Ik denk dat ie heel goede connecties mee terug neemt naar de familie, en hij kan er de rest van zijn leven daar profijt van hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef sp3c het volgende:
echt veel verdiend die familie er nu ook weer niet aan atm (als hij strax teruggaat naar die familie wel)
Niet toelaten in NL is straffen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef sp3c het volgende:
maar moet je hem daar nou echt voor straffen?
het is niet alsof hij dit heeft zitten plotten toen hij 10 was en echt veel verdiend die familie er nu ook weer niet aan atm (als hij strax teruggaat naar die familie wel)
Laat maar. Jij bent veels te verknocht aan je stabiele 1500 euro in de maand netto.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet toelaten in NL is straffen?
Jij verdient 1500 netto omdat je een pauper bentquote:Op zaterdag 5 november 2011 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laat maar. Jij bent veels te verknocht aan je stabiele 1500 euro in de maand netto.
Stel je voor dat je die big mac uit je kiesholte moet halen aan een ander moet geven. Stel je toch eens voor.²
Zie je wel dat we een hoop gemeen hebben. Als je nou ook nog kunt delen met een ander...quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij verdient 1500 netto omdat je een pauper bent
Ik verdien minimaal het dubbele. Maar daar gaat het helemaal niet om.
En ik eet geen McDonalds voedsel.
denk ik ook welquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik denk dat ie heel goede connecties mee terug neemt naar de familie, en hij kan er de rest van zijn leven daar profijt van hebben.
Met een goede site / blog / hyves en als ie en leuke vriendin opzoekt, dan kan zij hem een permanent visum bezorgen
ja dat heb ik ook liever maar dat doen ze nu eenmaal niet en ik zie ook niet hoe dit relevant is in iets wat ik zegquote:Ik heb liever dat de politici zich met belangrijkere zaken bemoeien
over het niet toelaten heb ik het nergens gehad ...quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet toelaten in NL is straffen?
Wat als hij straks zijn familie laat overkomen in het kader van gezinshereniging?quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:37 schreef sp3c het volgende:
maar moet je hem daar nou echt voor straffen?
het is niet alsof hij dit heeft zitten plotten toen hij 10 was en echt veel verdiend die familie er nu ook weer niet aan atm (als hij strax teruggaat naar die familie wel)
precies... en dat is ook de reden dat ik van mening was dat Mauro Nederland moest verlaten. Nu hij mag blijven kan je dat een ander indezelfde situatie niet weigeren. Precies de reden waarom je dus geen uitzonderingen mag maken, helemaal niet omdat ze in de media zijn (geweest)quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:37 schreef LXIV het volgende:
En ook terecht, als Mauro ook mag blijven. Gelijke monikken, gelijke kappen. Het kan niet zo zijn dat iemand een verblijfsvergunning krijgt enkel omdat hij in de media-aandacht heeft gestaan.
ja ho is, ik ben er helemaal geen voorstander van dat hij blijftquote:Op zaterdag 5 november 2011 19:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat als hij straks zijn familie laat overkomen in het kader van gezinshereniging?
Ik snap best dat deze jongeren liever in Nederland willen blijven wonen, maar ik denk niet dat dat oorspronkelijk de bedoeling was van de ouders. Daarnaast is er geen enkele reden waarom ze niet terug zouden kunnen naar Angola. Geen enkele!!
Ze spreken niet meer zo goed Portugees? Dat spraken ze tot hun 10de! Ze spraken ook geen Nederlands toen ze hier aankwamen. Ik denk dat ze sneller dat Portugees weer oppikken dan de tijd die het kostte om Nederlands te leren.
Dat hij de taal niet spreekt is natuurlijk een lulverhaal. Hij heeft nb nog regelmatig contact met zijn moeder!quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:14 schreef sp3c het volgende:
hij spreekt de taal niet eens, hoeveel contact zou hij nog met die figuren hebben?
verdacht ...quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat hij de taal niet spreekt is natuurlijk een lulverhaal. Hij heeft nb nog regelmatig contact met zijn moeder!
Dat is geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:02 schreef LXIV het volgende:
Als Afrikanen naar hier komen is het niet spreken van de taal of het niet kennen van de cultuur geen enkel probleem. Eigenlijk enkel een verrijking van onze cultuur.
Als ze terug moeten is het niet goed kennen van de Afrikaanse cultuur of de lokale taal een onoverkomenlijke drempel, waar niets meer aan te doen is.
Waar haal je dat vandaan? Ik heb juist begrepen dat hij geen enkele band heeft met zijn biologische ouders. Overigens vind ik het taalargument een non-issue. Zelfs als hij de taal wel zou spreken zie ik geen enkele reden, behalve populistisch regelneuken, om hem terug te sturen. Hij is goed ingeburgerd, heeft een opleiding en toekomstperspectief, en heeft bij mijn weten niets verkeerds gedaan. Hij kan het ook niet helpen dat zijn ouders hem op 9 jarige leeftijd alleen op het vluegtuig hebben gezet.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat hij de taal niet spreekt is natuurlijk een lulverhaal. Hij heeft nb nog regelmatig contact met zijn moeder!
Hij belde wel met zijn oudersquote:Op zaterdag 5 november 2011 22:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Ik heb juist begrepen dat hij geen enkele band heeft met zijn biologische ouders. Hij kan het ook niet helpen dat zijn ouders hem op 9 jarige leeftijd alleen op het vluegtuig hebben gezet.
Maar dat was mijn vraag niet.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij belde wel met zijn ouders
Geen enkele band is ongelijk aan wel bellen ed?quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar dat was mijn vraag niet.
Ook dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geen enkele band is ongelijk aan wel bellen ed?
quote:
Zie daar de vraag.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan?
...
Het feit dat je dat mij vraagt, terwijl ik geen politieke beleidsmaker ben, toont precies aan dat er lacunes in de procedures zitten. Kennelijk is onvoldoende over die vraag nagedacht. Je zou kunnen denken aan opvangcentra, speciale uitzetcentra, weet ik veel... bedenk iets. Maar laat jongeren niet 4 jaar verder inburgeren en zich hechten, om daarna nog te verlangen dat ze weggaan.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dus hij had in 2007 weggehaald moeten worden bij zijn opvangouders en waar had hij toen geplaatst moeten worden dan?
4 jaar gevangen houden dus? Want dat is de consequentie van wat je zegt.quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het feit dat je dat mij vraagt, terwijl ik geen politieke beleidsmaker ben, toont precies aan dat er lacunes in de procedures zitten. Kennelijk is onvoldoende over die vraag nagedacht. Je zou kunnen denken aan opvangcentra, speciale uitzetcentra, weet ik veel... bedenk iets. Maar laat jongeren niet 4 jaar verder inburgeren en zich hechten, om daarna nog te verlangen dat ze weggaan.
waarom??quote:Op zondag 6 november 2011 16:31 schreef TombolaTrombone het volgende:
Hoe zou je dat doen dan? Ze meteen uitzetten is ook weer draconisch.
Dit.quote:Op vrijdag 4 november 2011 22:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
inderdaad, als iemand gewoon 10 jaar lang een verderprima functionerend lid is van de maatschappij, goed geintegreerd en in staat prima nederlands te spreken,
waarom in godsnaam nog gaan uitzetten? dat uitzetten kost ook verdomd veel geld
de enige voorwaarde zou volgens mij moeten zijn of iemand crimineel gedrag vertoond, zulke mensen uitzetten lijkt me wenselijk, maar goed geintegreerde mensen wegsturen na 10 jaar is waanzin.
Het is het belonen van crimineel gedragquote:Op vrijdag 4 november 2011 22:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
inderdaad, als iemand gewoon 10 jaar lang een verderprima functionerend lid is van de maatschappij, goed geintegreerd en in staat prima nederlands te spreken,
waarom in godsnaam nog gaan uitzetten? dat uitzetten kost ook verdomd veel geld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |