Het is ook de taak van de Kamer regeringsbeleid te controleren, hoewel ook ik het onwenselijk (maar niet per se onjuist) vind dat individuele zaken door de Kamer worden behandeld.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Moet de Kamer niet gewoon zijn werk doen, en stemmen over een wetswijziging in plaats van individuele asielzaken te gaan behandelen...
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben dat de regering zo lang doet om jaren oude zaken nu nog te beslissen of ze mogen blijven of niet. Van mij mag ie best blijven, maar dan zijn er wel weer duizenden andere asielzoekers die hier al jaren wonen waar dat ook mee moet gebeuren en zo kom je natuurlijk nergens.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:26 schreef Santello het volgende:
[..]
Dat is de schuld van het wanbeleid van het kabinet en niet van Mauro, met andere woorden: Mauro mag blijven. Voor alle nieuwkomers wel streng beleid voeren.
En van wie mag dat niet dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet waar, dat Mauro zo lang in Nederland zit komt omdat kinderen niet mogen worden uitgezet.
Naja, als ie dan toch weggaat over een paar jaar kan misschien op vakantie gaan in Nederland. Ik hoop voor jou dat ie permanent mag blijven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ken hem persoonlijk en ik kan je vertellen dat hij in alle opzichten Nederlander is op één na: zijn paspoort.
Er zijn toch niet duizenden vergelijkbare gevallen? Dat zullen er misschien hooguit 100 zijn ofzo?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:30 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Van mij mag ie best blijven, maar dan zijn er wel weer duizenden andere asielzoekers die hier al jaren wonen waar dat ook mee moet gebeuren en zo kom je natuurlijk nergens.
De zaak van Mauro loopt volgens mij al meer dan een jaar in de media, genoeg tijd om een algemene wetswijziging voor te bereiden zou je zeggen. Als je wil dat Mauro blijft zorg dan dat het wettelijk kader wordt aangepast, dan worden alle gelijke gevallen tenminste ook gelijk behandeld.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het is ook de taak van de Kamer regeringsbeleid te controleren, hoewel ook ik het onwenselijk (maar niet per se onjuist) vind dat individuele zaken door de Kamer worden behandeld.
Klopt, maar er is in de tussentijd een hoop gebeurd (en gedraaid). Ik vind het sowieso triest om te zien dat over de rug van die jongen een politiek spel wordt gespeeld, door bijna alle partijen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De zaak van Mauro loopt volgens mij al meer dan een jaar in de media, genoeg tijd om een algemene wetswijziging voor te bereiden zou je zeggen. Als je wil dat Mauro blijft zorg dan dat het wettelijk kader wordt aangepast, dan worden alle gelijke gevallen tenminste ook gelijk behandeld.
Dan is het in ieder geval niet zijn eigen schuld dat hij nu in deze situatie zit, en is het ook niet terecht dat hij diegene die gestraft wordt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onze eigen wet, en ook allerlei internationale verdragen die Nederland heeft ondertekend.
Leers had ook als opdracht om uit te zoeken wat er 'te regelen' viel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De zaak van Mauro loopt volgens mij al meer dan een jaar in de media, genoeg tijd om een algemene wetswijziging voor te bereiden zou je zeggen. Als je wil dat Mauro blijft zorg dan dat het wettelijk kader wordt aangepast, dan worden alle gelijke gevallen tenminste ook gelijk behandeld.
quote:Forbes
10/27/2011 @ 12:15PM |320 views
Dutch Shame: The Netherlands Debates The Deportation Of A Child
I write this because I am appalled. I write this because I find it unfathomable that a Western, civilized country that dares to boast of its “tolerance” (a fable, but people still believe it) and its “openness” (ditto), a country that professes to believe in human rights and human dignity, can be committing this kind of sin against an innocent young man. I write this because I think the world should know.
Mauro Manuel arrived in the Netherlands as a child of nine – frightened, alone, sent off by his parents who feared for his safety in their war-torn homeland of Angola. Their son, they knew, would face a better future in the West.
And so he came to live in the Netherlands, where he has, in the nine years since, learned to speak the language fluently, with the unmistakeable drawl of the province of Limburg, where he now lives with a foster family. He has been a good student. He plays soccer with the best of them. His foster parents gave birth two years ago to a son Mauro calls his brother, and loves as if they had been born to the same family.
But Mauro is now 18 years old. And the Dutch government wants to send him back to Africa.
Mauro no longer speaks his native language. He no longer knows the cultural mores of his homeland. He has been raised a Westerner, a Dutchman, and this is the culture of which he feels a part.
But the government, born in large part of growing schism between Muslim immigrants and their descendants and Dutch natives, doesn’t care. It doesn’t matter that Mauro is not a Muslim radical. It doesn’t matter that Mauro has never been in trouble with the law. It doesn’t matter that entire communities have stood up in his defense, or that he will likely be unsafe in Angola, once he is forced to return. It doesn’t matter that he has spent half of his life in the Netherlands. He is 18, and he must leave. No exceptions.
Not even for the children.
Some in the Parliament argue that an exception should be made for a young man who has, as it were, become “Dutchified.” Others retort that then, you know, there will be hundreds, thousands of children we have to admit – an absurd assertion in itself, but even if it were true – even if it were true – would that destroy the country? Would that not display its commitment to human good, and to the future of the children of the world? And is that not more important than having to find room, in this small country, for a few hundred (and it isn’t that many; it isn’t that many at all) additional people?
Here is a small reminder to the Dutch people: not long ago, German Jews came to this country to escape the Holocaust. Many were young children who arrived on Holland’s shores alone. Would you have turned them back, too, at eighteen? Have you learned absolutely nothing?
Courage, Mauro – or as the Dutch say, sterkte. I stand with you.
Ja, dat vind ik ook ernstig om te zien. Het studievisum leek mij een mooi compromis, eentje die volgens mij ook prima past binnen het wettelijk kader omdat er ieder jaar duizenden buitenlandse studenten in Nederland komen studeren, maar dat lijkt ook ineens van tafel te zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:36 schreef Sloggi het volgende:
Ik vind het sowieso triest om te zien dat over de rug van die jongen een politiek spel wordt gespeeld, door bijna alle partijen.
Des te schrijnender, Kamerleden die het staatsrecht niet kennen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Leers had ook als opdracht om uit te zoeken wat er 'te regelen' viel.
Nee, het studievisum is geen compromis; daar kwam hij sowieso al voor in aanmerking, hoewel het CDA het wilde doen voorkomen of ze toch iets voor hem wilden doen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook ernstig om te zien. Het studievisum leek mij een mooi compromis, eentje die volgens mij ook prima past binnen het wettelijk kader omdat er ieder jaar duizenden buitenlandse studenten in Nederland komen studeren, maar dat lijkt ook ineens van tafel te zijn.
En aanvragen en afwachten vanuit Angola.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, het studievisum is geen compromis; daar kwam hij sowieso al voor in aanmerking, hoewel het CDA het wilde doen voorkomen of ze toch iets voor hem wilden doen.
Hoewel hij voor het visum in aanmerking komt is het maar zeer de vraag in hoeverre hij in de toekomst aan die eisen zal kunnen voldoen; ik meen dat je een HBO-opleiding moet afronden en je eerste salaris rond de 35.000 euro per jaar moet liggen. Niet erg realistisch voor een jongen die is begonnen op MBO niveau 2.
Aha, dan is het dus nog schrijnender eigen. Ik vond het al zo slim gevonden van Leers en zijn ambtenaren.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:42 schreef Sloggi het volgende:
Nee, het studievisum is geen compromis; daar kwam hij sowieso al voor in aanmerking, hoewel het CDA het wilde doen voorkomen of ze toch iets voor hem wilden doen.
Volgens mij is er geen inkomensgrens. Ieder jaar starten bij de EUR massa's Chinezen, die hebben echt niet allemaal een dergelijk inkomen.quote:Hoewel hij voor het visum in aanmerking komt is het maar zeer de vraag in hoeverre hij in de toekomst aan die eisen zal kunnen voldoen; ik meen dat je een HBO-opleiding moet afronden en je eerste salaris rond de 35.000 euro per jaar moet liggen. Niet erg realistisch voor een jongen die is begonnen op MBO niveau 2.
Dat moet je startinkomen zijn na je opleiding. Dan zou je in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning, zo heb ik begrepen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, dan is het dus nog schrijnender eigen. Ik vond het al zo slim gevonden van Leers en zijn ambtenaren.
[..]
Volgens mij is er geen inkomensgrens. Ieder jaar starten bij de EUR massa's Chinezen, die hebben echt niet allemaal een dergelijk inkomen.
Nee. Als goed gedrag een criterium zou zijn voor het Nederlanderschap, zou Nederland niet Nederland heten, maar Utopia vol met goedzakken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:42 schreef Madame_Paon het volgende:
Wat maakt het nou uit waar je geboren bent? Het gaat toch om je gedrag?
Dat ook, ja.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:42 schreef Madame_Paon het volgende:
Ook bizar dat allochtonen van de tweede generatie die totaal hun best niet doen en voor veel overlast zorgen, wel mogen blijven, maar deze jongen, die hier misschien niet is geboren, maar wél z'n best doet, weg moet.
Wat maakt het nou uit waar je geboren bent? Het gaat toch om je gedrag?
En Mauro misdraagt zich niet.
Niet bizar, zo hebben we dat afgesproken in de wetgeving. En waar wilde je de tweede generatie naar toe uitzetten?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:42 schreef Madame_Paon het volgende:
Ook bizar dat allochtonen van de tweede generatie die totaal hun best niet doen en voor veel overlast zorgen, wel mogen blijven, maar deze jongen, die hier misschien niet is geboren, maar wél z'n best doet, weg moet.
Precies. Dan kun je ook vragen: waar wil je de onaangepaste of criminele Nederlanders (Tokkies) naar toe verbannen?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet bizar, zo hebben we dat afgesproken in de wetgeving. En waar wilde je de tweede generatie naar toe uitzetten?
De Achterhoek.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:58 schreef Marlan het volgende:
[..]
Precies. Dan kun je ook vragen: waar wil je de onaangepaste of criminele Nederlanders (Tokkies) naar toe verbannen?
In het huidige systeem is dat nou juist de basisquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:42 schreef Madame_Paon het volgende:
(..)Wat maakt het nou uit waar je geboren bent? Het gaat toch om je gedrag?(..)
Ze gaan di verder.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:04 schreef Mercer het volgende:
Ik snap niet echt wat er nu is gebeurd.
Ze hebben alleen gestemd over die motie van het versneld behandelen van dat hbo visum en die is verworpen.quote:
Ze gaan dan dinsdag toch stemmen over die moties die nu zijn aangehouden lijkt me?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:08 schreef Mercer het volgende:
[..]
Nee, slapen.Dinsdag verder. Wat ze dan dinsdag gaan doen? Geen idee. Zaterdag CDA congres.
twitter:thestarrcompany twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 01:09:52Ah. Oppositie speelt slim spel: moties aangehouden tot na weekeinde, NA CDA congres. Dat wordt genieten zaterdag. #mauromagblijven #fb reageer retweet
Ik denk niet dat Mauro er van gaat genieten. Bizar wat voor een politieke show er van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:12 schreef Mercer het volgende:
twitter:thestarrcompany twitterde op vrijdag 28-10-2011 om 01:09:52Ah. Oppositie speelt slim spel: moties aangehouden tot na weekeinde, NA CDA congres. Dat wordt genieten zaterdag. #mauromagblijven #fb reageer retweet
Jij beslist dan even wie goed en slecht is?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:41 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ze mogen van mij alleen de hufters terugsturen en de goeden laten blijven!
Kom laten we een referendum gaan houden oid
Aha, alleen de CDA-leden zijn interessant voor de democratie?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 02:10 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het pure winst voor de democratie dat de stemming over het CDA-congres is heengetild. Die lafbekken zoals Mirjam Sterk zijn zelfs te beroerd om tegenover de eigen achterban verantwoording af te leggen. Beschamend en misselijkmakend, ik heb er geen andere woorden voor.
Nee, maar in dit kader wel. Het CDA probeert iets te opzichtig om deze kwestie over het partijcongres heen te tillen, met misselijkmakende argumenten, als zou er nu ineens grote spoed nodig zijn om over het lot van Mauro te beslissen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Aha, alleen de CDA-leden zijn interessant voor de democratie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |