abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103722823
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:54 schreef matthij5 het volgende:

Volgens mij betalen we allemaal gezamelijk belasting.
Dat vroeg ik niet.

Maar ik noteer een "nee".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:42:40 #202
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_103793568
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:26 schreef Truffelvarken het volgende:
Hoe komen sommige mensen er in vredesnaam bij dat ongeschoolden en lagergeschoolden veel geld kosten. Een werkende ongeschoolde, met een schamel loon brengt alleen geld op.
Hooggeschoolde bank en zorginstelling directeuren, die kosten veel geld. Dat soort figuren hangt als een molensteen om de nek van het werkende Nederland.
Niet gehinderd door kennis van zaken stel je dus dat de ca. 20% van de bevolking die 70% van de belastinginkomsten in ons land doet binnenbrengen om een molensteen om de nek van de rest hangt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:43:27 #203
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_103793608
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:35 schreef Gattaca het volgende:

[..]

En dat argument van gezinsbanden? Onzin?
Dat is getoetst door rechters en een niet-valide argument bevonden. Daarmee moet de rest van het land genoegen nemen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:49:20 #204
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_103793832
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_103793922
quote:
Het is wel apart dat Mauro op zijn 18e nog minderjarig is...
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:55:08 #206
78780 deedeetee
pi_103794101
quote:
''En het beleid van het kabinet is niet in strijd met de verdragen. Maar het uitzetten van een minderjarige jongen die al meer dan 5 jaar in Nederland woont, is dat wel.''
Ik weet niet wat er in die verdragen staat maar als dit klopt dan kon hij toen hij hier 5 jaar was niet meer uitgezet worden. Dan kun je dat nu niet alsnog gaan doen met als argument dat hij nu volgens de wet geen kind meer is.
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:56:45 #207
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_103794184
quote:
maar hun zitten FOUT het is geen kind meer dus Wegwezen..

ze hebben het over kinderverdragen maar hij is 18 dus kan niet meer gesproken worden van kind ....
dus nogmaals bye bye en zwaai zwaai ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_103794242
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:55 schreef deedeetee het volgende:

Ik weet niet wat er in die verdragen staat maar als dit klopt dan kon hij toen hij hier 5 jaar was niet meer uitgezet worden. Dan kun je dat nu niet alsnog gaan doen met als argument dat hij nu volgens de wet geen kind meer is.
Er staat voor zover mij bekend niet in die verdragen dat je illegalen niet kan uitzetten zodra ze volwassen worden. Maar het is al weer lang geleden dat ik vreemdelingenrecht heb gedaan.
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:04:28 #209
78780 deedeetee
pi_103794474
Ik weet ook niet wat er in die verdragen staat maar mij lijkt het niet logisch dat, als er staat dat je een kind niet meer mag uitzetten nadat hij 5 jaar in het land heeft gewoond, het niet opeens veranderd als het betreffende kind 18 jaar wordt.
Mja logica en wetten en verdragen gaan niet altijd samen.
Ik mag toch hopen dat Unicef niet voor niks aan de bel trekt ? Die zullen toch wel weten wat er in die verdragen staat en hoe dat uitgelegd moet worden ?
  † In Memoriam † maandag 31 oktober 2011 @ 18:06:55 #210
137949 Disana
pi_103794563
Hij mag blijven met een visum om te studeren. Dat gaat hij echt nooit redden.
pi_103794589
quote:
AMSTERDAM (ANP) - Het uitzetten van de Angolese asielzoeker Mauro Manuel zou in strijd zijn met het VN Kinderrechtenverdrag en het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens. Daarvoor waarschuwt Unicef, de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties, maandag.
De Nederlandse regering heeft beide verdragen erkend. ,,Wij spreken nooit over specifieke gevallen’’, stelt een zegsvrouw van Unicef. ,,En het beleid van het kabinet is niet in strijd met de verdragen. Maar het uitzetten van een minderjarige jongen die al meer dan 5 jaar in Nederland woont, is dat wel.’’
Veel vager dan dit kan het niet worden. Een zegsvrouw, waarvan de naam niet genoemd wordt, zegt dat Unicef niets over Mauro zegt en dat het beleid niet in strijd is met de verdragen.

Ik ben benieuwd of er morgen nog volksvertegenwoordigers die dit bericht klakkeloos gaan roeptoeteren in de 2e kamer zonder dat ze even onderzocht hebben wat er nou precies door wie is gezegd.
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:10:43 #212
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_103794720
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Veel vager dan dit kan het niet worden. Een zegsvrouw, waarvan de naam niet genoemd wordt, zegt dat Unicef niets over Mauro zegt en dat het beleid niet in strijd is met de verdragen.

Ik ben benieuwd of er morgen nog volksvertegenwoordigers die dit bericht klakkeloos gaan roeptoeteren in de 2e kamer zonder dat ze even onderzocht hebben wat er nou precies door wie is gezegd.
Hij is toch ondertussen al meerderjarig?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_103794812
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:06 schreef Disana het volgende:
Hij mag blijven met een visum om te studeren.
Bron?

quote:
Dat gaat hij echt nooit redden.
Gelukkig niet. Dat is nl. ook misbruik van regelgeving.
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:13:53 #214
78780 deedeetee
pi_103794837
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:06 schreef Disana het volgende:
Hij mag blijven met een visum om te studeren. Dat gaat hij echt nooit redden.
MBO niveau 2.....
Maar dat hij geen studiebol is vind ik eerder een reden om hem te laten blijven. Hij wil graag gaan werken en jongeren die dat willen horen hier toch welkom te zijn ?
pi_103794920
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:13 schreef deedeetee het volgende:

Hij wil graag gaan werken en jongeren die dat willen horen hier toch welkom te zijn ?
Nee, natuurlijk niet! Alleen als er een tekort is op de arbeidsmarkt mag dat opgevuld worden met mensen van buiten.
pi_103795135
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet! Alleen als er een tekort is op de arbeidsmarkt mag dat opgevuld worden met mensen van buiten.
Er wordt al jaren geroepen dat er in de toekomst een enorme krapte op de arbeidsmarkt ontstaat...

Net zoals dat ze jaren lang geroepen hebben dat er een groot tekort aan basisschoolleraren zou komen, en dat 'afgestudeerde' PABO-ers nu nauwelijks aan een vaste aanstelling geraken. :')
pi_103795236
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:20 schreef Ludd het volgende:

Er wordt al jaren geroepen dat er in de toekomst een enorm krapte op de arbeidsmarkt ontstaat...
Ja, hoger opgeleiden... En ook wel in de zorg, maar om nu Mauro te laten blijven op de plechtige belofte dat hij in de zorg gaat werken...
  maandag 31 oktober 2011 @ 18:37:06 #218
78780 deedeetee
pi_103795763
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, hoger opgeleiden... En ook wel in de zorg, maar om nu Mauro te laten blijven op de plechtige belofte dat hij in de zorg gaat werken...
Volgens mij gaat het echt niet alleen om hoogopgeleiden, de rest van het werk moet ook gedaan worden. Tegenwoordig streeft iedere jongere naar een zo hoog mogelijke opleiding, dus het lijkt me logisch dat er ook een tekort onder de minder hoogopgeleiden gaat ontstaan.
pi_103796674
Mauro lijkt me niet bepaald een studiebol, maar daar zou het ook niet om moeten gaan.

Belangrijker vind ik dat je geen kind moet laten opgroeien tot hij 18 is en dan alsnog het land uitflikkeren.
Dan hadden ze hem gewoon direct moeten wegsturen
٩๏̯͡๏)۶
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 19:22:00 #220
236264 crew  capricia
pi_103798214
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Mauro lijkt me niet bepaald een studiebol, maar daar zou het ook niet om moeten gaan.

Belangrijker vind ik dat je geen kind moet laten opgroeien tot hij 18 is en dan alsnog het land uitflikkeren.
Dit.
Maar ik denk dat hij toch het land uit moet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103798584
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Juist wel. De zoveelste middelmatige MBO'er. Nutteloos. In Angola kan die jongen iets bereiken. In Nederland niet.

quote:
Hoe denk je dat Unicef dan zou reageren? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103798668
Vanavond om vijf voor elf een programma over allemaal 'Mauro's'. Net zo goed geïntegreerd en moeten ook op hun 18e pleiten. Ik ga in ieder geval kijken.
pi_103799024
quote:
13s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist wel. De zoveelste middelmatige MBO'er. Nutteloos. In Angola kan die jongen iets bereiken. In Nederland niet.
Alhoewel ik totaal niet voor het blijven van Mauro ben is dit natuurlijk onzin. Er is zat vraag naar vakmensen op allerlei gebieden. Daarnaast kun je onmogelijk zeggen of die jongen hier wat van z'n leven kan maken. Gezien het feit dat hij nu de schijnwerper op zich heeft staan gericht is 'ie - mocht hij blijven - in ieder geval vast meer gemotiveerd dan 99% van de bontkraagjes op het MBO.
pi_103799151
quote:
3s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:34 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Alhoewel ik totaal niet voor het blijven van Mauro ben is dit natuurlijk onzin. Er is zat vraag naar vakmensen op allerlei gebieden. Daarnaast kun je onmogelijk zeggen of die jongen hier wat van z'n leven kan maken. Gezien het feit dat hij nu de schijnwerper op zich heeft staan gericht is 'ie - mocht hij blijven - in ieder geval vast meer gemotiveerd dan 99% van de bontkraagjes op het MBO.
In Angola is hij erg hoog opgeleid en kan hij de in Nederland geleerde principes in praktijk brengen.

In Nederland zal ie met moeite iets bereiken en dan opgaan in de grijze middenmoot.

Hoewel natuurlijk in het begin vervelend, is het voor Mauro beter als ie zijn thuisland weer bezoekt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_103799840
quote:
13s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Hoe denk je dat Unicef dan zou reageren? :')
Wat Unicef vindt, moet niet uitmaken lijkt mij.

Ik vind het juist mishandeling om iemand tot z'n 18e te laten verwesteren en dan alsnog weg te sturen
٩๏̯͡๏)۶
pi_103800433
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In Angola is hij erg hoog opgeleid en kan hij de in Nederland geleerde principes in praktijk brengen.

In Nederland zal ie met moeite iets bereiken en dan opgaan in de grijze middenmoot.

Hoewel natuurlijk in het begin vervelend, is het voor Mauro beter als ie zijn thuisland weer bezoekt.
De gemiddelde Nederlander steekt overal met kop en schouders boven uit wou je zeggen?
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:13:20 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103801559
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:32 schreef malleable het volgende:
Wat dan niet? Waarom zou nederland zich over een minderjarige angolees moeten bekomeren?
Correctie: Een Angolees die al 9 jaar in Nederland woont, en nauwelijks een ander land kent dan Nederland. Dit is geen 30 jarige asielzoeker die in zijn thuisland timmerman was, en als het moet ook weer timmerman kan zijn in zijn thuisland als het veilig is..... maar iemand die toen hij naar Nederland kwam 9 jaar oud was, en het grootste deel van zijn ontwikkeling plaatsvond in Nederland, in het Nederlands, en met Nederlandse pleegouders.

Dat is nogal een verschil. Als een 30 jarige Angolees naar Nederland kwam tijdens de burgeroorlog, en nu op 39 jarige leeftijd te horen krijgt dat hij terug moet naar Angola, dan heb ik daar ook best vrede mee. Hij red het wel daar, die kan weer timmerman worden.

Maar iemand die op 9 jarige leeftijd vertrok, nauwelijks kennis heeft van de taal en cultuur, en hier in Nederland zo goed als vloeiend Nederlands spreekt, en aan een MBO opleiding is begonnen.... waarom zouden we in hemelsnaam zo'n iemand terug moeten sturen?

Alleen om het (vinger wijzend op tafel) "regels is regels"? Waar zijn we dan als samenleving als we niet kunnen beslissen dat dit gewoon fout is?

En nu een gewetensvraag aan hen die denken dat zo'n iemand als Mauro een kans heeft om de staat en dus het volk geld te kosten:

We hebben intussen de technologie om het syndroom van down te detecteren in een foetus van slechts enkele weken oud. Samen met die kennis, weten we ook dat iemand met het syndroom van down 100% zeker geld gaat KOSTEN voor de staat. Ze moeten naar duur, speciaal onderwijs, in ernstige gevallen naar een tehuis, en uiteindelijk als de ouders overlijden blijven ze toch achter als een persoon waar de staat voor moet zorgen. Het is dus een 100% gegeven dat iemand met het syndroom van down, ons allemaal bakken vol met belastinggeld gaat kosten.

Moet de staat daar dan ook maar zeggen: Nee, zo'n iemand is ongewenst, een abortus is verplicht.

En wat nu als het syndroom van down wordt vastgesteld bij het kind van een vrouw van islamitische afkomst die al 15 jaar met een legale verblijfsvergunning in Nederland woont? Is het antwoord dan anders?

Mauro heeft een kans. Niet een kleine kans, maar een grote kans om iets te bereiken in Nederland, en dat betekend dat hij gewoon net als iedere andere Nederlander belasting gaat afdragen als werkende.

In het buitenland word dit nieuws ook steeds meer als "schaamtelijk" opgevangen..... http://www.forbes.com/sit(...)ortation-of-a-child/

Regels zijn regels. Tja....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 31 oktober 2011 @ 20:56:07 #228
78780 deedeetee
pi_103804521
Ik vind dat gedoe over een studievisum maar niks, wat doen ze dan als hij het met studeren niet redt ? Hem alsnog naar Angolo sturen omdat hij niet intelligent genoeg is om hier te mogen blijven ?
Daar moet je toch niet aan dénken ? :X

Ik heb inmiddels het idee dat de politici wel wat extra intelligentie kunnen gebruiken als ze met niks beters aan kunnen komen als iets waarvan al duidelijk is aangegeven dat het niet zal gaan lukken. Stelletje minkukels 8)7
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:09:20 #229
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_103805408
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Correctie: Een Angolees die al 9 jaar in Nederland woont, en nauwelijks een ander land kent dan Nederland. Dit is geen 30 jarige asielzoeker die in zijn thuisland timmerman was, en als het moet ook weer timmerman kan zijn in zijn thuisland als het veilig is..... maar iemand die toen hij naar Nederland kwam 9 jaar oud was, en het grootste deel van zijn ontwikkeling plaatsvond in Nederland, in het Nederlands, en met Nederlandse pleegouders.
Vanuit een menselijk standpunt kan ik je betoog best volgen, maar als je wat rationeler naar de zaak kijkt, zit het toch anders. We praten over een jongen wiens ouders mensensmokkelaars hebben betaald om hem en zijn zus illegaal naar Nederland te krijgen. Hij maakte deel uit van een groep van enkele duizenden minderjarige Angolezen die op die manier in een jaar tijd in Nederland werden gedumpt en die in principe niet in aanmerking komen voor politiek asiel. Het zijn, en ik heb een hekel aan het woord, door hun ouders opgestuurde gelukzoekers.

Nederland heeft op basis van internationale verdragen de plicht om iedere asielzoeker in procedure te nemen. Mauro kreeg al vier jaar geleden definitief te horen dat hij niet in aanmerking kwam voor een verblijfsvergunning. Nederland heeft echter ook zijn handtekening gezet onder verdragen die ons verbieden om minderjarigen uit te zetten. Mauro is daarna op kosten van de Nederlandse overheid ondergebracht bij een pleeggezin, heeft op kosten van de Nederlandse overheid een opleiding gehad en zo nog veel meer. Sinds 2007 wisten hij, zijn pleegouders en de asieladvocaat al dat hij terug moest naar Angola zodra hij meerderjarig zou zijn.

Kortom, de Nederlandse overheid heeft zich barmhartig ontfermd over een kind dat voor grof geld naar Nederland is gesmokkeld, heeft hem een zorgvuldige rechtsgang bezorgd en voor hem gezorgd tot het moment dat hij volgens de wet volwassen is. Ik vind dat buitengewoon humaan en kan me gewoon niet voorstellen dat het emotie-element het totaal wint van de ratio in deze discussie. Ik geef zelf de schuld aan de opmars van al die huilprogramma's op televisie, maar dat is maar een inschatting. Een columnist van het Algemeen Dagblad noemde het vanmorgen een variant op een talentenjacht, 'sms Mauro naar 7070'

Ik vind in ieder geval dat de Nederlandse overheid in dit geval niets te verwijten valt en ik snap steeds minder van alle commotie over een individueel geval.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:11:03 #230
79262 Dwersdriever
pi_103805547
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:56 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb inmiddels het idee dat de politici wel wat extra intelligentie kunnen gebruiken als ze met niks beters aan kunnen komen als iets waarvan al duidelijk is aangegeven dat het niet zal gaan lukken. Stelletje minkukels 8)7
Het is een echt politieke oplossing. Deze oplossing zorgt ervoor dat er geen precedent wordt geschapen waar mensensmokkelaars, asieladvocaten en allerhande vluchtenlingenorganisaties direct gebruik van gaan maken. Het zorgt er bovendien voor dat het CDA het blijven van Mauro kan steunen zonder daarbij coalitie- en gedoogpartner voor het hoofd te stoten.
We Came A Long Time Ago
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 oktober 2011 @ 21:14:19 #231
862 Arcee
Look closer
pi_103805785
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:13 schreef maartena het volgende:
In het buitenland word dit nieuws ook steeds meer als "schaamtelijk" opgevangen..... http://www.forbes.com/sit(...)ortation-of-a-child/
Terecht.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_103806163
ach komop dat stuk van die amerikaanse is echt belachelijk
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:26:00 #233
78780 deedeetee
pi_103806605
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:11 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is een echt politieke oplossing. Deze oplossing zorgt ervoor dat er geen precedent wordt geschapen waar mensensmokkelaars, asieladvocaten en allerhande vluchtenlingenorganisaties direct gebruik van gaan maken. Het zorgt er bovendien voor dat het CDA het blijven van Mauro kan steunen zonder daarbij coalitie- en gedoogpartner voor het hoofd te stoten.
Dat begrijp ik ook wel, daar gaat het me niet om. Het is onhaalbaar omdat die jongeman niet zo geweldig goed kan leren. Zijn pleegouders hebben dit al heel duidelijk aangegeven. Wat is dan de zin om er toch over door te gaan ? Kun je beter je energie steken in het zoeken naar een andere oplossing. Maar het probleem is natuurlijk dat die er niet is.
pi_103806791
ik blijf het raar vinden dat nederlanders, meestal open-minded, toch moeite hebben met outside the box denken in dit geval. voor de meesten hier is alles simpel. ik ga terug naar mijn eigen land, ik vraag daar mijn papieren aan bij een correct werkende overheid, ik ga weer naar school, want het wordt voor mij betaald en er is voldoende begeleiding en binnen no-time ben ik weer de "oude ik".

hoe naief kun je zijn? ten eerste, nederland is het beste land ter wereld als het om dit soort dingen gaat. hier kun je over mogelijkheden spreken, niet in een land waar ze amper elektriciteit kunnen betalen in normale huishoudens. denken dat je zo 1, 2, 3 terug kan verhuizen is idioot. die jongen maakt daar geen kans en begint, indien hij terug moet, binnen no-time aan de drugs. wat moet je anders doen in een land waar je het systeem niet kent en waar criminelen om je heen zitten?

wie wil in gods naam zijn "ouders" nog zien nadat deze hem op een vliegtuig naar een ander deel van de wereld hebben gezet? dat zijn geen ouders, dus mauro heeft geen ouders! hij spreekt de taal, zit hier op school etc. ... om maar niet te zeggen dat hij pleegouders heeft die voor hem zorgen! dit is geen gevalletje gelukszoeker, maar gewoon een nederlandse iemand, klaar!

stuur gvd alle criminelen weg, ongeacht hun ras en nationaliteit, als je toch goed bezig wilt zijn. maar geen onschuldige mensen die zo goed geintegreerd zijn dat als ze een andere huidskleur hadden als nederlanders beschouwd werden!

ik zag vandaag leers op tv... wat een trieste ziel is dat, zeg! BAH!!! :')
pi_103806806
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:19 schreef JohnDDD het volgende:
ach komop dat stuk van die amerikaanse is echt belachelijk
Het enige wat belachelijk is, is het uitzetten van die Mauro.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103806956
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 10:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat echt zo, of hebben ze alleen aangegeven dat wat hen betreft Mauro mocht blijven (als in: van mij hoeft hij niet weg, maar we gaan eerst eens goed kijken naar het dossier of er mogelijkheden zijn)?
Jij bent zo'n persoontje dat geen punt vindt als de PVV een wegpestende homostel gebruikt om zijn misselijkmakende propaganda bij te zetten.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:36:11 #237
79262 Dwersdriever
pi_103807400
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zou zo fijn zijn als daar een rationeel argument voor was in plaats van louter emotie. Zie mijn stuk hierboven, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Nederlanders niet verder kunnen denken dan de primaire emotie 'zielig'.
We Came A Long Time Ago
pi_103807609
quote:
13s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:30 schreef skrn het volgende:

Jij bent zo'n persoontje dat geen punt vindt als de PVV een wegpestende homostel gebruikt om zijn misselijkmakende propaganda bij te zetten.
Heb je alleen maar ad hominems voorhanden, of ben je ook in staat om een argument te formuleren?
pi_103807652
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:36 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het zou zo fijn zijn als daar een rationeel argument voor was in plaats van louter emotie. Zie mijn stuk hierboven, ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Nederlanders niet verder kunnen denken dan de primaire emotie 'zielig'.
Het is, zoals ik zei, niets anders dat wanneer Geert Wilders weer eens 'woest' is over een weggepest homostel maar voor de grap vergeet dat het leeuwendeel van de weggepeste mensen gewoon allochtoon is. Dan maakt hij handig gebruik van het sentiment en de emotie.

Maar als het gaat over asielzoekers, dan mag het weer niet. :{
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:39:15 #240
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_103807675
De casus Mauro geeft aan hoe slecht/lang de procedures in Nederland zijn. Mensen moeten binnen 2 jaar weten of ze terug gaan of niet. Dan voorkom je dit soort gevallen.

Maar regels zijn regels en Mauro moet terug naar Angola. :W
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_103807738
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:28 schreef KoosVogels het volgende:

Nee, Mauro hier laten blijven is idioot. Hij is illegaal naar Nederland gestuurd en hem hier houden is mensenhandelaars steunen!
pi_103807899
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:39 schreef paintmeester het volgende:
De casus Mauro geeft aan hoe slecht/lang de procedures in Nederland zijn. Mensen moeten binnen 2 jaar weten of ze terug gaan of niet. Dan voorkom je dit soort gevallen.

Maar regels zijn regels en Mauro moet terug naar Angola. :W
Mauro kreeg al vrij snel te horen dat hij niet mocht blijven, zo heb ik mij laten vertellen. Dat er vervolgens tegen beter weten in is geprocedeerd en daarbij ook nog zaken gewonnen zijn doet daar niets aan af.

Sowieso weet iedereen als hij naar Nederland komt of hij recht heeft op een verblijfsvergunning of niet.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:43:07 #243
79262 Dwersdriever
pi_103807987
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:28 schreef chrisje013 het volgende:
ik blijf het raar vinden dat nederlanders, meestal open-minded, toch moeite hebben met outside the box denken in dit geval. voor de meesten hier is alles simpel. ik ga terug naar mijn eigen land, ik vraag daar mijn papieren aan bij een correct werkende overheid, ik ga weer naar school, want het wordt voor mij betaald en er is voldoende begeleiding en binnen no-time ben ik weer de "oude ik".
Deze discussie wordt wat repeterend. Maar een uitzondering maken voor deze jongen, die deel uitmaakte van een groep van meer dan vierduizend Angeloze kinderen die in 2002/03 naar Nederland kwamen zou pure willekeur zijn van de overheid. We moeten geen overheid willen die regels negeert op basis van willekeur.

quote:
hoe naief kun je zijn? ten eerste, nederland is het beste land ter wereld als het om dit soort dingen gaat. hier kun je over mogelijkheden spreken, niet in een land waar ze amper elektriciteit kunnen betalen in normale huishoudens. denken dat je zo 1, 2, 3 terug kan verhuizen is idioot. die jongen maakt daar geen kans en begint, indien hij terug moet, binnen no-time aan de drugs. wat moet je anders doen in een land waar je het systeem niet kent en waar criminelen om je heen zitten?
Dit zijn wel heel forse aannames. Zoals gesteld, wisten Mauro, zijn pleegouders en zijn asieladvocaat al vier jaar dat hij terug moest naar Angola. Dat hij daar niet op is voorbereid is hen te verwijten. Het is ook niet zo dat hij daar in Angola uit het vliegtuig wordt geschopt. De terugkeer wordt begeleid en volgens mij ook voorzien van geld.

quote:
wie wil in gods naam zijn "ouders" nog zien nadat deze hem op een vliegtuig naar een ander deel van de wereld hebben gezet? dat zijn geen ouders, dus mauro heeft geen ouders! hij spreekt de taal, zit hier op school etc. ... om maar niet te zeggen dat hij pleegouders heeft die voor hem zorgen! dit is geen gevalletje gelukszoeker, maar gewoon een nederlandse iemand, klaar!
Mauro heeft regelmatig telefonisch contact met zijn biologische moeder. Hij heeft geen enkele reden om hier asiel te kunnen krijgen. Dat is door het hoogste rechtsorgaan bevestigd. Hij is voor veel geld door zijn ouders op het vliegtuig gezet naar Nederland omdat hij hier een betere toekomst zou krijgen. Dat noemen we toch echt een gelukzoeker.

quote:
stuur gvd alle criminelen weg, ongeacht hun ras en nationaliteit, als je toch goed bezig wilt zijn. maar geen onschuldige mensen die zo goed geintegreerd zijn dat als ze een andere huidskleur hadden als nederlanders beschouwd werden!
Ben ik niet tegen, maar is wettelijk niet toegestaan.

quote:
Ben ik niet met je eens. Een integere man en een uitstekende minister.
We Came A Long Time Ago
pi_103808041
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, Mauro hier laten blijven is idioot. Hij is illegaal naar Nederland gestuurd en hem hier houden is mensenhandelaars steunen!
Geweldig. Je wilt het leven van een tiener verpesten door hem weg te halen bij zijn pleegouders en vrienden omdat je mensensmokkelaars niet vrij baan wilt geven. Ja, echt goed bezig. Chapeau.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:45:22 #245
79262 Dwersdriever
pi_103808141
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:39 schreef skrn het volgende:

[..]

Het is, zoals ik zei, niets anders dat wanneer Geert Wilders weer eens 'woest' is over een weggepest homostel maar voor de grap vergeet dat het leeuwendeel van de weggepeste mensen gewoon allochtoon is. Dan maakt hij handig gebruik van het sentiment en de emotie.

Maar als het gaat over asielzoekers, dan mag het weer niet. :{
Wat Geert Wilders doet en vindt is niet zo interessant. Zodra er uitzonderingen op wetten worden gemaakt om één willekeurig homostel te bevoordelen ten opzichte van vergelijkbare gevallen is er sprake van willekeur. Dat keur ik net zo af als alle emotionele argumenten rond Mauro.
We Came A Long Time Ago
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:45:32 #246
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_103808152
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geweldig. Je wilt het leven van een tiener verpesten door hem weg te halen bij zijn pleegouders en vrienden omdat je mensensmokkelaars niet vrij baan wilt geven. Ja, echt goed bezig. Chapeau.
_O_
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:46:45 #247
79262 Dwersdriever
pi_103808249
quote:

[..]

Het is jammer dat je geen enkel argument geeft en alleen maar oneliners plaatst die gebaseerd zijn op emotie.
We Came A Long Time Ago
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:48:13 #248
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103808357
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:28 schreef chrisje013 het volgende:

Ik zie een volk dat zich hoopt niet bezig te hoeven houden met zaken als schrijnendheid en medemenselijkheid door zich massaal te verschuilen achter regeltjes en wetten.

Ja, ik zie een volk dat zich collectief verschuilt achter regeltjes en wetten.

Ik heb dat eerder gezien.
pi_103808509
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:46 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is jammer dat je geen enkel argument geeft en alleen maar oneliners plaatst die gebaseerd zijn op emotie.
Naar mijn idee draait deze hele discussie juist om emotie. Emotie beschouw ik als een van de belangrijkste argumenten voor het laten blijven van Mauro. Ja, je kunt wetsartikelen erbij slepen, vrezen voor precedentwerking en het BNP van Angola posten om aan te tonen dat het daar prima toeven is.

Feit is echter dat die jongen hier al acht jaar woont, is aangepast, van zijn pleegouders houdt en de rest van zijn leven hier wil slijten. Dat vind ik zwaarder wegen dan gelul over de angst voor de aanzuigende werking die het geval Mauro mogelijk kan hebben.
pi_103808614
quote:

Het leven van deze tiener wordt niet verpest. Hij gaat gewoon terug naar zijn eigen moeder.

Maar laten we er even vanuit gaan dat zijn leven is verpest op deze manier: dan is dat verpest door zijn eigen moeder en die mensenhandelaren.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Als Nederland Mauro's gaat laten blijven dan gaan de mensenhandelaren zich richten op dat gat in de wetgeving. Daar mag jij je ogen voor sluiten, maar dat is naïef.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:52:30 #251
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103808690
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:51 schreef DS4 het volgende:

Als Nederland Mauro's gaat laten blijven dan gaan de mensenhandelaren zich richten op dat gat in de wetgeving. Daar mag jij je ogen voor sluiten, maar dat is naïef.
Dan gaan mensenhandelaren jongens van hun 10e tot hun 18e bij een Limburgs pleeggezin onderbrengen?
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:52:58 #252
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103808723
Interpol noemt het 'Operatie Zachte G' :')
pi_103808728
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het leven van deze tiener wordt niet verpest. Hij gaat gewoon terug naar zijn eigen moeder.

Maar laten we er even vanuit gaan dat zijn leven is verpest op deze manier: dan is dat verpest door zijn eigen moeder en die mensenhandelaren.
Ja, en waarom moet je dan het leven van Mauro verpesten terwijl zijn moeder verantwoordelijk is? Wat kan hier er aan doen dat zijn moeder hem op het vliegtuig heeft gezet?
pi_103808868
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:

Feit is echter dat die jongen hier al acht jaar woont, is aangepast, van zijn pleegouders houdt en de rest van zijn leven hier wil slijten. Dat vind ik zwaarder wegen dan gelul over de angst voor de aanzuigende werking die het geval Mauro mogelijk kan hebben.
Feit is dat Mauro hier nimmer naartoe mocht komen. Dat zijn komt het gevolg is van crimineel handelen. Crimineel handelen wat je wenst te belonen. Feit is dat Mauro prima zijn leven op kan bouwen in Angola, veel beter dan de gemiddelde Angolees.

Feit is ook dat al die Mauro mag blijven roepers zelf niets willen laten voor het laten verblijven van honderden, duizenden, of erger, Mauro's.

Mauro had hier niets te zoeken en heeft hier niets te zoeken. Dat moet je als land duidelijk uitstralen. Zwakte wordt misbruikt.
pi_103808935
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Dan gaan mensenhandelaren jongens van hun 10e tot hun 18e bij een Limburgs pleeggezin onderbrengen?
Ja, want Mauro is door mensenhandelaren ondergebracht bij een pleeggezin.

God, hoe dom kunnen de argumenten zijn!
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:56:16 #256
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103808973
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef DS4 het volgende:

Feit is dat Mauro prima zijn leven op kan bouwen in Angola,
Correctie, hij heeft zijn leven al opgebouwd.
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 21:56:18 #257
236264 crew  capricia
pi_103808974
quote:

[..]

Feit is dat Mauro hier nimmer naartoe mocht komen. Dat zijn komt het gevolg is van crimineel handelen. Crimineel handelen wat je wenst te belonen. Feit is dat Mauro prima zijn leven op kan bouwen in Angola, veel beter dan de gemiddelde Angolees.

Feit is ook dat al die Mauro mag blijven roepers zelf niets willen laten voor het laten verblijven van honderden, duizenden, of erger, Mauro's.

Mauro had hier niets te zoeken en heeft hier niets te zoeken. Dat moet je als land duidelijk uitstralen. Zwakte wordt misbruikt.
Dat zijn geen feiten, hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:56:47 #258
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103809012
quote:
16s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, want Mauro is door mensenhandelaren ondergebracht bij een pleeggezin.

God, hoe dom kunnen de argumenten zijn!
Ik volg enkel jouw fantastische redenering. Jij haalt er de mensenhandelaren bij.
pi_103809062
quote:

[..]

Mauro was een kind toen hij hierheen kwam, volgens mij kan hij dan niet worden gekwalificeerd als crimineel.

Ik vraag mij overigens af: waarom wil je die Mauro eigenlijk zo graag zien vertrekken?
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:57:32 #260
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103809064
Obama 'very concerned' about Operation Soft G.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:57:59 #261
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103809098
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

Ik vraag mij overigens af: waarom wil je die Mauro eigenlijk zo graag zien vertrekken?
Regels zijn regels enzo. Altijd. In ieder geval.
pi_103809161
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:53 schreef KoosVogels het volgende:

Ja, en waarom moet je dan het leven van Mauro verpesten terwijl zijn moeder verantwoordelijk is? Wat kan hier er aan doen dat zijn moeder hem op het vliegtuig heeft gezet?
Het gaat niet om een éénling. We hebben beleid. En dat beleid hebben we op basis van hele goede redenen gemaakt. En die redenen gelden gewoon ook in de zaak Mauro. Jammer voor hem. Hij moet niet boos zijn op Nederland, op Leers, op het CDA... maar gewoon op zijn eigen moeder. Die heeft hem in deze positie gebracht.

En nogmaals: natuurlijk blijft hij liever in NL, maar verblijven in Angola is voor een Angolees niet een verpest leven, want anders kunnen we ze allemaal hier naartoe halen!
pi_103809206
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Mensenhandelaren zorgen alleen voor het transport, in dit geval van Mauro naar Portugal, vervolgens van Portugal naar de zus van Mauro in Rotterdam.

Een paar dagen later gaat Mauro naar het politieburo, zijn zus is sindsdien verdwenen.

De overheid zorgt voor opvang door middel van pleegouders, die pleegouders krijgen gewoon een maandelijkse uitkering van de overheid om Mauro te verzorgen.

Snap je nu hoe het werkt?
pi_103809255
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:56 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Correctie, hij heeft zijn leven al opgebouwd.
Op zijn 18e al?

Man, zat jongeren op die leeftijd die verhuizen naar een ander land. Vaak samen met de ouders. Dat die niet aangeklaagd worden voor kindermishandeling...
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:00:50 #265
79262 Dwersdriever
pi_103809310
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn idee draait deze hele discussie juist om emotie. Emotie beschouw ik als een van de belangrijkste argumenten voor het laten blijven van Mauro. Ja, je kunt wetsartikelen erbij slepen, vrezen voor precedentwerking en het BNP van Angola posten om aan te tonen dat het daar prima toeven is.
De discussie draait om emotie omdat Nederland zijn nuchterheid kwijt is. En dan wordt er ook nog geroepen om een overheid die op basis van willekeur een uitzondering maakt voor een mediagenieke Angolees. Ik snap best dat mensen meeleven met Mauro, ik doe dat ook zelf, maar ik snap niet dat mensen niet twee stappen verder kunnen denken over oorzaak en gevolg.
We Came A Long Time Ago
pi_103809352
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:56 schreef capricia het volgende:

O, Mauro mocht wel naar Nederland komen? Zo, vertel eens. Op basis van wat dan en waarom heeft de RvS dat niet in de gaten gehad en jij wel?
pi_103809368
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat niet om een éénling. We hebben beleid. En dat beleid hebben we op basis van hele goede redenen gemaakt. En die redenen gelden gewoon ook in de zaak Mauro. Jammer voor hem. Hij moet niet boos zijn op Nederland, op Leers, op het CDA... maar gewoon op zijn eigen moeder. Die heeft hem in deze positie gebracht.

En nogmaals: natuurlijk blijft hij liever in NL, maar verblijven in Angola is voor een Angolees niet een verpest leven, want anders kunnen we ze allemaal hier naartoe halen!
Leers kan zonder al te veel problemen een uitzondering maken voor Mauro. Er is dan absoluut geen man overboord en in theorie hoeft hij dan ook niet alle identieke gevallen een pardon te geven. Overigens vind ik het prima als alle soortgelijke gevallen simpelweg groen licht krijgen om in Nederland te blijven. Ongeacht de wettelijke situatie.
pi_103809382
Van mij hoeft Mauro niet per se weg maar hij loopt evenmin gevaar bij zijn terugkeer. Niet direct gevaar in ieder geval. Dus ik ben ook meer voor de regels dan specifiek de personen. Maar zoals gezegd: de hele politiek is gewoon emo geworden en daar heeft de PVV een grote rol in gespeeld. De coalitie krijgt eindelijk de deksel op hun bord: het CDA wordt kapot gereden, dit keer door het linkse populisme.
pi_103809428
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:00 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De discussie draait om emotie omdat Nederland zijn nuchterheid kwijt is. En dan wordt er ook nog geroepen om een overheid die op basis van willekeur een uitzondering maakt voor een mediagenieke Angolees. Ik snap best dat mensen meeleven met Mauro, ik doe dat ook zelf, maar ik snap niet dat mensen niet twee stappen verder kunnen denken over oorzaak en gevolg.
Wat mij betreft mag het asielbeleid dan ook een stuk soepeler. Of, om jullie tegemoet te komen, het mag wel wat soepeler voor kinderen en jongvolwassenen.
pi_103809463
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:56 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Ik volg enkel jouw fantastische redenering. Jij haalt er de mensenhandelaren bij.
Ja, die hebben hem naar Europa vervoerd... Moeilijk te begrijpen voor jou kennelijk, maar achter die gelukszoekers zit een hele criminele industrie.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:02:55 #271
79262 Dwersdriever
pi_103809474
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk nou eens een paar stappen verder. Wat gebeurt er als we als overheid de regel toepassen dat minderjarige alleenstaande asielzoekers hier mogen blijven 'want wat kunnen zij er nu zelf aan doen'. Zoals gezegd, direct terugsturen kan niet, dus ze bouwen hier altijd een zekere mate van een leven op. Zeker als je ze vroeg genoeg de mensensmokkelaars betaald om ze naar Nederland te brengen.
We Came A Long Time Ago
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:03:04 #272
256363 ZoKanIkHetOok
pi_103809484
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Mensenhandelaren zorgen alleen voor het transport, in dit geval van Mauro naar Portugal, vervolgens van Portugal naar de zus van Mauro in Rotterdam.

Een paar dagen later gaat Mauro naar het politieburo, zijn zus is sindsdien verdwenen.

De overheid zorgt voor opvang door middel van pleegouders, die pleegouders krijgen gewoon een maandelijkse uitkering van de overheid om Mauro te verzorgen.

Snap je nu hoe het werkt?
Ik zie niet in waarom voorkomen van nieuwe gevallen (hell, zelfs harder optreden om nieuwe gevallen te voorkomen) en humaan omgaan met de gevallen die we nu helaas al in ons midden hebben elkaar uit zou moeten sluiten.
pi_103809495
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:00 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat dacht ik toen ik hoorde dat Geert Wilders een gedoogpartner mag zijn.
pi_103809510
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Mauro is een heel speciaal geval? In wat verschilt hij dan van de 4500 ama's uit Angola die in 2002 in Nederland verbleven?

quote:
Er zitten inmiddels zo'n 4500 Angolese AMA's - minderjarige asielzoekers - in Nederland. Bijna de helft van alle Angolezen die naar de Europese Unie trekken gaat naar Nederland.

De snelle toestroom uit Angola heeft de typerende trekken van een goed georganiseerde mensensmokkel, zoals die eerder ook zichtbaar was uit landen als China en Irak. Bronnen in Luanda bevestigen dat er de afgelopen anderhalf jaar een syndicaat opereerde dat duizenden Angolezen van dienst was.
quote:
In Angola is de route naar Nederland een publiek geheim. Wie circa vierduizend dollar betaalt, kan bij de smokkelorganisatie een geheel verzorgde reis kopen. Paspoort plus visum, vliegticket Luanda-Lissabon, wegtransport Lissabon-Nederland.
quote:
In Luanda kost een goede school al snel tweeduizend dollar per jaar. De vierduizend dollar voor de reis naar Nederland is dus een goede investering en de familie heeft een voorpost in een van de rijkste regio's ter wereld.
http://www.volkskrant.nl/(...)d-als-paradijs.dhtml
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 22:04:15 #275
236264 crew  capricia
pi_103809567
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

O, Mauro mocht wel naar Nederland komen? Zo, vertel eens. Op basis van wat dan en waarom heeft de RvS dat niet in de gaten gehad en jij wel?
Het is gewoon legaal om asiel aan te vragen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:04:41 #276
79262 Dwersdriever
pi_103809607
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:03 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat dacht ik toen ik hoorde dat Geert Wilders een gedoogpartner mag zijn.
Ik snap niet zo goed waarom je voortdurend over Geert Wilders begint. Ik ben geen PVV-stemmer en zal dat ook nooit worden.
We Came A Long Time Ago
pi_103809619
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:02 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Denk nou eens een paar stappen verder. Wat gebeurt er als we als overheid de regel toepassen dat minderjarige alleenstaande asielzoekers hier mogen blijven 'want wat kunnen zij er nu zelf aan doen'. Zoals gezegd, direct terugsturen kan niet, dus ze bouwen hier altijd een zekere mate van een leven op. Zeker als je ze vroeg genoeg de mensensmokkelaars betaald om ze naar Nederland te brengen.
Ja, wat gebeurt er dan? Dan komen er waarschijnlijk meer jonge migranten deze kant op. So what?
pi_103809753
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:04 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom je voortdurend over Geert Wilders begint. Ik ben geen PVV-stemmer en zal dat ook nooit worden.
Omdat jij je blijkbaar verbaast dat mensen reageren op emotie en dat de nuchterheid weg is.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:07:56 #279
79262 Dwersdriever
pi_103809815
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, wat gebeurt er dan? Dan komen er waarschijnlijk meer jonge migranten deze kant op. So what?
Je zet een deur open die je niet meer dicht kunt gooien. Je stimuleert de criminele industrie die zijn geld verdiend met mensensmokkel, je zet nog meer druk op de IND, opvangplekken, pleeggezinnen en procedures en het stimuleert misbruik van de asielprocedures.

Daar kun je voor zijn, maar dan moeten de wetten in Nederland op democratische wijze worden aangepast. Volgens de huidige wetgeving is de asielprocedure niet bedoeld voor gelukzoekers, van welke leeftijd dan ook.
We Came A Long Time Ago
pi_103809908
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

Mauro was een kind toen hij hierheen kwam, volgens mij kan hij dan niet worden gekwalificeerd als crimineel.
Die redenering klopt niet, maar dat schreef ik overigens niet. Ik zeg dat hij hier is gekomen door crimineel handelen. Dat is iets anders.

quote:
Omdat ik niet wil dat er nog meer Mauro's komen. Niet omdat ik Mauro hier niet wil hebben, maar omdat het gewoon inhoudt dat er meer jongeren uit Angola (of waar dan ook) door familie naar Nederland gestuurd zullen worden. Dat brengt weer een hoop meer ellende met zich mee.

Ik kijk, kortom, niet naar Mauro, maar naar het grote plaatje.

Daarnaast spelen er nog meer dingen: illegalen leggen druk op voorzieningen voor daadwerkelijke vluchtelingen. Het kost ons als samenleving geld, geld wat we (ook) nodig hebben om voorzieningen voor onze zwakkeren op peil te houden.

Uiteindelijk is niemand gebaat met ruimhartig toelaten van mensen die hier niet thuishoren. Als je barmhartig wil zijn, kap dan met handelsbelemmeringen. Mauro is een pion. Dat is sneu voor hem, maar een pion moet je nu eenmaal af en toe opofferen om de koningin te beschermen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:09:33 #281
79262 Dwersdriever
pi_103809918
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:07 schreef skrn het volgende:

[..]

Omdat jij je blijkbaar verbaast dat mensen reageren op emotie en dat de nuchterheid weg is.
Ok, op die manier. Dat is een andere discussie denk ik. Het is in ieder geval iets dat geen invloed mag hebben op het toepassen van regelgeving omdat het leidt tot willekeur.
We Came A Long Time Ago
pi_103810120
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:01 schreef KoosVogels het volgende:

Leers kan zonder al te veel problemen een uitzondering maken voor Mauro.
Dat klopt. Voorgangers konden dat ook al. En weet je... als dat stilletjes was gedaan was het probleem niet eens zo groot geweest...

quote:
Er is dan absoluut geen man overboord en in theorie hoeft hij dan ook niet alle identieke gevallen een pardon te geven.
Dan pleit je voor willekeur. Dat is toch idioot! Waarom Mauro wel en de volgende niet?

quote:
Overigens vind ik het prima als alle soortgelijke gevallen simpelweg groen licht krijgen om in Nederland te blijven. Ongeacht de wettelijke situatie.
Prima. En als dat beleid wordt, dan komen ze per duizenden... Dat kunnen we niet opvangen, maar erger nog: dat betekent duizenden jongeren die door hun familie weggestuurd worden naar een ver land waar ze helemaal niets hebben.

DAT is pas onmenselijk.
pi_103810142
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:07 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Je zet een deur open die je niet meer dicht kunt gooien. Je stimuleert de criminele industrie die zijn geld verdiend met mensensmokkel, je zet nog meer druk op de IND, opvangplekken, pleeggezinnen en procedures en het stimuleert misbruik van de asielprocedures.

Daar kun je voor zijn, maar dan moeten de wetten in Nederland op democratische wijze worden aangepast. Volgens de huidige wetgeving is de asielprocedure niet bedoeld voor gelukzoekers, van welke leeftijd dan ook.
Ik ben juist voor het toelaten van gelukszoekers, maar dan wel selecteren op keiharde instroom-eisen. Feitelijk is het importeren van bruiden/bruidegommen precies hetzelfde, en dan kan het wel.
pi_103810208
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:02 schreef KoosVogels het volgende:

Wat mij betreft mag het asielbeleid dan ook een stuk soepeler. Of, om jullie tegemoet te komen, het mag wel wat soepeler voor kinderen en jongvolwassenen.
Begrijp jij eigenlijk wel wat feitelijk de bedoeling is van asiel?
pi_103810291
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt. Voorgangers konden dat ook al. En weet je... als dat stilletjes was gedaan was het probleem niet eens zo groot geweest...

[..]

Dan pleit je voor willekeur. Dat is toch idioot! Waarom Mauro wel en de volgende niet?
Wat mij betreft zijn we ook consequent jegens kinderen en jongvolwassenen. Als Mauro hier als 30-jarige Angolees was gekomen, was het een ander verhaal geweest.

quote:
Prima. En als dat beleid wordt, dan komen ze per duizenden... Dat kunnen we niet opvangen, maar erger nog: dat betekent duizenden jongeren die door hun familie weggestuurd worden naar een ver land waar ze helemaal niets hebben.

DAT is pas onmenselijk.
Een aanname die nergens op is gebaseerd.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:15:22 #286
79262 Dwersdriever
pi_103810296
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:13 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik ben juist voor het toelaten van gelukszoekers, maar dan wel selecteren op keiharde instroom-eisen. Feitelijk is het importeren van bruiden/bruidegommen precies hetzelfde, en dan kan het wel.
Daar zijn zeker argumenten voor te geven. Maar dan inderdaad meer selectie aan de poort, in plaats van welke ouders de duizenden dollars op tafel kunnen leggen om hun kind de Nederlandse asielmolen door te jagen. Daar is dus nieuwe, democratische wetgeving voor nodig.
We Came A Long Time Ago
pi_103810319
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:03 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Ik zie niet in waarom voorkomen van nieuwe gevallen (hell, zelfs harder optreden om nieuwe gevallen te voorkomen) en humaan omgaan met de gevallen die we nu helaas al in ons midden hebben elkaar uit zou moeten sluiten.
Hoe oud is het vorige generaal pardon? Die groep is nog niet eens volledig geplaatst!

Altijd weer zijn er nieuwe gevallen...
pi_103810421
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:04 schreef capricia het volgende:

Het is gewoon legaal om asiel aan te vragen.
Ik zei dat hij niet naar Nederland mocht komen. Dat is een feit. Angolezen mogen niet vrijelijk naar Nederland reizen. Je moet misschien eens lezen hoe zoiets gaat... met omkoping van ambtenaren b.v. Klinkt dat als een legale manier?
pi_103810466
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe oud is het vorige generaal pardon? Die groep is nog niet eens volledig geplaatst!

En het valt simpelweg niet te voorkomen dat er altijd nieuwe gevallen bij komen. Het enige wat je kunt doen is de deur zoveel mogelijk sluiten. In mijn optiek hebben de Mauro's van deze wereld geluk en mogen zij blijven.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:18:54 #290
79262 Dwersdriever
pi_103810546
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:15 schreef KoosVogels het volgende:

De ervaring wijst uit dat dit soort zaken razendsnel de ronde doen in kringen van asieladvocaten, mensensmokkelaars en andere belanghebbenden. Zie ook het verhaal over de toestroom van duizenden minderjarige Angolezen uit De Volkskrant van 2002.
We Came A Long Time Ago
pi_103810787
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:04 schreef KoosVogels het volgende:

Ik heb hier al aan anderen gevraagd of ze bereid zijn om 250 euro per maand te betalen om een enorme toestroom te bekostigen. En even voor de goede orde: het gaat daarbij niet om het bedrag, maar om het gegeven dat die ruimhartigheid gewoon geld kost en het heel leuk is om welkom te zeggen, maar dat het ook heel obligaat is als je verwacht dat dat maar betaald moet worden van de bonussen, of misschien wel door het ontslaan van ambtenaren, of whatever... zo lang je het zelf maar niet hoeft te betalen.
pi_103810849
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:13 schreef skrn het volgende:

Feitelijk is het importeren van bruiden/bruidegommen precies hetzelfde, en dan kan het wel.
Gelukkig is die deur ook niet meer wagenwijd open!
pi_103810851
..

[ Bericht 98% gewijzigd door De_Nuance op 31-10-2011 22:25:00 ]
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_103810919
.

[ Bericht 97% gewijzigd door De_Nuance op 31-10-2011 22:25:33 ]
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:24:56 #295
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103810956
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:09 schreef Dwersdriever het volgende:
Vanuit een menselijk standpunt kan ik je betoog best volgen, maar als je wat rationeler naar de zaak kijkt, zit het toch anders. We praten over een jongen wiens ouders mensensmokkelaars hebben betaald om hem en zijn zus illegaal naar Nederland te krijgen. Hij maakte deel uit van een groep van enkele duizenden minderjarige Angolezen die op die manier in een jaar tijd in Nederland werden gedumpt en die in principe niet in aanmerking komen voor politiek asiel. Het zijn, en ik heb een hekel aan het woord, door hun ouders opgestuurde gelukzoekers.

Nederland heeft op basis van internationale verdragen de plicht om iedere asielzoeker in procedure te nemen. Mauro kreeg al vier jaar geleden definitief te horen dat hij niet in aanmerking kwam voor een verblijfsvergunning. Nederland heeft echter ook zijn handtekening gezet onder verdragen die ons verbieden om minderjarigen uit te zetten. Mauro is daarna op kosten van de Nederlandse overheid ondergebracht bij een pleeggezin, heeft op kosten van de Nederlandse overheid een opleiding gehad en zo nog veel meer. Sinds 2007 wisten hij, zijn pleegouders en de asieladvocaat al dat hij terug moest naar Angola zodra hij meerderjarig zou zijn.

Kortom, de Nederlandse overheid heeft zich barmhartig ontfermd over een kind dat voor grof geld naar Nederland is gesmokkeld, heeft hem een zorgvuldige rechtsgang bezorgd en voor hem gezorgd tot het moment dat hij volgens de wet volwassen is. Ik vind dat buitengewoon humaan en kan me gewoon niet voorstellen dat het emotie-element het totaal wint van de ratio in deze discussie. Ik geef zelf de schuld aan de opmars van al die huilprogramma's op televisie, maar dat is maar een inschatting. Een columnist van het Algemeen Dagblad noemde het vanmorgen een variant op een talentenjacht, 'sms Mauro naar 7070'

Ik vind in ieder geval dat de Nederlandse overheid in dit geval niets te verwijten valt en ik snap steeds minder van alle commotie over een individueel geval.
Maar hoe rationeel is het daadwerkelijk om die jongen op kosten van de Nederlandse staat een opleiding te laten volgen, op kosten van de staat de jongen onder te brengen bij een Nederlands gezin, om vervolgens alsnog te zeggen dat ie op zijn 18e moet opdonderen?

Waarom dan nog het geld uitgeven om zo'n iemand te laten inburgeren? Je kunt em dan ook in een asielzoekers-centrum laten zitten, hem een minimale opleiding bezorgen die gefocussed is op zijn terugkeer, in het Portugees, en met een opleiding waar hij iets mee kan in Angola, zoals in de handenarbeid.

Maar nee. Ze hebben hem naar Nederlandse maatstaven opgeleid, hem ingeburgerd tot Nederlander door hem bij een Nederlands gezin te plaatsen. Hij spreekt Nederlands, kent de Nederlandse geschiedenis, en weet niet of nauwelijks iets van zijn leven voor zijn 9e, en het valt hem ook niet te verwijten dat zijn ouders hem op de boot gezet hebben mbv mensensmokkel, daar kun je Mauro niet voor straffen.

Als van te voren al bekend was dat hij op zijn 18e er weer uit moest, dan hadden ze hem niet moeten proberen om te vormen tot een Nederlander. En dat is middels schoolgaan met andere Nederlanders, en opgevoed worden door Nederlanders, en volledige vrijheid genieten binnen ze Nederlandse samenleving, dus gebeurd: Die jongen is meer Nederlands dan hij Angolees is.

Als ze hem wilden terugsturen, dan hadden ze hem, op menselijke wijze, in een fatsoenlijk asielzoekerscentrum moeten huisvesten, en em moeten opleiden tot timmerman, auto-reparateur, of boer of zoiets.... zodat ie op zijn 18e aan de gang kan in Angola.

Die jongen heeft niets meer te zoeken in Angola, de Nederlandse staat heeft met succes het Angolees zijn in Mauro verwijderd, en dat vervangen met het zijn van Nederlander. En wat moet ie dan nu doen in Angola, waar hij geen toekomst heeft? Als dit de aanpak is van Nederland met alle kinderen van een vergelijkbare situatie.... dat is.... eerst lekker maken met een Nederlands gastgezin, Nederlandse opleiding, en Nederlandse democratische normen en waarden... en vervolgens op hun 18e het land weer uit banjeren, waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig?

Het uitzetten van deze jongen is gewoon schandalig.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_103810999
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:15 schreef KoosVogels het volgende:

Wat mij betreft zijn we ook consequent jegens kinderen en jongvolwassenen. Als Mauro hier als 30-jarige Angolees was gekomen, was het een ander verhaal geweest.
Waarom?

En denk eens in wat dat zou betekenen. Ieder kind meteen een verblijfsstatus... Stuur je je kind en een week later een verzoek tot gezinshereniging!

Overzie eens de consequenties van wat je voorstelt!

quote:
Kom op zeg... Lees de artikelen eens over de groep waar Mauro toebehoorde.
pi_103811051
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:17 schreef KoosVogels het volgende:

In mijn optiek hebben de Mauro's van deze wereld geluk en mogen zij blijven.
Ook als het er 100 miljoen zijn?
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:26:34 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103811056
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:15 schreef DS4 het volgende:

Maar deze jongen is al geplaatst, en is gelukkig waar hij is. Waarom moeten we dat afnemen?
-
pi_103811129
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:26 schreef maartena het volgende:

Maar deze jongen is al geplaatst, en is gelukkig waar hij is. Waarom moeten we dat afnemen?
Omdat hij hier niet thuis hoort, maar gewoon netjes terug kan naar zijn eigen land, waar hij een veel betere startpositie heeft dan zijn leeftijdsgenoten daar.
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:28:00 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_103811140
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:25 schreef DS4 het volgende:
Kom op zeg... Lees de artikelen eens over de groep waar Mauro toebehoorde.
En hoeveel schuld heeft Mauro daar aan als 9 jarige? Zijn ouders dragen daar schuld aan, niet Mauro.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')