Ja jij kunt het natuurlijk in een dag want jij stoort je niet aan zaken als de realiteit.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dus pas in 2014 de invoering van WWNV.
Ja, hoeveel krijgt iemand met een uitkering en hoeveel iemand die in de haven werkt?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou het niet per se voor R_b willen opnemen. Maar dat veel sociale zekerheid in NL valt onder de categorie perverse beloningsprikkel lijkt me zonneklaar.
quote:Op woensdag 9 november 2011 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.
Dat hangt natuurlijk helemaal af van de functie die iemand heeft. Maar zoals ik al zei, een beetje gemotiveerde MBO'er (of iemand die tot dat niveau durft op te klimmen) heeft de uitkering van nog geen 1000 in de maand al snel ver achter zich gelaten.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:44 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ja, hoeveel krijgt iemand met een uitkering en hoeveel iemand die in de haven werkt?
Vast. Maar ik denk niet dat iemand dat krijgt zonder diploma en of goede beheersing van de taal. Waarschijnlijk minder dan de helft van wat jij opschrijft.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.
blablabla ..... je weet niksquote:Op woensdag 9 november 2011 11:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb nog geen dag uitkering ontvangen in mijn leven en heb onafgebroken gewerkt sinds ik klaar was met school. Waar ik over lul zijn zgn. stoere internethelden als jij die de wereld door een pannenlap zien en met 2 gebaren alle problematiek denken op te lossen maar in de werkelijkheid niet achter hun buro vandaan durven te komen. Denk nou eens na voordat je blaat, seniel.
Ik heb al veel eerder geageerd tegen het hedendaagse onderwijs, dat moet naar een hoger plan worden getild. Gezien het niveau van de huidige Uni's en HBO's is hier veel verbetering mogelijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.
Nee, dat klopt. Dus zal een werkgever meer moeten bieden dan alleen een "hoog salaris". En de vrijblijvendheid moet weg als pijler van ons sociaal beleid.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:52 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Vast. Maar ik denk niet dat iemand dat krijgt zonder diploma en of goede beheersing van de taal. Waarschijnlijk minder dan de helft van wat jij opschrijft.
Altijd tochquote:Op woensdag 9 november 2011 10:10 schreef t-8one het volgende:
Hahh, 'het grote verontwaardigings en bashen op alles wat een ander kleurtje heeft' topic is hier
Ik ook om de mensen die denken dat wanneer ze een topic trachten te laten ontsporen.... het probleem niet meer bestaat.quote:
Het gaat hier dus niet om de bijstand. Met het afschaffen van de bijstand kom je dus niet heel ver. Gaan er niet meer mensen van werken in die haven van je.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ook om de mensen die denken dat wanneer ze een topic trachten te laten ontsporen.... het probleem niet meer bestaat.
Neemt niet weg dat de allochtonen in Rotterdam blijkbaar niet willen werken in de haven. Afschaffen die bijstand!!
Jahoor, iedereen mag keuzes maken.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef ABombali het volgende:
Ze mogen ook keuzes maken toch? Ze zijn geen slaven...
Succes met kiezen voor de WAJONGquote:Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef LXIV het volgende:
Wat ik niet begrijp van de sociaaldemocraten die zich graag 'hard' maken om jongeren van een WAJONG of andere uitkering te kunnen blijven voorzien:
Snappen ze niet dat ze uiteindelijk daar die jongeren ook niet mee helpen? Een deel van de jongeren (gelukkig een meerderheid) wil sowieso wel. Een deel heeft een sterkere prikkel (lees duwtje in de rug/trap onder de kont) nodig. Als je dat deel zelf laat kiezen, dan kiezen ze vaak voor die fijne WAJONG van 900 euro zonder sollicitatieplicht. Dat is blijkbaar hun aard.
Maar uiteindelijk is het ook voor die jongeren een slechte zaak. Als ze 10 jaar in zo'n situatie hebben rondgedwaald dan kunnen ze inderdaad niet meer werken, en zouden ze het wel kunnen dan wil geen enkele werkgever ze meer hebben. Geloven sociaal-democraten echt dat ze op deze manier die mensen het gelukkigst maken? Door ze feitelijk levenslang in een afhankelijkheidssituatie te plaatsen? Ik denk namelijk van niet, al denkt zo'n 22-jarige er waarschijnlijk nu anders over.
Zelf zie ik op mijn werk iedere dag een gehandicapte (spastische?) vrouw van een jaar of 28 naar haar bureau strompelen. Zo iemand zal waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor WAJONG, maar heeft er zelf voor gekozen te ontsnappen aan dat circuit. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor haarzelf gewoon een goede keuze was. Gewoon meedoen, je bijdrage leveren en iedere ochtend een reden hebben je bed uit te komen.
Verder snap ik niet dat zo'n kereltje van 22 zoals gisteren te zien op de televisie zich niet schaamt om die uitkering aan te nemen. Terwijl er werk genoeg is en er mensen zijn die veel ouder en fysiek veel slechter zijn die wel werken (en dus ook aan zijn uitkering meebetalen).
Hoe doen sociaal-democraten (PVDA'ers) dat met het opvoeden van hun eigen kinderen dan? Mogen die ook kiezen tussen extra zakgeld of een krantenwijk nemen, waarvan ze dan een deel moeten inleveren?
Ik kan je verhaal zeer goed volgen, maar het is niet alsof de PvdA hier alleen voor verantwoordelijk is geweest. In het verleden hebben de VVD, D66, CDA, LPF en nu dan de PVV ook niet gezorgd voor ingrijpende maatregelen in de bijstand / uitkeringen. Goed, de Wajong gaat nu dan eindelijk op de schop, maar dit is wat mij betreft nog steeds een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef LXIV het volgende:
Wat ik niet begrijp van de sociaaldemocraten die zich graag 'hard' maken om jongeren van een WAJONG of andere uitkering te kunnen blijven voorzien:
Snappen ze niet dat ze uiteindelijk daar die jongeren ook niet mee helpen? Een deel van de jongeren (gelukkig een meerderheid) wil sowieso wel. Een deel heeft een sterkere prikkel (lees duwtje in de rug/trap onder de kont) nodig. Als je dat deel zelf laat kiezen, dan kiezen ze vaak voor die fijne WAJONG van 900 euro zonder sollicitatieplicht. Dat is blijkbaar hun aard.
Maar uiteindelijk is het ook voor die jongeren een slechte zaak. Als ze 10 jaar in zo'n situatie hebben rondgedwaald dan kunnen ze inderdaad niet meer werken, en zouden ze het wel kunnen dan wil geen enkele werkgever ze meer hebben. Geloven sociaal-democraten echt dat ze op deze manier die mensen het gelukkigst maken? Door ze feitelijk levenslang in een afhankelijkheidssituatie te plaatsen? Ik denk namelijk van niet, al denkt zo'n 22-jarige er waarschijnlijk nu anders over.
Zelf zie ik op mijn werk iedere dag een gehandicapte (spastische?) vrouw van een jaar of 28 naar haar bureau strompelen. Zo iemand zal waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor WAJONG, maar heeft er zelf voor gekozen te ontsnappen aan dat circuit. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor haarzelf gewoon een goede keuze was. Gewoon meedoen, je bijdrage leveren en iedere ochtend een reden hebben je bed uit te komen.
Verder snap ik niet dat zo'n kereltje van 22 zoals gisteren te zien op de televisie zich niet schaamt om die uitkering aan te nemen. Terwijl er werk genoeg is en er mensen zijn die veel ouder en fysiek veel slechter zijn die wel werken (en dus ook aan zijn uitkering meebetalen).
Hoe doen sociaal-democraten (PVDA'ers) dat met het opvoeden van hun eigen kinderen dan? Mogen die ook kiezen tussen extra zakgeld of een krantenwijk nemen, waarvan ze dan een deel moeten inleveren?
Helemaal waar, die termijn werkt beter dan welk medicijn dan ook.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:14 schreef Nielsch het volgende:
Je moest eens weten hoeveel mensen ineens spontaan weer worden als de 2-jaarstermijn in zicht komt. Vroeger kregen al deze mensen onbeperkt WAO; dat kon toen gewoon nog.
de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.
De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
Exactquote:Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:
[..]
de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren dus niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:
[..]
de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren (allochtoon en autochtoon dus) niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
qquote:En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
qquote:Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.
[q]En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?quote:Succes met kiezen voor de WAJONGAlleen een pvda lidmaatschap is niet voldoende om die ''te scoren'' er moet iets aantoonbaar mis met je zijn wil je op basis van de WAJONG uit het maatschappelijk leven gehaald worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |