abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:38:27 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103316378
Ik wed trouwens dat als Banken wereldwijd de afgelopen decennia hadden geweigerd een hypotheek te geven aan paupers dezelfde mensen net zo hard liepen te demonstreren en alles links van de VVD er schande van sprak
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103316386
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Grote inkomensverschillen zijn gewoon niet goed... Voor de wet zijn alle mensen gelijk.

Ik zie liever dat we een maatschappij creëren waarin iedereen de kans krijgt om zich te ontplooien en datgene te doen wat hij of zij leuk vindt of goed kan. Zo draagt iedereen zijn steentje bij...
Iedereen kan zich toch ontplooien in Nederland?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_103316405
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Iedereen kan zich toch ontplooien in Nederland?
We hebben het dan ook niet over Nederland. Ik niet tenminste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103316425
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wed trouwens dat als Banken wereldwijd de afgelopen decennia hadden geweigerd een hypotheek te geven aan paupers dezelfde mensen net zo hard liepen te demonstreren en alles links van de VVD er schande van sprak
Exact, economische ongelijkheid,..waarom mogen alleen rijke mensen een hypotheek en de paupers niet. Stelselmatig zeiken om het zeiken. Daarom zie je in Nederland ook telkens dezelfde personen demonstreren...gewoon omdat het kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hou je dan eens bij het onderwerp ;)
pi_103316468
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik keek naar de TT, dus ging er vanuit dat dit over Nederland ging.
pi_103316472
quote:
Ja, mooi man. Een als...dan verhaal in een discussie. En als ik nou zeg dat ik daar niet tegen was? Wat dan?

Overigens, als banken niet zo makkelijk waren geweest met het verstrekken van hypotheken waren de huizenprijzen nu ook niet zo verrekte hoog geweest.
pi_103316474
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Oplichting kan bewezen worden, als het niet bewezen kan worden is het geen oplichting maar domheid van diegene die zich niet goed laat informeren.
Ik denk dat je heel wat over het hoofd ziet, zoals het maken van regels die dit soort praktijken toestonden zonder dat men ervan op de hoogte gesteld werd. Ik zie je ook niet ingaan op mijn eerdere posts, zoals over de dekking van de pensioenfondsen. Dat is iets wat iedereen, ook jou, raken zal. Je blijft het maar op de "domheid" van anderen houden, maar je wilt of kunt niet inzien dat er wel degelijk kinderachtig vals is gespeeld door de financiële instellingen. Met ons geld, ook het jouwe. Het argument dat het geen oplichting zou zijn slaat kant noch wal, behalve de juridische. Het ontgaat mij werkelijk waarom jij dit niet ziet en het blijft gooien op overdreven hebzucht van de "99%", ipv de hebzucht van de "1%".
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_103316556
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]
Nogmaals...waarom ben ik niet genaaid door de banken? Ik heb ook een levenpolis, beleggingspolis etc..... ok, de pensioenfondsen staan nu onder druk dat zal ik wellicht merken. Maar ik heb toch al niet de illusie dat op het moment dat ik 65 wordt (of 67 ..of tegen die tijd 75) er nog geld zal zijn om uit te keren (in welke vorm dan ook.pensioen, AOW etcetc). Zeker gezien het feit dat er steeds meer gelukzoekers komen die niets toevoegen maar wil uitzuigen.
Nogmaals, je bent wel genaaid door de banken. En waarom betaal jij zonder klagen pensioenpremie als je weet dat je er toch weinig van terug ziet? Denk je nu echt dat dit te danken is aan een stelletje "gelukzoekers"? Kan jij de staat van het hedendaagse financiële stelsel en de kredietwaardigheid van banken, verzekeraars en landen direct koppelen aan het aantal uitkeringen?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_103316567
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik denk dat je heel wat over het hoofd ziet, zoals het maken van regels die dit soort praktijken toestonden zonder dat men ervan op de hoogte gesteld werd. Ik zie je ook niet ingaan op mijn eerdere posts, zoals over de dekking van de pensioenfondsen. Dat is iets wat iedereen, ook jou, raken zal. Je blijft het maar op de "domheid" van anderen houden, maar je wilt of kunt niet inzien dat er wel degelijk kinderachtig vals is gespeeld door de financiële instellingen. Met ons geld, ook het jouwe. Het argument dat het geen oplichting zou zijn slaat kant noch wal, behalve de juridische. Het ontgaat mij werkelijk waarom jij dit niet ziet en het blijft gooien op overdreven hebzucht van de "99%", ipv de hebzucht van de "1%".
Nou ja, ook de pensioenfondsen hebben verkeerd geïnvesteerd. Mensen rekenden zich rijk door alle mooie verhalen dat ze met een 'klein beetje extra' risico meer pensioen op konden bouwen. Want beleggen, dat kan nooit fout gaan! Helaas, het bleek anders, beleggen is echt zoals iedereen ook wel had kunnen bedenken. Nu ben ik benieuwd of ze ook evenveel korten op mensen die een veiliger pensioenplan hebben gekozen :+ Ik kan wel raden :')
pi_103316617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Vorige post....

Voorts ontken ik nergens de hebzucht van de 1% maar ik ben ook niet zo 'links' om de schuld bij de 1% te leggen. Ik zeg dat wanneer mevrouw Janssen een hypotheek kan afsluiten terwijl zij zelf had kunnen zien dat het wel heel veel van haar salaris zou afsnoepen zij dit gewoon 'verdiend'. Anders had ik nu ook in een kast van een woning gezeten en de vervolgens gaan schreeuwen dat het niet eerlijk is dat ik mijn hypotheek niet kan betalen.
pi_103316720
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Vorige post....

Voorts ontken ik nergens de hebzucht van de 1% maar ik ben ook niet zo 'links' om de schuld bij de 1% te leggen. Ik zeg dat wanneer mevrouw Janssen een hypotheek kan afsluiten terwijl zij zelf had kunnen zien dat het wel heel veel van haar salaris zou afsnoepen zij dit gewoon 'verdiend'. Anders had ik nu ook in een kast van een woning gezeten en de vervolgens gaan schreeuwen dat het niet eerlijk is dat ik mijn hypotheek niet kan betalen.
Ik geef het op.... :') Dat jij niet wilt zien dat financiële instellingen moedwillig producten nodeloos ingewikkeld hebben gemaakt en dat mensen verkeerd zijn voorgelicht doet er niet toe, het is allemaal hun eigen schuld. Mên, ik wil ook jouw wereldbeeld, alles is veel makkelijker dan. O+
pi_103316848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik geef het op.... :') Dat jij niet wilt zien dat financiële instellingen moedwillig producten nodeloos ingewikkeld hebben gemaakt en dat mensen verkeerd zijn voorgelicht doet er niet toe, het is allemaal hun eigen schuld. Mên, ik wil ook jouw wereldbeeld, alles is veel makkelijker dan. O+
Ik zeg niet dat het allemaal eigen schuld is....net zo min dat ik zeg dat het allemaal de schuld is van de banken. Zie je het nu..het is te makkelijk om maar naar 1 kant te wijzen. Zowel de aanbieder als afsluiter zijn fout. Is het echt te moeilijk om dit te kunnen zien? Of is het gewoon makkelijker om met het grote gros mee te blaten?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 10:55:01 #213
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103316863
quote:

[..]

Vorige post....

Ongelofelijk dat er nog steeds zoveel mensen zijn die niet snappen dat de schuldencrisis niet alleen een voorspelbaar maar zelfs compleet onvermijdelijk gevolg is van het monetaire stelsel. De enige variabele in het verloop ligt in de snelheid waarmee het plaats vindt.

Geld is in onze huidige economie een synoniem voor schuld. Geld ontstaat op het moment dat er een lening (=een schuld) wordt aangegaan.Aangezien het bij een lening altijd zo is dat er meer terug betaald moet worden dan er ontvangen is (namelijk de rente) is de hoeveelheid geld die terugbetaald moet worden aan centrale banken (private bedrijven) dus per definitie groter is dan de hoeveelheid geld die er bestaat (vb: de overheid van een land leent 1 miljard. Op het moment dat die lening wordt afgesloten wordt dat bedrag vanuit het niets gecreëerd en wordt er afgesproken dat die overheid uiteindelijk 1,1 miljard terug zal betalen. Aan die afspraak kan uiteraard nooit voldaan worden aangezien die extra 100 miljoen aan rente niet bestaat.)

De totale schuld van alle landen gecombineerd zal altijd sneller groeien dan de hoeveelheid geld wat er in omloop is. Daarom is inflatie ook een vast gegeven. Des te meer schuld een land heeft des te hoger het bedrag wat ze aan rente moeten betalen en des te sneller het land dieper in de schulden zal komen.

Het systeem is dus letterlijk ontworpen om te mislukken.en rijkdom (bezittingen, rechten en dus de macht) vloeit dus altijd van de bevolking naar de banken.Hoe groter de economische groei, hoe meer geld er in omloop is en hoe meer schulden er zijn.

Het systeem is gebaseerd op een voortdurende groei van de economie...de consumptie en de productie moet blijven stijgen om succesvol te zijn. Het probleem is echter dat we op een planeet leven met een beperkte hoeveelheid grondstoffen. Het systeem is dus zelfdestructief. Hoe harder de economie groeit, hoe sneller de grondstoffen opraken en hoe eerder de mensheid zichzelf uitroeit.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_103316936
quote:

[..]

Vorige post....

Jij vindt het normaal dat bepaalde banken hun klanten willens en wetens oplichten? De vrije markt werkt alleen als er sprake is van wederzijds vertrouwen tussen verkoper en klant. Bepaalde banken hebben daar echter misbruik van gemaakt, door hun klanten toxische hypotheken aan te smeren. En natuurlijk ligt een deel van de schuld bij de koper, maar is het niet beter het probleem bij de bron aan te pakken, oftewel de gammele hypotheken? Als die niet kan worden verstrekt, kan niet worden opgelicht en is iedereen blij. Althans, de banken niet, want die kunnen minder korte termijn winsten binnenharken en dus minder miljoenen aan bonussen opstrijken.

Maar vergelijk het met een eettent. Als jij ziek wordt van eten in een restaurant dat zich niet aan de voorschriften houd, dan kun jij de boel aanklagen. Waarom zou dat niet voor hypotheekverstrekkers mogen gelden? Zij verkopen immers ook een rot stuk vlees.
pi_103317311
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens snap ik niet waarom ik die lange lappen teksten blijven tikken. Figuren als Draaijer reageren toch niet en over een pagina of twee maakt hij weer dezelfde opmerkingen:

'Die Occupy-lui hebben een hekel aan mensen die geld verdienen, blablabla.'

Zucht.
Dat heb ik nergens gezegd Koos!
Ik ben voor reguleren van toxic financiele diensten door banken en verzekeraars.

Verder ben ik van mening dat er absoluut inkomensverschillen mogen zijn. Je moet betaald krijgen voor hetgeen je doet. Je ziet dat de occupy beweging zich hard maakt tegen zogenaamde graaiers. Graaiers vind ik mensen die onterecht een uitkering genieten en of weinig werken, maar wel meer geld willen ontvangen en dat maar willen plukken van de mensen die er wel hard voor werken. Alsmede vind ik mensen graaiers die door bonussen gedreven valse of toxic diensten en of "oplossingen" aan de man proberen te brengen!

Een CEO die een aantal jaar een bedrijf uit het sloop weet te halen en daar een goed bedrijf neerzet wat werkgelegenheid en stabiliteit vertegenwoordigd, die mag wat mij betreft erg veel verdienen. Zolang die goedgekeurd is door de board of directors / aandeelhouders etc
pi_103317403
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij vindt het normaal dat bepaalde banken hun klanten willens en wetens oplichten? De vrije markt werkt alleen als er sprake is van wederzijds vertrouwen tussen verkoper en klant. Bepaalde banken hebben daar echter misbruik van gemaakt, door hun klanten toxische hypotheken aan te smeren. En natuurlijk ligt een deel van de schuld bij de koper, maar is het niet beter het probleem bij de bron aan te pakken, oftewel de gammele hypotheken? Als die niet kan worden verstrekt, kan niet worden opgelicht en is iedereen blij. Althans, de banken niet, want die kunnen minder korte termijn winsten binnenharken en dus minder miljoenen aan bonussen opstrijken.

Maar vergelijk het met een eettent. Als jij ziek wordt van eten in een restaurant dat zich niet aan de voorschriften houd, dan kun jij de boel aanklagen. Waarom zou dat niet voor hypotheekverstrekkers mogen gelden? Zij verkopen immers ook een rot stuk vlees.
Luister ik heb nog nooit mijn handtekening ergens onder gezet als ik niet precies begrijp hoe het in elkaar steekt. Ik zoek om me heen de antwoorden waar ik naar op zoek ben en ik ben kritisch alvorens het inkt het papier zal raken.

Mensen moet ook niet naief dingen tekenen
Desalniettemin ben ik van mening dat er opgetreden moet worden tegen mensen die toxic diensten aan mensen aanbieden!

Met de kennis die we nu hebben kunnen we veel beter zaken regelen. Ik begrijp niet dat mensen 100% aflossingsvrij een hypotheek nemen. Ieder zijn of haar eigen ding, maar ik los liever wat schuld af zodat de maandlasten lager worden.
pi_103317413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:09 schreef draaijer het volgende:
Een CEO die een aantal jaar een bedrijf uit het sloop weet te halen en daar een goed bedrijf neerzet wat werkgelegenheid en stabiliteit vertegenwoordigd, die mag wat mij betreft erg veel verdienen. Zolang die goedgekeurd is door de board of directors / aandeelhouders etc
Volgens mij wordt dat ook door niemand in dit topic, op het Beursplein of in New York tegengesproken. Natuurlijk mag een ondernemer die een goed bedrijf op poten zet, veel verdienen.
pi_103317430
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het allemaal eigen schuld is....net zo min dat ik zeg dat het allemaal de schuld is van de banken. Zie je het nu..het is te makkelijk om maar naar 1 kant te wijzen. Zowel de aanbieder als afsluiter zijn fout. Is het echt te moeilijk om dit te kunnen zien? Of is het gewoon makkelijker om met het grote gros mee te blaten?
Ik wijs niet naar 1 kant als zijnde dader, ik wijs naar 1 kant als zijnde slachtoffer en naar 1 kant als diegene die er de grottste hand in had. Is het te moeilijk om dat te kunnen zien?
pi_103317490
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is geen oplichting anders hadden ze wel veroordeeld geworden. Blijkbaar zijn de mensen die de producten afnemen niet zo slim als ze zelf denken en ja...daar heb ik een hekel aan. Ik gun het zelfs mensen die ik een paar jaar geleden nog heb gezegd dat ze het huis niet moesten kopen want ze konden het niet betalen. Ja maar je bent jaloers.... ok, nu komt het uit en moet ik dus lachen...een tophypotheek bleek toch niet zaligmakend.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd Koos!
Ik ben voor reguleren van toxic financiele diensten door banken en verzekeraars.

Verder ben ik van mening dat er absoluut inkomensverschillen mogen zijn. Je moet betaald krijgen voor hetgeen je doet. Je ziet dat de occupy beweging zich hard maakt tegen zogenaamde graaiers. Graaiers vind ik mensen die onterecht een uitkering genieten en of weinig werken, maar wel meer geld willen ontvangen en dat maar willen plukken van de mensen die er wel hard voor werken. Alsmede vind ik mensen graaiers die door bonussen gedreven valse of toxic diensten en of "oplossingen" aan de man proberen te brengen!

Helemaal mee eens. Dat achterlijke 'iedereen moet gelijk zijn' idee is achterhaald. Als je presteert mag je verdienen,....presteer je niet,...zoek het dan maar uit.
pi_103317538
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het is geen oplichting anders hadden ze wel veroordeeld geworden. Blijkbaar zijn de mensen die de producten afnemen niet zo slim als ze zelf denken en ja...daar heb ik een hekel aan. Ik gun het zelfs mensen die ik een paar jaar geleden nog heb gezegd dat ze het huis niet moesten kopen want ze konden het niet betalen. Ja maar je bent jaloers.... ok, nu komt het uit en moet ik dus lachen...een tophypotheek bleek toch niet zaligmakend.
Ja, zelf ervoor zorgen dat de regels voor toezicht aangepast worden waardoor oplichting niet meer bewezen kan worden, zo ken ik er nog wel eentje :')
pi_103317557
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het is geen oplichting omdat die regels er nog niet zijn. Alan Greenspan vond namelijk dat de financiele sector moest kunnen opereren in een volledig gedereguleerde vrije markt. Het is dus onzin wat je schrijft. Het dragen van een boerka is momenteel ook niet strafbaar, maar als het aan ons kabinet ligt, dan komt daar binnenkort verandering in.
pi_103317612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is geen oplichting omdat die regels er nog niet zijn.
Dan zijn we direct uitgesproken toch? Waarom spreek je dan van oplichting? Wellicht is het niet zo netjes hoe dingen zijn gegaan, echter wederom...waar twee vechten hebben twee schuld.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:18:51 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_103317655
En Trollie_bravo kaapt weer een draad met zijn geblaat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_103317667
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:17 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan zijn we direct uitgesproken toch? Waarom spreek je dan van oplichting? Wellicht is het niet zo netjes hoe dingen zijn gegaan, echter wederom...waar twee vechten hebben twee schuld.
Godsamme.

Ik wil die mensen toch ook niet in de bak smijten of aan de hoogste boom hangen? Ik wil dat die regels worden veranderd, net zoals jij wilt dat het verboden wordt om een boerka te dragen.
pi_103318137
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dat ook door niemand in dit topic, op het Beursplein of in New York tegengesproken. Natuurlijk mag een ondernemer die een goed bedrijf op poten zet, veel verdienen.
Er wordt wel degelijk gesproken over de mensen die veel verdienen binnen de corporates. Zoals de CEO's etc.
pi_103318438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Er wordt wel degelijk gesproken over de mensen die veel verdienen binnen de corporates. Zoals de CEO's etc.
Naar mijn weten richt de woede zich uitsluitend op de financiele sector, maar er zullen ongetwijfeld een paar doorgeflipte anti-globalisten tussen zitten.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 11:44:03 #227
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_103318534
quote:
Goeie opmerking.
Als de banken er niet aan mee hadden gewerkt de consumenten exorbitante leningen en hypotheken te geven, was de wereld ook te klein.
Wat dat betreft is het telkens wel opvallend hoe beperkt de horizon is van die linkse gekkies.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_103318584
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Goeie opmerking.
Als de banken er niet aan mee hadden gewerkt de consumenten exorbitante leningen en hypotheken te geven, was de wereld ook te klein.
Wat dat betreft is het telkens wel opvallend hoe beperkt de horizon is van die linkse gekkies.
lekker simpel, weer met termen als links gooien. :') kijk liever naar je eigen horizon, zo te lezen kan die ook wel wat verbreding gebruiken.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn weten richt de woede zich uitsluitend op de financiele sector, maar er zullen ongetwijfeld een paar doorgeflipte anti-globalisten tussen zitten.
ook directeuren. denk aan reorganisatie waarbij er 100'en of 1000'en ontslagen vallen en de directie een bonus en/of salarisverhoging.
pi_103318622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een paar?? Een hoop bedoel je.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:44 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Goeie opmerking.
Ja maar je denkt toch niet dat ze dat zelf zullen inzien, het is de schuld van de kapitalisten!!
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 11:47:11 #230
341203 3-voud
pi_103318638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:45 schreef dawg het volgende:

[..]

lekker simpel, weer met termen als links gooien. :') kijk liever naar je eigen horizon, zo te lezen kan die ook wel wat verbreding gebruiken.

Het zijn ook hoofdzakelijk, zo niet alle, linkse hippies die daar staan te demonstreren.
Wat dat betreft bevestig je mij wel handig. Die horizon enzo. :)
pi_103318676
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:45 schreef dawg het volgende:

ook directeuren. denk aan reorganisatie waarbij er 100'en of 1000'en ontslagen vallen en de directie een bonus en/of salarisverhoging.
Als met die reorganisaties de bedrijven weer in een gezonde toestand verkeren, dan is dat toch prima. Je kan dit moeilijk niet doen en de hele club kapot laten gaan en vervolgens staat het 20-voudige op straat!
pi_103318698
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja maar je denkt toch niet dat ze dat zelf zullen inzien, het is de schuld van de kapitalisten!!
Waarom geef je er weer zo'n ridiculiserende draai aan en negeer je voor de zoveelste keer mijn opmerkingen ten aanzien van de consument. Nee, ook die dragen schuld. Dat heb ik nou al duizend maal herhaald. Maar net zoals dat er regels zijn om het verkopen van eten waar je ziek van wordt te voorkomen, moeten er mijns inziens ook regels zijn voor giftige hypotheken.
pi_103318720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:47 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het zijn ook hoofdzakelijk, zo niet alle, linkse hippies die daar staan te demonstreren.
bullshit. links en rechts zijn achterhaalde begrippen.

linkse hippies. mijn god, hoe simpel ben je als je statements maakt met dit soort benamingen die ook nog eens aantoonbaar onjuist zijn. je bevestigt je eigen domheid, oftewel je smalle horizon.
pi_103318755
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:48 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als met die reorganisaties de bedrijven weer in een gezonde toestand verkeren, dan is dat toch prima. Je kan dit moeilijk niet doen en de hele club kapot laten gaan en vervolgens staat het 20-voudige op straat!
Maar ze zijn er juist ongezonder op geworden, of heb je dat niet meegekregen? Nationalisatie van een bank is natuurlijk een teken dat het geweldig met de bank gaat. :')
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 11:50:17 #235
341203 3-voud
pi_103318757
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:49 schreef dawg het volgende:

[..]

bullshit. links en rechts zijn achterhaalde begrippen.

:')

De bogen staan strakker gespannen als ooit tevoren.
pi_103318759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:48 schreef draaijer het volgende:

[..]

ik ga met jou daarover niet in discussie, ik gaf alleen aan koos aan dat het niet alleen de financiele wereld betreft waar occupy over gaat, met dit even als snel (en wellicht simpel) voorbeeld.
pi_103318764
quote:

[..]

In de VS wordt de beweging anders ook steeds meer ondersteund door de rechtse gekkies, zoals die figuren van de Tea Party.

Maar goed man, blijf jij lekker denken dat alles een links/rechts conflict is.
pi_103318786
quote:

[..]

Ik heb deze en vorige week filmpjes gezien van mensen die daar stonden en die staan daar wat mij betreft de foute kreten te verkondigen en die geven een totaal verkeerd beeld van de bedoeling van occupy.
Wat doe je in het dagelijks leven : ik ben kraker etc..

Het beeld wat ik heb van occupy Amsterdam is wat 3-voud zegt. Ik ben er langsgereden in mijn proleten auto en het was de bevestiging van wat ik op de filmpjes zag.

Helaas!
pi_103318793
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom geef je er weer zo'n ridiculiserende draai aan en negeer je voor de zoveelste keer mijn opmerkingen ten aanzien van de consument. Nee, ook die dragen schuld. Dat heb ik nou al duizend maal herhaald. Maar net zoals dat er regels zijn om het verkopen van eten waar je ziek van wordt te voorkomen, moeten er mijns inziens ook regels zijn voor giftige hypotheken.
En wie moet die regels maken.... de kapitalist die niet wordt vertrouwd, de overheid die niet wordt vertrouwd ?? Wie?
pi_103318795
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

maakt mijn punt niet minder valide.
pi_103318812
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze willen het gewoon niet zien, Koos :') Zolang het hen niet raakt, is er niks aan de hand en is het werkschuw links hippietuig wat loopt te demonstreren voor gratis geld. Is allemaal onzin, maar ja.
pi_103318820
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En wie moet die regels maken.... de kapitalist die niet wordt vertrouwd, de overheid die niet wordt vertrouwd ?? Wie?
De overheid. Die door mij tot op zekere hoogte gewoon nog wordt vertrouwd.
pi_103318848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb deze en vorige week filmpjes gezien van mensen die daar stonden en die staan daar wat mij betreft de foute kreten te verkondigen en die geven een totaal verkeerd beeld van de bedoeling van occupy.
Wat doe je in het dagelijks leven : ik ben kraker etc..

Het beeld wat ik heb van occupy Amsterdam is wat 3-voud zegt. Ik ben er langsgereden in mijn proleten auto en het was de bevestiging van wat ik op de filmpjes zag.

Helaas!
Exact, in Amerika heeft het bestaansrecht maar al die linkse mafketels die hier in Nederland staan te demonstreren doet eigenlijk afbreuk aan het initiatief. Kijk, in Amerika staan ze op straat... hier niet, hier krijgen ze huisvesting en uitkeringen van dezelfde instellingen die ze verafschuwen.
pi_103318850
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Daarom is het des te jammer dat jij nog steeds niet goed lijkt te weten wat rechts en links precies inhouden. Ga je straks weer pleiten voor minder bezuinigingen, linkse vriend van me?
pi_103318907
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Exact, in Amerika heeft het bestaansrecht maar al die linkse mafketels die hier in Nederland staan te demonstreren doet eigenlijk afbreuk aan het initiatief. Kijk, in Amerika staan ze op straat... hier niet, hier krijgen ze huisvesting en uitkeringen van dezelfde instellingen die ze verafschuwen.
nog zo een met een smalle horizon. wat moet dat fijn zijn, zo simpel naar de maatschappij kijken. :z
pi_103318939
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De overheid. Die door mij tot op zekere hoogte gewoon nog wordt vertrouwd.
Maar.....maar... die overheid is ook niet te vertrouwen hoor ik altijd....

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef dawg het volgende:

[..]

nog zo een met een smalle horizon. wat moet dat fijn zijn, zo simpel naar de maatschappij kijken. :z
Smalle horizon? Ik vind jouw horizon smal.... en nu?
pi_103318987
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar ze zijn er juist ongezonder op geworden, of heb je dat niet meegekregen? Nationalisatie van een bank is natuurlijk een teken dat het geweldig met de bank gaat. :')
Het gaat niet alleen maar om de financials!!!! verdiep je in iets waar je achter staat.
Tevens is het misschien zinvol als die gasten aan de zuid-as gaan staan
pi_103318998
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja, dan moet je niet bij mij wezen. Iemand zal de veranderingen moeten aansturen. Als de financiele sector dat zelf zou doen, dan zou ik dat van harte toejuichen. Dat gebeurt echter niet, dus moet de overheid het voortouw nemen.
pi_103319059
quote:
99s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Smalle horizon? Ik vind jouw horizon smal.... en nu?
ik heb geen uitgebreide domme reacties in de diverse occupy-topics gepost. dus jouw mening over mij komt door diezelfde smalle horizon van je. nu niks, lekker verdergaan met je simpele kijk zou ik zeggen. ^O^
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 11:58:03 #250
341203 3-voud
pi_103319063
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de VS wordt de beweging anders ook steeds meer ondersteund door de rechtse gekkies, zoals die figuren van de Tea Party.

Maar goed man, blijf jij lekker denken dat alles een links/rechts conflict is.
Lol.
Als je ergens op aangesproken wordt wil je niets van Amerika weten want daar sta je buiten, maar nu even niet omdat je een beetje ondersteund wordt. Lekker voorspelbaar blijf je toch altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')