abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103651607
quote:
Leers: Mauro (18) moet terug naar Angola
De jonge asielzoeker Mauro Manuel (18) moet terug naar Angola, hoewel hij sinds acht jaar woonachtig is bij een pleeggezin in Nederland. Dat heeft minister Leers van Immigratie en Asiel besloten.

Er zijn meer gevallen die vergelijkbaar zijn met Mauro, zei de minister, dus kan hij geen uitzondering maken. Het CDA steunt de opstelling van Leers (ook CDA), terwijl deze partij hem eerst nog opriep een uitzondering voor Mauro te maken. Volgens CDA'er Raymond Knops heeft de minister hem ervan overtuigd dat hij voor Mauro geen gebruik kan maken van de mogelijkheid om voor schrijnende gevallen een uitzondering te maken.

De minister zei daar zelf over dat deze zogeheten discretionaire bevoegdheid geen 'rommelpot' is voor gevallen waarin politieke druk is ontstaan.

Oplossing
Onder druk van de Tweede Kamer, die deels meent dat Mauro moet blijven, zegde Leers eerder toe op zoek te zullen gaan naar een oplossing. Volgens Joël Voordewind, Tweede Kamerlid namens de ChristenUnie, studeert Leers nog op een oplossing in de vorm van een studievisum.

Leers bood een studievisum aan als oplossing voor Mauro, meldde de NOS gisteren. Hij studeert nu aan het mbo, maar zou een hbo-diploma moeten halen om in aanmerking te komen voor een zogenoemde kennismigrantenregeling. Met zijn eerste baan moet hij dan wel 35.000 euro per jaar verdienen. Leers zelf ontkent volgens het ANP dat hij Mauro een verblijfsvergunning op basis van werk of studie heeft aangeboden.

Brief
Mauro Manuel kwam in het nieuws nadat bekend was geworden dat hij afgelopen zomer een brief stuurde aan Leers, waarin hij onder meer schreef: 'Mijn naam is Mauro Manuel. Ik ben achttien jaar oud en ik woon al acht jaar in een pleeggezin (Hans, Anita en mijn kleine broertje Tjeerd) waar ik het heel erg naar mijn zin heb. Ik voel me bij hen thuis en ben heel erg bang dat ik ze binnenkort moet gaan missen.'

Tevreden
De PVV is tevreden met het besluit van minister Leers om Mauro geen verblijfsvergunning te geven. Woordvoerder Asiel en Immigratie Sietse Fritsma stelt in een persbericht van de partij dat dit het enige juiste besluit is: 'Een verblijfsvergunning zou een beloning zijn van drie kwalijke zaken: het negeren van de vertrekplicht die al in 2007 op Mauro rustte, het in de wind slaan van rechterlijke uitspraken en het illegaal in Nederland verblijven. Je zou dan natuurlijk ook het verkeerde signaal afgeven richting andere vreemdelingen dat het loont om je niets aan te trekken van regels en plichten.'

Vluchtelingenwerk
VluchtelingenWerk Nederland vindt dat de Tweede Kamer met een oplossing moet komen om Mauro Manuel in Nederland te houden. 'We weten dat de minister serieus heeft gezocht naar een oplossing voor Mauro, maar die oplossing moet nu echt van de Tweede Kamer komen door bijvoorbeeld de initiatiefwet van de PvdA en ChristenUnie aan te nemen', zei directeur Dorine Manson.

VluchtelingenWerk pleit ervoor om asielzoekerskinderen die goed ingeburgerd zijn na vijf jaar een verblijfsvergunning te geven. De PvdA en de CU willen dat minderjarige asielzoekers voortaan na acht jaar in Nederland mogen blijven. Voorwaarde is wel dat zij niet illegaal zijn geweest en dat zij of hun ouders de procedure niet hebben gefrustreerd. De twee partijen presenteerden daartoe dinsdag een initiatiefwet.

Kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers zijn meestal na vijf jaar helemaal in Nederland geworteld, stelt Manson. 'Dat zien onze vrijwilligers en dat wordt door deskundigen onderschreven.'
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ug-naar-Angola.dhtml

Overigens heeft Mauro zich in het verleden zelf ook op Fok! gemanifesteerd:
Angolees; Portugees paspoort?

Andere artikelen:
- De zaak-Mauro, het nieuwste hoofdpijndossier van Leers
- Mauro en familie buitengewoon teleurgesteld

Ik begrijp dat die jongen, nu 18, in 2007 was uitgeprocedeerd. Hoe kun je van een jongen die toen 14-15 jaar was, verwachten dat hij in zijn eentje terugkeert naar een voor hem steeds vreemder land, terwijl zijn ouders hem hebben afgestoten? Kun je zoiets nog humaan noemen? De jongen is goed geïntegreerd, volgt een opleiding, is volledig thuis in Nederland na een moeilijke gewenningsperiode.

Meningen?

Vorige delen:
Leers: asielzoeker Mauro moet terug naar Angola
Leers: asielzoeker Mauro moet terug naar Angola #2
Leers: asielzoeker Mauro moet terug naar Angola #3

[ Bericht 1% gewijzigd door Mercer op 27-10-2011 23:47:11 ]
pi_103651735
Waarom hier houden? Wat al vaker gezegd is, dan wordt er door iedere asielzoeker helemaal kapot geprocedeerd zodat iedereen een zielige asielzoeker is en te ingeburgerd is om terug te gaan naar het land van herkomst terwijl ze al jaren geleden wisten dat ze terug moesten
pi_103651747
Dit land zit afgeladen vol met de ene na de andere moslim die geen normale zin nederlands kan spreken, behalve kk dit dat je weet tog zus zo. Nu heb je een uitstekend gemanierde en ingeburgerde voorbeeldallochtoon, want anders kan ik het niet noemen, stuur je die vervolgens terug naar Angola. Priceless! :') _O-
pi_103651793
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom hier houden? Wat al vaker gezegd is, dan wordt er door iedere asielzoeker helemaal kapot geprocedeerd zodat iedereen een zielige asielzoeker is en te ingeburgerd is om terug te gaan naar het land van herkomst terwijl ze al jaren geleden wisten dat ze terug moesten
Dan hadden ze hem dan ook niet de kans moeten geven om te kunnen integreren, anders krijg je dit gezeik weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 27-10-2011 23:44:38 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_103651843
Je moet natuurlijk wel achter je beleid staan, waar is het einde als je maar uitzonderingen blijft maken?
He doesn't care who his targets are, or who they're running from, or why. He works for the highest bidder, which means the richest and the most ruthless beings in the galaxy. No question asked.
pi_103651861
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
Met een kind werkt dat toch wel anders vind ik ...
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:47:15 #7
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_103651934
Hoppa, wegwezen!

Geen uitzonderingen maken. Dan zou iedereen die de media erbij haalt kunnen blijven. :')
pi_103651969
Heb vorig topic niet volledig gevolgd maar waarom is hij niet volledig geadopteerd?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:49:01 #9
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_103652034
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:44 schreef o.us het volgende:

[..]

Dan hadden ze hem dan ook niet de kans moeten geven om te kunnen integreren, anders krijg je dit gezeik weer.
Er zijn er hier genoeg die het verrekken om te integreren en Mauro is door hun schuld nu de sigaar
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2011 @ 23:50:21 #10
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103652115
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:49 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Er zijn er hier genoeg die het verrekken om te integreren en Mauro is door hun schuld nu de sigaar
Hard, maar het is niet anders.
Als die knul eenmaal weg is, is iedereen het weer vergeten na een weekje. Dus zo zuur zijn de aardappels ook weer niet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103652126
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:37 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik stel aan jou ook de vraag, ben je nou echt zo dom geboren of heb je er speciaal een cursus voor moeten volgen?
Lekker emotionele reactie. Maar dat was van jou wel te verwachten. Ga ergens anders een potje huilen en laat het denken maar over aan verstandigere mensen.
Ja, ik generaliseer.
pi_103652186
quote:
Wat dan? Tot hun 18e (want dan mogen ze pas uitgezet worden) opsluiten in vreemdelingendetentie?
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:54:01 #13
351717 Compoantje
pi_103652415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:51 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat dan? Tot hun 18e (want dan mogen ze pas uitgezet worden) opsluiten in vreemdelingendetentie?
Dat begint er op te lijken.
  † In Memoriam † donderdag 27 oktober 2011 @ 23:54:05 #14
341203 3-voud
pi_103652418
quote:

[..]

Nu wel uiteraard. Komt beter uit.
Als het werkelijk was gebeurd was dat weer bij de term "schrijnend" opgeteld om dat aan te dikken.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:55:40 #15
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103652501
quote:

[..]

Precies. Nu is hij gehecht aan Nederland, spreekt de taal, heeft hier z'n vrienden en z'n leven.
Leuk dat dat allemaal weer wordt afgepakt.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:55:56 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103652516
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heb vorig topic niet volledig gevolgd maar waarom is hij niet volledig geadopteerd?
Kennelijk werd dat in NL niet geaccepteerd cq goedgekeurd:

quote:
Tevens is geprobeerd om Mauro te adopteren, hiermee stemde de moeder in Angola in, en ook dit is afgewezen hier in Nederland.
Bron
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103652617
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 23:55 schreef Madame_Paon het volgende:
Precies. Nu is hij gehecht aan Nederland, spreekt de taal, heeft hier z'n vrienden en z'n leven.
quote:
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 23:58:17 #18
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_103652629
quote:

[..]

zo zijn er velen die onze taal niet spreken, niet gehecht zijn aan Nederland, vrienden en familie elders hebben, uitzetten maar? :Y
pi_103652905
Pff.. die leers heeft ook een hondenbaan hoor.. natuurlijk wil hij ook dat die jongen blijft, maar hij moet wel het beleid verdedigen omdat anders iedereen zomaar kan blijven. respect voor leers.
There are only 151 Pokémon.
pi_103652946
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:03 schreef Eenskijken het volgende:
Pff.. die leers heeft ook een hondenbaan hoor.. natuurlijk wil hij ook dat die jongen blijft, maar hij moet wel het beleid verdedigen omdat anders iedereen zomaar kan blijven. respect voor leers.
Het gaat in totaal om zo'n twintig vergelijkbare gevallen, aldus de D66-woordvoerder. Een ware tsunami.
pi_103653023
mauromagblijven twitterde op donderdag 27-10-2011 om 21:56:16 ReTweet dit: @mauromagblijven heeft nu bijna 28.000 volgers! | Volg @mauromagblijven En #doeookmee! #mauromagblijven reageer retweet
pi_103653103
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:06 schreef Mercer het volgende:
mauromagblijven twitterde op donderdag 27-10-2011 om 21:56:16 ReTweet dit: @mauromagblijven heeft nu bijna 28.000 volgers! | Volg @mauromagblijven En #doeookmee! #mauromagblijven reageer retweet
hij heeft al 31.000 followers :P
pi_103653187
Het hele idee van een uitzondering is toch dat het een uitzondering is?
pi_103653201
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:04 schreef Sloggi het volgende:
Het gaat in totaal om zo'n twintig vergelijkbare gevallen, aldus de D66-woordvoerder. Een ware tsunami.
Eerder werd 75 genoemd. Maar ik ben heel erg benieuwd naar de exacte definitie van 'vergelijkbare' hier.
Ja, ik generaliseer.
pi_103653221
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:09 schreef Specularium het volgende:
Het hele idee van een uitzondering is toch dat het een uitzondering is?
niet in de politiek. een uitzondering daar is een uitzondering op de wet. en dat heeft invloed op heel veel mensen.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:10:15 #27
236264 crew  capricia
pi_103653240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Eerder werd 75 genoemd. Maar ik ben heel erg benieuwd naar de exacte definitie van 'vergelijkbare' hier.
Volg je het debat op tv wel?
Daar komen die cijfers vandaan..en de oppositie vond het ook vreemd dat Leers geen exact aantal kon noemen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103653295
Als je telkens uitzonderingen maakt, is het einde zoek.

Een hoop medestanders zoeken, huilen voor de camera en constante media-aandacht, is straks garant voor een verblijfsvergunning.
pi_103653394
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:10 schreef capricia het volgende:
Volg je het debat op tv wel?
Daar komen die cijfers vandaan...
Nee, niet meer. Zo slapen. Exacte cijfers boeien me ook niet zo zeer. Ik vraag me af wat 'vergelijkbaar' precies is hier. 18 jarige jongens? 18 jarige Angolese jongens? 18 jarige Angolese jongens die sinds hun 10e hier zijn? 18 jarige jongens die hier sinds hun 10e zijn en een MBO-opleiding volgen? Waar hebben we het over als we '20 vergelijkbare gevallen' hebben?
Ja, ik generaliseer.
pi_103653397
En wat voegt een average MBO'er toe aan de Nederlandse maatschappij?

Als het nou een WO'er was die een honours programma volgde...
  † In Memoriam † vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:14:24 #31
341203 3-voud
pi_103653414
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:11 schreef Marlan het volgende:
Als je telkens uitzonderingen maakt, is het einde zoek.

Een hoop medestanders zoeken, huilen voor de camera en constante media-aandacht, is straks garant voor een verblijfsvergunning.
Yup.
En de users met knuffelbeertjes en elfjes als avatar hoeven niets te posten. Dat weten we vooraf al.
:)
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:15:28 #32
236264 crew  capricia
pi_103653451
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:13 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, niet meer. Zo slapen. Exacte cijfers boeien me ook niet zo zeer. Ik vraag me af wat 'vergelijkbaar' precies is hier. 18 jarige jongens? 18 jarige Angolese jongens? 18 jarige Angolese jongens die sinds hun 10e hier zijn? 18 jarige jongens die hier sinds hun 10e zijn en een MBO-opleiding volgen? Waar hebben we het over als we '20 vergelijkbare gevallen' hebben?
Dat vroeg de oppositie ook, was raar dat Leers daar geen antwoord op had.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103653467
quote:

[..]

Dit dus, laat die gozer gewoon bij z'n Nederlandse pleeggezin wonen, ik heb het al vaker gepost: níemand heeft last van hem

Soms schiet wetgeving z'n doel voorbij
٩๏̯͡๏)۶
pi_103653503
Haha, cda gaat nat hier
Hell To The Liars
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:16:40 #35
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103653511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:13 schreef Marlan het volgende:

Hij volgt tenminste een opleiding.
Ook mensen met een MBO-diploma kunnen veel bijdragen aan de maatschappij.
Bijvoorbeeld in de zorg.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:18:04 #36
351717 Compoantje
pi_103653575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:06 schreef Mercer het volgende:
Wat een sneue mensen zijn het dat er zelfs een Twitter voor aangemaakt is..
Denken ze nou serieus dat de kamer hun mening gaat veranderen na het zien van die Twitter en/of petities.

Het is trouwens ook helemaal geen uitzondering, want er worden dagelijks honderden aislezoekers afgewezen en tientallen weggestuurd die ook al jaren in Nederland wonen. Maar alleen omdat die Mauro de media erbij heeft gehaald denkt iedereen dat het een uitzondering is. En dat is precies wat ie ermee wil bereiken om in Nederland te blijven. Sneue mensen jullie, echt waar. :')
pi_103653581
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:13 schreef Marlan het volgende:
Wat een opmerking weer. :')
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:18:50 #38
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103653608
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:18 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Wat een sneue mensen zijn het dat er zelfs een Twitter voor aangemaakt is..
Denken ze nou serieus dat de kamer hun mening gaat veranderen na het zien van die Twitter en/of petities.

Het is trouwens ook helemaal geen uitzondering, want er worden dagelijks honderden aislezoekers afgewezen en tientallen weggestuurd die ook al jaren in Nederland wonen. Maar alleen omdat die Mauro de media erbij heeft gehaald denkt iedereen dat het een uitzondering is. En dat is precies wat ie ermee wil bereiken om in Nederland te blijven. Sneue mensen jullie, echt waar. :')
Als jij serieus zo denkt over een mensenleven, ben jij hier degene die sneu is.
pi_103653761
Ik heb bijna net zo veel medelijden met Gerdje Leers als met Mauro. Gerd wil natuurlijk dolgraag Mauro lekker in Limburg laten wonen, maar als hij Mauro laat blijven trekt Geert de stekker uit het kabinet. En dus zit Gerd nu allerlei argumenten te verzinnen om zijn beleid goed te praten waar hij zelf niet eens achter staat. Leuke baan heeft die vent.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:22:28 #40
351717 Compoantje
pi_103653778
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:18 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Als jij serieus zo denkt over een mensenleven, ben jij hier degene die sneu is.
Hoezo, ik denk zo over een mensenleven?

Ik zeg maar, het heeft geen zin om ertegenin te gaan omdat ie 1 van de zoveel mensen is die uitgezet wordt. En de media dikt alles nog even lekker op, bla bla ba. En mensen zoals jij trappen erin.
pi_103653844
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:22 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ik zeg maar, het heeft geen zin om ertegenin te gaan omdat ie 1 van de zoveel mensen is die uitgezet wordt.
Met die logica van jou kom je nergens. Dan hoef je je over niets meer druk te maken.
pi_103653875
quote:

[..]

Dit.

Daarnaast is het de schuld van de overheid om het tot deze zaak te laten komen. Procedures die langer dan 4 jaar duren voor dit soort gevallen is natuurlijk belachelijk.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_103653925
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:13 schreef Northside het volgende:

[..]

Yeah... maar dan ben je eigenlijk een regel aan het bedenken toegespitst op één specifiek geval maar verwoord in algemene termen. Dat heet slecht beleid, of willekeur.

Dat gezegd hebbende, hoop dat die jongen gewoon mag blijven.
pi_103653936
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Schouwen had het over asielzoekers in een pleeggezin, Leers niet, waardoor de laatste op 75 kwam denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2011 00:26:25 ]
pi_103653944
quote:

[..]

Hoezo, ik denk zo over een mensenleven?

Ik zeg maar, het heeft geen zin om ertegenin te gaan omdat ie 1 van de zoveel mensen is die uitgezet wordt. En de media dikt alles nog even lekker op, bla bla ba. En mensen zoals jij trappen erin.
Dat is de schuld van het wanbeleid van het kabinet en niet van Mauro, met andere woorden: Mauro mag blijven. Voor alle nieuwkomers wel streng beleid voeren.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:27:40 #46
351717 Compoantje
pi_103654007
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:23 schreef Mercer het volgende:

[..]

Met die logica van jou kom je nergens. Dan hoef je je over niets meer druk te maken.
Gelukkig maak ik me er ook niet druk om. Jullie wel omdat het op tv is enzo :')
Over een paar weekjes zit ie weer in Angola en hebben we niks meer met hem te maken. Hij gaat daar dan weer naar school, maakt vrienden en leert z'n familie kennen als die nog leven.
pi_103654039
Moet de Kamer niet gewoon zijn werk doen, en stemmen over een wetswijziging in plaats van individuele asielzaken te gaan behandelen...
pi_103654063
quote:

[..]

Ik ken hem persoonlijk en ik kan je vertellen dat hij in alle opzichten Nederlander is op één na: zijn paspoort.
pi_103654084
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:24 schreef Wootism het volgende:

[..]

Dit.

Daarnaast is het de schuld van de overheid om het tot deze zaak te laten komen. Procedures die langer dan 4 jaar duren voor dit soort gevallen is natuurlijk belachelijk.
Niet waar, dat Mauro zo lang in Nederland zit komt omdat kinderen niet mogen worden uitgezet.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:29:37 #50
1337 Zak
.........................?
pi_103654103
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Moet de Kamer niet gewoon zijn werk doen, en stemmen over een wetswijziging in plaats van individuele asielzaken te gaan behandelen...
Blijkbaar niet. Snap er ook niks van.
pi_103654118
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is ook de taak van de Kamer regeringsbeleid te controleren, hoewel ook ik het onwenselijk (maar niet per se onjuist) vind dat individuele zaken door de Kamer worden behandeld.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:30:22 #52
351717 Compoantje
pi_103654129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:26 schreef Santello het volgende:

[..]

Dat is de schuld van het wanbeleid van het kabinet en niet van Mauro, met andere woorden: Mauro mag blijven. Voor alle nieuwkomers wel streng beleid voeren.
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben dat de regering zo lang doet om jaren oude zaken nu nog te beslissen of ze mogen blijven of niet. Van mij mag ie best blijven, maar dan zijn er wel weer duizenden andere asielzoekers die hier al jaren wonen waar dat ook mee moet gebeuren en zo kom je natuurlijk nergens.
pi_103654188
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet waar, dat Mauro zo lang in Nederland zit komt omdat kinderen niet mogen worden uitgezet.
En van wie mag dat niet dan?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:31:52 #54
351717 Compoantje
pi_103654202
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik ken hem persoonlijk en ik kan je vertellen dat hij in alle opzichten Nederlander is op één na: zijn paspoort.
Naja, als ie dan toch weggaat over een paar jaar kan misschien op vakantie gaan in Nederland. Ik hoop voor jou dat ie permanent mag blijven.
pi_103654220
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:30 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Van mij mag ie best blijven, maar dan zijn er wel weer duizenden andere asielzoekers die hier al jaren wonen waar dat ook mee moet gebeuren en zo kom je natuurlijk nergens.
Er zijn toch niet duizenden vergelijkbare gevallen? Dat zullen er misschien hooguit 100 zijn ofzo?
pi_103654292
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:30 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het is ook de taak van de Kamer regeringsbeleid te controleren, hoewel ook ik het onwenselijk (maar niet per se onjuist) vind dat individuele zaken door de Kamer worden behandeld.
De zaak van Mauro loopt volgens mij al meer dan een jaar in de media, genoeg tijd om een algemene wetswijziging voor te bereiden zou je zeggen. Als je wil dat Mauro blijft zorg dan dat het wettelijk kader wordt aangepast, dan worden alle gelijke gevallen tenminste ook gelijk behandeld.
pi_103654314
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:31 schreef Wootism het volgende:

[..]

En van wie mag dat niet dan?
Onze eigen wet, en ook allerlei internationale verdragen die Nederland heeft ondertekend.
pi_103654394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De zaak van Mauro loopt volgens mij al meer dan een jaar in de media, genoeg tijd om een algemene wetswijziging voor te bereiden zou je zeggen. Als je wil dat Mauro blijft zorg dan dat het wettelijk kader wordt aangepast, dan worden alle gelijke gevallen tenminste ook gelijk behandeld.
Klopt, maar er is in de tussentijd een hoop gebeurd (en gedraaid). Ik vind het sowieso triest om te zien dat over de rug van die jongen een politiek spel wordt gespeeld, door bijna alle partijen.
pi_103654413
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onze eigen wet, en ook allerlei internationale verdragen die Nederland heeft ondertekend.
Dan is het in ieder geval niet zijn eigen schuld dat hij nu in deze situatie zit, en is het ook niet terecht dat hij diegene die gestraft wordt.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:37:33 #60
236264 crew  capricia
pi_103654459
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Leers had ook als opdracht om uit te zoeken wat er 'te regelen' viel.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')