abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121276150
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Doe mij maar chesterfield. In principe kan dat wel ja, een extract, maar daar ga ik een ander apparaat voor gebruiken.
maar word je daar ook stoned van? wat is extract precies? niet gewoon alleen smaak zgmaar?
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_121276251
Ik krijg binnenkort deze binnen, heeft iemand daar ervaring mee? En kun je daar ook cartomizers (of hoe dat ook heet) of van die druppeltjes van andere merken opdoen met bijvoorbeeld een aardbeiensmaakje? Want deze hebben ze alleen in tabakssmaak.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:10:22 #203
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121277437
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:43 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Ik krijg binnenkort deze binnen, heeft iemand daar ervaring mee? En kun je daar ook cartomizers (of hoe dat ook heet) of van die druppeltjes van andere merken opdoen met bijvoorbeeld een aardbeiensmaakje? Want deze hebben ze alleen in tabakssmaak.
Ben bang van niet. Die dingen hebben vaak een propriëtaire aansluiting, waar de meeste cartomizers een standaard 510 of 808 connector gebruiken. Daarom is het vaak beter om een joye510 of iets dergelijks aan te schaffen als je iets kleins wilt.
Je kunt hooguit proberen gewoon wat aardbeien vloeistof te halen op een andere site en ze zelf na te vullen wanneer ze opraken. Als het al werkt (die dingen zijn er niet voor gemaakt namelijk), ga je wel een tijdje de twee smaken door elkaar proeven.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:17:40 #204
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121277757
quote:
99s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

maar word je daar ook stoned van? wat is extract precies? niet gewoon alleen smaak zgmaar?
Het is een oplossing van alcohol/glycerine met daarin een wiet extract, het smaakt dan letterlijk naar wiet, dus niet als blowen maar echt naar de plant zelf. Het is meer voor de grap eigenlijk dan dat het echt praktisch is. Je kunt inderdaad beter een losse vaporizer daarvoor aanschaffen die de wiet gewoon verwarmt tot net onder het verbrandpunt, waarna je de oliën kan inhaleren.
Kijk hier eens rond als je geïnteresseerd bent:
http://azarius.nl/vaporizers/portable_vaporizers/
pi_121277952
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:17 schreef rockstah het volgende:

[..]

Het is een oplossing van alcohol/glycerine met daarin een wiet extract, het smaakt dan letterlijk naar wiet, dus niet als blowen maar echt naar de plant zelf. Het is meer voor de grap eigenlijk dan dat het echt praktisch is. Je kunt inderdaad beter een losse vaporizer daarvoor aanschaffen die de wiet gewoon verwarmt tot net onder het verbrandpunt, waarna je de oliën kan inhaleren.
Kijk hier eens rond als je geïnteresseerd bent:
http://azarius.nl/vaporizers/portable_vaporizers/
haha was meer benieuwd gewoon :D ik heb jonko al opgegeven dus niks voor mij :)
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_121388791
Heb 'm eindelijk binnen! Laadtijd eerste keer 8 uur :') Daarna 3-3,5 uur per 250-350 pof's. Met twee accu's.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121390606
Ik ben op mijn pakketje aan het wachten met mijn ego-c .. ben benieuwd :D
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:46:19 #208
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121395745
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Heb 'm eindelijk binnen! Laadtijd eerste keer 8 uur :') Daarna 3-3,5 uur per 250-350 pof's. Met twee accu's.
Tsja dat heb je met die kleintjes hè. :P

Volgens mij zitten die dingen rond de 180mAh ofzo, als je geluk hebt.
Daarom worden veel van die setjes tegenwoordig met PCC geleverd. Waardoor je ze onderweg op kunt laden.
Persoonlijk moet ik er niet aan denken. Ik heb nu een set-up met 1800mAh, en daar doe ik ongeveer anderhalve dag mee. Moet je nagaan hoe veel van die dingen kleine dingen ik nodig zou hebben op een dag.

Hoe bevalt ie verder?
pi_121396834
Heb ik dat weer, ik ben nu 2 weken nicotinevrij...
Dus ik wild de smaakjes testen en pakte per ongeluk met nicotine (besteld voor mijn vriend)
2e hijsje iets te diep, meteen een geblokkeerde luchtpijp :D

Ik denk wel dat dit een prima uitvinding is voor mij, het inhaleren valt me ook alle mee
Ik ging er vanuit dat het zwaar zou hijsen maar valt reuzen mee!
Opladen was ook zo gepiept :)

ik heb alleen dus wel uitgevonden dat ik absoluut geen nicotinehoudende smaakjes meer wil want ik voel mij
nu al een halfuur kotsmisselijk :P
  donderdag 10 januari 2013 @ 16:42:14 #210
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121398051
Hoe meer nicotine, hoe harder het in de keel slaat. En ja, je moet er tegen kunnen hè. :P
pi_121459337
Gisteren meteen gaan dampen, hij was toch na 2 uur vol, daarna andere accu geladen en de eerste is nog niet op, maar komt ook omdat ik het eigenlijk gewoon niet lekker vind en het alleen rook om m'n nicotine binnen te krijgen als ik hoofdpijn krijg.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121480203
Altijd een beetje vreemd hoe ze toch de E-sigaret aanvallen terwijl het gewoon nog steeds veel minder ongezond is als gewoon roken. ABC News
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:42:15 #213
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121484049
Nou ja vreemd is het op zich niet. Naast dat het uit China komt vormt het ook een directe bedreiging voor zowel de machtige tabaksindustrie alsmede de nog machtigere farmaceutische industrie, die graag nicotine houdende pleisters en kauwgom wil blijven verkopen. Ook overheden en andere in het eerste opzicht goed bedoelende organisaties als de WHO zijn bang dat al hun inspanningen ten aanzien van het de-normaliseren van roken straks voor niets zijn geweest als iedereen gaat lopen dampen.

Eigenlijk zijn de gebruikers de enigen die er blij mee zijn. En de geschiedenis leert helaas dat die meestal aan het kortste eind trekken in zo'n geval.
pi_121566009
Gisteren een eGo twist accu besteld en een vivi Nova clearomizer. :7

Iemand interesse een Joyetech 510-t starterset. Met 2 180mah accu's en 1 280mah accu?
Met als extra 3 G5 clearomizers
pi_121578466
Nu sinds donderdag (?) aan de E-sig en vandaag de eerste dag dat ik er echt niet meer tegen kon, 6 gewone sigaretten gehad, gisteren ook 2. Vind de smaak vooral moeilijk vol te houden en voor mij de weinige damp die uiteindelijk in de mond overblijft.
Daarom ga ik over 2 a 3 weken overstappen op een wat geavanceerder model. Wel erg prettig als ik in bed lig en ik niet kan slapen, dat ik dan gewoon even m'n E-sigaret pak.
Overigens gaat de accu wel bizar lang mee.
pi_121580755
Bij ons gaat het super!
Ja het is wennen en niet te vergelijken met normale peuken maar dat was nou juist de bedoeling :)
Wij waren allebei al bijna 2 weken gestopt voordat we aan de ego-c begonnen en dat scheelt ook.
Ook het inhaleren zelf moet je aanpassen, bij de ego-c moet je minder hard en langer inhaleren vergeleken met een normale peuk.
Mijn accu ging mee van donderdagmiddag tot gisteren (maandagmiddag) :D alleen het vreemde is wel... dat ik het idee heb dat mijn apparaat lekt, mijn vriend en ik roken beide ongeveer even veel en toch is die van mij soms 2x zo snel leeg!
Tot nu toe wel tevreden... binnekort de smaakjes maar eens uitbreiden :)
pi_121580868
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Gisteren een eGo twist accu besteld en een vivi Nova clearomizer. :7

Iemand interesse een Joyetech 510-t starterset. Met 2 180mah accu's en 1 280mah accu?
Met als extra 3 G5 clearomizers
wat wil je er voor hebben?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121608653
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:55 schreef simmu het volgende:

[..]

wat wil je er voor hebben?
40 euro?
pi_121610700
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:26 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

40 euro?
die startset kost 44 euro, wat zijn die andere dingen dan?
pi_121614656
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 21:03 schreef simmu het volgende:

[..]

die startset kost 44 euro, wat zijn die andere dingen dan?
Drie van deze dingen:

http://www.e-cig4u.nl/Web(...)510-clearomizer.html

En een extra accu:

http://www.e-cig4u.nl/Web(...)0-T-batterij-XL.html (zwart)
pi_121615253
wat is het verschil tussen een clearomizer en die atomizer en tank die bij die set zitten?
en welke kleur issie?
:P

ja sorrie, ik heb tot nu toe enkel cheap-ass goedkope kant&klaar dingen gehad ;)
pi_121615764
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 22:17 schreef simmu het volgende:
wat is het verschil tussen een clearomizer en die atomizer en tank die bij die set zitten?
en welke kleur issie?
:P

ja sorrie, ik heb tot nu toe enkel cheap-ass goedkope kant&klaar dingen gehad ;)
Een clearomizer is een geheel. Dus geen losse tank die lastig te vullen is met kans op lekkage. Er komt ook meer rook/stoom uit een clearomizer en dus ook meer smaak. Een 180mah accu en een 280mah accu zijn zwart. De derde accu is groen en handmatig te bedienen. :P
pi_121635978
Ik heb 6 dagen gedaan met 1 accu en 1 vloeistof-tankje. Vloeistof is zelfs nog niet op. Een beetje vreemd dit, ik zal het wel niet goed doen :P
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:45:39 #224
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121638365
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 08:47 schreef deadly_kiss het volgende:
Bij ons gaat het super!
Ja het is wennen en niet te vergelijken met normale peuken maar dat was nou juist de bedoeling :)
Wij waren allebei al bijna 2 weken gestopt voordat we aan de ego-c begonnen en dat scheelt ook.
Ook het inhaleren zelf moet je aanpassen, bij de ego-c moet je minder hard en langer inhaleren vergeleken met een normale peuk.
Mijn accu ging mee van donderdagmiddag tot gisteren (maandagmiddag) :D alleen het vreemde is wel... dat ik het idee heb dat mijn apparaat lekt, mijn vriend en ik roken beide ongeveer even veel en toch is die van mij soms 2x zo snel leeg!
Tot nu toe wel tevreden... binnekort de smaakjes maar eens uitbreiden :)
Als je apparaat lekt dan merk je dat echt wel, die vloeistof verdwijnt niet zomaar in het niets.
Hoe snel je door je vloeistof heen gaat is afhankelijk van talloze dingen, zoals hoe goed je apparaat dampt; misschien is die van jou eerder ingebroken. Ook de samenstelling van de vloeistof is van belang. VG produceert bijvoorbeeld meer damp dan PG, dus hoe meer procent VG er in je vloeistof zit hoe sneller het opgaat. Hoe lang en hoe vaak je inhaleert is natuurlijk ook van belang. Misschien gebruik jij hem meer omdat je geen last van nicotineverzadiging hebt?

quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 14:45 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik heb 6 dagen gedaan met 1 accu en 1 vloeistof-tankje. Vloeistof is zelfs nog niet op. Een beetje vreemd dit, ik zal het wel niet goed doen :P
Je zal het dan iig niet erg vaak doen. :P
pi_121639211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:45 schreef rockstah het volgende:

[..]

[..]

Je zal het dan iig niet erg vaak doen. :P
Ik moet zeggen dat ik er naast ook nog redelijk rook, maar hij gaat ook zeker erg lang mee.
pi_121680973
Ik heb een tijdje geleden de E-health cigarette binnen gekregen, maar om eerlijk te zijn vind ik het niets; krijg er keelpijn van en volgens mij doet hij het ook niet zo goed, een cartridge zou gelijk staan aan 150 pufjes, maar naar 3 trekjes lijkt het alsof hij al op is en het lampje begint dan te knipperen. Kan ook zijn dat ik gewoon iets verkeerd doe, of dat ik hem niet goed opgeladen heb.

Waar het op neer komt is dat ik toch voor een geavanceerder model wil gaan. Een die veel dampontwikkeling heeft, waarvan batterijen lang meegaan, die je bij kunt vullen met vloeistof (die nicotine bevat) en die uiteindelijk de kosten op het roken bespaart. Heb uit dit topic opgemaakt dat de Ego-T/C wel wat is? Welke webshops zijn goedkoop/snel in levering? En bespaar je met de Ego-T/C uiteindelijk eigenlijk wel kosten (geef ongeveer 14,- uit aan shag per week)?
  donderdag 17 januari 2013 @ 16:10:33 #227
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121683198
De Ego-C (T is verouderd) is een van de duurste opties in gebruik, maar zal je waarschijnlijk alsnog een besparing opleveren op de lange termijn. Ik heb heb een paar pagina's terug wat ik persoonlijk als beste optie zie gepost, hiero.
Desnoods haal je één batterij en laad je die 's nachts op. Ben je voor 35 euro klaar. Je kan er altijd nog een bij halen als het niet genoeg is. Qua webshops heb ik dan ook EBNferro aangeraden omdat je daar dit soort kleine verzendingen gratis per briefpost kan laten leveren.
Voor ego-c starterkits heb ik een link gegeven waar je ze voor 30 euro kan halen (alleen DOA garantie), durf je dat niet aan dan kun je overal wel terecht voor rond de 60 euro. Ecig4u is naar mijn idee ook een fijne shop.

Het kosten plaatje is vrij rooskleurig afhankelijk van je eigen handelingen. Ik weet niet hoe lang de coils van de T3 meegaan maar ik ga er vanuit dat ze ongeveer even lang meegaan als die in mijn Vivi Nova (ook een optie, rond de 15 euro), ongeveer hetzelfde systeem. Ik betaal zo'n 2.50 per coil en die gaan ongeveer anderhalve maand mee mits je ze zo nu en dan schoon spoelt. Voor een ego C betaal je rond de 4 euro per atomizer head, de levensduur van die dingen lijkt nogal wild te variëren. sommigen kunnen er rond de 70 milliliter doorheen halen, bij anderen geven ze na 20 ml al de geest.
Hoe lang de batterijen meegaan weet je gewoon niet van tevoren. Mijn eerste Ego batterij die ik meer dan anderhalf jaar geleden gekocht heb doet het nog steeds prima, anderen gaan na een paar maanden al achteruit.

De meeste kosten gaan waarschijnlijk in de vloeistof zitten. daar wordt nog steeds belachelijk veel geld voor gevraagd als je je bedenkt wat er in zit. Prijzen variëren enorm, soms betaal je 6-7 euro voor tien milliliter, soms 4 euro voor 20. Hangt er ook vanaf of het uit China of uit Europa komt. Als je het zelf mengt kost het geen drol. Ik ben misschien een paar cent per dag kwijt als je het omrekent en ik damp er rond de 5 ml per dag doorheen. Als beginner zul je eerder rond de 1-2 milliliter zitten echter dus die kosten zijn nog wel te overzien.

Verder rookte ik evenveel shag als jij nu rookt, ik had in de eerste instantie een flinke besparing wat weer in het niet veel door al de apparaten die ik inmiddels ervoor gekocht heb.
pi_121685051
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:10 schreef rockstah het volgende:
De Ego-C (T is verouderd) is een van de duurste opties in gebruik, maar zal je waarschijnlijk alsnog een besparing opleveren op de lange termijn. Ik heb heb een paar pagina's terug wat ik persoonlijk als beste optie zie gepost, hiero.
Desnoods haal je één batterij en laad je die 's nachts op. Ben je voor 35 euro klaar. Je kan er altijd nog een bij halen als het niet genoeg is. Qua webshops heb ik dan ook EBNferro aangeraden omdat je daar dit soort kleine verzendingen gratis per briefpost kan laten leveren.
Voor ego-c starterkits heb ik een link gegeven waar je ze voor 30 euro kan halen (alleen DOA garantie), durf je dat niet aan dan kun je overal wel terecht voor rond de 60 euro. Ecig4u is naar mijn idee ook een fijne shop.

Het kosten plaatje is vrij rooskleurig afhankelijk van je eigen handelingen. Ik weet niet hoe lang de coils van de T3 meegaan maar ik ga er vanuit dat ze ongeveer even lang meegaan als die in mijn Vivi Nova (ook een optie, rond de 15 euro), ongeveer hetzelfde systeem. Ik betaal zo'n 2.50 per coil en die gaan ongeveer anderhalve maand mee mits je ze zo nu en dan schoon spoelt. Voor een ego C betaal je rond de 4 euro per atomizer head, de levensduur van die dingen lijkt nogal wild te variëren. sommigen kunnen er rond de 70 milliliter doorheen halen, bij anderen geven ze na 20 ml al de geest.
Hoe lang de batterijen meegaan weet je gewoon niet van tevoren. Mijn eerste Ego batterij die ik meer dan anderhalf jaar geleden gekocht heb doet het nog steeds prima, anderen gaan na een paar maanden al achteruit.

De meeste kosten gaan waarschijnlijk in de vloeistof zitten. daar wordt nog steeds belachelijk veel geld voor gevraagd als je je bedenkt wat er in zit. Prijzen variëren enorm, soms betaal je 6-7 euro voor tien milliliter, soms 4 euro voor 20. Hangt er ook vanaf of het uit China of uit Europa komt. Als je het zelf mengt kost het geen drol. Ik ben misschien een paar cent per dag kwijt als je het omrekent en ik damp er rond de 5 ml per dag doorheen. Als beginner zul je eerder rond de 1-2 milliliter zitten echter dus die kosten zijn nog wel te overzien.

Verder rookte ik evenveel shag als jij nu rookt, ik had in de eerste instantie een flinke besparing wat weer in het niet veel door al de apparaten die ik inmiddels ervoor gekocht heb.
Bedankt voor 't berichtje :)!

Over die link die je gegeven hebt van EBNFerro: die Kanger verdamper past dus op die Ego-C batterij die je gepost hebt?

Wat is het verschil tussen Vivi Nova en Ego-C? En welke vind je beter?

Oh, en wat is een coil :$?
  donderdag 17 januari 2013 @ 17:11:12 #229
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121685744
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:

[..]

Bedankt voor 't berichtje :)!

Over die link die je gegeven hebt van EBNFerro: die Kanger verdamper past dus op die Ego-C batterij die je gepost hebt?
Yep, eigenlijk past vrijwel alles op een ego batterij. Komt omdat die aansluiting de standaard is geworden. Het staat vaak wel aangegeven bij een verdamper en batterij wat voor aansluiting het betreft, de ego (en vele anderen) gebruiken de zogenaamde '510'. (en eGo schroefdraad, maar da's een ander verhaal). Verder zijn er ook verloopstukken verkrijgbaar voor meer exotische aansluitingen.

quote:
Wat is het verschil tussen Vivi Nova en Ego-C? En welke vind je beter?
De ViVi Nova. En ik ben daar niet de enige in, het is inmiddels het populairste systeem op de markt geworden in dampfora. Over het verschil zal ik later een uitgebreide post maken. Heb nu niet zoveel tijd.

quote:
Oh, en wat is een coil :$?
Kom ik ook op terug, maar het idee is dat waar je vroeger het hele apparaat moest vervangen ze tegenwoordig systemen hebben waarin alleen het deel dat de vloeistof daadwerkelijk in damp omzet vervangen kan worden. Dit is over het algemeen een stuk silica als "lont" en een verwarmingsspiraal (heating coil in het Engels) van weestanddraad als kanthal (ijzer-chroom-aluminium legering).
Deze onderdelen gaan na verloop van tijd achteruit door het continu verhitten ervan en moeten daarom om de zoveel tijd vervangen worden. Dit bepaal veelal de gebruikskosten van een apparaat over de lange termijn.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 02:45:45 #230
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121752750
Goed, ik heb besloten om maar even een hele boel onderwerpen tegelijk te behandelen. Ten eerste omdat ik anders toch continu vragen aan het beantwoorden ben die op hetzelfde neerkomen en ten tweede zodat er iig wat basis informatie beschikbaar is voor een eventuele OP mocht dit deel ooit nog vol komen te zitten.

Here we go:

Verklarende woordenlijst:

Atomizer (verdamper): Verwijst simpelweg naar een apparaat dat vloeistoffen verdampt, en is daarmee een verzamelnaam voor alle opzetstukken met de genoemde functie.

Coil: Komt van 'heating coil' (verwarmingsspiraal). Dit is het deel van de atomizer die verantwoordelijk is voor het verhitten van vloeistof en daarmee het produceren van damp. Bestaat over het algemeen uit weerstanddraad dat om een 'wick' is gedraaid.

In basale vorm:

Wick (lont): Onderdeel van een atomizer dat kleine hoeveelheden vloeistof absorbeert uit een tank, cartridge of door direct erop te druppelen, en vervolgens door de coil verhit wordt om damp te creëren.

Vulmateriaal: Synthetisch materiaal dat grote hoeveelheden vloeistof vast kan houden.

Cartidge: Kleine (plastic) container met vulmateriaal om vloeistof vast te houden en door te geven aan de atomizer.

Tank: Eigenlijk een cartridge zonder vulmateriaal. Gemaakt van plastic, glas of metaal.

Dampen: Een min of meer letterlijke vertaling van het Engelse 'vaping'. En het werkwoord dat bij het in gebruik nemen van elektronische sigaretten hoort.
Gewone sigaret:
Verbrandt tabak > produceert rook > roken
Elektronische sigaret:
Verdampt vloeistof > produceert damp > dampen

PV: Staat voor personal vaporizer. De allereerste E-sigaretten waren bedoelt als sigaret vervanger en zagen er dan ook uit als sigaretten, na verloop van tijd is dat ontwerp grotendeels los gelaten vanwege de vraag naar meer batterij- en vloeistofcapaciteit. De algemeen geaccepteerde naam voor dit type E-sigaretten op engelstalige fora is PV geworden.

APV: Advanced personal vaporizer, een hier en daar gebruikte term die verwijst naar PV's met geavanceerde eigenschappen als variabel voltage. Eigenlijk meer een marketingterm.

VV: Variabel voltage. Het kunnen instellen van het zogenaamde 'output' voltage: de spanning die vanuit de batterij naar de atomizer gestuurd word. De atomizer coil gaat over het algemeen heter gloeien bij hogere voltages, afhankelijk van de weerstand van de atomizer.

VW: Variabel wattage. Het op de batterij kunnen instellen van de elektrische energie die door de atomizer loopt, onafhankelijk van de weerstand van de atomizer.

Gier (throat-hit): De prikkelende sensatie die ontstaat wanneer de damp in je keel slaat. Het is een beetje de heilige graal van de damp ervaring geworden en bepaalt in grote mate hoe verzadigend het dampen is. Sommige mensen houden er echter totaal niet van.

Connector (aansluiting): Het deel van de batterij dat de elektrische verbinding met de atomizer maakt. Aangeduid met typenummers als 510 of 801.

Passthrough: Een type batterij wat tijdens het laden gebruikt kan worden, of een apparaat die helemaal geen batterij bevat en de stroom uit een andere bron haalt.

Drip tip: Verwijst vaak naar een mondstuk, hoewel er een boel zijn die niet geschikt zijn om doorheen te druppelen vanwege een te smalle opening. Zijn in talloze kleuren, vormen en materialen te krijgen. Een kleine greep:

Dry hit: En vrij onprettige smaaksensatie die ontstaat wanneer er te weinig vloeistof aan de coil geleverd word. De coil wordt dan te heet wat een verbrande smaak oplevert.

(Nuttige) achtergorndinformatie

• Wet van Ohm

Altijd handig om bekend mee te zijn wanneer je met elektronische apparaten werkt. Het belangrijkste wat je hier uit moet halen is dat het wattage uiteindelijk bepaald hoe heet je atomizer wordt en daarmee hoe intens de dampervaring is. Dit wordt bepaald door zowel het output voltage van de batterij in volt (V) en de weerstand van de atomizer in ohm (Ω). Het komt er dus op neer dat je bij een atomizer met een lagere weerstand een lager voltage nodig hebt om een bepaalde hoeveelheid hitte te bereiken dan bij een atomizer met hoge weerstand. Goed om rekening mee te houden als je aan VV apparaten begint.

• VV of VW

Bij het shoppen van batterijen zul je de termen ongetwijfeld tegenkomen. Een aantal jaar terug begonnen de eerste VV apparaten op te duiken, die het mogelijk maakten om de dampervaring aan te passen aan het type atomizer en de voorkeur van de gebruiker. VW is een recentere uitvinding, en is eigenlijk ook veel logischer. Een VW apparaat meet de weerstand van de atomizer en past het output voltage automatisch aan, waardoor het niet uitmaakt wat de weerstand van de atomizer die je erop schroeft is en je altijd dezelfde dampervaring krijgt.

• Gezondheidseffecten

Omdat het nog een relatief jong fenomeen is zijn er nog weinig onafhankelijke onderzoeken naar gedaan. De algemeen geaccepteerde visie is dat het in ieder geval aanzienlijk minder schadelijk is dan roken, vooral omdat een boel van de schadelijke effecten van roken veroorzaakt worden door de verbranding van tabak en de giftige stoffen als teer en koolmonoxide die daarbij vrijkomen.
Waar tabaksrook meer dan 500 additieven bevat, bevat de damp uit E-cigaretten in theorie enkel de stoffen die in de vloeistof zitten:

-Glycerol: De stof die damp produceert (word ook gebruikt in rookmachines), en verantwoordelijk is voor het overbrengen van smaak. Wordt veelal als ongevaarlijk gezien en komt in talloze voedingsproducten voor. Het is ook een stof die toegevoegd wordt aan sigarettentabak voor een betere smaakbeleving. Houdt er wel rekening mee dat propyleen glycol - de vorm van glycerol waar e-vloeistof grotendeels uit bestaat - dodelijk is voor katten. Ook in kleine hoeveelheden.
-Nicotine: Een stimulant, enigszins verwant aan bekende stoffen als cafeïne en theïne. Bekend als de stof die roken zijn verslavende werking geeft. Nicotine is zeer giftig maar de concentraties die voorkomen in de vloeistof worden als ongevaarlijk beschouwd.
-Smaakstoffen: Chemisch of natuurlijk afhankelijk van de vloeistof, altijd op basis van glycerol.
-Water
-Alcohol: Komt er soms in voor omdat het extra gier oplevert, of als bijproduct van het maken van smaakextracten. Hoeveelheden zijn te laag om er ook maar iets van te merken dus je hoeft je niet druk te maken om blaastesten en dergelijke.

Nou zijn er een tijdje terug geruchten ontstaan over de zeer giftige stof arcoleïne die vrij zou komen bij een te hoge verhitting van glycerine, wat overigens ook weer in veel voedingsmiddelen en sigarettenrook voorkomt. Er is verder niet bekend of Atomizer coils in E-sigaretten heet genoeg worden om dit te produceren, de hoeveelheid die er dan geproduceerd zou worden en wat voor effecten dat heeft zijn ook een raadsel. Toch iets om rekening mee te houden.

Verder is er de kans op nicotinevergiftiging. Er zijn hier en daar wat verhalen opgedoken maar er is nooit een geval bevestigd. Verkochte vloeistoffen hebben een maximale concentratie nicotine van rond de 38mg/ml, en het is in theorie bijna onmogelijk om daar een dodelijke dosis van binnen te krijgen d.m.v. dampen. Gevaarlijk wordt het wanneer kinderen de vloeistof vinden en het op gaan drinken, maar normaal dampgebruik is in principe ongevaarlijk. Wel word er veelal duizeligheid en hoofdpijn gerapporteerd, krijg je hier last van dan zul je eventueel een vloeistof met lagere nicotine concentratie moeten gebruiken. Zorg in ieder geval altijd dat je voldoende vocht binnenkrijgt wanneer je aan het dampen bent.

De meeste mensen die overstappen voelen zich gezonder dan toen ze rookten: Tanden vergelen niet meer, kortademigheid verdwijnt, reuk en smaakvermogen herstelt zich. Een boel aanwijzingen voor de gezondheidsvoordelen van dampen tegenover roken.
Desondanks blijft het ongeschikt en ook verboden voor minderjarigen.

• E-Vloeistof

Vloeistoffen zijn er in talloze verschillende samenstellingen en smaken. Een aantal dingen zijn voor de consument belangrijk om te weten:

-Verhouding PG/VG: De typen glycerol die in E-vloeistof voorkomt zijn Propyleen Glycol (PG) en Glycerine (VG: Vegatable Glycerine). Hoewel ze dezelfde functie vervullen zijn de effecten verschillend. PG wordt gezien als een betere smaak overdrager, waar VG weer meer damp produceert. Daarom bevatten de vloeistoffen veelal een mengsel van beide stoffen, de verhoudingen worden op het etiket en door de verkoper vermeld. Gewoonlijk is een verhouding van 80% PG en 20% VG. Ook zijn er 100% PG/VG vloeistoffen verkrijgbaar, vooral voor mensen die allergisch zijn voor één van de twee.

-Concentratie Nicotine: Uitgedrukt in mg per ml. Soms ook in termen als 'low' (vaak rond de 9-11 mg), 'medium' (12-15 mg), 'high' (rond de 18mg) en 'super high' (21+ mg). Als beginner is het onmogelijk te weten hoeveel je nodig hebt, ook is de manier van opname heel anders dan bij roken. Over het algemeen wordt er aangeraden om hoog te beginnen, maar niet te hoog. 18mg zou voldoende moeten zijn voor de gemiddelde roker. Zware rokers kunnen naar 21 en hoger kijken.
Ook de gier is er voor een groot deel van afhankelijk. Hoe meer nicotine, hoe meer gier.

-Smaak: Er zijn talloze smaken beschikbaar. De smaak van de damp is de smaak van de smaakstof.
Wat belangrijk is om te weten voor beginners is dat hoewel er tabakssmaken zijn, deze niet zullen smaken naar een sigaret. Tabak vloeistoffen smaken letterlijk naar tabak, waar sigaretten naar verbrandende tabak smaken. Iets wat onmogelijk in een smaakstof vast te leggen is.
Veel tabakssmaken bevatten daarom andere toevoegingen als karamel- en nootsmaken om het geheel wat aantrekkelijker te maken.

• Aansluitingen

Alle batterijen en vaporizers hebben een aansluiting. Als je wilt weten of een bepaald type atomizer op jouw batterij past moet je dus de aansluiting bekijken. Tegenwoordig word bijna altijd de 510 aansluiting gebruikt. Bij sommige atomizers word er een zogenaamde eGo aansluiting genoemd, dit zijn 510 modellen die specifiek voor eGo batterijen gemaakt worden.
eGo batterijen hebben een verhoogde 510 aansluiting met extra schroefdraad eromheen, waardoor ze zowel gewone 510 atomizers als speciale eGo atomizers aankunnen.
Ook zijn er in veel gevallen verloopstukken beschikbaar waardoor je apparaten met verschillende aansluitingen toch kan combineren.

• Dual Coil/Triple Coil

Bepaalde atomizers gebruiken meerdere verwarmingselementen, de reden hiervoor is dat ze sneller heet zouden worden en langer meer zouden gaan.

• Vertical/horizontal coil

De meeste cartomizers werken met verticaal gepositioneerde coils in het midden van de behuizing.
Er zijn ook modellen die de coil horizontaal aan de bodem hebben geplaatst. De reden hiervoor is dat vloeistof zich altijd naar beneden in het vulmateriaal verplaatst.

• LR/NR

LR staat voor low resistance. Een type atomizer dat een lage weerstand heeft, meestal rond de 1.5 ohm waar rond de 2.5 normaal is. Dit betekent dat ze hetere en vollere damp leveren bij batterijen met lage voltages zoals de standaard eGo. Nadeel is dat de batterijduur en levensduur van de coil achteruit gaan. Bij VV apparaten kun je ze beter vermijden.

• Namaak

Helaas zijn er door de enorme vraag een boel namaakproducten op de markt, vooral de eGo batterij en de ViVi Nova clearomizer zijn op dit moment berucht. Er is helaas geen manier om vooraf te weten waar een product vandaan komt zonder het aan de verkoper te vragen, en zelfs dat is geen garantie.
Dat het een namaakproduct is betekent echter niet dat het per definitie niet goed werkt, maar houd er wel rekening mee.

• Rebranding

Vaak verkopen internetwinkels producten onder hun eigen naam ook al hebben ze niets met de productie ervan te maken gehad, vaak om te verbergen dat het goedkope Chinese producten zijn. Vaak geld hier gewoon het 'if it looks like a monkey' principe, laat je niet van de wijs brengen.

Hardware: Batterijen

Batterijen verzorgen de stroom die naar de coil loopt. Een vrij simpele taak zou je zeggen. Toch zijn er honderden verschillende modellen op de markt, allemaal met hun eigen capaciteiten en allerhande toeters en bellen. Ze zijn te onderscheiden in twee basis categorieën:

-De automatische batterij: dit is een batterij waarvan de schakelaar geactiveerd word door het inhaleren. Komt enkel nog voor in de zogenaamde 'penstyle' E-cigaretten, die het meeste op echte sigaretten lijken. Vaak met een led op het uiteinde die aangeeft wanneer de schakelaar geactiveerd is:

-De handmatige (manual) batterij: Hier valt het overgrote merendeel van de batterijen onder. Handmatige batterijen hebben een drukschakelaar die de atomizer activeert. De reden hiervoor is dat er geen luchtstroom langs een schakelaar getrokken hoeft te worden waardoor de inwendige componenten van de batterij afgesloten kunnen worden. Hierdoor kan er geen vloeistof in de batterij komen wat het gebruik ervan een stuk veiliger maakt.
Meestal zijn het elektronische schakelaars maar in enkele gevallen - met name in veel Amerikaanse 'mod' batterijen - wordt er gebruik gemaakt van een mechanische schakelaar, die wat onderhoudsgevoeliger zijn.

Hieronder volgt een opsomming van verschillende types en populaire modellen. Mocht je er een op het oog hebben die hier niet tussen zit, dan zijn er een aantal dingen waar je op moet letten:

-De capaciteit: Uitgedrukt in mAh. Dit bepaaldt in principe hoe lang hij meegaat, hoewel dat ook afhankelijk is van het wattage dat door de atomizer loopt. Een beginnende damper heeft meestal genoeg aan ~500 mAh om de dag door te komen, zwaardere dampers hebben al snel het dubbele of meer nodig.

-Output voltage: Veelal is dat bij ongereguleerde batterijen tussen de 3.0 en 4.2 volt, afhankelijk van hoe vol de batterij is. VV en VW apparaten bieden een groter voltage bereik, vaak instelbaar tussen de 3 en 6 volt.

-Passthrough of niet: zie woordenlijst.

Verder verschillen batterijen eigenlijk alleen qua uiterlijk.

De penstyle

Dit zijn het kleinste type batterijen, vooral bedoelt voor mensen die iets willen dat op een normale sigaret lijkt. Vaak zijn het aparte bedrijven als supersmoker en E-health die dit soort batterijen aanbieden in combinatie met eigen atomrizers en vloeistoffen. Het nadeel dat al deze batterijen met zich meedragen is de lage batterijcapaciteit, waardoor ze vooral geschikt zijn voor beginners.
De bekendste en op het moment meest populaire batterijen van dit formaat zijn de:

-Joye 510

Handmatige batterij met een redelijke capaciteit en veelzijdige 510 aansluiting.

-Joye eRoll

Automatische batterij met bijgeleverd atomizer-tank systeem en PCC (portable charging kit), waarmee je de batterij onderweg kan opladen.

• eGo stijl

Oorspronkelijk bedacht door het Chinese Joyetech. Dit zijn kleine batterijen met goede capaciteit, en daarmee ook veruit de populairste modellen. Ze zijn er in verschillende capaciteiten.

Een vreemde eend is de recent geïntroduceerde eGo twist, wat een van de eerste compacte en betaalbare VV batterijen werd.

• Mods

Mod batterijen vinden hun oorsprong in Amerika, waar hobbyisten gewone apparaten als zaklampen om begonnen te bouwen (modificeren > mod) tot E-cig batterijen. Wat deze apparaten gemeen hebben is dat ze losse batterijen gebruiken en vaak van groter formaat zijn en daardoor meer ruimte hebben voor overige elektronica die bijvoorbeeld de spanning kunnen reguleren. De eerste VV batterijen waren dan ook van dit type en ook VW batterijen zijn hieronder te vinden.

Populaire modellen:

-De Provari

Een van de duurste en meest geavanceerde mod batterijen, van het Amerikaanse Provape. Bevat een microprocessor die de spanning reguleert waardoor je altijd het ingestelde voltage krijgt onafhankelijk van de batterijlading. Beschikt daarnaast over onder andere een ohmmeter voor je atomizer en de mogelijkheid om de ladingsstatus van de batterij te meten.

-De Vamo/ Ego APV

Een op het moment zeer gewilde mod uit China, waarmee je voor 40 euro een apparaat met alle mogelijke functionaliteit in handen hebt. Waaronder VV, VW, een ohmmeter en de mogelijkheid verschillende batterijconfiguraties te gebruiken.

-Smoktech Z-Max

VW en VV apparaat, weer met veel opties. Opvolger van de V-max, oorspronkelijk bedoeld als goedkoper alternatief voor de provari.

-Het oliespuitje

Een volledig Nederlandse mod.

-De E-pipe 510

Op het moment de populairste pijp-mod.

• Overig

Innokin Itaste MVP

Recent gelanceerde batterij met VV functionaliteit tot 5 volt en een enorme capaciteit van 2600 mAh.
Kan ook gebruikt worden om draagbare apparaten als telefoons onderweg mee op te laden.

Hardware: atomizers

Te onderscheiden in verschillende types, te beginnen bij:

• De Atomizer

Draagt deze naam omdat het eigenlijk de atomizer in haar simpelste vorm is. Het oorspronkelijke systeem was er een met cartridges die een hoeveelheid vloeistof vasthouden, wat vervolgens langzaam via een wick naar de atomizer gebracht zou moeten worden. Dit werkte echter dermate slecht dat mensen de vloeistof veelal direct op de atomizer zijn gaan druppelen.
Hoewel dit het oudste type is heeft het nog steeds een kleine groep gebruikers die erbij zweren, vooral omdat het als je druppelt de beste smaakbeleving geeft door het gebrek aan lange lonten of vulmateriaal. Nadeel is dus dat je er onderweg niet veel aan hebt, je kunt tijdens het autorijden niet even een paar druppels vloeistof in je atomizer gooien.

Voordelen:
+Smaakbeleving bij druppelen is ongeëvenaard.
+Presteert verder goed qua gier en dampproductie bij het druppelen
+Je kan snel van smaak verwisselen wat handig is om vloeistoffen te proeven, zeker als je ze zelf mengt.

Nadelen:
-Cartridges presteren vaak slecht en houden weinig vloeistof vast.
-Druppelen is weinig praktisch voor onderweg.
-Te weinig of niet op tijd bij druppelen = dry hit
-Te veel druppelen = lekkages, pruttelen en vloeistof in de mond.
-Ze beginnen vaak na een paar uur gebruik pas goed te werken. de zogenaamde 'break-in period'
-Beperkte levensduur en geen vervangbare onderdelen.

Aanraders:
Joye 510 atomizers

• De cartomizer

Een cartidge en atomizer in één. Vandaar ook de naam. Dit zijn wegwerp apparaten die vloeistof in vulmateriaal vasthouden wat om een coil zit. Bij het activeren ervan wordt het vulmateriaal direct verwarmt waardoor de vloeistof die erin zit verdampt.

Voordelen:
+Relatief goedkoop in gebruik, kosten ongeveer een euro per stuk.
+Houden meer vloeistof vast, afhankelijk van het formaat tussen de 1.5 en 3.5 ml.
+Produceren veel damp en gier en zijn vrij betrouwbaar.
+Zolang ze gevuld zijn is er geen kans op dry hits.
+Makkelijk in gebruik.

Nadelen:
-Beperkte levensduur, meestal hooguit een paar weken.
-De smaakbeleving wordt merkbaar verminderd door het vulmateriaal.
-Wisselen van smaken is mogelijk maar betekent wel dat je ze door elkaar gaat proeven.
-Moeilijk schoon te maken, zo moeilijk dat veruit de meesten die moeite niet nemen.

Aanraders:
Boge 510D
Smoktech Dual Coil
Kanger Horizontal coil.

• De cartomizer-tank

Op een gegeven moment zijn er een aantal mensen in Amerika geweest die een manier zochten om nog meer vloeistof in hun cartomizers te krijgen. Dit hebben ze gedaan door gaten in de cartomizer te slaan waardoor het vulmateriaal ontbloot werd, en er vervolgens een tank omheen te schuiven die nog meer vloeistof vast kan houden en de cartomizer automatisch bijvult.

Voordelen:
+Zelfde prestaties als de cartomizer met meer vloeistofcapaciteit.
+Zichtbaar maken van de hoeveelheid vloeistof die het bevat, zodat je weet wanneer je bij moet vullen.

Nadelen:
-Is soms wat lastig in gebruik en je hebt kans dat de cartomizer te vol loopt waardoor hij gaat pruttelen en er vloeistof in je mond terecht kan komen.

Aanraders:
Dual coil tanks van smoktech. Eigenlijk de enige vorm die hier verkocht wordt.

• De atomizer-tank

Bedacht door joyetech of een van haar vele dochterondernemingen (vermoedelijk het Koreaanse Ovale). Dit is hetzelfde principe als de gewone atomizer alleen word er in plaats van een cartridge een kleine plastic tank gebruikt, die door een naald op de 'atomizer head' met een lont erin vloeistof levert aan de atomizer. Is populair onder beginners en wordt dan ook bij de meeste starterkits meegeleverd.

Voordelen:
+Presteert beter dan een standaard atomizer, maar minder dan een cartomizer.
+Tank cartridges zijn makkelijk te vullen en compact genoeg om een aantal van mee te nemen.
+Veel van smaak wisselen is mogelijk door verschillende tanks te gebruiken.

Nadelen:
-Het systeem dat de vloeistof uit de tank aan de atomizer levert werkt niet optimaal, waardoor ze niet geschikt zijn voor kettingdampen.
-Atomizer heads zijn relatief duur om te vervangen.
-Plastic-achtige smaak uit de tanks, verminderde smaakbeleving in het algemeen.
-Coil is verborgen en daardoor niet schoon te maken.
-Beperkte vloeistofcapaciteit

Aanraders:
Ego-C

• De Clearomizer

Het nieuwste type atomizer uit China, heeft na een lange periode van kinderziektes een plaats aan de top van de markt veroverd en is nu veruit een van de populairste types onder zowel beginners als veteranen. Zie het als een cartomizer-tank met in plaats van een cartomizer een lont die de vloeistof direct uit de tank aan een coilhead levert. Ze onderscheiden zich verder nog in modellen met top- en bottomcoils. Modellen met een coil aan de top leveren warmere damp vanwege de verminderde afstand naar de mond van de gebruiker, maar hebben meer moeite met het aanleveren van vloeistof omdat ze tegen de zwaartekracht in moeten werken.

Voordelen:
+Smaakbeleving is door het gebrek aan vulmateriaal goed.
+Makkelijk in gebruik.
+Makkelijk schoon te maken, waardoor je probleemloos van vloeistof kan wisselen en je de levensduur van de coils kan vehogen.
+In allerlei vloeistofcapaciteiten verkrijgbaar.
+Goedkoop in gebruik

Nadelen:
-Vloeistoflevering is niet altijd optimaal, kan soms dry hits veroorzaken.

Aanraders:
Vision ViVi Nova
Kanger T3

• Genesis RBA

Een nieuw type atomizer uit Europa, RBA staat voor rebuildable atomizer. Het idee ervan is dat je zelf de coils bouwt en daarmee kosten bespaard. Vaak word er gebruik gemaakt van een geoxideerde rvs wick. Omdat dit vooral voor geavanceerde gebruikers en hobbyisten interessant is ga ik er hier nu niet teveel op in. Ze zijn vaak duur in de aanschaf maar goedkoop in gebruik, en leveren veruit de beste smaak- dampprestaties.

Winkels
Gespecialiseerde winkels zul je in Nederland niet vinden buiten het WWW. Primera heeft aangegeven hieraan te gaan

werken, maar verder zul je op het moment hooguit wat wegwerpmodellen aantreffen.

Nederlandse internetwinkels:
http://www.ebnferro.com/ (veruit de grootste)
http://www.cmalo.nl/
http://www.dampen.nl/
http://www.dampertje.nl/
http://eliquidshop.com/
http://www.easyvapes.nl/
http://www.eroken.nl/
http://www.e-cig4u.nl/
http://www.e-dampers.nl/
http://www.goedkooproken.net/
http://www.i-smoke.nl/
http://www.oliespuitje.nl/
http://www.pipeline-elektronische-sigaret.nl/nl/
http://www.rookwinkel.nl/
http://www.sociaalroken.nl/
http://www.vapecheaper.com/

Tot zover de basis. Als ik later nog dingen bedenk zal ik ze toevoegen.
pi_121754741
-Glycerol: De stof die damp produceert (word ook gebruikt in rookmachines), en verantwoordelijk is voor het overbrengen van smaak. Wordt veelal als ongevaarlijk gezien en komt in talloze voedingsproducten voor. Het is ook een stof die toegevoegd wordt aan sigarettentabak voor een betere smaakbeleving. Houdt er wel rekening mee dat propyleen glycol - de vorm van glycerol waar e-vloeistof grotendeels uit bestaat - dodelijk is voor katten. Ook in kleine hoeveelheden.

Wow! Is dit alleen in vloeistof of ook de dampen zijn giftig? Nog nooit ergens gelezen!
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:44:06 #232
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121758611
Nee ze moeten wel echt de vloeistof zelf oplikken.
pi_121762151
Super bedankt voor je uitgebreide bericht :)!

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 09:35 schreef deadly_kiss het volgende:

Wow! Is dit alleen in vloeistof of ook de dampen zijn giftig? Nog nooit ergens gelezen!
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:44 schreef rockstah het volgende:
Nee ze moeten wel echt de vloeistof zelf oplikken.
Dat vroeg ik mij dus ook af, heb er namelijk 3 hier rondlopen.
Maar is het dan zo dat die stof dan niet meer schadelijk is voor ze omdat hij verdampt is?
pi_121764318
Hahaha... blijkbaar was rockstah zijn bericht met uitleg ZO lang dat die bij mij vorige bericht nog nieteens helemaal geladen was :D
bedankt voor de goede uitleg!!! En ook met plaatjes er bij scheelt enorm :)
  zaterdag 19 januari 2013 @ 18:26:00 #235
63302 rockstah
New World Disorder
pi_121769977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:30 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Super bedankt voor je uitgebreide bericht :)!

[..]

[..]

Dat vroeg ik mij dus ook af, heb er namelijk 3 hier rondlopen.
Maar is het dan zo dat die stof dan niet meer schadelijk is voor ze omdat hij verdampt is?
Nou ja in theorie misschien wel maar tenzij je de kat zelf een hijs leert te nemen krijgt hij gewoon bijna niets binnen. Ik heb iig nog nooit verhalen gehoord van katten die ineens dood neervallen tijdens het dampen. Ik heb ook een kat en die loopt nog vrolijk rond hoor en ik heb vaak zat per ongeluk de damp in haar gezicht geblazen.
pi_122224845
It's still alive!

Ik ben nu na ruim een jaar, maar eens overgestapt van ego batterijen naar een mod. Noodgedwongen, omdat mijn ego batties allemaal achter elkaar de geest begonnen te geven.

En wat gaat het toch hard in dampland. Een half jaar geleden was de laatste keer dat ik iets van hardware had besteld. En bijna het volledige assortiment bestaat uit allemaal nieuwe producten.

Was nog even aan het twijfelen over de evic. Maar die was toch wel erg duur. Ondanks de grappige functies.

Inmiddels heb ik dan ook een Vamo in huis. Beetje lomp groot. Maar wel altijd een wapen bij de hand. En genoeg vermogen om het heel, heel lang vol te houden.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:59:26 #237
63302 rockstah
New World Disorder
pi_122230237
Die eVic was ik helemaal vergeten toe te voegen :D
Tot nu toe vind ik hem er niet al te spannend uitzien om eerlijk te zijn, veel functies maar niets dat echt iets toevoegt aan de dampervaring. Heb wel een Jany MID one besteld, die is pas echt vernieuwend. Zou begin februari ergens binnen moeten komen.

Vamo heb ik ook, vind hem ook veel te groot en heb tijdens het gebruik een beetje het idee dat ik robocop aan het pijpen ben. Gebruik hem nu alleen wanneer ik de batterijen voor mijn Vmax op aan het laden ben. Vind het wel fijn dat hij ook met één 18350 batterij werkt, heb namelijk maar drie van die dingen.
Hij functioneert wel gewoon perfect.
pi_122268920
Ik had dit topic gemist omdat ik nooit in ROO kwam.

Gisteren heb ik de boel maar eens van voor tot achter doorgelezen en ook gelijk bij rookwinkel.nl de eGo Queen starterset met 2 smaken e-liquids besteld.

Ik ben erg benieuwd of het me gaat helpen om van die veel te duren sigaretten af te komen. Ik heb al uitgerekend dat als ik hem 2 weken gebruik ik de kosten er al uit heb. :o
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:10:43 #239
63302 rockstah
New World Disorder
pi_122276636
Innokin komt zo te zien ook met een nieuwe mod batterij:

:9

Zou wel eens mooie vevanger voor de vamo kunnen zijn als ie laag geprijsd is wat wel gebruikelijk is bij innokin.
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:13:34 #240
63302 rockstah
New World Disorder
pi_122276805
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:02 schreef Nanook24 het volgende:
Ik had dit topic gemist omdat ik nooit in ROO kwam.

Gisteren heb ik de boel maar eens van voor tot achter doorgelezen en ook gelijk bij rookwinkel.nl de eGo Queen starterset met 2 smaken e-liquids besteld.

Ik ben erg benieuwd of het me gaat helpen om van die veel te duren sigaretten af te komen. Ik heb al uitgerekend dat als ik hem 2 weken gebruik ik de kosten er al uit heb. :o
Succes! Als je het maar echt wilt dan moet het lukken. Er zijn in ieder geval al tienduizenden mensen die je voor zijn gegaan.
pi_122282286
Mijn vader is pas geleden geopereed aan longkanker. Voldoende motivatie om in eerste instantie 'gezonder' te gaan roken. En hopelijk uiteindelijk ook echt te kunnen stoppen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_122283595
Ik heb de Joytech E-Roll gekocht en inmiddels 15 smaakjes en een stapel reserve onderdelen. Binnenkort proberen een THC-Liquid te maken.
Geweldig ding, ook al pof ik flink door. Totaal geen behoefte meer aan gewoon roken. Nu heb ik deze maand al wel 150 euro uitgegeven aan het dampen, maar dan heb ik ook nog een hele boel over en al een maand amper gerookt. Heb het er zo uit.

Ik ben verslaafder dan ik was aan roken, haha. Sigaretten smaken nu ook heel oninteressant.
pi_122284305
Ja die vamo staat te springen om een extra motortje ergens. :+

Die Janty zag ik voorbij komen inderdaad, volgens mij kun je daar urenlang mee aan het spelen zijn. Maar dat joystickje seems like fun.
En die Innokin ziet er ook strak uit.

Als ik over een (half) jaar weer aan iets nieuws toe ben, dan ga ik er van uit dat er tegen die tijd een hele berg interessante nieuwe mods uit zijn.
pi_122354314
Vandaag na mijn werk een briefje van de postbode in de bus dat hij mijn pakketje bij de buren had afgeleverd. Ik blij...blijkt bij het lezen van de gebruiksaanwijzing dat de batterij dat mij eGo queen de eerste keer 8 uur op moet laden...

Morgen dus pas voor het eerst testen hoe het dampen is. :(
pi_122357067
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:01 schreef Nanook24 het volgende:
Vandaag na mijn werk een briefje van de postbode in de bus dat hij mijn pakketje bij de buren had afgeleverd. Ik blij...blijkt bij het lezen van de gebruiksaanwijzing dat de batterij dat mij eGo queen de eerste keer 8 uur op moet laden...

Morgen dus pas voor het eerst testen hoe het dampen is. :(
Dat staat er meestal wel op ja, maar gaat stukken sneller hoor ;)
pi_122357787
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:59 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Dat staat er meestal wel op ja, maar gaat stukken sneller hoor ;)
Het schijnt beter te zijn voor je batterij als je het ook echt doet zo'n eerste keer maar ik ben heftig in tweestrijd met mezelf of ik het ook echt ga doen. O-)
pi_122358339
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:14 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Het schijnt beter te zijn voor je batterij als je het ook echt doet zo'n eerste keer maar ik ben heftig in tweestrijd met mezelf of ik het ook echt ga doen. O-)
Laden tot de accu vol is en dan gewoon gebruiken, lijkt mij :)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 21:26:23 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122358444
Electronische sigaretten, pah, old hat, ik heb virtuele
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122360888
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 21:24 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Laden tot de accu vol is en dan gewoon gebruiken, lijkt mij :)
Ik heb hem net inderdaad toch maar van de lader gehaald en voor het eerst gebruikt.

Tot nu toe valt het me niet tegen. Alleen de manier van roken en het vasthouden van de eGo is wel even wennen.
pi_122364658
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 22:14 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik heb hem net inderdaad toch maar van de lader gehaald en voor het eerst gebruikt.

Tot nu toe valt het me niet tegen. Alleen de manier van roken en het vasthouden van de eGo is wel even wennen.
Dan is de e-roll toch wel makkelijk, net een sigaret, maar zou denk ik ook geen moeite hebben met de eGo, want heb ook wel andere dingen gerookt :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')