Naar mijn weten richt de woede zich uitsluitend op de financiele sector, maar er zullen ongetwijfeld een paar doorgeflipte anti-globalisten tussen zitten.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Er wordt wel degelijk gesproken over de mensen die veel verdienen binnen de corporates. Zoals de CEO's etc.
Goeie opmerking.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wed trouwens dat als Banken wereldwijd de afgelopen decennia hadden geweigerd een hypotheek te geven aan paupers dezelfde mensen net zo hard liepen te demonstreren en alles links van de VVD er schande van sprak
lekker simpel, weer met termen als links gooien.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goeie opmerking.
Als de banken er niet aan mee hadden gewerkt de consumenten exorbitante leningen en hypotheken te geven, was de wereld ook te klein.
Wat dat betreft is het telkens wel opvallend hoe beperkt de horizon is van die linkse gekkies.
ook directeuren. denk aan reorganisatie waarbij er 100'en of 1000'en ontslagen vallen en de directie een bonus en/of salarisverhoging.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten richt de woede zich uitsluitend op de financiele sector, maar er zullen ongetwijfeld een paar doorgeflipte anti-globalisten tussen zitten.
Een paar?? Een hoop bedoel je.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Naar mijn weten richt de woede zich uitsluitend op de financiele sector, maar er zullen ongetwijfeld een paar doorgeflipte anti-globalisten tussen zitten.
Ja maar je denkt toch niet dat ze dat zelf zullen inzien, het is de schuld van de kapitalisten!!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goeie opmerking.
Als de banken er niet aan mee hadden gewerkt de consumenten exorbitante leningen en hypotheken te geven, was de wereld ook te klein.
Wat dat betreft is het telkens wel opvallend hoe beperkt de horizon is van die linkse gekkies.
Het zijn ook hoofdzakelijk, zo niet alle, linkse hippies die daar staan te demonstreren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:45 schreef dawg het volgende:
[..]
lekker simpel, weer met termen als links gooien.kijk liever naar je eigen horizon, zo te lezen kan die ook wel wat verbreding gebruiken.
Als met die reorganisaties de bedrijven weer in een gezonde toestand verkeren, dan is dat toch prima. Je kan dit moeilijk niet doen en de hele club kapot laten gaan en vervolgens staat het 20-voudige op straat!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:45 schreef dawg het volgende:
ook directeuren. denk aan reorganisatie waarbij er 100'en of 1000'en ontslagen vallen en de directie een bonus en/of salarisverhoging.
Waarom geef je er weer zo'n ridiculiserende draai aan en negeer je voor de zoveelste keer mijn opmerkingen ten aanzien van de consument. Nee, ook die dragen schuld. Dat heb ik nou al duizend maal herhaald. Maar net zoals dat er regels zijn om het verkopen van eten waar je ziek van wordt te voorkomen, moeten er mijns inziens ook regels zijn voor giftige hypotheken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja maar je denkt toch niet dat ze dat zelf zullen inzien, het is de schuld van de kapitalisten!!
bullshit. links en rechts zijn achterhaalde begrippen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het zijn ook hoofdzakelijk, zo niet alle, linkse hippies die daar staan te demonstreren.
Wat dat betreft bevestig je mij wel handig. Die horizon enzo.
Maar ze zijn er juist ongezonder op geworden, of heb je dat niet meegekregen? Nationalisatie van een bank is natuurlijk een teken dat het geweldig met de bank gaat.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als met die reorganisaties de bedrijven weer in een gezonde toestand verkeren, dan is dat toch prima. Je kan dit moeilijk niet doen en de hele club kapot laten gaan en vervolgens staat het 20-voudige op straat!
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:49 schreef dawg het volgende:
[..]
bullshit. links en rechts zijn achterhaalde begrippen.
ik ga met jou daarover niet in discussie, ik gaf alleen aan koos aan dat het niet alleen de financiele wereld betreft waar occupy over gaat, met dit even als snel (en wellicht simpel) voorbeeld.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als met die reorganisaties de bedrijven weer in een gezonde toestand verkeren, dan is dat toch prima. Je kan dit moeilijk niet doen en de hele club kapot laten gaan en vervolgens staat het 20-voudige op straat!
In de VS wordt de beweging anders ook steeds meer ondersteund door de rechtse gekkies, zoals die figuren van de Tea Party.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het zijn ook hoofdzakelijk, zo niet alle, linkse hippies die daar staan te demonstreren.
Ik heb deze en vorige week filmpjes gezien van mensen die daar stonden en die staan daar wat mij betreft de foute kreten te verkondigen en die geven een totaal verkeerd beeld van de bedoeling van occupy.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En wie moet die regels maken.... de kapitalist die niet wordt vertrouwd, de overheid die niet wordt vertrouwd ?? Wie?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom geef je er weer zo'n ridiculiserende draai aan en negeer je voor de zoveelste keer mijn opmerkingen ten aanzien van de consument. Nee, ook die dragen schuld. Dat heb ik nou al duizend maal herhaald. Maar net zoals dat er regels zijn om het verkopen van eten waar je ziek van wordt te voorkomen, moeten er mijns inziens ook regels zijn voor giftige hypotheken.
maakt mijn punt niet minder valide.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
De bogen staan strakker gespannen als ooit tevoren.
Ze willen het gewoon niet zien, Koosquote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom geef je er weer zo'n ridiculiserende draai aan en negeer je voor de zoveelste keer mijn opmerkingen ten aanzien van de consument. Nee, ook die dragen schuld. Dat heb ik nou al duizend maal herhaald. Maar net zoals dat er regels zijn om het verkopen van eten waar je ziek van wordt te voorkomen, moeten er mijns inziens ook regels zijn voor giftige hypotheken.
De overheid. Die door mij tot op zekere hoogte gewoon nog wordt vertrouwd.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En wie moet die regels maken.... de kapitalist die niet wordt vertrouwd, de overheid die niet wordt vertrouwd ?? Wie?
Exact, in Amerika heeft het bestaansrecht maar al die linkse mafketels die hier in Nederland staan te demonstreren doet eigenlijk afbreuk aan het initiatief. Kijk, in Amerika staan ze op straat... hier niet, hier krijgen ze huisvesting en uitkeringen van dezelfde instellingen die ze verafschuwen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb deze en vorige week filmpjes gezien van mensen die daar stonden en die staan daar wat mij betreft de foute kreten te verkondigen en die geven een totaal verkeerd beeld van de bedoeling van occupy.
Wat doe je in het dagelijks leven : ik ben kraker etc..
Het beeld wat ik heb van occupy Amsterdam is wat 3-voud zegt. Ik ben er langsgereden in mijn proleten auto en het was de bevestiging van wat ik op de filmpjes zag.
Helaas!
Daarom is het des te jammer dat jij nog steeds niet goed lijkt te weten wat rechts en links precies inhouden. Ga je straks weer pleiten voor minder bezuinigingen, linkse vriend van me?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
De bogen staan strakker gespannen als ooit tevoren.
nog zo een met een smalle horizon. wat moet dat fijn zijn, zo simpel naar de maatschappij kijken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Exact, in Amerika heeft het bestaansrecht maar al die linkse mafketels die hier in Nederland staan te demonstreren doet eigenlijk afbreuk aan het initiatief. Kijk, in Amerika staan ze op straat... hier niet, hier krijgen ze huisvesting en uitkeringen van dezelfde instellingen die ze verafschuwen.
Maar.....maar... die overheid is ook niet te vertrouwen hoor ik altijd....quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De overheid. Die door mij tot op zekere hoogte gewoon nog wordt vertrouwd.
Smalle horizon? Ik vind jouw horizon smal.... en nu?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef dawg het volgende:
[..]
nog zo een met een smalle horizon. wat moet dat fijn zijn, zo simpel naar de maatschappij kijken.
Het gaat niet alleen maar om de financials!!!! verdiep je in iets waar je achter staat.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar ze zijn er juist ongezonder op geworden, of heb je dat niet meegekregen? Nationalisatie van een bank is natuurlijk een teken dat het geweldig met de bank gaat.
Ja, dan moet je niet bij mij wezen. Iemand zal de veranderingen moeten aansturen. Als de financiele sector dat zelf zou doen, dan zou ik dat van harte toejuichen. Dat gebeurt echter niet, dus moet de overheid het voortouw nemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar.....maar... die overheid is ook niet te vertrouwen hoor ik altijd....
ik heb geen uitgebreide domme reacties in de diverse occupy-topics gepost. dus jouw mening over mij komt door diezelfde smalle horizon van je. nu niks, lekker verdergaan met je simpele kijk zou ik zeggen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar.....maar... die overheid is ook niet te vertrouwen hoor ik altijd....
[..]
Smalle horizon? Ik vind jouw horizon smal.... en nu?
Lol.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In de VS wordt de beweging anders ook steeds meer ondersteund door de rechtse gekkies, zoals die figuren van de Tea Party.
Maar goed man, blijf jij lekker denken dat alles een links/rechts conflict is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |