Heeft Cruyff dan wel heel veel daadkracht getoond de afgelopen maanden? Ze zijn al maanden aan het bakkeleien over deze functie, en alleen maar omdat Cruyff maar één iemand wil en niet naar de rest wil luisteren...quote:Op woensdag 16 november 2011 22:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je begrijpt er helemaal niets van, maar goed laat maar
Ging om dit verhaalquote:Op woensdag 16 november 2011 22:59 schreef Toad het volgende:
[..]
Lol, zal me verbazen als één partij in deze chaos de waarheid in pacht heeft.
Nou wil ik niet te veel in het voordeel van Cruijff spreken, maar als je die chaos van afgelopen maanden aanziet dan heb ik niet echt een idee dat er een basis is gestart.. Iedereen zit elkaar alleen maar zwart te maken en er zijn 2 kampen.. Je moet eerst een stabiele basis hebben om plannen goed uit te kunnen voeren..quote:Op woensdag 16 november 2011 23:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heeft Cruyff dan wel heel veel daadkracht getoond de afgelopen maanden? Ze zijn al maanden aan het bakkeleien over deze functie, en alleen maar omdat Cruyff maar één iemand wil en niet naar de rest wil luisteren...
Mooi he, je hebt als RvC problemen met iemand die geen compromissen kan sluiten en als oplossing stel je iemand aan die geen compromissen kan sluiten.quote:Op donderdag 17 november 2011 04:09 schreef MakkieR het volgende:
Moet je als Algemeen Directeur niet communitatief vaardig zijn en vooral wel goed om kunnen gaan met kritiek, pers en onbenullige vragen van leden, journalisten en weet ik veel wie daar nog rondloopt. Als hij denkt dat ie het moeilijk had als trainer, dan weet hij niet wat hem straks te wachten staat. De Ajax-klucht zal nooit sterven
Nou ja, hij heeft er een half jaar redelijk rustig gewerkt, heeft toen een conflict op de spits gedreven en is een paar maanden later met ruzie vertrokken. Het is maar wat je luwte noemt.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:06 schreef rubbereend het volgende:
Van Gaal heeft toch in betrekkelijke luwte gewerkt toen hij technisch directeur was?
ruzie met Koeman die het beleidsplan niet wilde volgenquote:Op donderdag 17 november 2011 13:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft er een half jaar redelijk rustig gewerkt, heeft toen een conflict op de spits gedreven en is een paar maanden later met ruzie vertrokken. Het is maar wat je luwte noemt.
Da's natuurlijk een blunder geweest van het bestuur, da's zeker. Maar het tekent ook wel Van Gaal, die niet in staat is om dat politieke spelletje goed te spelen. Te overtuigd van zijn eigen gelijk om compromissen te sluiten, te trots om z'n verlies te nemen en het later via een omweg alsnog voor elkaar te krijgen, te lomp om vriendjes te worden met de mensen die je later nog nodig hebt.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ruzie met Koeman die het beleidsplan niet wilde volgenen toen koos het bestuur voor de trainer
om vervolgens half jaartje later Koeman eruit te trappen
Deze post geeft de hardnekkige domheid en kortzichtigheid van de gemiddelde Nederlandse voetbalfan wel weer...quote:Op woensdag 16 november 2011 19:59 schreef tong80 het volgende:
En dan zo'n Edgard Davids die te dom is om zijn eigen veters te strikken.
Cruijff had niets geworden, die bleef maar aankomen met La Ling.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:15 schreef TakAFCA het volgende:
Ik word echt met de minuut bozer stelletje idioten..
Met spelers die zijn voortgekomen uit de jeugdopleiding van Cruijffquote:Op donderdag 17 november 2011 14:23 schreef wolferl het volgende:
Trouwens, de trainer v.Gaal heeft de laatste grote successen behaald met Ajax,
Post in het Ajax topicquote:Op donderdag 17 november 2011 19:15 schreef tong80 het volgende:
Cruijff kreeg de vrije hand bij Barcelona.
Hij Creëerde het dreamteam. En won voor het eerst in hun hystorie de EC-1
Brak alle records van Barca zoals ie het als speler al deed.
Guardiola gaat op de voet van Cruijff voort. En is nu al legendarisch.
Van Gaal werd 2 keer ontslagen bij Barca.
Van Gaal had het geluk dat ie een goede generatie trof.
Cruijf was zijn eigen generatie..
Keg eens uitquote:
... en Cruijff werd als trainer nooit kampioen van Nederland, ondanks Van Basten, Rijkaard, Wouters, Winter, Koeman, Vanenburg en Mühren. Hoezo goede generatie?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:15 schreef tong80 het volgende:
Cruijff kreeg de vrije hand bij Barcelona.
Hij Creëerde het dreamteam. En won voor het eerst in hun hystorie de EC-1
Brak alle records van Barca zoals ie het als speler al deed.
Guardiola gaat op de voet van Cruijff voort. En is nu al legendarisch.
Van Gaal werd 2 keer ontslagen bij Barca.
Van Gaal had het geluk dat ie een goede generatie trof bij Ajax
Cruijf was zijn eigen generatie..
Ling = Cruijffquote:Op donderdag 17 november 2011 19:40 schreef Scribent het volgende:
[..]
... en Cruijff werd als trainer nooit kampioen van Nederland, ondanks Van Basten, Rijkaard, Wouters, Winter, Koeman, Vanenburg en Mühren. Hoezo goede generatie?
Trouwens, gaat dit erom of Cruijjf een betere trainer is dan Van Gaal? Nee, het gaat er om of Ling een betere algemeen directeur zou zijn dan Van Gaal. Misschien kun je zo'n mooie opsomming als voor Cruijff/Van Gaal ook even voor Ling/Van Gaal maken.
Dat is het vervelende van Cruijff, hij blijft steeds maar vasthouden aan Ling. Die man heeft zich al jaren lang niet meer bewezen op voetbalgebied. Het is dus gewoon vriendjespolitiek dat Cruijff hem erbij wilt hebben. Van Gaal is sowieso veel bekwamer dan Ling.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ling = Cruijff
van Gaal = van Gaal
Ling > van Gaal.
Wat maakt dat allemaal uit? Ling doet gewoon wat Cruijff wil, bij elke beslissing vraagt hij om Cruijff zijn advies.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is het vervelende van Cruijff, hij blijft steeds maar vasthouden aan Ling. Die man heeft zich al jaren lang niet meer bewezen op voetbalgebied. Het is dus gewoon vriendjespolitiek dat Cruijff hem erbij wilt hebben. Van Gaal is sowieso veel bekwamer dan Ling.
Als Cruijff nou gewoon eindelijk eens een andere, capabele kandidaat naar voren had geschoven was het nooit zo ver gekomen.
Het verbaast me nou juist zo dat Cruijff en Ling vriendjes blijken te zijn. Immers, de terugkeer van Cruijff naar Ajax in 1981 was het begin van het einde voor Ling, die raakte toen zijn plek kwijt en vertrok aan het eind van het seizoen. Ik heb Ling ook vaak heel lelijke dingen over Cruijff horen zeggen. En dan nu dit. Begrijp daar weinig van.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is het vervelende van Cruijff, hij blijft steeds maar vasthouden aan Ling. Die man heeft zich al jaren lang niet meer bewezen op voetbalgebied. Het is dus gewoon vriendjespolitiek dat Cruijff hem erbij wilt hebben.
Dus volgens jou gaat Tscheu la Ling fungeren als de marionette van Cruijff?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Wat maakt dat allemaal uit? Ling doet gewoon wat Cruijff wil, bij elke beslissing vraagt hij om Cruijff zijn advies.
Cruijff wil en kan niet meer elke dag daar werken dus wil hij op technisch vlak mensen er neerzetten die volledig achter zijn filosofie staan.
Zelfs als ik je logica volg (wat niet voor zich spreekt) lijkt me niet evident dat Ajax meer aan Cruijff gaat hebben dan aan Van Gaal. Het meest voor de hand ligt hun betekenis als trainer van Ajax te vergelijken, en in die hoedanigheid was Van Gaal met Ajax veel succesvoller dan Cruijff.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ling = Cruijff
van Gaal = van Gaal
Ling > van Gaal.
Je weet dat van Gaal een spelersgroep tot zijn beschikking had die door Cruijff is opgeleid? En dat daarna met van Gaal zijn beleid er de afgelopen 10 jaar nauwelijks tot geen talenten met hetzelfde niveau zijn opgeleid?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:53 schreef Scribent het volgende:
[..]
Zelfs als ik je logica volg (wat niet voor zich spreekt) lijkt me niet evident dat Ajax meer aan Cruijff gaat hebben dan aan Van Gaal. Het meest voor de hand ligt hun betekenis als trainer van Ajax te vergelijken, en in die hoedanigheid was Van Gaal met Ajax veel succesvoller dan Cruijff.
Van der Meyde, Babel, Sneijder, Van der Vaart, Stekelenburg, Heitinga, de Jong, Maduro zijn toch ook wel redelijk goede spelersquote:Op donderdag 17 november 2011 20:58 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je weet dat van Gaal een spelersgroep tot zijn beschikking had die door Cruijff is opgeleid? En dat daarna met van Gaal zijn beleid er de afgelopen 10 jaar nauwelijks tot geen talenten met hetzelfde niveau zijn opgeleid?
Hose, Heije , Lamey, Lanzaat , Wooter, Musampa, Turpijn, Berck Beelenkamp en Reuser ook zeker ?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van der Meyde, Babel, Sneijder, Van der Vaart, Stekelenburg, Heitinga, de Jong, Maduro zijn toch ook wel redelijk goede spelers
Ling is tot inkeer gekomen, en heeft daarna e.e.a. geleerd van Cruijffquote:Op donderdag 17 november 2011 20:48 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het verbaast me nou juist zo dat Cruijff en Ling vriendjes blijken te zijn. Immers, de terugkeer van Cruijff naar Ajax in 1981 was het begin van het einde voor Ling, die raakte toen zijn plek kwijt en vertrok aan het eind van het seizoen. Ik heb Ling ook vaak heel lelijke dingen over Cruijff horen zeggen. En dan nu dit. Begrijp daar weinig van.
Hetzelfde niveau zei ik ook, Sneijder en VdV zijn de enige die dat hebben gehaald.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van der Meyde, Babel, Sneijder, Van der Vaart, Stekelenburg, Heitinga, de Jong, Maduro zijn toch ook wel redelijk goede spelers
Heitinga en Stekelenburg ookquote:Op donderdag 17 november 2011 21:13 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hetzelfde niveau zei ik ook, Sneijder en VdV zijn de enige die dat hebben gehaald.
Het was mij niet bekend dat Litmanen, Finidi, Overmars, Reiziger, Bogarde en Kanu door Cruijff zijn opgeleid. Blind is weliswaar door Cruijff gehaald, maar kwam pas volledig tot zijn recht toen Van Gaal hem goed neerzette. Idem Jonk, Ronald de Boer en Davids. En al kwamen Davids, Seedorf, Kluivert en de De Boertjes uit de Ajax-jeugd, wat had Cruijff precies met ze te maken? Laat staan met hun ontwikkeling in Ajax 1? Davids was in de jeugd een leuke linksbuiten, maar werd onder Van Gaal een middenvelder van wereldklasse.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:58 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je weet dat van Gaal een spelersgroep tot zijn beschikking had die door Cruijff is opgeleid? En dat daarna met van Gaal zijn beleid er de afgelopen 10 jaar nauwelijks tot geen talenten met hetzelfde niveau zijn opgeleid?
1e jaar knvb bekerquote:Op donderdag 17 november 2011 23:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
Cruijff was geen jeugdopleider maar trainer van 1985 tot 1988, en ondanks dat hij over Van Basten, Rijkaard, Wouters, Koeman, Vanenburg, Winter en Mühren beschikte kon hij geen kampioen van NL worden.
jij vergeet zeker Turpijn, Van den Bergh , Schulp , Berck Beelenkamp, Witzenhausen, Reuser , Gehring , Juan, Wooter , Musampa, Veldman, Dani , Babangida , en nog de mooiste van allemaal : Gabrichquote:Op donderdag 17 november 2011 23:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het was mij niet bekend dat Litmanen, Finidi, Overmars, Reiziger, Bogarde en Kanu door Cruijff zijn opgeleid. Blind is weliswaar door Cruijff gehaald, maar kwam pas volledig tot zijn recht toen Van Gaal hem goed neerzette. Idem Jonk, Ronald de Boer en Davids. En al kwamen Davids, Seedorf, Kluivert en de De Boertjes uit de Ajax-jeugd, wat had Cruijff precies met ze te maken? Laat staan met hun ontwikkeling in Ajax 1? Davids was in de jeugd een leuke linksbuiten, maar werd onder Van Gaal een middenvelder van wereldklasse.
Cruijff was geen jeugdopleider maar trainer van 1985 tot 1988, en ondanks dat hij over Van Basten, Rijkaard, Wouters, Koeman, Vanenburg, Winter en Mühren beschikte kon hij geen kampioen van NL worden.
Christopher Kanu, Andrzej Rudy, Froylán Ledezma, Frank Verlaat, Ferdi Vierklau, Walker, Viktor Sikora, Tom Soetaers, Ioannis Anastasiou, Wesley Sonck, Angelos Charisteas, Juanfran, Olaf Lindenbergh, George Ogararu, Roger, Dennis Rommedahl, Kennedy, Jürgen Colin, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Albert Luque, Samuel Osei Kuffour, Laurent Delorge, Ismael Urzaiz, Evander Sno, Oleguer, Rob Wielaert, DarÃo Cvitanich, Miralem Sulejmani, Thimothée Atoubaquote:Op vrijdag 25 november 2011 19:41 schreef vincerusso het volgende:
[..]
jij vergeet zeker Turpijn, Van den Bergh , Schulp , Berck Beelenkamp, Witzenhausen, Reuser , Gehring , Juan, Wooter , Musampa, Veldman, Dani , Babangida , en nog de mooiste van allemaal : Gabrich
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |