Het was gerookte zalm met pancetta! Was lekker!quote:Op maandag 12 december 2011 13:48 schreef RobinOok het volgende:
Ik at zojuist bijna precies hetzelfde.
Afbakbroodje, ham, tomaat, mayo, basil.
Lekker! Wil er nog wel een.
Of wacht, zie ik zalm bij jou? Nee toch? Zalm met ham, nah.
quote:Op zondag 18 december 2011 11:12 schreef Terrex het volgende:
lijkt net een getrancheerde drol sorry hoor haha , verder vast een heerlijk stukje vlees!
Ik vind het een erg mooi plaatje, goede compositie (ik vind die tijdschriften juist leuk), alleen zou ik iets meer scherpte-diepte nemen, zodat het hele voorste kopje scherp is. En je hebt ook iets meer op de punt van het tijdschrift scherpgesteld dan op het soepje zelf.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:58 schreef Ilse86 het volgende:
Maïssoepje:
[ afbeelding ]
Iemand fototechnische feedback?
quote:Op donderdag 15 december 2011 19:19 schreef Lyriella het volgende:
Het lijkt me wat out of focus.. de focus ligt meer op het tijdschrift eronder dan op de soep waar het om gaat.
quote:Op zaterdag 17 december 2011 19:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind het tijdschrift iets te druk, het leidt af. Maar verder vind ik het een mooi shot!
Bedankt voor jullie commentaar! Het was de eerste keer dat ik probeerde voedsel te fotograferen en het is inderdaad een beetje wazig allemaal. Het tijdschrift ligt erbij omdat de foto bedoeld was voor een wedstrijd uit dat tijdschrift. Leek me wel een leuk detail, maar ik zou er anders misschien ook niet zo snel voor kiezen.quote:Op zondag 18 december 2011 16:11 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik vind het een erg mooi plaatje, goede compositie (ik vind die tijdschriften juist leuk), alleen zou ik iets meer scherpte-diepte nemen, zodat het hele voorste kopje scherp is. En je hebt ook iets meer op de punt van het tijdschrift scherpgesteld dan op het soepje zelf.
mhhh klinkt goed en ziet er wel lekker uitquote:Op vrijdag 30 december 2011 00:29 schreef RobinOok het volgende:
Eigenlijk een ouwe, opgekalefaterde foto, maar evengoed een superlekker gerecht. En simpel ook.
Misschien leuk voor wie nog iets met Oudjaar wil serveren. Koreaanse versie van Steak Tartare:
[ link | afbeelding ]
Yuk Hwe
Lijkt me erg lekker. Waar zou ik die nashi peer door kunnen vervangen, want ik denk niet dat ze dat hier in de buurt verkopen?quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:29 schreef RobinOok het volgende:
Eigenlijk een ouwe, opgekalefaterde foto, maar evengoed een superlekker gerecht. En simpel ook.
Misschien leuk voor wie nog iets met Oudjaar wil serveren. Koreaanse versie van Steak Tartare:
[ link | afbeelding ]
Yuk Hwe
ey ey een beetje offtopic hier, maar denk dat er wel voldoende kennis zit. ik heb een apart kruid gekocht op de markt en dacht dat de marktkoopman absint oid zei. maar daar vind ik het dus niet mee. iemand een idee welke kruiden wat naam betreft op absint lijken? het is niet droog zoals bv tijm, heeft geen harde takjes, is groen, beetje zeewierachtig om te zien, met kleine haartjes. ik vind het stinken trouwens.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:58 schreef RobinOok het volgende:
Ik zie die nashi peer ook vaak bij de Turk liggen. En volgens mij ook steeds vaker bij de gewone groentenboer. Ze schijnen nu ook in NL geteeld te worden, dus ik zou als ik jou was eerst nog eens goed zoeken. ;-)
Ik ben nooit zo van het vervangen, ik vind dat moeilijk. Deze peer is extreem sappig en lekker zoetig. Qua structuur lijkt ie misschien een beetje op granny smith, maar ja, die is juist weer zuur. Dus misschien dan toch beter een gewone peer. Ja, een gewone, lekkere peer, zou ik doen. Maar alleen als het moet.
gaan we regelen. had gehoopt dat het meteen raak zou zijnquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:29 schreef RobinOok het volgende:
Foto zou wel helpen natuurlijk. En het ook ontopic houden. ;-)
Wat is er precies lekker aan een rauw ei?quote:Op vrijdag 30 december 2011 00:29 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Yuk Hwe
gezond. en lekker.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat is er precies lekker aan een rauw ei?Naast dat ik het een ontzettend vieze substantie vind, heb ik het wel eens gegeten en het is gewoon smakeloos..
En is het nu wel of niet gezond? Als je koekjesdeeg eet waar rauw ei doorheen zit, beginnen mensen te piepen, maar in restaurants bij een gepocheerd eitje of iets dergelijks zit zo vaak ook rauw ei.
Ik bedoel dat er nog eiwit niet gestold is. Ik kon niet zien dat dit alleen een dooier was, dooier begrijp ik nog inderdaadquote:Op vrijdag 30 december 2011 17:49 schreef RobinOok het volgende:
Hoezo een vieze substantie? Het is dooier, niet het eiwit. Eidooier is gewoon een heerlijk, romige, zachte smaak. Niet voor niets dat mensen van zachtgekookte eitjes houden waarbij de dooier dus niet gestold is. Yum!
Een rauw ei bij een gepocheerd ei, hm, nooit van gehoor.d
ei-wit moet je rauw ook niet te vaak eten, blokkeert opname van bepaalde vitamines. en wat je zegt, echt lekker vinden de meesten het niet.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er nog eiwit niet gestold is. Ik kon niet zien dat dit alleen een dooier was, dooier begrijp ik nog inderdaadEiwit echter vind ik geen smaak hebben (en vieze substantie
)
Oh, je bekeek alleen de foto! Ja, nee, het is alleen de dooier. Rauw eiwit vind ik ook niet lekker. Of het moet eiwit-schuim zijn. Ik gebruik dat ook nooit, rauw eiwit. Sommigen maken ook mayonaise van heel ei, zou ik ook nooit doen. Altijd liever alleen dooier.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er nog eiwit niet gestold is. Ik kon niet zien dat dit alleen een dooier was, dooier begrijp ik nog inderdaadEiwit echter vind ik geen smaak hebben (en vieze substantie
)
wel leuk als test, kijken of je het verschil proeft. ik gok van wel.quote:Op vrijdag 30 december 2011 17:59 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, je bekeek alleen de foto! Ja, nee, het is alleen de dooier. Rauw eiwit vind ik ook niet lekker. Of het moet eiwit-schuim zijn. Ik gebruik dat ook nooit, rauw eiwit. Sommigen maken ook mayonaise van heel ei, zou ik ook nooit doen. Altijd liever alleen dooier.
Pittige mayonaise! Lijkt me lekker!quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:40 schreef RobinOok het volgende:
Ik experimenteer wel met andere dingen, als je 't niet erg vindt. ;-)
Mayo maken met chiliolie bijvoorbeeld!
[ link | afbeelding ]
Sichuan Mayonnaise by FotoosVanRobin, on Flickr
Het leven is te kort om alles zelf uit te proberen hoor. Een beetje schiften is niet erg. Bovendien maak ik niet vaak mayonaise, want dat moet altijd meteen in zo'n shitlading waar ik 3 maanden mee vooruit zou kunnen, als je het 3 maanden zou kunnen bewaren, wat niet kan.
ow. dat klinkt wel lekkerquote:Op donderdag 5 januari 2012 00:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Lijkt wel griesmeel met abrikozenjam ofzo
dat ligt aan het doel.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:27 schreef RobinOok het volgende:
Als je 't mij vraagt is het mislukt.
jaja. je hebt rationeel wel een punt, maar het is tegen mijn gevoel. ik eet het met plezier op als ik het krijg, maar van mij mag het ook gewoon zijn wat het lijktquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:03 schreef RobinOok het volgende:
Nou, een echt mooie dooier van iets anders dan eigeel is toch echt heus de moeite van het eten wel waard hoor!!!! Die olijf bijvoorbeeld was echt nog stukken lekkerder dan de beste olijf die ik ooit geproefd heb. Een aardappel eet je toch ook niet alleen maar gekookt? Die pureer je, maakt er mousseline van, of patat, of chips, allemaal lekker. Daarvan zeg je toch ook niet "wat een gedoe, dat hoort zo niet"?
Als je van een aardappel patat maakt weet je dat t nog steeds aardappel is. Dat neppe gedoe van eten ander eten laten lijken hoeft van mij niet. Leuk om eens verrast te worden in een restaurant maar zelf vind ik t de moeite niet waard.quote:Op donderdag 5 januari 2012 22:03 schreef RobinOok het volgende:
Nou, een echt mooie dooier van iets anders dan eigeel is toch echt heus de moeite van het eten wel waard hoor!!!! Die olijf bijvoorbeeld was echt nog stukken lekkerder dan de beste olijf die ik ooit geproefd heb. Een aardappel eet je toch ook niet alleen maar gekookt? Die pureer je, maakt er mousseline van, of patat, of chips, allemaal lekker. Daarvan zeg je toch ook niet "wat een gedoe, dat hoort zo niet"?
Er stond geen Haloumi op en ik kocht het bij de Turk. Had het nog nooit eerder gezien/gevonden in Nederland. Verpakking al weggegooid, maar zal het nog wel eens kopen. Is handig om op voorraad te hebben.quote:
Volgens mij zijn er bij de meeste Turken minsten tien verschillende 'regionale' kaasjes, van zacht feta-achtig tot het afschuwelijke rubber van halloumi en alles er tussenin. Brrrrrr, Halloumi, enige kaas die ik niet lust!quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Er stond geen Haloumi op en ik kocht het bij de Turk. Had het nog nooit eerder gezien/gevonden in Nederland. Verpakking al weggegooid, maar zal het nog wel eens kopen. Is handig om op voorraad te hebben.
Gewonnen? Ik kreeg net een mailtje dat mijn inzending niet tot de gelukkige behoort. Misschien die van jou wel?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:35 schreef Ilse86 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bedankt voor jullie commentaar! Het was de eerste keer dat ik probeerde voedsel te fotograferen en het is inderdaad een beetje wazig allemaal. Het tijdschrift ligt erbij omdat de foto bedoeld was voor een wedstrijd uit dat tijdschrift. Leek me wel een leuk detail, maar ik zou er anders misschien ook niet zo snel voor kiezen.
Hieronder een tweede new and (hopefully) improved poging (Pasta Bologna):
[ afbeelding ]
Nee, helaas die van mij ook nietquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:48 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Gewonnen? Ik kreeg net een mailtje dat mijn inzending niet tot de gelukkige behoort. Misschien die van jou wel?
[ afbeelding ]
http://www.kayotic.nl/blog/my-lighting-setup#commentsquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:54 schreef Ilse86 het volgende:
[..]
Nee, helaas die van mij ook nietIk had er twee ingestuurd: die van de pasta en een kom maïssoep met een tijdschrift eronder. Wel jammer. Iemand anders, die er ook tijdschriften in verwerkt had, heeft gewonnen. Jouw foto is wel leuk abstract trouwens!
als ik me niet vergis... feli !quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:40 schreef celc1us het volgende:
Je bent me voor!![]()
Hier staan alle winnaars.
http://www.foodiesmagazin(...)aar-kitchenaid-actie
Dankje!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als ik me niet vergis... feli !
chique. leuke machines. maak je er een fotoset van?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:50 schreef celc1us het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Ik krijg een witte Kitchenaid btw...!
Foto van de machine? Misschien wel!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
chique. leuke machines. maak je er een fotoset van?
in actie uiteraardquote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:57 schreef celc1us het volgende:
[..]
Foto van de machine? Misschien wel!
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:40 schreef celc1us het volgende:
Je bent me voor!![]()
Hier staan alle winnaars.
http://www.foodiesmagazin(...)aar-kitchenaid-actie
Joh, word ik gesponserd door Kitchenaid? Goed dat ik het weet, want ik heb helemaal niets van Kitchenaid. Ik gebruik een kMix. Die is van Kenwood en die heb ik toch echt zelf moeten kopen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 16:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
http://www.kayotic.nl/blog/my-lighting-setup#comments
Zie daar de tweede prijs... Wel jammer dat een foodblogger die zelf gesponserd word door kitchenaid aan zo'n wedstrijd mee doet eigenlijk.
Celc1us de winnaar! http://kelvin-wu.blogspot.com/
Je hebt 2x een kitchenaid weg gegeven ik dacht dat wel sponsoring was. Maar goed als je er zelf geen hebt hoop ik dat je toffe troostprijs hebt gewonnen!quote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:23 schreef KayoticKitchen het volgende:
[..]
Joh, word ik gesponserd door Kitchenaid? Goed dat ik het weet, want ik heb helemaal niets van Kitchenaid. Ik gebruik een kMix. Die is van Kenwood en die heb ik toch echt zelf moeten kopen.
Ik denk wel dat het hetzelfde is, ik heb het ook al eens bij de Turk gekocht. 'Piepkaas' noem ik het.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:02 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Er stond geen Haloumi op en ik kocht het bij de Turk. Had het nog nooit eerder gezien/gevonden in Nederland. Verpakking al weggegooid, maar zal het nog wel eens kopen. Is handig om op voorraad te hebben.
Zoals met van alles zijn er allerlei landen die het claimen.quote:
Ik heb er 1 keer eentje weggeven, maar dat wordt niet gesponsord hoor. Dat betaal ik uit eigen zak. Was het maar zoquote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Je hebt 2x een kitchenaid weg gegeven ik dacht dat wel sponsoring was. Maar goed als je er zelf geen hebt hoop ik dat je toffe troostprijs hebt gewonnen!Misschien een ander gaaf kitchenaid apparaat ofzo!
Of ze heeft de foto verkleurd, wat ik eerder denk.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mensen die brood eten welke is gekleurd met verbrande kankerhop
Dat ziet er heerlijk uit! Heb je daar een receptje van?quote:Op zondag 15 januari 2012 17:55 schreef DarkElf het volgende:
Iets simpels kan zo lekker zijn: Lichte aardappelsalade.
Eten we zo, lekker met wat gegrild vlees
[ afbeelding ]
natuurlijk. Klik.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:17 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Dat ziet er heerlijk uit! Heb je daar een receptje van?
nou nee fok en twitter heb ik niet echt gemengd, meer toeval denk ik.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:29 schreef RobinOok het volgende:
Ah, ben jij dat! (soms denk ik wel eens op twitter, "hoe komt die nou weer bij mij terecht?!", maar ik geloof dat het toch vaak fok is!)
Ik hou ook van zoutquote:Op zondag 15 januari 2012 21:45 schreef RobinOok het volgende:
Oh, nog leuker dan. ;-)
(weet nog dat ik twijfelde of ik terug zou volgen, want ik ben juist een natriumfan! ;-)
en met sommige twitteraccount krijg je als je 1 iemand volgt opeens een hele zooi copycats achter je aan. Tenminste, dat gevoel heb ik. Eenmaal iemand die met dieten bezig is volgen en hoppa, allerlei dieetgoeroe's gaan je ook volgen)
alleen natrium of ook eiwit beperkt?quote:Op zondag 15 januari 2012 22:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik hou ook van zoutmaar ja met een nierziekte heb je geen keuze meer
dus vandaar dit initiatief want ik wil tóch lekker eten
ik ben ook selectief met terugvolgen hoor trouwens, je kan wel aan de gang blijven dan
Gelukkig alleen natrium en ik ben stabiel dus hoop dat t daarbij blijftquote:Op zondag 15 januari 2012 23:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alleen natrium of ook eiwit beperkt?
Enige goede reden! Wel een kutreden, maar ja, wat je al zegt, dat heb je niet voor het kiezen.quote:Op zondag 15 januari 2012 22:56 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik hou ook van zoutmaar ja met een nierziekte heb je geen keuze meer
![]()
Cool! Ik las daar toevallig een tijdje geleden over, over picanha. En daarna zag ik het bij mijn slager (Schell) liggen. Hoewel, nu begin ik weer te twijfelen! Ha! Ik ga het binnenkort maar eens kopen en op de foto zetten, dat helpt bij mij enorm om die verschillende cuts uit elkaar te kunnen houden. Hoe dan ook, ziet er mooi egaal rose uit!quote:Op zondag 15 januari 2012 22:29 schreef macferret het volgende:
picanha, gegrilde aardappelsalade met bacon, rozemarijn,thijm etc
I know maar Tnxquote:Op zondag 15 januari 2012 23:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
jumbo heeft tegenwoordig geloof ik natrium arme augurken / zilveruitjes en dat soort. misschien een tip.
Hihi, ik zat gister op de ipad, dus had geen zin om overal linkjes onder te maken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 19:32 schreef minilot het volgende:
Wat zijn erwt-aubergientjes?![]()
Edit: al gevonden op je site! Gaaf, daar ga ik achteraan!![]()
You can do kroketten youquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:06 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfgemaakte kroket! De éérste! Nog aardig wat te verbeteren qua smaak en dikte van de vulling, máár, over het algemeen:
oeh das wel een idee om ook eens te doenquote:Op donderdag 19 januari 2012 22:06 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfgemaakte kroket! De éérste! Nog aardig wat te verbeteren qua smaak en dikte van de vulling, máár, over het algemeen:
mooie pic. omg je tandenquote:Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef Myraela het volgende:
Lekker fout. M&M brownie met roze glazuur.
[ afbeelding ]
QTFquote:Op maandag 23 januari 2012 20:39 schreef RobinOok het volgende:
Het zou mij toch geen enkele moeite kosten dit te laten staan. ;-)
Dit lijkt me een heerlijk pasta'tje! Ziet er lekker uit zeg!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 21:10 schreef motorbloempje het volgende:
Hmmm.. koekjes en tiramisu! Vooral die laatste had prima gekund bij mijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vers gemaakte volkorenpasta met gorgonzola, peer en walnoot
aaah, ja, dan had ik moeten kiezen uit:quote:Op maandag 23 januari 2012 23:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Waarschijnlijk vraagt ze dat omdat je de F en T hebt omgedraaid MoBlo.
Ohja! Goeie! Moet voor morgen nog wat lekkers bedenken.. *done*quote:Op maandag 23 januari 2012 23:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit lijkt me een heerlijk pasta'tje! Ziet er lekker uit zeg!
quote:Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb dat ook met cupcakes. Ze zien er lief uit en ik bak ze graag maar ik laat ze door anderen opetenquote:Op maandag 23 januari 2012 22:44 schreef Myraela het volgende:
Vanmiddag een klein stukje op en ik ben nog steeds misselijk. Ik houd helemaal niet van zoet. Toch lijken dit soort dingen enorm verleidelijk totdat ik het eenmaal eet.
herkenbaarquote:Op maandag 23 januari 2012 20:39 schreef RobinOok het volgende:
Het zou mij toch geen enkele moeite kosten dit te laten staan. ;-)
Via stumbleupon kom ik regelmatig op Amerikaanse receptensites en zo'n recept bestaat meestal uit (een combinatie van) chocolade, pindakaas, oreos en caramel. Erbij staat dan een tekst die je vertelt dat dit het lekkerste ooit is. Ik denk meestal alleen maar: yuck, daar word je zo misselijk vanquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:05 schreef DarkElf het volgende:
herkenbaar
ik heb meer moeite om dingen te laten staan met massa's lekkere kaas erdoor ofzo
Een cupcake is meestal met zo'n toef gedecoreerd en op een muffin zit niks. Geloof ik. Beslag is ook anders.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:54 schreef Sorella het volgende:
Wat is nu het verschil tussen een muffin en een cupcake ? het bakje papier ?
Oeh, heb je daar een recept van?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:49 schreef DesertRose het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst Lemon Curd gemaakt. Hij smaakte goed al zeg ik het zelf:D
[ afbeelding ]
Jups, crispy. Ze smaken een beetje naar nootjes. Ik had 2 batches, een met kruiden(beetje pittig) en eentje zoet met kaneel en honing. Die laatste waren een beetje verbrand omdat er in het recept suiker bij stond wat dus aanbrand, vanavond nieuwe poging voor de zoetequote:Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef Ilse86 het volgende:
Ziet er lekker uit! Ik wil ook al tijden proberen kikkererwten te roosteren, maar het komt er steeds niet van. Worden ze lekker knapperig of wat moet ik ervan verwachten?
Zoet doet me een beetje denken aan suikerpinda's. Wel geschikt als gezondere avondsnack. Gekruid kan je er ook heel lekker avondeten met bv salade van makenquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:26 schreef Ilse86 het volgende:
Gaaf, ik ga het binnenkort toch eens proberenWel een gekruide versie, lijkt me lekkerder dan zoet.
Recept? Ik ben echt dol op kikkererwten!quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:31 schreef Audreyoot het volgende:
Ook eens een poging gewaagd met mn geroosterde kikkererwten
Alleen werkt het keukenlicht niet erg mee en het blaadje ziet er wat verlepst uit
[ afbeelding ]
Ik heb deze recept aangehouden maar dan maal twee:quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:48 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oeh, heb je daar een recept van?Dat zou ik graag een keer zelf maken
![]()
Voila, kan je ook nog kiezen welke je het lekkerste vindtquote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Recept? Ik ben echt dol op kikkererwten!
Oh dat is raar! Moet zeggen dat ik ze wel heel lekker vondquote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:17 schreef Mirjam het volgende:
ik was er niet zo lyrisch over, maar mijn oven is kennelijk ook raar.
de achterste helft was verband, voorste helft te zacht, middelste helft was goed
De volgende keer alleen een portie in het midden leggen?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 10:17 schreef Mirjam het volgende:
ik was er niet zo lyrisch over, maar mijn oven is kennelijk ook raar.
de achterste helft was verband, voorste helft te zacht, middelste helft was goed
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De volgende keer alleen een portie in het midden leggen?
chiquequote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:32 schreef Isegrim het volgende:
[ afbeelding ]
Geen eigen foto, maar dat is 'm!M-system, inductie.
Ze zijn leuk! Zijn ze ook lekker? Combi's klinken wel origineelquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:18 schreef Isegrim het volgende:
Koekjes.
Van links naar rechts: rozemarijn-citroen, cacao-tijm, gember.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn eigenlijk meer koeken, want ze zijn best groot.
Ik heb net de cacao-tijm geproefd en die vind ik erg lekker. Ik houd van de combi zoet-kruidig.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:21 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ze zijn leuk! Zijn ze ook lekker? Combi's klinken wel origineel
Ik ben zo ongeveer opgegroeid met dit op familiefeesten. Vind het niets. Vies gaat te ver, maar ik houd totaal niet van de melige smaak ofzo.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:31 schreef Audreyoot het volgende:
Ook eens een poging gewaagd met mn geroosterde kikkererwten
Alleen werkt het keukenlicht niet erg mee en het blaadje ziet er wat verlepst uit
[ afbeelding ]
Ik vind het wel lekkerquote:Op zaterdag 28 januari 2012 20:30 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik ben zo ongeveer opgegroeid met dit op familiefeesten. Vind het niets. Vies gaat te ver, maar ik houd totaal niet van de melige smaak ofzo.
Oh my. Dit lijkt me zo lekker. Alleen zou ik er geen banaan in doenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:04 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had zin in troostvoer, dus heb ik deze gemaakt met hulp van mn kids.
Bodem beetje net als zandkoekjes, met iets minder suiker en ei erbij zondat het snijbaar werd, dan een laag gesmolten chocola in de bodem gegoten en die laten stollen, dan chocomousse gemaakt van room, mascarpone, cacao, vanille en een beetje geleisuiker, dan stukjes banaan tussen twee lagen mousse, dan nog wat gesmolten chocola op bakpapier gegoten en in de koelkast laten stollen en stukjes daarvan als deco.
Te lekker en makkelijk te maken, ga ik vast vaker doen.
Ohquote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:04 schreef MarMar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had zin in troostvoer, dus heb ik deze gemaakt met hulp van mn kids.
Bodem beetje net als zandkoekjes, met iets minder suiker en ei erbij zondat het snijbaar werd, dan een laag gesmolten chocola in de bodem gegoten en die laten stollen, dan chocomousse gemaakt van room, mascarpone, cacao, vanille en een beetje geleisuiker, dan stukjes banaan tussen twee lagen mousse, dan nog wat gesmolten chocola op bakpapier gegoten en in de koelkast laten stollen en stukjes daarvan als deco.
Te lekker en makkelijk te maken, ga ik vast vaker doen.
omg die ziet er gruwelijk uit. watertanden hierquote:Op zondag 29 januari 2012 20:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
Peren walnoten taart met cognac karamelsaus, uit Winter van Yvette van Boven![]()
[ afbeelding ]
Sorry!quote:Op zondag 29 januari 2012 21:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omg die ziet er gruwelijk uit. watertanden hiernaar mens
Wat een prachtige taart!quote:Op zondag 29 januari 2012 20:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
Peren walnoten taart met cognac karamelsaus, uit Winter van Yvette van Boven![]()
[ afbeelding ]
Hij is al op!quote:Op zondag 29 januari 2012 21:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
appeltaartsnij eens open ik wil erin kunnen kijken
als je eraan denkt is een foto met een part eruit getrokken wel leuk misschien voor hier?quote:Op zondag 29 januari 2012 21:52 schreef LieLie het volgende:
[..]
Hij is al op!
En de andere bewaar ik voor morgen
Wie weet, zal er aan proberen te denken!quote:Op zondag 29 januari 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je eraan denkt is een foto met een part eruit getrokken wel leuk misschien voor hier?
was ie lekker? ik ben gek op zelfgebakken appeltaart
Oeh, dat ziet er lekker uit!quote:Op maandag 30 januari 2012 00:10 schreef RobinOok het volgende:
Voor:
[ link | afbeelding ]
Bevroren gyoza hup in pan
Na:
[ link | afbeelding ]
Potstickers hup uit de pan
Meer over: gyoza.
Er staat bij benodigheden ook 2 plakjes casino wit. Ik eet niet hoor, maar volgens mij is voor die foto gewoon bruin brood gebruikt. Wit brood wordt bij mij nooit zo bruin als ik er een tosti van maak.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef LieLie het volgende:
RobinOok heet toch Robin? Niet Annelies?
http://www.jumbosupermark(...)l/21541/sambal-tosti
Nu nog op de voorpagina (edit, oh, nu niet meer bij mij):
http://www.jumbosupermarkten.nl/
En kaas, terwijl er toch echt geitenkaas op zit.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:20 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Er staat bij benodigheden ook 2 plakjes casino wit. Ik eet niet hoor, maar volgens mij is voor die foto gewoon bruin brood gebruikt. Wit brood wordt bij mij nooit zo bruin als ik er een tosti van maak.
Zou het zeker melden, de foto is denk ik ingestuurd omdat je een tosti-ijzer kunt winnen met een tosti recept.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef LieLie het volgende:
RobinOok heet toch Robin? Niet Annelies?
http://www.jumbosupermark(...)l/21541/sambal-tosti
Geen dank!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:45 schreef RobinOok het volgende:
Oh ja, een tosti ijzer winnen met andermans foto.
Wat een schaamteloosheid hebben mensen soms.![]()
Heb 't recept als ongepast gemeld.
Dankje voor het melden, LieLie!
Je moet je wasabikaas tosti insturenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:21 schreef RobinOok het volgende:
'k Heb de foto en 't recept zelf even ingestuurd nu. Hihi, kijken of ik er een tosti-ijzer mee win. ;-)
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
fuck mijn annelies account ontdekt
Die zitten er onder, dit is de borstkant. Zo beschermd de vulling het hele kippetje en sijpelen de sappen lekker door.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:55 schreef Isegrim het volgende:
Maar ik mis de voorkant met de vleugeltjes?
Oh ja.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die zitten er onder, dit is de borstkant. Zo beschermd de vulling het hele kippetje en sijpelen de sappen lekker door.
Haha ja, komt doordat hij vrij dik was van zichzelf en dan ook nog eens onder de huid echt volgepropt met vullingquote:
dat ziet er echt heel goed uitquote:Op zondag 5 februari 2012 11:06 schreef HerrPiet het volgende:
Uienquiche met abdijbier!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Recept komt uit delicious van januari volgens mij. Heb wel wat aangepast. Gewoon roomboter bladerdeeg gebruikt i.p.v. croissantdeeg. Voor de "abdijkaas" die in het gerecht staat heb ik Port Salut gebruikt (is het meest te krijgen in de supermarkt)
Smaak was best goed, volgende keer ga ik hem wat pittiger maken met een andere kaas. Port Salut is vrij mild.
Mm, lekker! Receptje?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:06 schreef HerrPiet het volgende:
Uienquiche met abdijbier!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Recept komt uit delicious van januari volgens mij. Heb wel wat aangepast. Gewoon roomboter bladerdeeg gebruikt i.p.v. croissantdeeg. Voor de "abdijkaas" die in het gerecht staat heb ik Port Salut gebruikt (is het meest te krijgen in de supermarkt)
Smaak was best goed, volgende keer ga ik hem wat pittiger maken met een andere kaas. Port Salut is vrij mild.
Oh top, bedankt! Komende week eens maken denk ikquote:
Dat ziet er best lekker uitquote:Op zondag 5 februari 2012 17:00 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Aubergines Boerenstijl
We eten dit eigenlijk het hele jaar door, maar juist nu in de winter smaakt het me extra goed: fluweelzachte aubergines (liefst die dunne, lichtpaarse Aziatische) met gehaktsaus. Beetje zoet, beetje zuur, beetje pittig, helemaal perfect.![]()
Oh dat lijkt me heerlijkquote:Op zondag 5 februari 2012 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ben niet zo'n fan van aubergines, de textuur staat me soms wat tegen, maar zo wil ik ze best eens proberen!
Ik had eergisteren Lemon Meringue Pie gemaakt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jum!! Dat is zó lekker!!quote:Op zondag 5 februari 2012 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ben niet zo'n fan van aubergines, de textuur staat me soms wat tegen, maar zo wil ik ze best eens proberen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 februari 2012 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk aubergines idd! Laatst nog wat lekkers mee gemaakt.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:52 schreef Isegrim het volgende:
Oh, die aubergines ga ik ook eens maken. Ben dol op aubergines, vooral gefrituurd!
Nee proef ik niks van. Het is ook een hele lastige kaas om te snijden en de korst is ook echt heel zacht.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 00:22 schreef rhubarb het volgende:
Haal je de korstjes niet van de Port Salut?
Dit lijkt me verrukkelijkquote:Op zondag 5 februari 2012 17:00 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Aubergines Boerenstijl
We eten dit eigenlijk het hele jaar door, maar juist nu in de winter smaakt het me extra goed: fluweelzachte aubergines (liefst die dunne, lichtpaarse Aziatische) met gehaktsaus. Beetje zoet, beetje zuur, beetje pittig, helemaal perfect.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, half om half met een andere, waarvan ik alleen de naam vergeten ben, maar de albert heijn omschreef 'm als licht-pittig. Maar op de quiche was het verschil niet meer echt te proeven.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:18 schreef FutureFairytale het volgende:
Super ja! Ook Port Salut gebruikt?
quote:
Even gekeken op ah.nl en ik denk dat het deze was:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer dat je de naam niet meer weet, ik wil em ook wel graag maken. Ik hou van kaas en wil dat wel graag proeven.
quote:Op maandag 23 januari 2012 17:18 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:54 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Even gekeken op ah.nl en ik denk dat het deze was:
Chaumes Fromage de Chaumes 50
[ afbeelding ]
Dat ziet er lekker uit!!quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:25 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Lunch van vanmiddag: bietjes met geitenkaas en geroosterde walnoten met wat balsamicoazijn
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb de quiche gemaakt.Met croissantdeeg. En hij is/was erg lekker. Foto is slechts gemaakt met mijn telefoon, dus eigenlijk dit topic onwaardig.
Ziet er goed uit! Ga hem ook maar eens met croissantdeeg maken, ziet er toch heel anders uit. Wat voor ham heb jij gebruikt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat dat wel kan. Je kan ook een wat lichter abdij bier nemen voor in de quiche. Misschien een triple, die zijn namelijk meestal wel lichter. Bruin bier is wat meer uitgesproken van smaak en donkerder (duh!quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:01 schreef rhubarb het volgende:
Zou je de abdij-uienquiche ook met witte wijn kunnen doen ipv bruin bier denk je?
Daar week ik compleet af van het recept en gooide er de hamblokjes in die ik nog had. Student, zuinigheid, dat soort dingen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:58 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Ga hem ook maar eens met croissantdeeg maken, ziet er toch heel anders uit. Wat voor ham heb jij gebruikt?
Ah okequote:Op donderdag 9 februari 2012 11:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Daar week ik compleet af van het recept en gooide er de hamblokjes in die ik nog had. Student, zuinigheid, dat soort dingen.
Ja, het was wel lastig om daarmee de springvorm te vullen. Ik denk dat het makkelijker is om het eerst aan elkaar te rollen met een deegroller. Mijn methode was per stukje erin leggen en dan aan elkaar duwen, maar dat was niet heel handig.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:21 schreef HerrPiet het volgende:
[..]
Ah okeHeb je trouwens gewoon van dat danerolle croissantdeeg gebruikt?
Die zag ik op je blogquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:06 schreef DarkElf het volgende:
lekkere auberginesalade gemaakt uit t boek van Ottolenghi
[ afbeelding ]
Zeker doen, is echt een lekkere combi. Eet je wat brood erbij en wat lookboter ofzo, soeppie erbij en klaar is Pquote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die zag ik op je blog![]()
Ik ben aan het bedenken of-ie op het menu gaat voor morgen
En dan een lekker soepje erbij of zo
Oooo, je hebt het recept van de voorkant van het boek gemaakt!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:06 schreef DarkElf het volgende:
lekkere auberginesalade gemaakt uit t boek van Ottolenghi
[ afbeelding ]
ja! vond t echt heel lekker! (de mr is geen aubergineliefhebber en die vond het wel ok geloof ik, iig veel smaak hebben door alles erbij, maar is ook hierna geen liefhebber hoorquote:Op maandag 13 februari 2012 10:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Oooo, je hebt het recept van de voorkant van het boek gemaakt!![]()
Ik vind het er geweldig uitzien, maar ik ben echt géén aubergineliefhebber, dus ik heb wat faalangst omtrent dit recept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |