http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtmlquote:Werklozen met een uitkering die niet bereid zijn om te verhuizen voor een baan, wil minister Henk Kamp van Sociale Zaken harder aanpakken. Dat geldt ook voor mensen met een uitkering die niet hun verslaving willen aanpakken om hun kansen op werk te vergroten.
Dat zei Kamp donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over handhaving in de sociale zekerheid. De minister gaf aan de afgelopen tijd geïrriteerd te zijn door berichten uit gemeenten met veel jonge mensen in de bijstand waar bedrijven desondanks Polen inhuren om kerstpakketten in te pakken. Volgens hem kunnen mensen in de bijstand dit werk prima doen.
De groep werklozen die niet wil, zei Kamp 'nadrukkelijk in beeld' te hebben bij een aanscherping van het regime. Met staatssecretaris Paul de Krom werkt hij nog aan een wetsvoorstel om het sneller gevolgen te laten hebben voor de uitkering als iemand niet meewerkt aan een aanbod om aan het werk te komen. Vanaf 1 januari 2013 moet de hardere aanpak ingaan.
Verbluffende toevoeging. Chapeau.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef mymoodfentje het volgende:
VVD he, dan krijg je dit soort ondoordachte ideeën.
- Iedereen krijgt niet dik betaald en kan de verhuizing dus niet bekostigenquote:Op donderdag 17 november 2011 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat heeft vrieden te maken met verhuizen voor je baan? Overaal op de aarde wonen potentiele nieuwe vrienden...
Leven om te werken!!!quote:Op donderdag 17 november 2011 12:25 schreef FTWO het volgende:
Leven om te werken of werken om te leven...?
Mijn partner heeft geen rijbewijs, met de reistijd kun je de kinderen niet meer op tijd op school / opvang krijgen omdat je te vroeg weg moet.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Ja, dus verhuis je en na een half jaar wordt je contract niet verlengdquote:Op donderdag 17 november 2011 13:08 schreef Ryan3 het volgende:
Je krijgt tegenwoordig toch heel vaak, in veel sectoren, zo niet alle sectoren, eerst een tijdelijk contract?
Ja, dat zou vrij normaal moeten zijn, dat je verkast naar waar het werk is.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtml
Wie betaalt die verhuizing?
Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?
Het zoveelste 'ligt lekker in het gehoor in de kroeg' idee van dit Kabinet.
Kijk, van jou weten we dat je het liefst iedereen in een uitkering houdt, alle extremisten hier wilt houden en dat de pvda maar de grootste mag worden samen met groenlinks.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?
Dan stop je de kinderen op een andere school. Moet ik nou echt alles voorkauwen?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn partner heeft geen rijbewijs, met de reistijd kun je de kinderen niet meer op tijd op school / opvang krijgen omdat je te vroeg weg moet.
Nee, nee, je moet niet verhuizen van Kamp, je kunt ook extra reistijd voor lief nemen. Als jij een baan dicht bij huis kunt krijgen kun je daar op in gaan, maar als je na lange tijd nog niks hebt, is het het helemaal niet gek dat er eens in een wat grotere regio gekeken gaat worden.quote:En als Kamp vindt dat ik moet verhuizen, gaat hij dat maar lekker betalen. Er geldt in NL nog altijd vrijheid van vestiging, we zijn hier goddomme niet in nazi-Duitsland of Sovjet Rusland waar de staat bepaalt waar je gaat wonen!
Wat zou dit oplossen dan? Er is een verschil of je zelf bereid bent om te verhuizen voor een baan (waar je zelf op solliciteert) of dat je gedwongen wordt om te verhuizen voor een baantje voor het inpakken van kerstpakketten (die vaak ook tijdelijk zijn)... Naast het feit van eventuele partner en/of kinderen die je ook uit hun omgeving haalt.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Is dit nu een bedreiging aan het adres van Kamp door een groep werklozen?quote:De groep werklozen die niet wil, zei Kamp 'nadrukkelijk in beeld' te hebben bij een aanscherping van het regime.
Leuk voor een vrijgezelle jongen knaap ja, die letterlijk nergens aan hoeft te denken, behalve zichzelf. Als je verhuist van de periferie naar het midden van het land nemen je woonkosten nl. ook onevenredig toe. Als je al woonruimte vindt natuurlijk. Verder zijn de wachtlijsten voor kinderopvang natuurlijk ook een euvel. En omdat je partner blijft werken bij haar/zijn werkgever nemen je vervoerskosten ook toe... en dat voor een tijdelijk contract???quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Dat is in de meeste gebieden op de wereld de dagelijkse praktijk. Ik zou niet weten waarom dat in Nederland weer eens niet kan.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:11 schreef rats het volgende:
Er is een verschil of je zelf bereid bent om te verhuizen voor een baan (waar je zelf op solliciteert) of dat je gedwongen wordt om te verhuizen voor een baantje voor het inpakken van kerstpakketten (die vaak ook tijdelijk zijn)...
De problemen op de woningmarkt lijken mij nog het grootste obstakel. Huren is geen optie gezien de wachtlijsten van enkele jaren en kopen lukt niet want banken eisen dat je een vast contract hebt.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wij hebben het hier over de bijstand.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het gaat hier volgens mij niet om mensen die even werkloos zijn (wellicht zelfs in de Bijstand zitten), maar om mensen die categorisch banen afwijzen omdat ze het reizen te ver vinden of geen enkele moeite doen om te verhuizen.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:14 schreef Copycat het volgende:
Misschien kunnen we deze werklozen verplichten om in een mobile home te gaan wonen, kunnen ze altijd achter het werk aan reizen.
Goed idee idd, gaan we terug naar de trekkers generatie... misschien kunnen ze gelijk weer wat oude ambachten instellen? Zoals de schaatsenslijper, de houtbewerker, de reizende hoefsmit, etc.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:14 schreef Copycat het volgende:
Kerstpakketten inpakken is ook echt doorlopend werk.
Misschien kunnen we deze werklozen verplichten om in een mobile home te gaan wonen, kunnen ze altijd achter het werk aan reizen.
Dan kunnen ze voor die laaggeschoolde baantjes toch beter in een mobile home wonen, dat klopt toch gewoon? Wat denk je dat een gemiddelde verhuizing kost?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat hier volgens mij niet om mensen die even werkloos zijn, maar om mensen die categorisch banen afwijzen omdat ze het reizen te ver vinden of geen enkele moeite doen om te verhuizen.
Dan zouden daar andere maatregelen voor genomen moeten worden, zoals vroeger ons verteld werd. Je krijgt drie aanbiedingen qua werk (wel redelijk in de buurt, maximaal 1 uur reizen) en sla je ze alle drie af dan wordt de uitkering stop gezet en ben je verplicht om eerstvolgende aanbieding wel aan te nemen.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat hier volgens mij niet om mensen die even werkloos zijn, maar om mensen die categorisch banen afwijzen omdat ze het reizen te ver vinden of geen enkele moeite doen om te verhuizen.
The American Dream............Trailer Parksquote:Op donderdag 17 november 2011 13:14 schreef Copycat het volgende:
Verplicht in dit geval.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:23 schreef betyar het volgende:
[..]
The American Dream............Trailer Parks![]()
![]()
Een van beiden natuurlijk.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:20 schreef rats het volgende:
[..]
Dan zouden daar andere maatregelen voor genomen moeten worden, zoals vroeger ons verteld werd. Je krijgt drie aanbiedingen qua werk (wel redelijk in de buurt, maximaal 1 uur reizen) en sla je ze alle drie af dan wordt de uitkering stop gezet en ben je verplicht om eerstvolgende aanbieding wel aan te nemen.
Nogmaals een verplichte verhuizing voor een (tijdelijke) baan gaat niet werken, in die regio zijn ook genoeg werkelozen en waarschijnlijk in het eigen gebied ook.
Onzin, in amerika verhuizen mensen geregeld van de ene naar de andere kant. Dat is vrij normaal daar. Maar je kunt in de meeste steden gewoon ingerichte appartementen huren zonder wachtlijsten, dat voordeel hebben ze dan wel weerquote:Op donderdag 17 november 2011 13:23 schreef betyar het volgende:
[..]
The American Dream............Trailer Parks![]()
![]()
Ik vind het al bespottelijk dat je de eerste aanbieding afwijst als langdurig werkloze in de Bijstand. En de uitkering stop zetten gaat natuurlijk niet werken, dan gaan die mensen op straat leven of grote schulden maken.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:20 schreef rats het volgende:
Dan zouden daar andere maatregelen voor genomen moeten worden, zoals vroeger ons verteld werd. Je krijgt drie aanbiedingen qua werk (wel redelijk in de buurt, maximaal 1 uur reizen) en sla je ze alle drie af dan wordt de uitkering stop gezet en ben je verplicht om eerstvolgende aanbieding wel aan te nemen.
Muggenzifterij. Dat ziet Kamp dan wel weer. Ondoordachte plannen, wie houdt er niet van?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:25 schreef Waaghals het volgende:
Hoe moet je aan een huis komen
normaal moet je toch jaren ingeschreven staan om aan een sociale huurwoning te komen?
Hier scoort-ie wel weer goed mee idd....quote:Op donderdag 17 november 2011 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Muggenzifterij. Dat ziet Kamp dan wel weer. Ondoordachte plannen, wie houdt er niet van?
Die Nederlandse werklozen willen niet. Kun je de bedrijven niet aanrekenen.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:10 schreef CindieY het volgende:
Laat Kamp die bedrijven aanpakken die goedkopere Polen in dienst nemen in plaats van een werkeloze Nederlander. Daarna kun je altijd verder kijken, alhoewel er veel haken en ogen aan dit plan zitten, zoals al genoemd in dit topic.
Dat is voor een deel toch een mythe.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die Nederlandse werklozen willen niet. Kun je de bedrijven niet aanrekenen.
Oh vast. Zullen wel gevallen tussen zitten.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is voor een deel toch een mythe.
Als jij aan die boeren om een baantje gaat vragen, word je geweigerd als Nederlander.
Eigenlijk is zelfs ver reizen voor laaggeschoolde banen onzinnig. In elke regio zijn er werklozen te vinden die geschikt zijn om het werk uit te voeren dus iemand ver laten reizen heeft toch geen enkele zin? Neem dan iemand uit de regio.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat hier volgens mij niet om mensen die even werkloos zijn (wellicht zelfs in de Bijstand zitten), maar om mensen die categorisch banen afwijzen omdat ze het reizen te ver vinden of geen enkele moeite doen om te verhuizen.
Nope ons werd dit zo verteld (moet wel zeggen dat dit al zo'n jaar of 15 terug is, als niet langer is).quote:
Kunnen gegronde reden voor zijn he, om iets af te wijzen.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het al bespottelijk dat je de eerste aanbieding afwijst als langdurig werkloze in de Bijstand. En de uitkering stop zetten gaat natuurlijk niet werken, dan gaan die mensen op straat leven of grote schulden maken.
Dit dus....quote:Op donderdag 17 november 2011 13:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is voor een deel toch een mythe.
Als jij aan die boeren om een baantje gaat vragen, word je geweigerd als Nederlander.
Ja, maar kom dan niet met het riedeltje dat Nederlanders lui zijn, praatjes hebben en veel te duur zijn e.d. Zeg dan gewoon wij willen Polen, omdat dan mijn marge zo groot mogelijk is.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oh vast. Zullen wel gevallen tussen zitten.
Moeten ze de grenzen maar niet open gooien voor de goedkopere Polen. Die boer kan kiezen tussen een NL'er voor de volle pond of een Pool voor 50-60%.
Ik kan heel weinig bedenken. Maar dat zal wel komen omdat ik een dergelijke situatie er alles aan zou doen om weer een baan te krijgen.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:34 schreef rats het volgende:
Kunnen gegronde reden voor zijn he, om iets af te wijzen.
Tot nog toe ben ik vanzelf diverse baantjes in gerold vanwege mijn netwerk en heb eigenlijk nog nooit echt hoeven solliciteren. Maar dat maakt mijn oordeel niet minder waard vind ik.quote:Zelf wel eens (langdurig) werkeloos geweest?
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:32 schreef rats het volgende:
[..]
Nope ons werd dit zo verteld (moet wel zeggen dat dit al zo'n jaar of 15 terug is, als niet langer is).
Met een hoog hek er omheen en om tien uur het licht uit. Om de boel te bewaken stellen we gesubsidieerde bewakers aan en die noemen we dan Kamp-bewakersquote:
Lol nee zo oud ben ik nu ook weer niet. Of het ook daadwerkelijk ooit uitgevoerd is, kan ik je niet vertellen. Alleen dat mij dit toen zo verteld is. Door de jaren heen zijn er zat van die rare plannen geweest die stuk voor stuk geflopt zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe gaat de overheid je uitkering stopzetten en je vervolgens nog vertellen wat je moet doen? Ik denk dat je 70 jaar geleden bedoelt en toen moesten mensen verhuizen naar Polen en dergelijke. Arbeit macht frei.
Hoi Arolsen.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:03 schreef The_Avatar het volgende:
VVD gaat veel te ver. Voor de VVD is de arbeider niet meer dan een pion in zijn spel om zoveel mogelijk geld naar binnen te halen om de rijken te kunnen betalen.
Sommige (vaak arme) gemeentes kennen een relatief hoog aantal mensen dat in de bijstand zit terwijl er binnen de gemeente zelf nauwelijks mogelijkheden zijn om die mensen aan het werk te krijgen. Die mensen wonen vaak binnen die gemeente omdat ze daar zijn opgegroeid, ondanks dat er binnen die regio weinig werk is.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:30 schreef rats het volgende:
Hoe zien ze dit eigenlijk voor zich... Persoon wordt verplicht te verhuizen van lutjebroek naar Tilburg, want daar is tijdelijk werk in de productie. Het lukt persoon niet om aan fatsoenlijke woonruimte te komen dus moet via particulier veel te duur gaan wonen. Dit kan persoon eigenlijk niet betalen vna het minimumloon wat hij krijgt, maar goed het moest. Persoon krijgt (meer) schulden. Werk is klaar en persoon ligt er weer uit. Persoon krijgt weer (tijdelijk) uitkering en wordt verplicht om weer te verhuizen, dit keer naar Sneek, want ze kunnen wel iemand gebruiken die schaatsen slijpt...
Kijk je kan niet verwachten dat er werk bij je om de hoek is een reistijd van +/- een uur zou moeten kunnen. alleen dat verplichten om te verhuizen (verhuizing kost hoop geld, probleem om woning te vinden etc. waarbij ik eventuele partner en kinderen niet eens meereken), het gaat gewoon niet werken.
Dan verplicht je ze maar. Als je iemand zou kunnen verplichten om te verhuizen, dan kun je ze ook verplichten om bij een aspergeboer aan het werk te gaan die bij je om de hoek zit.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die Nederlandse werklozen willen niet. Kun je de bedrijven niet aanrekenen.
Gezondheid bijvoorbeeld. Ik kan je een voorbeeld geven uit eigen ervaring. Was werkeloos en kreeg een baan aangeboden bij een archief... een heel stoffig archief werd mij verteld, heb een stofallergie. Kreeg wel een uitbrander dat ik weigerde. Als je iets fysiek of mentaal niet aan kan, dan gaat het ook niet werken. Zit de persoon binnen de kortste keren in de ziektewet en dat gaat de gezondsheidszorg en belastingbetaler alleen maar meer kosten.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kan heel weinig bedenken. Maar dat zal wel komen omdat ik een dergelijke situatie er alles aan zou doen om weer een baan te krijgen.
[..]
Tot nog toe ben ik vanzelf diverse baantjes in gerold vanwege mijn netwerk en heb eigenlijk nog nooit echt hoeven solliciteren. Maar dat maakt mijn oordeel niet minder waard vind ik.
De groep die niet wil werken is groter dan het probleem van de Polen "they took our jobs".quote:Op donderdag 17 november 2011 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar kom dan niet met het riedeltje dat Nederlanders lui zijn, praatjes hebben en veel te duur zijn e.d. Zeg dan gewoon wij willen Polen, omdat dan mijn marge zo groot mogelijk is.
Kijk er zijn overigens best werklozen die niets willen aanpakken, maar dat is niet de reden dat die boeren Polen inhuren, want de Nederlander die alles wil aanpakken komt heus wel en die heeft zich dan al uitgeselecteerd...
Is al vaker geopperd. Dan komt er ineens een blik moralisten open die alles verafschuwen onder de noemer slavenarbeid e.d. onzin.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dan verplicht je ze maar. Als je iemand zou kunnen verplichten om te verhuizen, dan kun je ze ook verplichten om bij een aspergeboer aan het werk te gaan die bij je om de hoek zit.
Ben het gedeeltelijk wel met je eens.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Sommige (vaak arme) gemeentes kennen een relatief hoog aantal mensen dat in de bijstand zit terwijl er binnen de gemeente zelf nauwelijks mogelijkheden zijn om die mensen aan het werk te krijgen. Die mensen wonen vaak binnen die gemeente omdat ze daar zijn opgegroeid, ondanks dat er binnen die regio weinig werk is.
Dit probleem had opgelost kunnen worden als die mensen naar een gemeente zouden verhuizen waar wel werk was. De kans is groot dat ze dan nooit een aanvraag voor een bijstandsuitkering überhaupt hadden hoeven doen omdat ze dan in een omgeving zaten waar wel gewoon werk is. Dat iemand perse in Zuid-Limburg wil wonen (ook al is er niets) is leuk en aardig, maar soms gewoon niet mogelijk.
Daarnaast is het natuurlijk ook moeilijk uit te leggen dat mensen binnen een regio werk weigeren. Hoewel kerstpakketten inpakken enigszins simpel werk is, is het wel werk. De bijstand zou een allerlaatst redmiddel moeten zijn, niet iets waar je voor kan kiezen als je daar zin in hebt.
Belachelijk. Ik dacht dat de laatste tijd toch wel de tendens was dat je maar wat terug moet doen voor dat zogenaamde gratis geld.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Is al vaker geopperd. Dan komt er ineens een blik moralisten open die alles verafschuwen onder de noemer slavenarbeid e.d. onzin.
Het recht om goed te leven staat erboven.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:52 schreef CindieY het volgende:
[..]
Belachelijk. Ik dacht dat de laatste tijd toch wel de tendens was dat je maar wat terug moet doen voor dat zogenaamde gratis geld.
Er is zeker een groep die niet wil werken en dat daar sancties op komen is ook terecht, maar er is ook een (grote) groep die wel wil werken, maar niets kan vinden en bij de genoemde groep gaat helaas die Pool toch voor op een Nederlander. Daar zou ook iets tegen gedaan moeten worden.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De groep die niet wil werken is groter dan het probleem van de Polen "they took our jobs".
Dus beide punten zijn valide, maar de ene weegt zwaarder. Laat staan dat je de bedrijven moet beboeten voor het aannemen van Polen. Dat moet de politiek zichzelf maar aanrekenen.
Herkenbaar. In 2008/2009 zat ik dezelfde situatie. Eigen vakgebied niets te vinden en voor laaggeschoold werk hebben ze liever polen of mensen zonder opleiding.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:46 schreef rats het volgende:
[..]
Gezondheid bijvoorbeeld. Ik kan je een voorbeeld geven uit eigen ervaring. Was werkeloos en kreeg een baan aangeboden bij een archief... een heel stoffig archief werd mij verteld, heb een stofallergie. Kreeg wel een uitbrander dat ik weigerde. Als je iets fysiek of mentaal niet aan kan, dan gaat het ook niet werken. Zit de persoon binnen de kortste keren in de ziektewet en dat gaat de gezondsheidszorg en belastingbetaler alleen maar meer kosten.
Je mening is ook niet minder waard, maar het is moeilijker om je in te leven als je de situatie niet kent.
Zelf ben ik al 2 jaar op zoek naar werk, eerst in eigen beroepsveld, maar dat is zo goed als niet te vinden, verhuist naar andere provincie (mede door partner die daar werk kreeg), ook daar geen werk te vinden in eigen werkveld. Begonnen met solliciteren in andere werkvelden, ook voor laaggeschoolden en nog steeds is er niks te vinden. Voor de laaggeschoolden nemen ze nu eenmaal liever die pool aan die minder loon vraagt.
Helaas is het allemaal niet zo simpel als het lijkt.
Oh en zorgt Kamp er dan ook voor dat die bedrijven die die kerstpakketten e.d. inpakken dan ook die bijstandluitjes willen aannemen ipv de goedkopere polen?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
hoogopgeleiden zijnnatuurlijk ook makkelijker met verhuizen, dat zijn ze al gewend door de studie etc. En langere reistijden is ook niet zo'n issue met een leaseauto.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:51 schreef rats het volgende:
De werkeloosheid is momenteel gewoon erg groot en de aantal openstaande vacatures te weinig. Tenzij je gespecialiseerd ben in een bepaald gebied, maar dat zijn vaak weer hoogopgeleiden en die komen toch makkelijker aan werk.
Dus we moeten die mensen een cursus "wen aan verhuizen" geven...quote:Op donderdag 17 november 2011 13:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoogopgeleiden zijnnatuurlijk ook makkelijker met verhuizen, dat zijn ze al gewend door de studie etc.
Je hebt onbedoeld de kern van het probleem gevonden.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:03 schreef Truffelvarken het volgende:
Verhuizen hoeft van mij niet. Vind ik zelfs onwenselijk.
Maar!!
In mijn jeugd werkten hele volksstammen in Duitsland bij de wederopbouw, of bij de Deltawerken. Ik heb destijds zelfs overwogen om sluisdeuren te lassen. Daar sliep je in barakken.
Of je ging voor twee jaar naar zee en sliep met 4 man in een hut.
Niks mis mee.
We zijn toch geen weekdieren geworden.
Hoogopgeleiden zijn helemaal geen issue in deze. Wilde alleen als voorbeeld geven.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:58 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoogopgeleiden zijnnatuurlijk ook makkelijker met verhuizen, dat zijn ze al gewend door de studie etc. En langere reistijden is ook niet zo'n issue met een leaseauto.
Vroeger legde men in tijden van hoge werkeloosheid een bos (het Amsterdamse bos) aan of groef men weer ergens een kanaal om mensen aan het werk te houden.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:03 schreef Truffelvarken het volgende:
Verhuizen hoeft van mij niet. Vind ik zelfs onwenselijk.
Maar!!
In mijn jeugd werkten hele volksstammen in Duitsland bij de wederopbouw, of bij de Deltawerken. Ik heb destijds zelfs overwogen om sluisdeuren te lassen. Daar sliep je in barakken.
Of je ging voor twee jaar naar zee en sliep met 4 man in een hut.
Niks mis mee.
We zijn toch geen weekdieren geworden.
Maar nogsteeds minder vacature's dan dat er werkelozen zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:05 schreef Truffelvarken het volgende:
We hebben de laagste werkloosheid van Europa.
Zeker te dom. Het is dus niet slim om bv met een machine van een half miljoen de bermen af te maaien als dezelfde gemeente honderden werklozen in hun kaartenbakken heeft. Geef die mensen voor dat machinegeld een verplichte zeis en zet ze, ook verplicht, aan het werk. Zonder aanziens des persoons.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Vroeger legde men in tijden van hoge werkeloosheid een bos (het Amsterdamse bos) aan of groef men weer ergens een kanaal om mensen aan het werk te houden.
Tegenwoordig hebben wij minder spierkracht, maar meer kennis nodig. Spierkracht komt wel voort uit machines, maar een persoon heeft minimaal een mbo 3/4 diploma nodig om de machine te kunnen bedienen. We zijn niet te slap maar wel te dom geworden.
Onjuist...het CBS neemt de werklozen niet mee die 14 uur of minder per week werken. Corrigeer je dat dan kom je uit tussen de 8 en 10% !!!!quote:Op donderdag 17 november 2011 14:05 schreef Truffelvarken het volgende:
We hebben de laagste werkloosheid van Europa.
Yep, de werkeloosheid schijnt de schuld te zijn van de werklozen of zoiets.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:19 schreef Ryan3 het volgende:
Nou, deze discussie is al weer afgelopen, zie ik....
Als gesproken word over een gezonde werkloze dan is dat vaak wel aan de ordequote:Op donderdag 17 november 2011 14:20 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Yep, de werkeloosheid schijnt de schuld te zijn van de werklozen of zoiets.
Bij het UWV worden mensen die niet of minder dan 12 uur werken gewoon tot werklozen gerekend en cijfers van het UWV worden ook door het CBS meegenomen in het onderzoek.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:17 schreef cempexo het volgende:
[..]
Onjuist...het CBS neemt de werklozen niet mee die 14 uur of minder per week werken. Corrigeer je dat dan kom je uit tussen de 8 en 10% !!!!
Ze hebben behoefte aan mooie cijfers dus
En vergeet de groep werkzoekenden niet die geen bijstand krijgen (oftewel leven van inkomen van partner), maar wel op zoek naar werk zijn. Die worden ook niet meegeteld.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:17 schreef cempexo het volgende:
[..]
Onjuist...het CBS neemt de werklozen niet mee die 14 uur of minder per week werken. Corrigeer je dat dan kom je uit tussen de 8 en 10% !!!!
Ze hebben behoefte aan mooie cijfers dus
...of ZZP'ers zonder opdrachten.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:27 schreef rats het volgende:
[..]
En vergeet de groep werkzoekenden niet die geen bijstand krijgen (oftewel leven van inkomen van partner), maar wel op zoek naar werk zijn. Die worden ook niet meegeteld.
Nou nee, heb echt nog nooit mijn handje opgehouden bij de staat.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:54 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die hier klagen zijn van die kut tokkies die wel enerzijds verwacht dat de overheid hun geld toestopt, maar als de overheid een tegenprestatie terug verwacht dan is het weer een asociale maatregel, ik zou zeggen, regel het zelf als je het zo goed weet.
Niet zozeer asociaal als onuitvoerbaar. Ik zou in ieder geval niet weten hoe ik binnen een paar maanden aan een huis zou moeten komen in een andere stad, als ik rond moet komen van een bijstandsuitkering.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:54 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die hier klagen zijn van die kut tokkies die wel enerzijds verwacht dat de overheid hun geld toestopt, maar als de overheid een tegenprestatie terug verwacht dan is het weer een asociale maatregel, ik zou zeggen, regel het zelf als je het zo goed weet.
Ik sluit mij daarbij aan.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er zijn natuurlijk genoeg werklozen die er te beroerd voor zijn om viooltjes in te pakken. Die mogen van mij ook best aangepakt worden.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:59 schreef erodome het volgende:
Ik verwacht dat iedereen probeerd aan een baan te komen en dan niet zijn neus ophaald voor een lagere baan, maar dan moeten die er wel zijn die banen, anders houd het gewoon op eventjes.
Hoe zou jij het aanpakken dan, om met een bijstandsuitkering een huis te vinden in de Randstad? Gewoon, even concreet.quote:
Bedrijven moesten Polen inhuren voor het inpakken van kerstpakketten.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:00 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk genoeg werklozen die er te beroerd voor zijn om viooltjes in te pakken. Die mogen van mij ook best aangepakt worden.
Ga even lekker een halfjaartje anti-kraak zitten.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoe zou jij het aanpakken dan, om met een bijstandsuitkering een huis te vinden in de Randstad? Gewoon, even concreet.
Dit klopt. Het is allemaal een stuk minder dramatisch dan wordt voorgesteld. Op een gegeven moment is het iedereen wel duidelijk dat het binnen een bepaalde regio niet meer gaat lukken. In dat geval ben je of de gemeente (en de belastingbetalers aldaar) tot in de lengte der dagen tot last of het is verkassen naar een gebied waar nog wel mogelijkheden zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat hier mensen meteen gaan roepen dat er na een paar maanden werkeloosheid verwacht wordt dat je direct gaat verhuizen. Dat lijkt me helemaal niet aan de orde. Ten eerste als je tussen twee banen inzit lijkt het me dat je eerst een geruime tijd de gelegenheid hebt om ander werk te vinden. In het maximale geval heb je nu recht op 3 jaar WW. Als jij in die tijd gewoon normaal solliciteert lijkt me niet dat iemand je kan laten verhuizen. Daarna kom je in de bijstand. Als je dan nog enkele jaren in de bijstand zit, laten we zeggen 2 mag er best van je verwacht worden dat je verhuisd naar een regio met meer werk.
Mensen met een werkende partner, krijgen die eigenlijk wel bijstand? Niet toch? Die kun je dus ook niet dwingen te verhuizen. Dan leven ze maar lekker op 1 inkomen.
Dat kan bijvoorbeeld al niet als je kinderen hebt (althans niet toen ik nog anti-kraak woonde).quote:Op donderdag 17 november 2011 16:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ga even lekker een halfjaartje anti-kraak zitten.
Om maar eens wat te noemen.
Plus dat een hypotheek natuurlijk ook gewoon doorloopt. Woningen zijn op het moment al zo goed als onverkoopbaar en de bank zal ook niet even zeggen: "Oh, jij moet van Kamp in Groningen gaan werken (vanuit de randstad ofzo). Geen probleem, betaal maar weer als je weer werk hebt gevonden in de randstad. Wij hebben geld genoeg."quote:Op donderdag 17 november 2011 16:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat kan bijvoorbeeld al niet als je kinderen hebt (althans niet toen ik nog anti-kraak woonde).
Begrijp me niet verkeerd, ik vind best dat je van mensen flexibiliteit mag verwachten als ze al een tijdje in de bijstand zitten. Maar dat is niet voor iedereen zo simpel als voor een alleenstaande jongere.
Een hypotheek hebben in de bijstand?quote:Op donderdag 17 november 2011 16:35 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Plus dat een hypotheek natuurlijk ook gewoon doorloopt. Woningen zijn op het moment al zo goed als onverkoopbaar en de bank zal ook niet even zeggen: "Oh, jij moet van Kamp in Groningen gaan werken (vanuit de randstad ofzo). Geen probleem, betaal maar weer als je weer werk hebt gevonden in de randstad. Wij hebben geld genoeg."
je moet je huis eerst opeten voordat je in de bijstand komt.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:35 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Plus dat een hypotheek natuurlijk ook gewoon doorloopt. Woningen zijn op het moment al zo goed als onverkoopbaar en de bank zal ook niet even zeggen: "Oh, jij moet van Kamp in Groningen gaan werken (vanuit de randstad ofzo). Geen probleem, betaal maar weer als je weer werk hebt gevonden in de randstad. Wij hebben geld genoeg."
De eerste stap is alle werklozen verplicht laten wonen in een woonwagen. Dan is het een prima oplossing.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Och, daar is er weer eentje die alle plannen van de overheid als zoete koek sliktquote:Op donderdag 17 november 2011 14:54 schreef raptorix het volgende:
En drie flatsscreens, plus twee auto's, drie kinderen op hockey, vioolles en de toneelclub, abonnement op twee kranten en twee tijdschriften, Iphone 4S en 3x per week (toch tijd zat) uit kunnen gaan met je vrienden. Waar feest de bijstand. Algemeen bekend.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Een hypotheek hebben in de bijstand?
Ik dacht dat dat niet meer hoefde tegenwoordig, vandaar. Ik heb daar geen bron voor, maar heb dat eens van iemand in de bijstand gehoord.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
je moet je huis eerst opeten voordat je in de bijstand komt.
Volgens mij geldt dat pas vanaf een bepaalde leeftijd50 of 55. Ben niet zeker. Onder die leeftijd geldt het volgens mij nog steeds.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel smoesjes kan je bedenken om je door anderen te laten onderhouden? Het lijkt hier wel een stel brugpiepers die alles uit de kast halen om maar geen huiswerk te hoeven maken.
Een vriendin van me, inmiddels een vage kennis, heeft vanaf haar 25ste in de bijstand gezeten. Prima geleefd, subsidie zus en zo, korting hier en daarop, hulp van de ambtelijke instanties van de vloer tot en met het plafond, toeslag van hier tot en met daar, gehandeld op marktplaats.nl, gebeunt in de beurt tot en met het volgende dorp.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
En drie flatsscreens, plus twee auto's, drie kinderen op hockey, vioolles en de toneelclub, abonnement op twee kranten en twee tijdschriften, Iphone 4S en 3x per week (toch tijd zat) uit kunnen gaan met je vrienden. Waar feest de bijstand. Algemeen bekend.
Dit is een beetje een lastig geval aangezien het afhangt van de (over)waarde van het huis. Het is mogelijk om een hypotheek te hebben en in de bijstand te zitten. Je hoeft niet verplicht het huis te verkopen en ook hoef je niet alle overwaarde op te eten. Het kan wel zijn dat je een bijstand een lening wordt totdat het vermogen op is.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:55 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat niet meer hoefde tegenwoordig, vandaar. Ik heb daar geen bron voor, maar heb dat eens van iemand in de bijstand gehoord.
Ah. Dit soort verhalen (over vage kennissen) krijg ik honderd maal per dag te horen. Jammer genoeg blijven de precieze details altijd in het vage. Neemt niettemin niet weg dat heel Nederland wel iemand kent die dankzij de bijstand miljonair is geworden.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Een vriendin van me, inmiddels een vage kennis, heeft vanaf haar 25ste in de bijstand gezeten. Prima geleefd, subsidie zus en zo, korting hier en daarop, hulp van de ambtelijke instanties van de vloer tot en met het plafond, toeslag van hier tot en met daar, gehandeld op marktplaats.nl, gebeunt in de beurt tot en met het volgende dorp.
Haar huis is inmiddels hypotheekvrij, met dank aan het UWV. Staat te koop voor 225.000 euro.
Gaat na de verkoop in Spanje wonen inklusief een maandelijkse overboeking van een weetikveel instantie.
Zij groet een ieder onder dankzegging van de maatschappelijke bijdrage !
Beroepswerklozen moeten een keer stoppen met FOK!ken de godganse dag...quote:Op donderdag 17 november 2011 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
Werklozen moeten een keer stoppen met FOK!ken de godganse dag...
Jij studeert zogenaamd zeker.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:36 schreef cempexo het volgende:
[..]
Beroepswerklozen moeten een keer stoppen met FOK!ken de godganse dag...
Nee, dat is inderdaad niet voor iedereen zo simpel.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat kan bijvoorbeeld al niet als je kinderen hebt (althans niet toen ik nog anti-kraak woonde).
Begrijp me niet verkeerd, ik vind best dat je van mensen flexibiliteit mag verwachten als ze al een tijdje in de bijstand zitten. Maar dat is niet voor iedereen zo simpel als voor een alleenstaande jongere.
In Nederland kun je prima op circa 1 uur rijden van je woonplaats werk zoeken, als het niet lukt in de directe omgeving...quote:Op donderdag 17 november 2011 17:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad niet voor iedereen zo simpel.
Kamp stelt ook niet voor om gezinnen van 8 naar de Randstad te sturen als ze in Limburg een leven hebben, want Nederland zou Nederland niet zijn, of ze hadden voor dergelijke "onmenselijke" situaties wel uitzonderingsregeltjes en clausules.
Maar laten we eens niet proberen te doen alsof 80% van de werklozen in aanmerking komen voor een dergelijk generaal pardon en volledig nagelvast gebonden zijn aan hun locatie. Je mag anno 2011 wel wat meer flexibiliteit van de burger eisen, dat eist de burger andersom ook van de overheid.
En waarom niet 1,5 of 2?quote:Op donderdag 17 november 2011 17:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In Nederland kun je prima op circa 1 uur rijden van je woonplaats werk zoeken, als het niet lukt in de directe omgeving...
Dus in feite kan bijna iedereen die niet op een waddeneiland of een absurde uithoek van dit land woont in de gehele arbeidsmarkt terecht.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Desnoods.
Ik bedoel Almere-Amsterdam doe je vaak 1 ½ uur over...
Emigreren kan ook !!quote:Op donderdag 17 november 2011 17:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus in feite kan bijna iedereen die niet op een waddeneiland of een absurde uithoek van dit land woont in de gehele arbeidsmarkt terecht.
Ja, tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en in Delfzijl kunt baggeren...quote:Op donderdag 17 november 2011 17:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus in feite kan bijna iedereen die niet op een waddeneiland of een absurde uithoek van dit land woont in de gehele arbeidsmarkt terecht.
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:14 schreef Copycat het volgende:
Daarom heb ik zo'n hekel aan democratie. Mensen stemmen puur op gevoel en kijken amper naar standpunten en programma's.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef cempexo het volgende:
VVD...Kamp dus...doet het goed:
Verder wint de VVD 1 zetel, verliest het CDA er opnieuw 1 en verliest de SP er twee.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)peiling__.html?p=3,2
Wie betaalt de verhuizing? Hallo, wie betaalt de uitkering?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe hoog de huizenprijzen tegenwoordig zijn opgelopen is het een stuk goedkoper om iemand een leven lang een uitkering te geven.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Wie betaalt de verhuizing? Hallo, wie betaalt de uitkering?
Qua woonkosten hoeven ze niet meer kwijt te zijn. Als je een beetje vergelijkbaar gaat huren met je huidige woonplaats.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe hoog de huizenprijzen tegenwoordig zijn opgelopen is het een stuk goedkoper om iemand een leven lang een uitkering te geven.
Stel ik ben werkloos en ik woon al jaren sociaal huren in Rotterdam. Er is werk in Groningen dus daar zou ik aan het werk kunnen maar dan moet ik verhuizen. Dan kom je onderaan de lijst en tegen de tijd dat je in Groningen betaalbaar kan wonen is de baan vergeven, maar er wel eentje beschikbaar in Maastricht et cetera.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Qua woonkosten hoeven ze niet meer kwijt te zijn. Als je een beetje vergelijkbaar gaat huren met je huidige woonplaats.
Je zegt het zelf al, 'ik vind'. Maar dat betekent nog niet je daarom andere mensen kan dwingen om hun hele leven achter te laten en zich diep in de schulden te steken (verhuizen is immers niet gratis) voor een baantje aan de andere kant van het land.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je bent nou gewoon naar problemen aan het zoeken, zoals meerderen hier. Apart karaktereigenschap. Het is gewoon mogelijk, elke student heeft er uiteindelijk mee te maken, wat ook werklozen zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Stel ik ben werkloos en ik woon al jaren sociaal huren in Rotterdam. Er is werk in Groningen dus daar zou ik aan het werk kunnen maar dan moet ik verhuizen. Dan kom je onderaan de lijst en tegen de tijd dat je in Groningen betaalbaar kan wonen is de baan vergeven, maar er wel eentje beschikbaar in Maastricht et cetera.
Nee, dat zijn wezenlijke problemen. Studenten zijn niet gelijk aan werklozen daar de gemiddelde studentenstad een stichting studentenhuisvesting (of iets van dien aard) kent die woningen aanbieden aan een select (studenten) publiek waardoor de wachtlijsten korter zijn en de doorstroom beter is. Als werkloze timmerman of wat dan ook kom je niet voor dergelijke zaken in aanmerking.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:27 schreef mlg het volgende:
[..]
Je bent nou gewoon naar problemen aan het zoeken, zoals meerderen hier. Apart karaktereigenschap. Het is gewoon mogelijk, elke student heeft er uiteindelijk mee te maken, wat ook werklozen zijn.
Noord Korea iets voor je ?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo'n hekel aan democratie. Mensen stemmen puur op gevoel en kijken amper naar standpunten en programma's.
Daar moet je niet bij Kamp maar bij de overheid die idiote regels heeft bedacht voor het bedrijfsleven, zoals mensen mogen ontslaan. Alsmede zeer hoge lasten opleggen aan het bedrijfsleven !!!quote:Op donderdag 17 november 2011 18:15 schreef Nemephis het volgende:
Ik vond meneer Kamp altijd een goede politicus, maar begint hij nu ook al met die idiote proefballonnetjes op te laten 'om een discussie op te starten'?... Jammer. Die man heeft meer in z'n mars, dat soort ongein had ik van hem niet verwacht.
Laat Kamp eens zou beginnen met bedrijven die hun productie in de afgelopen jaren naar lage lonen landen hebben verplaatst te dwingen hun productie weer hierheen te halen zodat er ook werk is, bijvoorbeeld.
Stel je voor, mensen mogen ontslaan! Dat zou niet mogen !quote:Op donderdag 17 november 2011 18:36 schreef cempexo het volgende:
[..]
Daar moet je niet bij Kamp maar bij de overheid die idiote regels heeft bedacht voor het bedrijfsleven, zoals mensen mogen ontslaan. Alsmede zeer hoge lasten opleggen aan het bedrijfsleven !!!
Die heet officieel: Democratische Volksrepubliek Korea. Mij te democratisch!quote:
Wat een reactie zonder inhoud.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:39 schreef cempexo het volgende:
[..]
Gelukkig maar voor je...gewoon beroepswerkloze blijven
Dus bij deze heb je een oplossing gevonden. Je richt een stichting werklozenhuisvesting op. Politiek is juist om oplossingen voor problemen te vinden, en niet alleen wetten voorschrijven, voor als je het nog niet wist.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat zijn wezenlijke problemen. Studenten zijn niet gelijk aan werklozen daar de gemiddelde studentenstad een stichting studentenhuisvesting (of iets van dien aard) kent die woningen aanbieden aan een select (studenten) publiek waardoor de wachtlijsten korter zijn en de doorstroom beter is. Als werkloze timmerman of wat dan ook kom je niet voor dergelijke zaken in aanmerking.
Het komt inderdaad niet aanwaaien.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
Moet je eerst een huis zien te vinden.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moeten ze zich daar ook op richten. Tijdelijke woningen voor mensen met een tijdelijk contract.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Dus bij deze heb je een oplossing gevonden. Je richt een stichting werklozenhuisvesting op. Politiek is juist om oplossingen voor problemen te vinden, en niet alleen wetten voorschrijven, voor als je het nog niet wist.
..want nieuwe vloerbedekking en de boel verven en de verhuiskosten zijn allemaal gratis voor werkeloze mensen wil je zeggen?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Qua woonkosten hoeven ze niet meer kwijt te zijn. Als je een beetje vergelijkbaar gaat huren met je huidige woonplaats.
Wat een uitwerking ook moge zijn, het is gewoon een terechte opmerking van Kamp. Je moet alles in staat stellen om mensen/werklozen aan het werk te krijgen en het zal naar alle waarschijnlijkheid meer gaan opleveren dan het kost, al helemaal als je dit tegenover uitkeringen zet.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moeten ze zich daar ook op richten. Tijdelijke woningen voor mensen met een tijdelijk contract.
Staat nergens, dus nee. Bovendien is dat zo'n beetje de laatste zorg van deze kwestie, denk je niet?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
..want nieuwe vloerbedekking en de boel verven en de verhuiskosten zijn allemaal gratis voor werkeloze mensen wil je zeggen?
Nou ja, je kan toch net als vroeger gewoon een woonwijk laten aanleggen die compleet voorzien is van woningen die voorzien zijn van verf en vloer en eventueel nog meubels?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
..want nieuwe vloerbedekking en de boel verven en de verhuiskosten zijn allemaal gratis voor werkeloze mensen wil je zeggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |