SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze lazen het boek “het einde van mijn verslaving” van de Franse Cardioloog Olivier Ameisen. Deze man was jarenlang zwaar verslaafd aan drinken (comazuipen). Hij stopte, na zelf geëxperimenteerd te hebben met het middel Baclofen voorgoed met drinken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In dit topic beschrijven mensen hun weg en ervaringen naar het einde van hun verslaving. Neem de tijd en lees alle topics eens door, je zal versteld staan van de succesvolle verhalen die users hier beschrijven.
Baclofen is een eeuwenoud middel. Het wordt gebruikt voor mensen met spasmen. Omdat er geen patent meer op het middel rust wordt er geen onderzoek meer gedaan. Het middel zelf is zeer goedkoop.
Baclofen zelf is niet verslavend. Het zorgt voor rust in je lichaam, waardoor veel mensen de rust niet meer hoeven te zoeken in verslavende middelen.
Veel mensen hebben moeite om dit middel voorgeschreven te krijgen. Veel huisartsen en vooral hulpverleners bij de reguliere verslavingszorg staan niet open voor dit experiment omdat er geen onderzoek gedaan is om Baclofen voor te schrijven als middel tegen verslavingen. Het is jammer, maar je moet dus gewoon geluk hebben dat je huisarts je de kans geeft om hiermee te beginnen.
Stap naar je huisarts en neem zoveel mogelijk informatie mee. Print de Openingspost van dit topic uit. Print het wikipedia-artikel uit en bestel het boek van Olivier Ameisen bij Bol.com. Neem iemand mee die dicht bij je staat, samen sta je sterk. Probeer je huisarts te overtuigen dat het beter is om dit middel te gebruiken dan nog (jarenlang) door te gaan met je middelenmisbruik Stel voor dat je een verklaring tekent waarin je zegt dit op eigen risico te doen en de huisarts niet verantwoordelijk is.
Wanneer je huisarts voet bij stuk houdt, probeer dan eens in contact te komen met een andere huisarts.
Vraag nooit aan users in dit topic om iets te regelen, dit wordt absoluut niet gewaardeerd!
Volgens de bijsluiter:
“Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.”
• Dag - 01, 02, 03: - 3 x 05 mg = 15 mg
• Dag - 04, 05, 06: - 3x 10 mg = 30 mg
• Dag - 07, 08, 09: - 3x 15 mg = 45 mg
• Dag - 10, 11, 12: - 3x 20 mg = 60 mg
• Dag - 13, 14, 15: - 3x 25 mg = 75 mg
Het beste is om dan eens een tijdje op de laatste dosis te blijven. Maar voel je je niet lekker, gaat het te snel, doe dan een stapje terug en blijf op de dosis die goed voelde. Je hoeft niet op te hogen. Sommige mensen voelen zich perfect bij weinig, anderen voelen zich pas goed bij een hele hoge dosis. Omdat er geen richtlijnen zijn en er geen onderzoek naar gedaan is zal je dus vooral naar je eigen lichaam moeten luisteren. Je kan ophogen, maar meestal is 150 mg toch echt de max.
Belangrijkste is dat je niet te snel gaat met ophogen en in het begin je schema aanhoudt. Maak een schema in Word of houd het bij in een schriftje.
Het blijft experimenteren. Je kan ook eens proberen om vaker per dag kleinere dosis te nemen.
Na een tijdje zal je als het goed is merken dat je gewoon geen zin meer hebt in je middelenmisbruik. Er gaat een wereld voor je open. Je zal op den duur zelfs een gevoel van pure innerlijke rust ervaren.
In dit topic vinden we steun bij elkaar. Je vindt hier veel verschillende mensen, van jong tot oud, met verschillende verslavingsproblematieken. Door je verhaal hier op te schrijven help je jezelf en natuurlijk weer anderen. Het is heel fijn om steun van elkaar te krijgen.
[ Bericht 57% gewijzigd door Daniel1976 op 18-12-2011 15:46:54 ]Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
Levenslang in theorie. Het middel zelf is niet verslavend maar het effect op bepaalde receptoren zorgt voor de werking. Je kunt niet zomaar stoppen en al zeker niet ineens. De theorie erachter is ook dat verslaving 'erfelijk' is en je het hiermee kunt onderdrukken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:13 schreef 88-4 het volgende:
Is het middel zelf niet verslavend? Hoe lang moet je het gebruiken?
Nope, gaat alleen maar slechter en slechter. Ik begin nu ook overdag zomaar in slaap te vallen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:25 schreef Bonno het volgende:
Eind juli, slaap je al wat beter tegenwoordig?
Die combinatie is prima te doen. Ik ben jarenlang om 4.00 uur opgestaan. Zaak was dan om een uur of 20.00 een halve te nemen en dan om 21.00 uur naar bed, dan kon ik gewoon naar het werk. Eerste uur een beetje moe, maar dat is altijd beter dan wanneer je maar een uur of twee/drie slaapt natuurlijk. Ik probeer je niet aan die pillen te helpen, je moet het zelf weten, maar het is in mijn ogen wel een goede oplossing die het proberen waard is.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:00 schreef 2772011 het volgende:
Ik ben op de datum van mijn nick begonnen met 15mg en zit nu op het tienvoudige al een tijdje. Woelen e.d. heb ik niet echt last van, het is meer dat ik gewoon niet weet wanneer het moment van inslapen komt. Ik ken en herken het dus niet.
Ik ga uiteindelijk maar liggen wachten in bed tot ik weg ben en dan ben ik na korte tijd weer klaar wakker. Overdag ben ik dan soms zo moe dat het lichamelijk niet meer wil. Het koppie wel maar goed.![]()
Ik zal nog eens kijken maar ik heb het al eerder opgezocht en dat was wat lastig te combineren met het (werk) ritme wat ik heb.
Hoi, welkom!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:12 schreef afraid_tech het volgende:
Interessant dit, werkt dit voor alle middelen? En ook voor een rasechte polygebruiker?
Ben nieuwsgierig geworden, ben zelf er huiverig om mijn verslaving op te lossen met andere meds. Dat is in mijn ogen het probleem opschuiven, maar wie nie waagt wie nie wint zeg ik maar.
Mijn probleem is dat ik al eigenlijk een flinke tijd ervan af ben (voornamelijk amfetamine, maar de rest maakte mij ook niet uit). Maar bij tijd en wijlen gaat het weer flink mis en dan stopt het weer een poos omdat er iemand in mijn naaste omgeving erachter komt, maar dan komt de drang weer en die kan ik dan absoluut niet meer onder controle houden en dan moet ik wat hebben maakt niet uit wat (alcohol daargelaten).
Zou di medicijn wat voor mij zijn of toch maar wat meer ruggegraat kweken? Al is dat wel erg kort door de bocht.
Misschien wel handig om te weten dat ik inmiddels drie keer ben opgenomen, en ik zelfs dan nog aan mijn behoeftes kon voldoen, terwijl ik zeker wel wil, maar gewoonweg niet kan.
Mag ik even advocaat van de duivel spelen?quote:Op zondag 16 oktober 2011 08:44 schreef afraid_tech het volgende:
Maar wat ik al eerder heb aangegeven is het probleem niet voor uitschuiven? Stoppen met drugs met andere drugs?
Nee. Dat gevoel is absoluut niet hetzelfde als gebruik van bepaalde middelen. (ik ken het gevoel wel hoor, heb wel meer jeugdzondes op mijn kerfstok al is alcohol de enige die is blijven hangen).quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:11 schreef afraid_tech het volgende:
ik moet eerlijk zeggen heb de topics nog niet doorgelezen, maar een klein stukje. Ik las over een euforisch gevoel is het dan niet een te grote verleiding om meer te pakken?
ik zal al lang blij zijn als die verdomde cravings maar eens weg zijn, en wat ik er van begrepen heb is dat het euforische gevoel in het begin is en later verdwijnt, maar ik ben geen expert, dat zal voor mij al een enorme winst zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ik heb even de op gelezen .
Maar is dat baclofen Niet gewoon een vervangen van het verslavende middel.
Waar iemand op dat moment last van heeft.
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
En moeten ze dit dan blijven slikken tot ze sterfen ?
Na een tijdje heb je genoeg van dat euforische gevoel en nog iets later komt het besef dat je zonder euforie juist heel erg gelukkig bent. Dan leer je ineens jezelf kennen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:39 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
ik zal al lang blij zijn als die verdomde cravings maar eens weg zijn, en wat ik er van begrepen heb is dat het euforische gevoel in het begin is en later verdwijnt, maar ik ben geen expert, dat zal voor mij al een enorme winst zijn.
Ja nou uhh, zo blijfen we besig. lees je eerst eens in!quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Ik heb even de op gelezen .
Maar is dat baclofen Niet gewoon een vervangen van het verslavende middel.
Waar iemand op dat moment last van heeft.
Bv iemand met een cokeverslaving gebruikt geen coke meer omdat hij van baclofen ook een euforis gevoel krijgt ?
En moeten ze dit dan blijven slikken tot ze sterfen ?
Natuurlijk is dat niet de echte.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:40 schreef saine het volgende:
Hoop toch dat Keith bakker niet de echte is.
Ik drink bijna dagelijks een paar flesjes bier, is meer uit gewoonte. Als ik er echt zes drink ga ik me heel erg klote voelen en heb ik de volgende dag een enorme kater.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet de echte.
Ik vroeg me trouwens iets af: ik zie dat er hier mensen posten die met het gebruik van dit middel nog steeds alcohol drinken, ondanks dat dat hun verslaving is. Werkt dat niet contraproductief en hou je daarmee zelf niet het verslavingsvlammetje levend?
Ik vind het wel prettig om aan niemand uit te hoeven leggen dat ik niks meer drink.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Dank je wel voor je antwoord!
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt? Is dat dan toch die verslaving die opspeelt? Puur om niet als alcoholist te boek te staan, lijkt mij een rare redenatie.
Ik deel je mening.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:46 schreef Copycat het volgende:
Ik vroeg me trouwens iets af: ik zie dat er hier mensen posten die met het gebruik van dit middel nog steeds alcohol drinken, ondanks dat dat hun verslaving is. Werkt dat niet contraproductief en hou je daarmee zelf niet het verslavingsvlammetje levend?
Mij smaakt het nog wel maar ik drink maar 1 dag (vrije dag, weekend, hoef nergens meer naar toe etc.) in de week. Bewuste keuze en ook vasthouden aan een gewoonte echter weet ik dat ik deze combi geen ideale is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Maar waarom iets willen blijven drinken als het niet meer smaakt?
De hoeveelheid is random hoor. Ik heb 5 biertjes als max voor mezelf, gewoon omdat het kan. Baclofen versterkt idd de werking van alcohol, ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de volgende dag dat nog wel voel maar het is ook gewoon het afleren van een gewoonte. Op zaterdag 'mag' ik van mezelf en de zondag hou ik vrij.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:33 schreef Kratos58 het volgende:
Hallo 2772011,
zie dit schrijven niet als commentaar of aanval op...maar gewoon als vraag in het algemeen !
Zoals je schrijft, die ene weekend-dag, drink je al veel minder als voorheen, doe je dat bewust of zou dat misschien komen omdat baclofen de alcohol zodanig versterkt zodat je eerder vol zit ?
Is maar een vraag hoor !
Mijn ervaring hiermee is dat ik na één à twee biertjes het écht wel duidelijk voel in m'n hoofd en ook gewoon niet verder wil/kan drinken, terwijl ik in m'n drankperiode hier minstens een liter vodka of jenever met de nodige bieren voor nodig had en gewoon doordronk tot.....
Vindt het knap dat je het zo doet (echt waar)
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Groetjes en succes allemaal..
Herkennen van een alcoholist? Makkie! Trillende handjes.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:00 schreef TheFrankey het volgende:
Goed dat jullie zo mooi bezig zijn. Ik heb dit topic eens helemaal doorgelezen en kom erachter dat jullie heel normale mensen zijn. Vat het niet negatief op maar bij alcoholisten heb ik al snel het zwervers-stereotype voor mij. Ik heb nu ook het ideedat dit veel vaker voorkomt dan ik denk en dat dit ook op mij werk en omgeving zichtbaar zou moeten zijn. Hoe kan ik dit herkennen?
Eyeopener dit. Respect ook voor het volhouden. Ik ben aan niets verslaafd en bemerk dat ik daar heel gelukkig mee moet zijn. Alhoewel het voor
mij heel normaal is en ik mij jullie gevoel ook maar slecht kan voorstellen
Geen garantie dat ze aankomen he? Dat is de gok maar voor dat geld het wel waard vind ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:14 schreef saine het volgende:
2772011 ik betaal bij de apotheek maar!!!! 12 euro dus jouw apotheek ligt je op. Maar waar bestel jij ze op internet, ik wil ze ook wel goedkoper aanschaffen. Ws moet je lijf er nog even aan wennen en levert het je na een paar dagen meer slaap op. Wel innemen +_ 2uur voor je gaat slapen he!! Sukses ermee.
Dan heb je al wel winst toch? Ik heb dat ook niet gehad hoor, niet zoals hier soms beschreven. Ik bleef er gewoon dagelijks bij drinken maar wel minder. Op een gegeven moment zo goed als helemaal gestopt en hell? Dat werkte. Moest ik alleen wel zelf doen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 21:05 schreef Donia het volgende:
Als ik van zo'n beetje iedereen hoor: ik had ineens geen trek meer, dan vraag ik me af wanneer mijn moment komt. Misschien hoor ik tot die 18% of zo waarbij baclofen niet werkt. Kan hè. Ik drink wel de helft minder.
Ik vraag me af of anderen hier ook herkenning in vinden.quote:De mogelijkheid bestaat dat baclofen vooral een gunstige uitwerking heeft op de klachten waarvoor de verslaafde geen beter medicijn weet dan drank of drugs. Dat zou betekenen dat baclofen niet de verslaving zelf gunstig beïnvloedt, maar de psychische klachten waarmee iemand tevens kampt. Ofwel in vakjargon: baclofen werkt via een gunstige invloed op de comorbide problematiek. En daarbij zouden met name angst, spanning en somberheid verminderen.
Probeer het? Dat bedoel ik niet heel serieus hoor maar als je het idee hebt dat die ochtend doseringen niet helpen? Baclofen zou in 3x 8 moeten werken zodat je 24 uur overbrugt maar.... Ik was ook een avonddrinker dus geen idee of het op die manier werkt.quote:Op maandag 14 november 2011 21:27 schreef Donia het volgende:
Je kunt ook niet tegen de tijd dat de craving komt in 1x 200mg slikken, lijkt me niet echt gezond.
Dus ik denk dat voor mij er een einde komt aan het baclofen tijdperk. Helaas, het is niet anders![]()
Jammer dat het via pb gaat, topic kan wel wat sjeu gebruiken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:27 schreef Kratos58 het volgende:
Reactie hier op van ene...., dat ik belerend en asociaal bezig ben, want wie ben ik dan wel....een alcoholist (via pb.)
Zou kunnen hoor alleen gaat dat voor mij niet op. Ik erken de persoonlijkheidsveranderingen maar of deze mijn persoonlijke leven nou makkelijker maken? Voor mij staat het los van elkaar maar misschien dat de oorzaak van mijn verslaving (slaapproblemen) ook wel anders is als die van anderen?quote:Op dinsdag 15 november 2011 09:15 schreef Bonna het volgende:
Ik vraag me af of anderen hier ook herkenning in vinden.
Mijn slaappatroon is pas echt bizar geworden toen ik ben gestopt met drinken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:29 schreef Donia het volgende:
Jammer dat de Melatonine je niet helpt 2772011. Drank is niet de oplossing om beter te gaan slapen, je slaapt wel beter in maar wordt ook sneller wakker.
Oh gaat helemaal prima hoor! Zal misschien tegen het zere been zijn maar ik drink af en toe nog eens een wijntje (zou niet weten wat dat moet vervangen?quote:Op woensdag 16 november 2011 14:09 schreef Kratos58 het volgende:
Hoi 2772011,
wat dacht je van mij bij het lezen van die pb....ik heb in een deuk gelegenvan het lachen !!
Net wat je zegt, heb je wat te vertellen, doe het dan en niet met zo'n achterbaks pbtje
Hoe gaat het verder met je, buiten je slaapstoornis ?
quote:Persoonlijkheidsverandering heeft denk ik niets met baclofen te maken.
Je gaat me toch niet vertellen dat als je zwaar gezopen en/of zwaar aan de drugs zit, het zelfde bent als dat je nuchter door het leven gaat.
Of loop ik met die beruchtevoor m'n kop ?
Gisteren zag ik druivensap Merlot....quote:maar ik drink af en toe nog eens een wijntje (zou niet weten wat dat moet vervangen?
Deels kan ik het verhaal van Bonna wel bevestigen al zit hem dat bij mij op een totaal ander vlak, er vallen wel veel remmingen weg en ik denk dat dat weinig te maken heeft met de verslaving maar meer met onderliggende 'zaken'. (problemen wil ik het niet noemen want zo heb ik dat nooit ervaren)quote:Op woensdag 16 november 2011 18:37 schreef Donia het volgende:
, ja, want als je de posts goed leest dan zijn mensen veranderd toen ze baclofen zijn gaan gebruiken.Lees de post van Bonna maar eens goed. Maar ook 2772011 vindt dat hij veranderd is, en dan heb ik het niet over zijn slechte slapen.
Is het trouwens niet Zandvoort
Ik ken het idd maar dat is geen wijn. Als ik wijn drink dan moet het ook goed bitter en stevig zijn, die vervangers zijn een soort druivensap plus en ik drink al zoveel vruchtensap en fris.quote:Gisteren zag ik druivensap Merlot....
En er zijn volgens mij ook alcoholvrije wijnen, maar ja, dan kun je net zo goed aan het druivensap
Jerommeke, we hebben allemaal onze rare gewoontes en tekortkomingen. Maar ga niet te snel met het ophogen, per 5 mg is vlug zat.quote:Op zondag 11 december 2011 16:18 schreef Jerommeke1 het volgende:
Bedankt voor je reactie Bonno, je bemoedigende woorden doen deugd!
Alhoewel als ik lees dat ik het 4 maanden moet geven lijkt het me een eeuwigheid, wil eigenlijk zo snel mogelijk mezelf onder controle krijgen.
Ik neem Baclofen eigenlijk nog voor een andere reden, ik trek namelijk mijn haar uit. Ja, ja, lach maar, het is echter ook sterker dan mezelf. Dikwijls ben ik me er zelf niet bewust van. Trichotillomanie of dwangmatig haar uittrekken, is de officiële benaming. Ik las ergens dat Baclofen daar ook bij helpt. Eigenlijk kan ik het me best voorstellen want dit haartrekken is ook puur van innerlijke spanningen.
Maar goed alcohol is de eerste reden want daar moet ik echt werk van maken, het gaat van kwaad naar erger momenteel, vandaar hoop ik stiekem op sneller effect dan pas na 4 maanden.
Toch nog even vraag over de verhogingen, nu ga ik 5 mg per week omhoog, zou 10 mg ook kunnen of zou dat te snel zijn?
En geen opgelegde doseringen, geen gezeik meer... Verder waar we waren gebleven.quote:
Ik moet maar eens een naam verzinnen he? Die datum bekt niet zo lekker.quote:Op zondag 11 december 2011 18:19 schreef Bonno het volgende:
Leuk ook van jou jou weer iets te horen eind juli!
Hoe gaat het met slapen?
Die vraag is al heel vaak gesteld en het antwoord is al meerdere keren gegeven.quote:Op zondag 11 december 2011 21:25 schreef TheFrankey het volgende:
wat ik nou niet begrijp.
Als je met die bacolofen geen trek meer hebt in alcohol en dergelijke. Dan ben je na een paar dagen / weken wel eens ontwend toch?
Dan kun je dus ook stoppen met die baclofen. Want laten we eerlijke zijn, de ene verslaving lost de andere af toch?
Waarom durf je niet iets anders in te nemen dan? Maar goed, als jij je zo beter voelt dan zonder Baclofen. Ik vind het heel dapper dat je er in ieder geval gewoon mee doorgaat.quote:Op zondag 11 december 2011 23:54 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Ik moet maar eens een naam verzinnen he? Die datum bekt niet zo lekker.
Oh het slapen? Euhm K.U.T. maar ik slaap wel steeds iets meer. Is natuurlijk een compleet ander probleem maar wel tof dat je het vraagt!![]()
Ik gooi er nu dagelijks tussen de 5~25mg melatonine tegenaan in de hoop dat. Soms helpt het, vaak niet maar al met al win ik er wel iets tijd mee. Op dit moment maak ik ongeveer nachten van 4 à 4,5 uur verdeeld in (met een beetje mazzel) 2 delen.
Durven wel maar ik heb zo'n historie van middelenmisbruik dat ik dat liever niet doe. Daarnaast weet ik al wel weer hoe dat gaat, ik bouw in no time gewenning op, moet ik weer wat anders zoeken etc. etc.quote:Op maandag 12 december 2011 07:53 schreef Bonno het volgende:
Waarom durf je niet iets anders in te nemen dan? Maar goed, als jij je zo beter voelt dan zonder Baclofen. Ik vind het heel dapper dat je er in ieder geval gewoon mee doorgaat.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:43 schreef Jerommeke1 het volgende:
Gisteren was ik heel moe, lusteloos en afwezig. Echt geen leuk gevoel, komt dit door de Baclo of gewoon van minder goed te slapen....?
Het voordeel was dat ik tijdens mijn vrjaardagsdrink totaal geen behoefte had aan alcohol, als ik zou gedronken viel ik waarschijnlijk in slaap. Ben dan ook als eerste naar huis vertrokken zonder een druppel alcohol gedronken te hebben. Ik had er eigenlijk geen zin in.
Vroeger, toen ik bij momenten niks dronk, bezweek ik meestal onder de sociale druk. "Wat is er met jou", "je gaat toch wel eentje drinken", "vooruit ééntje kan geen kwaad", "doe het voor mij", "je drinkt toch wel één het is toch je verjaardag", enz Nu totaal geen last van, het deed me niks, maar volgens mij kwam dit wel omdat ik zo moe was.
Soit, gisteren dan toch, sinds lang, een alcoholvrije dag. Alleen hoop ik vandaag niet zo moe te zijn want het ontbreek me dan aan energie om iets te ondernemen. Zopas mijn eerste Baclo genomen, afwachten...
Verder alles goed met jullie?
Mooi man Jerommeke! Het mooiste effect is dat je straks gewoon een pilsje voor de leuk kan blijven drinken. Heb je verder geen last van sociale angsten of trillende handen? Want dat zal na verloop van tijd ook verdwijnen.quote:Op woensdag 14 december 2011 08:40 schreef Jerommeke1 het volgende:
Oei, te snel op invoeren geklikt.
Gisteren me kunnen beperken tot een glas wijn en een half glas bier, ben toch wel een beetje trots op mezelf, alhoewel ik goed weet dat het zonder Baclofen een ander verhaal zou geweest zijn. Ik begin er meer en meer in te geloven. Vanavond zullen er weer verleidingen zijn, op bezoek bij vrienden....
Voor degene die er ook willen beginnen blijf ik verder posten, misschien heb je er iets aan. De ervaringen van de "anciens" hebben me er namelijk zelf toe overhaald om ermee te starten. Op vandaag nog geen spijt van.
Have a nice day!
Ik heb je al vaker verteld over de Nozinan en promethazine. Dat zijn twee middelen die voorgeschreven worden bij slaapproblemen juist bij mensen die verslavingsgevoelig zijn. Je kan er absoluut niet aan verslaafd worden en gewenning treedt ook niet op. Ik wil er niet over blijven zeiken, maar juist jij zou hier enorm mee geholpen zijn. Geef het een kans. Het is echt niet verslavend, je raakt niet in een coma en het zal zeer zeker werken. Het is echt veel minder ongezond dan helemaal niet slapen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Durven wel maar ik heb zo'n historie van middelenmisbruik dat ik dat liever niet doe. Daarnaast weet ik al wel weer hoe dat gaat, ik bouw in no time gewenning op, moet ik weer wat anders zoeken etc. etc.
Ik denk dat het handiger is wat aan de echte achterliggende problemen te doen hoewel ik geen flauw idee heb waar die zitten of wat ze zijn.
Ik voel me een stuk beter idd, wel gek want de karaktertrek waardoor ik zo in de problemen ben gekomen is alleen maar uitvergroot. Het werkt maar vraag me niet hoe.
Dat staat wel vermeld in deze topics. Ik snoof ritalin, anderen waren verslaafd aan GHB of bijvoorbeeld valium. Voor die middelen werkt het vaak goed. Ik ben zelfs probleemloos en zonder enige moeite gestopt met het roken van twee gram wiet per dag, na 20 jaar.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:56 schreef Summertje010 het volgende:
Ik heb dit hele topic een beetje mee gelezen, en ik vraag me af, werkt dit middel enkel bij alcohol misbruik? Of word het ook gebruikt bij drugsmisbruik? Als ik het zoek via google, krijg ik enkel alcohol
Je moet je niet zo betweterig op blijven stellen, dat blijft irritant. Baclofen werkt bij iedereen anders. En ik zeg dat hij rustig moet ophogen. Wat ik zelf doe vertel ik gewoon hier en daar heb jij niks over te zeggen. En noem het vooral geen overmoedige en sterke verhalen want dat slaat helemaal nergens op. En dat dan bijwerkingen noemen, man man, denk toch eens na wat je zegt!quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:40 schreef Kratos58 het volgende:
overmoedige en sterke verhalen, nonchalantheid met de dosis behoren ook tot de bijwerkingen van Baclofen .
Op dit soort verhalen zit een beginneling, denk ik niet te wachten.
Je gaat veel te langzaam, hoor. In de bijsluiter staat (en ik citeer uit de bijsluiter die ik hier naast me heb liggen): Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:44 schreef Jerommeke1 het volgende:
OK, ik zal langzaam blijven opbouwen.
Als ik echter even reken, nu zit ik op 35 mg en ik verhoog met 5 mg per week, dan duurt het nog 23 weken om aan 150 mg te komen, dat is meer dan 5 maanden. Lijkt me nu nog een eeuwigheid, mag dat niet sneller?
Dat is niet kwaad en fel, ik uit gewoon, nogmaals, mijn ongenoegen jegens jou. Dingen zeggen die niet kloppen en tegendraads zijn, zeker ook een bijwerking? En weer ga je er niet inhoudelijk op in.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:32 schreef Kratos58 het volgende:
Kwaad en feller reageren is ook een bijwerking.
bepaalde users ? was er maar één, weet je nog !
[/quote]quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:13 schreef Bonna het volgende:
[..]
Je gaat veel te langzaam, hoor. In de bijsluiter staat (en ik citeer uit de bijsluiter die ik hier naast me heb liggen): Startdosis: 15 mg per dag. Verhogen van dosis: + 15 mg om de 3 dagen tot de meest geschikte dosis is bereikt.
[quote]Op vrijdag 16 december 2011 18:45 schreef Bonno het volgende:
Wat dus te snel ophogen is, heb ik gedaan, ik zat na een week op 120 mg per dag en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik kreeg waanideeën en werd bijna psychotisch. Je kan ook last van je spieren krijgen of bijvoorbeeld onvast op je benen komen. Dan ga je dus te snel, maar dat voel je perfect aan.
Drinken terwijl je Baclofen gebruikt is gewoon niet zo relaxed. Je wordt als het goed is ook niet echt meer dronken, maar alleen draaierig. Pas vertelde Maxum nog dat hij eens lekker dronken wilde worden en het smaakte hem niet, na vier pilsjes was hij dus gestopt.quote:Op maandag 19 december 2011 09:06 schreef Jerommeke1 het volgende:
Eventjes een update.
Dit weekend de dosis verhoogd van 35 mg naar 50 mg (10-20-20). De zaken die ik ervaarde : vermoeidheid, draaierigheid, minder vitaliteit, meer gelatenheid. Eigenlijk miste ik wel de "drive" die ik anders wel heb.
Wat me vooral opviel gisteren was het volgend. Ik had pas 20 mg genomen en moest op bezoek. Daar twee glazen wijn gedronken en dat voelde ik heel snel, mijn hoofd draaide alsof ik dronken was. Ben blijven drinken maar na 6 glazen heb ik gestopt omdat het te erg werd, had dan wel al een fles binnen wat natuurlijk weer teveel was....
Nu voel ik me nog draaierig, misschien toch best niet (teveel) drinken met baclo? De drang is er echter nog steeds even erg, dat maakt het moeilijk.
Maxum en ik hebben heel makkelijk Baclofen kunnen kopen in Spanje inderdaad. Het kostte ook nog eens heel erg weinig, ik geloof twee of drie euro per pakje van 30 x 25 mg. Maar jij gaat met het vliegtuig en ik denk dat er wel regels zijn over invoeren van medicijnen.quote:Op maandag 19 december 2011 09:31 schreef Jerommeke1 het volgende:
Nog een vraagje.
Een tijdje terug heb ik hier ergens gelezen dat je in Spanje vlot en goedkoop Baclofen kan kopen. Binnenkort ga ik naar één van de Canarische eilanden, is dat daar ook zo vlot te verkrijgen? Ik spreek echter geen Spaans, hoe leg ik dat best aan boord?
Dat is het inderdaad en ik hoop deze draak te slachten voor hij mij te pakken krijgtquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:09 schreef Maxum het volgende:
Hoi Dven,
Ik herken het patroon dat je beschrijft. Het is een vicieuze cirkel, waar je maar moeilijk uit komt.
Hopelijk kun je snel beginnen met Baclofen. Het is echt een paardenmiddel tegen (alcohol) verslaving(en).
Good luck bij je doc!
Ik had het gelezen ja! Ook gelezen dat ze ook wel eens oxazepam voorschrijven bij een alcoholverslaving, wat ik erg vreemd vind omdat ik juist deze combinatie als enorm 'prettig' ervaar. Misschien dat ik deze huisarts er wel toe krijg om het voor te schrijven, krijg ook met al het gemak nieuwe recepten voor oxazepam, ook al kwam ik veel sneller terug dan volgens de afgesproken hoeveelheid van gebruik de bedoeling zou zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:03 schreef Maxum het volgende:
Hoi Dven,
Het zal je verbazen! Echt waar.
Baclofen is een spierverslapper. Het is chemisch verwant aan de partydrug gamma-hydroxyboterzuur (GHB).
GHB is echter een lichaamseigen stof, Baclofen is dat niet.
Hier vind je uitgebreide info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Baclofen
Wat het middel kort gezegd doet, het geeft je een totale innerlijke rust, waardoor de behoefte aan alcohol / drugs / medicijngebruik (Benzo's) op den duur volledig verdwijnt.
Als je na een tijdje (bij de meesten na een maand of 4 a 5), op de voor jou geschikte dosis zit, voel je je totaal onafhankelijk van alcohol en of andere verdovende middelen.
Je kunt er tegen die tijd ook verder prima een biertje bij drinken als je daar trek in hebt.
Maar in echt dronken worden heb je geen zin meer, en sterker nog, het zal je ontzettend tegen staan.
Zelf ervaar ik dat ik, als ik het al doe, na 3 a 4 biertjes 'vol' zit. Terwijl ik vroeger met gemak 20 vaasjes naar binnen kon 'trechteren'. Nu kan ik niet meer snel drinken. Over een vaasje doe ik een half uur ofzo. Krijg het maar met moeite weg. Je word er nogal draaierig van..
Jammer dat je niet direct aan de beurt bent. Je kan idd veel tegenwerking verwachten van je huisarts. Dat hebben veel Baclo gebruikers hier ervaren. Het middel staat namelijk niet geregistreerd als medicijn tegen verslaving. Maar gelukkig wordt het steeds bekender, en zijn er meer en meer artsen die er over hebben gelezen.
Als je het niet krijgt voorgeschreven adviseer ik je om naar een psychiater te stappen. Die zijn er doorgaans wat ruimdenkender in.
Suc6!
Hi! Bedankt voor het warme welkom!quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:14 schreef Jerommeke1 het volgende:
Hoi Dven,
Welkom in de beginnersclub!
Ik herken veel in je verhaal. Zelf verval ik ook telkens 's avonds in de drank en dan heb ik mezelf niet meer onder controle. Alles gaat goed tot 's avonds en dan....
Soms kan het één, twee, drie dagen zonder alcohol maar dan zijn de remmen weer los. Zit nu op 65 mg en voel nog altijd die drang. Ik hoop echt dat het voor mij ook zal werken zoals ik bij veel anderen lees hier anders ben ik een vogel voor de kat.
Wat ik mooi vind is dat je hier veel ondersteuning vind van "anciens". Voor mij zegt dat wel veel over het effect dat zij ervaren hebben en wat ze er voor over hebben om anderen te steunen.
Hopelijk heb je snel het spul en kan je beginnen want met de feestdagen in het verschiet is het (voor mij toch) heel gevaarlijk.
Blijf posten man, dat helpt!
Ik heb ook een periode Valium voorgeschreven gekregen maar dat vind ik helemaal niets. Ben dan bijna een volledige dag een zombie. De oxazepam heb ik gekregen voor chronische hyperventilatie en de daarbij horende paniekstoornis. Inmiddels zijn die klachten verleden tijd maar zoals een goed verslaafde beaamt (ahum) blijf ik wel trouw nieuwe recepten aanvragen. Al heb ik niet het idee dat ik aan de oxazepam vastzit. Meestal vraag ik het aan en is het binnen een kleine week op. Daarna wil het meestal wel weer een maand duren voor ik de volgende bestelling doe. Vind het geweldig spul voor af en toe erbij, en voor wanneer ik met het vliegtuig moet. Maar verder ook niet.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:29 schreef Maxum het volgende:
Hoi Dven,
Bekend verhaal. S'avonds zuipen, volgende dag kater + ernstige spanningsklachten dus Oxazepam en je houd het 'cirkeltje' in stand.
Gelukkig is het "maar" Oxazepam, zo'n beetje de aller lichtste Benzo die er is. Voordat je het weet heeft het geen enkel effect meer en moet je over op de 'heavy stuff', zoals Xanax, Valium of Rohypnol (Flunitrazepam). Dan ben je echt nog veel verder van huis..
Zo is dat 7 jaar lang bij mij gegaan.
Sinds de Baclofen bij mij is aangeslagen, ben ik ook van al die Benzo's af. Neem er alleen soms nog een paar voor de lekker, maar nodig zijn ze niet meer.
Baclofen werkt heel anders. Als je lichaam het middel heeft geaccepteerd, is het vele malen sterker dan wat ik ook maar ken. Zonder dat je er vaag van word nota bene!
Kijk, dit zijn de verhalen waar mijn vertrouwen zich in berust!quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:39 schreef Bonno het volgende:
Hoi Dven, welkom hier!
Ik ben door de Baclofen gestopt met drinken, blowen, ritalin snuiven, oxacepam slikken en alles wat ik nog vergeten ben. Ik heb geen sociale problemen meer, ben helder en rustig. En heel erg vrolijk. Ik heb mijn noodlijdende bedrijfje sinds ik aan de Baclofen zit nieuw leven ingeblazen en het gaat supergoed!
Heb 34 jaar lang gezeik gehad, op internaten gezeten, in de gevangenis, botbreuken gehad en vooral heel veel ruzies en gezeik.
Allemaal over sinds een half jaarBaclofen
![]()
Ik was er even niet omdat ik probeer een website te bouwen en ik ben wat aan het hyperfocussen. Leuk dat er weer wat gepost wordt hier!
Wat waren de bijwerkingen in jouw geval? Heb de bijsluiters al gelezen maar daar staat altijd zoveel tussen dat ik niet meer weet wat ik echt serieus moet nemen..quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:49 schreef Bonno het volgende:
Ik heb alles heel erg goed bijgehouden en op het forum gepost vanaf topic twee.
Ik had na twee dagen al effect, maar ik ging nogal snel ophogen en dat is me erg slecht bevallen. Toen ik begon met de Baclofen ben ik twee weken op vakantie gegaan naar Spanje. Maar ik had direct de rust in mijn lijf.
Ik heb wel heel veel last van bijwerkingen gehad, maar die zijn nu helemaal verdwenen.
En zo voel ik het nu dus. Met Baclofen heb ik het idee dat ik normaal ben, zoals een ander zich altijd voelt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben er enorm benieuwd naar. Neem een dag als vandaag. Prima dag gehad, veel positieve invloeden en ontzettend veel bezig geweest. En dan zit ik wat muziek te luisteren achter mijn laptop, wat te schrijven en prompt moet ik weer een glaasje inschenken zonder iemand om mee te delen. Misschien dat ik dat nog wel het ergste vind. Alleen zijn en alsnog wat gaan drinken. Omdat ik na wat drankjes pas het idee heb in een staat te zijn waar ik me echt thuis in voel. Zoals iemand zich nuchter hoort te voelen. Zorgt drank ervoor dat je normale staat achteruit gaat en dat je pas bij drinken de norm terugkrijgt?
De eerste van de negatieve effecten lijken nogal op wat in ieder geval ik ken bij het stoppen met veel alcohol drinken. Dus wat dat betreft verandert er weinig. Geeft ook niet want dat zijn niet de dingen waar ik echt last van heb. Natuurlijk is het klote, vanzelfsprekend is het iets waar je doorheen bijten moet. Maar waar het vooral tegenwerkt is die constante drang om toch maar weer te drinken en te denken.. Vandaag is niet de juiste dag om het op te geven. Morgen weer een poging. En dat is een cyclus die zich herhaalt. Een cyclus die vol goede bedoelingen zit maar zo verdomd weinig verandert. En daar moet verandering in komen. Vind het zelf vooral lastig omdat ik zo ongeveer elke drug denkbaar geprobeerd heb en dat ik alles op een goede manier weet te behandelen. Drugs blijven voor mij mooi, maar je dient het wel met respect en vooral achtzaamheid te behandelen. En als ik met alcohol ergens in tekort schiet..quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:55 schreef Bonno het volgende:
Negatief: Vieze smaak in mijn mond, veel speeksel, niet kunnen slapen, bijna een psychose, pijn in mijn spieren, onvast op mijn benen staan, vermoeid.
Positief: Rust, geen trek in veel alcohol, helder, relaxed, vrolijk, geen trillende handen meer
De negatieve bijwerkingen zijn weg, de positieve zijn gebleven. Ben een compleet ander mens. Maar ben wel echt mezelf gebleven.
En ik kan gewoon af en toe een pilsje blijven drinken. Afgelopen zaterdag op stap geweest van 20.00 tot 5.00 en vijf flesjes bier op, totaal zonder moeite. Toch gewoon lekker meedoen en wakker geworden zonder kater![]()
Zoals het hoort dus! Fijn dat dat weer terug isquote:Op woensdag 21 december 2011 00:04 schreef Bonno het volgende:
[..]
En zo voel ik het nu dus. Met Baclofen heb ik het idee dat ik normaal ben, zoals een ander zich altijd voelt.
Nee, ik heb vanaf mijn 14e geblowd en gedronken. Was de enige manier om rust te krijgen. Meeste tijd heb ik ook gewoon een baan gehad. Alleen moest ik steeds meer drinken om hetzelfde effect te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals het hoort dus! Fijn dat dat weer terug is
Wat ik me trouwens afvraag. Zijn de meeste mensen hier ook doorgeslagen in het gebruik nadat ze in een slechte periode wat meer dan gebruikelijk genomen hebben? Hebben jullie ook last van een gebrek aan remmingen op andere gebieden? Misschien hele persoonlijke informatie en ik kan het begrijpen als er geen antwoord op gegeven wordt, maar zelf ervaar ik het wel zo. Vandaag in ieder geval de grote stap genomen door een afspraak te maken met de huisarts en tegen mijn naasten te vertellen dat ik veel last heb van dit probleem en ook echt een oplossing vinden. Niet dat het in de praktijk wat verandert. Er staat nog steeds een glas naast me.. En misschien maakt dat het wel zo onwerkelijk. Ik ben me volledig bewust dat ik moet veranderen en ik wil het ontzettend graag. Maar die stap zetten doe ik maar niet..
Ben wel overtuigd genoeg om in Baclofen te geloven. Al heel wat topics doorgelezen en maar één persoon tegengekomen die wat twijfelt aan het middel. En dat is erg bemoedigend!
Dat is dan een heel prettig gegeven! Direct de fles moeten laten staan brengt zoveel stress met zich mee dat het waarschijnlijk al een onmogelijke poging is.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:15 schreef Bonno het volgende:
Ik ken dat maar al te goed. Ik had refusal liggen, maar om dat te gebruiken moest ik toch echt eerst twee dagen niks gedronken hebben. Het lukte me echt niet.
Bij Baclofen begin je gewoon te slikken en op den duur verdwijnt de zin om te drinken vanzelf. Puur omdat je rust in je lijf krijgt. Het is echt, vooral in het begin, een zeer aangenaam gevoel. Eigenlijk net alsof je net je eerste paar drankjes op hebt.
Als je wat meer Baclofen slikt dan smaakt drank ook niet echt meer en heeft het ook veel minder effect. Je wordt vooral moe en draaierig.
Ik kreeg voorheen makkelijk twintig flesjes bier weg, maar als ik er nu zes op heb ben ik er eigenlijk wel klaar mee.
En blowen helemaal. Ik rookte echt iedere dag voor twintig euro wiet. Nu wordt ik er eng van en ben ik er al een paar maanden helemaal af, totaal zonder wilskracht of moeite.
Zoals je zelf al aangaf.. Ritalin snuiven..quote:Op woensdag 21 december 2011 00:19 schreef Bonno het volgende:
[..]
Nee, ik heb vanaf mijn 14e geblowd en gedronken. Was de enige manier om rust te krijgen. Meeste tijd heb ik ook gewoon een baan gehad. Alleen moest ik steeds meer drinken om hetzelfde effect te krijgen.
Maar remmingen heb ik nooit gehad. Dat kwam omdat ik zogenaamd ADHD had. Dat is trouwens ook opgelost door de Baclofen![]()
Mooi dat je die stap hebt genomen. Probeer wel zoveel mogelijk info uit te printen en dat boek te lenen bij de biep. Je moet zo'n huisarts echt zien te overtuigen.
-Bestel het boek van Ameisen bij bol.com of leen het bij de biepquote:Op woensdag 21 december 2011 00:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook nog een vraag over hoe ik het naar mijn arts brengen moet wanneer zij er nog geen kennis van heeft. Met welke hoeveelheid is iedereen begonnen?
Toch heeft Ritalin me ook wel een jaar van de drank geholpen hoor. Daar kreeg ik ook wel rust van, maar totaal niet zo'n ultieme rust als van de Baclofen.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangaf.. Ritalin snuiven..Ik kreeg het op mijn dertiende voorgeschreven en ben er nooit zorgvuldig mee omgegaan. Ik ging me er alleen maar ongemakkelijker door voelen. Behalve wanneer ik het snoof, dan had het een tegenovergesteld (en dus verslavend) effect. Gelukkig op tijd mee gestopt want ergens wist ik wel dat het pure troep was. Net zoals ik nu weet dat veel alcohol pure troep is, maar dat kan ik dan net weer niet laten.
In welke leeftijdscategorie zitten de mensen hier? Zelf ben ik 22 jaar..
Gaan artsen echt akkoord met een eigen risicoverklaring?quote:Op woensdag 21 december 2011 00:29 schreef Bonno het volgende:
[..]
-Bestel het boek van Ameisen bij bol.com of leen het bij de biep
- Print dit topic uit, of geef hem/haar de link
- Print het wikipedia artikel uit
- Zeg dat je een verklaring wil tekenen dat je dit op eigen risico wil doen
- Neem iemand mee die dicht bij je staat
Slaap goed! Ik houd het topic in de gatenquote:Op woensdag 21 december 2011 00:51 schreef Bonno het volgende:
Ik help het je hopen! Ik ga naar bed, weltrusten voor straks en ziek je snel weer in het topic binnenkort!
Jij snapt er echt geen ene moer van, maar dat heb je hier al vaker bewezen met je nutteloze bijdrage binnen het topic.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:08 schreef Kratos58 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 21 december 2011 13:13 schreef Maxum het volgende:
Bij de meesten hier verdwijnt de drang naar alcohol geleidelijk, tijdens het ophogen.
Je zou kunnen proberen om s'ochtends in een keer alvast 50mg te nemen, en dan nog eens 2 keer later op de dag 25mg te nemen. Ik denk dat je dan echt al vrij snel geen trek meer hebt in drank![]()
Maargoed, ieder zijn eigen experiment!
Laters!
[/quote
Maxum, weet je wel wat je hier schijft aan beginners/starters ????
Natuurlijk heeft hij dan geen trek meer in drank, dit overleeft hij niet en zeker niet als hij nog niet droog staat, lekker slim.
Niet te geloven, hoe dom kun je zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Ga lekker door zo, echt helpend.
Mooi zo, de groetenquote:Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Kratos58 het volgende:
Was ook niet van plan me nog te mengen hier
Wat ik hem adviseer komt neer op 35mg meer dan dat hij momenteel slikt. Shocking hoor!quote:Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Kratos58 het volgende:
Deze mensen zijn net bezig en weten bijgod niet wat ze te wachten staat of wat het met ze doet.
Naar ik begrepen heb staat deze nu al te wankelen op z'n benen, en dan zo'n idee, je praat wel even over 100mg !
Was ook niet van plan me nog te mengen hier maar dit soort opmerkingen mag niet gebeuren.
We proberen mensen te helpen/bij te staan, maar zo werkt het niet
god zegen u
Goed om te lezen man! Ik bedoel niet dat je je nu draaierig voelt, maar wel dat je de stap hebt genomen! Zoals je ziet geeft je lichaam het zelf aan. Stel je eens voor dat je er nu een sixpack in kegelt..quote:Op woensdag 21 december 2011 15:40 schreef Jerommeke1 het volgende:
@Bonno
Bedankt voor het advies. Ik zal het de dag door blijven nemen, misschien wat meer spreiden naarmate ik de dosis verhoog.
@Maxum
Ik begrijp je en je hebt wel een punt. Door het experimenteren merk je beter hoe je lijf reageert op de Baclo. Mijn experiment deze middag heeft me geleerd niet teveel te nemen ineens, toch niet in deze beginfase. En eerlijk gezegd, heb ik wat schrik gekregen om er nog veel op te drinken, de neveneffecten blijven wel meer dan een dag hangen. Ze zijn echt niet leuk, het hindert me zelf om bepaalde dingen te doen. Mijn hoofd blijft maar draaien....
quote:Op woensdag 21 december 2011 15:49 schreef Jerommeke1 het volgende:
Deze maand de rijpe leeftijd van 46 bereikt!
Dan nog zijn we volwassen en advies via internet bladiebla. Zelf nadenken! Kan overigens weinig misgaan, als je echt overdoseerd braak je het vanzelf weer uit want je wordt er kotsmisselijk en draaierig van.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Kratos58 het volgende:
Was ook niet van plan me nog te mengen hier maar dit soort opmerkingen mag niet gebeuren.
We proberen mensen te helpen/bij te staan, maar zo werkt het niet
Weet je wat je moet doen? Zelf nadenken en voor jezelf uitzoeken wat voor jou werkt. Of luisteren naar je lichaam en psyche zoals jij het noemt.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:40 schreef BertKlonterman het volgende:
Kortom neem de ervaringen van degene hier op het forum mee en trek je conclusie hoe je het vooral niet moet doen!
Hoi Bert Klonterman, (of moet ik Kratos58 zeggenquote:Op woensdag 21 december 2011 19:40 schreef BertKlonterman het volgende:
Iedere keer als ik dit forum bezoek schrik ik van de informatie die ik hier aantref.
Ik wil mensen meegeven de informatie die men hier vindt, en de ervaringen van anderen, niet mee te nemen in hun oordeel over het gebruik of misschien gaan gebruiken van Baclofen.
Zelf gebruik ik Baclofen ook tegen mijn alcohol verslaving, maar ik ben ook een poly-gebruiker.
Personen op dit forum gebruiken Baclofen op een manier zoals ze ook het middel gebruikt hebben waaraan ze verslaafd zijn geraakt. Men experimenteert maar wat raak. Houdt geen rekening met de bijwerkingen en wat die je willen vertellen. Men houdt geen rekening met een fatsoenlijke gewenning, regelmatige inname en men overdoseert. Waarom zou je overdoseren, als je in staat bent naar je lichaam en psyche te luisteren en je dagelijks de hoeveelheid gebruikt wat je nodig hebt?
Een van de bijwerkingen van Baclofen is ene kater-achtig gevoel, maar als je er bij blijft drinken zul je dat niet ervaren. Dat gevoel is een waarschuwing waar je iets mee moet doen. Waakzaamheid in acht nemen en niet negeren of wegwuiven, met onzin redenen. Zijnde bij drinken heb je ook een kater. Als ik drink kan er ook van alles misgaan etc.
Dit soort gedragingen zorgt er niet voor dat medische acceptatie voor het gebruik van Baclofen dichterbij komt. Eerder dat het wordt afgestoten, alleen door het geëxperimenteer van een aantal mensen, die ook nog eens de neiging hebben deze onzin te moeten verspreiden op een veel gelezen forum. Sterker nog ik snap heel goed dat men zo voorzichtig is met het voorschrijven van het middel. Mensen die er niet mee om kunnen gaan zijn een gevaar voor zichzelf en indirect voor anderen.
Kortom neem de ervaringen van degene hier op het forum mee en trek je conclusie hoe je het vooral niet moet doen! Baclofen is een middel in de strijd met je verslaving en geen middel om te gebruiken om een verslaving in stand te houden. Met Baclofen kun je stoppen met de alcohol, maar is geen middel om sociaal te gaan drinken. Want wat is sociaal. Nee, dan ben je bezig met jezelf voor de gek te houden en wil je niks anders dan blijven gebruiken.
Baclofen is ook geen wondermiddel,gebruik het naast andere opties om te stoppen zoals een therapie. Maar je moet wel werkelijk willen stoppen.
Laat je ook niet afschrikken door de verhalen hier. Een goede opbouw en regulering van de gewenste dosis zal geen gevaar(in psychose raken) met zich meebrengen, maar dan moet je wel in staat zijn om dit te herkennen.
Dit is mijn mening en doe ermee wat je wilt!
Nou, toedeledokie dan maar héquote:Op woensdag 21 december 2011 21:08 schreef BertKlonterman het volgende:
Voor potentiële gebruikers en andere geïnteresseerden is voldoende wel goed gefundeerde informatie op het internet te vinden, maar erg weinig in dit topic op dit forum!
Succes allemaal.
Mijden hoeft imho niet hoor, zoals je zelf ook aangeeft wordt je tolerantie minder. Wel even in het achterhoofd houden dat je van de combi nog duffer wordt dan dat je gewoon zuipt. Niet gaan klussen oid 's avonds.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:26 schreef Jerommeke1 het volgende:
Jullie opmerking om alcohol zoveel mogelijk te mijden in de beginperiode kan ik best begrijpen. Het is echter nog steeds heel moeilijk. Jullie hebben gelijk, het is een patroon die moet doorbroken worden, maar het is o zo moeilijk om 's avonds samen met mijn vrouw als aperitief een glas water te drinken (frisdrank drink ik nooit, enkel water of alcohol). Gelukkig lukt het me om zeker de helft minder te drinken dan vroeger, wat ik op zich reeds een overwinning vind.
Lang... Als je erbij blijft drinken. Je wordt het vanzelf zat hoor.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:47 schreef Jerommeke1 het volgende:
Hoe lang kan dat zo blijven doorgaan?
Het heeft natuurlijk wel zijn invloed, proefondervindelijk merkte ik dat de invloed van alcohol pas na zeker 48 uur droog gestaan te hebben echt zo goed als weg was. Veel langer dan ik had gedacht maar goed, van een flinke kater ben je ook zo een goede dag zoet en als je daarna weer drinkt voel je je zo weer kiplekker dus dan heb je dat niet in de gaten.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:12 schreef Jerommeke1 het volgende:
Hoi 2772011,
Ook bij niet drinken voel ik het goed hoor. Vandaag zit ik weeral de ganse tijd op de draaimolen!
Kerstdagen waren OK, en voor jou?
quote:We zeggen telkens: Geef het een paar maanden.
Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken?quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:17 schreef Maverick_tfd het volgende:
De op is sowieso al niet geheel objectief, er staat dat het middel niet verslavend is maar dat is het wel aangezien er afkickverschijnselen optreden als je ermee stopt. Nu jij Einstein.
Een beetje minder vijandig mag trouwens wel...
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:31 schreef 2772011 het volgende:
[..]
Nou dan zal ik wel debiel zijn want dat zie ik dus nergens staan. Dat je onthoudingsverschijnselen krijgt als je er ineens of te snel mee stopt zal ik niet ontkennen maar wat heeft dat met verslaving te maken?
Het zit misschien een beetje op het randje. Toch is het niet zoals een standaard 'verslavend' medicijn. Baclofen valt niet onder de benzo's of opiaten, hoewel ze het wel met de werking van benzo's vergelijken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
Dit is bij het gebruik van baclofen absoluut niet het geval. Je kan het zelfs vergeten in te nemen.quote:Psychische verslaving
Wie psychisch afhankelijk is van een medicijn, hunkert ernaar dat middel weer te gebruiken.
Ook dit is niet het geval. In het begin zul je inderdaad moeten ophogen om aan de gewenste dosis te komen, maar dan kun je volstaan met een onderhoudsdosis die jarenlang op hetzelfde niveau kan blijven.quote:Lichamelijke verslaving
Als u een verslavend middel voortdurend gebruikt, past het lichaam zich daaraan aan. Daardoor is er een steeds hogere dosis nodig om hetzelfde effect te bereiken.
Er zijn geen schadelijke bijwerkingen van baclofen bekend. En hoe dan ook, het is altijd een stuk minder ongezond dan die ándere verslavingen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Het lijkt me niet gezond om dit spul je hele leven te blijven slikken namelijk...
Gewenning is iets anders dan verslaving, elk middel wat je langdurig toedient zal een (soort) lichamelijke gewenning geven. Neem je dat weg dan zal het lichaam daarop reageren.quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nou dat lijkt me anders een vrij duidelijk voorbeeld van lichamelijke verslaving, om nog maar niet te spreken over de eventuele psychische verslaving (niet goed voelen zonder de Baclofen etc)
Uiteindelijk wel, natuurlijk! Maar vergeet niet dat het gebruik van verslavende middelen sowieso al duidt op onderliggende psychoproblematiek, die mensen tot nu toe blijkbaar niet met therapie of op een andere manier hebben kunnen aanpakken.quote:Op woensdag 4 januari 2012 13:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Oke maar waarom zou je dan niet een tijdje dat middel gebruiken totdat je lang genoeg geen alcohol gedronken hebt en het afkicken makkelijker is? Ik kan me voorstellen dat het een fijn idee is dat je nergens van afhankelijk bent op de lange termijn.
De link die je mist is dat voor veel mensen afkicken van alcohol (zo goed als) niet mogelijk is. Wat niet helpt is dat alcohol an sich een breed geaccepteerd middel is.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik snap dat het afkicken van alcohol ongelofelijk moeilijk is maar is dat niet veel beter dan de rest van je leven van medicijnen afhankelijk zijn? Nu zet je je verslaving alleen maar op pauze lijkt me. Plus dat niemand de (statistische) effecten weet van erg langdurig gebruik natuurlijk.
Wat ben jij toch een dieptriest figuur zeg, ik dacht dat je weg zou blijven met je irritante, betweterige gedrag. Maar je kon het niet laten om weer niets toevoegende kutopmerkingen te maken. Sneue vent. En weer ga je er niet inhoudelijk op in.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:31 schreef Kratos58 het volgende:
Tja Bonno, oud en nieuw de nodige alcoholische versnaperingen in combi met baclo......
lijkt me een logisch....toch ?![]()
Doe dat dan ook niet. Niemand hier is geïnteresseerd in jou 0% toevoegende, gefrustreerde plempsels.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:23 schreef Kratos58 het volgende:
Was ook niet van plan me nog te mengen hier
dan zie ik alleen maar positieve ontwikkelingen. Maar als het niet zo voelt, dan is dat natuurlijk zwaar ruk.quote:Ik ben inmiddels gestopt met drinken, met roken, ik ben sociaal gezien 'ineens' heel handig geworden en krijg alles voor elkaar
Dat lijkt me toch iets dat je uiteindelijk wilt behouden. Het zou goed kunnen dat je met een lagere, maar stabiele dosis Baclofen, toch dit gevoel behoud, terwijl je daarnaast gemakkelijk zo nu en dan eens 'sociaal' een biertje kan drinken. Het hoeft allemaal niet zo extreemquote:Op woensdag 11 januari 2012 10:22 schreef 2772011 het volgende:
Ik ben inmiddels gestopt met drinken, met roken, ik ben sociaal gezien 'ineens' heel handig geworden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |