Jaquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:39 schreef Beregd het volgende:
(ranja, heb nr 26 nog gewijzigd, moest je mijn lijst al verwerkt hebben)
jep, was een foutjequote:Op vrijdag 11 november 2011 12:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Jadat doe ik meestal vrij snel (behalve overdag als ik op m'n werk zit zoals nu).
Alleen 26?
Stanley Turrentinequote:Op vrijdag 11 november 2011 12:50 schreef female81 het volgende:
Dank je.
In m'n omgeving valt het juist heel slecht, dus het is leuk om eens wat ander commentaar te zien.
Ga ik het nog even moeilijk maken: je bent een nummer 39 vergeten. Dus mag nog 1 toevoegenquote:Op vrijdag 11 november 2011 00:28 schreef female81 het volgende:
Edit: Verlaat nog Cecilia, A thing called love en Nights in white satin toegevoegd (overheen gekeken bij het doorzoeken van m'n jaarlijsten). Is echter alledrie buiten de top 100, in die spoiler, dus dat is handig voor Ranja (hoeft 'ie er niks mee te doen).
Je hebt in ieder geval de OP overgeslagen...quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb echt geen idee wat nou wel en geen singles zijn, dus deze sla ik over.
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan isquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval de OP overgeslagen...
Ja, dat is ook de reden dat ik er niet aan mee doe. Maar dat zei je net dus niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan is
Dat heb ik vooral bij muziek van de laatste 15 jaar, Van de jaren 50, 60, 70, 80 zijn albums voor mij vooral collecties singles + extra'squote:Op vrijdag 11 november 2011 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan is
Klopt die verschuiving is er inderdaad geweest.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat heb ik vooral bij muziek van de laatste 15 jaar, Van de jaren 50, 60, 70, 80 zijn albums voor mij vooral collecties singles + extra's![]()
Nou ja, zo ongeveer en natuurlijk zijn er uitzonderingen net als dat er nu ook wel singles zijn die ik goed vind maar geen album van die band hoef.
Op volgorde zetten is gewoon zodanig moeilijk bij zo'n top 100, dat het soms wel willekeurig wordt. Veel moeilijker dan bij albums, vind ik.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:06 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijsten weer van o.a. beregd en Norrage. Beregd, valt me wel vaak op (bij de albums ook) dat je ineens een 'vlaag' lijkt te hebben en dan komen er twee nummers van dezelfde artiest na elkaar. Wel grappig om te zien, zal toeval zijn.
Dat heb ik bij jou ook altijd.quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:17 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, metodmich! Valt me altijd weer op hoe jij weer net andere nummers uitkiest van mijn favoriete artiesten
Je neemt je honderd favoriete nummers en zet ze op volgorde de leukste boven.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:01 schreef Tchock het volgende:
Ik wil zo graag een lijstje maken, maar ik heb echt geen idee hoe.
Wauwie, dankjewel! Echt! Zonder jouw hulp, oh meid. Dan was ik verloren.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je neemt je honderd favoriete nummers en zet ze op volgorde de leukste boven.
Geen dankquote:Op vrijdag 11 november 2011 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauwie, dankjewel! Echt! Zonder jouw hulp, oh meid. Dan was ik verloren.
U meneer, hebt smaak.quote:Op vrijdag 11 november 2011 23:40 schreef ValHallen het volgende:
Eindelijk ook mijn lijst af. 1 nummer per artiest.
-goede lijst-
Mijne wordt iets minder gevarieerd omdat ik me niet aan de één nummer per artiest-regel hou, maar je herkent er gok ik minstens driekwart inquote:
Ook jij bedankt voor het compliment.quote:
Dat ik er zelf al sinds 2004 geen meer gemaakt had, terwijl ik dat eerst vrij regelmatig deed, lag er letterlijk aan dat het aanbod potentiële noteringen te groot begon te groeien. Vanwege een hele instroom aan net-iets-minder-dansbare-nummers vanaf het jaar erna (toen kwam o.a. al dat spul van De La Soul e.d. erbij), bovenop m'n omvangrijke danceverleden, en vanaf pakweg 2006 óók nog die hele instroom aan ver-voor-mijn-tijd-nummers erbij. Ik kan me voorstellen dat 'teveel om uit te kiezen', zeker als je al wat jaren van muziek luisteren achter de rug hebt, een reden is om af te haken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:01 schreef Tchock het volgende:
Ik wil zo graag een lijstje maken, maar ik heb echt geen idee hoe.
Tuurlijk mag dat. Alleen het orgineel, alleen de cover, of beide, maakt niet uit.quote:Op zaterdag 12 november 2011 09:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vraagje voor de TS: Mag je van een nummer zowel het origineel als een cover kiezen?
In mijn geval gaat het om: All Along The Watchtower.
Origineel is van Dylan en de cover van Hendrix.
Kan daar namelijk echt niet nuit kiezen, maar het voelt als valsspelen.
Zoiets doe ik ookquote:Op zaterdag 12 november 2011 11:28 schreef ranja het volgende:
Vandaag m'n shortlist aan het luisteren in Spotify![]()
Hoe ik de lijst maak trouwens: ik zorg dat ik m'n shortlist regelmatig bijwerk en daar altijd zo'n 200 nummers op heb staan. Op het moment van samenstellen maak ik eerst een soort a-lijst, dat zijn vaak een stuk of 15-20 die ik op volgorde zet. Daarna maak ik de b-lijst, dat kunnen er wel 40 zijn, die zet ik dan ook op volgorde en plak ik onder de a-lijst waarbij ik eventueel nog wat schuifwerk doe. Dan een C-lijst op dezelfde manier, meestal zit ik dan wel aan 100. Dan bekijk ik de afvallers nog eens of ik nog nummers graag in de lijst zet en wat er dan weg moet. Vervolgens pak ik de lijst van vorig jaar er bij en bekijk de stijgers en dalers. De meest extreme beoordeel ik dan nog een keer, of dat wel terecht ism dus ga ik nog weer wat schuiven. En dan besluit ik dat dat 'm is....
Ik wacht trouwens nog even met mijn lijst, hoop volgende week op de platenbeurs nog wat extra inspiratie op te doen.
Ja, uitvoerende is Jeff Wayne volgens rateyourmusic, dus :quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:14 schreef naatje_1 het volgende:
Mag dit: http://open.spotify.com/track/21ScRnJyZCD7sioWBAzGML ook in de lijst?
Klopt. Die geeft zefs in de top 40 gestaan dus waarom niet.quote:Op zondag 13 november 2011 07:51 schreef fripper het volgende:
Ja, uitvoerende is Jeff Wayne volgens rateyourmusic, dus :
Jeff Wayne - The Eve of the War
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |