quote:Op zaterdag 3 december 2011 17:02 schreef 16meter het volgende:
Nooit bewezen inderdaad. Daarom gewoon mono.
De gewrichten rond je knie? Je knie is een gewricht, daaronder zit het enkelgewricht en erboven je heupgewricht. Nu wil ik meegaan dat sterkere spieren en pezen bij je knie een deel van de klappen kan opvangen die een knie bij bijvoorbeeld hardlopen te voorduren krijgt. Maar een stabiele heup (of enkel) zegt niks over hoe het kniegewricht zich gedraagt.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:27 schreef Mr.J het volgende:
Ga hierin met Yuri mee.
Squaten wilt niet zeggen gelijk 1RM beurten met xxxkg, maar de gehele beweging, mits correct uitgevoerd, is een zeer goede voor je hele lichaam. Zo kunnen de gewrichten rond je knieen idd misschien sterker en daardoor bijv. pijnvrij worden.
Bron?quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:53 schreef Diabox het volgende:
[ afbeelding ]
PLA = placebo
CRT = creatine monohydraat
CEE = creatine ethyl ester
Zeg, vergeet deze post eens niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:57 schreef Diabox het volgende:
The effects of creatine ethyl ester supplementation combined with heavy resistance training on body composition, muscle performance, and serum and muscle creatine levels.
Spillane M, Schoch R, Cooke M, Harvey T, Greenwood M, Kreider R, Willoughby DS.
J Int Soc Sports Nutr. 2009 Feb 19;6:6.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:35 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heb je hier toevallig een abstract van liggen?
Dacht zelf altijd dat deregulatie bij creatine niet aan de orde was.
Weet niet of je hem zelf kan openen maar bv deze: http://www.springerlink.com/content/m376822834311724/quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zeg, vergeet deze post eens niet.
[..]
quote:The present article summarizes recent findings on the influence of Cr supplementation on energy metabolism, and introduces the Cr transporter protein (CreaT), responsible for uptake of Cr into cells, as one of the key-players for the multi-faceted regulation of cellular Cr homeostasis. ..... However, in this study, we report that chronic Cr supplementation in rats down-regulates in vivo the expression of the CreaT.
quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zeg, vergeet deze post eens niet.
[..]
Uit:quote:However, along with the declining muscle phosphocreatine levels, muscle total creatine returned to baseline by the end of the study. [...] Studies in rats have demonstrated that long-term high-dose creatine feeding induces a downregulation of muscle total Na-creatine cotransporter protein content (42). In addition, the low creatine transporter content in failing human myocardium has been found to be associated with a decrease in intracellular creatine storage (43).
Squatten is goed voor je knie.quote:Op zaterdag 3 december 2011 22:34 schreef Ganzz het volgende:
Even terugkomend op mijn knieën. Ik voel zelf wat ik wel en niet kan. Als lopen al gevoelig is dan lijkt het mij niet handig om iets van training te doen met mijn knieën, hooguit mijn knieën soepel houden. Het voelt een beetje alsof mijn knieschijf niet helemaal soepel over mijn knie heen gaat, maar schokkerig en dat is gevoelig. Al moet ik zeggen dat het al een stuk minder is als gisteren, vandaag rustig aan gedaan en ijs gebruikt.
Ik vermoed dat ik mij gewoon verstapt heb bij het te enthousiast squashen. Ik moet met trainen wel meer aandacht aan mijn knieën gaan geven, ik voel gewoon wat ze wat zwak zijn. Maar het lijkt mee te vallen, ik ga dinsdag gewoon weer rustig aan de slag.
Ik ga mij even verdiepen in oefeningen om meer stabiliteit te krijgen
Nice, even kijken dan.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kwam deze tegen op Samenkopen.net Samenkopen is gewoon iemand die een grote inkoop organiseert. Doordat het een partijen inkoop is zijn de prijzen vaak lager dan normaal.
Allemaal supps.
http://samenkopen.net/action_products/993092
http://www.xxlnutrition.nl/cla-force/xxl-nutritionquote:CLA staat voor Conjugated Linoleic Acid en is geconjugeerd linolzuur en is een essentieel meervoudig onverzadigd vetzuur dat vet kan omzetten in spiermassa. Onderzoek heeft uitgewezen dat bij inname van 3 gram per dag het vetpercentage vermindert. Dit komt doordat vetcellen worden gebruikt om spierweefsel te vormen. Hierdoor zal je niet in gewicht afnemen maar zal de verhouding tussen vet en spierweefsel verbeteren.
Staan ook belachelijk veel d/t-fouten in, lekker geloofwaardig die onzinquote:Op zondag 4 december 2011 00:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Zijn ze nou gewoon aan het trollen of wat?
[..]
http://www.xxlnutrition.nl/cla-force/xxl-nutrition
Ofniet, mijn gezicht ging echt zo.quote:Op zondag 4 december 2011 00:50 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Staan ook belachelijk veel d/t-fouten in, lekker geloofwaardig die onzin
Vet omzetten in spier, ik wist dat het kon.quote:Op zondag 4 december 2011 00:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hm, wat ik lees:quote:Op zaterdag 3 december 2011 18:57 schreef Diabox het volgende:
The effects of creatine ethyl ester supplementation combined with heavy resistance training on body composition, muscle performance, and serum and muscle creatine levels.
Spillane M, Schoch R, Cooke M, Harvey T, Greenwood M, Kreider R, Willoughby DS.
J Int Soc Sports Nutr. 2009 Feb 19;6:6.
Waar ik op doel is dat het moeilijker is om een significant verschil te meten qua waterretentie als gevolg van creatine supplementatie bij een persoon met procentueel minder spiermassa dan iemand met meer.quote:Op zondag 4 december 2011 03:13 schreef Stereotomy het volgende:
Hoewel ik zelf creatine monohydraat en post workout whey gebruik, ben ik niet iemand die geheel overtuigd is van de kosten/baten opbrengst van deze supplementen ten behoeve van m'n trainingsdoelen.
Ik ben het met je eens over dat creatine wellicht meer effect heeft bij getrainde personen wat betreft maximale kracht: bij ongetrainde personen zijn de krachtgains voornamelijk neurologisch (48 dagen is niks). Ik weet alleen niet of meer spierweefsel het statistische verschil vergroot tussen een creatine monohydraat en -ester. Dat zou namelijk ook betekenen dat grote mensen er meetbaar meer baat bij hebben dan dwergen.
Ja, dat sowieso.quote:Op zondag 4 december 2011 03:37 schreef Diabox het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dat het moeilijker is om een significant verschil te meten qua waterretentie als gevolg van creatine supplementatie bij een persoon met procentueel minder spiermassa dan iemand met meer.
Jij en een snelle stofwisseling? *wanders off*quote:Op zondag 4 december 2011 01:24 schreef o.us het volgende:
CLA he? Ik gebruik nu Black Cats maar dat schijnt minder goed te werken voor bb'ers die een snelle stofwisseling (als mij). Klasgenoot, prof MMA'er, raadde mij CLA aan van De Tuinen.
Zelf heb ik nog steeds mijn creatine uit begin oktober, 15 euro. Merkte in het begin dat ik binnen een week zwaarder was (water) en vooral veel minder snel 'op' was, ookal deed ik meer gewicht dan voor dat spul. Maar nu kwakkel ik door drukte met andere dingen + weinig rust al twee/drie weken wat aan.quote:Op zondag 4 december 2011 03:13 schreef Stereotomy het volgende:
Hoewel ik zelf creatine monohydraat en post workout whey gebruik, ben ik niet iemand die geheel overtuigd is van de kosten/baten opbrengst van deze supplementen ten behoeve van m'n trainingsdoelen.
Ik ben het met je eens over dat creatine wellicht meer effect heeft bij getrainde personen wat betreft maximale kracht: bij ongetrainde personen zijn de krachtgains voornamelijk neurologisch (48 dagen is niks). Ik weet alleen niet of meer spierweefsel het statistische verschil vergroot tussen een creatine monohydraat en -ester. Dat zou namelijk ook betekenen dat grote mensen er meetbaar meer baat bij hebben dan dwergen.
Erg interessant allemaal, zou mezelf wel eens willen opsplitsen, de ene Stereo mét supplementen en de ander zonder, en elkaar weer eens tegenkomen over een jaartje of 2. En dan lichamen + bankrekeningen vergelijken.
De vraag is ook: hoe ver wil je gaan om die statistische significantie te verkrijgen. En daarna: wat is de klinische relevantie. Dat er uiteindelijk statistische significantie optreedt staat denk ik voor iedereen vast: het is al bewezen dat creatine zich in spieren gaat nestelen, dat het hydrofiel is, en dat de estergroep van CEE permeabiliteit verhoogt. Als wetenschapper ben ik daar uiteraard benieuwd naar, maar als sporter denk ik: wat kan ik ermee?quote:Op zondag 4 december 2011 03:43 schreef Diabox het volgende:
Daarom vind ik het o.a. niet verrassend dat ze geen verschil hebben weten te vinden qua waterretentie tussen de groepen.
allemaal bullshit, gewoon goed eten en hard trainenquote:Op zondag 4 december 2011 01:24 schreef o.us het volgende:
CLA he? Ik gebruik nu Black Cats maar dat schijnt minder goed te werken voor bb'ers die een snelle stofwisseling (als mij). Klasgenoot, prof MMA'er, raadde mij CLA aan van De Tuinen.
Hmmmm, dat mag idd wel wat beter ja. Zal ze een berichtje sturen.quote:Op zondag 4 december 2011 00:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zondag 4 december 2011 12:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
allemaal bullshit, gewoon goed eten en hard trainen
als je wilt cutten > minder eten, meer cardio
Waarom niet gewoon stronglifts of starting strenght?quote:Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef L-D het volgende:
Ff uitproberen, heb maand lang niks gedaan ivm herstel na operatie dus vanaf maandag wil ik wat nieuws proberen.
Watervasthouden bij Creatine kwam toch door slechte kwalitijd van het product, bleek vaak Natrium bij te zitten.quote:Op zondag 4 december 2011 03:43 schreef Diabox het volgende:
Daarom vind ik het o.a. niet verrassend dat ze geen verschil hebben weten te vinden qua waterretentie tussen de groepen.
Dacht ik ook ja.quote:Op zondag 4 december 2011 15:08 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Watervasthouden bij Creatine kwam toch door slechte kwalitijd van het product, bleek vaak Natrium bij te zitten.
Watervasthouden bij een goede Creatine zou geen spraken van zijn.
Helaas de bron van dit verhaal weet ik niet zo 123 te achterhalen.
Graag jullie idee hierover.
Jep, klinische relevantie is 'n heel andere vraag hehe, maar in principe wel gelijk de belangrijkste voor 'ons'.quote:Op zondag 4 december 2011 11:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
De vraag is ook: hoe ver wil je gaan om die statistische significantie te verkrijgen. En daarna: wat is de klinische relevantie. Dat er uiteindelijk statistische significantie optreedt staat denk ik voor iedereen vast: het is al bewezen dat creatine zich in spieren gaat nestelen, dat het hydrofiel is, en dat de estergroep van CEE permeabiliteit verhoogt. Als wetenschapper ben ik daar uiteraard benieuwd naar, maar als sporter denk ik: wat kan ik ermee?
Maargoed, dat is dus ook het eeuwenoude verhaal van wat is je onderzoeksgebied en wat is die van je collega's. Heb mensen gezien die helemaal wild werden als ze een upregulatie van een bepaald eiwit hadden ontdekten waarvan ik dacht:
![]()
, maar dat gebeurt andersom ook met onderzoek.
Waterretentie is vrijwel de enige bijwerking, samen met mogelijke maag- en darmklachten, bij supplementatie van creatine.quote:
Dit is uit:quote:Authors have speculated that the reason for the increase in intracellular water is the increased osmotic load associated with the increased Cr concentrations within the cell.[9,26,77,78]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door Diabox op 04-12-2011 16:19:03 ]
Niet cardio en KT splitsen. Gewoon elke keer dat je gaat KT doen en daarna cardio'en als je wilt cutten.quote:Op zondag 4 december 2011 18:56 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Is het aan te raden om 't als volgt te trainen:
Maandag: KT
Dinsdag: Cardio
Woensdag: KT
Donderdag: Cardio
Vrijdag: KT
Of is het beter om wat meer spiermassa te kweken om vervolgens wat vet te verliezen? 'T liefst doe ik het tegelijk namelijk (hoewel ik heb gelezen dat dat tegenstrijdig werkt)?"In het begin (8 maanden geleden) verloor ik namelijk al snel 7 kilo (was niet dik, had alleen wat overtollig vet), maar nu zit ik weer op m'n oude gewicht (wel meer spiermassa uiteraard en minder vet). Maar nu wil ik weer wat afvallen, zodat mijn spieren zichtbaarder worden door 't bovenstaande schema te volgen. Goed plan?
Want?quote:Op zondag 4 december 2011 19:11 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Niet cardio en KT splitsen. Gewoon elke keer dat je gaat KT doen en daarna cardio'en als je wilt cutten.
Broscience. Hij zal wel doelen op EPOC (afterburn), maar het is gebleken dat die sowieso groter is als je èèrst Cardio doet en dan KT dan andersom.quote:
quote:Op zondag 4 december 2011 19:14 schreef CarbonC het volgende:
Prima schema. Zo kun je ook 3x p.w. Full Body trainen.
Edit: in de cut is cardio na de KT ook effectief.
Afterburn kan wel zorgen dat je sneller afvalt zodra je die triggert.quote:Op zondag 4 december 2011 19:39 schreef Stereotomy het volgende:
Afterburn is een beetje de whey van het vetverlies. Ja het bestaat, nee het gaat geen fuck uitmaken of je daardoor een vette big blijft of niet.
Het gaat nog altijd om het verschil energieopname - energieverbruik. Die paar tientallen kcals extra energieverbruik, als je die al niet offset met extra eten door extra hongergevoel als je niet oplet, gaan niet uitmaken of jij een flabby belly houdt of een sixpack.quote:Op zondag 4 december 2011 22:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Afterburn kan wel zorgen dat je sneller afvalt zodra je die triggert.
Je stond uren met je handen op de leuning van de brug?quote:Op zondag 4 december 2011 22:57 schreef Panzermaus het volgende:
Annabool, het wordt niets zonder jou, Annabool.
Dat inderdaad ja. Dus niet zoals veel mensen denken een tijdje een "dieet" volgen (wat vaak gewoon gelijk staat aan gezond eten) en dan is het gepiept.quote:Op zondag 4 december 2011 23:26 schreef Stereotomy het volgende:
Wat wel uit gaat maken zijn de echt belangrijke dingen: consistente workouts, fatsoenlijk eten. Over een periode van jaren.
De EPOC die je krijgt van krachttraning of interval training (en ik durf te wedden dat de meeste mensen niet intensief genoeg interval trainen om ueberhaupt de labcondities te halen van de HIIT research papers) is geen magische afslankpil.
http://www.msnbc.msn.com/id/30826120/
Ik squat dus ik besta.quote:qOp maandag 5 december 2011 11:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je stond uren met je handen op de leuning van de brug?
Ik leg mn handdoek altijd over de timerquote:Op maandag 5 december 2011 11:13 schreef Snakey het volgende:
Oh geloof me, ik begin vanaf de eerste seconde dat ik op de crosstrainer sta al naar dat fucking klokje te kijken. Ik haat cardio, ik zie het als een noodzakelijk kwaad. Maar het werkt, ik begin, na wat tijd stil te hebben gestaan weer wat gewicht te verliezen. Dat is motivatie genoeg voor me om minimaal 3x per week even een half uur mezelf hersendood te maken en door te trappen.
Dan ga ik op de klok kijken die voor me aan de muur hangt.quote:Op maandag 5 december 2011 11:43 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik leg mn handdoek altijd over de timer. Gaat 't een stuk sneller van.
De productomschrijvingen van B&F shop.quote:Op maandag 5 december 2011 12:15 schreef Ethanolic het volgende:
HMB Pure Caps
Body & Fit Sportsnutrition
HMB zorgt voor een sneller spierherstel en vergroot spiermassa en kracht.
Studies hebben aangetoond dat het met HMB in combinatie met een hoge proteine inname mogelijk is in 3 weken tijd 300% meer aan spiermassa en 295% meer aan kracht te winnen.
In de aanbieding bij Body&Fit, wat een supplement. 300% spiermassa in 3 weken!!!!!!! en 295% meer kracht!!!111 omggggggggg
Mooi fysiek. Onderarmen lopen wel een beetje achter.quote:Op maandag 5 december 2011 12:18 schreef Snakey het volgende:
Het werkt echt!!Ik was drie weken geleden nog een ecto, en kijk nu eens!!!
[ afbeelding ]
Nee man gaat wel om functionele krachtquote:Op maandag 5 december 2011 12:52 schreef mtchel112 het volgende:
300% meer kracht, dus van 100kg squat naar 300 met paar capsules, ik zeg doen!
Ik lig dubbel jij bent echt kapotgrappigquote:Op maandag 5 december 2011 15:50 schreef 16meter het volgende:
klopt van bdoybuilden krijg je geen functionele kracht is allemaa llucht man ik heb een vriend die doet aan taikwondo en die is veel sterker kan opdrukken met 1 hand en 25 keer optrekken nou denk maar niet dat zon vieze opgepompt bodybuilder dat kan met die vieze shakies met spieren pompen doet hij ook zon grote halter 30x met elke hand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
quote:Op maandag 5 december 2011 16:18 schreef msnk het volgende:
Nemen jullie nog iets bij de magere kwark eigenlijk?
Is hier al eerder gepost. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit geen trollen zijn. Maar het gewicht is ook maar tot 8 kilo hequote:
Sommigen roeren whey erdoorheen.quote:
Is het geen optie om van gym te veranderen?quote:Op maandag 5 december 2011 22:29 schreef Panzermaus het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst 100 kg op mijn rug gehad voor een paar squats. Alleen wordt me dit te gortig, er is bij mij geen (power)rack, wel een smithmachine, stangen + EZ-bar, curl station, bench bankje, losse bankjes en je kunt er snel dumbbells bouwen tot 50 kg ofzo. Verder veel (cardio)machines, waarvan ik eigenlijk alleen legpress / lat pulldown / cable row gebruik. Ze kijken niet op wanneer je aan het deadliften bent, bonkt lekker en ik gooi altijd het raam open omdat het hok anders binnen 10m vacuum is en het zwart voor mijn ogen wordt. Lekker cheap, superdichtbij.
Alleen ik heb nu vandaag voor de laatste keer gepraat over dat er echt een rack moet komen, heb ze ook uitgelegd waarom, heb ze voorbeelden gegeven, incluis prijzen, benodigde ruimte, etc. Heb ze zelfs Henk van DBB zijn powercages laten zien, voor het geval dat kosten een probleem zouden zijn. Maar het antwoord bleef nee, de ene eigenaar had die beslissing al lang geleden gemaakt en de andere is juist helemaal voor zo'n rack, maar die komt er dus niet tegenin.
Zonde, want het is zo cheap en dichtbij, en een rack is het enige wat ik mis.Ik ben 1.77m, en wat ik nu doe voor squat: stang @ bench press bankje op hoogste positie. Dan eronder staan en gewicht op rug laden. Dan over het bankje heen stappen naar de lege ruimte, set squatten, teruglopen, terugstappen over het bankje, en dan komt het: proberen de stang terug te leggen op die kleine haken, terwijl je op een manier staat waarbij Mark Rippetoad zou janken. Want die haken zijn net te laag. Rinse & repeat voor het aantal sets, na de laatste set dodelijk vermoeid weer over het bankje heenstappen en telkens net weer niet je nek breken.
Dit kan echt niet meer en durf ook niet zwaarder te gaan squatten nu, dit gaat nog een keer fout en lekker voor je rug is dat terugracken van het gewicht echt niet. Heb me al goed georiënteerd, maar zit op dit moment niet in een goede positie om van gym te switchen door stage lopen. Er zit wel een F4F in de buurt van mijn stageplek, maar dan zit ik daar meteen een jaar aan vast. Dus het is nog even doorbikkelen tot februari ofzo.
Nee, lijkt me niet verstandig; zou het houden bij curl.quote:Op maandag 5 december 2011 22:45 schreef ZuidGrens het volgende:
Morgen voor de eerste keer sinds 3 maanden weer trainen (wel in nieuwe gym), heb er zin in.
Is het trouwens verstandig om full-body te trainen na een lange periode niks doen?
Tuurlijk. Waarom niet?quote:Op maandag 5 december 2011 22:45 schreef ZuidGrens het volgende:
Morgen voor de eerste keer sinds 3 maanden weer trainen (wel in nieuwe gym), heb er zin in.
Is het trouwens verstandig om full-body te trainen na een lange periode niks doen?
Geen idee. Was dat i.i.g. van plan om te doen, heb sinds ik train nog nooit zo'n lange periode stilgezeten dus heb geen flauw idee wat slimste is om te doenquote:
Dit dus, heb mn eigen boek geschreven, om succes te boeken volg dit schema 12weken:quote:Op maandag 5 december 2011 22:46 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet verstandig; zou het houden bij curl.
Lijkt mij wel je legt minder de druk op 1 bepaalde spiergroep.quote:Op maandag 5 december 2011 22:45 schreef ZuidGrens het volgende:
dat is goed ja 100 situps, laat ze goed branden die buikspiertjesquote:Op maandag 5 december 2011 22:49 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Dit dus, heb mn eigen boek geschreven, om succes te boeken volg dit schema 12weken:
Workout a: 3x12 barbell curl 3*50 situp
Workout b: 3x12 dumbell curl 1*100 situp
Mha vind je dat niet weinig. Heb je tog in een paar minuutjes gedaan. Cristiano Ronaldo doet er 3000 op 1 dag en moet je eens wat hij voor een figur heft.quote:Op maandag 5 december 2011 22:51 schreef 16meter het volgende:
[..]
dat is goed ja 100 situps, laat ze goed branden die buikspiertjes
300 ! zoals spartacus het deed.quote:Op maandag 5 december 2011 22:54 schreef Seam het volgende:
[..]
Mha vind je dat niet weinig. Heb je tog in een paar minuutjes gedaan. Cristiano Ronaldo doet er 3000 op 1 dag en moet je eens wat hij voor een figur heft.
Precies, dacht ik ook.quote:Op maandag 5 december 2011 22:50 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Lijkt mij wel je legt minder de druk op 1 bepaalde spiergroep.
Misschien daarna split schema doen als je een beetje 'opgewarmd'' bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |