haha ik herken al die dingen, heel erg stom is dat, ik ben fucking dr. en nog denk ik dat ik het niet serieus genoeg aanpakquote:Op donderdag 15 december 2011 21:08 schreef Lindstrøm. het volgende:
Ik kijk ook, ik merk nu pas hoe pijnlijk en verneukt deze generatie is.
ja die kneuters met een bedrijf op hun 15de daar heb ik dan weer niks mee, of mensen zie zo nodig hoge cijfers zouden moeten halen en de VN naspelen op harvard.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:10 schreef UncleDolan het volgende:
Ik zie alleen maar arrogante zelfbelangrijke mensen![]()
Ga eens leven.
De psycholoog vroeg "maar wat wil je zelf" en dat wist ze nietquote:
Wtf. Inderdaad. Goede studie en eigen bedrijf. Toch moet ik meer.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha ik herken al die dingen, heel erg stom is dat, ik ben fucking dr. en nog denk ik dat ik het niet serieus genoeg aanpak
bah herkenbaarheid.
Helemaal gelijk man.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:10 schreef UncleDolan het volgende:
Ik zie alleen maar arrogante zelfbelangrijke mensen![]()
Ga eens leven.
Je hebt gewoon geen vrienden om toe te voegenquote:Op donderdag 15 december 2011 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb geen facebook maar het is geen statement
Inderdaad.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:15 schreef Bosbeetle het volgende:
wie studeert er tegenwoordig nou nog af op een theorie over de zwaartekracht
quote:Op donderdag 15 december 2011 21:16 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Inderdaad.
Deze docu is de verfilming van First World Problems.
Whahahaquote:
Ik heb altijd geleerd alles waar te voor staat is niet goed te veel, te zoet, te zout, tevreden.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:21 schreef Tinkepink het volgende:
Deze generatie zou eens wat minder op zichzelf moeten letten en niet steeds maar meer en beter willen. Wees gewoon eens blij, trots en tevreden.
Eens. Vind het erg sneu voor die mensen die zich altijd maar bang zijn wat anderen vindenquote:Op donderdag 15 december 2011 21:21 schreef Spanky78 het volgende:
Mensen leggen zichzelf te veel op. Dit meisje is het prototype braafje dat bij mij in de klas altijd vooraan zat. Het belangrijkste doel was succesvol worden. De enige uit mijn klas die succesvol waren zijn 1: de levensgenieters, 2. De mensen met een echte passie, sport, muziek, wiskunde.
De strebers is niet zo vel van terecht gekomen. Met name de typjes 'progresssief, apple' blijken helemaal niet speciaal en progressief te zijn.
Wees gewoon jezelf, niet degene die je denkt dat de mensen om je heen willen dat je bent.
Dan zeggen we toch gewoon voldaan of contentquote:Op donderdag 15 december 2011 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd alles waar te voor staat is niet goed te veel, te zoet, te zout, tevreden.
Die gast is geestelijk al bejaard.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:25 schreef Lindstrøm. het volgende:
Deze man weet wel wat hij zegt. Hij heeft puur een pak aan, omdat het 'moet'. Thuis zit hij lekker in z'n leisure kleding piano te spelen.
Vind hem helemaal niet bejaard overkomenquote:Op donderdag 15 december 2011 21:26 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Die gast is geestelijk al bejaard.
Ik overdrijf, maar ik krijg het gevoel alsof hij zich 48 voelt of zo.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:26 schreef Baszh het volgende:
[..]
Vind hem helemaal niet bejaard overkomen
Jij blinkt toch ook uit in iets? Afgestudeerd in iets heel specifieks? Als je daar geen reet aan had gevonden had je het nooit zover geschopt. Ms is dat jouw passie wel terwijl je dat niet op die manier ervaart.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Mensen die zeggen je moet kijken "wat maakt me blij" kunnen zelf altijd vanalles...
je moet gewoon doen wat je blij maakt, wat mij blij maakt is ongelovelijk goed gitaar spelen.. kijk zo...
En toch is iets doen wat je leuk vindt de enige manier om succesvol en enigzins gelukkig te worden. Je kunt beter een kutbaan hebben en weinig geld, maar wel elke dag blij naar je werk gaan.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Mensen die zeggen je moet kijken "wat maakt me blij" kunnen zelf altijd vanalles...
je moet gewoon doen wat je blij maakt, wat mij blij maakt is ongelovelijk goed gitaar spelen.. kijk zo...
ja dat is dus de hele clou van deze mensen (dat idee heb ik iig) ze doen allemaal wat ze leuk vinden maar vragen zich af of het wel 'goed' is om dat te doen...quote:Op donderdag 15 december 2011 21:28 schreef Modus het volgende:
[..]
Jij blinkt toch ook uit in iets? Afgestudeerd in iets heel specifieks? Als je daar geen reet aan had gevonden had je het nooit zover geschopt. Ms is dat jouw passie wel terwijl je dat niet op die manier ervaart.
Het is van John Frusciante, volgens mij van Niandra Lades & Usually just a T-shirt.quote:
Ze meten zich continue aan anderen. Moeten ze niet doen.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat is dus de hele clou van deze mensen (dat idee heb ik iig) ze doen allemaal wat ze leuk vinden maar vragen zich af of het wel 'goed' is om dat te doen...
Datzelfde heb ik ook ik ben dan wel gepromoveerd maar heb nog niet het idee dat ik er echt goed in ben.....
En voor je het weet maken ze je blauwquote:Op donderdag 15 december 2011 21:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
Zo waar wat zij zegt. Wat doe ik hier op FOK? Waarom moet ik überhaupt dit aan jullie laten weten, mensen die ik niet ken?
Ze doen niet wat ze leuk vinden. Ze doen wat ze denken dat anderen leuk vinden als ze dat doen. Daar ligt het probleem.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat is dus de hele clou van deze mensen (dat idee heb ik iig) ze doen allemaal wat ze leuk vinden maar vragen zich af of het wel 'goed' is om dat te doen...
Datzelfde heb ik ook ik ben dan wel gepromoveerd maar heb nog niet het idee dat ik ergens echt goed in ben.....
Vanwege het gebrek aan 'brede erkenning' zeg maar?quote:Op donderdag 15 december 2011 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Datzelfde heb ik ook ik ben dan wel gepromoveerd maar heb nog niet het idee dat ik ergens echt goed in ben.....
Vanwege een soort gebrek aan ambitie ofzo lastig uit te leggen, wat ze hier ook zeggen je bent altijd bezig je 'cv' te bouwen uit te zoeken wat je wilt doen, maar ondertussen vergeet je de vraag wat wil ik nu eigenlijk doen en kan ik dat welquote:Op donderdag 15 december 2011 21:34 schreef Modus het volgende:
[..]
Vanwege het gebrek aan 'brede erkenning' zeg maar?
quote:
Is volgens mij vaker gesampled in meerdere hip hop tracks.quote:
quote:Op donderdag 15 december 2011 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo herkenbaar elke keuze die je maakt slaat de deuren voor andere dicht, als ik er nu voor kies uit de wetenschap te gaan en het bedrijfsleven in dan kan ik nooit weer terug de wetenschap in...
Nu is hij even wat minder gepast imoquote:
Vind het een typisch First World Problem, moeten kiezen tussen alleen maar fijne dingen.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:40 schreef Baszh het volgende:
[..]
Nu is hij even wat minder gepast imo
ergo hij voelt zich beter dan zijn oudersquote:Op donderdag 15 december 2011 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
hij is bang dat hij het ego van zn ouders schaad, ipv dat hij denkt dat ze trots op hem zijn
quote:Op donderdag 15 december 2011 21:47 schreef DrDentz het volgende:
Op zoek naar boeken over keuzestress.. we hebben 200 boeken kies maar
van amelie tochquote:Op donderdag 15 december 2011 21:48 schreef Baszh het volgende:
Fijn liedje, speelt mn zusje ook altijd in 3x normaal tempo
illustreert meteen zijn probleem.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:49 schreef UncleDolan het volgende:
Wat lult die gast nou over Mulisch zonder ook maar een boek van hem gelezen te hebben?
Hij wil herdacht worden, waarschijnlijk ook een standbeeldquote:Op donderdag 15 december 2011 21:49 schreef UncleDolan het volgende:
Wat lult die gast nou over Mulisch zonder ook maar een boek van hem gelezen te hebben?
Rare manier om een schrijver als voorbeeld te hebben en dan geen enkel boek van hem te lezen.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:50 schreef Baszh het volgende:
[..]
Hij wil herdacht worden, waarschijnlijk ook een standbeeld
Mijn held is rachmaninov ik ken alleen geen muziek van hem, maar hij heeft wel een coole naam met een vervoeging van raggen erinquote:Op donderdag 15 december 2011 21:52 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Rare manier om een schrijver als voorbeeld te hebben en dan geen enkel boek van hem te lezen.
Hahaha! Hou het dan maar bij de raggende mannen.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn held is rachmaninov ik ken alleen geen muziek van hem, maar hij heeft wel een coole naam met een vervoeging van raggen erin
nee van yann tiersenquote:
Inderdaad een held. Hij zei zinnige dingen.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:54 schreef Ryon het volgende:
Zat Danny Mekic ook in deze docu? Zo ja baas. Wel typisch VPRO gemekker. Die lui proberen een hele generatie een verzonnen probleem aan te praten.
quote:Op donderdag 15 december 2011 21:47 schreef DrDentz het volgende:
Op zoek naar boeken over keuzestress.. we hebben 200 boeken kies maar
Ze beoefend ook nog eens fightclub met een club mensen. Zij is echt de weg kwijt volgens mij..quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:41 schreef Ryon het volgende:
De uitzending wordt nogmaals herhaald (op dit moment).
Here jezus, wat een ongelooflijke autist is die chick die er steeds doorheen komt. Had een fokker kunnen zijn.
De kinderen van generatie x zijn nog verwender dan de babyboom kinderen denk ik.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:12 schreef Karina het volgende:
Net nog een stukje gekeken. Totaal niet herkenbaar voor mij (maar ik ben allang geen 20 meer). Ze kwamen me nogal verwend over.
Vroeger, jaren 80, heette het de patatgeneratie, nu schijnbaar dus de strawberrygeneratie.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:15 schreef Macabrefuture het volgende:
[..]
De kinderen van generatie x zijn nog verwender dan de babyboom kinderen denk ik.
Mensen die zo bezig zijn met hun zelf en daardoor geen kinderen meer kunnen krijgen omdat het niet in hun planning past noem ik de "panda generatie"..quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Vroeger, jaren 80, heette het de patatgeneratie, nu schijnbaar dus de strawberrygeneratie.
Misschien moet je vaker Tegenlicht bekijken, of een ander kwaliteitsprogramma.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:16 schreef Lindstrøm. het volgende:
Ik ga deze docu nog een keer bekijken. In lange tijd niet zo'n "terechte" docu gezien.
Ik denk dat die Danny ondernemer meer filosofie in zijn pink heeft dan die 19-jarige "Muzikant/Schrijver" die graag Harry Mulisch wil gaan overtreffen.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:25 schreef Lindstrøm. het volgende:
Deze man weet wel wat hij zegt. Hij heeft puur een pak aan, omdat het 'moet'. Thuis zit hij lekker in z'n leisure kleding piano te spelen.
Dat was echt pijnlijk van die moeder-bitchquote:Op donderdag 15 december 2011 21:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeps die sneer naar die 'oudere' broer goed voorbeeld doet volgen (of is die jonger)
Psychologen willen gewoon op een makkelijke manier geld verdienen, beetje gelul aanhoren en "een luisterend oor" aanbieden, en dan doen alsof ze het allemaal begrijpen. Zeker Amerikaanse private psychologen.quote:Op donderdag 15 december 2011 21:57 schreef arucard het volgende:
Ik erger me wel altijd aan die psychologen die maar even vertellen wat je probleem is, ben van mening dat je dat beter zelf kan uitzoeken.
Als je sites kunt bouwen, en je hebt een goed idee kun je inderdaad snel veel geld verdienen. Je hebt niet veel kosten, maar de inkomsten kunnen wel groot worden.quote:Op donderdag 15 december 2011 22:05 schreef Ryon het volgende:
Natuurlijk heb je ook mongolen zoals Nalden (25 jaar) die dankzij de netwerk mogelijkheden ook een zekere populariteit/fortuin hebben vergaard. Maar dan krijg je meer het gevoel dat een kneusje geluk gehad heeft met het vinden van een luchtbel dan iemand die echt ondernemerschap en zelf ontplooiing ademt en droomt. Dat laatste is toch een stuk inspirerender.
Die muzikant/schrijver sloeg inderdaad nergens op.quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat die Danny ondernemer meer filosofie in zijn pink heeft dan die 19-jarige "Muzikant/Schrijver" die graag Harry Mulisch wil gaan overtreffen.
Nalden heeft zijn knaken niet zozeer gemaakt door het bouwen van een website, maar door het commercieel exploiteren van een bepaalde grootstedelijke scene. Tot op het irritante af. Prima natuurlijk, maar dat is meer een luchtbel uitmelken dan iets innovatiefs toevoegen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Als je sites kunt bouwen, en je hebt een goed idee kun je inderdaad snel veel geld verdienen. Je hebt niet veel kosten, maar de inkomsten kunnen wel groot worden.
Maar lang niet elke jongere kan goed sites bouwen (Nee, op je iPad rommelen wil nog niet zeggen dat je sites kan maken). Totale lariekoek allemaal dus.
Ik denk dat een belangrijk deel van de doelgroep van deze documentaire ook tegelijk het onderwerp is (twintigers). Wat bij een documentaire over het vmbo onderwijs weer anders kan liggen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien moet je vaker Tegenlicht bekijken, of een ander kwaliteitsprogramma.
Deze docu zei geen reet, behalve dat er een handjevol internetondernemers zijn die succesvol zijn, en dat er vast en zeker zat ambiteuze jongeren zijn.
Je had misschien ook wel een docu kunnen maken over kansloze vmbo'ers die helemaal niet ambtieus zijn, of een docu over vmbo'ers en havisten die gewoon een "normaal" modaal leven nastreven.
Ik heb dat project van hem niet echt gevolgd, maar het zal ongetwijfeld niet vele wezenlijks toevoegen (behalve dat een bepaalde groep het handig vindt). Het zijn allemaal van die concepten op toch al bestaande concepten. Maar bezoekers betekent geld, dus hij zal vast blij zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nalden heeft zijn knaken niet zozeer gemaakt door het bouwen van een website, maar door het commercieel exploiteren van een bepaalde grootstedelijke scene. Tot op het irritante af. Prima natuurlijk, maar dat is meer een luchtbel uitmelken dan iets innovatiefs toevoegen.
[..]
Ik denk dat een belangrijk deel van de doelgroep van deze documentaire ook tegelijk het onderwerp is (twintigers). Wat bij een documentaire over het vmbo onderwijs weer anders kan liggen.
Dat zorgt ervoor dat de aflevering niet alleen een informatief karakter heeft, maar ook probeer te confronteren (het publiek als het ware een spiegel voor te houden). Of dat helemaal gelukt is weet ik niet, maar het geeft zeker een extra dimensie aan deze uitzending.
Ik moest wel lachen om die BDO-accountancy oplichtersbaas die zei "Zo heb ik elke werknemer voor het nieuwe jaar een iPad cadeau gegeven".quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die muzikant/schrijver sloeg inderdaad nergens op.
Mekic had ook weinig nieuws te melden. Mekic heeft gewoon een goede start gehad waar hij nog steeds van profiteert. Hij is niet iets compleet anders gaan doen, bijv. filosofie, waar hij ook succesvol in is.
Hij wil gewoon jong en hip zijn, en dat heeft die ict,er door en slaat er een slaatje mee uit.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen om die BDO-accountancy oplichtersbaas die zei "Zo heb ik elke werknemer voor het nieuwe jaar een iPad cadeau gegeven".
De tering, wat denkt die mongool daarmee te bereiken?
Ja, geniale vent die Dannyquote:Op vrijdag 16 december 2011 18:20 schreef Macabrefuture het volgende:
[..]
Hij wil gewoon jong en hip zijn, en dat heeft die ict,er door en slaat er een slaatje mee uit.
Dat hoeft ook niet. Het gaat erom of je iets doet omdat je het leuk vindt (en talent voor hebt) en daarmee succes hebt, of omdat je iets doet omdat je er succes mee kan hebben en dat van je verwacht wordt. Wat Mekic uitstraalt is het eerste, en daar is hij al op jonge leeftijd mee bezig. Wat veel twintigers (deze generatie) hebben is het tweede. Iets doen omdat men dat van je verwacht of omdat je denkt dat het de standaard is in je omgeving.quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die muzikant/schrijver sloeg inderdaad nergens op.
Mekic had ook weinig nieuws te melden. Mekic heeft gewoon een goede start gehad waar hij nog steeds van profiteert. Hij is niet iets compleet anders gaan doen, bijv. filosofie, waar hij ook succesvol in is.
Ik denk dat Danny zijn talent ergens anders heeft liggen. Maar dat hij toevallig goed met computers overweg kan en daarom ICT heeft gedaan zodat hij nog meer onafhankelijk is van derden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, geniale vent die Danny.
Die lult gewoon een end raak op een interessante wijze, en mensen betalen hem blauw omdat ze er zelf niets van snappen.
Mee eens. Danny heeft gewoon op een jonge leeftijd een succes gehad en heeft daar verstandig op doorgebouwd. Hij lult gewoon lekker over onderwerpen waar anderen geen verstand van hebben. Hij betrekt ook nauwelijks onderzoek in zijn verhaal.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, geniale vent die Danny.
Die lult gewoon een end raak op een interessante wijze, en mensen betalen hem blauw omdat ze er zelf niets van snappen.
Dat probeert ze ook, door tot 4 uur 's nachts door te feesten om vervolgens 3 dagen achter elkaar in bed te huilen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:24 schreef Spanky78 het volgende:
Volgnes mij moet ze gewoon eens een beetje lol maken.
quote:Op vrijdag 16 december 2011 21:24 schreef Spanky78 het volgende:
Tegenlicht is inderdaad een stuk interessanter dan deze docu. Maar wel grappig om dat stresskipje met te hoge verwachtingen van zichzelf zo vast te zien zitten in haar slachtofferrol. Ik hoop voor haar dat ze er ooit eens uitkomt.
Het doet me hier aan denken:quote:Op zaterdag 17 december 2011 16:24 schreef Terreros85 het volgende:
Ik had het idee dat het een documentaire was over geslaagde 20'ers in plaats van een docu over 'mijn geneneratie'.
Was verder wel vermakelijk en herkenbaar. Respect voor die jongens die het al 'gemaakt' hebben. Ik ken ze ook, maar zulke mensen hebben allemaal het talent om te ondernemen en overal geld in te zien. Het is imo slechts een klein groepje met dit talent. De meeste mensen van mijn leeftijd hebben gewoon een baan/studie en zijn helemaal niet bezig om bedrijven op te richten.
Het viel me ook al op dat het een hartstikke labiel wijf met aandachtstekort is...quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:07 schreef Roi het volgende:
Mijn hemel de vrouw die nu in beeld is.. Dit kan je als maker toch niet in je TV-docu doen? Die vrouw bedriegt haar man en lijkt me duidelijk niet stabiel.
Wil je een wijntjequote:Op zaterdag 17 december 2011 22:07 schreef Roi het volgende:
Mijn hemel de vrouw die nu in beeld is.. Dit kan je als maker toch niet in je TV-docu doen? Die vrouw bedriegt haar man en lijkt me duidelijk niet stabiel.
Dat idee kreeg ik bij die ontmoeting wel.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:09 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Wil je een wijntje
T was 11 uur 's-ochtends
Dit is in scene gezet joh....toch ?
quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Specularium het volgende:
'Gebaseerd op waargebeurde verhalen.'
Dat vond ik ook. Hij deed wat hij deed met z'n hart. Geweldig.quote:Op vrijdag 16 december 2011 22:43 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Wat ik een mooie uitspraak vond, volgens mij van die muzikant/schrijver was: wat zou je doen als je nog maar 3 maanden te leven hebt? Bekijk dat voor jezelf, en ga dat doen. Iets wat ik ook graag zou willen. Ik vind bijvoorbeeld schrijven heel leuk, maar doe 't eigenlijk veel te weinig, terwijl ik er wél tijd voor heb.
Het is natuurlijk ook een slecht geschreven boek door een opgeblazen dandy waar praktisch iedereen wel iets weet tegen in te brengen.quote:Op zondag 18 december 2011 08:55 schreef Radioheader het volgende:
Hehe, ik moet het ook lezen voor de studie. Richard FloridaCreatieve klasse
![]()
Om heel eerlijk te zijn vind ik het behoorlijk gebakken lucht, maar natuurlijk wel slim gedaan van hem en ben behoorlijk jaloers dat ik niet zelf op die onzin ben gekomen.
Klopt, hij paste er ook eigenlijk helemaal niet tussen. De enige die wel deed wat ie leuk vond, in plaats van dat wat anderen verwachtten dat hij zou moeten doen. Dat was voor mij de onderliggende boodschap van de documentaire: mensen die teveel bezig zijn met wat anderen van hun verwachten.quote:Op zondag 18 december 2011 01:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat vond ik ook. Hij deed wat hij deed met z'n hart. Geweldig.
Maar het is wel het tegenovergestelde van de 'bv ik', waar je juist in je jonge jaren niet van vandaag tot morgen moet leven, maar juist zo keihard mogelijk aan je eigen professionele image moet werken om dan later, na je dertigste ofzo, goed voorbereid het 'echte leven' in kan gaan. Zoals bij die dames van YER zo mooi duidelijk werd.
Te laat, bedoel je zeker?quote:Op zondag 18 december 2011 01:40 schreef Ryon het volgende:
Ik ben iets te kaal om te inhoudelijk te reageren, maar: Richard FloridaHet boek dat de meeste studenten dienen te lezen.
Laat was het ook jaquote:
Zijn boek zie ik als een soort kunstwerk. Er zit weinig structuur in. Als je zijn statistische analyse uittekent dan krijg je een diagram dat eruit ziet als een abstract schilderij van Picasso: mooi om naar te kijken, maar de betekenis blijft vaag. Maar het boek schetst wel heel mooi een (herkenbaar) beeld en gevoel.quote:Op zondag 18 december 2011 08:55 schreef Radioheader het volgende:
Hehe, ik moet het ook lezen voor de studie. Richard FloridaCreatieve klasse
![]()
Om heel eerlijk te zijn vind ik het behoorlijk gebakken lucht, maar natuurlijk wel slim gedaan van hem en ben behoorlijk jaloers dat ik niet zelf op die onzin ben gekomen.
Sowieso, heb 't ook gezien op uitzendinggemistquote:Op zondag 18 december 2011 16:19 schreef JimmyJames het volgende:
Fuck gemist dit. Klinkt allemaal veelbelovend. Nu hopen dat het is terug te zien bij programmagemist.
Triest inderdaad. Als het echt was, was het wel priceless.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Specularium het volgende:
'Gebaseerd op waargebeurde verhalen.'
Al vond ik mr Stud Student ook wel erg over de top....quote:Op maandag 19 december 2011 17:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Triest inderdaad. Als het echt was, was het wel priceless.
En hoe weten we of de rest ook niet vooropgezet is (hoewel die iets reëler lijken).
goed he, maar dat kunnen we welquote:Op maandag 19 december 2011 18:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Haha we praten nu over 2 docu's door elkaar heen, die bv ik is niet nagespeeld die liefde in de tijd van internet wel. Die laatste vond ik ook geen klap aan trouwens.
Ik denk ook dat mensen zich teveel blindstaren op het behalen van cijfertjes. Goede cijfers halen en veel weten is niet alles. Veel van die 'rebellen' uit jouw omgeving die succesvol zijn zullen vast iets van een commissie of bestuur bij een studentenvereniging/ander soortige vereniging hebben gedaan. Dat draagt er denk ik ook aan bij hoe succesvol je bent, je leert jezelf dan kennen, en je sterke en zwakke punten. Met leren en lezen alleen kom je er niet, je leert daar niet van waar je wel of niet goed in bent (misschien wel wat je interessant vindt).quote:Op maandag 19 december 2011 00:05 schreef Schadenfreude het volgende:
Uit mijn eigen omgeving zijn het vooral de 'rebellen' die succesvol zijn. Degenen die redelijke maar zeker niet briljante cijfers halen, maar naast school met van alles en nog wat bezig zijn. Ik haal zelf gemiddeld 7's maar ik lees wel alles wat los en vast zit en weet bijna overal wel iets van af, en ik denk dat dat mij redelijk ver gebracht heeft.
Ja, en ik wil die anderen nog wegschoppen ook aangezien die over internet recenter isquote:Op maandag 19 december 2011 18:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Haha we praten nu over 2 docu's door elkaar heen, die bv ik is niet nagespeeld die liefde in de tijd van internet wel. Die laatste vond ik ook geen klap aan trouwens.
Prachtig vooral het fightclub stukje is hilarischquote:Op dinsdag 20 december 2011 14:49 schreef STING het volgende:
Eens even kijken
http://programma.vpro.nl/themadebvik
Grappig ik kan me als prille 30er wel redelijk identificeren met deze generatie, misschien komt het ook omdat ik net mijn opleiding af heb.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:47 schreef STING het volgende:
Goeie docu![]()
Voor mij geen depri docu, alleen een bevestiging voor mij dat ik me als prille dertiger niet echt kan identificeren met de huidige twintigers generatie. Misschien heeft ermee te maken dat social media nog niet echt bestonden tijdens m'n school en studie. Ja, oke, IRC & ICQ, maar dat was toch heel wat anders dan de huidige Twitter en Facebook.
Ik begon al met werken in 1999, daar zit al een heel verschil idd.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grappig ik kan me als prille 30er wel redelijk identificeren met deze generatie, misschien komt het ook omdat ik net mijn opleiding af heb.
(trouwens heb ik geen facebook, twitter, hyves, cu2 en andere hippe zooi)
ik internet ook niet op mijn telefoon gelukkig....quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:53 schreef STING het volgende:
[..]
Ik begon al met werken in 1999, daar zit al een heel verschil idd.
Vroeger had ik CU2, Hyves en nu Facebook, maar doe er altijd weinig mee. Collega van mij, maar een jaar jonger dank ik, zit constant op haar smartphone, de sociale netwerken bij te houden.
Nog wat meer info over een van de onderwerpen van de docu: http://www.personeelslog.(...)pgebrande-twintiger/
Ik pas sinds anderhalf jaar ofzo, om te kunnen Whatsappen/Pingen ipv sms en af en toe nu.nl te lezen, that's it. Heb zeker niet de drang om constant op m'n smartphone te kijken. Vind het ook maar irritant als mensen bij wie ik ben, dat doen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik internet ook niet op mijn telefoon gelukkig....
Juist! Het onderwerp komt ook aan bod in een andere VPRO docu waar ik via deze docu bij ben gekomen: http://programma.vpro.nl/themaliefdeinternetquote:Op dinsdag 20 december 2011 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb er ook een hekel aan, het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen die bij je op bezoek komen (of nog erger bij wie je op bezoek bent) geen interesse hebben in wat je zegt, maar wel in hetgene wat binnenkomt via de telefoon.
Slechts 1 voorbeeld was een reconstructie zover ik weet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Die is trouwens vrij slecht wordt ook in dit topic besproken dat is een nagespeelde docu...
Die vond ik vrij ongeloofwaardig eigenlijk (en dus ook vooral ontzettend sneu) dat meisje dat die jongen net kent, en via twitter dignen ontdekt... die hele docu praten zo ook niet met elkaar.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:06 schreef STING het volgende:
[..]
Slechts 1 voorbeeld was een reconstructie zover ik weet.
Vond het iig wel herkenbaar.
Ik ben blij dat ik dat soort mensen niet in mijn vriendenkring heb. Verder vond ik de documentaire niet zo interessant. Het was vooral een groep waar ik me helemaal niet mee kon identificeren, terwijl ik toch echt een 20er ben.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb er ook een hekel aan, het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen die bij je op bezoek komen (of nog erger bij wie je op bezoek bent) geen interesse hebben in wat je zegt, maar wel in hetgene wat binnenkomt via de telefoon.
ben je al op zoek naar een baan of studeer je nog (voor mij zijn alle dingen die ik herkenbaar vond eigenlijk pas vanaf het moment dat ik een baan moet zoeken aanwezig)quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik dat soort mensen niet in mijn vriendenkring heb. Verder vond ik de documentaire niet zo interessant. Het was vooral een groep waar ik me helemaal niet mee kon identificeren, terwijl ik toch echt een 20er ben.
Ik heb op dit moment een baan en studeer daarnaast nog.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ben je al op zoek naar een baan of studeer je nog (voor mij zijn alle dingen die ik herkenbaar vond eigenlijk pas vanaf het moment dat ik een baan moet zoeken aanwezig)
Dan val je gewoon in de buitencategorie!quote:Op woensdag 21 december 2011 01:00 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb op dit moment een baan en studeer daarnaast nog.
Ik hoop dat je niet serieus bentquote:Op woensdag 21 december 2011 01:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan val je gewoon in de buitencategorie!
wat is er nou weer fout aan categorie?quote:Op woensdag 21 december 2011 09:33 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet serieus bentCategorie
Mensen, leef gewoon je leven, kijk niet zo naar iedereen naast je.
Bang voor wat dan?quote:Op donderdag 15 december 2011 21:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Een docu over de huidige generatie, en ik herken me erin....
bahIk doe nog eens non-conformistisch
Oh het heet de BV ik....
en het komt er op neer dat 20ers bang zijn, ik ben net 30er maar ik herken mezelf er heel erg in.
Voor het maken van de verkeerde keuze.quote:
Ah ach wie had dat niet rond zijn 20e?quote:Op woensdag 21 december 2011 09:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Voor het maken van de verkeerde keuze.
Nou ja, het klinkt een beetje alsof je heel erg in hokjes denkt. Zo van, ik val nu in de categorie "werkende" en daar horen deze eisen bij.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wat is er nou weer fout aan categorie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie
moet ik buitenklasse zeggen, maar dan is mijn wielrenner term foetsie
Dit.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nu weet je dat vrijwel alles (zolang je gezond bent tenminste) niet definitief is.
Tot op zekere hoogte.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:33 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Mensen, leef gewoon je leven, kijk niet zo naar iedereen naast je.
Oké, nuance: Ik bedoel, vergelijk niet zo met iedereen naast je. Kijken hoe het met ze gaat en meeleven is natuurlijk wel fijnquote:Op woensdag 21 december 2011 10:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte.
Anders krijg je achteraf weer dat gelul dat alles en iedereen zo individualistisch en apathisch is/doet.
Dat was ik en dat is wel degelijk zo ik zit in de wetenschap en als ik nu zou kiezen voor een positie buiten de academische wereld, dan gooi ik daarmee de mogelijkheid voor een academische cariere dicht. Publish or perish en buiten academia is publiceren lastig tot onmogelijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah ach wie had dat niet rond zijn 20e?
Las hier ook iemand die beweerde dat als je 1 keuze maakte je per definitie een andere keuze permanent dichtgooit. Dat is natuurlijk gewoon fatalistische onzin en typerend voor pubers/adolescenten. Ik had dat vroeger ook, dacht dat als ik nu niet m'n diploma haalde alles fout zou gaan en ik voor heel m'n leven veroordeeld was tot hamburgers bakken of zo.
Nu weet je dat vrijwel alles (zolang je gezond bent tenminste) niet definitief is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |