abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104474157
We hebben de laagste werkloosheid van Europa.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:06:09 #77
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104474175
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:03 schreef Truffelvarken het volgende:
Verhuizen hoeft van mij niet. Vind ik zelfs onwenselijk.
Maar!!
In mijn jeugd werkten hele volksstammen in Duitsland bij de wederopbouw, of bij de Deltawerken. Ik heb destijds zelfs overwogen om sluisdeuren te lassen. Daar sliep je in barakken.
Of je ging voor twee jaar naar zee en sliep met 4 man in een hut.
Niks mis mee.
We zijn toch geen weekdieren geworden.
Vroeger legde men in tijden van hoge werkeloosheid een bos (het Amsterdamse bos) aan of groef men weer ergens een kanaal om mensen aan het werk te houden.

Tegenwoordig hebben wij minder spierkracht, maar meer kennis nodig. Spierkracht komt wel voort uit machines, maar een persoon heeft minimaal een mbo 3/4 diploma nodig om de machine te kunnen bedienen. We zijn niet te slap maar wel te dom geworden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_104474389
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:05 schreef Truffelvarken het volgende:
Maar nogsteeds minder vacature's dan dat er werkelozen zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_104474574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vroeger legde men in tijden van hoge werkeloosheid een bos (het Amsterdamse bos) aan of groef men weer ergens een kanaal om mensen aan het werk te houden.

Tegenwoordig hebben wij minder spierkracht, maar meer kennis nodig. Spierkracht komt wel voort uit machines, maar een persoon heeft minimaal een mbo 3/4 diploma nodig om de machine te kunnen bedienen. We zijn niet te slap maar wel te dom geworden.
Zeker te dom. Het is dus niet slim om bv met een machine van een half miljoen de bermen af te maaien als dezelfde gemeente honderden werklozen in hun kaartenbakken heeft. Geef die mensen voor dat machinegeld een verplichte zeis en zet ze, ook verplicht, aan het werk. Zonder aanziens des persoons.
Dat spaart het milieu, vervuilende brandstof en ze hoeven de weg niet af te zetten, dus ook nog filevrij.
Het is een mentaliteits kwestie.
pi_104474587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:05 schreef Truffelvarken het volgende:
Onjuist...het CBS neemt de werklozen niet mee die 14 uur of minder per week werken. Corrigeer je dat dan kom je uit tussen de 8 en 10% !!!!

Ze hebben behoefte aan mooie cijfers dus
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_104474626
Nou, deze discussie is al weer afgelopen, zie ik... :D.
I´m back.
pi_104474660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:19 schreef Ryan3 het volgende:
Nou, deze discussie is al weer afgelopen, zie ik... :D.
Yep, de werkeloosheid schijnt de schuld te zijn van de werklozen of zoiets.
pi_104474690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Yep, de werkeloosheid schijnt de schuld te zijn van de werklozen of zoiets.
Als gesproken word over een gezonde werkloze dan is dat vaak wel aan de orde
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104474854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onjuist...het CBS neemt de werklozen niet mee die 14 uur of minder per week werken. Corrigeer je dat dan kom je uit tussen de 8 en 10% !!!!

Bij het UWV worden mensen die niet of minder dan 12 uur werken gewoon tot werklozen gerekend en cijfers van het UWV worden ook door het CBS meegenomen in het onderzoek.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104474867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

En vergeet de groep werkzoekenden niet die geen bijstand krijgen (oftewel leven van inkomen van partner), maar wel op zoek naar werk zijn. Die worden ook niet meegeteld.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:28:57 #86
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_104474905
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:27 schreef rats het volgende:

[..]

En vergeet de groep werkzoekenden niet die geen bijstand krijgen (oftewel leven van inkomen van partner), maar wel op zoek naar werk zijn. Die worden ook niet meegeteld.
...of ZZP'ers zonder opdrachten.
pi_104475714
Het is toch altijd lachen met die VVD.
Eventjes verhuizen in Nederland als je geen rooie rotcent hebt en er woningnood is en dat ook nog naar gebieden die toch al dichtbevolkt zijn (kijk waar meer werkaanbod is).
LOL
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104475744
Al die mensen die hier klagen zijn van die kut tokkies die wel enerzijds verwacht dat de overheid hun geld toestopt, maar als de overheid een tegenprestatie terug verwacht dan is het weer een asociale maatregel, ik zou zeggen, regel het zelf als je het zo goed weet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_104475893
Accepteren dat de samenleving niet maakbaar is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104475908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:54 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die hier klagen zijn van die kut tokkies die wel enerzijds verwacht dat de overheid hun geld toestopt, maar als de overheid een tegenprestatie terug verwacht dan is het weer een asociale maatregel, ik zou zeggen, regel het zelf als je het zo goed weet.
Nou nee, heb echt nog nooit mijn handje opgehouden bij de staat.
Toen mijn man hier tussen 2 banen inzat zijn we viooltjes gaan inpakken ipv steun van de overheid vragen(dat terwijl dat echt enorm veel lager is dan hij voor opgeleid is en normaal in werkzaam is).

Ik verwacht dat iedereen probeerd aan een baan te komen en dan niet zijn neus ophaald voor een lagere baan, maar dan moeten die er wel zijn die banen, anders houd het gewoon op eventjes.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:59:19 #91
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_104475909
quote:
Niet zozeer asociaal als onuitvoerbaar. Ik zou in ieder geval niet weten hoe ik binnen een paar maanden aan een huis zou moeten komen in een andere stad, als ik rond moet komen van een bijstandsuitkering.
pi_104475937
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 17 november 2011 @ 15:00:06 #93
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104475941
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Ik sluit mij daarbij aan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:00:28 #94
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_104475957
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:59 schreef erodome het volgende:

Ik verwacht dat iedereen probeerd aan een baan te komen en dan niet zijn neus ophaald voor een lagere baan, maar dan moeten die er wel zijn die banen, anders houd het gewoon op eventjes.
Er zijn natuurlijk genoeg werklozen die er te beroerd voor zijn om viooltjes in te pakken. Die mogen van mij ook best aangepakt worden.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:01:39 #95
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_104476001
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik sluit mij daarbij aan.
Hoe zou jij het aanpakken dan, om met een bijstandsuitkering een huis te vinden in de Randstad? Gewoon, even concreet.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:02:53 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104476042
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:00 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk genoeg werklozen die er te beroerd voor zijn om viooltjes in te pakken. Die mogen van mij ook best aangepakt worden.
Bedrijven moesten Polen inhuren voor het inpakken van kerstpakketten.
Zegt genoeg.
pi_104478079
Het nieuwe beroep in Nederland is de beroepswerkloze...daar zijn verder geen werkgevers voor te vinden.
pi_104478597
Ik vind het een beetje raar dat hier mensen meteen gaan roepen dat er na een paar maanden werkeloosheid verwacht wordt dat je direct gaat verhuizen. Dat lijkt me helemaal niet aan de orde. Ten eerste als je tussen twee banen inzit lijkt het me dat je eerst een geruime tijd de gelegenheid hebt om ander werk te vinden. In het maximale geval heb je nu recht op 3 jaar WW. Als jij in die tijd gewoon normaal solliciteert lijkt me niet dat iemand je kan laten verhuizen. Daarna kom je in de bijstand. Als je dan nog enkele jaren in de bijstand zit, laten we zeggen 2 mag er best van je verwacht worden dat je verhuisd naar een regio met meer werk.

Mensen met een werkende partner, krijgen die eigenlijk wel bijstand? Niet toch? Die kun je dus ook niet dwingen te verhuizen. Dan leven ze maar lekker op 1 inkomen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:14:57 #99
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104478660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hoe zou jij het aanpakken dan, om met een bijstandsuitkering een huis te vinden in de Randstad? Gewoon, even concreet.
Ga even lekker een halfjaartje anti-kraak zitten.
Om maar eens wat te noemen.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:20:00 #100
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104478829
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat hier mensen meteen gaan roepen dat er na een paar maanden werkeloosheid verwacht wordt dat je direct gaat verhuizen. Dat lijkt me helemaal niet aan de orde. Ten eerste als je tussen twee banen inzit lijkt het me dat je eerst een geruime tijd de gelegenheid hebt om ander werk te vinden. In het maximale geval heb je nu recht op 3 jaar WW. Als jij in die tijd gewoon normaal solliciteert lijkt me niet dat iemand je kan laten verhuizen. Daarna kom je in de bijstand. Als je dan nog enkele jaren in de bijstand zit, laten we zeggen 2 mag er best van je verwacht worden dat je verhuisd naar een regio met meer werk.

Mensen met een werkende partner, krijgen die eigenlijk wel bijstand? Niet toch? Die kun je dus ook niet dwingen te verhuizen. Dan leven ze maar lekker op 1 inkomen.
Dit klopt. Het is allemaal een stuk minder dramatisch dan wordt voorgesteld. Op een gegeven moment is het iedereen wel duidelijk dat het binnen een bepaalde regio niet meer gaat lukken. In dat geval ben je of de gemeente (en de belastingbetalers aldaar) tot in de lengte der dagen tot last of het is verkassen naar een gebied waar nog wel mogelijkheden zijn.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 17 november 2011 @ 16:23:24 #101
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_104478934
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ga even lekker een halfjaartje anti-kraak zitten.
Om maar eens wat te noemen.
Dat kan bijvoorbeeld al niet als je kinderen hebt (althans niet toen ik nog anti-kraak woonde).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind best dat je van mensen flexibiliteit mag verwachten als ze al een tijdje in de bijstand zitten. Maar dat is niet voor iedereen zo simpel als voor een alleenstaande jongere.
pi_104479353
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat kan bijvoorbeeld al niet als je kinderen hebt (althans niet toen ik nog anti-kraak woonde).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind best dat je van mensen flexibiliteit mag verwachten als ze al een tijdje in de bijstand zitten. Maar dat is niet voor iedereen zo simpel als voor een alleenstaande jongere.
Plus dat een hypotheek natuurlijk ook gewoon doorloopt. Woningen zijn op het moment al zo goed als onverkoopbaar en de bank zal ook niet even zeggen: "Oh, jij moet van Kamp in Groningen gaan werken (vanuit de randstad ofzo). Geen probleem, betaal maar weer als je weer werk hebt gevonden in de randstad. Wij hebben geld genoeg."
pi_104479552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:35 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Plus dat een hypotheek natuurlijk ook gewoon doorloopt. Woningen zijn op het moment al zo goed als onverkoopbaar en de bank zal ook niet even zeggen: "Oh, jij moet van Kamp in Groningen gaan werken (vanuit de randstad ofzo). Geen probleem, betaal maar weer als je weer werk hebt gevonden in de randstad. Wij hebben geld genoeg."
Een hypotheek hebben in de bijstand?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_104479637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:35 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

je moet je huis eerst opeten voordat je in de bijstand komt.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 16:44:39 #105
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104479681
quote:
13s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtml

Wie betaalt die verhuizing?
Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?

Het zoveelste 'ligt lekker in het gehoor in de kroeg' idee van dit Kabinet.
De eerste stap is alle werklozen verplicht laten wonen in een woonwagen. Dan is het een prima oplossing.
pi_104479848
quote:
Och, daar is er weer eentje die alle plannen van de overheid als zoete koek slikt ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:53:09 #107
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104479929
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Een hypotheek hebben in de bijstand?
En drie flatsscreens, plus twee auto's, drie kinderen op hockey, vioolles en de toneelclub, abonnement op twee kranten en twee tijdschriften, Iphone 4S en 3x per week (toch tijd zat) uit kunnen gaan met je vrienden. Waar feest de bijstand. Algemeen bekend.
--
pi_104480015
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

je moet je huis eerst opeten voordat je in de bijstand komt.
Ik dacht dat dat niet meer hoefde tegenwoordig, vandaar. Ik heb daar geen bron voor, maar heb dat eens van iemand in de bijstand gehoord.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:56:36 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104480044
Hoeveel smoesjes kan je bedenken om je door anderen te laten onderhouden? Het lijkt hier wel een stel brugpiepers die alles uit de kast halen om maar geen huiswerk te hoeven maken. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_104480067
quote:
13s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
Hoeveel smoesjes kan je bedenken om je door anderen te laten onderhouden? Het lijkt hier wel een stel brugpiepers die alles uit de kast halen om maar geen huiswerk te hoeven maken. :')
Volgens mij geldt dat pas vanaf een bepaalde leeftijd50 of 55. Ben niet zeker. Onder die leeftijd geldt het volgens mij nog steeds.
pi_104480456
quote:
12s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

En drie flatsscreens, plus twee auto's, drie kinderen op hockey, vioolles en de toneelclub, abonnement op twee kranten en twee tijdschriften, Iphone 4S en 3x per week (toch tijd zat) uit kunnen gaan met je vrienden. Waar feest de bijstand. Algemeen bekend.
Een vriendin van me, inmiddels een vage kennis, heeft vanaf haar 25ste in de bijstand gezeten. Prima geleefd, subsidie zus en zo, korting hier en daarop, hulp van de ambtelijke instanties van de vloer tot en met het plafond, toeslag van hier tot en met daar, gehandeld op marktplaats.nl, gebeunt in de beurt tot en met het volgende dorp.

Haar huis is inmiddels hypotheekvrij, met dank aan het UWV. Staat te koop voor 225.000 euro.

Gaat na de verkoop in Spanje wonen inklusief een maandelijkse overboeking van een weetikveel instantie.

Zij groet een ieder onder dankzegging van de maatschappelijke bijdrage !

Edit: Ze is inmiddels lid geworden van de SP, niet uit politieke overwegingen maar die hebben haar zo goed geholpen met adviezen en akties.

[ Bericht 5% gewijzigd door cempexo op 17-11-2011 17:43:58 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 17:17:41 #112
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104480768
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:55 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat niet meer hoefde tegenwoordig, vandaar. Ik heb daar geen bron voor, maar heb dat eens van iemand in de bijstand gehoord.
Dit is een beetje een lastig geval aangezien het afhangt van de (over)waarde van het huis. Het is mogelijk om een hypotheek te hebben en in de bijstand te zitten. Je hoeft niet verplicht het huis te verkopen en ook hoef je niet alle overwaarde op te eten. Het kan wel zijn dat je een bijstand een lening wordt totdat het vermogen op is.

Alleen.. is een bijstandsuitkering en een koophuis met hypotheek in de praktijk moeilijk (tot onmogelijk) met elkaar te combineren. Een sociale huurwoning is dan en stuk betaalbaarder. Op het moment dat je richting de bijstand gaat en je had een koopwoning (omdat je daarvoor wel gewerkt hebt) kan het best zijn dat je al eerder het huis van de hand hebt gedaan. Je wil ook niet dat de bank jou het huis uitschopt omdat je met de bijstand de maandelijkse rekening niet meer kan betalen.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:09 schreef cempexo het volgende:

[..]

Een vriendin van me, inmiddels een vage kennis, heeft vanaf haar 25ste in de bijstand gezeten. Prima geleefd, subsidie zus en zo, korting hier en daarop, hulp van de ambtelijke instanties van de vloer tot en met het plafond, toeslag van hier tot en met daar, gehandeld op marktplaats.nl, gebeunt in de beurt tot en met het volgende dorp.

Haar huis is inmiddels hypotheekvrij, met dank aan het UWV. Staat te koop voor 225.000 euro.

Gaat na de verkoop in Spanje wonen inklusief een maandelijkse overboeking van een weetikveel instantie.

Zij groet een ieder onder dankzegging van de maatschappelijke bijdrage !
Ah. Dit soort verhalen (over vage kennissen) krijg ik honderd maal per dag te horen. Jammer genoeg blijven de precieze details altijd in het vage. Neemt niettemin niet weg dat heel Nederland wel iemand kent die dankzij de bijstand miljonair is geworden.

Wil ik wel even benadrukken dat het UWV niet heel veel te maken heeft met het verstrekken van de bijstand. Op het moment dat je nog te maken hebt met het UWV gelden er andere regels en ben je een stuk minder zielig dan als je een beroep moet doen op de gemeente. Als Wajonger of WW'r zit je in een ander parket.
--
pi_104481109
Werklozen moeten een keer stoppen met FOK!ken de godganse dag...
I´m back.
pi_104481484
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
Werklozen moeten een keer stoppen met FOK!ken de godganse dag...
Beroepswerklozen moeten een keer stoppen met FOK!ken de godganse dag...
  donderdag 17 november 2011 @ 17:39:12 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104481604
Paniekerige ideetjes van een minister die in één ambtstermijn de erfenis van zestig jaar verzorgingsstaat probeert weg te sluizen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_104481702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Beroepswerklozen moeten een keer stoppen met FOK!ken de godganse dag...
Jij studeert zogenaamd zeker. :D.
I´m back.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:49:24 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104481943
Overigens is het helemaal niet zo gek om als gezonde werkloze je heil ergens anders te zoeken als je thuis geen baan vindt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:51:26 #118
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104482028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, dat is inderdaad niet voor iedereen zo simpel.
Kamp stelt ook niet voor om gezinnen van 8 naar de Randstad te sturen als ze in Limburg een leven hebben, want Nederland zou Nederland niet zijn, of ze hadden voor dergelijke "onmenselijke" situaties wel uitzonderingsregeltjes en clausules.

Maar laten we eens niet proberen te doen alsof 80% van de werklozen in aanmerking komen voor een dergelijk generaal pardon en volledig nagelvast gebonden zijn aan hun locatie. Je mag anno 2011 wel wat meer flexibiliteit van de burger eisen, dat eist de burger andersom ook van de overheid.
pi_104482111
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, dat is inderdaad niet voor iedereen zo simpel.
Kamp stelt ook niet voor om gezinnen van 8 naar de Randstad te sturen als ze in Limburg een leven hebben, want Nederland zou Nederland niet zijn, of ze hadden voor dergelijke "onmenselijke" situaties wel uitzonderingsregeltjes en clausules.

Maar laten we eens niet proberen te doen alsof 80% van de werklozen in aanmerking komen voor een dergelijk generaal pardon en volledig nagelvast gebonden zijn aan hun locatie. Je mag anno 2011 wel wat meer flexibiliteit van de burger eisen, dat eist de burger andersom ook van de overheid.
In Nederland kun je prima op circa 1 uur rijden van je woonplaats werk zoeken, als het niet lukt in de directe omgeving...
I´m back.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:55:22 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104482152
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In Nederland kun je prima op circa 1 uur rijden van je woonplaats werk zoeken, als het niet lukt in de directe omgeving...
En waarom niet 1,5 of 2?
pi_104482191
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En waarom niet 1,5 of 2?
Desnoods.
Ik bedoel Almere-Amsterdam doe je vaak 1 ½ uur over...
I´m back.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:57:16 #122
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104482223
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Desnoods.
Ik bedoel Almere-Amsterdam doe je vaak 1 ½ uur over...
Dus in feite kan bijna iedereen die niet op een waddeneiland of een absurde uithoek van dit land woont in de gehele arbeidsmarkt terecht.
pi_104482246
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus in feite kan bijna iedereen die niet op een waddeneiland of een absurde uithoek van dit land woont in de gehele arbeidsmarkt terecht.
Emigreren kan ook !!
pi_104482294
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en in Delfzijl kunt baggeren...
I´m back.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:04:55 #125
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_104482495
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:14 schreef Copycat het volgende:
Kerstpakketten inpakken is ook echt doorlopend werk.
Misschien kunnen we deze werklozen verplichten om in een mobile home te gaan wonen, kunnen ze altijd achter het werk aan reizen.
_O-

Waanzinnig idee van Kamp.
Géén kloon van tvlxd!
pi_104482694
VVD...Kamp dus...doet het goed:

Verder wint de VVD 1 zetel, verliest het CDA er opnieuw 1 en verliest de SP er twee.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)peiling__.html?p=3,2
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 18:13:22 #127
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104482774
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:10 schreef cempexo het volgende:
VVD...Kamp dus...doet het goed:

Verder wint de VVD 1 zetel, verliest het CDA er opnieuw 1 en verliest de SP er twee.

bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)peiling__.html?p=3,2
Daarom heb ik zo'n hekel aan democratie. Mensen stemmen puur op gevoel en kijken amper naar standpunten en programma's. :P
pi_104482815
Ik vond meneer Kamp altijd een goede politicus, maar begint hij nu ook al met die idiote proefballonnetjes op te laten 'om een discussie op te starten'?... Jammer. Die man heeft meer in z'n mars, dat soort ongein had ik van hem niet verwacht.

Laat Kamp eens zou beginnen met bedrijven die hun productie in de afgelopen jaren naar lage lonen landen hebben verplaatst te dwingen hun productie weer hierheen te halen zodat er ook werk is, bijvoorbeeld.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:20:20 #129
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_104482976
quote:
13s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)baan-verhuizen.dhtml

Wie betaalt die verhuizing?
Als ik werkloos ben en mijn vrouw werkt wel, hoe gaan we dat dan doen? Moet ik dan verhuizen naar Delfzijl en blijft zij in Maastricht wonen?
Ik ben alleenstaande ouder en werkloos. Moet ik dan mijn kinderen van school sleuren en verhuizen naar een andere plaats waar je maar moet afwachten of er plaats is in de Kinderopvang?

Het zoveelste 'ligt lekker in het gehoor in de kroeg' idee van dit Kabinet.
Wie betaalt de verhuizing? Hallo, wie betaalt de uitkering?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_104483026
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:20 schreef mlg het volgende:

[..]

Wie betaalt de verhuizing? Hallo, wie betaalt de uitkering?
Als je kijkt hoe hoog de huizenprijzen tegenwoordig zijn opgelopen is het een stuk goedkoper om iemand een leven lang een uitkering te geven.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:22:30 #131
294269 mlg
pi_104483040
Het is meer dan gewoon om te verhuizen voor een baan.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:23:34 #132
294269 mlg
pi_104483068
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als je kijkt hoe hoog de huizenprijzen tegenwoordig zijn opgelopen is het een stuk goedkoper om iemand een leven lang een uitkering te geven.
Qua woonkosten hoeven ze niet meer kwijt te zijn. Als je een beetje vergelijkbaar gaat huren met je huidige woonplaats.
pi_104483121
Gewoon terug naar de tijd met fabriekswoningen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 18:26:19 #134
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104483148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:23 schreef mlg het volgende:

[..]

Qua woonkosten hoeven ze niet meer kwijt te zijn. Als je een beetje vergelijkbaar gaat huren met je huidige woonplaats.
Stel ik ben werkloos en ik woon al jaren sociaal huren in Rotterdam. Er is werk in Groningen dus daar zou ik aan het werk kunnen maar dan moet ik verhuizen. Dan kom je onderaan de lijst en tegen de tijd dat je in Groningen betaalbaar kan wonen is de baan vergeven, maar er wel eentje beschikbaar in Maastricht et cetera.
pi_104483159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Je zegt het zelf al, 'ik vind'. Maar dat betekent nog niet je daarom andere mensen kan dwingen om hun hele leven achter te laten en zich diep in de schulden te steken (verhuizen is immers niet gratis) voor een baantje aan de andere kant van het land.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:27:54 #136
294269 mlg
pi_104483206
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Stel ik ben werkloos en ik woon al jaren sociaal huren in Rotterdam. Er is werk in Groningen dus daar zou ik aan het werk kunnen maar dan moet ik verhuizen. Dan kom je onderaan de lijst en tegen de tijd dat je in Groningen betaalbaar kan wonen is de baan vergeven, maar er wel eentje beschikbaar in Maastricht et cetera.
Je bent nou gewoon naar problemen aan het zoeken, zoals meerderen hier. Apart karaktereigenschap. Het is gewoon mogelijk, elke student heeft er uiteindelijk mee te maken, wat ook werklozen zijn.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 18:33:10 #137
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104483386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:27 schreef mlg het volgende:

[..]

Je bent nou gewoon naar problemen aan het zoeken, zoals meerderen hier. Apart karaktereigenschap. Het is gewoon mogelijk, elke student heeft er uiteindelijk mee te maken, wat ook werklozen zijn.
Nee, dat zijn wezenlijke problemen. Studenten zijn niet gelijk aan werklozen daar de gemiddelde studentenstad een stichting studentenhuisvesting (of iets van dien aard) kent die woningen aanbieden aan een select (studenten) publiek waardoor de wachtlijsten korter zijn en de doorstroom beter is. Als werkloze timmerman of wat dan ook kom je niet voor dergelijke zaken in aanmerking.
pi_104483433
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:13 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Daarom heb ik zo'n hekel aan democratie. Mensen stemmen puur op gevoel en kijken amper naar standpunten en programma's. :P
Noord Korea iets voor je ?
pi_104483511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:15 schreef Nemephis het volgende:
Ik vond meneer Kamp altijd een goede politicus, maar begint hij nu ook al met die idiote proefballonnetjes op te laten 'om een discussie op te starten'?... Jammer. Die man heeft meer in z'n mars, dat soort ongein had ik van hem niet verwacht.

Laat Kamp eens zou beginnen met bedrijven die hun productie in de afgelopen jaren naar lage lonen landen hebben verplaatst te dwingen hun productie weer hierheen te halen zodat er ook werk is, bijvoorbeeld.
Daar moet je niet bij Kamp maar bij de overheid die idiote regels heeft bedacht voor het bedrijfsleven, zoals mensen mogen ontslaan. Alsmede zeer hoge lasten opleggen aan het bedrijfsleven !!!
pi_104483551
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:36 schreef cempexo het volgende:

[..]

Daar moet je niet bij Kamp maar bij de overheid die idiote regels heeft bedacht voor het bedrijfsleven, zoals mensen mogen ontslaan. Alsmede zeer hoge lasten opleggen aan het bedrijfsleven !!!
Stel je voor, mensen mogen ontslaan! Dat zou niet mogen !
pi_104483575
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door du_ke op 17-11-2011 18:45:07 (kappen met die trieste persoonlijke aanvallen!) ]
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 18:42:51 #142
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104483719
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

Noord Korea iets voor je ?
Die heet officieel: Democratische Volksrepubliek Korea. Mij te democratisch! :P

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:39 schreef cempexo het volgende:

[..]

Gelukkig maar voor je...gewoon beroepswerkloze blijven
Wat een reactie zonder inhoud. :P
  donderdag 17 november 2011 @ 18:44:29 #143
294269 mlg
pi_104483785
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:33 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nee, dat zijn wezenlijke problemen. Studenten zijn niet gelijk aan werklozen daar de gemiddelde studentenstad een stichting studentenhuisvesting (of iets van dien aard) kent die woningen aanbieden aan een select (studenten) publiek waardoor de wachtlijsten korter zijn en de doorstroom beter is. Als werkloze timmerman of wat dan ook kom je niet voor dergelijke zaken in aanmerking.
Dus bij deze heb je een oplossing gevonden. Je richt een stichting werklozenhuisvesting op. Politiek is juist om oplossingen voor problemen te vinden, en niet alleen wetten voorschrijven, voor als je het nog niet wist.
pi_104483789
Moet je eerst een huis zien te vinden.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 17 november 2011 @ 18:46:51 #145
294269 mlg
pi_104483900
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
Moet je eerst een huis zien te vinden.
Het komt inderdaad niet aanwaaien.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 18:47:39 #146
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104483951
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef mlg het volgende:

[..]

Dus bij deze heb je een oplossing gevonden. Je richt een stichting werklozenhuisvesting op. Politiek is juist om oplossingen voor problemen te vinden, en niet alleen wetten voorschrijven, voor als je het nog niet wist.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moeten ze zich daar ook op richten. Tijdelijke woningen voor mensen met een tijdelijk contract.
pi_104484051
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:23 schreef mlg het volgende:

[..]

..want nieuwe vloerbedekking en de boel verven en de verhuiskosten zijn allemaal gratis voor werkeloze mensen wil je zeggen?
  donderdag 17 november 2011 @ 18:53:19 #148
294269 mlg
pi_104484169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moeten ze zich daar ook op richten. Tijdelijke woningen voor mensen met een tijdelijk contract.
Wat een uitwerking ook moge zijn, het is gewoon een terechte opmerking van Kamp. Je moet alles in staat stellen om mensen/werklozen aan het werk te krijgen en het zal naar alle waarschijnlijkheid meer gaan opleveren dan het kost, al helemaal als je dit tegenover uitkeringen zet.
  donderdag 17 november 2011 @ 18:54:18 #149
294269 mlg
pi_104484204
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

..want nieuwe vloerbedekking en de boel verven en de verhuiskosten zijn allemaal gratis voor werkeloze mensen wil je zeggen?
Staat nergens, dus nee. Bovendien is dat zo'n beetje de laatste zorg van deze kwestie, denk je niet?

Je kunt zo'n uitkering ook nog tijdelijk laten doorlopen, en bovendien zijn er natuurlijk al incidentele uitkeringen voor dit soort voorzieningen.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 18:54:36 #150
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104484219
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Nou ja, je kan toch net als vroeger gewoon een woonwijk laten aanleggen die compleet voorzien is van woningen die voorzien zijn van verf en vloer en eventueel nog meubels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')