Dat is nog eens een (lelijke) vreemde eend in de bijt!quote:13. Bon Jovi - You Give Love A Bad Name
Iemand moet toch nr 13 vullenquote:Op maandag 7 november 2011 19:16 schreef pfaf het volgende:
WOW!
[..]
Dat is nog eens een (lelijke) vreemde eend in de bijt!
Dit jaar geen lijst van mij. Of ik moet onverhoopt ziek worden en een dag thuis zitten.
Verder is het wel een leuke lijst ja, al is je nummer 2 natuurlijk véél beter dan je nummer 1 en hebben de Foo Fighters 29 betere nummers gemaakt dan Wheels.quote:Op maandag 7 november 2011 20:00 schreef Wumbo7 het volgende:
[..]
Iemand moet toch nr 13 vullen![]()
Maarja, misschien staat ie toch te hoog, ik luister hem eigenlijk alleen als het op veronica komt. Toch wel een echt get psyched nummer, lekker meebleren in de auto.
Maar je bent het wel eens met de rest van m'n lijst?
Daar kan ik me wel in vindenquote:Op maandag 7 november 2011 20:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Verder is het wel een leuke lijst ja, al is je nummer 2 natuurlijk véél beter dan je nummer 1 en hebben de Foo Fighters 29 betere nummers gemaakt dan Wheels.
Oh dit wordt weer zo leukquote:Op maandag 7 november 2011 20:16 schreef peaceman het volgende:
Begonnen met mijn voorselectie, maar daar nog lang lang niet klaar mee. :-)
Thanks, hij is door mijn zelf-opgelegde 'beperkingen' wat gevarieerder geworden, anders had ik al 5 Cure nummers bijvoorbeeld. En het scheelde een hoop voor mijn 'shortlist'.quote:Op maandag 7 november 2011 22:05 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, On. Ik zie weer een hoop nummers die ik nog aan mijn (niet zo-)short-list moet toevoegen
Dat eerste geldt uiteraard ook voor jou.quote:Op maandag 7 november 2011 22:33 schreef On het volgende:
Leuke lijst hoor Gillingham, opvallende ambient keuzes ook.Bij Boards of Canada had ik Music Is Math of Sunshine Recorder en bij Aphex Twin Stone in Focus of Vordhosbn gedaan denk ik.
Mushroom van Can!quote:Op maandag 7 november 2011 22:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Het wachten is op het eerste nummer dat in meer dan 1 lijst voorkomt
Precies, waar trek je de grens. Bij post-rock en electro let ik denk ik veel meer op nummers op zich dan bij jazz, waar ik nóg meer enkel naar de albums en artiesten kijk.quote:Op maandag 7 november 2011 22:38 schreef Norrage het volgende:
Er wordt hier respectievelijk gezegd geen jazz en geen elektronische nummers in het overzicht...en daar ben ik het wel mee eens, nogal lastig die te plaatsen. Maar het valt me dan wel op dat bovenstaande users dan wel het een of het ander doen. Geen jazz maar wel electro, en geen electro maar wel lange post-rock nummers (wat ook al net zo moeilijk is te plaatsen, wat mij betreft)
Het wordt zo moeilijk onderscheid te maken als ik inderdaad ambient en jazz er in had verwerkt, daar kan ik vooral voor het eerste genre zowat aparte lijsten voor opstellen. Dus heb het wat meer 'liedjesgericht' gehouden. Zelfs over de instrumentale tracks heb ik nog getwijfeld of ik ze er in zou zetten.quote:Op maandag 7 november 2011 22:37 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat eerste geldt uiteraard ook voor jou.![]()
Music Is Math is mijn favoriet van Geogaddi en had naast Amo Bishop Roden en nog wat andere nummers van Music Has the Right to Children net zo goed in de lijst kunnen staan. Maar ja... die beperking he. Aphex Twin had ook iets kunnen zijn van Selected Ambient Works Vol. 2 of I Care Because You Do. Ligt net aan de bui, of het weer, of het dagdeel, of de luchtdruk of...![]()
Heb je geen elektronische muziek erin gezet omdat je het lastig vind? Op zich wel jammer, want er zal weinig (of niks) van terug te vinden zijn in de eindlijst. Kan wel wat promotie gebruiken dus. (Maar datzelfde geldt natuurlijk voor jazz.)
Valt mee hoor, heb na al die jaren een goede template die ik kan vullen. Alleen wat correcties met of zonder the, hoofdletters e.d....quote:Op maandag 7 november 2011 22:40 schreef On het volgende:
Succes met invoeren trouwens Ranja, zo'n singleslijst lijkt me nog meer werk dan met albums.
over het hoofd gezien, Around the World van Daft Punk is voorlopig nummer 1quote:Op maandag 7 november 2011 22:36 schreef ranja het volgende:
Het wachten is op het eerste nummer dat in meer dan 1 lijst voorkomt
Goed idee. De lijsten van Gillingham en On zien eruit alsof er lang over is nagedacht, daar moet nog wel iets in te ontdekken zijnquote:Op maandag 7 november 2011 22:07 schreef Norrage het volgende:
*alle nummers die ik moet dubbelchecken aan spotify lijst toevoegen*
check!
Had 'm ook over het hoofd gezien.quote:Op maandag 7 november 2011 22:43 schreef ranja het volgende:
[..]
over het hoofd gezien, Around the World van Daft Punk is voorlopig nummer 1
Weetje: Polly is in eerste instantie als minder zacht nummer geschreven.quote:Op maandag 7 november 2011 23:13 schreef pfaf het volgende:
Erg mooie lijsten On en Gillingham. Al is de keuze voor Polly bij jou Gillingham wel onbegrijpelijk, dat is met afstand het saaiste, simpelste, flauwste, meest belegen en dus slechtste nummer van Nirvana. Vind ik.
Simpelheid, dat is precies waar Nirvana in uitblonk. Heerlijk sloom, in tegenstelling tot veel van Nirvana's hits. De tekst komt daardoor ook zo goed over.quote:Op maandag 7 november 2011 23:13 schreef pfaf het volgende:
Erg mooie lijsten On en Gillingham. Al is de keuze voor Polly bij jou Gillingham wel onbegrijpelijk, dat is met afstand het saaiste, simpelste, flauwste, meest belegen en dus slechtste nummer van Nirvana. Vind ik.
Wist je dat hun drummer de zanger van Foo Fighters is!?quote:Op maandag 7 november 2011 23:42 schreef pfaf het volgende:
Oef, jullie hoeven mij niets over Nirvana te vertellen hoor.
Ik vind persoonlijk In Utero al zeker 16 jaar het tofste album...quote:Op maandag 7 november 2011 23:46 schreef On het volgende:
[..]
Wist je dat hun drummer de zanger van Foo Fighters is!?Ik vind persoonlijk alleen het Bleach album tof trouwens.
dat gaat dus niet, want daar staan 2 namen opquote:
Schitterende lijst, maar opvallend dat je albumlijst meer herkenning heeft voor mij. Ik had van veel dezelfde artiesten toch net weer andere nummers gekozenquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:26 schreef cafca het volgende:
Toch wel ff wikken en wegen, pijn in het hart als ik zie wat er allemaal niet in staat, maar dit moet hem maar worden:
1 . Duncan Browne - The Wild Places
2 . Waterboys - Don't bang the drum
3 . Jacques Brel - Ne me quitte pas
4 . Cranberries - Linger
5 . David Bowie - Life on Mars?
6 . Joe Jackson - Is she really going out with him?
7 . Depeche Mode - Enjoy the Silence
8 . Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper
9 . Little Feat - Willin'
10 . Hothouse Flowers - Don't go
11 . Dar Williams - Februari
12 . Chills - Pink Frost
13 . Jackson C Frank - Milk & Honey
14 . Polly Paulusman - Dark Side
15 . First Aid Kit - Ghost Town
16 . Gert Vlok Nel - Moenie my hier vergeet, Dixie
17 . Talk Talk - Life's What You Make It
18 . Motörhead - Ace Of Spades
19 . 10.000 Maniacs - Jezebel
20 . Patti Smith - Because the night
21 . Nits - Sketches of Spain
22 . Otis Redding - I've been loving you too long
23 . Bauhaus - Crowds
24 . Elvis Costello - I want you
25 . Silver Jews - The poor, the fair and the good
26 . Del Amitri - Nothing ever happens
27 . The Police - Every little thing she does is magic
28 . Bruce Springsteen - The River
29 . Dream Academy - Life in a northern town
30 . Billy Bragg - Waiting for the great leap forwards
31 . The Cure - A Forest
32 . Undertones - Teenage Kicks
33 . Leonard Cohen - Teachers
34 . Grateful Dead - Sugar Magnolia
35 . The Soft Boys - Queen of eyes
36 . The Records - Starry Eyes
37 . Led Zeppelin - Battle of Evermore
38 . Joe Pug - Not so sure
39 . Echo and the Bunnymen - The killing moon
40 . Big Country - Chance
41 . Walker Brothers - No regrets
42 . Indigo Girls - Closer to fine
43 . Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
44 . Fleetwood Mac - Gold dust woman
45 . The Posies - Please return it
46 . Kayak - Ruthless queen
47 . Martha Wainwright - Bloody Mother Fucking Assole
48 . Ben Folds - Landed
49 . Randy Newman - Guilty
50 . Lucinda Williams - Metal Firecracker
51 . Dusty Springfield - Son Of A Preacher Man
52 . Badfinger - No matter what
53 . David Sylvian & Ryuichi Sakamota - Forbidden Colours
54 . Kirsty MacColl There's A Guy Works Down The Chip Shop Swears He's Elvis
55 . Black Sabbath - Paranoid
56 . Enya - Only if
57 . Golden Earring - Weekend Love
58 . Kinks - Celluloid Heroes
59 . Darren Hanlon - Modern History
60 . Pearls Before Swine - Another Time
61 . Lloyd Cole And The Commotions - Forest Fire
62 . Marike Jager - Space
63 . Prefab Sprout - Appetite
64 . Suzanne Vega - Marlene on the wall
65 . Sandy Bull - Blend
66 . Carole King - Way over yonder
67 . Ramones - Blitzkrieg Bop
68 . Flaming Lips - Morning of the magicians
69 . Kate Bush - The man with the child in his eyes
70 . Belle and Sebastian - Judy and the Dream of Horses
71 . Nick Drake - Three hours
72 . Loudon Wainwright III - A hard day on the planet
73 . Paul Simon - Diamonds on the soles of her shoes
74 . Tom Waits - I hope that I don't fall in love with you
75 . Joni Mitchell - Big Yellow Taxi
76 . Psychedelic Furs - Pretty in pink
77 . Sheryl Crow - Strong enough
78 . Neil Young - The needle and the damage done
79 . Stevie Ray Vaughan - Cold Shot
80 . Status Quo - Accident Prone
81 . Brandi Carlile - Closer to You
82 . REM - The one I love
83 . U2 - Tomorrow
84 . Tori Amos - Cornflake Girl
85 . J.J. Cale - Super Blue
86 . Roxy Music - If there is something
87 . King Crimson - Epitaph
88 . Van Morrison - Sweet Thing
89 . Jefferson Airplane - Somebody to love
90 . ZZ en de maskers - Ik heb genoeg van jou
91 . Peggy Lee - Is that all there is?
92 . Those Darlins The Whole Damn Thing
93 . The Alarm Blaze Of Glory
94 . Ultravox - The Wild, the beautiful and the damned
95 . Squeeze - Up the junction
96 . Renaud - Hexagone
97 . Television - Marquee Moon
98 . Joan Jett - I love rock n' roll
99 . Janis Joplin - Piece of my heart
100 . Noir Desir - Le vent nous portera
Eigenlijk moet je gewoon een jaar lang wekelijks een lijst maken, en die dan aan het eind van het jaar middelen en een soort van je eigen Single top 100 makenquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:59 schreef cafca het volgende:
Och, als ik hem volgende week zou maken, zou er van een hoop artiesten ook een ander nummer in staan, en de volgorde (na de top 10) mogelijk ook compleet anders zijn.
2 versies maar hetzelfde nummer, die tel ik als dezelfde en is dus dubbel.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:56 schreef dyonvbaal het volgende:
43. Daft Punk – Harder, Better, Faster, Stronger
99. Daft Punk – Harder Better Stronger Faster (Neptunes remix)
terwijl het toch echt apart uitgebracht zijn... maar ehh... u beslistquote:Op dinsdag 8 november 2011 20:16 schreef ranja het volgende:
[..]
2 versies maar hetzelfde nummer, die tel ik als dezelfde en is dus dubbel.
Nou ja, ik heb het ook zo in de OP staanquote:Op dinsdag 8 november 2011 20:24 schreef dyonvbaal het volgende:
terwijl het toch echt apart uitgebracht zijn... maar ehh... u beslistno problemo
mag ik er een ander nummer voor in de plaats gooien?
U hebt helemaal gelijk... zover had ik niet gekeken...quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb het ook zo in de OP staan
En ze staan volgens mij op dezelfde cd-single. Maar dan nog.
Graag een vervanger inderdaad
Er valt gelukkig heel veel af omdat ik me toch ook aan de max 1 nummer per artiest wil houden (of misschien 2quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Nu even allemaal draaien en op volgorde zetten
Ja, dat is flauw.quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:55 schreef Arn0 het volgende:
Ik wacht de andere lijstjes af en ga dan misschien wel voor enkele artiesten tactisch stemmen. Of is dat flauw?
Dank je! Afwisselend zie ik wel als een compliment.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:03 schreef CoJackso het volgende:
Dat noem ik nog eens een afwisselende lijst van Darkestrah. Met namen als James Vincent McMorrow, Bon Iver, Sufjan Stevens, José Gonzalez en Sun Kil Moon staan er genoeg persoonlijke favorieten tussen. Maar tussen de vele onbekende nummers staan 70% metal-nummersNiet echt mijn ding, maar gelukkig staan er voldoende nummers tussen die wellicht wel interessant zijn.
Bijzondere keus...quote:Op woensdag 9 november 2011 01:17 schreef Darkestrah het volgende:
17. Sonic Youth - Disconnection Notice
Dat maakt niet uit, als iemand anders dezelfde titel noemt wijzig ik het toch in de reguliere versie voor beide.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:08 schreef Darkestrah het volgende:
Overigens merk ik dat ik beter de 'gewone' versie van Current 93 kan gebruiken. Al denk ik niet dat hij het gaat halen tot de eindlijst.Als ik op de pc zit, zal ik het even veranderen.
Is dat niet altijd het probleem met dergelijke lijsten? Alleen de grootste hits van artiesten hebben echt de kans om in de eindlijst te komen doorgaans, maar dat zal zelden de favoriet zijn van iemand die zich redelijk in de betreffende artiest heeft verdiept.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Bijzondere keus...
Ik vraag me altijd af wat mensen er toe drijft een - in mijn ogen redelijk willekeurig - album nummer als favoriet te benoemen. Niet alleen deze maar ik kom in diverse lijsten - ook vorig jaar al - een hoop nummers tegen dat ik denk vanWaarom die?
Oh, die afweging maak ik niet. Ik ga voor mijn favoriete nummerquote:Op woensdag 9 november 2011 10:27 schreef CoJackso het volgende:
Het is net waar je naar streeft als je kiest voor 1 of 2 nummers per artiest. Ga je voor een zo hoog mogelijke notering van een voor jouw favoriete artiest in de eindlijst, of laat je de lezers van dit topic kennismaken met meer onbekende nummers van die artiest(en).
Nadeel van meerdere nummers per artiest, is dat je nog minder artiesten in je lijst kwijt kunt...quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:46 schreef ranja het volgende:
Oja. Ik vind 1 te weinig voor sommige, maar max 2 vind ik wel een mooie. Welke nummers weet ik vaak wel snel, ik heb toch bij de meeste bands wel 1 of 2 favoriete nummers.
Klopt, daarom doe ik het ook met matequote:Op woensdag 9 november 2011 11:06 schreef cafca het volgende:
Nadeel van meerdere nummers per artiest, is dat je nog minder artiesten in je lijst kwijt kunt...
en zo heb je er dus 101quote:Op woensdag 9 november 2011 17:34 schreef -Wil- het volgende:
023. Fear Factory – Replica
023. Bright Eyes – First Day Of My Life
Er staan ook een aantal spelfouten in, ik weet niet in hoeverre jouw systeem daarmee rekening houdt. Het zijn tenslotte kostbare punten voor Arcide Firequote:
Betrapt. En aangepast. Geldt ook voor Arcide Fire.quote:
Denk niet dat er, op deze na dan, een lijst is waar deze post-punk helden meneer Timberlake gezelschap mochten houden.quote:53.Killing Joke – Love Like Blood
54.Justin Timberlake – Like I Love You
55.Buzzcocks – Ever Fallen In Love
Kan ik me voorstellen, ik zou 1 al lastig vindenquote:Op woensdag 9 november 2011 22:19 schreef RvS-Coldplay het volgende:
(Maar 5 nummers kiezen voor Muse gaat een hel worden)
Ach, ik wilde ook alles van Muse en The Cure erin gooien, maar dat kan helaas niet..quote:Op woensdag 9 november 2011 22:19 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Dit is zo lastig, maar ik wil graag een prachtige lijst samenstellen. Alhoewel ik me natuurlijk ook een beetje wil laten beïnvloeden door anderen. Soms heeft het geen zin een enkel nummer uit de stal te halen als toch niemand ervoor kiest. Maar ik ga aan de shortlist beginnen... (Maar 5 nummers kiezen voor Muse gaat een hel worden)
Ja, het beste liedje van Muse kiezen is heel moeilijk. Ze zijn allemaal zo goed.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, ik zou 1 al lastig vinden
Duurt nog wel even denk ik, ben erg druk de komende dagen! En in deze lijst steek ik elk jaar veel moeite (ik maak ook altijd 3 lijsten tegelijk, 1 met 1 nummer per artiest, 1tje met 2 max en eentje met 5 (en dat is dan meer een top 500 ofzo....:P)quote:Op woensdag 9 november 2011 23:25 schreef Darkestrah het volgende:
Waar blijft je lijstje, Norrage? Ik ben wel benieuwd.
Breng 'm nou niet op ideeën.quote:Op woensdag 9 november 2011 23:32 schreef Darkestrah het volgende:
En dan stiekem 3 accounts aanmaken.
daarom vind ik het een beetje slap juist. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan, maar ik zet het weinig op.quote:Op donderdag 10 november 2011 00:09 schreef Felagund het volgende:
Ik vind Portishead juist veel beter dan Massive Attack, een stuk sferischer. Ook door de stem van Gibbons.
Bedoel je Changes?quote:
quote:
Hoe kom je er bij om je alltime nr 1 dan opzij te zetten.quote:Op woensdag 9 november 2011 22:27 schreef Marky_Mark01 het volgende:
Mijn lijstje voor dit jaar. Na drie jaar Pink Floyd als nummer 1, dit jaar "met stip nieuw op 1 binnen":
2011 2010 Artiest - Song
1 # Jack Savoretti - Between the minds
Valt mee hoor, je noemt toch een hoop nummers die anderen ook in hun minder-commerciele lijsten (quote:Op donderdag 10 november 2011 10:35 schreef indiaantje89 het volgende:
Hier mijn lijst, iets commerciëler dan de meeste hier.
Oja, da's een leuk idee:quote:Op donderdag 10 november 2011 12:14 schreef Aquiesce het volgende:
De nummers die te top 100 net niet bereikt hebben:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 9 november 2011 22:27 schreef Marky_Mark01 het volgende:
98 95 Duncan Browne - The wild places
2011quote:
quote:Op donderdag 10 november 2011 10:35 schreef indiaantje89 het volgende:
44. Fink - Berlin Sunrise
72. Fink - Berlin Sunrise
Pixies?quote:Op donderdag 10 november 2011 10:35 schreef indiaantje89 het volgende:
71. Placebo - Where Is My Mind
Idd en vind hem persoonlijk beter dan die van The Pixies. Zal die Fink even er uit halen!quote:Op donderdag 10 november 2011 12:55 schreef Darkestrah het volgende:
Placebo heeft dat nummer ook gedaan.
Ja. Ik blijf aanpassen, heb m'n lijst veel te gehaast gemaakt blijkbaar. Maar ik durf m´n lijst ook niet te veel door te nemen / te checken op dit soort fouten, anders ben ik bang dat ik weer van alles wil veranderen.quote:
en foo fighters want die is inderdaad van 2011.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Idd en vind hem persoonlijk beter dan die van The Pixies. Zal die Fink even er uit halen!
Maakt niet uit, jij had dan Scarborough weer goed geschreven en Darkestrah nietquote:Op donderdag 10 november 2011 13:21 schreef -Wil- het volgende:
Ja. Ik blijf aanpassen, heb m'n lijst veel te gehaast gemaakt blijkbaar. Maar ik durf m´n lijst ook niet te veel door te nemen / te checken op dit soort fouten, anders ben ik bang dat ik weer van alles wil veranderen.
Eey, waar blijft jouw lijst?quote:Op donderdag 10 november 2011 13:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Elbow, Young the Giant en Dry the River (ik denk dat je No Rest bedoelt) zijn ook 2011.
Ik ga eerst nog even alle nummers die ooit gemaakt zijn luisteren voor de 27e, daarna zal ik dan m'n conclusies trekken over wat de 100 beste zijn.quote:
die single dan weer nietquote:Op donderdag 10 november 2011 13:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
edit: Beady Eye ook, gok ik.
Ach, mij boeit het niet of het commercieël is of niet, zolang het maar lekker klinkt.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:53 schreef ranja het volgende:
[..]
Valt mee hoor, je noemt toch een hoop nummers die anderen ook in hun minder-commerciele lijsten () er tussen hebben staan
En terecht.quote:Op donderdag 10 november 2011 12:24 schreef Darkestrah het volgende:
Enjoy the silence gaat erg hoog eindigen dit jaar.
Ik heb hem dit jaar pas ontdekt en het nummer Between the Minds vind ik zo onwijs goed. Maar Pink Floyd's On the turning away bezorgt me ook nog steeds kippenvel hoor.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:20 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij om je alltime nr 1 dan opzij te zetten.
Heb Jack 1x live gezien, vond m toen erg goed. Alleen met gitaar op podium. Prachtige stem.
Met dank aan Hello Goodbyequote:Op donderdag 10 november 2011 12:26 schreef cafca het volgende:
[..]
(beetje laag, wel)
Je hoogste Dar Williams notering is ook wel een opvallende keuze, trouwens.
Warme gevoelens bij een Pink Floyd song is ietwat bizar.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:10 schreef Marky_Mark01 het volgende:
[..]
Ik heb hem dit jaar pas ontdekt en het nummer Between the Minds vind ik zo onwijs goed. Maar Pink Floyd's On the turning away bezorgt me ook nog steeds kippenvel hoor.
Dat is de naam van het album, het nummer heet Lippy Kids. En is (geloof ik) van 2011.quote:Op donderdag 10 november 2011 10:35 schreef indiaantje89 het volgende:
22. Elbow - Build A Rocket Boys!
Klopt inderdaad, Lippy Kids is van 2011 met rym als bron.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:57 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Dat is de naam van het album, het nummer heet Lippy Kids. En is (geloof ik) van 2011.
Het gevoel wat je krijgt bij een nummer? Nu vind ik ambient moeilijk om in zo'n lijst te zetten, omdat het als album sterk moet staan. Vraag me niet naar een bepaald nummer van bijvoorbeeld Boards of Canada, maar ik weet wel aardig hoe een album verloopt.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Net achter dit topic gekomen. Even snel berekent heb ik 500+ gegadigden.
Maar hoe moet je nou relaxnummers ( Air, Boards of Canada: bedankt Gillingham voor de tip, Yonderboi) nou vergelijken met DE echte klassiekers,( Stones, Beatles, Hendrix, Led Zeppelin) en die weer met de beste jaren 80 muziek en die vervolgens weer met een enkel klassiek nummer of trance of pop nummer dat ik geweldig vind? En soms strategisch stemmen of helemaal niet? Vragen, vragen, vragen, vragen.
In ieder geval hoef ik me de komende tijd op het werk niet te vervelen.
En ik weet mijn (voorlopige) top 3 al.
1. Dire Straits - Brothers In Arms
2.Radiohead- Street Spirit
3.R.E.M. - Losing My Religion
Ik word heel nieuwsgierig zoquote:Op donderdag 10 november 2011 19:15 schreef female81 het volgende:
Tja, dat gaat het hier dus ook worden. Het vliegt van jaren 50-exotica naar 00's-techno. Relatief nieuwe Fok!kers, die m'n kijk op muziek nog niet doorgrond hebben (er zit wel een lijn in, al lijkt het in eerste instantie niet zo), zullen er vast geen touw aan vast kunnen knopen.
Nog even geduld. Ik ben nu bij 1986, en twee jaarlijstjes verder begint het feest pas écht. Krijg je al die nummers als Inner City - Big fun en zo (waarvan ik al weet dat 'ie bij de bovenste tien komt te staan).quote:
Er is geen ideale manier van rangschikken. Dit soort lijsten zijn momentopnames, geen lijsten van 'ben ik wel geloofwaardig als dit nr voor dat nr zet'. Ik zou zeggen, neem gewoon de nummers die er echt uitspringen, zet die in je top 20/25 en doe de rest op gevoel.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik hou gewoon van veels te veel verschillende soorten muziek. Een top 100 van favo rocknummers bijvoorbeeld zou mij veel makkelijker afgaan. Ik luister ook vaak naar een bepaald soort muziek op basis van hoe ik me op dat moment voel, maakt het dus alleen maar moeilijker.
Mijn lijst wordt dus een heel gemengde lijst.
+1quote:
Dit doe ik dus ook. In ieder top die ik maak zijn alleen de titels van de eerste tien serieus te nemen. De rest en de volgorde in de gehele lijst verandert zó snel en vaakquote:Op donderdag 10 november 2011 19:24 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Er is geen ideale manier van rangschikken. Dit soort lijsten zijn momentopnames, geen lijsten van 'ben ik wel geloofwaardig als dit nr voor dat nr zet'. Ik zou zeggen, neem gewoon de nummers die er echt uitspringen, zet die in je top 20/25 en doe de rest op gevoel.
[..]
+1
Leg uitquote:Op donderdag 10 november 2011 18:29 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Warme gevoelens bij een Pink Floyd song is ietwat bizar.
Dat is natuurlijk ook juist de uitdaging, een wenselijke volgorde vinden ondanks de diversiteit. Strategisch stemmen is natuurlijk not done, hoewel de verleiding groot kan zijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 18:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Net achter dit topic gekomen. Even snel berekent heb ik 500+ gegadigden.
Maar hoe moet je nou relaxnummers ( Air, Boards of Canada: bedankt Gillingham voor de tip, Yonderboi) nou vergelijken met DE echte klassiekers,( Stones, Beatles, Hendrix, Led Zeppelin) en die weer met de beste jaren 80 muziek en die vervolgens weer met een enkel klassiek nummer of trance of pop nummer dat ik geweldig vind? En soms strategisch stemmen of helemaal niet? Vragen, vragen, vragen, vragen.
Als fan van Pink Floyd moet je wel gespeend zijn zijn van elke emotie bij het liefhebben van rockmuziek. Alles wat mooi kan zijn aan rock (en andere vormen van emotionele muziek) is door Pink Floyd totaal verneukt. Hoe fout kan je als band zijn met dat zieke gepiel?quote:
Mwah.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:12 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Als fan van Pink Floyd moet je wel gespeend zijn zijn van elke emotie bij het liefhebben van rockmuziek. Alles wat mooi kan zijn aan rock (en andere vormen van emotionele muziek) is door Pink Floyd totaal verneukt. Hoe fout kan je als band zijn met dat zieke gepiel?
Inmiddels +350 nummers, en ik heb 1993 pas net afgewerkt.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:28 schreef Inkomen het volgende:
Mooie lijsten!
Maar wat een rotklus is zo'n shortlist, veel meer werk dan een albumlijst. Heb 'm nu maar per genre ingedeeld, volgorde komt later wel.
Heerlijk als mensen dit soort meningen verkondigen over de mening van anderenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:12 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Als fan van Pink Floyd moet je wel gespeend zijn zijn van elke emotie bij het liefhebben van rockmuziek. Alles wat mooi kan zijn aan rock (en andere vormen van emotionele muziek) is door Pink Floyd totaal verneukt. Hoe fout kan je als band zijn met dat zieke gepiel?
OK.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:34 schreef The_Substitute het volgende:
@ Ranja!
Heb m'n lijst aangevuld en maar een top 100 van gemaakt. Top 75 is nog steeds hetzelfde.
Haquote:Op donderdag 10 november 2011 21:45 schreef female81 het volgende:
Ik denk dat ik mezelf straks echt moet dwíngen tot naar bed gaan.
Ja, maar als je eenmaal begint...quote:Op donderdag 10 november 2011 22:08 schreef ranja het volgende:
[..]
HaNou ja, je hebt nog een paar weken...
Ik heb inderdaad gewacht op dit nummerquote:Op donderdag 10 november 2011 20:37 schreef Beregd het volgende:
En nu de lijst waar jullie allemaal op gewacht hebben![]()
87) Josh ritter - Thin blue flame
...dan wil je het ook afmaken.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:11 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Ja, maar als je eenmaal begint...
Prachtig nummer.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:14 schreef CoJackso het volgende:
Ik heb inderdaad gewacht op dit nummer![]()
Ieder liefhebber van folk/rock moet dit epische nummer een keer gehoord hebben.
Goeie keus.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef Norrage het volgende:
55 -- -- ::: Massive Attack ::: Angel
Roygbiv (WTF!!) , Music Is Math en Dayvan Cowboy vind ik tot nu toe al beter dan Happy Cycling, maar tot nu toe geen enkel nummer van BoC dat tegenvalt gehoord en dat zegt veel. Denk alleen dat er maar 1 of 2 in zullen komen want er is een zware competitie wat betreft relaxnummers. Air, Royksopp en Yonderboi zullen zeker net zo vaak voorkomen in mijn top 100.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:29 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook juist de uitdaging, een wenselijke volgorde vinden ondanks de diversiteit. Strategisch stemmen is natuurlijk not done, hoewel de verleiding groot kan zijn.
Heb je van BoC al meer geluisterd dan Happy Cycling? Ben benieuwd wat jouw favorieten zijn.
Hij is door al die noteringen in de vorige lijstjes denk ik wel een beetje hoger gaan staan dan ik had geplandquote:
Mijn vermoedelijke nummer 1 heb je in ieder geval in jouw lijst opgenomenquote:Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef Norrage het volgende:
54 43 22 ::: Jackson Browne ::: The Load-Out/Stay
Wederom een goed nummer met Wolves in de titel. Een beetje nutteloze toevoeging, maar andere bekende en zeer goede nummers uit het genre van Iron & Wine met Wolves erin zijn:quote:Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef Norrage het volgende:
68 -- -- ::: Iron & Wine ::: Wolves
Jesu - Wolvesquote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef CoJackso het volgende:
Wederom een goed nummer met Wolves in de titel. Een beetje nutteloze toevoeging, maar andere bekende en zeer goede nummers uit het genre van Iron & Wine met Wolves erin zijn:
- Ben Howard - The Wolves
- Bon Iver - The Wolves (Act I and II)
- Bonnie "Prince" Billy - Wolf Among Wolves
- Josh Ritter - Wolves
- Phosphorescent - Wolves
Dat zijn allemaal geweldige nummers die je noemt. Horen wat mij betreft bij de beste van de albums waar ze op staan.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Roygbiv (WTF!!) , Music Is Math en Dayvan Cowboy vind ik tot nu toe al beter dan Happy Cycling, maar tot nu toe geen enkel nummer van BoC dat tegenvalt gehoord en dat zegt veel. Denk alleen dat er maar 1 of 2 in zullen komen want er is een zware competitie wat betreft relaxnummers. Air, Royksopp en Yonderboi zullen zeker net zo vaak voorkomen in mijn top 100.
Invasie van de "wolf-bands"quote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef CoJackso het volgende:
Wederom een goed nummer met Wolves in de titel. Een beetje nutteloze toevoeging, maar andere bekende en zeer goede nummers uit het genre van Iron & Wine met Wolves erin zijn:
20 lijstjes in 3 dagenquote:Op donderdag 10 november 2011 23:58 schreef Felagund het volgende:
Dit topic loopt veel sneller dan vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Verlaat nog Cecilia, A thing called love en Nights in white satin toegevoegd (overheen gekeken bij het doorzoeken van m'n jaarlijsten). Is echter alledrie buiten de top 100, in die spoiler, dus dat is handig voor Ranja (hoeft 'ie er niks mee te doen).
Edit 2: Ik blijk met mijn slaperige ogen blijkbaar een paar cijfertje over te hebben geslagen, toen ik ze voor de uiteindelijke lijst ging zetten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2011 18:26:52 ]
Dat maakt het ook zo lastig deze lijstquote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Mijn vermoedelijke nummer 1 heb je in ieder geval in jouw lijst opgenomen![]()
Verder moet ik zeggen dat je van een aantal van mijn favoriete artiesten opvallende nummers hebt gekozen, aangezien ik die niet bepaald zou scharen onder de 10 beste nummers van die artiest. Ik noem een Arcade Fire, Neil Young, Okkervil River, Bon Iver, The National, Tom McRae en Paolo Nutini, maar in ieder geval goed dat ze in de lijst staan.
[..]
- Ben Howard - The Wolves
- Bon Iver - The Wolves (Act I and II)
- Bonnie "Prince" Billy - Wolf Among Wolves
- Josh Ritter - Wolves
- Phosphorescent - Wolves
Wow, dat is toch een mooie en afwisselende lijst gewordenquote:Op vrijdag 11 november 2011 00:28 schreef female81 het volgende:
Maar goed, de nieuwe dus. Het eindresultaat van uurtjes schuiven met liedjes is niet de meest standaard lijst, en ook niet overal even verantwoord, dat weet ik zelf verdomd goed.
Deze had ik niet verwacht nog een keer terug te zien in een andere lijst.quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:28 schreef female81 het volgende:
75 - CJ Bolland – Camargue (Original Mix)
Uhhhh .... Pink Floyd heeft geen song met de titel Dark Side Of The Moon ...quote:Op woensdag 9 november 2011 22:41 schreef The_Substitute het volgende:
Top 100:![]()
71) Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Is wel een grote klassieker in het genre.quote:Op vrijdag 11 november 2011 08:52 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Deze had ik niet verwacht nog een keer terug te zien in een andere lijst.
Leuke lijst verder.
Oeps.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:08 schreef fripper het volgende:
Uhhhh .... Pink Floyd heeft geen song met de titel Dark Side Of The Moon ...
Preciesquote:Op vrijdag 11 november 2011 11:43 schreef -Wil- het volgende:
Wat de 'tactisch stemmen' discussie betreft; ik vind het juist leuk om mijn eigen lijst zo afwisselend samen te stellen, de uiteindelijke lijst is een extraatje. Merk dat ik juist nieuwsgierig word naar nummers die ik niet ken en die door anderen hoog gewaardeerd worden.
Ach ja opgegroeid met "I hate Pink Floyd" t-shirtsquote:Op donderdag 10 november 2011 21:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heerlijk als mensen dit soort meningen verkondigen over de mening van anderen
Ik kende uberhaupt tijdens mijn opgroeien niemand die Pink Floyd kende (ik ben een beetje in een muziekloze omgeving opgegroeid ofzo), echt helemaal niemand. Nu nog steeds niet heel veel...(tenminste, die het dan ook luisteren)quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:55 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Ach ja opgegroeid met "I hate Pink Floyd" t-shirts. Niet te serieus nemen hoor.
Jaquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:39 schreef Beregd het volgende:
(ranja, heb nr 26 nog gewijzigd, moest je mijn lijst al verwerkt hebben)
jep, was een foutjequote:Op vrijdag 11 november 2011 12:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Jadat doe ik meestal vrij snel (behalve overdag als ik op m'n werk zit zoals nu).
Alleen 26?
Stanley Turrentinequote:Op vrijdag 11 november 2011 12:50 schreef female81 het volgende:
Dank je.
In m'n omgeving valt het juist heel slecht, dus het is leuk om eens wat ander commentaar te zien.
Ga ik het nog even moeilijk maken: je bent een nummer 39 vergeten. Dus mag nog 1 toevoegenquote:Op vrijdag 11 november 2011 00:28 schreef female81 het volgende:
Edit: Verlaat nog Cecilia, A thing called love en Nights in white satin toegevoegd (overheen gekeken bij het doorzoeken van m'n jaarlijsten). Is echter alledrie buiten de top 100, in die spoiler, dus dat is handig voor Ranja (hoeft 'ie er niks mee te doen).
Je hebt in ieder geval de OP overgeslagen...quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb echt geen idee wat nou wel en geen singles zijn, dus deze sla ik over.
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan isquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval de OP overgeslagen...
Ja, dat is ook de reden dat ik er niet aan mee doe. Maar dat zei je net dus niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan is
Dat heb ik vooral bij muziek van de laatste 15 jaar, Van de jaren 50, 60, 70, 80 zijn albums voor mij vooral collecties singles + extra'squote:Op vrijdag 11 november 2011 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan is
Klopt die verschuiving is er inderdaad geweest.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat heb ik vooral bij muziek van de laatste 15 jaar, Van de jaren 50, 60, 70, 80 zijn albums voor mij vooral collecties singles + extra's![]()
Nou ja, zo ongeveer en natuurlijk zijn er uitzonderingen net als dat er nu ook wel singles zijn die ik goed vind maar geen album van die band hoef.
Op volgorde zetten is gewoon zodanig moeilijk bij zo'n top 100, dat het soms wel willekeurig wordt. Veel moeilijker dan bij albums, vind ik.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:06 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijsten weer van o.a. beregd en Norrage. Beregd, valt me wel vaak op (bij de albums ook) dat je ineens een 'vlaag' lijkt te hebben en dan komen er twee nummers van dezelfde artiest na elkaar. Wel grappig om te zien, zal toeval zijn.
Dat heb ik bij jou ook altijd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:17 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, metodmich! Valt me altijd weer op hoe jij weer net andere nummers uitkiest van mijn favoriete artiesten
Je neemt je honderd favoriete nummers en zet ze op volgorde de leukste boven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:01 schreef Tchock het volgende:
Ik wil zo graag een lijstje maken, maar ik heb echt geen idee hoe.
Wauwie, dankjewel! Echt! Zonder jouw hulp, oh meid. Dan was ik verloren.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je neemt je honderd favoriete nummers en zet ze op volgorde de leukste boven.
Geen dankquote:Op vrijdag 11 november 2011 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauwie, dankjewel! Echt! Zonder jouw hulp, oh meid. Dan was ik verloren.
U meneer, hebt smaak.quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:40 schreef ValHallen het volgende:
Eindelijk ook mijn lijst af. 1 nummer per artiest.
-goede lijst-
Mijne wordt iets minder gevarieerd omdat ik me niet aan de één nummer per artiest-regel hou, maar je herkent er gok ik minstens driekwart inquote:
Ook jij bedankt voor het compliment.quote:
Dat ik er zelf al sinds 2004 geen meer gemaakt had, terwijl ik dat eerst vrij regelmatig deed, lag er letterlijk aan dat het aanbod potentiële noteringen te groot begon te groeien. Vanwege een hele instroom aan net-iets-minder-dansbare-nummers vanaf het jaar erna (toen kwam o.a. al dat spul van De La Soul e.d. erbij), bovenop m'n omvangrijke danceverleden, en vanaf pakweg 2006 óók nog die hele instroom aan ver-voor-mijn-tijd-nummers erbij. Ik kan me voorstellen dat 'teveel om uit te kiezen', zeker als je al wat jaren van muziek luisteren achter de rug hebt, een reden is om af te haken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:01 schreef Tchock het volgende:
Ik wil zo graag een lijstje maken, maar ik heb echt geen idee hoe.
Tuurlijk mag dat. Alleen het orgineel, alleen de cover, of beide, maakt niet uit.quote:Op zaterdag 12 november 2011 09:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vraagje voor de TS: Mag je van een nummer zowel het origineel als een cover kiezen?
In mijn geval gaat het om: All Along The Watchtower.
Origineel is van Dylan en de cover van Hendrix.
Kan daar namelijk echt niet nuit kiezen, maar het voelt als valsspelen.
Zoiets doe ik ookquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:28 schreef ranja het volgende:
Vandaag m'n shortlist aan het luisteren in Spotify![]()
Hoe ik de lijst maak trouwens: ik zorg dat ik m'n shortlist regelmatig bijwerk en daar altijd zo'n 200 nummers op heb staan. Op het moment van samenstellen maak ik eerst een soort a-lijst, dat zijn vaak een stuk of 15-20 die ik op volgorde zet. Daarna maak ik de b-lijst, dat kunnen er wel 40 zijn, die zet ik dan ook op volgorde en plak ik onder de a-lijst waarbij ik eventueel nog wat schuifwerk doe. Dan een C-lijst op dezelfde manier, meestal zit ik dan wel aan 100. Dan bekijk ik de afvallers nog eens of ik nog nummers graag in de lijst zet en wat er dan weg moet. Vervolgens pak ik de lijst van vorig jaar er bij en bekijk de stijgers en dalers. De meest extreme beoordeel ik dan nog een keer, of dat wel terecht ism dus ga ik nog weer wat schuiven. En dan besluit ik dat dat 'm is....
Ik wacht trouwens nog even met mijn lijst, hoop volgende week op de platenbeurs nog wat extra inspiratie op te doen.
Ja, uitvoerende is Jeff Wayne volgens rateyourmusic, dus :quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:14 schreef naatje_1 het volgende:
Mag dit: http://open.spotify.com/track/21ScRnJyZCD7sioWBAzGML ook in de lijst?
Klopt. Die geeft zefs in de top 40 gestaan dus waarom niet.quote:Op zondag 13 november 2011 07:51 schreef fripper het volgende:
Ja, uitvoerende is Jeff Wayne volgens rateyourmusic, dus :
Jeff Wayne - The Eve of the War
50 mag ook, of, 40, 25.. zie maarquote:Op zondag 13 november 2011 16:43 schreef naatje_1 het volgende:
Is nog knap lastig voor een 17-jarige, dit. De meesten hebben problemen met decimeren, ik vind het knap lastig om tot de 100 te komen...
Ik mag toch hopen dat er minimaal 100 nummers bestaan die je bovengemiddeld leuk vindt.quote:Op zondag 13 november 2011 16:43 schreef naatje_1 het volgende:
Is nog knap lastig voor een 17-jarige, dit. De meesten hebben problemen met decimeren, ik vind het knap lastig om tot de 100 te komen...
5 jaar precies, ik ben in najaar 2006 begonnen met muziek luisteren. Alhoewel ik wel al muziek van mijn vader hoorde.quote:Op zondag 13 november 2011 16:46 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat er minimaal 100 nummers bestaan die je bovengemiddeld leuk vindt.
(Die móet je in minimaal vijf jaar muziek luisteren, wat op je zeventiende wel te verwachten is, wel bij elkaar verzameld hebben.)
Dit probleem heb ik ook last vanquote:Op zondag 13 november 2011 16:49 schreef naatje_1 het volgende:
En, heel veel van de nummers die ik atm bovengemiddeld leuk vind, stammen uit 2011.
Mooie lijst Mich. Ik ga kijken of ik tijd kan maken voor een mooie lijst.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:07 schreef methodmich het volgende:
Ik knal hem er ook gewoon op, puur op gevoel, met kans dat ik iets vergeet, maar goed:
...
Je hebt nu wel het voordeel dat je snel en makkelijk naast huidige ook naar wat oudere muziek kan luisteren.quote:Op zondag 13 november 2011 17:37 schreef naatje_1 het volgende:
Boven de 100 tracks uit, nu eens even op zoek naar nummers die ik wellicht vergeten ben en dan wederom schrappen, op volgorde zetten en wellicht dat er dan een mooi lijstje uitkomt
Edit: Ik kom er nu achter dat ik pas 2007 radio begon te luisteren...
Goede lijst.quote:Op donderdag 10 november 2011 16:52 schreef ThaTim het volgende:
Hier is ie dan!
1. Bob Dylan - Like A Rolling Stone
2. The Rolling Stones - Tumbling Dice
3. Smokey Robinson & The Miracles - Tracks of My Tears
4. Faces - Ooh La La
5. Bob Dylan - I'm Not There
6. Radiohead - Karma Police
7. The Kinks - This Time Tomorrow
8. The Band - The Weight
9. The Kinks - Waterloo Sunset
10.Lynyrd Skynyrd - Freebird
11. Outkast - Rosa Parks
12. Talking Heads - This Must Be The Place
13. Stone Roses - Fool's Gold
14. Bob Dylan - Just Like A Woman
15. The Beatles - Here Comes The Sun
16. U2 - Sunday Bloody Sunday
17. Daft Punk - Digital Love
18.Prince - Purple Rain
19. Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
20. Cream - Sunshine of Your Love
21. The Rolling Stones - Gimme Shelter
22. Outkast - Roses
23. The Killers - All These Things I've Done
24. Bruce Springsteen - The Fuse
25. Joy Division - Disorder
26 The Cure - Close To Me
27. The Clash - London Calling
28. Rod Stewart - I'm Losing You
29.The Who - Won't Get Fooled Again
30. Cat Stevens - Foreigner Suite
31.The Kinks - 20th Century Man
32. Iggy Pop - The Passenger
33. Daft Punk - Make Love
34. Dusty Springfield - Look Of Love
35. Faces - Stay With Me
36. College - Real Hero
37. Led Zeppelin - Tangerine
38. Rod Stewart - Maggie May
39. Led Zeppelin - Ramble On
40. Radiohead - The Bends
41. Outkast - Bombs over Bagdad
42. David Bowie - Queen Bitch
43. America - Horse With No Name
44. Rolling Stones - Let's Spend The Night Together
45. Joy Division - Shadowplay
46. David Bowie - Cat People
47. Riz Ortolani - O My Love
48. Mobb Deep - Shook Ones Part II
49. Kanye West - Family Business
50. Gorillaz - Clint Eastwood
51. Rod Stewart - Gasoline Alley
52. Faces - Maybe I'm Amazed
53. Paul McCartney - Band On The Run
54. Kanye West - Gone
55. The Police - Every Little Thing She Does
56. Gorillaz -Kids With Guns
57. The Stooges - I Wanna Be Your Dog
58. Bob Dylan - It Ain't Me Babe
59. Creedence Cleerwater Revival - Who'll Stop The Rain
60. David Bowie -Changes
61. Mumford & Sons - Sigh No More
62. Bob Dylan - Blind Willie McTell
63. Rolling Stones - Wild Horses
64. Aimee Mann - Wise Up
65. Radiohead - No Surprises
66. Led Zeppelin - That's The Way
67. Prince - Let's Go Crazy
68. Desire - Under Your Spell
69. The Doors - LA Woman
70. The Doors - Riders on the Storm
71. The Doors - Love Street
72. Creedence Cleerwater Revival - Fortunate Son
73. Meatloaf - Paradise By The Dashboard Light
74. Outkast - Hey Ya
75. Kanye West - Runaway
76. The Kinks - Death of a Clown
77. Elton John - Tiny Dancer
78. Al Green - Let's Stay Together
79. The Rolling Stones - Sympathy For The Devil
80. The Who - Baba O Riley
81. Prince - Raspberry Beret
82. Eminem - Lose Yourself
83. The Strokes - I'll Try Anything Once
84. Sigur Ros - Staralfur
85. The Doors - Touch Me
86.Sigur Ros - Hoppipolla
87. MGMT- Electric Feel
88.Kanye West - Jesus Walks
89. Kanye West - Everything I Am
90. The Postal Service - Such Great Heights
91. Coldplay - Don't Panic
92. Gladys Knight - Midnight Train To Georgia
93. Journey - Don't Stop Believing
94.Arcade Fire - The Suburbs
95. Arcade Fire - Wake Up
96. Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire
97. Boston - More Than A Feeling
98. Bill Withers - Can't Write Left Handed
99.Talking Heads - Once In A Lifetime
100. The Lonely Island - Like a Boss!
Volgorde eigenlijk zo heel veel waarde aan hechten, ik dacht bijvoorbeeld pas heel laat aan The Doors.
Dit zijn wel liedjes waar er veel van in de eindlijst kunnen komen, ook omdat ik er veel van je lijst ook in ga zettenquote:
Yeeh!! Ik werd instant vrolijk. Ik had die lijst zowat zelf kunnen maken.quote:Op zondag 13 november 2011 22:29 schreef jrk1990 het volgende:
Paar wijzigingen ten opzichte van vorig jaar, maar nog steeds zo mainstream als de pest![]()
001. Neil Young – Like A Hurricane
002. The Cure – A Forest
003. Dire Straits – Sultans of Swing
004. U2 – Sunday Bloody Sunday
005. Radiohead – Street Spirit
006. Faithless – Insomnia
007. The Verve – Bittersweet Symphony
008. The Smiths – There Is A Light That Never Goes Out
009. Fatboy Slim – Right Here, Right Now
010. Depeche Mode – Enjoy The Silence
011. Prince – Purple Rain
012. The Police – Message in a Bottle
013. Jimi Hendrix – All Along The Watchtower
014. Simple Minds – Ghostdancing
015. Snow Patrol – Shut Your Eyes
016. Spinvis – Voor Ik Vergeet
017. Neil Young – Heart of Gold
018. Mark Knopfler – Silvertown Blues
019. MGMT – Time To Pretend
020. Bruce Springsteen – The River
021. Coldplay – Talk
022. Pink Floyd – High Hopes
023. The Doors – Riders On The Storm
024. Seal – Crazy
025. Steve Miller Band – Fly Like An Eagle
026. Massive Attack – Unfinished Sympathy
027. Faithless – God is a DJ
028. Queen & David Bowie – Under Pressure
029. Bob Marley – No Woman No Cry
030. Fleetwood Mac – Go Your Own Way
031. Coldplay – Don’t Panic
032. The Clash – Rock The Casbah
033. The Who – Eminence Front
034. Metallica – One
035. Oasis – Wonderwall
036. The Police – Spirits In The Material World
037. U2 – The Unforgettable Fire
038. Bob Dylan – The Times They Are A-Changin’
039. Dire Straits – Telegraph Road
040. Skik – Op Fietse
041. Bruce Springsteen – Streets of Philadelphia
042. Michael Jackson – Beat It
043. Creedence Clearwater Revival – I Heard It Through The Grapevine
044. Frankie Goes To Hollywood – Relax
045. Gorillaz – Clint Eastwood
046. J.J. Cale – Cocaine
047. Faithless – Salva Mea
048. The Smiths – How Soon Is Now
049. Radiohead – Everything In Its Right Place
050. The Who – Baba O’Reilly
051. U2 – With Or Without You
052. Bob Dylan – Like A Rolling Stone
053. Herman Brood & His Wild Romance – Saturday Night
054. Robert Cray – Right Next Door
055. Dire Straits – Walk Of Life
056. Frankie Knuckles – Your Love
057. Simple Minds – Waterfront
058. Digitalism – Pogo
059. St. Germain – Sure Thing
060. Coldplay – The Scientist
061. Deep Purple – Child in Time
062. Mark Knopfler – Speedway at Nazareth
063. Ulrich Schnauss – A Million Miles Away
064. Ulrich Schnauss – Monday – Paracetamol
065. Faithless – We Come 1
066. Kansas – Carry On My Wayward Son
067. Supertramp – School
068. Pink Floyd – Comfortably Numb
069. Johnny Cash – One
070. Fatboy Slim – Rockafeller Skank
071. Faithless – Bring My Family Back
072. Talking Heads – Once In A Lifetime
073. Men At Work – Down Under
074. The Prodigy – Mindfields
075. Air – Sexy Boy
076. Frankie Goes To Hollywood – Rage Hard
077. Toto – Africa
078. R.E.M. – Losing My Religion
079. Steve Miller Band – The Joker
080. Bob Marley – Could You Be Loved
081. Wir Sind Helden – Wenn Es Passiert
082. Led Zeppelin – Whole Lotta Love
083. David Bowie – Heroes
084. Cassius – Sound Of Violence
085. The Nightcrawlers – Push The Feeling On
086. Depeche Mode – Personal Jesus
087. Manu Chao – Bongo Bong
088. Mike Oldfield – Tubular Bells
089. Metallica – Enter Sandman
090. Gorillaz – Feel Good Inc.
091. Van Halen – Jump
092. Blur – Song 2
093. The Verve – Noise Epic
094. Carlos Santana – She’s Not There
095. Seal – Kiss From A Rose
096. The Who – Tommy (Overture)
097. Fleetwood Mac – Little Lies
098. Bruce Springsteen – Born To Run
099. Neil Young – Rockin’ In The Free World
100. All Saints – Pure Shores
Ook in de mijne?quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:14 schreef cafca het volgende:
Grappig, in bijna elke lijst staan schitterende nummers, en nummers waarvan ik denk: hoe kun je die nu in godsnaam tot de 100000 beste nummers ooit rekenen
Wat een toppers deze allemaal. De helft hiervan staat ook bij mij in de lijst. Een echte trance liefhebber hier, net als ikquote:Op woensdag 9 november 2011 22:41 schreef The_Substitute het volgende:
Top 100:![]()
1) Air - All I Need
3) Sasha - Xpander
4) Massive Attack - Angel
5) Andain - Beautiful Things
11) Paul Oakenfold - Southern Sun
13) St. Germain - Rose Rouge
22) Talk Talk - Life's What You Make It
23) Yahel - Voyage
24) Dire Straits - Brothers In Arms
31) Bruce Springsteen - The River
32) Apollo 440 - Ain't Talkin' 'bout Dub
35) Aphex Twin - Window Licker
50) Zero 7 - Destiny
51) Faithless - Insomnia
57) Coldplay - Fix You
60) Tears For Fears - Everybody Wants To Rule The World
61) Nalin & Kane - Beachball
67) Fatboy Slim - Right Here, Right Now
69) Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue
72) Chicane - Offshore
76) Three Drives On A Vinyl - Greece 2000
79) Motorcycle - As The Rush Comes
80) Roxy Music - Avalon
84) BT - Mercury & Solace
85) Jason Mraz - Make It Mine
91) Fleetwood Mac - Go Your Own Way
99) Enigma - Return To Innocence
'Stok' verwijderd.
Die haalt mijn lijst waarschijnlijk ook wel weer, maar dan met een ander nummerquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:28 schreef Norrage het volgende:
En dan zie je er ineens Natalie Imbruglia tussen staan
Precies. Ik moet ook zeggen dat ik me verplicht voelde om er wat vrouwen in te zetten. Vandaar Nathalie Imbruglia en Lisa Loeb. Amanda Marshall stond ook nog op de shortlist.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:28 schreef Norrage het volgende:
Wat een leuke lijst!En dan zie je er ineens Natalie Imbruglia tussen staan
(wat trouwens gewoon een leuk nummer is)
Wel een buitenbeetje in de top van mijn lijst. Aangezien er vooral complexe nummers in staan. Die eenvoud van God only know is onovertroffen. Dat hebben zelfs de Beatles nooit zo goed kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Titels van Sigur Rós, Jóhann Jóhannsson, Sufjan etc, allemaal foutlous, maar dan die (terechte) nummer 1 he..
en dan op 99 en 100quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:54 schreef alpeko het volgende:
Precies. Ik moet ook zeggen dat ik me verplicht voelde om er wat vrouwen in te zetten. Vandaar Nathalie Imbruglia en Lisa Loeb.
Volgens mij refereert nbdbd naar je typefoutquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:56 schreef alpeko het volgende:
Wel een buitenbeetje in de top van mijn lijst. Aangezien er vooral complexe nummers in staan. Die eenvoud van God only know is onovertroffen. Dat hebben zelfs de Beatles nooit zo goed kunnen doen.
Niet geteld, volgens mij heb jij nooit een gebrek daaraan (in je lijst bedoel ik) met je folk/country-achtige zangeressen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:03 schreef cafca het volgende:
Heb je het aantal vrouwen in mijn lijst geteld? Hebben er nog nooit zoveel ingestaan....
Ik zie het. Hersteld.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij refereert nbdbd naar je typefout
Beth Hart staat hoger. Maar dan heb je het, naast Julia Stone en de vrouwelijke vocalen bij Mew en Lamb, wel gehad. Vrouwen kunnen dan weer veel beter strijken. Op strijkinstrumenten bedoel ik dan heh. Zoals de bijdrage van de Amiina meisjes aan het nummer Von of de vrouwelijke strijkers bij Ólafur Arnalds.quote:
Mew ken ik niet, vind ik volgens mij niks. En Massive Attack?quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:08 schreef alpeko het volgende:
Beth Hart staat hoger. Maar dan heb je het, naast Julia Stone en de vrouwelijke vocalen bij Mew en Lamb, wel gehad.
Stiekem toch nog meer dan ik dacht... Air, Portishead en Massive Attack ook ja. Zero 7 zat ook nog op de wip maar is er afgevallen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Mew ken ik niet, vind ik volgens mij niks. En Massive Attack?
Oja, Julia Stone () niet gezien.
Wist niet dat je van folkmuziek hield, of slaat dequote:Op dinsdag 15 november 2011 14:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Mew ken ik niet, vind ik volgens mij niks.
Oja, Julia Stone () niet gezien.
Ook even geteld, 25. Dan tel ik Fleetwood Mac ook mee.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Niet geteld, volgens mij heb jij nooit een gebrek daaraan (in je lijst bedoel ik) met je folk/country-achtige zangeressen.
edit: even gesteld, volgens mij 24.
Overigens heeft Apelko er ook wel meer... Beth Hart, Portishead, Air..
Dat is het nadeel van die dames in dat genre... zien er vaak erg goed uit maar de muziek valt vaak tegen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:16 schreef Felagund het volgende:
Wist niet dat je van folkmuziek hield, of slaat deop het uiterlijk van Julia?
die had ik er ook bij, maar misschien ken ik iemand niet. heb ook alleen even snel gescand.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:26 schreef cafca het volgende:
Ook even geteld, 25. Dan tel ik Fleetwood Mac ook mee.
Niet helemaal. Het nummer is allesbehalve eenvoudig, alleen klinkt het zo.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wel een buitenbeetje in de top van mijn lijst. Aangezien er vooral complexe nummers in staan. Die eenvoud van God only know is onovertroffen. Dat hebben zelfs de Beatles nooit zo goed kunnen doen.
Had ook met gemak 5 kunnen zijn. Nadeel is dat hij behoorlijk wat goede nummers heeft en niet echte uitschieters. Zelfs op zijn kliekjes album The Avalanche staan nummers die eigenlijk wel in deze top 100 hadden kunnen staan. Zoals Pittsfield. Voor de Beatles geldt een beetje hetzelfde.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:23 schreef CoJackso het volgende:
En natuurlijk driemaal Sufjan Stevens.
Ik heb het dit jaar bij max 2 per artiest gehouden. Van Muse zijn het Butterflies & Hurricanes en Citizen Erased geworden, maar anders hadden New Born, Muscle Museum, Map Of The Problematique, Undisclosed Desires en Knights of Cydonia ook een grote kans gehad =).quote:Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, het beste liedje van Muse kiezen is heel moeilijk. Ze zijn allemaal zo goed.
Pittsfield is inderdaad een prachtig, breekbaar nummer. Had van mij Illinois mogen afsluiten in plaats van Out of Egypt (wat mij betreft het enige zwakke nummer op Illinois).quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Had ook met gemak 5 kunnen zijn. Nadeel is dat hij behoorlijk wat goede nummers heeft en niet echte uitschieters. Zelfs op zijn kliekjes album The Avalanche staan nummers die eigenlijk wel in deze top 100 hadden kunnen staan. Zoals Pittsfield.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |