kostuumdramaquote:Op maandag 26 december 2011 16:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Bellamy
ik val nog in slaap als ik er aan terugdenk
Maar had ik het nou goed of nietquote:Op maandag 26 december 2011 16:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Echt? Vanavond en morgen en overmorgen komen er drie vervolgdelen. Ik ben gek op kostuumdrama
Daar zit je wel mee zie ik, als het alleen maar getriggerd wordt op het moment dat het nodig is lijkt het me geen probleemquote:Op maandag 26 december 2011 16:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Maar had ik het nou goed of niet
ik vraag me af waarom het menselijk geheugen zo vol zit met zooi die je helemaal niet wilt onthouden
Ja je had het goedquote:Op maandag 26 december 2011 16:28 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Maar had ik het nou goed of niet
ik vraag me af waarom het menselijk geheugen zo vol zit met zooi die je helemaal niet wilt onthouden
"De beste manier om iets te onthouden is proberen het te vergeten"quote:Op maandag 26 december 2011 16:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja je had het goed
Geen idee waarom we onthouden wat we niet belangrijk zeggen te vinden.
Je bent lief voor me.quote:Op maandag 26 december 2011 17:21 schreef Disana het volgende:
Hmm, het ligt op het puntje van mijn tong,
Aardbeziën in kamelenquote:Op maandag 26 december 2011 19:42 schreef trabant het volgende:
Ti Ta Tovenaar probeerde wat waarin te veranderen?
Ik zoek twee Nederlandse acteurs. Beiden overleden.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:27 schreef Disana het volgende:
Eric Engerd, Catweazle en dus de al besproken Dr. Who.
Dolf Brouwers in een kinderserie? Kan ik me van Ko van Dijk ook niet herinneren trouwensquote:Op zaterdag 31 december 2011 16:26 schreef trabant het volgende:
Ko van Dijk en Dolf Brouwers?![]()
(Voor het eerst dat ik die twee samen in één zin zie...)
Juist van Ulsen in de vloek van de woestewolf en Jongewaard als Gruizel in Hamelenquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Henk van Ulsen en Leen Jongewaard?
Zonder die initialen had ik het nooit kunnen raden. Even iets nieuws bedenken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist van Ulsen in de vloek van de woestewolf en Jongewaard als Gruizel in Hamelen
Ik denk dat niet veel mensen het nog zullen weten met al die ontkerkelijking. Maar ik vind het een vraag in de sfeer van deze feestdagenquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:42 schreef tong80 het volgende:
Geen idee. Weet ook niet wat het met 40+ heeft te maken
OKquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat niet veel mensen het nog zullen weten met al die ontkerkelijking. Maar ik vind het een vraag in de sfeer van deze feestdagen![]()
Weet je echt niet na hoeveel dagen de drie koningen bij Jezus kwamen kijken? Er is zelfs een Engels liedje overquote:
Juist!quote:
Zo zie je maar, nooit te oud om te leren, ik had er nog nooit van gehoord, iedereen een gelukkig nieuwjaarquote:Op zondag 1 januari 2012 12:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Juist!
En een gelukkig nieuwjaar gewenst, puzzelaars
Maar het liedje heb je toch vast wel eens gehoord? Er valt rond de feestdagen bijna niet aan te ontkomen.quote:Op zondag 1 januari 2012 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo zie je maar, nooit te oud om te leren, ik had er nog nooit van gehoord, iedereen een gelukkig nieuwjaar
Ja dat klopt maar wel een tijd geleden, ik doe altijd mijn best om alles wat met Kerst te maken heeft te vermijdenquote:Op zondag 1 januari 2012 12:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar het liedje heb je toch vast wel eens gehoord? Er valt rond de feestdagen bijna niet aan te ontkomen.
Daarin kan ik me ook wel vinden. Dit jaar is het me aardig gelukt, jou ook hoop ikquote:Op zondag 1 januari 2012 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar wel een tijd geleden, ik doe altijd mijn best om alles wat met Kerst te maken heeft te vermijden
Ja hoor, ik wordt daar steeds beter inquote:Op zondag 1 januari 2012 12:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Daarin kan ik me ook wel vinden. Dit jaar is het me aardig gelukt, jou ook hoop ik
Correctquote:Op zondag 1 januari 2012 16:04 schreef trabant het volgende:
Ingenieur Manusama?
Edit: Voor de vorige vraag: zie ook Twelfth Night van Shakespeare.
Frank Kramer? Te cynisch?quote:Op maandag 2 januari 2012 12:02 schreef tong80 het volgende:
Wie was de eerste presentator van de AVRO's Weekentkwis ? En waarom werd ie ontslagen ?
Nee veel ouder iemand. Was oorspronkelijk sportverslaggever.quote:
Hij werd ontslagen door zijn alcoholismequote:Op donderdag 19 januari 2012 22:24 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Peter Knegjens en later Fred Oster (zonder snor). Met de marmottenrace
Peter werd ontslagen omdat hij te 'markant' was met zijn hippe taalgebruik. (deze heb ik opgezocht)
Korsakov?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:52 schreef tong80 het volgende:
Hoe heette de band van Bonnie St. Claire ?
Ze hebben er idd allebei in gezongenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:59 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Unit Gloria?
-edit nee die was van Robert Long-
Topsies, Tops of Toppies of zoiets toch?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 13:52 schreef tong80 het volgende:
Hoe heette de band van Bonnie St. Claire ?
United Gloria was al goed Bluezz. De bands die jij noemt ken ik niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 18:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Topsies, Tops of Toppies of zoiets toch?
John Lennon begon in the Cricketsquote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:38 schreef Bluezz het volgende:
Nee ze is begonnen in een bandje die de Topsy's heet (even nagezocht)
Stuif es in? Gokjequote:Op vrijdag 20 januari 2012 20:46 schreef tong80 het volgende:
In welk programma uit de jaren 70 was Erika Terpstra jurylid ?
quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:08 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Je bedoelt toch niet Tweekamp hè? Daar was ze een soort spreekstalmeester, maar ze zat niet in de jury. Die bestond uit de heren Krijn en Van Pesch. Ik hoor het Judith Bosch nog zeggen!
Neequote:Op zondag 22 januari 2012 17:42 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Ah, de Berend Boudewijn kwis dan?
Voor een Briefkaart op de Eerste Rang.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:21 schreef tong80 het volgende:
In welke kwis waren Yoka Beretty en Rinus Ferdinandusse jurylid ?
Ja hoor, Briefkaart had ook een jury, ik weet alleen niet meer waarom eigenlijk: je zou denken als je vraagt naar film A dat het nooit film B kan zijn.quote:Op maandag 23 januari 2012 14:50 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Klinkt plausibel, maar ik kan me niet herinneren dat die kwis een jury had?
Klopt, ik heb dat ooit nog ergens gepost, ik zag het bij TV Max geloof ik, ik zat echt vanquote:Kandidaat mijnheer Thé, die weet ik nog wel! Kwam er nog niet zo lang geleden achter dat dat de fameuze tekenaar/illustrator Thé Tjong Khing was/is.
Juist! Het was een heel bekende reclame; meisje dat met een lippenstift op de spiegel het verschil tussen Amira tampons en gewone aanschouwelijk maakte.quote:
Ja, zo'n soort beeld had ik er idd ook bij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 01:06 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Juist! Het was een heel bekende reclame; meisje dat met een lippenstift op de spiegel het verschil tussen Amira tampons en gewone aanschouwelijk maakte.
Poets, Candid Camera?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 15:50 schreef tong80 het volgende:
Hoe heette het eerste verborgen camera programma ? Extra punten voor de Amerikaanse versie.
Vakkenvuller in de Albert Hein ?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 18:22 schreef trabant het volgende:
Big Willem, en dan moet je 'big' op zijn Engels lezen. Wat zou er van hem geworden zijn?
Easy Rider?quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:30 schreef tong80 het volgende:
Met welke film had Jack Nickolson zijn doorbraak ?
Pieter Menten?quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:26 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Zo halverwege de jaren ’70 probeerde een oude, rijke man wat kunstwerken te verkopen. Dat had hij beter niet kunnen doen, want van het één kwam het ander en na veel vijven en zessen belandde hij achter de tralies. Wie was hij?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:28 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Ja! Hmm... ik had iets cryptischer moeten zijn.
Herald of Free Enterprise.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:33 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
Wat was de naam van het schip dat eind jaren 80 zonk bij Zeebrugge waarbij 193 mensen het leven lieten?
Ik wil het ook wetenquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:07 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Ik weet 't wel, maar ik heb gegoogeld
Ik zal een hint geven: dit is plantaardig en niet duurzaam - en dat laatste is ook de bedoeling.quote:
Geen idee een blad van een bepaalde plant?quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zal een hint geven: dit is plantaardig en niet duurzaam - en dat laatste is ook de bedoeling.
Warm...quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geen idee een blad van een bepaalde plant?
Beschuldig je me nu van Googlenquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:04 schreef Gravedigger het volgende:
Google ook nog even op de musicus
Gavin Friday ?quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:04 schreef Gravedigger het volgende:
Google ook nog even op de musicus
Nee hoor. The Alan Parsons Project.quote:
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:45 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Isabella Rossellini - Ingrid Bergman
Helemaal goedquote:
quote:is een voormalige Nederlandse marathonloper. Hij kreeg in Nederland grote bekendheid wegens het behalen van olympisch zilver en de Europese titel op de marathon.
Had allemaal gekund, maar nee.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:16 schreef Berkery het volgende:
Haar: Phil Collins
Neus: Pete Townshend
Tanden: Shane MacGowan
Geen idee
quote:
Jaja, halve puntjes gescoord!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:39 schreef Mickeys het volgende:
qua tanden zou je kunnen denken aan steve taylor of freddy mercury maar haar en neus... caramba, die zou ik niet weten. Rod Stewart als haar? Steve Taylor had meer haar toch?
Holleeder.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:38 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Welke crimineel wordt De Neus genoemd ?
Hitler ook.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:55 schreef Berkery het volgende:
Ik heb het al opgezocht, was voor mijn tijd.
Die zat in een bunkerquote:
Klopt, maar het staat me bij dat Tom Okker hoogstens derde heeft gestaan. Kraai ook zoiets.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:55 schreef Gravedigger het volgende:
Tom Okker was ook mijn eerste gedachte. Tennis kent geen WK!
Tuurlijk. Schaakte een WK-match tegen Karpov. Was kansloos.quote:
Maar 's avonds laat die analyses van Hans Böhm, die waren heerlijk om naar te kijken. Of was dat nou bij een Karpov-Kasparov match? Ja, Hans Böhm had wel wat hoor, daar en toenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Schaakte een WK-match tegen Karpov. Was kansloos.
Ze weigerden hem idd.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:39 schreef Berkery het volgende:
Zij kregen beiden ooit een Oscar maar kwamen 'm niet ophalen.
Qua Ierland en Italië valt bij mij de keuze nogal snel op The Life of Brianquote:Op zondag 5 februari 2012 11:38 schreef Berkery het volgende:
Welke film werd onder andere in Ierland, Italie en Noorwegen verboden?
In Zweden werd de film geadverteerd als "de film die zo grappig is dat de Noren hem verboden"
Klopt ookquote:Op zondag 5 februari 2012 11:42 schreef Ouwesok het volgende:
Qua Ierland en Italië valt bij mij de keuze nogal snel op The Life of Brian
In de serie allemaal wel een keer denk ikquote:
3 goed. Maar er is een bekendere Kowalski van een bekendere acteur.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:40 schreef Berkery het volgende:
Uit welke films
Rupert Pumpkin
Travis Brickel
Hannibal Lector - Manhunter, Silence of the lambs, Hannibal, etc..
Nancy Spungen - Sid & Nancy
Kowalski - Madagascar
Correct.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:24 schreef Waaghals het volgende:
taxi driver
king of comedy
als je nou de namen nog ff goed spelt
Juistquote:Op vrijdag 10 februari 2012 07:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Fahdronc of hoe jhet ook schrijft ?
Ik zal het maar zeggen dan. In een bedrijf hadden ze een camera op het koffiezetapparaat gezet om te controleren of ie was doorgelopen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:10 schreef trabant het volgende:
Dan was het een filmpje op intranet.
Oh ja, nu je het zegt herinner ik het me weer. Grappig toch dat dat eens spectaculair was.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zal het maar zeggen dan. In een bedrijf hadden ze een camera op het koffiezetapparaat gezet om te controleren of ie was doorgelopen.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zal het maar zeggen dan. In een bedrijf hadden ze een camera op het koffiezetapparaat gezet om te controleren of ie was doorgelopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar stond dat koffiezetapparaat precies?
Nee het was niet bij Netscape.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:55 schreef Berkery het volgende:
Bij Netscape?
..of ben ik in de war met de Netscape Fishcam![]()
Ik dacht eigenlijk Oxford nadat die hint gegeven werd, maar dat had iemand anders al gepost.quote:
Hint ?quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk Oxford nadat die hint gegeven werd, maar dat had iemand anders al gepost.
Het juiste antwoord was al gegeven door Ulx, zie een paar posts hierboven Het grote 40+ Triviant-topic. #13. Ulx mag/moet een nieuwe vraag stellenquote:
Niemand won een medaille.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:03 schreef tong80 het volgende:
Wat was voor Nederland het bijzondere aan de Olympische spelen van Sarajewo ?
Juist.quote:
quote:Op zondag 4 maart 2012 17:12 schreef Tarado het volgende:
Dat is een goed stel: Theo Reitsma
Zijn we er toch ingetuind? Herman Kuiphof
Het enige dat ik heb opgestoken bij de KNVB-cursus is een sigaret: W van Hanegem?
Ik ben bekender dan Jezus Christus: Pelé? Fout. Een muzikant.
Warmer kun je niet zijn.quote:
John Lennon dan en ik dacht nog wel dat die bescheidener was dan Paul McCartney, zal wel met zijn al dood zijn te maken hebbenquote:
Correctquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
John Lennon dan en ik dacht nog wel dat die bescheidener was dan Paul McCartney, zal wel met zijn al dood zijn te maken hebben
quote:Op zondag 4 maart 2012 17:08 schreef tong80 het volgende:
[b]Wie zeiden ?
Mart ik ben de gelukkigste man ter wereld Joop Zoetemelk
Hilbert jongen je moet nog een rondje Evert ten Napel
Beiden fout.quote:
Nee, denk aan een oud coach. En Henk Terlingen is ook fout. Die kwam niet terug na een bijna dodelijk ongeluk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:15 schreef Ulx het volgende:
Heinze Bakker of Theo Koomen zou ook nog kunnen met dat Hilbert fragment
quote:Op zondag 4 maart 2012 17:08 schreef tong80 het volgende:
[b]Wie zeiden ?
Mart ik ben de gelukkigste man ter wereld - Kneet
pfff. volgens mij heb ik echt niet opgelet tijdens mijn jeugd. Moet wel zeggen dat mijn mams geen tv in huis wou hebben en radio altijd op de klassieke zender stondquote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:15 schreef tong80 het volgende:
Wie zijn of waren :
Apollo Henkie
De witte reus van Abbekerke
D'n Boet
Dolle Dries
The voice
The Brad Pack
Ziggy Stardust david bowie?
Bob Zimmerman ?
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:15 schreef tong80 het volgende:
Wie zijn of waren :
Apollo Henkie - Henk Terlingen -
De witte reus van Abbekerke - Een motorcoureur(Zeelenburg?)
D'n Boet - Boet van Dulmen
Dolle Dries - Dries van Wijhe(Marathonschaatser)
The voice - Frank Sinatra
The Brad Pack - Bedoel je de Rat pack?
Ziggy Stardust - David Bowie?
Bob Zimmerman ? - Bob Dylan
Dus David Bowie was zowaar goedquote:
Maar het bestaat wel hè ?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:43 schreef Gravedigger het volgende:
De Brad Pack gegoogled. Die zei me echt niets!
Ik ben één keer naar de TT van Assen geweest en juist toen won iequote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:36 schreef Gravedigger het volgende:
Ah nee, het schiet me te binnen. Wik Hartog
Nee, da's the Rat Pack. The Brat pack is de jaren '80 variant daarop. Acteurs en actrices als Rob Lowe, Emilio Estevez en Molly Ringwaldquote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:06 schreef maryen65 het volgende:
De brad pack is toch de zangers, Frank Sinatra, en de rest van de namen kan ik nu niet opkomen , duh word al een daggie ouder
Sammy Davis Jr. en Dean Martinquote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:06 schreef maryen65 het volgende:
De brad pack is toch de zangers, Frank Sinatra, en de rest van de namen kan ik nu niet opkomen , duh word al een daggie ouder
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:14 schreef Berkery het volgende:
[..]
Nee, da's the Rat Pack. The Brat pack is de jaren '80 variant daarop. Acteurs en actrices als Rob Lowe, Emilio Estevez en Molly Ringwald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |