abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104155636
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Dus pas in 2014 de invoering van WWNV.
Ja jij kunt het natuurlijk in een dag want jij stoort je niet aan zaken als de realiteit.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_104155742
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.
Ja, hoeveel krijgt iemand met een uitkering en hoeveel iemand die in de haven werkt?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_104155763
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik zou het niet per se voor R_b willen opnemen. Maar dat veel sociale zekerheid in NL valt onder de categorie perverse beloningsprikkel lijkt me zonneklaar.
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_104155791
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  woensdag 9 november 2011 @ 11:46:20 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104155797
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:44 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ja, hoeveel krijgt iemand met een uitkering en hoeveel iemand die in de haven werkt?
Dat hangt natuurlijk helemaal af van de functie die iemand heeft. Maar zoals ik al zei, een beetje gemotiveerde MBO'er (of iemand die tot dat niveau durft op te klimmen) heeft de uitkering van nog geen 1000 in de maand al snel ver achter zich gelaten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_104155863
Blijkbaar werken er geen Nederlanders
pi_104155988
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.
Vast. Maar ik denk niet dat iemand dat krijgt zonder diploma en of goede beheersing van de taal. Waarschijnlijk minder dan de helft van wat jij opschrijft.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_104156384
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb nog geen dag uitkering ontvangen in mijn leven en heb onafgebroken gewerkt sinds ik klaar was met school. Waar ik over lul zijn zgn. stoere internethelden als jij die de wereld door een pannenlap zien en met 2 gebaren alle problematiek denken op te lossen maar in de werkelijkheid niet achter hun buro vandaan durven te komen. Denk nou eens na voordat je blaat, seniel.
blablabla ..... je weet niks :N Dat blijkt wel.
quote:
14s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb al veel eerder geageerd tegen het hedendaagse onderwijs, dat moet naar een hoger plan worden getild. Gezien het niveau van de huidige Uni's en HBO's is hier veel verbetering mogelijk.

Wat dit met het afschaffen van bijstand en overige extra'tjes te maken heeft weet ik overigens niet. Waarschijnlijk weer bedoeld om van de kern van de discussie af te wijken. Veel beproefde tactiek.
  woensdag 9 november 2011 @ 12:04:12 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104156418
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:52 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Vast. Maar ik denk niet dat iemand dat krijgt zonder diploma en of goede beheersing van de taal. Waarschijnlijk minder dan de helft van wat jij opschrijft.
Nee, dat klopt. Dus zal een werkgever meer moeten bieden dan alleen een "hoog salaris". En de vrijblijvendheid moet weg als pijler van ons sociaal beleid.
pi_104156545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:10 schreef t-8one het volgende:
Hahh, 'het grote verontwaardigings en bashen op alles wat een ander kleurtje heeft' topic is hier :)
Altijd toch :P
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_104156842
Lijkt mij juist wel tof om in de havens te werken, beetje schepen kijken enzo :) Tuurlijk is het zwaar werk, maar overal heb je wel fysiek zwaar werk..
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 9 november 2011 @ 12:29:53 #112
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_104157250
Werken in de haven ís vies en zwaar.
pi_104157764
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:42 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Wij kunnen wel om jou lachen
Ik ook om de mensen die denken dat wanneer ze een topic trachten te laten ontsporen.... het probleem niet meer bestaat.

Neemt niet weg dat de allochtonen in Rotterdam blijkbaar niet willen werken in de haven. Afschaffen die bijstand!!
  woensdag 9 november 2011 @ 12:55:44 #114
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104158066
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik ook om de mensen die denken dat wanneer ze een topic trachten te laten ontsporen.... het probleem niet meer bestaat.

Neemt niet weg dat de allochtonen in Rotterdam blijkbaar niet willen werken in de haven. Afschaffen die bijstand!!
Het gaat hier dus niet om de bijstand. Met het afschaffen van de bijstand kom je dus niet heel ver. Gaan er niet meer mensen van werken in die haven van je.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 9 november 2011 @ 13:01:33 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104158264
Wat ik niet begrijp van de sociaaldemocraten die zich graag 'hard' maken om jongeren van een WAJONG of andere uitkering te kunnen blijven voorzien:

Snappen ze niet dat ze uiteindelijk daar die jongeren ook niet mee helpen? Een deel van de jongeren (gelukkig een meerderheid) wil sowieso wel. Een deel heeft een sterkere prikkel (lees duwtje in de rug/trap onder de kont) nodig. Als je dat deel zelf laat kiezen, dan kiezen ze vaak voor die fijne WAJONG van 900 euro zonder sollicitatieplicht. Dat is blijkbaar hun aard.

Maar uiteindelijk is het ook voor die jongeren een slechte zaak. Als ze 10 jaar in zo'n situatie hebben rondgedwaald dan kunnen ze inderdaad niet meer werken, en zouden ze het wel kunnen dan wil geen enkele werkgever ze meer hebben. Geloven sociaal-democraten echt dat ze op deze manier die mensen het gelukkigst maken? Door ze feitelijk levenslang in een afhankelijkheidssituatie te plaatsen? Ik denk namelijk van niet, al denkt zo'n 22-jarige er waarschijnlijk nu anders over.

Zelf zie ik op mijn werk iedere dag een gehandicapte (spastische?) vrouw van een jaar of 28 naar haar bureau strompelen. Zo iemand zal waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor WAJONG, maar heeft er zelf voor gekozen te ontsnappen aan dat circuit. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor haarzelf gewoon een goede keuze was. Gewoon meedoen, je bijdrage leveren en iedere ochtend een reden hebben je bed uit te komen.

Verder snap ik niet dat zo'n kereltje van 22 zoals gisteren te zien op de televisie zich niet schaamt om die uitkering aan te nemen. Terwijl er werk genoeg is en er mensen zijn die veel ouder en fysiek veel slechter zijn die wel werken (en dus ook aan zijn uitkering meebetalen).

Hoe doen sociaal-democraten (PVDA'ers) dat met het opvoeden van hun eigen kinderen dan? Mogen die ook kiezen tussen extra zakgeld of een krantenwijk nemen, waarvan ze dan een deel moeten inleveren?
The End Times are wild
pi_104158508
Ze mogen ook keuzes maken toch? Ze zijn geen slaven...
pi_104158588
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef ABombali het volgende:
Ze mogen ook keuzes maken toch? Ze zijn geen slaven...
Jahoor, iedereen mag keuzes maken.
* Kies ik voor een uitkering, dan heb ik te doen wat de overheid mij opdraagt.
* Kies ik voor werk dan bepaal ik zelf mijn leven.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:13:45 #118
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104158608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef LXIV het volgende:
Wat ik niet begrijp van de sociaaldemocraten die zich graag 'hard' maken om jongeren van een WAJONG of andere uitkering te kunnen blijven voorzien:

Snappen ze niet dat ze uiteindelijk daar die jongeren ook niet mee helpen? Een deel van de jongeren (gelukkig een meerderheid) wil sowieso wel. Een deel heeft een sterkere prikkel (lees duwtje in de rug/trap onder de kont) nodig. Als je dat deel zelf laat kiezen, dan kiezen ze vaak voor die fijne WAJONG van 900 euro zonder sollicitatieplicht. Dat is blijkbaar hun aard.

Maar uiteindelijk is het ook voor die jongeren een slechte zaak. Als ze 10 jaar in zo'n situatie hebben rondgedwaald dan kunnen ze inderdaad niet meer werken, en zouden ze het wel kunnen dan wil geen enkele werkgever ze meer hebben. Geloven sociaal-democraten echt dat ze op deze manier die mensen het gelukkigst maken? Door ze feitelijk levenslang in een afhankelijkheidssituatie te plaatsen? Ik denk namelijk van niet, al denkt zo'n 22-jarige er waarschijnlijk nu anders over.

Zelf zie ik op mijn werk iedere dag een gehandicapte (spastische?) vrouw van een jaar of 28 naar haar bureau strompelen. Zo iemand zal waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor WAJONG, maar heeft er zelf voor gekozen te ontsnappen aan dat circuit. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor haarzelf gewoon een goede keuze was. Gewoon meedoen, je bijdrage leveren en iedere ochtend een reden hebben je bed uit te komen.

Verder snap ik niet dat zo'n kereltje van 22 zoals gisteren te zien op de televisie zich niet schaamt om die uitkering aan te nemen. Terwijl er werk genoeg is en er mensen zijn die veel ouder en fysiek veel slechter zijn die wel werken (en dus ook aan zijn uitkering meebetalen).

Hoe doen sociaal-democraten (PVDA'ers) dat met het opvoeden van hun eigen kinderen dan? Mogen die ook kiezen tussen extra zakgeld of een krantenwijk nemen, waarvan ze dan een deel moeten inleveren?
Succes met kiezen voor de WAJONG ^O^ Alleen een pvda lidmaatschap is niet voldoende om die ''te scoren'' er moet iets aantoonbaar mis met je zijn wil je op basis van de WAJONG uit het maatschappelijk leven gehaald worden.

Maar ik ben het er mee eens dat op dit moment de WAJONG niet werkt zoals hij zou moeten werken. In plaats van een vangnet is het een afvoerput geworden waarin de maatschappij haar troep dumpt. Jongeren beseffen niet dat het accepteren van een WAJONG uitkering een diskwalificatie oplevert van hier tot tokio, omdat je als gehandicapt/zwakbegaafd in de boeken terecht komt. Gemeentes (die met beperkte budgetten werken) hebben liever dat jongeren een WAJONG aanpakken dan een bijstandsuitkering, omdat de WAJONG betaald wordt via het UWV. Alleen uiteindelijk is het makkelijker om via de WIJ jongeren weer aan het werk te krijgen dan via het begeleid werken via het UWV, omdat werknemers niet op ''mensen met bagage'' zitten te wachten.

Jongeren kunnen via de WIJ verplicht gesteld worden een traject te volgen binnen de haven van Rotterdam. Als zij dan merken dat zij voor hetzelfde werk geen 700 euro per maand maar 1900 euro per maand binnen hakken dan dunt dat snel uit.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_104158647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef LXIV het volgende:

Ik kan je verhaal zeer goed volgen, maar het is niet alsof de PvdA hier alleen voor verantwoordelijk is geweest. In het verleden hebben de VVD, D66, CDA, LPF en nu dan de PVV ook niet gezorgd voor ingrijpende maatregelen in de bijstand / uitkeringen. Goed, de Wajong gaat nu dan eindelijk op de schop, maar dit is wat mij betreft nog steeds een druppel op een gloeiende plaat.

De laatste grote maatregel (wet verbetering poortwachter om de instroom in de WAO in te dammen) heeft goed geholpen en komt juist uit de koker van de PvdA. Je moest eens weten hoeveel mensen ineens spontaan weer beter worden als de 2-jaarstermijn in zicht komt. Vroeger kregen al deze mensen onbeperkt WAO; dat kon toen gewoon nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2011 13:17:18 ]
pi_104158680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:14 schreef Nielsch het volgende:
Je moest eens weten hoeveel mensen ineens spontaan weer worden als de 2-jaarstermijn in zicht komt. Vroeger kregen al deze mensen onbeperkt WAO; dat kon toen gewoon nog.
Helemaal waar, die termijn werkt beter dan welk medicijn dan ook.
pi_104158730
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.

De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren (allochtoon en autochtoon dus) niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:19:47 #122
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104158799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:

[..]

de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren dus niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
Exact ^O^

Het heeft dus niet alleen een imago probleem onder allochtone jongeren, maar onder jongeren in het algemeen. Ook mij zou het werk in de haven niet trekken.

Als je als jongere opzoek bent naar een baantje dan is de diensten of horeca sector een stuk interessanter. Hoewel daar misschien minder werk in te vinden is dan als je elke dag met het busje uit de stad naar de haven zou gaan.
--
pi_104158877
quote:

[..]

Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren (allochtoon en autochtoon dus) niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.

quote:
En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
q
http://www.depers.nl/economie/608969/Pleurt-op-met-je-haven.html
  woensdag 9 november 2011 @ 13:23:39 #124
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104158932
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.

[q]En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
q
[/quote]

En dat maakt het minder erg dat autochtone jongeren het ook weigeren?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 9 november 2011 @ 13:25:16 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104158980
quote:
Succes met kiezen voor de WAJONG ^O^ Alleen een pvda lidmaatschap is niet voldoende om die ''te scoren'' er moet iets aantoonbaar mis met je zijn wil je op basis van de WAJONG uit het maatschappelijk leven gehaald worden.
Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?

Uit die documentaire van gisteren bleek wel degelijk dat jongeren zomaar de WAJONG in konden, zonder dat er iets met ze was. Gemeenten stimuleerden dit zelf om budgettechnische redenen.
The End Times are wild
  woensdag 9 november 2011 @ 13:26:37 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104159023
quote:
Het maakt geen flikker uit of ze autochtoon zijn of allochtoon. Maar als ze gewoon jong en gezond zijn dan moeten ze werken of studeren. Maar in ieder geval niet de hele dag op straat rondhangen terwijl ze in de haven om handjes verlegen zitten. Wil je geen zwaar werk doen? Prima, ga studeren of vind een andere baan. Maar ga dan niet je hand ophouden.
The End Times are wild
pi_104159121
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
  woensdag 9 november 2011 @ 13:32:49 #128
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104159211
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?

Uit die documentaire van gisteren bleek wel degelijk dat jongeren zomaar de WAJONG in konden, zonder dat er iets met ze was. Gemeenten stimuleerden dit zelf om budgettechnische redenen.
Natuurlijk schuiven gemeentes liever hun probleemgevallen door naar het UWV dan dat zij zelf bijstand verlenen. Rotterdammers hebben liever dat het UWV het lapt dan dat de Rotterdamse belastingbetaler moet opdraaien voor die kosten. Hoewel uiteindelijk Rotterdam de verantwoordelijkheid heeft om zijn inwoners aan het werk te krijgen. Die verantwoordelijk hebben ze nu weer teruggeschoven naar Den Haag. Waar een verzekeringsarts blijkbaar besloten heeft dat een deel van Rotterdam inderdaad gehandicapt is. Iets dat men in Amsterdam al een tijdje wist ;)

Gelukkig dat in Den Haag er ook een daadkrachtig kabinet zit (zonder pvda) die dit varkentje wel even zal wassen. Kwestie van tijd?
--
  woensdag 9 november 2011 @ 13:34:25 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104159260
quote:
Gelukkig dat in Den Haag er ook een daadkrachtig kabinet zit (zonder pvda) die dit varkentje wel even zal wassen. Kwestie van tijd?
Ik denk dat er pas echt iets gaat gebeuren als de wal het schip keert. Met andere woorden, wanneer het stelsel dusdanig uitgewoond is dat het niet meer op te brengen is en dat 'harde' maatregelen gewoon niet weggewassen kunnen worden.

Voor deze jongeren is het dan te laat.
The End Times are wild
pi_104159289
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Erg hoor. Verschrikkelijk dat middelen zo misbruikt worden. Ik heb verstandelijk gehandicapte clienten die niet eens in de Wajong zitten, maar gewoon aan het werk zijn bij een sociale werkplaats.
pi_104159682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:17 schreef _GdR_ het volgende:
Een maatje van me werkt trouwens in de haven bij de roeiers. boten de haven binnen loodsen enzo. het is dat ik lichamelijk verpest ben door de computer maar ik zou graag zijn werk doen gezien zn belachelijk hoge salaris.
Is ook gewoon prima en goedbetaald werk. Maar goed, bij zo'n loods kom je natuurlijk ook niet 1,2, 3, daar moet je wel wat voor kunnen.

Het is echt niet dat er alleen maar sjouwers nodig zijn. Trouwens 90% is containerschip tegenwoordig, das allemaal automatisch laden en lossen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:50:47 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104159840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Ja.

quote:

[..]

Als reactie op:

quote:

[..]

Je vindt dus, om de een of andere reden, dat er TOCH onderscheid gemaakt mag worden, ondanks dat deze poster juist aangeeft dat het probleem bij alle jongeren speelt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104159903
quote:

[..]

[q]En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
prima maar wat ik bedoel is dat iedereen hier het alleen over allochtone jongeren heeft en daarbij dus negeert dat autochtonen jongeren waar de haven dus blijkbaar niet dat imago probleem heeft ook niet in de haven willen werken ^^
maar goed , het is fok dus allochtoon bashen is de norm ...
pi_104160000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:52 schreef bubalus het volgende:

[..]

prima maar wat ik bedoel is dat iedereen hier het alleen over allochtone jongeren heeft en daarbij dus negeert dat autochtonen jongeren waar de haven dus blijkbaar niet dat imago probleem heeft ook niet in de haven willen werken ^^
maar goed , het is fok dus allochtoon bashen is de norm ...
Het gaat om ALLE jongeren alleen het artikel heeft het over allochtonen dus is het toch logisch dat het zwaartepunt daar ligt??

In een topic over Sinterklaas zou het toch ook onlogisch zijn om om de 2 posts te roepen dat de kerstman ook niet echt is??

Mensen als Lordblabla geven altijd maar al te graag aan dat het OOK Nederlanders treft hoor!!! Nou dat klopt maar daar gaat het niet over.
pi_104160089
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Als reactie op:

[..]

Je vindt dus, om de een of andere reden, dat er TOCH onderscheid gemaakt mag worden, ondanks dat deze poster juist aangeeft dat het probleem bij alle jongeren speelt.
1. Nergens heb ik een kwalificatie gegeven aan het feit zoals dat in het artikel genoemd staat.
2. Ik reageer met de feiten zoals ze in het artikel staan, als antwoord op Bubulas die stelde dat de feiten anders liggen.
quote:
de feiten liggen dan anders ,
De feiten liggen dus helemaal niet anders als ik op het gestelde in het artikel afga.

Jammer dat jij niet kan lezen en mij tegelijkertijd nog dingen in de mond probeert te leggen.
pi_104160110
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:32 schreef Ryon het volgende:

Grapjas. Ik hoop dat je sarcastisch bent?

Juist de laatste ingrijpende verandering waarmee we nog steeds erg veel geld besparen en die tot op de dag van vandaag zieke mensen "magischerwijze" beter maakt op het moment dat er flink op hun salaris wordt gekort (Wet Verbetering Poortwachter) kwam uit de koker van de PvdA.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:59:31 #137
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104160159
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het gaat om ALLE jongeren alleen het artikel heeft het over allochtonen dus is het toch logisch dat het zwaartepunt daar ligt??

In een topic over Sinterklaas zou het toch ook onlogisch zijn om om de 2 posts te roepen dat de kerstman ook niet echt is??

Mensen als Lordblabla geven altijd maar al te graag aan dat het OOK Nederlanders treft hoor!!! Nou dat klopt maar daar gaat het niet over.
Vraag je eens af waarom we zo graag de nadruk leggen op anderen, en wat de gevolgen daarvan zijn.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_104160209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat er pas echt iets gaat gebeuren als de wal het schip keert. Met andere woorden, wanneer het stelsel dusdanig uitgewoond is dat het niet meer op te brengen is en dat 'harde' maatregelen gewoon niet weggewassen kunnen worden.

Dat is meestal pas het moment dat er hard wordt ingegrepen door politici. De korte termijn visie van die lui (over het gehele politieke spectrum) is zo verschrikkelijk stuitend. Zelfde met de HRA, pensioenen, AOW, Wajong, WAO / WIA en noem maar op.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2011 14:01:24 ]
pi_104160257
We hebben het nu trouwens over jongeren, maar ik spreek nog liever over alle Nederlanders. Of je nu 19 of 46 bent, dat moet er niet toedoen.
pi_104160827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:02 schreef Nielsch het volgende:
We hebben het nu trouwens over jongeren, maar ik spreek nog liever over alle Nederlanders. Of je nu 19 of 46 bent, dat moet er niet toedoen.
EENSCH!
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 14:53:09 #141
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104161975
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee hoor. Het merendeel lijdt aan het basisprobleem: verstikking door sociale zekerheid.
Misbruik bedoel je.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104162243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Misbruik bedoel je.
Bij aanwezigheid van sociale zekerheid zal je helaas altijd misbruik hebben.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:04:04 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104162339
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Je moet mensen die niet willen werken die keuze dan ook niet geven
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104162406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:14 schreef alors het volgende:
Alsof autochtone jongeren anders denken over de haven :')

Maar wel een mooi topic voor huilie fokkers ja.
Dit dus, mensen vergeten dat we in een tijd leven waar dit soort banen minder in trek zijn.
Dat is heel normaal, het artikel is wel heel smerig geschreven.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:13:43 #145
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104162690
Lekker als ouders als je een kind hebt met een Wajong-uitkering. Heb je je de tering gewerkt om je kind een fatsoenlijke opleiding te geven en hopen op dat ie iets gaat bijdragen in de maatschappij, kiest ie voor de hand ophouden.. :')
pi_104162787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:13 schreef penny-wise het volgende:
Lekker als ouders als je een kind hebt met een Wajong-uitkering. Heb je je de tering gewerkt om je kind een fatsoenlijke opleiding te geven en hopen op dat ie iets gaat bijdragen in de maatschappij, kiest ie voor de hand ophouden.. :')
Het kan altijd erger, je kind kan ook manager of bankier worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_104162919
quote:
12s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het kan altijd erger, je kind kan ook manager of bankier worden.
:W :W Hoe doorzichtig. Een bankier of manager voegt in ieder geval iets toe in plaats van dat werkschuwe tuig.

Het zal je kind zijn zeg.....
pi_104162942
quote:
'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'
Sommigen wordt: Allochtone jongeren. Goed bezig.

Overigens is werken in de haven ook gewoon zwaar en vies. Flikker op met die zooi.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 november 2011 @ 15:22:12 #149
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_104162985
Wat een aanstellers zeg :') Nederland is te lief.
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 15:24:28 #150
341203 3-voud
pi_104163043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sommigen wordt: Allochtone jongeren. Goed bezig.

Overigens is werken in de haven ook gewoon zwaar en vies. Flikker op met die zooi.
Een bankhanger die oordeelt over werk :')
Het wordt steeds gekker met dat internet.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:36:56 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104163516
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:
Misbruik bedoel je.
Wel, zo zou je het kunnen noemen. Maar als je er niet eens moeite voor hoeft doen om zo'n uitkering te krijgen, sterker, de gemeentelijke sociale dienst gééft jou die uitkering, praat jou de Wajong in om maar van je af te zijn. Wie is er dan in eerste instantie de boel aan het bedonderen?
Mensen worden lui gemaakt. Het systeem biedt de kans om de klaploper uit te hangen. Doe daar dus eerst iets aan.
pi_104163671
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:36 schreef Ringo het volgende:
. Het systeem biedt de kans om de klaploper uit te hangen. Doe daar dus eerst iets aan.
Ja....afschaffen. Zonder systeem geen steun. Zonder steun, geen inkomen. Zonder inkomen, geen eten. Zonder eten, dood. Kortom.....kies je om te leven, of kies je om te sterven.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:42:44 #153
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_104163764
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja....afschaffen. Zonder systeem geen steun. Zonder steun, geen inkomen. Zonder inkomen, geen eten. Zonder eten, dood. Kortom.....kies je om te leven, of kies je om te sterven.
Sarcasme hoop ik? Anders denk je wel heel simpel.
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
pi_104163803
quote:
Of om anderen te gaan beroven. Bijvoorbeeld.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:44:05 #155
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_104163816
quote:
3s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dit.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:44:25 #156
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104163836
quote:
Afschaffen is onnodig en ongewenst. We zijn geen derdewereldland. Niemand hoeft hier hysterisch te doen over steun aan mensen die steun nodig hebben.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:47:21 #157
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104163954
quote:

[..]

Anarchist.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 15:54:35 #158
341203 3-voud
pi_104164246
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:36 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wel, zo zou je het kunnen noemen. Maar als je er niet eens moeite voor hoeft doen om zo'n uitkering te krijgen, sterker, de gemeentelijke sociale dienst gééft jou die uitkering, praat jou de Wajong in om maar van je af te zijn. Wie is er dan in eerste instantie de boel aan het bedonderen?
Mensen worden lui gemaakt. Het systeem biedt de kans om de klaploper uit te hangen. Doe daar dus eerst iets aan.
Het systeem bied jou ook genoeg kansen dingen te doen waar je niet voor kiest.
Je kunt lullen wat je wilt, het blijft een keuze die deze jongelui zelf maken. Wegduiken en het systeem de schuld geven is een vorm van machteloosheid waar je geen greep op hebt. Of zelfs misbruik van wilt maken.
Feit dat lang niet iedereen er last van heeft toont al aan dat het in je karakter zit misbruik te maken van zaken en alles aan te grijpen om de klaploper uit te hangen.
  woensdag 9 november 2011 @ 16:01:58 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104164507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:54 schreef 3-voud het volgende:
Het systeem bied jou ook genoeg kansen dingen te doen waar je niet voor kiest.
Je kunt lullen wat je wilt, het blijft een keuze die deze jongelui zelf maken. Wegduiken en het systeem de schuld geven is een vorm van machteloosheid waar je geen greep op hebt. Of zelfs misbruik van wilt maken.
Feit dat lang niet iedereen er last van heeft toont al aan dat het in je karakter zit misbruik te maken van zaken en alles aan te grijpen om de klaploper uit te hangen.
Allemaal mooi hoor, dat ethisch idealisme. Maar daar koop je niks voor. Als ik weet dat er teveel mensen zijn met een uitkering en ik weet ook dat die mensen hun uitkering zo ongeveer cadeau hebben gekregen. Moet ik dan niet eerst de mensen aanspreken die zo kwistig met cadeautjes strooien?

Ik trek een parallel met de bonuscultuur in de financiële sector. Voordat je van matig presterende bankiers eist dat ze hun bonus weigeren, als hun die wordt aangeboden, kan je stellen dat het helemaal niet zou moeten kunnen, dat iemand zo'n matig presterende bankier uit gewoonte een bonus geeft.
  woensdag 9 november 2011 @ 16:06:55 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104164693
Neemt niet weg dat ook degenen die zich zo makkelijk laten paaien een pak voor hun flikker verdienen.
pi_104164761
quote:

[..]

Kwestie van harder optreden..... laten ze dat ook weer achterwege. Het is niet zo dat omdat ze geen geld krijgen van de staat dit direct betekent dat het logisch is dat ze mensen gaan beroven. Daar maak je dus de bekende denkfout: "laten we ze maar geld geven, dan beroven ze niemand".
pi_104164876
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Kwestie van harder optreden..... laten ze dat ook weer achterwege. Het is niet zo dat omdat ze geen geld krijgen van de staat dit direct betekent dat het logisch is dat ze mensen gaan beroven. Daar maak je dus de bekende denkfout: "laten we ze maar geld geven, dan beroven ze niemand".
En volgens mij maak jij de bekende (rechtse) denkfout dat problemen op te lossen zijn met een oneliner of hardere straffen: "Laten we maar harder straffen, dan zijn uitkeringen niet meer nodig."
pi_104164929
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als jij een streep zet door de uitkeringen met als gevolg dat een groot aantal mensen op straat komt te staan, dan zaai je de kiem voor sociale onrust. Dan kun je wel verkondigen dat er hard moet worden opgetreden, maar daarmee is het probleem natuurlijk niet weg. Ik kan mij geen enkel moment in de geschiedenis voor de geest halen dat overheden riepen dat er harder zou worden opgetreden, waarna de problemen verdampten. Een beetje naief, Ronnie.
pi_104165175
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

En volgens mij maak jij de bekende (rechtse) denkfout dat problemen op te lossen zijn met een oneliner of hardere straffen: "Laten we maar harder straffen, dan zijn uitkeringen niet meer nodig."
Nee je leest niet goed. Dat zeg ik niet. Jij zegt 'als je mensen geen uitkering geeft dan gaan ze mensen beroven'. Ik zeg 'als ze mensen beroven moet je hard straffen'. Ik zeg dus niet dat je met hard straffen geen uitkering nodig hebt want mensen zullen altijd vinden dat ze een uitkering nodig hebben. Dat is DE mentaliteit in dit land tegenwoordig.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij een streep zet door de uitkeringen met als gevolg dat een groot aantal mensen op straat komt te staan, dan zaai je de kiem voor sociale onrust. Dan kun je wel verkondigen dat er hard moet worden opgetreden, maar daarmee is het probleem natuurlijk niet weg. Ik kan mij geen enkel moment in de geschiedenis voor de geest halen dat overheden riepen dat er harder zou worden opgetreden, waarna de problemen verdampten. Een beetje naief, Ronnie.
Naief is het zeker, en onhaalbaar uiteraard. Maar het neemt niet weg dat je mensen geen uitkering moet geven omdat ze anders gaan beroven. Men moet in dit land van het denken af dat een uitkering de oplossing voor alles is. Het is juist een veroorzaker van een probleem. Een iemand zegt tegenwoordig heel snel 'uitkering'. Lees de studententopics hier maar na. 'Ik heb na mijn studie niet direct een baan die ik wil, ik ga een uitkering aanvragen'. Nee , dat moet zijn 'ik heb niet het werk wat ik wil maar dan maar voor een korte tijd iets anders'.
  woensdag 9 november 2011 @ 16:19:33 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104165180
Sociale onrust is onvermijdelijk als je hard wil ingrijpen in de sociale zekerheid. De kans is groot dat dat op den duur geen kwestie meer is van willen ingrijpen maar van moeten. Ooit is het geld op. Gemeenten sluizen hun kostbare bijstandtrekkers nu "slim" door naar de Wajong maar ook die pot raakt leeg. En dan?
pi_104165321
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Naief is het zeker, en onhaalbaar uiteraard. Maar het neemt niet weg dat je mensen geen uitkering moet geven omdat ze anders gaan beroven. Men moet in dit land van het denken af dat een uitkering de oplossing voor alles is. Het is juist een veroorzaker van een probleem. Een iemand zegt tegenwoordig heel snel 'uitkering'. Lees de studententopics hier maar na. 'Ik heb na mijn studie niet direct een baan die ik wil, ik ga een uitkering aanvragen'. Nee , dat moet zijn 'ik heb niet het werk wat ik wil maar dan maar voor een korte tijd iets anders'.
Je maakt er een karikatuur van. In Nederland krijgt niet elke Jan Lul die geen zin heeft om te werken automatische een uitkering. Toegegeven, de regels zijn hier betrekkelijk soepel, maar het is niet alsof je voor elke scheet een uitkering aan kunt vragen. Overigens is leven aan het staatsinfuus geen vetpot in mijn optiek. Als ik die bedragen hoor, dan word ik daar in ieder geval niet vrolijk van.
pi_104165406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je maakt er een karikatuur van. In Nederland krijgt niet elke Jan Lul die geen zin heeft om te werken automatische een uitkering. Toegegeven, de regels zijn hier betrekkelijk soepel, maar het is niet alsof je voor elke scheet een uitkering aan kunt vragen. Overigens is leven aan het staatsinfuus geen vetpot in mijn optiek. Als ik die bedragen hoor, dan word ik daar in ieder geval niet vrolijk van.
Vind het anders een aardige vetpot. Uiteraard komt het niet in de buurt van mijn salaris maar als ik halverwege de dag pas uit bed kom heb je ook niet zoveel nodig ;)
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 16:25:56 #168
341203 3-voud
pi_104165446
quote:
3s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:19 schreef Ringo het volgende:
Sociale onrust is onvermijdelijk als je hard wil ingrijpen in de sociale zekerheid. De kans is groot dat dat op den duur geen kwestie meer is van willen ingrijpen maar van moeten. Ooit is het geld op. Gemeenten sluizen hun kostbare bijstandtrekkers nu "slim" door naar de Wajong maar ook die pot raakt leeg. En dan?
Mogen ze wat mij betreft gras vreten en uit de sloot drinken.
Klaplopers die gaan janken als hun suikerpotje leegraakt heb ik geen medelijden mee. Als ze hun fatsoen te grabbel gooien met een dikke vinger naar de samenleving hebben ze maar te accepteren dat ze die terug krijgen. Dat geldt voor alle facetten van een samenleving, dus ook deze.
pi_104165626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 16:25 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Mogen ze wat mij betreft gras vreten en uit de sloot drinken.
Klaplopers die gaan janken als hun suikerpotje leegraakt heb ik geen medelijden mee. Als ze hun fatsoen te grabbel gooien met een dikke vinger naar de samenleving hebben ze maar te accepteren dat ze die terug krijgen. Dat geldt voor alle facetten van een samenleving, dus ook deze.
pi_104166822
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Ik heb in de haven gewerkt, en heb het er altijd prima naar mijn zin gehad, volgens mij ben jij gewoon een watje, zo eentje die ook bang is voor vieze handen. Overigens draagt men gewoon werkandschoenen hoor, dus echt vuil worden doe je ook al niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_104168159
Ik ben een kantoorpik en kijk als allochtone Rotterdammer inderdaad neer op mensen die in de haven werken. Vies en zwaar werk. Daar dienen alleen Henkjes te werken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_104168482
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben een kantoorpik en kijk als allochtone Rotterdammer inderdaad neer op mensen die in de haven werken. Vies en zwaar werk. Daar dienen alleen Henkjes te werken.
In Rotterdam zijn dat eerder Aadjes.
pi_104168917
Het is zwaar werk. Je moet wel een halve kleerkast voor bepaalde beroepen in de haven.

Ik geef de allochtone jongeren geen ongelijk. :D
pi_104169357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:11 schreef Wokkel het volgende:
Sowieso snap ik niet waarom in het artikel niet gesproken wordt over Rotterdamse jongeren, aangezien iedereen weet dat de meerderheid van de jongeren in Rotterdam van allochtoonse komaf zijn.
Want een allochtoon kan geen Rotterdammer zijn? :')
pi_104169707
Volgens mij is het imago van werken in de haven zowel bij allochtone als bij autochtone niet al te geweldig.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104169870
quote:

[..]

Ronnie_Blaaskaak.... De man die sneller typt dan zijn gedachten :D

TS, wat is het zwaarste werk wat jij ooit hebt gedaan eigenlijk?
My heart is broke, may I have some glue?
Help me inhale and mend it with you.
pi_104169984
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
Hoeveel bicepscurls kun je al met je ballpoint?
pi_104170115
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:26 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Hoeveel bicepscurls kun je al met je ballpoint?
Als ik mij verveel dan tuit ik mijn lippen en klem ik de ballpoint tussen m'n neus en de lippen. Ik heb nu gespierde lippen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_104170135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-vies-en-zwaar.dhtml

Lijkt me dus simpel...ze kunnen wel maar willen niet want werk is vieessj. Uitkering direct stopzetten! Pure werkweigering op basis van 'bah ik krijg vieze handen en dat wil ik niet'.
Ben ik het niet met je eens, je scheert hier de allochtone bevolkingsgroep onder één kam. Alsof alle allochtonen geen vies/vuil/smerig werk willen aannemen.

Kijk naar de schoonmaaksector, hoeveel allochtonen zitten daar wel niet?
pi_104170196
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ik mij verveel dan tuit ik mijn lippen en klem ik de ballpoint tussen m'n neus en de lippen. Ik heb nu gespierde lippen.
Hmmzzz... variant op de excuusneger... Het negerexcuus?
pi_104170700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:22 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Ronnie_Blaaskaak.... De man die sneller typt dan zijn gedachten :D

TS, wat is het zwaarste werk wat jij ooit hebt gedaan eigenlijk?
Tuinbouw vriend.... tuinbouw. Twintig jaar terug ...dus niet nu alles geautomatiseerd is.
En weet je wat.... 6 gulden per uur. Ja ...je moet wat als je jong bent en geld wil verdienen. Ik had ook oude vrouwtjes kunnen beroven maar zo zit ik niet in elkaar.

Nu ben ik kantoorpik. Goede studie gevolgd, mooi salaris en dikke auto. Wel een huurwoning overigens want ik hoef geen koopwoning. Ben vrijgezel, geen kinderen. Koopwoning is derhalve overbodig. Ik heb een lage huur dus aan het einde van elke maand is het KATSJING!.

En jij?? Wat deed jij en doe je nu??
pi_104170949
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tuinbouw vriend.... tuinbouw. Twintig jaar terug ...dus niet nu alles geautomatiseerd is.
Zozo.. Zo'n bos wortelen daar kun je je lelijk aan vertillen ja :P

quote:
Nu ben ik kantoorpik. Goede studie gevolgd, mooi salaris en dikke auto. Wel een huurwoning overigens want ik hoef geen koopwoning. Ben vrijgezel, geen kinderen. Koopwoning is derhalve overbodig. Ik heb een lage huur dus aan het einde van elke maand is het KATSJING!.
En toch maak je op mij meer de indruk van het type net-niet dat poogt te compenseren met een verhaal als hierboven. Maaaarrrrrrrrrrr ook ik ben maar een mens en zie het misschien verkeerd. Valt me alleen op dat je vaak een aparte toon aanslaat, een beetje alsof jij het echt helemaal gemaakt hebt. Kan.

quote:
En jij?? Wat deed jij en doe je nu??
Nogal wat :D

Heb een tijdje in de verzekeringsbranche gezeten, vond ik niks. Heb software verkocht (van standaardpakketten tot zwar op maat gemaakte bedrijfsapplicaties), ik heb de interne bevoorrading van ziekenhuizen verzorgd, ik heb leiding gegeven in een filiaal van een bekende NL retailer en nu sta ik voor 2 knopen en een kralenketting alle kutklusjes te doen die je op een bouwplaats kunt vinden.

Soms wel zwaar, soms best goed te doen. Soms iets te zwaar. Ligt net aan de klus. Mijn werkgever is niet zo moeilijk met het aannemen van werk.

Mijn CV is niet echt mijn beste visitekaartje vrees ik.
  woensdag 9 november 2011 @ 18:57:16 #183
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104171194
Ik geloof dat ik het schokkender vind dat ze die jongeren met een bus er heen brengen, dan dat ze bang zijn voor vieze handen.
Als ik ergens een job heb moet ik toch ook zelf uitzoeken hoe ik er ga komen?
The truth was in here.
pi_104171240
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:50 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

Mijn CV is niet echt mijn beste visitekaartje vrees ik.
Niks mis met je CV (mensen die tegen verzekeringsadviseurs zijn vinden wellicht wat anders ;) ).

Voorts heb ik inderdaad een "grote bek" en ben ik vrij direct en ongenuanceerd, altijd geweest en zal ook altijd zo blijven.

Overigens....het waren geen wortels maar volle bakken tomaten van twintig kilo de bak ;)
pi_104171253
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:57 schreef Bastard het volgende:
Ik geloof dat ik het schokkender vind dat ze die jongeren met een bus er heen brengen, dan dat ze bang zijn voor vieze handen.
Als ik ergens een job heb moet ik toch ook zelf uitzoeken hoe ik er ga komen?
Ze gaan een dagje kijken.
pi_104171277
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Niks mis met je CV (mensen die tegen verzekeringsadviseurs zijn vinden wellicht wat anders ;) ).
Nee was geen adviseur :D was mijn eerste baan, was administratief op detacheringsbasis.

Het probleem met mijn CV is dat er iets van 10 dingen opstaan... De langste twee jaar. De op een na langste een jaar... En de rest 8-6 maanden :D

quote:
Voorts heb ik inderdaad een "grote bek" en ben ik vrij direct en ongenuanceerd, altijd geweest en zal ook altijd zo blijven.

Overigens....het waren geen wortels maar volle bakken tomaten van twintig kilo de bak ;)
20 kilo is niet zo heel zwaar :P

Met een grote bek niet zoveel mis. Heb ik ook.
pi_104171399
Met een grote bek is heel veel mis. Dat is een compensatiemiddel.

Het is net zoiets als lopen pochen met je leaseauto.
Allah Al Watan Al Malik
pi_104171416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:59 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Nee was geen adviseur :D was mijn eerste baan, was administratief op detacheringsbasis.

Het probleem met mijn CV is dat er iets van 10 dingen opstaan... De langste twee jaar. De op een na langste een jaar... En de rest 8-6 maanden :D

20 kilo is niet zo heel zwaar :P

[/quote]

Als je 14 bent is dat toch wel pittig hoor. Wellicht niet de eerste bak....maar wel de tiende ;)
pi_104171437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:01 schreef Mutant01 het volgende:
Met een grote bek is heel veel mis. Dat is een compensatiemiddel.
Misschien.

Maar een grote bek kan, indien goed aangewend, enorm veel bereiken. Alleen maar door het hebben van een grote bek.
pi_104171456
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als je 14 bent is dat toch wel pittig hoor. Wellicht niet de eerste bak....maar wel de tiende ;)
Vooruit :P
pi_104171480
Mwa het is natuurlijk niet alleen de grote bek he, in combinatie met kwaliteiten kan het geen kwaad.
pi_104171503
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:30 schreef hydroven het volgende:

[..]

Ben ik het niet met je eens, je scheert hier de allochtone bevolkingsgroep onder één kam. Alsof alle allochtonen geen vies/vuil/smerig werk willen aannemen.

Kijk naar de schoonmaaksector, hoeveel allochtonen zitten daar wel niet?
@ ts: zou je willen antwoorden op mijn tekst?
pi_104171555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:02 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Misschien.

Maar een grote bek kan, indien goed aangewend, enorm veel bereiken. Alleen maar door het hebben van een grote bek.
Op de bouwplaats of in de tuinbouw misschien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_104171562
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mwa het is natuurlijk niet alleen de grote bek he, in combinatie met kwaliteiten kan het geen kwaad.
Nee snap ik. Maar een grote bek krijgt dingen wel voor elkaar.
pi_104171573
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:03 schreef hydroven het volgende:

[..]

@ ts: zou je willen antwoorden op mijn tekst?
In de schoonmaak zitten heel veel allochtonen. Veel Turken en vaak oudere Marokkaanse mannen en vrouwen. Jeugdige mensen niet zo veel....

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Nee snap ik. Maar een grote bek krijgt dingen wel voor elkaar.
Vaak wel. Soms kan het tegen je werken. Echter zal dit alleen zo zijn als de ander kan aantonen dat jij iets niet goed doet. Dus als je dit uitsluit,...ben je dichtbij ;)
pi_104171647
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op de bouwplaats of in de tuinbouw misschien.
Nee hoor. Geloof mij nou maar.

Met een grote bek bedoel ik ook niet dat je in rammelende halfzinnen gelardeerd met kankers en teringen bier eist.
  woensdag 9 november 2011 @ 19:06:50 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104171672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 18:58 schreef b0ysd0ntcry het volgende:

[..]

Ze gaan een dagje kijken.
Ok. niet veel beter _O-
The truth was in here.
pi_104171818
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ok. niet veel beter _O-
Zie hem al staan in die bus, met de mic... Onze freestylende stadsmarine.

Alle zeecontainers zijn verzegeld he jongens!
* Dhr Asselbergs fluistert iets in zijn oor *
... En geteld!
  woensdag 9 november 2011 @ 19:12:12 #199
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104171978
Telegraaf topic :')
pi_104172933
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 19:12 schreef Life2.0 het volgende:
Telegraaf topic :')
sesamstraatreactie :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo