abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104191664
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
pi_104191718
True, dat schiet er nog wel eens bij in, maar t is nu 10 november, als t juli wordt dan kan t er nog niet lang ingestaan hebben toch?! ;)
Edit: nog geen 24 uur... de schande valt mee :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104191793
:D nee 't is ook echt nog maar net 24 uur bekend :P (bij mij ook :'))
pi_104191835
Maar dan wordt het ergens in de buurt van de 15de juli?
Heb je 2 zomerkindjes O+
Edit: ik zie in Z&G net de 21ste, dan heb je een hele snelle positieve test toch?

Ik had 2 jaar geleden de 17de als uitgerekende datum en had op de verjaardag van B een de positieve test, en die is overmorgen jarig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104191862
21 juli! :D met een beetje mazzel krijgt Leia haar broer of zus voor haar verjaardag :') (28 juli) of M (25 juli)... al denk ik dat ik weer eerder beval, maar we zien wel!

Om even on-topic te blijven: weer een mini aan de borst! Can't wait!! O+
pi_104191915
Ja, on topic maar weer :@

Ik zit in dubio, aan de ene kant vind ik het nog wel erg prettig, gezellig, makkelijk en vooral goed voor Soneal om hem te voeden, maar de energie die het me kost en vooral de hormonale onbalans die het veroorzaakt breken me zo op.
Het is maar goed dat ik in principe de boodschappen niet doe, want elke keer dat ik dat wel doe sta ik te twijfelen of ik een pak kv mee zal nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104193025
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 08:31 schreef Leandra het volgende:
Ja, on topic maar weer :@

Ik zit in dubio, aan de ene kant vind ik het nog wel erg prettig, gezellig, makkelijk en vooral goed voor Soneal om hem te voeden, maar de energie die het me kost en vooral de hormonale onbalans die het veroorzaakt breken me zo op.
Het is maar goed dat ik in principe de boodschappen niet doe, want elke keer dat ik dat wel doe sta ik te twijfelen of ik een pak kv mee zal nemen.
Soneal is 11 maanden toch? Die hoeft helemaal geen kunstvoeding meer hoor. Je kan prima koemelk geven. Je zou kunnen kiezen om bijvoorbeeld nog een ochtend en avondvoeding te houden??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_104193553
Daarover zit ik ook nog in dubio, hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag, en ik zou die 2 in de middag wel kunnen vervangen, maar dan zal hij toch iets meer moeten hebben dan alleen koemelk lijkt me.

Ik ben er nog niet uit...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 10 november 2011 @ 10:03:57 #9
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104193561
Dus dat, dat zou ik ook doen Leandra, 's ochtends en 's avonds lekker op bed voeden en dan overdag een bekertje melk geven. Kan ie ook mooi uit een bekertje of rietjesbeker leren drinken.

Ik zou makkelijker overstappen op koemelk dan dat ik kunstvoeding in mijn kind zou stoppen, gek genoeg.
pi_104193596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Leandra het volgende:
Daarover zit ik ook nog in dubio, hij krijgt nu nog 4 voedingen per dag, en ik zou die 2 in de middag wel kunnen vervangen, maar dan zal hij toch iets meer moeten hebben dan alleen koemelk lijkt me.

Beetje water, thee, aanmaaklimo, diksap, appelsap, melk.. Genoeg drinken te verzinnen. :-)
  donderdag 10 november 2011 @ 10:07:02 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104193648
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:03 schreef Leandra het volgende:

En niet schuldig voelen he, volgens mij heb je hem al veel langer gevoed dan dat je had verwacht. :*
pi_104193742
Thnx dames, ik kijk wel even, voorlopig modderen we denk ik nog even door...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104193775
Gek idee he, Leandra, om hem ineens iets anders te drinken te geven. Tenminste dat is toch een weer een stap. Maar inderdaad er is genoeg drinken te kiezen zonder kv te nemen. :Y

Ik vroeg Ko net of hij nog wist dat hij bij mama melk dronk en hij zei ja. (20 weken geleden nog) Dus ik was helemaal ontroerd, zegt hij daarna, ja en papa koffie met melk. :')
Nouja, Orea, ik herken je verlangen dus helemaal, weer een mini aan de borst! *O* O+
Zo'n zin in!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104193834
Ik vind het bizar hoe snel ze het 'vergeten'! Leia heeft 11 maanden live gedronken en tot ongeveer 13 maanden uit de vriezer gehad ;) en toen ze laatst een kindje aan de borst zag (van haar eigen leeftijd) was ze erg gefascineerd! Maar zelf herinneren doet ze volgens mij niet...(nu 15 maanden) Kansen genoeg maar ze heeft na het weigeren destijds nooit meer een poging gedaan.

Wel vind ze het tegenwoordig geweldig om als ik me aankleed en in elk geval BH aan heb, in/op mijn borsten te duwen :')
  donderdag 10 november 2011 @ 10:50:41 #15
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104194741
Ssserpente O+

Ik ben een week geleden gestopt met voeden. Harry graaft wel nog steeds heel enthousiast in mijn decolleté maar verder dan dat gaat het niet (hoewel, van de week een drama-avond en toen was hij wel iets harder aan mijn shirt aan het trekken). Gisteren had mijn man hem nog even bij ons in bed gelegd 's ochtends en ik had geen shirt aan dus ik verwachtte eigenlijk dat Harry wel iets zou willen, maar hij wilde alleen maar stoeien (mijn borsten waren wel onder het dekbed, maar dat was voorheen nooit een belemmering, gewoon wegtrekken die dekens ;) ).
Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd of hij het nog 'weet' en of hij nog 'weet' hoe het moet...

Ik verheug me inderdaad wel op een klein ukkie weer aan de borst in april O+
pi_104194807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:15 schreef Orea het volgende:
Wel vind ze het tegenwoordig geweldig om als ik me aankleed en in elk geval BH aan heb, in/op mijn borsten te duwen :')
dat vinden er hier 2, soms 3 :X
too much info? *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:26:26 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104195690
Mja, ik heb er ook 2 hoor, die graag 'aanbellen' }:|
pi_104195755
:D ja de een zegt tingeling, de ander pepepepe
en de 3e laat ik ff buiten beschouwing }:|
pi_104202818
Vraagje dames.. Hoe kolven jullie vooruit voor die eerste dag dat je er niet bent?
Heb nu 2x na het voeden een borst leeg gekolft om de harde plekken eruit te krijgen en haal er dan nog 80 cc uit, dat vul ik dan aan met de andere borst tot 100 cc, want heb begrepen dat dat 1 voeding is?

Kan ik dit vaker doen (keer of 2 per week max?) of adviseren jullie anders?
pi_104202936
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:02 schreef Nirak het volgende:
Vraagje dames.. Hoe kolven jullie vooruit voor die eerste dag dat je er niet bent?
Heb nu 2x na het voeden een borst leeg gekolft om de harde plekken eruit te krijgen en haal er dan nog 80 cc uit, dat vul ik dan aan met de andere borst tot 100 cc, want heb begrepen dat dat 1 voeding is?

Kan ik dit vaker doen (keer of 2 per week max?) of adviseren jullie anders?
Tussendoor kun je prima wat bij elkaar sprokkelen ja, consequent meer kolven zorgt voor een productietoename.

Voor hoeveel je per voeding kan aanbieding is een soort richtlijntje voor. 120 tot 150 ml x kilo lichaamsgewicht : aantal voedingen op een dag.

Maar het ene kindje drinkt niets uit een fles en wacht gewoon tot mama er weer is en het andere kindje drinkt veel meer uit een flesje omdat het veel makkelijker is dan uit een borst drinken.
pi_104203017
Nirak, aan borstvoeding zit geen limiet wat ze mogen drinken. Probeer uit te vinden wat jouw kind uit de fles drinkt en hou dat aan als richtlijn. Mijn dochter bijvoorbeeld heeft tot anderhalf jaar nooit meer dan 80cc per keer gedronken. Maar er zijn hier ook kindjes die graag 150cc willen.

Hoe kom je aan die harde plekken na een voeding?
pi_104204333
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 15:08 schreef WupWup het volgende:
Nirak, aan borstvoeding zit geen limiet wat ze mogen drinken. Probeer uit te vinden wat jouw kind uit de fles drinkt en hou dat aan als richtlijn. Mijn dochter bijvoorbeeld heeft tot anderhalf jaar nooit meer dan 80cc per keer gedronken. Maar er zijn hier ook kindjes die graag 150cc willen.

Hoe kom je aan die harde plekken na een voeding?
Ah oke, dan hou ik even 100 cc aan en gaan we vanavond eens proberen wat hij uit de fles drinkt..

Krijg meestal de harde plekken tijdens voeden er wel uit gemasseerd, maar mijn borsten hebben zo'n groot aanbod dat meneer hem dus nooit leeg drinkt.. Als ik hem aanleg moet ik ook goed opletten dat hij zich niet verslikt.. En daarom laat hij ook regelmatig los de eerste 3 minuten en dan zie je de melk uit zn mondje lopen en ook letterlijk uit mn borst spuiten..
pi_104219079
Klinkt alsof je een beetje overproductie hebt. Dat is normaal de eerste tijd, rond 6 weken stabiliseert dat. Maar wees in elk geval alert op dreigende borstontsteking, stagnerende groei of krampen. Die hevige toeschietreflex kun je een beetje temperen door de eerste melk weg te laten lopen, bijvoorbeeld in een hydrofiel of als je goed kunt mikken in een bakje. Als de stroom afneemt, leg je baby weer aan. Tegen de zwaartekracht in voeden kan ook helpen. Jij op je rug, baby bovenop.
pi_104219788
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:57 schreef WupWup het volgende:
Klinkt alsof je een beetje overproductie hebt. Dat is normaal de eerste tijd, rond 6 weken stabiliseert dat. Maar wees in elk geval alert op dreigende borstontsteking, stagnerende groei of krampen. Die hevige toeschietreflex kun je een beetje temperen door de eerste melk weg te laten lopen, bijvoorbeeld in een hydrofiel of als je goed kunt mikken in een bakje. Als de stroom afneemt, leg je baby weer aan. Tegen de zwaartekracht in voeden kan ook helpen. Jij op je rug, baby bovenop.
Kan ik idd eens proberen ja :), behalve dat op mn rug voeden.. Mn borsten zijn daar te groot voor (cup H... van huge) dus mn tepel kijkt dan te
ver naar de zijkant.. :')
pi_104220113
Lukte mij om dezelfde reden ook niet. Daar is niet tegenop te stutten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_104220280
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:13 schreef Vanyel het volgende:
Lukte mij om dezelfde reden ook niet. Daar is niet tegenop te stutten.
Lol :') inderdaad niet nee..
pi_104220586
Nirak, ik liet in het begin de melk weglopen of eerder gezegd wegspuiten :')
Dat hielp heel goed. Nakolven of voorkolven zorgde hier voor stuwing, dus snel meegestopt.

Ik ben echt gestopt. Al 2 dagen niet meer gekolfd. Ik merk dat mn hormonen ook gelijk aan t veranderen zijn. Net zoals de vorige keer jeuken mn benen weer verschrikkelijk (geen goeie combi net steunkous..)
Ik word weer een lurker hier :)
Oja en ik heb een medela swing in de aanbieding. Binnenkort in V&A te vinden.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104263493
Wicks, weer een mijlpaal.... Fijn dat het nu achter de rug is, maar ik proef ook wat weemoed. Wat bijzonder dat je zo'n jeuk hebt trouwens!

PM, ineens ben ik heel nieuwsgierig hoe het nu bij jullie is!
pi_104266342
hoe is t bij jullie wup?
:)
pi_104268702
:D Prima hoor, niks bijzonders. Emma drinkt 3-5 keer per etmaal momenteel, waarvan 1-2 keer 's nachts. Een voeding duurt meestal nog geen 4 minuten. Saai zijn we he.
pi_104268804
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:34 schreef WupWup het volgende:
:D Prima hoor, niks bijzonders. Emma drinkt 3-5 keer per etmaal momenteel, waarvan 1-2 keer 's nachts. Een voeding duurt meestal nog geen 4 minuten. Saai zijn we he.
ontzettend!

ik dacht nu gaan we t krijgen enzo but nooo...
:+

just making conversation c_/
fijn dat t goed gaat :)
pi_104269016
Ja, ik heb gewoon echt weinig te vertellen, anders hoor je het wel. Het enige waar ik momenteel mee bezig ben is de vraag of ik ooit wil tandemen en zo nee, laat ik Emma dan zelf spenen of ga ik afbouwen? Maar misschien wel een overbodige vraag, is Emma allang gestopt als we voor een tweede gaan. Bezigheidstherapie :+
pi_104269096
potver mens! mn hart maakte een sprongetje bij je tweede zin :D ik dacht een stiekeme onthulling te lezen.

tsk!

hoe denk je dr nu over? tandemmen en zulks? voor jezelf, dus niet tandemmen an sich
pi_104269347
Ik zie het op dit moment niet zitten. Zwanger voeden lijkt gelijk te gaan met pijn, productie van nul, weerzin van moeder terwijl kind wil doorgaan. Daarom mis ik GWS en BM ook in dit topic, zij doen het wel succesvol. Tandemen an sich, tja, Emma dronk echt zo'n 15-20 keer. En dat was prima. Maar om dan ook nog een peuter erbij te hebben die ook 5 keer wil? Nee, dat is me te veel.
pi_104269492
hm kan me voorstellen.

nouja ik weet niet, voor mezelf kan ik zeggen dat ik het voeden idd ronduit pijnlijk vond soms, dus ik geloof niet dat ik ooit nog eens zwanger zou willen voeden. En die productie van nul idd... maar als je wel wilt tandemmen heb je daar ook niet altijd iets over te zeggen, fons van BM bleef droog drinken toch? maar t kan ook dat je productie na 5 weken al in elkaar klapt zoals bij mij toen en dat je kind er dan ook klaar mee is.

Misschien moet je gewoon maar weer zwanger raken om t te ervaren enzo O-)
pi_104269625
Nou, dat dus niet, want ik wil nog even bedenken of ik Emma zelf wil laten spenen (dus dan kan het zomaar nog een paar jaar duren) of dat ik op mijn initiatief ga afbouwen. En die onthulling ga je niet hier lezen hoor, ik heb geen flauw idee wie er allemaal meelezen ;) en op fb al helemaal niet, want ik weet heel goed wie dáár meelezen :P
pi_104270009
hahahaha verstandig :P ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik t tot de 12 weken min of meer voor me heb gehouden hier en op facebook :D

ja dat van emma zelf laten spenen kan me voorstellen dat je daarover na moet denken. wat nou als ze helemaal niet zo snel wil spenen enzo. Dat bedenk ik me wel eens met jongste, bij de oudste is de keuze om te stoppen een beetje voor mij gemaakt en dat was toen goed zo. Maar voor jongste moet ik ook maar eens gaan bedenken wat ik wil en hoe lang nog. Ik heb altijd geroepen dat ik een jaar wel goed vond, bij allebei. Maar nu weet ik het niet voor de jongste.
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:32:48 #38
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104271721
Wup, thanks for asking! Het gaat best goed! Het aanleggen bleef lastig, maar via twitter heb ik nog wat tips gehad van een lactatiekundige. Dat gaat nu nog beter, gelukkig. Wel blijft een kant een kloofje houden, maar als ik juist aanleg doet dat geen pijn.
Ik gebruik wel nog steeds hydropleisters, naar volle tevredenheid.
Het kolven lukt voldoende sinds ik weer aan het werk ben, de fles is ook geen punt.

Mijn tepels zijn wel echt nog steeds supergevoelig, douchen of zonder pads kleding dragen is niet te doen, is dat herkenbaar?

Overigens slik ik dagelijks lecithine, als preventie tegen een bo. Sindsdien heb ik geen harde plekken meer gehad, dus dat lijkt te werken.

Oftewel in een zin: het loopt aardig! ;)

Waar ik op mijn beurt dan weer benieuwd naar ben, Sannne, hoe loopt het bij jou?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104272455
Mag ik ook meeposten, hier ook fulltime aan de bv!

Maar het valt niet mee, hij geniet er niet van ;( paar slokken, schreeuwen, overstrekken, zn nagels in mn borst, en keihard zuigen... Maar hij groeit O+ O+

Zal gauw mn uitgebreide verhaal plaatsen, heb wel advies nodig.. Een lactatied. Gesproken, maar niet veel wijzer :{w

Maar de vraag is, mag ik joinen :D
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:55:42 #40
94046 PM-girl
pi_104272909
Natuurlijk mag je meedoen!
Fijn dat je zoontje groeit, maar het klinkt alsof er nog wel wat hobbels genomen kunnen worden.

Ik denk als eerste aan spruw, heb je zelf (pijn)klachten? Of zie je witte plekjes in je zoon zijn mondje?

Of zou het overstrekken duiden op een productie die niet goed afgestemd is. Hoe oud is je zoontje? Hoe zijn de poepluiers?

Ik roep maar wat hoor, heb je de site www.borstvoeding.com al eens bekeken? Daar is veel informatie en herkenning te vinden.
*
pi_104274060
Hai, als je kind klokt om het leven met een hoop herrie, *gloek gloek gloek* dan gaat het heel snel toch?
Hij verslikt zich niet, maar echt fijn zal het ook wel niet zijn?

Iemand tips?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_104274190
in t begin? want dat doet lexje ook en verslikt zich dan een keer .. dan haal ik m ff los en leg ik m opnieuw aan..
pi_104274582
Ja, maar daar wordt mn toestroom toch niet minder van?
Tis net alsof ze te vol zitten. Na een poosje gaat het beter. :Y
pi_104274724
dan moet je proberen de druk eraf te kolven en vervolgens aanleggen :)
pi_104274936
Ik had gehoopt op een kolfloos antwoord ;)
Morgen maar eens testen dan. Nu slapen ;)
pi_104275310
PM, fijn dat het beter gaat, maar ik hoop eigenlijk dat het nog beter beter zal worden. Het is je zo gegund :*

Sandous, ik dacht ook eerst aan spruw. Drinkt hij vanaf het begin al zo? Of is dit sinds kort? Is het anders als je een fles aanbiedt met afgekolfde melk?

Vlindur, je zou de ergste druk van get begin voordat je boef weg kunnen masseren, dat hielp hier heel goed.

Hier weer even een flinke dip. Kan het jammergenoeg maar niet uitschakelen die gevoelens. Wies doet het ook steeds slechter met flesdrinken. Het is elke voeding een waar gevecht. En dan heb je al een half uur een krijsend kind vast die honger heeft maar die fles niet drinkt, lees je de kv voedingsverpakking 'geïnspireerd op moedermelk'. Rot op met je debiele slogan dacht ik toen, alsof dat alles goed maakt, dat het erop zou moeten lijken.
Ik werd even witheet van binnen, heb een kort lontje momenteel volgens mij :')
Pfff, wat raar toch, ene dag blij ervan af te zijn, volgende dag boos dat ik gestopt ben / boos op alles.
Tijd om te slapen volgens mij.

Wup, heerlijk toch dat het gewoon lekker gaat :)
Ook mijn hart sloeg even over. Ik dacht echt even, ja zou het :)
En waarom vindt je die jeuk aan mn benen bijzonder? Ik weet niet anders, had ik bij Mette ook, erger toen zelfs.
pi_104275410
Vlindur, kolven is niet nodig hoor. Krijg he makkelijk een trs, misschien al voor je echt aanlegt? Zo ja, gelijk gewoon wegmasseren. Anders heel kort even aanleggen tot trs, dan even afkoppelen en wegmasseren.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 12 november 2011 @ 01:03:30 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104275588
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:47 schreef Sandous het volgende:
Mag ik ook meeposten, hier ook fulltime aan de bv!

Maar het valt niet mee, hij geniet er niet van ;( paar slokken, schreeuwen, overstrekken, zn nagels in mn borst, en keihard zuigen... Maar hij groeit O+ O+

Zal gauw mn uitgebreide verhaal plaatsen, heb wel advies nodig.. Een lactatied. Gesproken, maar niet veel wijzer :{w

Maar de vraag is, mag ik joinen :D
niet vragen gewoon doen.
Heeft je zoontje last van een voorkeurshouding? Is hij (heel) snel ter wereld gekomen? Of heb je last van overproductie?
Dat overstrekken doet me aan Geert denken, die kreeg uiteindelijk diagnose lichte KISS, na een (serie) behandelingen bij een manueel therapeut, voed ik inmiddels ruim acht maanden tot beider tevredenheid ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 12 november 2011 @ 05:49:08 #49
94046 PM-girl
pi_104277978
Wickie, ik kan me je gevoel goed voorstellen, zeker wanneer de fles niet zo goed gaat nu.
Ik kan vanalles schrijven, je hebt namelijk alles op alles gezet om het te doen redden, maar je lijf werkte er niet aan mee. En dat lijkt me gelijk juist het rotte eraan.
Ik hoop dat je eea vlug een plek kunt gaan geven en dat Wies weer goed gaat drinken (wellicht is dit ook een soort regeldag/periode?), zodat je kunt gaan genieten van alles. :*
*
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:54:16 #50
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104279772
Wickie, is het niet een idee om van voeding te switchen of heb je niet het idee dat het aan de smaak vd voeding ligt? Ik weet in ieder geval dat het per merk uitmaakt hoe het smaakt.

Wat waardeloos joh, dat ze zo miept met drinken en wat een geduld zal je moeten uitoefenen. Ik kan me voorstellen dat je er soms behoorlijk gefrustreerd van kan raken. Geen bv 'kunnen' maar wel willen geven en de fles weigert ze dan ook nog eens.... :N
Maakt het ook nog uit wie haar de fles geeft, wellicht voelt ze bij jou spanning oid?

Ik hoop ieder keer als ik een bericht van je lees dat het nu eindelijk allemaal goed gaat. Maar het zijn kleine stapjes de goede kant op, rot hoor. :*
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:53:14 #51
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104280686
Pfff wickie, het wordt er niet echt makkelijker op hè?

Ik was toch gestopt hè? Anderhalve week geleden?
Nou in 1,5 week verleren ze in elk geval niet de drinktechniek :')
pi_104280764
Stiekeme happer?

Ik ga stoppen. Wij zitten sinds vandaag op een voeding per dag. Die ene had ik graag nog even volgehouden, maar Dottir blijkt allergisch voor koemelk. Ik had daar best voor mee willen dieten, maar niet voor één voeding. Dus eind van de week is t waarschijnlijk gedaan.

Doet me meer dan ik had gedacht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:02:33 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104280867
Kan ik me voorstellen Vanyel. Maak maar een paar mooie foto's ter afsluiting O+

Mja, vanmorgen spotte meneer mijn borsten en toen was het hap, een tevreden geluidje en slikslik (daarna was het weer op, maar goed).
pi_104280966
Ik ben ziek. Daar is met de beste wil van de wereld geen mooie foto uit te persen. Van haar aan de borst zonder mijn hoofd heb ik gelukkig best wat mooie.
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:34:01 #55
94046 PM-girl
pi_104281874
Asy, wat leuk!

Vanyel, heel begrijpelijk dat je niet gaat dieeten voor die voeding. Jammer dat je zo moet stoppen.
En beterschap!
*
pi_104309320
Vanyel, wat rot dat je moet stoppen :'( Jullie arme meisje ineens zo'n heftige reactie op koemelk. Hopelijk groeit ze er vlug overheen.

Harry :D O+

Ik heb volgens mij een beginnende BO, nu nog :o Het begon gisteravond met ineens een hele pijnlijke borst. Ik heb Niels slapend aangelegd, ik hield het niet meer uit. Meemasseren lukt niet, mijn borst is te klein om erbij te kunnen. Straks probeer ik het onder de douche.
Edit: ik heb nu ook koorts.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twinkly op 13-11-2011 07:35:35 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104309376
Wat gek dat dat zomaar opeens opkomt. Of was je aan het afbouwen?

Ons meisje reageerde achteraf gezien ws al bijna vanaf het begin (spugen en huidissues), we hebben het alleen nooit herkend..
pi_104309421
Twinks :o Ooo ik voel je pijn :X lekker op bed blijven en als het morgen nog niet minder is, dokter bellen voor antibiotica!
Heb je cold/hot packs? Die kan je warm maken en gebruiken voordat en tijdens Niels drinkt.
Dikke :*

Vanyel :{ :*

Asy :D Hihi die Harry.
pi_104309520
Ik heb net heet gedouched en gemasseerd, maar daarna kwam het niet los.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 13 november 2011 @ 09:27:28 #60
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104309744
Ow Twinks, wat rot zeg! En Niels maar een keer vaker aanleggen?
Beterschap :*

Vanyel, hopelijk voel jij je weer wat beter...

Harry heeft vanmorgen in bed nergens heel erg dringend om gevraagd. Ik had wel een tshirt aangedaan. Hij heeft wat grabbelwerk verricht maar dat doet hij wel vaker ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Asyniur op 13-11-2011 13:07:40 ]
pi_104313013
Twinks :*
  zondag 13 november 2011 @ 12:58:42 #62
94046 PM-girl
pi_104313521
Twinks wat vervelend! Je zou het niet meer verwachten nu, beterschap!
*
pi_104316694
Twinks wat doe je nou?!? Heb je ook een rode / harde plek zitten? Heb je een kolf nodig? Of drinkt Niels goed genoeg?
pi_104317975
Ik snap het ook niet! Toen Niels donderdagmiddag ziek werd heb ik hem wel weer vaker aangelegd en toen hij zich zaterdag beter voelde vanaf 's morgens niet meer. Maar het lijkt me gek dat dat ineens niet meer kan.
Of zou ik gisteravond verkeerd tegen mijn borst hebben geleund op de bank ofzo :?

Ik heb een handkolf en een enkelzijdig electrische kolf, maar nog niet geprobeerd.
Ik weet niet hoe effectief Niels drinkt. Het lijkt vooral op tutten, maar daarna voelt de borst wel leeg.
Er zit een harde plek, duidelijk een bobbel. Vanmorgen voor de spiegel leek het rood, maar sindsdien niet meer gekeken.
pi_104319867
Ja, duidelijk een rode plek nu. Ik ga zo nog een keer warm douchen en san kolven. Ik kan dan alleen de plek niet masseren, die zit bij de schelp.
pi_104319928
Zou kunnen, dat je een gekneusd plekje hebt. Maar daar krijg je in principe geen melkophoping van natuurlijk. Pas wat warmte toe voor het voeden, bijv een wegwerpluier of maandverband vullen met warm water. En probeer die harde plek weg te krijgen, dat is waarschijnlijk de boosdoener.
pi_104320287
Lijkt alsof je productie dan aardig is toegenomen vanaf donderdag en je niet ongestraft wegkomt met plots weer terug naar de oude frequentie ;) Balen man dat je dat hiermee moet bekopen. Heb je nog koorts?
pi_104320684
Ja, nu 38, dus niet zo hoog meer. Ik heb ibuprofen geslikt :)
Ik heb nog steeds hyperborsten dus :P

Nu kolven.
  zondag 13 november 2011 @ 16:56:02 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104320958
Ik zie een melkkoe ):O
Misschien verhandelen op e-bay Twinks? ;)
pi_104322554
m00000000h!

Viel tegen, had precies 1 slokje opbrengst ;)
  zondag 13 november 2011 @ 17:41:49 #71
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104322591
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:40 schreef Twinkly het volgende:
m00000000h!

Viel tegen, had precies 1 slokje opbrengst ;)
Oeh, dat is heul zeldzaam dus kun je er nóg meer voor vragen ;)
Is de plek wel minder nu?
pi_104322660
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2011 17:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Oeh, dat is heul zeldzaam dus kun je er nóg meer voor vragen ;)
Is de plek wel minder nu?
Ik weet het niet. Er kwam op het laatst wel wat dikke slijmerige melk uit. Vanavond nog maar eens proberen.
pi_104323060
Twink, wat zuur op je 'ouwe dag'!
pi_104330931
Ik wil even een *O* hier voor Pigeon zoogcompressen *O*
  zondag 13 november 2011 @ 21:08:21 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104331234
@Twinkly, wat vervelend joh, zoiets verwacht je nu toch helemaal niet? Hoe gaat het nu met je, heb je nog een keer gekolfd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')