Als je ze uit China haalt hoeven ze niet duur te zijnquote:Op zaterdag 5 november 2011 21:18 schreef Bundy. het volgende:
Huh, maar die elektronische sigaretten zijn toch ook duur en slecht voor je gezondheid?
ze zijn prima hoor, gaan lang mee, lekker veel stoom, smaakt goedquote:Op zondag 6 november 2011 14:59 schreef Lizzebeest het volgende:
Dat is dan voor van die echte wegwerpmodellen?
Want ik heb de 510 en de ego's nog maar op weinig plekken voor echt lage prijzen gevonden.
De 510 zit toch altijd wel rond de 20 euro/dollar, en de ego rond de 50 euro/dollar ook bij de meeste Chinese shops.
Maar die goedkoper ecigs bevallen dus ook goed? Ik ben maar gelijk voor deze gegaan, denk dan ben ik meteen klaar voor de komende tijd. Moet alleen wel weer snel nieuwe liquids bestellen, mijn vriend dampt ook mee met de mijne in afwachting van de levering van de zijne.
En van de varianten die ik besteld heb zijn er maar een paar die ik fijn vind. De tabaksmaken vind ik maar niets En de mediums vind ik wat te scherp.
Wat dat betreft wel handig dat mijn vriend ook gelijk fan was, en zijn huisgenoot ook wil gaan overstappen. Kan ik de liquids die ik niet fijn vind in die ontketende kettingreactie kwijt. En komt er hopelijk ook weer wat terug mijn kant op.Plus dat we zo wat megabestellingen kunnen plaatsen en delen.
Nee zijn op en afklik filters met een of ander spul erin.quote:Op maandag 7 november 2011 03:33 schreef Lizzebeest het volgende:
Ja vandaar dat ik voor de ego-T ben gegaan, batterij van 650 mah gaat ongeveer een dag mee. En de tankjes zijn supermakkelijk te vullen.
Die patronen van je pa zijn waarschijnlijk ook nog wel te hervullen.
Uit China?quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:50 schreef Dhaha het volgende:
Ik heb er 1 uit China, topding
Lekker cappucino smaak erin op dit moment
Waarom stop je niet gewoon met roken? Het is toch wel een beetje vreemd om aan zo'n elektronisch ding te gaan staan lurken op je werk.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:54 schreef ZodiaX het volgende:
Morgen komt de mijne binnen.
Zal dan ook even mijn bevindingen hier plaatsen.
Toch lijkt het me vreemd ineens overal wel te mogen 'roken' Zal denk ik aardig wat commentaar krijgen en elke keer moeten uitleggen dat het A: Geen echte sigaret is en B: Dat het niet schadelijk is voor anderen.
Zie het al voor me tijdens vergadering op het werk, de baas "Wat doe jij nou?!!! Ben je helemaal gek geworden?!!"
Zal het denk ik maar langzaam invoeren op de werkplek, eerst gewoon buiten bij de andere rokers, dan een keertje binnen, etc etc.
met 10 hijsjes van een nicotine olie met een hoge concentratie nicotine heb je ongeveer dezelfde dosering als 1 sigaret. een navulling is leeg na ongeveer 60-80 hijsen. die batterijen zijn niet top, als je echt electronisch wilt gaan roken neem er dan 2, heb je een batterij beschikbaar als de andere in de oplader zit.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:14 schreef Fvandercraats het volgende:
Hallo,
ik zat net naar dat electronisch roken te kijken, op zich wel interessant. Alleen een paar vraagjes:
Ik zie op DealExtreme zo'n pakketje voor 4.70 dollar en deze heeft best goeie reviews en dit zit erbij:
- 1 * electronic cigarette case (1*rechargeable battery built-in)
- 1 * cartridge
- 10 * refills (extra refills available: SKU 15744)
- 1 * USB charger
- 1 * English user manual
Hoelang doe je eigelijk met 1 zo'n refill?
Stel, ik koop dit pakketje, hoe lang doe ik er ongeveer mee, met dit setje? Ik rook nu tussen de 10 en 20 sigaretten per dag.
Weet iemand een betere aanbieding dan deze? Misschien goekoper, of iets duurder maar met meer refills naar betere prijsverhouding?
En stel ik vind die refills vies. Kan ik gewoon in NL zo'n refill ook kopen, alsin zijn ze universeel?
Thanks
Ik koop het gewoon in zo'n chinese webshop, en ik vind ze primaquote:Op dinsdag 22 november 2011 11:59 schreef sigaretemma het volgende:
Hoi,
ik wil ook graag overstappen maar weet nog niet echt waar ik mijn spullen zal kopen.
Dhaha, jij was in China? De e sigaret bevalt en goed? Mijn broer heeft een kortingscode voor een Nederlandse website die rechtstreeks producten uit China gaat verzenden: http://www.virtualvillage.nl/eco-friendly/other-green-products.html
Dus nu wou ik even weten of het wel een aanrader is de e sigaret en refills made in China te kopen.
Ik hoor het graag,
groetjes,
Emma
Heb je een link naar jouw e-sigaret?quote:Op dinsdag 22 november 2011 15:18 schreef BorusBulldog het volgende:
Zelf ook een damper, ik heb het eerst in China aangeschaft om het te proberen, liever 10 euro verspillen dan 50 zullen we maar zeggen en het was echt prettig moet ik zeggen.
Vervolgens gewoon hier een set gehaald, het is duurder maar die atomizers uit China gaan vaak na een week kapot en dan moet je weer zo'n sigaret bestellen, je zit met kut levertijden en je weet niet wat er in de e-liquids van daar zit.
Je betaald hier wel iets meer, maar je krijgt wel kwaliteit ervoor in de plaats, het ergste is gewoon dat je niet weet wat ze in China in die liquid stoppen en dat stoort mij wel.
Ik bestel het altijd op www.nucig.co.uk , maar ik woon dan ook in de UK. Ze bezorgen ook binnen Europa alleen weet ik niet wat de kosten daarvan zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:02 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Heb je een link naar jouw e-sigaret?
Hoi Emma, ik heb geen advies gegeven hoor, maar toch graag gedaan en groetjes aan de kids!quote:Op woensdag 23 november 2011 03:08 schreef sigaretemma het volgende:
Hoi,
BorusBulldog, Dhaha en ShevaJB
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Nu weet ik het wel en zal een bestelling doen.
En een prettige dag nog verder,
groetjes,
Emma ;-)
Thanks, ik zal ff kijken!quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:04 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik bestel het altijd op www.nucig.co.uk , maar ik woon dan ook in de UK. Ze bezorgen ook binnen Europa alleen weet ik niet wat de kosten daarvan zijn.
Wil je informatie over e-sigaretten wat dichter bij huis? Dit is wel een handig forum waar gebruikerservaringen worden uitgewisseld http://www.esigaret.nl/forum/ , ook is er voor elke supplier een apart forum.
Smaak is persoonlijk, dat gezegd ik vind het lekkerder. Het is wennen de eerste keer, je denkt nah, maar al snel zul je zien of beter gezegd proeven dat je roken niet lekker vond, maar de nicotine.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:40 schreef twinkeling het volgende:
Is dat echt net zo lekker als conventionele sigaretten?
Als je een beetje terugleest vind je een link met een forum.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:10 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Welke E-sigaret kan ik het beste van een webshop bestellen?
Ik wil er een die echt goed is, dus het mag wel wat kosten.
Graag ook eentje waarvan ik vullingen met andere smaken kan plaatsen.
ja, die heb ik dus ookquote:Op zaterdag 5 november 2011 18:50 schreef Dhaha het volgende:
Ik heb er 1 uit China, topding
Lekker cappucino smaak erin op dit moment
Cool! Ik bespaar een euro of 60-70 als ik een maand niet rook, dat wil ik deze maand gaan doen. Daarna wil ik beginnen met zo'n e-sig, maar zonder nicotine. En het liefst eigenlijk zo'n neutraal mogelijke smaak. Welk model heb jij?quote:Op zondag 1 januari 2012 20:41 schreef Bonno het volgende:
Tabakssmaak is dus niet lekker, zo heb ik ervaren. Juist de smaakjes zijn erg lekker en geeft de extra touch. Ik vind voornamelijk de zoete smaken erg lekker, zoals redbull, chocolade en koffie. Ik heb de mijne besteld via www.sociaalroken.nl Deze site is niet heel goedkoop, maar staat bekend om dde zeer snelle levering. Je kan daar zonder problemen iets bestellen.
Ik heb nu twee keer een bestelling geplaatst en het was de volgende dag al binnen. Ik heb weer een bestelling geplaatst vandaag. Binnenkort zal ik eens een foto van mijn collectie plaatsen.
Ik heb de ego en de ego xxl. De eerste is een handzaam formaat om mee te nemen, de tweede is een grote met een dikke batterij voor thuis. De werking is identiek en je kan de vullingen op beide apparaten gebruiken.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:48 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Cool! Ik bespaar een euro of 60-70 als ik een maand niet rook, dat wil ik deze maand gaan doen. Daarna wil ik beginnen met zo'n e-sig, maar zonder nicotine. En het liefst eigenlijk zo'n neutraal mogelijke smaak. Welk model heb jij?
Als je wilt beginnen met stoppen met roken zou ik gewoon gaan voor de smaak met een hoog nicotinegehalte. Vervolgens kan je gaan voor lager nicotinegehalte.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:52 schreef LompeHork het volgende:
Preventief schopje naar LIF, leuk topic, ik ben ook wel benieuwd wat voor een beginner een beetje geschikt is.
Stoppen met roken is (op dit moment althans) niet de reden, ik ben meer nieuwsgierig en wellicht dat het inderdaad wel voor een impuls kan zorgen waardoor ik stop met rokenquote:Op zondag 1 januari 2012 21:15 schreef Bonno het volgende:
[..]
Als je wilt beginnen met stoppen met roken zou ik gewoon gaan voor de smaak met een hoog nicotinegehalte. Vervolgens kan je gaan voor lager nicotinegehalte.
Je kan smaken ook mixen. Ik doe bijvoorbeeld whiskey met koffie, of redbull met cola. Je moet het ff geven en zoeken naar de juiste smaak.
Ik ben pas een paar dagen bezig hoor, maar sindsdien niet meer gerookt, op de oud- en nieuwjaarsnacht na dan.
Is pas net dicht hoor, maar deze wilde ik inderdaad reddenquote:Op zondag 1 januari 2012 22:38 schreef Bonno het volgende:
Ohh ok, dat ROO weg was had ik niet meegekregen, fijn dat je dit topic "gered" hebt.
Kijk je uit dat je geen Supersmoker koopt? Dat is iets heel anders dan wat ik beschreven heb namelijk.
Je kan onderaan je smaakje kiezen. En anders moet je ff in de opmerkingen schrijven welke smaak je wil hebben. Ja die site is onduidelijk, maar hij verzendt wel heel snel!quote:Op zondag 1 januari 2012 23:12 schreef Bot13 het volgende:
@Bonno: Ik snap de sociaalroken website niet helemaal. Niet alleen zie ik geen merk/modelnamen staan (alleen dat 510 model), ook staat er dat ik bij zo'n pakket kan kiezen welke bijvulling ik wil hebben. Eenmaal in de afrekenfase moet ik me registreren en heb ik nog geen bijvulling kunnen kiezen?
Ik heb er geen één, maar misschien weten mensen hier er wel meer over te vertellen aangezien die Ego best groot is.quote:Op maandag 2 januari 2012 06:32 schreef Bonno het volgende:
Misschien kan je ook wat ervaringen over die sigaretten posten
Je hebt er namelijk tig. Maar dat wat jij post is echt iets heel anders dan zo'n ego. Volgens mij verkopen ze de onderdelen ook niet los en moet je telkens bij hun nieuwe cartridges kopen. Uiteindelijk ben je met zo'n ego en een paar flesje vloeistof goedkoper uit.
Ja, de ego is even lang als twee sigaretten, dat klopt en is een nadeel. Dat lange heeft wel als voordeel dat je er gewoon langer mee doet, er zit een grotere batterij in en een grotere cartridge. Hij is wel dunner dan een echte sigaret.Voor thuis heb ik echt een zware jongen. Die hoef je niet telkens op te laden, werkt echt prima.quote:Op maandag 2 januari 2012 06:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb er geen één, maar misschien weten mensen hier er wel meer over te vertellen aangezien die Ego best groot is.
quote:Op zondag 13 november 2011 04:48 schreef Lizzebeest het volgende:
Veel aandacht van de mannen, Lekker brutaal voor de uitsmijters gestaan die mij even vasthielden, maar speels er tussen door geglipt toen hun greep verslapte omdat ze zagen dat ik niet rookte.
Welke smaken prefereer je?quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:42 schreef Bonno het volgende:
Als het verbrand smaakt dan doe je er niet genoeg in. Ik heb al een behoorlijke collectie opgebouwd:
[ afbeelding ]
Vanille
Koffie
Rum
Amandel
Chocolade
Menthol
Marlboro
Whiskey
Redbull
Hennep-lemon
Op die xxl van mij zit nu zo'n tankje, maar dat is weggegooid geld want daar komt veel minder rook vanaf dan met zo'n gewone cartridge.
Ik vind het leuk om te mengen, bijv. chocolade-vanille-amandel. Ik heb dus ook een boel van die lege cartridges besteld, maar beter zijn die luxere waar die atomizer in zit. Ik heb wel extra van die mondstukjes erbij besteld. Zo houd ik de juiste cartridge bij het juiste flesje.Ik ben al wel van high naar medium overgestapt. Nu koop ik maar ff niks meer en damp eerst dit allemaal weg, ben al ¤ 180,- kwijt. Maar dat rookte ik normaal bijna in een maand weg
Ondertussen heb ik een week niet meer echt gerookt, de asbakken staan in de kast en het ruikt hier lekker zoet binnen. Ben ook al wat minder benauwd nu, ik rookte echt heel erg veel!
Je moet gewoon zo'n startersset kopen en zo'n flesje vloeistof met een smaakje en dat druppel je erin. Je kan injectiespuiten kopen maar het is niet nodig.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Kan iemand me misschien even vertellen of ik zo alles heb in mijn vorige post?
Koffie, chocolade en vanille.quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Welke smaken prefereer je?
Heb net een filmpje gezien waarin ze ook zeggen dat de Low Resistance opzetstukje beter is.
Gelukkig maar. Daarom zeg ik ook steeds: Die tabaksmaakjes zijn niet lekker. Ik heb net ook menthol getest en die is inderdaad heel erg lekker, vooral in je keel. Veel plezier ermee!quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:19 schreef Bot13 het volgende:
Nieuwe smaakjes zijn binnen, en ik kan alleen maar zeggen MENTHOL![]()
De gier is ook beter, en een lekkere frisse nasmaak. Ben hier erg blij mee. Na die "Tobacco" smaak dacht ik dat het allemaal niet veel soeps was.
Dat weet ik niet, zal je ff naar moeten zoeken. Maar de bedoeling is toch dat er juist geen teer in zit? Alleen maar nicotine.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Zit het smaakje "Gitanes Caporal" er ook bij, dus zonder EU-beperking op het teergehalte en met die prik achterin je keel?
quote:De Joye eGo-T type A atomizer kan 1,1 ml E-liquid opslaan in de bijgeleverde tankjes.
Bij de Type B is dit 1,8ml e-liquid inhoud.
Staat gewoon op die site, heb ik zo gecopy-paste voor jequote:Type B
Joye eGo-T USB Batterij
1000mah
Type A
Joye eGo-T Batterij
651mah
Aah duidelijk ja, bedankt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 00:47 schreef Bonno het volgende:
Kan je ze zelf niet vergelijken?
[..]
[..]
Staat gewoon op die site, heb ik zo gecopy-paste voor je![]()
Ja ben ook benieuwd, kan echt niet wachten. Ik bestel extra die kit zodat me ouders ook kunnen proberen en als het ook nog goed werkt scheelt het ook nog veel geld. Ik las dat 10ml aan één slof sigaretten staat. 10ml kost ¤ 2,50 en een slof ¤ 68,-quote:
Ja zeker, ik ben langzaam steeds minder nicotine houdende liquids gaan gebruiken maar ik had/heb geen behoefte meer aan een gewone sigaret.quote:Op maandag 9 april 2012 20:05 schreef Bot13 het volgende:
Ik ben na een kleine maand gebruik weer overgestapt op echte sigaretten, en sinds twee dagen weer gestopt. Toch de E-sig er weer bij gepakt.
Waar het mis ging was dat ik nicotine-vrij dampte, en een E-sig geen vast "einde" heeft, hij is nooit op. Wat zijn jouw ervaringen met nicotine liquids snakelady? Haalt het de lust in een sigaret echt weg?
De foto doet het niet, maar ik bestel alles bij E-cig4U, moet zeggen,puur omdat dat een van de eerste was die ik tegenkwam en de bestellingen tot nu toe altijd goed zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:02 schreef rockstah het volgende:
Heeft iemand nog aanraders wat betreft smaakstoffen? Waar bestel je ze hier? Ik heb tot nu toe alles uit Engeland gehaald maar ik vind het allemaal iets te prijzig als je het vergelijkt met Nederlandse sites.
Mijn set up trouwens (brakke webcam):
[ link | afbeelding ]
Ze verkopen zo te zien geen losse smaakstoffen helaas.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
De foto doet het niet, maar ik bestel alles bij E-cig4U, moet zeggen,puur omdat dat een van de eerste was die ik tegenkwam en de bestellingen tot nu toe altijd goed zijn.
Ja, want als het electrisch is rookt de buurman het.quote:Op zaterdag 14 april 2012 01:31 schreef galaxy366 het volgende:
Geef mij maar een die ik zelf rook, anders kan je nog beter stoppen
Van welke dingen precies? Verdampers zijn er in vele maten, van sigaret- tot dildo formaat.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:33 schreef deadly_kiss het volgende:
Jammer dat dit topic ingekakt is.. waar kan ik nou de ware afmetingen vinden van die dingen?
Je moet eerst kijken wat je precies wilt van je apparaat op het gebied van batterijduur, vloeistofcapaciteit, onderhoudsgevoeligheid, verdampprestaties en smaakbeleving. Dan pas kunnen anderen je gericht een advies geven.quote:En waar moet ik op letten?
Ja, Automatische batterijen hebben een schakelaar die je activeert door te inhaleren. Handmatige (manual) batterijen werken met een knop. 90% van de batterijen valt in de laatste categorie omdat het een beter en veiliger systeem is.quote:Klopt het dat sommige sigaretten een knopje hebben die je bij elke hijs moet indrukken?
ben benieuwdquote:Op maandag 7 januari 2013 04:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik zit al bijna een jaar te denken om over te stappen op elektrisch roken. Vind het maar lastig dat roken, want ik kan nergens meer binnen roken bij vrienden. (Wel in de kroeg) Dus net even het goedkoopste setje uit Nederland dat ik kon vinden gekocht (25 euro), als deze goed bevalt ga ik over op een wat mooiere. Eerst eens testen.
Overigens met daten ook wel lastig als je rookt, word vaak toch niet gewaardeerd door de mensen waar ik mee date.
quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:39 schreef Toetsenbordbikkel het volgende:
Beetje rare gewoonte. Stop dan gewoon.
Ik damp na anderhalf jaar nog steeds naar alle tevredenheid. Het is verder ook een soort hobby geworden. Vooral het experimenteren met nieuwe apparaten en het mengen van nieuwe vloeistoffen en smaakjes houd mij elke dag weer bezig. Het is nog steeds een erg jonge markt en de techniek ontwikkelt zich snel. Je bent echt onderdeel va het proces, de zoektocht naar de ultieme dampervaring.quote:Op maandag 7 januari 2013 04:21 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Net dit hele topic doorgelezen en moet zeggen wel heel verwarrend allemaal inderdaad al die gekke woorden waar ik nog nooit van gehoord heb. Maar klinkt wel heel positief, zijn die mensen van een jaar geleden er nog steeds tevreden over? Zou opzich ook wle zoiets willen doen denk ik maar weet dus echt niet waar ik moet beginnen.. kan je anders niet naar primera/ sigarenwinkel gaan en daar om uitleg vragen dat ze t je gelijk kunnen laten zien?
En krijg je nou ook gewoon echte rook als je uitblaast of hoe moet je dat zien?
Ik heb geen idee of het er gay uitziet of niet. Het is ook niet alsof me dat wat interesseert, ik heb verder weinig reacties erop gehad met uitzondering van mensen die gewoon nieuwsgierig zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 05:12 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
ben benieuwdwelke smaak heb je?
Vraag me alleen af of t echt niet heel gay eruit zietals je bij bushokje ofzo met zon ding staat
en of je die echte rook hebt dan ofniet..
Maar belangrijkste redenen voor mij zijn vooral gezondheid en mindere mate toch ook geld eigenlijk is t gewoon teringzonde elke maand zoveel op te roken
Wat is dat nou weer voor bullshit...quote:Op maandag 7 januari 2013 15:13 schreef SeLang het volgende:
Als mensen massaal hierop overstappen dan zullen de linksen het binnenkort wel gaan belasten.
Het is op het moment vooral de tabaksindustrie die het actief tegenwerkt. En via lobbyactiviteiten hebben ze inmiddels zelfs de WHO voor hun kar weten te spannen. De toekomst is wat dat betreft onzeker. Gelukkig ligt de motor van deze markt in China, die zich niet zoveel aantrekt van politiek gezwets.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:13 schreef SeLang het volgende:
Als mensen massaal hierop overstappen dan zullen de linksen het binnenkort wel gaan belasten.
Daar begint het inderdaad wel op te lijken zeker als je je eigen vloeistoffen gaat maken.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:32 schreef eleusis het volgende:
wat een ding, het drugslab achtige sfeertje van al die potjes met smaken lijkt me wel wat!
werkt dat dan ook?quote:Op maandag 7 januari 2013 15:35 schreef rockstah het volgende:
[..]
Daar begint het inderdaad wel op te lijken zeker als je je eigen vloeistoffen gaat maken.
Ben inmiddels ook met mijn eerste cannabis extract bezig, ben benieuwd hoe dat gaat werken.
Er zijn meerdere starterskits. Ligt er alleen hoeveel je wil betalen, zelf zit ik op een setje van 25 euro om te testen of ik het wat vind, maar je kan al sets krijgen voor een paar euro in china en die schijnen ook prima te zijn.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:28 schreef rockstah het volgende:
En wat een up-to-date aanschafadvies betreft. Als beginner heb je op dit moment één echte optie: De eGo starterkit.
Het is de gedoodverfde winnaar. Technisch wat achterhaald maar 90% gebruikt het naar volle tevredenheid. De reden hiervoor is dat het een kit is die alles bevat wat je nodig hebt als starter zonder dat je je ergens in hoeft te verdiepen. Bedenk je dat dit een markt is waar het overgrote merendeel van de producten niet eens een handleiding bevat.
Als je echter bereid bent wat meer onderzoek te doen zijn er betere investeringen.
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld een setje losse eGo-C Twist batterijen en een kanger T3 clearomizer aanraden. Dan heb je een kwalitatief hoogwaardige set-up en je bent eigenlijk evenveel geld kwijt.
Je moet alleen even de lader en andere benodigdheden los bestellen.
Voor de genen die er niets meer van snappen: Youtube is je vriend. Er zijn recensies en tips voor elk mogelijk apparaat te vinden. Doe wat moeite ervoor en je zult vanzelf wegwijs worden in de wereld van de elektronische sigaret.
Het klopt dat er meerder opties zijn qua starterkits maar het idee erachter is veelal hetzelfde, namelijk een setje batterijen en tank-atomizers met verdere benodigdheden. Met een paar uitzonderingen als de Kanger S1. Verder komt vrijwel alles uit China. Joyetech, Kanger, Boge en Visionquote:Op maandag 7 januari 2013 15:58 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Er zijn meerdere starterskits. Ligt er alleen hoeveel je wil betalen, zelf zit ik op een setje van 25 euro om te testen of ik het wat vind, maar je kan al sets krijgen voor een paar euro in china en die schijnen ook prima te zijn.
Als het dampen me bevalt dan ga ik vrij snel een ander setje wat wat duurder is aanschaffen, maar als ik moet geloven wat er over gezegd word is dat starters-setje ongeveer gelijk aan 150 sigaretten, dan heb ik die 25 euro er al uit.
Ja, waarom zou dat niet kunnen? Je kan immers ook gewone vaporizers gebruiken. Het zal wel wat experimenteren worden qua dosis en bereiding. Op de meeste fora mogen dit soort zaken niet besproken worden omdat ze angstvallig hun imago schoon willen houden, maar verder is alle informatie gewoon beschikbaar. Het is immers niet anders dan het maken van andere kruidenextracten/tincturen.quote:
Heh, 808 sigaretten. Wist niet dat zie die dingen nog verkochten. Succes ermee iig, is verder weinig mis mee hoor. Vroeger hadden ze niets anders en toen zijn er ook zat mensen overgestapt.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:10 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik heb gewoon de goedkoopste van Rookwinkel.nl genomen, ik moet met Ideal betalen, want beschik niet over een creditcard, dus kan ook niet importeren. Deze
Ik gebruik 'm ook alleen om uit te testen of dampen me bevalt, ik wil een wat geavanceerdere en mooiere als het ook echt wat is.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:16 schreef rockstah het volgende:
[..]
Heh, 808 sigaretten. Wist niet dat zie die dingen nog verkochten. Succes ermee iig, is verder weinig mis mee hoor. Vroeger hadden ze niets anders en toen zijn er ook zat mensen overgestapt.
Wij houden ook van jou.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik wou ook gaan dampen omdat roken te duur (en ongezond) werd, maar uiteindelijk ben ik gewoon gestopt. Nu al zes maanden strong. Nu ik dit topic zie, is het eigenlijk best wel triest (no offence).
Ik wou je niet beledigen of zo. Maarja, ik denk nu van, als je toch alles wilt proberen om juist te blijven roken, stop dan.quote:
Goed dat je van tevoren al meld dat je er niets van begrepen hebt.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik wou ook gaan dampen omdat roken te duur (en ongezond) werd, maar uiteindelijk ben ik gewoon gestopt. Nu al zes maanden strong. Nu ik dit topic zie, is het eigenlijk best wel triest (no offence).
Ik was een half jaar geleden aanwezig in dit topic, dus ik weet wel wat het is, maar toch.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:25 schreef rockstah het volgende:
[..]
Goed dat je van tevoren al meld dat je er niets van begrepen hebt.
Ik vind nicotine gewoon prettig. Daarnaast blow ik ook en dat wil ik ook dampen. Ik wil niet stoppen met roken, maar voor bijvoorbeeld m'n relatie is het wel prettig als ik niet uit m'n bek stink en het lijkt me lekker gewoon in bed te kunnen roken zonder dat het stinkt en ik as moet aftikken.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik wou je niet beledigen of zo. Maarja, ik denk nu van, als je toch alles wilt proberen om juist te blijven roken, stop dan.
Waarom zit je dan te dampen? Slaat toch nergens op. Daaruit blijkt dat je psychisch (onbewust) toch nog verslaafd bent aan het feit om te zuigen aan iets.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:26 schreef rockstah het volgende:
Ik geef geen donder meer om roken en ik ben niet de enige hierin. Er zijn er zelfs een boel die zonder nicotine dampen. Het gaat wel iets verder dan wat jij ervan maakt.
Koop dan een vaporizer?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:26 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik vind nicotine gewoon prettig. Daarnaast blow ik ook en dat wil ik ook dampen. Ik wil niet stoppen met roken, maar voor bijvoorbeeld m'n relatie is het wel prettig als ik niet uit m'n bek stink en het lijkt me lekker gewoon in bed te kunnen roken zonder dat het stinkt en ik as moet aftikken.
Daar ben ik wel aan verslaafd jaquote:Op maandag 7 januari 2013 16:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waarom zit je dan te dampen? Slaat toch nergens op. Daaruit blijkt dat je psychisch (onbewust) toch nog verslaafd bent aan het feit om te zuigen aan iets.
Dat is toch precies het zelfde..quote:
Ja, maar ik bedoel puur voor het blowen.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:29 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Daar ben ik wel aan verslaafd ja
[..]
Dat is toch precies het zelfde..
Ik krijg een speciaal dampapparaat waarschijnlijk als alternatieve medicatie, daar wacht ik nog op.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel puur voor het blowen.
Medicatie?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:30 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik krijg een speciaal dampapparaat waarschijnlijk als alternatieve medicatie, daar wacht ik nog op.
Omdat het prettig is? Wat het roken zo triest maakt is dat je dag in dag uit hetzelfde aan het doen bent. Ik heb elke dag een ander smaakje, en doe het inmiddels gewoon voor het plezier. Ik heb ook dagen dat ik dat apparaat niet eens aanraak. Zoals ik al zei, het is een hobby. Een beetje als koken eigenlijk.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waarom zit je dan te dampen? Slaat toch nergens op. Daaruit blijkt dat je psychisch (onbewust) toch nog verslaafd bent aan het feit om te zuigen aan iets.
Ja, als pijnstiller en kalmeringsmiddel.quote:
Dat laatste sowieso en ik denk dat er wel wat geur bij zit, maar heb ik geen ervaring mee. Vergelijk het met een waterpijpquote:Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
ruik je t eigenlijk ook? die damp? dat als je er chocola smaak in doet dat je kamer ook btje naar chochola gaat ruiken?
En hoe zit dat precies met die waterdamp? dat zie je zeg maar wel als een soort wolkje als je t uitblaast?
shisha is niks mis meequote:Op maandag 7 januari 2013 16:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso en ik denk dat er wel wat geur bij zit, maar heb ik geen ervaring mee. Vergelijk het met een waterpijp
Yep. Hoe sterk die geur is en hoe lang het blijft hangen is afhankelijk van de smaak. Het trekt in ieder geval niet in je kleren of in je behang en dergelijke en het blijft ook niet in je keel hangen. Als je menthol vloeistoffen dampt gaat je adem er zelfs op vooruit.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
ruik je t eigenlijk ook? die damp? dat als je er chocola smaak in doet dat je kamer ook btje naar chochola gaat ruiken?
quote:En hoe zit dat precies met die waterdamp? dat zie je zeg maar wel als een soort wolkje als je t uitblaast?
ja menthol wou ik sowieso wel proberen hoorde dat de meeste mensen die t lekkerst vondenquote:Op maandag 7 januari 2013 16:40 schreef rockstah het volgende:
[..]
Yep. Hoe sterk die geur is en hoe lang het blijft hangen is afhankelijk van de smaak. Het trekt in ieder geval niet in je kleren of in je behang en dergelijke en het blijft ook niet in je keel hangen. Als je menthol vloeistoffen dampt gaat je adem er zelfs op vooruit.
[..]
Ah oké. Dat klinkt al minder als een verslaving.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:31 schreef rockstah het volgende:
[..]
Omdat het prettig is? Wat het roken zo triest maakt is dat je dag in dag uit hetzelfde aan het doen bent. Ik heb elke dag een ander smaakje, en doe het inmiddels gewoon voor het plezier. Ik heb ook dagen dat ik dat apparaat niet eens aanraak. Zoals ik al zei, het is een hobby. Een beetje als koken eigenlijk.
deze bedoelde ikquote:Op maandag 7 januari 2013 15:28 schreef rockstah het volgende:
En wat een up-to-date aanschafadvies betreft. Als beginner heb je op dit moment één echte optie: De eGo starterkit.
Het is de gedoodverfde winnaar. Technisch wat achterhaald maar 90% gebruikt het naar volle tevredenheid. De reden hiervoor is dat het een kit is die alles bevat wat je nodig hebt als starter zonder dat je je ergens in hoeft te verdiepen. Bedenk je dat dit een markt is waar het overgrote merendeel van de producten niet eens een handleiding bevat.
Als je echter bereid bent wat meer onderzoek te doen zijn er betere investeringen.
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld een setje losse eGo-C Twist batterijen en een kanger T3 clearomizer aanraden. Dan heb je een kwalitatief hoogwaardige set-up en je bent eigenlijk evenveel geld kwijt.
Je moet alleen even de lader en andere benodigdheden los bestellen.
Voor de genen die er niets meer van snappen: Youtube is je vriend. Er zijn recensies en tips voor elk mogelijk apparaat te vinden. Doe wat moeite ervoor en je zult vanzelf wegwijs worden in de wereld van de elektronische sigaret.
http://ebnferro.com/onder(...)tery-stainless-steelquote:Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Dat filmpje ziet er wel vet uitzie me al in de bus zitten roken als een MOFO
![]()
![]()
rockstah mag ik vragen wat voor verdere benodigdheden je nog hebt bij dat lijstje wat je paar blz geleden opnoemde voor die wat hoogwaardigere kwaliteit tegen zelfde prijs ongeveer ?dan ben je echt mn held man, ga ook zon ding halen
ow ik ben wle ect altijd van als ik sochtends nog geen peuk heb gerookt kan je maar beter je muil houden tegen mijquote:Op maandag 7 januari 2013 16:54 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Overigens ben ik geen ernstige roker, zo gebeurt het mij doordeweeks standaard dat ik pas 's avonds ga roken, vandaag nog niet gerookt en het is 5 uur.
Trouwens valt rookwinkel.nl een beetje tegen, staat verzending binnen 24 uur en het is bijna 5 uur, heb nog niets gehoord.
Bedankt man, zon reactie had ik nodig, gewoon duidelijkheid waar alles instaat wat ik nodig hebquote:Op maandag 7 januari 2013 16:57 schreef rockstah het volgende:
[..]
http://ebnferro.com/onder(...)tery-stainless-steel
Idealiter haal je er hier twee van zodat je er een kunt gebruiken terwijl de ander oplaadt. Als je het alleen uit wilt proberen kun je er ook voor één kiezen.
http://ebnferro.com/kange(...)il-clearomizer-clear
Als verdamper.
http://ebnferro.com/onderdelen-1/laders/joye-ego-usb-charger
USB lader, lichtnet adapter is ook te koop. Maar misschien heb je al zo'n ding.
Verder moet je vloeistoffen erbij halen. Ga gewoon voor wat smaken die je lekker lijken. Zoals drankjes, fruitsmaken of menthol. Qua nicotine is 16-21mg aan te raden voor beginners. Zorg alleen dat je niet te hard begint want anders ben je jezelf al snel duizelig aan het dampen.
Die twist batterij heeft een verstelbaar voltage, begin laag. En op den duur kun je hem bijstellen voor een intensere dampbeleving.
Ik merk wel dat ik altijd rond 5 uur koppijn begin te krijgen, omdat ik dus niet rook. Ik heb het erger met cafeïne, zonder koffie, mond houden tegen mij. Alleen wil ik ook stoppen met standaard koffie drinken, want slechte adem en darmklachten.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:57 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
ow ik ben wle ect altijd van als ik sochtends nog geen peuk heb gerookt kan je maar beter je muil houden tegen mij![]()
koffie drinken ben ik dan weer niet zo vatbaar voor gelukkig, alleen heel soms op werk ofzo of als ik echt midden in de nacht moet opstaanquote:Op maandag 7 januari 2013 16:58 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik merk wel dat ik altijd rond 5 uur koppijn begin te krijgen, omdat ik dus niet rook. Ik heb het erger met cafeïne, zonder koffie, mond houden tegen mij. Alleen wil ik ook stoppen met standaard koffie drinken, want slechte adem en darmklachten.
Ik drink heel veel koffie, maar dat is nu nog maar 5 kopjes per dag eerder waren dat er 20. Na je 10 kopje proef je niet eens meer wat je drinkt.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
koffie drinken ben ik dan weer niet zo vatbaar voor gelukkig, alleen heel soms op werk ofzo of als ik echt midden in de nacht moet opstaan
20 kopjesquote:Op maandag 7 januari 2013 17:10 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik drink heel veel koffie, maar dat is nu nog maar 5 kopjes per dag eerder waren dat er 20. Na je 10 kopje proef je niet eens meer wat je drinkt.
Toen sliep ik dus best wel heel goed.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:12 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
20 kopjes? Vind je t gek dat je dan niet kan slapen
haha wel netjes trouwens man serieus, dat je hele dag niet kan roken tot 5u smiddags. Wou eigenlijk ook wel dat ik overdag wat minder rooktequote:Op maandag 7 januari 2013 17:16 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik krijg koppijn, ik ga een shaggie draaien
't weekend gaan er zo 3 pakjes sigaretten doorheen (70-90 stuks). Ik ben gewoon een beetje vreemd, heb ook nog niet gegeten, alleen 2 kopjes koffie gedronkenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:18 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
haha wel netjes trouwens man serieus, dat je hele dag niet kan roken tot 5u smiddags. Wou eigenlijk ook wel dat ik overdag wat minder rookteal moet ikzeggen dat ik laatste week ong op 7/8 sigaretten per dag zit dat is al meer dan de helft minder dan eerst
dan wel voor 5uquote:Op maandag 7 januari 2013 17:19 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
't weekend gaan er zo 3 pakjes sigaretten doorheen (70-90 stuks). Ik ben gewoon een beetje vreemd, heb ook nog niet gegeten, alleen 2 kopjes koffie gedronken
Nee, nog steeds niet gegeten, wacht op het avondeten, doe ik wel vaker, of 's ochtends alleen 1 boterham of een bakje kwark. Trouwens net na een half shaggie dat ding weg gegooid, smaakt me echt niet. Shag rook ik ook puur, omdat het veel goedkoper is dan sigaretten.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:22 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
dan wel voor 5u? eten zou ik trouwens echt niet meer zonder kunnen nu ik minder rook
gelukkig dat ik wel alleen gezonde dingen eet en fitnes dus dat is alleen maar prima juist
mja ik weet niet ik hou toch altijd lekker bij luckys manquote:Op maandag 7 januari 2013 17:29 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nee, nog steeds niet gegeten, wacht op het avondeten, doe ik wel vaker, of 's ochtends alleen 1 boterham of een bakje kwark. Trouwens net na een half shaggie dat ding weg gegooid, smaakt me echt niet. Shag rook ik ook puur, omdat het veel goedkoper is dan sigaretten.
Doe mij maar chesterfield. In principe kan dat wel ja, een extract, maar daar ga ik een ander apparaat voor gebruiken.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
mja ik weet niet ik hou toch altijd lekker bij luckys manenige merk waar ik echt bij gebleven ben.
Maar wat was t trouwens ook alweer je kan ook wiet in die elektronische sigaret doen?
maar word je daar ook stoned van? wat is extract precies? niet gewoon alleen smaak zgmaar?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Doe mij maar chesterfield. In principe kan dat wel ja, een extract, maar daar ga ik een ander apparaat voor gebruiken.
Ben bang van niet. Die dingen hebben vaak een propriëtaire aansluiting, waar de meeste cartomizers een standaard 510 of 808 connector gebruiken. Daarom is het vaak beter om een joye510 of iets dergelijks aan te schaffen als je iets kleins wilt.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:43 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Ik krijg binnenkort deze binnen, heeft iemand daar ervaring mee? En kun je daar ook cartomizers (of hoe dat ook heet) of van die druppeltjes van andere merken opdoen met bijvoorbeeld een aardbeiensmaakje? Want deze hebben ze alleen in tabakssmaak.
Het is een oplossing van alcohol/glycerine met daarin een wiet extract, het smaakt dan letterlijk naar wiet, dus niet als blowen maar echt naar de plant zelf. Het is meer voor de grap eigenlijk dan dat het echt praktisch is. Je kunt inderdaad beter een losse vaporizer daarvoor aanschaffen die de wiet gewoon verwarmt tot net onder het verbrandpunt, waarna je de oliën kan inhaleren.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
maar word je daar ook stoned van? wat is extract precies? niet gewoon alleen smaak zgmaar?
haha was meer benieuwd gewoonquote:Op maandag 7 januari 2013 18:17 schreef rockstah het volgende:
[..]
Het is een oplossing van alcohol/glycerine met daarin een wiet extract, het smaakt dan letterlijk naar wiet, dus niet als blowen maar echt naar de plant zelf. Het is meer voor de grap eigenlijk dan dat het echt praktisch is. Je kunt inderdaad beter een losse vaporizer daarvoor aanschaffen die de wiet gewoon verwarmt tot net onder het verbrandpunt, waarna je de oliën kan inhaleren.
Kijk hier eens rond als je geïnteresseerd bent:
http://azarius.nl/vaporizers/portable_vaporizers/
Tsja dat heb je met die kleintjes hè.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Heb 'm eindelijk binnen! Laadtijd eerste keer 8 uurDaarna 3-3,5 uur per 250-350 pof's. Met twee accu's.
wat wil je er voor hebben?quote:Op maandag 14 januari 2013 21:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Gisteren een eGo twist accu besteld en een vivi Nova clearomizer.![]()
Iemand interesse een Joyetech 510-t starterset. Met 2 180mah accu's en 1 280mah accu?
Met als extra 3 G5 clearomizers
die startset kost 44 euro, wat zijn die andere dingen dan?quote:
Drie van deze dingen:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:03 schreef simmu het volgende:
[..]
die startset kost 44 euro, wat zijn die andere dingen dan?
Een clearomizer is een geheel. Dus geen losse tank die lastig te vullen is met kans op lekkage. Er komt ook meer rook/stoom uit een clearomizer en dus ook meer smaak. Een 180mah accu en een 280mah accu zijn zwart. De derde accu is groen en handmatig te bedienen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:17 schreef simmu het volgende:
wat is het verschil tussen een clearomizer en die atomizer en tank die bij die set zitten?
en welke kleur issie?
![]()
ja sorrie, ik heb tot nu toe enkel cheap-ass goedkope kant&klaar dingen gehad
Als je apparaat lekt dan merk je dat echt wel, die vloeistof verdwijnt niet zomaar in het niets.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:47 schreef deadly_kiss het volgende:
Bij ons gaat het super!
Ja het is wennen en niet te vergelijken met normale peuken maar dat was nou juist de bedoeling
Wij waren allebei al bijna 2 weken gestopt voordat we aan de ego-c begonnen en dat scheelt ook.
Ook het inhaleren zelf moet je aanpassen, bij de ego-c moet je minder hard en langer inhaleren vergeleken met een normale peuk.
Mijn accu ging mee van donderdagmiddag tot gisteren (maandagmiddag)alleen het vreemde is wel... dat ik het idee heb dat mijn apparaat lekt, mijn vriend en ik roken beide ongeveer even veel en toch is die van mij soms 2x zo snel leeg!
Tot nu toe wel tevreden... binnekort de smaakjes maar eens uitbreiden
Je zal het dan iig niet erg vaak doen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 14:45 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik heb 6 dagen gedaan met 1 accu en 1 vloeistof-tankje. Vloeistof is zelfs nog niet op. Een beetje vreemd dit, ik zal het wel niet goed doen
Ik moet zeggen dat ik er naast ook nog redelijk rook, maar hij gaat ook zeker erg lang mee.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:45 schreef rockstah het volgende:
[..]
[..]
Je zal het dan iig niet erg vaak doen.
Bedankt voor 't berichtjequote:Op donderdag 17 januari 2013 16:10 schreef rockstah het volgende:
De Ego-C (T is verouderd) is een van de duurste opties in gebruik, maar zal je waarschijnlijk alsnog een besparing opleveren op de lange termijn. Ik heb heb een paar pagina's terug wat ik persoonlijk als beste optie zie gepost, hiero.
Desnoods haal je één batterij en laad je die 's nachts op. Ben je voor 35 euro klaar. Je kan er altijd nog een bij halen als het niet genoeg is. Qua webshops heb ik dan ook EBNferro aangeraden omdat je daar dit soort kleine verzendingen gratis per briefpost kan laten leveren.
Voor ego-c starterkits heb ik een link gegeven waar je ze voor 30 euro kan halen (alleen DOA garantie), durf je dat niet aan dan kun je overal wel terecht voor rond de 60 euro. Ecig4u is naar mijn idee ook een fijne shop.
Het kosten plaatje is vrij rooskleurig afhankelijk van je eigen handelingen. Ik weet niet hoe lang de coils van de T3 meegaan maar ik ga er vanuit dat ze ongeveer even lang meegaan als die in mijn Vivi Nova (ook een optie, rond de 15 euro), ongeveer hetzelfde systeem. Ik betaal zo'n 2.50 per coil en die gaan ongeveer anderhalve maand mee mits je ze zo nu en dan schoon spoelt. Voor een ego C betaal je rond de 4 euro per atomizer head, de levensduur van die dingen lijkt nogal wild te variëren. sommigen kunnen er rond de 70 milliliter doorheen halen, bij anderen geven ze na 20 ml al de geest.
Hoe lang de batterijen meegaan weet je gewoon niet van tevoren. Mijn eerste Ego batterij die ik meer dan anderhalf jaar geleden gekocht heb doet het nog steeds prima, anderen gaan na een paar maanden al achteruit.
De meeste kosten gaan waarschijnlijk in de vloeistof zitten. daar wordt nog steeds belachelijk veel geld voor gevraagd als je je bedenkt wat er in zit. Prijzen variëren enorm, soms betaal je 6-7 euro voor tien milliliter, soms 4 euro voor 20. Hangt er ook vanaf of het uit China of uit Europa komt. Als je het zelf mengt kost het geen drol. Ik ben misschien een paar cent per dag kwijt als je het omrekent en ik damp er rond de 5 ml per dag doorheen. Als beginner zul je eerder rond de 1-2 milliliter zitten echter dus die kosten zijn nog wel te overzien.
Verder rookte ik evenveel shag als jij nu rookt, ik had in de eerste instantie een flinke besparing wat weer in het niet veel door al de apparaten die ik inmiddels ervoor gekocht heb.
Yep, eigenlijk past vrijwel alles op een ego batterij. Komt omdat die aansluiting de standaard is geworden. Het staat vaak wel aangegeven bij een verdamper en batterij wat voor aansluiting het betreft, de ego (en vele anderen) gebruiken de zogenaamde '510'. (en eGo schroefdraad, maar da's een ander verhaal). Verder zijn er ook verloopstukken verkrijgbaar voor meer exotische aansluitingen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Bedankt voor 't berichtje!
Over die link die je gegeven hebt van EBNFerro: die Kanger verdamper past dus op die Ego-C batterij die je gepost hebt?
De ViVi Nova. En ik ben daar niet de enige in, het is inmiddels het populairste systeem op de markt geworden in dampfora. Over het verschil zal ik later een uitgebreide post maken. Heb nu niet zoveel tijd.quote:Wat is het verschil tussen Vivi Nova en Ego-C? En welke vind je beter?
Kom ik ook op terug, maar het idee is dat waar je vroeger het hele apparaat moest vervangen ze tegenwoordig systemen hebben waarin alleen het deel dat de vloeistof daadwerkelijk in damp omzet vervangen kan worden. Dit is over het algemeen een stuk silica als "lont" en een verwarmingsspiraal (heating coil in het Engels) van weestanddraad als kanthal (ijzer-chroom-aluminium legering).quote:Oh, en wat is een coil :$?
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:35 schreef deadly_kiss het volgende:
-Glycerol: De stof die damp produceert (word ook gebruikt in rookmachines), en verantwoordelijk is voor het overbrengen van smaak. Wordt veelal als ongevaarlijk gezien en komt in talloze voedingsproducten voor. Het is ook een stof die toegevoegd wordt aan sigarettentabak voor een betere smaakbeleving. Houdt er wel rekening mee dat propyleen glycol - de vorm van glycerol waar e-vloeistof grotendeels uit bestaat - dodelijk is voor katten. Ook in kleine hoeveelheden.
Wow! Is dit alleen in vloeistof of ook de dampen zijn giftig? Nog nooit ergens gelezen!
Dat vroeg ik mij dus ook af, heb er namelijk 3 hier rondlopen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:44 schreef rockstah het volgende:
Nee ze moeten wel echt de vloeistof zelf oplikken.
Nou ja in theorie misschien wel maar tenzij je de kat zelf een hijs leert te nemen krijgt hij gewoon bijna niets binnen. Ik heb iig nog nooit verhalen gehoord van katten die ineens dood neervallen tijdens het dampen. Ik heb ook een kat en die loopt nog vrolijk rond hoor en ik heb vaak zat per ongeluk de damp in haar gezicht geblazen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:30 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Super bedankt voor je uitgebreide bericht!
[..]
[..]
Dat vroeg ik mij dus ook af, heb er namelijk 3 hier rondlopen.
Maar is het dan zo dat die stof dan niet meer schadelijk is voor ze omdat hij verdampt is?
Succes! Als je het maar echt wilt dan moet het lukken. Er zijn in ieder geval al tienduizenden mensen die je voor zijn gegaan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:02 schreef Nanook24 het volgende:
Ik had dit topic gemist omdat ik nooit in ROO kwam.
Gisteren heb ik de boel maar eens van voor tot achter doorgelezen en ook gelijk bij rookwinkel.nl de eGo Queen starterset met 2 smaken e-liquids besteld.
Ik ben erg benieuwd of het me gaat helpen om van die veel te duren sigaretten af te komen. Ik heb al uitgerekend dat als ik hem 2 weken gebruik ik de kosten er al uit heb.
Dat staat er meestal wel op ja, maar gaat stukken sneller hoorquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:01 schreef Nanook24 het volgende:
Vandaag na mijn werk een briefje van de postbode in de bus dat hij mijn pakketje bij de buren had afgeleverd. Ik blij...blijkt bij het lezen van de gebruiksaanwijzing dat de batterij dat mij eGo queen de eerste keer 8 uur op moet laden...
Morgen dus pas voor het eerst testen hoe het dampen is.
Het schijnt beter te zijn voor je batterij als je het ook echt doet zo'n eerste keer maar ik ben heftig in tweestrijd met mezelf of ik het ook echt ga doen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:59 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat staat er meestal wel op ja, maar gaat stukken sneller hoor
Laden tot de accu vol is en dan gewoon gebruiken, lijkt mijquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:14 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Het schijnt beter te zijn voor je batterij als je het ook echt doet zo'n eerste keer maar ik ben heftig in tweestrijd met mezelf of ik het ook echt ga doen.
Ik heb hem net inderdaad toch maar van de lader gehaald en voor het eerst gebruikt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:24 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Laden tot de accu vol is en dan gewoon gebruiken, lijkt mij
Dan is de e-roll toch wel makkelijk, net een sigaret, maar zou denk ik ook geen moeite hebben met de eGo, want heb ook wel andere dingen gerooktquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ik heb hem net inderdaad toch maar van de lader gehaald en voor het eerst gebruikt.
Tot nu toe valt het me niet tegen. Alleen de manier van roken en het vasthouden van de eGo is wel even wennen.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Dan is de e-roll toch wel makkelijk, net een sigaret, maar zou denk ik ook geen moeite hebben met de eGo, want heb ook wel andere dingen gerookt
Tegenovergestelde van mij, ik heb juist alle zware tabak smakenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:48 schreef Nanook24 het volgende:
[..]![]()
Het begint al aardig te wennen. Ik heb net even geswitcht tussen 2 smaakjes, ik had zelf appel en menthol besteld en er tobacco gratis bij gekregen. Nou, die laatste is dus niet aan mij besteed. De appel smaakt prima en binnenkort ga ik de menthol nog maar even uitproberen.
Zoals het er nu uit ziet ga ik me wel redden met mijn eGo.
Koop 5 g5 clearomizers voor een tientje. Kan je 5 keer per dag wisselen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:38 schreef deadly_kiss het volgende:
Wij hebben inmiddels een uitbreiding gedaan met smaakjes....
Met normale sigaretten rookte ik altijd menthol en mijn vriend lucky strike,
Ik heb nu uitgevonden met de smaakjes dat ik meer van de frisse en zoete smaakjes ben, appel en menthol zijn mijn favoriet!
Tis wel jammer dat ik niet gewoon 3x per dag van smaakje kan veranderen... het duurt meestal even voordat de smaak op goede sterkte is
We roken ook beide 0% nicotine, soms raak ik zelfs dagenlang dat ding niet aan moet ik eerlijk vertellen... maakt ook niet uit want het hoefde mij alleen maar te helpen om te stoppen met normale sigaretten
Is heel erg afhankelijk van hoe efficiënt je verdamper is, en natuurlijk hoeveel je dampt. Ergens tussen de 2 dagen en twee weken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:26 schreef MTV_ampuh het volgende:
hoelang kun je doen met 10ml vloeistof? ben ook van plan om er 1 te kopen
mbt dat kanger verhaal: Het blijkt dat ze wat consistentie problemen vanuit de fabriek hebben waardoor er een hoop van de beruchte 'maandagochtend coils' in omloop zijn. Ik zou ze dan ook verder niet meer aanraden maar kan je wel verzekeren dat die van jou niet presteert zoals die zou moeten.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Rrrroedie het volgende:
Vier weken geleden ben ik ook overgestapt van roken (driekwart pakje per dag) naar dampen. Aanvankelijk nog 1 a 2 sigaretten per dag gerookt maar na een week kon ik helemaal zonder. Ik heb zelfs al die tijd een sigaret in mijn jaszak meegedragen om te 'testen' of ik er naar zou grijpen in plaats van de damper. Met succes, totaal geen behoefte aan die peuk ervaren. Nou ja...na een week heb ik hem alsnog opgerookt maar qua smaak en beleving viel dat dik tegen! Alleen met een paar biertjes achter de kiezen merk ik soms dat de behoefte aan een echte sigaret nog wel eens sterker is dan naar een e-sigaret.
Ik heb overigens een EgoC starterskit besteld en er een week later een Kanger bottom coil clearomizer bijgekocht. Die laatste gebruik ik echter nooit, ik vind de damp te koud en daardoor geeft het geen keelgevoel. Ook zorgt het voor een muffe bijsmaak aan de damp. Inmiddels heb ik bij EBNFerro een Vivi Nova besteld... ik ben benieuwd. Qua liquidsterkte ben ik teruggegaan van 18mg/g naar 10mg/g. Naarmate de tijd begon ik namelijk steeds vaker te dampen omdat mijn collega's het begonnen te accepteren en ik niet meer per sé naar buiten moest. Dan ga je uit gewoonte al snel om de 10 minuten aan zo'n ding lurken en met een hoog nicotine gehalte maakte me dat een beetje suf aan het einde van de dag.
Overigens, een week geleden heb ik iets vervelends gehad waardoor ik alweer bijna klaar leek te zijn met dat hele dampen. Beide atomizers begonnen erg chemisch te smaken, zo'n misselijkmakende plasticsmaak. Het zorgde er al voor dat ik onpasselijk werd als ik ook maar de liquid uit de flesjes rook, dus ik werd bang dat ik het dampen zat was. Eerst heb ik één atomizerhead verwisseld maar dat hielp niet; de chemische smaak bleef aanwezig. Daarna heb ik alle onderdelen (behalve de batterij natuurlijk) vijf minuten in kokend water gelegd en een nachtje laten drogen. Vervolgens op advies de atomizer head voorgedruppeld (wel oppassen dat het niet in je hoog spat door verhitting) en nu smaakt alles weer normaal. Waarschijnlijk was dus de coil verbrand en is het bijbehorende aroma neergeslagen op de hele atomizer. Dat voordruppelen moet ook met enige rafinesse gebeuren... teveel druppels en je verzuipt je atomizer waardoor er niks meer uitkomt.
Ik kijk erg uit naar de Vivi Nova. Ik vind het atomizer tank systeem qua smaak beter dan het clearomizer systeem van die Kanger, maar ik verwacht dat de Vivi Nova een beetje best of both worlds is. Dus zonder dat gepruts met cartridges en minder kans op dry hits door de slechte vloeistofaanlevering van zo'n atomizer.
De liquids van het huismerk van rookwinkel zijn me tot nu toe het best bevallen, maar die hebben inmiddels niks meer op voorraad. White Premium vind ik vooralsnog helemaal niks, al die menthol/mint liquids hebben zo'n muffe bijsmaak. Morgen liggen er een aantal flesjes van Steamline in de bus. Iemand verder nog goede tips?
Haha en dan de uitstraling die je hebt met zo'n apparaat. Iedereen kijkt! Maar tot nu toe hebben alleen wat vrienden nog wat cynisch gereageerd. Omstanders zijn vaak wel geïnteresseerd in wat je doet. Ik denk dat ik al makkelijk vijftig van die setjes had kunnen slijten afgaande op de interesse. Hoewel ik me van die blikken weinig aantrek ga ik niet snel dampen op het station of andere openbare plekken.
Ik heb dan weer een 350mah batterij met een 1 ml clearomizer met daar een een sierhulsje om heen. Hier heb ik genoeg aan voor 1 dag. De batterij doe ik zo'n 3 dagen mee.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:58 schreef rockstah het volgende:
Het hangt echt volledig van het model af, ze zijn er in talloze formaten. Zo'n eRoll is echt niet veel groter dan een sigaret:
[ afbeelding ]
Sowieso een of twee batterijen en een lader en verder alleen e-liquid. En misschien wat extra coils. Je krijgt er al twee extra bij de vivi maar de weerstand van op z'n minst één van die coils zal waarschijnlijk te hoog zijn tenzij je een VV batterij als de eGo twist koopt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:09 schreef MrRnG het volgende:
Totaal geen verstand van dampen maar wil er wel graag mee gaan beginnen.
Stel dat ik voor de Vision Mini Vivi Nova ga (kosten ongeveer 11 euro).
Wat moet ik er nog allemaal bij bestellen zodat ik de komende maand kan dampen?
Ik heb er hier het een en ander over geschreven: linkquote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:51 schreef Asmodeus. het volgende:
Wat is een goede online winkel? Ik zit al een tijdje te kijken maar ik wil het liefst zo'n clearomizer.
Moet ik dan zo'n batterij bestellen + clearomizer + liquid, en dan kan ik die clearomizer gewoon op de batterij schroeven? Werkt dat zo of kan ik beter een startset kopen.
Vind het nogal onduidelijk met al die verschillende merken/onderdelen.
Dank voor je reactie, dit heb ik tot nu toe samengesteld. (Alleen samengesteld, als ik eenmaal weet wat ik allemaal nodig heb ga ik kijken of het bij andere webwinkels goedkoper kan).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:05 schreef rockstah het volgende:
[..]
Sowieso een of twee batterijen en een lader en verder alleen e-liquid. En misschien wat extra coils. Je krijgt er al twee extra bij de vivi maar de weerstand van op z'n minst één van die coils zal waarschijnlijk te hoog zijn tenzij je een VV batterij als de eGo twist koopt.
Ik ben hier zeker geen expert in gezien ik ze al jaar en dag zelf meng. Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van kijken wat je lekker lijkt. Als je een tabakssmaak wilt: die USA liquids van dekang of A37 zijn nog wel redelijk te pruimen. Chinese liquids (te herkennen aan de dumpprijzen) zijn verder over het algemeen niet echt geweldig te noemen maar die tabakssmaken gaan nog wel.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:16 schreef MrRnG het volgende:
Nu het lastige gedeelte... welk merk en welke smaken e-liquids bestellen?
Jep.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:05 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik heb mijn e-roll al 2 maanden niet meer aangeraakt...
Roken is toch wel erg verslavend.
Dat heb ik een tijd gedaan, maar na een tijdje liet ik de eroll liggenquote:Op zondag 5 mei 2013 15:11 schreef rockstah het volgende:
[..]
Jep.
Wel eens aan een tussenoplossing gedacht? Dan rook je gewoon die paar peuken op een dag die nog lekker zijn, en gebruik je de ecig voor de rest. Ken wel een hoop mensen die dat iig redelijk vol houden.
http://ebnferro.com/onder(...)battery-650mah-blackquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:43 schreef Studeur het volgende:
Ik wil een goede degelijke e-sigaret gaan bestellen. Mijn budget is 30 euro. Suggesties?
Ziet er interessant uit. Heb 2 dagen terug een wegwerp exemplaar gehaald en beviel erg goed. Ik heb eigenlijk alleen 1 avond op me werk (kroeg) een paar shaggies gerookt en dat was eigenlijk meer om even pauze te claimenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
http://ebnferro.com/onder(...)battery-650mah-black
http://ebnferro.com/onder(...)il-clearomizer-black
En nog een smaakje zoeken:
http://ebnferro.com/e-vloeistoffen
Dan heb je nog een tientje over.
Nee, ik bestel meestal in de Nederlandse webshops. Koop dan ook meestal de grotere flesjes (30ml).quote:Op maandag 24 juni 2013 08:03 schreef SanAnt het volgende:
Waar haal jij je smaakjes vandaan(uit China)? ,ik heb nu ook een bestelling in China lopen ,komt deze week aan.
Maar in China zie ik veel meer smaken/liquids KLIK Zijn deze dan minder of zo?? Ik heb er hier wat van besteld .quote:Op maandag 24 juni 2013 08:13 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Nee, ik bestel meestal in de Nederlandse webshops. Koop dan ook meestal de grotere flesjes (30ml).
E-cig4u.nl
Oliespuitje.nl
Ebnferro.nl
Zijn al verschillende links die hier al genoemd zijn.
Nee hoor, in de nederlandse webshops krijg je ook de DK merken. Mijn favo blijft de KoKo tab blend. Heerlijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:06 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Maar in China zie ik veel meer smaken/liquids KLIK Zijn deze dan minder of zo?? Ik heb er hier wat van besteld .
Kan makkelijk. In mijn vriendenkring zijn ook ex-rokers die aan het dampen geslagen zijn. Nicotine vrij dan wel. Je hebt ook heerlijke fruitsmaakjes, watermeloen, aarbei, banaan etc. Daarnaast heb je ook weer de extreme versies ervan. Denk hierbij aan: Suikerspin, kauwgum, redbull, cola, whisky. Voor elk wat wils.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:08 schreef Sinceria het volgende:
Ik ben al een paar jaar gestopt met roken, maar nicotinevrij dampen zie ik wel zitten. Ik mis het roken nogal. Misschien start ik hier wel mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |