Daarom heb ik zo'n hekel aan democratie. Mensen stemmen puur op gevoel en kijken amper naar standpunten en programma's.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef cempexo het volgende:
VVD...Kamp dus...doet het goed:
Verder wint de VVD 1 zetel, verliest het CDA er opnieuw 1 en verliest de SP er twee.
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)peiling__.html?p=3,2
Wie betaalt de verhuizing? Hallo, wie betaalt de uitkering?quote:Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtml
Wie betaalt die verhuizing?
Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?
Het zoveelste 'ligt lekker in het gehoor in de kroeg' idee van dit Kabinet.
Als je kijkt hoe hoog de huizenprijzen tegenwoordig zijn opgelopen is het een stuk goedkoper om iemand een leven lang een uitkering te geven.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Wie betaalt de verhuizing? Hallo, wie betaalt de uitkering?
Qua woonkosten hoeven ze niet meer kwijt te zijn. Als je een beetje vergelijkbaar gaat huren met je huidige woonplaats.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je kijkt hoe hoog de huizenprijzen tegenwoordig zijn opgelopen is het een stuk goedkoper om iemand een leven lang een uitkering te geven.
Stel ik ben werkloos en ik woon al jaren sociaal huren in Rotterdam. Er is werk in Groningen dus daar zou ik aan het werk kunnen maar dan moet ik verhuizen. Dan kom je onderaan de lijst en tegen de tijd dat je in Groningen betaalbaar kan wonen is de baan vergeven, maar er wel eentje beschikbaar in Maastricht et cetera.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Qua woonkosten hoeven ze niet meer kwijt te zijn. Als je een beetje vergelijkbaar gaat huren met je huidige woonplaats.
Je zegt het zelf al, 'ik vind'. Maar dat betekent nog niet je daarom andere mensen kan dwingen om hun hele leven achter te laten en zich diep in de schulden te steken (verhuizen is immers niet gratis) voor een baantje aan de andere kant van het land.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Je bent nou gewoon naar problemen aan het zoeken, zoals meerderen hier. Apart karaktereigenschap. Het is gewoon mogelijk, elke student heeft er uiteindelijk mee te maken, wat ook werklozen zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Stel ik ben werkloos en ik woon al jaren sociaal huren in Rotterdam. Er is werk in Groningen dus daar zou ik aan het werk kunnen maar dan moet ik verhuizen. Dan kom je onderaan de lijst en tegen de tijd dat je in Groningen betaalbaar kan wonen is de baan vergeven, maar er wel eentje beschikbaar in Maastricht et cetera.
Nee, dat zijn wezenlijke problemen. Studenten zijn niet gelijk aan werklozen daar de gemiddelde studentenstad een stichting studentenhuisvesting (of iets van dien aard) kent die woningen aanbieden aan een select (studenten) publiek waardoor de wachtlijsten korter zijn en de doorstroom beter is. Als werkloze timmerman of wat dan ook kom je niet voor dergelijke zaken in aanmerking.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:27 schreef mlg het volgende:
[..]
Je bent nou gewoon naar problemen aan het zoeken, zoals meerderen hier. Apart karaktereigenschap. Het is gewoon mogelijk, elke student heeft er uiteindelijk mee te maken, wat ook werklozen zijn.
Noord Korea iets voor je ?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daarom heb ik zo'n hekel aan democratie. Mensen stemmen puur op gevoel en kijken amper naar standpunten en programma's.
Daar moet je niet bij Kamp maar bij de overheid die idiote regels heeft bedacht voor het bedrijfsleven, zoals mensen mogen ontslaan. Alsmede zeer hoge lasten opleggen aan het bedrijfsleven !!!quote:Op donderdag 17 november 2011 18:15 schreef Nemephis het volgende:
Ik vond meneer Kamp altijd een goede politicus, maar begint hij nu ook al met die idiote proefballonnetjes op te laten 'om een discussie op te starten'?... Jammer. Die man heeft meer in z'n mars, dat soort ongein had ik van hem niet verwacht.
Laat Kamp eens zou beginnen met bedrijven die hun productie in de afgelopen jaren naar lage lonen landen hebben verplaatst te dwingen hun productie weer hierheen te halen zodat er ook werk is, bijvoorbeeld.
Stel je voor, mensen mogen ontslaan! Dat zou niet mogen !quote:Op donderdag 17 november 2011 18:36 schreef cempexo het volgende:
[..]
Daar moet je niet bij Kamp maar bij de overheid die idiote regels heeft bedacht voor het bedrijfsleven, zoals mensen mogen ontslaan. Alsmede zeer hoge lasten opleggen aan het bedrijfsleven !!!
Die heet officieel: Democratische Volksrepubliek Korea. Mij te democratisch!quote:
Wat een reactie zonder inhoud.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:39 schreef cempexo het volgende:
[..]
Gelukkig maar voor je...gewoon beroepswerkloze blijven
Dus bij deze heb je een oplossing gevonden. Je richt een stichting werklozenhuisvesting op. Politiek is juist om oplossingen voor problemen te vinden, en niet alleen wetten voorschrijven, voor als je het nog niet wist.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, dat zijn wezenlijke problemen. Studenten zijn niet gelijk aan werklozen daar de gemiddelde studentenstad een stichting studentenhuisvesting (of iets van dien aard) kent die woningen aanbieden aan een select (studenten) publiek waardoor de wachtlijsten korter zijn en de doorstroom beter is. Als werkloze timmerman of wat dan ook kom je niet voor dergelijke zaken in aanmerking.
Het komt inderdaad niet aanwaaien.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
Moet je eerst een huis zien te vinden.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moeten ze zich daar ook op richten. Tijdelijke woningen voor mensen met een tijdelijk contract.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Dus bij deze heb je een oplossing gevonden. Je richt een stichting werklozenhuisvesting op. Politiek is juist om oplossingen voor problemen te vinden, en niet alleen wetten voorschrijven, voor als je het nog niet wist.
..want nieuwe vloerbedekking en de boel verven en de verhuiskosten zijn allemaal gratis voor werkeloze mensen wil je zeggen?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Qua woonkosten hoeven ze niet meer kwijt te zijn. Als je een beetje vergelijkbaar gaat huren met je huidige woonplaats.
Wat een uitwerking ook moge zijn, het is gewoon een terechte opmerking van Kamp. Je moet alles in staat stellen om mensen/werklozen aan het werk te krijgen en het zal naar alle waarschijnlijkheid meer gaan opleveren dan het kost, al helemaal als je dit tegenover uitkeringen zet.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moeten ze zich daar ook op richten. Tijdelijke woningen voor mensen met een tijdelijk contract.
Staat nergens, dus nee. Bovendien is dat zo'n beetje de laatste zorg van deze kwestie, denk je niet?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
..want nieuwe vloerbedekking en de boel verven en de verhuiskosten zijn allemaal gratis voor werkeloze mensen wil je zeggen?
Nou ja, je kan toch net als vroeger gewoon een woonwijk laten aanleggen die compleet voorzien is van woningen die voorzien zijn van verf en vloer en eventueel nog meubels?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
..want nieuwe vloerbedekking en de boel verven en de verhuiskosten zijn allemaal gratis voor werkeloze mensen wil je zeggen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |