abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104153115
quote:
Allochtone jongeren: Werken in de haven is vies en zwaar

In Rotterdam lopen duizenden jongeren rond zonder werk die zo een baan kunnen krijgen in de haven. Maar ze willen daar niet aan de slag. Vooral allochtone jongeren hebben een negatief beeld: het zou vies en zwaar werk zijn.

De Rotterdamse stadsmarinier Jur Verbeek probeert een bus vol te krijgen met allochtone jongeren en die naar de haven te brengen. 'Om ze met eigen ogen te laten zien wat werken in de haven nou echt inhoudt', vertelt hij in dagblad De Pers. 'Maar er zijn maar drie jongeren komen opdagen.'

Afstand haven en stad groot
Directeur Asselbergs van Deltalinqs, belangenbehartiger van 600 bedrijven in het havengebied, maakt zich grote zorgen over het personeelsprobleem. 'De afstand tussen haven en stad is groot. Jongeren kunnen opgroeien in Rotterdam en het havengebied nooit zien.'

Geen hard en vies werk
Wethouder Marco Florijn van Sociale Zaken en Werkgelegenheid benadrukt dat er een imagoprobleem is. 'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'. De jongeren worden naar de haven gelokt met leertrajecten en bovendien liggen de lonen een stuk hoger dan voorheen. Maar toch is het moeilijk om de bus vol te krijgen. Ze gaan weer rijden als er 25 jongeren aangemeld zijn.

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-vies-en-zwaar.dhtml

Lijkt me dus simpel...ze kunnen wel maar willen niet want werk is vieessj. Uitkering direct stopzetten! Pure werkweigering op basis van 'bah ik krijg vieze handen en dat wil ik niet'.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:02:39 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_104153144
Gaan ze maar in hun eigen land werken.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_104153188
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
pi_104153242
Uitkering stopzetten en crimineel gedrag keihard bestraffen. Kijken hoe graag ze dan gewoon normaal en eerlijk werk wat prima betaald willen doen in de haven.

Maar nee met de scooter en bontkraag de hele dag klootzakken izzzzz rezzzzpekt jeweets.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104153252
Allemaal terug deporteren naar Angola, dikke doei vuile werkwijgeraars. Het is mede dankzij dat soort types dat we naar de klote gaan.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:09:02 #6
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_104153268
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:08 schreef DonJoris het volgende:
werkwijgeraars.
Ik denk dat jij ook wel eens een inburgeringscursus mag hebben.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 9 november 2011 @ 10:10:36 #7
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104153309
Hahh, 'het grote verontwaardigings en bashen op alles wat een ander kleurtje heeft' topic is hier :)
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_104153315
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:08 schreef DonJoris het volgende:
Allemaal terug deporteren naar Angola, dikke doei vuile werkwijgeraars. Het is mede dankzij dat soort types dat we naar de klote gaan.
Mensen die niet kunnen spellen zoals jij zie ik als een groter probleem.

Dus lekker naar Angola jij.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_104153317
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Precies de reden waarom je de keus niet voorgeschoteld moet krijgen.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:11:12 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104153318
"Stadsmarinier"

:')!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_104153331
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Uitkering stopzetten en crimineel gedrag keihard bestraffen. Kijken hoe graag ze dan gewoon normaal en eerlijk werk wat prima betaald willen doen in de haven.

Maar nee met de scooter en bontkraag de hele dag klootzakken izzzzz rezzzzpekt jeweets.
Ga jij maar hutspot eten met jus
pi_104153359
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:11 schreef Ryon het volgende:
"Stadsmarinier"

:')

Een belediging voor de echte mariniers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:13:06 #13
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_104153360
Henk & Ingridtopic.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_104153362
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:11 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Mensen die niet kunnen spellen zoals jij zie ik als een groter probleem.

Dus lekker naar Angola jij.
Sorry ben te verwesterd. :')
pi_104153391
Alsof autochtone jongeren anders denken over de haven :')

Maar wel een mooi topic voor huilie fokkers ja.
know'm sayin?
word? word.
pi_104153394
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:13 schreef DonJoris het volgende:

[..]

:') bontkraagje
Jammer voor je, ik doe een universitaire opleiding.
pi_104153401
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:11 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Precies de reden waarom je de keus niet voorgeschoteld moet krijgen.
I know, dat is naar mijn idee ook iets wat moet worden aangepakt. Er moet meer controle komen op het verschrekken van uitkeringen. Ze komen dan vanzelf wel opdagen voor werk.

Zoiets werkt beter als het gejank van de thuiswonende werkloze pubers hier welke direct klaarstaan met hun bekrompen "terug naar Angola" reacties
  woensdag 9 november 2011 @ 10:15:12 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104153403
Liever nutteloos en blut dan een baantje in de haven. Geen trots die mensen!

Een uitkering zou eigenlijk iets zwaars en vies moeten zijn. :(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104153418
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:11 schreef Ryon het volgende:
"Stadsmarinier"

Een van de betere initiatieven in Rotterdam. Hoge politieagenten die overzicht houden en daadwerkelijk problemen aanpakken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_104153419
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:14 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Jammer voor je, ik doe een universitaire opleiding.
Gefeliciteerd
pi_104153439
Maar even serieus : dit is een algemeen beeld in Rdam helaas. Bij autochtonen en allochtonen.

Ze moeten op scholen het imago oppoetsen , want het klopt gewoon niet.
pi_104153477
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.

De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
pi_104153482
Volgens de wethouder is er een imagoprobleem. Volgens mij is er een motivatieprobleem. Een probleem dat we zelf hebben ontworpen door van Nederland een soort van luilekkerland te maken voor mensen die niet willen werken. Zelfde geldt ook voor al die mensen in de landbouwstreken met een uitkering, terwijl tuinders met name in sommige seizoenen staan te springen om werknemers (nu de Bulgaren het niet meer mogen doen van de minister).
PWBF
  woensdag 9 november 2011 @ 10:20:31 #24
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_104153508
of het nou werken in de haven is of ander werk. werken verafschuwen ze sowieso.

ik begrijp mensen met een uitkering echt niet. als ik van een uitkering zou leven omdat ik geen zin heb om te werken dan zou ik echt maximaal uitgekotst worden door mn familie en vrienden.

verwende stadskindjes :')
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 9 november 2011 @ 10:21:14 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104153522
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
Of de uitkering zwaar en vies maken. :D

Een soort megablubberpowerrace:
Start --- Vieze, zware, bende, stormbaan, 4 uur lichamelijke inspanning --- Finish = Uitkering voor deze week.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104153531
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:20 schreef _GdR_ het volgende:
of het nou werken in de haven is of ander werk. werken verafschuwen ze sowieso.

ik begrijp mensen met een uitkering echt niet. als ik van een uitkering zou leven omdat ik geen zin heb om te werken dan zou ik echt maximaal uitgekotst worden door mn familie en vrienden.

verwende stadskindjes :')
Dit heeft niets met stadskindjes te maken. De tuinders in Limburg zijn ook afhankelijk van aspergeplukkers uit het oostblok, omdat Nederlanders met een uitkering dit werk niet willen doen.
PWBF
  woensdag 9 november 2011 @ 10:22:23 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_104153545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit heeft niets met stadskindjes te maken. De tuinders in Limburg zijn ook afhankelijk van aspergeplukkers uit het oostblok, omdat Nederlanders met een uitkering dit werk niet willen doen.
Bekend verschijnsel idd. Maar wat 't nu met autochtoon of allochtoon te maken heeft.. :?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 9 november 2011 @ 10:22:45 #28
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104153551
http://www.rotterdam.nl/stadsmariniers

Ah, het bestaat echt :'( Klinkt als een mislukte manier om de LPF tevreden te houden in vroegere tijden. Maar geen wonder dat dit niet werkt. In Amsterdam hadden wij het buurtcoach genoemd, klinkt ook gay. Maar toch al weer wat beter.

Deze druif is dus met een busje gaan rondrijden (''pssst!'') om jongeren mee te nemen naar de haven om daar te laten zien dat containers schrobben best oké is. An sich prima tactiek, maar ik denk dat als je al bijna negen jaar ''stadsmarinier'' bent dat je dan wel weet dat jongeren zich niet heel snel in busjes laten leiden.

Werk en leer trajecten in de haven in combinatie met de Wet WIJ zullen op den duur wel aanslaan. Als die gasten merken dat er flink verdiend kan worden als containersorteerder (oid) komen ze vanzelf wel. Of pendelen met een busje de beste manier is om ze dit te vertellen.. Ik denk van niet, en dit bewijst het nog maar eens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 9 november 2011 @ 10:23:59 #29
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_104153573
Weer typisch de nadruk leggen op allochtone jongeren. Het is lame dat ze niet willen werken en wel uitkering trekken, of ze zwart, wit, pimpelpaars, groen of geel zijn boeit niet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_104153596
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bekend verschijnsel idd. Maar wat 't nu met autochtoon of allochtoon te maken heeft.. :?
Ook niets wat mij betreft. Overal in Nederland zitten er uitvreters (of ze nou Achmed of Piet genaamd zijn) die liever thuis zitten met een uitkering dan dat ze werken, en dat terwijl er genoeg vacatures op (of onder) hun niveau openstaan. Enige oplossing is het afschaffen van de bijstand; iedereen die (gedeeltelijk) kan werken moet gewoon gaan werken of anders krijg je niets. Het smoesje dat er geen banen zijn is dikke onzin.
PWBF
pi_104153670
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:16 schreef De_Nuance het volgende:
Maar even serieus : dit is een algemeen beeld in Rdam helaas. Bij autochtonen en allochtonen.

Ze moeten op scholen het imago oppoetsen , want het klopt gewoon niet.
Waarom zou je het imago moeten oppoetsen. Ze moeten gewoon de uitkeringen stopzetten van jongeren die beschikbaar zijn om daar te werken. Een uitkering is bedoeld als allerlaatste redmiddel, als er echt geen andere mogelijkheden tot een inkomen zijn. Is er werk in de buurt, dan ga je daar maar aan het werk en anders verhonger je maar.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_104153672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:22 schreef Ryon het volgende:
http://www.rotterdam.nl/stadsmariniers

Ah, het bestaat echt :'( Klinkt als een mislukte manier om de LPF tevreden te houden in vroegere tijden. Maar geen wonder dat dit niet werkt. In Amsterdam hadden wij het buurtcoach genoemd, klinkt ook gay. Maar toch al weer wat beter.
[ afbeelding ]

Deze druif is dus met een busje gaan rondrijden (''pssst!'') om jongeren mee te nemen naar de haven om daar te laten zien dat containers schrobben best oké is. An sich prima tactiek, maar ik denk dat als je al bijna negen jaar ''stadsmarinier'' bent dat je dan wel weet dat jongeren zich niet heel snel in busjes laten leiden.

Werk en leer trajecten in de haven in combinatie met de Wet WIJ zullen op den duur wel aanslaan. Als die gasten merken dat er flink verdiend kan worden als containersorteerder (oid) komen ze vanzelf wel. Of pendelen met een busje de beste manier is om ze dit te vertellen.. Ik denk van niet, en dit bewijst het nog maar eens.
Pardon, misschien werkt dit plan niet. Maar de stadsmariniers doen goed werk voor de stad. Ze hebben macht en doorkruisen het ambtelijke apparaat en instanties om daadwerkelijk problemen aan te pakken.

En ja, dit is een plan geweest van Leefbaar Rotterdam. Ik heb niet veel met die partij maar sinds dat zij meebesturen is Rotterdam inderdaad een stuk leefbaarder geworden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  woensdag 9 november 2011 @ 10:29:41 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_104153702
Altijd weer dat "ze". Alsof autochtone jongeren er wel om staan te springen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_104153723
Ik vind dit trouwens ook en ben blank, niet jong en ook niet werkloos.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_104153745
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:29 schreef eleusis het volgende:
Altijd weer dat "ze". Alsof autochtone jongeren er wel om staan te springen...
Ze zouden gewoon de uitkeringen van alle jongeren in Rotterdam moeten stopzetten als er genoeg werk in de haven te vinden is. Ik heb een hekel aan profiteurs ongeacht welke kleur ze hebben.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:31:54 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_104153754
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ze zouden gewoon de uitkeringen van alle jongeren in Rotterdam moeten stopzetten als er genoeg werk in de haven te vinden is. Ik heb een hekel aan profiteurs ongeacht welke kleur ze hebben.
Mee eens hoor.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_104153768
quote:

[..]

Ja +1
pi_104153783
quote:

[..]

Waarom alleen van de jongeren? Waarom niet iedereen die zonder werk zit te werk stellen in de haven of waar er dan ook maar werk is?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:33:43 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104153793
Allochtoon of niet, jongeren laten zich liever door gemeentesnurkers de Wajong in praten. Leve Nederland!

http://nieuwsuur.nl/onder(...)geren-in-wajong.html
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_104153807
quote:
3s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef Ringo het volgende:
Allochtoon of niet, jongeren laten zich liever door gemeentesnurkers de Wajong in praten. Leve Nederland!
Gisteren nieuwsuur gezien ?
Dat was wel echt erg inderdaad :')
  woensdag 9 november 2011 @ 10:35:08 #41
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104153822
quote:
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.

Niet alleen allochtonen hoor, maar dat willen jij, Henk en Ingrid graag horen zodat ze hun verontwaardiging kunnen uit dus schrijven de kranten dat zodat ze goed gelezen/verkocht worden.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_104153825
quote:
5s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom alleen van de jongeren? Waarom niet iedereen die zonder werk zit te werk stellen in de haven of waar er dan ook maar werk is?
Wat mij betreft prima, alleen gaan er dan vrees ik veel mensen huilerig doen.
pi_104153846
quote:
Achja als je eerst 6 jaar (al dan niet part time :') ) moet doorbrengen op een gemiddeld MBO waar elke vorm van initiatief en zelf nadenken uit je wordt geramd door verveelde en overspannen 40+ ers dan kan ik me voorstellen dat een baan in de haven zodat je je lekker nuttig kunt maken voor de maatschappij en economie niet het hoogst op je verlanglijst staat.

Uiteraard stond iedereen op FOK! op z'n 16e te springen om vuilnisman te worden, dat snap ik ook wel... :').
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 10:36:29 #44
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104153853
quote:

http://nieuwsuur.nl/onder(...)geren-in-wajong.html
Fijn voor je. Toch is er met de allochtone jongeren wat meer aan de hand dan jouw taktiek alles op 1 hoop te gooien.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104153866
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:35 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat mij betreft prima, alleen gaan er dan vrees ik veel mensen huilerig doen.
Ach wie weet worden goelags het weer helemaal in 2012!
  woensdag 9 november 2011 @ 10:37:39 #46
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_104153881
Werken in de haven is vies en zwaar _O- _O- ..

Ja dan had je maar beter je best moeten doen op school ipv stoer doen en leraren en anderen bedreigen.
Er zijn genoeg leeringen die het op eigen kracht moeten doen, waarvan de ouders ook niet bepaald ondersteunend zijn en die redden het ook... ~O> succes
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
  woensdag 9 november 2011 @ 10:39:25 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104153921
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Fijn voor je. Toch is er met de allochtone jongeren wat meer aan de hand dan jouw taktiek alles op 1 hoop te gooien.
Nee hoor. Het merendeel lijdt aan het basisprobleem: verstikking door sociale zekerheid.
pi_104153930
Trouwens waar is die zin in het artikel op gebaseerd.

'vooral bij allochtonen leeft dit beeld'
Vervolgens wordt het nergens gestaafd.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:40:15 #49
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_104153940
Je kunt mij niet wijsmaken dat werken in een moderne Nederlandse haven vies en zwaar is. M'n opa zou zich omdraaien in zijn graf als hij dat hoorde.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_104153971
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee hoor. Het merendeel lijdt aan het basisprobleem: verstikking door sociale zekerheid.
Klopt
pi_104153980
quote:
13s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:40 schreef mstx het volgende:
Je kunt mij niet wijsmaken dat werken in een moderne Nederlandse haven vies en zwaar is. M'n opa zou zich omdraaien in zijn graf als hij dat hoorde.
Er is inderdaad wel degelijk ook een imago-probleem.
pi_104154004
We kunnen beter denken in termen van oplossingen in plaats van met de vinger wijzen.

Dus a) Sociale zekerheid alleen als je het écht en écht nodig hebt. B) imagoprobleem haven
  woensdag 9 november 2011 @ 10:43:15 #53
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104154021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:39 schreef De_Nuance het volgende:
Trouwens waar is die zin in het artikel op gebaseerd.

'vooral bij allochtonen leeft dit beeld'
Vervolgens wordt het nergens gestaafd.
prcs, maar het klinkt zo lekker, mensen lezen hierdoor je artikel en zeggen tegen elkaar in de bus of op straat: "goh, het is toch niet meer normaal tegenwoordig met die allochtonen"
Waarop z'n medereiziger zegt "Indd, werken of d'ruut"
Vervolgens komt er een politieke partij die dit gaat roepen, en Henk in Ingrid kunnen lekker ergens achteraan rennen allemaal gebaseerd op een krantenartikel zonder duidelijk bron of onderbouwing.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_104154039
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:41 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Er is inderdaad wel degelijk ook een imago-probleem.
Imago probleem? Iedereen met meer als een paar hersencellen kan toch bedenken dat onder invloed van de huidige technologie en arbo wetgeving het werk een stuk lichter is als in het verleden. Wat nou zeuren over zwaar. Het zijn gewoon parasieten als je kunt werken en er werk beschikbaar is en je toch in een uitkering blijft hangen.
pi_104154077
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:42 schreef De_Nuance het volgende:
We kunnen beter denken in termen van oplossingen in plaats van met de vinger wijzen.

Dus a) Sociale zekerheid alleen als je het écht en écht nodig hebt.
Dit betekent dus vooral dat de rechtenstudent die wacht op een goede job na z'n studie (ik noem maar iets) dus ook niet in aanmerking gaat komen he. En dat het vooral mensen aan de onderkant van de schaal zullen zijn die dichterbij 'echt en echt nodig' zitten. Ik vind het allemaal prima maar de uitwerking van zoiets zou in de praktijk wel eens vies tegen kunnen vallen qua effect.
pi_104154099
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Imago probleem? Iedereen met meer als een paar hersencellen kan toch bedenken dat onder invloed van de huidige technologie en arbo wetgeving het werk een stuk lichter is als in het verleden. Wat nou zeuren over zwaar. Het zijn gewoon parasieten als je kunt werken en er werk beschikbaar is en je toch in een uitkering blijft hangen.
Wie heeft het over het verleden? Het gaat over nu. Anders kun je alles wel wegzetten met 'ja maar de pyramidebouwers, díe hadden het pas zwaar jonguh, ge moet niet miepen!'.
pi_104154110
Ik vind het erger dat er mensen zijn die 'reclame' gaan maken voor de haven door beweringen als dat het werken daar opeens niet zwaar zou zijn....

godverdomme het is de haven!!! daar dienen ook gewoon mannen met kolenscheppen als handen te werken die heel hard schreeuwen en pruimtabak kauwen...
geen kantoorheren die in pak, designerbril en met een koffertje naar hun baan gaan in een Opel
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_104154143
Ik haal trouwens nergens uit het bericht dat die jongeren nu een uitkering hebben.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_104154154
quote:
5s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:46 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wie heeft het over het verleden? Het gaat over nu. Anders kun je alles wel wegzetten met 'ja maar de pyramidebouwers, díe hadden het pas zwaar jonguh, ge moet niet miepen!'.
Ja, en ik zeg dat we nu die parasieten hun uitkering moeten stopzetten. Er is werk beschibaar dus de noodzaak voor een uitkering is er niet.
  woensdag 9 november 2011 @ 10:49:33 #60
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104154187
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:46 schreef RM-rf het volgende:
Ik vind het erger dat er mensen zijn die 'reclame' gaan maken voor de haven door beweringen ald at het werken daar opeens niet zwaar zou zijn....

godverdomme het is de haven!!! daar dienen ook gewoon mannen met kolenscheppen als handen te werken die heel hard schreeuwen en pruimtabak kauwen...
geen kantoorheren die in pak, designerbril en met een koffertje naar hun baan gaan in een Opel
Maar niemand wil meer een stoere rouwdouwer zonder opleiding zijn, iedereen wil zo'n hippe 'account manager' zijn met Opel.
Meld hier op Fok! maar eens dat je geen Universitaire opleiding hebt afgerond, of dat je VMBO volgt. ;)
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_104154191
Allemaal terug naar de haven.
pi_104154203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ja, en ik zeg dat we nu die parasieten hun uitkering moeten stopzetten. Er is werk beschibaar dus de noodzaak voor een uitkering is er niet.
Wat doen we trouwens als voornoemde 'al dan niet allochtoon' in Lelystad of Venlo woont?
pi_104154262
quote:

Jongeren in achterstandswijken. Stop eens met generaliseren.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104154360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Daar zit het probleem ook. Ze hebben een keuze. Als je kan werken dan pak je het maar aan.
pi_104154404
quote:

[..]

Juistem....alle jongeren in Rotterdam OF werken OF studeren.

Voorts zie ik de politiek correcten alweer spreken van 'oh we hebben het over allochtonen maar het geldt ook voor autochtonen....Maar hey, ik heb het artikel niet geschreven.

Ik ben voorstander van het afschaffen van de hele bijstand. 80% is uitzuiger.
pi_104154454
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Voorts zie ik de politiek correcten alweer spreken van 'oh we hebben het over allochtonen maar het geldt ook voor autochtonen....Maar hey, ik heb het artikel niet geschreven.

Man man, wat is dit nu weer voor opmerking? ;(
pi_104154459
quote:

Welke feiten?

De bewering over allochtonen lijkt in het artikel volledig uit het luchtledige te zijn gegrepen.

Of geloof je alles wat mensen zeggen of wat in het AD staat ? :')
  woensdag 9 november 2011 @ 11:01:54 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104154492
Je zou verwachten dat het dan heel simpel is: weigeren mensen (allochtoon of autochtoon, maar in het artikel in de Pers van vanochtend stond heel duidelijk dat vooral allochtonen niet in de haven wilden werken) om te gaan werken in de haven, dan trek je hun uitkering in.

Maar het probleem is dat deze jongeren dus vaak geen bijstand hebben maar in de WAJONG zitten. Gisteren was er nog een documentaire daarover. Veel gemeenten proppen zoveel mogelijk jongeren in de WAJONG omdat dit niet van hun budget afgaat. (was ook in Rotterdam). Die jongeren vinden dat wel 'relaxed', want ze hoeven niet te solliciteren en ze krijgen een hogere uitkering.
Een van die gasten "Sinds ik in de WAJONG kwam hebben een aantal vrienden van mij dat ook gedaan. Het is veel beter dan een uitkering"
The End Times are wild
pi_104154496
quote:

[..]

Eigenlijk zou in iedere gemeente een zaal vrijgemaakt moeten worden, waar personen met een sollicitatieplicht een aantal uur per dag, in plaats van te werken, aanwezig moeten zijn om sollicitatiebrieven te schrijven. Na x aantal afwijzingen kom je vanzelf wel bij de haven uit.
pi_104154499
Ronnie_bravo studeert aan een universiteit maar van kritisch nadenken heeft hij niet gehoord.
pi_104154519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:01 schreef LXIV het volgende:
Je zou verwachten dat het dan heel simpel is: weigeren mensen (allochtoon of autochtoon, maar in het artikel in de Pers van vanochtend stond heel duidelijk dat vooral allochtonen niet in de haven wilden werken) om te gaan werken in de haven, dan trek je hun uitkering in.

Maar het probleem is dat deze jongeren dus vaak geen bijstand hebben maar in de WAJONG zitten. Gisteren was er nog een documentaire daarover. Veel gemeenten proppen zoveel mogelijk jongeren in de WAJONG omdat dit niet van hun budget afgaat. (was ook in Rotterdam). Die jongeren vinden dat wel 'relaxed', want ze hoeven niet te solliciteren en ze krijgen een hogere uitkering.
Een van die gasten "Sinds ik in de WAJONG kwam hebben een aantal vrienden van mij dat ook gedaan. Het is veel beter dan een uitkering"
En die gast was dus autochtoon.
  woensdag 9 november 2011 @ 11:03:00 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104154521
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:01 schreef LXIV het volgende:
Blanke boy, hè, die ene.
  woensdag 9 november 2011 @ 11:04:11 #73
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104154551
Maar dat is dus wel een groot probleem.
pi_104154570
Het is ook gewoon goor en smerig werk. Ik werk op veel olie-opslag/overslagplaatsen in Rotterdam. Veel allochtonen in dienst, met name Turken. Veel van een vorige generatie. De jongens die wij in dienst hebben zijn keiharde werkers en heb echt veel respect voor het gore werk dat ze zonder te klagen doen.

Jongere generaties zie je er eigenlijk niet. Het meeste is 40+
pi_104154576
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:02 schreef De_Nuance het volgende:
Ronnie_bravo studeert aan een universiteit maar van kritisch nadenken heeft hij niet gehoord.
?????

RB werkt.... werkt veel met mensen die de betalingsverplichtingen niet nakomen en constateert dat er vaak 'hetzelfde soort mens' zijn bureau passeert. Dit zijn feiten en die sla ik hoger aan dat sommige posters hier die alles 'politiek correct' willen maken.

Ik moet lachen om die posters... zeker omdat ze alleen maar kunnen wijzen. TS is dit, TS is dat.... hou je aan het onderwerp en probeer het topic niet te laten ontsporen.

Voorts..en dit is rechtstreeks tegen 'Nuance'..... heel FOK! weet hoe jij altijd alles goed praat dus jij bent wel ongeveer de laatste wie ik serieus neem in dit (en andere) topic.

quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:04 schreef kikoooooo het volgende:
Het is ook gewoon goor en smerig werk. Ik werk op veel olie-opslag/overslagplaatsen in Rotterdam. Veel allochtonen in dienst, met name Turken. Veel van een vorige generatie. De jongens die wij in dienst hebben zijn keiharde werkers en heb echt veel respect voor het gore werk dat ze zonder te klagen doen.

Jongere generaties zie je er eigenlijk niet. Het meeste is 40+
Turken... Turken zijn harde werkers... in ieder geval de ouderen, dat klopt. Vaak zijn de Antillianen en Marokkanen de niet werkenden. Dat is ook de reden dat Turken vaak een hekel hebben aan deze lui, omdat zij de nadelen ervaren van het gedrag van de Marokkanen.
pi_104154661
Voor de broodnodige nuance kan je beter dit artikel plaatsen in de OP.

Pleurt op met je haven
  woensdag 9 november 2011 @ 11:08:31 #77
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104154676
quote:

Turken... Turken zijn harde werkers... in ieder geval de ouderen, dat klopt. Vaak zijn de Antillianen en Marokkanen de niet werkenden. Dat is ook de reden dat Turken vaak een hekel hebben aan deze lui, omdat zij de nadelen ervaren van het gedrag van de Marokkanen.
Maar het artikel ging toch over allochtonen? Turken zijn ook allochtoon hoor.
Hou je nou eens bij je eigen 'feiten' en het krantenartikel en ga hier niet een potje genuanceerd lopen doen.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_104154740
Sowieso snap ik niet waarom in het artikel niet gesproken wordt over Rotterdamse jongeren, aangezien iedereen weet dat de meerderheid van de jongeren in Rotterdam van allochtoonse komaf zijn.
pi_104154784
quote:
Van sjorders en heftruckchauffeurs tot hogere technische beroepen: 2.400 vacatures zijn er dit jaar voor technische en logistieke banen in het havengebied, blijkt uit onderzoek.
Je moet dus wel iets kunnen. Je kan niet blowende jongeren zonder werkervaring in zo'n functie pleuren.
Daar zitten die bedrijven ook helemaal niet op te wachten. Moet wel een traject aan verbonden zijn en/of scholing.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_104154820
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je moet dus wel iets kunnen. Je kan niet blowende jongeren zonder werkervaring in zo'n functie pleuren.
Daar zitten die bedrijven ook helemaal niet op te wachten. Moet wel een traject aan verbonden zijn en/of scholing.
Dat is toch prima geregeld?
quote:
Naast bustours wordt ook op andere manieren geprobeerd jongeren de haven in te krijgen. Met leer-werktrajecten, opleidingen en andere vormen van promotie.
pi_104154862
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:14 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is toch prima geregeld?

[..]

Waarom ging die stadsmarinier :') dan met die gasten op pad met de bus en niet een medewerker van Sociale Zaken?
Groetjes, Ezio.
  woensdag 9 november 2011 @ 11:17:15 #82
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_104154915
Een maatje van me werkt trouwens in de haven bij de roeiers. boten de haven binnen loodsen enzo. het is dat ik lichamelijk verpest ben door de computer maar ik zou graag zijn werk doen gezien zn belachelijk hoge salaris.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_104154986
quote:

[..]

Maak er dan ook gelijk alle jongeren in Nederland van. Of beter nog: alle personen in Nederland.

Iedereen die geld wil hebben en kan werken moet gewoon aan het werk als er vacatures op of onder het niveau van die persoon zijn. Het smoesje dat er geen banen zijn gaat dus niet op. De afgelopen tig jaren is er via allerlei trajecten en initiatieven getracht om uitvreters aan het werk te krijgen, maar het zet allemaal geen zoden aan de dijk. Het enige wat echt helpt is de bijstand afschaffen en alle uitkeringstrekker opnieuw te laten keuren.
PWBF
pi_104155032
Niet dat ik de houding van die allochtone jongeren goedkeur, maar ik moet vaststellen dat hun integratie duidelijk vordert. Want zijn de vaders en opa's van deze jongeren niet als goedkope arbeidskrachten naar Nederland gehaald omdat autochtone Nederlanders hun neus optrokken voor vuil werk? Dat neus optrekken hebben ze inmiddels goed geleerd.

En laten we ook alsjeblieft niet net doen alsof alleen allochtone jongeren te lui zijn om te werken. Er zijn ook meer dan genoeg autochtone jongeren voor wie dat geldt. Het probleem is dat je in Nederland zelfs zonder te werken een relatief luxe leventje kunt leiden. En kom je ondanks je uitkering toch nog geld tekort? Dan ga je zwart wat bijklussen of je ontplooit wat criminele activiteiten. De pakkans is bijzonder klein, de risico's (lees: gevolgen als je toch wordt gepakt) zijn ook heel beperkt.

Het sociale vangnet moet anders worden ingericht. Soepel en ondersteunend voor wie niet kan werken (of slechts gedeeltelijk), hard en streng voor wie simpelweg te lui is. Of je met het korten op uitkeringen het gewenste effect bereikt, betwijfel ik (al zou ik die sanctie niet nalaten).

Ik zou eerder denken in de richting van onder curatele stellen of een soort dwangarbeid. Laat die jongeren kiezen: kom vrijwillig werken en verdien een goede boterham, of je wordt hier onder dwang heengebracht en werkt dan tegen het minimumloon (of minder).
pi_104155068
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering :').

Geef de staat de schuld maar, niet de mensen die gebruik maken van de opties.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_104155191
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:21 schreef Elfletterig het volgende:
Niet dat ik de houding van die allochtone jongeren goedkeur, maar ik moet vaststellen dat hun integratie duidelijk vordert. Want zijn de vaders en opa's van deze jongeren niet als goedkope arbeidskrachten naar Nederland gehaald omdat autochtone Nederlanders hun neus optrokken voor vuil werk? Dat neus optrekken hebben ze inmiddels goed geleerd.

En laten we ook alsjeblieft niet net doen alsof alleen allochtone jongeren te lui zijn om te werken. Er zijn ook meer dan genoeg autochtone jongeren voor wie dat geldt. Het probleem is dat je in Nederland zelfs zonder te werken een relatief luxe leventje kunt leiden. En kom je ondanks je uitkering toch nog geld tekort? Dan ga je zwart wat bijklussen of je ontplooit wat criminele activiteiten. De pakkans is bijzonder klein, de risico's (lees: gevolgen als je toch wordt gepakt) zijn ook heel beperkt.

Het sociale vangnet moet anders worden ingericht. Soepel en ondersteunend voor wie niet kan werken (of slechts gedeeltelijk), hard en streng voor wie simpelweg te lui is. Of je met het korten op uitkeringen het gewenste effect bereikt, betwijfel ik (al zou ik die sanctie niet nalaten).

Ik zou eerder denken in de richting van onder curatele stellen of een soort dwangarbeid. Laat die jongeren kiezen: kom vrijwillig werken en verdien een goede boterham, of je wordt hier onder dwang heengebracht en werkt dan tegen het minimumloon (of minder).
Zoals ik net al zei: wij hebben veel allochtonen in dienst in de haven, met name Turken. Nederlanders kunnen we echt niet vinden hoor, onmogelijk.
pi_104155275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:23 schreef Baghdaddy het volgende:
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering :').

Geef de staat de schuld maar, niet de mensen die gebruik maken van de opties.
Daarom zeg ik...afschaffen die bijstand.

Daarna ook de Wajong...gezien het feit dat daar ook een hoop bijstandfiguren inzitten en dan kunnen daarna de mensjes weer aanvragen doen voor een Wajong na scherpe controle van een arts.
pi_104155283
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:27 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zoals ik net al zei: wij hebben veel allochtonen in dienst in de haven, met name Turken. Nederlanders kunnen we echt niet vinden hoor, onmogelijk.
Turken die werken, werken dan ook direct een stuk harder dan Nederlanders.
Groetjes, Ezio.
  woensdag 9 november 2011 @ 11:31:02 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104155315
quote:
Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.
pi_104155340
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Is dat zo ja?
Groetjes, Ezio.
pi_104155385
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:29 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Daarna ook de Wajong...
De wajang wordt al afgeschaft, helder licht. :').
pi_104155389
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:27 schreef kikoooooo het volgende:
Verbaast me niet. Ik denk trouwens ook dat het alles te maken heeft met de demografie van een stad als Rotterdam, waar de helft van de bevolking allochtoon is. Ik vermoed dat een groot deel van de autochtone bevolking hun - ongetwijfeld veel te dure - huis in Rotterdam alleen kan betalen dankzij een goede baan.
  woensdag 9 november 2011 @ 11:33:20 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104155400
quote:
11s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Stokstaart het volgende:

Is dat zo ja?
Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.
pi_104155409
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies.
pi_104155431
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.
En dan zit je echt niet lager dan de gemiddelde WO'er me dunkt.
pi_104155454
quote:
10s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

De wajang wordt al afgeschaft, helder licht. :').
Wajang?? Over licht gesproken :)

En daarnaast... bron? Of worden er veranderingen toegepast en was je te snel met je afschaffen????? Daarnaast treedt de WWNV pas later in ...omstreeks 2014.
pi_104155544
quote:
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering :'). Geef de staat de schuld maar, niet de mensen die gebruik maken van de opties.
Kwestie van de keuzemogelijkheid veranderen. Laat mensen die kunnen werken maar kiezen tussen: vrijwillig een baan accepteren tegen marktconform loon, of onder dwang een baan accepteren met alleen behoud van uitkering.

Vrij vertaald: stel voorwaarden aan het ontvangen van een uitkering. Dwing dit type uitkeringstrekkers bijvoorbeeld om één dag in de week te werken in de haven. Begin met een beperkt aantal uren per week, breid het na verloop van tijd langzamerhand uit als de uitkeringstrekker zijn luie houding niet aanpast.

Hoe je het ook vormgeeft, je zult een stok achter de deur moeten hebben en je zult druk op die groep moeten uitoefenen, eventueel via dwang.
pi_104155547
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wajang?? Over licht gesproken :)
Gut, een tikfout, snel, bel de krant!

quote:
En daarnaast... bron? Of worden er veranderingen toegepast en was je te snel met je afschaffen?????
quote:
16 sept 2011 – De Wet werken naar vermogen gaat de WIJ, Wajong en WSW vervangen.
Dus, de Wajong wordt afgeschaft. Precies zoals je graag wilde.
  woensdag 9 november 2011 @ 11:38:53 #99
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_104155579
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:37 schreef Jarno het volgende:
Je vergeet alleen dat de "oude" Wajong-gevallen gewoon onder de oude regeling blijven vallen.
pi_104155614
quote:
7s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gut, een tikfout, snel, bel de krant!

[..]

[..]

Tja, als je gaat lopen miepen dan kun je natuurlijk over dat soort opzichtige fouten commentaar verwachten :)

Over de wajong:

http://rebeccahoogers.infoteur.nl/specials/toekomst-wajong.html

Dus pas in 2014 de invoering van WWNV.
pi_104155636
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Dus pas in 2014 de invoering van WWNV.
Ja jij kunt het natuurlijk in een dag want jij stoort je niet aan zaken als de realiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')