jep, wel gehaald, alleen nog niet hoeven gebruiken, dus ik weet nog niet of het werkt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:38 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!
Summerbreeze, heb je de Antagel nog gehaald gisteren?
Kuukske 19 weken!
Webkim vandaag de SEO!
Zoe 13 weken!
Soempie 30 weken!
En ik herken het ook, eerst dacht ik WOW 30 weken, dan ben je al ver! Ik ben er al bijna 31 nu, nog een weekje of 8 tot 10 en dan issie er *schiet in paniekmodus!*
Clauwhee 5 weken!
En gewoon bellen meis, er is niks zo vervelend als in de stress te zitten!
(booh wat veel mijlpalen vandaag!)
Hier ook weer wakker, met drukke Draak in de buik. Vannacht als een roosje geslapen, alleen zei manlief dat ik gewoon weer op dinsdagavond naar de walvissen-club moet, want ik was in m'n slaap aan het puffen!
Nou heeft hij vannacht een hectare bos omgezaagd, dus hij moet niks zeggen!
en hoe zou ik je dan kunnen vinden? En handig dat kraambed. Wij hebben er ook naar gekeken, maar we hebben er de ruimte niet voor. Nu moet het bed dus op klossen wat nog een grote klus gaat worden. We hebben een dubbele boxspring met in totaal 12 poten en dan nog eens 6 poten van de ombouw. Die zullen allemaal op klossen moeten ben ik bang.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:00 schreef Vlindur het volgende:
Bitterend, dat is een bekken-bal
Het ziekenhuis belde net. Ik had voor 2 november nog een afspraak, maar die hoeft niet.
2 november nu om 8:30 bloedprikken en dan donderdag om 07:00 ()melden bij de verloskamers.
En dan ga ik niet eerder het ziekenhuis weer uit dan dat de baby er is. Dus mn Netbook gaat mee en mn mobiel. Kan ik mooi updaten en mee blijven lezen.![]()
Updaten doe ik vooral op twitter denk ik. Dus zoek me maar op als je me nog niet hebt
Was dit een hint, het is al een paar uur ERG rustig aan jullie kant!!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:46 schreef Faithz het volgende:
Haai dames! Ik hoop dat iedereen zich goed voelt vandaag
Wie weet wat de dag ons vandaag gaat brengen!
SPAM!!!!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jongetjes mama's to be[OUD] Vraag en aanbod 83
Natuurlijk zou ik dat heel leuk vinden, maar als ik zie wat je nog moet doen voor je zelf....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:28 schreef innepin het volgende:
Sly, niet té gauw hoorIk moet nog een heleboel! Iets met een muurschildering maken enzo...
Goh mooie tuin, en mooie tuindeuren en een lelijk bedquote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:03 schreef Vlindur het volgende:
Covie, je moet je bed op klossen of een kraambed in huis. Ik beval in het ziekenhuis en we vinden klossen daarom niet nodig. Een kraambed is geen probleem, we hebben beneden de ruimte wel. Die is verplicht zodat de kraamverzorger de controles bij je kan doen
Vrijdagochtend weer naar de gyn. Es kijken of ik wat duidelijkheid kan krijgen over het beleid ten opzichte van, nou ja, eh, mij.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik dat heel leuk vinden, maar als ik zie wat je nog moet doen voor je zelf....
Wanneer moet je weer naar de gyn voor controle?
Ik was net van plan om te kijken hoe het ligt. Ik lig nu tussen de middag op de bank als Rienk slaapt maar ga nu even het bed testen. Ik weet nog dat we bij Rienk een eenpersoonsmatras van onszelf er op hadden gelegd, maar we hebben alle losse matrassen die we hadden in huis naar het stort gebracht van de zomer omdat ze zolder het kantoor werd. We hebben nu dus geen matras meer over en zal het aanzienlijk minder lekker liggen.. Magoe. Anders kan Rienk hem mooi als springkussen gebruikenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:29 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh mooie tuin, en mooie tuindeuren en een lelijk bed![]()
Maar misschien wel handig, hoef je bed ook niet op klossen en kan je alleen effe in dat lelijke bed kruipen voor de controles.
Verder ga je er toch niet in liggen of wel?
Dat dus! maar ik heb denk ik nog even...hoewel ik denk dat ik toch vandaag zal beginnen met de babykleding te wassen...die moeten ook nog gestreken worden en daar heb ik een hekel aan dus het gaat even durenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:33 schreef innepin het volgende:
Ohja! Shit. Klossen. Die moeten ook nog.
En een ziekenhuistas.
En alle babykleertjes nog wassen.
Nee, ik ben echt heerlijk op tijd met alles deze keer
Dan help ik wel effe..quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Webkim een jongen erbij !![]()
En Ik vergeet nu alweer de rest... Volgens mij heb Ik mijn laatste beetje geheugen er uit gespuugd..
Blij !! Baby ligt wederom cvibi !! Gewoon goed en klaar voor de bevalling!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:43 schreef innepin het volgende:
Hoe gaat het met jou dan, evenstar?
Afgezien van je geheugen dan hè
Dat dusquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:50 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan help ik wel effe..
Doe maar zeggen; "Goedzo fluugs dat je goedgekeurd bent en nog maar 1,5 kilo aangekomen bent"
En
"Oh Nirakje waarschijnlijk bezigZet 'm op dames
![]()
"
Of zoiets dan...
Ieuw... Nee dat heb ik gelukkig niet...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Oh en vraagje wordt jullie buik ook ineens heul harig? Ik heb echt ineens een pad zoals sommige mannen hebben dat schaam Naar borst doorloopt..
Lijk wel fucking bokito man
Niet op mn buikquote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:59 schreef bitterend het volgende:
![]()
Ikke nie maar vlindur heeft een oerwoud
Gewoon veel gaan scheren danquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:09 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik bedoel echt op de buik bij de navel...
Volgens mij is het nu de tijd om al die kraamverbanden en matjes van het kraampakket alvast klaar te zetten, maar ik zit nog in de ontkenningsfase.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:11 schreef bitterend het volgende:
Ah Vlindur het is gelukt! fijn
TJ heb je alles al klaar liggen?
Dit.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef innepin het volgende:
Nou evenstar, een pluim heb je zeker wel verdiend voor je doorzettingsvermogen hoor, dat je er nog niet helemaal doorheen zit vind ik echt bewonderenswaardig! Waar je die pluim vervolgens steekt moet je zelf weten
Nou inderdaad!!! Ik had geklaagd totdat ik een ons woogquote:Op woensdag 26 oktober 2011 14:48 schreef innepin het volgende:
Nou evenstar, een pluim heb je zeker wel verdiend voor je doorzettingsvermogen hoor, dat je er nog niet helemaal doorheen zit vind ik echt bewonderenswaardig! Waar je die pluim vervolgens steekt moet je zelf weten
Oh en ik heb donshaar op m'n buik. Geen oerwouden :p
Ja misschien toch beter van niet, ik zeg wel gelijk scheren, maar straks zit je er je hele leven daardoor aan vastquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Huh wanneer is poezebeest opgenomen?![]()
En die haren wegscheren leek me ook niet wijs.. Maar lelijk is t wel.
En thnx![]()
Ohwwwquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:31 schreef bitterend het volgende:
TJ er is dus wat aan de gang bij jou![]()
Slapen jullie ook zo slecht de laatste weken? (nouja nog 4 te gaan dus) als ik op mijn linker zij lig, wordt uk erg boos! dan krijg ik een elleboog of arm in mijn navel..echt auw! dan ga ik omdraaien en heb ik pijn in mijn heup....![]()
en de vk zegt dat je moet uitgerust je bevalling beginnen...yeah right
Ja ik ookquote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:38 schreef Aventura het volgende:
Ik ben eigk zo benieuwd naar jouw bevalling, Tj!
quote:
Ik zit op 1 juli al!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 15:07 schreef Kyara het volgende:
En Marjolijntjes ouders weten dat ze opa en oma worden![]()
Leuk die nieuwe aanwas trouwens. We zitten al eind juni![]()
Ja dat gaat snel he met die nieuwe zwangeren, gelukkig maarquote:
quote:
Hoe vermoeider je raakt, hoe harder de pijn aankomt. Bij mij leek na 24 uur elke wee haast pijnlijker te worden, ik was ook blij dat ik toen eindelijk pijnbestrijding kreeg. (waar ik vooraf aangegeven had het liever zonder te doen.)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:28 schreef Aventura het volgende:
Flugeltje, dat klopt. Na 10 uur weeen vroeg ik om pijnbestrijding, maar goed ook want daarna moest ik nog 6 uur waarvan anderhalf uur persen. Ik kreeg remifentanil en het nam lang niet alle pijn weg maar verzachtte wel en gaf me idee dat ik zlef iets kon doen. Ik kon al niks door alle slangetjes en apparatuur.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:28 schreef Aventura het volgende:
Flugeltje, dat klopt. Na 10 uur weeen vroeg ik om pijnbestrijding, maar goed ook want daarna moest ik nog 6 uur waarvan anderhalf uur persen. Ik kreeg remifentanil en het nam lang niet alle pijn weg maar verzachtte wel en gaf me idee dat ik zlef iets kon doen. Ik kon al niks door alle slangetjes en apparatuur.
10 uur is toch de gemiddelde bevaltijd? Ik dacht iig dat ontsluiting normaal gesproken met zo'n 1 cm per uur gaat. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je je daar van tevoren een beetje op instelt en dat het zo'n teleurstelling is als blijkt dat je na 10 uur pijn nog maar op de helft bent ofzo. En het idee dat je nóg eens 10 uur moet helemaal een hel moet zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:33 schreef TimeJumper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Goh na 10 uur pas![]()
Damn Aventura
Een uur of tien voor het ontsluiten... en dan moet je nog persen hèquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:40 schreef jaantje_ het volgende:
[..]
10 uur is toch de gemiddelde bevaltijd? Ik dacht iig dat ontsluiting normaal gesproken met zo'n 1 cm per uur gaat. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je je daar van tevoren een beetje op instelt en dat het zo'n teleurstelling is als blijkt dat je na 10 uur pijn nog maar op de helft bent ofzo. En het idee dat je nóg eens 10 uur moet helemaal een hel moet zijn.
Oh ja, dat ook nogquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:48 schreef innepin het volgende:
[..]
Een uur of tien voor het ontsluiten... en dan moet je nog persen hè
Dit postte Faithz vanochtend:quote:
En daarna hebben we van beide dames helemaal niets meer gehoord.... Ik denk dat we er wel van uit kunnen gaan dat ze bezig is jaquote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:46 schreef Faithz het volgende:
Haai dames! Ik hoop dat iedereen zich goed voelt vandaag
Wie weet wat de dag ons vandaag gaat brengen!
Ja Susie heeft gepost met 8 cm!!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:14 schreef Vlindur het volgende:
Ik vind het wel belachelijk dat ze niet tussendoor updaten hoor
Zo zo! waarom een KS? omdat de ontsluiting niet vorderde?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:44 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn weeën duurden van dinsdagmiddag 13:00 tot woensdagavond 19:00 uurUiteindelijk is hij met een keizersnee gehaald, spoedje nog wel! En dat terwijl ik een enorme hekel heb aan naalden, ziekenhuizen en medicatie
Maar wat moet, dat moet! En een dag later was ik alles alweer vergeten...
![]()
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:36 schreef Kyara het volgende:
Zo, aanval van koopziekte.... bestellinkjes geplaatst bij Zara, Esprit en Babywalz![]()
D'r zal wel t een en ander van teruggestuurd worden maar ik ben toch weer even zoet geweest![]()
De bevallingshorror sla ik voor het gemak maar even over![]()
Zo, en nu ga ik een stofzuiger kopen
Oeh spannend!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dit postte Faithz vanochtend:
[..]
En daarna hebben we van beide dames helemaal niets meer gehoord.... Ik denk dat we er wel van uit kunnen gaan dat ze bezig is ja
Maar daarna ook niets meer, want allemaal mensen aan bed in slaapkamer en in een ziekenhuis is het ook allemaal ff anders (en geen tijd, want weeen waren best heftig zeg maar....)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja Susie heeft gepost met 8 cm!!
Zo dat is ruim bedeeld zomaar 2 volle weken. Is dat omdat het 'zo'n lieve werkgever is. Ik vind het wel bijzonder eigenlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:11 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben in een weekend bevallen en toen lag het juist overvol
Martijn krijgt overigens 2 volle werkweken van de werkgever.... Dus die doet er zelf nog een weekje bij en is dan mooi 3 weken thuis na de bevalling
Nou inderdaad ik vind het eigenlijk tamelijk absurd gewoon.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:13 schreef Susie het volgende:
is ook belachelijk TJ! Als ik zie wat mijn lief hier allemaal doet, omdat ik het ff niet red?! Nee hoor, mannen moeten minimaal 2 weken verlof krijgen vind ik...
Lees postbus51 even goed na: bevallingsdag is calamiteitenverlof, en aangifte is kortverlof. Die twee dagen hoef je niet te gebruiken hiervoor, maar moeten wel binnen 4 weken opgenomen worden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:08 schreef TimeJumper het volgende:
Ik ben benieuwddddd naar Nirakkkkkkkk
Net een pinnige mevrouw van de verloskamers aan de telefoon gehad, nee, we konden niet komen want alles lag vol.
We hadden een betere kans in het weekend want dan schijnen vrouwen niet zoveel te bevallen![]()
Zeg mannen krijgen 2 vrije dagen van hun werkgever. 1 bevallingsdag en 1 dag om z'n kind aan te geven. Maar krijgen ze geen extra dagen om ons lieve vrouwen bij te staan in de weeén die zoals ik lees dagennnnnn kunnen duren![]()
![]()
Of is dit gewoon pech en een snipperdag.
Beetje raar geregeld en matigjes vind ik eigenlijk
Gemeente Nijmegen... Weet niet waarom ze daar zo voor gekozen hebben... Zijn enigen in NLquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:19 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Zo dat is ruim bedeeld zomaar 2 volle weken. Is dat omdat het 'zo'n lieve werkgever is. Ik vind het wel bijzonder eigenlijk.
[..]
En in welk opzicht zou de post van TJ dan niet kloppen? Of waarom vind je dat ze postbus 51 goed moet lezen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees postbus51 even goed na: bevallingsdag is calamiteitenverlof, en aangifte is kortverlof. Die twee dagen hoef je niet te gebruiken hiervoor, maar moeten wel binnen 4 weken opgenomen worden.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees postbus51 even goed na: bevallingsdag is calamiteitenverlof, en aangifte is kortverlof. Die twee dagen hoef je niet te gebruiken hiervoor, maar moeten wel binnen 4 weken opgenomen worden.
Nee, het calamiteitenverlof komt uit een ander 'potje'.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:36 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Het is precies zoals TJ al zegt, mannen krijgen 2 dagen! de rest moeten ze vaak uit vakantiedagen opnemen.
Dank jequote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:55 schreef Asyniur het volgende:
Fee-nix, alvast gefeliciteerd want dat ga ik morgen vergeten
Ik vond de persweeën zelf inderdaad ook niet zo pijnlijk als de ontsluitingsweeën. Ze voelden als warme golven die door mijn hele lijf gingen. Wat dan weer erg was aan de persfase was dat het zo lang duurde. Je kunt geen kant op, je moet door. Ik heb nog nooit iets vergelijkbaars meegemaakt, dus dat je zo lang zo vaak achter elkaar zoveel moet geven. Ik vind het nergens mee te vergelijken. Een marathon lopen lijkt me minder zwaar, want dan weet je hoe lang je nog moet en is de inspanning continu en gelijkmatig. Ik word altijd een beetje jaloers als ik hoor dat andere baby's met drie keer persen geboren worden-wat (gelukkig, even voor TimeJumper) wel gangbaarder is. De lange persfase had bij mij een lange nasleep, door het harde werken had ik nog dagenlang spierpijn. Echt overal, bovenarmen, benen. En ik moest naar de bekkenbodemfysio omdat ik klachten had zoals urineverlies (vandaag ben ik voor het laatst geweest, alles is weer al vanouds zeg maar).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoe vermoeider je raakt, hoe harder de pijn aankomt. Bij mij leek na 24 uur elke wee haast pijnlijker te worden, ik was ook blij dat ik toen eindelijk pijnbestrijding kreeg. (waar ik vooraf aangegeven had het liever zonder te doen.)
Sowieso is elke vrouw die een kind op de wereld heeft gezet een bikkel...
Vond jij trouwens het persen net zo erg als de 'gewone' weeen? Ik heb ook anderhalf uur geperst en heb daarvan eigenlijk veel meer de enorme vermoeidheid onthouden dan de echte pijn die daarvoor overheerste....
Omdat ze schrijft "Zeg mannen krijgen 2 vrije dagen van hun werkgever. 1 bevallingsdag en 1 dag om z'n kind aan te geven"quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:31 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
En in welk opzicht zou de post van TJ dan niet kloppen? Of waarom vind je dat ze postbus 51 goed moet lezen?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, het calamiteitenverlof komt uit een ander 'potje'.
Dus voor de bevalling zelf neem je calamiteitenverlof op en dan heb je nog lekker 2 dagen over als partner om bij te komen van alle hectiek (waarvan je een uurtje kan gebruiken om je kind aan te geven).
Jawel, maar die deed het niet goed meer. Ik ben graag goed voorbereid op de nesteldrangquote:
Doe eens onder een spoiler dan?? ik wil het wel graag lezen? (als je het wilt vertellen)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
op gaat.
Over mijn bevalling zal ik het niet hebben. Wil TJ geen angst aanjagen
Dus je man heeft recht op 3 dagen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, het calamiteitenverlof komt uit een ander 'potje'.
Dus voor de bevalling zelf neem je calamiteitenverlof op en dan heb je nog lekker 2 dagen over als partner om bij te komen van alle hectiek (waarvan je een uurtje kan gebruiken om je kind aan te geven).
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:14 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga zometeen eens lekker in bad liggen denk ik. En na het verhaal van Bitterend zal ik de telefoon maar langs het bad leggen. Manlief is gelukkig thuis, dan 'piep' ik hem wel op als ik er niet meer uit kan.
Maaaar eerst even m'n laatste stukkie Limburgse vlaai opeten*nomnomnom*
Hoe kom je daar bij?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dus je man heeft recht op 3 dagen?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:21 schreef Kyara het volgende:
We hebben toch een speciaal bevallingstopic? Ga daar dan lekker lezen!
en ja, we hebben ook een speciaal kinderkleertjestopic en kinderkamertopic dus eigenlijk is dit topic alleen bedoeld om te update hoeveel ontsluiting je hebt en te vertellen hoe je controles zijn gegaan..... en natuurlijk om de klagen![]()
Aha snap emquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zolang als de bevalling duurt krijgt je vent calamiteitenverlof. Als de baby er is krijg je twee dagen bevallingsverlof. Voor de aangifte krijg je ook weer kort verlof. Vaak kan je dit wel even snel in die twee dagen doen maar op maandagmorgen als iedereen van het weekend aangifte komt doen kan het best druk zijn en het is zonde als daar dan alweer een halve dag van je twee dagen aan op gaat.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Het is ook geen bevallingsverlof, maar kraamverlof, wat de partner krijgtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Kyara het volgende:
ben ik dan de enige die het niet logisch vind dat een man bevallingsverlof krijgt NADAT het kind geboren is?
We hebben een Bosch. Die cats&dogs vonden we toch wat aan de prijzige kant. We hebben nu een met 2200 watt of zoiets.... Een hele hippe cremekleurige met een slang met een soort burburry ruitjequote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
Kyara welke stofzuiger hebbie? ik zat te denken om die cats&dogs te nemen...van weg de poezen haren
ja, dat heb ik inmiddels zelf ook gelezen. Maar dat was wat DML zei namelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is ook geen bevallingsverlof, maar kraamverlof, wat de partner krijgt
aww fanccccyyyyquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
We hebben een Bosch. Die cats&dogs vonden we toch wat aan de prijzige kant. We hebben nu een met 2200 watt of zoiets.... Een hele hippe cremkleurige met een slang met een soort burburry ruitje
Lijkt me niet rechtsgeldig.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef sproet-je het volgende:
Bij mijn man hebben ze in de cao gezet dat mannen nog maar 1 dag vrij hebben bij de bevalling. En dat mag blijkbaar.....
Slim van je man! (Net zo slim als die van mijquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:14 schreef NotTheSame het volgende:
Hubbie hier heeft met de werkgever afgesproken dat hij na de bevalling + 2 wettelijke dagen nog 3 weken vakantie neemt. Hij heeft bewust in de zomer geen vakantie genomen daarvoor. Gelukkig is het in zijn branche in de winter niet zo druk dus de baas doet er niet moeilijk over.
Fee-nix, heb je al een mama-fiets uitgezocht? Of was je puur ter oriëntatie in de fietsenwinkel?
Ik ga zometeen eens lekker in bad liggen denk ik. En na het verhaal van Bitterend zal ik de telefoon maar langs het bad leggen. Manlief is gelukkig thuis, dan 'piep' ik hem wel op als ik er niet meer uit kan.
Maaaar eerst even m'n laatste stukkie Limburgse vlaai opeten*nomnomnom*
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:10 schreef Kaarr het volgende:
Nirak en Faithz gefeliciteerd!
Wat een mooie naam
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:51 schreef Faithz het volgende:
Geboren vandaag om half zes:
[ afbeelding ]
Onze kleine Danne.
Nirak heeft het super gedaan en we maken het allemaal goed! Later meer.
Ja, daarom ging ik zelf ook ff zoekenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kyra, ik haalde even de naam van het verlof door de war maar mijn uitleg was wel correct
Ohhh, wat sweeeet! Die wangetjes. Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:51 schreef Faithz het volgende:
Geboren vandaag om half zes:
[ afbeelding ]
Onze kleine Danne.
Nirak heeft het super gedaan en we maken het allemaal goed! Later meer.
uhm, hoe denk je dat de 10 weken verlof van jou heten na de bevalling? Juist ja, bevallingsverlof. Ik denk niet dat er vrouwen zijn die 10 weken over de bevalling doenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Kyara het volgende:
ben ik dan de enige die het niet logisch vind dat een man bevallingsverlof krijgt NADAT het kind geboren is?
Dit begreep ik later ook. Ik moet niet meer posten tijdens het koken. Lezen en nadenken gaan dan niet zo goedquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat ze schrijft "Zeg mannen krijgen 2 vrije dagen van hun werkgever. 1 bevallingsdag en 1 dag om z'n kind aan te geven"
En dat is dus niet zo.
Bevallingsdag en kind aangeven heeft niets met die 2 dagen te maken, en staan daar los van.
Ik neem het zeker meequote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:31 schreef Susie het volgende:
Die kraamhulp leert mijn lief wel alles over verschonen etc etc. Ik zou niet willen dat hij dat mist, want anders zou ik dat overdag ook nog moeten meenemen en hem dat 's avonds weer vertellen. Nee, ik vind het fijn dat hij er ook bij is, ook omdat ik nog niet heel veel kan ( sommige dames kunnen wellicht snel weer aan de wandel, maar ik vind de slaapkamer al ver)
Dus misschien moet je dat nog even herzien TJ.
Ah ok duidelijk...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zoals Asy zegt zit er wel degelijk verschil en heeft Caprica gelijk. TJ zegt het niet correct.
Zolang als de bevalling duurt krijgt je vent calamiteitenverlof. Als de baby er is krijg je twee dagen bevallingsverlof. Voor de aangifte krijg je ook weer kort verlof. Vaak kan je dit wel even snel in die twee dagen doen maar op maandagmorgen als iedereen van het weekend aangifte komt doen kan het best druk zijn en het is zonde als daar dan alweer een halve dag van je twee dagen aan op gaat.
Over mijn bevalling zal ik het niet hebben. Wil TJ geen angst aanjagen
Ik denk dat je beter maar gewoon kunt betalen. Zwanger in de bak zitten ivm roof lijkt me niet zo fijnquote:Op donderdag 27 oktober 2011 08:05 schreef NotTheSame het volgende:
Summerbreeze 34 weken mijlpaal!![]()
Sandous, wat heb jij een heftige tijd achter de rug meis. Gelukkig dat het allemaal beter gaat nu! Beterschap en sterkte!
Ik ga zometeen maar weer eens de supermarkt leegroven!
Nope, geen pijnstilling meer, maar was ook niet meer nodig toen ik mocht gaan persenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:44 schreef Marrije het volgende:
Wat een knapperd Nirak! Uiteindelijk de pijnstilling dus niet meer gekregen? Mooi gewicht en fijn dat ie het zo goed doet
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:52 schreef Marrije het volgende:
Fee-Nix, gefeliciteerd met je verjaardag!
Sandous, sterkte ermee![]()
Hier helemaal hyper, waarom tot zaterdag wachten als je vandaag 16 weken bent en ze bij de echopraktijk nog een gaatje hebben voor vandaag?
haha, hormonenaanvallen mogenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:43 schreef Marrije het volgende:
Ik moest gisteren nog aan je denken Fluug, ik voelde opeens zo'n hormoonaanval, ik moest en zou NU weten wat het is en niet pas zaterdag. Maar om 21 uur nog bellen naar het 06 nr van de echopraktijk vond ik net wat too much (heb nog wel zitten twijfelen). Dus maar een email gestuurd en vanmorgen om klokslag 9 uur (net toen ik dacht ik zal ze eens bellen) belde hij al om een afspraak te maken
![]()
Manlief probeerde me gisteren nog over te halen langer te wachten want misschien zien ze nog niets, maar daar ben ik mooi niet ingetrapt
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:44 schreef Faithz het volgende:
Ik voel me geweldig!! Prachtige zoon en een power woman waar ik zoveel van hou om dat mee te delen!
Zo naar huis, vla eten
Leuk Marrijequote:Op donderdag 27 oktober 2011 09:52 schreef Marrije het volgende:
Fee-Nix, gefeliciteerd met je verjaardag!
Sandous, sterkte ermee![]()
Hier helemaal hyper, waarom tot zaterdag wachten als je vandaag 16 weken bent en ze bij de echopraktijk nog een gaatje hebben voor vandaag?
heej doe ns niet!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:02 schreef Asyniur het volgende:
Ik ging zojuist bijna van mijn stokje in de supermarkt
Wat een rot-werkgever heb jij toch!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:09 schreef Zoë23 het volgende:
wat vervelend asyniur!
wel goed gegeten enz?
heb het zelf in de stad of supermarkt enz, daar waar t wat drukker is bah.
Vanmiddag op kraamvisite bij ex-collega (wiens contract ook niet verlengd is ivm zwangerschap)
even baby knuffelenen klagen over 't werk haha
Doe je een beetje voorzichtig met jezelf? Ik weet ook wel dat er boodschappen in huis moeten komen, maar niet ten kosten van jezelf hè!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:02 schreef Asyniur het volgende:
Ik ging zojuist bijna van mijn stokje in de supermarkt
Ik heb inderdaad maar even netjes betaald, al is het alleen al voor de service die ze daar kennen: ik hoef niet zelf in te pakken, ze lopen met me mee naar buiten en zetten het ook nog in de auto voor mequote:Op donderdag 27 oktober 2011 08:16 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik denk dat je beter maar gewoon kunt betalen. Zwanger in de bak zitten ivm roof lijkt me niet zo fijn
Whehehe, hij is mega-super-knal-rozequote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:15 schreef bitterend het volgende:
Fee-nix hoe roze is je batavus? ik moet een fiets nog maar ik vind echt roze verschrikkelijk
Zoe![]()
idd echt een idiote werkgever heb jij!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:22 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Whehehe, hij is mega-super-knal-roze.
Ff een fotootje onder de spoiler. Is niet mijn fiets, maar ziet er wel zo uit. Sorrrrrrry voor de offtopic damesEeeh bah!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik kan niet tegen roze
maar fluugje is gek op! misschien wil zij hem hebben
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Ja en hopelijk gaat de arbo dienst er ook werk van maken als je die hebt ingeschakeld.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:21 schreef Zoë23 het volgende:
@fee-nix; ja..... hou maar op pfff
vanmorgen even overleg gehad met (goede) collega, die veel te zeggen heeft in ons team,
zie haar niet zo vaak maar ze is de enige die enig begrip heeft. Ze vond 't niet fijn om te
horen hoe sommige collega's & manager doen. En haar kennende doet ze er wat mee
Maargoed, ik denk nu elke dag; zal ik me ziekmelden? ikwilnietmeer![]()
doe ik niet hoor, van mij wordt verwacht dat ik stoer en sterk ben dus dan doen we dat maar![]()
Ze heeft n meisje!
echt n heel lief poppetje! Echt zo leukZe kon eignl geen kinderen krijgen, van alles geprobeerd
met ivf enzo allemaal mislukt. En ze had n nieuwe vriend, leuk en gezellig en hopshihi
Voor je 't weet heb jij ook zo'n lief kleintje in je armen
Hahaha! Ik dacht al: nehhh, hier kan bitterend niet tegen!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:23 schreef bitterend het volgende:
[..]
Eeeh bah!ik kan niet tegen roze
maar fluugje is gek op! misschien wil zij hem hebben
Hebben?quote:
Ja daar heb ik ook tussen zitten twijfelen hoorrrr! Want die knalpaarse is ookquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:25 schreef NotTheSame het volgende:
Fee-nix, das wel heel errug roze! Zou wel wat voor mij zijn, ik ben wel van de 'sprekende' kleuren! Maar dan nog liever knalpaars eigenlijk
Bitterend, HALLOOOWWW JUMBO! Maar om nou naar Brabant te rijden voor je boodschappen lijkt me ook een beetje teveel van het goede?
Zoe, meis, ik heb echt medelijden met je... Volgens mij was ik allang weggevlucht daar!
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:26 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ook tussen zitten twijfelen hoorrrr! Want die knalpaarse is ook.
Haha, jahaaa kijk maar! Alleen is het geen mama fiets he... daarom moet ie juist wegquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:27 schreef NotTheSame het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Is die er ook?
*Schrijft op haar bevallings/verjaardags/kerst/sinterklaas verlanglijstje: PAARSE BATAVUS MAMAFIETS!
Ik durfde ook niet ziek te melden, iedereen wist dat ik sterk was en nooit ziek was! en wou me ook niet aanstellen..ja je doos voelt alsof het uit elkaar valt en je rug en alles maar het zal wel erbij horenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:21 schreef Zoë23 het volgende:
@fee-nix; ja..... hou maar op pfff
vanmorgen even overleg gehad met (goede) collega, die veel te zeggen heeft in ons team,
zie haar niet zo vaak maar ze is de enige die enig begrip heeft. Ze vond 't niet fijn om te
horen hoe sommige collega's & manager doen. En haar kennende doet ze er wat mee
Maargoed, ik denk nu elke dag; zal ik me ziekmelden? ikwilnietmeer![]()
doe ik niet hoor, van mij wordt verwacht dat ik stoer en sterk ben dus dan doen we dat maar![]()
Ze heeft n meisje!
echt n heel lief poppetje! Echt zo leukZe kon eignl geen kinderen krijgen, van alles geprobeerd
met ivf enzo allemaal mislukt. En ze had n nieuwe vriend, leuk en gezellig en hopshihi
Voor je 't weet heb jij ook zo'n lief kleintje in je armen
Volgens mij hebben we in Amsterdam geen JUMBOOOOquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:25 schreef NotTheSame het volgende:
Bitterend, HALLOOOWWW JUMBO! Maar om nou naar Brabant te rijden voor je boodschappen lijkt me ook een beetje teveel van het goede?
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:24 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja en hopelijk gaat de arbo dienst er ook werk van maken als je die hebt ingeschakeld.
Wat leuk voor je collega! Bizar hoe dat soms kan lopen dan... Wat een geluk!
Ah helaasch, dat is een beetje ver ja....quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:30 schreef Zoë23 het volgende:
[..]hoop ik ook
Ja echt n mooi wonder!
Fiets is erg mooi maar ik woon in Friesland
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:28 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Haha, jahaaa kijk maar! Alleen is het geen mama fiets he... daarom moet ie juist weg
http://www.vergelijk.nl/f(...)ttr_03_paars_28_06_/
Haha, dat verzacht de pijn dan een beetje! Kan je die op je lijstje zettenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:31 schreef NotTheSame het volgende:
[..]! Maar ze hebben de Batavus Mambo WEL in het roze
[ afbeelding ]
Nope, dit is een moederfiets, zo'n slagschipquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:34 schreef bitterend het volgende:
Deze heb ik! (nu mijn man!)
was kei duur in 2007 gekocht...wel een heerlijk ding
maar is geen mama fiets toch?
[ afbeelding ]
Das wel fijn dat je baas er iig begrip voor heeft!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:28 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik durfde ook niet ziek te melden, iedereen wist dat ik sterk was en nooit ziek was! en wou me ook niet aanstellen..ja je doos voelt alsof het uit elkaar valt en je rug en alles maar het zal wel erbij horen
maar de osteopaat dacht er anders over...hij werd boos
hij zei dat ik mijn lichaam serieus moet nemen en dat ik niet stoer moest spelen
toen waggelde ik naar mijn baas en ze keek naar mij, had niks hoeve te zeggen..ze zei meteen "waarom blijf je op werk komen!!"
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:34 schreef Fee-nix het volgende:
[..]![]()
Doe ze dan dicht. Ben jij nou een echt meisje
.
Kan ook.... maar ik wil sowieso een nieuwe fiets en dit fietste wel zeer relaxed! Met 7 versnellingen! Volgens de fietsenmeneer een musthave voor alle moeders hihi.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:35 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb ook geen mamafiets hoor... Gewoon een stoeltje achterop en werkt prima...
Ik denk dat jij echt zo'n meisjes meisje gaat krijgenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:36 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
![]()
Even spieken...yup echt van vrouwelijk geslacht
maar geen meisje![]()
denk dat ik in mijn vorige leven een jongen was...
Manlief wil me eigenlijk op zo'n 2-wielige bakfiets zetten... Maar dat zie ik niet zo zitten...quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:33 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Haha, dat verzacht de pijn dan een beetje! Kan je die op je lijstje zetten. Maar ik heb mijn zinnen gezet op de sparta Amazone hoor! Na het proefritje gisteren ben ik om! Kleur kan me niks meer schelen
.
Een feest van herkenning! Maar ik heb toch wel ergens meisjestrekjes... Ik wilde namelijk mijn eerste racewagen fuchsia-roze laten spuiten, maar dat mocht ik potjedorie niet van papaquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:36 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
![]()
Even spieken...yup echt van vrouwelijk geslacht
maar geen meisje![]()
denk dat ik in mijn vorige leven een jongen was...
Ohhh mooi zeg!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:36 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Nope, dit is een moederfiets, zo'n slagschip:
http://www.vergelijk.nl/f(...)r_07_rood_28_05_06_/
Met lage instap enzo, en zo'n veer dat je stuur niet kan omklappen, megabreed stuur en meer ruimte tussen stuur en zadel.
Awwwww ik ruik een jeugdtrauma! Vandaar dat je nu een paarse fiets wilquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:40 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Manlief wil me eigenlijk op zo'n 2-wielige bakfiets zetten... Maar dat zie ik niet zo zitten...
Ik ben al geen held op 2 wielen eigenlijk. Doe mij maar 4 wielen, een stuur en een motor erin en ik ben helemaal happy.
.
[..]
Een feest van herkenning! Maar ik heb toch wel ergens meisjestrekjes... Ik wilde namelijk mijn eerste racewagen fuchsia-roze laten spuiten, maar dat mocht ik potjedorie niet van papa
Dan moet ze bij papa zijn! die is echt een meisje lol vindt roze en tutje dingen leukquote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:39 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ik denk dat jij echt zo'n meisjes meisje gaat krijgen. Die gaat zeuren in de winkel om die prrrrrrachtige roze jurk met ruches en kant en glitters! Whehehe. Net goed!
Eikels daar!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:36 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Das wel fijn dat je baas er iig begrip voor heeft!
Het kan ook wel lastig zijn om zelf toe te geven aan pijn/ziek zijn.
Tegen mij zeggen ze dan; goh das wel erg vroeg om al last van heupen/bekken/rug te hebben
en qua misselijkheid etc etc hormoonpijn; nou dat gaat vanzelf wel over toch? Hoever ben je nu?
etc.
Hoe meer ik erover nadenk hoe liever ik thuis zit. pffffffffffffffff! Nu ook duizelig & pijn
misschien morgen maar thuis blijven
Ja cool he! Ik ben ook een beetje verliefd op die dus. Fietsenplan is relaxed! Dat maakt het misschien wel mogelijk! Want nieuw zijn ze dus wel superduur (bijna 900 euro en dan moet je nog zitjes enzo). Vandaar dat ik maar voor een tweedehandsje ga.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:42 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ohhh mooi zeg!
We hebben op werk een fietsplan! even kijken hoe het werkt
als de kleine er is willen we veel gaan fietsen...vooral naar het twiske hier in de buurt
Briljant! Jullie passen dan goed bij elkaar!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 11:43 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dan moet ze bij papa zijn! die is echt een meisje lol vindt roze en tutje dingen leuken glitters
als we zijn shoppen zegt ie "voor meiden zijn zoveel leuke kleding dan voor jongens"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |