Dat vroeg ik niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:54 schreef matthij5 het volgende:
Volgens mij betalen we allemaal gezamelijk belasting.
Niet gehinderd door kennis van zaken stel je dus dat de ca. 20% van de bevolking die 70% van de belastinginkomsten in ons land doet binnenbrengen om een molensteen om de nek van de rest hangt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:26 schreef Truffelvarken het volgende:
Hoe komen sommige mensen er in vredesnaam bij dat ongeschoolden en lagergeschoolden veel geld kosten. Een werkende ongeschoolde, met een schamel loon brengt alleen geld op.
Hooggeschoolde bank en zorginstelling directeuren, die kosten veel geld. Dat soort figuren hangt als een molensteen om de nek van het werkende Nederland.
Dat is getoetst door rechters en een niet-valide argument bevonden. Daarmee moet de rest van het land genoegen nemen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:35 schreef Gattaca het volgende:
[..]
En dat argument van gezinsbanden? Onzin?
Het is wel apart dat Mauro op zijn 18e nog minderjarig is...quote:
Ik weet niet wat er in die verdragen staat maar als dit klopt dan kon hij toen hij hier 5 jaar was niet meer uitgezet worden. Dan kun je dat nu niet alsnog gaan doen met als argument dat hij nu volgens de wet geen kind meer is.quote:''En het beleid van het kabinet is niet in strijd met de verdragen. Maar het uitzetten van een minderjarige jongen die al meer dan 5 jaar in Nederland woont, is dat wel.''
maar hun zitten FOUT het is geen kind meer dus Wegwezen..quote:
Er staat voor zover mij bekend niet in die verdragen dat je illegalen niet kan uitzetten zodra ze volwassen worden. Maar het is al weer lang geleden dat ik vreemdelingenrecht heb gedaan.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:55 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet niet wat er in die verdragen staat maar als dit klopt dan kon hij toen hij hier 5 jaar was niet meer uitgezet worden. Dan kun je dat nu niet alsnog gaan doen met als argument dat hij nu volgens de wet geen kind meer is.
Veel vager dan dit kan het niet worden. Een zegsvrouw, waarvan de naam niet genoemd wordt, zegt dat Unicef niets over Mauro zegt en dat het beleid niet in strijd is met de verdragen.quote:AMSTERDAM (ANP) - Het uitzetten van de Angolese asielzoeker Mauro Manuel zou in strijd zijn met het VN Kinderrechtenverdrag en het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens. Daarvoor waarschuwt Unicef, de kinderrechtenorganisatie van de Verenigde Naties, maandag.
De Nederlandse regering heeft beide verdragen erkend. ,,Wij spreken nooit over specifieke gevallen’’, stelt een zegsvrouw van Unicef. ,,En het beleid van het kabinet is niet in strijd met de verdragen. Maar het uitzetten van een minderjarige jongen die al meer dan 5 jaar in Nederland woont, is dat wel.’’
Hij is toch ondertussen al meerderjarig?quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Veel vager dan dit kan het niet worden. Een zegsvrouw, waarvan de naam niet genoemd wordt, zegt dat Unicef niets over Mauro zegt en dat het beleid niet in strijd is met de verdragen.
Ik ben benieuwd of er morgen nog volksvertegenwoordigers die dit bericht klakkeloos gaan roeptoeteren in de 2e kamer zonder dat ze even onderzocht hebben wat er nou precies door wie is gezegd.
Bron?quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:06 schreef Disana het volgende:
Hij mag blijven met een visum om te studeren.
Gelukkig niet. Dat is nl. ook misbruik van regelgeving.quote:Dat gaat hij echt nooit redden.
MBO niveau 2.....quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:06 schreef Disana het volgende:
Hij mag blijven met een visum om te studeren. Dat gaat hij echt nooit redden.
Nee, natuurlijk niet! Alleen als er een tekort is op de arbeidsmarkt mag dat opgevuld worden met mensen van buiten.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:13 schreef deedeetee het volgende:
Hij wil graag gaan werken en jongeren die dat willen horen hier toch welkom te zijn ?
Er wordt al jaren geroepen dat er in de toekomst een enorme krapte op de arbeidsmarkt ontstaat...quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet! Alleen als er een tekort is op de arbeidsmarkt mag dat opgevuld worden met mensen van buiten.
Ja, hoger opgeleiden... En ook wel in de zorg, maar om nu Mauro te laten blijven op de plechtige belofte dat hij in de zorg gaat werken...quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:20 schreef Ludd het volgende:
Er wordt al jaren geroepen dat er in de toekomst een enorm krapte op de arbeidsmarkt ontstaat...
Volgens mij gaat het echt niet alleen om hoogopgeleiden, de rest van het werk moet ook gedaan worden. Tegenwoordig streeft iedere jongere naar een zo hoog mogelijke opleiding, dus het lijkt me logisch dat er ook een tekort onder de minder hoogopgeleiden gaat ontstaan.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, hoger opgeleiden... En ook wel in de zorg, maar om nu Mauro te laten blijven op de plechtige belofte dat hij in de zorg gaat werken...
Dit.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Mauro lijkt me niet bepaald een studiebol, maar daar zou het ook niet om moeten gaan.
Belangrijker vind ik dat je geen kind moet laten opgroeien tot hij 18 is en dan alsnog het land uitflikkeren.
Dan hadden ze hem gewoon direct moeten wegsturen
Juist wel. De zoveelste middelmatige MBO'er. Nutteloos. In Angola kan die jongen iets bereiken. In Nederland niet.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Mauro lijkt me niet bepaald een studiebol, maar daar zou het ook niet om moeten gaan.
Hoe denk je dat Unicef dan zou reageren?quote:Belangrijker vind ik dat je geen kind moet laten opgroeien tot hij 18 is en dan alsnog het land uitflikkeren.
Dan hadden ze hem gewoon direct moeten wegsturen
Alhoewel ik totaal niet voor het blijven van Mauro ben is dit natuurlijk onzin. Er is zat vraag naar vakmensen op allerlei gebieden. Daarnaast kun je onmogelijk zeggen of die jongen hier wat van z'n leven kan maken. Gezien het feit dat hij nu de schijnwerper op zich heeft staan gericht is 'ie - mocht hij blijven - in ieder geval vast meer gemotiveerd dan 99% van de bontkraagjes op het MBO.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist wel. De zoveelste middelmatige MBO'er. Nutteloos. In Angola kan die jongen iets bereiken. In Nederland niet.
In Angola is hij erg hoog opgeleid en kan hij de in Nederland geleerde principes in praktijk brengen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:34 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Alhoewel ik totaal niet voor het blijven van Mauro ben is dit natuurlijk onzin. Er is zat vraag naar vakmensen op allerlei gebieden. Daarnaast kun je onmogelijk zeggen of die jongen hier wat van z'n leven kan maken. Gezien het feit dat hij nu de schijnwerper op zich heeft staan gericht is 'ie - mocht hij blijven - in ieder geval vast meer gemotiveerd dan 99% van de bontkraagjes op het MBO.
Wat Unicef vindt, moet niet uitmaken lijkt mij.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Juist wel. De zoveelste middelmatige MBO'er. Nutteloos. In Angola kan die jongen iets bereiken. In Nederland niet.
[..]
Hoe denk je dat Unicef dan zou reageren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |