twitter:autosportlive twitterde op vrijdag 11-11-2011 om 14:55:28Replays show that Vettel lost the rear of the Red Bull just at the turn-in phase to Turn 1. He has climbed out of the car. #F1 reageer retweet
twitter:eddstrawF1 twitterde op vrijdag 11-11-2011 om 14:56:00Sebastian Vettel proves that he can indeed achieve the impossible by actually finding a wall to hit at Yas Marina! Friday shunt number 4! reageer retweet
De vonken spatten er wel van af in ieder geval.quote:Op vrijdag 11 november 2011 14:59 schreef ArcticBlizzard het volgende:
En weer hebben ze die belachelijke voorvleugen meegenomen bij Ferrari.
Is alleen bij Massa zo, die gebruiken ze gewoon als testcoureur.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:24 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
De vonken spatten er wel van af in ieder geval.
Die is weer zijn grenzen aan het opzoeken.. vanmiddag dus weer polequote:Op vrijdag 11 november 2011 15:02 schreef Tarado het volgende:
twitter:autosportlive twitterde op vrijdag 11-11-2011 om 14:55:28Replays show that Vettel lost the rear of the Red Bull just at the turn-in phase to Turn 1. He has climbed out of the car. #F1 reageer retweet
twitter:eddstrawF1 twitterde op vrijdag 11-11-2011 om 14:56:00Sebastian Vettel proves that he can indeed achieve the impossible by actually finding a wall to hit at Yas Marina! Friday shunt number 4! reageer retweet
Lijkt mij ook jaquote:Op zaterdag 12 november 2011 10:09 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Die is weer zijn grenzen aan het opzoeken.. vanmiddag dus weer pole
thanksquote:Op zaterdag 12 november 2011 07:54 schreef Tarado het volgende:
om 10 11 uur FP3 http://www.vipbox.tv/watc(...)rix:-practice-3.html
Als je naar groot gaat heb je dat nietquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:20 schreef Sally het volgende:
offtopic...
Pfff, van die reclamebanners over je beeld onderaan word je toch ook gek?!
Engine change, hij heeft al z'n motoren al gebruiktquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:21 schreef Sally het volgende:
Wat was er nou precies met Maldonado? Die had een gridstraf, maar ik heb niet gehoord waarvoor.
Fullscreen, bedoel je?quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je naar groot gaat heb je dat niet
ja dat bedoel ik, ieder voordeel heeft z'n nadeel of andersomquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:22 schreef Sally het volgende:
[..]
Fullscreen, bedoel je?
Maar dan heb ik m'n andere vensters niet in beeld...
Ah ok.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:21 schreef Tarado het volgende:[..]Engine change, hij heeft al z'n motoren al gebruikt
Zijn er dan banners op die site?quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:20 schreef Sally het volgende:
offtopic...
Pfff, van die reclamebanners over je beeld onderaan word je toch ook gek?!
Rubens Barrichello has explained that an engine issue was the reason behind him losing valuable track time in Abu Dhabi on Friday, with the Brazilian’s car needing a new power plant after the first practice session. The Williams man ultimately ended his day in 16th place, on spot ahead of team-mate Pastor Maldonado.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Ah ok.
Niet toevallig in de war met Barrichello? DIe moest nl. zijn motor laten vervangen net voor FP1.
Ik kan nog nergens een nieuwsbericht vinden. Mss op bbc zelf.
En nog niet eens de laatste van 't jaarquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:31 schreef Dos37 het volgende:
Straks kwali kijken. Lekker in november nog F1 kijken
Inderdaad en ze wilden de Bahrain GP er ook nog weer inplakken dan waren we nog tot december zoet geweestquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:34 schreef Sally het volgende:
[..]
En nog niet eens de laatste van 't jaar
Zijn (Barri's) motor schijnt olie te lekken dus vandaar maar 5 rondjes vandaagquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:27 schreef Sally het volgende:
Ja, die had ik dus gelezen
Thnx. En ook Elmar, dat bericht is al oud![]()
Even kijken of daar al straf voor uitgedeeld was, of zo niet, wat we er dan mee doen in de F1-manager...
quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn (Barri's) motor schijnt olie te lekken dus vandaar maar 5 rondjes vandaag
Dan kan hij beter binnen blijven tijdens de Quali, kan hij morgen met verse banden misschien nog wat proberen.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Dat wordt dus mss toch NOG een motorwissel voor Barri. Maggie wel tien plaatsen terug![]()
Uitslag derde vrije training Abu Dhabi
Die hoeven we ook niet meer serieus te nemen, Mclaren en RBR doen gewoon een single lap quali per bandenset in Q3.quote:Jamesallen
"#f1 So tactic for quali on soft tyres is: do one hard lap, then a slow lap then a second hard lap which will be 2/10ths faster than 1st lap
quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:22 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die gaan we volgend seizoen een stuk minder zien.
Draait een goed rookie-seizoen. Alleen wel pijnlijk om het aantal punten van Williams te zien, maar 5.quote:
Volgend jaar meer, als Kimi voor ze gaat rijden.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:31 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Draait een goed rookie-seizoen. Alleen wel pijnlijk om het aantal punten van Williams te zien, maar 5.
Het kan ook bijna niet minder dan dat. Het zou in ieder geval een boost zijn voor het team als Kimi voor ze gaat rijden; ook financieel gezien.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgend jaar meer, als Kimi voor ze gaat rijden.
Kennelijk is die STR sneller dan de Force India en zelfs Mercedes waardoor Alguersuari punten kon halen... dan krijg je vanzelf meer interviews.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Leuk, ook eens wat aandacht voor STR.
Ik vind het daarnaast ook nog eens één van de mooiste wagens op de grid.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Kennelijk is die STR sneller dan de Force India en zelfs Mercedes waardoor Alguersuari punten kon halen... dan krijg je vanzelf meer interviews.
Mooier dan de rode Ferrari, de chrome McLaren en de groene Lotus?quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind het daarnaast ook nog eens één van de mooiste wagens op de grid.
Ferrari's zijn ook bijna altijd mooi, Lotus heeft idd ook een mooie maar de McLaren vind ik lelijk door de rare sidepods.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Mooier dan de rode Ferrari, de chrome McLaren en de groene Lotus?
quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:03 schreef Nober het volgende:
Waarom de kampioenschapsjaren van je oom op je helm, Bruno?
Oké, weet eigenlijk niet of Mansell nog wel in de F1 was in 1994, Prost iig niet.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:14 schreef Dside het volgende:
[..]
Bruno Senna past helm aan ter ere van Ayrton
Bruno Senna zal tijdens het weekend in Korea rijden met een aangepaste helm. Dat zal hij doen ter ere van de derde en laatste wereldtitel van zijn oom Ayrton. Die werd twintig jaar geleden behaald.
Op 20 oktober 1991 betekende een spin van Nigel Mansell in de eerste bocht op Suzuka de derde wereldtitel van Ayrton Senna. Na 1988 en 1990 kroonde hij zich destijds tot de jongste drievoudig kampioen tot dan toe. Er werd gesproken over de records van Juan Manuel Fangio, maar een vierde of vijfde titel kwam er nooit.
In 1992 en 1993 had Senna slechts sporadisch iets in te brengen tegen respectievelijk Nigel Mansell en Alain Prost in de Williams. Toen de Braziliaan eindelijk zelf naar Williams verhuisde in 1994, zorgden regelwijzigingen ervoor dat de auto niet zo goed was als die van de vorige seizoenen. Op het circuit van Imola ging het vervolgens helemaal mis met Senna.
Nadat Senna dodelijk verongelukte, heeft Mansell hem vervangen voor een paar races.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Oké, weet eigenlijk niet of Mansell nog wel in de F1 was in 1994, Prost iig niet.
Net even opgezocht, hij is zelfs even bij McLaren geweest in 1995, maar het liep niet tussen hem en Ron Dennis.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:27 schreef Dside het volgende:
[..]
Nadat Senna dodelijk verongelukte, heeft Mansell hem vervangen voor een paar races.
ah klopt ja.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Net even opgezocht, hij is zelfs even bij McLaren geweest in 1995, maar het liep niet tussen hem en Ron Dennis.
Hij doelt op Paul McCartney.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Is het nu al een Sir die Di Resta? Zal toch niet...
Zag er daarnet nog vrij levend uit bij de pitmuur van Ferrari.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Er zijn geruchten dat die overleden is.
Dat is dan ook een look-a-like, zie trouwens liever die vrouw naast Luca.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zag er daarnet nog vrij levend uit bij de pitmuur van Ferrari.
Yup, is dacht ik 2 uur later daar.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:41 schreef Nober het volgende:
Best wel donker valt me op, is het avond daar?
Is in het voordeel van de coureurs van McLaren, die lopen al het hele jaar met enorme en belachelijke zonnebrillen op.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:42 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, is dacht ik 2 uur later daar.
Edit: 3 uur later zelfs.
Die dingen zijn hip, ofzo.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Is in het voordeel van de coureurs van McLaren, die lopen al het hele jaar met enorme en belachelijke zonnebrillen op.
Hopen dat FI dan ook daadwerkelijk gaat rijden in Q3.quote:
Was dus niet nodig, was gewoon de 8ste tijd geweest.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:39 schreef Nober het volgende:
1:40.2 is toch genoeg voor Q3, toch gaat Massa een rondetijd zetten.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Vettel is toch wel een klasse apart hoor.
quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:06 schreef Scrutinizer het volgende:
Red Bull is toch wel een klasse apart hoor.
quote:
Leer lezen, dat zeg ik tochquote:Op zaterdag 12 november 2011 15:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Als je nu nog niet kunt zien welke auto het beste werkt op dit circuit kun je beter stoppen met kijken.
Ban op obd zal enorm schelen, die werkt gewoon niet goed bij de ferrari motoren, daarom won alonso silverstone ook.quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:06 schreef Fir3fly het volgende:
Ferrari weer hopeloos traag.
Die 2012 auto moet wel iets speciaals zijn.
Nee, je zegt Red Bull.quote:
Wellicht, maar op dat moment in het seizoen werkte de auto sowieso wel goed. Met een beetje geluk hadden er meer overwinningen ingezeten.quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ban op obd zal enorm schelen, die werkt gewoon niet goed bij de ferrari motoren, daarom won alonso silverstone ook.
quote:InfostradaLive Infostrada Sports
Vettel equals Mansell’s record for number of qualifications wins in a singles F1 season (14). Mansell set the record in 1992. #F1
Hij probeert hier ook een voorwiel kwijt te raken.quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:22 schreef M.Melandri het volgende:
Wat was Massa overigens weer aan het afsnijden, deed hij in India ook constant.
Correctquote:Op zaterdag 12 november 2011 15:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Alleen was het seizoen van Mansell volgens mij 3 races korter?
Poles is makkelijk, gewoon in percentages rekenenquote:Op zaterdag 12 november 2011 16:23 schreef 0634 het volgende:
Daarom. Beetje flauw record. Ze halen nu ook meer punten... Duhhhh...
Supermooiquote:Op zaterdag 12 november 2011 21:15 schreef wimderon het volgende:
Zoals Coulthard ook al opmerkte, knippert ie uberhaupt wel?
En dat kijken meteen na de streep
quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:15 schreef wimderon het volgende:
Zoals Coulthard ook al opmerkte, knippert ie uberhaupt wel?
En dat kijken meteen na de streep
Ik vrees dat jij meer lol gaat hebbenquote:Op zondag 13 november 2011 11:43 schreef nils7 het volgende:
Ik ga rond crossen in een Evoque![]()
dus ik mis helaas de race vrees ik hahaha
Daarom.. maat je van me test auto's (en dan de luxurere/snellere varianten)...quote:Op zondag 13 november 2011 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij meer lol gaat hebben
Zag 'm 2 weken geleden al rijden, wat een afzichtelijk ding zeg.quote:Op zondag 13 november 2011 11:49 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daarom.. maat je van me test auto's (en dan de luxurere/snellere varianten)...
En ik wilde deze heel graag zien...
Dit wordt 'm voor straks en ik geloof dat alle toeters en bellen er op zitten![]()
[ afbeelding ]
Oquote:Op zondag 13 november 2011 11:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zag 'm 2 weken geleden al rijden, wat een afzichtelijk ding zeg.
Ik ben bang dat je gelijk zult gaan hebbenquote:Op zondag 13 november 2011 11:01 schreef Tarado het volgende:
Ga uiteraard kijken straks maar ik heb niet het idee dat het een geweldige race gaat worden
ja soms word ik alleen wild want dan gaat hij als VIP naar de GP van Belgie en dan vergeet ie mijquote:
Ik weet niet of je daar zo ongelukkig over moet zijn want maat is nog altijd beter dan billenmaatquote:Op zondag 13 november 2011 12:11 schreef nils7 het volgende:
[..]
ja soms word ik alleen wild want dan gaat hij als VIP naar de GP van Belgie en dan vergeet ie mij
Een van de betere van dit seizoen..quote:Op zondag 13 november 2011 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Zo, na wat drukke tijden, veel bier en vreten, en een ring aan de linkerhand extra zijn we weer terug om wat F1 te kijken![]()
Was de quali de moeite om nog te kijken straks?
Gefeliciteerdquote:Op zondag 13 november 2011 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Zo, na wat drukke tijden, veel bier en vreten, en een ring aan de linkerhand extra zijn we weer terug om wat F1 te kijken![]()
Was de quali de moeite om nog te kijken straks?
Dank Uquote:Op zondag 13 november 2011 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, geen huwelijksreis?
Dat ding boven het vizier? Dat is om ongelukken zoals die van Massa van 2009 te voorkomen.quote:Op zondag 13 november 2011 13:03 schreef nils7 het volgende:
wat zijn die dingen tegenwoordig op 't vizier?
Eddie ziet er dan ook altijd uit als een clownquote:Op zondag 13 november 2011 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Jordan begint meteen even met zijn potsierlijke inschattingen van vorig seizoen goed te praten met de stelling dat Vettel sinds het WK ontzettend veranderd is.
ja en.nee, ik had nu wel een race verwachtquote:Op zondag 13 november 2011 14:05 schreef RingBewoner het volgende:
Yesyesyesyesyes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vettel er af!!!!!!!!!!!!!!
Eindequote:Op zondag 13 november 2011 14:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk
Gaat het toch nog leuk worden als Vettel door het veld heen moet.
Amen...quote:
Nee, sm-kelder.quote:Op zondag 13 november 2011 14:12 schreef jasper_kock het volgende:
was dat het rookhok, waar al die mensen op elkaar gedrukt stonden?
Uitbater: Max Mosley?quote:
Heb even niet opgelet, wat zei hij dan?quote:Op zondag 13 november 2011 14:14 schreef franklop het volgende:
die theorie van Coulthard, zou ook nog best kunnen
Nee, op de onboard zie je direct dat de linkerband omhoog komt.quote:Op zondag 13 november 2011 14:14 schreef franklop het volgende:
die theorie van Coulthard, zou ook nog best kunnen
Vond ik ook een mooie opmerking.quote:
Di Resta staat op de hardere banden.quote:Op zondag 13 november 2011 14:18 schreef LWD-Godius het volgende:
Sutil kan het ritme van Mercedes GP volgen maar Di Resta is 0,5 - 1 sec per ronde langzamer op een of andere reden. Misschien iets te verdedigend rijden tov Buemi.
Ok, wist ik niet. Bedankt voor de info.quote:Op zondag 13 november 2011 14:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Di Resta staat op de hardere banden.
Tis net stuivertje wisselenquote:Op zondag 13 november 2011 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Leuk die DRS om inhaalacties mee ongedaan te maken...
Daar dacht ik ook aan.quote:Op zondag 13 november 2011 14:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat ze de logische tactiek nog niet doorhebben zeg. Niet je DRS op het eerste rechte stuk gebruiken, wel op de tweede en je bent er voorbij.
Spijtig dat Vettel al na 300 mtr eruit lag, anders had hij zich ook nog wel kunnen mengen bij deze titanen gevechten.quote:Op zondag 13 november 2011 14:46 schreef ElmarO het volgende:
[..]
We zijn allemaal verstijfd door de spannende race die zich aan het voltrekken is.
Hij ruikt natuurlijk de overwinning nu Vettel eruit ligt.quote:Op zondag 13 november 2011 14:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En die Malle Donna actie in de pit tunnel
quote:Op zondag 13 november 2011 14:53 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hij ruikt natuurlijk de overwinning nu Vettel eruit ligt.
Zag dat ook pas net staanquote:Op zondag 13 november 2011 15:00 schreef Sally het volgende:
Iemand meegekregen waarom Jerome eruit ligt?
Geen idee. Commentaar bij de live timing geeft ook geen reden waarom.quote:Op zondag 13 november 2011 15:00 schreef Sally het volgende:
Iemand meegekregen waarom Jerome eruit ligt?
Sterker nog, er staat niet eens dattie is uitgevallen in het commentaarquote:Op zondag 13 november 2011 15:02 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Geen idee. Commentaar bij de live timing geeft ook geen reden waarom.
Laten we zeggen dat de race een goede concurrent is voor Valencia.quote:Op zondag 13 november 2011 15:33 schreef nils7 het volgende:
Heb ik mij meer vermaakt met de Evoque?
Of heb ik wat gemist... zal je net zien DE race van 't jaar hahaha
Mss vanwege de vele off-camberbochten?quote:Op zondag 13 november 2011 15:42 schreef LWD-Godius het volgende:
Jezus, wat staat er flinke camber op de voorbanden van Lewis.
Wat?quote:Op zondag 13 november 2011 15:36 schreef nils7 het volgende:
Wat een super ding trouwens... alleen 80.000 euro
`Voor de geld kleed je ook een leuke 5 aan
had besloten een proefrit te maken met een Evoque ipv de race te kijken hahahahaquote:
Ah, oké. Tof!quote:Op zondag 13 november 2011 15:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
had besloten een proefrit te maken met een Evoque ipv de race te kijken hahahaha
http://www.vipbox.tv/watc(...)race---time-est.htmlquote:Op zondag 13 november 2011 15:47 schreef Sally het volgende:
Iemand de link naar de Red Button? Zit op een andere computer...
quote:Op zondag 13 november 2011 15:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
http://www.vipbox.tv/watc(...)race---time-est.html
Hij zei het!!quote:Op zondag 13 november 2011 15:42 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik hoor Jordan dalijk alweer: ''I always knew that Lewis would be back on top of his game at the end of this season. This is the Lewis we want to see...........'''
Je weet waar hij dat voor doet? Droeftoeter.quote:
Watquote:Op zondag 13 november 2011 15:52 schreef RingBewoner het volgende:
Je weet waar hij dat voor doet? Droeftoeter.
Movember als ik mij niet vergis. Je kan je snor laten groeien en laten sponsoren. Geld dat je dan inzamelt is voor onderzoek naar prostaatkanker.quote:
Tof dat je dan direct met droeftoeter begint te gooienquote:Op zondag 13 november 2011 15:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Movember als ik mij niet vergis. Je kan je snor laten groeien en laten sponsoren. Geld dat je dan inzamelt is voor onderzoek naar prostaatkanker.
Dit soort dingen moet je geen grappen over maken. Wacht maar totdat jij de diagnose krijgt. Dan heb je er ook wel wat meer respect voor.quote:Op zondag 13 november 2011 15:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Tof dat je dan direct met droeftoeter begint te gooien
Dude, ik wist helemaal niet waarom dat ie dat deedquote:Op zondag 13 november 2011 16:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je geen grappen over maken. Wacht maar totdat jij de diagnose krijgt. Dan heb je er ook wel wat meer respect voor.
Wist ik ook niet, Goed initiatief.quote:Op zondag 13 november 2011 15:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Movember als ik mij niet vergis. Je kan je snor laten groeien en laten sponsoren. Geld dat je dan inzamelt is voor onderzoek naar prostaatkanker.
Moet je volgende keer misschien eerst even nadenken voordat je gewoon dom reageert.quote:Op zondag 13 november 2011 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dude, ik wist helemaal niet waarom dat ie dat deedJe bent de eerste die iets zei over dat hele Movember gedoe, wist begod niet wat dat was
![]()
Respect is er genoeg, aangezien Opa 3 jaar terug is overleden eraan. Zoals ik al zei, tof dat je direct met woorden begint te gooien
Ow ja, want een man kan geen snor laten staan voor de flauwekulquote:Op zondag 13 november 2011 16:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Moet je volgende keer misschien eerst even nadenken voordat je gewoon dom reageert.
Ja inderdaad keer op keer de snelste rondequote:Op zondag 13 november 2011 15:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Webber laat nog even de superioriteit van de Red Bull zien vandaag?
Ja, een fantastische race van hem begreep ik: De man die je versloeg in de kwalificatie valt na 2 bochten uit en je teamgenoot zijn auto doet het niet goed zodat je alleen een Ferrari achter je moet houden die het hele weekeind niet mee kon komen.quote:Op zondag 13 november 2011 15:42 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik hoor Jordan dalijk alweer: ''I always knew that Lewis would be back on top of his game at the end of this season. This is the Lewis we want to see...........'''
Doe eens rustig, idioot. De beste man heeft toevallig niet meegekregen dat die snor deze maand een betekenis zou kunnen hebben.quote:Op zondag 13 november 2011 16:08 schreef HolBewoner het volgende:
[..]
Moet je volgende keer misschien eerst even nadenken voordat je gewoon dom reageert.
twitter:F1Times twitterde op zondag 13-11-2011 om 16:32:48Red Bull suspect Vettel's floor may have rubbed against the tyre and caused the puncture. #F1 reageer retweet
Een battle tussen de 3 snelste coureurs, ofterwel Vettel eerste, Hamilton tweede, Alonso derde... alsof we Vettel nog niet genoeg hebben zien winnen.quote:Op zondag 13 november 2011 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
Mooie race, snap niet da mensen een kunstmatige race zoals in canada leuker vinden maargoed. Jammer dat Vettel uitviel, had graag een mooie battle tussen de snelste 3 coureurs van de grid gezien, ook mooi om te zien hoe Alonso en Hamilton, totdat ze naar primes gingen, elkaar aan het pushen waren. In het middenveld een geweldige race van Sutil en Kovalainen die heel goed mee kon komen.
Zoals de meeste overwinningen van Vettel dus.quote:Op zondag 13 november 2011 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:
het maakt het geen fantastische overwinning, maar een hele makkelijke en suffe.
Als je puur naar de uitslag kijkt weet je idd niet beter, maar als je de rondetijden bekijkt hebben deze 2 coureurs het vandaag echt heel goed gedaan. Sutil die constant in gevecht was met Schumacher in zijn snellere Mercedes en Kovalainen die met zijn inferieure Lotus Trulli even op een ronde zet en op 3sec van Senna eindigt noem ik toch zeer knap hoor.quote:Op zondag 13 november 2011 20:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Een battle tussen de 3 snelste coureurs, ofterwel Vettel eerste, Hamilton tweede, Alonso derde... alsof we Vettel nog niet genoeg hebben zien winnen.
Daarnaast is Kovalainen toch een plek voor Trulli geëindigt en Sutil was sneller dan Di Resta dus 8ste.
Vettel was met 2 vingers in de neus weer weggereden. Hamilton was niet echt aan het pushen volgens mij, voornamelijk banden sparen en het gat op minimaal 3 seconden proberen te houden.quote:Op zondag 13 november 2011 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
Mooie race, snap niet da mensen een kunstmatige race zoals in canada leuker vinden maargoed. Jammer dat Vettel uitviel, had graag een mooie battle tussen de snelste 3 coureurs van de grid gezien, ook mooi om te zien hoe Alonso en Hamilton, totdat ze naar primes gingen, elkaar aan het pushen waren. In het middenveld een geweldige race van Sutil en Kovalainen die heel goed mee kon komen.
Maar toch zie ik liever HRT, Virgin, Lotus en STR verdwijnen en bij de overige teams een derde racecoureur komen. Dan hou je 7x3=21 coureurs over en meer strijd vooraan, hoop ik dan maar.quote:Op zondag 13 november 2011 20:22 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als je puur naar de uitslag kijkt weet je idd niet beter, maar als je de rondetijden bekijkt hebben deze 2 coureurs het vandaag echt heel goed gedaan. Sutil die constant in gevecht was met Schumacher in zijn snellere Mercedes en Kovalainen die met zijn inferieure Lotus Trulli even op een ronde zet en op 3sec van Senna eindigt noem ik toch zeer knap hoor.
Tja, priveteams horen gewoon bij de Formule 1 dat is al jaren zo, anders kun je net zo goed alleen met de 4 topteams gaan rijden, de rest is budgetair gezien toch kansloos.quote:Op zondag 13 november 2011 20:33 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar toch zie ik liever HRT, Virgin, Lotus en STR verdwijnen en bij de overige teams een derde racecoureur komen. Dan hou je 7x3=21 coureurs over en meer strijd vooraan, hoop ik dan maar.
Zo dominant was Vettel dit weekend niet, hij gaf zelf ook aan dat de RB7 op dit circuit iets minder is, maar helaas zullen we niet weten hoe de krachtsverhoudingen in de race waren geweest.quote:Op zondag 13 november 2011 20:30 schreef kepler het volgende:
[..]
Vettel was met 2 vingers in de neus weer weggereden. Hamilton was niet echt aan het pushen volgens mij, voornamelijk banden sparen en het gat op minimaal 3 seconden proberen te houden.
Hier en daar wel leuke gevechten, maar geef mij maar een race zoals in Canada. Daar is verder niks kunstmatigs aan natuurlijk, dat hoort ook bij het racen
Er zaten wel een paar tussen die behoorlijk soepel gingen, maar ik geloof niet dat hij veel overwinningen te danken heeft aan het uitvallen van een voorligger? Jij wel? En Webber had nou ook niet vaak zulke pech dat je dacht, dat is handig voor Vettel, nu kan hij winnen. Bij Button vandaag kon je dat ook niet zonder meer zeggen, maar ik kan er gewoon geen mooie overwinning van maken. Nogmaals, hij heeft prima gereden, maar hij hoefde er nou eenmaal niet zo veel voor te doen.quote:Op zondag 13 november 2011 20:13 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
Zoals de meeste overwinningen van Vettel dus.
Ja, dat dacht iedereen vorige race ook. McLaren zou pole pakken en de overwinning. Maar toch stond Vettel op 1 en reed hij bijna iedereen op een rondjequote:Op zondag 13 november 2011 20:47 schreef M.Melandri het volgende:
Zo dominant was Vettel dit weekend niet, hij gaf zelf ook aan dat de RB7 op dit circuit iets minder is, maar helaas zullen we niet weten hoe de krachtsverhoudingen in de race waren geweest.
De uitslag in Canada werd natuurlijk volledige beďnvloed door diverse SC situaties, Vettel die zijn enorme voorsprong daardoor constant zag verdwijnen. Hiermee wil ik niet zeggen dat de race vandaag geweldig was hoor, maar ik vind het vreemd dat mensen het zo vreselijk saai vonden.
Want Hamilton kon achterover leunen en de zesde versnelling overslaan?quote:Op zondag 13 november 2011 20:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zaten wel een paar tussen die behoorlijk soepel gingen, maar ik geloof niet dat hij veel overwinningen te danken heeft aan het uitvallen van een voorligger? Jij wel? En Webber had nou ook niet vaak zulke pech dat je dacht, dat is handig voor Vettel, nu kan hij winnen. Bij Button vandaag kon je dat ook niet zonder meer zeggen, maar ik kan er gewoon geen mooie overwinning van maken. Nogmaals, hij heeft prima gereden, maar hij hoefde er nou eenmaal niet zo veel voor te doen.
Andersom heeft Vettel natuurlijk ook wel de mazzel gehad dat Hamilton vaak uitviel of terugviel, dat was immers degene die hem had moeten bedreigen omdat hij zowel een gelijkwaardige auto had als dat hij in principe bijna net zo snel is. Maar dat was meestal terwijl Hamilton al achter hem lag en was door de eigen fouten van Hamilton.
Het werd natuurlijk wel vrij voorspelbaar met die overwinningen van Vettel, en ze waren ook echt niet allemaal prachtig, maar meestal moest hij ook gewoon wel foutloos rijden en hard rijden.
In beide gevallen rijdt er iemand voorop naar de finish terwijl de rest moeite doet om bij te blijven. Of dat nou Vettel is met de rest erachter of Hamilton met de rest minus 1 coureur.quote:Op zondag 13 november 2011 20:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zaten wel een paar tussen die behoorlijk soepel gingen, maar ik geloof niet dat hij veel overwinningen te danken heeft aan het uitvallen van een voorligger? Jij wel? En Webber had nou ook niet vaak zulke pech dat je dacht, dat is handig voor Vettel, nu kan hij winnen. Bij Button vandaag kon je dat ook niet zonder meer zeggen, maar ik kan er gewoon geen mooie overwinning van maken. Nogmaals, hij heeft prima gereden, maar hij hoefde er nou eenmaal niet zo veel voor te doen.
Andersom heeft Vettel natuurlijk ook wel de mazzel gehad dat Hamilton vaak uitviel of terugviel, dat was immers degene die hem had moeten bedreigen omdat hij zowel een gelijkwaardige auto had als dat hij in principe bijna net zo snel is. Maar dat was meestal terwijl Hamilton al achter hem lag en was door de eigen fouten van Hamilton.
Het werd natuurlijk wel vrij voorspelbaar met die overwinningen van Vettel, en ze waren ook echt niet allemaal prachtig, maar meestal moest hij ook gewoon wel foutloos rijden en hard rijden.
Dat dacht helemaal niet iedereen vorig weekend, alleen Hamilton kon Vettel toen een beetje bijbenen in de kwalificatie, maar die was al kansloos door een gridpenalty. Abu Dhabi ligt de McLaren gewoon wat beter met veel langzame bochten.quote:Op zondag 13 november 2011 20:58 schreef kepler het volgende:
[..]
Ja, dat dacht iedereen vorige race ook. McLaren zou pole pakken en de overwinning. Maar toch stond Vettel op 1 en reed hij bijna iedereen op een rondjeWe zullen het nooit weten, maar ik durf met grote zekerheid te zeggen dat Vettel ook deze makkelijk had gewonnen
Saai wil de race niet noemen, maar echt spannend was het ook weer niet
Wat ik begreep van de BBC is dat de Red Bull juist sneller is op de langzamere circuits? Daarom was het ook zo'n verrassing toen Vettel ook domineerde op Monzaquote:Op zondag 13 november 2011 21:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat dacht helemaal niet iedereen vorig weekend, alleen Hamilton kon Vettel toen een beetje bijbenen in de kwalificatie, maar die was al kansloos door een gridpenalty. Abu Dhabi ligt de McLaren gewoon wat beter met veel langzame bochten.
Dan verslaat hij iedereen. Nu is het duf omdat Hamiltons grootste concurrent vóór hem wegvalt, en nog na 2 bochten ook. Dat Alonso dan onverwacht nog een beetje bij kon blijven compenseert dat niet. Daar kan Hamilton dan verder niks aan doen, maar dat maakt het in mijn ogen geen overwinning die prachtig genoemd kan worden.quote:Op zondag 13 november 2011 21:07 schreef BritchesAndHose het volgende:
[..]
In beide gevallen rijdt er iemand voorop naar de finish terwijl de rest moeite doet om bij te blijven. Of dat nou Vettel is met de rest erachter of Hamilton met de rest minus 1 coureur.
In beide situaties is het foutloos en hard de race uitrijden. Maar omdat Hamilton dat doet is het duf? Terwijl het gat wat Vettel normaal gesproken slaat meestal groter is?
Dat is de overwinning ook niet. Net zoals de overwinningen van Vettel waar hij zonder concurrentie naar de finish rijdt dat ook niet zijn.quote:Op zondag 13 november 2011 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar kan Hamilton dan verder niks aan doen, maar dat maakt het in mijn ogen geen overwinning die prachtig genoemd kan worden.
In deze redenatie heeft Vettel een flut-wereldkampioenschap behaald.quote:Op zondag 13 november 2011 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan verslaat hij iedereen. Nu is het duf omdat Hamiltons grootste concurrent vóór hem wegvalt, en nog na 2 bochten ook. Dat Alonso dan onverwacht nog een beetje bij kon blijven compenseert dat niet. Daar kan Hamilton dan verder niks aan doen, maar dat maakt het in mijn ogen geen overwinning die prachtig genoemd kan worden.
Monza komen de teams altijd met een speciale package die afwijkt van de andere circuits en is nou niet echt langzaam te noemen... Kijk maar eens naar de sectortijden dit weekend dan zie je dat McLaren in de laatste sector constant de snelste was, dat zijn alleen maar een paar langzame knikjes.quote:Op zondag 13 november 2011 21:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat ik begreep van de BBC is dat de Red Bull juist sneller is op de langzamere circuits? Daarom was het ook zo'n verrassing toen Vettel ook domineerde op Monza
Maar de topsnelheid van de Red Bulls lag ook nog eens stukken lager dan de McLaren, ze moeten toch ergens sneller zijn?quote:Op zondag 13 november 2011 21:41 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Monza komen de teams altijd met een speciale package die afwijkt van de andere circuits en is nou niet echt langzaam te noemen... Kijk maar eens naar de sectortijden dit weekend dan zie je dat McLaren in de laatste sector constant de snelste was, dat zijn alleen maar een paar langzame knikjes.
ah ok, ik dacht altijd dat ze veel mechanische grip hadden en dus ook sneller waren in de langzame bochten. Blijkbaar zijn er dus heel veel snelle bochtenquote:Op zondag 13 november 2011 21:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In bochten met een hoge snelheid en dus veel downforce.
Lesmo's en parabolica zijn pure downforce bochten, daar won de Red Bull weer heel veel terug, Hongarije was McLaren overigens ook erg sterk en heeft ook veel langzame bochten. Maargoed we zullen het toch niet weten maar ik ben ervan overuigd dat Vettel het hier veel lastiger had gekregen dan in India.quote:Op zondag 13 november 2011 21:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar de topsnelheid van de Red Bulls lag ook nog eens stukken lager dan de McLaren, ze moeten toch ergens sneller zijn?
De spanning was er voor mij persoonlijk enigszins vanaf toen Alonso na de eerste pitstopserie last kreeg van verkeer en zijn achterstand op Hamilton opliep. De reden dat wat mij betreft de spanning om de overwinning wegviel, was dat de Ferrari dit seizoen op de medium/hard compound minder is in vergelijking met de McLaren/Red Bull. En dus ging ik er in mijn hoofd al vanuit dat hij het toch niet zou gaan halen.quote:Op zondag 13 november 2011 20:47 schreef M.Melandri het volgende:
Hiermee wil ik niet zeggen dat de race vandaag geweldig was hoor, maar ik vind het vreemd dat mensen het zo vreselijk saai vonden.
Zou kunnen, maar de RB7 is in vergelijking met de RB6 een wat meer compromisvolle wagen. Ze deden het in vergelijking met 2010 minder in bijvoorbeeld Hongarije, maar dus weer beter op een Monza.quote:Op zondag 13 november 2011 21:19 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat ik begreep van de BBC is dat de Red Bull juist sneller is op de langzamere circuits? Daarom was het ook zo'n verrassing toen Vettel ook domineerde op Monza
Dan wordt McLaren volgend jaar de beste wagen, omdat er veel downforce verloren gaat door het verbod op de geblazen diffuser. Of Newey moet weer wat uit zijn hoge hoed toveren.quote:Op zondag 13 november 2011 22:59 schreef Fir3fly het volgende:
Red Bull heeft de beste aero, McLaren de meeste mechanische grip. Vorig jaar was de Ferrari aan het eind op het gebied van grip beter, maar nu lopen ze achter.
Daarom zo verrassend dat Alonso zo goed mee kon komen vandaag.
Dat hoeft niet per se, Red Bull kan ook gewoon zelf voor mechanische grip gaan. En op Silverstone was Red Bull zonder geblazen diffuser ook gewoon snel.quote:Op maandag 14 november 2011 10:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan wordt McLaren volgend jaar de beste wagen, omdat er veel downforce verloren gaat door het verbod op de geblazen diffuser. Of Newey moet weer wat uit zijn hoge hoed toveren.
Het is vrij makkelijk om te zien in regenraces als het opdroogt. Zo gauw het een beetje tussen nat en droog in ligt gaat die McLaren als een speer (Montreal, Nürburgring, Silverstone). In die omstandigheden is aerodynamica een stuk minder belangrijk en gaat het puur om grip.quote:Op maandag 14 november 2011 15:48 schreef Tarado het volgende:
Mechanische grip vind ik wel een beetje moeilijk te bepalen voor auto's die afhankelijk zijn van aerodynamica, volgens mij zit het verschil toch ook wel in de motoren en kers die bij McLaren gewoon beter zijn.
Dat weet ik dus niet, het kan ook komen omdat McLaren zich kan permitteren door het hogere vermogen van de motor en beter kers rendement met meer vleugel te rijdenquote:Op maandag 14 november 2011 15:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is vrij makkelijk om te zien in regenraces als het opdroogt. Zo gauw het een beetje tussen nat en droog in ligt gaat die McLaren als een speer (Montreal, Nürburgring, Silverstone). In die omstandigheden is aerodynamica een stuk minder belangrijk en gaat het puur om grip.
Ik zeg net dat meer of minder vleugel minder uit maakt in half nat/half droog.quote:Op maandag 14 november 2011 15:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, het kan ook komen omdat McLaren zich kan permitteren door het hogere vermogen van de motor en beter kers rendement met meer vleugel te rijden
En dan is het zo? Daar ben ik dus niet van overtuigdquote:Op maandag 14 november 2011 16:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zeg net dat meer of minder vleugel minder uit maakt in half nat/half droog.
Volgens mij is dit eerder ook al in deze reeks langsgekomen. Maar het is redelijk makkelijk te beredeneren. Slechte omstandigheden = lagere snelheid = minder afhankelijkheid van aerodynamica. Een beetje erg kort door de bocht, maar niet minder waar.quote:Op maandag 14 november 2011 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dan is het zo? Daar ben ik dus niet van overtuigd
quote:Op maandag 14 november 2011 16:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij is dit eerder ook al in deze reeks langsgekomen. Maar het is redelijk makkelijk te beredeneren. Slechte omstandigheden = lagere snelheid = minder afhankelijkheid van aerodynamica. Een beetje erg kort door de bocht, maar niet minder waar.
Uiteraard, aero blijft altijd belangrijk. Maar in die omstandigheden veranderen de verhoudingen een beetje en dat kan al genoeg zijn om een auto (in dit geval McLaren) dan een voordeeltje te geven.quote:Op maandag 14 november 2011 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]Klinkt aardig maar neemt nog steeds niet weg dat er met meer vleugel gereden kan worden door die omstandigheden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |