Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BVWebsite:
www.autoreset.nlLogin:
http://www.autoreset.nl/aj-login.phpAantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Franknfurter, hiker regio Utrecht
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Net een spoedrit gekregen, Wieuwerd - Den Haag in een passat.
Een prima eerste rit lijkt me
Had niet verwacht dat ik al zo snel had kunnen rijden, vrijdag pas aangenomen.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 09:43 schreef S-RS het volgende:Net een spoedrit gekregen, Wieuwerd - Den Haag in een passat.
Een prima eerste rit lijkt me
Had niet verwacht dat ik al zo snel had kunnen rijden, vrijdag pas aangenomen.
Niet slecht! Wel dodelijk saai dat hele stuk door Flevoland

(of pak je de Afsluitdijk?). Wel lang terug OV'en vrees ik voor je. Ik kom uit regio Rotterdam en ben wel eens terug gegaan naar huis vanuit Wieuwerd. Voordeel: vanuit Leeuwarden rechtstreekse IC naar Rotterdam, dat is wel relaxed.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 09:17 schreef -tape- het volgende:Ik zit in Alkmaar, zegt niet heel veel. Ik heb namelijk nog maar 1 rit gehad vanaf mijn hometown, de rest is vaak randstad of dorpen aan het IJsselmeer. En Zwolle is toch richting Duitse grens? Heb laatst vestigingswerk gedaan in Amsterdam. Daar hadden ze af en toe mensen nodig om auto's vanaf münchen airport naar Schiphol te rijden. Topbaantje!
Dat zijn ook wel de leuke vestigingsbaantjes. Ik hoor vaak dat dat werk niet echt leuk is..
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 09:43 schreef S-RS het volgende:Net een spoedrit gekregen, Wieuwerd - Den Haag in een passat.
Een prima eerste rit lijkt me
Had niet verwacht dat ik al zo snel had kunnen rijden, vrijdag pas aangenomen.
Beste rit! Ik hoop dat ik binnenkort ook gebeld word, ben donderdag aangenomen.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Vestigingswerk verschilt inderdaad per locatie. In Nieuwegein bijvoorbeeld word je weggestuurd als je geen pak aanhebt en als je pech hebt sta je de hele tijd te poetsen. Ik zelf werk regelmatig op locatie bij de oranje in Rotterdam NW, dat is erg leuk en gezellig. En je kan gewoon in spijkerbroek komen

Daar is het veel ritjes in de regio maken en auto's door de wasstraat rijden en af en toe eentje stofzuigen (max 2 a 3 per dag).
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 10:03 schreef Irritatie100 het volgende:Vestigingswerk verschilt inderdaad per locatie. In Nieuwegein bijvoorbeeld word je weggestuurd als je geen pak aanhebt en als je pech hebt sta je de hele tijd te poetsen. Ik zelf werk regelmatig op locatie bij de oranje in Rotterdam NW, dat is erg leuk en gezellig. En je kan gewoon in spijkerbroek komen

Daar is het veel ritjes in de regio maken en auto's door de wasstraat rijden en af en toe eentje stofzuigen (max 2 a 3 per dag).
Zijn er nog meer vestigingen waar je "beter niet" kunt werken? Ik wil best wel lange dagen maken, heb het geld hard nodig, maar heb geen zin om in m'n pak auto's te gaan stofzuigen...
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 10:22 schreef Kevindinhinho het volgende:[..]
Zijn er nog meer vestigingen waar je "beter niet" kunt werken? Ik wil best wel lange dagen maken, heb het geld hard nodig, maar heb geen zin om in m'n pak auto's te gaan stofzuigen...
Ik baseerde die post alleen op de verhalen die ik hoor

Ik werk alleen in Rotterdam namelijk. Verder zijn voor mij geen vestigingen in de buurt, hoewel ik ook een keer naar Den Haag gestuurd ben. Alleen dat was op hetzelfde bedrijf als in Rotterdam.
Maar goed, Nieuwegein schijnt dus niet top te zijn. Almere heeft ook vestigingswerk. Ik hoor vaak dat de sfeer daar wel goed is, maar dat het enige werk dat je doet auto's door de wasstraat rijden is (en die wasstraat zit nog eens in hun eigen garage ook), dus dat is niet heel erg spannend als je dat de hele dag moet doen.
Verder hoor ik nooit zoveel klachten over vestigingswerk eigenlijk.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 10:25 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Ik baseerde die post alleen op de verhalen die ik hoor

Ik werk alleen in Rotterdam namelijk. Verder zijn voor mij geen vestigingen in de buurt, hoewel ik ook een keer naar Den Haag gestuurd ben. Alleen dat was op hetzelfde bedrijf als in Rotterdam.
Maar goed, Nieuwegein schijnt dus niet top te zijn. Almere heeft ook vestigingswerk. Ik hoor vaak dat de sfeer daar wel goed is, maar dat het enige werk dat je doet auto's door de wasstraat rijden is (en die wasstraat zit nog eens in hun eigen garage ook), dus dat is niet heel erg spannend als je dat de hele dag moet doen.
Verder hoor ik nooit zoveel klachten over vestigingswerk eigenlijk.
We zullen wel zien. Ik ben allang blij dat ik hier en daar wat informatie kan krijgen. Ik hoop dat ik binnenkort maar eens gebeld word..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
zelf bellen, zo kreeg ik ook heel snel mn eerste rit!
quote:
Rond hoe laat ongeveer? Of maakt dat ook niet zoveel uit?
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
invine
blablabla etc.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 10:22 schreef Kevindinhinho het volgende:[..]
Zijn er nog meer vestigingen waar je "beter niet" kunt werken? Ik wil best wel lange dagen maken, heb het geld hard nodig, maar heb geen zin om in m'n pak auto's te gaan stofzuigen...
Alle vestigingen zijn ok, maar ik nam ze aan het einde van mijn hiken niet meer aan.. ik ben er niet gaan werken om hele dag auto's te poetsen. Daarbij hoef je bij vestiging niet in pak, gewoon spijkerbroek/polo oid.. je krijgt 9 van de 10 keer toch een jas oid van het bedrijf zelf.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 10:52 schreef joppie_saus het volgende:Zelf bellen heeft bij EW geen enkel nut. Ze zeggen toch: 'als we een geschikte combinatie hebben bellen we je terug'. Alleen als het heel druk is en je rond half vijf belt willen ze je nog wel eens een enkele rit direct geven aan de telefoon.
Ik bel inderdaad vaak rond half 5 als ik nog niks gekregen heb. Het is ook wel eens voorgekomen dat ze op Facebook helemaal in paniek zetten dat het zo druk was, terwijl ik niet gebeld was, dan bel ik ook.
Yes! Morgen valt een college uit ik dacht ik pas mijn beschikbaarheid aan, wordt net gebeld voor een ritje haarlem veenendaal in een dikke a7 van een paar maanden oud!
Netjes!! Nog veel km's op de teller?
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
vond zon a7 maar een matige auto... waait net zo hard over de weg heen als een prius
en ik heb hier vanuit het zuiden des lands best geregeld ritjes naar het buitenland hoor.. nooit echt diep, hoewel ik over een tijdje naar parijs en terug moet pc-en in een nieuwe CLS350
Paar maandjes oud, dus ik gok van niet. Wel een "instapper" met 204 pk maar nog geen drama haha.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 14:34 schreef mothergoose het volgende:vond zon a7 maar een matige auto... waait net zo hard over de weg heen als een prius
en ik heb hier vanuit het zuiden des lands best geregeld ritjes naar het buitenland hoor.. nooit echt diep, hoewel ik over een tijdje naar parijs en terug moet pc-en in een nieuwe CLS350

Wow! Held!
Als ik dit allemaal zo lees, word ik bijna bang van de teleurstellingen die ik kan krijgen, omdat ik nog maar net begin. Dan krijg ik wss niet de mooiste autootjes...
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Ik had als 2e rit een splinternieuwe Lexus. 6e rit was een dikke full options Bmw 3 serie cabrio. Had ik niet verwacht.
Maar ook zat kleine wagentjes gehad. Polo bluemotions, C1 etc.
Zo eens kijken of ze nog wat hebben voor morgen, hele dag studeren komt vandaag ook weer niets van, dus dan kan ik beter rijden morgen. Dan heb ik gewoon motivatie om vanavond nog ff keihard te leren
.
Ik heb nog geen busjes gehad. Laatst anderhalf uur in de trein/bus gezeten met een andere hiker en die had vanuit regio Rotterdam bijna alleen maar busjes en kleine vrachtwagentjes.
Nog nooit een busje gereden, maar dat zal dus ook wel komen binnenkort. Als het dan maar niet gelijk een rit is waar ik het centrum van Amsterdam/Utrecht in moet met zo'n verlengde Mercedes Sprinter ofzo
.
Net nog spoedje gedaan. Zo'n Fiesta rijdt voor een kleine auto in die klasse echt heerlijk zeg, stuk beter dan Peugeot, Polo, gemiddelde Japanner.
Nog iemand die de A1 richting oosten heeft afgereden zojuist? Ik heb zonder gekheid 20 kilometer aan een stuk achter kop over kop inhalende vrachtwagens gereden.
Toen ik er eindelijk langs was uit frustratie flink doorgereden, hopelijk stonden er geen flitsers want dat zou me meer dan 30 euro kosten.
Weet iemand eigenlijk of EW je kan ontslaan nav een veel te hoge boete?
Ik heb op m'n telefoon (Android) een aantal apps staan die flitsers etc aangeven. Waarschijnlijk veel van jullie ook wel, maar deel ze toch even.
Kijk voordat ik ga rijden altijd even in de app 'Flitsers Nederland' of er op het traject dat ik ga rijden nog snelheidscontroles zijn gemeld.
Dan heb ik als ik naar een onbekend gebied ga soms nog de app 'My Speed' op de achtergrond draaien met daarin de vaste flitspalen/trajectcontroles uit de database van Flitspaal.nl. Die begint te brullen zodra ik een flitspaal nader
En dan nog Navigon als navigatie er op, die ook nog eens de maximumsnelheid aan geeft en volgens mij ook begint te brullen bij gevaarlijke locaties/flitsers.
Maar heb de apps eigenlijk niet nodig. Rij gewoon altijd keurig de toegestane maximumsnelheid van het traject (+ 5 km op de teller). En in bepaalde auto's wil je geeneens 120 rijden.
.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Ja tuurlijk. Je hebt je te tonen als een goed werknemer in de uitoefening van je functie. Als jij veel te hard rijdt voldoe je daar niet meer aan en hebben ze een reden voor ontslag. Zal in de praktijk wel een beetje meevallen.
Voor flitsers kijk ik altijd m.flitsservice.nl en ik heb altijd SlamFM op staan, want die melden de flitsers van Flitsservice. Die zijn altijd het meest up-to-date, ook regionaal.
#26 || Luciano da Silva
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 15:39 schreef joppie_saus het volgende:[..]
Ja tuurlijk. Je hebt je te tonen als een goed werknemer in de uitoefening van je functie. Als jij veel te hard rijdt voldoe je daar niet meer aan en hebben ze een reden voor ontslag. Zal in de praktijk wel een beetje meevallen.
Voor flitsers kijk ik altijd m.flitsservice.nl en ik heb altijd SlamFM op staan, want die melden de flitsers van Flitsservice. Die zijn altijd het meest up-to-date, ook regionaal.
Klinkt logisch ja. Sowieso is het lastig werken als je je rijbewijs kwijtraakt natuurlijk. Maar goed, zo hard kon de Fiesta denk ik niet eens.
Nog een Privechauffeur meldt zich:
Ik mag zometeen van Utrecht naar Delft, en dan naar Amersfoort.
Ook een best ritje volgens mij. Regent wel hard, hoop dat je een fijne auto hebt..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
quote:
Ga ik wel vanuit, staat dit keer niet aangegeven. Maar over het algemeen is het wel oke. Het matigste waarin ik tot nu toe heb gereden was een a4.
maar volgens mij zijn het vooral hikers hier en weinig chauffeurs of zie ik dat verkeerd?
Er zijn wel een aantal chauffeurs, die laten zich alleen wat minder zien volgens mij...
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 15:39 schreef Neerlands_Trots het volgende:Beetje schrale dag gehad. Zoals ik al eerder had gezegd heb ik een uniek ritje uit Frankrijk moeten afwijzen omdat er vanavond allemaal vrienden komen eten voor mijn verjaardag en ik dus echt voor 18.00 uur thuis moet zijn. Toch nog 2 kleinere ritjes gekregen, namelijk Utrecht - Almere in een Golf en Almere - Amersfoort in een Punto. Bij aankomst op mijn eerste adres bleek zowel de auto als contactpersoon onvindbaar. AR gebeld en die zeiden laat maar, ga maar gewoon met de trein naar Almere voor je 2e rit

In een half uurtje was ik al in Amersfoort, maar ik moest wachten op de berijder, want die was in gesprek. Normaliter zou je het dan gewoon laten ondertekenen bij de balie, maar ik moest voor de leasemij ook nog een formulier invullen samen met de klant wat hij van de dienstverlening vond enzo

Uiteindelijk dus maar een half uurtje gereden vandaag en een hoop gewacht en onduidelijkheid

Gefeliciteerd Autoreset-collega
Hmm, dat zijn wel de mindere dagen. Heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
M'n auto was vrijdag wel 'kwijt' bij een dealer, had toen echt even het gevoel dat ik weer naar huis kon. Samen met het receptiemeisje van de dealer toch nog even het hele terrein afgezocht, stond hij heel krap ingeparkeerd tussen de splinternieuwe Audi's en Volkswagens. Dealermeisje gaf aanwijzingen, was ik wel blij mee want het was echt heel krap allemaal (Het gaat hier over auto's ja

) Kon de buitenspiegel aan de rechterkant niet eens uitklappen. Uiteindelijk met de trekhaak van de auto tot tussen de spijlen van het hek gereden, en de auto er net uit kunnen krijgen.
Kwam ik later aan de praat met zo'n man van de leasemaatschappij waar ik die auto bracht, en die zegt dat ik hem er dan lekker door de dealer uit had moeten laten rijden. Zit wel wat in, heb ik geen kans op schades enzo. Wat doen jullie als een auto echt heel krap weggestopt in een hoekje staat?
.
Nou ik had een lekker kort dagje. Drachten-Barneveld. De Caddy brulde als een gek bij 120, de radio vol open gedraaid om de muziek te verstaan alleen hierdoor hoorde ik m'n navi niet meer... Was trouwens de eerste keer dat ik een busje zonder binnenspiegel reed, maar dat bleek uiteindelijk nog best mee te vallen!
Uiteindelijk zat ik om half 12 in de trein, nog wel even met EW gebeld of er wat was, maar ze hadden niks meer helaas. Ach ja, vrije middag is ook wel eens lekker...
quote:
Ik heb 1x een dikke boete gehad, ik kreeg een waarschuwing en kreeg ook te horen dat ik bij twee waarschuwingen ontslagen werd.
[quote]
Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
quote:
Ja, klopt..
Vandaag hele dag beschibaar gestaan, niet gebeld. Hmm.
Hopen dat ze vandaag wel bellen voor morgen.
Nee.
Ik weet niet of meer mensen er last van hadden, maar het leek vandaag wel nationale vrachtwagen-inhaaldag... Aan de lopende band inhalende vrachtwagens. Vreselijk irritant. Nog nooit zo meegemaakt...
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 16:18 schreef mergbot het volgende:[..]
Ik heb 1x een dikke boete gehad, ik kreeg een waarschuwing en kreeg ook te horen dat ik bij twee waarschuwingen ontslagen werd.
Wat is dik?
Lijkt me dat je voor alcohol direct mag opstappen bijvoorbeeld.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 16:27 schreef Spablauw214 het volgende:Ik weet niet of meer mensen er last van hadden, maar het leek vandaag wel nationale vrachtwagen-inhaaldag... Aan de lopende band inhalende vrachtwagens. Vreselijk irritant. Nog nooit zo meegemaakt...
Dat zei ik dus ook vorige bladzijde

waar reed je?
Edit: zie het al.
quote:
Ik had nog niet alle posts teruggelezen..
Maar blijkbaar toch lotgenoten. Het was vooral op de A50 en de A1. Ik heb ongeveer het hele stuk maar 90 kunnen rijden door die ellende
-tape-

quote:
Rijd hem er eigenlijk altijd zelf wel uit, nooit echt gehad dat het niet mogelijk was. Of leek.
En gefeliciteerd N_T

Cadeautje;
![MercedesCLS63AMG_33.jpg]()
(Mag geruild worden voor een nieuwe M5, dan neem ik deze.)
Morgen om 8:00 auto ophalen die om 9:30 in Bergen op Zoom moet zijn vanuit Utrecht. Moet hem ook nog aftanken.
Iemand enig idee of dit haalbaar is in de ochtendspits? Welke weg van Utrecht - BoZ heeft de minste files? Volgens Google Maps kan het binnen een uur en 15 minuten via 3 verschillende routes.
.
-tape-

quote:
Op dinsdag 6 december 2011 16:41 schreef Pizzabodem het volgende:Morgen om 8:00 auto ophalen die om 9:30 in Bergen op Zoom moet zijn vanuit Utrecht. Moet hem ook nog aftanken.
Iemand enig idee of dit haalbaar is in de ochtendspits? Welke weg van Utrecht - BoZ heeft de minste files? Volgens Google Maps kan het binnen een uur en 15 minuten via 3 verschillende routes.
Ik rijd er zelf nooit, dus uit ervaring zou ik er niks over kunnen zeggen.
Files vallen mee op het stuk wat ik moet rijden zo te zien.
Morgen 3 uur terug ov-en.
.
Je moet sowieso via Rotterdam of Utrecht, in de ochtendspits ga je 1 uur 15 daar niet halen denk ik.
Weer niet gebeld. Was gisteren en vandaag hele dag beschikbaar, heb alleen voor vanavond een schraal avondritje gehad (4 à 5 uurtjes). Morgen beschikbaar tot 17.00 en niks gekregen.
Volgende week ben ik 5 dagen beschikbaar. Als ze vrijdag niet hebben gebeld ga ik zelf maar eens bellen want vorige week heb ik ook bijzonder weinig kunnen werken ondanks mijn beschikbaarheid.
Zijn er trouwens nog chauffeurs van hier vanavond in Amsterdam (projectje met 10 man)?
Zo, morgen drie ritjes. Een opel astra, een nissan qashqai en een volvo s60. Over alle drie niks te klagen (vooral over de volvo niet).
Ik ga via de A2, A27, A59, A16 en A17. Dan kan ik Rotterdam vermijden. En in Utrecht kan ik eventueel de A12 vermijden door binnendoor via Nieuwegein te gaan. Of ik kan de A2 vermijden door gelijk de A27 op te gaan bij Lunetten of Houten.
Maar de tijd lijkt mij idd krap in de ochtendspits, maar we proberen het gewoon
.
Veel succes!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 17:02 schreef -tape- het volgende:Even @ AR'ers; is de e-mail van de administratie het centrale aanspreekpunt voor vragen over je werk? Dus Administratie@Autoreset.nl? Heb wel eens een mailtje gestuurd namelijk, alleen nooit wat terug gekregen.
Ik heb ze nu 2 keer gemaild en beide keren na 1 of 2 dagen antwoord gekregen. Laatste keer belden ze zelfs terug omdat ik had gemaild. Je kan natuurlijk ook de administratie bellen, nummer staat in je 'Chauffeurs Handleiding' als het goed is.
.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 17:02 schreef -tape- het volgende:Even @ AR'ers; is de e-mail van de administratie het centrale aanspreekpunt voor vragen over je werk? Dus Administratie@Autoreset.nl? Heb wel eens een mailtje gestuurd namelijk, alleen nooit wat terug gekregen.
Mijn ervaring is inderdaad dat de administratie nooit reageert. Had een paar weken geleden opeens geen enveloppen meer om tankbonnen op te sturen, dus ik had de administratie gemaild of ze er nog een paar konden opsturen. Kreeg ze pas gister binnen

Planning reageert wel altijd binnen 1 dag, dus ik zou lekker alles aan de planning vragen, tenzij het echt alleen over je salarisspecificatie gaat oid

Bedankt voor je cadeau trouwens, wanneer kom je hem afleveren?
Moet morgen voor het eerst tanken voor AR. Tankbon moet ik opsturen met een kopie van m'n ritformulier ofzo? (Heb de AR-handleiding hier even niet bij de hand)
.
-tape-

quote:
Op dinsdag 6 december 2011 17:09 schreef Neerlands_Trots het volgende:[..]
Mijn ervaring is inderdaad dat de administratie nooit reageert. Had een paar weken geleden opeens geen enveloppen meer om tankbonnen op te sturen, dus ik had de administratie gemaild of ze er nog een paar konden opsturen. Kreeg ze pas gister binnen

Planning reageert wel altijd binnen 1 dag, dus ik zou lekker alles aan de planning vragen, tenzij het echt alleen over je salarisspecificatie gaat oid

Bedankt voor je cadeau trouwens, wanneer kom je hem afleveren?
Heb een mail gestuurd ivm het 'promoveren' naar chauffeur. In ieder geval, of het mogelijk is. Lijkt me toch ook wel vet
Ik ga hem eerst even testen op de Autobahn. Als ik dat overleef krijg je hem, met een strik eromheen. Bezorgd door Easyway.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 09:44 schreef Irritatie100 het volgende:Niet slecht! Wel dodelijk saai dat hele stuk door Flevoland

(of pak je de Afsluitdijk?). Wel lang terug OV'en vrees ik voor je. Ik kom uit regio Rotterdam en ben wel eens terug gegaan naar huis vanuit Wieuwerd. Voordeel: vanuit Leeuwarden rechtstreekse IC naar Rotterdam, dat is wel relaxed.
Afsluitdijk gepakt, dus viel mee
Terug OV'en duurde idd wel even. Maar kon van Den Haag tot Zwolle in één keer, toen alleen nog in Zwolle moeten overstappen voor 15 minuutjes omdat die andere trein niet in Meppel stopte. Was dus prima te doen.
quote:
Zou zelf bellen als ik jou was. Had gisteren ook gebeld, maar was geen werk. Vanochtend werd ik dus gebeld voor dat spoedje. Was dezelfde persoon die belde, en ze wist dat het m'n eerste rit zou worden. Dus heeft denk ik toch zin om even een belletje te doen. Stond trouwens ook in een mail die je hebt gekregen, als je nieuw bent raden ze aan om de dag voordat je beschikbaar bent even te bellen
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 15:31 schreef Pizzabodem het volgende:Maar heb de apps eigenlijk niet nodig. Rij gewoon altijd keurig de toegestane maximumsnelheid van het traject (+ 5 km op de teller). En in bepaalde auto's wil je geeneens 120 rijden.
Heb zelf FlitsNav op de achtergrond draaien tijdens het rijden. Werkt ideaal!
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 17:19 schreef -tape- het volgende:[..]
Heb een mail gestuurd ivm het 'promoveren' naar chauffeur. In ieder geval, of het mogelijk is. Lijkt me toch ook wel vet
Ik ga hem eerst even testen op de Autobahn. Als ik dat overleef krijg je hem, met een strik eromheen. Bezorgd door Easyway.

Heb 2 maanden terug ook een mailtje daarover gestuurd, nooit wat gehoord. Dus mailen naar personeelszaken heeft ook niet veel zin

dan blijft er niet veel over, haha

Misschien planning mailen idd ofzo
edit: ooh, dit had met AR te maken? Ach, EW reageert ook niet
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 16:41 schreef Pizzabodem het volgende:Morgen om 8:00 auto ophalen die om 9:30 in Bergen op Zoom moet zijn vanuit Utrecht. Moet hem ook nog aftanken.
Iemand enig idee of dit haalbaar is in de ochtendspits? Welke weg van Utrecht - BoZ heeft de minste files? Volgens Google Maps kan het binnen een uur en 15 minuten via 3 verschillende routes.
Heu heu heu! Bergen op Zoom de geksteee! Beter rij je gewoon A27, en dan A59 richting Moerdijk, dan de A17 naar BoZ. Tenminste, zo rij ik altijd als ik eens de auto mee heb van thuis. Waar moet je zijn (pm/dm)?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
morgen vroeg om 0515 treintje pakken naar in de buurt, naar adam rijden (pc uiteraard) en daar maar liefst 9 uur blijven wachten en dan terug

krijg ik eindelijk die artikels eens gelezen.. heerlijk, betaald studeren
3-serie overigens.
-tape-

quote:
Op dinsdag 6 december 2011 18:50 schreef mothergoose het volgende:morgen vroeg om 0515 treintje pakken naar in de buurt, naar adam rijden (pc uiteraard) en daar maar liefst 9 uur blijven wachten en dan terug

krijg ik eindelijk die artikels eens gelezen.. heerlijk, betaald studeren
3-serie overigens.
Waar moet je dan gaan zitten?
Zo, dat is een behoorlijke dag! Mag je niet gewoon even Amsterdam in ofzo?
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 18:50 schreef mothergoose het volgende:morgen vroeg om 0515 treintje pakken naar in de buurt, naar adam rijden (pc uiteraard) en daar maar liefst 9 uur blijven wachten en dan terug

krijg ik eindelijk die artikels eens gelezen.. heerlijk, betaald studeren
3-serie overigens.
9 uur! Toe maar. Had pas ook 8 geloof ik maar dat was niet aaneen gesloten. Hopen dat je een goede plek kan fixen waar je kan wachten of een stoel in de auto hebt met een goede slaapstand

Edit: die 8 uur had ik pas in die VIP Viano. Heb lekker een half uurtje geslapen hoor achterin. Prima te doen
uiteraard kan ik wel even amsterdam in denk ik. ken de klant vrij goed, ben er nl voorkeurchauffeur van en die vind het allemaal wel prima dus dat is mooi

hoorde zojuist van een andere chauffeur over 'seats2meet'. kun je gewoon beetje zitten, studeren, gratis lunchen etc. briljant concept voor ons chauffeurs dacht ik zo

is ook in de buurt van waar ik eigenlijk zou moeten blijven wachten, dus als de klant belt ben ik in 5 minuutjes weer voor de deur. ideaal. dagje van grofweg 160 euro
nou nee, maar de totale dag word incl reistijd en alles wel 16 uur of meer, dus dan kom je aan ongeveer 160 euro he
Da's een lekker dagsalaris!
Morgen krimpen a/d IJssel - wateringen en Rotterdam - Houten. Van die bus is wel goed nieuws irritatie, aangezien ik daar ook vaak kom. Baalde al dat die 64 eerst weg zou gaan, maar het is niet zo erg dus. Morgen moet ik daar trouwens ook zijn.
Hmmm, ik zit net de RET-site te bekijken en volgens die site bestaat buslijn 74 niet eens

Fijn...
Ik zit in de trein richting mijn rit die om 23 uur begint. Ik hoop maar dat het flink uitloopt zodat ik wat uren kan maken..
Dat nachtwerk lijkt me nou zo waardeloos aan dat PC-werk hè...
quote:
Op de routekaart van de RET is de bus naar Pendrecht denk ik het dichtste bij?
Maar deze week rijdt de bus naar de Poort nog.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 22:27 schreef Panthera. het volgende:[..]
Op de routekaart van de RET is de bus naar Pendrecht denk ik het dichtste bij?
Maar deze week rijdt de bus naar de Poort nog.
Ja, dat is 67 geloof ik. Maar ik deed dus via 9292 een reisadvies naar die verhuurder op een datum na 11 december en toen kreeg ik als advies bus 74 vanaf Zuidplein en eruit bij Zorghotel Charloisse Lagedijk. Maar goed, volgens de RET-site bestaat die hele bus niet

Wordt vermoedelijk toch naar Pendrecht idd.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 22:29 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Ja, dat is 67 geloof ik. Maar ik deed dus via 9292 een reisadvies naar die verhuurder op een datum na 11 december en toen kreeg ik als advies bus 74 vanaf Zuidplein en eruit bij Zorghotel Charloisse Lagedijk. Maar goed, volgens de RET-site bestaat die hele bus niet

Wordt vermoedelijk toch naar Pendrecht idd.
Ik kreeg met 9292 ook altijd Zorghotel volgens mij, voor de wijziging. Misschien nog een foutje in het systeem?
Overigens is de eindhalte in Pendrecht hemelsbreed niet eens zo ver volgens mij, maar moet je ontzettend omlopen.
Edit: of zou er een buurtbus rijden
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 22:35 schreef Panthera. het volgende:[..]
Ik kreeg met 9292 ook altijd Zorghotel volgens mij, voor de wijziging. Misschien nog een foutje in het systeem?
Overigens is de eindhalte in Pendrecht hemelsbreed niet eens zo ver volgens mij, maar moet je ontzettend omlopen.
Edit: of zou er een buurtbus rijden
In de grote stad hebben we geen buurtbusjes

Zou kunnen dat het een foutje is trouwens, alleen heel bus 74 bestaat nu ook al niet

En ik krijg geen opties meer met de 64 (kreeg ik altijd wel), dus dat duidt erop dat het dan weer wel verwerkte is.
quote:
Op dinsdag 6 december 2011 22:59 schreef Franknfurter het volgende:Net de uurtjes voor november geteld en kwam op 51. Had veel minder geschat, dus dat is een lekkere meevaller

. Oh en buurtbusjes zijn leuk

maar probeer het maar niet in limburg, daar gaan de chauffeurs in het limburgs tegen je aan zaniken

Inderdaad, ik versta die mensen nooit
Ik kom uit limburg en ik versta het al niet. Ik noem het eerder een spraakziekte dan een accent.