Hallo, hier aarde.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
2010 was recordjaar immigranten
[..]
Nee maar het maakt hier geen fuck voor uit onder welke noemer men binnenkomt:quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De mensen die in het kader van gezinshereniging hierheen komen vallen inderdaad niet onder de noemer asielzoekers.
Oh dan is het opeens totaal anders!quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hallo, hier aarde.
Ik had het over "niet westerse immigranten".
Kom dan niet met een stortvloed aan Polen...
Ik ook, maar wil mijn geluk niet delen met Brabanders.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:02 schreef Monidique het volgende:
Gelukzoekers, ik heb er alleen maar respect voor.
Vooral dat Etc maakt het overtuigend.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee maar het maakt hier geen fuck voor uit onder welke noemer men binnenkomt:
http://www.elsevier.nl/we(...)-2012-allochtoon.htm
http://www.elsevier.nl/we(...)eid-in-Amsterdam.htm
Etc
Lees nou ff wat ik zeg in plaats van je frustraties eruit te knallen. Jij beweert dat alle asielzoekers 'kansloze immigranten' zijn en dat ze daarom niet binnengelaten moeten worden. En dat klopt natuurlijk niet. Een deel van de asielzoekers zijn mensen die in levensgevaar zijn en die wil jij ook weigeren want dat zijn toch maar 'kansloze immigranten'.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh alleen als ze in levensgevaar zijn? Ben je echt zo naďef? Mauro is nb gekomen in een tijd waarin er een levendige asielindustrie uit Angola richting NL was
Niet zoveel zin om weer op je getroll in te gaan vandaag.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vooral dat Etc maakt het overtuigend.
Ik niet met West en Oost-Friezen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ook, maar wil mijn geluk niet delen met Brabanders.
Maar toen was er daar een vreselijke oorlog gaande, met oorlogskinderen, daar wil je zelf ook niet zijnquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh alleen als ze in levensgevaar zijn? Ben je echt zo naďef? Mauro is nb gekomen in een tijd waarin er een levendige asielindustrie uit Angola richting NL was
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eater-geworden.dhtml
Neuh, probeer eerst maar eens met degelijke argumenten te komen, meer dan 'etcetera', voordat ik begin te trollen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet zoveel zin om weer op je getroll in te gaan vandaag.
Ja en vooral de rijkere kinderen werden hierheen gestuurd. Puur omdat het hier, jawel, de hemel op aarde was want gratis alles!!quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar toen was er daar een vreselijke oorlog gaande, met oorlogskinderen, daar wil je zelf ook niet zijn
http://www.volkskrant.nl/(...)rland-een-hype.dhtmlquote:Zaak-Mauro: in Angola was Nederland een hype
Anneke Stoffelen − 01/11/11, 04:47
Mauro Manuel, geflankeerd door zijn pleegouders, vorige week bij het debat in de Tweede Kamer. © epa
In Angola stond Nederland lange tijd bekend als luilekkerland. Succesverhalen van pioniers, over gratis onderwijs en huisvesting, maakten dat ouders uit de relatief rijke middenklasse hun kinderen voor een opleiding naar Nederland stuurden.
'Angolese jongeren zien Nederland als paradijs', kopte de Volkskrant in 2002 op de voorpagina. In de reportage komen jongeren aan het woord die hun treurige geboorteland maar wat graag zouden verruilen voor 'Holanda', waar eten, kleding, zorg en scholing gratis zouden zijn.
Nederland als hype
Het is wat criminoloog Joris van Wijk in zijn proefschrift 'radio trottoir' noemt. 'In de hoofdstad Luanda was het op een gegeven moment een hype, iedereen vertelde elkaar verhalen over Nederland.'
Van Wijk onderzocht waarom rond de eeuwwisseling een enorme piek ontstond in het aantal Angolese asielzoekers, vaak alleenstaande minderjarigen. Enerzijds was het land in burgeroorlog. 'De groep die kinderen op het vliegtuig zette, bestond voor een belangrijk deel uit ouders uit de middenklasse, die in Luanda relatief weinig last hadden van de oorlog.'
Gunstig asielsysteem
Het is niet ongebruikelijk voor Angolese ouders om hun kinderen alleen naar het buitenland te sturen voor studie, zegt Van Wijk. Dat gebeurde al langer, naar Zuid-Afrika en oud-kolonisator Portugal. Op een gegeven moment verspreidde zich het idee dat Nederland ook een gunstig asielsysteem had. Via familieleden in Portugal was een visum vaak makkelijk te regelen, 'en van daaruit vertrek je eenvoudig met de bus. Voor zo'n 1.600 euro lag Nederland binnen bereik.'
Succesverhalen van pioniers brachten de stroom op gang: in 2003, het jaar waarin Mauro binnenkwam, verbleven er rond de 4.500 Angolese alleenstaande minderjarige asielzoekers (ama's) in Nederland. Tot 2008 vormden zij de grootste ama-groep.
Vluchtverhaal
Ook volwassenen konden maar het beste doen alsof ze minderjarig waren, ging het verhaal: dan maakte je de meeste kans op een verblijfsvergunning. Vele Angolezen verzwegen hun economische motief en bedachten een vluchtverhaal waarin zij zonder ouders waren achtergebleven.
Pieter Maas van de Internationale Organisatie voor Migratie, die ama's begeleidt bij hun terugkeer, bevestigt dat die verhalen voor het merendeel niet waar zijn. In 2003 werd met Nederlands overheidsgeld het weeshuis Mulemba in Luanda gerenoveerd, waar terugkerende minderjarige asielzoekers zonder ouders kunnen worden opgevangen.
Enthousiaste jongeren
'Tot op de dag van vandaag heeft daar geen enkele ama verbleven', zegt Maas. 'Ook al houden zij tot hun vertrek uit Nederland vol geen familie te hebben, bij aankomst blijken de ouders gewoon op het vliegveld te staan.'
Honderden Angolese (ex-)ama's zijn de afgelopen jaren teruggekeerd naar hun land van herkomst, al dan niet vrijwillig. Volgens Maas zijn de vrijwillige vertrekkers die hij begeleidt overwegend jongeren die langere tijd in Nederland hebben verbleven en de taal goed spreken. 'Enthousiaste jongeren die positief in het leven staan, is mijn indruk.' Ze keren terug omdat ze niet in Nederland mogen blijven, omdat een familielid ziek is of omdat ze een bedrijf willen opstarten in Angola.
Minder paradijselijk
De aanwas van minderjarige Angolezen is tot staan gebracht. Dat komt volgens Van Wijk ten dele doordat Nederland voor migranten minder paradijselijk bleek dan gedacht. Het onderwijssysteem sloot niet aan op de verwachtingen en de kans op een verblijfsvergunning is sinds het beëindigen van de burgeroorlog in het land ook verkeken.
En dankzij de vrede is er weinig reden meer tot vertrek. Van Wijk: 'Jongeren hebben nu veel meer kansen in eigen land. Angola groeit als kool, het is een van de snelst rijzende economieën van Afrika.'
mailIcon print | |
Even een quote om te bewaren hoe jij bij het minste geringste gaat scheldenquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zoekt iemand een betere baan? Omdat ze meer willen.
Waarom zoekt iemand asiel? Omdat ze het beter willen.
Maar dat wil niet zeggen dat de mindere positie altijd doodbloeden op straat is, achterlijke demagoog.
Ga maar op die 2 voorbeelden in dan.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Neuh, probeer eerst maar eens met degelijke argumenten te komen, meer dan 'etcetera', voordat ik begin te trollen.
Over 1 / 2 generaties zijn die ook weer autochtoon. Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ga maar op die 2 voorbeelden in dan.
Bron? Of kun je dit niet onderbouwen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en vooral de rijkere kinderen werden hierheen gestuurd. Puur omdat het hier, jawel, de hemel op aarde was want gratis alles!!
Dan heb je pech, hier is namelijk alle geluk van de wereld.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik niet met West en Oost-Friezen.
Zo zijn er voor elke stelling 2 voorbeelden te verzinnenquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wil hem ook wel op een tegeltje schilderen en opsturen hoor als je dat leuk vindt.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Even een quote om te bewaren hoe jij bij het minste geringste gaat schelden
Ben jij eigenlijk wel gelukkig?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan heb je pech, hier is namelijk alle geluk van de wereld.
Jazeker, gek hč?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk wel gelukkig?
Klopt. Het open landschap zorgt voor een open blik, de nietsontziende wind voor verfrissing, de dijk voor veiligheid, de kermis voor vertier. Een en al geluk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan heb je pech, hier is namelijk alle geluk van de wereld.
Hoeft niet, voer maar een serieuze discussie met argumenten zonder gescheld, dan ben ik ook al blijquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wil hem ook wel op een tegeltje schilderen en opsturen hoor als je dat leuk vindt.
Maar waar is dan die vrolijkheid? Dat geluk laat zich zo weinig zien!quote:
O, neuh. Denk je dat het zinnig is om met een persoon als jij te discussiëren? Nee, hč?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vergeet de windmolens niet, het doet je hart altijd deugd te zien hoe goed we zijn voor de planeet.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt. Het open landschap zorgt voor een open blik, de nietsontziende wind voor verfrissing, de dijk voor veiligheid, de kermis voor vertier. Een en al geluk.
ja ik ook, heel erg.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk wel gelukkig?
Die zit voornamelijk in POL.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar waar is dan die vrolijkheid? Dat geluk laat zich zo weinig zien!
Vroeg het aan jou? Maar ik ben blij voor je!quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik ook, heel erg.
Leuk salaris, groot huis, mooi park voor de deur, lieve hond, gezond, nieuwe auto voor de deur, en geen zeikwijf om me heen
Jij wilt beweren dat die 2 voorbeelden geen navolging gaan vinden? Dat die 2 een anomalie zijn in NL?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zo zijn er voor elke stelling 2 voorbeelden te verzinnen
Dus je bent niet de hele tijd gelukkig? Dan ben je dus niet gelukkig...quote:
Joh, kanker dan lekker op. Je doet toch niets anders dan zuigen en trollen en ergens inhoudelijk op in gaan doe je toch nooit. Fijn, maar doe dat lekker met je mede-nerds in Pol of zo. Mazzelquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, neuh. Denk je dat het zinnig is om met een persoon als jij te discussiëren? Nee, hč?
Dat beweer ik niet. Maar jij wel? Kun je dat onderbouwen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij wilt beweren dat die 2 voorbeelden geen navolging gaan vinden? Dat die 2 een anomalie zijn in NL?
Hofstad, je hoeft natuurlijk niet direct te gaan schelden als je intellectueel wordt overklast.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Joh, kanker dan lekker op. Je doet toch niets anders dan zuigen en trollen en ergens inhoudelijk op in gaan doe je toch nooit. Fijn, maar doe dat lekker met je mede-nerds in Pol of zo. Mazzel
Et voila, zodra je de zogenaamde "intellectuele", dunne, smerige korst eraf hebt gepulkt, dan blijft er weinig meer over dan simpel en typisch Haags gescheld en gevloek.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Joh, kanker dan lekker op. Je doet toch niets anders dan zuigen en trollen en ergens inhoudelijk op in gaan doe je toch nooit. Fijn, maar doe dat lekker met je mede-nerds in Pol of zo. Mazzel
Slim!quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haags roeleert. Alles beter dan West-Frieze inteeltdorpen natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Et voila, zodra je de zogenaamde "intellectuele", dunne, smerige korst eraf hebt gepulkt, dan blijft er weinig meer over dan simpel en typisch Haags gescheld en gevloek.
Zo typisch, zo voorspelbaar, hč?
quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Maar jij wel? Kun je dat onderbouwen?
Zovaak bezoek ik NWS niet, valt wel mee hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus je bent niet de hele tijd gelukkig? Dan ben je dus niet gelukkig...
Het punt is dat men vindt dat hij niet teruggestuurd mag worden als hij als kind binnenkomt en dus dan laten ze hem blijven. Maar als hij dan volwassen is, dan is het opeens weer te lang geleden. Dus in de praktijk betekent dat dat je ze allemaal toe moet laten. Dat zie je toch ook wel?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ik vind trouwens dat Mauro in principe terug moet naar Angola, het is daar nu redelijk veilig.
Alleen zijn de beroepsprocedures in NL zo verschrikkelijk lang dat je je af kunt vragen of je dat nu nog kunt maken. Dat zou voor mij wel een reden zijn om Mauro hier te laten blijven.
Maar de beroepsprocedures moeten korten en als iemand uitgeprocedeerd is moet ie wel
'gewoon' terug.
ja aan wat eigenlijkquote:Op zaterdag 5 november 2011 09:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Schuldig aan wat? Het gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die er zijn?
ja nou dat vind ik dus de verkeerde instellingquote:[..]
Die gast is ook helder geweest: "De kans dat de IND je zaak binnen vijf jaar af weet te ronden is minimaal, dus we hebben sowieso kans op een reguliere aanvraag op humanitaire gronden. Tegen die tijd kunnen we namelijk ageren dat jouw thuisland jouw thuisland niet meer is door de tijdsdiepte van jouw verblijf hier."
het systeem moet iig aangepast worden ... die vergelijkbare gevallen moeten goed ondersteund en voorbereid worden op hun evt terugkeer, mag je van mij nog best een subsidiepotje voor opentrekken ook!quote:Generaal pardon gaat me wat ver, maar zorg in godsnaam is dat dit soort gevallen niet blijven voorkomen door dat asielstelsel eens uit te mesten. Patricio is gewoon één van die vergelijkbare gevallen waarbij er mogelijk sprake was van precedentwerking als Mauro een vergunning zou krijgen. Vergelijkbaar betekent dus goed geďntegreerd en niet veel voeling meer met het "thuis"land.
Als ik schrijf "figuren van het soort-Confetti" dan bedoel ik dus ook dat soort types en niet zomaar een willekeurige autochtone Nederlander. De rest van je opmerking bewijst alleen nog eens dat je niet in staat bent om begrijpend te lezen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:44 schreef Scorpie het volgende:
Als iemand zegt dat hij liever een autochtone Nederlander ziet vertrekken dan Mauro, gevolgd door een kulargument waarom, dan stel ik dat gelijk aan deportatie van diegene ja. Noem het zwart, noem het wit, noem het gewoon zoals het is.
Ik verwijs je naar een woordenboek (bijvoorbeeld www.vandale.nl) om het woord "liever" op te zoeken. En dat je niet begrijpend kunt lezen, is toch écht iets dat je zélf hier aantoont. Ik constateer alleen, meer niet.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:44 schreef Scorpie het volgende:
Je wil graag mensen het land uit schoppen, en dat maakt je niks beter dan een doorsnee PVV-erNu snap ik wel dat je alles doet om dit te ontkennen, zoals het roepen dat ik niet begrijpend zou kunnen lezen en meer van zulke prietpraat, maar het staat er toch echt, in die bewoordingen. Ik kan er ook niks anders van maken, jij bent degene die het schreef. Niet ik. Dat je vervolgens een soort selectief geheugenverlies wil lijden om geen gezichtverlies op te lopen is schattig, aandoenlijk en tegelijkertijd tekenend voor je matige, discussietechnieken van middelbaar school-niveau.
Nou wordt -ie helemaal mooi. Jij trekt die schatting van 75 in twijfel, ik niet. Prima, maar dan kom jij dus met betere cijfers, of bronnen waar dat uit blijkt. Tot die tijd ga ik uit van het enige cijfer dat bekend is, dus daarop baseer ik mijn insteek voor de discussie. Dat jij dat niet wilt snappen, is jouw probleem.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:44 schreef Scorpie het volgende:
Dat zijn toevalligerwijs dezelfde mensen die 'huilden' toen het Generaal Pardon van 25.000 mensen opeens naar 45.000 mensen sprong, iets waar men achteraf sprak over een 'rekenfoutje'. We kunnen weinig anders doen dan die cijfers in twijfel trekken, aangezien andere data niet voorhanden is (how convenient). Dat je wil dat ik op Superman wijze opeens met niet-bestaande data op de proppen kom is wederom aandoenlijk, lief, schattig en kenmerkend voor je middelmatige niveau van discussieren. Ik heb namelijk geen data nodig om reeds bestaande data te betwijfelen.
Ja, heb ik gelezen. Er zijn er ook veel meer hierheen gekomen, maar dat is niet waar de discussie over gaat. Die gaat over de vraag hoe veel er nu nog steeds hier zijn. Er is een bepaalde groep die we duidelijk in beeld hebben aan de hand van criteria die ik al tig keer heb genoemd. Overigens was Angola in 2002-2003 een land dat was verwoest door een burgeroorlog. Gaandeweg is de situatie daar verbeterd, dus is de vluchtelingenstroom ook opgedroogd.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:44 schreef Scorpie het volgende:
Beter? Nee. Dat ik de nogal positief gestelde cijfers (want lets face it, Angola telt meer dan 12.5 miljoen inwoners, en ik geloof niet dat er 8 jaar geleden 'slechts' 75 jonge kindertjes hierheen werden gesmokkeld, gezien de hype die er toen in het land heerste ten opzichte van Nederland. Dat artikel had je toch ook gelezen, waarin dat stond?
Ik heb daar zelfs meerdere argumenten voor aangedragen. Andermaal blijkt hier je onwil, dan wel onvermogen om begrijpend te lezen. Je spit die Mauro-topics nog maar eens fijn door, want ik heb wel wat beters te doen dan jouw luiheid op te vangen met extra typwerk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:44 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt anders nog nooit een bevredigend antwoord gegeven op de stelling waarom we procedure-frustrerende gelukszoekers moeten belonen met een paspoort. We hebben allemaal gezien hoe het afliep met het Generaal Pardon en de belofte dat dat nooit meer zou voorkomen...
Wééér niet goed gelezen. Zoek het fijn uit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:44 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast heb je ook nog nooit een fatsoenlijk alternatief weten te produceren, want volgens mij was je ook fel gekant tegen direct terugsturen van deze gelukszoekers in kwestie, omdat je ook dat inhumaan vond.
Ook deze samenvatting gaat uit van een foutieve aanname wat mijn standpunt betreft.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:44 schreef Scorpie het volgende:
Dus, samenvattend; ze 8 jaar in Nederland laten blijven totdat ze 18 zijn, terwijl ze weten dat ze terug moeten, is blijkbaar inhumaan, ze direct terugsturen is inhumaan, dan blijft er maar bar weinig over? Of vind je soms dat we het aantal beroepsprocedures moeten terugschroeven naar welgeteld 1? Want in dat geval kunnen we binnen 2 maanden de gelukzoekers terugsturen, en de *echt* schrijnende gevallen (Niet zoals Mauro en deze jongen) hier laten blijven.
Ik heb niet geschreven dat de hele wereld gek is en niet kan lezen. Ik heb geschreven dat jij moeite hebt met begrijpend lezen. En de bovenstaande opmerking is daar opnieuw illustratief voor.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:44 schreef Scorpie het volgende:
Natuurlijk niet. De hele wereld is gek en kan niet lezen. Dat zal het vast zijn!
Die plaatjes gaan erover dat er steeds meer allochtonen in NL zijn. Maar komt dat allemaal door asielzoekers?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geweldig... ook dit is weer een incorrecte weergave van mijn standpunt. Als je beter had gelezen in de Mauro-reeks, had je kunnen weten dat iedereen wat mij betreft recht op zijn/haar mening heeft, maar het gaat om de manier waarop en met welke argumenten. Als de argumenten - bijvoorbeeld de aantoonbare onzin over aanzuigende werking - weer opduiken, moet je toch vaststellen dat mensen maar wat raaskallen en zich niet of nauwelijks in de materie hebben verdiept.quote:Op zaterdag 5 november 2011 01:46 schreef Scorpie het volgende:
Alles om zijn morele superioriteit tentoon te kunnen spreiden
Mensen die Mauro willen uitzetten zijn slecht en moeten weg, en degene die hem willen laten blijven zijn lief en mogen blijven! En dan anderen betichten van zwart/wit kijken...
Nee dat is idioot, die jongen kost in die tien jaar zeker een 300.000 euro aan pleeggeld en opleidingen zorgquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het punt is dat men vindt dat hij niet teruggestuurd mag worden als hij als kind binnenkomt en dus dan laten ze hem blijven. Maar als hij dan volwassen is, dan is het opeens weer te lang geleden. Dus in de praktijk betekent dat dat je ze allemaal toe moet laten. Dat zie je toch ook wel?
quote:was wel een leuke bijverdienste voor die Angolese moeder met een paar eigen kinderen op haar Nederlandse paspoort en die al in Nederland thuis had wonen, maar alleen even op bezoek ging bij haar moedertje, die nam op de terugvlucht een paar leenkinderen mee voor een paar duizend dollar per stuk
Ze hoefde ze alleen los te laten op Schiphol, en als er bewaking staat bij de gate, dan laat ze die al in het vliegtuig achter.
Men weet dat de Nederlandse overheid geen 9 jarige kinderen wegstuurt die niet zeggen waar ze vandaan komen en hun moeders telefoonnummer niet weten, maar zodra ze volwassen zijn dan is die belemmering weg en dat duurt soms 10 jaar
En die kinderen zullen blijven komen, in tijden van oorlog veel en soms minder
Ik weet niet wie je bedoelt met 'men'. Volgens mij vindt de politiek dat helemaal niet. Er worden voor zover ik weet nog steeds kinderen terug gestuurd en ik vraag me af of de asielwetgeving op dit moment al niet zo streng is dat kinderen terug moeten. Anders zou namelijk elk arm kind in de wereld naar NL komen en dat is echt niet zo.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het punt is dat men vindt dat hij niet teruggestuurd mag worden als hij als kind binnenkomt en dus dan laten ze hem blijven. Maar als hij dan volwassen is, dan is het opeens weer te lang geleden. Dus in de praktijk betekent dat dat je ze allemaal toe moet laten. Dat zie je toch ook wel?
Nee natuurlijk niet. Dat heb ik ook nergens gesteld. Maar asielzoekers zijn een onderdeel van de totale immigratie. En zoals gezegd: of men nou binnenkomt als asielzoeker, gezinshereniger of economische gelukszoeker maakt voor dat geen hol uit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die plaatjes gaan erover dat er steeds meer allochtonen in NL zijn. Maar komt dat allemaal door asielzoekers?
Het zijn geen arme kinderen die op deze manier hierheen komen, maar ze zijn misschien wel in gevaarquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
Anders zou namelijk elk arm kind in de wereld naar NL komen en dat is echt niet zo
Zo'n Mauro is niet teruggestuurd omdat hij minderjarig was. Hij mocht blijven tot hij meerderjarig is en moest dan terug, dat is al jaren bekend bij hem. Alleen nu het zover is, gaan ze miepen dat hij teveel geworteld is hier en daarom moet blijven. Dat betekent dan toch dat je alle AMA's moet laten blijven?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik weet niet wie je bedoelt met 'men'. Volgens mij vindt de politiek dat helemaal niet. Er worden voor zover ik weet nog steeds kinderen terug gestuurd en ik vraag me af of de asielwetgeving op dit moment al niet zo streng is dat kinderen terug moeten. Anders zou namelijk elk arm kind in de wereld naar NL komen en dat is echt niet zo.
Maar volgens mij zeg je, als ik ff door het gescheld en de vooroordelen heen kijk, misschien niet heel veel anders dan ik/
Stel nou dat een kind uit een land naar NL komt waar dat kind echt aantoonbaar het gevaar loopt om vermoord te worden, zou dat kind dan in NL asiel moeten krijgen volgens jou?
Precies. Waar dan nog eens bijkomt dat asielzoekers van de categorie-Mauro allemaal ruimschoots minderjarig waren, dus amper wisten wat hen hier overkwam. Ze worden neergezet als sluwe, slimme, berekenende leugenaars, terwijl het gaat om radeloze kinderen die hier werden gedumpt. Hoe onzuiver het motief van biologische ouders of smokkelaars ook mag zijn, die kinderen hebben er part noch deel aan. En ze zijn slachtoffer van de situatie.quote:Op zaterdag 5 november 2011 09:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Die bestaan nauwelijks. Wat wel bestaat is de wettelijke mogelijkheid om de procedures te verlengen. Maar je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden. Mogelijkheden die we ze zelf hebben gegeven.
Als dat zo is zou dat heel erg raar zijn en dat zou ik dan niet terecht vinden. In dat geval zou hij wat betreft ook terug moeten. Maar eerlijk gezegd kan ik niet geloven dat dat zo werkt, heb je iets van een link waaruit dat blijkt?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo'n Mauro is niet teruggestuurd omdat hij minderjarig was. Hij mocht blijven tot hij meerderjarig is en moest dan terug, dat is al jaren bekend bij hem. Alleen nu het zover is, gaan ze miepen dat hij teveel geworteld is hier en daarom moet blijven. Dat betekent dan toch dat je alle AMA's moet laten blijven?
Tja, als er zo'n 75 Mauro's in Nederland rondlopen, zijn goede journalisten prima in staat om die te vinden, zodat ze ook hun verhaal kunnen vertellen. Een veel gehoorde klacht omtrent Mauro was dat alleen hij een gezicht had, de anderen niet. Nu komen dus ook hun verhalen voor het voetlicht.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toppie! En de volgende staat ook al weer klaar! http://www.ed.nl/regio/de(...)n-beter-weten-in.ece
Verbaast me niks en heb ik ook nooit ontkend. Zoals in het Mauro-topic al besproken, had hij in 2007 wel weer terug gewild. Toch is dat niet gebeurd, werd hij in zijn pleeggezin gelaten, naar een Nederlandse school gestuurd, etc. Eerder heb ik dat al een cruciaal jaar genoemd. Waarom is toen niet kordaat opgetreden? Had die jongen uit dat pleeggezin weggehaald, had hem voorbereid op zijn terugkeer, in plaats van hem naar een Nederlandse school te sturen. Vind je het gek dat zo'n jongen (en de soortgelijke gevallen) zich na verloop van tijd steeds meer gaan hechten?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh enne Elfletterig:
http://www.volkskrant.nl/(...)eater-geworden.dhtml
quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als dat zo is zou dat heel erg raar zijn en dat zou ik dan niet terecht vinden. In dat geval zou hij wat betreft ook terug moeten. Maar eerlijk gezegd kan ik niet geloven dat dat zo werkt, heb je iets van een link waaruit dat blijkt?
http://www.elsevier.nl/we(...)-de-kwestieMauro.htmquote:Mauro is nooit in aanmerking gekomen voor een verblijfsvergunning, zelfs niet voor een tijdelijk verblijfsdocument. Terugkeer naar Angola is vanaf de eerste aanvraag het uitgangspunt geweest van het ministerie.
Welke vraag? En waarom gelijk met laf strooien?quote:Trouwens jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag. Beetje laf.
Wacht even? Daar val je nu de IND ed op aan? Het is VERPLICHT zo'n kind naar school te sturen. Je weet wel, die fijne EVRM zorgt daarvoor. Dus heeft men hem, uit piëteit, naar die school gestuurd en nu is dat opeens de reden om hem niet uit te mogen zetten?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, als er zo'n 75 Mauro's in Nederland rondlopen, zijn goede journalisten prima in staat om die te vinden, zodat ze ook hun verhaal kunnen vertellen. Een veel gehoorde klacht omtrent Mauro was dat alleen hij een gezicht had, de anderen niet. Nu komen dus ook hun verhalen voor het voetlicht.
[..]
Verbaast me niks en heb ik ook nooit ontkend. Zoals in het Mauro-topic al besproken, had hij in 2007 wel weer terug gewild. Toch is dat niet gebeurd, werd hij in zijn pleeggezin gelaten, naar een Nederlandse school gestuurd, etc. Eerder heb ik dat al een cruciaal jaar genoemd. Waarom is toen niet kordaat opgetreden? Had die jongen uit dat pleeggezin weggehaald, had hem voorbereid op zijn terugkeer, in plaats van hem naar een Nederlandse school te sturen. Vind je het gek dat zo'n jongen (en de soortgelijke gevallen) zich na verloop van tijd steeds meer gaan hechten?
Je kunt ook gewoon falen als mens. Los van je vooroordelen over die jongen, bepaalt niet alleen je opleidingsniveau of je een goed mens bent. Ik zag ooit een schatrijke ondernemer op tv. Bijzonder succesvol, bakken met geld, kast van een huis. Maar nauwelijks contact met zijn eigen kinderen. Wat heb je dan eigenlijk bereikt in je leven? Wat een waardeloos mens ben je dan eigenlijk....quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:48 schreef Proletenjager het volgende:
Ik studeer biochemische wetenschappen. Toch wat relevanter dan een nikspunt dat op MBO figuurzagen module 1 zit, lijkt me...
Wordt het misschien toch nog een keer gezellig.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het is en blijft massa-immigratie en die is al decennia bezig. Niet vreemd ook dat de grote steden de afgelopen jaren in meerderheid allochtoon zijn geworden en dat zal alleen maar toenemen.
Nou die wijken waar het al zo is zijn idd enorm gezellig! Ik vond het zo gezellig, ik kon er geen genoeg van krijgen!quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wordt het misschien toch nog een keer gezellig.
Ja, maar naar WAT voor school? Een reguliere Nederlandse school? Of had je ook een voorziening kunnen treffen voor asielzoekerskinderen? Een soort internationale school, met extra aandacht voor terugkeer naar het land van herkomst. Wat is er, naast school (want daar is al gefaald) verder nog gedaan aan de daadwerkelijke terugkeer van Mauro?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wacht even? Daar val je nu de IND ed op aan? Het is VERPLICHT zo'n kind naar school te sturen. Je weet wel, die fijne EVRM zorgt daarvoor. Dus heeft men hem, uit piëteit, naar die school gestuurd en nu is dat opeens de reden om hem niet uit te mogen zetten?
Wat? Dus we moeten voor iedere asielzoeker uit ieder land een speciale school voor hem oprichten? Je snapt toch ook wel dat dat niet gaat. Mauro is vanaf dag 1 gezegd dat hij niet kon blijven.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, maar naar WAT voor school? Een reguliere Nederlandse school? Of had je ook een voorziening kunnen treffen voor asielzoekerskinderen? Een soort internationale school, met extra aandacht voor terugkeer naar het land van herkomst. Wat is er, naast school (want daar is al gefaald) verder nog gedaan aan de daadwerkelijke terugkeer van Mauro?
We hebben ons terugkeerbeleid gewoon niet op orde. Laten we dat eerst eens onderkennen en het daarna snel verbeteren.
Om met dat laatste te beginnen: ik vind het echt vreemd dat ik tot 4-5 keer aan toe een standpunt krijg aangemeten dat niet het mijne is. Wat ik eerder al heb gezegd is, dat ik onmiddellijk terugsturen humaner en wenselijker vind dan iemand hier 8-9 jaar laten, laten inburgeren en hechten en daarna nog eens verlangen dat -ie teruggaat.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat? Dus we moeten voor iedere asielzoeker uit ieder land een speciale school voor hem oprichten? Je snapt toch ook wel dat dat niet gaat. Mauro is vanaf dag 1 gezegd dat hij niet kon blijven.
Verder gaan mensen zoals jij ook huilen als de 8-jarige Mauro alleen op een vliegtuig terug wordt gezet.
Dus hij had in 2007 weggehaald moeten worden bij zijn opvangouders en waar had hij toen geplaatst moeten worden dan?quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Om met dat laatste te beginnen: ik vind het echt vreemd dat ik tot 4-5 keer aan toe een standpunt krijg aangemeten dat niet het mijne is. Wat ik eerder al heb gezegd is, dat ik onmiddellijk terugsturen humaner en wenselijker vind dan iemand hier 8-9 jaar laten, laten inburgeren en hechten en daarna nog eens verlangen dat -ie teruggaat.
Verder hoef je niet voor elke asielzoeker een school op te richten. De crux is dat ze niet verder inburgeren in Nederland, dus dat ze niet een reguliere Nederlandse school gaan, in hun reguliere, vertrouwde omgeving. Concreet: Mauro had in 2007 uit zijn omgeving moeten worden weggehaald. Ze hadden hem moeten voorbereiden op een terugkeer. Dat is nagelaten.
In je geliefde Marokko gooien ze hem conform de islamitische barmhartigheid de woestijn in, zoals ze met alle zwarte asielzoekers doen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo'n négertje gun je toch alle geluk van de wereld. Hoe kun je jezelf toch in de spiegel aankijken als je zo gulzig en gierig bent en het liefst je kruidige kip zelf oppeuzelt? Wat een egoďsme.˛
Krijgen ze wel een hompje brood en een druppel water meequote:Op zaterdag 5 november 2011 14:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In je geliefde Marokko gooien ze hem conform de islamitische barmhartigheid de woestijn in, zoals ze met alle zwarte asielzoekers doen.
Waarom je het beleid van Marokko hier wilt implementeren is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In je geliefde Marokko gooien ze hem conform de islamitische barmhartigheid de woestijn in, zoals ze met alle zwarte asielzoekers doen.
Jaloezie.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom je het beleid van Marokko hier wilt implementeren is mij een raadsel.˛
Omdat you is Marokkaan en geen mogelijkheid onbenut laat de superioriteit van de Marokkaanse en Islamitische staat/gemeenschap te benadrukken. Iets met een glazen huis en stenen gooien, niggah!quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom je het beleid van Marokko hier wilt implementeren is mij een raadsel.˛
Ja, puur om te voorkomen dat hij zich verder hecht aan Nederland. Hij had in een opvangcentrum moeten worden geplaatst, met onderwijs op maat. Gericht op een zo spoedig mogelijke terugkeer.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dus hij had in 2007 weggehaald moeten worden bij zijn opvangouders en waar had hij toen geplaatst moeten worden dan?
Jij mag het want je bent zelf zwart toch?quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:39 schreef sp3c het volgende:
waarom nou weer weghalen bij zijn pleegouders??
ze hadden heb gewoon wat moeten sturen, Portugees aanleren, bezoekjes aan de Angolaanse ambassade en de gemeenschap in Nederland etc.
dan magtie gewoon veilig bij dat pleeggezin blijven zitten waar niemand last van hem heeft zolang het die pleegouders maar goed duidelijk is dat de jongen op zijn 18de weg moet en dat ze er alles aan moeten doen dit zo goed mogelijk voor te bereiden zodat hij niet in een zwart gat terecht komt
edit: pun unintended maar niet ongrappig
Kan ook, maar dan heb je een groter risico dat hij zich desondanks toch te veel aan de pleegouders hecht.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:39 schreef sp3c het volgende:
waarom nou weer weghalen bij zijn pleegouders??
ze hadden heb gewoon wat moeten sturen, Portugees aanleren, bezoekjes aan de Angolaanse ambassade en de gemeenschap in Nederland etc.
dan magtie gewoon veilig bij dat pleeggezin blijven zitten waar niemand last van hem heeft zolang het die pleegouders maar goed duidelijk is dat de jongen op zijn 18de weg moet en dat ze er alles aan moeten doen dit zo goed mogelijk voor te bereiden zodat hij niet in een zwart gat terecht komt.
Dus je wilt hier het Marokkaanse beleid invoeren alleen maar om mij een hak te zetten. Slim man!quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat you is Marokkaan en geen mogelijkheid onbenut laat de superioriteit van de Marokkaanse en Islamitische staat/gemeenschap te benadrukken. Iets met een glazen huis en stenen gooien, niggah!
100% dat jij dat dan onmenselijk had gevonden. Want dat betekent in de praktijk dat je iemand opsluit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, puur om te voorkomen dat hij zich verder hecht aan Nederland. Hij had in een opvangcentrum moeten worden geplaatst, met onderwijs op maat. Gericht op een zo spoedig mogelijke terugkeer.
absoluutquote:Op zaterdag 5 november 2011 14:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij mag het want je bent zelf zwart toch?
dat lijkt mij niet zo heel erg zolang het maar goed duidelijk is hoe de zaken ervoor staanquote:Op zaterdag 5 november 2011 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kan ook, maar dan heb je een groter risico dat hij zich desondanks toch te veel aan de pleegouders hecht.
Welk probleem heb jij er eigenlijk écht mee dat Mauro in Nederland blijft.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus hij had in 2007 weggehaald moeten worden bij zijn opvangouders en waar had hij toen geplaatst moeten worden dan?
Ik kan dat niet los zien van de wetten en regels. Persoonlijk zie ik er geen probleem in dat enkel hij blijft. Wel zie ik dat het de weg vrij maakt voor IEDERE AMA om hier te blijven volgens hetzelfde stramien. Dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welk probleem heb jij er eigenlijk écht mee dat Mauro in Nederland blijft.
En dan even losgezien van de wet/regels.
Het is het belonen van crimineel gedrag.quote:Op zaterdag 5 november 2011 15:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Welk probleem heb jij er eigenlijk écht mee dat Mauro in Nederland blijft.
En dan even losgezien van de wet/regels.
Ik denk dat ie heel goede connecties mee terug neemt naar de familie, en hij kan er de rest van zijn leven daar profijt van hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef sp3c het volgende:
echt veel verdiend die familie er nu ook weer niet aan atm (als hij strax teruggaat naar die familie wel)
Niet toelaten in NL is straffen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef sp3c het volgende:
maar moet je hem daar nou echt voor straffen?
het is niet alsof hij dit heeft zitten plotten toen hij 10 was en echt veel verdiend die familie er nu ook weer niet aan atm (als hij strax teruggaat naar die familie wel)
Laat maar. Jij bent veels te verknocht aan je stabiele 1500 euro in de maand netto.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet toelaten in NL is straffen?
Jij verdient 1500 netto omdat je een pauper bentquote:Op zaterdag 5 november 2011 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laat maar. Jij bent veels te verknocht aan je stabiele 1500 euro in de maand netto.
Stel je voor dat je die big mac uit je kiesholte moet halen aan een ander moet geven. Stel je toch eens voor.˛
Zie je wel dat we een hoop gemeen hebben. Als je nou ook nog kunt delen met een ander...quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij verdient 1500 netto omdat je een pauper bent
Ik verdien minimaal het dubbele. Maar daar gaat het helemaal niet om.
En ik eet geen McDonalds voedsel.
denk ik ook welquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat ie heel goede connecties mee terug neemt naar de familie, en hij kan er de rest van zijn leven daar profijt van hebben.
Met een goede site / blog / hyves en als ie en leuke vriendin opzoekt, dan kan zij hem een permanent visum bezorgen
ja dat heb ik ook liever maar dat doen ze nu eenmaal niet en ik zie ook niet hoe dit relevant is in iets wat ik zegquote:Ik heb liever dat de politici zich met belangrijkere zaken bemoeien
over het niet toelaten heb ik het nergens gehad ...quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet toelaten in NL is straffen?
Wat als hij straks zijn familie laat overkomen in het kader van gezinshereniging?quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef sp3c het volgende:
maar moet je hem daar nou echt voor straffen?
het is niet alsof hij dit heeft zitten plotten toen hij 10 was en echt veel verdiend die familie er nu ook weer niet aan atm (als hij strax teruggaat naar die familie wel)
precies... en dat is ook de reden dat ik van mening was dat Mauro Nederland moest verlaten. Nu hij mag blijven kan je dat een ander indezelfde situatie niet weigeren. Precies de reden waarom je dus geen uitzonderingen mag maken, helemaal niet omdat ze in de media zijn (geweest)quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
En ook terecht, als Mauro ook mag blijven. Gelijke monikken, gelijke kappen. Het kan niet zo zijn dat iemand een verblijfsvergunning krijgt enkel omdat hij in de media-aandacht heeft gestaan.
ja ho is, ik ben er helemaal geen voorstander van dat hij blijftquote:Op zaterdag 5 november 2011 19:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat als hij straks zijn familie laat overkomen in het kader van gezinshereniging?
Ik snap best dat deze jongeren liever in Nederland willen blijven wonen, maar ik denk niet dat dat oorspronkelijk de bedoeling was van de ouders. Daarnaast is er geen enkele reden waarom ze niet terug zouden kunnen naar Angola. Geen enkele!!
Ze spreken niet meer zo goed Portugees? Dat spraken ze tot hun 10de! Ze spraken ook geen Nederlands toen ze hier aankwamen. Ik denk dat ze sneller dat Portugees weer oppikken dan de tijd die het kostte om Nederlands te leren.
Dat hij de taal niet spreekt is natuurlijk een lulverhaal. Hij heeft nb nog regelmatig contact met zijn moeder!quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:14 schreef sp3c het volgende:
hij spreekt de taal niet eens, hoeveel contact zou hij nog met die figuren hebben?
verdacht ...quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat hij de taal niet spreekt is natuurlijk een lulverhaal. Hij heeft nb nog regelmatig contact met zijn moeder!
Dat is geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:02 schreef LXIV het volgende:
Als Afrikanen naar hier komen is het niet spreken van de taal of het niet kennen van de cultuur geen enkel probleem. Eigenlijk enkel een verrijking van onze cultuur.
Als ze terug moeten is het niet goed kennen van de Afrikaanse cultuur of de lokale taal een onoverkomenlijke drempel, waar niets meer aan te doen is.
Waar haal je dat vandaan? Ik heb juist begrepen dat hij geen enkele band heeft met zijn biologische ouders. Overigens vind ik het taalargument een non-issue. Zelfs als hij de taal wel zou spreken zie ik geen enkele reden, behalve populistisch regelneuken, om hem terug te sturen. Hij is goed ingeburgerd, heeft een opleiding en toekomstperspectief, en heeft bij mijn weten niets verkeerds gedaan. Hij kan het ook niet helpen dat zijn ouders hem op 9 jarige leeftijd alleen op het vluegtuig hebben gezet.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat hij de taal niet spreekt is natuurlijk een lulverhaal. Hij heeft nb nog regelmatig contact met zijn moeder!
Hij belde wel met zijn oudersquote:Op zaterdag 5 november 2011 22:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Ik heb juist begrepen dat hij geen enkele band heeft met zijn biologische ouders. Hij kan het ook niet helpen dat zijn ouders hem op 9 jarige leeftijd alleen op het vluegtuig hebben gezet.
Maar dat was mijn vraag niet.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij belde wel met zijn ouders
Geen enkele band is ongelijk aan wel bellen ed?quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar dat was mijn vraag niet.
Ook dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen enkele band is ongelijk aan wel bellen ed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |