Dan gaan mensenhandelaren jongens van hun 10e tot hun 18e bij een Limburgs pleeggezin onderbrengen?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:51 schreef DS4 het volgende:
Als Nederland Mauro's gaat laten blijven dan gaan de mensenhandelaren zich richten op dat gat in de wetgeving. Daar mag jij je ogen voor sluiten, maar dat is naïef.
Ja, en waarom moet je dan het leven van Mauro verpesten terwijl zijn moeder verantwoordelijk is? Wat kan hier er aan doen dat zijn moeder hem op het vliegtuig heeft gezet?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het leven van deze tiener wordt niet verpest. Hij gaat gewoon terug naar zijn eigen moeder.
Maar laten we er even vanuit gaan dat zijn leven is verpest op deze manier: dan is dat verpest door zijn eigen moeder en die mensenhandelaren.
Feit is dat Mauro hier nimmer naartoe mocht komen. Dat zijn komt het gevolg is van crimineel handelen. Crimineel handelen wat je wenst te belonen. Feit is dat Mauro prima zijn leven op kan bouwen in Angola, veel beter dan de gemiddelde Angolees.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
Feit is echter dat die jongen hier al acht jaar woont, is aangepast, van zijn pleegouders houdt en de rest van zijn leven hier wil slijten. Dat vind ik zwaarder wegen dan gelul over de angst voor de aanzuigende werking die het geval Mauro mogelijk kan hebben.
Ja, want Mauro is door mensenhandelaren ondergebracht bij een pleeggezin.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Dan gaan mensenhandelaren jongens van hun 10e tot hun 18e bij een Limburgs pleeggezin onderbrengen?
Correctie, hij heeft zijn leven al opgebouwd.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef DS4 het volgende:
Feit is dat Mauro prima zijn leven op kan bouwen in Angola,
Dat zijn geen feiten, hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Feit is dat Mauro hier nimmer naartoe mocht komen. Dat zijn komt het gevolg is van crimineel handelen. Crimineel handelen wat je wenst te belonen. Feit is dat Mauro prima zijn leven op kan bouwen in Angola, veel beter dan de gemiddelde Angolees.
Feit is ook dat al die Mauro mag blijven roepers zelf niets willen laten voor het laten verblijven van honderden, duizenden, of erger, Mauro's.
Mauro had hier niets te zoeken en heeft hier niets te zoeken. Dat moet je als land duidelijk uitstralen. Zwakte wordt misbruikt.
Ik volg enkel jouw fantastische redenering. Jij haalt er de mensenhandelaren bij.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, want Mauro is door mensenhandelaren ondergebracht bij een pleeggezin.
God, hoe dom kunnen de argumenten zijn!
Mauro was een kind toen hij hierheen kwam, volgens mij kan hij dan niet worden gekwalificeerd als crimineel.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Feit is dat Mauro hier nimmer naartoe mocht komen. Dat zijn komt het gevolg is van crimineel handelen. Crimineel handelen wat je wenst te belonen. Feit is dat Mauro prima zijn leven op kan bouwen in Angola, veel beter dan de gemiddelde Angolees.
Feit is ook dat al die Mauro mag blijven roepers zelf niets willen laten voor het laten verblijven van honderden, duizenden, of erger, Mauro's.
Mauro had hier niets te zoeken en heeft hier niets te zoeken. Dat moet je als land duidelijk uitstralen. Zwakte wordt misbruikt.
Regels zijn regels enzo. Altijd. In ieder geval.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vraag mij overigens af: waarom wil je die Mauro eigenlijk zo graag zien vertrekken?
Het gaat niet om een éénling. We hebben beleid. En dat beleid hebben we op basis van hele goede redenen gemaakt. En die redenen gelden gewoon ook in de zaak Mauro. Jammer voor hem. Hij moet niet boos zijn op Nederland, op Leers, op het CDA... maar gewoon op zijn eigen moeder. Die heeft hem in deze positie gebracht.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, en waarom moet je dan het leven van Mauro verpesten terwijl zijn moeder verantwoordelijk is? Wat kan hier er aan doen dat zijn moeder hem op het vliegtuig heeft gezet?
Mensenhandelaren zorgen alleen voor het transport, in dit geval van Mauro naar Portugal, vervolgens van Portugal naar de zus van Mauro in Rotterdam.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:52 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Dan gaan mensenhandelaren jongens van hun 10e tot hun 18e bij een Limburgs pleeggezin onderbrengen?
Op zijn 18e al?quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:56 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Correctie, hij heeft zijn leven al opgebouwd.
De discussie draait om emotie omdat Nederland zijn nuchterheid kwijt is. En dan wordt er ook nog geroepen om een overheid die op basis van willekeur een uitzondering maakt voor een mediagenieke Angolees. Ik snap best dat mensen meeleven met Mauro, ik doe dat ook zelf, maar ik snap niet dat mensen niet twee stappen verder kunnen denken over oorzaak en gevolg.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn idee draait deze hele discussie juist om emotie. Emotie beschouw ik als een van de belangrijkste argumenten voor het laten blijven van Mauro. Ja, je kunt wetsartikelen erbij slepen, vrezen voor precedentwerking en het BNP van Angola posten om aan te tonen dat het daar prima toeven is.
O, Mauro mocht wel naar Nederland komen? Zo, vertel eens. Op basis van wat dan en waarom heeft de RvS dat niet in de gaten gehad en jij wel?quote:
Leers kan zonder al te veel problemen een uitzondering maken voor Mauro. Er is dan absoluut geen man overboord en in theorie hoeft hij dan ook niet alle identieke gevallen een pardon te geven. Overigens vind ik het prima als alle soortgelijke gevallen simpelweg groen licht krijgen om in Nederland te blijven. Ongeacht de wettelijke situatie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat niet om een éénling. We hebben beleid. En dat beleid hebben we op basis van hele goede redenen gemaakt. En die redenen gelden gewoon ook in de zaak Mauro. Jammer voor hem. Hij moet niet boos zijn op Nederland, op Leers, op het CDA... maar gewoon op zijn eigen moeder. Die heeft hem in deze positie gebracht.
En nogmaals: natuurlijk blijft hij liever in NL, maar verblijven in Angola is voor een Angolees niet een verpest leven, want anders kunnen we ze allemaal hier naartoe halen!
Wat mij betreft mag het asielbeleid dan ook een stuk soepeler. Of, om jullie tegemoet te komen, het mag wel wat soepeler voor kinderen en jongvolwassenen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:00 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De discussie draait om emotie omdat Nederland zijn nuchterheid kwijt is. En dan wordt er ook nog geroepen om een overheid die op basis van willekeur een uitzondering maakt voor een mediagenieke Angolees. Ik snap best dat mensen meeleven met Mauro, ik doe dat ook zelf, maar ik snap niet dat mensen niet twee stappen verder kunnen denken over oorzaak en gevolg.
Ja, die hebben hem naar Europa vervoerd... Moeilijk te begrijpen voor jou kennelijk, maar achter die gelukszoekers zit een hele criminele industrie.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:56 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik volg enkel jouw fantastische redenering. Jij haalt er de mensenhandelaren bij.
Denk nou eens een paar stappen verder. Wat gebeurt er als we als overheid de regel toepassen dat minderjarige alleenstaande asielzoekers hier mogen blijven 'want wat kunnen zij er nu zelf aan doen'. Zoals gezegd, direct terugsturen kan niet, dus ze bouwen hier altijd een zekere mate van een leven op. Zeker als je ze vroeg genoeg de mensensmokkelaars betaald om ze naar Nederland te brengen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en waarom moet je dan het leven van Mauro verpesten terwijl zijn moeder verantwoordelijk is? Wat kan hier er aan doen dat zijn moeder hem op het vliegtuig heeft gezet?
Ik zie niet in waarom voorkomen van nieuwe gevallen (hell, zelfs harder optreden om nieuwe gevallen te voorkomen) en humaan omgaan met de gevallen die we nu helaas al in ons midden hebben elkaar uit zou moeten sluiten.quote:Op maandag 31 oktober 2011 21:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Mensenhandelaren zorgen alleen voor het transport, in dit geval van Mauro naar Portugal, vervolgens van Portugal naar de zus van Mauro in Rotterdam.
Een paar dagen later gaat Mauro naar het politieburo, zijn zus is sindsdien verdwenen.
De overheid zorgt voor opvang door middel van pleegouders, die pleegouders krijgen gewoon een maandelijkse uitkering van de overheid om Mauro te verzorgen.
Snap je nu hoe het werkt?
Dat dacht ik toen ik hoorde dat Geert Wilders een gedoogpartner mag zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:00 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De discussie draait om emotie omdat Nederland zijn nuchterheid kwijt is. En dan wordt er ook nog geroepen om een overheid die op basis van willekeur een uitzondering maakt voor een mediagenieke Angolees. Ik snap best dat mensen meeleven met Mauro, ik doe dat ook zelf, maar ik snap niet dat mensen niet twee stappen verder kunnen denken over oorzaak en gevolg.
Mauro is een heel speciaal geval? In wat verschilt hij dan van de 4500 ama's uit Angola die in 2002 in Nederland verbleven?quote:
quote:Er zitten inmiddels zo'n 4500 Angolese AMA's - minderjarige asielzoekers - in Nederland. Bijna de helft van alle Angolezen die naar de Europese Unie trekken gaat naar Nederland.
De snelle toestroom uit Angola heeft de typerende trekken van een goed georganiseerde mensensmokkel, zoals die eerder ook zichtbaar was uit landen als China en Irak. Bronnen in Luanda bevestigen dat er de afgelopen anderhalf jaar een syndicaat opereerde dat duizenden Angolezen van dienst was.
quote:In Angola is de route naar Nederland een publiek geheim. Wie circa vierduizend dollar betaalt, kan bij de smokkelorganisatie een geheel verzorgde reis kopen. Paspoort plus visum, vliegticket Luanda-Lissabon, wegtransport Lissabon-Nederland.
http://www.volkskrant.nl/(...)d-als-paradijs.dhtmlquote:In Luanda kost een goede school al snel tweeduizend dollar per jaar. De vierduizend dollar voor de reis naar Nederland is dus een goede investering en de familie heeft een voorpost in een van de rijkste regio's ter wereld.
Het is gewoon legaal om asiel aan te vragen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, Mauro mocht wel naar Nederland komen? Zo, vertel eens. Op basis van wat dan en waarom heeft de RvS dat niet in de gaten gehad en jij wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |