abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2011 @ 16:19:02 #151
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_105728950
Fuck gemist dit. Klinkt allemaal veelbelovend. Nu hopen dat het is terug te zien bij programmagemist.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_105743022
quote:
18s.gif Op zondag 18 december 2011 16:19 schreef JimmyJames het volgende:
Fuck gemist dit. Klinkt allemaal veelbelovend. Nu hopen dat het is terug te zien bij programmagemist.
Sowieso, heb 't ook gezien op uitzendinggemist
pi_105752885
Wat ik vooral interessant vond aan de docu is dat de motivatie erg verschilt. Voor die twee jongetjes van de zuurstofbar en die miljonet dude gaat het om geld, het harvardmeisje is vooral een harde, gedisciplineerde werker, Danny een slimme verkoper en de muzikant en die jongen van 22tracks lijken vooral bezig met een passie die 'toevallig' succes oplevert.
Ik kan de hoofdpersoon eigenlijk niet goed plaatsen. Ze zal ongetwijfeld goede cijfers halen maar ze imponeert op geen enkel vlak. Ze komt niet buitengewoon intelligent, ambitieus, intellectueel of wat dan ook over. De enige die ambitie, passie en intelligentie lijkt te combineren is Danny, en hij is volgens mij ook de meest succesvolle.

Uit mijn eigen omgeving zijn het vooral de 'rebellen' die succesvol zijn. Degenen die redelijke maar zeker niet briljante cijfers halen, maar naast school met van alles en nog wat bezig zijn. Ik haal zelf gemiddeld 7's maar ik lees wel alles wat los en vast zit en weet bijna overal wel iets van af, en ik denk dat dat mij redelijk ver gebracht heeft.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_105753806
Die twee jongens met die zuurstofbar, waarom zijn hun succesvol?
Wat is er eigenlijk succesvol te noemen aan hun, ja ze zullen vast geld verdienen. Maar dat hele idee van een zuurstofbar, lijkt een grote luchtbel. Geurtjes ruiken door een headset met wel 93% zuurstof! What the hell is daar bijzonder aan?

Dat ze er een bedrijf omheen hebben weten te fabriceren heb ik wel respect voor, maar toch bekruipt me een gevoel van"is dat nou succes hebben". Is dat nou wat onze generatie als "waardig" ziet?
  maandag 19 december 2011 @ 08:07:00 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105760516
Ik vond het vooral erg storend hoe die jongens over hun ouders spraken. Dat het wel een deuk in je ego is als je zoon je voorbij streeft. Knul, zorg er eerst maar voor dat je zo succesvol blijft voor je zo hoog van de toren gaat blazen. Niets zo vergankelijk als succes en rijkdom.
Niet meer actief op Fok!
pi_105767098
Net opgezet...
Wat een zielig meisje die Roos. Ik heb medelijden met haar. Ze probeert zich zo intelligent voor te doen hoe ze praat, "ik heb heel veel ambitie maar ik weet nog niet hoe die richting te geven" :') Kom op kind, je wil gewoon dat iemand je goed vindt. Te weinig knuffels gehad thuis?
pi_105779045
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Specularium het volgende:
'Gebaseerd op waargebeurde verhalen.'
Triest inderdaad. Als het echt was, was het wel priceless.

En hoe weten we of de rest ook niet vooropgezet is (hoewel die iets reëler lijken).
  Moderator maandag 19 december 2011 @ 18:04:31 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105779720
Haha we praten nu over 2 docu's door elkaar heen, die bv ik is niet nagespeeld die liefde in de tijd van internet wel. Die laatste vond ik ook geen klap aan trouwens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_105780254
quote:
10s.gif Op maandag 19 december 2011 17:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Triest inderdaad. Als het echt was, was het wel priceless.

En hoe weten we of de rest ook niet vooropgezet is (hoewel die iets reëler lijken).
Al vond ik mr Stud Student ook wel erg over de top....

quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Haha we praten nu over 2 docu's door elkaar heen, die bv ik is niet nagespeeld die liefde in de tijd van internet wel. Die laatste vond ik ook geen klap aan trouwens.
goed he, maar dat kunnen we wel :)
  maandag 19 december 2011 @ 20:31:26 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105787482
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 19 december 2011 @ 21:23:50 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105790938
Niet weten wat je wilt vind ik nou niet zo zeer een first world problem, ik weet ook niet wat ik wil. Maar ik wil best werken voor mijn geld dus ik werk nu bij een ladderfabriek...

Al die first world problem plaatjes laten het beetje overkomen alsof de hele generatie bulkt van het geld en niet weet wat er mee te doen, maar er zijn er genoeg die een studieschuld hebben of zoals ik het spaargeld op...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 19-12-2011 21:31:23 ]
pi_105800622
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 00:05 schreef Schadenfreude het volgende:

Uit mijn eigen omgeving zijn het vooral de 'rebellen' die succesvol zijn. Degenen die redelijke maar zeker niet briljante cijfers halen, maar naast school met van alles en nog wat bezig zijn. Ik haal zelf gemiddeld 7's maar ik lees wel alles wat los en vast zit en weet bijna overal wel iets van af, en ik denk dat dat mij redelijk ver gebracht heeft.
Ik denk ook dat mensen zich teveel blindstaren op het behalen van cijfertjes. Goede cijfers halen en veel weten is niet alles. Veel van die 'rebellen' uit jouw omgeving die succesvol zijn zullen vast iets van een commissie of bestuur bij een studentenvereniging/ander soortige vereniging hebben gedaan. Dat draagt er denk ik ook aan bij hoe succesvol je bent, je leert jezelf dan kennen, en je sterke en zwakke punten. Met leren en lezen alleen kom je er niet, je leert daar niet van waar je wel of niet goed in bent (misschien wel wat je interessant vindt).
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:43:38 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105819851
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja, en ik wil die anderen nog wegschoppen ook aangezien die over internet recenter is :( :').
Niet meer actief op Fok!
pi_105821791
quote:
Prachtig vooral het fightclub stukje is hilarisch _O-
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_105827621
Goeie docu ^O^
Voor mij geen depri docu, alleen een bevestiging voor mij dat ik me als prille dertiger niet echt kan identificeren met de huidige twintigers generatie. Misschien heeft ermee te maken dat social media nog niet echt bestonden tijdens m'n school en studie. Ja, oke, IRC & ICQ, maar dat was toch heel wat anders dan de huidige Twitter en Facebook.
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 17:48:47 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105827667
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:47 schreef STING het volgende:
Goeie docu ^O^
Voor mij geen depri docu, alleen een bevestiging voor mij dat ik me als prille dertiger niet echt kan identificeren met de huidige twintigers generatie. Misschien heeft ermee te maken dat social media nog niet echt bestonden tijdens m'n school en studie. Ja, oke, IRC & ICQ, maar dat was toch heel wat anders dan de huidige Twitter en Facebook.
Grappig ik kan me als prille 30er wel redelijk identificeren met deze generatie, misschien komt het ook omdat ik net mijn opleiding af heb.

(trouwens heb ik geen facebook, twitter, hyves, cu2 en andere hippe zooi :P )
pi_105827842
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Grappig ik kan me als prille 30er wel redelijk identificeren met deze generatie, misschien komt het ook omdat ik net mijn opleiding af heb.

(trouwens heb ik geen facebook, twitter, hyves, cu2 en andere hippe zooi :P )
Ik begon al met werken in 1999, daar zit al een heel verschil idd.
Vroeger had ik CU2, Hyves en nu Facebook, maar doe er altijd weinig mee. Collega van mij, maar een jaar jonger dank ik, zit constant op haar smartphone, de sociale netwerken bij te houden.

Nog wat meer info over een van de onderwerpen van de docu: http://www.personeelslog.(...)pgebrande-twintiger/
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 17:54:33 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105827869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:53 schreef STING het volgende:

[..]

Ik begon al met werken in 1999, daar zit al een heel verschil idd.
Vroeger had ik CU2, Hyves en nu Facebook, maar doe er altijd weinig mee. Collega van mij, maar een jaar jonger dank ik, zit constant op haar smartphone, de sociale netwerken bij te houden.

Nog wat meer info over een van de onderwerpen van de docu: http://www.personeelslog.(...)pgebrande-twintiger/
ik internet ook niet op mijn telefoon gelukkig....
pi_105827974
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik internet ook niet op mijn telefoon gelukkig....
Ik pas sinds anderhalf jaar ofzo, om te kunnen Whatsappen/Pingen ipv sms en af en toe nu.nl te lezen, that's it. Heb zeker niet de drang om constant op m'n smartphone te kijken. Vind het ook maar irritant als mensen bij wie ik ben, dat doen.
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 17:59:31 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105828066
Ik heb er ook een hekel aan, het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen die bij je op bezoek komen (of nog erger bij wie je op bezoek bent) geen interesse hebben in wat je zegt, maar wel in hetgene wat binnenkomt via de telefoon.
pi_105828161
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb er ook een hekel aan, het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen die bij je op bezoek komen (of nog erger bij wie je op bezoek bent) geen interesse hebben in wat je zegt, maar wel in hetgene wat binnenkomt via de telefoon.
Juist! Het onderwerp komt ook aan bod in een andere VPRO docu waar ik via deze docu bij ben gekomen: http://programma.vpro.nl/themaliefdeinternet

Het is eigenlijk alsof je constant in de wacht wordt gezet bij iemand. Dan kun je misschien nog beter bellen met iemand, ipv face-to-face :')
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 18:04:16 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105828273
Die is trouwens vrij slecht wordt ook in dit topic besproken dat is een nagespeelde docu...
pi_105828403
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Die is trouwens vrij slecht wordt ook in dit topic besproken dat is een nagespeelde docu...
Slechts 1 voorbeeld was een reconstructie zover ik weet.
Vond het iig wel herkenbaar.
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 18:09:14 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105828511
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 18:06 schreef STING het volgende:

[..]

Slechts 1 voorbeeld was een reconstructie zover ik weet.
Vond het iig wel herkenbaar.
Die vond ik vrij ongeloofwaardig eigenlijk (en dus ook vooral ontzettend sneu) dat meisje dat die jongen net kent, en via twitter dignen ontdekt... die hele docu praten zo ook niet met elkaar.

Die gast met dat 50ste streepje was een ontzettende vervelende jongen.

Die poolse bruid en die andere oudere vrouw vond ik ook niet boeiend....

nee beetje meh, totaal niet herkenbaar.... integenstelling tot die bv ik docu.
pi_105844255
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben blij dat ik dat soort mensen niet in mijn vriendenkring heb. Verder vond ik de documentaire niet zo interessant. Het was vooral een groep waar ik me helemaal niet mee kon identificeren, terwijl ik toch echt een 20er ben.
signatuurloos
  Moderator dinsdag 20 december 2011 @ 23:15:51 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105844363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 23:13 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik dat soort mensen niet in mijn vriendenkring heb. Verder vond ik de documentaire niet zo interessant. Het was vooral een groep waar ik me helemaal niet mee kon identificeren, terwijl ik toch echt een 20er ben.
ben je al op zoek naar een baan of studeer je nog (voor mij zijn alle dingen die ik herkenbaar vond eigenlijk pas vanaf het moment dat ik een baan moet zoeken aanwezig)
pi_105849937
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2011 23:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ben je al op zoek naar een baan of studeer je nog (voor mij zijn alle dingen die ik herkenbaar vond eigenlijk pas vanaf het moment dat ik een baan moet zoeken aanwezig)
Ik heb op dit moment een baan en studeer daarnaast nog.
signatuurloos
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 01:02:16 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_105850021
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 01:00 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment een baan en studeer daarnaast nog.
Dan val je gewoon in de buitencategorie!
pi_105856890
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 01:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan val je gewoon in de buitencategorie!
Ik hoop dat je niet serieus bent :') Categorie :')

Mensen, leef gewoon je leven, kijk niet zo naar iedereen naast je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')