Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ug-naar-Angola.dhtmlquote:Leers: Mauro (18) moet terug naar Angola
De jonge asielzoeker Mauro Manuel (18) moet terug naar Angola, hoewel hij sinds acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. Dat heeft minister Leers van Immigratie en Asiel besloten.
Er zijn meer gevallen die vergelijkbaar zijn met Mauro, zei de minister, dus kan hij geen uitzondering maken. Het CDA steunt de opstelling van Leers (ook CDA), terwijl deze partij hem eerst nog opriep een uitzondering voor Mauro te maken. Volgens CDA'er Raymond Knops heeft de minister hem ervan overtuigd dat hij voor Mauro geen gebruik kan maken van de mogelijkheid om voor schrijnende gevallen een uitzondering te maken.
De minister zei daar zelf over dat deze zogeheten discretionaire bevoegdheid geen 'rommelpot' is voor gevallen waarin politieke druk is ontstaan.
Oplossing
Onder druk van de Tweede Kamer, die deels meent dat Mauro moet blijven, zegde Leers eerder toe op zoek te zullen gaan naar een oplossing. Volgens Joël Voordewind, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, studeert Leers nog op een oplossing in de vorm van een studievisum.
Leers bood een studievisum aan als oplossing voor Mauro, meldde de NOS gisteren. Hij studeert nu aan het mbo, maar zou een hbo-diploma moeten halen om in aanmerking te komen voor een zogenoemde kennismigrantenregeling. Met zijn eerste baan moet hij dan wel 35.000 euro per jaar verdienen. Leers zelf ontkent volgens het ANP dat hij Mauro een verblijfsvergunning op basis van werk of studie heeft aangeboden.
Brief
Mauro Manuel kwam in het nieuws nadat bekend was geworden dat hij afgelopen zomer een brief stuurde aan Leers, waarin hij onder meer schreef: 'Mijn naam is Mauro Manuel. Ik ben achttien jaar oud en ik woon al acht jaar in een pleeggezin (Hans, Anita en mijn kleine broertje Tjeerd) waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Ik voel me bij hen thuis en ben heel erg bang dat ik ze binnenkort moet gaan missen.'
Tevreden
De PVV is tevreden met het besluit van minister Leers om Mauro geen verblijfsvergunning te geven. Woordvoerder Asiel en Immigratie Sietse Fritsma stelt in een persbericht van de partij dat dit het enige juiste besluit is: 'Een verblijfsvergunning zou een beloning zijn van drie kwalijke zaken: het negeren van de vertrekplicht die al in 2007 op Mauro rustte, het in de wind slaan van rechterlijke uitspraken en het illegaal in Nederland verblijven. Je zou dan natuurlijk ook het verkeerde signaal afgeven richting andere vreemdelingen dat het loont om je niets aan te trekken van regels en plichten.'
Vluchtelingenwerk
VluchtelingenWerk Nederland vindt dat de Tweede Kamer met een oplossing moet komen om Mauro Manuel in Nederland te houden. 'We weten dat de minister serieus heeft gezocht naar een oplossing voor Mauro, maar die oplossing moet nu echt van de Tweede Kamer komen door bijvoorbeeld de initiatiefwet van de PvdA en ChristenUnie aan te nemen', zei directeur Dorine Manson.
VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.
Kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers zijn meestal na vijf jaar helemaal in Nederland geworteld, stelt Manson. 'Dat zien onze vrijwilligers en dat wordt door deskundigen onderschreven.'
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:06 schreef wolferl het volgende:
http://twitpic.com/777a7v
![]()
Geen woorden voor.
Idd, behalve als je moet werken, zoals ikquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:07 schreef TwenteFC het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat is er nu mis met FC Twente dan? Beter gaatie weg, een wedstrijd van FC Twente sla je niet over.
Ik heb echt medelijden met die man. Ook als je hem in het debat ziet, je ziet er gewoon aan dat hij er ook helemaal niet blij mee is, met zoals het nu gaat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:24 schreef Mercer het volgende:
Als ik iemand een engbek en huigelachtig mannetje vind, dan is het Leers wel.
Durven, durven, het CDA heeft wel een regeerakkoord/gedoogakkoord ondertekend. Daarin staat dat Leers zijn discretionaire bevoegdheid slechts bij hoge uitzondering mag gebruiken. Maar juist het geval van Mauro is helemaal niet zo bijzonder. Het is geen schrijnende situatie in de zin van dat er van alles mis is gegaan door procedures of wat dan ook. De wet zegt dat kinderen hier mogen blijven, maar dat als zij 18 worden zij terug moeten naar het land van herkomst. Was Mauro 18 geweest toen hij naar Nederland kwam, dan was hij nooit binnen gekomen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:26 schreef timmmmm het volgende:
Ik durf te wedden dat als die gekke gedoogconstructie er niet was geweest, of het CDA er beter voorgestaan had, er inmiddels allang iets voor die knul geregeld zou zijn. Maar ja, Waar Geert is, is angst. Het CDA en Leers durven gewoon niet te doen wat zij (en hun achterban) willen.
twitter:WebDriePuntNul twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 00:23:58Briefje van Mauro aan #Bleker; "Als je (met je paardjes) mee wilt naar Angola, dan kan dat..." reageer retweet
Volgens mij is hij hier omdat kinderen, dus <18 jaar, niet mogen worden uitgezet. Wel is het inderdaad zo dat hij al ruim van te voren als uitslag gekregen heeft dat hij als hij 18 wordt terug moet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:32 schreef dr.dunno het volgende:
Hij heeft al na 3 jaar te horen gekregen dat hij geen verblijfsvergunning zou krijgen. Niet pas na 8 jaar, maar 3 jaar. Hij is hier omdat hij (of althans namens hem) steeds nieuwe procedures worden gestart en verzoeken worden ingediend.
Dit is wel een interessant punt in het geheel. Dat eeuwig rekken van procedures door advocaten, dat mag best wat getemperd worden. Ik geloof er niks van dat dit een unieke zaak zou zijn.quote:Alles wat hij zegt (met name sleutelwoorden als 'gezinsleven') is gescript door z'n advocaat, die ook met al die vorige verzoeken etc. de boel heeft op zitten rekken en daarmee valse hoop creëert.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:32 schreef Mercer het volgende:
twitter:WebDriePuntNul twitterde op zaterdag 29-10-2011 om 00:23:58Briefje van Mauro aan #Bleker; "Als je (met je paardjes) mee wilt naar Angola, dan kan dat..." reageer retweet
Klopt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is hij hier omdat kinderen, dus <18 jaar, niet mogen worden uitgezet. Wel is het inderdaad zo dat hij al ruim van te voren als uitslag gekregen heeft dat hij als hij 18 wordt terug moet.
Is het ook niet. Maar het is het proefproces waar elke asieladvocaat van droomt. Een kansloze casus in de politiek bespreekbaar maken na wat media-aandacht, grote tranentrekkerij erbij, partijen zich tegen elkaar laten uitspelen (en dat kan nu eenmaal makkelijk nu links de regering haat) en afwachten tot iemand knippert. En hoppa, uitzondering voor hem geldt voor al die andere kanslozen waar we niks over horen, maar ook voor de nog veel kanslozere familieleden die ze naar Nederland zullen kunnen halen. En onze bejaarden liggen nog altijd in een luier vol met uitwerpselen te draaien omdat we geld aan de ellende in andere delen van de wereld blijven uitgeven.quote:[..]
Dit is wel een interessant punt in het geheel. Dat eeuwig rekken van procedures door advocaten, dat mag best wat getemperd worden. Ik geloof er niks van dat dit een unieke zaak zou zijn.
veel mooier kan ik het niet zeggen... het is lullig ja, maar het zijn de regels en als we hem in nederland laten verblijven dan kunnen hordes mensen diezelfde behandeling eisen. Want hoe naief moet je zijn om te denken dat hij de enige isquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:32 schreef dr.dunno het volgende:
Wat een gehuil toch om die jongen. Tuurlijk is het voor hem vervelend, maar je kunt niet elke keer als er een zielig gezicht voor de camera wordt gesleurd voor politieke doeleinden regels creëren die de naleving van de eerder democratisch tot stand gekomen regels in de wielen rijden.
Hij heeft al na 3 jaar te horen gekregen dat hij geen verblijfsvergunning zou krijgen. Niet pas na 8 jaar, maar 3 jaar. Hij is hier omdat hij (of althans namens hem) steeds nieuwe procedures worden gestart en verzoeken worden ingediend. Alles wat hij zegt (met name sleutelwoorden als 'gezinsleven') is gescript door z'n advocaat, die ook met al die vorige verzoeken etc. de boel heeft op zitten rekken en daarmee valse hoop creëert. De zieligheidsindustrie en links Nederland spint er garen bij over de rug van die jongen, dat is alles wat er nu speelt.
En niemand heeft het erover dat als hij en anderen zoals hij toch kunnen blijven, want het zijn er 'maar 75' (erg conservatieve minimale schatting), dat er dan ook hele volksstammen worden overgehaald uit (donker) Afrika die níet zo prachtig geïntegreerd zijn en niet ook beschikken over kwalificaties die ervoor gaan zorgen dat ze gaan werken voor de kost in plaats van zielig zijn en uitkering vangen en een carrière naar crimineel doorontwikkelen. Immers is dát ook een consequentie van het beginsel van 'gezinshereniging'. En denk maar niet dat dat niet gaat gebeuren, het is niet voor niets dat z'n natuurlijke ouders niet de voogdij over 'm af willen geven zodat hij door z'n pleegouders kan worden geadopteerd om zo alsnog het Nederlanderschap te verwerven.
Het is over, uit, Taida hebben we teruggezonden en hij zal er achteraan moeten gaan. Leers krijgt continue de wind van voren en zelfs behoorlijk schofterig nog van die mediahoeren van de PvdA en GL, maar hij heeft juridisch gewoon gelijk. En laten we vooral niet vergeten dat de vórige bewindsvrouw van de PvdA niet eens heeft willen nadenken over de mogelijkheid van discretionaire bevoegdheid en hem ook heeft gezegd te wieberen terug naar Angola.
Hypocriet gelul.
De mastermind achter deze brief:quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:21 schreef boekenplank het volgende:
Alsof Mauro die brief zelf geschreven/bedacht heeft.
Ik hoop het ook, ik moet morgen de hele dag werken vanuit huis, dus Politiek24 staat de hele dag aanquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 02:30 schreef Elfletterig het volgende:
Hopelijk staan er morgen bij het congres mensen op die genadeloos de vloer aanvegen met de huidige CDA-koers.
Als het kabinet valt dan wil ik dat het over Griekenland valt en niet deze onzin.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 02:33 schreef remlof het volgende:
Ik hoop het ook, ik moet morgen de hele dag werken vanuit huis, dus Politiek24 staat de hele dag aan
Ik vind gebrek aan medemenselijkheid een uitstekend argument om een kabinet te laten vallen. Overigens is het de PVV die dat moet doen, niet het CDA.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 02:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Als het kabinet valt dan wil ik dat het over Griekenland valt en niet deze onzin.
CDA doet de eerste aanzet...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 02:56 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind gebrek aan medemenselijkheid een uitstekend argument om een kabinet te laten vallen. Overigens is het de PVV die dat moet doen, niet het CDA.
Misschien wordt nu eens onder de aandacht gebracht wat voor leed het strikt volgen van asielwetgeving met zich meeneemt dus wat dat betreft is het hypocriet om als een soort Eichmann maar te volgen dat je eigenlijk niet wilt (terwijl je daar dus ook aan kan twijfelen bij sommige policiti en Eichmann zelf ook maar het wordt wel gezegd). Ten tweede hebben kennelijk drie rechters Mauro in het gelijk gesteld, Leers draaide het terug, dus wat dat betreft gaat het argument van het recht ook niet meer op, simpel, het is een politiek spel olv de PVV van Wilders.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:32 schreef dr.dunno het volgende:
Wat een gehuil toch om die jongen. Tuurlijk is het voor hem vervelend, maar je kunt niet elke keer als er een zielig gezicht voor de camera wordt gesleurd voor politieke doeleinden regels creëren die de naleving van de eerder democratisch tot stand gekomen regels in de wielen rijden.
Hij heeft al na 3 jaar te horen gekregen dat hij geen verblijfsvergunning zou krijgen. Niet pas na 8 jaar, maar 3 jaar. Hij is hier omdat hij (of althans namens hem) steeds nieuwe procedures worden gestart en verzoeken worden ingediend. Alles wat hij zegt (met name sleutelwoorden als 'gezinsleven') is gescript door z'n advocaat, die ook met al die vorige verzoeken etc. de boel heeft op zitten rekken en daarmee valse hoop creëert. De zieligheidsindustrie en links Nederland spint er garen bij over de rug van die jongen, dat is alles wat er nu speelt.
En niemand heeft het erover dat als hij en anderen zoals hij toch kunnen blijven, want het zijn er 'maar 75' (erg conservatieve minimale schatting), dat er dan ook hele volksstammen worden overgehaald uit (donker) Afrika die níet zo prachtig geïntegreerd zijn en niet ook beschikken over kwalificaties die ervoor gaan zorgen dat ze gaan werken voor de kost in plaats van zielig zijn en uitkering vangen en een carrière naar crimineel doorontwikkelen. Immers is dát ook een consequentie van het beginsel van 'gezinshereniging'. En denk maar niet dat dat niet gaat gebeuren, het is niet voor niets dat z'n natuurlijke ouders niet de voogdij over 'm af willen geven zodat hij door z'n pleegouders kan worden geadopteerd om zo alsnog het Nederlanderschap te verwerven.
Het is over, uit, Taida hebben we teruggezonden en hij zal er achteraan moeten gaan. Leers krijgt continue de wind van voren en zelfs behoorlijk schofterig nog van die mediahoeren van de PvdA en GL, maar hij heeft juridisch gewoon gelijk. En laten we vooral niet vergeten dat de vórige bewindsvrouw van de PvdA niet eens heeft willen nadenken over de mogelijkheid van discretionaire bevoegdheid en hem ook heeft gezegd te wieberen terug naar Angola.
Hypocriet gelul.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3000645/2011/10/28/Hoogleraren-recht-Leers-kan-Mauro-wel-degelijk-verblijfsvergunning-verlenen.dhtmlquote:Hoogleraren recht: Leers kan Mauro wel degelijk verblijfsvergunning verlenen
Minister Gerd Leers kan de Angolese asielzoeker Mauro wel degelijk een verblijfsvergunning verlenen. Daar zijn namelijke goede juridische argumenten voor op te voeren. Dat stelt een groep van twaalf rechtshoogleraren morgen in een opiniestuk in de Volkskrant.
Leers zei eerder deze week alle mogelijkheden te hebben onderzocht om Mauro alsnog in Nederland te kunnen houden, maar er geen één gevonden te hebben. Volgens de hoogleraren heeft de minister echter een grote mate van vrijheid om zijn discretionaire bevoegdheid te gebruiken.
Redelijkheid
Daarvoor 'kunnen goede en juridisch houdbare argumenten worden aangevoerd', zo staat in het opiniestuk. Immers, de Raad van State oordeelde dan wel dat de minister 'in redelijkheid' heeft mogen oordelen dat Mauro geen verblijfsvergunning hoefde te worden verstrekt op grond van zijn gezinsbanden, maar dat geldt evengoed andersom.
Mauro vormt namelijk een gezin met zijn pleegouders en pleegbroer. 'Dit gezinsleven verdient bescherming op grond van onder meer artikel 8 van het Europese mensenrechtenverdrag.'
En dus, zo schrijven de hoogleraren: 'de rechter zou ongetwijfeld ook vinden dat de minister vanwege het gezinsleven in redelijkheid wél een vergunning aan Mauro kan geven. Dit zou een deugdelijke onderbouwing zijn voor het gebruik van de discretionaire bevoegdheid.'
Aanzuigende werking
Bovendien is het risico van de aanzuigende werking gering, betogen de juristen. Er zijn in Nederland maar een paar gevallen zoals Mauro.
'Als de minister zijn hart wil laten spreken, dan kan dat prima. Er zijn goede juridische argumenten voor aan te voeren en er dreigt geen stortvloed van vergelijkbare zaken', besluiten de hoogleraren hun opiniestuk.
De brief is onder andere ondertekend door Ulli Jessurun D'Oliveira oud-hoogleraar migratierecht (UvA) en Thomas Spijkerboer, hoogleraar migratierecht (VU). In totaal hebben twaalf (oud)-hoogleraren hun naam onder het stuk gezet. Zij zijn werkzaam bij zes verschillende Nederlandse universiteiten.
"die turken en marokkanen die geen NL kunnen en zich superieur voelen" zijn Nederlandse staatburgers, ze zijn 100% zo Nederlands als Dries Roelvink dat is (voor de wet), net als elke andere Nederlandse staatsburger.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 03:10 schreef Smoofie het volgende:
Sowieso, waarom dit soort gasten uitzetten die Nederlands kunnen en onze cultuur accepteren maar die turken en marokkanen die geen NL kunnen en zich superieur voelen wel laten blijven
Als de heren bij aanzuigende werking net moeten doen alsof het dan alleen maar om de reeds binnen NL verblijvende gevallen gaat weet je dat het een politiek stuk is...quote:
Jij verdient met je jijbak een Stef Blok mok.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 01:32 schreef dr.dunno het volgende:
Hypocriet gelul.
Daar gaat het toch ook om? Vergelijkbare gevallen zijn jongeren die vanaf ongeveer hun tiende bij een pleeggezin verblijven, die hier dus al zijn. Niet heel Angola van 10 jaar, niet drie continenten aan jongens van 18 die het hier wel leuk lijkt, gewoon die selecte groep.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 08:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als de heren bij aanzuigende werking net moeten doen alsof het dan alleen maar om de reeds binnen NL verblijvende gevallen gaat weet je dat het een politiek stuk is...
Onzin. Als dat de norm wordt... als je hier maar 8 jaar blijft dan mag je ook levenslang blijven, dan kan iedere Angolees (of van welke nationaliteit ook) van 10 jaar of jonger via deze route een verblijfsvergunning verdienen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 09:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Daar gaat het toch ook om? Vergelijkbare gevallen zijn jongeren die vanaf ongeveer hun tiende bij een pleeggezin verblijven, die hier dus al zijn. Niet heel Angola van 10 jaar, niet drie continenten aan jongens van 18 die het hier wel leuk lijkt, gewoon die selecte groep.
We geven minderjarigen nu eenmaal de gelegenheid om tot hun 18e te blijven. Krijgen ze iig een mooie opleiding.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:03 schreef JohnDDD het volgende:
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom zo iemand als Mauro niet gewoon binnen een maand kan worden teruggestuurd ipv 3 jaar.
Is inderdaad een perverse discussie. De oppositie misbruikt Mauro. Van begin tot het eind een slachtoffer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:03 schreef JohnDDD het volgende:
O ja, ik vind deze hele discussie incl. kamerdebat trouwens een schande voor de hele rechtsstaat.
Niet alleen iedere Angolees maar iedere verder kansloze asielzoeker. Wat de laatste 10 jaar al genoeg is gebeurd. Dat van al die generaal pardon ex asielzoekers 80% met uitkering zit hoor je verder nooit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Als dat de norm wordt... als je hier maar 8 jaar blijft dan mag je ook levenslang blijven, dan kan iedere Angolees (of van welke nationaliteit ook) van 10 jaar of jonger via deze route een verblijfsvergunning verdienen.
En DAT is nu een aanzuigende werking. De mensenhandelaren zullen zich in de handen wrijven. Handel!!!
Dat stond er al (of van welke nationaliteit ook)...quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:15 schreef macca728 het volgende:
Niet alleen iedere Angolees maar iedere verder kansloze asielzoeker.
Het is nog wel wat erger dan dat: in de groep pardonners zitten bijzonder veel mensen die heel lastig op te vangen zijn omdat ze fors overlast veroorzaken. Bij mijn weten zijn ze nog steeds niet klaar met plaatsing... deels ook omdat die pardonners natuurlijk wel eisen mogen stellen aan waar ze wonen.quote:Dat van al die generaal pardon ex asielzoekers 80% met uitkering zit hoor je verder nooit.
Ach, de coalitie net zo goed. Die vonden net zo goed dat Mauro moest blijven. Tot een week geleden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is inderdaad een perverse discussie. De oppositie misbruikt Mauro. Van begin tot het eind een slachtoffer.
Is dat echt zo, of hebben ze alleen aangegeven dat wat hen betreft Mauro mocht blijven (als in: van mij hoeft hij niet weg, maar we gaan eerst eens goed kijken naar het dossier of er mogelijkheden zijn)?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:24 schreef nikk het volgende:
Ach, de coalitie net zo goed. Die vonden net zo goed dat Mauro moest blijven. Tot een week geleden.
Net als de oppositie destijds. Men ging er domweg van uit dat dit geen probleem zou opleveren. Het was evident schrijnend.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat echt zo, of hebben ze alleen aangegeven dat wat hen betreft Mauro mocht blijven (als in: van mij hoeft hij niet weg, maar we gaan eerst eens goed kijken naar het dossier of er mogelijkheden zijn)?
Ik weet niet waar men vanuit ging. Niemand wil die jongen terugsturen. Alleen gaat het niet om die jongen, maar om de hele groep. En je kan geen uitzondering maken, want dan blijf je bezig, want iedere individuele 18 jarige asielzoeker is "schattig".quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:49 schreef nikk het volgende:
Net als de oppositie destijds. Men ging er domweg van uit dat dit geen probleem zou opleveren. Het was evident schrijnend.
Definieer nood.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:17 schreef Injetta het volgende:
Er is een jong mens in nood, vraagt om hulp.
Ik vind al die mensen die nu vechten voor Mauro, inconsequente hypocriete hufters.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:17 schreef Injetta het volgende:
Vorige week waren we nog collectief geschokt over de Chinezen die gevoelloos een overreden meisje op straat lieten liggen. Bang voor de eventuele gevolgen voor zichzelf. Bang om erin geluisd te worden, liepen ze een kind in nood zo voorbij. Vreselijk vond de wereld dit. Monsterlijk, moraalloos. Etc.
Maar wij doen nu hetzelfde. Er is een jong mens in nood, vraagt om hulp. En we bieden dat niet om allerlei angsten over vermeende gevolgen voor ons land. Medemenselijkheid wordt uitgeschakeld en net als de Chinezen met uitgestreken gezichten snel doorliepen, zo zetten wij ook ons mededogen uit offeren een mens op aan angst, eigenbelang.
Met deze redenatie zou nooit meer de ene mens de andere moetenhelpen?
Waarom een kankerpatient een dure nieuwe behandeling geven? Niet doen! Straks wil een tsunami aan kankerpatienten dat ook en dat kunnen we niet betalen.
Waarom een kind die mishandeld en misbruikt wordt uit huis plaatsen en in een pleeggezin? Niet doen! Dan moeten we straks een tsunami aan kinderen opvangen.
Waarom destijds een Jood onderdak geven? Niet doen! Dan komt er een tsunami aan Joden die we onderdak moeten geven.
Gelukkig zijn er ook altijd mensen die angst, eigenbelang, en tig verstandelijke overwegingen overboord zetten en gewoon die ene mens helpen.
Ik vraag me af hoe al die mensen die het nu prima vinden om die Maura u te zetten, het zouden vinden dat als ze zelf klem komen te zitten met iets: en de overheid en instanties bieden geen enkele vorm van hulp. Met als argument. Tja we vinden het ook erg vervelend, maar daar kunnen we echt niet aan beginnen, want dan moeten we straks ook andere gevallen als u gaan helpen.
Inderdaad. Enorm hypocriet. Er is een erg grote groep die in principe vindt dat bepaalde mensen het land niet binnen mogen/ hier mogen blijven volgens de huidige regelgeving, maar dan voor één persoon wel een uitzondering willen maken. Wat een krokodillentranen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik vind al die mensen die nu vechten voor Mauro, inconsequente hypocriete hufters.
Nu hij op TV verschenen is met zijn aaibaar imago hebben ze allemaal een stem met een vermanend vingertje. Al die voorgaande Mauro's die al teruggestuurd zijn, geven ze geen zak om.
Nou nou, wat menselijk ben je dan als je met een hype meezeilt maar eigenlijk niet realiseert hoe selectief je bent.
Wat een raar verwijt. Hoe weet jij nou of mensen die zich uitspreken tegen de uitzetting van Mauro, geen problemen/gevoel hebben (gehad) bij andere gevallen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik vind al die mensen die nu vechten voor Mauro, inconsequente hypocriete hufters.
Nu hij op TV verschenen is met zijn aaibaar imago hebben ze allemaal een stem met een vermanend vingertje. Al die voorgaande Mauro's die al teruggestuurd zijn, geven ze geen zak om.
Nou nou, wat menselijk ben je dan als je met een hype meezeilt maar eigenlijk niet realiseert hoe selectief je bent.
Dat is een gegeven. Dat blijkt uit diverse polls.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat een raar verwijt. Hoe weet jij nou of mensen die zich uitspreken tegen de uitzetting van Mauro, geen problemen/gevoel hebben (gehad) bij andere gevallen?
"Een gegeven" en "diverse polls". Gelukkig maar, ik was al bang dat er gewoon iets ongefundeerds geroepen werd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Duh, dat is een gegeven. Dat blijkt uit diverse polls.
Ik ken ook genoeg mensen persoonlijk die een streng immigratiebeleid voorstaan, maar dan altijd weer terugkrabbelen als er een 'zielig' iemand in de media komt die dreigt uitgezet te worden, want dit is natuurlijk niet bepaald het eerste geval. Loop dan ook geen streng migratiebeleid te propageren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Een gegeven" en "diverse polls". Gelukkig maar, ik was al bang dat er gewoon iets ongefundeerds geroepen werd.
Is Mauro dodelijk verwond? Of snap jij niet het verschil?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:17 schreef Injetta het volgende:
Vorige week waren we nog collectief geschokt over de Chinezen die gevoelloos een overreden meisje op straat lieten liggen. Bang voor de eventuele gevolgen voor zichzelf. Bang om erin geluisd te worden, liepen ze een kind in nood zo voorbij. Vreselijk vond de wereld dit. Monsterlijk, moraalloos. Etc.
Maar wij doen nu hetzelfde. Er is een jong mens in nood, vraagt om hulp.
Bij hoeveel Mauro's ga je hier aan twijfelen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:16 schreef Chadi het volgende:
Wat een bullshit weer. Als de wet zegt dat je zulke kids terug moet sturen dan deugt die wet gewoon niet. Als die gast nou een strafblad had of weet ik veel wat.. Oké, maar om nu zo'n cleane gast eruit te tyfen onder het mom van wet=wet is gewoon drie keer bullshit.
Al zijn er 1000 mauro's per dag. Die kids zijn geen sta in de weg voor de toekomst van Nederland.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij hoeveel Mauro's ga je hier aan twijfelen?
Bij 1 per dag? 10 per dag? 100 per dag? 1.000 per dag? Vertel...
Ah, dus alle mensen die geen sta in de weg zijn voor de toekomst van Nederland moeten we maar binnen halen/laten? Wat voor aanzuigend effect denk je dat daar vanuit gaat?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Al zijn er 1000 mauro's per dag. Die kids zijn geen sta in de weg voor de toekomst van Nederland.
Nou ja, en ik ken "genoeg mensen" die zich continu achter de oren krabben bij het asielbeleid.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 11:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg mensen persoonlijk die een streng immigratiebeleid voorstaan, maar dan altijd weer terugkrabbelen als er een 'zielig' iemand in de media komt die dreigt uitgezet te worden, want dit is natuurlijk niet bepaald het eerste geval. Loop dan ook geen streng migratiebeleid te propageren.
Geen idee. Wie roept bewijst, dus kom maar met die bronnen.quote:Volgense diverse opiniepeilingen is ruim twee derde van de bevolking tegen het uitzetten van deze persoon, juist?
Een hoop mensen zijn niet per se voor een strenger asielbeleid, maar voor een beter asielbeleid dat zorgt dat de toestroom (verder) afneemt maar ook zorgt dat mensen niet jarenlang in die procedure blijven hangen omdat de IND de termijnen structureel overschrijdt, dat mensen die hier niets te zoeken hebben al vroeg en actief worden uitgezet door eender welke tak van de overheid die strontbal nu weer toegespeeld krijgt en dat er geen verhalen à la Mauro blijven bovendrijven (Gümüs, Taïda, dat Afghaanse meisje, de lijst is eindeloos) of dat er blijkt dat oorlogsmisdadigers met verblijfsvergunning hier hun uitgeprocedeerde slachtoffers tegenkomen.quote:En toen de plannen van dit kabinet, en het vorige ook al, omtrent migratieregelingen bekend werden, hoeveel mensen waren hiervoor, of zouden liever zelfs een nog strenger beleid willen zien?
You do the math. Lijkt me vrij eenvoudig.
De term hypocrieten lijkt me hier dus aardig op zijn plaats.
Wat moeten we met 365.000 MBO-ers per jaar extra? Dat is over 10 jaar maar liefst 3.650.000 Mauro's? Als je geluk hebt kosten die gemiddeld maar 10.000 euro per jaar. Dat is 36 miljard op te brengen door de werkenden... Die dus 500 euro per maand in moeten leveren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:30 schreef Chadi het volgende:
Al zijn er 1000 mauro's per dag. Die kids zijn geen sta in de weg voor de toekomst van Nederland.
Sorry maar, 10.000 per jaar?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat moeten we met 365.000 MBO-ers per jaar extra? Dat is over 10 jaar maar liefst 3.650.000 Mauro's? Als je geluk hebt kosten die gemiddeld maar 10.000 euro per jaar. Dat is 36 miljard op te brengen door de werkenden... Die dus 500 euro per maand in moeten leveren.
Begin jij nu even alvast met overmaken van 500 euro per maand? Dank alvast namens alle Mauro's!
Het is altijd zo mooi om met het vingertje te wijzen naar de IND... Natuurlijk maken die fouten en natuurlijk kan er veel beter... maar: de regels zijn duidelijk. Iedereen weet vooraf of hij recht heeft om hier asiel te krijgen. Degenen die weten dat ze geen recht hier op hebben, maar die toch komen kunnen geluk hebben en een verblijfstitel (onterecht) krijgen. Of ze kunnen weggestuurd worden. En als dat lang duurt, dan is dat primair nog steeds het gevolg van henzelf. Zij brengen zichzelf in deze situatie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:37 schreef Mwanatabu het volgende:
maar ook zorgt dat mensen niet jarenlang in die procedure blijven hangen omdat de IND de termijnen structureel overschrijdt, dat mensen die hier niets te zoeken hebben al vroeg en actief worden uitgezet door eender welke tak van de overheid die strontbal nu weer toegespeeld krijgt en dat er geen verhalen à la Mauro blijven bovendrijven.
Gemiddeld aan kosten over hun hele leven? Ja, want MBO-ers zijn gemiddeld gezien al geen nettoafdragers. En al helemaal niet als je met een taalachterstand bent begonnen. Dit zijn gewoon reële cijfers.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:40 schreef HalvinCarris het volgende:
Sorry maar, 10.000 per jaar?En denk je niet dat die dat uiteindelijk weer opbrengen?
Die ken ik ook, die mensen hebben recht van spreken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou ja, en ik ken "genoeg mensen" die zich continu achter de oren krabben bij het asielbeleid.
Niet bij de hand. Gisterenmiddag gehoord op BNR of radio 1.quote:Geen idee. Wie roept bewijst, dus kom maar met die bronnen.
Zeg jij nu dat je bijdrage aan de maatschappij af te meten is aan het feit of je een nettoafdrager bent of niet?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gemiddeld aan kosten over hun hele leven? Ja, want MBO-ers zijn gemiddeld gezien al geen nettoafdragers. En al helemaal niet als je met een taalachterstand bent begonnen. Dit zijn gewoon reële cijfers.
Niet alles draait om geld. Moet je overigens eens uitrekenen wat al dat debatteren over deze ene persoon, daar waar veel schrijnendere gevallen zijn, al gekost heeft! Het lijkt wel of elke politici inclusief ondersteunend personeel en ambtenaren er mee bezig zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:47 schreef DS4 het volgende:
Het is leuk hoor, iedereen welkom heten. Maar wat men vergeet is dat dat geld kost. Geld wat men niet wil betalen. Stemmen om Mauro hier te houden is simpel. Maar als je op dat stemknopje alleen kan drukken als je eerst 250 euro moet betalen, dan stemt vrijwel niemand meer voor...
Ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:55 schreef Ludd het volgende:
Zeg jij nu dat je bijdrage aan de maatschappij af te meten is aan het feit of je een nettoafdrager bent of niet?
Stel jij bent ondernemer: je kan een werknemer aannemen en die werkt omzetverhogend... maar liefst 1 mio. Alleen nemen de kosten (zelfs excl. salaris) met 1,1 mio toe. Zou jij hem aannemen omdat je meer omzet krijgt?quote:Dat is natuurlijk niet het geval. Iemand met een lager inkomen kan wel degelijk een grote bijdrage leveren aan de totstandkoming van een bepaalde dienst of product, of aan het BNP. Daar zit echt geen lijn in.
Tuurlijk...quote:Niet alles is af te meten aan hoeveel je verdient, c.q. hoeveel belasting je betaalt.
Het lijkt mij niet zo lastig om te bedenken. Je hebt (ruwweg) ongeschoolden (kosten veel geld), MBO-ers (kosten een klein beetje), HBO-ers (leveren op) en WO-ers (leveren nog wat meer op).quote:Ik wist overigens sowieso niet dat de gemiddelde MBO-er meer aan toeslagen etc. kost, dan dat ze aan belasting betalen. Ik kan me dat ook maar moeilijk voorstellen eigenlijk. Kun je dit verder onderbouwen?
Nee, maar ik laat het even alleen om geld draaien. Het draait natuurlijk ook om gevolgen voor de volkshuisvesting, druk op de gezondheidszorg, enz. enz.quote:Niet alles draait om geld.
stel we zeggen, ok mauro mag blijven hoeveel denk je dat er dan ineens aankloppen en roepen waarom hij wel en ik niet? media boehoe hangende pruillip en tada nieuw generaal pardonquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:16 schreef Chadi het volgende:
Wat een bullshit weer. Als de wet zegt dat je zulke kids terug moet sturen dan deugt die wet gewoon niet. Als die gast nou een strafblad had of weet ik veel wat.. Oké, maar om nu zo'n cleane gast eruit te tyfen onder het mom van wet=wet is gewoon drie keer bullshit.
briljantquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat moeten we met 365.000 MBO-ers per jaar extra? Dat is over 10 jaar maar liefst 3.650.000 Mauro's? Als je geluk hebt kosten die gemiddeld maar 10.000 euro per jaar. Dat is 36 miljard op te brengen door de werkenden... Die dus 500 euro per maand in moeten leveren.
Begin jij nu even alvast met overmaken van 500 euro per maand? Dank alvast namens alle Mauro's!
Natuurlijk niet. Iemand die via de lotto multimiljonair geworden is en daardoor meer belasting afdraagt dan 3 verpleegkundige, heeft volgens jou in zijn eentje een grotere bijdrage aan de maatschappij geleverd dan drie verpleegkundig bij elkaar?quote:
Aha, het is een wilde gok dus.quote:Het lijkt mij niet zo lastig om te bedenken. Je hebt (ruwweg) ongeschoolden (kosten veel geld), MBO-ers (kosten een klein beetje), HBO-ers (leveren op) en WO-ers (leveren nog wat meer op).
Het is common sense eigenlijk...
gefeliciteerd. je hebt jezelf zojuist tegengesproken. je acht WO-ers als veel geld opleverend, weinig kostend en dus rendabel. dat is niet correct. mijn man is prof ir, werkt nu (als postdoc) aan onderzoek in een semi overheidsinstelling. geloof me, we leven ervan, maar een goed opgeleide mbo'er verdient net zo veel, of meer, afhankelijk van welke branche. uiteraard wordt dat onderzoek ook (deels) gefinancieerd met overheidsgeldquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:06 schreef DS4 het volgende:
Stel jij bent ondernemer: je kan een werknemer aannemen en die werkt omzetverhogend... maar liefst 1 mio. Alleen nemen de kosten (zelfs excl. salaris) met 1,1 mio toe. Zou jij hem aannemen omdat je meer omzet krijgt?
Het lijkt mij niet zo lastig om te bedenken. Je hebt (ruwweg) ongeschoolden (kosten veel geld), MBO-ers (kosten een klein beetje), HBO-ers (leveren op) en WO-ers (leveren nog wat meer op).
Het is common sense eigenlijk...
[..]
Nee, maar ik laat het even alleen om geld draaien. Het draait natuurlijk ook om gevolgen voor de volkshuisvesting, druk op de gezondheidszorg, enz. enz.
Misschien kan jouw man jou wel uitleggen wat "gemiddeld" inhoudt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:21 schreef simmu het volgende:
gefeliciteerd. je hebt jezelf zojuist tegengesproken. je acht WO-ers als veel geld opleverend, weinig kostend en dus rendabel. dat is niet correct. mijn man is prof ir, werkt nu (als postdoc) aan onderzoek in een semi overheidsinstelling. geloof me, we leven ervan, maar een goed opgeleide mbo'er verdient net zo veel, of meer, afhankelijk van welke branche. uiteraard wordt dat onderzoek ook (deels) gefinancieerd met overheidsgeld![]()
Ik geloof daar ook geen fuck van.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:26 schreef Truffelvarken het volgende:
Hoe komen sommige mensen er in vredesnaam bij dat ongeschoolden en lagergeschoolden veel geld kosten.
Het gaat even gewoon om geld. Het probleem van iedereen zomaar toelaten is (onder meer) dat we dat niet kunnen betalen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:19 schreef Ludd het volgende:
Natuurlijk niet. Iemand die via de lotto multimiljonair geworden is en daardoor meer belasting afdraagt dan 3 verpleegkundige, heeft volgens jou in zijn eentje een grotere bijdrage aan de maatschappij geleverd dan drie verpleegkundig bij elkaar?
In jouw redenering is degene die het meeste belasting afdraagt het waardevolste voor de maatschappij. Dat vind ik echt aperte onzin. Ik kan me haast niet voorstellen dat je dat zelf gelooft.
Nee. Het is een feit. Alleen is het een feit waar ik niet zomaar een link naar heb (sommigen denken gek genoeg dat ieder feit te googlen is). Maar het is met logisch redeneren wel te bedenken.quote:Aha, het is een wilde gok dus.![]()
Misschien dat het voor jou niet duidelijk is, maar het gaat niet alleen om de werkenden, maar om de groep MBO opgeleiden. Daar horen ook de MBO opgeleide zieken bij. De MBO opgeleide werklozen.quote:Je kan dit niet onderbouwen. Jouw idee dat HBO-ers meer opleveren dan MBO-ers is in jouw beleving dan wellicht common sense, dat staat echter helemaal niet ter discussie. Het ging er om dat een gemiddelde MBO-er volgens jou geen netto-afdrager is. Dat lijkt mij sterk, Er zijn tal van beroepswerkelozen die natuurlijk gruwelijk veel geld kosten, maar ik denk dat de gemiddelde MBO-er echt wel een netto-afdrager is hoor.
Nou is dat niet aan te geven. Wel vanuit de IB, maar dat geeft geen redelijk beeld en zou mijn stelling alleen maar (onterecht) versterken.quote:Is vast wel op te zoeken overigens. Lijkt me een kwestie van uitzoeken vanaf welk inkomen je een nettobetaler bent, en wat dan het gemiddeld inkomen van een MBO-er is. Dan zijn er nog wel bemoeilijkende factoren, maar het zou een globaal beeld moeten kunnen geven.
Op basis van dat ik iets anders stelde... Ik heb het over de groep MBO opgeleiden.quote:Nogmaals, ik kan me niet voorstellen dat een MBO-er die gewoon fulltime werkt geen netto-afdrager is. Op basis waarvan ben jij hier zo stellig in?
Ze betalen niet of nauwelijks inkomstenbelasting. Het meeste geld gaat naar wonen, verzekeren (beiden geen omzetbelasting) en naar voedsel (6%). Vervolgens doen ze een onevenredig groot beroep op zorg, terwijl ze minder dan gemiddeld daarvoor betalen. Ze hebben huurtoeslag en diverse andere toeslagen.quote:
Nee hoor, ik denk helemaal niet dat elk feit te googlen is, maar als ik logische beredeneer deel ik jouw visie niet. Ik stelde in mijn vorige reactie al dat dit globaal wel na te gaan, is wel tijdrovend.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:28 schreef DS4 het volgende:
Nee. Het is een feit. Alleen is het een feit waar ik niet zomaar een link naar heb (sommigen denken gek genoeg dat ieder feit te googlen is). Maar het is met logisch redeneren wel te bedenken.
Je moet een verschil maken tussen mensen die werken en die niet werken.quote:Echt, ik vertel toch niets nieuws. Wat dachten jullie dat de achtergrond was van dat allochtonen veel geld kosten? Simpelweg omdat ze gemiddeld lager opgeleid zijn...
Weer zo'n bewering. Volgens mij heeft de gemiddelde MBO-er echt geen huurtoeslag hoor. Als alleenstaande krijg je geen huurtoeslag als je meer dan 1670 BRUTO per maand verdient. De gemiddelde MBO-er verdient meer.quote:
Ik vind het verbazingwekkend dat jij denkt dat dat alleen van inkomen af hangt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:35 schreef Ludd het volgende:
Nee hoor, ik denk helemaal niet dat elk feit te googlen is, maar als ik logische beredeneer deel ik jouw visie niet. Ik stelde in mijn vorige reactie al dat dit globaal wel na te gaan, is wel tijdrovend.
Laten we eens beginnen met vanaf welk inkomen je volgens jou netto-afdrager bent. Dat hoef niet op 1000 euro nauwkeurig, maar vanaf welke bruto jaarinkomen is dit volgens jou. Ik ben daar erg benieuwd naar.
Het gaat om gemiddelden. Ik heb het gewoon over de groep MBO opgeleiden. Ongeacht of ze veel of weinig verdienen, uitkering hebben, ziek zijn of gezond, enz. enz.quote:Tweede punt, wat daar mee samenhangt. Wat kost een MBO-er die modaal verdient de maatschappij volgens jou extra ten opzichte van een WO-er die bovenmodaal verdient? Volgens mij is dit verschil marginaal. In theorie zal hij door een lagere HRA vermoedelijk zelfs MINDER ontvangen dan iemand die een stuk meer verdien!
even voor de duidelijkheid, waar als je het verkeerd leest. Ik bestrijd niet dat iemand die meer verdient een hogere netto-afdrager is natuurlijk
Nee, want dan doe ik Mauro's tekort... die werken nl. allemaal niet, vanwege leeftijd. Ik maak een inschatting van wat ze gemiddeld gaan bereiken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:38 schreef Ludd het volgende:
Je moet een verschil maken tussen mensen die werken en die niet werken.
Ik reageerde op "ongeschoolden en laaggeschoolden".quote:Weer zo'n bewering. Volgens mij heeft de gemiddelde MBO-er echt geen huurtoeslag hoor. Als alleenstaande krijg je geen huurtoeslag als je meer dan 1670 BRUTO per maand verdient. De gemiddelde MBO-er verdient meer.
Dat was de discussie helemaal niet. De discussie was dat jij stelde dat MBO-ers geen netto-afdragers zijn, terwijl je dat vervolgens niet onderbouwd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:44 schreef DS4 het volgende:
Dan is het toch niet zo lastig om te bedenken dat hoe lager je opgeleid bent, hoe meer je kost en hoe hoger opgeleid, hoe meer je bijdraagt?
Dat de meeste ongeschoolden geen netto-afdragers zijn kan ik me nog wel voorstellen. Maar dat was niet waar je mee opende.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:46 schreef DS4 het volgende:
Ik reageerde op "ongeschoolden en laaggeschoolden".
Misschien moet je mijn argumenten wat nauwkeuriger lezen.
Vervolgens kom je met argumenten als huurtoeslag, terwijl de gemiddelde MBO-er geen huurtoeslag krijgt..quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:47 schreef DS4 het volgende:
Ja, want MBO-ers zijn gemiddeld gezien al geen nettoafdragers.
LOL, het maakt echt niet zoveel uit hoeveel hoogopgeleiden en laagopgeleiden kosten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het verbazingwekkend dat jij denkt dat dat alleen van inkomen af hangt.
Maar denk nu gewoon eens na: we houden als geheel niets over (integendeel, de staatsschuld loopt gewoon op). Dan is het toch niet zo lastig om te bedenken dat hoe lager je opgeleid bent, hoe meer je kost en hoe hoger opgeleid, hoe meer je bijdraagt? Want dat is nu eenmaal socialisme: er is een herverdeling van de welvaart.
[..]
Het gaat om gemiddelden. Ik heb het gewoon over de groep MBO opgeleiden. Ongeacht of ze veel of weinig verdienen, uitkering hebben, ziek zijn of gezond, enz. enz.
Dat onderbouw ik wel, maar jij accepteert de onderbouwing niet. Kennelijk zoek je naar onomstotelijk bewijs en dat kan ik in dezen niet produceren.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:47 schreef Ludd het volgende:
Dat was de discussie helemaal niet. De discussie was dat jij stelde dat MBO-ers geen netto-afdragers zijn, terwijl je dat vervolgens niet onderbouwd.
Het is een beetje zot om te denken dat het inkomen het enige is dat daarbij speelt. Kennelijk snap je helemaal niet dat het helemaal niet mogelijk is om te stellen dat iemand bij inkomen X wel of niet een netto-afdrager is.quote:Vervolgens durf je ook niet te zeggen vanaf welk inkomen je een netto-afdrager bent.Vermoedelijk omdat je geen idee hebt.
Tja, dan valt er weinig te discussiëren.
De rijken profiteren sowieso het meest van de overheidsvoorzieningen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:56 schreef Gattaca het volgende:
[..]
LOL, het maakt echt niet zoveel uit hoeveel hoogopgeleiden en laagopgeleiden kosten.
Kijk eens naar de theaters en culturele centra waar hoogopgeleiden naar toe gaan. Hoogopgeleiden kijken vaker naar de publieke omroep. Ze gaan vaker naar museums en exposities. En nog belangrijker: hoogopgeleiden werken vaker in de publieke sector, ze zijn vaker ambtenaar dan laagopgeleiden.
Gast, je lult maar wat in de rondte. Ik vraag helemaal niet om onomstotelijk bewijs.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:56 schreef DS4 het volgende:
Dat onderbouw ik wel, maar jij accepteert de onderbouwing niet. Kennelijk zoek je naar onomstotelijk bewijs en dat kan ik in dezen niet produceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |