Inmiddels +350 nummers, en ik heb 1993 pas net afgewerkt.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:28 schreef Inkomen het volgende:
Mooie lijsten!
Maar wat een rotklus is zo'n shortlist, veel meer werk dan een albumlijst. Heb 'm nu maar per genre ingedeeld, volgorde komt later wel.
Heerlijk als mensen dit soort meningen verkondigen over de mening van anderenquote:Op donderdag 10 november 2011 21:12 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Als fan van Pink Floyd moet je wel gespeend zijn zijn van elke emotie bij het liefhebben van rockmuziek. Alles wat mooi kan zijn aan rock (en andere vormen van emotionele muziek) is door Pink Floyd totaal verneukt. Hoe fout kan je als band zijn met dat zieke gepiel?
OK.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:34 schreef The_Substitute het volgende:
@ Ranja!
Heb m'n lijst aangevuld en maar een top 100 van gemaakt. Top 75 is nog steeds hetzelfde.
Haquote:Op donderdag 10 november 2011 21:45 schreef female81 het volgende:
Ik denk dat ik mezelf straks echt moet dwíngen tot naar bed gaan.
Ja, maar als je eenmaal begint...quote:Op donderdag 10 november 2011 22:08 schreef ranja het volgende:
[..]
HaNou ja, je hebt nog een paar weken...
Ik heb inderdaad gewacht op dit nummerquote:Op donderdag 10 november 2011 20:37 schreef Beregd het volgende:
En nu de lijst waar jullie allemaal op gewacht hebben![]()
87) Josh ritter - Thin blue flame
...dan wil je het ook afmaken.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:11 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Ja, maar als je eenmaal begint...
Prachtig nummer.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:14 schreef CoJackso het volgende:
Ik heb inderdaad gewacht op dit nummer![]()
Ieder liefhebber van folk/rock moet dit epische nummer een keer gehoord hebben.
Goeie keus.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef Norrage het volgende:
55 -- -- ::: Massive Attack ::: Angel
Roygbiv (WTF!!) , Music Is Math en Dayvan Cowboy vind ik tot nu toe al beter dan Happy Cycling, maar tot nu toe geen enkel nummer van BoC dat tegenvalt gehoord en dat zegt veel. Denk alleen dat er maar 1 of 2 in zullen komen want er is een zware competitie wat betreft relaxnummers. Air, Royksopp en Yonderboi zullen zeker net zo vaak voorkomen in mijn top 100.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:29 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook juist de uitdaging, een wenselijke volgorde vinden ondanks de diversiteit. Strategisch stemmen is natuurlijk not done, hoewel de verleiding groot kan zijn.
Heb je van BoC al meer geluisterd dan Happy Cycling? Ben benieuwd wat jouw favorieten zijn.
Hij is door al die noteringen in de vorige lijstjes denk ik wel een beetje hoger gaan staan dan ik had geplandquote:
Mijn vermoedelijke nummer 1 heb je in ieder geval in jouw lijst opgenomenquote:Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef Norrage het volgende:
54 43 22 ::: Jackson Browne ::: The Load-Out/Stay
Wederom een goed nummer met Wolves in de titel. Een beetje nutteloze toevoeging, maar andere bekende en zeer goede nummers uit het genre van Iron & Wine met Wolves erin zijn:quote:Op donderdag 10 november 2011 22:24 schreef Norrage het volgende:
68 -- -- ::: Iron & Wine ::: Wolves
Jesu - Wolvesquote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef CoJackso het volgende:
Wederom een goed nummer met Wolves in de titel. Een beetje nutteloze toevoeging, maar andere bekende en zeer goede nummers uit het genre van Iron & Wine met Wolves erin zijn:
- Ben Howard - The Wolves
- Bon Iver - The Wolves (Act I and II)
- Bonnie "Prince" Billy - Wolf Among Wolves
- Josh Ritter - Wolves
- Phosphorescent - Wolves
Dat zijn allemaal geweldige nummers die je noemt. Horen wat mij betreft bij de beste van de albums waar ze op staan.quote:Op donderdag 10 november 2011 22:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Roygbiv (WTF!!) , Music Is Math en Dayvan Cowboy vind ik tot nu toe al beter dan Happy Cycling, maar tot nu toe geen enkel nummer van BoC dat tegenvalt gehoord en dat zegt veel. Denk alleen dat er maar 1 of 2 in zullen komen want er is een zware competitie wat betreft relaxnummers. Air, Royksopp en Yonderboi zullen zeker net zo vaak voorkomen in mijn top 100.
Invasie van de "wolf-bands"quote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef CoJackso het volgende:
Wederom een goed nummer met Wolves in de titel. Een beetje nutteloze toevoeging, maar andere bekende en zeer goede nummers uit het genre van Iron & Wine met Wolves erin zijn:
20 lijstjes in 3 dagenquote:Op donderdag 10 november 2011 23:58 schreef Felagund het volgende:
Dit topic loopt veel sneller dan vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Verlaat nog Cecilia, A thing called love en Nights in white satin toegevoegd (overheen gekeken bij het doorzoeken van m'n jaarlijsten). Is echter alledrie buiten de top 100, in die spoiler, dus dat is handig voor Ranja (hoeft 'ie er niks mee te doen).
Edit 2: Ik blijk met mijn slaperige ogen blijkbaar een paar cijfertje over te hebben geslagen, toen ik ze voor de uiteindelijke lijst ging zetten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2011 18:26:52 ]
Dat maakt het ook zo lastig deze lijstquote:Op donderdag 10 november 2011 22:53 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Mijn vermoedelijke nummer 1 heb je in ieder geval in jouw lijst opgenomen![]()
Verder moet ik zeggen dat je van een aantal van mijn favoriete artiesten opvallende nummers hebt gekozen, aangezien ik die niet bepaald zou scharen onder de 10 beste nummers van die artiest. Ik noem een Arcade Fire, Neil Young, Okkervil River, Bon Iver, The National, Tom McRae en Paolo Nutini, maar in ieder geval goed dat ze in de lijst staan.
[..]
- Ben Howard - The Wolves
- Bon Iver - The Wolves (Act I and II)
- Bonnie "Prince" Billy - Wolf Among Wolves
- Josh Ritter - Wolves
- Phosphorescent - Wolves
Wow, dat is toch een mooie en afwisselende lijst gewordenquote:Op vrijdag 11 november 2011 00:28 schreef female81 het volgende:
Maar goed, de nieuwe dus. Het eindresultaat van uurtjes schuiven met liedjes is niet de meest standaard lijst, en ook niet overal even verantwoord, dat weet ik zelf verdomd goed.
Deze had ik niet verwacht nog een keer terug te zien in een andere lijst.quote:Op vrijdag 11 november 2011 00:28 schreef female81 het volgende:
75 - CJ Bolland – Camargue (Original Mix)
Uhhhh .... Pink Floyd heeft geen song met de titel Dark Side Of The Moon ...quote:Op woensdag 9 november 2011 22:41 schreef The_Substitute het volgende:
Top 100:![]()
71) Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Is wel een grote klassieker in het genre.quote:Op vrijdag 11 november 2011 08:52 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Deze had ik niet verwacht nog een keer terug te zien in een andere lijst.
Leuke lijst verder.
Oeps.quote:Op vrijdag 11 november 2011 09:08 schreef fripper het volgende:
Uhhhh .... Pink Floyd heeft geen song met de titel Dark Side Of The Moon ...
Preciesquote:Op vrijdag 11 november 2011 11:43 schreef -Wil- het volgende:
Wat de 'tactisch stemmen' discussie betreft; ik vind het juist leuk om mijn eigen lijst zo afwisselend samen te stellen, de uiteindelijke lijst is een extraatje. Merk dat ik juist nieuwsgierig word naar nummers die ik niet ken en die door anderen hoog gewaardeerd worden.
Ach ja opgegroeid met "I hate Pink Floyd" t-shirtsquote:Op donderdag 10 november 2011 21:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heerlijk als mensen dit soort meningen verkondigen over de mening van anderen
Ik kende uberhaupt tijdens mijn opgroeien niemand die Pink Floyd kende (ik ben een beetje in een muziekloze omgeving opgegroeid ofzo), echt helemaal niemand. Nu nog steeds niet heel veel...(tenminste, die het dan ook luisteren)quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:55 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Ach ja opgegroeid met "I hate Pink Floyd" t-shirts. Niet te serieus nemen hoor.
Jaquote:Op vrijdag 11 november 2011 12:39 schreef Beregd het volgende:
(ranja, heb nr 26 nog gewijzigd, moest je mijn lijst al verwerkt hebben)
jep, was een foutjequote:Op vrijdag 11 november 2011 12:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Jadat doe ik meestal vrij snel (behalve overdag als ik op m'n werk zit zoals nu).
Alleen 26?
Stanley Turrentinequote:Op vrijdag 11 november 2011 12:50 schreef female81 het volgende:
Dank je.
In m'n omgeving valt het juist heel slecht, dus het is leuk om eens wat ander commentaar te zien.
Ga ik het nog even moeilijk maken: je bent een nummer 39 vergeten. Dus mag nog 1 toevoegenquote:Op vrijdag 11 november 2011 00:28 schreef female81 het volgende:
Edit: Verlaat nog Cecilia, A thing called love en Nights in white satin toegevoegd (overheen gekeken bij het doorzoeken van m'n jaarlijsten). Is echter alledrie buiten de top 100, in die spoiler, dus dat is handig voor Ranja (hoeft 'ie er niks mee te doen).
Je hebt in ieder geval de OP overgeslagen...quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb echt geen idee wat nou wel en geen singles zijn, dus deze sla ik over.
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan isquote:Op vrijdag 11 november 2011 18:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval de OP overgeslagen...
Ja, dat is ook de reden dat ik er niet aan mee doe. Maar dat zei je net dus niet.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan is
Dat heb ik vooral bij muziek van de laatste 15 jaar, Van de jaren 50, 60, 70, 80 zijn albums voor mij vooral collecties singles + extra'squote:Op vrijdag 11 november 2011 18:25 schreef Bosbeetle het volgende:
ja ja ik weet dat niet singles ook mogen maar zo luister ik niet naar muziek ik luister per album en nummers los zeggen mij minder, plus dat er geen beginnen aan is
Klopt die verschuiving is er inderdaad geweest.quote:Op vrijdag 11 november 2011 18:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat heb ik vooral bij muziek van de laatste 15 jaar, Van de jaren 50, 60, 70, 80 zijn albums voor mij vooral collecties singles + extra's![]()
Nou ja, zo ongeveer en natuurlijk zijn er uitzonderingen net als dat er nu ook wel singles zijn die ik goed vind maar geen album van die band hoef.
Op volgorde zetten is gewoon zodanig moeilijk bij zo'n top 100, dat het soms wel willekeurig wordt. Veel moeilijker dan bij albums, vind ik.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:06 schreef methodmich het volgende:
Leuke lijsten weer van o.a. beregd en Norrage. Beregd, valt me wel vaak op (bij de albums ook) dat je ineens een 'vlaag' lijkt te hebben en dan komen er twee nummers van dezelfde artiest na elkaar. Wel grappig om te zien, zal toeval zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |