Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!! -Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
About2Break1, hiker regio Rotterdam BAC92, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Fleauris, hiker regio Rotterdam Franknfurter, hiker regio Utrecht Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht irritatie100, hiker regio Rotterdam joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Mallet, hiker regio Doetinchem Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven -tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset) Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland tw4n, hiker regio Nijmegen verse_vis, hiker regio Rotterdam Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Ik zit in Alkmaar, zegt niet heel veel. Ik heb namelijk nog maar 1 rit gehad vanaf mijn hometown, de rest is vaak randstad of dorpen aan het IJsselmeer. En Zwolle is toch richting Duitse grens? Heb laatst vestigingswerk gedaan in Amsterdam. Daar hadden ze af en toe mensen nodig om auto's vanaf münchen airport naar Schiphol te rijden. Topbaantje!
Had niet verwacht dat ik al zo snel had kunnen rijden, vrijdag pas aangenomen.
Niet slecht! Wel dodelijk saai dat hele stuk door Flevoland (of pak je de Afsluitdijk?). Wel lang terug OV'en vrees ik voor je. Ik kom uit regio Rotterdam en ben wel eens terug gegaan naar huis vanuit Wieuwerd. Voordeel: vanuit Leeuwarden rechtstreekse IC naar Rotterdam, dat is wel relaxed.
Op dinsdag 6 december 2011 09:17 schreef -tape- het volgende: Ik zit in Alkmaar, zegt niet heel veel. Ik heb namelijk nog maar 1 rit gehad vanaf mijn hometown, de rest is vaak randstad of dorpen aan het IJsselmeer. En Zwolle is toch richting Duitse grens? Heb laatst vestigingswerk gedaan in Amsterdam. Daar hadden ze af en toe mensen nodig om auto's vanaf münchen airport naar Schiphol te rijden. Topbaantje!
Dat zijn ook wel de leuke vestigingsbaantjes. Ik hoor vaak dat dat werk niet echt leuk is..
Vestigingswerk verschilt inderdaad per locatie. In Nieuwegein bijvoorbeeld word je weggestuurd als je geen pak aanhebt en als je pech hebt sta je de hele tijd te poetsen. Ik zelf werk regelmatig op locatie bij de oranje in Rotterdam NW, dat is erg leuk en gezellig. En je kan gewoon in spijkerbroek komen Daar is het veel ritjes in de regio maken en auto's door de wasstraat rijden en af en toe eentje stofzuigen (max 2 a 3 per dag).
Op dinsdag 6 december 2011 10:03 schreef Irritatie100 het volgende: Vestigingswerk verschilt inderdaad per locatie. In Nieuwegein bijvoorbeeld word je weggestuurd als je geen pak aanhebt en als je pech hebt sta je de hele tijd te poetsen. Ik zelf werk regelmatig op locatie bij de oranje in Rotterdam NW, dat is erg leuk en gezellig. En je kan gewoon in spijkerbroek komen Daar is het veel ritjes in de regio maken en auto's door de wasstraat rijden en af en toe eentje stofzuigen (max 2 a 3 per dag).
Zijn er nog meer vestigingen waar je "beter niet" kunt werken? Ik wil best wel lange dagen maken, heb het geld hard nodig, maar heb geen zin om in m'n pak auto's te gaan stofzuigen...
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Zijn er nog meer vestigingen waar je "beter niet" kunt werken? Ik wil best wel lange dagen maken, heb het geld hard nodig, maar heb geen zin om in m'n pak auto's te gaan stofzuigen...
Ik baseerde die post alleen op de verhalen die ik hoor Ik werk alleen in Rotterdam namelijk. Verder zijn voor mij geen vestigingen in de buurt, hoewel ik ook een keer naar Den Haag gestuurd ben. Alleen dat was op hetzelfde bedrijf als in Rotterdam.
Maar goed, Nieuwegein schijnt dus niet top te zijn. Almere heeft ook vestigingswerk. Ik hoor vaak dat de sfeer daar wel goed is, maar dat het enige werk dat je doet auto's door de wasstraat rijden is (en die wasstraat zit nog eens in hun eigen garage ook), dus dat is niet heel erg spannend als je dat de hele dag moet doen. Verder hoor ik nooit zoveel klachten over vestigingswerk eigenlijk.
Ik baseerde die post alleen op de verhalen die ik hoor Ik werk alleen in Rotterdam namelijk. Verder zijn voor mij geen vestigingen in de buurt, hoewel ik ook een keer naar Den Haag gestuurd ben. Alleen dat was op hetzelfde bedrijf als in Rotterdam.
Maar goed, Nieuwegein schijnt dus niet top te zijn. Almere heeft ook vestigingswerk. Ik hoor vaak dat de sfeer daar wel goed is, maar dat het enige werk dat je doet auto's door de wasstraat rijden is (en die wasstraat zit nog eens in hun eigen garage ook), dus dat is niet heel erg spannend als je dat de hele dag moet doen. Verder hoor ik nooit zoveel klachten over vestigingswerk eigenlijk.
We zullen wel zien. Ik ben allang blij dat ik hier en daar wat informatie kan krijgen. Ik hoop dat ik binnenkort maar eens gebeld word..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Zelf bellen heeft bij EW geen enkel nut. Ze zeggen toch: 'als we een geschikte combinatie hebben bellen we je terug'. Alleen als het heel druk is en je rond half vijf belt willen ze je nog wel eens een enkele rit direct geven aan de telefoon.
Zijn er nog meer vestigingen waar je "beter niet" kunt werken? Ik wil best wel lange dagen maken, heb het geld hard nodig, maar heb geen zin om in m'n pak auto's te gaan stofzuigen...
Alle vestigingen zijn ok, maar ik nam ze aan het einde van mijn hiken niet meer aan.. ik ben er niet gaan werken om hele dag auto's te poetsen. Daarbij hoef je bij vestiging niet in pak, gewoon spijkerbroek/polo oid.. je krijgt 9 van de 10 keer toch een jas oid van het bedrijf zelf.
Op dinsdag 6 december 2011 10:52 schreef joppie_saus het volgende: Zelf bellen heeft bij EW geen enkel nut. Ze zeggen toch: 'als we een geschikte combinatie hebben bellen we je terug'. Alleen als het heel druk is en je rond half vijf belt willen ze je nog wel eens een enkele rit direct geven aan de telefoon.
Ik bel inderdaad vaak rond half 5 als ik nog niks gekregen heb. Het is ook wel eens voorgekomen dat ze op Facebook helemaal in paniek zetten dat het zo druk was, terwijl ik niet gebeld was, dan bel ik ook.
Yes! Morgen valt een college uit ik dacht ik pas mijn beschikbaarheid aan, wordt net gebeld voor een ritje haarlem veenendaal in een dikke a7 van een paar maanden oud!
vond zon a7 maar een matige auto... waait net zo hard over de weg heen als een prius
en ik heb hier vanuit het zuiden des lands best geregeld ritjes naar het buitenland hoor.. nooit echt diep, hoewel ik over een tijdje naar parijs en terug moet pc-en in een nieuwe CLS350
en ik heb hier vanuit het zuiden des lands best geregeld ritjes naar het buitenland hoor.. nooit echt diep, hoewel ik over een tijdje naar parijs en terug moet pc-en in een nieuwe CLS350
Wow! Held!
Als ik dit allemaal zo lees, word ik bijna bang van de teleurstellingen die ik kan krijgen, omdat ik nog maar net begin. Dan krijg ik wss niet de mooiste autootjes...
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Ik had als 2e rit een splinternieuwe Lexus. 6e rit was een dikke full options Bmw 3 serie cabrio. Had ik niet verwacht.
Maar ook zat kleine wagentjes gehad. Polo bluemotions, C1 etc.
Zo eens kijken of ze nog wat hebben voor morgen, hele dag studeren komt vandaag ook weer niets van, dus dan kan ik beter rijden morgen. Dan heb ik gewoon motivatie om vanavond nog ff keihard te leren
Als hiker zal het altijd middelmatige leaseauto's, slappe huurauto's, afgeragde busjes en af en toe een mooie wagen. Daar doe je het voor
Ik heb al ruim 150 ritten gereden (misschien al wel richting de 200, houdt het niet meer zo bij) en er zijn misschien rond de 10 echt dikke wagens geweest.
Ik heb nog geen busjes gehad. Laatst anderhalf uur in de trein/bus gezeten met een andere hiker en die had vanuit regio Rotterdam bijna alleen maar busjes en kleine vrachtwagentjes. Nog nooit een busje gereden, maar dat zal dus ook wel komen binnenkort. Als het dan maar niet gelijk een rit is waar ik het centrum van Amsterdam/Utrecht in moet met zo'n verlengde Mercedes Sprinter ofzo
Net nog spoedje gedaan. Zo'n Fiesta rijdt voor een kleine auto in die klasse echt heerlijk zeg, stuk beter dan Peugeot, Polo, gemiddelde Japanner.
Nog iemand die de A1 richting oosten heeft afgereden zojuist? Ik heb zonder gekheid 20 kilometer aan een stuk achter kop over kop inhalende vrachtwagens gereden.
Toen ik er eindelijk langs was uit frustratie flink doorgereden, hopelijk stonden er geen flitsers want dat zou me meer dan 30 euro kosten.
Weet iemand eigenlijk of EW je kan ontslaan nav een veel te hoge boete?
Ik heb op m'n telefoon (Android) een aantal apps staan die flitsers etc aangeven. Waarschijnlijk veel van jullie ook wel, maar deel ze toch even. Kijk voordat ik ga rijden altijd even in de app 'Flitsers Nederland' of er op het traject dat ik ga rijden nog snelheidscontroles zijn gemeld.
Dan heb ik als ik naar een onbekend gebied ga soms nog de app 'My Speed' op de achtergrond draaien met daarin de vaste flitspalen/trajectcontroles uit de database van Flitspaal.nl. Die begint te brullen zodra ik een flitspaal nader
En dan nog Navigon als navigatie er op, die ook nog eens de maximumsnelheid aan geeft en volgens mij ook begint te brullen bij gevaarlijke locaties/flitsers.
Maar heb de apps eigenlijk niet nodig. Rij gewoon altijd keurig de toegestane maximumsnelheid van het traject (+ 5 km op de teller). En in bepaalde auto's wil je geeneens 120 rijden.
Beetje schrale dag gehad. Zoals ik al eerder had gezegd heb ik een uniek ritje uit Frankrijk moeten afwijzen omdat er vanavond allemaal vrienden komen eten voor mijn verjaardag en ik dus echt voor 18.00 uur thuis moet zijn. Toch nog 2 kleinere ritjes gekregen, namelijk Utrecht - Almere in een Golf en Almere - Amersfoort in een Punto. Bij aankomst op mijn eerste adres bleek zowel de auto als contactpersoon onvindbaar. AR gebeld en die zeiden laat maar, ga maar gewoon met de trein naar Almere voor je 2e rit In een half uurtje was ik al in Amersfoort, maar ik moest wachten op de berijder, want die was in gesprek. Normaliter zou je het dan gewoon laten ondertekenen bij de balie, maar ik moest voor de leasemij ook nog een formulier invullen samen met de klant wat hij van de dienstverlening vond enzo Uiteindelijk dus maar een half uurtje gereden vandaag en een hoop gewacht en onduidelijkheid
Weet iemand eigenlijk of EW je kan ontslaan nav een veel te hoge boete?
Ja tuurlijk. Je hebt je te tonen als een goed werknemer in de uitoefening van je functie. Als jij veel te hard rijdt voldoe je daar niet meer aan en hebben ze een reden voor ontslag. Zal in de praktijk wel een beetje meevallen.
Voor flitsers kijk ik altijd m.flitsservice.nl en ik heb altijd SlamFM op staan, want die melden de flitsers van Flitsservice. Die zijn altijd het meest up-to-date, ook regionaal.
Ja tuurlijk. Je hebt je te tonen als een goed werknemer in de uitoefening van je functie. Als jij veel te hard rijdt voldoe je daar niet meer aan en hebben ze een reden voor ontslag. Zal in de praktijk wel een beetje meevallen.
Voor flitsers kijk ik altijd m.flitsservice.nl en ik heb altijd SlamFM op staan, want die melden de flitsers van Flitsservice. Die zijn altijd het meest up-to-date, ook regionaal.
Klinkt logisch ja. Sowieso is het lastig werken als je je rijbewijs kwijtraakt natuurlijk. Maar goed, zo hard kon de Fiesta denk ik niet eens.
Ga ik wel vanuit, staat dit keer niet aangegeven. Maar over het algemeen is het wel oke. Het matigste waarin ik tot nu toe heb gereden was een a4. maar volgens mij zijn het vooral hikers hier en weinig chauffeurs of zie ik dat verkeerd?
Op dinsdag 6 december 2011 15:39 schreef Neerlands_Trots het volgende: Beetje schrale dag gehad. Zoals ik al eerder had gezegd heb ik een uniek ritje uit Frankrijk moeten afwijzen omdat er vanavond allemaal vrienden komen eten voor mijn verjaardag en ik dus echt voor 18.00 uur thuis moet zijn. Toch nog 2 kleinere ritjes gekregen, namelijk Utrecht - Almere in een Golf en Almere - Amersfoort in een Punto. Bij aankomst op mijn eerste adres bleek zowel de auto als contactpersoon onvindbaar. AR gebeld en die zeiden laat maar, ga maar gewoon met de trein naar Almere voor je 2e rit In een half uurtje was ik al in Amersfoort, maar ik moest wachten op de berijder, want die was in gesprek. Normaliter zou je het dan gewoon laten ondertekenen bij de balie, maar ik moest voor de leasemij ook nog een formulier invullen samen met de klant wat hij van de dienstverlening vond enzo Uiteindelijk dus maar een half uurtje gereden vandaag en een hoop gewacht en onduidelijkheid
Gefeliciteerd Autoreset-collega
Hmm, dat zijn wel de mindere dagen. Heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
M'n auto was vrijdag wel 'kwijt' bij een dealer, had toen echt even het gevoel dat ik weer naar huis kon. Samen met het receptiemeisje van de dealer toch nog even het hele terrein afgezocht, stond hij heel krap ingeparkeerd tussen de splinternieuwe Audi's en Volkswagens. Dealermeisje gaf aanwijzingen, was ik wel blij mee want het was echt heel krap allemaal (Het gaat hier over auto's ja ) Kon de buitenspiegel aan de rechterkant niet eens uitklappen. Uiteindelijk met de trekhaak van de auto tot tussen de spijlen van het hek gereden, en de auto er net uit kunnen krijgen.
Kwam ik later aan de praat met zo'n man van de leasemaatschappij waar ik die auto bracht, en die zegt dat ik hem er dan lekker door de dealer uit had moeten laten rijden. Zit wel wat in, heb ik geen kans op schades enzo. Wat doen jullie als een auto echt heel krap weggestopt in een hoekje staat?
Nou ik had een lekker kort dagje. Drachten-Barneveld. De Caddy brulde als een gek bij 120, de radio vol open gedraaid om de muziek te verstaan alleen hierdoor hoorde ik m'n navi niet meer... Was trouwens de eerste keer dat ik een busje zonder binnenspiegel reed, maar dat bleek uiteindelijk nog best mee te vallen!
Uiteindelijk zat ik om half 12 in de trein, nog wel even met EW gebeld of er wat was, maar ze hadden niks meer helaas. Ach ja, vrije middag is ook wel eens lekker...
Ik weet niet of meer mensen er last van hadden, maar het leek vandaag wel nationale vrachtwagen-inhaaldag... Aan de lopende band inhalende vrachtwagens. Vreselijk irritant. Nog nooit zo meegemaakt...
Op dinsdag 6 december 2011 16:27 schreef Spablauw214 het volgende: Ik weet niet of meer mensen er last van hadden, maar het leek vandaag wel nationale vrachtwagen-inhaaldag... Aan de lopende band inhalende vrachtwagens. Vreselijk irritant. Nog nooit zo meegemaakt...
Morgen om 8:00 auto ophalen die om 9:30 in Bergen op Zoom moet zijn vanuit Utrecht. Moet hem ook nog aftanken.
Iemand enig idee of dit haalbaar is in de ochtendspits? Welke weg van Utrecht - BoZ heeft de minste files? Volgens Google Maps kan het binnen een uur en 15 minuten via 3 verschillende routes.
Op dinsdag 6 december 2011 16:41 schreef Pizzabodem het volgende: Morgen om 8:00 auto ophalen die om 9:30 in Bergen op Zoom moet zijn vanuit Utrecht. Moet hem ook nog aftanken.
Iemand enig idee of dit haalbaar is in de ochtendspits? Welke weg van Utrecht - BoZ heeft de minste files? Volgens Google Maps kan het binnen een uur en 15 minuten via 3 verschillende routes.
Ik rijd er zelf nooit, dus uit ervaring zou ik er niks over kunnen zeggen.
Weer niet gebeld. Was gisteren en vandaag hele dag beschikbaar, heb alleen voor vanavond een schraal avondritje gehad (4 à 5 uurtjes). Morgen beschikbaar tot 17.00 en niks gekregen. Volgende week ben ik 5 dagen beschikbaar. Als ze vrijdag niet hebben gebeld ga ik zelf maar eens bellen want vorige week heb ik ook bijzonder weinig kunnen werken ondanks mijn beschikbaarheid.
Zijn er trouwens nog chauffeurs van hier vanavond in Amsterdam (projectje met 10 man)?
Op dinsdag 6 december 2011 16:58 schreef Franknfurter het volgende: Zo, morgen drie ritjes. Een opel astra, een nissan qashqai en een volvo s60. Over alle drie niks te klagen (vooral over de volvo niet).
Check je ze ook altijd op kenteken? Qua leeftijd? Soms denk ik 'yes een BMW', kom je aan; 2ton op de teller
Ik ga via de A2, A27, A59, A16 en A17. Dan kan ik Rotterdam vermijden. En in Utrecht kan ik eventueel de A12 vermijden door binnendoor via Nieuwegein te gaan. Of ik kan de A2 vermijden door gelijk de A27 op te gaan bij Lunetten of Houten.
Maar de tijd lijkt mij idd krap in de ochtendspits, maar we proberen het gewoon
Even @ AR'ers; is de e-mail van de administratie het centrale aanspreekpunt voor vragen over je werk? Dus Administratie@Autoreset.nl? Heb wel eens een mailtje gestuurd namelijk, alleen nooit wat terug gekregen.
Op dinsdag 6 december 2011 17:02 schreef -tape- het volgende: Even @ AR'ers; is de e-mail van de administratie het centrale aanspreekpunt voor vragen over je werk? Dus Administratie@Autoreset.nl? Heb wel eens een mailtje gestuurd namelijk, alleen nooit wat terug gekregen.
Ik heb ze nu 2 keer gemaild en beide keren na 1 of 2 dagen antwoord gekregen. Laatste keer belden ze zelfs terug omdat ik had gemaild. Je kan natuurlijk ook de administratie bellen, nummer staat in je 'Chauffeurs Handleiding' als het goed is.
Op dinsdag 6 december 2011 17:02 schreef -tape- het volgende: Even @ AR'ers; is de e-mail van de administratie het centrale aanspreekpunt voor vragen over je werk? Dus Administratie@Autoreset.nl? Heb wel eens een mailtje gestuurd namelijk, alleen nooit wat terug gekregen.
Mijn ervaring is inderdaad dat de administratie nooit reageert. Had een paar weken geleden opeens geen enveloppen meer om tankbonnen op te sturen, dus ik had de administratie gemaild of ze er nog een paar konden opsturen. Kreeg ze pas gister binnen Planning reageert wel altijd binnen 1 dag, dus ik zou lekker alles aan de planning vragen, tenzij het echt alleen over je salarisspecificatie gaat oid Bedankt voor je cadeau trouwens, wanneer kom je hem afleveren?
Moet morgen voor het eerst tanken voor AR. Tankbon moet ik opsturen met een kopie van m'n ritformulier ofzo? (Heb de AR-handleiding hier even niet bij de hand)
Mijn ervaring is inderdaad dat de administratie nooit reageert. Had een paar weken geleden opeens geen enveloppen meer om tankbonnen op te sturen, dus ik had de administratie gemaild of ze er nog een paar konden opsturen. Kreeg ze pas gister binnen Planning reageert wel altijd binnen 1 dag, dus ik zou lekker alles aan de planning vragen, tenzij het echt alleen over je salarisspecificatie gaat oid Bedankt voor je cadeau trouwens, wanneer kom je hem afleveren?
Heb een mail gestuurd ivm het 'promoveren' naar chauffeur. In ieder geval, of het mogelijk is. Lijkt me toch ook wel vet
Ik ga hem eerst even testen op de Autobahn. Als ik dat overleef krijg je hem, met een strik eromheen. Bezorgd door Easyway.
Niet slecht! Wel dodelijk saai dat hele stuk door Flevoland (of pak je de Afsluitdijk?). Wel lang terug OV'en vrees ik voor je. Ik kom uit regio Rotterdam en ben wel eens terug gegaan naar huis vanuit Wieuwerd. Voordeel: vanuit Leeuwarden rechtstreekse IC naar Rotterdam, dat is wel relaxed.
Afsluitdijk gepakt, dus viel mee Terug OV'en duurde idd wel even. Maar kon van Den Haag tot Zwolle in één keer, toen alleen nog in Zwolle moeten overstappen voor 15 minuutjes omdat die andere trein niet in Meppel stopte. Was dus prima te doen.
Zou zelf bellen als ik jou was. Had gisteren ook gebeld, maar was geen werk. Vanochtend werd ik dus gebeld voor dat spoedje. Was dezelfde persoon die belde, en ze wist dat het m'n eerste rit zou worden. Dus heeft denk ik toch zin om even een belletje te doen. Stond trouwens ook in een mail die je hebt gekregen, als je nieuw bent raden ze aan om de dag voordat je beschikbaar bent even te bellen
Maar heb de apps eigenlijk niet nodig. Rij gewoon altijd keurig de toegestane maximumsnelheid van het traject (+ 5 km op de teller). En in bepaalde auto's wil je geeneens 120 rijden.
Heb zelf FlitsNav op de achtergrond draaien tijdens het rijden. Werkt ideaal!
Heb een mail gestuurd ivm het 'promoveren' naar chauffeur. In ieder geval, of het mogelijk is. Lijkt me toch ook wel vet
Ik ga hem eerst even testen op de Autobahn. Als ik dat overleef krijg je hem, met een strik eromheen. Bezorgd door Easyway.
Heb 2 maanden terug ook een mailtje daarover gestuurd, nooit wat gehoord. Dus mailen naar personeelszaken heeft ook niet veel zin dan blijft er niet veel over, haha
Misschien planning mailen idd ofzo
edit: ooh, dit had met AR te maken? Ach, EW reageert ook niet
Op dinsdag 6 december 2011 16:41 schreef Pizzabodem het volgende: Morgen om 8:00 auto ophalen die om 9:30 in Bergen op Zoom moet zijn vanuit Utrecht. Moet hem ook nog aftanken.
Iemand enig idee of dit haalbaar is in de ochtendspits? Welke weg van Utrecht - BoZ heeft de minste files? Volgens Google Maps kan het binnen een uur en 15 minuten via 3 verschillende routes.
Heu heu heu! Bergen op Zoom de geksteee! Beter rij je gewoon A27, en dan A59 richting Moerdijk, dan de A17 naar BoZ. Tenminste, zo rij ik altijd als ik eens de auto mee heb van thuis. Waar moet je zijn (pm/dm)?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op dinsdag 6 december 2011 18:50 schreef mothergoose het volgende: morgen vroeg om 0515 treintje pakken naar in de buurt, naar adam rijden (pc uiteraard) en daar maar liefst 9 uur blijven wachten en dan terug
krijg ik eindelijk die artikels eens gelezen.. heerlijk, betaald studeren
Ik werk morgen op vestiging in Vianen... Bij dat bedrijf wat 3 automerken aanbied, toevallig iemand wel is gewerkt? Is me niet helemaal duidelijk of ik nou in pak moet komen of niet...
Op dinsdag 6 december 2011 18:50 schreef mothergoose het volgende: morgen vroeg om 0515 treintje pakken naar in de buurt, naar adam rijden (pc uiteraard) en daar maar liefst 9 uur blijven wachten en dan terug
krijg ik eindelijk die artikels eens gelezen.. heerlijk, betaald studeren
3-serie overigens.
9 uur! Toe maar. Had pas ook 8 geloof ik maar dat was niet aaneen gesloten. Hopen dat je een goede plek kan fixen waar je kan wachten of een stoel in de auto hebt met een goede slaapstand
Edit: die 8 uur had ik pas in die VIP Viano. Heb lekker een half uurtje geslapen hoor achterin. Prima te doen
uiteraard kan ik wel even amsterdam in denk ik. ken de klant vrij goed, ben er nl voorkeurchauffeur van en die vind het allemaal wel prima dus dat is mooi hoorde zojuist van een andere chauffeur over 'seats2meet'. kun je gewoon beetje zitten, studeren, gratis lunchen etc. briljant concept voor ons chauffeurs dacht ik zo is ook in de buurt van waar ik eigenlijk zou moeten blijven wachten, dus als de klant belt ben ik in 5 minuutjes weer voor de deur. ideaal. dagje van grofweg 160 euro
Op dinsdag 6 december 2011 19:45 schreef mothergoose het volgende: uiteraard kan ik wel even amsterdam in denk ik. ken de klant vrij goed, ben er nl voorkeurchauffeur van en die vind het allemaal wel prima dus dat is mooi hoorde zojuist van een andere chauffeur over 'seats2meet'. kun je gewoon beetje zitten, studeren, gratis lunchen etc. briljant concept voor ons chauffeurs dacht ik zo is ook in de buurt van waar ik eigenlijk zou moeten blijven wachten, dus als de klant belt ben ik in 5 minuutjes weer voor de deur. ideaal. dagje van grofweg 160 euro
Fuck Het is niet alleen een chiller beroep, maar ook nog 3x zo goed betaald?
Morgen krimpen a/d IJssel - wateringen en Rotterdam - Houten. Van die bus is wel goed nieuws irritatie, aangezien ik daar ook vaak kom. Baalde al dat die 64 eerst weg zou gaan, maar het is niet zo erg dus. Morgen moet ik daar trouwens ook zijn.
Op dinsdag 6 december 2011 21:57 schreef Irritatie100 het volgende: Hmmm, ik zit net de RET-site te bekijken en volgens die site bestaat buslijn 74 niet eens Fijn...
Op de routekaart van de RET is de bus naar Pendrecht denk ik het dichtste bij?
Op de routekaart van de RET is de bus naar Pendrecht denk ik het dichtste bij?
Maar deze week rijdt de bus naar de Poort nog.
Ja, dat is 67 geloof ik. Maar ik deed dus via 9292 een reisadvies naar die verhuurder op een datum na 11 december en toen kreeg ik als advies bus 74 vanaf Zuidplein en eruit bij Zorghotel Charloisse Lagedijk. Maar goed, volgens de RET-site bestaat die hele bus niet Wordt vermoedelijk toch naar Pendrecht idd.
Ja, dat is 67 geloof ik. Maar ik deed dus via 9292 een reisadvies naar die verhuurder op een datum na 11 december en toen kreeg ik als advies bus 74 vanaf Zuidplein en eruit bij Zorghotel Charloisse Lagedijk. Maar goed, volgens de RET-site bestaat die hele bus niet Wordt vermoedelijk toch naar Pendrecht idd.
Ik kreeg met 9292 ook altijd Zorghotel volgens mij, voor de wijziging. Misschien nog een foutje in het systeem?
Overigens is de eindhalte in Pendrecht hemelsbreed niet eens zo ver volgens mij, maar moet je ontzettend omlopen.
Net de uurtjes voor november geteld en kwam op 51. Had veel minder geschat, dus dat is een lekkere meevaller . Oh en buurtbusjes zijn leuk maar probeer het maar niet in limburg, daar gaan de chauffeurs in het limburgs tegen je aan zaniken
Ik kreeg met 9292 ook altijd Zorghotel volgens mij, voor de wijziging. Misschien nog een foutje in het systeem?
Overigens is de eindhalte in Pendrecht hemelsbreed niet eens zo ver volgens mij, maar moet je ontzettend omlopen.
Edit: of zou er een buurtbus rijden
In de grote stad hebben we geen buurtbusjes
Zou kunnen dat het een foutje is trouwens, alleen heel bus 74 bestaat nu ook al niet En ik krijg geen opties meer met de 64 (kreeg ik altijd wel), dus dat duidt erop dat het dan weer wel verwerkte is.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 22:59 schreef Franknfurter het volgende: Net de uurtjes voor november geteld en kwam op 51. Had veel minder geschat, dus dat is een lekkere meevaller . Oh en buurtbusjes zijn leuk maar probeer het maar niet in limburg, daar gaan de chauffeurs in het limburgs tegen je aan zaniken
Op dinsdag 6 december 2011 23:07 schreef Franknfurter het volgende: Ik kom uit limburg en ik versta het al niet. Ik noem het eerder een spraakziekte dan een accent.
In Brabant is het ook altijd leuk als ze van die woorden gebruiken zoals "goesting". Vaak heb ik dan zoiets van: wtf zegt die nou weer?!
In Brabant is het ook altijd leuk als ze van die woorden gebruiken zoals "goesting". Vaak heb ik dan zoiets van: wtf zegt die nou weer?!
Ik vind die bussen in brabant altijd zeer gezellig Die in limburg niet... maar dat komt misschien omdat ik brabant ben opgegroeid en het accent goed kan verstaan. Beetje lachen en knikken doet sowieso wonderen met brabanders die onverstaanbaar accent proberen te communiceren!
Irritatie weet jij tot wanneer de 64 precies rijdt? 11 december ging die weg dacht ik toch? ik moet er morgen namelijk zijn, en nog maar even gebruik van de bus maken zolang die nog rijdt toch haha.
Op dinsdag 6 december 2011 23:13 schreef BAC92 het volgende: Irritatie weet jij tot wanneer de 64 precies rijdt? 11 december ging die weg dacht ik toch? ik moet er morgen namelijk zijn, en nog maar even gebruik van de bus maken zolang die nog rijdt toch haha.
11 december gaat de nieuwe dienstregeling in idd, tot dan rijdt ie gewoon.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 23:16 schreef Franknfurter het volgende: Goesting is hartstikke belgisch hoor Maarja, brabant en limburg zijn ook praktisch belgie dus alléz.
Ja joh, weet ik veel, ze gebruiken daar iig veel woorden waar ik nog nooit van gehoord heb
Laatst al kort voorgesteld, maar er zijn wel degelijk meerdere chauffeurs op het forum, ik las eerst alleen mee maar nu er steeds meer chauffeurs bijkomen vindt ik het ook wel leuk om te posten. Vandaag ook een prima dagje, half 6 vanochtend weg en half 7 vanavond thuis, gloednieuwe Audi A6, prachtige auto! Wel bijzonder om te lezen al dat hiker werk, dat kennen we niet bij het bedrijf waar ik werk
En ook ik ben weer thuis, dagje Den Bosch, Breukelen en Amsterdam. Ik wist dat zo'n 7 serie aanzienlijk groot was, maar 20 minuten rondrijden in A'dam om 'm ergens kwijt te kunnen, zodat ik een hapje kon gaan eten.. Donderdag weer een dagje betaald studeren met 5u vrije tijd, heerlijk :-)
Op dinsdag 6 december 2011 23:54 schreef develor het volgende: Laatst al kort voorgesteld, maar er zijn wel degelijk meerdere chauffeurs op het forum, ik las eerst alleen mee maar nu er steeds meer chauffeurs bijkomen vindt ik het ook wel leuk om te posten. Vandaag ook een prima dagje, half 6 vanochtend weg en half 7 vanavond thuis, gloednieuwe Audi A6, prachtige auto! Wel bijzonder om te lezen al dat hiker werk, dat kennen we niet bij het bedrijf waar ik werk
Welkom Welk bedrijf werk je?
Hopen dat ik morgen een mailtje van de administratie krijg.. met een beetje hoop/uitzicht op chauffeuren.
Op woensdag 7 december 2011 00:20 schreef dery1990 het volgende: Zo naar bed. Morgen ritje naar Meerkerk, en vervolgens een enveloppe naar Houten brengen
Weer thuis na 3.75 uur Mocht wel, zij het drie kwartier, met een VW Phaeton rijden. Doet toch echt nauwelijks onder voor een A8 hoor.
Ik ga trouwens vrijdag wel even met EW bellen. Ik zag net in mijn eigen administratie dat mijn laatste keer dat ik een hele dag gechauffeurd heb (behalve vorige week woensdag, had toen wel 14 uur) begin oktober was. Tussendoor wel een paar keer 5 of 6 uurtjes en twee of drie volle dagen hiken, maar een hele dag chauffeurswerk doen is dus echt een tijd terug. En dan sprak ik vandaag collega's uit Amsterdam (ik zit op papier in Utrecht) die werk zat hebben. Beetje jammer
Op woensdag 7 december 2011 00:35 schreef BetweenTheRays het volgende: Weer thuis na 3.75 uur Mocht wel, zij het drie kwartier, met een VW Phaeton rijden. Doet toch echt nauwelijks onder voor een A8 hoor.
Ik ga trouwens vrijdag wel even met EW bellen. Ik zag net in mijn eigen administratie dat mijn laatste keer dat ik een hele dag gechauffeurd heb (behalve vorige week woensdag, had toen wel 14 uur) begin oktober was. Tussendoor wel een paar keer 5 of 6 uurtjes en twee of drie volle dagen hiken, maar een hele dag chauffeurswerk doen is dus echt een tijd terug. En dan sprak ik vandaag collega's uit Amsterdam (ik zit op papier in Utrecht) die werk zat hebben. Beetje jammer
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal.. Nu al 3 dagen beschikbaar gestaan, maar geen werk.. Ga morgen wel even bellen voor werk.
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal.. Nu al 3 dagen beschikbaar gestaan, maar geen werk.. Ga morgen wel even bellen voor werk.
Ik bel altijd zelf, altijd werk. Kleine moeite ook..
Wat gaan dit topic ineens snel zeg. Morgen ook twee ritjes, veel uren. Ik mag over die tweede rit niet klagen zeg, mag een zo goed als nieuwe Mercedes C180 vervoeren. Eerste ritje is een Prius, afijn.
Ik bel altijd zelf, altijd werk. Kleine moeite ook..
Wat gaan dit topic ineens snel zeg. Morgen ook twee ritjes, veel uren. Ik mag over die tweede rit niet klagen zeg, mag een zo goed als nieuwe Mercedes C180 vervoeren. Eerste ritje is een Prius, afijn.
Ik bel ook vaak zelf en vraag ook wel eens of ze bv voor woensdag al wat hebben als ze me maandag aan de lijn hebben. Maarja, na keer op keer 'nee' te horen of 'we bellen als we wat hebben' heb ik er ook geen zin meer in.
Kutzooi, gister de ritten al vergeven, stap ik net uit de douche, hoor ik de sms dat er een voicemail is. Ik denk: Yes werk! Bel ik terug, is op het moment dat ze net wil gaan zeggen waar ik heen moet de rit weer vergeven. Nouja, naar buiten kijkend is dat ook niet echt heel erg.
Hopen dat ik morgen een mailtje van de administratie krijg.. met een beetje hoop/uitzicht op chauffeuren.
Dankje Tape,
Ik werk voor Zapp studentenchauffeurs uit Den Haag, we hebben wel gewoon een landelijke dekking. Onvoorstelbaar dat er voor jullie prive chauffeurs zo weinig werk is, wij stikken van het werk. Ik zou zo 4 dagen per week kunnen werken denk ik, scheelt wel dat ik er al 3 jaar werk en ik men bazen persoonlijk daardoor goed ken.
Ik werk voor Zapp studentenchauffeurs uit Den Haag, we hebben wel gewoon een landelijke dekking. Onvoorstelbaar dat er voor jullie prive chauffeurs zo weinig werk is, wij stikken van het werk. Ik zou zo 4 dagen per week kunnen werken denk ik, scheelt wel dat ik er al 3 jaar werk en ik men bazen persoonlijk daardoor goed ken.
De dag dat ik de EW bazen persoonlijk ga kennen is de dag dat een Aygo mijn droomauto wordt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
@Hojdhopper EW is ook een totaal ander bedrijf, wij hebben maximaal 150 man in dienst waarvan er een man of 75 veel werken. Aangezien ik er al lang bij zit en de mannen van wie het bedrijf is tot voor kort ook zelf de planning deden, leer je elkaar wel goed kennen. Wij hebben ook relatief vaak valet parkings en meestal zijn zij er dan ook bij dus vandaar!
ze hebben nu dan ook nog lang niet al het werk voor morgen op een rijtje. Als je echt graag wilt werken morgen gewoon om 3 uur bellen, dan hebben ze je naam tenminste een keer gehoord.
Het busje bij het ophaaladres stond in een dikke modderpoel, waarvan het alarm en sloten systeem totaal niet werkten. Alarm ging een paar keer random af... dat was dus ook de reden dat hij moest worden teruggebracht. Verder nog enorm veel wind en hagel...
De twee vriendelijke dames achter de balie van de tweede rit maakten mijn dag enigszins weer goed
Als PC heb je in december juist veel werk tot nu toe elke dag kunnen werken.. (die 2e dagen ) wel beide keer gebeld en daarna gelijk afgezegd.. wel weer andere baan gekregen.
Ik vind het maar tegenvallen.. Kreeg net wel een smsje voor een avondrit voor morgen, dus daar maar snel voor gebeld.
Moet naar het ophaaladres maar liefst 2.5 uur in de bus zitten. Waarschijnlijk wel weer redelijk wat uurtjes voor een avondrit, van 18.30 tot 0.30 ongeveer.
Morgen Katwijk - Amsterdam in een Peugeot 5008 en Den Haag - Almere in een 4 jaar oude VW Polo (54pk ). Ach... prima dagje voor een chauffeur in de randstad.
Pff, ben nog niet thuis. Vanochtend op 8 uur vertrokken, had m'n aansluiting gemist, dus loopt erg uit. Gaat Easyway moeilijk doen als ze zien dat je een dag maakt van bijna 12 uur voor 2 ritten? Was ook wel erg lang reizen telkens, maargoed. Weet niet of ze uberhaupt je uren kunnen controleren..
Werd net gebeld voor een spoedje.. Breda - Dusseldorf - Breda. Heb ik net weer wat anders afgesproken, shit! Alhoewel dat andere wel leuker is dan werken, maar had ook graag dat ritje gedaan.
Op woensdag 7 december 2011 19:06 schreef Shefkee het volgende: Pff, ben nog niet thuis. Vanochtend op 8 uur vertrokken, had m'n aansluiting gemist, dus loopt erg uit. Gaat Easyway moeilijk doen als ze zien dat je een dag maakt van bijna 12 uur voor 2 ritten? Was ook wel erg lang reizen telkens, maargoed. Weet niet of ze uberhaupt je uren kunnen controleren..
nee meestal niet, als je goede gewoon bij zet waar en hoe je vertraging had heb weleens 14u gemaakt.. maar dat was wel voor 3 ritten dacht ik
In de categorie: "weer is wat anders". Vandaag voor Toyota dealer uit Vianen winter/zomer banden opgehaald. Bij elkaar iets meer dan 500 km. gereden. Wel leuk voor een keer maar daarmee houdt het wel op!
Op woensdag 7 december 2011 19:06 schreef Shefkee het volgende: Pff, ben nog niet thuis. Vanochtend op 8 uur vertrokken, had m'n aansluiting gemist, dus loopt erg uit. Gaat Easyway moeilijk doen als ze zien dat je een dag maakt van bijna 12 uur voor 2 ritten? Was ook wel erg lang reizen telkens, maargoed. Weet niet of ze uberhaupt je uren kunnen controleren..
Zorgvuldig je ritbon invullen, dan moet het goedkomen.
Die ritbonnen van EW, die kunnen nu ook online toch? En een goede scan/foto van het transportformulier erbij, dan hoef je het niet meer op te sturen? Of zeg ik nu iets heel stoms?
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Nee, maar dit soort dingen slaan echt alles. Easyway heeft 1700 hikers als het er niet meer zijn, en dan verwacht meneer dat er hier iemand toevallig dat ritje heeft? Bovendien, de 'vaste kern' heeft na zijn eerste vraag wel weer gepost, dus als er dan niet op gereageerd is wat denk je dan? Dat er opeens iemand uit een hoekje komt springen die hier nog nooit gepost heeft en die roept dat hij (of zij, speciaal voor Frankfurter ) het ritje heeft?
Op woensdag 7 december 2011 20:45 schreef Panthera. het volgende: Weet ik, ik stoor me er ook al een paar bladzijden aan, maar mijn opmerking was vooral geinspireerd door zijn plaatje
[..]
Jij accepteert de laatste tijd nooit meer een ritje lijkt het? Zie je nog maar weinig hier...
Hehe niet meer dan logisch. Meneer moet zijn eerste rit nog rijden maar post alsof hij het hiken hoogstpersoonlijk zelf heeft uitgevonden
Succes morgen Mallet, hopelijk rijdt die auto niet 1 op 8
Op woensdag 7 december 2011 20:45 schreef Panthera. het volgende: Weet ik, ik stoor me er ook al een paar bladzijden aan, maar mijn opmerking was vooral geinspireerd door zijn plaatje
[..]
Jij accepteert de laatste tijd nooit meer een ritje lijkt het? Zie je nog maar weinig hier...
Ik heb in november 32 uur gemaakt, maar klopt wel wat je zegt. Duurt niet lang meer.
fuk die lange dag was toch iets minder chill dan gedacht..
vannacht liepen de muizen over mn kop waardoor ik slechts1.5 uur slaap hebb gekregen. daarna doodmoe van zuidlimburg naar adam rijden en er maar liefst 4 uur over gedaan. dus daarna maar even 2 uurtjes geslapen, mn artikels gelezen, gechillt in een cafe en weer terug.
Ik vind het ook erg onhandig. Hoe werkt het bij AR?
Transportformulieren mogen wij altijd gewoon achterlaten bij het afleveradres. Het enige wat we hoeven te doen is online uren invullen Daarnaast hoeven we bij AR 9 van de 10 keer niet eens schade te noteren, gewoon een handtekening en rijden maar. Heel chill vind ik!
Op woensdag 7 december 2011 20:42 schreef joppie_saus het volgende: Dat er opeens iemand uit een hoekje komt springen die hier nog nooit gepost heeft en die roept dat hij (of zij, speciaal voor Frankfurter ) het ritje heeft?
Ik besef me nu pas dat ik de enige vrouwelijke hiker ben in dit topic.
En wat een fijn systeem bij AR! Ik ben nu al te lui om echt goed op schades te controleren, vooral met dat weer van vandaag wilde ik zo snel mogelijk de auto in en dan doe ik dat hele transportformulier maar zo snel mogelijk.
Heb van EW een combinatie bedrijfsnaam + adres gekregen die niet klopt. Bedrijf waar ik zijn moet zit wel op dat terrein, maar op heel ander adres.
Dus ik belde daarstraks het nummer van de CP, wat volgens de info een meneer is... Krijg ik voicemail met vrouwenstem er voor en nog een andere bedrijfsnaam. Heerlijk.
Heb van EW een combinatie bedrijfsnaam + adres gekregen die niet klopt. Bedrijf waar ik zijn moet zit wel op dat terrein, maar op heel ander adres.
Dus ik belde daarstraks het nummer van de CP, wat volgens de info een meneer is... Krijg ik voicemail met vrouwenstem er voor en nog een andere bedrijfsnaam. Heerlijk.
Zo irritant is dat. Ik moest een tijdje terug in Assen zijn op een bedrijventerrein, daar had je dus nummering als 5-2 en 52 bij dezelfde straatnaam. En EW natuurlijk het verkeerde neergezet, bij het bedrijf kon ik dat niet meteen duidelijk zien.
Loop je daar binnen, zitten die mensen je echt aan te kijken, wat moet jij hier? Gezellig dat je er bent
Ja, zo stond ik laatst in Amsterdam zuid-oost om een auto af te leveren, moest ik volgens mijn ritinfo in een ander deel van Amsterdam weer een andere auto ophalen. Dus ik daar heen gereisd (3 kwartier ofzo), kom ik daar aan, blijkt dat ik echt 2 straten van het eerste adres eigenlijk de auto op had moeten halen . Dan raak je wel even gefrustreerd.
Op woensdag 7 december 2011 20:42 schreef joppie_saus het volgende: Nee, maar dit soort dingen slaan echt alles. Easyway heeft 1700 hikers als het er niet meer zijn, en dan verwacht meneer dat er hier iemand toevallig dat ritje heeft? Bovendien, de 'vaste kern' heeft na zijn eerste vraag wel weer gepost, dus als er dan niet op gereageerd is wat denk je dan? Dat er opeens iemand uit een hoekje komt springen die hier nog nooit gepost heeft en die roept dat hij (of zij, speciaal voor Frankfurter ) het ritje heeft?
Ik besef me nu pas dat ik de enige vrouwelijke hiker ben in dit topic.
En wat een fijn systeem bij AR! Ik ben nu al te lui om echt goed op schades te controleren, vooral met dat weer van vandaag wilde ik zo snel mogelijk de auto in en dan doe ik dat hele transportformulier maar zo snel mogelijk.
Durf je de gok niet aan dat het allemaal wel ok is?
Bij x kan je er vaak wel vanuit gaan dat de auto helemaal in orde is, die geven hem namelijk anders niet mee aan een klant.
[ Bericht 0% gewijzigd door invine op 08-12-2011 10:30:05 ]
Ik had net een auto afgeleverd in "Nieuw Amsterdam' (echt een gehucht). M'n volgende auto moest ik ophalen in...Amsterdam. Ik keek nog eens op de routeplanner, en het zou me 4 uur kosten om op het adres in Amsterdam te komen. Ik maar bellen en vragen of dat nou echt de bedoeling was (ik stond al in Nieuw Amsterdam). 'O, je hebt gelijk. Ik ging er vanuit dat Nieuw Amsterdam bij Amsterdam lag"
Ik had net een auto afgeleverd in "Nieuw Amsterdam' (echt een gehucht). M'n volgende auto moest ik ophalen in...Amsterdam. Ik keek nog eens op de routeplanner, en het zou me 4 uur kosten om op het adres in Amsterdam te komen. Ik maar bellen en vragen of dat nou echt de bedoeling was (ik stond al in Nieuw Amsterdam). 'O, je hebt gelijk. Ik ging er vanuit dat Nieuw Amsterdam bij Amsterdam lag"
Ik had net een auto afgeleverd in "Nieuw Amsterdam' (echt een gehucht). M'n volgende auto moest ik ophalen in...Amsterdam. Ik keek nog eens op de routeplanner, en het zou me 4 uur kosten om op het adres in Amsterdam te komen. Ik maar bellen en vragen of dat nou echt de bedoeling was (ik stond al in Nieuw Amsterdam). 'O, je hebt gelijk. Ik ging er vanuit dat Nieuw Amsterdam bij Amsterdam lag"
Ik sprak laatst een hiker die ook een jaar of 5 voor EW werkte. Hij zei dat ie wel eens op het hoofdkantoor was geweest om iets op te halen. Omdat ie al zo lang er werkte liet de planning meteen het systeem zien. En wat blijkt? Ze kijken gewoon op een landkaart om te kijken welke plaatsen dicht bij elkaar liggen en op basis daarvan maken ze de rit-combinaties
Maar met wat simpele software die bijvoorbeeld alleen maar rekening houdt met hoe treinbanen lopen kunnen ze al veel winst maken. Maar ach, zijn meer uren voor ons.
Is het nu eigenlijk ook zo dat EW een vast bedrag per rit krijgt ongeacht de lengte? Weet iemand daar meer van?
Is het nu eigenlijk ook zo dat EW een vast bedrag per rit krijgt ongeacht de lengte? Weet iemand daar meer van?
Met vaste contracten wel geloof ik. Dat had ik 's gehoord van het adres waar ik echt wekelijks kwam, kende die mensen daar aardig dus die lieten nog wel 's iets los.
Daarom willen ze altijd meerdere ritten plannen, omdat je de uren meer spreidt en dus winst maakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sprak laatst een hiker die ook een jaar of 5 voor EW werkte. Hij zei dat ie wel eens op het hoofdkantoor was geweest om iets op te halen. Omdat ie al zo lang er werkte liet de planning meteen het systeem zien. En wat blijkt? Ze kijken gewoon op een landkaart om te kijken welke plaatsen dicht bij elkaar liggen en op basis daarvan maken ze de rit-combinaties
Oh, EW en plaatsnamen? Dan heb ik er nog wel eentje. Keer gebeld voor spoedrit, Haren - Amsterdam zegt ze. Ik denk, kan prima, Haren is dorp aan Groningen vast. Blijk ik naar Haaren te moeten, dat ligt in Brabant. Heb toen maar terug gebeld en gezegd dat dat niet kon kloppen. Mocht hem nog wel uitvoeren als ik wilde. Goed voor de uren
Ik had toch aangenomen dat er wel enige vorm van digitalisering aanwezig was
Nope Bij ons werkt het ook nog gewoon met de kaart. Op zich ook het meest logisch, al zijn soms de stukken van 20km hemelsbreed het langst met OV Bij ons wordt het dan ook wel gewaardeerd als je even aangeeft dat je echt belachelijk lang over dat stukje doet, dan kunnen we combineren. (Lang leven werken vanuit 1 locatie met zijn allen ).
Ritten combineren met 2 personen zit er bij jullie niet in denk ik?
Iemand enig idee wat er met de Chauffeurscentrale aan de hand is? Heb al 2 maanden geen loon ontvangen, wanneer ik het normale nummer bel blijf ik continue in de wachtrij hangen en het reserveringsnummer bestaat niet meer (gaat iig niet over en ik wordt meteen gedisconnect). Meer mensen van de Chauffeurscentrale die hier last van hebben of gewoon nog geen loon ontvangen hebben van november & december?
Oh, dat is wel jammer dat het zo'n korte rit is. Had ik laatst ook met een dikke Bmw, ritje van 35 minuten. Wel een beetje leuke motor? Of maar een 2.0 diesel met 136/140 pk?
Iemand enig idee wat er met de Chauffeurscentrale aan de hand is? Heb al 2 maanden geen loon ontvangen, wanneer ik het normale nummer bel blijf ik continue in de wachtrij hangen en het reserveringsnummer bestaat niet meer (gaat iig niet over en ik wordt meteen gedisconnect). Meer mensen van de Chauffeurscentrale die hier last van hebben of gewoon nog geen loon ontvangen hebben van november & december?
Mvg,
Boddieh
Er zit hier niemand van de Chauffeurscentrale.. Desalniettemin raar verhaal, lijkt net alsof ze failliet zijn ofzo
Iemand enig idee wat er met de Chauffeurscentrale aan de hand is? Heb al 2 maanden geen loon ontvangen, wanneer ik het normale nummer bel blijf ik continue in de wachtrij hangen en het reserveringsnummer bestaat niet meer (gaat iig niet over en ik wordt meteen gedisconnect). Meer mensen van de Chauffeurscentrale die hier last van hebben of gewoon nog geen loon ontvangen hebben van november & december?
Oh, dat is wel jammer dat het zo'n korte rit is. Had ik laatst ook met een dikke Bmw, ritje van 35 minuten. Wel een beetje leuke motor? Of maar een 2.0 diesel met 136/140 pk?
Dat laatste.. Hij zou kijken of er nog een vervolgrit zou zijn.. Anders bel ik straks nog een keer hoor. Om nou hiervoor te gaan werken is een beetje te kort.
De auto is trouwens niet meer APK..Moet ik dit melden bij AR?
Er zit hier niemand van de Chauffeurscentrale.. Desalniettemin raar verhaal, lijkt net alsof ze failliet zijn ofzo
Maar je krijgt nog wel opdrachten van z door? Misschien dan gewoon de planning er op aanspreken of ze wat weten. Als ze er om heen draaien lijkt het mij tijd om weg te gaan daar...
Dat laatste.. Hij zou kijken of er nog een vervolgrit zou zijn.. Anders bel ik straks nog een keer hoor. Om nou hiervoor te gaan werken is een beetje te kort.
De auto is trouwens niet meer APK..Moet ik dit melden bij AR?
Uit de route die je moet rijden (Ams-Almere) lijkt het mij dat het een auto is die uit de lease gaat, en dus niet voor morgen nog even snel APK gekeurd zal worden. (Andersom gebeurt het wel vaak: APK op de dag van transport naar nieuwe berijder). Zal ze zoiezo ff bellen, en even zwart op wit hebben dat alle boetes/problemen met verzekering etc in geval van ongeval niet voor jou zijn. Volgens mij is het ook een eis van AR/Easyway/etc dat elke auto die ze transporteren verzekerd en APK gekeurd moet zijn. Als ze dit zouden weten dan lieten ze je niet rijden denk ik.
[ Bericht 22% gewijzigd door Pizzabodem op 08-12-2011 15:08:26 ]
Dit is het normale nummer van de locatie, hier ben ik de afgelopen dagen al met 2 verschillende telefoons minstens 3 uur in de wacht gezet. Enige wat je hoort is dat alle medewerkers in bezet zijn en dan wordt er een bandje afgespeeld. Hun reserveringslijn zit op 0800-55555, deze werkt dus totaal niet.
Quoten lukt me btw niet echt, knopje klik ik wel aan maar er gebeurd dan niks..
[ Bericht 36% gewijzigd door boddieh op 08-12-2011 15:12:53 ]
Op donderdag 8 december 2011 15:07 schreef boddieh het volgende: @Doodloper, dit is het normale nummer van de locatie, hier ben ik de afgelopen dagen al met 2 verschillende telefoons minstens 3 uur in de wacht gezet. Enige wat je hoort is dat alle medewerkers in bezet zijn en dan wordt er een bandje afgespeeld. Hun reserveringslijn zit op 0800-55555, deze werkt dus totaal niet.
Quoten lukt me btw niet echt, knopje klik ik wel aan maar er gebeurd dan niks..
Dit is het normale nummer van de locatie, hier ben ik de afgelopen dagen al met 2 verschillende telefoons minstens 3 uur in de wacht gezet. Enige wat je hoort is dat alle medewerkers in bezet zijn en dan wordt er een bandje afgespeeld. Hun reserveringslijn zit op 0800-55555, deze werkt dus totaal niet.
Quoten lukt me btw niet echt, knopje klik ik wel aan maar er gebeurd dan niks..
Probeer nog eens dan, ze zijn nu vast open. edit; en hij gaat gewoon over
Word net gebeld door een verhuurder uit Amersfoort waar ik nu al zo'n 5 keer voor heb gewerkt. Hij vroeg of ik morgen kon werken en of ik eventueel interesse had om daar standaard 1 a 2 keer per week te werken, zonder verdere tussenkomst van AR.. Zit nog te twijfelen, het is namelijk een erg chille locatie, bijna alleen maar rijden en verder gewoon koffie drinken en ouwehoeren. Verder zijn het altijd dagen van 8 tot 18 uur, dus lekker uren maken Maar aan de andere kant mis is dan wel weer de vrijheid van de losse ritjes...
Gebeld voor die APK, hij vroeg gelijk 'Oh voor XXX?' Dan is het goed.. Nouja het zal wel .
Ook nog een rit gekregen. Ophalen in Almere bij privé adres, dit zou ik niet halen als ik eerst via de afleverlocatie ga, dus ik moet vanaf Amsterdam met die A6 naar het 2e ophaaladres; de auto in ontvangst nemen en dan naar Afleveradres1. Dan vanaf daar met het OV naar de andere auto en daar weer mee naar Amsterdam. Weer een nieuwe dimensie aan het werk toegevoegd. Nog geen mail met de ritgegevens, dus auto2 is nog niet bekend.
Op donderdag 8 december 2011 15:14 schreef Neerlands_Trots het volgende: Word net gebeld door een verhuurder uit Amersfoort waar ik nu al zo'n 5 keer voor heb gewerkt. Hij vroeg of ik morgen kon werken en of ik eventueel interesse had om daar standaard 1 a 2 keer per week te werken, zonder verdere tussenkomst van AR.. Zit nog te twijfelen, het is namelijk een erg chille locatie, bijna alleen maar rijden en verder gewoon koffie drinken en ouwehoeren. Verder zijn het altijd dagen van 8 tot 18 uur, dus lekker uren maken Maar aan de andere kant mis is dan wel weer de vrijheid van de losse ritjes...
Weet niet of hier iets over staat in het contract met AR, maar mij lijkt dat ze hier misschien moeilijk om kunnen gaan doen als ze er achter komen... De vrijheid kwijtraken is jammer, daar kiezen veel mensen dit bijbaantje om, maar aan de andere kant is een 'vast' inkomen ook wel een leuke zekerheid. En je gaat natuurlijk meer verdienen, want als AR er tussenuit is, dan kunnen ze nog steeds minder kwijt zijn door jou iets beter te betalen lijkt mij (Gewoon meer eisen
Weet niet of hier iets over staat in het contract met AR, maar mij lijkt dat ze hier misschien moeilijk om kunnen gaan doen als ze er achter komen... De vrijheid kwijtraken is jammer, daar kiezen veel mensen dit bijbaantje om, maar aan de andere kant is een 'vast' inkomen ook wel een leuke zekerheid. En je gaat natuurlijk meer verdienen, want als AR er tussenuit is, dan kunnen ze nog steeds minder kwijt zijn door jou iets beter te betalen lijkt mij (Gewoon meer eisen
Wel erg oppassen met belangenverstrengeling, weet niet of AR zoiets leuk vindt...
quote:
Op donderdag 8 december 2011 15:01 schreef Pizzabodem het volgende: Uit de route die je moet rijden (Ams-Almere) lijkt het mij dat het een auto is die uit de lease gaat, en dus niet voor morgen nog even snel APK gekeurd zal worden. (Andersom gebeurt het wel vaak: APK op de dag van transport naar nieuwe berijder). Zal ze zoiezo ff bellen, en even zwart op wit hebben dat alle boetes/problemen met verzekering etc in geval van ongeval niet voor jou zijn. Volgens mij is het ook een eis van AR/Easyway/etc dat elke auto die ze transporteren verzekerd en APK gekeurd moet zijn. Als ze dit zouden weten dan lieten ze je niet rijden denk ik.
Ik heb al meerdere keren gehad dat ik daar pas bij het eindadres achter kwam
Maar ja, EW zegt toch altijd, ga maar rijden. Mocht ook met een lekke band dus ja. Denk dat de verzekering het ook niet leuk vind als je met lekke band gaat rijden en dan ongeluk veroorzaakt.
Wel erg oppassen met belangenverstrengeling, weet niet of AR zoiets leuk vindt...
[..]
Ik zelf zou het ook niet zomaar doen. Aan de andere kant gebeurt het bij uitzendwerk wel vaker, maar volgens mij betaalt het bedrijf dat de persoon in vaste dienst neemt dan een bedrag aan het uitzendbureau om hun af/uit te kopen.
Nog geen ritjes morgen helaas. 45 min geleden gebeld, en ze zouden terugbellen als ze wat hadden. Zou jammer zijn als ze niks hebben, volgende week kan ik ook al even niet werken doordat ik moet leren voor m'n tentamens
Op donderdag 8 december 2011 18:56 schreef -tape- het volgende: Er bij vermelden dat je het niet erg vindt om eerst een stuk in de trein af te leggen, helpt bij mij altijd. Desnoods bel je morgen rond 9/10 uur.
Dat jij het niet erg vind betekend niet dat EW het leuk vindt
Op donderdag 8 december 2011 18:56 schreef -tape- het volgende: Er bij vermelden dat je het niet erg vindt om eerst een stuk in de trein af te leggen, helpt bij mij altijd. Desnoods bel je morgen rond 9/10 uur.
Ik kijk morgen wel even of ik ze nog bel ja. Ik krijg eigenlijk altijd alleen maar ritten waar ik eerst aan het reizen ben met het ov, minstens een half uur, maar soms ook bijna anderhalf uur. Ze konden alleen voor morgen niks vinden.
Dan kun je ver komen als je vanuit Utrecht anderhalf uur mag reizen naar je beginadres. Maar fijn is anders, ik heb liever max een half uurtje reistijd, anders moet ik zo vroeg m'n bed uit
Op donderdag 8 december 2011 19:25 schreef Jorian29 het volgende: Dan kun je ver komen als je vanuit Utrecht anderhalf uur mag reizen naar je beginadres. Maar fijn is anders, ik heb liever max een half uurtje reistijd, anders moet ik zo vroeg m'n bed uit
Helaas is de verbinding naar Utrecht Centraal niet zo heel goed, en de verbinding naar andere plaatsen in de regio is soms ook wat teleurstellend.
Heb de laatste tijd wel een aantal adressen gehad op een bepaald bedrijventerrein dat ik in 30 - 35 minuten kan bereiken vanuit mijn woonplaats omdat er een directe buslijn is, en dat bedrijventerrein wordt in de nieuwe dienstregeling alleen maar slechter bereikbaar vanuit de stad Utrecht zelf . 'Mijn' buslijn verandert niet .
Ik zit op bus 2 van 3 te wachten. Nog 2 uur 15 te gaan waarvan 2 uur in de bus. Ben dan 55 minuten te vroeg op mijn startadres omdat het anders 5 minuten te laat zou zijn. Gelukkig ben ik daar al eerder geweest en krijg je koffie tijdens het wachten Lekker uurtjes maken zo.
Op donderdag 8 december 2011 19:51 schreef BetweenTheRays het volgende: Ik zit op bus 2 van 3 te wachten. Nog 2 uur 15 te gaan waarvan 2 uur in de bus. Ben dan 55 minuten te vroeg op mijn startadres omdat het anders 5 minuten te laat zou zijn. Gelukkig ben ik daar al eerder geweest en krijg je koffie tijdens het wachten Lekker uurtjes maken zo.
Op donderdag 8 december 2011 21:43 schreef Zuunigerd het volgende: Met het invullen van de ritbonnen krijg ik na 'verstuur' een wit scherm te zien. Zowel in Firefox als in IE. Ben ik de enige met dit probleem?
Shit wit scherm betekent dus dat het niet verstuurd is? Goed dat ik dit lees want dan zijn mijn bijlages dus te groot. Morgen maar even bellen of ik m'n salaris van deze maand nog veilig kan stellen.
Op vrijdag 9 december 2011 00:29 schreef RangeRover het volgende: Shit wit scherm betekent dus dat het niet verstuurd is? Goed dat ik dit lees want dan zijn mijn bijlages dus te groot. Morgen maar even bellen of ik m'n salaris van deze maand nog veilig kan stellen.
Als het goed gaat, krijg je ook een bevestigingsmailtje.
EW weer bezig vandaag hoor Heb een wissel, moet auto 1 voor 11:30u afleveren en auto 2 voor 12u daar weer ophalen. Weet niet hoe ze dat voor zich zien dat dat niet zou lukken, maar afijn.
Ik dan ben gewoon in de verkeerde trein gestapt. Gelukkig kwam ik er net optijd achter en naar de goede gerend. Ik had al 2 stations afgelegd in de verkeerde trein. Vertraging is 10 minuten, dus te overzien goedemorgen..
Yep. Lekker wat uurtjes kunnen maken. Was om kwart over tien al aanwezig in het restaurant, 11 uur zou de rit beginnen maar uiteindelijk pas om 0.30u weg. Ondertussen lekker koffie drinken en hangen met collega's. Prima avondje!
Daar moet ik straks nog heen. Ritje vanuit mijn woonplaats om voor iemand winterbanden te monteren
Ik vind het maar raar dat ze daar helemaal heen moeten. Lijkt me toch redelijk duur al die auto's daar heen te moeten sturen. Of de winterbanden zijn daar gratis
Maar goed, zolang wij ons geld ermee kunnen verdienen en lekker kunnen rijden. Hoor je mij niet klagen
Maandag een wissel. Sliedrecht - Stein - Sliedrecht. Heen met een Renault Megane Estate 1.5DCI met 90pk, terug met dezelfde auto alleen dan de 1.5 met 110 pk.
Ook weer terug uit Putten. Was er samen met nog een andere hiker uit de regio Utrecht. Monteur vond het blijkbaar leuk om nog even een pilaar te kussen met de Vivaro . Gelukkig geen schade.
Ik mag nog ff 80 minuten ov-en tot huis. Rit duurde langer door files. Daardoor in rdv de bus gemist. 70 jarige collega hiker had hetzelfde. Leuke verhalen over zijn werk als vrachtwagen chauff en kraanmachinist. Stuk beter dan alleen 30 min wachten
Op vrijdag 9 december 2011 16:50 schreef bwLaw het volgende: Ben wel benieuwd hoeveel de kilometervergoeding is, kan et niet echt vinden in de vorige topics hier en op de EW-site.. Iemand een idee?
Op vrijdag 9 december 2011 16:50 schreef bwLaw het volgende: Ben wel benieuwd hoeveel de kilometervergoeding is, kan et niet echt vinden in de vorige topics hier en op de EW-site.. Iemand een idee?
Moest net werken(bij m'n oude werk nog), 3 gemiste oproepen. Of ik Zondag ook nog een winterbandenwissel ritje kon rijden. Helaas heeft terug bellen nu weinig effect
Die bandenboertjes hebben het dan maar druk, dat ze of Zondag zelfs open zijn...
Ik meld mij ook, ik ben hiker in regio Utrecht. Ik doe dit pas sinds september, dus niet echt lang. Tot nu toe bevalt het erg goed. Leuk om eens wat ervaringen van anderen te lezen.
Zo weer terug uit rotterdam, flesje Schouwse Jutterbitter gekregen van de klant. onder het mom van: Studenten houden wel van een drankje dus drink dit maar op met je huisgenoten!
Ik ben dinsdag en woensdag weer beschikbaar voor de verandering. Ik verwacht er niet teveel van. Vorig jaar december heb ik in 3 weken tijd geen een rit gekregen. Mijn regio is echt dood.
Payday van mij gaat ietsje lager uitvallen ben ik bang. Boete van ¤111,- Op de Varkenoordseviaduct in Rotterdam. 67 waar je 50 mag. Mooi kut.
Hoelang duurt het voor je te horen krijgt dat je een boete hebt? Dus vanaf het moment dat je geflitst bent tot de dag dat je een boos belletje van de centrale krijgt?
Je krijgt geen boos belletje. Je krijgt een e-mail met de mededeling dat je de klos bent en ze het in gaan houden van je eerst volgende loon.
Ik had gisteren ook weer wat Stond in Arnhem om de Ibiza op te halen, maar het knopje om de spiegels te stellen was er af. Dus ik denk; dan zetten ze er wel even een nieuwe op. Nee hoor, uiteindelijk een uur daar gezeten en ik kreeg een andere auto mee
Ik mag eigenlijk niet klagen over de hoeveelheid ritten. Ik heb 4 beschikbare dagen gehad in december en alle 4 de keer gebeld. Ben nu ook op de terugweg van Gouda-Deventer.
Maandag ook weer een rit amersfoort-apeldoorn in een Ford ranger, wel coole auto.
Op zaterdag 10 december 2011 10:38 schreef Mallet het volgende: Ik ben dinsdag en woensdag weer beschikbaar voor de verandering. Ik verwacht er niet teveel van. Vorig jaar december heb ik in 3 weken tijd geen een rit gekregen. Mijn regio is echt dood.
Op zaterdag 10 december 2011 11:46 schreef joppie_saus het volgende: Je krijgt geen boos belletje. Je krijgt een e-mail met de mededeling dat je de klos bent en ze het in gaan houden van je eerst volgende loon.
Ik had gisteren ook weer wat Stond in Arnhem om de Ibiza op te halen, maar het knopje om de spiegels te stellen was er af. Dus ik denk; dan zetten ze er wel even een nieuwe op. Nee hoor, uiteindelijk een uur daar gezeten en ik kreeg een andere auto mee
Ik heb nooit een belletje gehad.. alleen een mailtje en dat er ook nog administratie kosten bijkwamen, die ik nooit betaald heb! Was ook maar 4km/u te hard en mijn eerste (en tot nu toe laatste) keer.
Op zaterdag 10 december 2011 14:00 schreef joppie_saus het volgende: Die palen op de 100-wegen in het Westen staan altijd aan.... Dus rij keurig 100 op de A4, A9, A10 etc.
De A2 tussen Utrecht en Amsterdam, daar waar 5 banen zijn. Rijd ik nooit meer te hard, 1 keer goed hard gepakt daar, terwijl echt iedereen daar te hard rijd.
Daar te hard rijden is ook je eigen doodvonnis tekenen Ze staan daar elke dag en er rijden altijd onopvallende videowagens rond. Gisteren ook weer eentje gespot.
Op zaterdag 10 december 2011 14:26 schreef joppie_saus het volgende: Daar te hard rijden is ook je eigen doodvonnis tekenen Ze staan daar elke dag en er rijden altijd onopvallende videowagens rond. Gisteren ook weer eentje gespot.
Op zaterdag 10 december 2011 14:26 schreef joppie_saus het volgende: Daar te hard rijden is ook je eigen doodvonnis tekenen Ze staan daar elke dag en er rijden altijd onopvallende videowagens rond. Gisteren ook weer eentje gespot.
laatst nog gepakt met 80kmh overschrijding... mocht wel gewoon doorrijden.
Ging vrij snel. Ze belden me eerst overigens, dus ik dacht in eerste instantie, yes, werk voor maandag. Voicemail enzo erbij, dus ik zat gebakken. Krijg ik 5 minuten later een mailtje met het bericht. Mooi kak. Ben op 1 december geflitst, dus ze waren er redelijk snel bij. Ik kon ook de hele mailwisseling die eraan voorafging meelezen en ik snap wel een beetje dat het een boel rompslomp geeft. Maatschappij in Barneveld was het.
Twee uur later nog een keer gebeld door Easyway, bandenwissel Rhenen - Utrecht. Hoelang duurt zo'n wintercheck en bandenwissel ongeveer? Tis een Ford, mocht het uitmaken.
Op zaterdag 10 december 2011 15:46 schreef Jorian29 het volgende: Ging vrij snel. Ze belden me eerst overigens, dus ik dacht in eerste instantie, yes, werk voor maandag. Voicemail enzo erbij, dus ik zat gebakken. Krijg ik 5 minuten later een mailtje met het bericht. Mooi kak. Ben op 1 december geflitst, dus ze waren er redelijk snel bij. Ik kon ook de hele mailwisseling die eraan voorafging meelezen en ik snap wel een beetje dat het een boel rompslomp geeft. Maatschappij in Barneveld was het.
Twee uur later nog een keer gebeld door Easyway, bandenwissel Rhenen - Utrecht. Hoelang duurt zo'n wintercheck en bandenwissel ongeveer? Tis een Ford, mocht het uitmaken.
Bandenwissel kan zo gebeurd zijn, ik zit meestal max een half uurtje (bij onze grote vriend Profile). Wintercheck heb ik geen idee van.
Op zaterdag 10 december 2011 14:26 schreef joppie_saus het volgende: Daar te hard rijden is ook je eigen doodvonnis tekenen Ze staan daar elke dag en er rijden altijd onopvallende videowagens rond. Gisteren ook weer eentje gespot.
Ik rij altijd 115 op m'n teller daar, nog nooit een boete gekregen. Ik word trouwens altijd aan alle kanten ingehaald dan
Vandaag nog best een lange dag gehad. Aangekomen op m'n adres in Groningen eerst een halfuur in die rommel naar de kentekenpapieren gezocht. Aangekomen in Putten was het ook heerlijk druk. Waren ook nog een aantal EW'ers, waaronder Kevindinhinho. Daar zo'n anderhalf uur gewacht. Weer aangekomen op m'n aflever adres in Groningen, niemand thuis... Die man een paar keer gebeld, maar die nam niet op. EW gebeld, moest hem even smsen en als die niet antwoordde moest ik weer terug bellen. Uiteindelijk moest ik de sleutels door de brievenbus doen. Al met al weer 50 minuten verloren. Zit ik in de trein, wisselstoring... Hij ging niet verder dan Hoogeveen, er komt wel een keer een bus. Daar ga ik niet op wachten, heb m'n zus maar gebeld of ze me kon halen. Maar alsnog weer zo'n 50 minuten verloren.
Op zaterdag 10 december 2011 12:34 schreef bkh het volgende: Ik mag eigenlijk niet klagen over de hoeveelheid ritten. Ik heb 4 beschikbare dagen gehad in december en alle 4 de keer gebeld. Ben nu ook op de terugweg van Gouda-Deventer.
Maandag ook weer een rit amersfoort-apeldoorn in een Ford ranger, wel coole auto.
Wat was dat voor een rit? Werd ook gebeld voor een rit van schoonhoven - Deventer, maar ik kon niet vanochtend.
Wat doen jullie eigenlijk aan als het flink koud wordt? Want ik heb nu steeds zo een nette zwarte broek, maar ik vertik het om zo een dunne stof aan te trekken als het echt koud is.
Op zondag 11 december 2011 13:15 schreef Franknfurter het volgende: Wat doen jullie eigenlijk aan als het flink koud wordt? Want ik heb nu steeds zo een nette zwarte broek, maar ik vertik het om zo een dunne stof aan te trekken als het echt koud is.
Ik heb altijd nette spijkerbroek aan, met nette schoenen en overhemd.. pantalon draag ik wel als ik PC ben Als je kijkt naar hoe die 65+ers gekleed zijn af en toe..
Gelukkig zijn de kledingvoorschriften stukken chiller bij AR Ik heb meestal gewoon een donkere spijkerbroek aan, van die suede puntschoenen eronder en wat ik daarboven draag maakt toch niet uit omdat ik altijd mijn jas aanheb Toen het nog lekkerder weer was had ik altijd gewoon een polo aan, eventueel met een vest erover als het wat frisser was. Nooit problemen mee gehad en het zit zoveel fijner dan een pantalon en van die 'pak'schoenen.. Moet altijd stiekem wel een beetje lachen als ik van die puisterige hikers zie die hun pantalon 'baggy' dragen en dan met van die Schoenenreus nette schoenen eronder met dikke zolen
Op zondag 11 december 2011 18:36 schreef LeTourdeFrance het volgende: Ik heb in anderhalf jaar bij EW nog nooit een pantalon aangehad tijdens het werk. Nooit commentaar op gekregen.
Op zondag 11 december 2011 13:15 schreef Franknfurter het volgende: Wat doen jullie eigenlijk aan als het flink koud wordt? Want ik heb nu steeds zo een nette zwarte broek, maar ik vertik het om zo een dunne stof aan te trekken als het echt koud is.
Als PC ben ik altijd in nette pantalon. Tip: pyjamabroek eronder aantrekken.
Op zondag 11 december 2011 19:48 schreef Franknfurter het volgende: Oh als ik het zo hoor ga ik gewoon lekker voor comfort voortaan. Zolang je niet op je afgetrapte sneakers aan komt zetten komt het wel goed toch?
Ja, maar hangt ook beetje af wat voor auto je moet rijden. Als einde contract moet rijden is het echt een debiele eis om in pantalon te komen.. eerste keer dat ik moest werken zat ik daar in een afgebeukte vito in mijn nette kleren, nooit meer!
Ik heb inderdaad ook nog nooit een pantalon gedragen in meer dan 2 jaar tijd. Wel bij de sollicitatie trouwens Ik draag wel altijd een donkere, effen spijkerbroek zonder vale plekken enzo.
Op zondag 11 december 2011 19:48 schreef Franknfurter het volgende: Oh als ik het zo hoor ga ik gewoon lekker voor comfort voortaan. Zolang je niet op je afgetrapte sneakers aan komt zetten komt het wel goed toch?
Wel opletten bij de grote in Almere en Breda, daar wordt zo nu en dan gecontroleerd en krijg je een officiële waarschuwing als je bijvoorbeeld een spijkerbroek aan hebt.
Hopelijk hebben ze de mobiele variant ook meteen aangepakt, die werkt bij mij alleen als ik een postcode invoer Als ik gewoon de straatnaam invoer dan komt hij met hele andere dingen aanzetten.
Wel opletten bij de grote in Almere en Breda, daar wordt zo nu en dan gecontroleerd en krijg je een officiële waarschuwing als je bijvoorbeeld een spijkerbroek aan hebt.
Nog nooit iets gezien daar, en dat zijn toch altijd de adressen waar ik heen moet..
Haha jullie hebben allemaal geluk gehad, ik werkte ook nooit in pantalon, tot ik gecontroleerd werd in Almere, en diezelfde middag stonden ze ook in Meerkerk. Officiele waarschuwing gehad en vanaf toen werk ik weer in pantalon. Zolang je nog geen waarschuwing hebt gehad zal ik ook lekker in mijn spijkerbroek blijven werken.:p
Op zondag 11 december 2011 21:33 schreef BAC92 het volgende: Haha jullie hebben allemaal geluk gehad, ik werkte ook nooit in pantalon, tot ik gecontroleerd werd in Almere, en diezelfde middag stonden ze ook in Meerkerk. Officiele waarschuwing gehad en vanaf toen werk ik weer in pantalon. Zolang je nog geen waarschuwing hebt gehad zal ik ook lekker in mijn spijkerbroek blijven werken.:p
Wel apart, tegen mij werd op de sollicitatie gezegd dat het absoluut niet nodig is om in pantalon te werken...