Soneal is 11 maanden toch? Die hoeft helemaal geen kunstvoeding meer hoor. Je kan prima koemelk geven. Je zou kunnen kiezen om bijvoorbeeld nog een ochtend en avondvoeding te houden??quote:Op donderdag 10 november 2011 08:31 schreef Leandra het volgende:
Ja, on topic maar weer
Ik zit in dubio, aan de ene kant vind ik het nog wel erg prettig, gezellig, makkelijk en vooral goed voor Soneal om hem te voeden, maar de energie die het me kost en vooral de hormonale onbalans die het veroorzaakt breken me zo op.
Het is maar goed dat ik in principe de boodschappen niet doe, want elke keer dat ik dat wel doe sta ik te twijfelen of ik een pak kv mee zal nemen.
Beetje water, thee, aanmaaklimo, diksap, appelsap, melk.. Genoeg drinken te verzinnen. :-)quote:Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Leandra het volgende:
Daarover zit ik ook nog in dubio, hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag, en ik zou die 2 in de middag wel kunnen vervangen, maar dan zal hij toch iets meer moeten hebben dan alleen koemelk lijkt me.
Ik ben er nog niet uit...
En niet schuldig voelen he, volgens mij heb je hem al veel langer gevoed dan dat je had verwacht.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Leandra het volgende:
Daarover zit ik ook nog in dubio, hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag, en ik zou die 2 in de middag wel kunnen vervangen, maar dan zal hij toch iets meer moeten hebben dan alleen koemelk lijkt me.
Ik ben er nog niet uit...
dat vinden er hier 2, soms 3quote:Op donderdag 10 november 2011 10:15 schreef Orea het volgende:
Wel vind ze het tegenwoordig geweldig om als ik me aankleed en in elk geval BH aan heb, in/op mijn borsten te duwen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tussendoor kun je prima wat bij elkaar sprokkelen ja, consequent meer kolven zorgt voor een productietoename.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:02 schreef Nirak het volgende:
Vraagje dames.. Hoe kolven jullie vooruit voor die eerste dag dat je er niet bent?
Heb nu 2x na het voeden een borst leeg gekolft om de harde plekken eruit te krijgen en haal er dan nog 80 cc uit, dat vul ik dan aan met de andere borst tot 100 cc, want heb begrepen dat dat 1 voeding is?
Kan ik dit vaker doen (keer of 2 per week max?) of adviseren jullie anders?
Ah oke, dan hou ik even 100 cc aan en gaan we vanavond eens proberen wat hij uit de fles drinkt..quote:Op donderdag 10 november 2011 15:08 schreef WupWup het volgende:
Nirak, aan borstvoeding zit geen limiet wat ze mogen drinken. Probeer uit te vinden wat jouw kind uit de fles drinkt en hou dat aan als richtlijn. Mijn dochter bijvoorbeeld heeft tot anderhalf jaar nooit meer dan 80cc per keer gedronken. Maar er zijn hier ook kindjes die graag 150cc willen.
Hoe kom je aan die harde plekken na een voeding?
Kan ik idd eens proberen jaquote:Op donderdag 10 november 2011 20:57 schreef WupWup het volgende:
Klinkt alsof je een beetje overproductie hebt. Dat is normaal de eerste tijd, rond 6 weken stabiliseert dat. Maar wees in elk geval alert op dreigende borstontsteking, stagnerende groei of krampen. Die hevige toeschietreflex kun je een beetje temperen door de eerste melk weg te laten lopen, bijvoorbeeld in een hydrofiel of als je goed kunt mikken in een bakje. Als de stroom afneemt, leg je baby weer aan. Tegen de zwaartekracht in voeden kan ook helpen. Jij op je rug, baby bovenop.
Lolquote:Op donderdag 10 november 2011 21:13 schreef Vanyel het volgende:
Lukte mij om dezelfde reden ook niet. Daar is niet tegenop te stutten.
ontzettend!quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:34 schreef WupWup het volgende:
Prima hoor, niks bijzonders. Emma drinkt 3-5 keer per etmaal momenteel, waarvan 1-2 keer 's nachts. Een voeding duurt meestal nog geen 4 minuten. Saai zijn we he.
niet vragen gewoon doen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:47 schreef Sandous het volgende:
Mag ik ook meeposten, hier ook fulltime aan de bv!
Maar het valt niet mee, hij geniet er niet vanpaar slokken, schreeuwen, overstrekken, zn nagels in mn borst, en keihard zuigen... Maar hij groeit
![]()
![]()
Zal gauw mn uitgebreide verhaal plaatsen, heb wel advies nodig.. Een lactatied. Gesproken, maar niet veel wijzer![]()
Maar de vraag is, mag ik joinen
Oeh, dat is heul zeldzaam dus kun je er nóg meer voor vragenquote:Op zondag 13 november 2011 17:40 schreef Twinkly het volgende:
m00000000h!
Viel tegen, had precies 1 slokje opbrengst
Ik weet het niet. Er kwam op het laatst wel wat dikke slijmerige melk uit. Vanavond nog maar eens proberen.quote:Op zondag 13 november 2011 17:41 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oeh, dat is heul zeldzaam dus kun je er nóg meer voor vragen
Is de plek wel minder nu?
quote:
Hmm, komt ze wel goed aan? Want als haar niet poepen zoveel invloed heeft op haar eetgedrag...quote:Op maandag 14 november 2011 09:03 schreef wickie het volgende:
Asy, het drinken gaat grillig. Ze drinkt steeds 20cc en stopt dan, al dan niet met drama. Ben gemiddeld een uur bezig met voeden.
Ze poept ook slecht, nou ja 1x in de 2 a 3 dagen, maar soms heeft ze er wel echt last van hebben we het idee. Naar mate ze dichter bij het poepfestijn komt, gaat ze ook minder drinken...
We kijken het de komende weken even aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Geert hapt eigenlijk altijd wel een keer aan als we aan 't douchen zijn. (of ik leg 'm zelf aan) terwijl we op papa staan te wachten die hem afdroogt)quote:Op maandag 14 november 2011 22:51 schreef oeke het volgende:
Och Twinks, wat stom zeg, een borstontsteking nu.
Hopelijk ben je snel beter!
En moest de assistente ook een beetje om de huisarts lachen of ging ze helemaal met hem mee?
Leuk dat hij drinkt onder de douche DjMO. Dat heeft Ko eigenlijk nooit gedaan. Komt door het ontbreken van het tepelhoedje schat ik zo in.
ik wilde net zeggenquote:Op maandag 14 november 2011 22:39 schreef WupWup het volgende:
DJMO, mooie foto! en als dat een cup zero is, dan zit ik op min 1 ofzo![]()
Dit waren andere druppels. Volgens mij noemde ze ze 'zure druppels'.quote:Op maandag 14 november 2011 23:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Lidocaine druppels![]()
Mignonne Ik heb pas inwendige oorontsteking gehad , Ik moest aan de AB ..
Achja, we zien wel hoe het gaat! Lena lijkt niet zoveel behoefte te hebben aan drinken overdag. Ze eet goed van haar 'bijvoeding' en lijkt daar genoeg aan te hebben. Ik voed haar nu nog net voor haar middagslaap maar dat is altijd op mijn verzoek.quote:Op maandag 14 november 2011 23:15 schreef Sugarsnap het volgende:
Claudia, Eline is een week ouder dan Lena, maar ik kolf nu zo'n 2 weken niet meer op het werk. Tussen de middag krijgt ze een flesje kv op het kdv, maar thuis drinkt ze toch nog vaak meerdere keren overdag bij me.
Mijn borsten zijn nu zo flexibel dat ze na een dag werken (laatste voeding thuis om 6.30 en weer thuis om 18.00) wel heel vol voelen, maar niet gestuwd.
Klinkt logisch, maar het schiet z'n doel een beetje voorbij. Uiteindelijk geven we dan toch gewoon een flesvoeding. Dan kan ik net zo goed even kolven. Ik heb er niet zo'n moeite mee. Moet ik alleen de kolf even laten nakijken.quote:Op maandag 14 november 2011 23:18 schreef mignonne het volgende:
Claudia dan geef je haar een klein flesje gewone melk voor het slapen gaan? dus niet uit een beker?
Uitwendige kunnen ook erg veel pijn doen, dus de pijn zelf hoeft niet veel te zeggen. Maar je hoort het wel van je huisarts! Ik kon ook geen klap verstaan, dus ik verzeilde van de ene ruzie in de andere met mijn lief.quote:ik heb geen idee van inwendig of uitwendig trouwenst doet verrekte zeer, doet me denken aan de ooronstekingen die ik vroeger wel eens had en ik ben momenteel zo doof als een dakduif
t zou me ook niet verbazen als de huisarts zegt dat mn buis gewoon tijdelijk dicht zit maar dan wil ik wel weten hoe k em weer open krijg
Na de tweede verjaardagquote:Vraagje: wanneer gingen jullie over naar alleen 's ochtends en 's avonds voeden?
Als Geert de borst wil dan issie echt met niets anders tevreden. Gewoon trek kan ik nog wel stillen met een rijstwafel of een tomaatje, maar als hij honger-honger heeft gaat normaal eten hem te langzaam en is het brullen. Ik moet ook echt eerst voeden voor 't eten anders eet ie geen klap en is het alleen maar jengelen van de honger :/quote:Op maandag 14 november 2011 23:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Achja, we zien wel hoe het gaat! Lena lijkt niet zoveel behoefte te hebben aan drinken overdag. Ze eet goed van haar 'bijvoeding' en lijkt daar genoeg aan te hebben. Ik voed haar nu nog net voor haar middagslaap maar dat is altijd op mijn verzoek.
Ik vraag me sowieso af hoe jullie baby's 'vragen' om een voeding? Hier is honger gewoon honger en dan maakt het niet zoveel uit wat ik geef.
Was dat hypo uit de winkel?quote:Op maandag 14 november 2011 22:21 schreef wickie het volgende:
Hij heeft 2 nachten overgegeven. Toen overgestapt op hypo, toen kreeg hij rode bulten, dat werden plekken en dat werden plakkaten, en alleen maar zielig huilen.
Mij werd verteld dat die eigenlijk helemaal niet zo hypo is. Meer ter preventie dan dat het nog zin heeft als er al iets aan de hand is.quote:
Wat cute!quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:47 schreef WupWup het volgende:
Emma klimt op schoot en probeert zich voor het gemak gelijk in de voedingshouding te friemelen, voorzien van het commentaar 'mama dinke, emma mama dinke, lekka!'
quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:47 schreef WupWup het volgende:
Emma klimt op schoot en probeert zich voor het gemak gelijk in de voedingshouding te friemelen, voorzien van het commentaar 'mama dinke, emma mama dinke, lekka!'
Ik ben gewoon meer dan 10 kilo afgevallen met dieeten tijdens borstvoeding.. Volgens mij komen die gifstoffen pas als je extreem snel gaat afvallen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:33 schreef oeke het volgende:
Vanyel, ik dacht ook al, misschien is dat wat je erin stopt wel minder erg dan dat wat ze eruit haalt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vraag me al een tijdje iets af, als je bv geeft wordt je afgeraden om af te vallen vanwege gifstoffen die dan in de melk komen.
Maar hoe zit het met moeders die ongewild afvallen tijdens de bv? Dat hoor je ook vaak. Is de bv dan nog steeds beter dan geen bv geven? Of is het in dat geval beter om te stoppen?
Misschien slaat het nergens op maar het spookt door mijn hoofd.
Hoezo? komt Harry weer voor voedingen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:07 schreef Asyniur het volgende:
Ach jawel hoor Vanyel. Ik was ook gestopt...
Tja, achteraf gezien openbaarde het zich niet laat, wij hadden het laat door. Ze heeft altijd erg veel gespuugd en eczeem (wij dachten schimmel) gehad. Ook de eerste bvmaanden.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:47 schreef oeke het volgende:
Maar Vanyel, heeft ze ook last van wat ze bij jou drinkt? Omdat het zich pas zo laat openbaarde vroeg ik me dat dus af, of de antistoffen en groeistoffen die in je bv zitten niet meer waard zijn dan de melksporen die er van jouw eten in terecht komen.
Ik heb geen idee hoor, ik vraag het me gewoon af.
quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:07 schreef Asyniur het volgende:
Ach jawel hoor Vanyel. Ik was ook gestopt...
Drie voedingen inderdaad waarvan één met de fles als ik er niet ben.quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was dat hypo uit de winkel?
Claudia, heeft Lena nog maar 3 flesvoedingen op een dag?
Melk bedoelde ik inderdaadquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Drie voedingen inderdaad waarvan één met de fles als ik er niet ben.
Ik heb haar net opgehaald omdat ze koorts heeft en ze ligt aan de borst te tutten. Vandaag dus wel een middagvoeding, maar hierna ga ik daar maar mee stoppen.
Ze zat tot voor kort ook nog aan de 5 voedingen maar heeft in één keer de late avondvoeding en nachtvoeding laten vallen. Dan zit je zomaar op 3 voedingen, en de middagvoeding lijkt dus ook niet zo te hoeven van haar. Ze eet verder heel goed en drinken gaat ook best, dus tja, waar zou ze de melk nou zo nodig voor hebben? Uiteindelijk zijn het logische stappen. Omdat ze borstvoeding krijgt had ik alleen niet verwacht dat het zo snel zou gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Melk bedoelde ik inderdaadLijkt zo weinig naast de 5 van Dottir.
Kindje aan de borst kunnen nemen als het zielig is is wel fijn
+1quote:Op dinsdag 15 november 2011 16:26 schreef mignonne het volgende:
Vanyel ik vind je een bikkel, je hebt het wel mooi 9 maanden gedaan, zelf gevoed!
9 maanden op, 9 maanden af. 9 maanden in de buik door jou gevoed, en 9 maanden buiten de buik door jou gevoed. Het cirkeltje is rond, en je hebt het knap gedaan. Misschien laat opgemerkt van de symptomen van Dottir, maar ze heeft wel ook alle benefits van borstvoeding gehad. 18 maanden lang maatwerk joh!![]()
Geniet van je laatste voeding geven, wanneer die ook is.
Klinkt als Reynaudsquote:Op dinsdag 15 november 2011 18:06 schreef Reilain het volgende:
Toch weer ff fijn hier lezen... deed dat soms de eerste maanden maar praatte toen nog niet mee..
Helaas heb ik door erg veel pijn maar 1 week volledig kunnen voeden en daarna nog 3.5 maand eerst 2 en daarna 1 voeding... elke druppel was er toen uitgeperst..
mijn moeder had dit ook... verkeerde doorbloeding in de tepels..
zei van te voren dat ik me niet in alle bochten zou wringen maar had er dus toch veel moeite mee.. Als ik hier dan lees vind ik t toch een gemis...
Wordt het nu ook moeilijker om 's nachts te voeden of bedoel je dat je overdag niet meer veel produceert?quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:46 schreef Pvoesss het volgende:
V. weigert overdag heel vaak de borst (snachts wil die wel)
En ik krijg hem maar niet vaker aan het drinken, ik kan wel leven met alleen snachts alleen ik merk dat mijn productie echt enorm aan het dippen is.. ik baal echt enorm
9 à 10 maanden zeker??quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:46 schreef Pvoesss het volgende:
V. weigert overdag heel vaak de borst (snachts wil die wel)
En ik krijg hem maar niet vaker aan het drinken, ik kan wel leven met alleen snachts alleen ik merk dat mijn productie echt enorm aan het dippen is.. ik baal echt enorm
Het loopt pas op de tijden dat die slaapt en dat is tussen 23:00 en 07:00quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wordt het nu ook moeilijker om 's nachts te voeden of bedoel je dat je overdag niet meer veel produceert?
Je spreekt jezelf nogal tegen in deze post.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:54 schreef becky27 het volgende:
Zat even mee te lezen maar ik heb 4,5 maand op een bijna helemaal lactosevrij/ sojavrij en ei vrij dieet gezeten en vond het helemaal niet moeilijk eigenlijk.
Niet helemaal denk ik want er zullen vast nog kleine beetjes in hebben gezeten. Had het graag langer volgehouden maar mijn eigen koek was op. Ik viel zoveel af dat het ongezond was en ik er gewoon niet tegen kon eten. helaas
Ik heb er nog eens over nagedacht en morgen wordt de laatste. Die laatste wil ik helemaal niet bezig zijn met foto's en mooie plaatjes, ik wil gewoon lekker knuffelen met mijn kind en genieten van haar muppetlachjes. Volgens mij ga ik dat fijner vinden dan proberen het laatste momentje goed te vangen. Mooie foto's heb ik gelukkig al (vind ik).quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:16 schreef Twinkly het volgende:
VanyelWat Mignonne schreef! En veel mooie foto's maken hoor, jij ook fototoestel mee naar bed
Wat fijn dat het lijkt te verdwijnen!quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:22 schreef Twinkly het volgende:
O ja! De verstopping is voor het grootste deel wegDe borst is nog wel gevoelig en aanleggen doet nog steeds verdomd veel pijn
(spruw heb ik nog niet hoor, maar ik houd het angstvallig in de gaten! )
AsyIk kan het me zo goed voorstellen. Zo rot dat het jou zoveel pijn doet.
quote:Regeldagen komen voor rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden.
Probeer erin mee te gaan.. Vaak aanleggen, niet uitstellen. Je productie zal zich met een aantal dagen hebben aangepast en het verdwijnt net zo plotseling als het kwam.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
Hoi hoi lieve meiden, ff navragen hoor.. Liene huilt natuurlijk heel veel,maar de laatste dagen is het alleen nog maar erger, en wordt ze ook snachts vaker wakker. Veel drinken dus. Heb dit niet eerder zo bewust ervaren, maar zouden dit die regeldagen kunnen zijn??? Ze is bijna drie maanden nu..
Pfffffffff ik ben echt helemaal gesloopt...
Das knap. Bij mij duurde het 9 weken, en nu weet ik het zelfs niet altijd zeker. Bij J. gaat als er iets is meteen de sirene op de hoogste stand aan, dus echt verschil zit er niet inquote:Op woensdag 16 november 2011 13:48 schreef Susie het volgende:
Yupp, ze krijgt ook al kunstvoeding erbij, anders red ze het niet. Kleine vreetzak die ze is![]()
ik herken de "ik heb honger" huil gelukkig inmiddels....
Lol!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:39 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Das knap. Bij mij duurde het 9 weken, en nu weet ik het zelfs niet altijd zeker. Bij J. gaat als er iets is meteen de sirene op de hoogste stand aan, dus echt verschil zit er niet in
En dit, want dat maakt het echt een heuuuuul stuk makkelijker!quote:Op woensdag 16 november 2011 15:14 schreef WupWup het volgende:
Ik kon er bij Emma nooit wat van makenBlij dat ze nu kan praten
Ja, das rot, dat komt dan allemaal tegelijk. Lientje kwam vanaf die regelweek ineens 3 keer per nacht ipv 1 keer al die tijd. Ik vond het een pittige week, bij mij duurde het dus ongeveer een week, met soms ook een brulbui.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:18 schreef Beessie-Jen het volgende:
Pff Liene huilt zoveel dat ik de huiltjes inmiddels wel herken...en regeldagen dus, hmm duurt inmiddels ook al drie dagen. Hoop dat het snel weer wat makkelijker gaat, heb zere borsten..
En dan vrijdag ook nog tweede ronde prikjes..
lief dat je er naar vraagt; ik heb gister een gesprek gehad op het werk... ik had deze maand vakantie staan, en die blijft zo staan, en de komende maand ziektedagen.. en dan hebben we in januari weer een gesprek om te kijken hoe het dan gaat. ben wel blij met deze regeling hoor... Ik zie het nu echt nog niet zitten om Liene achter te laten... En ze accepteert ook geen flesjes nog steeds. Gelukkig liet Liene tijdens het gesprek wel even zien waar het om gaat; ze heeft even laten horen hoe oorverdovend ze kan huilen. Niet leuk, maar wel heel duidelijk.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:23 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ja, das rot, dat komt dan allemaal tegelijk. Lientje kwam vanaf die regelweek ineens 3 keer per nacht ipv 1 keer al die tijd. Ik vond het een pittige week, bij mij duurde het dus ongeveer een week, met soms ook een brulbui.
Heb je hoop dat ze snel van haar Kiss af te helpen is, staat daar een bepaalde termijn voor?
Heb je al een idee hoe het met je werk zit, is het allemaal te regelen?
quote:Op donderdag 17 november 2011 06:33 schreef Vanyel het volgende:
Met de fles in bed is ze ook supergezellig
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:50 schreef Twinkly het volgende:
Niels lachte net mijn paarse tepels uit
quote:Op donderdag 17 november 2011 13:50 schreef Twinkly het volgende:
Niels lachte net mijn paarse tepels uit
haha denk dat ze idd zichzelf goed voldrinkt nuquote:Op donderdag 17 november 2011 20:41 schreef WupWup het volgende:
Mondjes spugen is geen probleem, slechts een teken dat je d'r goed hebt afgetankt
neequote:Op donderdag 17 november 2011 21:35 schreef Vanyel het volgende:
![]()
Is toch onlogisch juist? Als ik keelpijn heb wordt t minder als ik veel slik. Maar dan moet ze continu aangekoppeld zijn. Of je daar zin in hebt?
ja dat zeiden ze over reflux ookquote:Op donderdag 17 november 2011 21:49 schreef Nirak het volgende:
Ik las laatst dat borstvoeding verzachtend is voor de keel, dus dan zou je kleine juist minder last moeten hebben..
psiesquote:Op donderdag 17 november 2011 22:11 schreef Poppedein het volgende:
vroeger had dan ook elke huilbaby gewoon last van krampjes...toen waren ze nog simpel!
Moet rechts nu ook weer helemaal opnieuw op gang komen? Aangezien Annicka alleen links dronk?quote:Op vrijdag 18 november 2011 07:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Bij mij duurde het maanden voordat het wegging.
Hier begint ook alles weer opnieuw, tandemen gaat goed, links drinken gaat goed, alleen bij rechts ga ik soms door de grond omdat die nogal gevoelig is en Ayden het nog niet allemaal goed weet...Ik vermoed ook een kloof, door een mislukt experiment met liggend voeden.
Links is veel makkelijker te pakken, dus dat gaat verder prima.
Heb veel mondjes melk terug gekregen, dus het begint te lopen.
Wordt nog steeds gedaan, hoor (dat laten huilen weet ik niet, wel het strakke ritme)! Als ouders er helemaal doorheen zitten kan dat ook echt een oplossing zijn (ken 2 gevallen waarbij dit is gebeurd).quote:Op donderdag 17 november 2011 22:14 schreef Juud79 het volgende:
Sterker nog een huilbaby werd opgenomen in het ziekenhuis na een aantal maanden, daar lieten ze hem/ haar huilen en werd er een strak eet/ slaap ritme aangebracht.... Blij dat we tegenwoordig iets meer kennis hebben.
Bijna thuis, dan gaat de kolf erop.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:09 schreef Asyniur het volgende:
Oi Vanyel, wel voorzichtig zijn hoor!
Desnoods wat eerder naar huis. Als je een borstontsteking oploopt, ben je verder van huis.
Ik was niet op werkquote:Op vrijdag 18 november 2011 17:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
Kan je op je werk niet kolven vanyel???
Maar ja, ik denk dat Larissa dan misschien nog meer vast voedsel moet krijgen voordat we hiermee kunnen beginnenquote:Als je je baby een ander soort melk wilt geven, kun je vanaf de leeftijd van zes maanden gewone koemelk geven, zolang dit niet zijn enige voedsel is. Sterker nog, als de baby aanzienlijke porties gevarieerd vast voedsel eet, en drie tot vier keer per dag borstvoeding krijgt en goed groeit, volstaat volle of halfvolle koemelk wel, maar is niet noodzakelijk. Dat we denken dat baby's tot negen of twaalf maanden kunstvoeding moeten krijgen is een gevolg van de succesvolle marketing van de kunstvoedingsfabrikanten. Aanbevelingen van de Canadese Vereniging van Kinderartsen en de Amerikaanse Academie van Kinderartsen om baby's tot hun eerste verjaardag kunstvoeding zouden moeten krijgen, zijn te beperkt. Ze zijn vergeten dat baby's ook na zes maanden borstvoeding -kunnen- krijgen.
Nee, helemaal niet gehad ook. Er is borstgewijs (groei, uiterlijk, whatever) nog niks veranderd sinds ik zwanger ben en ik voed ook nog pijnloos.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:09 schreef Asyniur het volgende:
Webkim, mooi hoor!
Heb jij geen last van je tepels?
idd, een spijkerbroek trek ik 'm meestal wel uit. Maar op dit moment draagt hij nog meest stoffen broekjes .. En dan, als ik naar boven ga met hem, word hij bij neerleggen onherroepelijk wakker, dus dan heb ik sowieso nog de tijd om 'm uit te kleden tot rompertje ...quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:46 schreef mignonne het volgende:
Pyjama's zitten nog niet helemaal in ons systeem
ze valt zo vaak s avonds op schoot in slaap, dat het regelmatig voorkomt dat ze dan nog niet omgekleed is. Zolang ze iets comfortabels aanheeft vind ik het best
zelfde hierquote:Op zaterdag 19 november 2011 22:12 schreef Ssserpente het volgende:
Ik had tijdens mn zwangerschap altijd twee verschillende substanties: geel en doorzichtig. Het was dus echt zo dat er een druppel doorzichtige en een druppel gele vloeistof naast elkaar uit mn tepel kwamen.
De emulgator miste nog of zo.
Volgens mij weet ik waar je op doelt, maar Ayden weigert nietquote:Op zondag 20 november 2011 20:15 schreef mignonne het volgende:
GWS misschien zeg ik iets heel raars nu, maar is je rechterborst ooit wel eens nagekeken door de huisarts?
Ik heb wel eens gelezen dat stelselmatig eenzijdig borstweigeren wel wat aandacht van de huisarts verdient. Niet altijd zozeer voor het kind, maar wel voor jou en je borst.
Misschien ben je allang ervoor bij de huisarts geweest, in dat geval heb k niets gezegd. En ik wil je zeker niet bang maken ofzoiets maar ik zou het toch aanraden voor de zekerheid.
verrek je hebt gelijkquote:Op zondag 20 november 2011 21:00 schreef WupWup het volgende:
[..]
Volgens mij weet ik waar je op doelt, maar Ayden weigert niet
oh dan heb ik het gewoon helemaal verkeerd begrepen, ik dacht dat Annicka nooit rechts had willen drinken. my bad.quote:Op zondag 20 november 2011 21:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het was trouwens niet zo dat Annicka weigerde van rechts te drinken, maar ze ontwikkelde wel een voorkeur voor links. En aangezien ik dat óók had, heb ik weinig gedaan om het tegen te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |