http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)-vies-en-zwaar.dhtmlquote:Allochtone jongeren: Werken in de haven is vies en zwaar
In Rotterdam lopen duizenden jongeren rond zonder werk die zo een baan kunnen krijgen in de haven. Maar ze willen daar niet aan de slag. Vooral allochtone jongeren hebben een negatief beeld: het zou vies en zwaar werk zijn.
De Rotterdamse stadsmarinier Jur Verbeek probeert een bus vol te krijgen met allochtone jongeren en die naar de haven te brengen. 'Om ze met eigen ogen te laten zien wat werken in de haven nou echt inhoudt', vertelt hij in dagblad De Pers. 'Maar er zijn maar drie jongeren komen opdagen.'
Afstand haven en stad groot
Directeur Asselbergs van Deltalinqs, belangenbehartiger van 600 bedrijven in het havengebied, maakt zich grote zorgen over het personeelsprobleem. 'De afstand tussen haven en stad is groot. Jongeren kunnen opgroeien in Rotterdam en het havengebied nooit zien.'
Geen hard en vies werk
Wethouder Marco Florijn van Sociale Zaken en Werkgelegenheid benadrukt dat er een imagoprobleem is. 'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'. De jongeren worden naar de haven gelokt met leertrajecten en bovendien liggen de lonen een stuk hoger dan voorheen. Maar toch is het moeilijk om de bus vol te krijgen. Ze gaan weer rijden als er 25 jongeren aangemeld zijn.
Ik denk dat jij ook wel eens een inburgeringscursus mag hebben.quote:
Mensen die niet kunnen spellen zoals jij zie ik als een groter probleem.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:08 schreef DonJoris het volgende:
Allemaal terug deporteren naar Angola, dikke doei vuile werkwijgeraars. Het is mede dankzij dat soort types dat we naar de klote gaan.
Precies de reden waarom je de keus niet voorgeschoteld moet krijgen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Ga jij maar hutspot eten met jusquote:Op woensdag 9 november 2011 10:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Uitkering stopzetten en crimineel gedrag keihard bestraffen. Kijken hoe graag ze dan gewoon normaal en eerlijk werk wat prima betaald willen doen in de haven.
Maar nee met de scooter en bontkraag de hele dag klootzakken izzzzz rezzzzpekt jeweets.
quote:
Sorry ben te verwesterd.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:11 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen spellen zoals jij zie ik als een groter probleem.
Dus lekker naar Angola jij.
Jammer voor je, ik doe een universitaire opleiding.quote:
I know, dat is naar mijn idee ook iets wat moet worden aangepakt. Er moet meer controle komen op het verschrekken van uitkeringen. Ze komen dan vanzelf wel opdagen voor werk.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:11 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Precies de reden waarom je de keus niet voorgeschoteld moet krijgen.
Een van de betere initiatieven in Rotterdam. Hoge politieagenten die overzicht houden en daadwerkelijk problemen aanpakken.quote:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 9 november 2011 10:14 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jammer voor je, ik doe een universitaire opleiding.
Of de uitkering zwaar en vies maken.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
Dit heeft niets met stadskindjes te maken. De tuinders in Limburg zijn ook afhankelijk van aspergeplukkers uit het oostblok, omdat Nederlanders met een uitkering dit werk niet willen doen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:20 schreef _GdR_ het volgende:
of het nou werken in de haven is of ander werk. werken verafschuwen ze sowieso.
ik begrijp mensen met een uitkering echt niet. als ik van een uitkering zou leven omdat ik geen zin heb om te werken dan zou ik echt maximaal uitgekotst worden door mn familie en vrienden.
verwende stadskindjes
Bekend verschijnsel idd. Maar wat 't nu met autochtoon of allochtoon te maken heeft..quote:Op woensdag 9 november 2011 10:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit heeft niets met stadskindjes te maken. De tuinders in Limburg zijn ook afhankelijk van aspergeplukkers uit het oostblok, omdat Nederlanders met een uitkering dit werk niet willen doen.
Ook niets wat mij betreft. Overal in Nederland zitten er uitvreters (of ze nou Achmed of Piet genaamd zijn) die liever thuis zitten met een uitkering dan dat ze werken, en dat terwijl er genoeg vacatures op (of onder) hun niveau openstaan. Enige oplossing is het afschaffen van de bijstand; iedereen die (gedeeltelijk) kan werken moet gewoon gaan werken of anders krijg je niets. Het smoesje dat er geen banen zijn is dikke onzin.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bekend verschijnsel idd. Maar wat 't nu met autochtoon of allochtoon te maken heeft..
Waarom zou je het imago moeten oppoetsen. Ze moeten gewoon de uitkeringen stopzetten van jongeren die beschikbaar zijn om daar te werken. Een uitkering is bedoeld als allerlaatste redmiddel, als er echt geen andere mogelijkheden tot een inkomen zijn. Is er werk in de buurt, dan ga je daar maar aan het werk en anders verhonger je maar.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:16 schreef De_Nuance het volgende:
Maar even serieus : dit is een algemeen beeld in Rdam helaas. Bij autochtonen en allochtonen.
Ze moeten op scholen het imago oppoetsen , want het klopt gewoon niet.
Pardon, misschien werkt dit plan niet. Maar de stadsmariniers doen goed werk voor de stad. Ze hebben macht en doorkruisen het ambtelijke apparaat en instanties om daadwerkelijk problemen aan te pakken.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:22 schreef Ryon het volgende:
http://www.rotterdam.nl/stadsmariniers
Ah, het bestaat echtKlinkt als een mislukte manier om de LPF tevreden te houden in vroegere tijden. Maar geen wonder dat dit niet werkt. In Amsterdam hadden wij het buurtcoach genoemd, klinkt ook gay. Maar toch al weer wat beter.
[ afbeelding ]
Deze druif is dus met een busje gaan rondrijden (''pssst!'') om jongeren mee te nemen naar de haven om daar te laten zien dat containers schrobben best oké is. An sich prima tactiek, maar ik denk dat als je al bijna negen jaar ''stadsmarinier'' bent dat je dan wel weet dat jongeren zich niet heel snel in busjes laten leiden.
Werk en leer trajecten in de haven in combinatie met de Wet WIJ zullen op den duur wel aanslaan. Als die gasten merken dat er flink verdiend kan worden als containersorteerder (oid) komen ze vanzelf wel. Of pendelen met een busje de beste manier is om ze dit te vertellen.. Ik denk van niet, en dit bewijst het nog maar eens.
Ze zouden gewoon de uitkeringen van alle jongeren in Rotterdam moeten stopzetten als er genoeg werk in de haven te vinden is. Ik heb een hekel aan profiteurs ongeacht welke kleur ze hebben.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:29 schreef eleusis het volgende:
Altijd weer dat "ze". Alsof autochtone jongeren er wel om staan te springen...
Mee eens hoor.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ze zouden gewoon de uitkeringen van alle jongeren in Rotterdam moeten stopzetten als er genoeg werk in de haven te vinden is. Ik heb een hekel aan profiteurs ongeacht welke kleur ze hebben.
Ja +1quote:Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze zouden gewoon de uitkeringen van alle jongeren in Rotterdam moeten stopzetten als er genoeg werk in de haven te vinden is. Ik heb een hekel aan profiteurs ongeacht welke kleur ze hebben.
Waarom alleen van de jongeren? Waarom niet iedereen die zonder werk zit te werk stellen in de haven of waar er dan ook maar werk is?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Gisteren nieuwsuur gezien ?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef Ringo het volgende:
Allochtoon of niet, jongeren laten zich liever door gemeentesnurkers de Wajong in praten. Leve Nederland!
Niet alleen allochtonen hoor, maar dat willen jij, Henk en Ingrid graag horen zodat ze hun verontwaardiging kunnen uit dus schrijven de kranten dat zodat ze goed gelezen/verkocht worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.
De oplossing is dus het afschaffen van de uitkering waardoor ze wel moeten werken.
Wat mij betreft prima, alleen gaan er dan vrees ik veel mensen huilerig doen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom alleen van de jongeren? Waarom niet iedereen die zonder werk zit te werk stellen in de haven of waar er dan ook maar werk is?
Achja als je eerst 6 jaar (al dan niet part timequote:Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef Ringo het volgende:
Allochtoon of niet, jongeren laten zich liever door gemeentesnurkers de Wajong in praten. Leve Nederland!
Fijn voor je. Toch is er met de allochtone jongeren wat meer aan de hand dan jouw taktiek alles op 1 hoop te gooien.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:33 schreef Ringo het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)geren-in-wajong.html
Ach wie weet worden goelags het weer helemaal in 2012!quote:Op woensdag 9 november 2011 10:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat mij betreft prima, alleen gaan er dan vrees ik veel mensen huilerig doen.
Nee hoor. Het merendeel lijdt aan het basisprobleem: verstikking door sociale zekerheid.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Fijn voor je. Toch is er met de allochtone jongeren wat meer aan de hand dan jouw taktiek alles op 1 hoop te gooien.
Kloptquote:Op woensdag 9 november 2011 10:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee hoor. Het merendeel lijdt aan het basisprobleem: verstikking door sociale zekerheid.
Er is inderdaad wel degelijk ook een imago-probleem.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:40 schreef mstx het volgende:
Je kunt mij niet wijsmaken dat werken in een moderne Nederlandse haven vies en zwaar is. M'n opa zou zich omdraaien in zijn graf als hij dat hoorde.
prcs, maar het klinkt zo lekker, mensen lezen hierdoor je artikel en zeggen tegen elkaar in de bus of op straat: "goh, het is toch niet meer normaal tegenwoordig met die allochtonen"quote:Op woensdag 9 november 2011 10:39 schreef De_Nuance het volgende:
Trouwens waar is die zin in het artikel op gebaseerd.
'vooral bij allochtonen leeft dit beeld'
Vervolgens wordt het nergens gestaafd.
Imago probleem? Iedereen met meer als een paar hersencellen kan toch bedenken dat onder invloed van de huidige technologie en arbo wetgeving het werk een stuk lichter is als in het verleden. Wat nou zeuren over zwaar. Het zijn gewoon parasieten als je kunt werken en er werk beschikbaar is en je toch in een uitkering blijft hangen.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:41 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Er is inderdaad wel degelijk ook een imago-probleem.
Dit betekent dus vooral dat de rechtenstudent die wacht op een goede job na z'n studie (ik noem maar iets) dus ook niet in aanmerking gaat komen he. En dat het vooral mensen aan de onderkant van de schaal zullen zijn die dichterbij 'echt en echt nodig' zitten. Ik vind het allemaal prima maar de uitwerking van zoiets zou in de praktijk wel eens vies tegen kunnen vallen qua effect.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:42 schreef De_Nuance het volgende:
We kunnen beter denken in termen van oplossingen in plaats van met de vinger wijzen.
Dus a) Sociale zekerheid alleen als je het écht en écht nodig hebt.
Wie heeft het over het verleden? Het gaat over nu. Anders kun je alles wel wegzetten met 'ja maar de pyramidebouwers, díe hadden het pas zwaar jonguh, ge moet niet miepen!'.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Imago probleem? Iedereen met meer als een paar hersencellen kan toch bedenken dat onder invloed van de huidige technologie en arbo wetgeving het werk een stuk lichter is als in het verleden. Wat nou zeuren over zwaar. Het zijn gewoon parasieten als je kunt werken en er werk beschikbaar is en je toch in een uitkering blijft hangen.
Ja, en ik zeg dat we nu die parasieten hun uitkering moeten stopzetten. Er is werk beschibaar dus de noodzaak voor een uitkering is er niet.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wie heeft het over het verleden? Het gaat over nu. Anders kun je alles wel wegzetten met 'ja maar de pyramidebouwers, díe hadden het pas zwaar jonguh, ge moet niet miepen!'.
Maar niemand wil meer een stoere rouwdouwer zonder opleiding zijn, iedereen wil zo'n hippe 'account manager' zijn met Opel.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:46 schreef RM-rf het volgende:
Ik vind het erger dat er mensen zijn die 'reclame' gaan maken voor de haven door beweringen ald at het werken daar opeens niet zwaar zou zijn....
godverdomme het is de haven!!! daar dienen ook gewoon mannen met kolenscheppen als handen te werken die heel hard schreeuwen en pruimtabak kauwen...
geen kantoorheren die in pak, designerbril en met een koffertje naar hun baan gaan in een Opel
Wat doen we trouwens als voornoemde 'al dan niet allochtoon' in Lelystad of Venlo woont?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja, en ik zeg dat we nu die parasieten hun uitkering moeten stopzetten. Er is werk beschibaar dus de noodzaak voor een uitkering is er niet.
Jongeren in achterstandswijken. Stop eens met generaliseren.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zo, topic bestaat pas enkele minuten en nu wordt er alweer direct een links vs rechts topic van gemaakt. Beperk je tot de feiten: Allochtonen willen niet in de haven werken want vies, ze houden liever hun hand op.
Daar zit het probleem ook. Ze hebben een keuze. Als je kan werken dan pak je het maar aan.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Juistem....alle jongeren in Rotterdam OF werken OF studeren.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Man man, wat is dit nu weer voor opmerking?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Juistem....alle jongeren in Rotterdam OF werken OF studeren.
Voorts zie ik de politiek correcten alweer spreken van 'oh we hebben het over allochtonen maar het geldt ook voor autochtonen....Maar hey, ik heb het artikel niet geschreven.
Ik ben voorstander van het afschaffen van de hele bijstand. 80% is uitzuiger.
Welke feiten?quote:Op woensdag 9 november 2011 10:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Eigenlijk zou in iedere gemeente een zaal vrijgemaakt moeten worden, waar personen met een sollicitatieplicht een aantal uur per dag, in plaats van te werken, aanwezig moeten zijn om sollicitatiebrieven te schrijven. Na x aantal afwijzingen kom je vanzelf wel bij de haven uit.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Voorts zie ik de politiek correcten alweer spreken van 'oh we hebben het over allochtonen maar het geldt ook voor autochtonen....Maar hey, ik heb het artikel niet geschreven.
En die gast was dus autochtoon.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:01 schreef LXIV het volgende:
Je zou verwachten dat het dan heel simpel is: weigeren mensen (allochtoon of autochtoon, maar in het artikel in de Pers van vanochtend stond heel duidelijk dat vooral allochtonen niet in de haven wilden werken) om te gaan werken in de haven, dan trek je hun uitkering in.
Maar het probleem is dat deze jongeren dus vaak geen bijstand hebben maar in de WAJONG zitten. Gisteren was er nog een documentaire daarover. Veel gemeenten proppen zoveel mogelijk jongeren in de WAJONG omdat dit niet van hun budget afgaat. (was ook in Rotterdam). Die jongeren vinden dat wel 'relaxed', want ze hoeven niet te solliciteren en ze krijgen een hogere uitkering.
Een van die gasten "Sinds ik in de WAJONG kwam hebben een aantal vrienden van mij dat ook gedaan. Het is veel beter dan een uitkering"
Blanke boy, hè, die ene.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:01 schreef LXIV het volgende:
Maar het probleem is dat deze jongeren dus vaak geen bijstand hebben maar in de WAJONG zitten. Gisteren was er nog een documentaire daarover. Veel gemeenten proppen zoveel mogelijk jongeren in de WAJONG omdat dit niet van hun budget afgaat. (was ook in Rotterdam). Die jongeren vinden dat wel 'relaxed', want ze hoeven niet te solliciteren en ze krijgen een hogere uitkering.
Een van die gasten "Sinds ik in de WAJONG kwam hebben een aantal vrienden van mij dat ook gedaan. Het is veel beter dan een uitkering"
?????quote:Op woensdag 9 november 2011 11:02 schreef De_Nuance het volgende:
Ronnie_bravo studeert aan een universiteit maar van kritisch nadenken heeft hij niet gehoord.
Turken... Turken zijn harde werkers... in ieder geval de ouderen, dat klopt. Vaak zijn de Antillianen en Marokkanen de niet werkenden. Dat is ook de reden dat Turken vaak een hekel hebben aan deze lui, omdat zij de nadelen ervaren van het gedrag van de Marokkanen.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:04 schreef kikoooooo het volgende:
Het is ook gewoon goor en smerig werk. Ik werk op veel olie-opslag/overslagplaatsen in Rotterdam. Veel allochtonen in dienst, met name Turken. Veel van een vorige generatie. De jongens die wij in dienst hebben zijn keiharde werkers en heb echt veel respect voor het gore werk dat ze zonder te klagen doen.
Jongere generaties zie je er eigenlijk niet. Het meeste is 40+
Maar het artikel ging toch over allochtonen? Turken zijn ook allochtoon hoor.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Turken... Turken zijn harde werkers... in ieder geval de ouderen, dat klopt. Vaak zijn de Antillianen en Marokkanen de niet werkenden. Dat is ook de reden dat Turken vaak een hekel hebben aan deze lui, omdat zij de nadelen ervaren van het gedrag van de Marokkanen.
Je moet dus wel iets kunnen. Je kan niet blowende jongeren zonder werkervaring in zo'n functie pleuren.quote:Van sjorders en heftruckchauffeurs tot hogere technische beroepen: 2.400 vacatures zijn er dit jaar voor technische en logistieke banen in het havengebied, blijkt uit onderzoek.
Dat is toch prima geregeld?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je moet dus wel iets kunnen. Je kan niet blowende jongeren zonder werkervaring in zo'n functie pleuren.
Daar zitten die bedrijven ook helemaal niet op te wachten. Moet wel een traject aan verbonden zijn en/of scholing.
quote:Naast bustours wordt ook op andere manieren geprobeerd jongeren de haven in te krijgen. Met leer-werktrajecten, opleidingen en andere vormen van promotie.
Waarom ging die stadsmarinierquote:
Maak er dan ook gelijk alle jongeren in Nederland van. Of beter nog: alle personen in Nederland.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei: wij hebben veel allochtonen in dienst in de haven, met name Turken. Nederlanders kunnen we echt niet vinden hoor, onmogelijk.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:21 schreef Elfletterig het volgende:
Niet dat ik de houding van die allochtone jongeren goedkeur, maar ik moet vaststellen dat hun integratie duidelijk vordert. Want zijn de vaders en opa's van deze jongeren niet als goedkope arbeidskrachten naar Nederland gehaald omdat autochtone Nederlanders hun neus optrokken voor vuil werk? Dat neus optrekken hebben ze inmiddels goed geleerd.
En laten we ook alsjeblieft niet net doen alsof alleen allochtone jongeren te lui zijn om te werken. Er zijn ook meer dan genoeg autochtone jongeren voor wie dat geldt. Het probleem is dat je in Nederland zelfs zonder te werken een relatief luxe leventje kunt leiden. En kom je ondanks je uitkering toch nog geld tekort? Dan ga je zwart wat bijklussen of je ontplooit wat criminele activiteiten. De pakkans is bijzonder klein, de risico's (lees: gevolgen als je toch wordt gepakt) zijn ook heel beperkt.
Het sociale vangnet moet anders worden ingericht. Soepel en ondersteunend voor wie niet kan werken (of slechts gedeeltelijk), hard en streng voor wie simpelweg te lui is. Of je met het korten op uitkeringen het gewenste effect bereikt, betwijfel ik (al zou ik die sanctie niet nalaten).
Ik zou eerder denken in de richting van onder curatele stellen of een soort dwangarbeid. Laat die jongeren kiezen: kom vrijwillig werken en verdien een goede boterham, of je wordt hier onder dwang heengebracht en werkt dan tegen het minimumloon (of minder).
Daarom zeg ik...afschaffen die bijstand.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:23 schreef Baghdaddy het volgende:
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering.
Geef de staat de schuld maar, niet de mensen die gebruik maken van de opties.
Turken die werken, werken dan ook direct een stuk harder dan Nederlanders.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:27 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zoals ik net al zei: wij hebben veel allochtonen in dienst in de haven, met name Turken. Nederlanders kunnen we echt niet vinden hoor, onmogelijk.
Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:23 schreef Baghdaddy het volgende:
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering.
Is dat zo ja?quote:Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.
De wajang wordt al afgeschaft, helder licht.quote:
Verbaast me niet. Ik denk trouwens ook dat het alles te maken heeft met de demografie van een stad als Rotterdam, waar de helft van de bevolking allochtoon is. Ik vermoed dat een groot deel van de autochtone bevolking hun - ongetwijfeld veel te dure - huis in Rotterdam alleen kan betalen dankzij een goede baan.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:27 schreef kikoooooo het volgende:
Zoals ik net al zei: wij hebben veel allochtonen in dienst in de haven, met name Turken. Nederlanders kunnen we echt niet vinden hoor, onmogelijk.
Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.quote:
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Werk in de haven verdient wel heel iets veel beter.
En dan zit je echt niet lager dan de gemiddelde WO'er me dunkt.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een gemotiveerde technisch onderlegde MBO'er kan makkelijk 3000 tot 4000 euro in de maand scoren. Daar moet je hard voor werken, met veel verantwoordelijkheden. Maar toch.
Wajang?? Over licht gesprokenquote:Op woensdag 9 november 2011 11:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
De wajang wordt al afgeschaft, helder licht..
Kwestie van de keuzemogelijkheid veranderen. Laat mensen die kunnen werken maar kiezen tussen: vrijwillig een baan accepteren tegen marktconform loon, of onder dwang een baan accepteren met alleen behoud van uitkering.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:23 schreef Baghdaddy het volgende:
Alsof iemand hier zou kiezen voor hard en vies werk voor een beetje meer geld dan voor een uitkering. Geef de staat de schuld maar, niet de mensen die gebruik maken van de opties.
Gut, een tikfout, snel, bel de krant!quote:Op woensdag 9 november 2011 11:35 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wajang?? Over licht gesproken
quote:En daarnaast... bron? Of worden er veranderingen toegepast en was je te snel met je afschaffen?????
Dus, de Wajong wordt afgeschaft. Precies zoals je graag wilde.quote:16 sept 2011 – De Wet werken naar vermogen gaat de WIJ, Wajong en WSW vervangen.
Je vergeet alleen dat de "oude" Wajong-gevallen gewoon onder de oude regeling blijven vallen.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:37 schreef Jarno het volgende:
Dus, de Wajong wordt afgeschaft. Precies zoals je graag wilde.
Tja, als je gaat lopen miepen dan kun je natuurlijk over dat soort opzichtige fouten commentaar verwachtenquote:Op woensdag 9 november 2011 11:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Gut, een tikfout, snel, bel de krant!
[..]
[..]
Dus, de Wajong wordt afgeschaft. Precies zoals je graag wilde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |