Ik vond de persweeën zelf inderdaad ook niet zo pijnlijk als de ontsluitingsweeën. Ze voelden als warme golven die door mijn hele lijf gingen. Wat dan weer erg was aan de persfase was dat het zo lang duurde. Je kunt geen kant op, je moet door. Ik heb nog nooit iets vergelijkbaars meegemaakt, dus dat je zo lang zo vaak achter elkaar zoveel moet geven. Ik vind het nergens mee te vergelijken. Een marathon lopen lijkt me minder zwaar, want dan weet je hoe lang je nog moet en is de inspanning continu en gelijkmatig. Ik word altijd een beetje jaloers als ik hoor dat andere baby's met drie keer persen geboren worden-wat (gelukkig, even voor TimeJumper) wel gangbaarder is. De lange persfase had bij mij een lange nasleep, door het harde werken had ik nog dagenlang spierpijn. Echt overal, bovenarmen, benen. En ik moest naar de bekkenbodemfysio omdat ik klachten had zoals urineverlies (vandaag ben ik voor het laatst geweest, alles is weer al vanouds zeg maar).quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hoe vermoeider je raakt, hoe harder de pijn aankomt. Bij mij leek na 24 uur elke wee haast pijnlijker te worden, ik was ook blij dat ik toen eindelijk pijnbestrijding kreeg. (waar ik vooraf aangegeven had het liever zonder te doen.)
Sowieso is elke vrouw die een kind op de wereld heeft gezet een bikkel...
Vond jij trouwens het persen net zo erg als de 'gewone' weeen? Ik heb ook anderhalf uur geperst en heb daarvan eigenlijk veel meer de enorme vermoeidheid onthouden dan de echte pijn die daarvoor overheerste....
Omdat ze schrijft "Zeg mannen krijgen 2 vrije dagen van hun werkgever. 1 bevallingsdag en 1 dag om z'n kind aan te geven"quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:31 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
En in welk opzicht zou de post van TJ dan niet kloppen? Of waarom vind je dat ze postbus 51 goed moet lezen?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, het calamiteitenverlof komt uit een ander 'potje'.
Dus voor de bevalling zelf neem je calamiteitenverlof op en dan heb je nog lekker 2 dagen over als partner om bij te komen van alle hectiek (waarvan je een uurtje kan gebruiken om je kind aan te geven).
Jawel, maar die deed het niet goed meer. Ik ben graag goed voorbereid op de nesteldrangquote:
Doe eens onder een spoiler dan?? ik wil het wel graag lezen? (als je het wilt vertellen)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
op gaat.
Over mijn bevalling zal ik het niet hebben. Wil TJ geen angst aanjagen
Dus je man heeft recht op 3 dagen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee, het calamiteitenverlof komt uit een ander 'potje'.
Dus voor de bevalling zelf neem je calamiteitenverlof op en dan heb je nog lekker 2 dagen over als partner om bij te komen van alle hectiek (waarvan je een uurtje kan gebruiken om je kind aan te geven).
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:14 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ga zometeen eens lekker in bad liggen denk ik. En na het verhaal van Bitterend zal ik de telefoon maar langs het bad leggen. Manlief is gelukkig thuis, dan 'piep' ik hem wel op als ik er niet meer uit kan.
Maaaar eerst even m'n laatste stukkie Limburgse vlaai opeten*nomnomnom*
Hoe kom je daar bij?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:20 schreef bitterend het volgende:
[..]
Dus je man heeft recht op 3 dagen?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:21 schreef Kyara het volgende:
We hebben toch een speciaal bevallingstopic? Ga daar dan lekker lezen!
en ja, we hebben ook een speciaal kinderkleertjestopic en kinderkamertopic dus eigenlijk is dit topic alleen bedoeld om te update hoeveel ontsluiting je hebt en te vertellen hoe je controles zijn gegaan..... en natuurlijk om de klagen![]()
Aha snap emquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zolang als de bevalling duurt krijgt je vent calamiteitenverlof. Als de baby er is krijg je twee dagen bevallingsverlof. Voor de aangifte krijg je ook weer kort verlof. Vaak kan je dit wel even snel in die twee dagen doen maar op maandagmorgen als iedereen van het weekend aangifte komt doen kan het best druk zijn en het is zonde als daar dan alweer een halve dag van je twee dagen aan op gaat.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Het is ook geen bevallingsverlof, maar kraamverlof, wat de partner krijgtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:24 schreef Kyara het volgende:
ben ik dan de enige die het niet logisch vind dat een man bevallingsverlof krijgt NADAT het kind geboren is?
We hebben een Bosch. Die cats&dogs vonden we toch wat aan de prijzige kant. We hebben nu een met 2200 watt of zoiets.... Een hele hippe cremekleurige met een slang met een soort burburry ruitjequote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:25 schreef bitterend het volgende:
Kyara welke stofzuiger hebbie? ik zat te denken om die cats&dogs te nemen...van weg de poezen haren
ja, dat heb ik inmiddels zelf ook gelezen. Maar dat was wat DML zei namelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is ook geen bevallingsverlof, maar kraamverlof, wat de partner krijgt
aww fanccccyyyyquote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
We hebben een Bosch. Die cats&dogs vonden we toch wat aan de prijzige kant. We hebben nu een met 2200 watt of zoiets.... Een hele hippe cremkleurige met een slang met een soort burburry ruitje
Lijkt me niet rechtsgeldig.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef sproet-je het volgende:
Bij mijn man hebben ze in de cao gezet dat mannen nog maar 1 dag vrij hebben bij de bevalling. En dat mag blijkbaar.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |