abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2011 @ 13:26:37 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104159023
quote:
En dat maakt het minder erg dat autochtone jongeren het ook weigeren?
Het maakt geen flikker uit of ze autochtoon zijn of allochtoon. Maar als ze gewoon jong en gezond zijn dan moeten ze werken of studeren. Maar in ieder geval niet de hele dag op straat rondhangen terwijl ze in de haven om handjes verlegen zitten. Wil je geen zwaar werk doen? Prima, ga studeren of vind een andere baan. Maar ga dan niet je hand ophouden.
The End Times are wild
pi_104159121
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat maakt het minder erg dat autochtone jongeren het ook weigeren?
Zeg ik dat?
  woensdag 9 november 2011 @ 13:32:49 #128
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104159211
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?

Uit die documentaire van gisteren bleek wel degelijk dat jongeren zomaar de WAJONG in konden, zonder dat er iets met ze was. Gemeenten stimuleerden dit zelf om budgettechnische redenen.
Natuurlijk schuiven gemeentes liever hun probleemgevallen door naar het UWV dan dat zij zelf bijstand verlenen. Rotterdammers hebben liever dat het UWV het lapt dan dat de Rotterdamse belastingbetaler moet opdraaien voor die kosten. Hoewel uiteindelijk Rotterdam de verantwoordelijkheid heeft om zijn inwoners aan het werk te krijgen. Die verantwoordelijk hebben ze nu weer teruggeschoven naar Den Haag. Waar een verzekeringsarts blijkbaar besloten heeft dat een deel van Rotterdam inderdaad gehandicapt is. Iets dat men in Amsterdam al een tijdje wist ;)

Gelukkig dat in Den Haag er ook een daadkrachtig kabinet zit (zonder pvda) die dit varkentje wel even zal wassen. Kwestie van tijd?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 9 november 2011 @ 13:34:25 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104159260
quote:
Gelukkig dat in Den Haag er ook een daadkrachtig kabinet zit (zonder pvda) die dit varkentje wel even zal wassen. Kwestie van tijd?
Ik denk dat er pas echt iets gaat gebeuren als de wal het schip keert. Met andere woorden, wanneer het stelsel dusdanig uitgewoond is dat het niet meer op te brengen is en dat 'harde' maatregelen gewoon niet weggewassen kunnen worden.

Voor deze jongeren is het dan te laat.
The End Times are wild
pi_104159289
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die jongeren hoeven natuurlijk geen lid te zijn, het valt me alleen op dat vanuit die hoek vaak angstvallig wordt geprobeerd dit soort pampercircuits aan de gang te houden, zogenaamd uit sociale motieven. Terwijl mijn stelling is dat het veel socialer zou zijn die jongeren gewoon 'aan het werk te trappen'. Ook puur voor die jongeren zelf. Wat doe je met je eigen kinderen?

Uit die documentaire van gisteren bleek wel degelijk dat jongeren zomaar de WAJONG in konden, zonder dat er iets met ze was. Gemeenten stimuleerden dit zelf om budgettechnische redenen.
Erg hoor. Verschrikkelijk dat middelen zo misbruikt worden. Ik heb verstandelijk gehandicapte clienten die niet eens in de Wajong zitten, maar gewoon aan het werk zijn bij een sociale werkplaats.
pi_104159682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 11:17 schreef _GdR_ het volgende:
Een maatje van me werkt trouwens in de haven bij de roeiers. boten de haven binnen loodsen enzo. het is dat ik lichamelijk verpest ben door de computer maar ik zou graag zijn werk doen gezien zn belachelijk hoge salaris.
Is ook gewoon prima en goedbetaald werk. Maar goed, bij zo'n loods kom je natuurlijk ook niet 1,2, 3, daar moet je wel wat voor kunnen.

Het is echt niet dat er alleen maar sjouwers nodig zijn. Trouwens 90% is containerschip tegenwoordig, das allemaal automatisch laden en lossen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:50:47 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104159840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zeg ik dat?
Ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.

Als reactie op:

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:

[..]

de feiten liggen dan anders , allochtonen denken dat het werk hard en vies is maar ook autochtonen willen namelijk niet in de haven werken en zij weten dus blijkbaar dat het helemaal niet 'vies en hard' werk is.
Enige feit dat we kunnen concluderen is dat jongeren (allochtoon en autochtoon dus) niet in de haven willen werken en dat dat werk een 'imago' probleem heeft.
Je vindt dus, om de een of andere reden, dat er TOCH onderscheid gemaakt mag worden, ondanks dat deze poster juist aangeeft dat het probleem bij alle jongeren speelt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104159903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:22 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Er is wel degelijk onderscheid te maken, gezien het woordje extra in onderstaan stuk.

[q]En dan speelt nog mee dat onder allochtone jongeren – meer dan 50 procent van de Rotterdamse jongeren is van niet-Nederlandse afkomst – de haven vaak nog een extra slecht imago heeft. Door verhalen van hun ouders, van wie er veel hier naartoe kwamen om in die havens te werken.
http://www.depers.nl/economie/608969/Pleurt-op-met-je-haven.html
prima maar wat ik bedoel is dat iedereen hier het alleen over allochtone jongeren heeft en daarbij dus negeert dat autochtonen jongeren waar de haven dus blijkbaar niet dat imago probleem heeft ook niet in de haven willen werken ^^
maar goed , het is fok dus allochtoon bashen is de norm ...
pi_104160000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:52 schreef bubalus het volgende:

[..]

prima maar wat ik bedoel is dat iedereen hier het alleen over allochtone jongeren heeft en daarbij dus negeert dat autochtonen jongeren waar de haven dus blijkbaar niet dat imago probleem heeft ook niet in de haven willen werken ^^
maar goed , het is fok dus allochtoon bashen is de norm ...
Het gaat om ALLE jongeren alleen het artikel heeft het over allochtonen dus is het toch logisch dat het zwaartepunt daar ligt??

In een topic over Sinterklaas zou het toch ook onlogisch zijn om om de 2 posts te roepen dat de kerstman ook niet echt is??

Mensen als Lordblabla geven altijd maar al te graag aan dat het OOK Nederlanders treft hoor!!! Nou dat klopt maar daar gaat het niet over.
pi_104160089
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Als reactie op:

[..]

Je vindt dus, om de een of andere reden, dat er TOCH onderscheid gemaakt mag worden, ondanks dat deze poster juist aangeeft dat het probleem bij alle jongeren speelt.
1. Nergens heb ik een kwalificatie gegeven aan het feit zoals dat in het artikel genoemd staat.
2. Ik reageer met de feiten zoals ze in het artikel staan, als antwoord op Bubulas die stelde dat de feiten anders liggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:17 schreef bubalus het volgende:
de feiten liggen dan anders ,
De feiten liggen dus helemaal niet anders als ik op het gestelde in het artikel afga.

Jammer dat jij niet kan lezen en mij tegelijkertijd nog dingen in de mond probeert te leggen.
pi_104160110
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:32 schreef Ryon het volgende:

Grapjas. Ik hoop dat je sarcastisch bent?

Juist de laatste ingrijpende verandering waarmee we nog steeds erg veel geld besparen en die tot op de dag van vandaag zieke mensen "magischerwijze" beter maakt op het moment dat er flink op hun salaris wordt gekort (Wet Verbetering Poortwachter) kwam uit de koker van de PvdA.
  woensdag 9 november 2011 @ 13:59:31 #137
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_104160159
quote:
99s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het gaat om ALLE jongeren alleen het artikel heeft het over allochtonen dus is het toch logisch dat het zwaartepunt daar ligt??

In een topic over Sinterklaas zou het toch ook onlogisch zijn om om de 2 posts te roepen dat de kerstman ook niet echt is??

Mensen als Lordblabla geven altijd maar al te graag aan dat het OOK Nederlanders treft hoor!!! Nou dat klopt maar daar gaat het niet over.
Vraag je eens af waarom we zo graag de nadruk leggen op anderen, en wat de gevolgen daarvan zijn.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_104160209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat er pas echt iets gaat gebeuren als de wal het schip keert. Met andere woorden, wanneer het stelsel dusdanig uitgewoond is dat het niet meer op te brengen is en dat 'harde' maatregelen gewoon niet weggewassen kunnen worden.

Dat is meestal pas het moment dat er hard wordt ingegrepen door politici. De korte termijn visie van die lui (over het gehele politieke spectrum) is zo verschrikkelijk stuitend. Zelfde met de HRA, pensioenen, AOW, Wajong, WAO / WIA en noem maar op.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2011 14:01:24 ]
pi_104160257
We hebben het nu trouwens over jongeren, maar ik spreek nog liever over alle Nederlanders. Of je nu 19 of 46 bent, dat moet er niet toedoen.
pi_104160827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:02 schreef Nielsch het volgende:
We hebben het nu trouwens over jongeren, maar ik spreek nog liever over alle Nederlanders. Of je nu 19 of 46 bent, dat moet er niet toedoen.
EENSCH!
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 14:53:09 #141
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104161975
quote:
2s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee hoor. Het merendeel lijdt aan het basisprobleem: verstikking door sociale zekerheid.
Misbruik bedoel je.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104162243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Misbruik bedoel je.
Bij aanwezigheid van sociale zekerheid zal je helaas altijd misbruik hebben.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:04:04 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104162339
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef Roellie80 het volgende:
Als ik de keuze had tussen een uitkering of werken in de haven dan was ik ook op zeker voor de uitkering gegaan
Je moet mensen die niet willen werken die keuze dan ook niet geven
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104162406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:14 schreef alors het volgende:
Alsof autochtone jongeren anders denken over de haven :')

Maar wel een mooi topic voor huilie fokkers ja.
Dit dus, mensen vergeten dat we in een tijd leven waar dit soort banen minder in trek zijn.
Dat is heel normaal, het artikel is wel heel smerig geschreven.
  woensdag 9 november 2011 @ 15:13:43 #145
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_104162690
Lekker als ouders als je een kind hebt met een Wajong-uitkering. Heb je je de tering gewerkt om je kind een fatsoenlijke opleiding te geven en hopen op dat ie iets gaat bijdragen in de maatschappij, kiest ie voor de hand ophouden.. :')
pi_104162787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:13 schreef penny-wise het volgende:
Lekker als ouders als je een kind hebt met een Wajong-uitkering. Heb je je de tering gewerkt om je kind een fatsoenlijke opleiding te geven en hopen op dat ie iets gaat bijdragen in de maatschappij, kiest ie voor de hand ophouden.. :')
Het kan altijd erger, je kind kan ook manager of bankier worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_104162919
quote:
12s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het kan altijd erger, je kind kan ook manager of bankier worden.
:W :W Hoe doorzichtig. Een bankier of manager voegt in ieder geval iets toe in plaats van dat werkschuwe tuig.

Het zal je kind zijn zeg.....
pi_104162942
quote:
'Sommigen denken dat het hard en vies werk is, maar dat is allang niet meer zo'
Sommigen wordt: Allochtone jongeren. Goed bezig.

Overigens is werken in de haven ook gewoon zwaar en vies. Flikker op met die zooi.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 9 november 2011 @ 15:22:12 #149
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_104162985
Wat een aanstellers zeg :') Nederland is te lief.
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
  † In Memoriam † woensdag 9 november 2011 @ 15:24:28 #150
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104163043
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sommigen wordt: Allochtone jongeren. Goed bezig.

Overigens is werken in de haven ook gewoon zwaar en vies. Flikker op met die zooi.
Een bankhanger die oordeelt over werk :')
Het wordt steeds gekker met dat internet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')