Ja jij kunt het natuurlijk in een dag want jij stoort je niet aan zaken als de realiteit.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dus pas in 2014 de invoering van WWNV.
Ja, hoeveel krijgt iemand met een uitkering en hoeveel iemand die in de haven werkt?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou het niet per se voor R_b willen opnemen. Maar dat veel sociale zekerheid in NL valt onder de categorie perverse beloningsprikkel lijkt me zonneklaar.
quote:Op woensdag 9 november 2011 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.
Dat hangt natuurlijk helemaal af van de functie die iemand heeft. Maar zoals ik al zei, een beetje gemotiveerde MBO'er (of iemand die tot dat niveau durft op te klimmen) heeft de uitkering van nog geen 1000 in de maand al snel ver achter zich gelaten.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:44 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ja, hoeveel krijgt iemand met een uitkering en hoeveel iemand die in de haven werkt?
Vast. Maar ik denk niet dat iemand dat krijgt zonder diploma en of goede beheersing van de taal. Waarschijnlijk minder dan de helft van wat jij opschrijft.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.
blablabla ..... je weet niksquote:Op woensdag 9 november 2011 11:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb nog geen dag uitkering ontvangen in mijn leven en heb onafgebroken gewerkt sinds ik klaar was met school. Waar ik over lul zijn zgn. stoere internethelden als jij die de wereld door een pannenlap zien en met 2 gebaren alle problematiek denken op te lossen maar in de werkelijkheid niet achter hun buro vandaan durven te komen. Denk nou eens na voordat je blaat, seniel.
Ik heb al veel eerder geageerd tegen het hedendaagse onderwijs, dat moet naar een hoger plan worden getild. Gezien het niveau van de huidige Uni's en HBO's is hier veel verbetering mogelijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.
Nee, dat klopt. Dus zal een werkgever meer moeten bieden dan alleen een "hoog salaris". En de vrijblijvendheid moet weg als pijler van ons sociaal beleid.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:52 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Vast. Maar ik denk niet dat iemand dat krijgt zonder diploma en of goede beheersing van de taal. Waarschijnlijk minder dan de helft van wat jij opschrijft.
Altijd tochquote:Op woensdag 9 november 2011 10:10 schreef t-8one het volgende:
Hahh, 'het grote verontwaardigings en bashen op alles wat een ander kleurtje heeft' topic is hier
Ik ook om de mensen die denken dat wanneer ze een topic trachten te laten ontsporen.... het probleem niet meer bestaat.quote:
Het gaat hier dus niet om de bijstand. Met het afschaffen van de bijstand kom je dus niet heel ver. Gaan er niet meer mensen van werken in die haven van je.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ook om de mensen die denken dat wanneer ze een topic trachten te laten ontsporen.... het probleem niet meer bestaat.
Neemt niet weg dat de allochtonen in Rotterdam blijkbaar niet willen werken in de haven. Afschaffen die bijstand!!
Jahoor, iedereen mag keuzes maken.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef ABombali het volgende:
Ze mogen ook keuzes maken toch? Ze zijn geen slaven...
Succes met kiezen voor de WAJONGquote:Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef LXIV het volgende:
Wat ik niet begrijp van de sociaaldemocraten die zich graag 'hard' maken om jongeren van een WAJONG of andere uitkering te kunnen blijven voorzien:
Snappen ze niet dat ze uiteindelijk daar die jongeren ook niet mee helpen? Een deel van de jongeren (gelukkig een meerderheid) wil sowieso wel. Een deel heeft een sterkere prikkel (lees duwtje in de rug/trap onder de kont) nodig. Als je dat deel zelf laat kiezen, dan kiezen ze vaak voor die fijne WAJONG van 900 euro zonder sollicitatieplicht. Dat is blijkbaar hun aard.
Maar uiteindelijk is het ook voor die jongeren een slechte zaak. Als ze 10 jaar in zo'n situatie hebben rondgedwaald dan kunnen ze inderdaad niet meer werken, en zouden ze het wel kunnen dan wil geen enkele werkgever ze meer hebben. Geloven sociaal-democraten echt dat ze op deze manier die mensen het gelukkigst maken? Door ze feitelijk levenslang in een afhankelijkheidssituatie te plaatsen? Ik denk namelijk van niet, al denkt zo'n 22-jarige er waarschijnlijk nu anders over.
Zelf zie ik op mijn werk iedere dag een gehandicapte (spastische?) vrouw van een jaar of 28 naar haar bureau strompelen. Zo iemand zal waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor WAJONG, maar heeft er zelf voor gekozen te ontsnappen aan dat circuit. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor haarzelf gewoon een goede keuze was. Gewoon meedoen, je bijdrage leveren en iedere ochtend een reden hebben je bed uit te komen.
Verder snap ik niet dat zo'n kereltje van 22 zoals gisteren te zien op de televisie zich niet schaamt om die uitkering aan te nemen. Terwijl er werk genoeg is en er mensen zijn die veel ouder en fysiek veel slechter zijn die wel werken (en dus ook aan zijn uitkering meebetalen).
Hoe doen sociaal-democraten (PVDA'ers) dat met het opvoeden van hun eigen kinderen dan? Mogen die ook kiezen tussen extra zakgeld of een krantenwijk nemen, waarvan ze dan een deel moeten inleveren?
Ik kan je verhaal zeer goed volgen, maar het is niet alsof de PvdA hier alleen voor verantwoordelijk is geweest. In het verleden hebben de VVD, D66, CDA, LPF en nu dan de PVV ook niet gezorgd voor ingrijpende maatregelen in de bijstand / uitkeringen. Goed, de Wajong gaat nu dan eindelijk op de schop, maar dit is wat mij betreft nog steeds een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef LXIV het volgende:
Wat ik niet begrijp van de sociaaldemocraten die zich graag 'hard' maken om jongeren van een WAJONG of andere uitkering te kunnen blijven voorzien:
Snappen ze niet dat ze uiteindelijk daar die jongeren ook niet mee helpen? Een deel van de jongeren (gelukkig een meerderheid) wil sowieso wel. Een deel heeft een sterkere prikkel (lees duwtje in de rug/trap onder de kont) nodig. Als je dat deel zelf laat kiezen, dan kiezen ze vaak voor die fijne WAJONG van 900 euro zonder sollicitatieplicht. Dat is blijkbaar hun aard.
Maar uiteindelijk is het ook voor die jongeren een slechte zaak. Als ze 10 jaar in zo'n situatie hebben rondgedwaald dan kunnen ze inderdaad niet meer werken, en zouden ze het wel kunnen dan wil geen enkele werkgever ze meer hebben. Geloven sociaal-democraten echt dat ze op deze manier die mensen het gelukkigst maken? Door ze feitelijk levenslang in een afhankelijkheidssituatie te plaatsen? Ik denk namelijk van niet, al denkt zo'n 22-jarige er waarschijnlijk nu anders over.
Zelf zie ik op mijn werk iedere dag een gehandicapte (spastische?) vrouw van een jaar of 28 naar haar bureau strompelen. Zo iemand zal waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor WAJONG, maar heeft er zelf voor gekozen te ontsnappen aan dat circuit. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor haarzelf gewoon een goede keuze was. Gewoon meedoen, je bijdrage leveren en iedere ochtend een reden hebben je bed uit te komen.
Verder snap ik niet dat zo'n kereltje van 22 zoals gisteren te zien op de televisie zich niet schaamt om die uitkering aan te nemen. Terwijl er werk genoeg is en er mensen zijn die veel ouder en fysiek veel slechter zijn die wel werken (en dus ook aan zijn uitkering meebetalen).
Hoe doen sociaal-democraten (PVDA'ers) dat met het opvoeden van hun eigen kinderen dan? Mogen die ook kiezen tussen extra zakgeld of een krantenwijk nemen, waarvan ze dan een deel moeten inleveren?
Helemaal waar, die termijn werkt beter dan welk medicijn dan ook.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:14 schreef Nielsch het volgende:
Je moest eens weten hoeveel mensen ineens spontaan weer worden als de 2-jaarstermijn in zicht komt. Vroeger kregen al deze mensen onbeperkt WAO; dat kon toen gewoon nog.
de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.
De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
Exactquote:Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:
[..]
de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren dus niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:
[..]
de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren (allochtoon en autochtoon dus) niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
qquote:En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
qquote:Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.
[q]En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?quote:Succes met kiezen voor de WAJONGAlleen een pvda lidmaatschap is niet voldoende om die ''te scoren'' er moet iets aantoonbaar mis met je zijn wil je op basis van de WAJONG uit het maatschappelijk leven gehaald worden.
Het maakt geen flikker uit of ze autochtoon zijn of allochtoon. Maar als ze gewoon jong en gezond zijn dan moeten ze werken of studeren. Maar in ieder geval niet de hele dag op straat rondhangen terwijl ze in de haven om handjes verlegen zitten. Wil je geen zwaar werk doen? Prima, ga studeren of vind een andere baan. Maar ga dan niet je hand ophouden.quote:En dat maakt het minder erg dat autochtone jongeren het ook weigeren?
Zeg ik dat?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat maakt het minder erg dat autochtone jongeren het ook weigeren?
Natuurlijk schuiven gemeentes liever hun probleemgevallen door naar het UWV dan dat zij zelf bijstand verlenen. Rotterdammers hebben liever dat het UWV het lapt dan dat de Rotterdamse belastingbetaler moet opdraaien voor die kosten. Hoewel uiteindelijk Rotterdam de verantwoordelijkheid heeft om zijn inwoners aan het werk te krijgen. Die verantwoordelijk hebben ze nu weer teruggeschoven naar Den Haag. Waar een verzekeringsarts blijkbaar besloten heeft dat een deel van Rotterdam inderdaad gehandicapt is. Iets dat men in Amsterdam al een tijdje wistquote:Op woensdag 9 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?
Uit die documentaire van gisteren bleek wel degelijk dat jongeren zomaar de WAJONG in konden, zonder dat er iets met ze was. Gemeenten stimuleerden dit zelf om budgettechnische redenen.
Ik denk dat er pas echt iets gaat gebeuren als de wal het schip keert. Met andere woorden, wanneer het stelsel dusdanig uitgewoond is dat het niet meer op te brengen is en dat 'harde' maatregelen gewoon niet weggewassen kunnen worden.quote:Gelukkig dat in Den Haag er ook een daadkrachtig kabinet zit (zonder pvda) die dit varkentje wel even zal wassen. Kwestie van tijd?
Erg hoor. Verschrikkelijk dat middelen zo misbruikt worden. Ik heb verstandelijk gehandicapte clienten die niet eens in de Wajong zitten, maar gewoon aan het werk zijn bij een sociale werkplaats.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?
Uit die documentaire van gisteren bleek wel degelijk dat jongeren zomaar de WAJONG in konden, zonder dat er iets met ze was. Gemeenten stimuleerden dit zelf om budgettechnische redenen.
Is ook gewoon prima en goedbetaald werk. Maar goed, bij zo'n loods kom je natuurlijk ook niet 1,2, 3, daar moet je wel wat voor kunnen.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:17 schreef _GdR_ het volgende:
Een maatje van me werkt trouwens in de haven bij de roeiers. boten de haven binnen loodsen enzo. het is dat ik lichamelijk verpest ben door de computer maar ik zou graag zijn werk doen gezien zn belachelijk hoge salaris.
Ja.quote:
Als reactie op:quote:Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.
Je vindt dus, om de een of andere reden, dat er TOCH onderscheid gemaakt mag worden, ondanks dat deze poster juist aangeeft dat het probleem bij alle jongeren speelt.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:
[..]
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren (allochtoon en autochtoon dus) niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
prima maar wat ik bedoel is dat iedereen hier het alleen over allochtone jongeren heeft en daarbij dus negeert dat autochtonen jongeren waar de haven dus blijkbaar niet dat imago probleem heeft ook niet in de haven willen werken ^^quote:Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[q]En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
http://www.depers.nl/economie/608969/Pleurt-op-met-je-haven.html
Het gaat om ALLE jongeren alleen het artikel heeft het over allochtonen dus is het toch logisch dat het zwaartepunt daar ligt??quote:Op woensdag 9 november 2011 13:52 schreef bubalus het volgende:
[..]
prima maar wat ik bedoel is dat iedereen hier het alleen over allochtone jongeren heeft en daarbij dus negeert dat autochtonen jongeren waar de haven dus blijkbaar niet dat imago probleem heeft ook niet in de haven willen werken ^^
maar goed , het is fok dus allochtoon bashen is de norm ...
1. Nergens heb ik een kwalificatie gegeven aan het feit zoals dat in het artikel genoemd staat.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Als reactie op:
[..]
Je vindt dus, om de een of andere reden, dat er TOCH onderscheid gemaakt mag worden, ondanks dat deze poster juist aangeeft dat het probleem bij alle jongeren speelt.
De feiten liggen dus helemaal niet anders als ik op het gestelde in het artikel afga.quote:
Grapjas. Ik hoop dat je sarcastisch bent?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:32 schreef Ryon het volgende:
Gelukkig dat in Den Haag er ook een daadkrachtig kabinet zit (zonder pvda) die dit varkentje wel even zal wassen. Kwestie van tijd?
Vraag je eens af waarom we zo graag de nadruk leggen op anderen, en wat de gevolgen daarvan zijn.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het gaat om ALLE jongeren alleen het artikel heeft het over allochtonen dus is het toch logisch dat het zwaartepunt daar ligt??
In een topic over Sinterklaas zou het toch ook onlogisch zijn om om de 2 posts te roepen dat de kerstman ook niet echt is??
Mensen als Lordblabla geven altijd maar al te graag aan dat het OOK Nederlanders treft hoor!!! Nou dat klopt maar daar gaat het niet over.
Dat is meestal pas het moment dat er hard wordt ingegrepen door politici. De korte termijn visie van die lui (over het gehele politieke spectrum) is zo verschrikkelijk stuitend. Zelfde met de HRA, pensioenen, AOW, Wajong, WAO / WIA en noem maar op.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er pas echt iets gaat gebeuren als de wal het schip keert. Met andere woorden, wanneer het stelsel dusdanig uitgewoond is dat het niet meer op te brengen is en dat 'harde' maatregelen gewoon niet weggewassen kunnen worden.
EENSCH!quote:Op woensdag 9 november 2011 14:02 schreef Nielsch het volgende:
We hebben het nu trouwens over jongeren, maar ik spreek nog liever over alle Nederlanders. Of je nu 19 of 46 bent, dat moet er niet toedoen.
Misbruik bedoel je.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee hoor. Het merendeel lijdt aan het basisprobleem: verstikking door sociale zekerheid.
Je moet mensen die niet willen werken die keuze dan ook niet gevenquote:Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Dit dus, mensen vergeten dat we in een tijd leven waar dit soort banen minder in trek zijn.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:14 schreef alors het volgende:
Alsof autochtone jongeren anders denken over de haven![]()
Maar wel een mooi topic voor huilie fokkers ja.
Het kan altijd erger, je kind kan ook manager of bankier worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:13 schreef penny-wise het volgende:
Lekker als ouders als je een kind hebt met een Wajong-uitkering. Heb je je de tering gewerkt om je kind een fatsoenlijke opleiding te geven en hopen op dat ie iets gaat bijdragen in de maatschappij, kiest ie voor de hand ophouden..
quote:Op woensdag 9 november 2011 15:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het kan altijd erger, je kind kan ook manager of bankier worden.
Sommigen wordt: Allochtone jongeren. Goed bezig.quote:'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'
Een bankhanger die oordeelt over werkquote:Op woensdag 9 november 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sommigen wordt: Allochtone jongeren. Goed bezig.
Overigens is werken in de haven ook gewoon zwaar en vies. Flikker op met die zooi.
Wel, zo zou je het kunnen noemen. Maar als je er niet eens moeite voor hoeft doen om zo'n uitkering te krijgen, sterker, de gemeentelijke sociale dienst gééft jou die uitkering, praat jou de Wajong in om maar van je af te zijn. Wie is er dan in eerste instantie de boel aan het bedonderen?quote:
Ja....afschaffen. Zonder systeem geen steun. Zonder steun, geen inkomen. Zonder inkomen, geen eten. Zonder eten, dood. Kortom.....kies je om te leven, of kies je om te sterven.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:36 schreef Ringo het volgende:
. Het systeem biedt de kans om de klaploper uit te hangen. Doe daar dus eerst iets aan.
Sarcasme hoop ik? Anders denk je wel heel simpel.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja....afschaffen. Zonder systeem geen steun. Zonder steun, geen inkomen. Zonder inkomen, geen eten. Zonder eten, dood. Kortom.....kies je om te leven, of kies je om te sterven.
Of om anderen te gaan beroven. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja....afschaffen. Zonder systeem geen steun. Zonder steun, geen inkomen. Zonder inkomen, geen eten. Zonder eten, dood. Kortom.....kies je om te leven, of kies je om te sterven.
Dit.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Of om anderen te gaan beroven. Bijvoorbeeld.
Afschaffen is onnodig en ongewenst. We zijn geen derdewereldland. Niemand hoeft hier hysterisch te doen over steun aan mensen die steun nodig hebben.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Anarchist.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het systeem bied jou ook genoeg kansen dingen te doen waar je niet voor kiest.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wel, zo zou je het kunnen noemen. Maar als je er niet eens moeite voor hoeft doen om zo'n uitkering te krijgen, sterker, de gemeentelijke sociale dienst gééft jou die uitkering, praat jou de Wajong in om maar van je af te zijn. Wie is er dan in eerste instantie de boel aan het bedonderen?
Mensen worden lui gemaakt. Het systeem biedt de kans om de klaploper uit te hangen. Doe daar dus eerst iets aan.
Allemaal mooi hoor, dat ethisch idealisme. Maar daar koop je niks voor. Als ik weet dat er teveel mensen zijn met een uitkering en ik weet ook dat die mensen hun uitkering zo ongeveer cadeau hebben gekregen. Moet ik dan niet eerst de mensen aanspreken die zo kwistig met cadeautjes strooien?quote:Op woensdag 9 november 2011 15:54 schreef 3-voud het volgende:
Het systeem bied jou ook genoeg kansen dingen te doen waar je niet voor kiest.
Je kunt lullen wat je wilt, het blijft een keuze die deze jongelui zelf maken. Wegduiken en het systeem de schuld geven is een vorm van machteloosheid waar je geen greep op hebt. Of zelfs misbruik van wilt maken.
Feit dat lang niet iedereen er last van heeft toont al aan dat het in je karakter zit misbruik te maken van zaken en alles aan te grijpen om de klaploper uit te hangen.
Kwestie van harder optreden..... laten ze dat ook weer achterwege. Het is niet zo dat omdat ze geen geld krijgen van de staat dit direct betekent dat het logisch is dat ze mensen gaan beroven. Daar maak je dus de bekende denkfout: "laten we ze maar geld geven, dan beroven ze niemand".quote:Op woensdag 9 november 2011 15:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En volgens mij maak jij de bekende (rechtse) denkfout dat problemen op te lossen zijn met een oneliner of hardere straffen: "Laten we maar harder straffen, dan zijn uitkeringen niet meer nodig."quote:Op woensdag 9 november 2011 16:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Kwestie van harder optreden..... laten ze dat ook weer achterwege. Het is niet zo dat omdat ze geen geld krijgen van de staat dit direct betekent dat het logisch is dat ze mensen gaan beroven. Daar maak je dus de bekende denkfout: "laten we ze maar geld geven, dan beroven ze niemand".
Als jij een streep zet door de uitkeringen met als gevolg dat een groot aantal mensen op straat komt te staan, dan zaai je de kiem voor sociale onrust. Dan kun je wel verkondigen dat er hard moet worden opgetreden, maar daarmee is het probleem natuurlijk niet weg. Ik kan mij geen enkel moment in de geschiedenis voor de geest halen dat overheden riepen dat er harder zou worden opgetreden, waarna de problemen verdampten. Een beetje naief, Ronnie.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Kwestie van harder optreden..... laten ze dat ook weer achterwege. Het is niet zo dat omdat ze geen geld krijgen van de staat dit direct betekent dat het logisch is dat ze mensen gaan beroven. Daar maak je dus de bekende denkfout: "laten we ze maar geld geven, dan beroven ze niemand".
Nee je leest niet goed. Dat zeg ik niet. Jij zegt 'als je mensen geen uitkering geeft dan gaan ze mensen beroven'. Ik zeg 'als ze mensen beroven moet je hard straffen'. Ik zeg dus niet dat je met hard straffen geen uitkering nodig hebt want mensen zullen altijd vinden dat ze een uitkering nodig hebben. Dat is DE mentaliteit in dit land tegenwoordig.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En volgens mij maak jij de bekende (rechtse) denkfout dat problemen op te lossen zijn met een oneliner of hardere straffen: "Laten we maar harder straffen, dan zijn uitkeringen niet meer nodig."
Naief is het zeker, en onhaalbaar uiteraard. Maar het neemt niet weg dat je mensen geen uitkering moet geven omdat ze anders gaan beroven. Men moet in dit land van het denken af dat een uitkering de oplossing voor alles is. Het is juist een veroorzaker van een probleem. Een iemand zegt tegenwoordig heel snel 'uitkering'. Lees de studententopics hier maar na. 'Ik heb na mijn studie niet direct een baan die ik wil, ik ga een uitkering aanvragen'. Nee , dat moet zijn 'ik heb niet het werk wat ik wil maar dan maar voor een korte tijd iets anders'.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij een streep zet door de uitkeringen met als gevolg dat een groot aantal mensen op straat komt te staan, dan zaai je de kiem voor sociale onrust. Dan kun je wel verkondigen dat er hard moet worden opgetreden, maar daarmee is het probleem natuurlijk niet weg. Ik kan mij geen enkel moment in de geschiedenis voor de geest halen dat overheden riepen dat er harder zou worden opgetreden, waarna de problemen verdampten. Een beetje naief, Ronnie.
Je maakt er een karikatuur van. In Nederland krijgt niet elke Jan Lul die geen zin heeft om te werken automatische een uitkering. Toegegeven, de regels zijn hier betrekkelijk soepel, maar het is niet alsof je voor elke scheet een uitkering aan kunt vragen. Overigens is leven aan het staatsinfuus geen vetpot in mijn optiek. Als ik die bedragen hoor, dan word ik daar in ieder geval niet vrolijk van.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Naief is het zeker, en onhaalbaar uiteraard. Maar het neemt niet weg dat je mensen geen uitkering moet geven omdat ze anders gaan beroven. Men moet in dit land van het denken af dat een uitkering de oplossing voor alles is. Het is juist een veroorzaker van een probleem. Een iemand zegt tegenwoordig heel snel 'uitkering'. Lees de studententopics hier maar na. 'Ik heb na mijn studie niet direct een baan die ik wil, ik ga een uitkering aanvragen'. Nee , dat moet zijn 'ik heb niet het werk wat ik wil maar dan maar voor een korte tijd iets anders'.
Vind het anders een aardige vetpot. Uiteraard komt het niet in de buurt van mijn salaris maar als ik halverwege de dag pas uit bed kom heb je ook niet zoveel nodigquote:Op woensdag 9 november 2011 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je maakt er een karikatuur van. In Nederland krijgt niet elke Jan Lul die geen zin heeft om te werken automatische een uitkering. Toegegeven, de regels zijn hier betrekkelijk soepel, maar het is niet alsof je voor elke scheet een uitkering aan kunt vragen. Overigens is leven aan het staatsinfuus geen vetpot in mijn optiek. Als ik die bedragen hoor, dan word ik daar in ieder geval niet vrolijk van.
Mogen ze wat mij betreft gras vreten en uit de sloot drinken.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:19 schreef Ringo het volgende:
Sociale onrust is onvermijdelijk als je hard wil ingrijpen in de sociale zekerheid. De kans is groot dat dat op den duur geen kwestie meer is van willen ingrijpen maar van moeten. Ooit is het geld op. Gemeenten sluizen hun kostbare bijstandtrekkers nu "slim" door naar de Wajong maar ook die pot raakt leeg. En dan?
quote:Op woensdag 9 november 2011 16:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mogen ze wat mij betreft gras vreten en uit de sloot drinken.
Klaplopers die gaan janken als hun suikerpotje leegraakt heb ik geen medelijden mee. Als ze hun fatsoen te grabbel gooien met een dikke vinger naar de samenleving hebben ze maar te accepteren dat ze die terug krijgen. Dat geldt voor alle facetten van een samenleving, dus ook deze.
Ik heb in de haven gewerkt, en heb het er altijd prima naar mijn zin gehad, volgens mij ben jij gewoon een watje, zo eentje die ook bang is voor vieze handen. Overigens draagt men gewoon werkandschoenen hoor, dus echt vuil worden doe je ook al niet.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
In Rotterdam zijn dat eerder Aadjes.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben een kantoorpik en kijk als allochtone Rotterdammer inderdaad neer op mensen die in de haven werken. Vies en zwaar werk. Daar dienen alleen Henkjes te werken.
Want een allochtoon kan geen Rotterdammer zijn?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:11 schreef Wokkel het volgende:
Sowieso snap ik niet waarom in het artikel niet gesproken wordt over Rotterdamse jongeren, aangezien iedereen weet dat de meerderheid van de jongeren in Rotterdam van allochtoonse komaf zijn.
Ronnie_Blaaskaak.... De man die sneller typt dan zijn gedachtenquote:Op woensdag 9 november 2011 15:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hoeveel bicepscurls kun je al met je ballpoint?quote:Op woensdag 9 november 2011 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben een kantoorpik en kijk als allochtone Rotterdammer inderdaad neer op mensen die in de haven werken. Vies en zwaar werk. Daar dienen alleen Henkjes te werken.
Als ik mij verveel dan tuit ik mijn lippen en klem ik de ballpoint tussen m'n neus en de lippen. Ik heb nu gespierde lippen.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:26 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Hoeveel bicepscurls kun je al met je ballpoint?
Ben ik het niet met je eens, je scheert hier de allochtone bevolkingsgroep onder één kam. Alsof alle allochtonen geen vies/vuil/smerig werk willen aannemen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-vies-en-zwaar.dhtml
Lijkt me dus simpel...ze kunnen wel maar willen niet want werk is vieessj. Uitkering direct stopzetten! Pure werkweigering op basis van 'bah ik krijg vieze handen en dat wil ik niet'.
Hmmzzz... variant op de excuusneger... Het negerexcuus?quote:Op woensdag 9 november 2011 18:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik mij verveel dan tuit ik mijn lippen en klem ik de ballpoint tussen m'n neus en de lippen. Ik heb nu gespierde lippen.
Tuinbouw vriend.... tuinbouw. Twintig jaar terug ...dus niet nu alles geautomatiseerd is.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:22 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Ronnie_Blaaskaak.... De man die sneller typt dan zijn gedachten
TS, wat is het zwaarste werk wat jij ooit hebt gedaan eigenlijk?
Zozo.. Zo'n bos wortelen daar kun je je lelijk aan vertillen jaquote:Op woensdag 9 november 2011 18:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tuinbouw vriend.... tuinbouw. Twintig jaar terug ...dus niet nu alles geautomatiseerd is.
En toch maak je op mij meer de indruk van het type net-niet dat poogt te compenseren met een verhaal als hierboven. Maaaarrrrrrrrrrr ook ik ben maar een mens en zie het misschien verkeerd. Valt me alleen op dat je vaak een aparte toon aanslaat, een beetje alsof jij het echt helemaal gemaakt hebt. Kan.quote:Nu ben ik kantoorpik. Goede studie gevolgd, mooi salaris en dikke auto. Wel een huurwoning overigens want ik hoef geen koopwoning. Ben vrijgezel, geen kinderen. Koopwoning is derhalve overbodig. Ik heb een lage huur dus aan het einde van elke maand is het KATSJING!.
Nogal watquote:En jij?? Wat deed jij en doe je nu??
Niks mis met je CV (mensen die tegen verzekeringsadviseurs zijn vinden wellicht wat andersquote:Op woensdag 9 november 2011 18:50 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
Mijn CV is niet echt mijn beste visitekaartje vrees ik.
Ze gaan een dagje kijken.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:57 schreef Bastard het volgende:
Ik geloof dat ik het schokkender vind dat ze die jongeren met een bus er heen brengen, dan dat ze bang zijn voor vieze handen.
Als ik ergens een job heb moet ik toch ook zelf uitzoeken hoe ik er ga komen?
Nee was geen adviseurquote:Op woensdag 9 november 2011 18:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Niks mis met je CV (mensen die tegen verzekeringsadviseurs zijn vinden wellicht wat anders).
20 kilo is niet zo heel zwaarquote:Voorts heb ik inderdaad een "grote bek" en ben ik vrij direct en ongenuanceerd, altijd geweest en zal ook altijd zo blijven.
Overigens....het waren geen wortels maar volle bakken tomaten van twintig kilo de bak
20 kilo is niet zo heel zwaarquote:Op woensdag 9 november 2011 18:59 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Nee was geen adviseurwas mijn eerste baan, was administratief op detacheringsbasis.
Het probleem met mijn CV is dat er iets van 10 dingen opstaan... De langste twee jaar. De op een na langste een jaar... En de rest 8-6 maanden
Voorts heb ik inderdaad een "grote bek" en ben ik vrij direct en ongenuanceerd, altijd geweest en zal ook altijd zo blijven.
Overigens....het waren geen wortels maar volle bakken tomaten van twintig kilo de bak
Misschien.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:01 schreef Mutant01 het volgende:
Met een grote bek is heel veel mis. Dat is een compensatiemiddel.
Vooruitquote:Op woensdag 9 november 2011 19:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als je 14 bent is dat toch wel pittig hoor. Wellicht niet de eerste bak....maar wel de tiende
@ ts: zou je willen antwoorden op mijn tekst?quote:Op woensdag 9 november 2011 18:30 schreef hydroven het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens, je scheert hier de allochtone bevolkingsgroep onder één kam. Alsof alle allochtonen geen vies/vuil/smerig werk willen aannemen.
Kijk naar de schoonmaaksector, hoeveel allochtonen zitten daar wel niet?
Op de bouwplaats of in de tuinbouw misschien.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:02 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Misschien.
Maar een grote bek kan, indien goed aangewend, enorm veel bereiken. Alleen maar door het hebben van een grote bek.
Nee snap ik. Maar een grote bek krijgt dingen wel voor elkaar.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Mwa het is natuurlijk niet alleen de grote bek he, in combinatie met kwaliteiten kan het geen kwaad.
In de schoonmaak zitten heel veel allochtonen. Veel Turken en vaak oudere Marokkaanse mannen en vrouwen. Jeugdige mensen niet zo veel....quote:Op woensdag 9 november 2011 19:03 schreef hydroven het volgende:
[..]
@ ts: zou je willen antwoorden op mijn tekst?
Vaak wel. Soms kan het tegen je werken. Echter zal dit alleen zo zijn als de ander kan aantonen dat jij iets niet goed doet. Dus als je dit uitsluit,...ben je dichtbijquote:Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef b0ysd0ntcry het volgende:
[..]
Nee snap ik. Maar een grote bek krijgt dingen wel voor elkaar.
Nee hoor. Geloof mij nou maar.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op de bouwplaats of in de tuinbouw misschien.
Zie hem al staan in die bus, met de mic... Onze freestylende stadsmarine.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |