Ik vond Clasie gisteren de beste man op het veld. Ongelofelijk wat voor werk hij allemaal opknapt. En zoveel verborgen vernuft. Potentieel Oranje materiaal, goede opvolger van Van Bommel.quote:Op maandag 5 december 2011 16:29 schreef Robus het volgende:
Die Clasie, wat een heerlijke speler is dat toch he. Blijft me iedere wedstrijd weer opvallen met z'n slimme beweginkjes en heerlijke pasjes. Gaan we gelukkig nog veel leuke dingen van zien!
Jullie ook niet trollie.quote:
Nogal logisch toch, denk niet dat er iemand is die denkt dat Feyenoord bij de eerste 2 gaat spelen.quote:Op maandag 5 december 2011 17:08 schreef CasselerRIP het volgende:
Volgens mij moet je de TT met een knipoog lezen.
Zeker een geweldenaar in wording, nu nog doelgerichter worden en topclubs staan in de rij.quote:Op maandag 5 december 2011 16:29 schreef Robus het volgende:
Die Clasie, wat een heerlijke speler is dat toch he. Blijft me iedere wedstrijd weer opvallen met z'n slimme beweginkjes en heerlijke pasjes. Gaan we gelukkig nog veel leuke dingen van zien!
Top 5 is haalbaar voor Feyenoordquote:Op maandag 5 december 2011 17:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nogal logisch toch, denk niet dat er iemand is die denkt dat Feyenoord bij de eerste 2 gaat spelen.
Daarom snap ik de ophef niet.quote:Op maandag 5 december 2011 17:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nogal logisch toch, denk niet dat er iemand is die denkt dat Feyenoord bij de eerste 2 gaat spelen.
Anders komt hij gewoon terug. Wat een geweldenaar is hij.quote:Het is 'officieel', volgens Engelse media heeft Chelsea aangegeven dat zes spelers waaronder Salomon Kalou die na dit jaar transfervrij zijn geen aanbieding krijgen om hun contract te verlengen. Onder andere Drogba (Rusland, MIdden-Oosten), Alex (Juventus) en Anelka (China) zullen vertrekken en kunnen in Januari met geïntresseerde clubs onderhandelen. Voor Kalou bestaat serieuze intresse van Arsenal.
Ik zou het graag zien, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Ten eerste is hij veel te goed voor de Eredivisie en ten tweede kan geen enkele Nederlandse club hem betalen. Arsenal zou ik inderdaad een goede club voor hem vinden.quote:Op maandag 5 december 2011 17:48 schreef vandermar het volgende:
[..]
Anders komt hij gewoon terug. Wat een geweldenaar is hij.
Ik heb nergens gezegd dat wij van die clubs zouden verliezenquote:Op maandag 5 december 2011 18:17 schreef TheGreatHooD het volgende:
Hahaha, anders gaan jullie even de topics terugzoeken waar jullie allemaal zaten te zeiken en o zo overtuigd waren dat we wel even een pak slaag krijgen bij achtereenvolgens AZ, Ajax, Vitesse en PSV.
Bookmark dit topic maar alvast, dan kunnen jullie dat even met plezier teruglezen aan het eind van het seizoen.
BITCHEEEES
Mensen weten wel tegen wie ik het hebquote:Op maandag 5 december 2011 18:20 schreef vandermar het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat wij van die clubs zouden verliezenik vel geen oordeel van te voren
Nigga pleasequote:Op maandag 5 december 2011 18:17 schreef TheGreatHooD het volgende:
Hahaha, anders gaan jullie even de topics terugzoeken waar jullie allemaal zaten te zeiken en o zo overtuigd waren dat we wel even een pak slaag krijgen bij achtereenvolgens AZ, Ajax, Vitesse en PSV.
Bookmark dit topic maar alvast, dan kunnen jullie dat even met plezier teruglezen aan het eind van het seizoen.
BITCHEEEES
Proberen een wedstrijd van Utrecht te voorspellenquote:
Misschien is utreg nog wel moeilijker te voorspellen dan Feyenoord. Ze scoren 6x tegen ajax maar krijgen er ook zes om de oren tegen twente.quote:Op maandag 5 december 2011 18:54 schreef Muto het volgende:
[..]
Proberen een wedstrijd van Utrecht te voorspellen
Proberen een wedstrijd van Feyenoord te voorspellen
Gaat het wel helemaal goed met je? Of heeft Ritmo je account over genomen? Of wacht, ben je hem zelf gewoon?quote:Op maandag 5 december 2011 18:58 schreef TheGreatHooD het volgende:
HAHAHAHA, wat een fockin grap is dit zeg. TT veranderen for what?
Echt hoor, wat jullie betreft zaten we nu aan de Jupiler bier en speelde we tegen prachtige clubs, maar gelukkig werden we wel kampioen.
Jullie zouden je echt kei en keihard moeten schamen.
Dat zou baas zijn als het lukt.quote:Op maandag 5 december 2011 20:42 schreef TC03 het volgende:
Van Geel gaat naar Manchester om proberen om Guidetti nog een jaartje te huren.![]()
Haha, nee man. Ik sta gewoon versteld van al dat pessimisme hier, ik heb misschien 2 of 3 mensen gehoord die er hetzelfde over denken.quote:Op maandag 5 december 2011 19:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Gaat het wel helemaal goed met je? Of heeft Ritmo je account over genomen? Of wacht, ben je hem zelf gewoon?
Door schade en schande wordt men wijs. Dat pessimisme is wellicht wat doorgeslagen, maar toch zeer terecht als je Feyenoord door de jaren heen bekijkt.quote:Op maandag 5 december 2011 20:50 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Haha, nee man. Ik sta gewoon versteld van al dat pessimisme hier, ik heb misschien 2 of 3 mensen gehoord die er hetzelfde over denken.
Guidetti is een eindbaasquote:Feyenoord wil Guidetti al langer huren van Man City
Maandag, 5 december 2011 om 20:50
Bij Feyenoord is men erg goed te spreken over John Guidetti. De aanvaller wordt dit seizoen gehuurd van Manchester City en technisch directeur Martin van Geel wil nu alvast gaan bekijken of het mogelijk is om de Zweed langer in De Kuip te houden. Volgens Voetbal International brengt de sportbestuurder van Feyenoord op 21 december een bezoek aan City.
Van Geel bezoekt op die dag de wedstrijd tussen Manchester City en Stoke City en zal voor en na de wedstrijd met City’s Football Administration Officer Brian Marwood praten over de ontwikkeling en toekomst van Guidetti. De Zweedse aanvaller scoorde al zeven keer voor Feyenoord en leverde bovendien drie assists. Zondagmiddag was hij nog belangrijk voor zijn club tegen PSV.
Feyenoord houdt City goed op de hoogte van de ontwikkeling van de negentienjarige goaltjesdief en daar is men in Engeland erg blij mee. “We zijn heel blij met John, maar moeten afwachten wat hij zelf wil en wat City van plan is. Daarover ga ik binnenkort in alle rust praten met de mensen van Manchester City”, zegt Van Geel.
Die krijgt van mij al bonuspunten voor de mooiste naam ooit in het betaalde voetbalquote:
ach man City had hem al bijna gedumpt dus elk miljoen is pure winst voor ze.quote:Op maandag 5 december 2011 21:11 schreef Caland het volgende:
Kopen voor 3 miljoen, terugkoopprijs City voor 10.
City blij, contractspeler minder die ze 3 jaar later weer kunnen oppikken als hij net de schaal in nederland heeft gepakt en klaar is voor het echte werk.
En toen werd ik wakker...
Mokotjo staat wel op. Anders Leerdam op zijn plek.quote:Op maandag 5 december 2011 21:23 schreef Caland het volgende:
Toch blijft het zo enorm klote dat El Ahmadi een maand weg is straks. Vond hem persoonlijk de beste man op het veld gisteren, de eerste helft speelde hij zo onvoorstelbaar goed.
Alhoewel Mokotjo ook goed inviel gaat dat een flinke aderlating worden.
Dat zijn we ookquote:Op maandag 5 december 2011 21:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Amsterdammers hebben iets grappigs: ze denken dat ze de beste van de wereld zijn.
...
Doe zelf.quote:Op maandag 5 december 2011 23:42 schreef kapiteintje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen.
Ja, wat wil je nou horen dan?quote:
quote:Nieuw voetbalseizoen begint op 10 augustus
Het voetbalseizoen 2012-2013 begint op 10 augustus. Dat heeft de KNVB vandaag bekendgemaakt. Dit voetbaljaar begon in verband met het EK van komende zomer een week eerder.
In de eredivisie staat volgend seizoen geen enkele midweekse speelronde op het programma. De winterstop duurt van 23 december tot en met 17 januari.
'Deze opzet geeft rust en zekerheid; de clubs hebben op deze manier voldoende tijd om op trainingskamp te gaan', aldus manager competitiezaken Gijs de Jong van de KNVB.
De wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal, tussen de landskampioen en bekerwinnaar, is op zondag 5 augustus. De finale van de KNVB-beker staat voor donderdag 9 mei 2013, op Hemelvaartsdag, op het programma.
De laatste speelronde van de eredivisie is 3 dagen later. De Jupiler League, waarin alleen op vrijdag wordt gespeeld, eindigt een week eerder op vrijdag 3 mei. Daarna volgen de play-offs om promotie/degradatie en om een ticket voor de Europa League.
De opzet van het bekertoernooi blijft hetzelfde als dit jaar. De Jong: 'De uitgangspunten van de bekerfinale in De Kuip zijn voor alle partijen duidelijk: het moet een voetbalfeest zijn, in een vol stadion met supporters van beide finalisten.' (ANP/Redactie)
quote:Vormer kon een ton meer verdienen
Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Roda JC-middenvelder Ruud Vormer (23) hakte afgelopen weekeinde de knoop door en verkoos Feyenoord boven het eveneens geïnteresseerde Vitesse. Deze week hoopt de winnaar van de Bronzen Schoen al een akkoord te bereiken met de roemruchte Rotterdamse club.
„Bij beide clubs heb ik een salarisindicatie gehad. En ik ben er eerlijk in. Bij Vitesse kon ik voor drie seizoenen tekenen en per jaar ongeveer honderdduizend euro meer verdienen. Maar geld is voor mij niet alles”, aldus Vormer
Er was ook buitenlandse belangstelling, maar Vormer wil in Nederland blijven. „Mijn vriendin Roos is afgestudeerd in Medicijnen, nu basisarts. Ze probeert in aanmerking te komen voor de driejarige opleiding tot spoedeisende hulp-arts.”
Vormerquote:Op dinsdag 6 december 2011 07:32 schreef voice-over het volgende:
Heeft Vormer dan al gekozen voor ons?
[..]
Komt door ons. Het Legioen heeft een magische aantrekkingskracht. Wij verdienen geld voor Feyenoord, iig een ton per jaar voor Vormer.quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:56 schreef TC03 het volgende:
Spelers kiezen voor Feyenoord vanwege de status i.p.v. het geld.
Och, die hebben Fer toch...quote:Op dinsdag 6 december 2011 08:03 schreef heiden6 het volgende:
Jopie zal ook wel balen van die Guidetti.
Ik denk dat de huidige opleving er toch ook al veel mee te maken heeft. Uitzicht op EL enzo. Denk dat als Feyenoord weer aan het worstelen was rond de 16e plek hij voor dat extra zakje geld had gekozen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 08:10 schreef voice-over het volgende:
[..]
Komt door ons. Het Legioen heeft een magische aantrekkingskracht. Wij verdienen geld voor Feyenoord, iig een ton per jaar voor Vormer.
Hij zei vorig jaar al een paar keer erg duidelijk dat Feyenoord zijn droomclub was.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidige opleving er toch ook al veel mee te maken heeft. Uitzicht op EL enzo. Denk dat als Feyenoord weer aan het worstelen was rond de 16e plek hij voor dat extra zakje geld had gekozen.
Weet Cootje dat ook?quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:30 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Jopie heeft Janko. die heeft er inmiddels meer dan genoeg inzitten
Eens.quote:Op dinsdag 6 december 2011 07:56 schreef TC03 het volgende:
Wat is er aan de hand met Feyenoord, sommige dingen gaan ineens zo goed?
Clasie tekent bij net nu hij gehyped wordt, waar we normaal maanden zouden moeten wachten tot je een keer iets hoort terwijl ondertussen buitenlandse clubs een bod voorbereiden.
Spelers kiezen voor Feyenoord vanwege de status i.p.v. het geld.
Terwijl iedereen de hoop op een langer verblijf van Guidetti amper durft uit te spreken heeft Van Geel zijn ticket al geboekt.
Naar mijn mening zijn dit allemaal dingen die voortkomen uit Van Geel's pro-actieve beleid, hetgeen ik echt een verademing vind.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mooie cover bij Nusport: http://www.nusport.nl/magazine/index.html
De Xavi van de Kuip. hahaquote:Op dinsdag 6 december 2011 09:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mooie cover bij Nusport: http://www.nusport.nl/magazine/index.html
Jij weet niet hoeveel geld ik heb op mijn Unibet rekeningquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:23 schreef Paul-89 het volgende:
2 euro maar ?
Dan ben je zelf ook niet echt overtuigd.
El Ahmadi zal wel weggaan, schuif je Clasie door naar zijn plek. Lijkt me sowieso beter.quote:
Precies en als ik zo de laatste paar wedstrijden van Roda bekijk hoeven we er helemaal niet zoveel op achteruit te gaan qua opbouw van achteruit. Vormer heeft gewoon een prima pass en goed inzicht + loopvermogen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:30 schreef Caland het volgende:
[..]
El Ahmadi zal wel weggaan, schuif je Clasie door naar zijn plek. Lijkt me sowieso beter.
Als El Ahmadi en Bakkal niet weggaan is hwt niet bodig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:30 schreef Caland het volgende:
[..]
El Ahmadi zal wel weggaan, schuif je Clasie door naar zijn plek. Lijkt me sowieso beter.
Je had net zo goed die 5 euro in de Maas kunnen gooien. Zelfde principe.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:33 schreef TheGreatHooD het volgende:
Toch nog maar ff een extra 3 euro ingezet. Potentieel winbedrag: 200 euro
De natte droom van Unibet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:33 schreef TheGreatHooD het volgende:
Toch nog maar ff een extra 3 euro ingezet. Potentieel winbedrag: 200 euro
Haha, niet geschoten is altijd mis natuurlijkquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Je had net zo goed die 5 euro in de Maas kunnen gooien. Zelfde principe.
Ja zulke heb ik wel vaker gehad. Een mooie combinatie met een potentieel uitbetalingsbedrag van 600 euro. Is alleen nog nooit voorgekomen. Maar eens moet natuurlijk de 1e keer zijnquote:
Precies. Clasie is niet bij uitstek de man om voor de verdediging te spelen, als je hem iets meer naar voren brengt komt hij naar mijn mening nog beter tot z'n recht. Heeft het toch vaak erg lastig tegen diepgaande middenvelders. Zag je ook zondag weer, speelde een goede pot hoor. Maar als Wijnaldum 'gewoon' 2 keer scoort is het wel zijn man die daar zo vrij staat. Vormer kan dat beter bijbenen denk ik.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:34 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Precies en als ik zo de laatste paar wedstrijden van Roda bekijk hoeven we er helemaal niet zoveel op achteruit te gaan qua opbouw van achteruit. Vormer heeft gewoon een prima pass en goed inzicht + loopvermogen.
Ik zie Clasie inderdaad ook meer een wat aanvallendere rol krijgen, kan hij nog meer met pasjes strooien, en misschien zien we dan zijn schot eens.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies. Clasie is niet bij uitstek de man om voor de verdediging te spelen, als je hem iets meer naar voren brengt komt hij naar mijn mening nog beter tot z'n recht. Heeft het toch vaak erg lastig tegen diepgaande middenvelders. Zag je ook zondag weer, speelde een goede pot hoor. Maar als Wijnaldum 'gewoon' 2 keer scoort is het wel zijn man die daar zo vrij staat. Vormer kan dat beter bijbenen denk ik.
Tegen Heracles en Groningen zelfde verhaal.
Een sterke bank/concurrentie is erg belangrijk.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:34 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Als El Ahmadi en Bakkal niet weggaan is hwt niet bodig.
Stiekem hoop ik daar wel op.
lol, bezuinigen heb toch wel prioriteit 1 hequote:Op dinsdag 6 december 2011 12:43 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Een sterke bank/concurrentie is erg belangrijk.
quote:Ryo Miyaichi: 'Misschien word ik verhuurd'
Geschreven op 2011-12-06 om 11:45:28 | Bekeken: 3897 | Reacties: 25 | Foto: OrangePictures |
Ryo Miyaichi laat op zijn eigen Facebook pagina weten dat hij wellicht verhuurd zal worden door zijn club Arsenal. De jonge aanvaller uit Japan komt vooralsnog niet in aanmerking voor een plaats bij de eerste achttien van de Londense ploeg. Trainer Arsène Wenger stelde hem tot nu toe twee keer op in de League Cup en zat eenmaal bij de wedstrijdselectie in de Premier League. 'Misschien word ik verhuurd om meer ervaring op te doen,' waren de woorden van Ryo.
Miyaichi kwam vorig seizoen na de winter uit voor Feyenoord. De behendige speler maakte furore in De Kuip en toonde aan exceptionele talenten te bezitten. Op basis daarvan kreeg de Japanner een werkvergunning om te mogen uitkomen voor Arsenal. Het ligt voor de hand dat Ryo op huurbasis zal spelen voor een Engelse club.
Hebben wij alleen niks aanquote:
Werd die gast niet gewoon extreem overschat na zijn eerste 3 goede wedstrijden?. Ik heb die hype persoonlijk nooit 100% begrepen.quote:
Tuurlijk, maar ik ga er vanuit dat Martin weet wat hij kan/mag uitgeven.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
lol, bezuinigen heb toch wel prioriteit 1 he
60% kwaliteit, 40% ahh wat lief, kusjekroel spleetoog. En dan ook nog eens in zo´n baggerseizoen. Dan is de hype compleet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:49 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Werd die gast niet gewoon extreem overschat na zijn eerste 3 goede wedstrijden?. Ik heb die hype persoonlijk nooit 100% begrepen.
Nou heb toch echt liever een betere eerste 11 dan een bredere selectie. Als je dan toch prioriteiten moet stellen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:49 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik ga er vanuit dat Martin weet wat hij kan/mag uitgeven.
Idd, want we hebben nu Schaken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
60% kwaliteit, 40% ahh wat lief, kusjekroel spleetoog. En dan ook nog eens in zo´n baggerseizoen. Dan is de hype compleet.
We hebben hem nu iig niet nodig.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:49 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Werd die gast niet gewoon extreem overschat na zijn eerste 3 goede wedstrijden?. Ik heb die hype persoonlijk nooit 100% begrepen.
Had dit vorige week gezegdquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Idd, want we hebben nu Schaken.
[ afbeelding ]
Als je hier wat vaker zou komen zou je weten dat ik dat dit seizoen al regelmatig zeg.quote:
Nee, heeft werkelijk alles om een grote te worden behalve zijn fysiek. Zelden zo'n compleet talent gezien.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:49 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Was toch wel een sensatie.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Verrassend man. Had nou niemand zien aankomen
Ik lees ook altijd wel mee, dus ik heb je wel gehoord hoorquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:55 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als je hier wat vaker zou komen zou je weten dat ik dat dit seizoen al regelmatig zeg.
Wat is je punt dan?quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:56 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Ik lees ook altijd wel mee, dus ik heb je wel gehoord hoor
Terecht ook wel hequote:Op dinsdag 6 december 2011 12:57 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Dat er veel mensen liepen te kankeren op Schaken
65% van Nederland is ook lageropgeleid. Sommige mensen weten gewoon niet beter.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:57 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Dat er veel mensen liepen te kankeren op Schaken
Hier ga ik geen oordeel over vellenquote:Op dinsdag 6 december 2011 12:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
65% van Nederland is ook lageropgeleid. Sommige mensen weten gewoon niet beter.
Hoe ongelooflijk triest.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:01 schreef Caland het volgende:
Zondag nog aardig los gegaan na de wedstrijd.
Ik probeer te zeggen dat je niet iedereen erop kunt afrekenen dat ze bepaalde dingen niet weten/zien. Dat moet je aan de visionairs overlaten.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:01 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Hier ga ik geen oordeel over vellen
Volgens kapiteintje konden we dit seizoen niet zonder Ferquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik hoop dat Fer tegen ons meedoet. Wijnaldum was maar een opwarmertje.
Fer is wel iemand die daar niet zozeer minder van gaat spelen heb ik 't idee.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik hoop dat Fer tegen ons meedoet. Wijnaldum was maar een opwarmertje.
Was toen ook zo. Was in de voorbereiding veruit de belangrijkste spelert. Of wil je zeggen dat we zonder Guidetti, Bakkal en een opgeleefde El Ahmadi zouden staan waar we nu stonden?quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:17 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Volgens kapiteintje konden we niet zonder Fer
Valt niks over te zeggen dit seizoenquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:19 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Was toen ook zo. Was in de voorbereiding veruit de belangrijkste spelert. Of wil je zeggen dat we zonder Guidetti, Bakkal en een opgeleefde El Ahmadi zouden staan waar we nu stonden?
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Valt niks over te zeggen dit seizoen
Schaken en ook El Ahmadi hadden we toch ook al afgeschreven met z'n allen?quote:
Man, zo was die opmerking helemaal niet bedoeld.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:22 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Schaken en ook El Ahmadi hadden we toch ook al afgeschreven met z'n allen?
Owja jij niet, omdat je geniaal en hoog begaafd schijnt te zijn. Maar puur voetballend is het echt een wonder dat ze nu spelen hoe ze spelen.
Zeker die Schaken heeft vorig jaar niets laten zien.
Omdat je nou ff enorm arrogant loopt te doen hequote:Op dinsdag 6 december 2011 13:25 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Man, zo was die opmerking helemaal niet bedoeld.Waarom gaan jullie er zo op in?
Maargoed, dat terzijde.
Ja, iedereen had ze min of meer afgeschreven. Schaken vind ik dit seizoen onomstreden op rechtsbuiten. El Ahmadi heeft altijd al kunnen voetballen, maar om diverse redenen kwam dat er blijbkaar niet uit. Dan houdt het op een gegeven moment gewoon op, ook al zie je dat hij goed kan voetballen. Dat hij zich nu heeft teruggeknokt is natuurlijk geweldig, maar had niemand verwacht.
Nee man, is niet arrogant. Was een grapje en ik gebruikte de categorie laagopgeleidden in NL alleen maar als vergelijking. Voor de rest geen waarde-oordeel over laagopgeleidden, ik kijk naar mensen en niet in hokjes van opleiding. Mensen moeten alleen niet zo piepen als ze zelf een keer het onderwerp van kritiek/grapjes zijn. (Wat nu dus niet eens het geval was)quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Omdat je nou ff enorm arrogant loopt te doen he![]()
Kijk, uiteindelijk is het gewoon duidelijk de schuld van Been geweest. Gaf geen vertrouwen niks.
Ik verbaas mij werkelijk waar over Schaken en vraag me af of die nou gewoon erg gegroeid is. Of dat het er gewoon totaal niet uit kwam vorig seizoen. Soms zie je inderdaad wel dat spelers op zichzelf het niveau niet aankunnen maar na verloop van tijd gewoon aanzienlijk beter worden. Ik denk dat het laatste het geval is met Schaken omdat hij erg veel inzet heeft en ook zelfkritisch lijkt, want als je hem vorig seizoen zag zonk de moed je in de schoenen. Fysiek is hij erg sterk en het moet hem worden nagegeven: hij blijft zijn man opzoeken, ookal struikelt die soms over zijn eigen benen. Als hij er op een gegeven moment nog een redelijke voorzet achteraan kan geven is die goud waard en moeten ze zijn contract direct weer verlengenquote:Op dinsdag 6 december 2011 13:22 schreef Stokstaart het volgende:
Zeker die Schaken heeft vorig jaar niets laten zien.
Wanneer pasen en pinksteren op één dag vallen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:47 schreef Aloulou het volgende:
Als hij er op een gegeven moment nog een redelijke voorzet achteraan kan geven is die goud waard en moeten ze zijn contract direct weer verlengen
El Ahmadi werd eerst ook geridiculiseerd om zijn schot en nu hoor je er ook niemand meer over. Veel is gewoon trainbaar hoor, ook op dat niveau. Ik vermoed dat ze er zelf ook al aan werken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Wanneer pasen en pinksteren op één dag vallen.
M.a.w. hij had een fijne traptechniek maar niet op de momenten dat het er toe deed? Zie hier het verschil tussen een goede en een minder goede voetballer.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:52 schreef Caland het volgende:
Ja, maar een speler als El Ahmadi had in de basis altijd al een fijne traptechniek. Alleen in wedstrijden en specifiek bij schoten kwam dat er niet echt uit.
Schaken heb ik nog nooit daarop kunnen betrappen.
Precies. Maar het was wel aanwezig. Bij Schaken niet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
M.a.w. hij had een fijne traptechniek maar niet op de momenten dat het er toe deed? Zie hier het verschil tussen een goede en een minder goede voetballer.
Ik verbaas me er ook over. Vorig jaar is hij maximaal 1 of 2 keer z'n tegenstander voorbij gegaan, dit seizon elke wedstrijd wel minstens 5 keer. Ik weet nog goed dat hij vorig jaar altijd z'n tegenstander op zocht, naar binnen wilde kappen, en vervolgens een corner versierde. Dat was het enige wat 'ie deed.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik verbaas mij werkelijk waar over Schaken en vraag me af of die nou gewoon erg gegroeid is. Of dat het er gewoon totaal niet uit kwam vorig seizoen. Soms zie je inderdaad wel dat spelers op zichzelf het niveau niet aankunnen maar na verloop van tijd gewoon aanzienlijk beter worden. Ik denk dat het laatste het geval is met Schaken omdat hij erg veel inzet heeft en ook zelfkritisch lijkt, want als je hem vorig seizoen zag zonk de moed je in de schoenen. Fysiek is hij erg sterk en het moet hem worden nagegeven: hij blijft zijn man opzoeken, ookal struikelt die soms over zijn eigen benen. Als hij er op een gegeven moment nog een redelijke voorzet achteraan kan geven is die goud waard en moeten ze zijn contract direct weer verlengen
3 goede wedstrijden heeft hij so far gespeeld vs 30 slechtequote:Op dinsdag 6 december 2011 13:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
M.a.w. hij had een fijne traptechniek maar niet op de momenten dat het er toe deed? Zie hier het verschil tussen een goede en een minder goede voetballer.
Alsof jij ook objectief bent t.o.v. Schaken.
Wel meer man, niet zo negatief. Daarbij is het een buitenspeler dus afhankelijk van anderen en over het algemeen wat wisselvalliger qua prestaties idd.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
3 goede wedstrijden heeft hij so far gespeeld vs 30 slechte
Schaken heeft tov vorig jaar een enorme progressie gemaakt, zeer verrassend allemaal.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
3 goede wedstrijden heeft hij so far gespeeld vs 30 slechte
het is geen wereldspeler hoor. Tegen een linksback als Willems gaat het ook makkelijker.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wel meer man, niet zo negatief. Daarbij is het een buitenspeler dus afhankelijk van anderen en over het algemeen wat wisselvalliger qua prestaties idd.
Ik las het net. Super!quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:54 schreef Paul-89 het volgende:
Steenvoorden tekent nieuw contract voor 3,5 jaar.
Ben niet zo op de hoogte van de jeugd --> voor welke positie?quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:54 schreef Paul-89 het volgende:
Verdediger, en kan ook op VMquote:Op dinsdag 6 december 2011 17:18 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ben niet zo op de hoogte van de jeugd --> voor welke positie?
Is dat wat die Steenvoorden?quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:54 schreef Paul-89 het volgende:
Goede. Samen met Huijgevoort, Achahbar, Kongolo, Sleegers en Vilhena de grootste talenten IMO.quote:
Achahbar ken ik wel, die komt er wel.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:33 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Goede. Samen met Huijgevoort, Achahbar, Kongolo, Sleegers en Vilhena de grootste talenten IMO.
50 %quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:47 schreef Euribob het volgende:
Maar stél nou, dat Schaken dit niveau weet vast te houden tot het eind van het seizoen. En in de zomerstop wordt verkocht, hoe groot is dan de kans dat hij voor meer dan fukking Luc Beukenootos de deur uitgaat?
Tony is volgens mij een jaartje jonger en die speelt in het zelfde team als Achahbar voor Oranje. Daar doet hij zeker niet onder voor de rest.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:46 schreef voice-over het volgende:
[..]
Achahbar ken ik wel, die komt er wel.
Precies. Het lukt wel, of het lukt niet. Fifty-fifty dus.quote:
Ik blijf het vreemd vinden dat profvoetballers op bepaalde onderdelen nog zo hard kunnen groeien.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
El Ahmadi werd eerst ook geridiculiseerd om zijn schot en nu hoor je er ook niemand meer over. Veel is gewoon trainbaar hoor, ook op dat niveau. Ik vermoed dat ze er zelf ook al aan werken.
Heel utrecht staat op scherp natuurlijk, na die enorme zeperd van zondag.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:52 schreef Stokstaart het volgende:
Zal je net zien dat we weer verliezen van Utrecht, die werkelijk dramatisch spelen
Eindelijk weer wat leven in het topic. Ik denk het ook, maar het zal wel weer met de hakken over de sloot zijn. Denk dat de spelers tóch weer op een roze wolk zitten.quote:
Aantal van die gasten linksonder zullen op zeker een SV´tje gekregen hebbenquote:
quote:Vormer verklapt langer verblijf Koeman
Ruud Vormer staat in de nadrukkelijke belangstelling van Feyenoord. Technisch manager bij de Rotterdamse club, Martin van Geel, wil de 23-jarige middenvelder graag naar de havenstad halen. Vormer zelf ziet een overstap naar Feyenoord ook zitten en heeft Vitesse, die hem ook graag wil overnemen van Roda JC, al afgezegd, ondanks dat hij in Arnhem ruim 1 ton meer kan verdienen.
Vormer heeft de trainer bij Feyenoord nog niet gesproken. Van Geel bevestigt echter dat Koeman hem graag wil toevoegen aan de selectie voor het volgende seizoen. Van Geel geeft hier indirect mee aan dat Koeman ook volgend jaar trainer is van de stadionclub. Het contract van de oefenmeester loopt komende zomer af en in januari staan de eerste gesprekken gepland voor een mogelijke verlenging van zijn contract.
'De trainer Ronald Koeman heb ik nog niet gesproken, maar mijn zaakwaarnemer Winny Haatrecht doet nu het voorbereidende werk. Pas daarna kom ik erbij. Ik heb wel met technisch directeur Martin van Geel gesproken en die vertelde me dat de trainer me er graag bij heeft volgend seizoen. Het is belangrijk voor me dat hij het in me ziet zitten', aldus de stofzuiger van Roda JC in de Telegraaf.
Die staat in m'n geheugen gegrift.quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:56 schreef Caland het volgende:
En om mn 3 op een rij nog net op tijd vol te maken.
Vandaag 10 jaar geleden:
Volgens mij is er informeel al afgesproken dat hij blijft. Daarnaast mag hij van mij sowieso blijven, want de vooruitgang had bijna niet groter kunnen zijn met vorig jaar. Herkenbaar voetbal en spelers worden beter. Dat zijn al 2 dingen die onder Been onmogelijk leken.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mag Koeman blijven bij deze stand ik zeg doen.
En er komt zo'n geweldige A-lichting aan. Dat vertrouw ik wel aan de KGB toe.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:22 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Volgens mij is er informeel al afgesproken dat hij blijft. Daarnaast mag hij van mij sowieso blijven, want de vooruitgang had bijna niet groter kunnen zijn met vorig jaar. Herkenbaar voetbal en spelers worden beter. Dat zijn al 2 dingen die onder Been onmogelijk leken.
Ben benieuwd naar dat spelertje dat nu voor 3,5 jaar heeft bijgetekend. Na de winterstop toch maar eens een jeugdwedstrijdje bezoeken.quote:Op woensdag 7 december 2011 00:58 schreef Caland het volgende:
[..]
En er komt zo'n geweldige A-lichting aan. Dat vertrouw ik wel aan de KGB toe.
Maar dan moet eerst het hooligan-probleem met wortel en tak worden uitgeroeid. Eén misstap en Feyenoord wordt voor 10 jaar geband door de UEFA.quote:Op woensdag 7 december 2011 01:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Het zal mooi zijn als we de Europa league in gaan volgend jaar.
Het zorgt wel weer voor aantrekkings-kracht.
Helaas heeft de club daar 0,0 invloed op.quote:Op woensdag 7 december 2011 06:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar dan moet eerst het hooligan-probleem met wortel en tak worden uitgeroeid. Eén misstap en Feyenoord wordt voor 10 jaar geband door de UEFA.
Sad but true. Hopelijk wordt 'de politiek' eens wakker maar ik verwacht het niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 07:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Helaas heeft de club daar 0,0 invloed op.
Nah politiek ook niet echt. De UEFA zal met een (waterdicht) controlesysteem moeten komen waarbij geregistreerde relschoppers overal geweigerd kunnen worden.quote:Op woensdag 7 december 2011 08:39 schreef voice-over het volgende:
[..]
Sad but true. Hopelijk wordt 'de politiek' eens wakker maar ik verwacht het niet.
Hopen op tegenstanders die niet zomaar even aan te rijden zijn.quote:Op woensdag 7 december 2011 07:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Helaas heeft de club daar 0,0 invloed op.
Mocht het zover komen kun je alleen hopen op een maatregel vanuit de club waardoor wij geen uit-supporters mogen meenemen.
Ongeacht tegen wie we spelen.
Gewoon een club die wel wat gewend is, zonder al te chauvinistische inborst.quote:Op woensdag 7 december 2011 09:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Hopen op tegenstanders die niet zomaar even aan te rijden zijn.
Maar eerst winen bij utreg.
(vi.nl)quote:Koeman wil Feyenoord-selectie graag intact houden
07/12/2011 09:22
Als het aan Ronald Koeman ligt, houdt Feyenoord Diego Biseswar (foto) en Ricky van Haaren aan hun contract. Beide spelers gingen niet in op de aanbieding van technisch directeur Martin van Geel, zodat ze komende zomer transfervrij zijn.
Als de club nog iets aan ze wil verdienen, moet Van Geel ze in de winterstop verkopen. 'Maar wat mij betreft blijven ze dit seizoen bij ons', zegt Koeman.
'We hebben geen al te brede selectie, dus kunnen we iedereen gebruiken. Dat blijkt weer nu we even niet kunnen beschikken over Stefan de Vrij. Dan speelt Martins Indi centraal en Miguel Nelom linksback, omdat we ook Kaj Ramsteijn langdurig kwijt zijn. Maar die jongens doen het uitstekend, dus dat is winst.'
'Maar we raken Karim El Ahmadi waarschijnlijk tijdelijk kwijt aan Marokko, als hij wordt geselecteerd voor de Afrika Cup. Dus dan moet op die plek iemand anders spelen. Het is dus duidelijk dat we iedereen keihard nodig hebben.'
Vandaar dat Koeman na het weekend extra aandacht schonk aan Jerson Cabral en Guyon Fernandez. 'De credits van de zege op PSV gaan naar Sekou Cissé en Ruben Schaken. Voor Jerson en Guyon is dat misschien moeilijk, maar het hoort erbij. Dan geef ik ze graag wat extra aandacht, om ze het idee te geven dat ze er echt wel bij horen. Iedereen weet toch hoe het gaat? Over twee weken kan alles weer anders zijn.'
quote:Van Geel: Vormer is niet de vervanger van El Ahmadi
Technisch directeur Martin van Geel benadrukte gisteren nog maar eens dat de komst van Ruud Vormer naar Feyenoord nog altijd niet beklonken is. Er is echter niemand die nog twijfelt dat de middenvelder van Roda JC komende zomer naar de Kuip verhuist.
© ANP
Vormer is tevreden over de aanbieding uit Rotterdam en geeft al weken aan dat hij graag naar Feyenoord verkast. Het is wachten op zijn officiële presentatie in de Kuip, die waarschijnlijk pas na de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar zal plaatsvinden.
'Ik ben heel blij dat Ruud Vormer openlijk verklaart dat hij Feyenoord bovenaan zijn lijstje heeft gezet, maar we zijn er nog niet uit', zegt Van Geel in het AD. De technisch directeur, die na Vormer ook de transfervrije John Goossens van NEC wil vastleggen, hoopt wel op een snel akkoord. 'Ruud is pas 23 jaar, maar al zeer ervaren.'
Op de vraag of Feyenoord met de komst van Vormer anticipeert op een aanstaand vertrek van steunpilaar Karim El Ahmadi, schudt Van Geel het hoofd. 'We hebben meer goede middenvelders nodig', zegt Van Geel. 'Het is wel zeker dat wij niet proberen om Vormer al in de winterstop te strikken. Als hij komt, dan komende zomer.'
Roda JC probeerde de afgelopen dagen de opvolger van Vormer weg te plukken bij Feyenoord. Matthew Steenvoorden (18) stond torenhoog op het verlanglijstje van de Limburgers, maar de jeugdinternational uit Den Haag tekende gisteren voor 3,5 jaar in de Kuip. De verdedigende middenvelder uit A1 traint al regelmatig mee met de selectie van Ronald Koeman. (Mikos Gouka)
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)-van-El-Ahmadi.dhtml
Hoe geweldig het zou zijn ligt er wat mij betreft vooral aan hoeveel er voor El Ahmadi geboden wordt. Voor alles boven de 5 miljoen mag hij wat mij betreft weg. Bij alles daaronder begint in mijn ogen het sportieve belang steeds zwaarder te wegen.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:10 schreef Cara het volgende:
Hoe geweldig zou het toch zijn als je Ahmadi, Guidetti en Bakkal kan behouden..
Ach bij zenit hebben ze genoeg geld dus als hij daar naartoe gaat, gaat hij zeker voor een miljoentje of 8 gok ik.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoe geweldig het zou zijn ligt er wat mij betreft vooral aan hoeveel er voor El Ahmadi geboden wordt. Voor alles boven de 5 miljoen mag hij wat mij betreft weg. Bij alles daaronder begint in mijn ogen het sportieve belang steeds zwaarder te wegen.
Ik hoop het en ik gun het hem ook wel, al weet ik niet of hij trek heeft in een Russisch avontuur. Zou hem een mooie Spaanse club wel gunnen.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:14 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Ach bij zenit hebben ze genoeg geld dus als hij daar naartoe gaat, gaat hij zeker voor een miljoentje of 8 gok ik.
Nee man, hij moet naar Engeland. Is hij een hele goede speler voor. Lekker afjagen die mensen en gaten inlopen.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:18 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik hoop het en ik gun het hem ook wel, al weet ik niet of hij trek heeft in een Russisch avontuur. Zou hem een mooie Spaanse club wel gunnen.
Is het erg als die gast mij nog nooit is opgevallen?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:01 schreef Caland het volgende:
Ik snap echt niet wat Van Geel in Goossens ziet.
Dat dacht ik ook toen ik het net gepost had, alleen heb je daar in elk elftal 2 spelers lopen die alles dichtlopen zoals Karim dat doet. Ik weet niet of je dan nog opvalt.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:48 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Nee man, hij moet naar Engeland. Is hij een hele goede speler voor. Lekker afjagen die mensen en gaten inlopen.
njah, hij heeft wel veel beauty's op zijn naam staan, daar zou je hem wel van moeten kennen. Puur voetballend gezien is het inderdaad niet zo raar.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Is het erg als die gast mij nog nooit is opgevallen?
Ja z'n goals ken ik wel, maar de rest?quote:Op woensdag 7 december 2011 13:04 schreef Caland het volgende:
[..]
njah, hij heeft wel veel beauty's op zijn naam staan, daar zou je hem wel van moeten kennen. Puur voetballend gezien is het inderdaad niet zo raar.
Transfervrij + laag salaris. Denk dat ze het gewoon doen, al is het maar voor de bank.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:36 schreef TheGreatHooD het volgende:
Een constant geblesseerde speler. Zou IMO de eerste faal zijn van MvG als hij hem ook daadwerkelijk haalt.
Wat mij betreft kan je dan beter de gok niet wagen. Spaar wat extra geld uit om bepalende spelers te halen/behouden zoals Guidetti of Bakkal, El Ahmadi, etc.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:55 schreef Caland het volgende:
Het is wel iemand die het spelletje goed ziet, uitstekende traptechniek zoals ik al eerder zei, erg aanvallend ingesteld. Alleen is hij wel vaak onzichtbaar in wedstrijden en enorm blessuregevoelig. Ik zie de toegevoegde waarde van een dergelijke speler wel, alleen is het een te grote gok imo (lekker dubbelzinnig).
Als we het dan toch over constant geblesseerde spelers hebben kan Roorda ook prima in dat rijtje.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
En roorda ? Hoor daar niets meer over is hij nog wat?
En speelt hij wel.
quote:Principeakkoord met Clasie over contractverlenging.
Feyenoord heeft een principeakkoord bereikt met Jordy Clasie over de verlenging van zijn contract. De verbintenis met de 20-jarige middenvelder wordt per 1 juli 2012 opengebroken en verlengd tot de zomer van 2015. Het huidige contract met Clasie eindigde medio 2014.
Volgens technisch directeur Martin van Geel heeft Clasie de contractverlenging zelf afgedwongen. ‘Hij profileert zich dit seizoen ontzettend goed’, zegt Van Geel. ‘Vorig seizoen bij Excelsior heeft Jordy al laten zien dat hij een hele goede speler is. Dit seizoen heeft hij in zeer korte tijd bewezen ook van toegevoegde waarde voor Feyenoord te kunnen zijn. Daarom willen we graag verder met Jordy. Daar past ook een opwaardering van zijn contract bij.’
Clasie is blij met het vertrouwen dat Feyenoord in hem toont. ‘Ik vond het al heel mooi om aan het begin van dit seizoen terug te keren naar Feyenoord’, zei hij. ‘De club heeft al vroeg in het seizoen laten weten dat ze graag langer met mij verder willen. Daar spreekt heel veel vertrouwen uit. Ik ben blij dat we eruit zijn gekomen.’
De jeugdinternational is tevreden over de ontwikkeling die hij dit seizoen doormaakt. ‘Ik heb voor mijn gevoel grote stappen gemaakt sinds het begin van dit seizoen’, zegt hij. ‘Maar er is nog ruimte genoeg voor verbetering. Ik vind bijvoorbeeld dat ik constanter moet worden. Ik verwacht veel van mezelf en moet elke week goed presteren.’
Clasie doorliep de volledige jeugdopleiding van Feyenoord. De middenvelder werd vorig seizoen uitgeleend aan Excelsior, waar hij in zijn debuutseizoen grote indruk maakte en in totaal 32 competitiewedstrijden speelde. Aan het begin van het huidige seizoen keerde Clasie terug naar Feyenoord, waar hij vanaf de eerste wedstrijd een basisplaats veroverde in het elftal van trainer Ronald Koeman. Hij kwam dit seizoen in alle competitiewedstrijden van Feyenoord tot nu toe in actie en scoorde één keer.
Onbegrijpelijke opmerking.quote:Op woensdag 7 december 2011 13:36 schreef TheGreatHooD het volgende:
Een constant geblesseerde speler. Zou IMO de eerste faal zijn van MvG als hij hem ook daadwerkelijk haalt.
??quote:Op woensdag 7 december 2011 14:11 schreef eight het volgende:
[..]
Onbegrijpelijke opmerking.
Betekenen de prestaties van MVG zo weinig voor je dat hij niet eens het voordeel van de twijfel verdient?
Ik vind het vreemd dat je op voorhand al roept dat dit een faal is. MVG verdient m.i. meer krediet.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:13 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
??
Het zou de eerste faal zijn. Betekent niet dat hij het alsnog uitstekend doet, en dat k alleen maar kan hopen dat hij nog lang aan ons verbonden blijft.
Je moet idd wat meer voetbal gaan volgen.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:27 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als El ahmadi straks een maand kwijt zijn en misschien Mokotjo ook wel dan hoop ik dat Clasie op zijn plek gaat spelen. En dan Leerdam op het middenveld goed idee of niet ?
quote:Principeakkoord met Clasie over contractverlenging
Feyenoord heeft een principeakkoord bereikt met Jordy Clasie over de verlenging van zijn contract. De verbintenis met de 20-jarige middenvelder wordt per 1 juli 2012 opengebroken en verlengd tot de zomer van 2015. Het huidige contract met Clasie eindigde medio 2014.
Volgens technisch directeur Martin van Geel heeft Clasie de contractverlenging zelf afgedwongen. ‘Hij profileert zich dit seizoen ontzettend goed’, zegt Van Geel. ‘Vorig seizoen bij Excelsior heeft Jordy al laten zien dat hij een hele goede speler is. Dit seizoen heeft hij in zeer korte tijd bewezen ook van toegevoegde waarde voor Feyenoord te kunnen zijn. Daarom willen we graag verder met Jordy. Daar past ook een opwaardering van zijn contract bij.’
Clasie is blij met het vertrouwen dat Feyenoord in hem toont. ‘Ik vond het al heel mooi om aan het begin van dit seizoen terug te keren naar Feyenoord’, zei hij. ‘De club heeft al vroeg in het seizoen laten weten dat ze graag langer met mij verder willen. Daar spreekt heel veel vertrouwen uit. Ik ben blij dat we eruit zijn gekomen.’
De jeugdinternational is tevreden over de ontwikkeling die hij dit seizoen doormaakt. ‘Ik heb voor mijn gevoel grote stappen gemaakt sinds het begin van dit seizoen’, zegt hij. ‘Maar er is nog ruimte genoeg voor verbetering. Ik vind bijvoorbeeld dat ik constanter moet worden. Ik verwacht veel van mezelf en moet elke week goed presteren.’
Clasie doorliep de volledige jeugdopleiding van Feyenoord. De middenvelder werd vorig seizoen uitgeleend aan Excelsior, waar hij in zijn debuutseizoen grote indruk maakte en in totaal 32 competitiewedstrijden speelde. Aan het begin van het huidige seizoen keerde Clasie terug naar Feyenoord, waar hij vanaf de eerste wedstrijd een basisplaats veroverde in het elftal van trainer Ronald Koeman. Hij kwam dit seizoen in alle competitiewedstrijden van Feyenoord tot nu toe in actie en scoorde één keer.
dan nog Leerdam op het middenveld ?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:29 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Je moet idd wat meer voetbal gaan volgen.
quote:Bruno Martins Indi wordt vader!
Via Facebook bereikte ons het bericht dat Bruno Martins Indi vader wordt! Bruno, vanaf deze plaats van harte gefeliciteerd! Je zoon of dochter mag maar wat trots zijn op zo’n vader.
Vanmiddag werden de spitsen van PSV (goed voor 42 doelpunten waarmee ze het meest scorende team van de Eredivisie zijn) mede door toedoen van Bruno Martins Indi een halt toegeroepen. Of ze nu Mertens, Matavz of Wijnaldum heetten, ze kwamen er niet doorheen!
Lwerdam is een van onse meest constante spelers.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:42 schreef WhatsTheSecret het volgende:
Leerdam naar voren en Mokotjo op de rechtsback. Of zo laten staan en Mokotjo middenveld, kan ook prima imo.
Bijzonder goed geschreven stuk van catenaccio.nl.quote:Ajax-achtige bestuurlijke wanorde bij Feyenoord
Het rommelt al een tijd bij Feyenoord. Sinds 2005 is de club uit Rotterdam meer in het nieuws door bestuurlijke perikelen en supportersonvrede dan door sportieve prestaties. Ook nu het in sportief opzicht beter gaat dan in de voorgaande jaren, houdt de onrust aan. Om een duidelijke reden. De supporters zijn het schimmenspel in het Maasgebouw spuugzat. Feyenoord lijkt zo verdacht veel op Ajax.
Onvrede over de bestuurlijke leiding van Feyenoord is niet nieuw. Die onvrede stamt al uit de tijd van de HCS-affaire, waarin supporters hun club op de rand van de afgrond zagen staan. Dit terwijl het bestuur van de club vrijwel geen vin verroerde. Het leidde tot het uiteindelijke aanstellen van Jorien van den Herik als nieuwe voorzitter. Onder het motto ‘Als ik mijn geld kwijtraak, dan ben ik er graag zelf bij’ dwong de charismatische ondernemer een plek af in de bestuurskamer van het Maasgebouw. Door zijn no-nonsense leiderschap en de hulp van een technische staf met heel veel voetbalknowhow krabbelt de Rotterdamse volksclub begin jaren ’90 uit het diepe dal.
Als in 1995 het Bosman-arrest van kracht wordt, verandert er een hoop in het internationale voetballandschap. Clubs vrezen hun belangrijke spelers kwijt te raken en zodoende niet meer mee te kunnen met de concurrentie. De angst voor sportieve achterstand is groot, zo groot dat er onverantwoorde uitgaven worden gedaan om de kwaliteit in de eerste jaren te waarborgen. Ook bij Feyenoord. Hugo Borst raakt hier de kantjes van aan in zijn boek ‘De Coolsingel bleef leeg’, waarin hij verhaalt over conflicten tussen spelers, trainers en bestuur. Het is het begin van het verval waar Feyenoord beetje bij beetje mee te maken krijgt.
Na het landskampioenschap in 1999, wederom onder leiding van een technische staf met veel voetbalknowhow en de nodige jaren bestuurlijke ervaring, volgt er nog één opleving; de UEFA Cup winst in de eigen Kuip in 2002. Voorzitter Van den Herik glunderde, zoals menig fan, om die welhaast surrealistische prestatie.
Voor veel supporters en ook bestuurders is dit een bevestiging, Feyenoord doet nog volop mee in de top van Nederland. Dat men daarvoor dure spelers nodig had, was een bijkomstigheid die te overzien was. Dacht men. Zo kwam het dat er in de Kuip de ene na de andere exoot het traditionele roodwitte tenue om de schouders kreeg, met de mededeling dat er wederom een ruwe diamant was gevonden, die door andere clubs onopgemerkt was gebleven. Althans, zo dacht men in de bestuurskamer. Het lijstje met miskopen lijkt eindeloos.
Dat blijft ook bij de supporters niet onopgemerkt. Het gemor begint in die jaren aan te zwellen en enkele prominente Feyenoord-supporters beginnen zich te bemoeien met de bestuurlijke gang van zaken. Van Den Herik bindt in, hij vraagt om een adviesrapport over het bestuurlijke orgaan, opgesteld door de inmiddels bekende commissie-Kerkum, een commissie onder leiding van Gerard Kerkum, oud-voorzitter van Feyenoord van 1982 tot 1989. Het is opvallend dat juist Kerkum de leiding krijgt over dit adviesrapport, omdat de club onder zijn leiding zijn ergste periode meemaakte en onder andere de bijna fatale deal met sponsor HCS sloot. Van Den Herik wil echter het beste voor de club en denkt deze zo te helpen.
Wanneer diezelfde commissie-Kerkum in 2006 een vernietigend rapport uitbrengt over dat bestuurlijke reilen en zeilen van de Rotterdamse club, en adviseert om de volledige directe te vernieuwen, roept vrijwel de gehele aanhang om het aftreden van voorzitter Van Den Herik. De kale zakenman wordt geschoffeerd op een manier die veel doet denken aan de militaire coups die gebruikt worden om machtshebbers af te zetten. Hij moet tegen wil en dank (en wellicht onterecht) als kop van jut aantreden. Gekrenkt in zijn trots verlaat hij zijn positie in het Maasgebouw. Gerard Kerkum neemt zijn positie ‘tijdelijk’ over. In de zomer van 2007 viert het gerenoveerde management van Feyenoord, door ‘uitstekend werk’ van nieuwbakken technisch directeur Peter Bosz en commercieel directeur Chris Woerts, een groot feest. Verschillende Nederlandse spelers van naam blijken bereid zich aan de club te binden. Daarnaast wordt een plan uitgevouwen om de club van buitenaf te financieren door middel van zogenaamde talentpools. Het lijkt op het eerste gezicht een ingenieus plan, dat de club op korte termijn kan voorzien van liquide middelen. De goednieuwsshow kan niet op in en rondom de Kuip.
Totdat de waarheid aan de oppervlakte komt. In de tijd die volgt, bereikt Feyenoord op zowel sportief als financieel gebied nieuwe dieptepunten. De ploeg is kort in degradatiegevaar, de met veel bombarie binnengehaalde spelers blijken een disproportionele prijs-kwaliteitverhouding te hebben en schulden zijn hoger dan tot op heden gecommuniceerd. Nu, vijf jaar later, beseffen de meeste supporters zich dat ze waarschijnlijk ook in deze val getrapt zijn. Er wordt een schimmenspel gespeeld in het Maasgebouw, waar inter-persoonlijke belangen zwaarder tellen dan de belangen van de club.
Advies
De commissie-Kerkum stelde in haar adviesrapport onder meer dat men transparantie en herkenbaarheid uit moest stralen naar de buitenwereld toe. Daarnaast moesten de banden met Feyenoord en de Vereniging SC Feyenoord aangehaald worden. Ook dient onafhankelijkheid ten opzichte van financiers gewaarborgd te zijn. Als laatste pijler is er het genereren van financiële middelen voor het realiseren van sportieve ambities en de bouw van een nieuw stadion.
Op meerdere momenten in het recente verleden zijn deze adviezen niet opgevolgd, in de wind geslagen of gewoon grof genegeerd. De banden met de sportclub Feyenoord en de supportersverenigingen zijn matig tot slecht te noemen.
Het meest in het oog springende advies, het waarborgen van de onafhankelijkheid van financiers, wordt na het afzetten van voorzitter Van Den Herik prompt vergeten. Door het opzetten van de talentpools, een bedenksel van voormalig marketeer van het jaar Chris Woerts, verdwijnt een hoop van het toekomstperspectief van Feyenoord, met betrekking tot de verkoop van zelf opgeleide spelers. Een groot deel van die transfersom dient te worden afgedragen aan de investeerders in die talentpool, wat Feyenoord bijzonder afhankelijk maakt van financierders.
Daarnaast wordt met het afzetten van Sjaak Troost de enige man met duidelijk aantoonbare voetbalkennis en een echt clubhart uit de directie gezet, nota bene een ex-profvoetballer, die het klappen van de zweep kent.
Hiervoor in de plaats komen op aanbevelen van Hans Blankert, oud-NOC*NSF voorzitter, en een aantal prominente Rotterdamse zakenlui, te weten; Jos van der Vegt, Martin van Pernis en Dick van Well. Als algemeen directeur wordt Eric Gudde aangesteld, een Rotterdammer die enkel ervaring heeft met gouvernementele functies.
Parallel met bestuurschaos Ajax
Opvallend is daarbij de parallel die getrokken kan worden met de situatie bij Ajax niet veel later. Voorzitter Uri Coronel is op precies dezelfde manier in het zadel geholpen. Eerst ontkennen (“mijn houdbaarheidsdatum is allang verstreken”), daarna toestemmen met het advies van de (zelf aangestelde) formateur (“Blankert en de nieuwe commissarissen hebben een beroep op me gedaan”). Daarnaast is er de aanstelling van bestuurders in de Raad van Commissarissen zonder voetbalhart, iets dat bij Ajax ook gebeurde. Pas in een later stadium is de oud-voetballer Graeme Rutjes (een ex-Excelsiorspeler nota bene) toegevoegd aan dit geheel.
Dat dit alles in de media onderbelicht blijft, is te wijten aan de uitstekende mediaconnectie van Feyenoord, door het aanstellen van communicatiemanager Raymond Salamon, oud-hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad, in 2008. Chris van Nijnatten, chef sport bij de van oorsprong Rotterdamse krant, neemt het vanaf die periode diverse malen op voor de falende bestuursleden.
Als de sportieve prestaties in 2010 een definitief dieptepunt bereiken door de 10-0 verliespartij bij PSV, staat daar opeens Pim Blokland op de stoep. Hij heeft een aantal investeerders bereid gevonden om direct geld in de club te stoppen. In ruil daarvoor worden er twee posities in de Raad van Commissarissen beloofd. Deze worden ingevuld door handelsgoeroe Blokland zelf en veel later dus Graeme Rutjes. Wederom ontbreekt elke vorm van Feyenoord-voetbalprofessionaliteit in het bestuurlijk orgaan.
Voetballend vernuft
In een poging om de supporters voor zich te winnen, worden Mario Been en Leo Beenhakker aangesteld als technische tandem op het gebied van voetbalzaken. Aanvankelijk wordt er veel lof geoogst met dit besluit, met name omdat het twee echte clubmannen zijn met de nodige voetbalbagage en bovendien een uitstekend, voetbalgerelateerd netwerk. Beenhakker zegt over die functie het volgende: “In de schaduw. Zonder contract, zonder geld en zonder officiële functie.” Na zijn ontslag bij de Poolse voetbalbond wordt het een officiële functie als technisch directeur, met Mario Been als rechterhand. Echter, het duo krijgt geen cent te makken en moet zich behelpen met gratis spelers, vriendendiensten van het enorme netwerk dat Don Leo met zich meebrengt. Vrijwel alle spelers floppen. Dat uitblijven van succes wordt Beenhakker aangerekend door de directie. Hij besluit daarop zijn biezen te pakken aan het einde van het seizoen. “Met een lege portemonnee is het lastig winkelen,” zo zegt de oud-trainer daar onder andere over. Prompt gooit de directie hem buiten. Wederom is de organisatie hierdoor verstoken van een duidelijke voetbalvisie op hoger niveau.
Terugbetalingen
Daarnaast gaat het ook financieel nog steeds niet voor de wind. In de zomer van 2011 wordt duidelijk dat Feyenoord ondanks de doorlopende sanering genoodzaakt is om in het komende seizoen zwarte cijfers te schrijven, anders dreigt het verlies van de betaald voetbal-licentie. Hoe men dat gaat doen, wanneer er in het voorgaande seizoen nog tien miljoen geleend moest worden van een investeringsmaatschappij, is onbekend. Die investeringsmaatschappij is overigens aangedragen door Chris Woerts, voormalige commerciële man in het Maasgebouw, en wil het geld binnen een jaar terug zien.
Hierdoor is de nieuwe technisch directeur, oud-Feyenoorder Martin van Geel, genoodzaakt om te pokeren wanneer er interesse is in de twee grootste groeibriljanten die de club rijk is. Hij weet er een gezamenlijke tien miljoen uit te persen, een bedrag dat dus echter volledig verdwijnt in het aflossen van lopende schulden en leningen.
Diverse bestuursleden koketteren echter met de transferinkomsten, die naar hun zeggen doorgeschoven worden, zodat Feyenoord aan het einde van het lopende seizoen een verwachte winst van 4 miljoen behaalt. Dat het afgelopen boekjaar afgesloten wordt met een verlies van 6,3 miljoen euro, baart geen zorgen aldus dit bestuur, bij monde van algemeen directeur Eric Gudde.
Het is het zoveelste euforische bericht in een lange reeks, eigenlijk sinds het aftreden van oud-voorzitter Van Den Herik. Na een zwaar kritisch rapport heeft de bestuurlijke carrousel overuren gemaakt, maar is de boodschap hetzelfde gebleven. Het komt helemaal goed, elke dag is er weer een positieve noot bij te schrijven.
Dat klinkt raar, zeker nu er nog meer afhankelijkheid van financiers is, terwijl de top van de club enige vorm van professionele voetbalkennis ontbeert en de beloofde transparantie uitblijft.
Het lijkt er verdacht veel op dat de Raad van Commissarissen van Feyenoord nu al minstens vijf jaar een stoelendans aan het houden is, een façade die keer op keer opnieuw voorgehouden wordt aan supporters als een ‘revolutie’. De aanleiding van de vorige revolutie, het adviesrapport, wordt hierbij nadrukkelijk in de wind geslagen. De hele bestuurlijke revolutie sinds 2006 is een illusie geweest, die opgeleukt werd door het opstappen van bestuursleden, maar waar feitelijk niks veranderd is omdat de belangen van nieuw aangestelde bestuursleden gelijk zijn gebleven aan de vertrokken mannen. Het is dan ook niet uit te sluiten dat het adviesrapport van de commissie-Kerkum uiteindelijk zo is opgesteld, dat er naar het vertrek van bepaalde bestuursleden is toegeschreven. Nu de invloed binnen het bestuurlijke orgaan verzekerd is, is de kritiek op het functioneren van het management als sneeuw voor de zon verdwenen. Zelfreflectie bestaat niet in het woordenboek van de heren van de RvC. Feyenoord lijkt qua bestuurlijke wanorde ontzettend veel op Ajax.
Een nieuwe Rotterdamse revolutie tekent zich aan. Laten we hopen dat het dit keer wel met voetbalverstand gebeurt.
Dit denk ik ook ja, ik zie in hem wel een Potentiele Oranje rechtsback. Ook omdat de spoeling daar nogal dunnetjes is en V.d Wiel nou niet bepaald staat te schitteren.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:44 schreef Caland het volgende:
Ik denk dat Leerdam er goed aan doet om zich volledig te richten op de rechtsback positie.
Hoe meer concurrentie hoe beter inderdaad. Het zou fijn zijn als we verdedigend ook eens een luxeprobleem zouden hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:00 schreef kapiteintje het volgende:
Zou wel eens de vervanger van v.d. Wiel kunnen worden ja. Ik vind het goed dat van Marwijk een vast team probeert te houden hoor, maar ik denk dat het zo onderhand niet een keer kwaad kan om die gasten op scherp te zetten. Het oogt ook allemaal een beetje blasé en zo'n ons kent ons sfeertje dat daar hangt.
Klopt, geen schrijffouten.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijzonder goed geschreven stuk van catenaccio.nl.
Heb je het wel gelezen?quote:Op woensdag 7 december 2011 18:16 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt, geen schrijffouten.
Verder is het te eenzijdig geschreven waardoor je het nauwelijks serieus kunt nemen.
bij Feyenoord zitten ook van die figuren als Coronel en Van Os, die alleen maar eigen belang hebben zoals Kerkum na het tijdperk vd Herik en de huidige RvC.. En het is nu nog steeds een rotzooitje bestuurlijk gezien, alleen een goede TD maar die wisselt ook elke 5 jaar van club.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Bijzonder goed geschreven stuk van catenaccio.nl.
helaas welquote:
Hoezo?quote:Op woensdag 7 december 2011 18:54 schreef TheGreatHooD het volgende:
Leerdam kan zich helaas beter richten op de RB positie. Alleen komt hij op VM zoveel beter tot zijn recht.
Zelfde verhaal met Gio toentertijd. Kijk waar die is geëindigd.
We hebben duidelijk een overschot aan middenvelders, helemaal als we iedereen weten te behouden + Vormer erbij komt. Rechtsback staat Leerdam het nu super te doen, geen reden tot wissel. Laat hem er dus maar lekker staan.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:54 schreef TheGreatHooD het volgende:
Leerdam kan zich helaas beter richten op de RB positie. Alleen komt hij op VM zoveel beter tot zijn recht.
Zelfde verhaal met Gio toentertijd. Kijk waar die is geëindigd.
Dit is blasfemie volgens de PSV-ers op Fok!.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:36 schreef Caland het volgende:
De hype Strootman die door de mand gaat vallen.
Jongen heeft wel de potentie, maar zal net als Wijnaldum en Fer zijn dipjes hebben. Daar ben je een jonge speler voor :/quote:Op woensdag 7 december 2011 19:36 schreef Caland het volgende:
De hype Strootman die door de mand gaat vallen.
idd goeie spelers voor oranje.net als de vrij.quote:Op woensdag 7 december 2011 19:34 schreef Muto het volgende:
Na het EK kunnen Clasie en Leerdam best wel eens vaak geselecteerd gaan worden voor Oranje. Er zal dan wel weer verjongd gaan worden. Van Bommel weg, Bouhlarouz weg.
Beetje dom dat je daar zoveel plezier in hebt. Is gewoon dramatisch voor het Nederlandse voetbal, maargoed.quote:
Van mij mogen ze ook altijd en overal verliezenquote:Op woensdag 7 december 2011 22:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Beetje dom dat je daar zoveel plezier in hebt. Is gewoon dramatisch voor het Nederlandse voetbal, maargoed.
Dramatisch dat Ajax geen shitload aan geld heeft gekregen? Mwah...quote:Op woensdag 7 december 2011 22:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Beetje dom dat je daar zoveel plezier in hebt. Is gewoon dramatisch voor het Nederlandse voetbal, maargoed.
dom ? had je die grote bekken meer moeten horen op het werk. Morgen een heugelijke dag op het werk voor de meeste Feyenoorders.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
en dramatisch ??? waar gaat Ajax meer punten pakken denk je ? In CL of EL ????????????quote:Op woensdag 7 december 2011 22:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:42 schreef Siyara het volgende:
Ik vind het nooit leuk om te zien hoe een club door scheidsrechterlijke dwalingen genaaid word. Zelfs niet als het de neuzen zijn.
Leerdam zal dit wel kunnen waarderen.quote:War Child op de rug van Feyenoord
Feyenoords maatschappelijke partner War Child zal in maart 2012 drie wedstrijden de rug van het shirt van de Rotterdammers sieren. War Child kan op deze manier extra aandacht vestigen op haar jaarlijkse actieweek ‘538 voor War Child’. De plaats op de achterkant van het shirt is door ASR beschikbaar gesteld, waardoor Feyenoord in staat is deze schitterende plek op het shirt komend voorjaar 3 wedstrijden van het seizoen cadeau te doen aan een van de gewaardeerde goede doelenpartners.
Feyenoord heeft dit woensdagavond bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse Feyenoord Charity Galadiner. In de Schiecentrale te Rotterdam werd bovendien direct het eerste exemplaar van dit unieke shirt geveild, na te zijn voorzien van handtekeningen van alle aanwezige spelers en de technische staf. War Child directeur Mark Vogt toonde zich bij deze gelegenheid buitengewoon blij met de unieke kans om het werk van War Child zo extra onder de aandacht te brengen. ‘Door oorlog getroffen kinderen verdienen ieders inzet en steun om, ook door sport, weer vrienden te maken waar ze vooral vijanden hebben gekend’, zei hij. ‘Het is geweldig dat ook Feyenoord en ASR zich daar sterk voor maken.’
Feyenoord – FC Groningen op 4 maart is het eerste duel waarin Feyenoord aantreedt met War Child op de rug. Deze wedstrijd wordt gespeeld vlak voor de start van de landelijke actieweek ‘538 voor War Child’. Met dit gebaar ondersteunt Feyenoord War Child tijdens de landelijke actieweek die van 9 tot 16 maart loopt.
Mark Koevermans, commercieel directeur van Feyenoord, toont zich verheugd met deze mooie actie. ‘We zijn natuurlijk ontzettend blij dat ASR deze ruimte ter beschikking stelt’, zei hij. ‘Het toont eens te meer aan hoe onze hoofdsponsor op alle fronten betrokken is met het welzijn van Feyenoord en dat van haar maatschappelijke partners.’
quote:Op woensdag 7 december 2011 22:37 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Van mij mogen ze ook altijd en overal verliezen
Ja.quote:
Hoeveel heb je gewonnen?quote:
201,14. Ooit mijn inzet teruggewonnen en sindsdien speel ik gewoon een beetje voor de lol. Helemaal geen grote bedragen etc.quote:
Oh ik dacht dat dit direct effect had op de coefficienten. Nouja, dan mogen ze er van mij ook wel uit vliegen.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:40 schreef Muto het volgende:
Ach ja. Voor de coefficienten maakt het niet uit als ze doorgaan in de CL, maar dan twee keer verliezen. Als ze door gaan in de EL en ze winnen 3 keer krijg je ook wel redelijk wat punten. Ze lopen 8 miljoen mis en dat is beter voor ons. Maar ze zijn hard genaaid.
Je krijgt wel bonuspunten voor overwintering in de CL. Alleen als je twee keer verliest daarna dan heb je alleen die 3 bonuspunten. Een paar keer winnen/gelijkspelen in de EL is bijna evenveel waard.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dit direct effect had op de coefficienten. Nouja, dan mogen ze er van mij ook wel uit vliegen.
Ok, dat wist ik niet. Bedankt voor de toelichting.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:17 schreef Muto het volgende:
[..]
Je krijgt wel bonuspunten voor overwintering in de CL. Alleen als je twee keer verliest daarna dan heb je alleen die 3 bonuspunten. Een paar keer winnen/gelijkspelen in de EL is bijna evenveel waard.
Hier ben ik het wel mee eensquote:Op woensdag 7 december 2011 23:22 schreef Caland het volgende:
Die joden moeten gewoon altijd verliezen, fuck het nederlands voetbal wat dat aangaat
Nee man.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:22 schreef Caland het volgende:
Die joden moeten gewoon altijd verliezen, fuck het nederlands voetbal wat dat aangaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |