Cruijff is er niet bij toch ?quote:Op woensdag 16 november 2011 18:50 schreef Eg_Wel het volgende:
Kan er een camera op die vergadering straks? Dat moet genieten worden!
Ach.. Sjakie Swart is er toch? Net op tv bij die poort? "Heb je het gehoord? Nee wat? Van Gaal wordt directeur! Ja.. Maar niet hier!"quote:
Daarom begrijp ik ook niet waarom van Gaal al heeft toegezegd? Lijkt me niks voor Louis.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:56 schreef Lily1987 het volgende:
Nou sowieso vertrekt Cruijff nu. Hij zal woedend zijn dat dit zonder hem is besloten en Van Gaal wilde ook alleen komen als Cruijff vertrekt.
De RvC (4 van de 5 danquote:Op woensdag 16 november 2011 18:47 schreef tong80 het volgende:
Wie beslist zoiets eigenlijk.
De RVC vergadert vanavond
Dat is al jaren zoquote:Op woensdag 16 november 2011 19:00 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet of iemand het net is opgevallen, maar we hebben een nieuwe Mr Ajax, Sjaak Zwart___!
Denk een kwestie van als-dan. Als we Louis aanstellen vertrekt Cruijff uit zichzelf wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 18:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daarom begrijp ik ook niet waarom van Gaal al heeft toegezegd? Lijkt me niks voor Louis.
Of hebben ze Cruijff er al uitgewerkt?
Louis zal wel graag zo'n ja knikker bij zich willen.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:00 schreef rubbereend het volgende:
wat een zooitje daar, en dan ook nog eens Blind, die op alle posities faalde
ahhsooooo ik dacht alquote:
Nee, de benoeming is definitief. Ze kunnen wel 't vertrouwen in de RvC opzeggen.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:05 schreef Eg_Wel het volgende:
Maar er is nu dus een ledenvergadering straks.. Mogen die dan stemmen hierover?
Cruijff wordt constant tegengewerkt, dát is het probleem.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:12 schreef Freak188 het volgende:
Cruijff is nergens mee bezig, dat is het grote probleem.
Louis!! Welcome back.
Het is een kleuter die veel zegt en als mensen het niet met hem eens zijn met zijn blokken gaat gooien.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
Cruijff wordt constant tegengewerkt, dát is het probleem.
En daarmee toch de boel opblazen... ok.. Waar is mijn popcornquote:Op woensdag 16 november 2011 19:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nee, de benoeming is definitief. Ze kunnen wel 't vertrouwen in de RvC opzeggen.
Bronquote:Bij Mister Ajax Sjaak Swart viel het nieuws over de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur bij de Amsterdammers vanavond rauw op zijn dak.
Een NOS-équipe ving de 73-jarige oud-speler van Ajax op toen hij arriveerde voor de ledenraadvergadering en onthulde het nieuws aan de van niets wetende Swart. 'Van Gaal directeur? Ja, maar niet hier', zo reageerde hij vinnig en reed vervolgens snel door.
Vanavond is er een ledenraadvergadering bij Ajax, waarin er gesproken wordt over het conflict tussen Cruijff en de overige commisarissen. Mocht de ledenraad partij kiezen voor de legendarische nummer 14, dan kan de terugkeer van Van Gaal nog worden geblokkeerd. Van Gaal en Cruijff zijn zoals bekend geen vrienden.
Inderdaad, gezellig samen met Feyenoordquote:Op woensdag 16 november 2011 19:35 schreef inZanity het volgende:
Hmm ik had liever gehad dat Cruijff die club naar de afgrond had geduwd. Maar van Gaal is ook prima
quote:Op woensdag 16 november 2011 19:37 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Inderdaad, gezellig samen met Feyenoord
quote:Op woensdag 16 november 2011 19:00 schreef Karina het volgende:
Ik weet niet of iemand het net is opgevallen, maar we hebben een nieuwe Mr Ajax, Sjaak Zwart___!
Cruijff de beste Feyenoorder ooit.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:35 schreef inZanity het volgende:
Hmm ik had liever gehad dat Cruijff die club naar de afgrond had geduwd. Maar van Gaal is ook prima
Niet te geloven inderdaadquote:Op woensdag 16 november 2011 19:55 schreef vincerusso het volgende:
Scholletje Blind heeft het ook weer overleefd zo te zien
quote:Op woensdag 16 november 2011 19:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cruijff de beste Feyenoorder ooit.
in alles heeft hij gefaaldquote:Op woensdag 16 november 2011 19:56 schreef rubbereend het volgende:
Hoelang loopt Blind nu al in al die functies bij Ajax? Hij is echt al vanalles geweest
jaquote:
Hopelijk blijft hij nog lang.quote:
Ajax neemt geen trainers die net zijn ontslagen en nog onder contract staan.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:40 schreef inZanity het volgende:
[..]
Waarom is van Gaal eigenlijk niet gewoon als trainer aangesteld?
2011-heden technisch managerquote:Op woensdag 16 november 2011 19:58 schreef rubbereend het volgende:
Blind:
1999-2000 AFC Ajax (directeur spelersbeleid)
2000-2003 Ajax (trainer A1)
2003-2005 Ajax (hoofd jeugdopleidingen)
2005-2006 Ajax (hoofdtrainer)
2007-2008 Sparta (technisch directeur)
2008-2009 Ajax (technisch directeur)
2009- 2011(assistent-trainer)
quote:
Davids dom?quote:Op woensdag 16 november 2011 19:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ajax neemt geen trainers die net zijn ontslagen en nog onder contract staan.
Verder maak ik me steeds kwader.
Who the fuck is Ten Have
Haal dan Cruijf niet binnen.
En dan zo'n Edgard Davids die te dom is om zijn eigen veters te strikken.
Davids werd op het EK-96 weggestuurd door Guus Giddink omdat ie zei dat de coach zijn hoofd niet in de reet van Danny Blind moest steken. Die is nu zijn vriendje.
quote:Op woensdag 16 november 2011 20:02 schreef inZanity het volgende:
[..]
Davids dom?Volgens mij één van de intelligentse voetballers die Nederland ooit gekend heeft.
Die kan niet lezen.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:02 schreef inZanity het volgende:
[..]
Davids dom?Volgens mij één van de intelligentse voetballers die Nederland ooit gekend heeft.
Hmm?quote:"Hier bij Ajax ligt mijn hart,
een club fascinerend, altijd apart.
Door velen genoemd naar godenzonen,
voor mij de bakermat van voetbaliconen.
Mijn herinneringen gaan terug naar De Meer,
ook daar heerste een bijzondere sfeer.
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna,
en treed technisch toe in de Arena.
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans,
en mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans.
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond,
vandaag is de cirkel echt rond."
Gedicht naar aanleiding van zijn aanstelling als technisch directeur van Ajax, oktober 2003
Met z'n sinterklaas gedichtjequote:"Hier bij Ajax ligt mijn hart,
een club fascinerend, altijd apart.
Door velen genoemd naar godenzonen,
voor mij de bakermat van voetbaliconen.
Mijn herinneringen gaan terug naar De Meer,
ook daar heerste een bijzondere sfeer.
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna,
en treed technisch toe in de Arena.
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans,
en mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans.
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond,
vandaag is de cirkel echt rond."
Gedicht naar aanleiding van zijn aanstelling als technisch directeur van Ajax, oktober 2003
Ik hoop echt dat ie nu weer met een nieuwe komt hoor!! "Nieuw hoofdstuk Ajax in het boek van IK, Louis van Gaal".. dat soort werk?quote:Op woensdag 16 november 2011 20:26 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Met z'n sinterklaas gedichtjeZo iemand kun je toch niet serieus nemen.
Maar hij vulde dat later toch aan met als iedereen weg is zou het eventueel wel kunnen.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:22 schreef Paul-89 het volgende:
Een jaartje terug bij college tour :
[..]
Trein voor de "dissidenten", enkele reis Siberië staat dan ook al klaar? Ben benieuwd of, wie en hoeveel hij er gaat uitkieperen daar.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar hij vulde dat later toch aan met als iedereen weg is zou het eventueel wel kunnen.
mwah alle bestuurders die er destijds zaten zijn al opgerotquote:Op woensdag 16 november 2011 20:49 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Trein voor de "dissidenten", enkele reis Siberië staat dan ook al klaar? Ben benieuwd of, wie en hoeveel hij er gaat uitkieperen daar.
IK ZIT VAST!!!!quote:Op woensdag 16 november 2011 20:59 schreef HaJee het volgende:
Verzin hier je onderschrift
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 november 2011 21:02 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Echt ik ben nog steeds woest hierom. Weet je waarom dit gebeurt? Zodat die vieze vuile gore hielenlikkers die het al deze ongelofelijke kutjaren voor het zeggen hebben hun baantje niet kwijtraken. Zodat ze nog steeds lekker voor Ajax kunnen blijven werken.
Het is zo godverdomme overduidelijk. Je pakt in 10 jaar twee titels terwijl je ieder jaar 30 miljoen meer investeert dan de rest van Nederland, er zijn in de laatste 10 jaar 2 spelers uit onze 'befaamde' opleiding gekomen die het niveau hebben gehaald wat we in de tijdperken daarvoor standaard leverden, we lijden nog steeds zonder transfers ieder jaar een verlies van in de 20 miljoen euro.
Mijn club is structureel dood en doodziek. De enige die bewezen heeft dat hij een doodzieke club kan omdraaien is Cruijff. Hij zette het neer eind jaren 80 waardoor die opleiding Van Gaal het talent gaf om het hoogste succes te halen. Hij zette het neer bij een doodziek Barcelona en kijk nu 7 jaar later. 5 landstitels, 3 Champions Leagues, een wereldbeker en een team dat misschien wel het mooiste voetbal speelt wat de wereld ooit gezien heeft.
Maar willen we dat binnen Ajax? Nee. Want als Cruijff komt, zullen heel veel dikverdienende wanpresteerders die mijn club de afgrond in werken, hun baan verliezen aan mensen die deze club groot hebben gemaakt. Namelijk de voetballers. En dat kunnen we niet hebben.
Ik kots hiervan. Echt waar.
Het lijkt erop dat ze het zonder hem hebben gesloten en het hem daarna gewoon meegedeeld hebbenquote:Op woensdag 16 november 2011 21:09 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb het niet helemaal gevolgd hoor, maar die conclusie dat Cruijff nu buitenspel gezet is, is dat een aanname of een feit?
Ja,lijkt dus.... niets meer dan aannames dus. Ik wacht even de reactie van Johan zelf afquote:Op woensdag 16 november 2011 21:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze het zonder hem hebben gesloten en het hem daarna gewoon meegedeeld hebbeneen complete nieuwe directie
Zoals al eerder gezegd heeft Feyenoord nooit een betere speler gehad dan Cruijff. Dus zo'n prutser za het wel niet zijn.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:11 schreef inZanity het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Als Ajacied zou je toch juist ontzettend blij moeten zijn dat zo'n prutser als Cruijff zo ver mogelijk van de club vandaan blijft?
Cruijff en Van Gaal zouden elkaar nog niet eens aankijken als ze samen op een onbewoond eiland worden gezet toch?quote:Op woensdag 16 november 2011 21:20 schreef HeatWave het volgende:
Nogmaals, waarom gaat iedereen er klakkeloos vanuit dat dit einde Cruijff is? Ik ken de voorgeschiedenis wel hoor, maar er is nog nergens een reactie van Johan...
Cruijff kon het ook nooit vinden met La Ling maar heeft hem toch naar voren geschoven, puur om zijn kwaliteiten, niet omdat ie hem mag.
Ik vind iedereen erg voorbarig reageren op het moment.
Ff dimmen met die ingenomen toon ja, alsof jij Mister Insider bent..quote:Op woensdag 16 november 2011 21:22 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Heatwave, zorg dat je beter geïnformeerd word want jij komt met teksten die allang bekend zijn!
Ik zei het net, Louis zei zelfs 2 maanden geleden dat van zijn kant hij niet meer met Cruiff wilt werken, die Louis tekende dat contract alleen als hij toen al wist dat Cruiff weg zou gaan (lees , weggejaagd werd omdat iedereen achter de rug van Cruiff en consorten zijn eigen baan wilde behouden..).
En wanneer is Blind nou eens opgestapt precies? Scholletje glibbert weér overal tussendoor hequote:Op woensdag 16 november 2011 21:25 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Het zegt toch al genoeg dat Van der Aat en Slop die dus al 10 jaar daar zitten, en sinds hun de financién doen en commercie Ajax alleen maar bergafwaarts is gegaan. En dat zij openlijk en contractueel weg zouden gaan zodra er een nieuwe directie werd benoemd, maar wat is nou de grap, zij zullen dus weer in de directie zitten de komende jaren?!
Die 2 gladjakkers overleven iedere veldslag, iedere keer als de directie weg moet (van Geel, Van Gaal, Blind, Rik van den Boog ect..) allemaal terecht, maar telkens blijven zij er zitten terwijl iedereen toch ziet hoe dramatisch het financieel gaat en dat er uit commercie echt het minimum word verkregen van de potentie.
Eeeehmmm. jij bent degene die mij persoonlijk aanspreekt, ik postte gewoon zonder iemand te quoten.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:26 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
@ Heatwave, ik bedoelde het niet aanvallend.
Kijk dit bedoel ik, jij beschuldigt mij ervan dat ik het uit mijn nek klets maar Louis zei dit laatst!
Jammer dat jij dit dus niet opzoekt maar wij wel verwijt te liegen en dingen te zeggen alsof ik ze verzin.
Nee Cruijff zal zeker enthousiast zijn met van Gaal, wat achter zijn rug om is besproken en beslistquote:Op woensdag 16 november 2011 21:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja,lijkt dus.... niets meer dan aannames dus. Ik wacht even de reactie van Johan zelf af.
Vast niet, maar niemand hier WEET wat Cruijff er van zal vinden, alleen hijzelf.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:28 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee Cruijff zal zeker enthousiast zijn met van Gaal, wat achter zijn rug om is besproken en beslist
quote:Van Gaal: nooit meer naar Ajax
Louis van Gaal zal nooit meer terugkeren naar zijn oude club Ajax. Dat heeft de 57-jarige trainer beloofd aan de voorzitter van AZ Dirk Scheringa. De succesvolle trainer wil de Alkmaarders alleen verlaten voor een WK-land.
'Ik heb mijn woord gegeven aan de voorzitter van AZ en daar hou ik me aan', aldus Van Gaal, die gisteren terugkeerde bij Ajax om de loting voor het WK Amsterdam te verrichten.
neenquote:Op woensdag 16 november 2011 21:39 schreef Stevenzenl het volgende:
What the fuck, ik zie net het volgende filmpje voor het eerst:
IS DIT ECHT!?!?!?!?![]()
![]()
Ja en of het morgen kouder wordt dan 25 graden is ook nog speculatie, toch kunnen we alvast aannemen dat dat het geval is.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast niet, maar niemand hier WEET wat Cruijff er van zal vinden, alleen hijzelf.
Alles tot zijn reactie is speculatie, niets meer..
Man, mensen zeggen gisteren A, vandaag B en doen morgen C in de voetbalwereld.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja en of het morgen kouder wordt dan 25 graden is ook nog speculatie, toch kunnen we alvast aannemen dat dat het geval is.
Lijkt me vrij zeker dat Cruijff hier niet blij mee zal zijn.
quote:Ledenraad Ajax kan komst Louis Van Gaal blokkeren
16/11/2011 20:16
De ledenraad van Ajax kan de komst van Louis van Gaal als algemeen directeur nog dwarsbomen. Mocht woensdagavond tijdens de ledenraadvergadering, die om 19.30 uur is begonnen, partij voor commissielid Johan Cruijff gekozen worden lijkt de aanstelling van Van Gaal niet door te gaan.
Zonder medeweten van Cruijff zouden de overige vier leden van de raad van commissarissen (rvc) – voorzitter Steven Ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer – contact hebben gezocht met Van Gaal en hem hebben aangesteld als toekomstig algemeen directeur (uiterlijk 1 juli 2012). Pas na het besluit zou de rvc Cruijff hebben ingelicht.
Al langer is bekend dat Cruijff en Van Gaal een moeizame relatie hebben. Onlangs zei Van Gaal nog tegen Voetbal International dat hij een samenwerking niet zag zitten. 'Zolang Johan Cruijff daar zit, is dat onmogelijk. Van mijn kant in elk geval wel. En van zijn kant waarschijnlijk ook.'
ja, de wereldpolitiek is 1 op1 vergelijkbaar met de voetbalwereldquote:Op woensdag 16 november 2011 21:43 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Ja, haha komop man. Jij en ik weten ook NIET zeker dat morgen Obama president van Iran word, mijn naamgenoot president word van the USA, Belgie een regering krijgt, een komeet inslaat op Zuid - Sudan, maar toch durf ik wel te stellen dat.....
Denk toch dat ze dat uiteindelijk niet gaan doen in het belang van Ajax.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:45 schreef Stiggie het volgende:
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)n-Gaal-blokkeren.htm
[..]
Cruijjf loop de polonaisse.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast niet, maar niemand hier WEET wat Cruijff er van zal vinden, alleen hijzelf.
Alles tot zijn reactie is speculatie, niets meer..
M;n ma belde me net.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:46 schreef HeatWave het volgende:
Van gaal "van zijn kant WAARSCHIJNLIJK ook"
Nuff said, wie weet heeft Johan Louis wel ff gesmst, doe jij het maar.
Ik ben nog niet benaderd hoorquote:Op woensdag 16 november 2011 21:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cruijjf loop de polonaisse.
Eindelijk iets dat ie had gewild. Samen kunnen werken met zijn idool.
De RvC wordt ook gewoon weggestuurd.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Denk toch dat ze dat uiteindelijk niet gaan doen in het belang van Ajax.
Wanneer de RvC wordt weggestuurd is de chaos compleet natuurlijk.
nee manquote:Op woensdag 16 november 2011 21:39 schreef Stevenzenl het volgende:
What the fuck, ik zie net het volgende filmpje voor het eerst:
IS DIT ECHT!?!?!?!?![]()
![]()
De sint bestaat natuurlijk ook gewoon, het is alleen geen honderden jaren oude heilige, maar een vent in een pak. Ome Willem bestaat toch ook?quote:Op woensdag 16 november 2011 21:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
M;n ma belde me net.
Dat de Sint wel bestaat.
Maar niets dat ie nu weggaat oidquote:
Nee, dat ze gek zijn geworden. Belooft veel goeds.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar niets dat ie nu weggaat oid.
Dat roept ie al wekenquote:Op woensdag 16 november 2011 22:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, dat ze gek zijn geworden. Belooft veel goeds.
Ze kunnen hem ook niet wegsturen alleen de hele RVCquote:Op woensdag 16 november 2011 22:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar niets dat ie nu weggaat oid.
We zullen zien, ik zeg ook nergens dat het goed is, of netjes, maar zolang hij niet zelf zegt te nokken is het nog open....quote:Op woensdag 16 november 2011 22:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Klopt, maar nu lijkt hij de strijd te gaan verliezen van die idioten.
True, ik ben er alleen iets minder hoopvol in. Ik zou hem ook niet eens ongelijk geven namelijk als hij er nu mee stopt. Maar goed; we zullen zien idd.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We zullen zien, ik zeg ook nergens dat het goed is, of netjes, maar zolang hij niet zelf zegt te nokken is het nog open....
Wel mooi dat je gewoon merkt dat die lui van Nieuwsuur volledig achter Cruijf staan!quote:Op woensdag 16 november 2011 22:16 schreef Tarado het volgende:
Ten Have: "We hebben de correcte procedures gevolgd" Lijkt me niet als je één lid van de RVC volledig verrast met je beslissing
Het is ook geen correcte procedure als één commissaris alleen maar zijn eigen poppetjes wil neerzetten en doof is voor argumenten van de rest...quote:Op woensdag 16 november 2011 22:16 schreef Tarado het volgende:
Ten Have: "We hebben de correcte procedures gevolgd" Lijkt me niet als je één lid van de RVC volledig verrast met je beslissing
Heb je ook Keje Molenaar gehoord net? het klopt dus niet wat jij schrijft.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is ook geen correcte procedure als één commissaris alleen maar zijn eigen poppetjes wil neerzetten en doof is voor argumenten van de rest...
Nee heb ik niet gehoord... maar ik kan op basis van afgelopen maanden maar een ding concluderen: Als Cruyff het in iemand ziet zitten dan moet de rest maar ja en amen roepen, anders gaat hij met zijn vuist op de grond liggen jammeren dat hij zijn zin niet krijgtquote:Op woensdag 16 november 2011 22:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je ook Keje Molenaar gehoord net? het klopt dus niet wat jij schrijft.
Ik weet niet in hoeverre het verhaal hierboven klopt, maar als het zo inderdaad is gegaan zou je Cruijff het toch gewoon nog een keer moeten en kunnen laten proberen? Hoeveel slechter kun je er op wordenquote:Op woensdag 16 november 2011 21:02 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Echt ik ben nog steeds woest hierom. Weet je waarom dit gebeurt? Zodat die vieze vuile gore hielenlikkers die het al deze ongelofelijke kutjaren voor het zeggen hebben hun baantje niet kwijtraken. Zodat ze nog steeds lekker voor Ajax kunnen blijven werken.
Het is zo godverdomme overduidelijk. Je pakt in 10 jaar twee titels terwijl je ieder jaar 30 miljoen meer investeert dan de rest van Nederland, er zijn in de laatste 10 jaar 2 spelers uit onze 'befaamde' opleiding gekomen die het niveau hebben gehaald wat we in de tijdperken daarvoor standaard leverden, we lijden nog steeds zonder transfers ieder jaar een verlies van in de 20 miljoen euro.
Mijn club is structureel dood en doodziek. De enige die bewezen heeft dat hij een doodzieke club kan omdraaien is Cruijff. Hij zette het neer eind jaren 80 waardoor die opleiding Van Gaal het talent gaf om het hoogste succes te halen. Hij zette het neer bij een doodziek Barcelona en kijk nu 7 jaar later. 5 landstitels, 3 Champions Leagues, een wereldbeker en een team dat misschien wel het mooiste voetbal speelt wat de wereld ooit gezien heeft.
Maar willen we dat binnen Ajax? Nee. Want als Cruijff komt, zullen heel veel dikverdienende wanpresteerders die mijn club de afgrond in werken, hun baan verliezen aan mensen die deze club groot hebben gemaakt. Namelijk de voetballers. En dat kunnen we niet hebben.
Ik kots hiervan. Echt waar.
Dat verhaal klopt gewoonquote:Op woensdag 16 november 2011 22:49 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre het verhaal hierboven klopt, maar als het zo inderdaad is gegaan zou je Cruijff het toch gewoon nog een keer moeten en kunnen laten proberen? Hoeveel slechter kun je er op worden
Je begrijpt er helemaal niets van, maar goed laat maarquote:Op woensdag 16 november 2011 22:54 schreef TheVulture het volgende:
Ik was er ook wel voorstander van om het Cruyff te laten proberen... maar die heeft het dan weer zo in elkaar gestoken dat hij voor de buitenwereld niet de hoofdrol wil spelen maar binnenskamers geen tegenspraak duldt... hij wil lekker vanuit zijn torentje bevelen geven en de rest moet maar luisteren... dat kan, maar dan had je niet voor deze RvC constructie moeten kiezen
Hij wil aan de ene kant de baas zijn maar ook weer niet de volle verantwoordelijkheid dragen omdat hij bang is te falen en dan voor altijd buitenspel gezet te worden...
Heeft Cruyff dan wel heel veel daadkracht getoond de afgelopen maanden? Ze zijn al maanden aan het bakkeleien over deze functie, en alleen maar omdat Cruyff maar één iemand wil en niet naar de rest wil luisteren...quote:Op woensdag 16 november 2011 22:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je begrijpt er helemaal niets van, maar goed laat maar
Ging om dit verhaalquote:Op woensdag 16 november 2011 22:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Lol, zal me verbazen als één partij in deze chaos de waarheid in pacht heeft.
Nou wil ik niet te veel in het voordeel van Cruijff spreken, maar als je die chaos van afgelopen maanden aanziet dan heb ik niet echt een idee dat er een basis is gestart.. Iedereen zit elkaar alleen maar zwart te maken en er zijn 2 kampen.. Je moet eerst een stabiele basis hebben om plannen goed uit te kunnen voeren..quote:Op woensdag 16 november 2011 23:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heeft Cruyff dan wel heel veel daadkracht getoond de afgelopen maanden? Ze zijn al maanden aan het bakkeleien over deze functie, en alleen maar omdat Cruyff maar één iemand wil en niet naar de rest wil luisteren...
Mooi he, je hebt als RvC problemen met iemand die geen compromissen kan sluiten en als oplossing stel je iemand aan die geen compromissen kan sluiten.quote:Op donderdag 17 november 2011 04:09 schreef MakkieR het volgende:
Moet je als Algemeen Directeur niet communitatief vaardig zijn en vooral wel goed om kunnen gaan met kritiek, pers en onbenullige vragen van leden, journalisten en weet ik veel wie daar nog rondloopt. Als hij denkt dat ie het moeilijk had als trainer, dan weet hij niet wat hem straks te wachten staat. De Ajax-klucht zal nooit sterven
Nou ja, hij heeft er een half jaar redelijk rustig gewerkt, heeft toen een conflict op de spits gedreven en is een paar maanden later met ruzie vertrokken. Het is maar wat je luwte noemt.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:06 schreef rubbereend het volgende:
Van Gaal heeft toch in betrekkelijke luwte gewerkt toen hij technisch directeur was?
ruzie met Koeman die het beleidsplan niet wilde volgenquote:Op donderdag 17 november 2011 13:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft er een half jaar redelijk rustig gewerkt, heeft toen een conflict op de spits gedreven en is een paar maanden later met ruzie vertrokken. Het is maar wat je luwte noemt.
Da's natuurlijk een blunder geweest van het bestuur, da's zeker. Maar het tekent ook wel Van Gaal, die niet in staat is om dat politieke spelletje goed te spelen. Te overtuigd van zijn eigen gelijk om compromissen te sluiten, te trots om z'n verlies te nemen en het later via een omweg alsnog voor elkaar te krijgen, te lomp om vriendjes te worden met de mensen die je later nog nodig hebt.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ruzie met Koeman die het beleidsplan niet wilde volgenen toen koos het bestuur voor de trainer
om vervolgens half jaartje later Koeman eruit te trappen
Deze post geeft de hardnekkige domheid en kortzichtigheid van de gemiddelde Nederlandse voetbalfan wel weer...quote:Op woensdag 16 november 2011 19:59 schreef tong80 het volgende:
En dan zo'n Edgard Davids die te dom is om zijn eigen veters te strikken.
Cruijff had niets geworden, die bleef maar aankomen met La Ling.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:15 schreef TakAFCA het volgende:
Ik word echt met de minuut bozer stelletje idioten..
Met spelers die zijn voortgekomen uit de jeugdopleiding van Cruijffquote:Op donderdag 17 november 2011 14:23 schreef wolferl het volgende:
Trouwens, de trainer v.Gaal heeft de laatste grote successen behaald met Ajax,
Post in het Ajax topicquote:Op donderdag 17 november 2011 19:15 schreef tong80 het volgende:
Cruijff kreeg de vrije hand bij Barcelona.
Hij Creëerde het dreamteam. En won voor het eerst in hun hystorie de EC-1
Brak alle records van Barca zoals ie het als speler al deed.
Guardiola gaat op de voet van Cruijff voort. En is nu al legendarisch.
Van Gaal werd 2 keer ontslagen bij Barca.
Van Gaal had het geluk dat ie een goede generatie trof.
Cruijf was zijn eigen generatie..
Keg eens uitquote:
... en Cruijff werd als trainer nooit kampioen van Nederland, ondanks Van Basten, Rijkaard, Wouters, Winter, Koeman, Vanenburg en Mühren. Hoezo goede generatie?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:15 schreef tong80 het volgende:
Cruijff kreeg de vrije hand bij Barcelona.
Hij Creëerde het dreamteam. En won voor het eerst in hun hystorie de EC-1
Brak alle records van Barca zoals ie het als speler al deed.
Guardiola gaat op de voet van Cruijff voort. En is nu al legendarisch.
Van Gaal werd 2 keer ontslagen bij Barca.
Van Gaal had het geluk dat ie een goede generatie trof bij Ajax
Cruijf was zijn eigen generatie..
Ling = Cruijffquote:Op donderdag 17 november 2011 19:40 schreef Scribent het volgende:
[..]
... en Cruijff werd als trainer nooit kampioen van Nederland, ondanks Van Basten, Rijkaard, Wouters, Winter, Koeman, Vanenburg en Mühren. Hoezo goede generatie?
Trouwens, gaat dit erom of Cruijjf een betere trainer is dan Van Gaal? Nee, het gaat er om of Ling een betere algemeen directeur zou zijn dan Van Gaal. Misschien kun je zo'n mooie opsomming als voor Cruijff/Van Gaal ook even voor Ling/Van Gaal maken.
Dat is het vervelende van Cruijff, hij blijft steeds maar vasthouden aan Ling. Die man heeft zich al jaren lang niet meer bewezen op voetbalgebied. Het is dus gewoon vriendjespolitiek dat Cruijff hem erbij wilt hebben. Van Gaal is sowieso veel bekwamer dan Ling.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ling = Cruijff
van Gaal = van Gaal
Ling > van Gaal.
Wat maakt dat allemaal uit? Ling doet gewoon wat Cruijff wil, bij elke beslissing vraagt hij om Cruijff zijn advies.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is het vervelende van Cruijff, hij blijft steeds maar vasthouden aan Ling. Die man heeft zich al jaren lang niet meer bewezen op voetbalgebied. Het is dus gewoon vriendjespolitiek dat Cruijff hem erbij wilt hebben. Van Gaal is sowieso veel bekwamer dan Ling.
Als Cruijff nou gewoon eindelijk eens een andere, capabele kandidaat naar voren had geschoven was het nooit zo ver gekomen.
Het verbaast me nou juist zo dat Cruijff en Ling vriendjes blijken te zijn. Immers, de terugkeer van Cruijff naar Ajax in 1981 was het begin van het einde voor Ling, die raakte toen zijn plek kwijt en vertrok aan het eind van het seizoen. Ik heb Ling ook vaak heel lelijke dingen over Cruijff horen zeggen. En dan nu dit. Begrijp daar weinig van.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is het vervelende van Cruijff, hij blijft steeds maar vasthouden aan Ling. Die man heeft zich al jaren lang niet meer bewezen op voetbalgebied. Het is dus gewoon vriendjespolitiek dat Cruijff hem erbij wilt hebben.
Dus volgens jou gaat Tscheu la Ling fungeren als de marionette van Cruijff?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Wat maakt dat allemaal uit? Ling doet gewoon wat Cruijff wil, bij elke beslissing vraagt hij om Cruijff zijn advies.
Cruijff wil en kan niet meer elke dag daar werken dus wil hij op technisch vlak mensen er neerzetten die volledig achter zijn filosofie staan.
Zelfs als ik je logica volg (wat niet voor zich spreekt) lijkt me niet evident dat Ajax meer aan Cruijff gaat hebben dan aan Van Gaal. Het meest voor de hand ligt hun betekenis als trainer van Ajax te vergelijken, en in die hoedanigheid was Van Gaal met Ajax veel succesvoller dan Cruijff.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ling = Cruijff
van Gaal = van Gaal
Ling > van Gaal.
Je weet dat van Gaal een spelersgroep tot zijn beschikking had die door Cruijff is opgeleid? En dat daarna met van Gaal zijn beleid er de afgelopen 10 jaar nauwelijks tot geen talenten met hetzelfde niveau zijn opgeleid?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:53 schreef Scribent het volgende:
[..]
Zelfs als ik je logica volg (wat niet voor zich spreekt) lijkt me niet evident dat Ajax meer aan Cruijff gaat hebben dan aan Van Gaal. Het meest voor de hand ligt hun betekenis als trainer van Ajax te vergelijken, en in die hoedanigheid was Van Gaal met Ajax veel succesvoller dan Cruijff.
Van der Meyde, Babel, Sneijder, Van der Vaart, Stekelenburg, Heitinga, de Jong, Maduro zijn toch ook wel redelijk goede spelersquote:Op donderdag 17 november 2011 20:58 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je weet dat van Gaal een spelersgroep tot zijn beschikking had die door Cruijff is opgeleid? En dat daarna met van Gaal zijn beleid er de afgelopen 10 jaar nauwelijks tot geen talenten met hetzelfde niveau zijn opgeleid?
Hose, Heije , Lamey, Lanzaat , Wooter, Musampa, Turpijn, Berck Beelenkamp en Reuser ook zeker ?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van der Meyde, Babel, Sneijder, Van der Vaart, Stekelenburg, Heitinga, de Jong, Maduro zijn toch ook wel redelijk goede spelers
Ling is tot inkeer gekomen, en heeft daarna e.e.a. geleerd van Cruijffquote:Op donderdag 17 november 2011 20:48 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het verbaast me nou juist zo dat Cruijff en Ling vriendjes blijken te zijn. Immers, de terugkeer van Cruijff naar Ajax in 1981 was het begin van het einde voor Ling, die raakte toen zijn plek kwijt en vertrok aan het eind van het seizoen. Ik heb Ling ook vaak heel lelijke dingen over Cruijff horen zeggen. En dan nu dit. Begrijp daar weinig van.
Hetzelfde niveau zei ik ook, Sneijder en VdV zijn de enige die dat hebben gehaald.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van der Meyde, Babel, Sneijder, Van der Vaart, Stekelenburg, Heitinga, de Jong, Maduro zijn toch ook wel redelijk goede spelers
Heitinga en Stekelenburg ookquote:Op donderdag 17 november 2011 21:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hetzelfde niveau zei ik ook, Sneijder en VdV zijn de enige die dat hebben gehaald.
Het was mij niet bekend dat Litmanen, Finidi, Overmars, Reiziger, Bogarde en Kanu door Cruijff zijn opgeleid. Blind is weliswaar door Cruijff gehaald, maar kwam pas volledig tot zijn recht toen Van Gaal hem goed neerzette. Idem Jonk, Ronald de Boer en Davids. En al kwamen Davids, Seedorf, Kluivert en de De Boertjes uit de Ajax-jeugd, wat had Cruijff precies met ze te maken? Laat staan met hun ontwikkeling in Ajax 1? Davids was in de jeugd een leuke linksbuiten, maar werd onder Van Gaal een middenvelder van wereldklasse.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:58 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je weet dat van Gaal een spelersgroep tot zijn beschikking had die door Cruijff is opgeleid? En dat daarna met van Gaal zijn beleid er de afgelopen 10 jaar nauwelijks tot geen talenten met hetzelfde niveau zijn opgeleid?
1e jaar knvb bekerquote:Op donderdag 17 november 2011 23:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
Cruijff was geen jeugdopleider maar trainer van 1985 tot 1988, en ondanks dat hij over Van Basten, Rijkaard, Wouters, Koeman, Vanenburg, Winter en Mühren beschikte kon hij geen kampioen van NL worden.
jij vergeet zeker Turpijn, Van den Bergh , Schulp , Berck Beelenkamp, Witzenhausen, Reuser , Gehring , Juan, Wooter , Musampa, Veldman, Dani , Babangida , en nog de mooiste van allemaal : Gabrichquote:Op donderdag 17 november 2011 23:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het was mij niet bekend dat Litmanen, Finidi, Overmars, Reiziger, Bogarde en Kanu door Cruijff zijn opgeleid. Blind is weliswaar door Cruijff gehaald, maar kwam pas volledig tot zijn recht toen Van Gaal hem goed neerzette. Idem Jonk, Ronald de Boer en Davids. En al kwamen Davids, Seedorf, Kluivert en de De Boertjes uit de Ajax-jeugd, wat had Cruijff precies met ze te maken? Laat staan met hun ontwikkeling in Ajax 1? Davids was in de jeugd een leuke linksbuiten, maar werd onder Van Gaal een middenvelder van wereldklasse.
Cruijff was geen jeugdopleider maar trainer van 1985 tot 1988, en ondanks dat hij over Van Basten, Rijkaard, Wouters, Koeman, Vanenburg, Winter en Mühren beschikte kon hij geen kampioen van NL worden.
Christopher Kanu, Andrzej Rudy, Froylán Ledezma, Frank Verlaat, Ferdi Vierklau, Walker, Viktor Sikora, Tom Soetaers, Ioannis Anastasiou, Wesley Sonck, Angelos Charisteas, Juanfran, Olaf Lindenbergh, George Ogararu, Roger, Dennis Rommedahl, Kennedy, Jürgen Colin, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Albert Luque, Samuel Osei Kuffour, Laurent Delorge, Ismael Urzaiz, Evander Sno, Oleguer, Rob Wielaert, DarÃo Cvitanich, Miralem Sulejmani, Thimothée Atoubaquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:41 schreef vincerusso het volgende:
[..]
jij vergeet zeker Turpijn, Van den Bergh , Schulp , Berck Beelenkamp, Witzenhausen, Reuser , Gehring , Juan, Wooter , Musampa, Veldman, Dani , Babangida , en nog de mooiste van allemaal : Gabrich
gast je vergeet nog Jan van Halst, Dean Gorré , Giorgi Kinkladze ...quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:19 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Christopher Kanu, Andrzej Rudy, Froylán Ledezma, Frank Verlaat, Ferdi Vierklau, Walker, Viktor Sikora, Tom Soetaers, Ioannis Anastasiou, Wesley Sonck, Angelos Charisteas, Juanfran, Olaf Lindenbergh, George Ogararu, Roger, Dennis Rommedahl, Kennedy, Jürgen Colin, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Albert Luque, Samuel Osei Kuffour, Laurent Delorge, Ismael Urzaiz, Evander Sno, Oleguer, Rob Wielaert, DarÃo Cvitanich, Miralem Sulejmani, Thimothée Atouba
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |