Het maakt geen flikker uit of ze autochtoon zijn of allochtoon. Maar als ze gewoon jong en gezond zijn dan moeten ze werken of studeren. Maar in ieder geval niet de hele dag op straat rondhangen terwijl ze in de haven om handjes verlegen zitten. Wil je geen zwaar werk doen? Prima, ga studeren of vind een andere baan. Maar ga dan niet je hand ophouden.quote:En dat maakt het minder erg dat autochtone jongeren het ook weigeren?
Zeg ik dat?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat maakt het minder erg dat autochtone jongeren het ook weigeren?
Natuurlijk schuiven gemeentes liever hun probleemgevallen door naar het UWV dan dat zij zelf bijstand verlenen. Rotterdammers hebben liever dat het UWV het lapt dan dat de Rotterdamse belastingbetaler moet opdraaien voor die kosten. Hoewel uiteindelijk Rotterdam de verantwoordelijkheid heeft om zijn inwoners aan het werk te krijgen. Die verantwoordelijk hebben ze nu weer teruggeschoven naar Den Haag. Waar een verzekeringsarts blijkbaar besloten heeft dat een deel van Rotterdam inderdaad gehandicapt is. Iets dat men in Amsterdam al een tijdje wistquote:Op woensdag 9 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?
Uit die documentaire van gisteren bleek wel degelijk dat jongeren zomaar de WAJONG in konden, zonder dat er iets met ze was. Gemeenten stimuleerden dit zelf om budgettechnische redenen.
Ik denk dat er pas echt iets gaat gebeuren als de wal het schip keert. Met andere woorden, wanneer het stelsel dusdanig uitgewoond is dat het niet meer op te brengen is en dat 'harde' maatregelen gewoon niet weggewassen kunnen worden.quote:Gelukkig dat in Den Haag er ook een daadkrachtig kabinet zit (zonder pvda) die dit varkentje wel even zal wassen. Kwestie van tijd?
Erg hoor. Verschrikkelijk dat middelen zo misbruikt worden. Ik heb verstandelijk gehandicapte clienten die niet eens in de Wajong zitten, maar gewoon aan het werk zijn bij een sociale werkplaats.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?
Uit die documentaire van gisteren bleek wel degelijk dat jongeren zomaar de WAJONG in konden, zonder dat er iets met ze was. Gemeenten stimuleerden dit zelf om budgettechnische redenen.
Is ook gewoon prima en goedbetaald werk. Maar goed, bij zo'n loods kom je natuurlijk ook niet 1,2, 3, daar moet je wel wat voor kunnen.quote:Op woensdag 9 november 2011 11:17 schreef _GdR_ het volgende:
Een maatje van me werkt trouwens in de haven bij de roeiers. boten de haven binnen loodsen enzo. het is dat ik lichamelijk verpest ben door de computer maar ik zou graag zijn werk doen gezien zn belachelijk hoge salaris.
Ja.quote:
Als reactie op:quote:Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.
Je vindt dus, om de een of andere reden, dat er TOCH onderscheid gemaakt mag worden, ondanks dat deze poster juist aangeeft dat het probleem bij alle jongeren speelt.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:
[..]
de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren (allochtoon en autochtoon dus) niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
prima maar wat ik bedoel is dat iedereen hier het alleen over allochtone jongeren heeft en daarbij dus negeert dat autochtonen jongeren waar de haven dus blijkbaar niet dat imago probleem heeft ook niet in de haven willen werken ^^quote:Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.
[q]En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
http://www.depers.nl/economie/608969/Pleurt-op-met-je-haven.html
Het gaat om ALLE jongeren alleen het artikel heeft het over allochtonen dus is het toch logisch dat het zwaartepunt daar ligt??quote:Op woensdag 9 november 2011 13:52 schreef bubalus het volgende:
[..]
prima maar wat ik bedoel is dat iedereen hier het alleen over allochtone jongeren heeft en daarbij dus negeert dat autochtonen jongeren waar de haven dus blijkbaar niet dat imago probleem heeft ook niet in de haven willen werken ^^
maar goed , het is fok dus allochtoon bashen is de norm ...
1. Nergens heb ik een kwalificatie gegeven aan het feit zoals dat in het artikel genoemd staat.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Als reactie op:
[..]
Je vindt dus, om de een of andere reden, dat er TOCH onderscheid gemaakt mag worden, ondanks dat deze poster juist aangeeft dat het probleem bij alle jongeren speelt.
De feiten liggen dus helemaal niet anders als ik op het gestelde in het artikel afga.quote:
Grapjas. Ik hoop dat je sarcastisch bent?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:32 schreef Ryon het volgende:
Gelukkig dat in Den Haag er ook een daadkrachtig kabinet zit (zonder pvda) die dit varkentje wel even zal wassen. Kwestie van tijd?
Vraag je eens af waarom we zo graag de nadruk leggen op anderen, en wat de gevolgen daarvan zijn.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Het gaat om ALLE jongeren alleen het artikel heeft het over allochtonen dus is het toch logisch dat het zwaartepunt daar ligt??
In een topic over Sinterklaas zou het toch ook onlogisch zijn om om de 2 posts te roepen dat de kerstman ook niet echt is??
Mensen als Lordblabla geven altijd maar al te graag aan dat het OOK Nederlanders treft hoor!!! Nou dat klopt maar daar gaat het niet over.
Dat is meestal pas het moment dat er hard wordt ingegrepen door politici. De korte termijn visie van die lui (over het gehele politieke spectrum) is zo verschrikkelijk stuitend. Zelfde met de HRA, pensioenen, AOW, Wajong, WAO / WIA en noem maar op.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er pas echt iets gaat gebeuren als de wal het schip keert. Met andere woorden, wanneer het stelsel dusdanig uitgewoond is dat het niet meer op te brengen is en dat 'harde' maatregelen gewoon niet weggewassen kunnen worden.
EENSCH!quote:Op woensdag 9 november 2011 14:02 schreef Nielsch het volgende:
We hebben het nu trouwens over jongeren, maar ik spreek nog liever over alle Nederlanders. Of je nu 19 of 46 bent, dat moet er niet toedoen.
Misbruik bedoel je.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee hoor. Het merendeel lijdt aan het basisprobleem: verstikking door sociale zekerheid.
Je moet mensen die niet willen werken die keuze dan ook niet gevenquote:Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Dit dus, mensen vergeten dat we in een tijd leven waar dit soort banen minder in trek zijn.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:14 schreef alors het volgende:
Alsof autochtone jongeren anders denken over de haven![]()
Maar wel een mooi topic voor huilie fokkers ja.
Het kan altijd erger, je kind kan ook manager of bankier worden.quote:Op woensdag 9 november 2011 15:13 schreef penny-wise het volgende:
Lekker als ouders als je een kind hebt met een Wajong-uitkering. Heb je je de tering gewerkt om je kind een fatsoenlijke opleiding te geven en hopen op dat ie iets gaat bijdragen in de maatschappij, kiest ie voor de hand ophouden..
quote:Op woensdag 9 november 2011 15:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het kan altijd erger, je kind kan ook manager of bankier worden.
Sommigen wordt: Allochtone jongeren. Goed bezig.quote:'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'
Een bankhanger die oordeelt over werkquote:Op woensdag 9 november 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sommigen wordt: Allochtone jongeren. Goed bezig.
Overigens is werken in de haven ook gewoon zwaar en vies. Flikker op met die zooi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |