Wat doen we trouwens als voornoemde 'al dan niet allochtoon' in Lelystad of Venlo woont?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja, en ik zeg dat we nu die parasieten hun uitkering moeten stopzetten. Er is werk beschibaar dus de noodzaak voor een uitkering is er niet.
Jongeren in achterstandswijken. Stop eens met generaliseren.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.
De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
Daar zit het probleem ook. Ze hebben een keuze. Als je kan werken dan pak je het maar aan.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Juistem....alle jongeren in Rotterdam OF werken OF studeren.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze zouden gewoon de uitkeringen van alle jongeren in Rotterdam moeten stopzetten als er genoeg werk in de haven te vinden is. Ik heb een hekel aan profiteurs ongeacht welke kleur ze hebben.
Man man, wat is dit nu weer voor opmerking?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Juistem....alle jongeren in Rotterdam OF werken OF studeren.
Voorts zie ik de politiek correcten alweer spreken van 'oh we hebben het over allochtonen maar het geldt ook voor autochtonen....Maar hey, ik heb het artikel niet geschreven.
Ik ben voorstander van het afschaffen van de hele bijstand. 80% is uitzuiger.
Welke feiten?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.
De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
Eigenlijk zou in iedere gemeente een zaal vrijgemaakt moeten worden, waar personen met een sollicitatieplicht een aantal uur per dag, in plaats van te werken, aanwezig moeten zijn om sollicitatiebrieven te schrijven. Na x aantal afwijzingen kom je vanzelf wel bij de haven uit.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Voorts zie ik de politiek correcten alweer spreken van 'oh we hebben het over allochtonen maar het geldt ook voor autochtonen....Maar hey, ik heb het artikel niet geschreven.
En die gast was dus autochtoon.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:01 schreef LXIV het volgende:
Je zou verwachten dat het dan heel simpel is: weigeren mensen (allochtoon of autochtoon, maar in het artikel in de Pers van vanochtend stond heel duidelijk dat vooral allochtonen niet in de haven wilden werken) om te gaan werken in de haven, dan trek je hun uitkering in.
Maar het probleem is dat deze jongeren dus vaak geen bijstand hebben maar in de WAJONG zitten. Gisteren was er nog een documentaire daarover. Veel gemeenten proppen zoveel mogelijk jongeren in de WAJONG omdat dit niet van hun budget afgaat. (was ook in Rotterdam). Die jongeren vinden dat wel 'relaxed', want ze hoeven niet te solliciteren en ze krijgen een hogere uitkering.
Een van die gasten "Sinds ik in de WAJONG kwam hebben een aantal vrienden van mij dat ook gedaan. Het is veel beter dan een uitkering"
Blanke boy, hè, die ene.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:01 schreef LXIV het volgende:
Maar het probleem is dat deze jongeren dus vaak geen bijstand hebben maar in de WAJONG zitten. Gisteren was er nog een documentaire daarover. Veel gemeenten proppen zoveel mogelijk jongeren in de WAJONG omdat dit niet van hun budget afgaat. (was ook in Rotterdam). Die jongeren vinden dat wel 'relaxed', want ze hoeven niet te solliciteren en ze krijgen een hogere uitkering.
Een van die gasten "Sinds ik in de WAJONG kwam hebben een aantal vrienden van mij dat ook gedaan. Het is veel beter dan een uitkering"
?????quote:Op woensdag 9 november 2011 11:02 schreef De_Nuance het volgende:
Ronnie_bravo studeert aan een universiteit maar van kritisch nadenken heeft hij niet gehoord.
Turken... Turken zijn harde werkers... in ieder geval de ouderen, dat klopt. Vaak zijn de Antillianen en Marokkanen de niet werkenden. Dat is ook de reden dat Turken vaak een hekel hebben aan deze lui, omdat zij de nadelen ervaren van het gedrag van de Marokkanen.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:04 schreef kikoooooo het volgende:
Het is ook gewoon goor en smerig werk. Ik werk op veel olie-opslag/overslagplaatsen in Rotterdam. Veel allochtonen in dienst, met name Turken. Veel van een vorige generatie. De jongens die wij in dienst hebben zijn keiharde werkers en heb echt veel respect voor het gore werk dat ze zonder te klagen doen.
Jongere generaties zie je er eigenlijk niet. Het meeste is 40+
Maar het artikel ging toch over allochtonen? Turken zijn ook allochtoon hoor.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Turken... Turken zijn harde werkers... in ieder geval de ouderen, dat klopt. Vaak zijn de Antillianen en Marokkanen de niet werkenden. Dat is ook de reden dat Turken vaak een hekel hebben aan deze lui, omdat zij de nadelen ervaren van het gedrag van de Marokkanen.
Je moet dus wel iets kunnen. Je kan niet blowende jongeren zonder werkervaring in zo'n functie pleuren.quote:Van sjorders en heftruckchauffeurs tot hogere technische beroepen: 2.400 vacatures zijn er dit jaar voor technische en logistieke banen in het havengebied, blijkt uit onderzoek.
Dat is toch prima geregeld?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je moet dus wel iets kunnen. Je kan niet blowende jongeren zonder werkervaring in zo'n functie pleuren.
Daar zitten die bedrijven ook helemaal niet op te wachten. Moet wel een traject aan verbonden zijn en/of scholing.
quote:Naast bustours wordt ook op andere manieren geprobeerd jongeren de haven in te krijgen. Met leer-werktrajecten, opleidingen en andere vormen van promotie.
Waarom ging die stadsmarinierquote:
Maak er dan ook gelijk alle jongeren in Nederland van. Of beter nog: alle personen in Nederland.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei: wij hebben veel allochtonen in dienst in de haven, met name Turken. Nederlanders kunnen we echt niet vinden hoor, onmogelijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:21 schreef Elfletterig het volgende:
Niet dat ik de houding van die allochtone jongeren goedkeur, maar ik moet vaststellen dat hun integratie duidelijk vordert. Want zijn de vaders en opa's van deze jongeren niet als goedkope arbeidskrachten naar Nederland gehaald omdat autochtone Nederlanders hun neus optrokken voor vuil werk? Dat neus optrekken hebben ze inmiddels goed geleerd.
En laten we ook alsjeblieft niet net doen alsof alleen allochtone jongeren te lui zijn om te werken. Er zijn ook meer dan genoeg autochtone jongeren voor wie dat geldt. Het probleem is dat je in Nederland zelfs zonder te werken een relatief luxe leventje kunt leiden. En kom je ondanks je uitkering toch nog geld tekort? Dan ga je zwart wat bijklussen of je ontplooit wat criminele activiteiten. De pakkans is bijzonder klein, de risico's (lees: gevolgen als je toch wordt gepakt) zijn ook heel beperkt.
Het sociale vangnet moet anders worden ingericht. Soepel en ondersteunend voor wie niet kan werken (of slechts gedeeltelijk), hard en streng voor wie simpelweg te lui is. Of je met het korten op uitkeringen het gewenste effect bereikt, betwijfel ik (al zou ik die sanctie niet nalaten).
Ik zou eerder denken in de richting van onder curatele stellen of een soort dwangarbeid. Laat die jongeren kiezen: kom vrijwillig werken en verdien een goede boterham, of je wordt hier onder dwang heengebracht en werkt dan tegen het minimumloon (of minder).
Daarom zeg ik...afschaffen die bijstand.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:23 schreef Baghdaddy het volgende:
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering.
Geef de staat de schuld maar, niet de mensen die gebruik maken van de opties.
Turken die werken, werken dan ook direct een stuk harder dan Nederlanders.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:27 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei: wij hebben veel allochtonen in dienst in de haven, met name Turken. Nederlanders kunnen we echt niet vinden hoor, onmogelijk.
Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:23 schreef Baghdaddy het volgende:
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering.
Is dat zo ja?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.
De wajang wordt al afgeschaft, helder licht.quote:
Verbaast me niet. Ik denk trouwens ook dat het alles te maken heeft met de demografie van een stad als Rotterdam, waar de helft van de bevolking allochtoon is. Ik vermoed dat een groot deel van de autochtone bevolking hun - ongetwijfeld veel te dure - huis in Rotterdam alleen kan betalen dankzij een goede baan.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:27 schreef kikoooooo het volgende:
Zoals ik net al zei: wij hebben veel allochtonen in dienst in de haven, met name Turken. Nederlanders kunnen we echt niet vinden hoor, onmogelijk.
Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.quote:
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
En dan zit je echt niet lager dan de gemiddelde WO'er me dunkt.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.
Wajang?? Over licht gesprokenquote:Op woensdag 9 november 2011 11:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
De wajang wordt al afgeschaft, helder licht..
Kwestie van de keuzemogelijkheid veranderen. Laat mensen die kunnen werken maar kiezen tussen: vrijwillig een baan accepteren tegen marktconform loon, of onder dwang een baan accepteren met alleen behoud van uitkering.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:23 schreef Baghdaddy het volgende:
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering. Geef de staat de schuld maar, niet de mensen die gebruik maken van de opties.
Gut, een tikfout, snel, bel de krant!quote:Op woensdag 9 november 2011 11:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wajang?? Over licht gesproken
quote:En daarnaast... bron? Of worden er veranderingen toegepast en was je te snel met je afschaffen?????
Dus, de Wajong wordt afgeschaft. Precies zoals je graag wilde.quote:16 sept 2011 – De Wet werken naar vermogen gaat de WIJ, Wajong en WSW vervangen.
Je vergeet alleen dat de "oude" Wajong-gevallen gewoon onder de oude regeling blijven vallen.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:37 schreef Jarno het volgende:
Dus, de Wajong wordt afgeschaft. Precies zoals je graag wilde.
Tja, als je gaat lopen miepen dan kun je natuurlijk over dat soort opzichtige fouten commentaar verwachtenquote:Op woensdag 9 november 2011 11:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gut, een tikfout, snel, bel de krant!
[..]
[..]
Dus, de Wajong wordt afgeschaft. Precies zoals je graag wilde.
Ja jij kunt het natuurlijk in een dag want jij stoort je niet aan zaken als de realiteit.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dus pas in 2014 de invoering van WWNV.
Ja, hoeveel krijgt iemand met een uitkering en hoeveel iemand die in de haven werkt?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik zou het niet per se voor R_b willen opnemen. Maar dat veel sociale zekerheid in NL valt onder de categorie perverse beloningsprikkel lijkt me zonneklaar.
quote:Op woensdag 9 november 2011 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.
Dat hangt natuurlijk helemaal af van de functie die iemand heeft. Maar zoals ik al zei, een beetje gemotiveerde MBO'er (of iemand die tot dat niveau durft op te klimmen) heeft de uitkering van nog geen 1000 in de maand al snel ver achter zich gelaten.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:44 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ja, hoeveel krijgt iemand met een uitkering en hoeveel iemand die in de haven werkt?
Vast. Maar ik denk niet dat iemand dat krijgt zonder diploma en of goede beheersing van de taal. Waarschijnlijk minder dan de helft van wat jij opschrijft.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.
blablabla ..... je weet niksquote:Op woensdag 9 november 2011 11:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb nog geen dag uitkering ontvangen in mijn leven en heb onafgebroken gewerkt sinds ik klaar was met school. Waar ik over lul zijn zgn. stoere internethelden als jij die de wereld door een pannenlap zien en met 2 gebaren alle problematiek denken op te lossen maar in de werkelijkheid niet achter hun buro vandaan durven te komen. Denk nou eens na voordat je blaat, seniel.
Ik heb al veel eerder geageerd tegen het hedendaagse onderwijs, dat moet naar een hoger plan worden getild. Gezien het niveau van de huidige Uni's en HBO's is hier veel verbetering mogelijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet-presteren en middelmatigheid wordt beloond in NL dat klopt. Daarom moet er enorm veel geld naar onderwijs bijvoorbeeld, ipv die laffe middelmatigheidsfabrieken die we nu hebben. Maar dat is heel wat anders dan wat die Ronnie_Werkkamp roept.
Nee, dat klopt. Dus zal een werkgever meer moeten bieden dan alleen een "hoog salaris". En de vrijblijvendheid moet weg als pijler van ons sociaal beleid.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:52 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Vast. Maar ik denk niet dat iemand dat krijgt zonder diploma en of goede beheersing van de taal. Waarschijnlijk minder dan de helft van wat jij opschrijft.
Altijd tochquote:Op woensdag 9 november 2011 10:10 schreef t-8one het volgende:
Hahh, 'het grote verontwaardigings en bashen op alles wat een ander kleurtje heeft' topic is hier
Ik ook om de mensen die denken dat wanneer ze een topic trachten te laten ontsporen.... het probleem niet meer bestaat.quote:
Het gaat hier dus niet om de bijstand. Met het afschaffen van de bijstand kom je dus niet heel ver. Gaan er niet meer mensen van werken in die haven van je.quote:Op woensdag 9 november 2011 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ook om de mensen die denken dat wanneer ze een topic trachten te laten ontsporen.... het probleem niet meer bestaat.
Neemt niet weg dat de allochtonen in Rotterdam blijkbaar niet willen werken in de haven. Afschaffen die bijstand!!
Jahoor, iedereen mag keuzes maken.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:10 schreef ABombali het volgende:
Ze mogen ook keuzes maken toch? Ze zijn geen slaven...
Succes met kiezen voor de WAJONGquote:Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef LXIV het volgende:
Wat ik niet begrijp van de sociaaldemocraten die zich graag 'hard' maken om jongeren van een WAJONG of andere uitkering te kunnen blijven voorzien:
Snappen ze niet dat ze uiteindelijk daar die jongeren ook niet mee helpen? Een deel van de jongeren (gelukkig een meerderheid) wil sowieso wel. Een deel heeft een sterkere prikkel (lees duwtje in de rug/trap onder de kont) nodig. Als je dat deel zelf laat kiezen, dan kiezen ze vaak voor die fijne WAJONG van 900 euro zonder sollicitatieplicht. Dat is blijkbaar hun aard.
Maar uiteindelijk is het ook voor die jongeren een slechte zaak. Als ze 10 jaar in zo'n situatie hebben rondgedwaald dan kunnen ze inderdaad niet meer werken, en zouden ze het wel kunnen dan wil geen enkele werkgever ze meer hebben. Geloven sociaal-democraten echt dat ze op deze manier die mensen het gelukkigst maken? Door ze feitelijk levenslang in een afhankelijkheidssituatie te plaatsen? Ik denk namelijk van niet, al denkt zo'n 22-jarige er waarschijnlijk nu anders over.
Zelf zie ik op mijn werk iedere dag een gehandicapte (spastische?) vrouw van een jaar of 28 naar haar bureau strompelen. Zo iemand zal waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor WAJONG, maar heeft er zelf voor gekozen te ontsnappen aan dat circuit. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor haarzelf gewoon een goede keuze was. Gewoon meedoen, je bijdrage leveren en iedere ochtend een reden hebben je bed uit te komen.
Verder snap ik niet dat zo'n kereltje van 22 zoals gisteren te zien op de televisie zich niet schaamt om die uitkering aan te nemen. Terwijl er werk genoeg is en er mensen zijn die veel ouder en fysiek veel slechter zijn die wel werken (en dus ook aan zijn uitkering meebetalen).
Hoe doen sociaal-democraten (PVDA'ers) dat met het opvoeden van hun eigen kinderen dan? Mogen die ook kiezen tussen extra zakgeld of een krantenwijk nemen, waarvan ze dan een deel moeten inleveren?
Ik kan je verhaal zeer goed volgen, maar het is niet alsof de PvdA hier alleen voor verantwoordelijk is geweest. In het verleden hebben de VVD, D66, CDA, LPF en nu dan de PVV ook niet gezorgd voor ingrijpende maatregelen in de bijstand / uitkeringen. Goed, de Wajong gaat nu dan eindelijk op de schop, maar dit is wat mij betreft nog steeds een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:01 schreef LXIV het volgende:
Wat ik niet begrijp van de sociaaldemocraten die zich graag 'hard' maken om jongeren van een WAJONG of andere uitkering te kunnen blijven voorzien:
Snappen ze niet dat ze uiteindelijk daar die jongeren ook niet mee helpen? Een deel van de jongeren (gelukkig een meerderheid) wil sowieso wel. Een deel heeft een sterkere prikkel (lees duwtje in de rug/trap onder de kont) nodig. Als je dat deel zelf laat kiezen, dan kiezen ze vaak voor die fijne WAJONG van 900 euro zonder sollicitatieplicht. Dat is blijkbaar hun aard.
Maar uiteindelijk is het ook voor die jongeren een slechte zaak. Als ze 10 jaar in zo'n situatie hebben rondgedwaald dan kunnen ze inderdaad niet meer werken, en zouden ze het wel kunnen dan wil geen enkele werkgever ze meer hebben. Geloven sociaal-democraten echt dat ze op deze manier die mensen het gelukkigst maken? Door ze feitelijk levenslang in een afhankelijkheidssituatie te plaatsen? Ik denk namelijk van niet, al denkt zo'n 22-jarige er waarschijnlijk nu anders over.
Zelf zie ik op mijn werk iedere dag een gehandicapte (spastische?) vrouw van een jaar of 28 naar haar bureau strompelen. Zo iemand zal waarschijnlijk ook in aanmerking komen voor WAJONG, maar heeft er zelf voor gekozen te ontsnappen aan dat circuit. Ik ben er van overtuigd dat dit ook voor haarzelf gewoon een goede keuze was. Gewoon meedoen, je bijdrage leveren en iedere ochtend een reden hebben je bed uit te komen.
Verder snap ik niet dat zo'n kereltje van 22 zoals gisteren te zien op de televisie zich niet schaamt om die uitkering aan te nemen. Terwijl er werk genoeg is en er mensen zijn die veel ouder en fysiek veel slechter zijn die wel werken (en dus ook aan zijn uitkering meebetalen).
Hoe doen sociaal-democraten (PVDA'ers) dat met het opvoeden van hun eigen kinderen dan? Mogen die ook kiezen tussen extra zakgeld of een krantenwijk nemen, waarvan ze dan een deel moeten inleveren?
Helemaal waar, die termijn werkt beter dan welk medicijn dan ook.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:14 schreef Nielsch het volgende:
Je moest eens weten hoeveel mensen ineens spontaan weer worden als de 2-jaarstermijn in zicht komt. Vroeger kregen al deze mensen onbeperkt WAO; dat kon toen gewoon nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |