quote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Dan is de e-roll toch wel makkelijk, net een sigaret, maar zou denk ik ook geen moeite hebben met de eGo, want heb ook wel andere dingen gerookt
Tegenovergestelde van mij, ik heb juist alle zware tabak smakenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 23:48 schreef Nanook24 het volgende:
[..]![]()
Het begint al aardig te wennen. Ik heb net even geswitcht tussen 2 smaakjes, ik had zelf appel en menthol besteld en er tobacco gratis bij gekregen. Nou, die laatste is dus niet aan mij besteed. De appel smaakt prima en binnenkort ga ik de menthol nog maar even uitproberen.
Zoals het er nu uit ziet ga ik me wel redden met mijn eGo.
Koop 5 g5 clearomizers voor een tientje. Kan je 5 keer per dag wisselen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:38 schreef deadly_kiss het volgende:
Wij hebben inmiddels een uitbreiding gedaan met smaakjes....
Met normale sigaretten rookte ik altijd menthol en mijn vriend lucky strike,
Ik heb nu uitgevonden met de smaakjes dat ik meer van de frisse en zoete smaakjes ben, appel en menthol zijn mijn favoriet!
Tis wel jammer dat ik niet gewoon 3x per dag van smaakje kan veranderen... het duurt meestal even voordat de smaak op goede sterkte is
We roken ook beide 0% nicotine, soms raak ik zelfs dagenlang dat ding niet aan moet ik eerlijk vertellen... maakt ook niet uit want het hoefde mij alleen maar te helpen om te stoppen met normale sigaretten
Is heel erg afhankelijk van hoe efficiënt je verdamper is, en natuurlijk hoeveel je dampt. Ergens tussen de 2 dagen en twee weken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:26 schreef MTV_ampuh het volgende:
hoelang kun je doen met 10ml vloeistof? ben ook van plan om er 1 te kopen
mbt dat kanger verhaal: Het blijkt dat ze wat consistentie problemen vanuit de fabriek hebben waardoor er een hoop van de beruchte 'maandagochtend coils' in omloop zijn. Ik zou ze dan ook verder niet meer aanraden maar kan je wel verzekeren dat die van jou niet presteert zoals die zou moeten.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:08 schreef Rrrroedie het volgende:
Vier weken geleden ben ik ook overgestapt van roken (driekwart pakje per dag) naar dampen. Aanvankelijk nog 1 a 2 sigaretten per dag gerookt maar na een week kon ik helemaal zonder. Ik heb zelfs al die tijd een sigaret in mijn jaszak meegedragen om te 'testen' of ik er naar zou grijpen in plaats van de damper. Met succes, totaal geen behoefte aan die peuk ervaren. Nou ja...na een week heb ik hem alsnog opgerookt maar qua smaak en beleving viel dat dik tegen! Alleen met een paar biertjes achter de kiezen merk ik soms dat de behoefte aan een echte sigaret nog wel eens sterker is dan naar een e-sigaret.
Ik heb overigens een EgoC starterskit besteld en er een week later een Kanger bottom coil clearomizer bijgekocht. Die laatste gebruik ik echter nooit, ik vind de damp te koud en daardoor geeft het geen keelgevoel. Ook zorgt het voor een muffe bijsmaak aan de damp. Inmiddels heb ik bij EBNFerro een Vivi Nova besteld... ik ben benieuwd. Qua liquidsterkte ben ik teruggegaan van 18mg/g naar 10mg/g. Naarmate de tijd begon ik namelijk steeds vaker te dampen omdat mijn collega's het begonnen te accepteren en ik niet meer per sé naar buiten moest. Dan ga je uit gewoonte al snel om de 10 minuten aan zo'n ding lurken en met een hoog nicotine gehalte maakte me dat een beetje suf aan het einde van de dag.
Overigens, een week geleden heb ik iets vervelends gehad waardoor ik alweer bijna klaar leek te zijn met dat hele dampen. Beide atomizers begonnen erg chemisch te smaken, zo'n misselijkmakende plasticsmaak. Het zorgde er al voor dat ik onpasselijk werd als ik ook maar de liquid uit de flesjes rook, dus ik werd bang dat ik het dampen zat was. Eerst heb ik één atomizerhead verwisseld maar dat hielp niet; de chemische smaak bleef aanwezig. Daarna heb ik alle onderdelen (behalve de batterij natuurlijk) vijf minuten in kokend water gelegd en een nachtje laten drogen. Vervolgens op advies de atomizer head voorgedruppeld (wel oppassen dat het niet in je hoog spat door verhitting) en nu smaakt alles weer normaal. Waarschijnlijk was dus de coil verbrand en is het bijbehorende aroma neergeslagen op de hele atomizer. Dat voordruppelen moet ook met enige rafinesse gebeuren... teveel druppels en je verzuipt je atomizer waardoor er niks meer uitkomt.
Ik kijk erg uit naar de Vivi Nova. Ik vind het atomizer tank systeem qua smaak beter dan het clearomizer systeem van die Kanger, maar ik verwacht dat de Vivi Nova een beetje best of both worlds is. Dus zonder dat gepruts met cartridges en minder kans op dry hits door de slechte vloeistofaanlevering van zo'n atomizer.
De liquids van het huismerk van rookwinkel zijn me tot nu toe het best bevallen, maar die hebben inmiddels niks meer op voorraad. White Premium vind ik vooralsnog helemaal niks, al die menthol/mint liquids hebben zo'n muffe bijsmaak. Morgen liggen er een aantal flesjes van Steamline in de bus. Iemand verder nog goede tips?
Haha en dan de uitstraling die je hebt met zo'n apparaat. Iedereen kijkt! Maar tot nu toe hebben alleen wat vrienden nog wat cynisch gereageerd. Omstanders zijn vaak wel geïnteresseerd in wat je doet. Ik denk dat ik al makkelijk vijftig van die setjes had kunnen slijten afgaande op de interesse. Hoewel ik me van die blikken weinig aantrek ga ik niet snel dampen op het station of andere openbare plekken.
Ik heb dan weer een 350mah batterij met een 1 ml clearomizer met daar een een sierhulsje om heen. Hier heb ik genoeg aan voor 1 dag. De batterij doe ik zo'n 3 dagen mee.quote:Op vrijdag 26 april 2013 20:58 schreef rockstah het volgende:
Het hangt echt volledig van het model af, ze zijn er in talloze formaten. Zo'n eRoll is echt niet veel groter dan een sigaret:
[ afbeelding ]
Sowieso een of twee batterijen en een lader en verder alleen e-liquid. En misschien wat extra coils. Je krijgt er al twee extra bij de vivi maar de weerstand van op z'n minst één van die coils zal waarschijnlijk te hoog zijn tenzij je een VV batterij als de eGo twist koopt.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:09 schreef MrRnG het volgende:
Totaal geen verstand van dampen maar wil er wel graag mee gaan beginnen.
Stel dat ik voor de Vision Mini Vivi Nova ga (kosten ongeveer 11 euro).
Wat moet ik er nog allemaal bij bestellen zodat ik de komende maand kan dampen?
Ik heb er hier het een en ander over geschreven: linkquote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:51 schreef Asmodeus. het volgende:
Wat is een goede online winkel? Ik zit al een tijdje te kijken maar ik wil het liefst zo'n clearomizer.
Moet ik dan zo'n batterij bestellen + clearomizer + liquid, en dan kan ik die clearomizer gewoon op de batterij schroeven? Werkt dat zo of kan ik beter een startset kopen.
Vind het nogal onduidelijk met al die verschillende merken/onderdelen.
Dank voor je reactie, dit heb ik tot nu toe samengesteld. (Alleen samengesteld, als ik eenmaal weet wat ik allemaal nodig heb ga ik kijken of het bij andere webwinkels goedkoper kan).quote:Op zaterdag 4 mei 2013 10:05 schreef rockstah het volgende:
[..]
Sowieso een of twee batterijen en een lader en verder alleen e-liquid. En misschien wat extra coils. Je krijgt er al twee extra bij de vivi maar de weerstand van op z'n minst één van die coils zal waarschijnlijk te hoog zijn tenzij je een VV batterij als de eGo twist koopt.
Ik ben hier zeker geen expert in gezien ik ze al jaar en dag zelf meng. Maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van kijken wat je lekker lijkt. Als je een tabakssmaak wilt: die USA liquids van dekang of A37 zijn nog wel redelijk te pruimen. Chinese liquids (te herkennen aan de dumpprijzen) zijn verder over het algemeen niet echt geweldig te noemen maar die tabakssmaken gaan nog wel.quote:Op zondag 5 mei 2013 02:16 schreef MrRnG het volgende:
Nu het lastige gedeelte... welk merk en welke smaken e-liquids bestellen?
Jep.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:05 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik heb mijn e-roll al 2 maanden niet meer aangeraakt...
Roken is toch wel erg verslavend.
Dat heb ik een tijd gedaan, maar na een tijdje liet ik de eroll liggenquote:Op zondag 5 mei 2013 15:11 schreef rockstah het volgende:
[..]
Jep.
Wel eens aan een tussenoplossing gedacht? Dan rook je gewoon die paar peuken op een dag die nog lekker zijn, en gebruik je de ecig voor de rest. Ken wel een hoop mensen die dat iig redelijk vol houden.
http://ebnferro.com/onder(...)battery-650mah-blackquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:43 schreef Studeur het volgende:
Ik wil een goede degelijke e-sigaret gaan bestellen. Mijn budget is 30 euro. Suggesties?
Ziet er interessant uit. Heb 2 dagen terug een wegwerp exemplaar gehaald en beviel erg goed. Ik heb eigenlijk alleen 1 avond op me werk (kroeg) een paar shaggies gerookt en dat was eigenlijk meer om even pauze te claimenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
http://ebnferro.com/onder(...)battery-650mah-black
http://ebnferro.com/onder(...)il-clearomizer-black
En nog een smaakje zoeken:
http://ebnferro.com/e-vloeistoffen
Dan heb je nog een tientje over.
Nee, ik bestel meestal in de Nederlandse webshops. Koop dan ook meestal de grotere flesjes (30ml).quote:Op maandag 24 juni 2013 08:03 schreef SanAnt het volgende:
Waar haal jij je smaakjes vandaan(uit China)? ,ik heb nu ook een bestelling in China lopen ,komt deze week aan.
Maar in China zie ik veel meer smaken/liquids KLIK Zijn deze dan minder of zo?? Ik heb er hier wat van besteld .quote:Op maandag 24 juni 2013 08:13 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Nee, ik bestel meestal in de Nederlandse webshops. Koop dan ook meestal de grotere flesjes (30ml).
E-cig4u.nl
Oliespuitje.nl
Ebnferro.nl
Zijn al verschillende links die hier al genoemd zijn.
Nee hoor, in de nederlandse webshops krijg je ook de DK merken. Mijn favo blijft de KoKo tab blend. Heerlijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:06 schreef SanAnt het volgende:
[..]
Maar in China zie ik veel meer smaken/liquids KLIK Zijn deze dan minder of zo?? Ik heb er hier wat van besteld .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |