abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:01:54 #101
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105655748
Ik zie de uitzending nu pas voor het eerst. Dus het fightclub gedeelte is nog niet langs gekomen. Maar ik geloof het zo. Aanstellen is ook een vak, en daar scoort zij wel bij de top 5%

Danny is inderdaad een baas. Best wel een nerd ook. Maar boeie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:08:32 #102
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105655988
Oh. Met Fight Club bedoelen ze dat aids initiatief van Tygo Gernandt

http://www.deadline.nl/news/De+Club+is+heftig

Als we het hebben over twintigers die zich met onzin bezighouden.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 14:12:30 #103
9859 crew  Karina
Woman
pi_105656121
Net nog een stukje gekeken. Totaal niet herkenbaar voor mij (maar ik ben allang geen 20 meer). Ze kwamen me nogal verwend over.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_105656204
Domme nihilisten zijn het dat lui van de club :r
Die ict,r is goed bezig en die Robin heeft een scherpe visie en doel. Ik denk dat het hem ook wel gaat lukken. Maar het is voor al die jonge ondernemers goed om even een keer failliet te gaan zodat ze weer met beide benen op de grond staan met name die 2 jonge jonges van de zuurstof bar. Zodat ze natijd nog succesvoller worden.. imho.
pi_105656248
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:12 schreef Karina het volgende:
Net nog een stukje gekeken. Totaal niet herkenbaar voor mij (maar ik ben allang geen 20 meer). Ze kwamen me nogal verwend over.
De kinderen van generatie x zijn nog verwender dan de babyboom kinderen denk ik.
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 14:30:27 #106
9859 crew  Karina
Woman
pi_105656771
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:15 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

De kinderen van generatie x zijn nog verwender dan de babyboom kinderen denk ik.
Vroeger, jaren 80, heette het de patatgeneratie, nu schijnbaar dus de strawberrygeneratie.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_105656877
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:30 schreef Karina het volgende:

[..]

Vroeger, jaren 80, heette het de patatgeneratie, nu schijnbaar dus de strawberrygeneratie.
Mensen die zo bezig zijn met hun zelf en daardoor geen kinderen meer kunnen krijgen omdat het niet in hun planning past noem ik de "panda generatie".. :P

vrijdag 16 december 2011 @ 14:55:29 #108
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_105657533
Goede, herkenbare docu over de luxeproblemen in de huidige tijd voor de twintigers en dertigers.

Het altijd sneller,beter, meer, hoger etc. heeft ook zijn grens. Leuk om deze docu te combineren met Joris' Showroom ;)
pi_105657577
Ik vond die docu wel regelmatig echt kut en gaar gefilmd. Of dat komt natuurlijk omdat het van de VPRO is en het een beetje "arty" moet lijken.

Zoals dat interview met die gast van 22tracks, zij stelt vragen hij antwoordt. Zie je alleen maar het gezicht van de meid en profil in beeld, van die gast is in die 2 minuten interview alleen even z'n mond en neus in beeld geweest :') .
pi_105661788

"Het voelde best lekker, terwijl het eigenlijk ook pijn deed"

Ik stel voor dat deze onzekere pseudo-powerbitch een grote dildo koopt en haar Facebook-pagina verwijderd. Ik heb zo het vermoeden dat ze zich dan tien keer gelukkiger gaat voelen.
pi_105661939
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:16 schreef Lindstrøm. het volgende:
Ik ga deze docu nog een keer bekijken. In lange tijd niet zo'n "terechte" docu gezien.
Misschien moet je vaker Tegenlicht bekijken, of een ander kwaliteitsprogramma.

Deze docu zei geen reet, behalve dat er een handjevol internetondernemers zijn die succesvol zijn, en dat er vast en zeker zat ambiteuze jongeren zijn.

Je had misschien ook wel een docu kunnen maken over kansloze vmbo'ers die helemaal niet ambtieus zijn, of een docu over vmbo'ers en havisten die gewoon een "normaal" modaal leven nastreven.
pi_105662051
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:25 schreef Lindstrøm. het volgende:
Deze man weet wel wat hij zegt. Hij heeft puur een pak aan, omdat het 'moet'. Thuis zit hij lekker in z'n leisure kleding piano te spelen. ^O^
Ik denk dat die Danny ondernemer meer filosofie in zijn pink heeft dan die 19-jarige "Muzikant/Schrijver" die graag Harry Mulisch wil gaan overtreffen.
pi_105662105
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Oeps die sneer naar die 'oudere' broer goed voorbeeld doet volgen (of is die jonger)
Dat was echt pijnlijk van die moeder-bitch :X :D. Zogenaamd het lieve vrouwtje spelen, maar ondertussen je eigen zoon sarren tot op het bot.
pi_105662174
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:57 schreef arucard het volgende:
Ik erger me wel altijd aan die psychologen die maar even vertellen wat je probleem is, ben van mening dat je dat beter zelf kan uitzoeken.
Psychologen willen gewoon op een makkelijke manier geld verdienen, beetje gelul aanhoren en "een luisterend oor" aanbieden, en dan doen alsof ze het allemaal begrijpen. Zeker Amerikaanse private psychologen.
pi_105662243
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 22:05 schreef Ryon het volgende:
Natuurlijk heb je ook mongolen zoals Nalden (25 jaar) die dankzij de netwerk mogelijkheden ook een zekere populariteit/fortuin hebben vergaard. Maar dan krijg je meer het gevoel dat een kneusje geluk gehad heeft met het vinden van een luchtbel dan iemand die echt ondernemerschap en zelf ontplooiing ademt en droomt. Dat laatste is toch een stuk inspirerender.
Als je sites kunt bouwen, en je hebt een goed idee kun je inderdaad snel veel geld verdienen. Je hebt niet veel kosten, maar de inkomsten kunnen wel groot worden.

Maar lang niet elke jongere kan goed sites bouwen (Nee, op je iPad rommelen wil nog niet zeggen dat je sites kan maken). Totale lariekoek allemaal dus.
pi_105662310
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat die Danny ondernemer meer filosofie in zijn pink heeft dan die 19-jarige "Muzikant/Schrijver" die graag Harry Mulisch wil gaan overtreffen.
Die muzikant/schrijver sloeg inderdaad nergens op.

Mekic had ook weinig nieuws te melden. Mekic heeft gewoon een goede start gehad waar hij nog steeds van profiteert. Hij is niet iets compleet anders gaan doen, bijv. filosofie, waar hij ook succesvol in is.
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:19:17 #117
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105662434
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je sites kunt bouwen, en je hebt een goed idee kun je inderdaad snel veel geld verdienen. Je hebt niet veel kosten, maar de inkomsten kunnen wel groot worden.

Maar lang niet elke jongere kan goed sites bouwen (Nee, op je iPad rommelen wil nog niet zeggen dat je sites kan maken). Totale lariekoek allemaal dus.
Nalden heeft zijn knaken niet zozeer gemaakt door het bouwen van een website, maar door het commercieel exploiteren van een bepaalde grootstedelijke scene. Tot op het irritante af. Prima natuurlijk, maar dat is meer een luchtbel uitmelken dan iets innovatiefs toevoegen.
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Misschien moet je vaker Tegenlicht bekijken, of een ander kwaliteitsprogramma.

Deze docu zei geen reet, behalve dat er een handjevol internetondernemers zijn die succesvol zijn, en dat er vast en zeker zat ambiteuze jongeren zijn.

Je had misschien ook wel een docu kunnen maken over kansloze vmbo'ers die helemaal niet ambtieus zijn, of een docu over vmbo'ers en havisten die gewoon een "normaal" modaal leven nastreven.
Ik denk dat een belangrijk deel van de doelgroep van deze documentaire ook tegelijk het onderwerp is (twintigers). Wat bij een documentaire over het vmbo onderwijs weer anders kan liggen.

Dat zorgt ervoor dat de aflevering niet alleen een informatief karakter heeft, maar ook probeer te confronteren (het publiek als het ware een spiegel voor te houden). Of dat helemaal gelukt is weet ik niet, maar het geeft zeker een extra dimensie aan deze uitzending.
--
pi_105663999
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:19 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nalden heeft zijn knaken niet zozeer gemaakt door het bouwen van een website, maar door het commercieel exploiteren van een bepaalde grootstedelijke scene. Tot op het irritante af. Prima natuurlijk, maar dat is meer een luchtbel uitmelken dan iets innovatiefs toevoegen.

[..]

Ik denk dat een belangrijk deel van de doelgroep van deze documentaire ook tegelijk het onderwerp is (twintigers). Wat bij een documentaire over het vmbo onderwijs weer anders kan liggen.

Dat zorgt ervoor dat de aflevering niet alleen een informatief karakter heeft, maar ook probeer te confronteren (het publiek als het ware een spiegel voor te houden). Of dat helemaal gelukt is weet ik niet, maar het geeft zeker een extra dimensie aan deze uitzending.
Ik heb dat project van hem niet echt gevolgd, maar het zal ongetwijfeld niet vele wezenlijks toevoegen (behalve dat een bepaalde groep het handig vindt). Het zijn allemaal van die concepten op toch al bestaande concepten. Maar bezoekers betekent geld, dus hij zal vast blij zijn.

Ze had beter een docu "Facebook zuigt enorm" ofzo kunnen maken.
pi_105664053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mekic had ook weinig nieuws te melden. Mekic heeft gewoon een goede start gehad waar hij nog steeds van profiteert. Hij is niet iets compleet anders gaan doen, bijv. filosofie, waar hij ook succesvol in is.
Ik moest wel lachen om die BDO-accountancy oplichtersbaas die zei "Zo heb ik elke werknemer voor het nieuwe jaar een iPad cadeau gegeven".

De tering, wat denkt die mongool daarmee te bereiken?
pi_105664523
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik moest wel lachen om die BDO-accountancy oplichtersbaas die zei "Zo heb ik elke werknemer voor het nieuwe jaar een iPad cadeau gegeven".

De tering, wat denkt die mongool daarmee te bereiken?
Hij wil gewoon jong en hip zijn, en dat heeft die ict,er door en slaat er een slaatje mee uit.
pi_105664860
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:20 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Hij wil gewoon jong en hip zijn, en dat heeft die ict,er door en slaat er een slaatje mee uit.
Ja, geniale vent die Danny :D.

Die lult gewoon een end raak op een interessante wijze, en mensen betalen hem blauw omdat ze er zelf niets van snappen :').
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:34:57 #122
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105665006
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Het gaat erom of je iets doet omdat je het leuk vindt (en talent voor hebt) en daarmee succes hebt, of omdat je iets doet omdat je er succes mee kan hebben en dat van je verwacht wordt. Wat Mekic uitstraalt is het eerste, en daar is hij al op jonge leeftijd mee bezig. Wat veel twintigers (deze generatie) hebben is het tweede. Iets doen omdat men dat van je verwacht of omdat je denkt dat het de standaard is in je omgeving.

Binnen bepaalde kringen bestaat er een beeld van de ideale CV (gemiddeld een acht, half jaartje buitenland, bestuursfunctie bij een prominente (studie)vereniging, liefst nominaal studeren, pretentieuze stage, relevant bijbaantje, eigen onderneming gestart. uitdagende hobby). De vraag is natuurlijk of je aan zo'n CV werkt omdat het aansluit bij je persoonlijkheid en het eigenlijk vanzelf gaat, of omdat je daarmee succes wilt hebben en je moet knokken om aan het plaatje te voldoen. Als het gaat om het tweede, dan kan je daar op een gegeven moment mee in de knel komen, voornamelijk omdat je niet geniet van de weg er naar toe, maar gebrand bent op het behalen van een uiteindelijk doel.
--
pi_105665240
Heb het ook gezien gisteren. Vrij confronterend inderdaad. Hoewel ik bij veel mensen die aan het woord kwamen zoiets had van, dan maar wat minder ambiteus. Als ik mijn eigenwaarde moet gaan ophangen aan hoe mensen zich presenteren op Facebook geloof ik niet dat ik gemaakt ben voor dat wereldje. Maar ik heb wel altijd bewondering voor mensen die ondernemen op basis van een goed idee, of het nu een succes is of niet. Ik herkende me wel in wat ze zeiden over het gemak waarmee sommige mensen het lijken te doen. Natuurlijk werken die zich ook een slag in de rondte maar ze lijken er wel een stuk meer succes in te hebben dan ik. Niet het image wat ze er door krijgen vind ik boeiend, maar wel wat ze ermee bereiken qua stages, job interviews en contacten.
pi_105665764
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Die lult gewoon een end raak op een interessante wijze, en mensen betalen hem blauw omdat ze er zelf niets van snappen :').
Ik denk dat Danny zijn talent ergens anders heeft liggen. Maar dat hij toevallig goed met computers overweg kan en daarom ICT heeft gedaan zodat hij nog meer onafhankelijk is van derden.

Slimme jongen die Danny, zal me niks verbazen dat hij werken heeft gelezen van Nietzsche.
pi_105671672
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2011 18:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Mee eens. Danny heeft gewoon op een jonge leeftijd een succes gehad en heeft daar verstandig op doorgebouwd. Hij lult gewoon lekker over onderwerpen waar anderen geen verstand van hebben. Hij betrekt ook nauwelijks onderzoek in zijn verhaal.

De documentaire liet ook zien hoe verzadigd Nederland eigenlijk is. Als je iets hebt bereikt kan je gemakkelijk als spreker optreden in het bedrijfsleven. Het doet er dan ook niet toe wat je hebt bereikt. Danny Mekic als ict-expert, Rene van der Gijp omdat hij leuk kan praten (verstand van het bedrijfsleven heeft hij niet) of Dirk Scheringa, die vele mensen op een sluwe manier geld afhandig heeft gemaakt.

Ondanks de economische crisis zijn we sterk verzadigd. Keuzestress, dit betekent tenminste dat er iets te kiezen is. Ook bedrijven hebben nog aardig veel geld, als ze de zuurstofbar willen inhuren. Dat heeft toch alleen maar entertainment als doel.

De zuurstofbar, als dat geen gebakken lucht is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')