Wat is dat geel turquoise boek links bovenin? Ik weet niet waarom maar de kaft komt me verschrikkelijk bekend voor...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:47 schreef No-P het volgende:
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
Moet alles nog uitzoeken en er moet een nog nieuwe kast bijkomen. In de bovenste foto staan de onderste rijen dubbellaag, dat is onhandig als je een boek zoekt.
Dat hoekje met Jan Wolkers en Anna Blaman is vast de erfenishoek.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Veel ervan is flut hoor
Daarnaast is veel van het wat oudere werk onderdeel van een erfenis en moet ik het dus nog lezen, vind het alleen zonde het weg te doen.
[...]
Inderdaadquote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat hoekje met Jan Wolkers en Anna Blaman is vast de erfenishoek.
Sophie Kinsella, Jill Mansell, Cecilia Ahern.quote:Op maandag 17 oktober 2011 12:54 schreef CherryLips het volgende:
Paar nog ongelezen boeken in de woonkamer:
[ afbeelding ]
En in de studeerkamer staan deze twee kasten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de rest van de zooi staat nog bij m'n ouders
De vijf, daar was ik vroeger helemaal verzot opquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:40 schreef p-etr-a het volgende:
Leuk topic! Ik vind wel dat jullie allemaal nogal georganiseerd lijken of netjes met je boekenkast, maar mijn indeling is dan ook wel onderhevig aan ruimtegebrek. Er staan bijvoorbeeld ook gehaakte poppetjes van mijn schoonmoeder in en er liggen autospeakers die ooit nog ingebouwd moeten worden. Ik kan niet wachten tot ik een mooiere kast heb met een mooiere indeling, maar dat moet nog zeker een halfjaar wachten, want voor onze verhuizing ga ik er niks aan doen (zo goed ken ik mezelf wel).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook! Helemaal stukgelezen, die boeken. Bij mijn ouders staan nog veel meer titels, ook de hele serie van 'De vijf detectives'. En natuurlijk de boeken over 'De dolle tweeling' die je ernaast ziet staan. Enid Blyton is vele jaren lang mijn favoriete schrijfster geweest.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
De vijf, daar was ik vroeger helemaal verzot op
Van mij ook! Vooral de 'kostschoolboeken', idd De dolle tweeling, maar vooral ook Pitty! En De Vijf vond ik ook super.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 14:16 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik ook! Helemaal stukgelezen, die boeken. Bij mijn ouders staan nog veel meer titels, ook de hele serie van 'De vijf detectives'. En natuurlijk de boeken over 'De dolle tweeling' die je ernaast ziet staan. Enid Blyton is vele jaren lang mijn favoriete schrijfster geweest.
Ik vind die gehaakte schaapjes echt zo schattigquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:40 schreef p-etr-a het volgende:
Leuk topic! Ik vind wel dat jullie allemaal nogal georganiseerd lijken of netjes met je boekenkast, maar mijn indeling is dan ook wel onderhevig aan ruimtegebrek. Er staan bijvoorbeeld ook gehaakte poppetjes van mijn schoonmoeder in en er liggen autospeakers die ooit nog ingebouwd moeten worden. Ik kan niet wachten tot ik een mooiere kast heb met een mooiere indeling, maar dat moet nog zeker een halfjaar wachten, want voor onze verhuizing ga ik er niks aan doen (zo goed ken ik mezelf wel).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Psychologische diagnostiek in de gezondsheidszorg.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat is dat geel turquoise boek links bovenin? Ik weet niet waarom maar de kaft komt me verschrikkelijk bekend voor...
Ik mis nog maar 2 Pinkeltjes. Heb ook niet al te lang geleden de serie aangevuld. Ze staan nu alleen vanwege ruimtegebrek in de schuur.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:11 schreef No-P het volgende:
[..]
Psychologische diagnostiek in de gezondsheidszorg.
De vijf en pinkeltje ben ik weer aan het sparen.
Jeugdboeken? Wil je die in je centrale boekenkast plaatsen dan? Ik heb een aantal legendarische boeken erin staan, maar het meeste staat in mijn oude jongenskamer (en als mijn moeder er vanaf wil komen ze niet in mijn boekenkast maar in een of andere bergzolderquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:42 schreef CindieY het volgende:
Crappy webcampicture dan maar, ik heb geen fototoestelEn een plank, geen kast.
[ afbeelding ]
De boeken die ik heb in mijn kamer. Als ik ga verhuizen, komt er een boekenkast en m'n ouders willen ook dat ik al mijn jeugdboeken weer terug krijg. Studieboeken en non-fictie staan overal en nergens.
Nice! Op kleur gesorteerd. Ziet er goed uit, net als de rest van je huis!quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:08 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Heb voornamelijk kunstboeken en wetenschappelijke boeken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wuthering Heights uit 1947 gevondenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lezen wat leuk is is het belangrijkste.
De boeken die je noemt zijn in zoveel uitgaven dat de mooie die je zoekt er vast wel tussen zit als je een beetje gaat zoeken..
Ze staan rechts, een aantal van Thea Beckman als ik het goed heb.quote:Op woensdag 4 januari 2012 18:18 schreef Norrage het volgende:
Mijn boekenkastMijn jeugdboeken zitten er niet tussen dus (op 6 na, wie ziet ze?) want anders zou de kast 3x zo groot moeten zijn
en met deze foto verraad ik misschien ook ergens mijn studentenverleden
[ afbeelding ]
En Tonke Dragtquote:Op woensdag 4 januari 2012 19:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ze staan rechts, een aantal van Thea Beckman als ik het goed heb.
Digitaal is zo 1970...quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg mensen die nog niet volledig digitaal zijn gegaan, ik heb ze gevonden![]()
Ik wil wel, maar snap nog niet hoe dat rotding ( 5 dagen geleden aangeschaft) werktquote:Op woensdag 4 januari 2012 23:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
omg mensen die nog niet volledig digitaal zijn gegaan, ik heb ze gevonden![]()
de waarde van boeken zit in de tekst niet zozeer in de verschijningsvorm imo.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:14 schreef Complexiteit het volgende:
boeken zijn te waardevol om ze niet te willen hebben
epub ebook downloaden (voorbeeld boek bv http://www.gutenberg.org/ebooks/1125.epub.noimages)quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:50 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik wil wel, maar snap nog niet hoe dat rotding ( 5 dagen geleden aangeschaft) werkt
ik begrijp je punt, maar voor mij hebben boeken ook zeker een esthetische waardequote:Op donderdag 5 januari 2012 16:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de waarde van boeken zit in de tekst niet zozeer in de verschijningsvorm imo.
ik haat al die overbodige meuk. ik heb een paar studieboeken (omdat ik dat makkelijker vind om snel even heen en weer te bladeren) maar leesboeken doe ik allemaal op mijn ebookreader.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:35 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
ik begrijp je punt, maar voor mij hebben boeken ook zeker een esthetische waarde
als ik een ipad op een plank leg straalt dat niks uit; een paar planken met prachtige boeken wel
Waar richt jij je kamer mee in dan?quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik haat al die overbodige meuk. ik heb een paar studieboeken (omdat ik dat makkelijker vind om snel even heen en weer te bladeren) maar leesboeken doe ik allemaal op mijn ebookreader.
met zo min mogelijk.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Waar richt jij je kamer mee in dan?
Saai hoorquote:
Oh nouja het is natuurlijk persoonlijk, zoals allesquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik haat al die overbodige meuk. ik heb een paar studieboeken (omdat ik dat makkelijker vind om snel even heen en weer te bladeren) maar leesboeken doe ik allemaal op mijn ebookreader.
Lief die kinderboeken, herkende er ook een aantal, vooral die boekjes die je op school in zo'n pakketje kon kopen ieder jaarquote:Op donderdag 27 oktober 2011 13:40 schreef p-etr-a het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik herkende de studieboeken al, wilde vragen of je Engels deed maar dat staat er alquote:Op zaterdag 7 januari 2012 00:20 schreef shinydiscoball het volgende:
Een smalle Billy, loopt nog twee verdiepingkjes omlaag maar mijn bank staat daarvoor (heb maar een klein studentenkamertje) Vind eigenlijk ook dat ik vrij weinig boeken heb voor een student Engels, maar daar wordt aan gewerkt. Heb alleen geen ruimte meer over, zet nu al boeken achter elkaar.
[ afbeelding ]
Nog wat boeken voor de studie.
[ afbeelding ]
Die typemachine is ook tof!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:45 schreef Nemephis het volgende:
Boeken, daar kun je er niet genoeg van hebben![]()
[ afbeelding ]
Die koetjes ervoorquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:07 schreef DaMart het volgende:
Vorige week heb ik een nieuw dvd-opbergsysteem gekocht, waardoor de dvd-kast nu als boekenkast gebruikt wordt, en ik wat boeken uit een muurkast ook weer in de boekenkast heb staan. Een foto-update dus.
Boekenkast 1:
[ afbeelding ]
Boekenkast 2 (voormalige dvd-kast):
[ afbeelding ]
Thanks, ontwerp door m'n schoonzusje. 2,60 breed en huist op dit moment, naast de boeken, nog een paar honderd dvd's en cd's.quote:
Oh wat een leuk idee!!quote:Op zondag 16 oktober 2011 21:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hou juist van de geur van een boek als je hem openslaat, en dan vooral het tweedehandse boek dat je gekocht hebt waar nog een krantenknipsel in zit uit 1960... Ikzelf gebruik daarom ook altijd een stukje krant met 1 berichtje van die tijd en de datum als boekenlegger, leuk als je hem herleest dan denk je ohja dat was er aan de hand toen ik dit kocht.
Jep, je zou ook een Fokke & Sukke kunnen nemen, of een jos collignon prent.quote:
Laatst heb ik een heel stel boeken uit de kast geplukt en het jaar dat ik ze gelezen heb proberen te raden.. dat wil heel goedquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, je zou ook een Fokke & Sukke kunnen nemen, of een jos collignon prent.
Maar iig iets om over na te denken!
Ik hou een dagboek/journaal bij waarin ik dat soort dingen plak. Moet mijn boekenkast beetje opruimen en dan maak ik er een foto van. Heel leuk om ze hier te zien. Als ik bij mensen thuis voor het eerst kom wil ik ook altijd eerst even kijken in de boekenkast.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:Ik
Plakte vroeger wel eens stukjes uit kranten in mijn agenda, en bewaarde die agendas dan als soort plakboeken.
Dit bestaat ook, vind ik heeeeel gaaf:quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:29 schreef Eyd het volgende:
Mijn boeken zitten samen met mijn schoolboeken en al het andere ''rommel'' dat nergens anders in mijn kamer past. Best een chaos daar binnen.
Ik zou wel graag zo'n boekenkast willen hebben:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of een Nederlandse ontwerper al een soortgelijke boekenkast als deze heeft ontworpen. Met Nederland in plaats van de VS en de Nederlandse provincies
Neem de foto en ga naar een meubelmaker bij jou in de buurt en laat hem maken?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:29 schreef Eyd het volgende:
Mijn boeken zitten samen met mijn schoolboeken en al het andere ''rommel'' dat nergens anders in mijn kamer past. Best een chaos daar binnen.
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of een Nederlandse ontwerper al een soortgelijke boekenkast als deze heeft ontworpen. Met Nederland in plaats van de VS en de Nederlandse provincies
Je plaatje laadt niet maar je bedoelt deze?quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dit bestaat ook, vind ik heeeeel gaaf:
[ afbeelding ]
Je kunt 'm dan zo laten maken dat er iets staat wat jij wilt. Mijn vriend en ik willen het (afhankelijk van de prijs hoor, want het is een designerding, wie weet hoe duur) misschien in ons nieuwe huis gaan doen, en dan 'The Book Thief'. Met een 3-4-5 indeling van boven naar beneden.
Oh, bij mij doet ie het welquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je plaatje laadt niet maar je bedoelt deze?
[ afbeelding ]
Nee, ik zie het plaatje nog steeds. Misschien als ik 'm opnieuw plaats in dit bericht:quote:Op zondag 5 augustus 2012 17:59 schreef Dagonet het volgende:
Ja, is dezelfde ontwerper, dit zijn alle letters en.cijfers..
Bij jou doet je plaatje het waarschijnlijk dankzij je cache. Doe eens ctrl+f5?
Dat is op zich leuk bedacht qua design, maar het lijkt me ook wel wat onpraktisch in het gebruik. Door die letters gaat er zo te zien toch aardig wat ruimte verloren die je anders had kunnen gebruiken om nog meer boeken kwijt te kunnen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:49 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Nee, ik zie het plaatje nog steeds. Misschien als ik 'm opnieuw plaats in dit bericht:
[ afbeelding ]
Nu wel zichtbaar?
Klopt, dat vind ik ook een nadeel. Denk ook niet dat ik in 3+4+5=12 van die vakken al mijn boeken kwijt kan, dus dan zullen er nog extra boekenkasten bij moeten komen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat is op zich leuk bedacht qua design, maar het lijkt me ook wel wat onpraktisch in het gebruik. Door die letters gaat er zo te zien toch aardig wat ruimte verloren die je anders had kunnen gebruiken om nog meer boeken kwijt te kunnen.
Zo patriotisch, bijna misselijkmakend. Het enige dat erger is is een bikini in de kleuren van de Amerikaanse vlagquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:29 schreef Eyd het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben Nederlanders dat niet...quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:22 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zo patriotisch, bijna misselijkmakend. Het enige dat erger is is een bikini in de kleuren van de Amerikaanse vlag.
Daar hoef je gelukkig niet het hele jaar door tegenaan te kijkenquote:Op maandag 6 augustus 2012 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelukkig hebben Nederlanders dat niet...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ohja idd 5quote:
Ik heb vroegah wel eens een aantal geleend van onze bieb (R.I.P.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja idd 5(ik heb er zelf ook 1 of 2 trouwens)
De vijfde was zeker 'Correct tellen voor Dummies'?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja idd 5(ik heb er zelf ook 1 of 2 trouwens)
Topquote:Op maandag 21 april 2014 09:11 schreef Gewas het volgende:
Dit topic zocht ik.
In mijn nieuwe huis heb ik dan eindelijk een mooie boekenkast gemaakt (in oude huis lagen de boeken overal verspreid in de kamer).
Zal vanavond foto posten.
Ja, dat topic ken ik.quote:Op maandag 21 april 2014 20:39 schreef Gehenna het volgende:
[..]
TopHet zuster topic ook gezien?: MUZ / Foto's van je cd-kast #2
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |