abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104474157
We hebben de laagste werkloosheid van Europa.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:06:09 #77
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104474175
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:03 schreef Truffelvarken het volgende:
Verhuizen hoeft van mij niet. Vind ik zelfs onwenselijk.
Maar!!
In mijn jeugd werkten hele volksstammen in Duitsland bij de wederopbouw, of bij de Deltawerken. Ik heb destijds zelfs overwogen om sluisdeuren te lassen. Daar sliep je in barakken.
Of je ging voor twee jaar naar zee en sliep met 4 man in een hut.
Niks mis mee.
We zijn toch geen weekdieren geworden.
Vroeger legde men in tijden van hoge werkeloosheid een bos (het Amsterdamse bos) aan of groef men weer ergens een kanaal om mensen aan het werk te houden.

Tegenwoordig hebben wij minder spierkracht, maar meer kennis nodig. Spierkracht komt wel voort uit machines, maar een persoon heeft minimaal een mbo 3/4 diploma nodig om de machine te kunnen bedienen. We zijn niet te slap maar wel te dom geworden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_104474389
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:05 schreef Truffelvarken het volgende:
Maar nogsteeds minder vacature's dan dat er werkelozen zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_104474574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Vroeger legde men in tijden van hoge werkeloosheid een bos (het Amsterdamse bos) aan of groef men weer ergens een kanaal om mensen aan het werk te houden.

Tegenwoordig hebben wij minder spierkracht, maar meer kennis nodig. Spierkracht komt wel voort uit machines, maar een persoon heeft minimaal een mbo 3/4 diploma nodig om de machine te kunnen bedienen. We zijn niet te slap maar wel te dom geworden.
Zeker te dom. Het is dus niet slim om bv met een machine van een half miljoen de bermen af te maaien als dezelfde gemeente honderden werklozen in hun kaartenbakken heeft. Geef die mensen voor dat machinegeld een verplichte zeis en zet ze, ook verplicht, aan het werk. Zonder aanziens des persoons.
Dat spaart het milieu, vervuilende brandstof en ze hoeven de weg niet af te zetten, dus ook nog filevrij.
Het is een mentaliteits kwestie.
pi_104474587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:05 schreef Truffelvarken het volgende:
Onjuist...het CBS neemt de werklozen niet mee die 14 uur of minder per week werken. Corrigeer je dat dan kom je uit tussen de 8 en 10% !!!!

Ze hebben behoefte aan mooie cijfers dus
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_104474626
Nou, deze discussie is al weer afgelopen, zie ik... :D.
I´m back.
pi_104474660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:19 schreef Ryan3 het volgende:
Nou, deze discussie is al weer afgelopen, zie ik... :D.
Yep, de werkeloosheid schijnt de schuld te zijn van de werklozen of zoiets.
pi_104474690
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Yep, de werkeloosheid schijnt de schuld te zijn van de werklozen of zoiets.
Als gesproken word over een gezonde werkloze dan is dat vaak wel aan de orde
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104474854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onjuist...het CBS neemt de werklozen niet mee die 14 uur of minder per week werken. Corrigeer je dat dan kom je uit tussen de 8 en 10% !!!!

Bij het UWV worden mensen die niet of minder dan 12 uur werken gewoon tot werklozen gerekend en cijfers van het UWV worden ook door het CBS meegenomen in het onderzoek.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104474867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:17 schreef cempexo het volgende:

[..]

En vergeet de groep werkzoekenden niet die geen bijstand krijgen (oftewel leven van inkomen van partner), maar wel op zoek naar werk zijn. Die worden ook niet meegeteld.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:28:57 #86
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104474905
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:27 schreef rats het volgende:

[..]

En vergeet de groep werkzoekenden niet die geen bijstand krijgen (oftewel leven van inkomen van partner), maar wel op zoek naar werk zijn. Die worden ook niet meegeteld.
...of ZZP'ers zonder opdrachten.
pi_104475714
Het is toch altijd lachen met die VVD.
Eventjes verhuizen in Nederland als je geen rooie rotcent hebt en er woningnood is en dat ook nog naar gebieden die toch al dichtbevolkt zijn (kijk waar meer werkaanbod is).
LOL
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104475744
Al die mensen die hier klagen zijn van die kut tokkies die wel enerzijds verwacht dat de overheid hun geld toestopt, maar als de overheid een tegenprestatie terug verwacht dan is het weer een asociale maatregel, ik zou zeggen, regel het zelf als je het zo goed weet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_104475893
Accepteren dat de samenleving niet maakbaar is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_104475908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:54 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die hier klagen zijn van die kut tokkies die wel enerzijds verwacht dat de overheid hun geld toestopt, maar als de overheid een tegenprestatie terug verwacht dan is het weer een asociale maatregel, ik zou zeggen, regel het zelf als je het zo goed weet.
Nou nee, heb echt nog nooit mijn handje opgehouden bij de staat.
Toen mijn man hier tussen 2 banen inzat zijn we viooltjes gaan inpakken ipv steun van de overheid vragen(dat terwijl dat echt enorm veel lager is dan hij voor opgeleid is en normaal in werkzaam is).

Ik verwacht dat iedereen probeerd aan een baan te komen en dan niet zijn neus ophaald voor een lagere baan, maar dan moeten die er wel zijn die banen, anders houd het gewoon op eventjes.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 17 november 2011 @ 14:59:19 #91
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104475909
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:54 schreef raptorix het volgende:
Niet zozeer asociaal als onuitvoerbaar. Ik zou in ieder geval niet weten hoe ik binnen een paar maanden aan een huis zou moeten komen in een andere stad, als ik rond moet komen van een bijstandsuitkering.
pi_104475937
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 17 november 2011 @ 15:00:06 #93
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104475941
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het wel verstandig, ik vind het heel redelijk om te verhuizen als je elders wel een baan kan krijgen (sterker nog, zelf ben ik bereid duizenden kilometers te verhuizen voor een baan). Het valt me tegen dat er in dit topic zo weinig steun voor is. Mocht er nog een partner zijn die werkt, dan kun je bijvoorbeeld beslissen om in het midden te gaan wonen of je neemt de reistijd voor lief. En natuurlijk krijg je zo'n verhuizing niet vergoed, zoals klagerig in de OP vastgesteld wordt, je hebt een baan voor jezelf en niet voor Kamp.
Ik sluit mij daarbij aan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:00:28 #94
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104475957
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 14:59 schreef erodome het volgende:

Ik verwacht dat iedereen probeerd aan een baan te komen en dan niet zijn neus ophaald voor een lagere baan, maar dan moeten die er wel zijn die banen, anders houd het gewoon op eventjes.
Er zijn natuurlijk genoeg werklozen die er te beroerd voor zijn om viooltjes in te pakken. Die mogen van mij ook best aangepakt worden.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:01:39 #95
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104476001
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik sluit mij daarbij aan.
Hoe zou jij het aanpakken dan, om met een bijstandsuitkering een huis te vinden in de Randstad? Gewoon, even concreet.
  donderdag 17 november 2011 @ 15:02:53 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104476042
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:00 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk genoeg werklozen die er te beroerd voor zijn om viooltjes in te pakken. Die mogen van mij ook best aangepakt worden.
Bedrijven moesten Polen inhuren voor het inpakken van kerstpakketten.
Zegt genoeg.
pi_104478079
Het nieuwe beroep in Nederland is de beroepswerkloze...daar zijn verder geen werkgevers voor te vinden.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_104478597
Ik vind het een beetje raar dat hier mensen meteen gaan roepen dat er na een paar maanden werkeloosheid verwacht wordt dat je direct gaat verhuizen. Dat lijkt me helemaal niet aan de orde. Ten eerste als je tussen twee banen inzit lijkt het me dat je eerst een geruime tijd de gelegenheid hebt om ander werk te vinden. In het maximale geval heb je nu recht op 3 jaar WW. Als jij in die tijd gewoon normaal solliciteert lijkt me niet dat iemand je kan laten verhuizen. Daarna kom je in de bijstand. Als je dan nog enkele jaren in de bijstand zit, laten we zeggen 2 mag er best van je verwacht worden dat je verhuisd naar een regio met meer werk.

Mensen met een werkende partner, krijgen die eigenlijk wel bijstand? Niet toch? Die kun je dus ook niet dwingen te verhuizen. Dan leven ze maar lekker op 1 inkomen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:14:57 #99
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_104478660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hoe zou jij het aanpakken dan, om met een bijstandsuitkering een huis te vinden in de Randstad? Gewoon, even concreet.
Ga even lekker een halfjaartje anti-kraak zitten.
Om maar eens wat te noemen.
  donderdag 17 november 2011 @ 16:20:00 #100
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104478829
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vind het een beetje raar dat hier mensen meteen gaan roepen dat er na een paar maanden werkeloosheid verwacht wordt dat je direct gaat verhuizen. Dat lijkt me helemaal niet aan de orde. Ten eerste als je tussen twee banen inzit lijkt het me dat je eerst een geruime tijd de gelegenheid hebt om ander werk te vinden. In het maximale geval heb je nu recht op 3 jaar WW. Als jij in die tijd gewoon normaal solliciteert lijkt me niet dat iemand je kan laten verhuizen. Daarna kom je in de bijstand. Als je dan nog enkele jaren in de bijstand zit, laten we zeggen 2 mag er best van je verwacht worden dat je verhuisd naar een regio met meer werk.

Mensen met een werkende partner, krijgen die eigenlijk wel bijstand? Niet toch? Die kun je dus ook niet dwingen te verhuizen. Dan leven ze maar lekker op 1 inkomen.
Dit klopt. Het is allemaal een stuk minder dramatisch dan wordt voorgesteld. Op een gegeven moment is het iedereen wel duidelijk dat het binnen een bepaalde regio niet meer gaat lukken. In dat geval ben je of de gemeente (en de belastingbetalers aldaar) tot in de lengte der dagen tot last of het is verkassen naar een gebied waar nog wel mogelijkheden zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')