abonnement Unibet Coolblue
pi_86553035
In navolging van dit geniale topic:

Foodgawker - feast your eyes!

Het idee:

- Je post hier enigszins mooie foto's van je eigen kookkunsten!
- Een bijbehorend recept wordt erg op prijs gesteld.
- Het is geen FOT hier natuurlijk, maar het zou leuk zijn als er mooie foto's voorbij komen! Al hoeven we niet te gaan mekkeren over croppen of photoshop of wat.
- Het is ook geen all-photo topic, dus reageren mag op alles
- Het hóeft geen eigen verzonnen recept te zijn of iets dergelijks! Als jij een recept van Jamie Oliver of de Appie Heijn maakt kan je net zo goed foto's posten!
- Het idee is dat mensen op deze manier eerder geïnspireerd zijn om moeite te doen voor hun eigen avondeten! Vaak denkt men 'het is toch zo opgegeten' en vinden ze het dan zonde om moeite te doen. Op deze manier kan je iig nog indruk maken op je mede-fokkers met je geniale voedsel-creaties!

Suggesties voor in de OP zijn welkom
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86553081
Mini chocolade cupcakes met chocofrosting:

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_86553248
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef DarkElf het volgende:
Mini chocolade cupcakes met chocofrosting:

[ afbeelding ]
Tres bien :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_86553344
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef DarkElf het volgende:
Mini chocolade cupcakes met chocofrosting:

[ afbeelding ]
och wat heerlijk!! en mooi gemaakt!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 17 september 2010 @ 21:58:54 #5
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_86553580
mmmmm :9
pi_86553617
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 21:47 schreef DarkElf het volgende:
Mini chocolade cupcakes met chocofrosting:

[ afbeelding ]
looking fine :9~
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_86555030
Sweet & Beautiful :Y)
pi_86555404
Oh! ;)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 20 september 2010 @ 10:19:46 #9
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86628469
Pruimencrumble met amandelen in het kruimeldeeg. Het was echt wáánzinnig lekker :s)

So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86629083
Ziet er mooi uit, receptje toevallig?
pi_86630178
O+ ziet er heerlijk uit :9
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 20 september 2010 @ 14:42:11 #12
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86636464
Natuurlijk heb ik een receptje!

-750 gram pruimen
-50 gram suiker

Voor de kruimellaag:
-150 gram bloem
-100 gram lichtbruine basterd suiker
-100 gram boter
-75 gram amandelen

Pruimen schoonmaken, in vieren snijden en de pitten verwijderen. In een gesloten bakblik met de 50 gram suiker.

Voor de kruimellaag alle ingrediënten behalve de amandelen in een kom, en dan met je vingertoppen wrijven en kneden tot het lijkt op grof broodkruim. De amandelen er door heen mengen en over de pruimen verdelen. 40 minuten in de oven op 175 graden tot de kruimellaag goedbruin is.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86651701


Een snack die ik as we speak op zit te peuzelen - loempiaatjes van rijstvel met paprika, spinazie, komkommer, taugé, wortel, bosui, koriander en garnaaltjes. O, en pindadip. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_86651881
Uit vorig topic!

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 08:45 schreef Freddeh het volgende:
Een van mijn eerste baksels. Bananenbrood.
Dat ziet er lekker en zacht uit! :) Recept!
Let me see you stripped down to the bone
pi_86655177
Oeh minilot, heerlijk die loempiaatjes! Ik amak ze ook graag, echt lekker, en gezond!
pi_86655407
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:54 schreef minilot het volgende:
Uit vorig topic!
[..]

Dat ziet er lekker en zacht uit! :) Recept!
Thanks! Was erg lekker, maar gaat zo snel op he ;) Moet ook wel, want het wordt redelijk snel hard.

Ik heb dit recept gebruikt, maar baksoda vervangen door bakpoeder. Zou ik niet doen, dus gewoon baksoda gebruiken. Wordt het waarschijnlijk wat minder compact als die van mij en ietsjes luchtiger.
pi_86666931


Kip met een 'korstje' in zoetzure saus...

Recept heb ik van internet geplukt en is vertaald naar het NL, dus de zinnen zijn af en toe misschien wat krom.. Maar het was echt super lekker!! (helemaal toen ik 2 dagen later het laatste restje heb opgegeten, toen waren alle smaken echt goed met elkaar gemengd).
Ik heb ongeveer 10 minuten voor tijd de groenten gebakken en bij de kip gegooid en dat nog even in de oven gezet.. Door de saus heb ik nog een teentje knoflook gedaan en door gebrek aan gember siroop wat fijn gehakte gember (uit een tube).

Ingrediënten:
1 grote ui, in halve ringen (of een paar bosuitjes)
2 paprika's (rood en geel), in grove stukken
500 gr kipfilet, in blokjes
Zout en peper naar smaak
Aardappelzetmeel
1 groot ei, geklutst

Saus ingrediënten:
1/2 kopje suiker
4 el ketchup
1/2 kopje azijn
1 el sojasaus
1 tl Lawry's garlic salt (vervangen door knoflookzout of wat knoflookpoeder met zout?)
Chilivlokken naar smaak (optioneel)
Scheutje gembersiroop (optioneel)

Bereiding

• Verwarm de oven voor op 160 graden;

• Breng de kipblokjes op smaak met zout en peper, doe ze in een kom, hussel met aardappelzetmeel tot alle stukjes goed bedekt zijn en niet meer aan elkaar plakken en roer er tot slot een geklutst ei doorheen;

• Verhit wat olie met boter in een koekenpan en bak de kipstukjes in batches op hoog vuur zodat ze goudbruin kleuren. Doe dit zo kort mogelijk, de kip hoeft nog niet gaar te zijn;

• Leg de kipstukjes in een enkele laag in een ovenschaal en meng de saus ingrediënten. Schenk de saus over de kipstukjes;

• Zet de schaal in de oven en bak de kipstukjes zo'n 50-60 minuten of totdat de saus is ingedikt en aan de kip blijft kleven. Belangrijk: Draai de kipstukjes ongeveer elke 15 minuten een keer om, dan drogen ze niet uit en dikt de saus beter in;

• Bak een paar minuten voor het einde van de baktijd op hoog vuur de stukken paprika en ui tot ze iets gaar, maar nog steeds knapperig zijn;

• Meng de groente met de kip, garneer eventueel met ringetjes bosui en serveer met woknoedels of rijst;

• Als je extra saus voor bij de noedels/rijst wil, maak je een extra batch van de saus en verhit je deze in een steelpannetje zo'n 6-8 minuten (eventueel indikken met zetmeel).
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:38:08 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86685170
Dat recept met kip zoet/zuur is van Ilse86. Ook van internet :)
Ik heb het ook afgelopen zondag gegeten, al voor de vierde keer inmiddels. Het is waanzinnig lekker :9~
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86687069
Grappig, ik dacht ook al: dat is letterlijk mijn tekst. Nou ben ik wel benieuw waar Rioohhh hem van internet geplukt heeft, want ik heb het geloof ik alleen hier op Fok gepost :) En hij is ook niet echt uit het Engels vertaald, dus ik weet niet waarom de zinnen krom zouden zijn. Zijn ze krom? :? Maar het gerecht is wel lekker inderdaad. :Y) Blij dat je er tevreden over bent, Purdey ;)
  dinsdag 21 september 2010 @ 21:37:53 #20
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86690233
Het is ook letterlijk jou tekst, van de knoflookzout en de gembersiroop :) Ik vind het een super recept Ilse! Makkelijk, maar niet te simpel :) Ik heb ook weer mijn aanpassingen, zo gebruik ik minimaal drie keer zoveel ketchup. Van de week heb ik 'm per ongeluk op hete lucht in de oven gedaan, en dan wordt het wat donkerder, maar even lekker!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86692880
Oh echt?? Hahaha shame on me.. Nouja, ik had het idee dat de zinnen niet helemaal overeen kwamen met het Engelse recept.. Maar misschien ligt dat aan mij, of omdat de vertaling naar het engels dan niet goed is gegaan..) Ik was iig super blij met de vertaling die ik op die site vond, scheelde mij werk, anders had ik t weer terug vertaald :)

Waar ik t vandaan heb? Euuhh.. Zou ik even moeten nagaan of ik dat nog kan vinden.. Iig vond ik t echt super lekker!! :-D
  zaterdag 25 september 2010 @ 19:13:19 #22
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_86837337
Appeltaart met amandelspijs en in amaretto geweekte rozijnen. Gatsie wat lekker!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_86840170

Vers gemaakte pasta met gegrilde groenten (uit de oven) :)
Ja doei.
pi_86850903
Mag mijn buffetje er ook op? Ik heb het allemaal zelf gemaakt vandaag en ook heerlijk van gegeten zojuist!
Het is alleen een overzichtsfoto, heb op zich niet 1 gerecht speciaal op de foto gezet....... Maar ik ben best een beetje trots om mezelf dus spam ik lekker gewoon deze foto!

Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_86853120
quote:
Op zondag 26 september 2010 02:15 schreef Tezz het volgende:
Maar ik ben best een beetje trots om mezelf dus spam ik lekker gewoon deze foto!

En terecht! Wat is het allemaal?
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')