abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:02:50 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_103592956
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 16:33 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Hoe vermoeider je raakt, hoe harder de pijn aankomt. Bij mij leek na 24 uur elke wee haast pijnlijker te worden, ik was ook blij dat ik toen eindelijk pijnbestrijding kreeg. (waar ik vooraf aangegeven had het liever zonder te doen.)

Sowieso is elke vrouw die een kind op de wereld heeft gezet een bikkel...

Vond jij trouwens het persen net zo erg als de 'gewone' weeen? Ik heb ook anderhalf uur geperst en heb daarvan eigenlijk veel meer de enorme vermoeidheid onthouden dan de echte pijn die daarvoor overheerste....
Ik vond de persweeën zelf inderdaad ook niet zo pijnlijk als de ontsluitingsweeën. Ze voelden als warme golven die door mijn hele lijf gingen. Wat dan weer erg was aan de persfase was dat het zo lang duurde. Je kunt geen kant op, je moet door. Ik heb nog nooit iets vergelijkbaars meegemaakt, dus dat je zo lang zo vaak achter elkaar zoveel moet geven. Ik vind het nergens mee te vergelijken. Een marathon lopen lijkt me minder zwaar, want dan weet je hoe lang je nog moet en is de inspanning continu en gelijkmatig. Ik word altijd een beetje jaloers als ik hoor dat andere baby's met drie keer persen geboren worden-wat (gelukkig, even voor TimeJumper) wel gangbaarder is. De lange persfase had bij mij een lange nasleep, door het harde werken had ik nog dagenlang spierpijn. Echt overal, bovenarmen, benen. En ik moest naar de bekkenbodemfysio omdat ik klachten had zoals urineverlies (vandaag ben ik voor het laatst geweest, alles is weer al vanouds zeg maar).

@tj, na tien uur lijkt laat, maar ik had de eerste 6 uur na het breken van de vliezen geen noemenswaardige pijn. Ja, ik had wel weeën maar die waren 'flut', die deden niks. Zat na al die tijd nog op 3 cm en die had ik de dag ervoor ook al..pas toen de inleidingshormonen tot op het drievoudige waren verhoogd begon het en toen heb ik om pijnstilling gevraagd. Ik vond doe eerste 10 uur ook eigenlijk niet zo lang duren voor mijn gevoel. Was meer afwachten tot er echt iets zou gaan gebeuren.
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 19:10:46 #127
236264 crew  capricia
pi_103593275
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:31 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

En in welk opzicht zou de post van TJ dan niet kloppen? Of waarom vind je dat ze postbus 51 goed moet lezen?
Omdat ze schrijft "Zeg mannen krijgen 2 vrije dagen van hun werkgever. 1 bevallingsdag en 1 dag om z'n kind aan te geven"
En dat is dus niet zo.
Bevallingsdag en kind aangeven heeft niets met die 2 dagen te maken, en staan daar los van.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103593306
Zoals Asy zegt zit er wel degelijk verschil en heeft Caprica gelijk. TJ zegt het niet correct.

Zolang als de bevalling duurt krijgt je vent calamiteitenverlof. Als de baby er is krijg je twee dagen bevallingsverlof. Voor de aangifte krijg je ook weer kort verlof. Vaak kan je dit wel even snel in die twee dagen doen maar op maandagmorgen als iedereen van het weekend aangifte komt doen kan het best druk zijn en het is zonde als daar dan alweer een halve dag van je twee dagen aan op gaat.

Over mijn bevalling zal ik het niet hebben. Wil TJ geen angst aanjagen :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 19:12:57 #129
236264 crew  capricia
pi_103593371
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, het calamiteitenverlof komt uit een ander 'potje'.
Dus voor de bevalling zelf neem je calamiteitenverlof op en dan heb je nog lekker 2 dagen over als partner om bij te komen van alle hectiek (waarvan je een uurtje kan gebruiken om je kind aan te geven).
:Y
Zelfs kind aangeven hoeft niet van die twee dagen te komen...die 2 dagen kun je ook een week later opnemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 oktober 2011 @ 19:14:02 #130
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_103593424
Hubbie hier heeft met de werkgever afgesproken dat hij na de bevalling + 2 wettelijke dagen nog 3 weken vakantie neemt. Hij heeft bewust in de zomer geen vakantie genomen daarvoor. Gelukkig is het in zijn branche in de winter niet zo druk dus de baas doet er niet moeilijk over.

Fee-nix, heb je al een mama-fiets uitgezocht? Of was je puur ter oriëntatie in de fietsenwinkel?

Ik ga zometeen eens lekker in bad liggen denk ik. En na het verhaal van Bitterend zal ik de telefoon maar langs het bad leggen. Manlief is gelukkig thuis, dan 'piep' ik hem wel op als ik er niet meer uit kan ;).
Maaaar eerst even m'n laatste stukkie Limburgse vlaai opeten :P *nomnomnom*
pi_103593590
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 17:23 schreef bitterend het volgende:
had je geen stofzuiger?? lol
Jawel, maar die deed het niet goed meer. Ik ben graag goed voorbereid op de nesteldrang :+

Goed om te weten met die vrije dagen voor mannen.
pi_103593690
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
op gaat.

Over mijn bevalling zal ik het niet hebben. Wil TJ geen angst aanjagen :+
Doe eens onder een spoiler dan?? ik wil het wel graag lezen? (als je het wilt vertellen) :Y O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_103593752
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 18:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, het calamiteitenverlof komt uit een ander 'potje'.
Dus voor de bevalling zelf neem je calamiteitenverlof op en dan heb je nog lekker 2 dagen over als partner om bij te komen van alle hectiek (waarvan je een uurtje kan gebruiken om je kind aan te geven).
Dus je man heeft recht op 3 dagen?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_103593779
We hebben toch een speciaal bevallingstopic? Ga daar dan lekker lezen!

en ja, we hebben ook een speciaal kinderkleertjestopic en kinderkamertopic dus eigenlijk is dit topic alleen bedoeld om te update hoeveel ontsluiting je hebt en te vertellen hoe je controles zijn gegaan..... en natuurlijk om de klagen _O-
pi_103593800
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:14 schreef NotTheSame het volgende:

Ik ga zometeen eens lekker in bad liggen denk ik. En na het verhaal van Bitterend zal ik de telefoon maar langs het bad leggen. Manlief is gelukkig thuis, dan 'piep' ik hem wel op als ik er niet meer uit kan ;).
Maaaar eerst even m'n laatste stukkie Limburgse vlaai opeten :P *nomnomnom*
_O- _O-
Wij hebben een kleine bad...en ik had olie erin gedaan(kneipp) daarom denk ik :')
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 19:21:35 #136
236264 crew  capricia
pi_103593807
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dus je man heeft recht op 3 dagen?
Hoe kom je daar bij?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103593844
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:21 schreef Kyara het volgende:
We hebben toch een speciaal bevallingstopic? Ga daar dan lekker lezen!

en ja, we hebben ook een speciaal kinderkleertjestopic en kinderkamertopic dus eigenlijk is dit topic alleen bedoeld om te update hoeveel ontsluiting je hebt en te vertellen hoe je controles zijn gegaan..... en natuurlijk om de klagen _O-
o|O begin jij ook al _O-
pi_103593882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Zolang als de bevalling duurt krijgt je vent calamiteitenverlof. Als de baby er is krijg je twee dagen bevallingsverlof. Voor de aangifte krijg je ook weer kort verlof. Vaak kan je dit wel even snel in die twee dagen doen maar op maandagmorgen als iedereen van het weekend aangifte komt doen kan het best druk zijn en het is zonde als daar dan alweer een halve dag van je twee dagen aan op gaat.

Aha snap em :Y :*
pi_103593906
:*
pi_103593949
ben ik dan de enige die het niet logisch vind dat een man bevallingsverlof krijgt NADAT het kind geboren is?
pi_103594013
Kyara welke stofzuiger hebbie? ik zat te denken om die cats&dogs te nemen...van weg de poezen haren
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 19:26:25 #142
236264 crew  capricia
pi_103594048
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:23 schreef bitterend het volgende:

[..]

Aha snap em :Y :*
:D
Werkgevers doen altijd net alsof je alles maar in die 2 dagen moet proppen, maar zo zit de wet niet in elkaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103594073
Wet arbeid en zorg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
pi_103594145
Humm dus als je 3 dagen weeën hebt...mag je man je daarbij ondersteunen? en daarna pas beginnen die calamiteitsdagen?
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 19:29:08 #145
236264 crew  capricia
pi_103594181
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Kyara het volgende:
ben ik dan de enige die het niet logisch vind dat een man bevallingsverlof krijgt NADAT het kind geboren is?
Het is ook geen bevallingsverlof, maar kraamverlof, wat de partner krijgt :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_103594185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
Kyara welke stofzuiger hebbie? ik zat te denken om die cats&dogs te nemen...van weg de poezen haren
We hebben een Bosch. Die cats&dogs vonden we toch wat aan de prijzige kant. We hebben nu een met 2200 watt of zoiets.... Een hele hippe cremekleurige met een slang met een soort burburry ruitje O+
pi_103594216
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is ook geen bevallingsverlof, maar kraamverlof, wat de partner krijgt :)
ja, dat heb ik inmiddels zelf ook gelezen. Maar dat was wat DML zei namelijk.
pi_103594277
quote:
17s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:29 schreef Kyara het volgende:

[..]

We hebben een Bosch. Die cats&dogs vonden we toch wat aan de prijzige kant. We hebben nu een met 2200 watt of zoiets.... Een hele hippe cremkleurige met een slang met een soort burburry ruitje O+
aww fanccccyyyy 8-)
pi_103594644
Bij mijn man hebben ze in de cao gezet dat mannen nog maar 1 dag vrij hebben bij de bevalling. En dat mag blijkbaar.....
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  Moderator woensdag 26 oktober 2011 @ 19:40:30 #150
236264 crew  capricia
pi_103594715
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef sproet-je het volgende:
Bij mijn man hebben ze in de cao gezet dat mannen nog maar 1 dag vrij hebben bij de bevalling. En dat mag blijkbaar.....
Lijkt me niet rechtsgeldig.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')