abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105137203
Nooit bewezen inderdaad. Daarom gewoon mono.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:41:58 #102
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_105138408
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:27 schreef Mr.J het volgende:
Ga hierin met Yuri mee.

Squaten wilt niet zeggen gelijk 1RM beurten met xxxkg, maar de gehele beweging, mits correct uitgevoerd, is een zeer goede voor je hele lichaam. Zo kunnen de gewrichten rond je knieen idd misschien sterker en daardoor bijv. pijnvrij worden.
De gewrichten rond je knie? Je knie is een gewricht, daaronder zit het enkelgewricht en erboven je heupgewricht. Nu wil ik meegaan dat sterkere spieren en pezen bij je knie een deel van de klappen kan opvangen die een knie bij bijvoorbeeld hardlopen te voorduren krijgt. Maar een stabiele heup (of enkel) zegt niks over hoe het kniegewricht zich gedraagt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_105139993
Doe spierversterkende oefeningen voor je quadriceps( en omdat je deze traint ook voor je hamstrings). Zo wordt je knie minder belast.

Door KT worden hormonen geproduceerd die herstel(van eventuele blessures) stimuleren.
pi_105140484

PLA = placebo
CRT = creatine monohydraat
CEE = creatine ethyl ester
pi_105140578
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:53 schreef Diabox het volgende:
[ afbeelding ]
PLA = placebo
CRT = creatine monohydraat
CEE = creatine ethyl ester
Bron?
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_105140608
The effects of creatine ethyl ester supplementation combined with heavy resistance training on body composition, muscle performance, and serum and muscle creatine levels.
Spillane M, Schoch R, Cooke M, Harvey T, Greenwood M, Kreider R, Willoughby DS.
J Int Soc Sports Nutr. 2009 Feb 19;6:6.
pi_105140615
  zaterdag 3 december 2011 @ 19:33:12 #108
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_105141613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:57 schreef Diabox het volgende:
The effects of creatine ethyl ester supplementation combined with heavy resistance training on body composition, muscle performance, and serum and muscle creatine levels.
Zeg, vergeet deze post eens niet. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 20:35 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Heb je hier toevallig een abstract van liggen?

Dacht zelf altijd dat deregulatie bij creatine niet aan de orde was. :)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_105142318
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[..]

Weet niet of je hem zelf kan openen maar bv deze: http://www.springerlink.com/content/m376822834311724/

quote:
The present article summarizes recent findings on the influence of Cr supplementation on energy metabolism, and introduces the Cr transporter protein (CreaT), responsible for uptake of Cr into cells, as one of the key-players for the multi-faceted regulation of cellular Cr homeostasis. ..... However, in this study, we report that chronic Cr supplementation in rats down-regulates in vivo the expression of the CreaT.
pi_105143331
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2011 19:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[..]

quote:
However, along with the declining muscle phosphocreatine levels, muscle total creatine returned to baseline by the end of the study. [...] Studies in rats have demonstrated that long-term high-dose creatine feeding induces a downregulation of muscle total Na-creatine cotransporter protein content (42). In addition, the low creatine transporter content in failing human myocardium has been found to be associated with a decrease in intracellular creatine storage (43).
Uit:
http://diabetes.diabetesjournals.org/content/50/1/18.full#REF42

Heb me er alleen nog niet volledig in verdiept wat dat betreft. Ben momenteel bezig met een Nederlandstalige creatine 'review', heb momenteel wat het is, hoe het werkt en de bijwerkingen bijna volledig af, en was bezig met de studies lezen van de ergogene effecten, die ging ik namelijk daarna behandelen. Vervolgens zou ik dosering en gebruik pas behandelen, waar dit stuk dus mooi aan bod komt en waar ik er dus even goed naar kijk.

Als je wilt kan ik je wat ik momenteel heb sturen, gelieve niet verspreiden, ik maak het in opdracht :)
pi_105143501
Kwam deze tegen op Samenkopen.net Samenkopen is gewoon iemand die een grote inkoop organiseert. Doordat het een partijen inkoop is zijn de prijzen vaak lager dan normaal.

Allemaal supps.

http://samenkopen.net/action_products/993092
If not now, then when.
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:34:46 #112
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_105148847
Even terugkomend op mijn knieën. Ik voel zelf wat ik wel en niet kan. Als lopen al gevoelig is dan lijkt het mij niet handig om iets van training te doen met mijn knieën, hooguit mijn knieën soepel houden. Het voelt een beetje alsof mijn knieschijf niet helemaal soepel over mijn knie heen gaat, maar schokkerig en dat is gevoelig. Al moet ik zeggen dat het al een stuk minder is als gisteren, vandaag rustig aan gedaan en ijs gebruikt.

Ik vermoed dat ik mij gewoon verstapt heb bij het te enthousiast squashen. Ik moet met trainen wel meer aandacht aan mijn knieën gaan geven, ik voel gewoon wat ze wat zwak zijn. Maar het lijkt mee te vallen, ik ga dinsdag gewoon weer rustig aan de slag.

Ik ga mij even verdiepen in oefeningen om meer stabiliteit te krijgen :)
  zaterdag 3 december 2011 @ 22:53:26 #113
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_105149619
Even het motto en nerd ICT achtig gehalte hoog houden :9 >:)
pi_105152288
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 22:34 schreef Ganzz het volgende:
Even terugkomend op mijn knieën. Ik voel zelf wat ik wel en niet kan. Als lopen al gevoelig is dan lijkt het mij niet handig om iets van training te doen met mijn knieën, hooguit mijn knieën soepel houden. Het voelt een beetje alsof mijn knieschijf niet helemaal soepel over mijn knie heen gaat, maar schokkerig en dat is gevoelig. Al moet ik zeggen dat het al een stuk minder is als gisteren, vandaag rustig aan gedaan en ijs gebruikt.

Ik vermoed dat ik mij gewoon verstapt heb bij het te enthousiast squashen. Ik moet met trainen wel meer aandacht aan mijn knieën gaan geven, ik voel gewoon wat ze wat zwak zijn. Maar het lijkt mee te vallen, ik ga dinsdag gewoon weer rustig aan de slag.

Ik ga mij even verdiepen in oefeningen om meer stabiliteit te krijgen :)
Squatten is goed voor je knie.
If not now, then when.
pi_105153535
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kwam deze tegen op Samenkopen.net Samenkopen is gewoon iemand die een grote inkoop organiseert. Doordat het een partijen inkoop is zijn de prijzen vaak lager dan normaal.

Allemaal supps.

http://samenkopen.net/action_products/993092
Nice, even kijken dan.
pi_105153960
Zijn ze nou gewoon aan het trollen of wat?

quote:
CLA staat voor Conjugated Linoleic Acid en is geconjugeerd linolzuur en is een essentieel meervoudig onverzadigd vetzuur dat vet kan omzetten in spiermassa. Onderzoek heeft uitgewezen dat bij inname van 3 gram per dag het vetpercentage vermindert. Dit komt doordat vetcellen worden gebruikt om spierweefsel te vormen. Hierdoor zal je niet in gewicht afnemen maar zal de verhouding tussen vet en spierweefsel verbeteren.
http://www.xxlnutrition.nl/cla-force/xxl-nutrition
If not now, then when.
pi_105154049
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 00:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Staan ook belachelijk veel d/t-fouten in, lekker geloofwaardig die onzin :')
pi_105154574
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 00:50 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Staan ook belachelijk veel d/t-fouten in, lekker geloofwaardig die onzin :')
Ofniet, mijn gezicht ging echt zo. :') :D :N
If not now, then when.
pi_105154589
http://www.theiflife.com/how-much-protein-per-day-build-muscle/

Interesting read.

quote:

[..]

Vet omzetten in spier, ik wist dat het kon. _O_ Hoef je alleen die supps van XXL voor te hebben. _O_ Binnen drie maanden van manboobs naar barrelchest. _O_
  zondag 4 december 2011 @ 01:24:25 #120
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_105154928
CLA he? Ik gebruik nu Black Cats maar dat schijnt minder goed te werken voor bb'ers die een snelle stofwisseling (als mij). Klasgenoot, prof MMA'er, raadde mij CLA aan van De Tuinen.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 4 december 2011 @ 02:31:41 #121
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_105156157
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 18:57 schreef Diabox het volgende:
Hm, wat ik lees:

Interessant, want er is geen significant verschil in verandering van spierkracht tussen alle groepen gevonden voor bench press of leg press. Wel een toename van kracht als functie van de tijd, maar da's dus alleen trainingseffecten.

Tevens ook geen significant verschil tussen de groepen in verandering in vetvrije massa (hoort water ook bij!)

Daarnaast ook geen verschil in toename van lichaamsvocht tussen alle groepen. :')

Deze studie gaat níet vaak geciteerd worden door de supplementenwinkeltjes. _O- _O-

Leuke studie om te lezen, Diabox! ^O^ Wat vind je er zelf van?
Confidence through competence
pi_105156357
Studie is gedaan onder ongetrainde personen, ik kan het me goed voorstellen dat het bij ongetrainde personen weinig voordelen kan bieden qua toename van vetvrije massa. Deze zijn gemeten met DEXA en ik twijfel dan ook niet aan deze resultaten.

Het lichaamsvocht wordt echter gemeten met 'bioelectric impedance analysis', dit vind ik al 'n stuk minder betrouwbaar, daarbij komt dat het dus ongetrainde personen waren. Ongetrainde personen hebben minder spierweefsel, de waterretentie van creatine bevindt zich in het spierweefsel en zal dus groter zijn bij getrainde mensen. Zodoende zal het verschil dus moeilijker significant te krijgen zijn bij ongetrainde personen, daarbovenop komt dat getrainde personen wat meer type II spiervezels hebben, deze bevatten meer creatine dan type I, en, maar dit weet ik niet helemaal zeker, de spieren van een ongetraind persoon bevatten onafhankelijk van het type spiervezel meer creatine.

Het ergogene effect van creatine staat uiteraard ook niet ter discussie. De meetresultaten van de creatine inhoud in de spieren zijn allesinds betrouwbaar.

Testgroep was helaas ook aan de kleine tijd, al valt dat gelukkig mee.

Ik richt deze post overigens meer op de andere lezers dan op jou Stereotomy, volgens mij trek jij de studie namelijk ook niet in twijfel qua resultaten.
  zondag 4 december 2011 @ 03:13:18 #123
55709 Stereotomy
pi_105156742
Hoewel ik zelf creatine monohydraat en post workout whey gebruik, ben ik niet iemand die geheel overtuigd is van de kosten/baten opbrengst van deze supplementen ten behoeve van m'n trainingsdoelen.

Ik ben het met je eens over dat creatine wellicht meer effect heeft bij getrainde personen wat betreft maximale kracht: bij ongetrainde personen zijn de krachtgains voornamelijk neurologisch (48 dagen is niks). Ik weet alleen niet of meer spierweefsel het statistische verschil vergroot tussen een creatine monohydraat en -ester. Dat zou namelijk ook betekenen dat grote mensen er meetbaar meer baat bij hebben dan dwergen.

Erg interessant allemaal, zou mezelf wel eens willen opsplitsen, de ene Stereo mét supplementen en de ander zonder, en elkaar weer eens tegenkomen over een jaartje of 2. En dan lichamen + bankrekeningen vergelijken. :')
pi_105156972
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 03:13 schreef Stereotomy het volgende:
Hoewel ik zelf creatine monohydraat en post workout whey gebruik, ben ik niet iemand die geheel overtuigd is van de kosten/baten opbrengst van deze supplementen ten behoeve van m'n trainingsdoelen.

Ik ben het met je eens over dat creatine wellicht meer effect heeft bij getrainde personen wat betreft maximale kracht: bij ongetrainde personen zijn de krachtgains voornamelijk neurologisch (48 dagen is niks). Ik weet alleen niet of meer spierweefsel het statistische verschil vergroot tussen een creatine monohydraat en -ester. Dat zou namelijk ook betekenen dat grote mensen er meetbaar meer baat bij hebben dan dwergen.
Waar ik op doel is dat het moeilijker is om een significant verschil te meten qua waterretentie als gevolg van creatine supplementatie bij een persoon met procentueel minder spiermassa dan iemand met meer.
  zondag 4 december 2011 @ 03:41:22 #125
55709 Stereotomy
pi_105156995
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 03:37 schreef Diabox het volgende:

[..]

Waar ik op doel is dat het moeilijker is om een significant verschil te meten qua waterretentie als gevolg van creatine supplementatie bij een persoon met procentueel minder spiermassa dan iemand met meer.
Ja, dat sowieso.
pi_105157019
Daarom vind ik het o.a. niet verrassend dat ze geen verschil hebben weten te vinden qua waterretentie tussen de groepen.
pi_105158605
quote:
5s.gif Op zondag 4 december 2011 01:24 schreef o.us het volgende:
CLA he? Ik gebruik nu Black Cats maar dat schijnt minder goed te werken voor bb'ers die een snelle stofwisseling (als mij). Klasgenoot, prof MMA'er, raadde mij CLA aan van De Tuinen.
Jij en een snelle stofwisseling? *wanders off*
pi_105158646
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 03:13 schreef Stereotomy het volgende:

Erg interessant allemaal, zou mezelf wel eens willen opsplitsen, de ene Stereo mét supplementen en de ander zonder, en elkaar weer eens tegenkomen over een jaartje of 2. En dan lichamen + bankrekeningen vergelijken. :')
Zelf heb ik nog steeds mijn creatine uit begin oktober, 15 euro. Merkte in het begin dat ik binnen een week zwaarder was (water) en vooral veel minder snel 'op' was, ookal deed ik meer gewicht dan voor dat spul. Maar nu kwakkel ik door drukte met andere dingen + weinig rust al twee/drie weken wat aan. ;(

Maar zo'n onderzoek zou wel interessant zijn, moet je maar net een aantal mensen willen vinden die vergelijkbaar qua lichaam en ervaring zijn, en bereid om twee jaar lang hetzelfde te doen in dezelfde situatie met dezelfde supps. :')
  zondag 4 december 2011 @ 11:12:15 #129
55709 Stereotomy
pi_105159763
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 03:43 schreef Diabox het volgende:
Daarom vind ik het o.a. niet verrassend dat ze geen verschil hebben weten te vinden qua waterretentie tussen de groepen.
De vraag is ook: hoe ver wil je gaan om die statistische significantie te verkrijgen. En daarna: wat is de klinische relevantie. Dat er uiteindelijk statistische significantie optreedt staat denk ik voor iedereen vast: het is al bewezen dat creatine zich in spieren gaat nestelen, dat het hydrofiel is, en dat de estergroep van CEE permeabiliteit verhoogt. Als wetenschapper ben ik daar uiteraard benieuwd naar, maar als sporter denk ik: wat kan ik ermee?

Maargoed, dat is dus ook het eeuwenoude verhaal van wat is je onderzoeksgebied en wat is die van je collega's. Heb mensen gezien die helemaal wild werden als ze een upregulatie van een bepaald eiwit hadden ontdekt :9~ en waarvan ik dacht: :O :') , maar dat gebeurt andersom ook met onderzoek.
pi_105160724
quote:
5s.gif Op zondag 4 december 2011 01:24 schreef o.us het volgende:
allemaal bullshit, gewoon goed eten en hard trainen

als je wilt cutten > minder eten, meer cardio
  zondag 4 december 2011 @ 13:17:29 #131
19479 Mr.J
pi_105162993
quote:

[..]

Hmmmm, dat mag idd wel wat beter ja. Zal ze een berichtje sturen.
pi_105165400
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 12:00 schreef 16meter het volgende:

[..]

allemaal bullshit, gewoon goed eten en hard trainen

als je wilt cutten > minder eten, meer cardio
Dit.
If not now, then when.
pi_105165995
http://teenfitnessblog.bl(...)t-plan-pictures.html

Ga hier maandag mee aan de slag. Maar is het niet beter om je buikspieren na je cardio te doen?
pi_105166096
raar schema.. waarom ga je dat gebruiken? Omdat die gast er zo ripped uit ziet na alle juice?
pi_105166175
Ff uitproberen, heb maand lang niks gedaan ivm herstel na operatie dus vanaf maandag wil ik wat nieuws proberen.
pi_105167246
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef L-D het volgende:
Ff uitproberen, heb maand lang niks gedaan ivm herstel na operatie dus vanaf maandag wil ik wat nieuws proberen.
Waarom niet gewoon stronglifts of starting strenght?
If not now, then when.
pi_105167639
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 03:43 schreef Diabox het volgende:
Watervasthouden bij Creatine kwam toch door slechte kwalitijd van het product, bleek vaak Natrium bij te zitten.
Watervasthouden bij een goede Creatine zou geen spraken van zijn.
Helaas de bron van dit verhaal weet ik niet zo 123 te achterhalen.

Graag jullie idee hierover.
  zondag 4 december 2011 @ 15:13:59 #138
19479 Mr.J
pi_105167839
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 15:08 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Watervasthouden bij Creatine kwam toch door slechte kwalitijd van het product, bleek vaak Natrium bij te zitten.
Watervasthouden bij een goede Creatine zou geen spraken van zijn.
Helaas de bron van dit verhaal weet ik niet zo 123 te achterhalen.

Graag jullie idee hierover.
Dacht ik ook ja.
pi_105169976
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

De vraag is ook: hoe ver wil je gaan om die statistische significantie te verkrijgen. En daarna: wat is de klinische relevantie. Dat er uiteindelijk statistische significantie optreedt staat denk ik voor iedereen vast: het is al bewezen dat creatine zich in spieren gaat nestelen, dat het hydrofiel is, en dat de estergroep van CEE permeabiliteit verhoogt. Als wetenschapper ben ik daar uiteraard benieuwd naar, maar als sporter denk ik: wat kan ik ermee?

Maargoed, dat is dus ook het eeuwenoude verhaal van wat is je onderzoeksgebied en wat is die van je collega's. Heb mensen gezien die helemaal wild werden als ze een upregulatie van een bepaald eiwit hadden ontdekt :9~ en waarvan ik dacht: :O :') , maar dat gebeurt andersom ook met onderzoek.
Jep, klinische relevantie is 'n heel andere vraag hehe, maar in principe wel gelijk de belangrijkste voor 'ons'. :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 15:13 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dacht ik ook ja.
Waterretentie is vrijwel de enige bijwerking, samen met mogelijke maag- en darmklachten, bij supplementatie van creatine.
quote:
Authors have speculated that the reason for the increase in intracellular water is the increased osmotic load associated with the increased Cr concentrations within the cell.[9,26,77,78]
Dit is uit:
Creatine supplementation and exercise performance: recent findings.
Bemben MG, Lamont HS.
Sports Med. 2005;35(2):107-25. Review.

Waterretentie en het ergogene effect van creatine is eigenlijk iets wat buiten kijf staat, hier zijn ze het in de literatuur goed over eens.

PS. deze waterretentie is intramusculair!

Ik kan m'n (incomplete) artikel over creatine hier niet posten, maar kan iig. kort 'n selectie uit m'n referenties hier plaatsen die ook relevant zijn m.b.t. andere bijwerkingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Diabox op 04-12-2011 16:19:03 ]
pi_105176473
Is het aan te raden om 't als volgt te trainen:

Maandag: KT
Dinsdag: Cardio
Woensdag: KT
Donderdag: Cardio
Vrijdag: KT

Of is het beter om wat meer spiermassa te kweken om vervolgens wat vet te verliezen? 'T liefst doe ik het tegelijk namelijk (hoewel ik heb gelezen dat dat tegenstrijdig werkt)?"In het begin (8 maanden geleden) verloor ik namelijk al snel 7 kilo (was niet dik, had alleen wat overtollig vet), maar nu zit ik weer op m'n oude gewicht (wel meer spiermassa uiteraard en minder vet). Maar nu wil ik weer wat afvallen, zodat mijn spieren zichtbaarder worden door 't bovenstaande schema te volgen. Goed plan?
Failure is success if we learn from it.
pi_105177139
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:56 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Is het aan te raden om 't als volgt te trainen:

Maandag: KT
Dinsdag: Cardio
Woensdag: KT
Donderdag: Cardio
Vrijdag: KT

Of is het beter om wat meer spiermassa te kweken om vervolgens wat vet te verliezen? 'T liefst doe ik het tegelijk namelijk (hoewel ik heb gelezen dat dat tegenstrijdig werkt)?"In het begin (8 maanden geleden) verloor ik namelijk al snel 7 kilo (was niet dik, had alleen wat overtollig vet), maar nu zit ik weer op m'n oude gewicht (wel meer spiermassa uiteraard en minder vet). Maar nu wil ik weer wat afvallen, zodat mijn spieren zichtbaarder worden door 't bovenstaande schema te volgen. Goed plan?
Niet cardio en KT splitsen. Gewoon elke keer dat je gaat KT doen en daarna cardio'en als je wilt cutten.
Of toch du vader?
pi_105177265
Prima schema. Zo kun je ook 3x p.w. Full Body trainen.
  zondag 4 december 2011 @ 19:28:19 #143
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_105177884
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 19:11 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Niet cardio en KT splitsen. Gewoon elke keer dat je gaat KT doen en daarna cardio'en als je wilt cutten.
Want?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_105177991
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:28 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Want?
Broscience. Hij zal wel doelen op EPOC (afterburn), maar het is gebleken dat die sowieso groter is als je èèrst Cardio doet en dan KT dan andersom.

Schematje wat je hebt is prima VVV, al zou ik zeggen doe 5 dagen in de week cardio!
  zondag 4 december 2011 @ 19:39:26 #145
55709 Stereotomy
pi_105178349
Afterburn is een beetje de whey van het vetverlies. Ja het bestaat, nee het gaat geen fuck uitmaken of je daardoor een vette big blijft of niet.
  zondag 4 december 2011 @ 19:40:39 #146
55709 Stereotomy
pi_105178400
  zondag 4 december 2011 @ 19:41:38 #147
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_105178438
Goede chick
pi_105178477
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 19:14 schreef CarbonC het volgende:
Prima schema. Zo kun je ook 3x p.w. Full Body trainen.
Edit: in de cut is cardio na de KT ook effectief.
pi_105183898
quote:
Nice girl
pi_105185321
quote:
Mooi spul
pi_105190315
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 19:39 schreef Stereotomy het volgende:
Afterburn is een beetje de whey van het vetverlies. Ja het bestaat, nee het gaat geen fuck uitmaken of je daardoor een vette big blijft of niet.
Afterburn kan wel zorgen dat je sneller afvalt zodra je die triggert.
If not now, then when.
pi_105190396
Annabool, het wordt niets zonder jou, Annabool.
  zondag 4 december 2011 @ 23:26:43 #153
55709 Stereotomy
pi_105192128
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Afterburn kan wel zorgen dat je sneller afvalt zodra je die triggert.
Het gaat nog altijd om het verschil energieopname - energieverbruik. Die paar tientallen kcals extra energieverbruik, als je die al niet offset met extra eten door extra hongergevoel als je niet oplet, gaan niet uitmaken of jij een flabby belly houdt of een sixpack.

Net zoals een postworkout whey shake echt NIET gaat uitmaken of jij er buff uit gaat zien of niet.

Wat wel uit gaat maken zijn de echt belangrijke dingen: consistente workouts, fatsoenlijk eten. Over een periode van jaren.

De EPOC die je krijgt van krachttraning of interval training (en ik durf te wedden dat de meeste mensen niet intensief genoeg interval trainen om ueberhaupt de labcondities te halen van de HIIT research papers) is geen magische afslankpil.

http://www.msnbc.msn.com/id/30826120/
  zondag 4 december 2011 @ 23:31:16 #154
55709 Stereotomy
pi_105192373
Weet je trouwens wat nog veel meer energie kost dan je gemiddelde EPOC en waar je niet veel moeite voor hoeft te doen?

http://uk.askmen.com/sports/foodcourt/foodcourt11.html

Dit soort dingen in de marges bedoel ik dus.
  zondag 4 december 2011 @ 23:34:33 #155
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_105192537
quote:
_O_ Static-X _O_ ^O^
AFC AJAX
  maandag 5 december 2011 @ 05:45:02 #156
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_105197644
Zo, het leipe festival-weekend vol bier en junkfood zit erop. Vandaag nog een paar pepernoten en daarna weer strak in het gareel ^O^
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_105198925
5x5 stronglifts is helemaal goedgekeurd diir mn fysio, vooral de 5 herhalingen zijn in zijn ogen ideaal, en de kleinere kans op blessures en omdat squat erin zit
  maandag 5 december 2011 @ 11:06:08 #160
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_105201622
quote:
9s.gif Op zondag 4 december 2011 22:57 schreef Panzermaus het volgende:
Annabool, het wordt niets zonder jou, Annabool.
Je stond uren met je handen op de leuning van de brug? :')

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:26 schreef Stereotomy het volgende:

Wat wel uit gaat maken zijn de echt belangrijke dingen: consistente workouts, fatsoenlijk eten. Over een periode van jaren.

De EPOC die je krijgt van krachttraning of interval training (en ik durf te wedden dat de meeste mensen niet intensief genoeg interval trainen om ueberhaupt de labcondities te halen van de HIIT research papers) is geen magische afslankpil.

http://www.msnbc.msn.com/id/30826120/
Dat inderdaad ja. Dus niet zoals veel mensen denken een tijdje een "dieet" volgen (wat vaak gewoon gelijk staat aan gezond eten) en dan is het gepiept.

Ik ben gestopt met HIIT, puur omdat ik, als ik de machine moet geloven, meer verbrand door gewoon een half uur effe flink door te trappen dan 20 minuten HIIT te doen. Waarschijnlijk omdat ik inderdaad de HIIT niet intensief genoeg doe, maar ik vind dit wel prima zo.
  maandag 5 december 2011 @ 11:09:51 #161
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_105201720
Het is maar waar je voorkeuren liggen :) Ik word gek van duursporten.
Ik kan niet tegen lange cardio, maar met HIIT geef ik me helemaal. Kan mezelf goed motiveren om steeds weer aan te zetten. Bij normale cardio ben ik het na 3 minuten al zat en blijf ik constant naar m'n klokje kijken.
Deathlift or Die.
  maandag 5 december 2011 @ 11:13:21 #162
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_105201814
Oh geloof me, ik begin vanaf de eerste seconde dat ik op de crosstrainer sta al naar dat fucking klokje te kijken. Ik haat cardio, ik zie het als een noodzakelijk kwaad. Maar het werkt, ik begin, na wat tijd stil te hebben gestaan weer wat gewicht te verliezen. Dat is motivatie genoeg voor me om minimaal 3x per week even een half uur mezelf hersendood te maken en door te trappen.
pi_105202614
quote:
q14s.gif Op maandag 5 december 2011 11:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je stond uren met je handen op de leuning van de brug? :')

Ik squat dus ik besta.
(als ik in de sportschool sta begin ik pas te leven).
pi_105202660
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 11:13 schreef Snakey het volgende:
Oh geloof me, ik begin vanaf de eerste seconde dat ik op de crosstrainer sta al naar dat fucking klokje te kijken. Ik haat cardio, ik zie het als een noodzakelijk kwaad. Maar het werkt, ik begin, na wat tijd stil te hebben gestaan weer wat gewicht te verliezen. Dat is motivatie genoeg voor me om minimaal 3x per week even een half uur mezelf hersendood te maken en door te trappen.
Ik leg mn handdoek altijd over de timer :P. Gaat 't een stuk sneller van.
  maandag 5 december 2011 @ 12:14:08 #165
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_105203632
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2011 11:43 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ik leg mn handdoek altijd over de timer :P. Gaat 't een stuk sneller van.
Dan ga ik op de klok kijken die voor me aan de muur hangt. :')
  maandag 5 december 2011 @ 12:15:10 #166
253447 Ethanolic
pi_105203663
HMB Pure Caps
Body & Fit Sportsnutrition
HMB zorgt voor een sneller spierherstel en vergroot spiermassa en kracht.

Studies hebben aangetoond dat het met HMB in combinatie met een hoge proteine inname mogelijk is in 3 weken tijd 300% meer aan spiermassa en 295% meer aan kracht te winnen.

In de aanbieding bij Body&Fit, wat een supplement. 300% spiermassa in 3 weken!!!!!!! en 295% meer kracht!!!111 omggggggggg
Deathlift or Die.
  maandag 5 december 2011 @ 12:18:38 #167
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_105203768
Het werkt echt!! :Y Ik was drie weken geleden nog een ecto, en kijk nu eens!!!

maandag 5 december 2011 @ 12:24:52 #168
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_105203965
Ben nu pas weer begonnen met opwarmen voor het trainen nadat ik het hier voorbij zag komen, 10 minuten hardlopen voordat ik aan de gewichten begin.

Voor de rest, zitten jullie ook Teleshop te kijken? Ik kijk echt met zo'n gezicht :')
pi_105204221
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 12:15 schreef Ethanolic het volgende:
HMB Pure Caps
Body & Fit Sportsnutrition
HMB zorgt voor een sneller spierherstel en vergroot spiermassa en kracht.

Studies hebben aangetoond dat het met HMB in combinatie met een hoge proteine inname mogelijk is in 3 weken tijd 300% meer aan spiermassa en 295% meer aan kracht te winnen.

In de aanbieding bij Body&Fit, wat een supplement. 300% spiermassa in 3 weken!!!!!!! en 295% meer kracht!!!111 omggggggggg
De productomschrijvingen van B&F shop. _O_ Soms blader ik puur voor de lulz even door hun assortiment.

quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 12:18 schreef Snakey het volgende:
Het werkt echt!! :Y Ik was drie weken geleden nog een ecto, en kijk nu eens!!!

[ afbeelding ]
Mooi fysiek. Onderarmen lopen wel een beetje achter.
pi_105204946
300% meer kracht, dus van 100kg squat naar 300 met paar capsules, ik zeg doen!
  maandag 5 december 2011 @ 14:21:47 #171
55709 Stereotomy
pi_105208362
  maandag 5 december 2011 @ 15:45:51 #172
253447 Ethanolic
pi_105211776
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:52 schreef mtchel112 het volgende:
300% meer kracht, dus van 100kg squat naar 300 met paar capsules, ik zeg doen!
Nee man gaat wel om functionele kracht :) :) :)
Deathlift or Die.
pi_105211928
klopt van bdoybuilden krijg je geen functionele kracht is allemaa llucht man ik heb een vriend die doet aan taikwondo en die is veel sterker kan opdrukken met 1 hand en 25 keer optrekken nou denk maar niet dat zon vieze opgepompt bodybuilder dat kan met die vieze shakies met spieren pompen doet hij ook zon grote halter 30x met elke hand
  maandag 5 december 2011 @ 16:12:22 #174
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_105212875
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:50 schreef 16meter het volgende:
klopt van bdoybuilden krijg je geen functionele kracht is allemaa llucht man ik heb een vriend die doet aan taikwondo en die is veel sterker kan opdrukken met 1 hand en 25 keer optrekken nou denk maar niet dat zon vieze opgepompt bodybuilder dat kan met die vieze shakies met spieren pompen doet hij ook zon grote halter 30x met elke hand
Ik lig dubbel jij bent echt kapotgrappig :D :D _O- _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 5 december 2011 @ 16:18:45 #175
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_105213102
Nemen jullie nog iets bij de magere kwark eigenlijk?
AFC AJAX
  maandag 5 december 2011 @ 16:19:49 #176
253447 Ethanolic
pi_105213137
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2011 16:18 schreef msnk het volgende:
Nemen jullie nog iets bij de magere kwark eigenlijk?
Deathlift or Die.
  maandag 5 december 2011 @ 16:25:29 #177
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_105213385
En dat is één :+
AFC AJAX
  maandag 5 december 2011 @ 21:04:32 #178
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_105226272
W.....T.....F ???

Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_105226530
Goede form. Slim om met mixed grip te cleanen, ga ik ook proberen.
pi_105226602
weismann crossfit!!! Wojo!

Zonder te zeiken: bier / drank / uitgaan / bier. Phew. Gooi er nog marsepijn etc doorheen en je hebt een faal van hier tot Tokyo! Dinsdag / woensdag / donderdag maar even vlammen, daarna weekendje Brugge, dus bier. Bierpens ftw.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_105228664
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef kidkash19 het volgende:
W.....T.....F ???

Is hier al eerder gepost. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit geen trollen zijn. Maar het gewicht is ook maar tot 8 kilo he :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 5 december 2011 @ 22:12:26 #182
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_105230293
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:04 schreef kidkash19 het volgende:
W.....T.....F ???

Echt belachelijk, wat een debielen bij elkaar. En dan doel ik niet eens op het gewicht..
pi_105231273
Zo, vandaag voor het eerst 100 kg op mijn rug gehad voor een paar squats. Alleen wordt me dit te gortig, er is bij mij geen (power)rack, wel een smithmachine, stangen + EZ-bar, curl station, bench bankje, losse bankjes en je kunt er snel dumbbells bouwen tot 50 kg ofzo. Verder veel (cardio)machines, waarvan ik eigenlijk alleen legpress / lat pulldown / cable row gebruik. Ze kijken niet op wanneer je aan het deadliften bent, bonkt lekker en ik gooi altijd het raam open omdat het hok anders binnen 10m vacuum is en het zwart voor mijn ogen wordt. Lekker cheap, superdichtbij. _O_

Alleen ik heb nu vandaag voor de laatste keer gepraat over dat er echt een rack moet komen, heb ze ook uitgelegd waarom, heb ze voorbeelden gegeven, incluis prijzen, benodigde ruimte, etc. Heb ze zelfs Henk van DBB zijn powercages laten zien, voor het geval dat kosten een probleem zouden zijn. Maar het antwoord bleef nee, de ene eigenaar had die beslissing al lang geleden gemaakt en de andere is juist helemaal voor zo'n rack, maar die komt er dus niet tegenin. :')

Zonde, want het is zo cheap en dichtbij, en een rack is het enige wat ik mis. ;( Ik ben 1.77m, en wat ik nu doe voor squat: stang @ bench press bankje op hoogste positie. Dan eronder staan en gewicht op rug laden. Dan over het bankje heen stappen naar de lege ruimte, set squatten, teruglopen, terugstappen over het bankje, en dan komt het: proberen de stang terug te leggen op die kleine haken, terwijl je op een manier staat waarbij Mark Rippetoad zou janken. Want die haken zijn net te laag. Rinse & repeat voor het aantal sets, na de laatste set dodelijk vermoeid weer over het bankje heenstappen en telkens net weer niet je nek breken. :{

Dit kan echt niet meer en durf ook niet zwaarder te gaan squatten nu, dit gaat nog een keer fout en lekker voor je rug is dat terugracken van het gewicht echt niet. Heb me al goed georiënteerd, maar zit op dit moment niet in een goede positie om van gym te switchen door stage lopen. Er zit wel een F4F in de buurt van mijn stageplek, maar dan zit ik daar meteen een jaar aan vast. Dus het is nog even doorbikkelen tot februari ofzo. :)
pi_105231483
Goede gym wel.
  maandag 5 december 2011 @ 22:34:52 #185
55709 Stereotomy
pi_105231592
jammer dat die eigenaren daar niet in willen investeren. Maarja, niet hun type klanten.

Pas trouwens wel op dat je je nek niet breekt. :o
  maandag 5 december 2011 @ 22:41:05 #186
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_105231923
quote:
6s.gif Op maandag 5 december 2011 16:25 schreef msnk het volgende:
En dat is één :+
Sommigen roeren whey erdoorheen.
Anderen verdunnen het met water en zuioen het op.
Je kan er vruchten doorheengooien en andere zooi zolang het maar in je macro's past.
  maandag 5 december 2011 @ 22:42:49 #187
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_105232042
quote:
3s.gif Op maandag 5 december 2011 22:29 schreef Panzermaus het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst 100 kg op mijn rug gehad voor een paar squats. Alleen wordt me dit te gortig, er is bij mij geen (power)rack, wel een smithmachine, stangen + EZ-bar, curl station, bench bankje, losse bankjes en je kunt er snel dumbbells bouwen tot 50 kg ofzo. Verder veel (cardio)machines, waarvan ik eigenlijk alleen legpress / lat pulldown / cable row gebruik. Ze kijken niet op wanneer je aan het deadliften bent, bonkt lekker en ik gooi altijd het raam open omdat het hok anders binnen 10m vacuum is en het zwart voor mijn ogen wordt. Lekker cheap, superdichtbij. _O_

Alleen ik heb nu vandaag voor de laatste keer gepraat over dat er echt een rack moet komen, heb ze ook uitgelegd waarom, heb ze voorbeelden gegeven, incluis prijzen, benodigde ruimte, etc. Heb ze zelfs Henk van DBB zijn powercages laten zien, voor het geval dat kosten een probleem zouden zijn. Maar het antwoord bleef nee, de ene eigenaar had die beslissing al lang geleden gemaakt en de andere is juist helemaal voor zo'n rack, maar die komt er dus niet tegenin. :')

Zonde, want het is zo cheap en dichtbij, en een rack is het enige wat ik mis. ;( Ik ben 1.77m, en wat ik nu doe voor squat: stang @ bench press bankje op hoogste positie. Dan eronder staan en gewicht op rug laden. Dan over het bankje heen stappen naar de lege ruimte, set squatten, teruglopen, terugstappen over het bankje, en dan komt het: proberen de stang terug te leggen op die kleine haken, terwijl je op een manier staat waarbij Mark Rippetoad zou janken. Want die haken zijn net te laag. Rinse & repeat voor het aantal sets, na de laatste set dodelijk vermoeid weer over het bankje heenstappen en telkens net weer niet je nek breken. :{

Dit kan echt niet meer en durf ook niet zwaarder te gaan squatten nu, dit gaat nog een keer fout en lekker voor je rug is dat terugracken van het gewicht echt niet. Heb me al goed georiënteerd, maar zit op dit moment niet in een goede positie om van gym te switchen door stage lopen. Er zit wel een F4F in de buurt van mijn stageplek, maar dan zit ik daar meteen een jaar aan vast. Dus het is nog even doorbikkelen tot februari ofzo. :)
Is het geen optie om van gym te veranderen?
  maandag 5 december 2011 @ 22:45:32 #188
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_105232234
Morgen voor de eerste keer sinds 3 maanden weer trainen (wel in nieuwe gym), heb er zin in.

Is het trouwens verstandig om full-body te trainen na een lange periode niks doen?
pi_105232303
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:45 schreef ZuidGrens het volgende:
Morgen voor de eerste keer sinds 3 maanden weer trainen (wel in nieuwe gym), heb er zin in.

Is het trouwens verstandig om full-body te trainen na een lange periode niks doen?
Nee, lijkt me niet verstandig; zou het houden bij curl.
pi_105232306
quote:

Tuurlijk. Waarom niet?
  maandag 5 december 2011 @ 22:48:44 #191
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_105232448
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:46 schreef 16meter het volgende:

[..]

Tuurlijk. Waarom niet?
Geen idee. Was dat i.i.g. van plan om te doen, heb sinds ik train nog nooit zo'n lange periode stilgezeten dus heb geen flauw idee wat slimste is om te doen :') Dacht aan eerst full-body en dan volgende week gewoon weer met een (zelf samengesteld) schema beginnen.
  maandag 5 december 2011 @ 22:49:11 #192
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_105232483
Ik heb trouwens een interessant stuk gelezen over de achterblijvende spiergroep; de benen.
Werken met intensiviteit, gewicht met nadruk op de excentrische fase (negatieve fase).
Voor degenen die interesse hebben..
pi_105232520
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:46 schreef Weissman het volgende:

[..]

Nee, lijkt me niet verstandig; zou het houden bij curl.
Dit dus, heb mn eigen boek geschreven, om succes te boeken volg dit schema 12weken:

Workout a: 3x12 barbell curl 3*50 situp
Workout b: 3x12 dumbell curl 1*100 situp
  maandag 5 december 2011 @ 22:50:35 #194
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_105232575
quote:

Lijkt mij wel je legt minder de druk op 1 bepaalde spiergroep.
Misschien daarna split schema doen als je een beetje 'opgewarmd'' bent.
pi_105232624
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 22:49 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Dit dus, heb mn eigen boek geschreven, om succes te boeken volg dit schema 12weken:

Workout a: 3x12 barbell curl 3*50 situp
Workout b: 3x12 dumbell curl 1*100 situp
dat is goed ja 100 situps, laat ze goed branden die buikspiertjes
pi_105232804
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:51 schreef 16meter het volgende:

[..]

dat is goed ja 100 situps, laat ze goed branden die buikspiertjes
Mha vind je dat niet weinig. Heb je tog in een paar minuutjes gedaan. Cristiano Ronaldo doet er 3000 op 1 dag en moet je eens wat hij voor een figur heft.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 5 december 2011 @ 22:55:54 #197
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_105232921
[
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 22:54 schreef Seam het volgende:

[..]

Mha vind je dat niet weinig. Heb je tog in een paar minuutjes gedaan. Cristiano Ronaldo doet er 3000 op 1 dag en moet je eens wat hij voor een figur heft.
300 ! zoals spartacus het deed.
  maandag 5 december 2011 @ 22:58:41 #198
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_105233122
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:50 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Lijkt mij wel je legt minder de druk op 1 bepaalde spiergroep.
Misschien daarna split schema doen als je een beetje 'opgewarmd'' bent.
Precies, dacht ik ook.
Zo ga ik het dus doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')